Ps4 vs Xbox one

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 17.888 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:45:
[...]Maak nu eens een keuze. Ik kom al vanaf de launch opmerkingen tegen dat je wellicht een X1 ging kopen, dan weer niet, dan weer wel, en nu weer niet. :)

Als je blijkbaar echt geen enkele game interessant vind op de X1 (wat ik me gewoon niet kan voorstellen zoals ik hierboven aangaf) moet je hem niet kopen. Punt.
Sowieso; Bij twijfel, niet doen! Als jij echt blij bent met je huidige setup van 6 kastjes, 12 afstandbedieningen en 2 stroomblokken dan moet je dat lekker zo laten. Ik verklaar je voor gek maar thats just me ;)

Overigens moet de echte keuze voor een console niet zoiets basaals en irrelevants zijn als specificaties maar heel simpel; Waar spelen je vrienden.

De rest is niet interesant. Dan kan je spel X niet spelen. Who cares? Als het goed is niemand want zo belangrijk is een spel niet. Vrienden, gezelligheid en lol. Dat is veel belangrijker. En welk spel je dan speelt is echt niet spannend op dat moment.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:39:
[...]
Als je het nieuws toen goed gevolgd had wist je dat ze met retailers om tafel wilde zitten om ook de used games markt voor digital in het leven te roepen. Maar ook dat was niet goed genoeg volgens de shouters. Dit was overigens al gelijk na de e3 conference bekend gemaakt.

[...]
Het een kan je lastig mengen met het ander zonder misbruik in de hand te werken. Maar de rumormill zegt dat ze family sharing nog steeds willen gaan activeren met als beperking dat het alleen geld voor digitaal aangeschafte games.

[...]
Dan heb je de kracht van de Kinect v2 maar voor een klein deel begrepen. Het is veel meer dan een game device. Sterker nog, ik gebruik hem niet eens voor spellen maar zou ook absoluut niet zonder willen zitten. Het maakt mijn entertainment ervaring veel rijker en is het geld meer dan waard.
Used games: Ze wilden inderdaad er mogelijkheden voor in het leven roepen. Maar alleen via aangesloten winkelketens en de uitgever kreeg een deel van de opbrengst. Dus verkopen via marktplaats zat er niet meer bij, en kleinere game winkels zouden buiten spel gezet worden. En de prijs zal natuurlijk vast komen te staan.

Sharing: Dat is een hele goede verbetering en iets wat zeker positief uitpakt voor het imago van Microsoft. Klantvriendelijk. Maar het blijft dat ze dit direct hadden moeten doen. Dit terugdraaien draait bij lange na niet de negatieve pr terug die hun eerste plannen hadden veroorzaakt. En bij de eerste 'turn around' waar ze terug kwamen op deze beslissing brachten ze het een beetje zoals "goed! we doen wat je wilt, maar dan krijg je family sharing ook niet, haha!" (niet zo dramatisch, maar zo kwam het wel over :P)

Kinect: Ik zei ook niet dat het een nutteloos ding was. Het is een geweldig stukje techniek dat naast gaming ook andere functies kan hebben zoals inderdaad gestures enzo. En het permanent scannen van de woonkamer om marketing gegevens te verzamelen (zeg niet dat ze het deden, maar het gevaar is er wel). Het ding moest er altijd aan hangen, dus je ze gaven mensen niet eens de keus om het alu hoedje op te zetten en de kinect in de doos te laten zitten. Wederom goed dat ze het nu optioneel hebben gemaakt, maar wederom hadden ze dit direct moeten doen om imagoschade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Maak nu eens een keuze. Ik kom al vanaf de launch opmerkingen tegen dat je wellicht een X1 ging kopen, dan weer niet, dan weer wel, en nu weer niet. :)

Als je blijkbaar echt geen enkele game interessant vind op de X1 (wat ik me gewoon niet kan voorstellen zoals ik hierboven aangaf) moet je hem niet kopen. Punt.
Tja ben geen rijk persoon en dat weegt zwaar bij mij.
Er is echt geen enkele game die me enigszins boeit idd behalve fm5 en horizon 2.
Rest multiplatform haal ik op ps4.
Maar inderdaad is misschien slimmer wachten tot er wat meer exclusives zijn....
Moeilijk moeilijk.
X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:46:
[...]

Niet zeker wat voor bestanden rips van blurays zijn, maar Xbox One gaat dit kunnen in september:

[...]
Geen iso's dus en volledige rip is m2ts formaat.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Het levert waarschijnlijk nog geld op ook...

De verkoop van een PS4, met wat games en accessoires als een extra controller moet je daar zo 350 a 400 euro voor krijgen, de verkoop van een media speler.... 70 a 80 euro....
Aankoop van een Xbox 399,- advies (maar zullen in de praktijk zo'n 370 a 380 euro moeten brengen)
Bij de aankoop van je Xbox krijg je Forza gratis.... Hoef je dus niet meer te kopen...

Bovendien ga je er qua stroomverbruik op vooruit, je media-speler heb je inmiddels niet meer staan...

Aanschaf, 380 euro.... verkoop, 350+70 = 420 euro..... Kortom, de aanschaf van een Xbox levert jou dus geld op!
Natuurlijk niet... De mediaplayers (die kleine kastjes) verbruiken minder dan 20 watt tijdens het afspelen van een film, en gebruik je alleen tijdens het kijken van een film. Een X1 gebruikt een veelvoud daarvan, en de PS4 gaat ie natuurlijk niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Wou al zeggen de ps4 gaat never niet weg, geniet volle teugen van dat ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:49:
[...]

Sowieso; Bij twijfel, niet doen! Als jij echt blij bent met je huidige setup van 6 kastjes, 12 afstandbedieningen en 2 stroomblokken dan moet je dat lekker zo laten. Ik verklaar je voor gek maar thats just me ;)

Overigens moet de echte keuze voor een console niet zoiets basaals en irrelevants zijn als specificaties maar heel simpel; Waar spelen je vrienden.

De rest is niet interesant. Dan kan je spel X niet spelen. Who cares? Als het goed is niemand want zo belangrijk is een spel niet. Vrienden, gezelligheid en lol. Dat is veel belangrijker. En welk spel je dan speelt is echt niet spannend op dat moment.
Hij heeft al eens kenbaar gemaakt in het Xbox One topic dat hij niet online games speelt, alleen met zijn broertje. Dus wat betreft online-gamen heeft hij helemaal geen console nodig.. ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ps4 doet het goed voor de meeste mensen. Voor exclusive heb je een ander exclusive bij de tegenpartij. Meestal in de zelfde genre.

Het gaat er om welke console krachtiger is en dat is de ps4. Bij een groot deel van de mensen gaat het om de graphics en daarom verkoopt de ps4 zo goed.

Kan xbox nog zo veel film bestanden afspelen. Dat gaat de console niet helpen. Microsoft heeft ook meer nodig dan TR om meer sales te creeren.

Ik persoonlijk vind dat MS en SE niet goed bezig zijn. De reden dan ik gelijk TR had gekocht is omdat ik een vervolg wou spelen. Dus hoe meer sales hun hebben hoe groter de kans is op een vervolg. Als ik al had geweten dat er een vervolg kwam maar niet voor de ps4 had ik die dus ook lekker links laten liggen.

Ik hoop dat er in de toekomst ooit hetzelfde gebeurd met de xbox. Zodat jullie eens zien hoe dat is. Bijvoorbeeld dat de nieuwe Assasins creed exclusive word voor ps4. Of de nieuwe BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

Winkiller

De Mopperpot

Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:59:
Ik heb gelezen dat mensen de Xbox presentatie gisteren slecht vonden, ik deel die mening helemaal niet.... Genoeg leuke games
Pfff...ik heb een heleboel Commodere 64 lookalike games voorbij zien komen het eerste uur..... :')
Maar ik ben met je eens dat de presentatie goed was, deed zeker niet onder voor de E3 presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Vrienden is inderdaad een belangrijk iets met consoles, al mijn maten spelen ook gewoon op de PS4, maar eerlijk ik ben ook echt voor de games.
Als ik qua consoles tegen elkaar moet zetten betreft (games die uitgekomen zijn en uitkomen) dan is er geen twijfel mogelijk dat de PS4 ver erboven uitsteekt.

De PS4 heb ik ook puur gemaakt op keuze van games en niet wat mijn vrienden doen, al ben ik uiteraard wel blij dat ze ook op de PS4 gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:52:Ik hoop dat er in de toekomst ooit hetzelfde gebeurd met de xbox. Zodat jullie eens zien hoe dat is. Bijvoorbeeld dat de nieuwe Assasins creed exclusive word voor ps4. Of de nieuwe BF.
Alsof wij hier lekker handenwrijvend en gniffeld zitten over het feit dat TR niet naar de PS4 komt. Dat zegt dus nu meer over jou dan over mij (en ja, ik voel mij dus aangesproken). Doe even normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Puc van S. schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:35:
Zoals eerder gemeld onder andere met GTA.

Maar tevens ook met FinalFantasy (1/6 op NES/SNES, 7+ op Playstations)

Ook Oddworld is regelmatig van platform gewijzigd.
Aha! Ja, GTA is niet raar dat ik dat gemist heb, dat is niet mijn genre.

Final Fantasy, inderdaad! Dat was ik vergeten. Dat had toen ook te maken met cartridges ten opzichte van schijfjes (goedkoper te produceren voor grote hoeveelheden data)

Deze generatie gebeurt er ook het omgekeerde, De nieuwste telg van de Metal Gear Solid serie wordt op XBO uitgebracht terwijl die spellen voorheen steeds op Playstations geintroduceerd werden.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:52:
Ps4 doet het goed voor de meeste mensen. Voor exclusive heb je een ander exclusive bij de tegenpartij. Meestal in de zelfde genre.

Het gaat er om welke console krachtiger is en dat is de ps4. Bij een groot deel van de mensen gaat het om de graphics en daarom verkoopt de ps4 zo goed.

Kan xbox nog zo veel film bestanden afspelen. Dat gaat de console niet helpen. Microsoft heeft meer nodig dan TR om meer sales te creeren.

Ik persoonlijk vind dat MS en SE niet goed bezig zijn. De reden dan ik gelijk TR had gekocht is omdat ik een vervolg wou spelen. Dus hoe meer sales hun hebben hoe hoger de kans is op een vervolg. Als ik al had geweten dat er een vervolg kwam maar niet voor de ps4 had ik die dus ook lekker links laten liggen.

Ik hoop dat er in de toekomst ooit hetzelfde gebeurd met de xbox. Zodat jullie eens zien hoe dat is. Bijvoorbeeld dat de nieuwe Assasins creed exclusive word voor ps4. Of de nieuwe BF.
Gaan we het nu weer over krachtiger consoles hebben?

1080p/60Hz op de ene console is het zelfde als 1080p/60hz op de andere console. De rest van de detailverschillen zie je alleen op moment dat je beide apparaten naast elkaar zet in het zelfde spel....
Maar goed, dan kan je niet gamen, dat gaat zo moeilijk op twee consoles te gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Winkiller schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
[...]Pfff...ik heb een heleboel Commodere 64 lookalike games voorbij zien komen het eerste uur..... :')
Maar ik ben met je eens dat de presentatie goed was, deed zeker niet onder voor de E3 presentatie.
Ja, dat waren de games van de indie developers. Je kent ze wel, de grootste vrienden van de Sony en volgens vele de redders van de indie scene. Of zijn deze developers en hun games nu opeens niet meer zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

1080p/60Hz op de ene console is het zelfde als 1080p/60hz op de andere console. De rest van de detailverschillen zie je alleen op moment dat je beide apparaten naast elkaar zet in het zelfde spel....
Maar goed, dan kan je niet gamen, dat gaat zo moeilijk op twee consoles te gelijk....
Maar je wilt wel het beste, en in 9/10 gevallen is de game vaak ook gewoon beter op de PS4, dat kun je niet ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

[...]1080p/60Hz op de ene console is het zelfde als 1080p/60hz op de andere console. De rest van de detailverschillen zie je alleen op moment dat je beide apparaten naast elkaar zet in het zelfde spel....
En stil staat. Vergeet vooral die niet. En owh ja, als je een vergrootglas hebt!. Ook pas dan zie je echt de verschillen. Maar als je het spel gewoon speelt vliegen die minuscule details je gewoon voorbij en zie je daar geen reet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:56:
[...]

Ja, dat waren de games van de indie developers. Je kent ze wel, de grootste vrienden van de Sony en volgens vele de redders van de indie scene. Of zijn deze developers en hun games nu opeens niet meer zo belangrijk?
Joh.... de importantie van Indie games hangt af van de windkracht buiten.... Het ene moment doen ze er niet toe en nog geen twee tellen later wordt er mee gepocht alsof ze de wereld harder laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:52:
Ik persoonlijk vind dat MS en SE niet goed bezig zijn. De reden dan ik gelijk TR had gekocht is omdat ik een vervolg wou spelen. Dus hoe meer sales hun hebben hoe groter de kans is op een vervolg. Als ik al had geweten dat er een vervolg kwam maar niet voor de ps4 had ik die dus ook lekker links laten liggen.

Een beetje kinderachtig vind je niet?

Maar wat me nog het meest verbaasd is dat als je had geweten dat het vervolg van Tomb Raider niet op de PS4 zou komen, je Tomb Raider niet zou hebben gespeeld? Met andere woorden. De 20+ uren die je genoten hebt van Tomb Raider zou je niet hebben willen ervaren, doordat je een sequel niet op hetzelfde platform zou kunnen spelen. Mind = blown...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:58:
[...]Maar je wilt wel het beste, en in 9/10 gevallen is de game vaak ook gewoon beter op de PS4, dat kun je niet ontkennen.
Jawel, dat kan ik. En ik niet alleen: http://www.totalxbox.com/...rames-a-second-after-all/

En ja, ik weet dat de patch voor 1080p/60hz voor de X1 er nog overheen moet maar vergeet niet dat met deze update ook de 10% GPU boost beschikbaar is. Dus dat trekt elkaar vast wel mooi recht.

Pfft, "het beste" en dan alleen maar specs kijken. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

[...]

Maar je wilt wel het beste, en in 9/10 gevallen is de game vaak ook gewoon beter op de PS4, dat kun je niet ontkennen.
Waarom speelde dan iemand multiplatform games op de PS3? Echt een zinloze discussie die altijd maar weer terugkomt. Zoals diverse malen aangegeven gaat het om het totaal pakket en niet enkel en alleen over de grafische kant. Op welk platform spelen je vrienden, hoe belangrijk vind je het ecosysteem, wat vind je een fijnere controller, etc.

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin.... Wanneer je tijdens gamen nagenoeg tot geen verschil ziet, is er geen verschil.... Wat je dan "wilt" is feitelijk helemaal niet belangrijk, das namelijk niet meer dan een mening.

Maar over games die beter zijn.... Noem mij op de PS4 nu eens een "betere" racegame dan die op de Xbox One beschikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

Jawel, dat kan ik. En ik niet alleen: http://www.totalxbox.com/...rames-a-second-after-all/

En ja, ik weet dat de patch voor 1080p/60hz voor de X1 er nog overheen moet maar vergeet niet dat met deze update ook de 10% GPU boost beschikbaar is. Dus dat trekt elkaar vast wel mooi recht.

Pfft, "het beste" en dan alleen maar specs kijken. Zo jammer.
Zie ook mijn zin 9/10
het beste voor mij is niet alleen specs, zie paar berichten terug.
Wel goed lezen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
[...]

De meeste spelen liever dezelfde game op een console met meer details dan niet. Het kost notabene even veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin.... Wanneer je tijdens gamen nagenoeg tot geen verschil ziet, is er geen verschil.... Wat je dan "wilt" is feitelijk helemaal niet belangrijk, das namelijk niet meer dan een mening.

Maar over games die beter zijn.... Noem mij op de PS4 nu eens een "betere" racegame dan die op de Xbox One beschikbaar zijn....
Ik heb het over de multiplats, kom op daar ging de discussie toch over?

Overigens tijdens het gamen zie je geen verschil inderdaad, maar met hetzelfde argument kun je beter Destiny op de 360 spelen want als je geen andere console heb kun je ook niet vergelijken dus is er geen verschil. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Origins op 13-08-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
[...]

Dat is de reden dat ik Destiny op de PS4 heb besteld. Voordeel is dat mijn HDD niet zo snel vol komt, dat gaat straks vanzelf als FH2 er komt en Halo gedownload wordt. :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

De meeste spelen liever dezelfde game op een console met meer details dan niet. Het kost notabene even veel.

resulteerd ook in de betere verkopen.
Wou eigenlijk post wijzigen maar heb mezelf gequote xD.

En ja we hebben het puur over de multiplatforms.

[ Voor 16% gewijzigd door DeeSung op 13-08-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:01:
[...]Zie ook mijn zin 9/10
het beste voor mij is niet alleen specs, zie paar berichten terug.
Wel goed lezen he :)
Kom dan eens met argumenten waarom jij een willekeurig spel op de PS4 het beste vind. Gewoon simpele meetbare argumenten. Dus niet "dat vind ik" of "dat is mijn mening" of "dat is algemeen bekend". Nee, gewoon echte argumenten. Daar waarover je dus kan discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Maak nu eens een keuze. Ik kom al vanaf de launch opmerkingen tegen dat je wellicht een X1 ging kopen, dan weer niet, dan weer wel, en nu weer niet. :)

Waarom kun je je dat niet voorstellen? Er zijn om precies te zijn 0 games uit en er komen om precies te zijn 0 games (TR heb ik even niet meegeteld) aan waarvoor ik een X1 zou willen. Andersom kan ik me voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld voornamelijk MP speelt weinig interesse in de huidige titels op de PS4 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:25 ]

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Hoe dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is er al sinds januari vorig jaar, zoals je kunt zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Ik verdedig gelukkig helemaal niks. Beide zijn mooie machines en doen wat ze moeten doen (de X1 alleen doet alleen wat meer en dat dan ook nog simultaan :P ;)). Ik ben hier voor de steekhoudende argumenten waarom je voor A of B zou kunnen moeten kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:11:
[...]

Ik verdedig gelukkig helemaal niks. Beide zijn mooie machines en doen wat ze moeten doen (de X1 alleen doet alleen wat meer en dat dan ook nog simultaan :P ;)). Ik ben hier voor de steekhoudende argumenten waarom je voor A of B zou kunnen moeten kiezen.
Ligt eraan wat. De zaken die er voor mij wat meer toe doen, doet de X1 niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:04:
[...]

Kom dan eens met argumenten waarom jij een willekeurig spel op de PS4 het beste vind. Gewoon simpele meetbare argumenten. Dus niet "dat vind ik" of "dat is mijn mening" of "dat is algemeen bekend". Nee, gewoon echte argumenten. Daar waarover je dus kan discussieren.
Zoals ik al zei DF bijvoorbeeld komt een PS4 games er 9/10 beter uit, zoals ik al zei dat valt niet te ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Xbox beter omdat hij meer mainstream is en ik me meer verbonden voel met Microsoft wat in Amerika zit dan Sony welke helemaal in Japan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Zoals ik al zei DF bijvoorbeeld komt een PS4 games er 9/10 beter uit, zoals ik al zei dat valt niet te ontkennen.
De vraag is alleen als deze theoretische verschillen van invloed zijn op de game ervaring.....

Behalve ongemotiveerd aan deze mening vast houden denk ik niet dat de ervaring op een van beide machines beter of minder is....

Het verschil is domweg te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

[...]Zoals ik al zei DF bijvoorbeeld komt een PS4 games er 9/10 beter uit, zoals ik al zei dat valt niet te ontkennen.
Dat valt het dus wel zoals te zien is aan mijn eerdere post. Dus dit argument gaat niet op. En je 1/10 heb je al verspilt aan Forza dus kom op, argumenten en bewijsvoering. We proberen hier een echte discussie te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:19:
[...]

Dat valt het dus wel zoals te zien is aan mijn eerdere post. Dus dit argument gaat niet op. En je 1/10 heb je al verspilt aan Forza dus kom op, argumenten en bewijsvoering. We proberen hier een echte discussie te krijgen :)
Er zijn er wel meer dan tien hoor, ik maakte het maar als een voorbeeld. :)
Een echte discussie te krijgen waarmee precies? want ik heb het idee dat je zelf niet helemaal de discussie snapt.

Ik heb het nogmaals over de specs waar de games over het algemeen ( :) ) beter zijn op de PS4 dan op de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Precies dat is dus ook een reden dat ik voor de PS4 ben gegaan. Ik wil games zoveel mogelijk op native 1080p spelen op mijn native 1080p tv. Misschien heb ik dan ogen van chrystal ofzo, maar ik zie het duidelijk als de game niet native 1080p is. Er moet dan namelijk geschaald en gerekt worden, of erger nog, artificieel verscherpt.

Andere reden waarom ik voor de PS4 kies is vanwege de goodwill die Sony bij mij heeft gekweekt door de latere jaren van de PS3. Die lijn lijkt nu ook doorgezet te worden met de PS4, want mijn lijstje typische playstation games die ik instant moet hebben is alleen maar aan het groeien; UC4, The Order, Driveclub, LBP3, No Man's Sky, Rime, Ratchet & Clank, The Last Guardian, etc.

Nog een punt is de prijs; 399 betaald op release, niet duur voor de hardware die ik ervoor terugkreeg en 100 euro onder de concurrent toen. Ook heb ik liever een compact, slim ontworpen apparaat dat geen giga externe powerbrick heeft. MSFT had echt moeten leren van notabene zijn eigen Surface Pro, die ik naar volle tevredenheid vandaag de dag nog gebruik overigens (WAT een apparaat _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Volgens deze lijst van IGN heeft de PS4 op heel veel games een voordeel van resolutie of framerate t.o.v. de X1. En je kan lang discussie voeren over hoe belangrijk het is en of je het uberhaubt ziet met het blote oog, maar zeggen dat er geen verschil is kan je niet.

Ik denk dat je het verschil tussen 900p en 1080p helemaal niet ziet, zelfs als je twee 60 inch tv's naast elkaar hebt staan. Maar het verschil tussen 30fps en 60fps zie je bijvoorbeeld wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:21:
[...]Ik heb het nogmaals over de specs waar de games over het algemeen ( :) ) beter zijn op de PS4 dan op de X1.
Specs. Prima. Ik zeg dat de PS4 mindere specs heeft dan de X1. En waarom? Omdat je bij de X1 Azure mee moet rekenen. Dus ja, momenteel (en dat zal nog wel een jaar of anderhalf zo blijven) is de PS4 krachtiger. Meer locale oemph, helemaal mee eens.

Maar eind volgend jaar komen de eerste games die gebruik maken van Azure voor het berekenen van allerlei ellende die ervoor zorgen dat de ervaring vele malen beter word. Gras wat echt beweegd. Water wat echt reageerd, stof dat echt wappert. Zaken die niet real-time berekend hoeven te worden (of waar je de 20ms latency niet bij merkt) zullen ge-offload naar Azure en hierbij de X1 versterken.

Sony heeft hier momenteel geen antwoord op en ook geen middelen om dit alsnog op te zetten. Deze omgeving opzetten kost miljarden en de enige reden waarom MS dit wel kan is omdat ze het al hadden. Azure is een miljarden systeem waar de Fortune 500 gretig aftrek van neemt. Hierdoor kunnen voor de X1 de kosten bijzonder laag gehouden worden omdat veel uitgiften gedaan worden vanuit andere potjes.

Indien je een voorbeeld wilt moet je even door de laatste pagina van de X1 thread wandelen. Ik heb toevallig vandaag een dev quote die hiermee bezig met een klein gifje die een indruk kan geven van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:11:
[...]

Ik maakte maar een geintje mensen. ;)
Het is altijd wel mooi om de discussie gaande te houden waarom de PS4 niet zo goed is als de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32

Lapras

Ice beam

Ikzelf twijfel nog erg welke console ik neem. De argumenten:

Pro PS4:
- Online doe ik weinig, soms wat co-op. Mijn vaste co-op partner gaat voor de PS4.
- Internet is 'gratis' op de PS4.
- Qua exclusives zit ik niet echt aan iets vast. Wel heb ik nu een 360 en zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld Unchartered en The Last Of Us op de PS4 te spelen omdat ik nu gemist heb.

Pro X1:
- Fijnere controller.
- Ik heb gelezen (maar hoor dat graag bevestigd) dat de X1 stiller is. Gegeven dat ik redelijk wat films (Netflix/dvds) via mijn 360 kijk, vind ik dit wel van groot belang.
- Ik heb de eerste Xbox en de 360 en altijd voor de Xbox gekozen. Overstappen voelt niet echt prettig.
- Halo zou ik opzich nog wel willen spelen, maar dat is ook de enige exclusive die ik kan bedenken. Wellicht Tomb Raider ook, maar daar laat ik de keuze niet echt van afhangen.

Iemand nog extra argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Lapras schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:27:

Pro PS4:
- Online doe ik weinig, soms wat co-op. Mijn vaste co-op partner gaat voor de PS4.
- Qua exclusives zit ik niet echt aan iets vast. Wel heb ik nu een 360 en zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld Unchartered en The Last Of Us op de PS4 te spelen omdat ik nu gemist heb.

Pro X1:
- Fijnere controller.
- Ik heb gelezen (maar hoor dat graag bevestigd) dat de X1 stiller is. Gegeven dat ik redelijk wat films (Netflix/dvds) via mijn 360 kijk, vind ik dit wel van groot belang.
- Ik heb de eerste Xbox en de 360 en altijd voor de Xbox gekozen. Overstappen voelt niet echt prettig.
- Halo zou ik opzich nog wel willen spelen, maar dat is ook de enige exclusive die ik kan bedenken. Wellicht Tomb Raider ook, maar daar laat ik de keuze niet echt van afhangen.

Internet is gratis op de PS4? Dan haal ik een PS4 en zeg ik meteen mijn Ziggo abonnement op.

Als je bedoeld dat Playstation netwerk gratis is, dan heb je het helaas mis. Vanaf de PS4 is dat ook een betaal service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:27:
[...]

Specs. Prima. Ik zeg dat de PS4 mindere specs heeft dan de X1. En waarom? Omdat je bij de X1 Azure mee moet rekenen. Dus ja, momenteel (en dat zal nog wel een jaar of anderhalf zo blijven) is de PS4 krachtiger. Meer locale oemph, helemaal mee eens.

Maar eind volgend jaar komen de eerste games die gebruik maken van Azure voor het berekenen van allerlei ellende die ervoor zorgen dat de ervaring vele malen beter word. Gras wat echt beweegd. Water wat echt reageerd, stof dat echt wappert. Zaken die niet real-time berekend hoeven te worden (of waar je de 20ms latency niet bij merkt) zullen ge-offload naar Azure en hierbij de X1 versterken.

Sony heeft hier momenteel geen antwoord op en ook geen middelen om dit alsnog op te zetten. Deze omgeving opzetten kost miljarden en de enige reden waarom MS dit wel kan is omdat ze het al hadden. Azure is een miljarden systeem waar de Fortune 500 gretig aftrek van neemt. Hierdoor kunnen voor de X1 de kosten bijzonder laag gehouden worden omdat veel uitgiften gedaan worden vanuit andere potjes.

Indien je een voorbeeld wilt moet je even door de laatste pagina van de X1 thread wandelen. Ik heb toevallig vandaag een dev quote die hiermee bezig met een klein gifje die een indruk kan geven van de mogelijkheden.
Ohjeej the power of the cloud! ja inderdaad! nou laten we dat maar eerst even op de markt brengen voordat we daar een oordeel over hebben is dat goed?

De cloud.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage

Pro PS4:

Pro X1:
- Fijnere controller.

Internet is op de PS4 ook niet gratis. Maar in mijn ogen is de keus van de vaste co-op partner de aller belangrijkste die je kan maken. Je moet er nog jaren mee doen en jullie zullen beiden balen als je een keertje weer co-op wilt doen. Co-op tussen PS4 en X1 is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

De vraag is alleen als deze theoretische verschillen van invloed zijn op de game ervaring.....

Behalve ongemotiveerd aan deze mening vast houden denk ik niet dat de ervaring op een van beide machines beter of minder is....

Het verschil is domweg te klein
Het verschil is dus dat de xbox one eerder framedrops krijgt. Dat AA minder is dus dat je kartelrandjes eerder zichtbaar zijn. Dat houd in dat dat geen plezier is voor je ogen ;).

Wat als iemand zegt dat het verschil tussen gta5 op old gen vs new gen te klein is. Ga jij zeker een spel kopen op je old gen. Want er is geen theoretische invloed op de game natuurlijk. Het is namenlijk precies hetzelfde.

Wat je zegt is dus dat je een mening hebt. Wat wij zeggen zijn feiten.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeSung op 13-08-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Pro PS4:

Pro X1:
- Fijnere controller.

Ik vond de Xbox 360 een fijne controller hebben... maar de X1 controller :F ;(

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:31:
Wat je zegt is dus dat je een mening hebt. Wat wij zeggen zijn feiten.
Mooi he, dat 'wij' gevoel. Dat is precies het probleem, 'wij' en 'jullie'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:35:
[...]

Mooi he, dat 'wij' gevoel. Dat is precies het probleem, 'wij' en 'jullie'.
Sorry met wij bedoel ik mezelf en origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Pro PS4:

Pro X1:
- Fijnere controller.

"Internet" is tegenwoordig ook gratis op de X1. Net zoals alle andere diensten die gebruik maken van internet behalve multiplayer. Dus ook netflix kan je gebruiken zonder Gold abbonement. Deze change is 3 maanden geleden doorgevoerd.

Als je ook niet de behoefte hebt aan veel online spelen raad ik je de PS4 aan. Kan je lekker zo nu en dan een samenspelen met je vriend. Heb je zin in veel online spelen en wil je een gezellig groepje. Koop dan de X1 en join us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Heeft de PS4 ook de digitale kroeg? Dat is namelijk 1 van de top functies van de Xbox One. Daar wordt door ons soms meer gebruik van gemaakt dan het gamen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:30:
[...]Ohjeej the power of the cloud! ja inderdaad! nou laten we dat maar eerst even op de markt brengen voordat we daar een oordeel over hebben is dat goed?

De cloud.. :O
Die voorbeelden zijn er al. Check de techdemo van Crachdown 3. Dit is real-world tech dat het tipje van de sluier gaat oplichten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MJfEUJ57qD8#t=27]

Verder kan je natuurlijk alles wegwuiven wat je niet bevalt of in je straatje past. Kom eens met argumenten waarom jij denk dat het niets word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:36:
Sorry met wij bedoel ik mezelf en origins.
Maakt niet uit, blijft hetzelfde principe. Je kan ergens sceptisch over zijn, of zaken moeten zichzelf nog bewijzen (of je hebt twijfel vanuit ervaring), dat betekend niet automatisch dat de 1 onzin zwamt en de ander maar gelijk heeft.

Ik kan diverse zaken (zoals de cloud steeds op de korrel wordt genomen) van PS4 ook compleet gaan afkraken, maar waarom zou ik? Om m'n gelijk te halen? Ik hoef maar 1 genre te noemen en in mijn ogen is heel die PS4 geen ruk meer waard voor mij, dat was voor mij de basis-regel voor keuze van mijn eerste console (waar de ander altijd later komt). Dat gaat niet over graphics of over specs, maar puur wat jijzelf belangrijk vind.

Het is voor een ieder zijn voorkeur en eisen te hebben, dat maakt echter per definitie die 1 niet minder dan een ander. (iets simpels: waarom loopt dan niet iedereen met een iPhone? Dat ding is toch superieur in elk aspect?)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
[...]
Het nadeel van platform specifieke voordelen is dat developers deze alleen gaan toepassen op platform exclusives. Developers bieden het liefst exact dezelfde game ervaring voor de verschillende consoles. Om die reden zal het touchpad van Sony en Kinect van MS nooit echt een prominente rol krijgen in multiplatform games. Het zal daar nooit meer worden dan een gimmick.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:29

Winkiller

De Mopperpot

Doughty schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:27:
Het is altijd wel mooi om de discussie gaande te houden waarom de PS4 niet zo goed is als de Xbox One.
Heerlijk dit :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 13-08-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:42:
[...]

Die voorbeelden zijn er al. Check de techdemo van Crachdown 3. Dit is real-world tech dat het tipje van de sluier gaat oplichten.

[video]

Verder kan je natuurlijk alles wegwuiven wat je niet bevalt of in je straatje past. Kom eens met argumenten waarom jij denk dat het niets word.
Ik heb niets aan voorbeelden, techdemo's zijn niet zo spannend.
Het moet getoond worden op de X1, laat het dan maar zien dat het zo weergaloos is, vooralsnog is het gebakken lucht.

Ik wuif overigens niets weg, ik geef enkel aan dat ik het zelf wilt meemaken of zoiets daadwerkelijk gaat werken.
Niets vreemd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Eigenlijk is TR exclusiviteit afkopen een vrij logische stap vanuit MSFT; UC4 staat gepland voor eind 2015, en is DE mijlpaal in de weg voor de overwinning van de X1 op de PS4 eind 2015. Zelf een game van dergelijk kaliber ontwikkelen wordt lastig, omdat er geen passende studio voorhanden is. Dus dan koop je gewoon exclusiviteit af van de grootste concurrent. Wordt spannend om te zien hoe ze het tegen elkaar zullen doen; verwacht dat UC4 sowieso met de beste graphics en art aan de haal gaat, en als ze de gameplay van TLOU en UC goed kunnen combineren winnen ze het ook op het gebied van gameplay.

Grote verliezer zal de ontwikkelstudio worden; hoewel zij nu slechts voor 1 platform hoeven te optimaliseren, zal de game een stuk minder verkopen dan voorgaande delen door de exclusiviteit, maar ik hoop niet dat SE ze met een te scheef oog zal aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
BOOM!

"Microsoft confirms Rise of the Tomb Raider Xbox exclusivity deal "has a duration""

http://www.eurogamer.net/...ivity-deal-has-a-duration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
Lol, ja kon ook niet anders. Maar gek dat ze dat nu confirmen al dat geld voor niets betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Kan ook zomaar alleen pc versie zijn erna. Beetje zoals ryse en dead rising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:45:
[...]Ik heb niets aan voorbeelden, techdemo's zijn niet zo spannend.
Het moet getoond worden op de X1, laat het dan maar zien dat het zo weergaloos is, vooralsnog is het gebakken lucht.
Dus zelfs al word de lucht opgevuld met een lekker eitje, broodje, lekker stukje vlees, wat saus en versiert met wat groenvoer dan nog is het niets? Beetje raar vind je niet? Dan vond je PS Now natuurlijk ook niets tot een maand of 2 geleden want ja, toen was het ook maar blabla en voorbeeld filmpjes. Nee, eerst zien en dan pas geloven.

Het is getoond, het is bewezen. En niet alleen in dit filmpje maar door meer bedrijven en mensen. Het gaat echt nog wel even duren voordat het zover is en ik verwacht echt dat TR daar een belangrijke bijdrage aan gaat leveren. En dan ben ik nog wel benieuwed welke van de 2 grote (TR en UC) dan er nog het mooist uitziet. Alsof dat overigens belangrijk is, het gaat om hoe het speelt en of het verhaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:56:
[...]
Dus zelfs al word de lucht opgevuld met een lekker eitje, broodje, lekker stukje vlees, wat saus en versiert met wat groenvoer dan nog is het niets? Beetje raar vind je niet? Dan vond je PS Now natuurlijk ook niets tot een maand of 2 geleden want ja, toen was het ook maar blabla en voorbeeld filmpjes. Nee, eerst zien en dan pas geloven.

Het is getoond, het is bewezen. En niet alleen in dit filmpje maar door meer bedrijven en mensen. Het gaat echt nog wel even duren voordat het zover is en ik verwacht echt dat TR daar een belangrijke bijdrage aan gaat leveren. En dan ben ik nog wel benieuwed welke van de 2 grote (TR en UC) dan er nog het mooist uitziet. Alsof dat overigens belangrijk is, het gaat om hoe het speelt en of het verhaal goed is.
Klopt, ik ben zelfs nu nog steeds niet onderste boven van PS now, het is vooralsnog speculatie.
Zoals ik zei ik wacht het af, pas dan kunnen we een oordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
v8power67 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:56:
Kan ook zomaar alleen pc versie zijn erna. Beetje zoals ryse en dead rising.
Die zijn beiden uitgegeven door Microsoft. En die zullen iets minder motivatie hebben om een product bij hun concurrent op het systeem te zetten. De PC is niet echt een concurrent van Microsoft, aangezien ze daar zelf ook actief zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:54:
Lol, ja kon ook niet anders. Maar gek dat ze dat nu confirmen al dat geld voor niets betaald
Ze zeggen niks. Het enige wat hij zegt is dat ze niet de IP gekocht hebben en niet bepalen waar de publisher mee verder gaat. Dit kan best betekenen dat TRnext in 2016 uitkomt. Kan ook betekenen dat TRnext x1 exclusief is en dat TRnextnext voor de PS4 exclusief is.

Maar mooi dat er iets gezegd is. Niet dat iemand dat gelooft totdat ze het zelf zien op hun PS4.....

edit: crisis wat een typos. niet tikken en met een collega praten tegelijk........

[ Voor 7% gewijzigd door Yaz op 13-08-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:56:
[...]

Nou naar mijn weten gaat het niet verder dan de techdemo's die we gezien hebben hoor. Of zijn er al games uit waarin het verwerkt zit? Tot die tijd is het (helaas) nog toekomstmuziek. UC4 is bv. ook nog niet uit, dus we kunnen nu niet zeggen dat het 100% zeker eruit zal zien als de trailer. M.a.w. voordat het product uit is, kun je iets nog niet als feit brengen. Het is slechts getoond in een filmpje, binnen een gecontroleerde omgeving. Dat laatste is een echt serieus punt, ook voor de Azure cloud, want dergelijke dingen voor games toepassen is van een totaal ander kaliber dan relatief statische cloudoplossingen zoals office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Nou tussen de regels door lees ik :niks staat een Rise of the Tomb Raider: Remastered in 2016 op PC,PS4 in de weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zonde dat MS dat niet meer gepusht heeft en ervoor zorgt dat dit sneller op de markt komt. Beide consoles zijn nu al 3/4 jaar op de markt, Sony neemt - onder meer door de ietsjes betere specs (wat volgens mij weinig invloed heeft op de game-ervaring, maar so be it) - nu een behoorlijke voorsprong op de X1 en over 1,5 jaar zal het gat alleen maar groter zijn. Dan is MS eigenlijk te laat om de userbase om te laten slaan, ben ik bang. En de userbase is voor het spelaanbod toch wel heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
*knip*

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Daarom moeten Sony en MS ook met die flauwekul stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen door deze onzin specifiek die ene console kopen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat zelfs hier een paar balen van dit nieuws :+
Dat zal best, next up Titanfall 2 :p

Maar vraag me echt af waarom MS dit elke keer doet, net als die domme NFL deal(niks gebracht) van 400mil!
Daar hadden ze 2 GTA V's van kunnen ontwikkelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:44:
[...]

Maakt niet uit, blijft hetzelfde principe. Je kan ergens sceptisch over zijn, of zaken moeten zichzelf nog bewijzen (of je hebt twijfel vanuit ervaring), dat betekend niet automatisch dat de 1 onzin zwamt en de ander maar gelijk heeft.

Ik kan diverse zaken (zoals de cloud steeds op de korrel wordt genomen) van PS4 ook compleet gaan afkraken, maar waarom zou ik? Om m'n gelijk te halen? Ik hoef maar 1 genre te noemen en in mijn ogen is heel die PS4 geen ruk meer waard voor mij, dat was voor mij de basis-regel voor keuze van mijn eerste console (waar de ander altijd later komt). Dat gaat niet over graphics of over specs, maar puur wat jijzelf belangrijk vind.

Het is voor een ieder zijn voorkeur en eisen te hebben, dat maakt echter per definitie die 1 niet minder dan een ander. (iets simpels: waarom loopt dan niet iedereen met een iPhone? Dat ding is toch superieur in elk aspect?)
Wat je zelf belangrijk vind is ieders eigen mening. Neemt niet weg dat wat er getyped is feiten zijn. Dat jij er een mening over hebt dat het niet zichtbaar is kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

*knip*

[ Voor 84% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja Azure gaat het hardware verschil wel even recht trekken, haha. En als je verbinding er dan uit ligt ziet je game er ineens uit alsof deze uit 2001 komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:07:
[...]
Ik zou als ik EA en Respawn was niet eens de moeite doen om Titanfall op de PS4 uit te brengen. 95+% van die userbase heeft aangegeven het totaal niet boeiend te vinden. Net zoals hier op dit forum. :+ Dan zou ik liever nog wat geld cashen van MS om het exclusief te houden ;).
bram1984 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:14:
Ja Azure gaat het hardware verschil wel even recht trekken, haha. En als je verbinding er dan uit ligt ziet je game er ineens uit alsof deze uit 2001 komt. :+
Ik dacht dat jij best enthousiast was over PS now. Dus dan huur je een game voor veel te veel geld, en ojee, je verbinding klapt eruit. :+

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Ps4 krijgt trouwens een VR bril.

Iets wat de xbone niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:20:

Correctie: Iets wat de Xbox One gebruiker niet wilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:07:
[...]

Maar vraag me echt af waarom MS dit elke keer doet, net als die domme NFL deal(niks gebracht) van 400mil!
Daar hadden ze 2 GTA V's van kunnen ontwikkelen 8)7
Niet geheel onlogisch dat je je dat nog afvraagt, TF2 is tijdens E3 al bevestigd als Multi-plat.
(oh en wat zijn het dan weer makke lammetjes, om eerst heel TF1 af te zeiken* :D).

Om even een perfect voorbeeld van 'azure cloud is een mythe' te pakken zeg :D

*niets tegen de console, wel tegen 'die mensen'.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Wel jammer dat je niet reageert op posts die ingaan op jouw posts :)
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:59:
[...]

Een beetje kinderachtig vind je niet?

Maar wat me nog het meest verbaasd is dat als je had geweten dat het vervolg van Tomb Raider niet op de PS4 zou komen, je Tomb Raider niet zou hebben gespeeld? Met andere woorden. De 20+ uren die je genoten hebt van Tomb Raider zou je niet hebben willen ervaren, doordat je een sequel niet op hetzelfde platform zou kunnen spelen. Mind = blown...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:20:
[...]

Ik zou als ik EA en Respawn was niet eens de moeite doen om Titanfall op de PS4 uit te brengen. 95+% van die userbase heeft aangegeven het totaal niet boeiend te vinden. Net zoals hier op dit forum. :+ Dan zou ik liever nog wat geld cashen van MS om het exclusief te houden ;).
Jij hebt onderzoek gedaan ? vertel?
Ikzelf vond TF1 niet zo heel boeiend eigenlijk, was er na een week toch eigenlijk wel klaar mee, als deel 2 meer bied waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
*knip*

[ Voor 119% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

*knip*

[ Voor 48% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:22 ]

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Kunnen de X1-spelers mooi beta testen toch? :P

Maar vind het wel goed van Microsoft dat zij het nieuws naar buiten brengen, en ook kudos dat ie er geen doekjes omheen windt. }:O

[ Voor 28% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
bram1984 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:14:
Ja inderdaad... Je lacht er nu mee, maar het gaat inderdaad zo zijn dat als je verbinding weg valt je game er uit ziet zoals games er nu uitzien, en anders beter. Heeft een developer toch al lang gezegd op SonyGAF?

http://www.reddit.com/r/x...rom_a_game_dev_on_neogaf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Transparantie is nice ja. maar You cant make this shit up.

Pronken met exclusiviteit en dan dag erna al confirmen dat het niets is

het is goed dat ze zoveel geld hebben want ze weten het daar wel echt goed te verspillen

[ Voor 20% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 13-08-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

*knip*

[ Voor 113% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

*knip*

[ Voor 100% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Omdat Tomb Raider gewoon een afgerond verhaal is?

[ Voor 28% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Ik dacht net een zucht van verlichting te horen van het hele PS4 kamp over de berichtgeving van de deal van MS? Heeeel misschien dat jullie toch kunnen "genieten" van de pracht en praal van TRnext. Voldoende reden om toch lekker mee te discusieren lijkt mij :)

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:37:
[...]

Omdat Tomb Raider gewoon een afgerond verhaal is?
Als dat zo was zou er geen vervolg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Doughty schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:21:
[...]

Correctie: Iets wat de Xbox One gebruiker niet wilt. ;)
Fan van Sony én VR hier maar de PS4 is níet sterk genoeg om 1080p 60fps games op VR te draaien. Tenzij het games zijn die grafisch naar beneden geschroeft worden. Kijk maar naar 3D op de PS3... Gaat exáct hetzelfde verhaal hier worden. Mark my words. Daarbij heb je bij 1080p nogstééds het 'screendoor' effect waarom de Rift dus een hoger dan HD resolutie gaat krijgen. Én 30fps met een scherm zo vlak voor je ogen (dat zou de Ps4 misschien wel kunnen) is zéér frustrerend, geloof mij maar. Enige optie is speciaal voor VR ontwikkelde games die dus ''andere'' grafische stijlen gebruiken en daardoor minder zwaar zijn. Daar zit nog wel een soort van gat in de markt denk ik, maar ik betwijfel dan weer of mensen een Morpheus aan gaan schaffen voor bv Journey VR in plaats van Killzone/Uncharted/TLoU VR...

VR -> Oculus Rift op een krachtige gamer's rig, niet op deze generatie consoles... Dan hadden games als InFamous etc ook gemakkelijk op 1080p 60fps zonder drops moeten kunnen draaien als ze daar 'realistiche' games met VR willen brengen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Brutal1ty op 13-08-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:40:
[...]

Als dat zo was zou er geen vervolg zijn.
Ben je serieus? Dus Uncharted 1 is geen afgerond verhaal, Uncharted 2 ook niet en Uncharted 3 ook niet?

Tomb Raider is gewoon een afgerond verhaal. Het was echter een positieve reboot en een succes, dus ja, er komt een vervolg aan en er wordt gewoon een nieuw verhaal bedacht. Denk je dat ze bij de reboot de complete levenslijn van Lara Croft hadden bedacht tot in haar 60er jaren....

Sorry, maar wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty

Doughty

Bral unit

Brutal1ty schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:41:
[...]

Fan van Sony én VR hier maar de PS4 is níet sterk genoeg om 1080p 60fps games op VR te draaien. Tenzij het games zijn die grafisch naar beneden geschroeft worden. Kijk maar naar 3D op de PS3... Gaat exáct hetzelfde verhaal hier worden. Mark my words. Daarbij heb je bij 1080p nogstééds het 'screendoor' effect waarom de Rift dus een hoger dan HD resolutie gaat krijgen. Én 30fps met een scherm zo vlak voor je ogen (dat zou de Ps4 misschien wel kunnen) is zéér frustrerend, geloof mij maar.

VR -> Oculus Rift op een krachtige gamer's rig, niet op deze generatie consoles... Dan hadden games als InFamous etc ook gemakkelijk op 1080p 60fps zonder drops moeten kunnen draaien als ze daar 'realistiche' games met VR willen brengen. ;)
Fan van Xbox hier, maar ik geef je wel gelijk. Beide consoles gaan niet VR kunnen ondersteunen op een grafisch niveau zoals de Oculus Rift dat gaat doen. Misschien wel niveautje Lawnmower Man. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Laatst online: 29-01-2024
Doughty schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:44:
[...]

Fan van Xbox hier, maar ik geef je wel gelijk. Beide consoles gaan niet VR kunnen ondersteunen op een grafisch niveau zoals de Oculus Rift dat gaat doen. Misschien wel niveautje Lawnmower Man. :P
Kunnen beide niet de cloud gebruiken? Dan is het online only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Echt wat een doelloos topic dit. Er wordt alleen maar heen en weer gebasht. Grappig dat het nog steeds dezelfde mensen zijn, als voordat de consoles launchte. Die het niet over hun hart krijgen om mensen op hun eigen console te laten spelen die ze zelf het best vinden.

Er worden alleen maar sneren uitgedeeld die een beetje binnen de perken blijven. Hef dit hele topic op zodat iedereen z'n mond moet houden. Of hef alle regels op en laat iedereen elkaar de huid volschelden want dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Nee. De Cloud is instaat om bepaalde berekeningen over te nemen die niet latency gevoelig zijn. VR renderen zou lijken op streamen. Streamen (zoals PSNow) = input lag. Input lag = verschrikkelijke VR ervaring.

Tenzij ze een of andere geweldige nieuwe techniek uitvinden maar ik ben nog altijd zéér sceptisch tegenover de Cloud én PSNow vanwege mijn OnLive en Gaikai ervaringen (en PSNow is, van wat ik heb gehoord en gelezen, nog altijd even 'goed' als Gaikai).

Oh en 1 voorstel heren:

AUB geen ad hominem aanvallen op mede Tweakers lanceren. We bespreken hier de consoles, niet elkaar. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Brutal1ty op 13-08-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

Om 1080p/60hz in VR te kunnen doen moet je graka die op 1080p/120hz versturen (60hz per oog). Dat is echt teveel van het goede.

En verder heb ik geen zin om me af te sluiten van de buitenwereld hoe mooi het kan zijn. Ik vind mijn headset soms al vervelend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Dit topic gaat (voorlopig) op slot voordat het uit de hand gaat lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door iisschots op 13-08-2014 15:50 ]

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Dit topic is nog geen dag open, maar het loopt alweer uit de hand. Bij deze: dit topic gaat definitief op slot.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.

LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!