Ps4 vs Xbox one

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 17.888 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 19:34
Graag jullie mening welke console meer waar voor je geld is.

Let op OBJECTIEVE mening svp op basis van je eigen ervaring(en) en niet wat je ergens iemand hebt horen zeggen haha.

Ik heb zowel de ps4 als de Xbox one.
Voor Xbox one de volgende spellen gespeeld;
- killer instinct
- Forza 5
- dead rising 3
- FIFA 14
- bf4

Voor ps4 de volgende spellen gespeeld:
- killzone
- bf4 (ziet er mooier uit dan op Xbox one maar heeft zeer ernstige framedrops waar ik op de Xbox one niet zo'n last van had.
- Resogun (beste ps4 spel)

Hardware:
Wat betreft de hardware vind ik de ps4 duidelijk de winnaar krachtigere hardware in een kleiner jasje daarbij touchpad op joystick en de mogelijkheid koptelefoon aan te sluiten op joystick voor wireless audio. Menu is verrassend duidelijk doet niks onder aan Xbox.

Spellen:
De spellen van de PS4 stellen me echter teleur op killzone en Resogun na kan ik alles ook op mijn pc of Xbox spelen. De ps4 staat dus weinig aan.
De xbox one heeft echter een paar games bij launch waar ik al tientallen uren in heb zitten; Forza, Dead Rising en Killer Instinct allemaal games die ik stuk voor stuk leuker vind dan bijvoorbeeld Killzone en vooral langer leuk vind blijven,speel ze nog steeds dagelijks.

Controllers:
Beide erg goed voordeel Xbox trillingen in knoppen en ligt net iets lekker in de hand (persoonlijke smaak). Voordeel ps4 lampje aan achterkant en touchpad dus geavanceerder. Ik vind hier niet echt een winnaar aan te wijzen.

Online:
Zelf meer een fan van xbox live.

Als ik nu zou moeten bepalen kies ik Xbox one puur om de spellen we zullen het over een paar maanden weer eens zien. Ik denk dat gamers die geen pc hebben en voor het eerst bf4 en ac4 spelen al een stuk meer ovetuigd zullen zijn van de PS4. Maar als je die games al hebt gespeeld en je moet het met Kilzone en Knack doen dan stelt het tot toe nu wat teleur. Al heeft het system erg veel potentie.

Wat vinden jullie?

[ Voor 30% gewijzigd door timpie81 op 18-01-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Ik heb zelf (nog) geen van beide, maar op dit moment neig ik naar de Xbox One. De TV integratie, te bedienen met stem/beweging en uiteraard Titanfall gaan boven de krachtigere hardware van de PS4 voor mij. Ik zie meer innovatie uit MS komen dan Sony, maar dat zou volgende maand zomaar kunnen veranderen.

Sony biedt (voor mij) op dit moment te weinig aan qua spellen en functionaliteit. Ik hoop dat ze hier de komende maanden wat aan gaan doen (meer exclusieve spellen, IPTV), zodat ik misschien toch de neiging krijg om voor de PS4 te kiezen.

Ze staan beide in ieder geval nog te veel in hun kinderschoenen om op dit moment een definitieve keuze te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door tweegroenethee op 17-01-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

BM

Moderator Spielerij
Allebei idd nog erg nieuw, en beiden gaan nog vele mooie dingen laten zien.

Ik kan voor nu wel meegaan met wat Daan87423 aangeeft. Van Microsoft zie ik de innovatievere dingen komen, wat Sony doet voelt voor mij wat 'behoudender' aan. Wil niet zeggen dat het een beter is dan het ander, dat zal de toekomst uitwijzen.

Ben er van overtuigd dat Sony qua games de 'achterstand' wel inhaald. Als er 1 ding is wat Sony goed voor elkaar heeft zijn het bijzondere exlusives. Dat op dit moment MS misschien de wat betere/indrukwekkendere games heeft zegt niks (en is ook nog eens enorm persoonlijk).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Ik geef dit topic ongeveer 2 uur maximaal.

Persoonlijk? Ps4 staat voorop, maar de Xbox One is ook zeker de moeite waard. Ps4 heeft een voorsprong op multiplatform titels qua performance, Xbox One heeft de betere exclusives over het algemeen (ik vind beiden nog niet echt bijzonder). Omdat ik de exclusives van beiden die nú uit zijn niet bijzonder vind kies ik voor de Ps4: goedkoper, ik heb niet veel met Kinect en Ps4 draait de multiplats iets beter. Bovendien is Ps+ van zieke waarde voor je geld. Oh en de controller heeft énorm gevoelige thumbsticks vergeleken met de vorige controller en is enorm precies en ligt goed in de hand.

En, ik weet dat het afgezaagd is, maar de 720p situatie van de Xbox One staat me 'tussen m'n oren' voorlopig best wel erg tegen, ondanks dat ik weet dat dat in principe niet een heel belangrijk punt is. Als ze dat zouden kunnen 'fixen' zou het een stuk gelijker op gaan. Tevens heeft bv BF4 op de PS4 1.5x grotere userbase dan op de One en dat zou mijn meest gespeelde spel van het moment zijn; ik hou van variatie aan spelers :P

Van de zomer zal ik een betere mening kunnen geven als er meer exclusives én multiplats uit zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Brutal1ty op 17-01-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Haha waarom geef je het forum 2 uur max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
timpie81 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:48:
Dan zal het getroll\geflame weer tot een sluiting leiden. Dit topic is er al eens geweest en liep toen ook snel uit de klauwen. De PS4 topics lopen uit de klauwen, dan deze al helemaal :9 >:) Zelf echt geen problemen mee, maar de mods zullen het niet leuk vinden.

Ik zit zelf echter nog volop 'in' de console wars ondanks mijn huidige voorkeur voor de Ps4. De XBox One blijft een interessante console, al is het maar omdat ik met véél liefde m'n Originele Xbox heb gebruikt al die tijd geleden _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Brutal1ty op 17-01-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Ligt aan je gebruik.
Als je het device ook als entertainment device wil gebruiken dan heb je bij de Xbox one op de lange termijn veel betere uitzichten. De Sony film/muziek studio's behoren tot de grootste van de wereld, die gaan echt niet hun eigen ruiten ingooien.

Qua games ligt mijn voorkeur duidelijk bij Sony, van de meeste exclusieve IP's heeft Microsoft er helemaal niets tegenover.
Denk aan, God of War, infamous, uncharted, the last of us, sly,Heavy Rain.
Terwijl ik bij Microsoft eigenlijk alleen PGR heel tof vond.

Het is natuurlijk geen garantie dat het deze generatie weer gaat gebeuren.
Ik heb de ps4 al, maar speel op het moment alleen op de ps3 en heel af en toe resogun.

Betere specs zeggen trouwens helemaal niets als de beste games ontbreken.
Ik heb een ps vita, maar moet helaas toch toegeven dat de 3ds veel meer en betere games heeft, ondanks dat de vita een veel krachtiger en mooier apparaat is.

[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 17-01-2014 21:05 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14
Deze xbox360 gamer stapt nog steeds over naar een ps4 (zodra ze een beetje normaal verkrijgbaar zijn).

Ik weiger te praten tegen een apparaat, en al helemaal niet tegen een spelcomputer. Kinect wat door je strot geduwd wordt, nee dank je. Hardware die op papier gewoon zwakker is dan de directe concurrent, het hoeft niks te betekenen maar better safe than sorry. Als klap op de vuurpijl is de xbox ook nog eens 100 euro duurder, tja, de keuze was nog nooit zo makkelijk. Exclusives boeien mij van beide kampen niet trouwens, dus daar baseer ik de keuze iig niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Ik ben ook een xbox gamer maar ben nu overtuigd overgestapt op de PS4 om diverse redenen. De hardware, de omvang van de console. De exclusives die op termijn van Sony echt wel beter zullen zijn. Maar het is vooral het disrespect van Microsoft voor de Europese en Nederlandse markt. De late introductie, het 50-60hz debacle op de hdmi in, geen ondersteuning van Europese contentproviders...Als MS zich zo duidelijk richt op de Amerikaanse markt, mag de console daar blijven. Geen interesse meer, echt niet. Jammer wel van mijn 88000aan achievements lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb nu de Xbox One, en ben er heel tevreden over. Ik ga geen PS4 kopen, en nu Sony Playstation Now voorgesteld heeft, zie ik er al helemaal geen reden meer voor. PS heeft soms heel nice exclusvies zoals Last of Us, Infamous, Heavy Rain, maar dat zijn allemaal games die gewoon gespeeld kunnen worden via Playstation Now, omdat de latency niet zoveel uitmaakt. Dus uiteindelijk ga ik die games gewoon kunnen spelen op TV, Laptop, Tablet, Smartphone etc, dus waarom zou ik dan nog een PS4 kopen? :s
Microsoft biedt dit nog niet aan, dus koop ik een Xbox One, voor de Microsoft exclusives, zoals Quantum Break, Halo 5, Titanfall en Sunset Overdrive. Best of both worlds :)

[ Voor 14% gewijzigd door X-Fighter op 17-01-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
Objectieve mening? :?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Objectief gezien zou ik zeggen dat de X1 een betere launch line-up heeft gehad, met een diverser en groter aanbod aan exclusives vergeleken met de PS4. Aan de andere kant draait PS4 heel snel weer bij; dit kwartaal komen Infamous en Driveclub als exclusives uit. Het kwartaal daarop weer Deep Down, etc. De X1 krijgt Titanfall, hoewel dat natuurlijk niet een exclusive is. Najaar 2014 ziet er dan wel weer goed uit voor beide consoles, met Halo 5 en Uncharted. Maar, nog spannender wordt het op de E3, wanneer we te zien krijgen waar de rest van de 1st party studios die nog niks hebben laten zien, in petto hebben. Hierbij denk ik aan PS zijde aan Santa Monica, Guerilla, Polyphony, Japan Studio, Media Molecule, SCE London studio en SCE Bend studio. Aan XB zijde valt dan te denken aan Black Tusk studios, een Crackdown 3, en nieuwe IP's evt. door externe studios.

Op hardware gebied, tsja, de PS4 heeft de overhand. Veeleisende multiplats zoals AC en BF draaien technisch gezien op een hoger niveau vergeleken met de X1. Is ook niet vreemd, de GPU en het werkgeheugen van de PS4 hebben gewoon een stuk meer rauwe performance. Natuurlijk zul je op de X1 wel games als Ryse zien, maar aan de andere kant is dat wel een game die op 900p draait, geen rotsvaste 30fps behoudt, en ook nog eens gemaakt is door de technische wonderkinderen van Crytek. En niet alle studios zijn zo technisch capabel als Crytek (ok, het helpt natuurlijk ook wel dat die game iets van 3 a 4 jaar in ontwikkeling was).

Puur persoonlijk heb ik hier een PS4 staan, die voorlopig alleen killzone MP draait in de avonduren. 2014 ziet er iig erg goed uit. PS is voor mij altijd een safe bet geweest eigenlijk. Ik had een X360, maar die heb ik 2011 verkocht omdat er daarna geen reet meer uitkwam (Halo en Gears boeien me niet) en ik helemaal loco werd van steeds dezelfde games (shooterzzz) Maar eerlijk is eerlijk, MS laat nu met de X1 zien dat ze best een divers gamesaanbod kunnen neerzetten, met games zoals project spark, D4, quantum break etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het blijft altijd een persoonlijke keuze, vanuit je spelvoorkeur, je omgeving en wat je al gewend bent.

Ik ben afgehaakt bij uncharted 2, scripted singleplayers zijn niets voor mij, de latere games (heavy rain, last of us etc) bevestigden dat enkel. Dan komt nummer 2 in beeld, race games. Ik ben sinds GT1 een PS racer geweest, maar in dit geval wilde ik next-gen gaan, dus was de keuze al vrij snel de Xbox geworden. De keuze werd later versterkt door hoe matig GT6 is geworden, welke nu in de top3 'games die ik niet had moeten kopen 2013' staat. De rest van de games die ik kocht waren toch altijd wel cross platform, dus geen probleem daaar. Ja ik zal Move missen, of Buzz, maar die zijn vooralsnog niet op dezelfde manier teruggekomen op de PS4. (waarom voegen ze die 2 nu gewoon niet eens samen, supercamera van Kinect, Move techniek van Sony, elke keer dat oorlogje voeren voor unieke gadgets..).

Maakt het dan nog uit waarop je speelt? Niet echt. De 1 kan dit, de ander kant dat, ik had al een XBL abbo, enkele maanden ervoor PS+ opgezegd, het maakt je keuze dan iets gemakkelijker.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2014 01:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
X-Fighter schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:25:
Ik heb nu de Xbox One, en ben er heel tevreden over. Ik ga geen PS4 kopen, en nu Sony Playstation Now voorgesteld heeft, zie ik er al helemaal geen reden meer voor. PS heeft soms heel nice exclusvies zoals Last of Us, Infamous, Heavy Rain, maar dat zijn allemaal games die gewoon gespeeld kunnen worden via Playstation Now, omdat de latency niet zoveel uitmaakt. Dus uiteindelijk ga ik die games gewoon kunnen spelen op TV, Laptop, Tablet, Smartphone etc, dus waarom zou ik dan nog een PS4 kopen? :s
Microsoft biedt dit nog niet aan, dus koop ik een Xbox One, voor de Microsoft exclusives, zoals Quantum Break, Halo 5, Titanfall en Sunset Overdrive. Best of both worlds :)
PSNow gaat alleen óude titels streamen ;) Geen nieuwe titels. Logisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

timpie81 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:48:
Het vorige topic is medere malen ontspoort in een flamewar en daarom gesloten. Je kunt er vanuit gaan dat dit topic extra in de gaten wordt gehouden en zodra het geflame weer start gaat er een slotje op.

@ontopic ik heb voor de PS4 gekozen omdat ik al een PS3 had en de exclusives voor de PS4 trekken mij meer (Xbox heeft er ook minder), controller van de PS4 vindt ik fijner.

Iedereen die een keuze moet maken qua console moet goed kijken welke games hij/zij speelt en baseer daar je keuze op.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Brutal1ty schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 06:50:
[...]

PSNow gaat alleen óude titels streamen ;) Geen nieuwe titels. Logisch ook.
Voorlopig, de PS4 heeft niet de hardware om 10 jaar te blijven bestaan, daarom dat ze nu al beginnen met PS Now uit te rollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 23:28
Ik zou persoonlijk voor de ps4 gaan, voornamelijk omdat de ps4 100 euro goedkoper is. De spellen die ik zou gaan spelen zijn de grote multiplatform games zoals CoD, GTA, FIFA en watchdogs waardoor dat ook geen verschil uitmaakt, alhoewel Titanfall me wel een geweldig spel lijkt. De extra features van de xbox one lijken me wel grappig alleen ik ga ze toch niet gebruiken. Ik ga ook geen uitspraken doen over het uiterlijk, de controller of de interface omdat dat mijn subjectieve mening is en niet objectief. Allebei de consoles lijken mij goed en ze ontlopen elkaar ook niet zo veel.

Komt Titanfall nou alleen voor de xbox uit of komt hij later ook voor de Ps4? Hij komt immers wel naar de PC.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:02
Persoonlijk ben ik naar de PS4 overgestapt vanaf de Xbox 360. Een aantal redenen waren voor mij dat de PS4 100 euro goedkoper is en toch krachtigere hardware heeft. Ik vond het zelf ook handig dat het een kleine console is met voeding ingebouwd aangezien ik hem nogal eens verplaats tussen mijn kamer en huis van mijn ouders. Naar exclusives heb ik minder gekeken, als ik naar de games kijk die ik de afgelopen jaren heb gespeeld zijn dat echt bijna allemaal multiplatform titels. Op de 360 heb ik de laatste Halo's niet eens meer gekocht en ook Forza niet. Daarbij komt dat Sony meer studio's heeft en op den duur waarschijnlijk meer goede exclusives zal brengen. De Xbox One heeft wel een betere launch lineup vind ik, maar ik ging mijn keuze niet af laten hangen van het aanbod van games in de eerste maanden.

Daarbij komt dat ik met een hele groep vrienden allemaal zijn overgestapt, we willen allemaal hetzelfde platform gebruiken en kwam eigenlijk allemaal op dezelfde conclusie uit via bovenstaande redenering.
markdm schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:25:
Komt Titanfall nou alleen voor de xbox uit of komt hij later ook voor de Ps4? Hij komt immers wel naar de PC.
Microsoft heeft de rechten van de eerste Titanfall gekocht en deze komt dus alleen naar PC, Xbox 360 en Xbox One. De ontwikkelaars hebben aangegeven dat de kans groot is dat een eventuele Titanfall 2 wel naar Playstation komt.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Mr Ton schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:39:

[...]

Microsoft heeft de rechten van de eerste Titanfall gekocht en deze komt dus alleen naar PC, Xbox 360 en Xbox One. De ontwikkelaars hebben aangegeven dat de kans groot is dat een eventuele Titanfall 2 wel naar Playstation komt.
Ook wel bij zeggen dat de versie voor PC en Xbox 360 outsourced is, en dat de Xbox One versie wrs superieur gaat zijn. Maar dat is wel beetje afwachten op de reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Zelf heb ik sinds de release een PS4. Deze bevalt meer dan prima!

De redenen dat ik voor de PS4 heb gekozen zijn de volgende. Allereerst wil ik een gameconsole om te gamen, alle extra's die MS biedt zijn voor mij niet belangrijk en een stukje extra krachtige hardware vind ik dan wel prettig. Wanneer je echter meer wilt dan alleen een gameconsole, dan heeft MS leuke extra's.
Voornamelijk de controller van de PS4 vond ik een hele verademing. Deze ligt perfect in de hand en voelt zeer degelijk aan. Jammer is wel dat de accu niet gigantisch lang mee gaat, maar het is mogelijk om aftermarket PS3 controller accu's in de PS4 controller te plaatsen zonder aanpassingen te doen, waardoor de accu bijna 2 maal zo groot wordt.
Verder is er geen regionlock meer bij de PS4, waardoor het interessant wordt om games overzees aan te schaffen. Door het nieuwe handelsverdrag met canada is er zo goed als 0% kans dat er betaald moet worden voor het inklaren, waardoor je nieuwe games al voor minder 40 euro in huis hebt liggen. Als er dan ook nog eens 3 halen 2 betalen acties zijn bij bijvoorbeeld Amazon, dan wordt het kopen van games alleen nog maar leuker :). Enige dat hier minder is, is het feit dat Ubisoft de codes voor DLC's wel region locked houdt, waardoor je een US account moet aanmaken, wil je de DLC's gebruiken. Hierna kun je wel gewoon op je NL account gebruik maken van de DLC's, indien je US account als primair staat ingesteld op de PS4.
Verder verwacht ik dat er nog menig goeie PS4 exclusive uitgebracht wordt. Deze exclusives spraken mij de afgelopen jaren meer aan dan de exclusives van MS, maar dit is natuurlijk zeer persoonlijk...

Denk dat het voornamelijk een afweging moet zijn waarin je kijkt naar waarvoor je de console wilt gebruiken. Puur gamen, of lijken de extra's van de XBOne je ook interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een mening is oer definitie toch al subjectief? Anyway, hier komt nog wel een ps4 mede omdat de line up van de PS3 games mij erg bevalt (de upcoming ps4 games ook al trouwens komend jaar) en de dualshock mij ook beter ligt.

Verder is de Xbox geen slechte game console, gewoon anders en voor mij minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de Playstation 4 gaan.
Naar ervaring meestal wat meer volwassen mensen op de PS dan op de xbox.
Voor de rest, wat zoek je in een console, videogame ervaring als je het mij vraagt.
xBox biedt allemaal non-videogame features aan, en xBox moet de camera hele tijd aan blijven staan, niet zo veel privacy dus.

Voor de rest is de PS4 beter qua hardware, console is beter naar mijn mening.
En sony doet het actueel heel goed.
Sony heeft ook meer gewerkt aan de PS4 dan Microsoft heeft gedaan aan de xBox.
Ik vindt de playstation 4 mooier, maar dat verschilt per mening.
Toch zou ik je aanraden om voor de Playstation 4 te kiezen, de games komen sowieso.nog wel.

En nog een persoonlijke ervaring, vaak gezien op youtube: xBox bant mensen eerder door een oneerlijke reden.
xBox bant weinig hackers, omdat die de scores beter maken voor Microsoft, en daarin tegen worden sommige mensen wel gebant voor iets als trollen. (ik weet niet hoe het heet maar dat ze een nieuwe xbox moeten kopen dat soort ban.)
Terwijl Playstation de hackers bant als ze de kans hebben, en bant geen non-hackers.

En dan heb je nog het prijsverschil, als je voor de Playstation kiest kun je nieuwe gadgets/games kopen.

Over het algemeen zou ik je de Playstation 4 aanraden maar het zijn beide next- gen game consoles, ik denk dat je tevreden zult zijn over beide.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik ben geneigd eerder voor een Xbox one te gaan.
Dat je €100 meer betaald voor een console maakt mij persoonlijk niets uit, vind €500 voor een nieuwe console een heel redelijk bedrag. Dat je er een kinect bij krijgt maakt het natuurlijk extra mooi, ook al zal ik hem niet gaan gebruiken ik weet bijna zeker dat je er in de toekomst mooie dingen mee kan gaan doen.
De controller vind ik fijner in de hand liggen en ook de games die op de xbox uitkomen trekken mij meer, terwijl Sony volgens mij wel meer exclusive's heeft (of iig tot nu toe altijd heeft gehad) maar die heb ik nooit interessant gevonden buiten The Last of Us. MS biedt ook meer extra's aan dan Sony die ik wel ga gebruiken denk ik. Ik weet dat de PS4 betere hardware heeft maar dat zal je niet of nauwelijks terug gaan merken als je aan het gamen bent.
Ik denk dat je de keuze meer moet maken op de games die je wilt spelen, welke controller je fijner vind. En of je het erg vind of €100 meer te betalen voor een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
ToFast schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:24:
Een mening is per definitie toch al subjectief?
Dat is ook het nadeel van een topic als deze, want bijna niemand is echt objectief. Iedereen beslist voor zichzelf welke console beter bij hun past, dus ik denk dat je dit topic meer kan zien als mensen die hun redenen voor een keuze uiteen zetten.

Er is sowieso geen verkeerde keus, beide zijn geweldige game platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 08:24

Madstorm

Derping all the way!

Soms kan het ook makkelijk zijn:
Ik heb vanaf jongs af aan een Playstation gehad. PS1, PS2, PS3 enz. Ik heb zelf nooit een Xbox in huis gehad, dus weet niet hoe het is of wat nou de verschillen zijn. Daarom kan ik Xbox ook niet 'afkraken' of wat. Maar een PS bevalt mij prima en ik heb de behoefte niet aan iets anders.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb geen van beide consoles, maar ik zou eerder voor de Playstation gaan. Ik speel toch vooral console only games die ik interessant vind. Xbox is voor mensen die van Halo houden, en voor andere shooters heb ik wel een PC. Dan heb je meteen betere graphics en een echt input device. Leuk dat mensen altijd beweren dat ook op een console prima te mikken valt, maar als je ziet hoe lang ze vervolgens bezig zijn om een halve slag of een kwartslag te draaien denk je ook van nee laat maar. Consoles zijn voor spellen als Final Fantasy, Uncharted en Kingdom Hearts (en natuurlijk Mario, maar die telt hier even niet mee), en daarvoor kijk je liever bij Sony (al kan naar ik hoor Kingdom Hearts 3 wel op de Xbox One, in de regel zijn dat soort spellen meer Playstation-materiaal). Zo is het tot nu toe altijd geweest, en het zal in de toekomst vast niet anders zijn. Ook lijkt het erop dat de Playstation 4 krachtiger is (Xbox moet nu al spellen op 720p draaien, waar de Playstation 4 die op 900p doet). Hoewel ik nog steeds een Playstation 1 heb liggen en zelfs een SNES en ook wel slaan retro gaming doe wil het oog soms ook wat.

[ Voor 17% gewijzigd door Amanoo op 18-01-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor mij maakt het weinig uit welke van de twee ik koop: beide krijgen toch de multiplatforms wel mee, die ik voor het meest toch speel op welke console dan ook. Exclusives heb ik minder mee, ongeacht welke franchise op welke console. Idem voor online, ik speel singeplayer voornamelijk en af en toe ouderwets splitscreen multiplayer. Dus wat dan van belang voor mij is: hoe minder ik hoef uit te geven aan de console, hoe meer ik kan uitgeven aan multiplatforms-games. Als Sony dus met andere megabundels blijft komen, nu ze de Killzone megabundel alweer laten afzakken ter faveure van Knack, dan wacht ik net zo lang tot er een megabundel is naar mijn keuze en koop ik die. Denk aan een Watch_Dogs bundel of AC4+FIFA14 bundel voor €500 (ik zeg maar wat) Wie (Sony of Microsoft) daar het snelst mee is zal ik eerder gaan overwegen in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:08

danplo

The Force is strong with me

Ik ben vanaf het begin al een Xbox gebruiker en heb daarom ook weer een Xbox One gekocht.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met hun Xbox Live (zo goed als altijd online zonder teveel lag) en daarnaast zijn de exclusieve spellen meer naar mijn smaak. Ook heb ik wel eens last gehad met defecten, dat kan ik niet ontkennen, maar dan is het altijd netjes door Microsoft opgelost zonder gedoe (netjes een gratis ophaal/aflever service) Verder boeit het me niet dat de meeste spellen (nog) niet op 1080p draaien, als ze maar goed draaien en de spel beleving leuk is, maar ik verwacht dat Microsoft nog niet helemaal klaar is met hun besturingssysteem op de Xbox One en er nog veel performance winst te halen valt. Ook denk ik dat de Xbox One op later stadium meer in huis heeft kwa features dan bij Sony (Hardware Kinect en Software media/apps/windows eco systeem). Voor de rest wil ik meegeven dat ik het beide mooie consoles vind (PS4 en Xbox One) en er gelukkig genoeg keuze is voor ieder zijn wil en smaak. Daarom hoop ik dat we kunnen laten zien doormiddel van deze topic dat we goed naast mekaar kunnen leven en elkaar ervaringen delen, zodat ieder voor zich een juiste keuze kan maken.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:26:
Naar ervaring meestal wat meer volwassen mensen op de PS dan op de xbox.

xBox biedt allemaal non-videogame features aan,

en xBox moet de camera hele tijd aan blijven staan, niet zo veel privacy dus.

Sony heeft ook meer gewerkt aan de PS4 dan Microsoft heeft gedaan aan de xBox.

xBox bant weinig hackers, omdat die de scores beter maken voor Microsoft
Ik heb zo'n gevoel dat door dit soort reacties de flame trollen weer uit hun hol komen.

1. Hoe kom je daar bij? Als ik kijk naar het PS4 topic, waar om de week een slotje op gezet wordt, zou je toch wel anders denken. Maar oke, het kan zijn dat jij andere ervaringen hebt.

2. Waarom zou dat een negatief punt zijn voor de Xbox One? Ik zou niet snappen waarom iemand om extra features een apparaat niet zou kopen.

3. Nope, dat is afgeschaft. Puur om de reden wat jij zegt, privacy.

4. Bron?

5. Heb jij al 'hackers' gezien op een van de 2 consoles? Ik in ieder geval niet, dus ik zou er ook nog geen conclusies over kunnen trekken.

Ik hoop niet dat door deze reactie PS4 intimideer. Ik vind het prima dat iemand de ene console beter vindt dan een ander, maar basseer je mening waarom dan ook op feiten.

Tevens vind ik niet dat we terug moeten kijken hoe beide bedrijven het deden bij de vorige generatie. Wie weet is de strategie van 'hackers' bannen helemaal veranderd bij zowel Sony als Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben veel meer voor PS4 dan Xbox (op elke Xbox tot nu toe zijn de enige naar mijn mening interessante games ook wel voor de PC beschikbaar, en anders wel voor Playstation, waar dat andersom niet geldt), maar de criticus in mij moet wel even zich afvragen: boeit het wat of Sony of Microsoft nu meer werk heeft gestoken in een console? Zeker aangezien Microsoft meer thuis is op x86 en al heel wat aan x86-architectuur en infrastructuur heeft liggen zou het niet eens onlogisch zijn als Microsoft nogal wat code en ervaring hergebruikt. Waar Sony een volledig nieuw OS uit de grond moet stampen zou Microsoft op de Xbox One een kaalgeplukte Windows kunnen zetten. En raad eens waar de kernel van het Xbone OS op gebaseerd is? Juist: Windows. En al zouden beide bedrijven van de grond af alles opnieuw hebben opgebouwd en evenveel ontwikkelkosten en -tijd in hun consoles hebben gestopt, dan kan het nog zo zijn dat een van de twee producten van beduidend mindere kwaliteit is. Er zijn in het verleden al genoeg producten geflopt terwijl er genoeg kosten en moeite in zijn gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Net zoals de vorige generaties ga ik ook deze weer alle console halen, simpel doordat ieder platform mij games aanbied die ik niet kan krijgen op de andere platformen. De enige console welke ik nog niet in mijn bezit heb is de PS4. Maar dat komt doordat er voor mij op het moment simpel weg nog geen interessante games te verkrijgen zijn voor de PS4, mede als de vele tussenhandelaren die alles steeds opkopen en ik weiger om zulke praktijken te steunen.

Ik denk dat Chaoss de spijker op zijn kop slaat door te zeggen dat je je keuze moet af laten hangen van de games. Al zou ik daar graag aan toe willen voegen dat de community ook van belang kan zijn. Zo bestaat de vaste groep mensen waarmee ik veel game uit Xbox gamers, wat mijn keuze voor mijn "main" platform bepaalt.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 18-01-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Amanoo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:57:
... boeit het wat of Sony of Microsoft nu meer werk heeft gestoken in een console? Zeker aangezien Microsoft meer thuis is op x86 en al heel wat aan x86-architectuur en infrastructuur heeft liggen zou het niet eens onlogisch zijn als Microsoft nogal wat code en ervaring hergebruikt. Waar Sony een volledig nieuw OS uit de grond moet stampen zou Microsoft op de Xbox One een kaalgeplukte Windows kunnen zetten. En raad eens waar de kernel van het Xbone OS op gebaseerd is? Juist: Windows. En al zouden beide bedrijven van de grond af alles opnieuw hebben opgebouwd en evenveel ontwikkelkosten en -tijd in hun consoles hebben gestopt, dan kan het nog zo zijn dat een van de twee producten van beduidend mindere kwaliteit is. Er zijn in het verleden al genoeg producten geflopt terwijl er genoeg kosten en moeite in zijn gestoken.
Maar opvallend genoeg zijn er meer klachten van de ontwikkelaars over de X1 dan over de PS4. En het was ook tekenend dat de PS4 van de multiplatform titels als eerste op 1080p zat. Blijkbaar heeft de X86 ervaring van MS niet veel invloed gehad. http://www.geek.com/games...-of-the-xbox-one-1570747/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Supremo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:10:
[...]

Maar opvallend genoeg zijn er meer klachten van de ontwikkelaars over de X1 dan over de PS4. En het was ook tekenend dat de PS4 van de multiplatform titels als eerste op 1080p zat. Blijkbaar heeft de X86 ervaring van MS niet veel invloed gehad. http://www.geek.com/games...-of-the-xbox-one-1570747/
Dat kan, maar dat wil niet zeggen dat het door de mindere investering in ontwikkeling wel zo moest eindigen of dat de Xbox One hierdoor meteen gedoemd was.

Zelf ben ik geneigd om te zeggen "het is Microsoft, natuurlijk maken ze een apparaat waar vervolgens veel over wordt geklaagd", maar ik ben misschien een beetje te erg fan van Linux om Windows prettig in gebruik te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb nog geen van beiden, maar vanuit m'n ervaring uit het verleden zou ik voor PS4 gaan, omdat Sony simpelweg betere en meer ervaren ontwikkelstudio's heeft en die gezamenlijk een grote diversiteit leveren. Denk aan Naughty Dog, Media Molecule, Japan Studio, Guerilla Games, Sony Santa Monica, maar ook second party studios als Quantic Dream. Microsoft heeft naar mijn mening minder games die zich kunnen meten met Shadow of the Colossus, The Last of Us, Journey, God of War III, Ico, Ratchet & Clank serie, Uncharted serie. Eigenlijk, enkel Halo. Ook vind ik veel Sony games unieker en creatiever, maar dat is misschien persoonlijk, en hierbij denk ik o.a. aan Puppeteer, Beyond Two Souls, LittleBigPlanet.

Dat is voor mij het meest essentiële verschil. Dat de PS4 goedkoper en krachtiger is, dat je met Playstation Plus elke maand een game krijgt en dat ik het design ook persoonlijk mooier vind, is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Cyrso schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:40:
Denk aan Naughty Dog, Media Molecule, Japan Studio, Guerilla Games, Sony Santa Monica, maar ook second party studios als Quantic Dream. Microsoft heeft naar mijn mening minder games die zich kunnen meten met Shadow of the Colossus, The Last of Us, Journey, God of War III, Ico, Ratchet & Clank serie, Uncharted serie. Eigenlijk, enkel Halo. Ook vind ik veel Sony games unieker en creatiever, maar dat is misschien persoonlijk, en hierbij denk ik o.a. aan Puppeteer, Beyond Two Souls, LittleBigPlanet.
Het grappige is dat geen een van die titels wat jij nu noemt mij interessant lijkt behalve The Last of Us & Uncharted. Ik speel dan weer liever games als Gears of War, Halo, Crackdown, Fable, Dead Rising, Ryse, Titanfall... Ik denk dat als je een nieuwe next-gen wilt gaan halen je voornamelijk moet kijken na welke games er op de console uitkomen want dat verschilt heel erg met elkaar vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

GluonC schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:01:
[...]
Het grappige is dat geen een van die titels wat jij nu noemt mij interessant lijkt behalve The Last of Us & Uncharted. Ik speel dan weer liever games als Gears of War, Halo, Crackdown, Fable, Dead Rising, Ryse, Titanfall... Ik denk dat als je een nieuwe next-gen wilt gaan halen je voornamelijk moet kijken na welke games er op de console uitkomen want dat verschilt heel erg met elkaar vind ik.
Zelf heb ik van die titels hooguit weer enkel interesse in Ryse en Fable, en of dat in de praktijk is wat ik ervan verwacht weet ik niet. Fable 1 was in ieder geval niet echt mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrso
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09-2022
Amanoo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Zelf heb ik van die titels hooguit weer enkel interesse in Ryse en Fable, en of dat in de praktijk is wat ik ervan verwacht weet ik niet. Fable 1 was in ieder geval niet echt mijn smaak.
Dan heb je toch wel een slechte smaak als je Dead Rising interessanter vindt dan Shadow of the Colossus. :+

Verder is er natuurlijk een verschil tussen een game daadwerkelijk spelen en eerste indrukken op basis van wat fragmenten gameplay.

Maar goed ik respecteer je keuze hoor.

En ter informatie Gears of War, Dead Rising en Titanfall zijn geen series die eigendom van Microsoft zijn. Het zou goed kunnen dat als er bvb. een Dead Rising 4 komt dat Microsoft die exclusiviteit niet meer opkoopt. (net zoals al het geval was voor Dead Rising, en vervolgens Dead Rising 2 multiplatform werd), maar dat ze enkel Dead Rising 3 hebben opgekocht om de launchgames een beetje op te vullen.

Verder heb ik maar uit mijn hoofd wat titels opgenoemd hoor, als je Crackdown leuk vindt, vind je inFamous bijvoorbeeld, waarschijnlijk ook leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrso op 18-01-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Nou om meteen te zeggen dat ik een slechte smaak heb:p Niemand heeft een slechte smaak kwa games imo, het is maar waar je van houdt. Dead Rising is echt een goede zombie-game. Vind de vergelijking met Shadow of the Colossus dan ook een beetje raar. Zo'n soort spellen hebben mij nooit getrokken maar dat is puur mijn smaak. Infamous nog nooit gespeeld maar die lijkt me inderdaad best interessant. Zoals jij al zei moet je eerst games gespeeld hebben voordat je pas echt met een goede mening kan komen. Maar dat geld andersom natuurlijk ook :). Ik heb vorige week met een vriend de Halo 3 campaign uitgespeeld die gratis te downloaden was (terwijl Halo hem helemaal niet tof leek), het tegenovergestelde was dus waar en we spelen nu dagelijks met ons 2'en online, zo zie je dus inderdaad maar wat een speelsessie kan veranderen. Ik ga ook heel vaak alleen maar af op reviews/screenshots/video's. Ik heb veel PS3 spellen gespeeld bij vrienden maar ook heel veel niet. Maar de meeste games die ik speelde vond ik niet leuk, en hij heeft weer het omgekeerde bij mij. We mogen eigenlijk blij zijn dat de 2 console's kwa game-aanbod zoveel van elkaar verschillen, zo is er voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Voor mij zijn er drie zaken belangrijk bij een console:
  • Games
  • Online dienst
  • Controller
De games zijn redelijk gelijk, dus kijk ik verder. Online is Xbox Live superieur als het op stabiliteit en lag aankomt. Voor mij zeer belangrijk. De controller moet goed in de hand liggen en moet geen krampen veroorzaken zoals de PS3 controller. De Xbox one controller ligt weer erg goed in de hand en heeft dan ook mijn voorkeur. De PS4 controller is een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de PS3, maar heeft ook nog een flinke stap te zetten om de beste te zijn.

De Xbox One is dus de console voor mij. De PS4 zal er wel komen, maar alleen tegen een schappelijke prijs en wanneer er wat leuke games op uitkomen. Nu is het nog wat karig.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Voor mij persoonlijk was de Xbox One de beste keuze, veel vrienden stappen over van de 360 naar de One, steker, de meeste hebben er al een.

Hij bevalt uitstekend, je kan aan alles merken dat het een nextgen console is. "Xbox record that" is briljant....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:14

Typhone

Who Dares Wins

Beide consoles valt wat voor te zeggen. Ik vind het menu van de X1 wat algemener dan het menu van de PS4.
Momenteel heb ik beide consoles hier staan en nog eentje die een vriend niet wilde hebben na helaas.

De X1 heeft als grote nadeel dat hij zo enorm groot is. Verder vind ik een en ander wel mooi uitzien op beide consoles. Qua games loopt de X1 momenteel nog voor. Ik speel ook nog GT6 op de PS3.

Ik heb geen uitgesproken mening voor een van de twee consoles. Ik ga voor beide voor de exclusives en voor de rest hou ik de reviews in de gaten en dat wat vrienden spelen. In je eentje spelen of met onbekenden co-op vind ik ook niet altijd even leuk. Forza 5 is overigens wel een verademing om te zien, zeker als je het afzet tegen GT6 (die weer een stap vooruit is t.o.v. GT5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Wat ik trouwens ook ideaal vind aan de PS4 is de normale koptelefoon aansluiting in de DS4. Ik kan gewoon mijn Beyerdynamic koptelefoon gebruiken voor gamen, echt zo ideaal. Het microfoontje dat je normaal voor je telefoon gebruikt om mee te bellen werkt ook gewoon in de DS4 voor party's. De markt voor merken als Turtlebeach is ineens gesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Mr Ton schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:41:
Wat ik trouwens ook ideaal vind aan de PS4 is de normale koptelefoon aansluiting in de DS4. Ik kan gewoon mijn Beyerdynamic koptelefoon gebruiken voor gamen, echt zo ideaal. Het microfoontje dat je normaal voor je telefoon gebruikt om mee te bellen werkt ook gewoon in de DS4 voor party's. De markt voor merken als Turtlebeach is ineens gesloten. :)
Dit is zeker een groot voordeel vind het erg jammer dat de xbox one dit niet heeft. Wel nadelig dat de batterij van de PS4 controller zo snel opgaat en het oplaad snoertje zo kort is. Regelmatig moest ik tijdens het spelen hem bijladen en bijna voor de tv gaan zitten omdat de kabel anders te kort is.

Bij de xbox one is het nadeel dat bij mijn play and charge kit hij de batterij status niet aangeeft, de batterij gaat wel langer mee dan bij de PS4 en oplaadsnoer is lekker lang maar joystick kapt er op een gegeven moment ineens mee. Heb er gelukkig 2 en altijd wel wat batterijen maar toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Bullet NL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:30:
Voor mij persoonlijk was de Xbox One de beste keuze, veel vrienden stappen over van de 360 naar de One, steker, de meeste hebben er al een.

Hij bevalt uitstekend, je kan aan alles merken dat het een nextgen console is. "Xbox record that" is briljant....
Dit is bij mij ook het geval 4 vrienden hebben net als ik een xbox one waar we fifa, dead rising of killer instinct mee spelen en ben helaas de enige met een PS4. Ondanks dat we allemaal PS1 en PS2 grijs gespeeld hebben, heeft de PS3 bijna alleen maar als blueray speler gediend. De angst dat dit bij de PS4 weer gaat gebeuren heeft ze ervan weerhouden ook een PS4 te kopen. En om eerlijk te zijn hapt mijn PS4 nu alweer stof na 10 uurtjes killzone. Simpelweg omdat er geen goede andere games uitzijn naast games die ik al op de pc of xbox one heb gespeeld.

Er komen vanzelf wel exclusives uit maar multiplatform zal ik dan wel kopen op pc of xbox one omdat ik dan tegen/met vrienden kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het klinkt raar, maar gamen is voor mij toch iets sociaals, lekker door een koptelefoon ouwehoeren, lekker kletsen met vrienden maar vooral veel plezier hebben tijdens het gamen.

Ik ken heel veel mensen uit mijn xbox friendslist dan ook persoonlijk, sommigen zijn real life vrienden geworden, mensen waar ik al sinds de eerste Xbox mee online speel sinds het eerste begin van Xbox Live meer dan 10 jaar geleden.

Ik til niet zowaar aan het feit dat de PS4 op dit moment wat betere graphics heeft, dit heeft vooral te maken met de hoeveelheid moeite dat de ontwikkelaar in de Xbox One heeft willen steken, technisch moet 1080P namelijk geen enkel probleem zijn. Het mag duidelijk zijn, bijna alle game ontwikkelaars hebben behoorlijk haastwerk afgeleverd qua games. Met BF4 op alle platformen zo'n beetje als diepte punt. Terug komende op die graphics van de PS4, het verschil zie je alleen wanneer je de consoles naast elkaar ziet werken. Uit eigenervaring kan ik melden dat het verschil tussen beide games niet opvalt wanneer je van de 1 naar de andere overschakelt.

Zoals ik al eerder schreef, de Xbox One voelt voor mij meer nextgen aan, de PS4 is een hele goede gameconsole, echt helemaal niets mis mee, maar nogmaals. Heel veel kritiek lees ik op de meerprijs van de Xbox, wat voornamelijk voorkomt uit het feit dat de Xbox standaard met de Kinect wordt geleverd. Ik heb de PS4 Eye een poosje kunnen testen, maar echt het ding mag qua mogelijkheden niet in de schaduw van de Kinect staan. De meerprijs de Xbox t.o.v. van een PS4 + Eye combi laat zich deels simpel weg verklaren in het verschil van kwaliteit tussen beide camera's. Nogmaals, de Kinect is echt een toevoeging. Vraag het aan mijn kinderen, die zouden het liefst de hele dag voor het ding staan de springen.

Qua headset kan ik niet anders zeggen dat de standaard mee geleverde chatheadset van de PS4 rond uit slecht is, Sony verplicht je eigenlijk tot extra aankopen, dit in tegenstelling van MS, deze voldoet meer dan goed, steker.... Ik vindt hem beter dan de laatste versie van de originele van de Xbox360. Wat overigens niet onbelangrijk is, de bitrate van de chat party's ligt bij de Xbox op een veel hoger niveau dan bij de PS4. De microfoon is super gevoelig maar wat vooral opvalt is dat de audio erg helder en vol detail klinkt. bij de PS4 heb ik het idee dat je door een hele slechte carkit spreekt waarbij de auto ook nog eens op topsnelheid over de snelweg rijd. (dit gaat me geheid heel veel kritiek opleveren) maar het verschil tussen beide is echt enorm.

Ik game nooit met volledige headset audio, hier heb ik een prima 7.1 receiver voor, daar kan een headset niet tegen op. Iets wat natuurlijk anders ligt wanneer je rekening met andere huisbewoners moet houden....

Ondanks dat Xbox Live helemaal een nieuwe achterliggende netwerk structuur heeft gekregen heeft deze dienst voor mij toch meer vertrouwen dat het PS Network. Xbox Live heeft al meer dan 10 jaar zo goed als probleemloos gewerkt. Waar Sony zeker op de PS3 nog wel eens een steek heeft laten vallen, met de gegevens hack als één van de diepte punten. Maar goed, beide "online diensten" werken op moment prima, en om weer het voorbeeld van BF4 te nemen, je bent tegenwoordig enorm afhankelijk van de ontwikkelaar, net zoals dit bij GTA5 ook het geval was op de vorige generatie. PSN of Live kunnen nog zo goed zijn, wanneer de game ontwikkelaar na de introductie van een spel de boel niet op orde heeft is het online game een grote bron van ergernis ;)

Afijn, de PS4 en Xbox One zijn erg aan elkaar gewaagt, ondanks dat de hare systeem prestaties misschien (nog) niet helemaal op het zelfde niveau liggen zijn er in mijn ogen andere punten belangrijk om voor een console te gaan. De argumenten over pure cpu power kan je het beste gewoon naast je neer leggen. Dingen als "waar gamen mijn vrienden op" en specifieke exclusieve game titels zijn veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:26
Ik vind het beide mooie consoles, mijn keuze voor de Playstation 4 is dan ook geheel naar de komende exclusives gegaan "Uncharted" ik denk dat het tegenwoordig niet eens meer zoveel gaat om de console zelf, maar meer om welke content is er op de console te krijgen, op welke console spelen je vrienden? Welke controller vind jij fijn?

Daarbij kan ik dan ook gerust zeggen dat dit voor iedereen persoonlijk is en er inderdaad niet echt een objectieve mening gegeven kan worden.

Het zijn beide mooie consoles, het is maar net wat jij prefereert.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het lastig om een ander te adviseren wat hij het beste kan kopen. Ik denk dat deze persoon zich het beste eerst zelf dient af te vragen wat voor wensen hij heeft ten aanzien van de nieuwe console en wat voor games hij graag (online) speelt. Dat zal zonder meer beïnvloed zijn door eerdere ervaringen/vrienden. Ik zelf baseer het op de eerdere ervaringen, aangezien mijn beste vrienden weinig fanatiek gamen en het vooral als afleiding/entertainment gebruiken en ik de fanatieke gamers in mijn vriendenkring niet kan bijhouden in verband met een gebrek aan mijn vrije tijd.

Ik kies dus aan de hand van de games mijn console. Aangezien ik niet echt een voorkeur heb qua genre, afgezien dat ik weinig heb met stealth games, shooters en de meeste sim-(race)games, wil ik kunnen kiezen uit een divers aanbod in combinatie met exclusives die mij aanspreken. Ik heb alle consoles van de afgelopen generatie in huis, maar ik heb verreweg het meeste met de PS3 gespeeld vanwege games als God of War, Uncharted, Killzone (die shooter vind ik dan wel weer tof), Pixeljunk games, Buzz, Journey en Flower. Van de nieuwe generatie koop ik naar alle waarschijnlijkheid nog maar 1 console en het ligt voor de hand dat dit de PS4 zal gaan worden (mede i.v.m. doorlopend PS Plus-abonnement). Zijn er zaken die beter moeten? Ja, absoluut, maar ik noem slechts degene die ik het belangrijkste vind. Qua online netwerk kan namelijk geen van de aanbieders zich meten met Xbox Live van Microsoft. Het downloaden van games, patches en een eenvoudig bezoek aan de SEN Store lijken een eeuwigheid te duren in vergelijking tot Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

timpie81 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:55:
Bij de xbox one is het nadeel dat bij mijn play and charge kit hij de batterij status niet aangeeft, de batterij gaat wel langer mee dan bij de PS4 en oplaadsnoer is lekker lang maar joystick kapt er op een gegeven moment ineens mee. Heb er gelukkig 2 en altijd wel wat batterijen maar toch vreemd.
Enige indicatie op dit moment hiervoor, wanneer je tril-functie er mee stopt, is de batterij bijna leeg.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik heb lang getwijfeld tussen een Xbox One en PS4. Toch maar voor de Xbox gegaan.

Waarom?

Eigenlijk zuiver voor de games die enkel op de Xbox One verschijnen. Ben altijd een grote fan geweest van Forza Motorsport en ben nu alvast verslaafd aan de 5e telg. De Halo reeks vond ik ook altijd best te pruimen en ik droom van een nieuwe Gears of War. Daarbij heeft het Xbox Live netwerk me nooit in de steek gelaten, zitten daar m'n meeste vrienden en hebben ze een One of gaan ze hem aanschaffen eens hij hier officieel verkrijgbaar is.

Kan me ook niet schelen dat de graphics op de PS4 net iets beter scoren. Het is niet dat ik de 2 consoles naast elkaar heb staan. En van zodra je begint met pixelpeepen kan je maar best een PC kopen om te gamen. :)

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:49:
[...]
Zelf echt geen problemen mee, maar de mods zullen het niet leuk vinden.
careful what you wish for

[ Voor 65% gewijzigd door Lustucru op 20-01-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 15:32
Ik heb de Xbox One gekocht.
Nu voor Forza en later voor Titanfall en de nieuwe Halo.
Voor de PS4 is er op dit moment geen 1 spel wat ik wil spelen en dat zal het komende halfjaar niet veranderen. Als de PS4 ook interessantere exclusives krijgt (game van makers Heavy Rain, GodOW, LBP) koop ik die er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamender
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 21:23
Ik zit nog erg te twijfelen of ik de ps4 of de xbox one ga kopen.
Ik hou heel erg van Halo maar vond persoonlijk halo 4 een matige campaign hebben.
De meeste vrienden kopen ps4, maar daar game ik nauwelijks mee omdat we op verschillende tijden gamen.
Heb tot nu toe altijd een Xbox gehad.

Kan iemand mij misschien helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Kan je wel adviseren om een Xbox te kopen, maar wat dan? Je zou dan toch gewoon gezellig met ons mee kunnen gamen? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamender
Dat lijkt mij inderdaad een leuk idee :) ben eigenlijk wel benieuwd of ze de nieuwe halo beter kunnen maken dan Halo 4 (qua verhaal dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
Linkje3 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:45:
Ik heb de Xbox One gekocht.
Nu voor Forza en later voor Titanfall en de nieuwe Halo.
Voor de PS4 is er op dit moment geen 1 spel wat ik wil spelen en dat zal het komende halfjaar niet veranderen. Als de PS4 ook interessantere exclusives krijgt (game van makers Heavy Rain, GodOW, LBP) koop ik die er nog bij.
Had ook eerst de xbox one gekocht en later omdat ik me niet in kon houden ook nog een PS4. Omdat er inderdaad geen echte coole exclusieve games uitzijn staat het ding constant uit.Xbox speel ik elke dag op. Speel momenteel meeste xbox one, dan pc, dan Wii U en dan ps PS4:(

Killzone was aardig maar is geen system seller. Er komen ooit wel goede games uit op de PS4 en dan heb ik hem alvast in huis maar als je er maar 1 kunt kopen zou ik zelf nu voor de xbox gaan. Misschien over een half jaar dat PS4 meer games heeft en mijn mening dan verandert.

[ Voor 4% gewijzigd door timpie81 op 20-01-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Jamender schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:06:
Ik zit nog erg te twijfelen of ik de ps4 of de xbox one ga kopen.
Ik hou heel erg van Halo maar vond persoonlijk halo 4 een matige campaign hebben.
De meeste vrienden kopen ps4, maar daar game ik nauwelijks mee omdat we op verschillende tijden gamen.
Heb tot nu toe altijd een Xbox gehad.

Kan iemand mij misschien helpen ?
Misschien wachten totdat er meer bekend is over Halo 5? Vond de teaser er echt gaaf uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 15:12

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik ben overgestapt van de Xbox naar de PS4. Heb geen xbox one aangeraakt dus kan daar weinig over zeggen. Wat ik wel vind is dat het 100 euro prijsvoordeel zeker in het voordeel is voor Sony.

Kinect vind ik niet zo interessant, maar mijn vriendin weer wel.

Op dit moment ben ik zeer tevreden met de PS4 en als ik een vergelijking kan trekken met de 360 (die ik wel heb) dan vallen mij een paar dingen op. Op de PS werkt het switchen van controllers veel relaxter. Geen gezeur met wachten op inloggen ect. Het is 2x klikken en het werkt. Ook maakt de controller mega snel connectie met de PS. Iets wat bij de 360 echt lang duurde.

De controller van de 360 is gewoon mega goed, die van de PS4 daarentegen komt voor mij beter uit (had ik niet verwacht). Omdat de d-pad op een fijnere plaats zit dan de d-pad bij de 360 en ik nog steeds de d-pad gebruik bij Fifa omdat je dan sneller kan reageren. Nadeel is dat je echt 2 controllers moet hebben voor lange game sessies (als je een dag vrij hebt en de hele dag gaat gamen) want de batterij is gewoon snel op bij de PS4. Gelukkig heb ik er 2 waardoor ik dat niet echt als een nadeel ervaar.

Xbox live is daarentegen vele malen sneller en stabieler dan het PSN. Hier wint MS het met 2 vingers in de neus. Ook het vormen van partys en messages sturen is makkelijker op de 360 en ik neem aan ook op de one.

Dan komen we bij het belangrijkste en dat zijn de games. Hier heeft MS voor mijn gevoel het echt laten liggen. Het was duidelijk te merken dat Bungie Halo 4 niet meer maakte en daardoor was het heel simpel om over te stappen omdat ze met Destiny komen. Halo is namelijk 1 van mijn favoriete gameseries, maar door het gepruts van MS met 343 studios voelde ik mij niet meer genoodzaakt om een xbox te hebben. Daarnaast heeft Sony in mijn ogen de betere games uitgebracht op de vorige generatie. Quantic dreams is echt een favoriete studio voor mij omdat ik van die games hou. Die maken exclusief voor de PS, dus dan is mijn keuze al snel gemaakt. Ook God of War vond ik meesterlijk. Xbox heeft weinig exclusives waarvoor ik mij interesseer. Als ze die al hebben dan zijn het shooters, maar de beste shooters zijn nu multiplatform (Cod en BF4, waarvan mijn voorkeur naar BF4 gaat).

Daarnaast vind ik het super relaxt dat Sony gebruik maakt van bestaande connecties (zoals opladen controller etc) waar MS dit niet deed bij de 360 waardoor je dure shit moest kopen om bv je controller op te laden. Dat spreekt echt in het voordeel van Sony, het druipt er wat minder vanaf dat ze het alleen voor de centjes doen (tuurlijk doen ze dat, maar bij MS heb ik altijd het idee dat, dat het enigste is). Ook geen bullshit reclame in mijn dashboard en een hoop geschreeuw (zo komt het over) van "koop mij, koop mij".

De rust die PS bij mij uitstraalt vind ik een positievere vibe dan het "kopen kopen kopen" vibe die ik krijg bij MS (dit is zoals alles, puur persoonlijk natuurlijk). Daarnaast is de xbox one hier nog niet uit wat mijn keuze nog wat makkelijker maakte. Dit heeft ook te maken met de interface van windows 8 die ik gewoon veels te druk vind. Er moet teveel info op 1 scherm en als 1 tegel niet gebruikt is, denkt MS. "Ow daar kunnen we nog wat reclame plaatsen over die nieuwe film die uit komt"

Heb altijd xbox gehad, maar nu een PS en moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben. Ook vind ik het belachelijke maar ook echt belachelijk dat MS geen ondersteuning heeft voor 50hz. Dat is in mijn ogen toch echt de grootste faal deze generatie. Wil je iets launchen en pushen, denk je alleen aan de thuismarkt en niet aan de rest van de wereld. Ik kijk heel veel sport waardoor je echt geen interlacing wilt zien. Ik ga ooit nog een one halen, maar dan moet die 50 hz bug er echt uit zijn. Anders zie ik geen nut in het hebben van een multimedia apparaat wat mijn tv regelt ect. Omdat ik er dan toch geen gebruik van maak.

Edit: owja en de games en de service die je krijgt met PS plus vind ik zeer netjes. Beter dan de games die ik kreeg met xbox live gold waar ik weer een gevoel kreeg dat MS wel gratis games weg gaf, maar eigenlijk het liever niet wilde. Dus kreeg je van die afgeserveerde zaad games van hun eigen studios.

[ Voor 6% gewijzigd door WiXX op 21-01-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
WiXX schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:33:
Ik ben overgestapt van de Xbox naar de PS4. Heb geen xbox one aangeraakt dus kan daar weinig over zeggen. Wat ik wel vind is dat het 100 euro prijsvoordeel zeker in het voordeel is voor Sony.

Kinect vind ik niet zo interessant, maar mijn vriendin weer wel.

Op dit moment ben ik zeer tevreden met de PS4 en als ik een vergelijking kan trekken met de 360 (die ik wel heb) dan vallen mij een paar dingen op. Op de PS werkt het switchen van controllers veel relaxter. Geen gezeur met wachten op inloggen ect. Het is 2x klikken en het werkt. Ook maakt de controller mega snel connectie met de PS. Iets wat bij de 360 echt lang duurde.

De x360 controller heeft connectie gemaakt 4-5 seconden met de xbox 360, ik weet niet hoe het met de PS controller zit)

De controller van de 360 is gewoon mega goed, die van de PS4 daarentegen komt voor mij beter uit (had ik niet verwacht). Omdat de d-pad op een fijnere plaats zit dan de d-pad bij de 360 en ik nog steeds de d-pad gebruik bij Fifa omdat je dan sneller kan reageren. Nadeel is dat je echt 2 controllers moet hebben voor lange game sessies (als je een dag vrij hebt en de hele dag gaat gamen) want de batterij is gewoon snel op bij de PS4. Gelukkig heb ik er 2 waardoor ik dat niet echt als een nadeel ervaar.

(Is inderdaad waar dat de PS controllers sneller op zijn )

Xbox live is daarentegen vele malen sneller en stabieler dan het PSN. Hier wint MS het met 2 vingers in de neus. Ook het vormen van partys en messages sturen is makkelijker op de 360 en ik neem aan ook op de one.

Dan komen we bij het belangrijkste en dat zijn de games. Hier heeft MS voor mijn gevoel het echt laten liggen. Het was duidelijk te merken dat Bungie Halo 4 niet meer maakte en daardoor was het heel simpel om over te stappen omdat ze met Destiny komen. Halo is namelijk 1 van mijn favoriete gameseries, maar door het gepruts van MS met 343 studios voelde ik mij niet meer genoodzaakt om een xbox te hebben. Daarnaast heeft Sony in mijn ogen de betere games uitgebracht op de vorige generatie. Quantic dreams is echt een favoriete studio voor mij omdat ik van die games hou. Die maken exclusief voor de PS, dus dan is mijn keuze al snel gemaakt. Ook God of War vond ik meesterlijk. Xbox heeft weinig exclusives waarvoor ik mij interesseer. Als ze die al hebben dan zijn het shooters, maar de beste shooters zijn nu multiplatform (Cod en BF4, waarvan mijn voorkeur naar BF4 gaat).

(MS heeft inderdaad minder exclusives maar komen er wel bovenop met Titanfall, en Quantum break)

Daarnaast vind ik het super relaxt dat Sony gebruik maakt van bestaande connecties (zoals opladen controller etc) waar MS dit niet deed bij de 360 waardoor je dure shit moest kopen om bv je controller op te laden. Dat spreekt echt in het voordeel van Sony, het druipt er wat minder vanaf dat ze het alleen voor de centjes doen (tuurlijk doen ze dat, maar bij MS heb ik altijd het idee dat, dat het enigste is). Ook geen bullshit reclame in mijn dashboard en een hoop geschreeuw (zo komt het over) van "koop mij, koop mij".

(Ik weet niet hoe je een controller oplaad bij de PS maar voor de 360 moest je een accessoire inderdaad kopen of gewoon batterijen erin doen)

De rust die PS bij mij uitstraalt vind ik een positievere vibe dan het "kopen kopen kopen" vibe die ik krijg bij MS (dit is zoals alles, puur persoonlijk natuurlijk). Daarnaast is de xbox one hier nog niet uit wat mijn keuze nog wat makkelijker maakte. Dit heeft ook te maken met de interface van windows 8 die ik gewoon veels te druk vind. Er moet teveel info op 1 scherm en als 1 tegel niet gebruikt is, denkt MS. "Ow daar kunnen we nog wat reclame plaatsen over die nieuwe film die uit komt"

(Het is inderdaad stom dat de X1 nog niet uit is , al heb ik geen reclame op mijn X1 dashboard)

Heb altijd xbox gehad, maar nu een PS en moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben. Ook vind ik het belachelijke maar ook echt belachelijk dat MS geen ondersteuning heeft voor 50hz. Dat is in mijn ogen toch echt de grootste faal deze generatie. Wil je iets launchen en pushen, denk je alleen aan de thuismarkt en niet aan de rest van de wereld. Ik kijk heel veel sport waardoor je echt geen interlacing wilt zien. Ik ga ooit nog een one halen, maar dan moet die 50 hz bug er echt uit zijn. Anders zie ik geen nut in het hebben van een multimedia apparaat wat mijn tv regelt ect. Omdat ik er dan toch geen gebruik van maak.

(Komt wel in een system update, is inderdaad vreemd)

Edit: owja en de games en de service die je krijgt met PS plus vind ik zeer netjes. Beter dan de games die ik kreeg met xbox live gold waar ik weer een gevoel kreeg dat MS wel gratis games weg gaf, maar eigenlijk het liever niet wilde. Dus kreeg je van die afgeserveerde zaad games van hun eigen studios.
(MS geeft ook veel games weg die niet uit hun eigen studio komen zoals Sleeping Dogs, Lara Croft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

De uiteenzetting hier boven komt een beetje mank over, ten eerste, omdat een Xbox360 met een PS4 word vergleken, iets wat natuurlijk niet terecht is gezien het feit dat de Xbox 360 al 7 jaar op de markt is.

Het hele vergelijk met inloggen gaat niet meer op, met de Kinect herkend de Xbox je gewoon, wie of welke controller doet er niet toe.

De controller van de X1 vindt ik beter dan die van de X360, al was het maar door het feit dat de triggers gescheiden rumble hebben. Geweldig in Forza 5 bijvoorbeeld, echt een waardevolle toevoeging.

Betreffende exclusieve games, de line-up van beide ziet er goed uit. De beschikbare games zijn voor beide op moment nog onvoldoende om hier een echt oordeel over te kunnen geven.

Reclame? Nog niet op de Xbox One.....

Qua rust?? De PS4 maakt meer geluid dan een Xbox One (heb ze naast elkaar gehad te draaien)

50Hz wordt verholpen in een patch, dat het nu 60Hz is heeft o.a. te maken dat dit de standaard is in een land waar de TV doorlus functie officieel ondersteund wordt (USA). Dus niet Duitsland, de UK of Ierland

Zoals hier direct boven wordt geschreven, de gratis Games die je voor je Live Gold abbo krijgt zijn best leuk, Denk aan de games die al opgenoemd zijn.... Maar ook dingen als World at War (X360 edition) e.d.

Het is dus niet zo dat de gratis X360 games slecht zijn, tis meer een kwestie van smaak, maar ook hier geld, dit is een vergelijk tussen de X360 & PS3..... Hoe dit gaat zijn met het verschil tussen de One & PS4 is koffiedik kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zal ik ook mijn plasje even doen dan?

Games: blind de PS4. Is het niet om de launch titels, dan is het wel om de toekomstige exclusives van de devs die ervoor hebben gezorgd dat de PS3 in mijn optiek op dat vlak de vloer met de 360 heeft aangeveegd (ter info: beide consoles staan hier in huis). Ik ben een verhalende SP guy, dus dan heb je weinig te zoeken op het MS platform. De multiplat games lijken nu grafisch in het voordeel van de PS4 te liggen. Nog een pluspuntje voor mij dus.

Hardware: PS4 hands down. Zowel qua formaat, als interne power supply. Over de hardware intern is alles al gezegd. De controller heeft door de symetrische pookjes altijd een lichte voorkeur gehad, hoewel ik ook met de 360 controller prima overweg kan (alleen die D-pad, argh).

Online: hoewel ik minder tot niet meer online speel momenteel, heb ik dat altijd zonder veel problemen gedaan op de PS3. Ik lees nu dat de snelheid etc. redelijk on par is, echter ligt men alleen nog in de voice kwaliteit achter. Minor detail wat mij betreft. Verder wederom hands down PS Plus door de absurde Instant Game collection. Daarbij vind ik het een buitengewoon klantonvriendelijke houding van MS dat vrijwel alles achter de paywall verstopt zit. Ben je een SP speler en wil je gameplay sharen, moet je dokken. Sony waardeer ik op dat vlak meer op dit moment. Zelfs F2P titels kun je zonder abo doen.

Extra's: het enorme verschil tussen de installatietijden (is dit nog steeds zo als in dat ene filmpje?) is voor mij een pluspunt. De Vita is een werkelijk briljante aanvulling die mij veel meer een next gen gevoel geven dan praten tegen een apparaat, iets wat al enkele jaren kan met andere apparaten. De prijs is verder lekker laag en er wordt geen onnodig spul door je strot gedrukt. Verder vind ik het gebruik van AA's in de controllers niet meer van deze tijd, dus das ook een extra streepje, en is het fijn dat mijn PS3 headset na de volgende update werkt, zonder dat ik geld hoef uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Qua games is het heel persoonlijk, toch hoor ik hele goede signalen van exclusieve titels als Killer Instinct als Ryse Son of Rome, met name de mensen die de laatste hebben gekocht geven aan dat het spel echt wel de moeite waard is, dit in tegenstelling tot veel media. Maar goed, waar je denk ik wel gelijk in heb, de PS3 was zeker als Single Player console erg sterk, waar de Xbox360 veel meer (vanaf het begin af aan) gericht was op multiplayer. Dit zie je nu ook al terug in de game line op van de opvolgers. De Xbox is veel meer voor mij een onlinegaming console dan de PS4. Iets wat je heel duidelijk kan merken in de aangekondigde games. Denk bijvoorbeeld aan Titanfall en Halo 5, daarnaast verwacht ik persoonlijk ook veel van de Kinect in games als Dying Light en The Divison. Kan er bijna niet op wachten ;)

De installatietijden op de One vallen reuze mee, je kan al met je singleplayer game van Forza of BF4 beginnen na dikke 10 min installeren. Wat dat betreft zit er niet zo veel verschil tussen de PS4 of One.
Waarom de interne voeding van de PS4 als voordeel kan worden gezien begrijp ik niet, wanneer deze voeding stuk gaat heb je een probleem, je hele console moet op dat moment opgestuurd worden en ben je zeker een aantal dagen kwijt. Voor de Xbox One kan je nu al (vanuit MS) originele voedingen bestellen, leverbaar vanuit het centraal magazijn in Eindhoven, normaal gesproken ligt een nieuwe voeding binnen 24 uur bij je thuis.

Hoe de Xbox met de installatietijden van andere games omgaat hangt helemaal van de ontwikkelaar af, het is zodat indien de ontwikkelaar het wil de Xbox de singleplayer na een dikke 10min installeren kan starten.

Eigenlijk kan je een Xbox standaard Kinect niet vergelijken met een PS4 zonder, het is immers extra functionaliteit wat je in huis haalt, de vraag is dus als je iets met een Kinect zou doen. In mijn geval wel, het is dan ook helemaal super dat heel veel games standaard Kinect mogelijkheden hebben, van exclusieve titels zoals Forza 5 tot een multi-platform spel als Battlefield 4, ze maken allemaal gebruik van de Kinect. Eigenlijk, wanneer je een eerlijke vergelijking zou maken zou je bij de prijs van een kale PS4 dus ook die van een PS Eye moeten optellen. Dan ligt het verschil op 459 euro tegen 499 euro..... Een heel ander plaatje dan regelmatig in het nadeel van de One wordt geschetst. Feit hij is iets duurder, maar je krijgt ook meer functies in huis, dit moet je los zien van het gegeven als de er wel of niet gebruik van gaat maken.

Qua Xbox Live kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat deze dienst al meer dan 11 jaar zeer succesvol is, zelfs tijdens de lauchday van de nieuwe Xbox One, waar het voor de netwerkbeheerder vooral koffiedik was kijken om te zien als het netwerk "live" bleef was er geen enkel probleem. Dit hellaas in tegenstelling tot de Playstation Network dienst, die echt flink is verbeterd de afgelopen jaren, maar zich helaas nog niet op het niveau van Live mag zien. Iets simpels als de bitrate van een chatparty ligt bij de Xbox One veel hoger dan bij de PS4. Is dit belangrijk? Nou..... Wanneer je tijdens het multiplayen kan genieten van kraakheldere stem van de mensen waar je mee aan het spelen bent is erg fijn. Welkom in 2014! ;) Om een verglijk te geven, de partychat op de PS4 klinkt minder dat de carkit in mijn auto, terwijl de voicechat van de Xbox One echt HQ klinkt. Toch vreemd in mijn ogen dat Sony in het geval van zo iets simpels een in mijn ogen verkeerde keuze maakt. Komt bij dat dit soort dingen voor mij echt belangrijk zijn, staat mijn Xbox One aan dan zit ik eigenlijk ook altijd in een chat met mijn Xbox vriendjes.

Ik begrijp de kritiek van AA baterijen in controllers niet zo goed? AA baterijen zijn gewoon een standaard, worden veel verkocht en zijn indien gewenst als herlaadbare accu verkrijgbaar. Voor de mensen die het willen bied MS als andere merken, (Harma, Nyko, Kellux enz enz) play and charge kitjes aan. Voor elk wat wens.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik zit graag in het geluid, heb daar een prima surround set voor aangeschaft met prima speakers, de chatheadset van de Xbox One voldoet dan ook meer dan goed. Ik begrijp dat sommige gamers rekening moeten houden met andere mensen in hun huis (de overige leden van mijn gezin liggen al op bed wanneer ik de receiver richting standje hard draai)... Maar toch, van een geheel omsluitende headset krijg ik altijd warme oren en het geluid kan naar mijn mening niet op tegen "echte" speakers + een goede sub.

In een klantonvriendelijke houding van MS kan ik mij al helemaal niet vinden, Heb ooit een controller stuk gehad, deze was bijna 2 jaar oud, had duidelijk sporen van slijtage door heel veel gebruik (stikjes werden wel erg soepel) Hij wou geen contact meer maken met de Xbox 360, na een telefoontje kreeg ik een UPS etiket, ding ging retour en kreeg een nieuwe. Natuurlijk wil MS online aan je verdienen, dat is ook het bestaansrecht van het hele apparaat, maar zolang de dienstverlening en service goed is mag dat ook van mij.

De PS4 is echt een dijk van een game console, echter de Xbox One verslaat hem voor mij op moment dat het op "online" gaming aankomt. Heb ruime ervaring met beide apparaten, het blijft een gevoel, daarom schrijf ik ook duidelijk "voor mij"

Maar goed, andere mensen, andere smaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Bullet NL schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 03:02:

Hoe de Xbox met de installatietijden van andere games omgaat hangt helemaal van de ontwikkelaar af, het is zodat indien de ontwikkelaar het wil de Xbox de singleplayer na een dikke 10min installeren kan starten.

Eigenlijk kan je een Xbox standaard Kinect niet vergelijken met een PS4 zonder, het is immers extra functionaliteit wat je in huis haalt, de vraag is dus als je iets met een Kinect zou doen. In mijn geval wel, het is dan ook helemaal super dat heel veel games standaard Kinect mogelijkheden hebben, van exclusieve titels zoals Forza 5 tot een multi-platform spel als Battlefield 4, ze maken allemaal gebruik van de Kinect. Eigenlijk, wanneer je een eerlijke vergelijking zou maken zou je bij de prijs van een kale PS4 dus ook die van een PS Eye moeten optellen. Dan ligt het verschil op 459 euro tegen 499 euro..... Een heel ander plaatje dan regelmatig in het nadeel van de One wordt geschetst. Feit hij is iets duurder, maar je krijgt ook meer functies in huis, dit moet je los zien van het gegeven als de er wel of niet gebruik van gaat maken.
Het gaat er alleen om dat je de PS Eye niet hóeft te kopen en de Kinect wél. Dat is het grote frustratiepunt van velen... Ikzelf vind de Kinect een leuke gimmick, maar meer dan dat ook echt niet op dit moment. Dat hij beter is dan de Eye snap ik ook wel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik 'm wil hebben. Ik game achter m'n bureau en ik kán de Kinect niet eens juist opzetten voor optimaal gebruik, buiten het feit dat ik dat niet wil, dus dat schiet ook al niet op.

Dus de 399 vs 499 prijskaart vergelijking is wel degelijk eerlijk, want zelfs veel Xbox One mensen hebben nog niks met de Kinect, ze vinden alleen de voice dingen leuk en dat kan de Ps4 in principe ook met een headset...

Dus waarom móet ik voor die extra functionaliteit betalen die ik toch niet wil gaan gebruiken? Ik blijf er bij dat dat gewoon voor veel mensen een dooddoener is. Ik snap waarom Msoft het doet, nu kunnen alle devs er van uit gaan dat iedereen er een heeft en er dus meer gebruik van maken, maar niet iedereen vind dat het extra geld waard :P Zelfde geld voor al die apps die geïntegreerd kunnen worden voor multimedia: heel leuk, maar iedereen met een SMART-tv kan dit bijna allemaal al en voor de rest is dit redelijk op de Amerikaanse markt gericht qua apps en functionaliteit en lijkt het bijna een deal tussen MSoft en de TV maatschappijen om het gebruik van TV etc weer wat 'leuker' te maken, aangezien steeds meer mensen simpelweg dingen streamen op hun PC, Laptop of Ipad.

Veel mensen denken simpel:
500 euro voor een hardwarematig slechtere console met een gimmick die ik niet interessant vind versus 400 euro voor een snellere, kleinere console. Dit is wat de meeste mensen zien.

Dat Playstation mensen niet geïnteresseerd zijn in de Eye lijkt me ook wel duidelijk: op de megabundle achtige setjes na word het ding amper verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Brutal1ty op 22-01-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57
De installatietijden op de One vallen reuze mee, je kan al met je singleplayer game van Forza of BF4 beginnen na dikke 10 min installeren. Wat dat betreft zit er niet zo veel verschil tussen de PS4 of One.
Sorry? http://www.gameliner.nl/n...ietijden-PS4-vs-Xbox-One/
Ik bedoel heel leuk en aardig dat je het zo erg opneemt voor de Xbox One maar je moet natuurlijk geen onzin gaan verkopen dat er weinig verschil zit tussen de PS4 en Xbox One. Het verschil is groot.
Waarom de interne voeding van de PS4 als voordeel kan worden gezien begrijp ik niet, wanneer deze voeding stuk gaat heb je een probleem, je hele console moet op dat moment opgestuurd worden en ben je zeker een aantal dagen kwijt. Voor de Xbox One kan je nu al (vanuit MS) originele voedingen bestellen, leverbaar vanuit het centraal magazijn in Eindhoven, normaal gesproken ligt een nieuwe voeding binnen 24 uur bij je thuis.
Het ging niet alleen om de voeding maar ook om de totale grootte van het apparaat. De Xbox One is gewoon erg groot.
Zie bovenstaande link daar staan al meerdere multiplatform games tussen. Bij de PS4 kun je binnen een minuut aan de SP starten. Imho een gigantisch verschil.
Je krijgt ook voor €40 extra mindere graphics gratis en voor niks. :)
Qua Xbox Live kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat deze dienst al meer dan 11 jaar zeer succesvol is, zelfs tijdens de lauchday van de nieuwe Xbox One, waar het voor de netwerkbeheerder vooral koffiedik was kijken om te zien als het netwerk "live" bleef was er geen enkel probleem. Dit hellaas in tegenstelling tot de Playstation Network dienst, die echt flink is verbeterd de afgelopen jaren, maar zich helaas nog niet op het niveau van Live mag zien. Iets simpels als de bitrate van een chatparty ligt bij de Xbox One veel hoger dan bij de PS4. Is dit belangrijk? Nou..... Wanneer je tijdens het multiplayen kan genieten van kraakheldere stem van de mensen waar je mee aan het spelen bent is erg fijn. Welkom in 2014! ;) Om een verglijk te geven, de partychat op de PS4 klinkt minder dat de carkit in mijn auto, terwijl de voicechat van de Xbox One echt HQ klinkt. Toch vreemd in mijn ogen dat Sony in het geval van zo iets simpels een in mijn ogen verkeerde keuze maakt. Komt bij dat dit soort dingen voor mij echt belangrijk zijn, staat mijn Xbox One aan dan zit ik eigenlijk ook altijd in een chat met mijn Xbox vriendjes.
Xbox Live is al vanaf het begin een betaalde dienst. PS+ is pas sinds de launch van de PS4 verplicht. Geef Sony aub even de tijd om een goede infrastructuur op te zetten. Ik geef je overigens volledig gelijk dat Xbox Live stabieler is.
Ik begrijp de kritiek van AA baterijen in controllers niet zo goed? AA baterijen zijn gewoon een standaard, worden veel verkocht en zijn indien gewenst als herlaadbare accu verkrijgbaar. Voor de mensen die het willen bied MS als andere merken, (Harma, Nyko, Kellux enz enz) play and charge kitjes aan. Voor elk wat wens.
Misschien dat een accu wat luxer aanvoelt en premium is? Als je een willekeurig apparaat koopt zijn de goedkopere varianten met batterijen en de duurdere met accu. Nooit opgevallen?
De PS4 is echt een dijk van een game console, echter de Xbox One verslaat hem voor mij op moment dat het op "online" gaming aankomt. Heb ruime ervaring met beide apparaten, het blijft een gevoel, daarom schrijf ik ook duidelijk "voor mij"

Maar goed, andere mensen, andere smaken....
Gelukkig maar. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En daar gaat de hele objectiviteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
SinergyX schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:28:
En daar gaat de hele objectiviteit..
Die was al na een paar posts verdwenen.

Edit: en als je het over mijn bericht hebt ben ik benieuwd waar ik mij niet op feiten baseer.

[ Voor 20% gewijzigd door LuPo op 22-01-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 18:21
YouTube: Battlefield 4: Xbox One/PS4 Graphics Comparison

Ik ben een playstation fanboy, maar het lijkt wel dat de xbox een iets beter beeldkwaliteit heeft.
Zou directx hier het verschil maken? Of heeft dit puur met settings te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Eerste generatie games voor de PS4 en Xbox One, hier valt echt nog niet zo veel definitiefs uit op te maken. feit is dat BF4 op de PS4 op een hogere resolutie draait, wat zegt dit? vermoedelijk dat het spel niet goed genoeg geoptimaliseerd is qua resolutie voor de One.

Overigens deel ik je conclusie, ondanks een lagere resolutie vindt ik BF4 er zeker niet minder uit zien op een One. Maar goed, ze vergelijken de singleplayer met elkaar. Dat zegt imo niet zo veel.... Zou liever een vergelijk zien qua multiplayer gameplay.

[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 22-01-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
LuPo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:33:
[...]

Die was al na een paar posts verdwenen.

Edit: en als je het over mijn bericht hebt ben ik benieuwd waar ik mij niet op feiten baseer.
Deze regel:

Je krijgt ook voor €40 extra mindere graphics gratis en voor niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bullet NL schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:46:
Eerste generatie games voor de PS4 en Xbox One, hier valt echt nog niet zo veel definitiefs uit op te maken. feit is dat BF4 op de PS4 op een hogere resolutie draait, wat zegt dit? vermoedelijk dat het spel niet goed genoeg geoptimaliseerd is qua resolutie voor de One.
Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
Overigens deel ik je conclusie, ondanks een lagere resolutie vindt ik BF4 er zeker niet minder uit zien op een One. Maar goed, ze vergelijken de singleplayer met elkaar. Dat zegt imo niet zo veel.... Zou liever een vergelijk zien qua multiplayer gameplay.
Kun je dat zomaar zien op een Youtube video dan waarbij er compressie wordt toegepast bij het uploaden? Ik denk dat je pas wat kunt zeggen over de verschillen in graphics als je of beide consoles naast elkaar zet en zelf kijkt, of van beide screenshots maakt op volledige grootte zonder compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 18:21
Ik ben helaas het filmpje kwijt waarbij ze frameshots lieten zien van beide consoles. De playstation kwam voor mij eerlijk gezegd slechter uit de bus. De xbox lijkt een meer helder en gedefineert beeld te hebben. Waar de playstation juist een zachtere en bijna blurred beeld toont. Dit kan aan de settings liggen, maar het kan natuurlijk ook directx vs opengl zijn. Anders weet ik hier geen verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Ik snap de appeal van de xbox one wel, wil je een echte multimedia center, dan is dat de oplossing voor je (hoeveel van de functionaliteit uiteindelijk ook in nederland goed gaat werken daargelaten). Wat ik niet snap is dat de extreem consument onvriendelijke praktijken dat MS door wilde voeren een half jaar geleden, allemaal al vergeven zijn. De xbox divisie heeft laten zien waar het belang zit, en het 180 graden omgooien van al het beleid duidt bij mij op een gebrek aan visie of een wederomkeer in de toekomst.

Persoonlijk wil ik een console alleen maar om te gamen, ieder ander functionaliteit kan me gestolen worden, datzelfde geld voor geforceerde motion controls en bediening (kom op, met Kinect wordt op de xbox toch niets bijzonders gedaan?). Ik heb dan ook voor een PS4 gekozen naast de WiiU en 3DS.

Games is voor mij de sleutel. Voor multimedia en/of informatie zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
LuPo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
Door dingen zoals dit:

http://www.oxm.co.uk/6477...reiterates-infinity-ward/

Door die last minute veranderingen aan de Xbox One, is dat nefast geweest voor de resolutie uiteindelijk... Of denk je dat ze eerst 60FPS, 1080p kunnen halen, en dan plots zeggen: Laten we dat maar niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, ik vind 10 minuten nogal lang eigenlijk. Zie onderstaande video. Ik vind dat een gigantisch verschil.

Oh, en dan schijnt er ook nog eens een vertraging in de HDMI pass through van de One te zitten. :+

Waarom de interne voeding als voordeel zien? Dunnere stroomkabel en geen brik in je meubel, en dat in een veel kleiner kastje. En ja, als die stuk gaat.. Wat als hè. Dan kunnen we net zo goed de Blu-ray drive en de HDD ook extern doen, kunnen we alles gelijk vervangen. Mijn PS3 doet het nog steeds, dus prima.
In een klantonvriendelijke houding van MS kan ik mij al helemaal niet vinden, Heb ooit een controller stuk gehad, deze was bijna 2 jaar oud, had duidelijk sporen van slijtage door heel veel gebruik (stikjes werden wel erg soepel) Hij wou geen contact meer maken met de Xbox 360, na een telefoontje kreeg ik een UPS etiket, ding ging retour en kreeg een nieuwe. Natuurlijk wil MS online aan je verdienen, dat is ook het bestaansrecht van het hele apparaat, maar zolang de dienstverlening en service goed is mag dat ook van mij.
Van alle mensen dacht ik juist dat jij wel hebt opgelet sinds de reveal, maar dat maak ik hier niet uit op. ;)

Ik ga het lijstje niet weer neerkwakken, maar waar ik op doel, moet reeds duidelijk zijn. Het ruilen van een controller schaal ik hier in dit specifieke geval niet onder, maar willen verdienen aan gratis diensten wel, om er toch maar eentje te noemen.
wimpo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:41:
YouTube: Battlefield 4: Xbox One/PS4 Graphics Comparison

Ik ben een playstation fanboy, maar het lijkt wel dat de xbox een iets beter beeldkwaliteit heeft.
Zou directx hier het verschil maken? Of heeft dit puur met settings te maken?
Door de YT compressie, het gebrek aan aliasing en de lagere resolutie op de X1 lijkt het filmpje inderdaad scherper. Als je echter goed kijkt, zijn de PS4 graphics "zachter en natuurlijker". Een beter vergelijking zijn screenshots. Mooi voorbeeldje van wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://static.giantbomb.com/uploads/original/11/117454/2564953-5729570096-25649.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

En daarom heb ik voor dat soort games dus een degelijke PC. Niet eens zoveel duurder als je je ook bedenkt dat na een jaar of 6 elke PC wel vervangen mag worden. Een game PC of een Xbox en daarnaast nog een office PC scheelt elkaar weinig. Ik gaf een euro of 900 uit en kan doodleuk Battlefield 4 maxen (behalve 1 setting dan). Als ik een Xbox had gekocht had ik de overige 400 euro alsnog uitgegeven, want mijn PC stond ook wel op punt van verval, na 6 jaar trouwe dienst.

Voor mij bestaan consoles gewoon voor games die niet op de PC uitkomen. Misschien dat ik nog eens een Playstation 4 huur in een vakantie voor Uncharted 4 en de laatste Kingdom Hearts. Als de games van vorige generaties een indicatie zijn komt hier geen Xbox One binnen. Wat speel je er ooit op? Spellen als Halo misschien, maar die kunnen me echt niet boeien.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 22-01-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Dit topic begeeft zich inmiddels weer op een schuine helling. Om in te gaan op de TS: Ik ben voor de PS4 gegaan vanwege de beschikbaarheid en mijn ervaringen met de exclusieve games op de ps3 en ps+.

Online: Ik kan mezelf geen online gamer noemen, dus de kwaliteit van xboxlive/psn kan me weinig boeien.
Hardware: Volgens mij verschillen de consoles niet zoveel en met de getoonde kwaliteit op de xbox zou ik ook prima uit de voeten kunnen. De controller van de ps4 bevalt heel goed, die van de xbox one heb ik nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat die ook goed in de hand ligt. De PS4 vind ik wel veel mooier, maar om daar nou mijn keuze op te baseren..
PS+: Alhoewel deze dienst volgens mij nog op gang moet komen voor de ps4, ben ik wel heel erg onder de indruk geweest van het aanbod op de ps3. Ik heb goede hoop dat sony dit door gaat zetten met de ps4.
Beschikbaarheid: De xbox one is misschien makkelijk te krijgen uit Duitsland, maar ik koop hardware het liefst gewoon in Nederland bij een winkel waar ik heen kan gaan als er iets mis is.
Exclusieve games: Op het moment is er nog niet zoveel boeiends te krijgen op beide consoles, maar de exclusieve games uit het verleden op de ps2 en ps3 vond ik over het algemeen heel erg tof. Halo is de enige xbox serie die ik jammer vind om te missen.

Op dit moment moeten beide consoles zich voor mij nog bewijzen, dus ik heb voornamelijk gekozen vanuit mijn ervaringen uit het verleden. Mocht blijken dat het tegen valt, dan kan ik altijd nog switchen of een xbox one er naast kopen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Ok, ik zal ook eens mijn zegje doen. Maar dan op basis van objectiviteit. Dus ik zal ik mijn stukje geen namen noemen en/of indirect de vinger wijzen naar een fabrikant. Want allebij maken ze mooie apparaten en zorgen ze voor gezonde concurrentie.

Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van games, wat is er nu uit en vooral wat er komen gaat. Maar voornamelijk heb ik mijn keuze laten vallen doordat het systeem veel gebruikt wordt bij mijn vrienden. Want dat is voor mij (online gamer) toch leuker en gezelliger om met vrienden 's avonds een potje te spelen.

Welk systeem dan beter is, is dus gewoon persoonlijk en gebaseerd op smaak.

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 7 jaar de PS3 in mijn bezit te hebben, ben ik vanaf de launch day overgegaan naar de Xbox One. Ik heb hier totaal geen enkele spijt van.

Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van de innovatieve producten en diensten die Microsoft met de Xbox One brengt. Jammer dat heel veel dingen door de media en de consumenten niet meer door zijn gegaan (family sharing, etc.) De PS4 is voor mij teveel een vervolg op de PS3 die ik al zo lang bezit. De experience vind ik gewoon teveel van hetzelfde, boring.

De launch games spreken mij gewoon meer aan dan die van de PS4. Ik heb niks met shooters en Killzone was dus ook niks voor mij. Ik heb alles met Killer Instinct. Voor mij was dat al een reden om de Xbox One te kiezen. PES is multiplatform dus dat zit ook goed. Het enige wat ik mis is een Mario(kart) en Zelda game. Hopelijk zal Rayman Legends deze leegte volgende maand wat voor mij invullen.

Ik koop en speel niet meer alle games en ben dus zorgvuldiger met wat ik koop en in welke game ik mijn kostbare tijd insteek. De meeste exclusieve toppers van de Playstation 4 zal ik dus toch nooit aanschaffen dus ik zal ze niet missen.

Wat vind ik zo cool aan de Xbox One?

- kinect (kan er niet meer zonder, alle consumenten hebben er een, dus ontwikkelaars kunnen zich uitleven)
- Smart Glass (bedienen via mijn iPad en/of iPhone)
- IR signalen (mijn tv, receiver en mijn ziggo kastje gaan meteen aan bij 'Xbox ON'.
- TV integratie (snap mode en via tv kijken heel snel naar mijn dashboad en naar games gaan)
- snel schakelen van de ene game naar de andere game
- Skype integratie
- upload studio (dit heeft echt veel potentie)
- Xbox Fitness
- Xbox Live (ik betaal graag voor iets wat goed werkt)
- Killer Instinct (free2play model, de toekomst van gamen wat mij betreft)
- Innovatief, voelt voor mij echt next gen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Goed om te lezen dat veel mensen het belangrijk vinden om hetzelfde systeem te gebruiken als vrienden. Mede om deze reden denk ik dat de PS4 een groot succes gaat worden en de verhouding PS/Xbox weer terug gaat naar Xbox/PS2 achtige verhoudingen en niet zoals bij de 360/PS3. Er zijn immers veel meer PS4's op dit moment in Nederland dan X1's, simpelweg omdat die hier beschikbaar is. Veel mensen zullen zien dat enkele vrienden al een PS4 hebben en dan zelf ook dat systeem halen, en zo verder en wordt het effect alleen maar groter.

De beslissing om uit te stellen in veel landen zal voor die landen de doodsteek zijn voor een groot marktaandeel, maar dat zal Microsoft allemaal zeker ingecalculeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Ik zie een heleboel goede, uitgebreide, on-topic posts... maar enkele posts vallen ook wel tegen. Ik wil iedereen er nog wel even aan herinneren dat, zodra dit topic bergafwaarts gaat, het topic op slot zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mr Ton schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:05:
Goed om te lezen dat veel mensen het belangrijk vinden om hetzelfde systeem te gebruiken als vrienden. Mede om deze reden denk ik dat de PS4 een groot succes gaat worden en de verhouding PS/Xbox weer terug gaat naar Xbox/PS2 achtige verhoudingen en niet zoals bij de 360/PS3. Er zijn immers veel meer PS4's op dit moment in Nederland dan X1's, simpelweg omdat die hier beschikbaar is. Veel mensen zullen zien dat enkele vrienden al een PS4 hebben en dan zelf ook dat systeem halen, en zo verder en wordt het effect alleen maar groter.

De beslissing om uit te stellen in veel landen zal voor die landen de doodsteek zijn voor een groot marktaandeel, maar dat zal Microsoft allemaal zeker ingecalculeerd hebben.
Ik vindt het opmerkelijk dat jij een voorspelling durft te doen betreffende de marktverhoudingen. wanneer je reëel bent dan kunnen we hier namelijk helemaal niets over zeggen. Feit is dat Sony meer dan 4 miljoen PS4's heeft verkocht, Microsoft heeft er meer dan 3 miljoen verkocht. Dit zijn de laatste door beide partijen gecommuniceerde gegevens.

Ik zie hier dus geen XBox1/PS2 achtige verhoudingen, ik ben ook erg benieuwd waarom jij denkt dat deze verhouding terug gaat komen. Zomaar een aantal feitjes die vrij snel duidelijk maken dat we nu in een hele andere periode zitten, en dus totaal geen garanties hebben over marktaandelen. De Xbox1 en PS2 zijn meer dan 10 jaar geleden geïntroduceerd, gameconsoles hebben een heel andere plaats in het huishouden van tegenwoordige gekregen. De maatschappelijke acceptatie is heel anders, waar vroeger de "gamecomputer" iets exclusiefs was voor de kinderen zie je nu dat het veel meer deel uit maakt van het gezin. Vergeet daarbij niet het volgende, de Xbox1 was Microsoft eerste volwaardige product op de game console markt. Sony was al veel langer bezig. Het vergelijk met het marktaandeel van de PS2 en Xbox1 gaat mij ziens dan ook helemaal mank. We hebben het over het hier en nu, 2 console makers die hun sporen in het afgelopen decennia ruim hebben verdient. De tegenwoordige tijd is een heel andere als "vroeger" Gadgets zijn veel meer geaccepteerd, zie ook bijvoorbeeld de enorme groei van tablets de afgelopen 3 jaar....

Jij schrijft
Goed om te lezen dat veel mensen het belangrijk vinden om hetzelfde systeem te gebruiken als vrienden. Mede om deze reden denk ik dat de PS4 een groot succes gaat worden
Dit geld bij de mensen die nu een Xbox hebben toch ook? Het is toch niet zo dat omdat mensen voorheen een Xbox360 hadden ze nooit een Xbox One zullen kopen, Ook hun (game)vrienden zullen toch ook kunnen overstappen naar het nieuwere model? (net als van de PS3 naar de PS4)

Ik begrijp niet zo goed waarom het "wat vrienden doen" wel in het voordeel is van de PS4 en niet van de Xbox One. Maar goed, misschien dat je dit wil uitleggen.

Het feit dat de PS4 in Nederland verkocht wordt, dus een verkoopvoordeel heeft in ons land t.o.v. de Xbox One klopt helemaal. Maar wat dan nog? de PS4 is in Nederland eerder op de markt, de Xbox One zal (en laat ik het ruim aanhouden) ongeveer een half jaartje later in ons land op de markt komen. Nou... Boeien, de PS3 en XBox360 hebben laten zien dat ze ondanks de latere introductie van de PS4 (1 jaar na de XBox360) wereldwijd beide goed waren voor zo'n 70 miljoen verkopen. De Xbox360 en PS3 worden zelfs nu (na de introductie van hun opvolgers) nog steeds goed verkocht, het daarom ook echt niet zo dat de verkopen die de PS4 en Xbox One nu laten zien leidend zullen zijn voor de komende jaren. Daar komt bij dat niet elke klant die de afgelopen 2 jaar een nieuwe PS3 of XBox360 heeft gekocht nu direct weer in de markt is voor een nieuwe console, natuurlijk, de hardcore gamer, de early adaptor of de gene die heb gewoon wil hebben heeft zijn of haar keuze al lang in huis maar voor de "bulk" van de verkopen zijn zowel Sony als Microsoft gewoon aangewezen op "normale" verkopen die de komende jaren gaan plaatsvinden.
Die paar maand voorsprong maakt dus niets uit, dat de Xbox One officieel in Nederland nog niet wordt verkocht dus ook niet.

Ik denk dat zowel Sony als Microsoft erg verguld zijn dat ze 4 of 3 miljoen apparaten weten te verkopen in 2 maand tijd. Een record, beter dan beide voorgangers. Nogmaals ik heb sterke twijfels over de onderbouwing die jij geeft bij je gevoelens waarom Sony succesvoller zou moeten zijn dan Microsoft. Ik waag me dan ook niet aan een voorspelling welke fabrikant over 7 jaar het grootste marktaandeel zou hebben. Daarbij je kan wel het grootste marktaandeel hebben qua consoles, maar ik denk dat de fabrikanten veel meer belang hebben bij een hoge game omzet per console, daar moeten ze namelijk hun geld aan verdienen. Ik denk namelijk dat ze liever gemiddeld 20 games per console verkopen dan 10 games.

Wat maakt je als console fabrikant dus succesvol? De netto eenheden, of de totaalomzet per console?
Persoonlijk zou ik voor een hoge totaalomzet, met bijbehorende winst gaan als ik een fabrikant zou zijn geweest ;)

Om even een advocaat van de duivel te spelen.

Ik denk dat MS een worst zou zijn als Sony 25% meer consoles zou verkopen wanneer MS per console meer 25% winst pakt. Of te wel...... Netto eenheden zijn alleen maar belangrijk in de ogen van mensen die interessant willen doen. Op eenheden kan je geen businessplan schrijven, op omzet en winst wel. En natuurlijk is het leuk dat jou favoriete console iets beter verkoopt dan de andere, maar wat dan nog? daarom hoeft de andere console het niet slecht te doen. En met de recordverkopen van beide consoles kan niemand zeggen dat de Xbox One of PS4 slecht verkoopt. Ze doen het beide namelijk erg goed.

Kortom, het is koffiedik kijken, resultaten uit het verleden bieden geen garanties (positief of negatief) voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Damn wat een lap tekst. Ik spreek over Nederland he, niet wereldwijd, dat is een groot verschil.

Maar mijn redenering is toch niet gek? Naar mijn mening komt het succes van de Xbox 360 door enerzijds het een jaar eerder lanceren en daarnaast de lagere introductie prijs. De Playstation 2 was echt veel populairder dan de Xbox, terwijl de 360 dicht in de buurt kwam van de PS3 en lang een voorsprong heeft gehad. Nu heeft Sony beide voordelen te pakken, en zie ik het aandeel Playstation weer een stuk uitlopen op Xbox. Nogmaals omdat de massa veel Playstations in de omgeving ziet, onder ander bij vrienden, en besluit daarom ook een Playstation te kopen. Daarom is de start ook zo belangrijk.

Er is amper sprake van lock in bij consoles, je kan heel simpel switchen van platform, omdat beide consoles niet backwards compatible zijn. Sony komt nu met Now maar daarvoor moet je je games opnieuw aanschaffen geloof ik. Het is dus niet lastiger dan veranderen van automerk of wasmiddel.

En ik ga me niet aan financiële argumenten wagen, dat is te ingewikkeld en daar heb ik geen zin in. Feit is dat zowel Microsoft als Sony het grote geld verdiend aan games, en dat consoles er enkel zijn om vraag naar games te creëren. Hetzelfde verhaal als bij inkjet printers. Om dan te kijken welke succesvoller is moet je kijken naar de hele divisie, dus ook met game studio's, verschillende platformen, online netwerken, etc. Uiteindelijk willen aandeelhouders hun investering terug verdienen. Feit is wel dat Playstation voor Sony veel belangrijker is dan Xbox voor Microsoft, simpelweg omdat Xbox maar een klein onderdeel van Microsoft is terwijl SCE Sony's meest succesvolle en belangrijkste divisie is.

Enfin, nu weer on topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Dan nog de verhouding PS2/Xbox was een belachelijke verhouding, waarvan ik 100% zeker weet dat die nooit meer bereikt zal worden. Voor elke Xbox One zouden er dan 6-7 PS4's verkocht moeten worden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat denk ik ook niet. Ik denk dat de PS3 ook veelal als Blu-ray speler gekocht is, waarbij het exclusive aanbod ook meegeholpen heeft. In dat laatste zie ik echter niet zo heel veel veranderen, dus ik verwacht wel dat de verschillen over een paar jaar groter zijn dan nu met de 360/PS3, helemaal omdat beide vrijwel tegelijk gelaunched zijn met het prijsvoordeel dit keer bij de PS4. Ik zie vooralsnog geen aanwijzingen die anders doen vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik ging van psx naar Xbox naar Xbox 360 en nu weer ps4. Ik ben niet merk gebonden, ik kijk naar de console en de ps4 past veel beter bij me dan de Xbox one.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamender
Lees net dat de PS4 versie van Tomb Raider op 60 Fps gaat draaien, de Xbox one versie (maar) op 30 Fps..... nou maak ik mij toch wel een beetje zorgen over de power van de Xbox one t.o.v de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Jamender schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:44:
Lees net dat de PS4 versie van Tomb Raider op 60 Fps gaat draaien, de Xbox one versie (maar) op 30 Fps..... nou maak ik mij toch wel een beetje zorgen over de power van de Xbox one t.o.v de ps4
Dat is altijd zo geweest, de ps4 versies hebben hogere fps en IQ. Hoewel het bij een game zoals tomb raider minder uitmaakt vergeleken met racing/sport/shooter games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Jamender schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:44:
Tis even afwachten, op 17 januari 2014 liet de ontwikkelaar nog weten dat zowel de Xbox One als PS4 versies beide op 1080P/30fps zouden draaien....

http://www.eurogamer.net/...y-by-the-end-of-last-year

Nu heb ik persoonlijk iets meer vertrouwen in een quote van de ontwikkelaar dat allemaal vage geruchten op websites, maar we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Altijd is beetje groot woord, consoles zijn pas enkele maanden oud :P

De enige zin die uit dat filmpje komt die er iets over zegt:
as you can see here on the PS4 it iss running at 60
(ging over het punt dat er fps spikes in zitten in positieve zin).

Hij zegt geen woord over de XBO of over definitieve FPS in beide games, buiten dat ze minimaal 30fps gaan. Andere sites zeggen dat de XBO topt op 45fps, dus locked 30 gaat worden en dat de PS4 versie 60 tops en mogelijk locked op 60 gaat worden (wat zou betekenen dat je in drukken stukken dus flinke merkbare drops gaat krijgen).

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Dan denk ik dat ze eerder beide gelocked worden op 30, niet? Lijkt me straf dat ze PS4 op 60 gaan locken, om dan merkbare drops te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
Ik heb een PS4, alleen gekocht voor Fifa 14 en de komende exclusieve games. De PC versie van Fifa 14 is een X360/PS3 port; belachelijk.

Als ik objectief zou moeten kiezen zou ik eerder een game PC kopen. Op First Party en Fifa 14 na, komen games als AC4 en BF4 op de PC uit en zijn daar veel mooier op. Ook heb je Steam, en in mindere mate Origin en Uplay, waar een gigantisch aanbod van games op staat. Eveneens kun je veel nuttige dingen doen, zoals videobewerking, muziek maken, verslagen maken, veel makkelijker op het internet surfen.

Als ik de PC buiten beschouwing laat en net doe alsof die niet bestaat, zou ik de PS4 boven de Xbox One kiezen. Je hebt naar mijn mening veel betere First Party studio's die voor de PS4 games maken. De hardware is iets krachtiger. De behuizing is kleiner en ook rechtop te zetten. Ik weet niet hoe de controller van de Xbox One in de hand ligt. Ik weet wel dat ik de PS4 controller veel fijner in de hand vind liggen dan de Xbox 360 controller, die ik ook heel fijn in de hand vind liggen.
De prijs is lager. Het bedrijf achter de console zelf heb ik een beter gevoel bij. Microsoft komt op mij over als een bedrijf dat in het verleden is blijven hangen en ze communiceren heel onduidelijk en veranderen steeds hun plan. Ik vind Windows 8(.1) dan ook echt een draak van een besturingssysteem. Ik zal er straks overigens toch aan moeten geloven, want veel games presteren beter op 8.1 dan op Windows 7 :(.
Ik vind de interface van de Xbox One een gedrocht. Komt ook door mijn afkeer over Windows 8(.1).
Xbox Live vs PSN kan ik geen zinnig woord over zeggen, op het feit na dat er bij PSN veel beter games gratis of in de korting worden aangeboden. Ook de indie games waarvan een heleboel (tijdelijk?) exclusief voor de PS4 komen.

De Xbox One vind ik qua idee goed. Echter zijn ze te laat want de functies van een Xbox One heb je al in andere apparaten. Smart tv's, mediaspelers (wij hebben hier een AC Ryan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamender
ja inderdaad dat over 45fps had ik ook gelezen, ik wil gewoon echt de juiste console kiezen en twijfel daarom heel erg.

Ik hou heel erg van Xbox als merk (als klein jochie altijd achter de xbox). En ja geen nieuwe xbox hebben voelt vreemd. Ik heb geen vrienden op de xbox alleen op de PS, maar die gamen rond 22:00-23:00 en dan slaap ik al (vroeg eruit voor school) dus dat is geen factor. Het enige waarvoor ik bang ben is dat de xbox gewoon veel slechtere graphics heeft/gaat krijgen t.o.v de ps4.

Daarom twijfel ik nog,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
Jamender schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:12:
ja inderdaad dat over 45fps had ik ook gelezen, ik wil gewoon echt de juiste console kiezen en twijfel daarom heel erg.

Ik hou heel erg van Xbox als merk (als klein jochie altijd achter de xbox). En ja geen nieuwe xbox hebben voelt vreemd. Ik heb geen vrienden op de xbox alleen op de PS, maar die gamen rond 22:00-23:00 en dan slaap ik al (vroeg eruit voor school) dus dat is geen factor. Het enige waarvoor ik bang ben is dat de xbox gewoon veel slechtere graphics heeft/gaat krijgen t.o.v de ps4.

Daarom twijfel ik nog,

Jasper
PC, PC, PC, PC... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel de toekomst kan vertellen wie wat met de hardware kan gaan doen, en zelfs dan zit je met de problemen dat een game crossplatform mogelijk meer optimalisatie krijgt op de 1 dan op de ander. (diverse PC games draaien bv beter op Ati of Nvidia, of juist met AMD of Intel CPU).

Dan kom je bij de exclusives, die volledig richting op de hardware van de console, maar die zijn weer amper te vergelijken (story, settings en graphicswise), zelfs al pak je zelfde genre (Forza5 tegen straks Driveclub - verwacht GT7 niet snel).

Vergeet ook niet dat dit pas het eerste jaar is, wat bij meerjarige consoles nooit bepalende factors geeft voor de toekomst (zie PS2/Xbox of PS3/X360). Het kan nog alle kanten op met software, features en randzaken.

Ik denk wel altijd zo, je vind wel weer nieuwe online vriendjes :P Mijn Xbox friendlist was leeg toen ik een X360 kocht, GTA5 kwam uit en stonden er zo weer 50+ bij :) Gelijktijdig zie ik het gros van mijn PS3 friendlist niet meer online, tijden veranderen :) Jij moet achteraf blij zijn met de keuze, en niet die groep je stoer/dom vinden om dat je voor die andere heb gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:19:
[...]

Enkel de toekomst kan vertellen wie wat met de hardware kan gaan doen, en zelfs dan zit je met de problemen dat een game crossplatform mogelijk meer optimalisatie krijgt op de 1 dan op de ander. (diverse PC games draaien bv beter op Ati of Nvidia, of juist met AMD of Intel CPU).

Dan kom je bij de exclusives, die volledig richting op de hardware van de console, maar die zijn weer amper te vergelijken (story, settings en graphicswise), zelfs al pak je zelfde genre (Forza5 tegen straks Driveclub - verwacht GT7 niet snel).

Vergeet ook niet dat dit pas het eerste jaar is, wat bij meerjarige consoles nooit bepalende factors geeft voor de toekomst (zie PS2/Xbox of PS3/X360). Het kan nog alle kanten op met software, features en randzaken.

Ik denk wel altijd zo, je vind wel weer nieuwe online vriendjes :P Mijn Xbox friendlist was leeg toen ik een X360 kocht, GTA5 kwam uit en stonden er zo weer 50+ bij :) Gelijktijdig zie ik het gros van mijn PS3 friendlist niet meer online, tijden veranderen :) Jij moet achteraf blij zijn met de keuze, en niet die groep je stoer/dom vinden om dat je voor die andere heb gekozen.
Dat betekend misschien dat ze overgestapt zijn naar de ps4.. Op de ps3 kun je namelijk niet zien dat iemand op z'n ps4 online is;) Van die kleine dingentjes die nog toegevoegd moeten worden.

Ik zou het overigens wel raar vinden als de multiplat x1 games technisch inferieur blijven aan de multiplat ps4 games. Als dat zo blijft is dat een teken van grotere verschillen vergeleken met de vorige generatie. Lijkt mij dat de multiplatform developers inmiddels wel aardig overweg moeten kunnen met esram. Tenzij hun engine daarvoor niet geoptimaliseerd is natuurlijk. Ik vermaak me iig voorlopig wel met mn ps4; momenteel veel killzone online, straks infamous en driveclub. Hoewel die laatste nu wel eindelijk eens een definitieve releasedatum mag krijgen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
De Playstation 4 is vooralsnog de onbetwiste winnaar van deze, nog zéér prille generatie. Qua ruwe performace power en qua verkoopcijfers ligt PS voor op XBOX. Dat is de objectieve kant.

Qua games, design en filosofie vind ik Sony ook de bovenliggende partij. Maar dat is meer iets subjectiefs. Alhoewel die gene die de xbox one oprecht mooier vindt is voor mij compleet ongeloofwaardig, geintje natuurlijk maar mijn voorkeur gaat zeker naar Sony.

De kwestie van de value van kinect en of dit een reële propositite is werd goed beantwoord door een eerdere poster in dit topic. Het feit dat je bij Sony de keuze hebt om een camera aan te schaffen vind ik prevaleren boven een superieure camera.

Verder is de xbox hier nog niet uitgebracht, laat staan een release datum aangekondigd. De hdmi input werkt niet me 50hz. Microsoft doet duidelijk niet haar best onze harten te stelen in Nederland.

Ik heb de eerste twee playstations gehad en had vorige generatie een 360. Voor mij waren dit respectievelijk de winnaars van hun generatie.

Het hele drm verhaal van vorig jaar doet eveneens geen goed aan mijn vertrouwen in het antwoord op de vraag of MS de consument wel echt op de eerste plek zet. Ik vind dat Sony qua filosofie wat minder kapitaliatisch is. Door het drm verhaal, het prijsverschil (of de keuze om een camera te kopen), het kunnen wisselen van HDD, het 50hz debacle, het verschil in performance, de houding t.o.v. indie games, third-party headphones en oplader voor de controller. Doe mij maar de Japanse filosofie van Sony. Ik heb echt het idee dat ze meer op de consument, en zeker de nederlandse consument gericht zijn.

Neemt niet weg dat de XBOX One gewoon een supervette console is en dat het hartstikke goed is dat er ruim 3miljoen verkocht zijn. Een gezonde markt en een fatsoenlijke keuze is waar we allemaal het meeste bij zijn gebaat op de lange termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trishul schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:38:
Dat betekend misschien dat ze overgestapt zijn naar de ps4.. Op de ps3 kun je namelijk niet zien dat iemand op z'n ps4 online is;) Van die kleine dingentjes die nog toegevoegd moeten worden.

Ik zou het overigens wel raar vinden als de multiplat x1 games technisch inferieur blijven aan de multiplat ps4 games. Als dat zo blijft is dat een teken van grotere verschillen vergeleken met de vorige generatie. Lijkt mij dat de multiplatform developers inmiddels wel aardig overweg moeten kunnen met esram. Tenzij hun engine daarvoor niet geoptimaliseerd is natuurlijk. Ik vermaak me iig voorlopig wel met mn ps4; momenteel veel killzone online, straks infamous en driveclub. Hoewel die laatste nu wel eindelijk eens een definitieve releasedatum mag krijgen zeg.
Aantal ervan inderdaad, aantal is gewoon gestopt of is PC/Wii-U (lol :P) gaan spelen.

Ik heb geen idee hoever ze zijn hardware-technisch om prestaties op de 1 beter dan op de ander te krijgen, als ze cheap met gelijke engines maar met lagere reso/fps dezelfde game neer kunnen zetten, zouden ze gek zijn meer geld uit te gaan geven om nog stukje extra esdram optimalisatie te doen. (Forza laat dan wel weer zien, ze kunnen het wel - al is het soms met grafische trucjes).
.kernel. schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:46:
Het hele drm verhaal van vorig jaar doet eveneens geen goed aan mijn vertrouwen in het antwoord op de vraag of MS de consument wel echt op de eerste plek zet.
Wat ik nu raar vind aan hele DRM, ik ben zelf grote voorstander voor volledig digitaal, ik heb op de PC nagenoeg alle games digitaal, MMO's, Steam, Origin, etc. Maar als ik nu kijk hoe het met beide is gesteld mét de voorwaarde dat je als XBO gebruiker in US kan blijven kopen, zie ik het nu als de 'mooiere' oplossing. Natuurlijk is het maar de vraag of dit zo zal blijven (vorige generatie was namelijk wel regiogebonden), vooralsnog heb ik ruim 60 euro uitgespaard door in US te kopen én alles digitaal te hebben.

Nu weet ik niet precies hoe je die 50hz problemen kan zien (of ik zie het niet, of ik snap het niet :P), X360, PS3 en PC werken probleemloos via HDMI (met ~100ms delay) en enkel mijn decoder doet wat vaag met zappen (al zal dat eerder door de decoder komen dan door de HDMI-in), maar ben ik het met je eens dat de HDD vervangen best wel vage actie is. Goed, van wat ik lees is mede door omvang de XBO in gebruik wel bizar stuk stiller dan de PS4, en mocht ik uiteindelijk geen waarde meer hechten aan garantie, gaat dat ding alsnog open (al is het maar om andere fan erin te zetten of grotere HDD - of zelfs SSD).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 21:03
Ik ben ook aan het overwegen samen met mijn broer een mooie console te nemen. Ik vind de verschillen, alleen zo dodelijk.
MS heeft leuke games, Halo en Ryse, die ik zeker wil spelen en dan heb je de PS4 die veel krachtiger is, alleen niet zo mijn ding is, maar ik toch waarde aan de hardware hecht.
Een van m,n redenen, dat ik console wil gaan gamen, is dat ik al in 4 jaar, bijna geen plezier meer heb beleefd aan het gamen op de pc, vandaar dat de ervaring een beetje terug moet komen :P Daarbij wil ik wel een degelijke console hebben en dat zou een PS4 kwa hardware moeten zijn. De XBOX One heeft een stuk mindere hardware en zal op lange termijn misschien een flinke achterstand opbouwen op de PS4 en als ik tegen die tijd met een One zit, heb ik mezelf in de voet geschoten.
De PS4 levert meer FPS, waar de One dat met veel minder moet doen (60vs30 fps, correct me if im wrong) en dat zit me toch niet zo lekker. De One kost ook nog wat meer enzo, dus ik vind het een verschrikkelijke keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81

Daarom twijfel ik nog,

Jasper
De ps4 is feitelijk krachtiger en in sommige games merk je dat. Ik heb het zelf gezien met bf4 dit zag er net wat scherper uit/minder randjes. Geen wereld van verschil maar wel mooier. De keerzijde waren de framedrops op ps4 alsof het te hoog was ingesteld allemaal. Tombraider wordt gelocked op 60 frames op ps4 maar kan daardoor wel weer erge framedrops krijgen in drukke stukken.

Beide situaties zijn niet optimaal ps4 net aan 60 frames met drops als gevolg. Xbox maar 30 frames maar minder tot geen drops.

Hoeveel plezier ik ook beleef aan op de bank games te spelen die niet uitkomen op de pc je merkt toch dat de hardware net niet is. Zeker omdat het jaren mee moet en nu al problemen ondervindt om 60@1080p te draaien. Over eer jaar is er meer ervaring en kan men er meer uit persen maar kijk eens waar we dan zijn. Met nvidia maxwell en 4k betaalbare pc monitors.

Kortom kijk niet te veel naar de Graphics,

[ Voor 14% gewijzigd door timpie81 op 23-01-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamender
Maar een van mijn andere redenen on een xbox one ipv een ps4 te nemen is halo. Misschien moet ik halo wat los gaan laten, ik vond halo 4 een slecht verhaal hebben. Voor halo heb je wel een soort van vervanger: Destiny. Ik heb het gevoel dat Destiny ecgt veel beter op de ps4 gaat draaien aangezien sony en Bungie een veel betere liefdes relatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Jamender schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:31:
Maar een van mijn andere redenen on een xbox one ipv een ps4 te nemen is halo. Misschien moet ik halo wat los gaan laten, ik vond halo 4 een slecht verhaal hebben. Voor halo heb je wel een soort van vervanger: Destiny. Ik heb het gevoel dat Destiny ecgt veel beter op de ps4 gaat draaien aangezien sony en Bungie een veel betere liefdes relatie hebben.
Destiny is een volledig andere game als Halo. Halo is een FPS, Destiny een action role playing FPS...

Ik denk trouwens niet dat Bungie zo kleinzerig is om expres meer tijd te gaan stoppen in PS4 versie.

Trouwens de makers van tomb raider hebben al laten weten dat de X1 en PS4 beide 30FPS zal zijn.
A Square Enix spokesperson issued the following statement to IGN: "Both platforms offer the same outstanding Tomb Raider experience. Delivering the core Tomb Raider gameplay at native 1080p and running at 30fps was always our primary goal given the type of experience Tomb Raider is and the exploration we want players to do. Anything beyond 30fps for this version is gravy."

http://www.ign.com/articl...tion-runs-at-60fps-on-ps4

[ Voor 30% gewijzigd door X-Fighter op 23-01-2014 18:39 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.

LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!