Tweakers Gamescom Express - was supergezellig!

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 122.910 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Mede-auteur:
  • gerbenvdr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-08-2024

gerbenvdr

Beste vrienden,

U I T V E R K O C H T!!!!11.
w00000t

Zaterdag 16 augustus… het lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het zo ver. Wat is er te doen op die dag, zul je je afvragen. Waarom beginnen ze bij Tweaker nu uitgerekend over zaterdag 16 augustus? Ik heb geen plannen voor zaterdag 16 augustus dus ik ga ….. toch maar even doorlezen. Want die zaterdag is de derde dag van de gamescom in Keulen. De grootste gamingbeurs van Europa, waar vele fabrikanten en gameuitgevers het laatste en het nieuwste van het nieuwste op gaming gebied laten zien. Waar je upcoming releases al kan spelen, waar de nieuwste accessoires te zien zijn, kortom, een echte gamer wil daar zijn geweest.

Wat wij als Tweakers willen gaan doen is groot. Zo groot en zo gaaf dat het nog nooit is vertoond in Nederland. Wat wij willen gaan doen is een speciale trein laten rijden van Amsterdam, via Utrecht, Breda en Venlo naar de gamescom in Keulen. Stel je voor, je eigen Tweakers game trein naar de gamescom. Hoe gaaf is dat? En niet zomaar een trein, onze eigen trein, vol met games, consoles, TV’s, audio gear en nog veel meer. Uiteraard gaan jullie eigen spielerij modjes ook mee die dag! Van buiten natuurlijk geheel in Tweakersstijl bestickerd. Dat worden gegarandeerd gave foto's in Het grote spoorwegentopic deel 22 ;)

Natuurlijk zijn er niet een maar minstens twee barrijtuigen, zijn er twee speciale wagons met een verrassing en de standaard zitplaatsen zijn eerste klas coupés. En uiteraard zit naast de heen en terugreis, het entreebewijs voor de gamescom bij de prijs inbegrepen. Bij het verlaten van de trein krijg je natuurlijk een dikke goodiebag mee en last but not least, een deel van de games en TV's worden verloot onder alle passagiers. Het maakt daarvoor niet uit waar je opstapt, je treinkaartje is je lotnummer en de prijs krijg je thuisbezorgd.

Reisschema
Het schema is zo goed als definitief. We wachten nog op de Duitse spoorwegen voor bevestiging van aankomst en vertrektijden in Keulen. Het vorige schema was onder voorbehoud, hieronder staan de definitieve tijden. We hebben ons best gedaan bij ProRail om in de buurt te blijven van de oorspronkelijke tijden. Tegelijkertijd zijn we afhankelijk van de vrije ruimte op ’t spoor die ons wordt toebedeeld.

Heenreis
Station Heenreis Spoor
Amsterdam CS 07.01 (V) 8
Utrecht C. 07.36 (V)11a
’s-Hertogenbosch 08.16(V)6a
Eindhoven 08.52 (V)1
Venlo 10.08 (V)3a
Köln-Messe/Deutz11.30(A) nnb

Terugreis
Station Heenreis Spoor
Köln-Messe/Deutz 18.57 (V) 7
Venlo 20.23 (V)1b
Eindhoven 21.21(V)5
’s-Hertogenbosch 21.55 (V)6a
Utrecht CS 22.35 (V)11a
Amsterdam CS23.21(A) 8a

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YdXXIEFAQp1WpT3l9xz840kW/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door zeef op 28-07-2014 11:53 . Reden: vertrektijd Keulen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Lijkt mij een zeer leuk idee!

*HOP ON THE BANDWAGON* :9~ :9~ :9~

Een paar vragen en opmerkingen die wel van belang spelen.

Is de prijs inclusief een aparte vorm van een entreebewijs van de gamescon, is het standaard entree bewijs of priority oid?
Als jullie vanuit Breda naar Venlo reizen, is een logische tussenstop niet 's Hertogenbosch of Eindhoven? Dit zijn nogal grote steden, laat staan dat er veel tweakers zitten in Eindhoven.

ik denk dat 50 tot 100 euro voor een retourtje toch al gauw een 'normale' prijs is (gezien de idiote NS prijzen).....

[ Voor 10% gewijzigd door Squishie op 05-03-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Squishie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:20:
Lijkt mij een zeer leuk idee!

*HOP ON THE BANDWAGON* :9~ :9~ :9~

Een paar vragen en opmerkingen die wel van belang spelen.

Is de prijs inclusief een aparte vorm van een entreebewijs van de gamescon, is het standaard entree bewijs of priority oid?
Als jullie vanuit Breda naar Venlo reizen, is een logische tussenstop niet 's Hertogenbosch of Eindhoven? Dit zijn nogal grote steden, laat staan dat er veel tweakers zitten in Eindhoven.

ik denk dat 50 tot 100 euro voor een retourtje toch al gauw een 'normale' prijs is (gezien de idiote NS prijzen).....
Ga maar even uit van standaard kaartje, dan kan het alleen maar meevallen. :P Tussenstops op de route kunnen we volgens mij ook nog over praten, maar dat weet ik niet zeker.

Dit is een peiling, we gaan pas dingen echt in gang zetten als er voldoende animo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Perspectief: goedkoopste optie met ICE en vroeg boeken is € 39. Goedkoopste optie überhaupt is € 29 (via Venlo). Standaard tarief is € 57,40. Dit zijn allemaal enkele reizen.

Dus voor een volgeladen gametrein lijkt me € 100 voor een retourtje helemaal geen gekke prijs.

Misschien een poll toevoegen?

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 05-03-2014 10:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
100 a 150 euro lijkt me ook wel een redelijk bedrag om eerlijk te zijn.
Zijn niet tweakers ook uitgenodigd waarmee ik bedoel, aanhang?
Mijn vrouw lijkt het ook gezellig. Alleen oppas voor de kleine regelen haha. :+

[ Voor 53% gewijzigd door Arunia op 05-03-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Een onwijs leuk en origineel idee, ik hoop dat deze animo check voldoende euhm, animo oplevert. Directe kosten + funfactor meegerekend, zou ik wel een bedrag tussen de 100 en 150 euro over hebben voor deze nu al legendarische dag. Count me in in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik laat de vragen graag open, zodat iedereen een mening kan geven. Je hoeft van mijn niet uit te gaan van wat iets nu kost, het gaat mij er vooral om: wat zou jij ervoor over hebben. Voor welk bedrag zou je meegaan met de Tweakers Express.

Afbeeldingslocatie: http://www.smiley-lol.com/smiley/deplacer/bananatrain.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04
100,- lijkt mij een reëel bedrag, staat uiteraard niet vast mag van mij op lopen afhankelijk wat erbij zit }:O

[ Voor 55% gewijzigd door rafler op 05-03-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

100 euro voor de hele reis incl. Gamescon lijkt mij wat weinig. 150 euro lijkt mij wat reëler eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vorig jaar betaalde ik ik voor een retour Brussel-Keulen 61 euro. Inkom gamescom erbij en 100 euro lijkt dan meer dan redelijk voor een thematrein. Realistisch? Hangt af van de sponsoring zeker? :)

Mijn bedenking: Zaterdag is de drukste dag, waarop het gegarandeerd koppen lopen zal zijn. Hoewel het lastiger is om te organiseren: Zou een woensdag/donderdag niet beter zijn? Augustus is nog ver weg, genoeg tijd om verlof te nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 05-03-2014 10:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 11:54
150 euro voor alles lijkt me een prima bedrag, gegeven dat alles hiervan betaald kan worden uiteraard. Ik zou tot 200 euro uit willen geven voor de ubercoolste treinreis van het jaar icm met een toegangsticket.

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
Wat hierboven al gezegd wordt voor iets tussen de €100,- en €150,- zou ik zeker meegaan. €150,- lijkt mij het meest realistische bedrag maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk :P.

Wordt er ook nog gekeken waar je opstapt qua prijs? Want als iemand die in Venlo opstapt net zoveel betaald als iemand die in Amsterdam opstapt is dat misschien een beetje scheef? Omdat Venlo een stuk dichterbij ligt natuurlijk. Zeker als je bekijkt dat de toegangskaartjes ook niet de wereld kosten <20 euro.

Ik moet in ieder geval wel zeggen dat ik dit één van de beste ideeën van Tweakers vindt van de laatste jaren en dat dit een heel leuk idee is om wat te doen voor de community en om ook meteen als soort van meet te fungeren. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 11:31
Zaterdag lijkt me inderdaad niet de meest slimste dag maar dat terzijde. €125 / € 150 alles er-op der aan is inderdaad wel een mooie maatstaf en uiteraard hoe goedkoper (sponsoring) hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Heul gaaf idee! Ik zou denk ik maximaal €150 over hebben voor zo'n tripje. Denk dat je hier internationaal wel de aandacht mee trekt, erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 13:38
Tof idee. Ik denk dat tussen de 100 en 150 euro een schappelijke prijs is. Al denk ik inderdaad dat de zaterdag wellicht niet de beste dag is.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een toegangskaartje 20 euro kost dan vind ik 100 euro vanuit het perspectief van de koper wel het maxig. Vanuit hier naar Keulen is maar 150 kilometer, dat retour kost me 30 euro aan brandstof (uitgaande van 1:20 en 1,80€ voor een litertje diesel). Tel daar 20 euro entree bij op en ik vermoed 10 euro parkeerkosten, dan zit je op 60 euro. Natuurlijk is zo'n trein wel veel gaver, maar om daar dan nog eens een stuk meer voor neer te tellen (ik moet immers ook nog in een van de steden zien te komen waar de trein vertrekt).

Aan de andere kant, een trein fixen is ook niet echt goedkoop, tel daarbij de leuke acties op, en dan lijkt me 100 euro nog wel een aardig bedrag, maar veel hoger... ik weet niet of ik 't dan nog ga overwegen om met de tweaktrein te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

een normaal weekend kaartje is 15,50 zag ik zo snel even. 80-100 euro omdat het wel een tof idee is :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 12:44

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

16 augustus staat in de agenda!

oops edit:

ik zou hier ook wel rond de €100 voor over hebben (moet dan opstappen vanuit Alkmaar)

€150 als jullie me voor de deur (thuis) ophalen en afzetten :P

[ Voor 81% gewijzigd door Mortum op 05-03-2014 11:29 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:56

superwashandje

grofheid alom

TERW_DAN schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:19:
Als een toegangskaartje 20 euro kost dan vind ik 100 euro vanuit het perspectief van de koper wel het maxig. Vanuit hier naar Keulen is maar 150 kilometer, dat retour kost me 30 euro aan brandstof (uitgaande van 1:20 en 1,80€ voor een litertje diesel). Tel daar 20 euro entree bij op en ik vermoed 10 euro parkeerkosten, dan zit je op 60 euro. Natuurlijk is zo'n trein wel veel gaver, maar om daar dan nog eens een stuk meer voor neer te tellen (ik moet immers ook nog in een van de steden zien te komen waar de trein vertrekt).

Aan de andere kant, een trein fixen is ook niet echt goedkoop, tel daarbij de leuke acties op, en dan lijkt me 100 euro nog wel een aardig bedrag, maar veel hoger... ik weet niet of ik 't dan nog ga overwegen om met de tweaktrein te gaan.
eens 100 max voor mij. anders zou ik er wel met de auto heen gaan.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
boe2 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:45:
Vorig jaar betaalde ik ik voor een retour Brussel-Keulen 61 euro. Inkom gamescom erbij en 100 euro lijkt dan meer dan redelijk voor een thematrein. Realistisch? Hangt af van de sponsoring zeker? :)

Mijn bedenking: Zaterdag is de drukste dag, waarop het gegarandeerd koppen lopen zal zijn. Hoewel het lastiger is om te organiseren: Zou een woensdag/donderdag niet beter zijn? Augustus is nog ver weg, genoeg tijd om verlof te nemen :)
Ik weet dat het zaterdag druk is. Maar voor de trein hebben we echt massa nodig, minstens 500 mensen. Dus dan is zaterdag veiliger dan woensdag of donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:56

superwashandje

grofheid alom

mochten mensen zo graag mee willen dat ze er een flink bedrag voor over hebben kunnen ze waarschijnlijk ook wel verlof opnemen toch? (zoals boe2 eigenlijk al zegt)

ik denk dat als je op zaterdag mee zou gaan voor zo'n bedrag dat je dat ook op een andere dag wel doet?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En ergens kan ik me ook voorstellen dat mensen liever door de week gaan omdat het dan rustiger is, dan in het weekend. Dus misschien krijg je juist door de week meer massa, omdat je dan het voordeel hebt dat het rustiger is.
Al is dat moeilijk te zeggen natuurlijk, het hangt veel af van de doelgroep en of deze makkelijk vrij kunnen krijgen. Er is dan geen vakantie bij mijn weten, dus de schoolgangers zouden moeten spijbelen of legaal wegblijven :P (alleen is mijn ervaring dan juist dat de weekend vaak weer volgepland zijn met andere dingen). Volgens mij kun je het mensen nooit allemaal naar hun zin maken.

Ideetje voor een polletje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

De afgelopen jaren werd de toegang tot de hallen steeds urenlang compleet afgesloten op zaterdag (en zondag) omdat het veel te druk was en mensen in de rijen bij bosjes flauwvielen... er werd op de stations opgeroepen vooral niet naar de beurs te gaan... Ik raad het ook altijd iedereen ten zeerste af om op zaterdag te gaan. Een gezamelijke reis plannen op donderdag of vrijdag kan best, dan is er ook genoeg animo. Woensdag is het alleen toegankelijk voor developers/pers dus dat heeft niet veel zin inderdaad.
(ik heb zelf perstoegang en zal dus geen gebruik maken van het aanbod, ik vertrek dinsdag al en ga zaterdagochtend vroeg weer terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:37:
[...]

Ik weet dat het zaterdag druk is. Maar voor de trein hebben we echt massa nodig, minstens 500 mensen. Dus dan is zaterdag veiliger dan woensdag of donderdag.
Augustus is de maand dat een hoop mensen nog gewoon vakantie hebben in Nederland. Persoonlijk zou ik nooit op een zaterdag meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ontzettend fijn initiatief. Dat weekend is er trouwens ook Pukkelpop maar helaas kan ik niet mee omwille van een andere reden: werk. Ik zit op dat moment waarschijnlijk in het buitenland voor go-live en ik vrees dat ik er dus niet bij ga kunnen zijn

Wat de prijs betreft: Ik denk dat 100 euro ook wel een leuke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Lijkt mij een heel gaaf idee, tenzij het alleen op de dag valt(pers, 13 augustus) voordat het voor 'iedereen' open is, anders mag je lekker wachten voordat je nog een game kunt spelen (de grote games).

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 05-03-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ondanks dat ik niet verwacht dat ik zelf meega, +1337 voor het idee!
Echt een stoer idee _o_ Ook inclusief de trein/wagons in T.net wrap? :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:27
Vanuit Xboxic heb ik ooit eens het geluk gehad dat ik als persdag naar Leipzig mocht als pers. Geweldige ervaring en 1 dag voor dat de meute komt. Maar wat mij ook opviel is dat op de laatste dat veel stands al worden afgebroken en het ENORM druk is. Dit zal in keulen denk ik neit veel anders zijn.

Als je denk ik 100-150 euro voor zo'n mooie reis / aktie over hebt lijkt het mij ook wel dat er mensen op donderdag of vrijdag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
TERW_DAN schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:47:
Er is dan geen vakantie bij mijn weten, dus de schoolgangers zouden moeten spijbelen of legaal wegblijven :P (alleen is mijn ervaring dan juist dat de weekend vaak weer volgepland zijn met andere dingen).
Eehm, alle regio's in het VO hebben sowieso nog vakantie t/m 17 augustus dus dat is geen probleem. Verder hebben de meeste HBO / WO instellingen ook gewoon een zomerreces t/m half augustus omdat het nieuwe collegejaar toch pas eeste maandag van september begint. Dus het lijkt me een uitstekend idee om het dan juist niet in het weekend te plannen. Al zal het dan misschien lastiger worden met het vinden van rijpaden voor de trein. Zeker als je s' ochtends rond de spits wilt vertrekken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:07

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Geweldig idee , al woon in aan de duitse grens , en sjees ik elk weekend naar keulen. Max 75 bij opstappen arnhem of nijmegen , en dan bedoel ik zonder entree geld voor het evenement.

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zou wel voor de vrijdag kiezen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:55
Krijg ik 40% korting met mijn Studenten OV? :p grapje, 100 euro lijkt me inderdaad een hele mooie prijs voor een dag Gamescom inclusief zo'n bijzondere reis. Misschien meer, afhankelijk van wat ik kan winnen...

Ik ben wel benieuwd naar eventuele vertrek en terugkomtijden. Ik woon zelf in het noorden van Nederland, als jullie om 6:30 uur vertrekken sochtends het voor Noord Nederland niet mogelijk om dezelfde dag mee te gaan (en inclusief overnachting word het me wel te duur).

Edit: dus ja, het lijkt me een geweldig initiatief en ik zou zeker meewillen!
Heb wel voorkeur voor een doordeweekse dag.

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 05-03-2014 12:34 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Doet me denken aan dat heeeele oude project van 3D-artiesten om een rijdende trein te maken, nu voor het eggie :P

Lijkt me inderdaad goed plan, al zou ik wel mijn 200+ km/h missen in mijn auto :(

Is dit btw inclusief entree? Ik heb me ingeschreven voor die wildcard-actie, dat je uitgeloot kan worden om al op press-day te mogen gaan. Ik ben nu maar 1x benzine kwijt, waar ik het tot max 4 man kan delen, dus scheelt dat flink in de reiskosten.

[ Voor 39% gewijzigd door SinergyX op 05-03-2014 12:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 20:34

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als PC gamer pur sang heeft de beurs me nooit echt getrokken. 'k Heb het idee dat de meerderheid tegenwoordig console is. Maar deze ervaring met Tweakers vriendjes wil ik niet aan me voorbij laten gaan!

100-150 euro wat mij betreft.

Al is het benodigde aantal Tweakers van 500 (aldus zeef) wel erg hoog. 'k Heb mijn twijfels of we dat gaan halen, maar wie weet.. :)

offtopic:
Zeef, na jouw schittering in afwezigheid op de Tweakers 7 release party verwacht ik natuurlijk dat je hier als initiatiefnemer wel bij aanwezig bent.. toch? :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Davidshadow13 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Eehm, alle regio's in het VO hebben sowieso nog vakantie t/m 17 augustus dus dat is geen probleem. Verder hebben de meeste HBO / WO instellingen ook gewoon een zomerreces t/m half augustus omdat het nieuwe collegejaar toch pas eeste maandag van september begint. Dus het lijkt me een uitstekend idee om het dan juist niet in het weekend te plannen. Al zal het dan misschien lastiger worden met het vinden van rijpaden voor de trein. Zeker als je s' ochtends rond de spits wilt vertrekken.
Ik dacht dat die juist net afgelopen was dan.
In dat geval kan een doordeweekse dag misschien nog wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vergeet niet dat de gemiddelde leeftijd op GoT een stijgende lijn toont.
Ook als je kijkt naar meetings, is dat echt niet allemaal volk van 17-21, in tegendeel.
Vervolgens kun je nog afvragen in hoeverre scholieren en studenten de mogelijkheid hebben om 100~150 euro uit te geven.

Denk dat die zaterdag eigenlijk wel prima is.
Voor een gemiddelde werkende is een vrije dag ook +- €100 'waard', als je uit gaat van 1 á 1,5x modaal. Dan wordt het ineens een duur reisje.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 12:18

junglebeast

hier staat iets

Amsterdam, via Utrecht, Breda en Venlo
Gaat deze dan eerst nog langs Den Bosch naar Breda toen en dan terug via Tilburg/Boxtel naar Eindhoven?

Ik sluit me trouwens wel aan bij de rest aan die zo rond de 100 euro als geschikte prijs stelt.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
PromWarMachine schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:02:
Vervolgens kun je nog afvragen in hoeverre scholieren en studenten de mogelijkheid hebben om 100~150 euro uit te geven.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Als je ziet dat de meeste uit die categorie die jij noemt toch ook wel minimaal zelf op vakantie gaan, dure smartphones hebben, veel aan kleding uitgeven etc. In mijn ervaring zijn studenten dan ook zeker niet "arm".

Verder misschien is het een ideetje om contact op te nemen met de (mede)organisatoren van de jaarlijkse Sziget Treinen. Dat werkt volgens hetzelfde concept en zij hebben daar ervaring mee dus kunnen jullie vast wel helpen met het regelwerk en kosten inschatting maken. Volgens mij hangen ze ook nog wel op t forum rond. *LauPro geloof ik in t verleden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 13:48
Dit klinkt echt als een mega vet idee. Zou het bijna jammer vinden om in Venlo op te moeten stappen. Dan ben je natuurlijk zo daar :) En normaal gesproken heb ik echt een hekel aan het OV.

Wat de prijs betreft vind ik het niet erg om een paar tientjes extra te betalen voor zo'n actie. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Ik weet wel dat mijn vriendin ook erg graag mee zou willen. Dus het zou mooi zijn als je iemand mee kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 21:09
Ik denk dat €100,00 een goede richtprijs is.
Misschien inclusief entreebewijs.

Is het misschien een idee om rotterdam ook als stop bij te nemen? En inderdaad, utrecht-breda is een beetje om. Tenzij je rotterdam als tussenstop bijneemt.

En anders kan je misschien beter utrecht helemaal niet meer passeren, dan ga je als het ware van amsterdam naar rotterdam, breda, venlo. Als het ware de Fyra traject, en dan richting Keulen. Met eventueel enkele tussenstops als dat nodig zou zijn.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tjiwa schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:27:
En anders kan je misschien beter utrecht helemaal niet meer passeren, dan ga je als het ware van amsterdam naar rotterdam, breda, venlo. Als het ware de Fyra traject, en dan richting Keulen. Met eventueel enkele tussenstops als dat nodig zou zijn.
Utrecht er niet bij betrekken lijkt me redelijk dom, want dat is het enige station dat van waar dan ook in Nederland altijd binnen 2 uur bereikbaar is. Vergeet niet dat Nederland groter is dan de Randstad en er ook Tweakers in Drenthe, Overijssel, Groningen en Friesland wonen. Groningen -> Utrecht is twee uurtjes, maar naar Breda of Venlo zijn respectievelijk bijna 3½ en 4 uur die je dan niet in die hippe Tweakerstrein doorbrengt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
NMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Utrecht er niet bij betrekken lijkt me redelijk dom, want dat is het enige station dat van waar dan ook in Nederland altijd binnen 2 uur bereikbaar is. Vergeet niet dat Nederland groter is dan de Randstad en er ook Tweakers in Drenthe, Overijssel, Groningen en Friesland wonen. Groningen -> Utrecht is twee uurtjes, maar naar Breda of Venlo zijn respectievelijk bijna 3½ en 4 uur die je dan niet in die hippe Tweakerstrein doorbrengt.
Ach met de aanleg van de Hanzelijn ben je eigenlijk ook in 2 uur vanuit Groningen in Amsterdam, 2:07 weliswaar maar dat verschil is miniem. Zelfde geldt voor regio's Leeuwarden/Zwolle, dat is maximaal 10 minuten langer naar Amsterdam Centraal dan Utrecht Centraal en vanuit Utrecht zelf is het ook niet zo lang naar A'dam. De enige mensen die er echt tijdvoordeel aan hebben is dan regio Amersfoort/Apeldoorn/Arnhem die er dan 10 tot 30 minuten langer over doen.

Wat dat betreft zou een traject via: Amsterdam Centraal - (Den Haag HS) - Rotterdam Centraal - Breda - (Eindhoven) - Venlo.

Toch wel de voorkeur hebben omdat anders alle mensen uit Rotterdam, Dordrecht, Den Haag, Delft en Zeeland eerst naar Amsterdam of Utrecht moeten en dat duurt langer dan het de mensen uit Utrecht kost om in Amsterdam te komen. En ik denk dat er toch echt meer tweakers wonen in die regio dan in de provincies Groningen/Friesland, no offence overigens want het blijven mooie regio's ;)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:03
NMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Offtopic:
Hebben ze buiten de randstad internet dan?? :F :F _O-

Ontopic:
Het is dat ik de dag ervoor thuis kom van vakantie, en misschien dat ik ff rustig de boel moet uitpakken. Maar thuis voorstellen doe ik het sowieso!

Voor mij zou idd 150 een reëel bedrag zijn dunkt mij. Indien je genoeg sponsoren zo gek vind deze tijd, kan dat bedrag altijd omlaag (of meer goodies laten sponseren)!
Toch wel de voorkeur hebben omdat anders alle mensen uit Rotterdam, Dordrecht, Den Haag, Delft en Zeeland eerst naar Amsterdam of Utrecht moeten en dat duurt langer dan het de mensen uit Utrecht kost om in Amsterdam te komen. En ik denk dat er toch echt meer tweakers wonen in die regio dan in de provincies Groningen/Friesland, no offence overigens want het blijven mooie regio's
Vanuit zowel Rotterdam als Den Haag zit je ook zo in Utrecht. Plus je kan niet iedereen tevreden houden... 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Macchill op 05-03-2014 14:49 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

PromWarMachine schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:02:
Vergeet niet dat de gemiddelde leeftijd op GoT een stijgende lijn toont.
Op GoT misschien wel, alhoewel ik cijfers daarover erg interessant zou vinden.

Op de Tnet homepage in ieder geval niet, heb ik het idee. Ik kan het echt heel erg mis hebben, maar ik baseer mijn inzichten op platformpreferentie, topic-interesse en NL spelling- en grammaticaniveau's.
Alhoewel ik in al die sectoren niet hoog scoor, zie ik wel dat het tanende is.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesander
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 18:03
Misschien voor jongeren <18 een andere prijs? 100€ lijkt me idd de max voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Davidshadow13 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:46:
[...]

Toch wel de voorkeur hebben omdat anders alle mensen uit Rotterdam, Dordrecht, Den Haag, Delft en Zeeland eerst naar Amsterdam of Utrecht moeten en dat duurt langer dan het de mensen uit Utrecht kost om in Amsterdam te komen. En ik denk dat er toch echt meer tweakers wonen in die regio dan in de provincies Groningen/Friesland, no offence overigens want het blijven mooie regio's ;)
Het is voor een Rotterdammer nog geen 40 minuten reizen naar Utrecht en net iets meer dan 40 minuten naar Amsterdam. Het mag volgens jouw redenatie iemand die al 2 uur extra reistijd heeft 30 minuten langer kosten om mensen die 40 minuten extra reistijd hebben die extra tijd te besparen? Beetje jammer, doet me denken aan de mensen uit Amsterdam die een paar jaar geleden tijdens een meeting in Utrecht aan het klagen waren dat ze zo ver moesten reizen...tegen mensen uit Limburg en Groningen.

Ontopic overigens: ikzelf denk dat 150 euro een redelijke prijs is. Dat lijkt me een beetje de limiet van wat mensen overhebben voor een dagje weg. 160-170 zal vast ook nog wel aftrek vinden maar ik geloof niet dat ik zelf meer dan dat zou betalen. Het klinkt verder wel interessant dus ik ga dit topic in de gaten houden. :P
lesander schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:58:
Misschien voor jongeren <18 een andere prijs? 100€ lijkt me idd de max voor veel mensen.
Zodat volwassenen weten dat ze niet alleen voor hunzelf betalen maar ook voor de minderjarige medetweaker? Dat is inderdaad een mooie manier om zure blikken te garanderen. :)

Sowieso kan ik me zomaar voorstellen dat Tweakers geen minderjarigen mee kan of wil nemen vanwege de extra verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt.

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 05-03-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het niet kan betalen dan kan je dus niet mee. Hoe ingewikkeld is het nu om 100 euro te sparen denk ik dan. Zelfs onder de 18 zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik weet niet hoe het met jeugd nu zit maar toen ik 13/14 was (12/13 jaar geleden) verdiende ik 3 maal zoveel in de maand, ook iets met prioriteiten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
NMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:00:
[...]

Het is voor een Rotterdammer nog geen 40 minuten reizen naar Utrecht en net iets meer dan 40 minuten naar Amsterdam. Het mag volgens jouw redenatie iemand die al 2 uur extra reistijd heeft 30 minuten langer kosten om mensen die 40 minuten extra reistijd hebben die extra tijd te besparen? Beetje jammer, doet me denken aan de mensen uit Amsterdam die een paar jaar geleden tijdens een meeting in Utrecht aan het klagen waren dat ze zo ver moesten reizen...tegen mensen uit Limburg en Groningen.
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit via welk pad er gereden wordt. Ik wilde alleen maar aangeven dat door de komst van de Hanzelijn de snelheidswinst om via Utrecht te rijden voor veel mensen niet meer zo groot is. Nu is het zeker zo dat je vanuit Rotterdam ook snel in Utrecht bent, maar ik ging er in dit geval vanuit dat er meer tweakers meegaan uit die regio dan uit de regio Arnhem/Nijmegen komen.

De mensen uit Limburg stappen in dit geval natuurlijk op in Venlo en komen niet naar Utrecht neem ik aan en voor de mensen uit Zwolle / Groningen / Leeuwarden zijn mijn de huidige verbindingen haast net zo snel in Amsterdam als in Utrecht. Dus het zijn allemaal afwegingen die je moet maken. Ja voor een meet is Utrecht een centrale plek, maar in dit geval met een trein die op meerdere plekken stopt is dat minder belangrijk. Mensen uit Nijmegen kunnen immers ook opstappen in Eindhoven (is net zo snel als Utrecht). Dus de mensen die er in dit geval last van hebben dat de trein niet in Utrecht stopt zijn die mensen in Utrecht en omgeving zelf, niet de mensen uit het hele land. :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 23:39
Leuk idee. Maar is dit niet gewoon een vroege 1- april grap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 12:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Een heel leuk idee, ik zet de datum alvast in de agenda! En wat het kost, kost het maar 100 tot 150 Euro heb ik er zeker voor over.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

sander_dr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:27:
Leuk idee. Maar is dit niet gewoon een vroege 1- april grap?
1 April grappen zijn met 1 april ;) Een actie als deze zal een flinke "buzz" genereren en dus voor T.net ook interessant als reclame :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:08
Leuk inititief! Ik denk dat een bedrag van €100,-/€150,- reeel is om te vragen. :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dit is geen 1 april grap. De route staat nog niet 100% vast, maar is een indicatie. Niet dat mensen verwachten dat we uit Leeuwarden vertrekken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het lijkt me dat 150euro een mooi bedrag is voor een bizar en onvergetelijke ervaring :Y

als je nog muziek nodig hebt, dan hoor ik het wel :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is wel extreem gaaf, en een euro of €100-125 zou ik hier toch zeker wel voor willen neerleggen! Ik kan me echter absoluut niet voorstellen hoeveel dit realistisch zou kosten, een trein vullen met hardware is een ding; maar er moet natuurlijk veel omheen worden geregeld.

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen :Y) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
€100-150 heb ik er wel voor over.

Overigens, is dit incl hapje/drankje in de trein?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 14:16
Ik snap dat het een heel duur plan is, maar het is ook een plan dat mij slecht georganiseerd lijkt als er niet een aantal sponsors mee willen doen. Zeker als er spullen weggegeven gaan worden moet er of worden gesponsord, of je koopt in feite een soort lot voor een loterij.
Ik vind 100 euro veel geld en er komen nog extra kosten bij (je wilt dingen doen, eten en drinken is ook prettig) en als dan zou blijken dat ik voor andermans console betaal (waar ik zelf lang voor zou moeten sparen) en dat de reis duurder is dan met een paar man in een auto, dan hoef ik eigenlijk niet mee.

Ik vind het heel leuk klinken en wil niet al te negatief overkomen, maar aangezien ik bedragen als 150 euro veel voorbij zie komen, terwijl ik zelf 100 euro al als heel veel zie, wilde ik even wat tegengas geven. Ik vind dat ik te weinig informatie heb om een realistisch bedrag te noemen, dus ik wil voorlopig 60 euro zeggen. Op dit moment klinkt het meer alsof er nog geen echte plannen zijn, maar dat er wordt gemikt op de IT professional met een mooi salaris en dat de "gemiddelde Tweaker" dus niet mee kan.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sponsoren? Waar denk je dat die spullen vandaan komen die geloot worden? Die betaald T.net echt niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:03
Siempie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:15:
Ik snap dat het een heel duur plan is, maar het is ook een plan dat mij slecht georganiseerd lijkt als er niet een aantal sponsors mee willen doen. Zeker als er spullen weggegeven gaan worden moet er of worden gesponsord, of je koopt in feite een soort lot voor een loterij.
Ik vind 100 euro veel geld en er komen nog extra kosten bij (je wilt dingen doen, eten en drinken is ook prettig) en als dan zou blijken dat ik voor andermans console betaal (waar ik zelf lang voor zou moeten sparen) en dat de reis duurder is dan met een paar man in een auto, dan hoef ik eigenlijk niet mee.

Ik vind het heel leuk klinken en wil niet al te negatief overkomen, maar aangezien ik bedragen als 150 euro veel voorbij zie komen, terwijl ik zelf 100 euro al als heel veel zie, wilde ik even wat tegengas geven. Ik vind dat ik te weinig informatie heb om een realistisch bedrag te noemen, dus ik wil voorlopig 60 euro zeggen. Op dit moment klinkt het meer alsof er nog geen echte plannen zijn, maar dat er wordt gemikt op de IT professional met een mooi salaris en dat de "gemiddelde Tweaker" dus niet mee kan.
Als je puur materialistisch kijkt, ja dan heb je gelijk. Met het lot van de Staatsloterij betaal je indirect ook de prijs van de winnaar (ja deels, iets met belastingdienst ff daar gelaten).

Wat vooral de prijs van 150 euro waard maakt: de ervaring.
Ik rijd niet veel trein (nooit), maar ik zie ook niet veel treinen in deze setting: consoles, gadgets, sfeer, mede-tweakers, enz..

Iets met prioriteiten... ;)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Siempie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:15:
Een GamesCom-entreebewijs voor de zaterdag kost 15,50-17,50 afhankelijk van wanneer er gereserveerd wordt. Een "normale" trein vanuit Venlo naar Keulen kost 29 euro rekende iemand hierboven al voor. Een retourtje Utrecht-Venlo (even als voorbeeld omdat dat centraal ligt) is 40 euro. Voor iemand uit Utrecht kost puur het daar en binnen komen zónder de Tweakerstrein dus al sowieso ~85 euro.

Ik weet niet wat voor sponsoring er al dan niet geregeld wordt of kan worden maar ervan uitgaan dat je voor 60 euro mee kan lijkt me niet helemaal eerlijk tegen jezelf. Je wil naar de meest prestigieuze gamebeurs van Europa, dat red je niet met een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

NMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Een GamesCom-entreebewijs voor de zaterdag kost 15,50-17,50 afhankelijk van wanneer er gereserveerd wordt.
Oh echt? Ik dacht tegen de 75 euro :X

Tja, als Tweakers (samen met de NS) een trein regelt, dan ga je toch niet meer over treinkaartprijzen praten :? Dan gaat het om 1 lange route waar je x voor betaalt en daar kan je dan y personen in kwijt. Sorry, maar als een toegangskaart serieus onder de 20 is, dan is 50/60 euro helemaal niet zo slecht. En dan doet tweakers voor 75 / 100 euro een VIP ticket ofzo :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
BtM909 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:37:
[...]
Tja, als Tweakers (samen met de NS) een trein regelt, dan ga je toch niet meer over treinkaartprijzen praten :? Dan gaat het om 1 lange route waar je x voor betaalt en daar kan je dan y personen in kwijt. Sorry, maar als een toegangskaart serieus onder de 20 is, dan is 50/60 euro helemaal niet zo slecht. En dan doet tweakers voor 75 / 100 euro een VIP ticket ofzo :)
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat een trein charteren veel duurder is dan met een paar bussen en plastictasjes met meuk richting Keulen gaan, dan red je het wel voor die 50 / 60 euro. Naast de trein huren moet er een rijpad gehuurd worden op te spoor, moeten er machinsten / conducteurs betaald worden moet er catering verzorgt worden en barpersoneel en moet er verder ook nog betaald worden om die trein ergens in Keulen te stallen als wij met z'n allen naar de beurs toe gaan.

Als die trein dan ook nog moet worden voorzien van T.net uitingen en gevuld moet worden met gameboxen, aankleding en sfeer verhogende dingen dan zit je al zo boven de 100 euro me dunkt. Kaartjes voor die Sziget treinen waren ook nooit zo goedkoop en het charteren van treinen/vliegtuigen is over het algemeen heel prijzig omdat je geen schaalvoordelen hebt omdat t een eenmalig iets is.

Om de kosten te drukken moet je dan inderdaad hopen op een heel arsenaal aan sponsoren. Maar minimaal 100 euro gaat het wel kosten naar mijn idee.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583555

Dit lijkt mij een leuk idee om te doen en het is een goeie promotie

ik zou zelf persoonlijk uit gaan van tussen de 100-150 euro. ik zou zelf echter tot 200 euro gaan omdat het iets is wat je niet vaak mee maakt je gaat met een gecustomisede trein naar keulen en daar heb je ook nog eens toegang tot zo iets moois. ik zou dus zeggen als het maar niet boven de 200 komt. dan kan je mij in die trein verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als alle kosten op de bezoekers verhaald zouden worden en je bent met 'slechts' 500 man, dan ben je per persoon zeker meer dan €200 kwijt. Ik zie niet in hoe de NS er voor minder nog winst op kan maken, gezien de faciliteiten die men hiervoor biedt.

Het grote geld moet van sponsoring en Tweakers afkomen. Iedere bijdrage van bezoekers is meegenomen.

We moeten niet op de zaken vooruit lopen. Volgens mij wil zeef vooral een indicatie van bezoekersaantallen krijgen en wat deze bezoekers bereid zijn om te betalen.
Zij kunnen vervolgens kosten en baten analyseren.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mannen, loop niet vast in de 'wat kost het Tweakers' discussie. Dat is ons probleem. Wat ik wil weten is: wat heb jij er voor over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 12:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

zeef schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:03:
Mannen, loop niet vast in de 'wat kost het Tweakers' discussie. Dat is ons probleem. Wat ik wil weten is: wat heb jij er voor over. :)
Precies, bedenk je gewoon wat je voor een leuke dag uit over hebt. Als je gaat zeevissen, of een dag naar een pretpark ben je ook een hoop kwijt. Alleen al aan vervoer en eten voor je zelf (en de vissen ;) ) zit je al gauw op 75 Euro gemiddeld denk ik. En dan moet je nog een kaartje kopen of de schipper betalen.

En dit is natuurlijk veel en veel leuker :)

Edit: ideetje, voor iedereen die meegaat een Tweakers t-shirt met zijn/haar nickname erop gedrukt. Hoef je je niet meer voor te stellen :P

[ Voor 10% gewijzigd door bvk op 05-03-2014 17:22 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bvk schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:12:
Precies, bedenk je gewoon wat je voor een leuke dag uit over hebt. Als je gaat zeevissen, of een dag naar een pretpark ben je ook een hoop kwijt. Alleen al aan vervoer en eten voor je zelf (en de vissen ;) ) zit je al gauw op 75 Euro gemiddeld denk ik. En dan moet je nog een kaartje kopen of de schipper betalen.

En dit is natuurlijk veel en veel leuker :)
'een dagje weg' is natuurlijk erg breed. Ik was vorige keer ~250 euro kwijt, maar ik zat er 2 dagen (overnachting) en heb toch behoorlijk wat van Keulen gezien, dat per saldo eigenlijk Keulen zelf leuker was dan GC zelf. Dagje Efteling, ik heb niet eens ~40+ over voor een entree-kaartje :P

Zou dus gaan om zo'n 500 man, dus veel chaos en drukte, dan nog op tijd daar zijn én binnenkomen (dat ging vorige jaren nog flink fout - wij waren zelf net op tijd binnen, nog geen 10 minuten erna ging de boel dicht), en dan de vraag of je je nog een beetje kan vermaken in de trein.

Ik zou zeggen, 80-100 euro. Meer dan dat, kan ik beter zelf gaan rijden (benzine+entree) en ik kan in principe vrij gaan en staan waar ik wil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Wat een ontzettend gaaf idee! ik zal de datum wel ff opschrijven maar gezien de crisis is voor mij tussen de 50 en de 100 euro p.p. wel de max denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Gaaf idee :)

Ik zou er zo rond de 100 euro voor over hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gaaf idee, maar als het echt 500 man moet zijn is het dan niet handig om met een ander forum of gaming comunity samen te werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Brilsmurfffje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:53:
Gaaf idee, maar als het echt 500 man moet zijn is het dan niet handig om met een ander forum of gaming comunity samen te werken ?
Want Tweakers is met zo'n half miljoen gebruikers niet groot genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PromWarMachine schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:54:
Als alle kosten op de bezoekers verhaald zouden worden en je bent met 'slechts' 500 man, dan ben je per persoon zeker meer dan €200 kwijt. Ik zie niet in hoe de NS er voor minder nog winst op kan maken, gezien de faciliteiten die men hiervoor biedt.
De NS is maar één aanbieder he, er zijn er nog wel meer, zoals Herik Rail enzo ;)

Zal tweakers.net echt wel aan gedacht hebben hoor ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Mijn vrouw staat iig al te trappelen om mee te kunnen. Net als ik uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zou wel mee willen :)
Ik zou er €50 - €80 voor overhebben, ben ook nog niet zo heel rijk hè ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

F.West98 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:06:
Ik zou wel mee willen :)
Ik zou er €50 - €80 voor overhebben, ben ook nog niet zo heel rijk hè ;)
Wat je er voor over zou hebben is niet het zelfde als je er aan uit (kan) geeft :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Laatst online: 10:40
2 euro omdat het op een zaterdag is.

Op een andere dag 60-80 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door Ruben0s op 05-03-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

D4NG3R schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:10:
[...]

Wat je er voor over zou hebben is niet het zelfde als je er aan uit (kan) geeft :P .
Als het ook €100+ wordt ga ik niet mee. Jammer dan.
Maar als ik meer geld zou hebben, zou ik er ook dit voor over hebben hoor

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46
Oh gaaf, lijkt me ook leuk om mee te gaan. Ik denk dat € 150,00 wel reeël is.
Een paar jaar geleden ben ik met de NVBS op stap geweest, dat was een dagtripje van Venlo, rechterrheinisch naar Mainz en linkerrheinisch weer terug via Köln naar Venlo, eten en drinken was toen goed verzorgd, met hoeveel man we waren en wat dat ook alweer kostte weet ik niet meer.
Verhaaltje en pics: http://nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20120430

[ Voor 70% gewijzigd door slein78 op 05-03-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:03:
Als eerste, ik vind de Tweakers Gamescom Express wel een gaaf en gedurfd idee! Op zich zou ik wel mee gaan, als ik i.v.m. vakantie zou kunnen. Voor de trip lijkt €100,-- tot € 150,-- mij wel een geschikt bedrag (en ik zou dat er ook voor over hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Het lijkt me erg gaaf om eens een gamebeurs te bezoeken, aangezien veel vrienden van mij die mening niet delen, lijkt me dit een leuke kans :)
Echter woon ik in het hoge noorden, dus zal dan ook een retourtje Groningen - Utrecht moeten kopen. Verder zou ik er 75 - 100 euro voor over hebben (rekening houdende met de extra kosten). Om het lekker te verkopen zou Tweakers er 79, 89, 99 euro van kunnen maken. Sowieso denk ik dat het target van 500 sneller bereikt wordt met 79 - 99 euro dan 150 euro. Maar dat is slechts mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijngamer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09-2021
Eerste sponsor al gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://martijn-muller.net/media/nintendo-ice0.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Martijngamer op 05-03-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 12:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Haha lijkt me gaaf :) Zo'n 100 a 150 euro lijkt me wel reëel.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
zeef schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:56:
Dit is geen 1 april grap. De route staat nog niet 100% vast, maar is een indicatie. Niet dat mensen verwachten dat we uit Leeuwarden vertrekken oid.
Dat is wel jammer ;) Aangezien ik zelf vanuit Heerenveen moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Senaxx schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:57:
[...]

Dat is wel jammer ;) Aangezien ik zelf vanuit Heerenveen moet komen.
het lijkt me heel sterk dat er niets tegen die tijd geregeld kan worden met carpooling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We hebben bij HQ in Amsterdam Noord een fikse parkeerplaats. 100 meter verder gaat de gratis veerpont naar Amsterdam CS, dus dat zou als verzamelplaats een prima optie zijn.

Geen pont maar bus:
Maasluip schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:12:
[...]

Bus 391 vertrek 6:25, aankomst 6:44 op Centraal, bus 35 vertrek 6:29, aankomst 6:52 op Centraal.

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 06-06-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mortum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:00:
[...]

het lijkt me heel sterk dat er niets tegen die tijd geregeld kan worden met carpooling ;)
Ik ben zelf gelukkig in het bezit van een (lease)auto dus naar Utrecht/Amsterdam rijden (als daar een opstap komt) is voor mij geen probleem.

Heerenveen -> Gamescom is voor mij 2:40 minuten rijden. Als ik dit met auto zou doen en gewoon netjes bij de grens vol gooi kan ik op die tank makkelijk heen en weer en zou ik dus alleen entree voor GamesCom moeten betalen en verder geen kosten hebben.

Maar met een trein heen is toch wat relaxter en zeker met een trein vol met Tweakers. Vandaar dat ik hier ook wel 100 euro voor over heb. Voor mij is het verschil dus wel 80 euro als ik met eigen auto ga of met de (duurdere) trein. Maar alleen al voor de ervaring heb ik dat al wel over.

Echter zit ik zelf niet te wachten op de laatste zaterdag heen te gaan i.v.m. drukte en zeker het al afbouwen van sommige stands op GamesCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 14:34
Leuk idee! Ik zou er zelf maximaal 100 euro voor over hebben. Aangezien ik in Midden-Limburg woon is het een uurtje, maximaal anderhalf uur rijden naar Keulen. Vorig jaar zijn we met 5 man met de auto gegaan en waren we per persoon inclusief eten en drinken een eurootje of 75 kwijt. Qua kosten zal het denk ik niet heel veel schelen, al zit er bij die 100 euro natuurlijk geen eten en drinken op het event zelf.

Verder vind ik de zaterdag inderdaad een niet al te handige keuze. Doordeweeks kan natuurlijk niet iedereen, dat begrijp ik ook, maar vorig jaar was het zo bizar druk dat je amper iets kon doen. Ik in ieder geval niet, want ik ben niet iemand die uren in de rij gaat staan voor een kwartier/half uur spelen. Maar ik denk dat de gemiddelde Tweaker hier echt wel een dagje vrij voor kan krijgen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

zeef schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:03:
We hebben bij HQ in Amsterdam Noord een fikse parkeerplaats. 100 meter verder gaat de gratis veerpont naar Amsterdam CS, dus dat zou als verzamelplaats een prima optie zijn.
als we daarheen komen, kunnen we dan gelijk een rondleiding bietsen? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Als ik het zo voor me zie; dan zie ik een trein vol met TV-schermen. 2 controllers per scherm, hippe (overpriced en gemarketeerde) headsets, met games als FIFA, GTA, NFS en andere casual games :Y) . Gericht op de casual (console) gamers als ik het zo begrijp, maar dat is Gamescom volgens mij ook :+.

Het idee is natuurlijk wel gaaf, ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

Persoonlijk zou ik het eten en drinken niet inclusief maken. De prijzen kunnen dan een stukje omlaag en kan iedereen zelf bepalen hoeveel hij/zij uitgeeft aan een hapje of drankje.

100 euro voor de trip klinkt als veel, maar het is natuurlijk veel meer dan simpel met de trein of met auto naar een dergelijk event gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:44

hellknight

Medieval Nerd

Gaaf plan! Als planning, etc, het toelaat (en het doorgaat, natuurlijk) ben ik zeker van de partij. €100-€150 heb ik hier wel voor over

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 10:59
Gaaf! ±100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 14:16
En een wagon met wat epic casemods gebouwd door Tweakers? En het prototype MadPSU van Mux? Misschien een masterclass van het een of ander door professionele Tweakers?
Ik krijg zin om zelf een Tweaker-express te organiseren :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Laatst online: 12-06 14:16

auto660

1991 240 GL Brick

Gaaf! Voor zo'n idee zou ik wel €100 over hebben (voor mij is dat een rib uit het lijf :p ) maar als het €120 is dan zou ik het ook nog wel doen. Dit alles natuurlijk met gamescom kaartje inbegrepen :D (moet alleen nog wat kwijlzakjes halen ter voorbereiding :9 )

[ Voor 13% gewijzigd door auto660 op 07-03-2014 15:51 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 21:09
Hey zou Wilbert de Vries niet ff bij 538 Ruud de Wild reclame kunnen maken? :P Dan zou je 538 als sponsor gelijk mee kunnen pakken. Ik denk dat de trein wel vol gevuld kan worden...

Misschien nog in samenwerking met wat gamessites/bladen zoals Power Unlimited, gamekings en IGN.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprankie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-03-2023
Leuk idee, ik heb er wel een euro of 100,00 voor over.
Mocht het een succes worden dan misschien een initiatief om met een tweakers A380 naar Blizzcon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 13:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Grappig initiatief. Zou er circa 100 - 125 euro voor over hebben.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sprankie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:36:
Mocht het een succes worden dan misschien een initiatief om met een tweakers A380 naar Blizzcon te gaan.
Ja, want daar zijn altijd honderden kaarten voor over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555713

€80-€100 max. Tof idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan93
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11-2020
Ja sowieso een gaaf idee! Ik ben er wel voor in. 100 tot 150 euro is geen probleem:)
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/gamescom" target="_blank">praat mee in #gamescom</a>~~~[/html]

Er zijn nog mensen op zoek naar Gamescom tickets omdat je daarmee bij League of Legends een tweetal ingame skins kunt krijgen. Als je er 1 over hebt, post dat dan aub hier. Ga er niet om bedelen, we weten dat jullie ze heeeeeeel graag willen hebben. :)