Zo ingewikkeld is het toch niet?Ah, dan moet ik nu maar eens een keer verliezen van de crew ipv alleen maar winnen... maar hoe het spel werkt snap ik nog steeds niet.
V&A aangeboden: Te koop 1x Tweak Express kaartje + toebehoren
Hoop dat ik er iemand anders gelukkig mee maak in ieder geval
Tik Stef87 even aan (iets hier boven)Lienuks schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:11:
Baal als een stekker maar goed.. hier is ie dan..
V&A aangeboden: Te koop 1x Tweak Express kaartje + toebehoren
Hoop dat ik er iemand anders gelukkig mee maak in ieder geval
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Thnx bericht verstuurd
Er zijn losse broodjes te koop. Ontbijtpakket was te weinig interesse in.Puc van S. schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:12:
Is er eigenlijk een update omtrent het ontbijt? gezien het punt dat ik rond 6 uur op zal moeten staan zou een ontbijtje in de trein vrij handig zijn
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Helaas door vervelende prive omstandigheden heb ik twee kaartjes over.
Ik wil ze graag aan een tweaker verkopen voor de prijs die ik er voor heb betaald en inclusief aangetekende verzending. 2x 75 euro
weet niet of dit op V&A moet maar ik wilde jullie de kans geven.
De kaartjes zijn dus op tijd bij jullie binnen als ik ze aangetekend verstuur.
V&A aangeboden: 2x kaartjes tweak express gamescon 2014
@zeef respect voor jullie inzet om dit mogelijk te maken
DM me even voor interesse, ik woon in Zeist ophalen kan ook ;-)
gr Sven
edit: verkocht aan mede tweaker
[ Voor 14% gewijzigd door troost42 op 12-08-2014 22:59 ]
[ Voor 99% gewijzigd door drvinnie op 12-08-2014 21:55 ]
Tja, vraag de redactie om een test te doen. Je ziet er steeds meer van maar wat is indd goed, naast de specs die je in de pw kan vinden. Misschien kunnen ze dan zelfs met hun nieuwe stroomtestspeeltje spelenRaxious schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:13:
gezien het feit dat ik wat elektronica mee neem en daar graag de gehele dag van wil genieten, heeft er iemand tips voor een draadloze charger? Heb geen flauw idee waar ik precies op moet letten / welke goed zijn. Ding moet niet te veel kosten natuurlijk
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Signatures zijn voor boomers.
*empty*
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Aan de prijslijst te zien moet men het gaan doen met blikjes frisdrankMR_VIPER schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:43:
Ik hoop maar dat er veel energy drink ingeslagen is. Allemaal Tweakers die megavroeg moeten vertrekken met bloeddoorlopen ogen en wallen aankomend en dan moet de dag nog beginnen
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
nog 2,5jeroenICT schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:36:
Jaaaaaaaaaaa nog 3 dagen! :-)
Energiedrank mijn bips, Koffie is het elixer van de ITer!MR_VIPER schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:43:
Ik hoop maar dat er veel energy drink ingeslagen is. Allemaal Tweakers die megavroeg moeten vertrekken met bloeddoorlopen ogen en wallen aankomend en dan moet de dag nog beginnen
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hij gaat naar Keulen, hij komt AFAIK uit Düsseldorf.Zorian schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:07:
ZIe ginds komt de stroomtrein uit Keulen Düsseldorf al aan...
Opbouwen #tweakersexpress pic.twitter.com/zBtBxXPcfH
— Frederik Zevenbergen (@zeefNL) August 12, 2014
NMe schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:08:
[...]
Hij gaat naar Keulen, hij komt AFAIK uit Düsseldorf.
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Opbouwen <a href="https://twitter.com/hashtag/tweakersexpress?src=hash">#tweakersexpress</a> <a href="http://t.co/zBtBxXPcfH">pic.twitter.com/zBtBxXPcfH</a></p>— Frederik Zevenbergen (@zeefNL) <a href="https://twitter.com/zeefNL/statuses/499199985393881088">August 12, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]

Mijn telefoon is vrolijk aan het aftellen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Als het niet te warm is zaterdag dan ga ik ervoor
Twijfel alleen of ik hem aan moet doen, hij is knalroze
Ik word graag (serieus) genomen door de booth babes en cosplayers als ik ze op de foto zet..
Vraag mij trouwens af of er ook ME beschikbaar is in de trein, als je Ps4 vs Xbox one leest zou het wel eens nodig kunnen zijn

[ Voor 51% gewijzigd door Puc van S. op 13-08-2014 14:17 ]
Verwijderd
Zie deze :Puc van S. schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:58:
t.net hoody? De enige t.net gear die ik heb is dat armbandje(of er moet toevallig wat in die goodiebag zitten
)
Vraag mij trouwens af of er ook ME beschikbaar is in de trein, als je Ps4 vs Xbox one leest zou het wel eens nodig kunnen zijn
T.net HQ rondleiding voor abo's 13 juni 2014
Volgens mij heb ik de aankondiging daarvan gemist
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
http://www.gamescom-colog...llenplan_B2B_D_GB_web.pdf
Deze PDF + de "Review exhibitor search 2013" is niet echt gebruiksvriendelijk (als dit de werkelijke lijst van 2013 is, dan heb je er sowieso niet veel aan)
Ik wil namelijk weten welke route ik globaal ga nemen om daar alvast als eerste heen te gaan.
De laatste grote beurzen die ik heb bezocht, waren de HCC dagen rond 2000 (kun je nagaan...)
ik had zelf deze site gevonden:Kiswum schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:36:
Is er een duidelijk plattegrond waar de grote fabrikanten globaal staan?
http://www.gamescom-colog...llenplan_B2B_D_GB_web.pdf
Deze PDF + de "Review exhibitor search 2013" is niet echt gebruiksvriendelijk (als dit de werkelijke lijst van 2013 is, dan heb je er sowieso niet veel aan)
Ik wil namelijk weten welke route ik globaal ga nemen om daar alvast als eerste heen te gaan.
De laatste grote beurzen die ik heb bezocht, waren de HCC dagen rond 2000 (kun je nagaan...)
http://www.nonly.nl/speci...an_standhouders_en_games/
kwam het meest in de buurt van overzicht.
verder weinig kunnen vinden.
*empty*
Ik zag dat het vanaf morgen voor het publiek open is, wellicht komt er dan ook meer info naar buiten.
@MR_Viper, bedankt! Ik zal eens kijken wat daar in staat.
Ik hoop dat je binnen de app ook zonder data kunt zoeken (ik weet niet of er in Duitsland Wifi is/zal werken)
*empty*
https://docs.google.com/s...KeJDUWy8O2wHD8/edit#gid=0
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als je mij wilt vinden, ik stap op in Eindhoven en DM me voor meer info.
Alvast heel erg bedankt!
(Stichting help iFlames de wraak van zijn 'vrienden' te overleven)
Ik speel het niet, probeer me even op te snorren in de trein en we gaan wat regelen.iFlames schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:09:
Zijn er hier mensen die geen League of Legends spelen (ik heb me laten wijsmaken dat die bestaan!)? Ik zou het heel fijn vinden als ik achteraf het Gamescom kaartje / het nummer dat erop staat zou kunnen krijgen. Mijn vrienden zouden dan een in-game item kunnen krijgen (ze bedreigen me, ze zijn niet lief
) Als er ook maar iemand is die zou kunnen helpen zou ik het zeer waarderen!
iFlames schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:09:
Zijn er hier mensen die geen League of Legends spelen (ik heb me laten wijsmaken dat die bestaan!)? Ik zou het heel fijn vinden als ik achteraf het Gamescom kaartje / het nummer dat erop staat zou kunnen krijgen. Mijn vrienden zouden dan een in-game item kunnen krijgen (ze bedreigen me, ze zijn niet lief
) Als er ook maar iemand is die zou kunnen helpen zou ik het zeer waarderen!
Edit: Even zonder onzin, waar kan je dit ergens vinden? Een kameraad van mij speelt ontiegelijk veel LoL en die kan ik blij verassen met zoiets.
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2014 17:51 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
http://gamescom.euw.leagueoflegends.com/?region=euwD4NG3R schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:48:
[...]
Edit: Even zonder onzin, waar kan je dit ergens vinden? Een kameraad van mij speelt ontiegelijk veel LoL en die kan ik blij verassen met zoiets.
Gets me every time. http://gamescom.euw.leagueoflegends.com/?region=euwD4NG3R schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:48:
[...]
[video]
Je vriend krijgt dan een zogenaamde 'ward skin' en een 'champion skin'.
Edit: oops. Link al gepost
[ Voor 3% gewijzigd door iFlames op 13-08-2014 18:58 ]
Nee hoor, geintje. Spreek een van de tropische mannen in de trein maar aan
Your lack of planning is not my emergency
Zorian schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:20:
[...]
Ik speel het niet, probeer me even op te snorren in de trein en we gaan wat regelen.
Dit gaat nog leuk worden met 500 mensen in de treinKiswum schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:17:
Ik speelde het spel niet, maar nu lonkt het wel
Nee hoor, geintje. Spreek een van de tropische mannen in de trein maar aan
Ik stap ook op in Den Bosch, dus gaat lukken hopelijk!hellknight schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:53:
ik heb niets met LoL, en ken niemand die het speelt, dus de mijne kan je gerust krijgen. Spreek me maar aan in de trein - stap in op Den Bosch, lang, dun, bril, wat langer haar, NSA/EFF shirt aan - moet lukken ;-)
Heeft iemand een idee wat de beste/veiligste manier is om ruim op tijd vanaf een P&R locatie naar CS te komen. De meeste metro's beginnen pas laat, en bij de minste vertraging mis je dan de trein. Sowieso kan je de meeste P&R's in amsterdam niet in voor 7:00, muv Arena en Olymisch stadion. Nachtbus is onhandig want tot zo ver ik kan zien geldt het P&R tarief dan niet, en dan kan je weer beter in het centrum parkeren. (1 euro voor p&r is wel zo lekker). Wil het niet riskeren om maar 10 minuutjes voor tijd op CS te komen.. grr..
Iemand anders met hetzelfde dilemma en/of een leuke oplossing? Wil er graag vanaf het begin bij zijn, maar het lijkt bijna handiger om naar Utrecht te rijden (kom uit Den Haag).
Voor het P+R tarief is alleen de terugreis belangrijk. Die moet beginnen in de centrumzone, maar met Centraal zit dat wel snor.
Tram 5 v6:27, a6:51, als het eerder moet zijn bus 170.
Signatures zijn voor boomers.
Welk CS, A'dam?Foritain schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:26:
Bij een gebrek aan reacties in de vervoer thread...
Heeft iemand een idee wat de beste/veiligste manier is om ruim op tijd vanaf een P&R locatie naar CS te komen.
Als het A'dam is dan zijn de meeste parkings toch 24/7 open? Zie ook eerder in deze draad, maar voor 10 euro sta je de hele dag in het centrum naast A'dam CS: http://www.parkingcentrumoosterdok.nl/.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
10 euro voor een hele dag klinkt wel heel erg goed. en ik maar denken dat parkeren in AMS = no go omdat ik weiger 40-50 euro voor een dagje parkeren te betalen.
Neem aan dat die garage om 6:00 niet vol staat, tot zo ver ik kan zien is het gewoon inrijden en gaan? Klinkt wel heel goed allemaal. Zoals ik zei totaal niet bekend met AMS, maar om die tijden zal het aanrijden AMS best te doen zijn vermoed ik zo.
In elk geval dank dank
Nog maar 3 nachtjes slapen.
Toch geen handel hè?Hooglander1 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:44:
Als er mensen zijn die meegaan met de trein, maar de kortingscoupon van BCC/Philips niet gaan gebruiken. Zouden jullie hem dan wel mee willen nemen, ik ken meer mensen die er interesse in hebben dan ik coupons heb (1)
Ik doe ook niets met LoL en stap met Kiswum en NMe in Eindhoven op.
[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 13-08-2014 21:34 ]
En nog wat andere mensen uit Eindje! WoenseeeeeeeeelPcDealer schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:32:
[...]
Toch geen handel hè?
Ik doe ook niets met LoL en stap met Kiswum en NMe in Eindhoven op.
[video]

Foritain schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:58:
10 euro voor een hele dag klinkt wel heel erg goed. en ik maar denken dat parkeren in AMS = no go omdat ik weiger 40-50 euro voor een dagje parkeren te betalen.
Het is 10 euro naast het station... dus ja het klinkt goed want het is goedNMe schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:00:
Noemde iemand hierboven niet ergens een parkeerplaats dichtbij het station waar je ook goedkoop kon staan?
Edit: en voor 20 heb je dacht ik deze: https://plus.google.com/1...9455997/about?gl=nl&hl=en
[ Voor 31% gewijzigd door Electrowolf op 13-08-2014 21:43 ]
Stap wel uit/in in Den Bosch, wel om vervolgens door te gaan naar Nijmegendrakonl schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:17:
Wie stappen er uit in den Bosch of utrecht om daarna door te reizen richting Hengelo en Enschede. Misschien wel gezellig om dan nog even een NS coupe te bezetten en de Tweakers reis met nog een paar mede Tweakers nog een klein stukje te verlengen. Stuur me een berichtje.
Nog maar 3 nachtjes slapen.
Niet die ik kan vinden. Punt is dat ze niet in-in het centrum zitten, maar +-10 minuten lopen van CS. Daarom zijn ze dus niet extreem duur, gok ik. En ook door het aantal plaatsen, 1.600 is toch wel aardig wat ;-).Foritain schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:52:
Klinkt te goed om waar te zijn... geen addertjes? overvolle garages om 05:00? gegarandeerd velgen kwijt? het kan haast niet!
Let ook op: 4 uur parkeren is 22,50, 5 uur 10 euro. Dus voor middagje shoppen zijn ze nog steeds wat duurder ;-).
kan je uberhaupt meerdere kortingsbonnen gebruiken voor 1 aankoop?Hooglander1 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:44:
Als er mensen zijn die meegaan met de trein, maar de kortingscoupon van BCC/Philips niet gaan gebruiken. Zouden jullie hem dan wel mee willen nemen, ik ken meer mensen die er interesse in hebben dan ik coupons heb (1)
Als je mij wilt vinden, ik stap op in Eindhoven en DM me voor meer info.
Alvast heel erg bedankt!
meestal kan je maar 1 bon per aankoop gebruiken zodat je niet met 10 bonnen aan komt zetten en de tv gratis meeneemt
anders wil ik ook nog wel een paar bonnen voor een gratis tv
Zo ja, ik zit daar in. ik vertrek om 7.15 met de trein in Heerlen
Wellicht voor anderen van belang: tot 31 augustus rijden er géén trams naar Utrecht Centraal én er rijden geen treinen tussen Woerden en Utrecht - ook alle treinen vanuit het westen (Gouda, Den Haag) hebben hier dus last van!

Bron: NS.nl
En uiteraard inderdaad de polsbandjes ontvangen
[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 13-08-2014 23:25 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik wilde al jaren naar de GamesCom in Keulen (en E3 en TGS) ik vond echter de drukte op 'consumenten-dagen" een onoverkomelijk obstakel.
Ook de extra toegevoegde waarde van een trein vol met Tweakers compleet met goody bags en on-board-lan-party, was niet genoeg om mij over te halen om dit jaar wel te gaan.
Gelukkig wees een concullega mij erop dat we op de woensdag, de industriedag, konden gaan. Dus wel de lusten, maar niet de lasten, de knoop was dan ook snel doorgehakt. Een groepje gamescom gangers (9) was snel gevonden en ook vervoer was zo geregeld. Tickets besteld a 29 euro en het wachten kon beginnen.
Mijn goals:
- Evolve spelen
- Sierra info
- Fallout of Doom info
- TOTAL ANNIHILATION info
- Topware stand
- Vette indie en werktuigbouw
Om 8:00 verzameld bij het CS in Eindhoven en gaan met die banaan. Rond een uur of 10 komen we aan bij de Koelnmesse en kunnen we 100m van ingang noord parkeren a 10 euro per auto.

We drinken nog een kopje koffie en lopen hal 8 binnen. Gelijk een leeftijdsbandje gehaald zodat alle content toegankelijk is en knallen

Na een snelle wandel door de zaal blijken hier o.a. Wargaming, Riot games, Alienware en Nvidia hier een stand hebben. Niets speciaals buiten dat de LoL area volgens mij de grootste was van de hele beurs voor 1 spel door o.a. een E-sport Arena met groot podium.

De wargaming (W.o.Warplanes/WoT)stand was buiten de boothbabes niets leuks te zien (heetste babes m.u.v. co-splay).

Via buitenplaatsen tussen de verschillende hallen konden wij de centrale stroom mensen in de centrale boulevard grotendeels steeds mijden. Tevens stonden hier een handvol eet, drink en marketing standjes.
Hier hebben we dan ook de lunch genoten met een lekker broodje bratwurst en pot-bier/apfelschorle.

(de rij voor bratwurst is lang (netjes achter elkaar), maar gaat snel, de rij voor de drank is kort en langzaam (minder netjes, zoals dat gaat als het om alcohol gaat
Ik weet niet meer precies in welke zaal wat stond dus 6 en 7 dus ik pak ze even samen in 7 staat er iig een gigatische Blizzard area met hun 4 recentste games elke 1/10 van het haloppervlak (WoW, HeartStone, Heroes of Storm en Diablo, speelbare pc's/X1).

In een van deze zalen was ook een grote playstation area was met o.a. farcry4, bloodborne, order1886 en little big planet 3 allen speelbaar. 2k,Ubisoft, Crytek en EA waren in deze zalen vertegenwoordigd.
De witcher 3, AC, BF, CoD, evolve, borderlands, CiV en project Morpheus waren ook in deze 2 zalen te vinden. Helaas was de Morpheus enkel op afspraak toegankelijk.
De War Thunder stand was wat mij betreft de mooiste stand van de beurs met o.a. een TD (vermoed een su85) en een vliegtuig (mustang oid).

In hal 9 zijn o.a. Square Enix, Nintendo, Bethesda en occulus te vinden.
hal 10 (2 verdiepingen) heeft beneden o.a. kleine onbekende meuk, wat indie, Magic:TG, de uber-saaie AMD stand (saaiste waar ik daadwerkelijk 'in' ben geweest) cosplay village, een hoop merchandise en een recruitment stand van de Bundeswehr.
De bovenverdieping vond ik echter samen met Evolve het hoogtepunt van de show. Grotendeels waren hier stands van Hogescholen/Uni's die studenten werven voor de game-industrie en waren er RC-drift banen waar gegeleden werd.
De absolute knallers waren echter een afdeling met retro-consoles! Alle retro-consoles waar ik ooit van gehoord heb waren vertegenwoordigd + (+/-)50.

Allemaal speelbaar op kleine beeldbuisjes. Van gamecube to atari van xbox tot v-tech, van jaguar tot PC-achtige rotzooi
Naast deze consoles/pc's waren er ook diverse arcadekasten en pinball-machines. Wederom gratis speelbaar.
Ander hoogtepunt van de show was op dezelfde verdieping een kleine area met semi-hobby simulatoren. Waaronder de ROCKET MAN!

Hal 4 & 5 zijn business only en vermoedelijk voor de meesten van jullie niet toegankelijk. Enige note-worthy waren wat interessante manieren van input voor de bediening/immersie van/bij gaming.
Noemenswaardige games
Hoogtepunt was het spelen met Goliath in Evolve , evolueren naar het laatste leven en het team hunters wipen
Vervolgens door naar (achteraf) het moment van mijn gamescom 2014.De PC game liep lekker, de graphics waren ruim voldoende, de bediening was sub-optimaal maar doordat ik niet hoefde te communiceren met een team, en het team hunters nogal wat problemen had met de onwennigheid van een eerste potje. was het een koud kunstje even lekker op mijn gemakje beestjes te slachten te evolueren (ik werd tijdens de eerste evo aangevallen door een bende creatures) en kont te schoppen. IMO een kleine revolutie van het FPS-coop genre.
Ben benieuwd wat ze met de matchmaking gaan doen want dat kan deze game breken.
(PC 15 min wachttijd, 1 potje van +/- 10 min, gespeeld bij de Nvidia stand, niet de Evolve stand!)
The order 1886 was matig. Het begon al slecht met de padding die van de headset viel toen ik hem oppakte en daarna een vastloper van de PS4. Vervolgens wel heel de demo kunnen spelen en een beetje een meh gevoel. Graphics oke (goede characters, slechte environment textures, slechte vlammen en erg grauw/grijs/mistig), gameplay meh (3rd person shooter wat imo bijna altijd minder is dan fps), trage snelheid door o.a. cutscenes en het feit dat de gameplay semi-on rails was (je kon een soort van vrij rondlopen maar je moest eerst iets doen (kill enemies, save friendly, clear path) voor je naar de volgende area door kon. Hopelijk is dat doordat het een demo is. De thermite rifle was wel grappig en vooral omdat veel mensen hem niet begrepen (eerst thermite sproeien en pas dan een tracer schieten)
Hoogtepunt was de levensechte wassen pop, van vermoedelijk de hoofdpersoon, in de stand. (uncanny valley m.u.v. de ogen en het gevoel)

In dezelfde stand waren farcry 4, Last-of-Us-Remasterd, Killzone en nog een game 'vrij' te spelen wat we dan ook geruime tijd hebben gedaan. Bloodborne was helaas gesloten/vol toen wij er aan kwamen. Daarnaast was er nog een andere game in deze stand waar je voor moest wachten (naast bloodborne en order 1886) geen idee meer hoe die heette maar was van sony en deed me denken aan the last of us.
(Playstation-4, in totaal missch 5 min wachttijd tussen de games door, wachtijd vooraf 0, totale tijd in stand +/-1 uur)
- Farcry4: Je kunt op een fuckin olifant 'rijden'
. Ik vond de graphics prachtig i.t.t. sommige reisgenoten
- Last of us remastered: Redelijk mooi en helaas heb ik geen ps3/4
- killzone: je kunt het er spelen.
Diablo 3 reaper of souls couch-coop (met opblaasbare 'chesterfields') was wel vermakelijk en een lekker uitrust momentje.
Bethesda was enkel aanwezig met een stand voor Evil Within (wachtrij 120min dus niet gedaan) en Battlecry. Battlecry was eerst een bagger presentatie met een uiterst pijnlijk moment en een tutorial. Daarna werden we in 2 teams van 5 gesplitst en deden we een potje (control the base oid) waarin we keihard werden afgeslacht.
Game zelf is meh. De graphics zijn voldoende, lekker duidelijk, >60 fps (vermoedelijk niet 'zwaar' m.b.t. performance en i.c.m. een uber Eizo missch zelfs wel in 120fps gespeeld) en een soort van cellshaded sausje waar ik een zwak voor heb (darkness 2 en borderlands). Het vechten zelf vond ik traag en totaal niet responsief aanvoelen maar dat kan aan de class hebben gelegen. Buiten het vechten was de gameplay wel lekker snel. De grapling hook was zeker niet verkeerd geimplementeerd, maar kan nog effectiever gebruikt worden om de 'pace' en gameplay te optimaliseren.
Bottom-line ik snap dat de rij kort was.
Little Big Planet: speelde lekker en lijkt me een coop-topper voor mensen met een ps4.
Assassins Creed Unity heeft een presentatie met daarin realtime-irl een dev die een assasination in een kerk doet. Blijkbaar heb ik 'leaked' content want na 5 min werd mij verteld dat ik niet mocht filmen. De kwali is dusdanig bagger dat ik niemand daarmee een plezier doe.
(wachtijd 30 min; presentatie +/-15 min)
(de potentiele wachtrij hiervoor is lang, imo dan niet de moeite omdat je niets kunt spelen)
Bij alienware kan je iedere presentatie een alienware alpha winnen.
Retrogames Galore

Faciliteiten:
- Toiletten:9 (gratis, schoon, ruim aanwezig)
- Eten-drinken:8 (ik hou van duitse porties worst, bieren en apfelschorle, voldoende aanwezig)
- Prijzen:8 (voor een dergelijk event heel erg netjes, On-Nederlands)
- Goodies:4 (maar ik heb ook niet lopen hoereren)
- Boothbabes:7 (boothbabes een 6 omdat er niet veel waren, een 8 voor de cosplay)
- Internet:0 (geen wifi aanwezig, en nauwelijks bereik binnen)
- Communicatie:5(grotendeels Duits georienteerde beurs (weinig engelse presentaties/materiaal) waardeloze app, geen goede map, goede bewegwijzering, vriendelijke welwillende ordelijke mensen die Duitsers ook al spreek ik hun taal niet
)
Helaas van mijn goals alleen evolve gerealiseerd.
Wargaming had enkel WoWarplanes en WoT speelbaar en wat info over WoWarships
Sierra ben ik nergens tegengekomen.
De Topware stand was ik vergeten (mocht iemand die tegen komen, dan hoor ik graag wat ik gemist heb)
En bethesda had enkel the evil within en battlecry (+ o.a. de cyberdemon trailer op een groot scherm)
Wat betreft indie is er niets blijven hangen, maar wat betreft vette werktuigbouw wel (o.a. drones en simulatoren)
Al met al toch een geslaagd dagje maar ik weet niet of ik volgend jaar weer ga en of ik nog wel ooit naar de e3 of TGS wil. Drukte en wachten zijn toch niet zo mijn ding en ook al het gehype (zeker als er goodies waren) was af en toe bijna walgelijk.
Gelukkig was ik met gezellige mensen en zijn Duitsers geen Nederlanders.
Op zo'n event met een grote populatie merk je gewoon hoe asociaal, egocentrisch volk wij Nederlanders zijn.
Tips voor jullie:
- Weet waarvoor je in de rij staat (soms kun je na een presentatie een game spelen, soms niet)
- Lees de wachttijdindicatoren en bepaal of 0,5/1/2/3/4/5/6 uur wachten het voor jou waard is om 5 a 15 minuten die game te spelen. (heel soms kun je langer spelen (geen direct toezicht aka vrij spelen) zoals bijv de ps4 stand, little big planet, en volgens mij WoW, langste wachtijd die ik gezien heb was 2 uur, maar zaterdag is 6 uur bij bijv destiny waarschijnlijk)
- Gebruik de sluiproutes'.(de meeste zalen zijn met zijdeuren via een buitenplaats met elkaar verbonden, hier is minder 'verkeer' dan in de boulevard Totaal aantal bezoekers schat ik op woensdag op 15k a 40k. Jullie kunnen er volgens mij >100k verwachten, dus vermijd de onvermijdelijke chokepoints waar mogelijk).
- Haal bij binnenkomst een polsbandje waarmee je je leeftijd aangeeft (voorkomt dat je ergens niet binnen mag waarvoor je de minimumleeftijd hebt).
- Je mag een tas mee naar binnen nemen en je wordt niet gefouilleerd. Je kunt dus je hele mondvoorraad meenemen. (tot aan alcohol toe, eigen risico, wij konden zelf ons kaartje scannen en door het poortje lopen)
[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 14-08-2014 13:17 ]
Het was mij ook opgevallen dat het nergens vermeld staat.XLord schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:31:
[...]
kan je uberhaupt meerdere kortingsbonnen gebruiken voor 1 aankoop?
meestal kan je maar 1 bon per aankoop gebruiken zodat je niet met 10 bonnen aan komt zetten en de tv gratis meeneemt
Thanks Ardana.Ardana schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:23:
Sow, parkeerplaats gereserveerd (en al betaald) voor parkeerterein P3 bij Jaarbeurs Utrecht: 24 uur voor € 11 en gegarandeerd plek. Nu nog hopen dat we het Jaarbeursplein overkomen met scootmobieltje
Wellicht voor anderen van belang: tot 31 augustus rijden er géén trams naar Utrecht Centraal én er rijden geen treinen tussen Woerden en Utrecht - ook alle treinen vanuit het westen (Gouda, Den Haag) hebben hier dus last van!
Dat was een nuttige post. Had dit anders niet doorgehad.
Nu ook maar op P3 gereserveerd.
Wil overigens best helpen als het nodig is hoor om je naar de tweakers trein te krijgen.
DM maar als je daar gebruik van wilt maken
Verwijderd
Topic is al een beetje te groot voor alles te lezen, sorry.
Aaah ja, "die hallen". Ik weet meteen waar je het over hebt...Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:15:
Weet er iemand of er parkeerplaatsen zijn in bij die hallen? Hoeveel betalen? Of waar gratis?
Topic is al een beetje te groot voor alles te lezen, sorry.
En voor de rest:

Verwijderd
Hooglander1 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:16:
[...]
Aaah ja, "die hallen". Ik weet meteen waar je het over hebt...
En voor de rest:
[afbeelding]
Dan zie ik nog niet echt het nut van vragen naar parkeerplaatsen in een topic met mensen die een speciale trein heeft naar die beurs. Dat antwoord ga je hier echt niet vindenVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:19:
Gamescom vindt zich plaats in hallen. Naast die hallen aka naast Gamescom. Aaaah een zoekfunctie, handig! Thx!
[...]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Geen idee of dat kan, als je goed leest was dat ook niet mijn insteekXLord schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:31:
[...]
kan je uberhaupt meerdere kortingsbonnen gebruiken voor 1 aankoop?
ah ja sorry, moest nog 3x lezen voor ik begreep wat je bedoeldeHooglander1 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:31:
[...]
Geen idee of dat kan, als je goed leest was dat ook niet mijn insteek
Bedankt voor het vertellen van je ervaring bij Gamescom.eL_Jay schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 02:54:
Mooi Verhaal
Ik vind het jammer te horen dat er weinig goodies gegeven worden. Misschien dat dit op zaterdag wel wat meer wordt?
[ Voor 9% gewijzigd door Negaiido op 14-08-2014 12:30 ]
Dat kan ook komen doordat'ie op de industrie-dag er is geweest heNegaiido schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:29:
`
[...]
Bedankt voor het vertellen van ervaring bij Gamescom.
Ik vind het jammer te horen dat er weinig goodies gegeven worden.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En zoals hij verteld, hij is er niet speciaal naar op zoek gegaanFiresphere schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:30:
[...]
Dat kan ook komen doordat'ie op de industrie-dag er is geweest he
Nee, hij zei dat hij er niet heeft zitten lopen "hoereren" wat ik begrijp als echt specifiek vragen bij booths om goodies. Ik heb in het verleden wel eens mensen gezien die echt smeken om goodies maar zoiets zou ik ook niet kunnen.Jeffrey99 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
En zoals hij verteld, hij is er niet speciaal naar op zoek gegaan
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
valt vies tegen. Als je mobiel internet hebt (in de koelnmesse binnen) en kunt laten zien dat je bedrijf/game x liked op facebook zijn er wel aardige dingen te scoren (zoals van die giga muismatten waar je ook je tobo op kunt zetten) Verder geeft Magic:thegathering kaartjes (randoms en wat foils) weg aan bezoekers maar volgens mij zijn dat geen legale tournooi kaarten)NMe schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:52:
Ik ga ook niet vragen om goodies maar er zal ook vast zo wel wat liggen dat je mee mag nemen.
Verder zijn er de nodige winacties zoals van Alienware en Roccat (maar dan ben je de lucky-one uit 10-duizenden)
Voornamelijk keychains en T-shirts, mijn beste goody is een blikje energiedrink met een all-over sticker van dark-orbit reloaded oid. (een game waar ik nix om geef).
Daarnaast moet je voor de veel goodies de stand/game/presentatie doorlopen hebben.
(zag overigens wel een hoop degelijke Wargaming en Warthunder tassen, dus wellicht kun je daar goede goodies scoren)
[ Voor 19% gewijzigd door eL_Jay op 14-08-2014 13:20 ]
Ik denk dat veel mensen hier iets aan zullen hebben.
Dat zijn nuttige berichten. Dank u!
Mijn DSLR gaat het druk krijgen met al die cosplayers en booth babes dan
En de Blizzard stand natuurlijk! Lijkt me zo gaaf om te zien.
Nu nog de belangrijkste prerequirement quest uitvoeren: kom op tijd uit je nest op zaterdag.

Dit topic is gesloten.
~~~[html]IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/gamescom" target="_blank">praat mee in #gamescom</a>~~~[/html]
Er zijn nog mensen op zoek naar Gamescom tickets omdat je daarmee bij League of Legends een tweetal ingame skins kunt krijgen. Als je er 1 over hebt, post dat dan aub hier. Ga er niet om bedelen, we weten dat jullie ze heeeeeeel graag willen hebben.