Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Omdat dit wel zo in het topic past, PS4 is de 10 miljoen voorbij, eigenlijk is dat best bizar dat er zoveel consoles zijn verkocht en als we Don Mattrick

"History has shown us that the first company to reach 10 million in console sales wins the generation battle." This quote was in the context of the Xbox 360 beating PlayStation 3 to 10 million units sold in the United States." :+

Xbox zal rond de 5/6 zitten?

@Yaz, ja ik zag dat de posts verwijderd werden, dus ik hielp er gelijk al aan mee.
Overigens mbt je post, ik ging er vaak genoeg op in ook met hele goede argumenten echter wordt daar dan niet op gereageerd.
Vervolgens een paar posts later wordt er met hetzelfde onderwerp op een andere posts (van een ander persoon) gereageerd met een sneer weer naar Sony..
Dan is er geen discussie mogelijk helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Origins op 13-08-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:21:
Omdat dit wel zo in het topic past, PS4 is de 10 miljoen voorbij, eigenlijk is dat best bizar dat er zoveel consoles zijn verkocht en als we Don Mattrick

"History has shown us that the first company to reach 10 million in console sales wins the generation battle." This quote was in the context of the Xbox 360 beating PlayStation 3 to 10 million units sold in the United States." :+

Xbox zal rond de 5/6 zitten?
Hoger, de Xbox zat in april op 5 miljoen uitgeleverde apparaten, nu 4 maand verder zijn hier echt wel 2 a 3 miljoen exemplaren bij gekomen.... Zeker omdat de voorraden in de nieuwe markten moeten worden aangemaakt.

De Xbox zal dus nu zo rond de 6 a 6.5 miljoen verkochte exemplaren zitten. Helemaal gezien de prijsverlaging die onlangs is doorgevoerd.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:15:
[...]

Je kan er ook voor kiezen om in plaats hiervan de complete studio te kopen (ala Sony vaak doet) maar wat bereik je hier precies anders mee?
Nou, het verschil is waar de rechten op het IP blijven. De rechten op Halo blijven bijvoorbeeld bij Microsoft, terwijl het Tomb Raider IP bij Square Enix blijft.

Het heeft dus gevolgen voor eventuele volgende spellen binnen hetzelfde IP.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:25:
[...]

Hoger, de Xbox zat in april op 5 miljoen uitgeleverde apparaten, nu 4 maand verder zijn hier echt wel 2 a 3 miljoen exemplaren bij gekomen.... Zeker omdat de voorraden in de nieuwe markten moeten worden aangemaakt.

De Xbox zal dus nu zo rond de 6 a 6.5 miljoen verkochte exemplaren zitten. Helemaal gezien de prijsverlaging die onlangs is doorgevoerd.
Klopt het waren er 5 verscheepte, ik zeg daarom ook 5/6 6 miljoen zei ik toch al :) maar toch bijna de helft minder verkocht.
Erg knap gedaan van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Avioto, hou eens op. Je probeert constant uit te lokken richting Bullet NL.

In het Xbox topic ben je ook bezig. De meeste mensen zijn blij met de games die in de persconferentie voorbij zijn gekomen (zijn al eerder aangekondigd, is nu verder op ingegaan) mede door deze games is de keuze op de Xbox one gevallen voor deze personen. Alles komen afkraken wat jou niet bevalt moet je gewoon niet doen en levert blijkbaar aan beide kanten ergernissen op

Ga in het PS4 topic of een of ander PC topic dan schrijven dat je blij bent met de keuze die jij hebt gemaakt in plaats van altijd in het negatieve te treden.

Als laatste: Bullet NL is tevreden met zijn Xbox One, laat hem dat dan ook zijn en jij blij met je eigen keuzes die je hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

embee schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:26:
[...]Nou, het verschil is waar de rechten op het IP blijven. De rechten op Halo blijven bijvoorbeeld bij Microsoft, terwijl het Tomb Raider IP bij Square Enix blijft.

Het heeft dus gevolgen voor eventuele volgende spellen binnen hetzelfde IP.
Ja, maar maakt dat uit? Is het een probleem als blijkt dat de volgende TR (dus na de aankomende) exclusief PS4 zou zijn? Het zou mij namelijk een zalige zorg zijn. Ik game omdat het leuk is en ik speel wat beschikbaar is. Is het niet beschikbaar dan ga ik het ook niet spelen. Ik ga er geen halszaak van maken, ik ga er geen ruzie om maken en ik ga zeker niet slechte of onware reclame verspreiden.

Natuurlijk is het belangrijk om bepaalde IP wel te behouden (Halo, Gears of War, God of War, Uncharted) om er maar 4 te noemen maar dit geld echt niet voor elke titel. Laat dit lekker bij de developer. Als de samenwerking beviel komt het de volgende keer ook goed. Zo niet, dan kan de studio teminste verder met hun levenswerk. Dit is de filosofie van Microsoft* en die instelling bevalt mij prima.

*ik kan vast wel een quote vinden van deze filosofie)

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Waarom doet tweakers eigenlijk geen degelijke comparisons tussen versies op de verschillende consoles? Zoals digital foundry doet, maar dan zonder flaters te slaan zodat je toch nog serieus genomen kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door X-Fighter op 13-08-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:39:
Waarom doet tweakers eigenlijk geen degelijke comparisons tussen versies op de verschillende consoles? Zoals digital foundry doet, maar dan zonder flaters te slaan zodat je toch nog serieus genomen kan worden.
En hoe wil je die vergelijken? Puur om games? Features? Leg dan gewoon de spec-list naast elkaar en je bent klaar. Waar jij vergelijking A belangrijk vind, vind een ander B of C vergelijking veel beter (zeker met opkomende features zitten er nog best verschillen in).

En dat blijft dan nog maar een momentopname, die maanden of half jaar later alweer achterhaald kan zijn.

(al verwacht ik volgende maand wel een review van de XBO, nu deze officieel uitkomt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

En hoe wil je die vergelijken? Puur om games? Features? Leg dan gewoon de spec-list naast elkaar en je bent klaar. Waar jij vergelijking A belangrijk vind, vind een ander B of C vergelijking veel beter (zeker met opkomende features zitten er nog best verschillen in).

En dat blijft dan nog maar een momentopname, die maanden of half jaar later alweer achterhaald kan zijn.

(al verwacht ik volgende maand wel een review van de XBO, nu deze officieel uitkomt).
Ik bedoel puur een game. Dus nu gaat Destiny uitkomen. Dan maak je een vergelijking op vlak van content, ik denk dat PS4 wat exclusives heeft, niet? Of zijn dat tijdelijke exclusives? Dan natuurlijk het beeld, fps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
Is er nou eigenlijk al duidelijkheid waarom de Xbox One hier later komt?

Ik heb namelijk nog niks gehoord over Nederlandse apps,Oneguide of nederlandse spraakondersteuning bij de aankomende lancering binnenkort. De OTA TV tuner kwam hier ook al niet, terwijl dat prima op het UPC netwerk zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:51:

Ik heb namelijk nog niks gehoord over Nederlandse apps,Oneguide of nederlandse spraakondersteuning bij de aankomende lancering binnenkort. De OTA TV tuner kwam hier ook al niet, terwijl dat prima op het UPC netwerk zou werken.
Hij verkoopt te goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Wat in mijn ogen het probleem is met de Tomb Raider situatie, is dat dit een bestaande IP met recente releases is. Er zijn mensen die uitkijken naar het vervolg, maar die wordt ze nu ontnomen omdat een van de grootmachten het als munitie voor de "oorlog" gebruikt.

Niemand verwacht een Uncharted op de X1 of Halo op de PS4. Maar ook niemand verwacht dat third party IP's exclusive worden, zeker niet omdat beide consoles de zelfde doelgroep en technische voorzieningen hebben.

Als een van beiden met een zak geld smijt richting een uitgever om een third party IP exclusive te maken, dan zijn ze niet een game naar hun klanten aan het brengen, maar die game bij de klanten van de concurrent weg aan het nemen.

De "console oorlog" hoort juist positief te zijn voor ons gamers/consumenten. Heerlijk twee grootmachten die met geld smijten om ons entertainment te geven. Maar dit zijn 'below the belt' acties die iedereen, ongeacht welke console je thuis hebt staan, zou moeten afkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
BlackMage schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:56:
Wat in mijn ogen het probleem is met de Tomb Raider situatie, is dat dit een bestaande IP met recente releases is. Er zijn mensen die uitkijken naar het vervolg, maar die wordt ze nu ontnomen omdat een van de grootmachten het als munitie voor de "oorlog" gebruikt.

Niemand verwacht een Uncharted op de X1 of Halo op de PS4. Maar ook niemand verwacht dat third party IP's exclusive worden, zeker niet omdat beide consoles de zelfde doelgroep en technische voorzieningen hebben.

Als een van beiden met een zak geld smijt richting een uitgever om een third party IP exclusive te maken, dan zijn ze niet een game naar hun klanten aan het brengen, maar die game bij de klanten van de concurrent weg aan het nemen.

De "console oorlog" hoort juist positief te zijn voor ons gamers/consumenten. Heerlijk twee grootmachten die met geld smijten om ons entertainment te geven. Maar dit zijn 'below the belt' acties die iedereen, ongeacht welke console je thuis hebt staan, zou moeten afkeuren.
Als je als bedrijf achter loopt moet je iets doen om terug eerste te zijn. Xbox One is een console waar je games op kan spelen en wat media features hebt. Op vlak van media features doen ze het veel beter dan PS4, dus daar ligt het niet aan. Dan kan het enkel aan games liggen, althans die conclusie trek ik dan, wel dan koop je games zodat ze exclusief zijn. Zo werkt dat nu eenmaal, Sony heeft het ook in '97 gedaan, dus zie het probleem niet dat Microsoft dit nu doet. That's life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:50:
[...]

Ik bedoel puur een game. Dus nu gaat Destiny uitkomen. Dan maak je een vergelijking op vlak van content, ik denk dat PS4 wat exclusives heeft, niet? Of zijn dat tijdelijke exclusives? Dan natuurlijk het beeld, fps etc.
De PS4 heeft exclusives voor Destiny maar het is op deze manier lastig vergelijken want dan moet je alle games erbij gaan trekken en dan moet je elke twee maanden je vergelijking gaan updaten. Dat geldt ook voor alle patches die toegevoegd blijven worden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Precies zoals ik wou uitleggen inderdaad.
Gaat erom het is een bestaande recent uitgebrachte serie die gewoon met zak geld weggehaald wordt.
Vind ik een trieste manier van zieltjes winnen, zeker omdat vorige alles behalve een verkoop succes was.
En deze dus mogelijk rond release uncharted 4 komt. Dan krijg je dat meeste met beide consoles voor uncharted zullen gaan en de ps4 eigenaren uiteraard, en die met alleen ps4 zullen weinig van zijn die hiervoor een x1 halen denk ik.
ZOals ergens al gezegd kan best eens einde van de studio betekenen....

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL

Eens, niemand schiet hier iets mee op want de game was toch al op Xbox One gekomen. Ze hebben alleen een enorme shitstorm op gang gebracht(TR forums gaan bezerk) waarmee Microsoft(en Square Enix ook) alleen maar in populariteit daalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:50:

Is wederom een moment opname, waar iets té veel mensen hier direct definitieve conclusies aan vasthangen, beetje het BF/COD verhaal opnieuw.. nee dank je.

Zo was bv Diablo 3 initieel lager op de XBO, maar gaat volgende week toch live op dezelfde resolutie.

Of beter zelfs, hij zou het nu zelfs beter doen dan op de PS4.
http://www.eurogamer.net/...lo-3-performance-analysis
(kijk, zulke vergelijkingen krijg je dan, daar zit je niet op te wachten, waar in de reacties wel een core van het verhaal zit: Personally I would take 60fps/900p over inconsistent fps/1080p. Cijfers alleen heb je niets aan).

Wat btw wel een leuke nieuwe theorie met zich meebrengt welke al jaren op de PC het verhaal was, Multi-core vs core-snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2014 13:04 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:01:
[...]

Is wederom een moment opname, waar iets té veel mensen hier direct definitieve conclusies aan vasthangen, beetje het BF/COD verhaal opnieuw.. nee dank je.

Zo was bv Diablo 3 initieel lager op de XBO, maar gaat volgende week toch live op dezelfde resolutie.

Of beter zelfs, hij zou het nu zelfs beter doen dan op de PS4.
http://www.eurogamer.net/...lo-3-performance-analysis
(kijk, zulke vergelijkingen krijg je dan, daar zit je niet op te wachten).

Wat btw wel een leuke nieuwe theorie met zich meebrengt welke al jaren op de PC het verhaal was, Multi-core vs core-snelheid.
Is wel waar, redelijk moeilijk te doen, zoals iemand anders al aanhaalde, moet je altijd gaan update, kan je even goed reviews gaan herschrijven wanneer een patch komt voor een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
ahaha gif-support op de Xbox One

https://vine.co/v/MYv1bw6gJur

Geniaal :p

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 13-08-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:51:

Gewoon beleid, de Xbox 1 en de Xbox 360 zijn ook veel later in Nederland (en veel meer andere landen) uit gebracht. Spraak ondersteuning is wel aangekondigd, maar niet bekend als dit ook bij de Nederlandse lancering gaat zijn. Over de komst van de OTA TV Tuner in Nederland is nog niets bekend, er is in elk geval niet bekendgemaakt dat hij niet naar Nederland zou komen.

Vermoedelijk komt hier pas duidelijkheid in op moment dat de Xbox One officieel leverbaar wordt in Nederland. De officiele distributeurs zijn ook de afgelopen week pas naar buiten gekomen met prijzen van accessoires voor de Xbox One. Echter, pas leverbaar van 5 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
v8power67 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Precies zoals ik wou uitleggen inderdaad.
Gaat erom het is een bestaande recent uitgebrachte serie die gewoon met zak geld weggehaald wordt.
Vind ik een trieste manier van zieltjes winnen, zeker omdat vorige alles behalve een verkoop succes was.
En deze dus mogelijk rond release uncharted 4 komt. Dan krijg je dat meeste met beide consoles voor uncharted zullen gaan en de ps4 eigenaren uiteraard, en die met alleen ps4 zullen weinig van zijn die hiervoor een x1 halen denk ik.
ZOals ergens al gezegd kan best eens einde van de studio betekenen....
Het is gewoon super veilig als studio om dit te doen. Microsoft betaalt alle ontwikkelkosten de continuïteit van de studio is dus veilig gesteld.

Hetzelfde is gebeurd met Respawn. Titanfall was een niet bewezen IP en EA heeft geen enkel risico genomen. Respawn wil dat hun spel door zoveel mogelijk mensen gespeeld wordt en baalt van de situatie, en waarschijnlijk baalt de studio achter TR ook. Wat weer de voorzichtige berichtgeving verklaard.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Eens, niemand schiet hier iets mee op want de game was toch al op Xbox One gekomen. Ze hebben alleen een enorme shitstorm op gang gebracht(TR forums gaan bezerk) waarmee Microsoft(en Square Enix ook) alleen maar in populariteit daalt
Wel triest als je MS hier de schuld van geeft want het is de uitgever van TR die de deal goedkeurt.

Ik vind sowieso dat ze met alle exclusive content moeten stoppen, de gamer is de dupe. Bij BF3 had ik Premium om als eerste de nieuwe maps te kunnen spelen. Vervolgens blijkt de PS3 een week eerder de maps te krijgen. Ik betaal voor eerder toegang en dan nog wordt een ander platform voorgetrokken omdat Sony met een zakje geld heeft gezwaaid.
Beide bedrijven zijn er niet zozeer voor de gamers maar voor zichzelf lijkt het wel.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:04:
[...]

Gewoon beleid, de Xbox 1 en de Xbox 360 zijn ook veel later in Nederland (en veel meer andere landen) uit gebracht. Spraak ondersteuning is wel aangekondigd, maar niet bekend als dit ook bij de Nederlandse lancering gaat zijn. Over de komst van de OTA TV Tuner in Nederland is nog niets bekend, er is in elk geval niet bekendgemaakt dat hij niet naar Nederland zou komen.

Vermoedelijk komt hier pas duidelijkheid in op moment dat de Xbox One officieel leverbaar wordt in Nederland. De officiele distributeurs zijn ook de afgelopen week pas naar buiten gekomen met prijzen van accessoires voor de Xbox One. Echter, pas leverbaar van 5 september.
Xbox 360 stond hier toch echt day one op 2 December 2005 maar paar weekjes na US launch ;)

edit: was 2 december :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:06:
[...]

Xbox 360 stond hier toch echt 5 December 2005 maar paar weekjes na US launch ;)
Moet wel weten dat nu alles redelijk rap rap moest. Ze hadden eigenlijk de Xbox One pas nu in 2014 willen launchen. Ze kregen het gewoon niet getrokken om het hier ook uit te brengen, waren daar niet op voorbereid. Dat denk ik alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lekker Ventje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

De PS4 heeft exclusives voor Destiny maar het is op deze manier lastig vergelijken want dan moet je alle games erbij gaan trekken en dan moet je elke twee maanden je vergelijking gaan updaten. Dat geldt ook voor alle patches die toegevoegd blijven worden.
Wat ik gisteren heb begrepen en gelezen is dat de exclusives voor Destiny op de PS4 timed zijn.... Vermoedelijk nets als bijvoorbeeld met Battlefield een week of 2 eerder dan op andere platformen bepaalde DLC content. Grote verschillen zitten er niet in de versies.
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:06:
[...]

Xbox 360 stond hier toch echt day one op 2 December 2005 maar paar weekjes na US launch ;)

edit: was 2 december :>
Xbox Live kwam ook een jaar na de US launch aan in ons land.... Zo'n kleine 12 jaar gelden....

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 13-08-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

weg

Op tweakers lopen er nu redelijk wat mensen rond met zowel een PS4 en een X1. Het zou mooi zijn als juist deze mensen in dit topic hun ervaringen komen vertellen, zonder dat de rest er een bashfeest van maakt.

Waar ik me voornamelijk aan irriteer is dat de gamers hier de exclusives van de wederpartij in de grond boren, zonder dat ze die gespeeld hebben. Zowel de PS4 en de X1 hebben nu al mooie exclusives en zullen in de toekomst nog mooiere exclusives krijgen. Als iemand dan aangeeft dat de wederpartij geen enkele exclusive game heeft die hem interesseert, dan kan ik je als gamer niet serieus nemen, maar ben je in mijn optiek gewoon een pure fanboy die de wederpartij het licht in de ogen niet gunt.

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 13-08-2014 13:32 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Als je als bedrijf achter loopt moet je iets doen om terug eerste te zijn. Xbox One is een console waar je games op kan spelen en wat media features hebt. Op vlak van media features doen ze het veel beter dan PS4, dus daar ligt het niet aan. Dan kan het enkel aan games liggen, althans die conclusie trek ik dan, wel dan koop je games zodat ze exclusief zijn. Zo werkt dat nu eenmaal, Sony heeft het ook in '97 gedaan, dus zie het probleem niet dat Microsoft dit nu doet. That's life.
Maar deze actie veranderd niets aan de situatie. Niemand gaat zijn PS4 nu inruilen voor een X1. En beiden hebben een grote catalogus met IP's die een enorme fanclub hebben, en daarvan durf ik als PS4 eigenaar best te zeggen dat Microsoft daar flink sterker is als Sony. Als de exclusives/first party IP's enige beslissende waarde hadden dan had bijna iedereen een Wii U thuis staan.

Als ik mag speculeren over het verschil in verkopen, dan zeg ik dat het komt door het imago-probleem van Microsoft. Dat heeft natuurlijk een flinke deuk opgelopen in de pre-release fase van de X1. En ik denk dat de collectieve boycot van Windows 8 en de bijbehorende opdringerigheid van MS daarvan ook wel bijdraagt aan dat imagoprobleem. Dus in plaats van weinig boeiende third party ip's kapen kunnen ze beter hun geld besteden aan dingen die hun imago verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

Wat ik gisteren heb begrepen en gelezen is dat de exclusives voor Destiny op de PS4 timed zijn.... Vermoedelijk nets als bijvoorbeeld met Battlefield een week of 2 eerder dan op andere platformen bepaalde DLC content. Grote verschillen zitten er niet in de versies.
De exclusive content voor Destiny duurt volgens mij een kleine jaar dat ik begreep. Daar is vanuit Sony ook genoeg geld in gepompt. Het lijkt me handig dat iedereen dat ook erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rnenator schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:05:
[...]

Het is gewoon super veilig als studio om dit te doen. Microsoft betaalt alle ontwikkelkosten de continuïteit van de studio is dus veilig gesteld.

Hetzelfde is gebeurd met Respawn. Titanfall was een niet bewezen IP en EA heeft geen enkel risico genomen. Respawn wil dat hun spel door zoveel mogelijk mensen gespeeld wordt en baalt van de situatie, en waarschijnlijk baalt de studio achter TR ook. Wat weer de voorzichtige berichtgeving verklaard.
Ik denk niet dat ze zoveel problemen hebben dat PS3/PS4 niet meegingen met Titanfall, je weet niet wat de game had gedaan als het gewoon 'generic' was aangekondigd. De Exclusiviteit van MS heeft ook een baggervloot aan reclame meegebracht en de game heeft in de charts hoog gestaan.

Succes is er nu, dus deeltje 2 wordt gewoon weer een cross-platform. Daar zie ik persoonlijk de positieve kant van exclusive. (voor een nieuw IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

komt pas volgend jaar rond deze tijd.
Betreft een Strike missie, gear, wapens, ships en een multiplayer map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
BlackMage schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:12:
[...]

Maar deze actie veranderd niets aan de situatie. Niemand gaat zijn PS4 nu inruilen voor een X1. En beiden hebben een grote catalogus met IP's die een enorme fanclub hebben, en daarvan durf ik als PS4 eigenaar best te zeggen dat Microsoft daar flink sterker is als Sony. Als de exclusives/first party IP's enige beslissende waarde hadden dan had bijna iedereen een Wii U thuis staan.
Dat weet jij toch niet? Ze hebben hem net exclusive gemaakt zodat mensen toch overwegen een Xbox One te kopen, anders hadden ze het niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

[...]

Xbox Live kwam ook een jaar na de US launch aan in ons land.... Zo'n kleine 12 jaar gelden....
Dat timed bij Destiny kan wel tot herfst 2015 duren begreep ik maar dan nog is het geld verspilling in mijn ogen. Bij WD had je een uur extra gameplay op de PS4 maar zou iemand voor dat ene uur dan een PS4 kopen? Dat doe je toch vanwege de (te verwachten) games?
Ik zie liever dat ze dat geld in ontwikkeling van games steken zodat ze niet continu moeten patchen of uitstellen. Dat lijkt me veel belangrijker voor de gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Hier trouwens dezelfde TR dickmove door Sony destijds op de PS2:
ROCKSTAR GAMES ANNOUNCES GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS

New York, NY - March 1, 2004 - Rockstar Games, the world-renowned publishing division of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), is pleased to announce Grand Theft Auto: San Andreas, the next iteration in the globally successful Grand Theft Auto franchise. Developed by world-class designers Rockstar North, Grand Theft Auto: San Andreas will be available exclusively for the PlayStation®2 computer entertainment system and is expected to be in stores in North America on October 19, 2004 and in Europe on October 22, 2004.

"In the past couple of years, we have put an enormous amount of pressure on ourselves to ensure we do everything possible to exceed people's expectations with Grand Theft Auto: San Andreas," stated Sam Houser, President of Rockstar Games. "Even though we still have eight months to go, we are starting to become very proud of what we have achieved and we can't wait to get the game into players' hands."

Leslie Benzies, President of Rockstar North, stated, "We are extremely humbled by the success of the Grand Theft Auto series and it has made us push ourselves further than ever to create a title in Grand Theft Auto: San Andreas that will hopefully redefine the Grand Theft Auto series and revolutionize open-ended gameplay and video game production values."

Over 30 million units of the Grand Theft Auto franchise have been shipped to date, including over 11.5 million units of Grand Theft Auto: Vice City and over 10.5 million units of Grand Theft Auto 3.
gelukkig kon iedereen toen met een Xbox en PC Juni 2005 toch spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:12:
[...]

De exclusive content voor Destiny duurt volgens mij een kleine jaar dat ik begreep. Daar is vanuit Sony ook genoeg geld in gepompt. Het lijkt me handig dat iedereen dat ook erkent.
Jah, maar volgens mij ging dat alleen om wat kleurtjes en labels in het spel, DLC zoals maps e.d. worden eerst voor de PS4 beschikbaar en een korte tijd daarna voor de andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]
Als ik mag speculeren over het verschil in verkopen, dan zeg ik dat het komt door het imago-probleem van Microsoft. Dat heeft natuurlijk een flinke deuk opgelopen in de pre-release fase van de X1. En ik denk dat de collectieve boycot van Windows 8 en de bijbehorende opdringerigheid van MS daarvan ook wel bijdraagt aan dat imagoprobleem. Dus in plaats van weinig boeiende third party ip's kapen kunnen ze beter hun geld besteden aan dingen die hun imago verbeteren.
Het imago van de X1 is het laatste half jaar enkel en alleen verbeterd. Ja de aanloop naar de X1 was een regelrechte PR ramp. De inhoud vond ik zelf persoonlijk helemaal prima. Nadien hebben ze zich goed herpakt en richten ze zich voornamelijk op zichzelf en hun content en maandelijkse updates van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inruilen zal niet persé, maar er zijn al aantal geweest die toch gewisseld zijn, als met de tijd blijkt dat je voor je gevoel een verkeerde keuze hebt gemaakt (door welke reden dan ook) en de prijzenoorlog komt er ook aan, heb je altijd die vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

Jah, maar volgens mij ging dat alleen om wat kleurtjes en labels in het spel, DLC zoals maps e.d. worden eerst voor de PS4 beschikbaar en een korte tijd daarna voor de andere platformen.
http://www.ign.com/articl...t-to-last-until-fall-2015

Korte tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Het imago van de X1 is het laatste half jaar enkel en alleen verbeterd. Ja de aanloop naar de X1 was een regelrechte PR ramp. De inhoud vond ik zelf persoonlijk helemaal prima. Nadien hebben ze zich goed herpakt en richten ze zich voornamelijk op zichzelf en hun content en maandelijkse updates van het OS.
Jups, zeker goed bezig zijn ze daar bij MS.

Overigens verwacht ik dat TR veel gebruik gaat maken van Azure voor verschillende zaken zoals weather en nature effects. Deze serie leent zich natuurlijk geweldig voor dit soort toevoegingen. Gras, lianen, bomen, water, etc etc dat allemaal op een natuurlijke manier beweegt en reageerd. MS haalt niet zomaar een serie exclusief, hier zit meer achter dan alleen maar het hebben van een titel. Ik vermoed een show-case voor cloud-processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

Dat weet jij toch niet? Ze hebben hem net exclusive gemaakt zodat mensen toch overwegen een Xbox One te kopen, anders hadden ze het niet gekocht.
Ik zal niet ontkennen dat alle beetjes zullen helpen.

Maar ze hebben al zo'n sterke catalogus. Als wat ze hebben niet genoeg is, dan gaat iets als Tomb Raider niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens, wel grappig overigens.... DRM en Always-On werd helemaal de grond in geboord.... Al dan niet door NSA angsten e.d. Terwijl Sony nu met een zelfde soort techniek komt. Games delen e.d.

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de serieusheid van MS hoe ze met het beta programma omgaan.
Verzoeken om externe HDD's uit te zetten tijdens de slaapstand worden snel op gepakt.
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:20:
[...]

Jups, zeker goed bezig zijn ze daar bij MS.

Overigens verwacht ik dat TR veel gebruik gaat maken van Azure voor verschillende zaken zoals weather en nature effects. Deze serie leent zich natuurlijk geweldig voor dit soort toevoegingen. Gras, lianen, bomen, water, etc etc dat allemaal op een natuurlijke manier beweegt en reageerd. MS haalt niet zomaar een serie exclusief, hier zit meer achter dan alleen maar het hebben van een titel. Ik vermoed een show-case voor cloud-processing.
Als dit zo is, en de ontwikkelaar had dit ook voor ogen had Sony dit volgens mij niet eens kunnen aanbieden. Simpel weg omdat ze (nog) niet de mogelijkheid heeft als MS met Azure.

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 13-08-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

SinergyX schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:18:
[...]

Inruilen zal niet persé, maar er zijn al aantal geweest die toch gewisseld zijn, als met de tijd blijkt dat je voor je gevoel een verkeerde keuze hebt gemaakt (door welke reden dan ook) en de prijzenoorlog komt er ook aan, heb je altijd die vrijheid.
Er zijn al voorbeelden te vinden van mensen die gaan wisselen dankzij het nieuws en de verbeteringen die MS de laatste tijd doorvoert.

Voorbeeldje:
http://www.reddit.com/r/x...icrosoft_im_jumping_ship/
[quote]
en
http://www.reddit.com/r/x...oking_to_trade_for_a_xb1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Maar wat vinden we daar dan van? Kan Sony dat geld niet beter gebruiken voor de productie van The Last Guardian? :+

Maar serieus, in het huidig tijdperk zijn er exclusives, multiplatform met exclusive content en gewoon multiplatform. Exclusives 'kost' op de een of andere manier altijd geld voor zowel MS als Sony (het afkopen van een game, of een gamestudio in eigendom hebben die een game ontwikkelen voor een beperktere installbase). Ik heb geen directe voorkeur voor het een of het ander. Wel is de exclusiviteit voor eventuele vervolgen bij Sony natuurlijk een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:20:
[...]Hier ben ik het helemaal mee eens, wel grappig overigens.... DRM en Always-On werd helemaal de grond in geboord.... Al dan niet door NSA angsten e.d. Terwijl Sony nu met een zelfde soort techniek komt. Games delen e.d.
Dat "remote play" is geen games delen maar "remote support". Jij stuurt gewoon jou stream door naar een andere ps4 (ipv bv twitch) en deze speler kan zijn controller commands weer naar jou sturen. Tel 1 en 1 bij elkaar op en je hebt "remote play". Nifty maar zeker niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Er zijn al voorbeelden te vinden van mensen die gaan wisselen dankzij het nieuws en de verbeteringen die MS de laatste tijd doorvoert.

Voorbeeldje:
[quote]
en
Of deze http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Kom op hoor, je hebt altijd mensen die ruilen van console...
8)7

Heb zelf ook de X1 gehad een aantal maanden, maar de console deed het gewoon niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Voorbeeldje:
[quote]
en
en dan verschijnt UC4 eind 2015 en verkassen ze weer ?

Een gaming console is voor games. Mij boeit het niet zo veel of m'n gedownloaded MKVs nou wel of niet op m'n PS4 afgespeeld kunnen worden. Daar is m'n HTPC voor.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:10:
weg

Op tweakers lopen er nu redelijk wat mensen rond met zowel een PS4 en een X1. Het zou mooi zijn als juist deze mensen in dit topic hun ervaringen komen vertellen, zonder dat de rest er een bashfeest van maakt.

Waar ik me voornamelijk aan irriteer is dat de gamers hier de exclusives van de wederpartij in de grond boren, zonder dat ze die gespeeld hebben. Zowel de PS4 en de X1 hebben nu al mooie exclusives en zullen in de toekomst nog mooiere exclusives krijgen. Als iemand dan aangeeft dat de wederpartij geen enkele exclusive game heeft die hem interesseert, dan kan ik je als gamer niet serieus nemen, maar ben je in mijn optiek gewoon een pure fanboy die de wederpartij het licht in de ogen niet gunt.
Helemaal mee eens maar het is voor veel mensen denk toch een beetje brug te ver om nu al voor de handjevol exclusives die er nog maar zijn al voor full-price het andere systeem te kopen. Zeker nu er ook eigenlijk wel PS+/Live vereist is voor een redelijke ervaring.

Verder heb ik zelf ook al een game-pc en blijkt toch dat er weel veel exclusives uiteindelijk op de PC belanden(incl betere res/fps etc)

Ben zelf al wel geïnteresseerd in O.a:

SO
H:MCC
QB

maar 2 daarvan zouden zomaar al op de PC kunnen verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 13-08-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Een vraag waar ik wel al een tijdje mee loop is het volgende.

Het Cloud gebeuren van MS wordt door velen met kritische ogen beschouwd. Het zou teveel afhankelijk zijn van internetsnelheden en daarom niet betrouwbaar zijn.

Maar hoe zit dat dan met PS Now. Daar wordt de gehele game gestreamed en velen beschouwen dit als een innovatie (met uitzondering van de bizarre prijzen).

Is dit niet van hetzelfde laken een pak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:26:
[...]Kom op hoor, je hebt altijd mensen die ruilen van console...
8)7

Heb zelf ook de X1 gehad een aantal maanden, maar de console deed het gewoon niet voor mij.
Tuurlijk zijn die er ook te vinden. Heb ik ooit gezegt van niet? Het onderwerp was of mensen nu echt overstapte naar de X1 vanwege het nieuws van de afgelopen periodes. Het antwoord is daarop ja (met als extragratis "bewijs" erbij geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:28:
[...]

Tuurlijk zijn die er ook te vinden. Heb ik ooit gezegt van niet? Het onderwerp was of mensen nu echt overstapte naar de X1 vanwege het nieuws van de afgelopen periodes. Het antwoord is daarop ja (met als extragratis "bewijs" erbij geleverd).
Ja maar dat deden ze al voor de afgelopen periode, en zo hier ook mensen die ontevreden zijn over hun X1 en toch liever een PS4 willen.
Gewoon non informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

grappig bedoelt, maar nu beter niet doen

[ Voor 93% gewijzigd door BM op 13-08-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

loekf2 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:27:
[...]Een gaming console is voor games. Mij boeit het niet zo veel of m'n gedownloaded MKVs nou wel of niet op m'n PS4 afgespeeld kunnen worden. Daar is m'n HTPC voor.
Dat kan maar ik heb al apparaten genoeg. Ze moeten ook allemaal mijn enige TV delen dus waarom zou ik het dan niet makkelijk voor mezelf maken en alles door 1 apparaat laten uitvoeren. Dat geswitch van kanalen, afstandsbedieningen en dergelijke word je uiteindelijk ook zo zat. Jij hebt toch maar 1 mobiel waarmee je zowel kan bellen als internetten als spelletjes spelen? Dat is precies om dezelfde reden, anders had jij daar wel 3 verschillende apparaten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:30:
Ja, maar maakt dat uit? Is het een probleem als blijkt dat de volgende TR (dus na de aankomende) exclusief PS4 zou zijn? Het zou mij namelijk een zalige zorg zijn. Ik game omdat het leuk is en ik speel wat beschikbaar is. Is het niet beschikbaar dan ga ik het ook niet spelen. Ik ga er geen halszaak van maken, ik ga er geen ruzie om maken en ik ga zeker niet slechte of onware reclame verspreiden.
Nou ja, mij maakt het wel uit. Als ik één deel van een serie games erg leuk vond dan wil ik ook graag het vervolg meemaken (Dit gaat vooral op voor verhalende games). Als exclusiviteit dat in de weg zit vind ik dat jammer.

En nu vroeg ik mij dus af of deze situatie met TR zich al eerder voorgedaan heeft of dat dit een nieuw fenomeen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

weg
Heel soms kom je een echt goede reden tegen zoals "al mijn vrienden hebben de andere console, ik ga met hun meedoen. Maar verder ben ik die zemelaar liever kwijt dan rijk. Weer gewoon blij met wat je hebt en stop met bitchen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BM op 13-08-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:28:

Het Cloud gebeuren van MS wordt door velen met kritische ogen beschouwd. Het zou teveel afhankelijk zijn van internetsnelheden en daarom niet betrouwbaar zijn.

Maar hoe zit dat dan met PS Now. Daar wordt de gehele game gestreamed en velen beschouwen dit als een innovatie (met uitzondering van de bizarre prijzen).

Correct me if I'm wrong, maar PS Now is puur het beeld van de game streamen zoals Remote Play dat doet. Volgens mij is dat iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:28:

Ik ben dan meer voor een dienst dat je de game fysiek op je HDD zet zodat je geen last hebt van lag. Als je dan de game opstart wordt er een verbinding gemaakt met de server voor een check of je nog recht hebt om te spelen en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
embee schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:33:
[...]

Nou ja, mij maakt het wel uit. Als ik één deel van een serie games erg leuk vond dan wil ik ook graag het vervolg meemaken (Dit gaat vooral op voor verhalende games). Als exclusiviteit dat in de weg zit vind ik dat jammer.

En nu vroeg ik mij dus af of deze situatie met TR zich al eerder voorgedaan heeft of dat dit een nieuw fenomeen is.
Ja GTA: SA (exclusively on PS2) was uiteindelijk gewoon timed en later naar PC/Xbox gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Dat "remote play" is geen games delen maar "remote support". Jij stuurt gewoon jou stream door naar een andere ps4 (ipv bv twitch) en deze speler kan zijn controller commands weer naar jou sturen. Tel 1 en 1 bij elkaar op en je hebt "remote play". Nifty maar zeker niet nieuw.
Los dat het inderdaad niet het zelfde is, is het grootste verschil dat Microsoft het verplicht stelde. De tweede hands markt dood drukken en uitgevers de macht geven of je uberhaubt een keer je spelletje kon uitlenen aan een vriend.

Want die hele 'family sharing' waar ze mee kwamen was een prima concept, als een duwtje in de rug voor het aanschaffen van digitale games was het perfect geweest. Als ze maar gewoon de 'traditionele' disks erbij hadden gehouden dan was er alleen maar lof geweest voor die gedoemde E3 presentatie van vorig jaar.

Dat ze de Kinect er standaard bij deden was in mijn ogen een veel kleiner punt, maar in het zelfde thema: De keus van de consument inperken. Om zo ervoor te zorgen dat de Kinect-games wat beter gingen lopen, onder het mom van "ik heb hem toch, laat ik er dan ook gebruik van maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

[...]En nu vroeg ik mij dus af of deze situatie met TR zich al eerder voorgedaan heeft of dat dit een nieuw fenomeen is.
Zie een paar posts terug toen Sony(!) hetzelfde deed met GTA:San Andreas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 16:27
[...]

Zoals eerder gemeld onder andere met GTA.

Maar tevens ook met FinalFantasy (1/6 op NES/SNES, 7+ op Playstations)

Ook Oddworld is regelmatig van platform gewijzigd.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

loekf2 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:27:
en dan verschijnt UC4 eind 2015 en verkassen ze weer ?

Een gaming console is voor games. Mij boeit het niet zo veel of m'n gedownloaded MKVs nou wel of niet op m'n PS4 afgespeeld kunnen worden. Daar is m'n HTPC voor.
Ik snap nooit echt waarom de PS4 dan een 'game console' zou moeten zijn en XBO blijkbaar niet?

Wat is Injustice meer dan Killer Instinct? Wat is Driveclub meer dan Forza? Of Killzone dan Titantall? Om maar wat random games te pakken waar imho de games toch aan de XBO (vooralsnog) de betere zijn.

Om de specs of prestaties? Dus een intel is een game-CPU en AMD niet? (goh ironisch :P).
Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:30:
Ja maar dat deden ze al voor de afgelopen periode, en zo hier ook mensen die ontevreden zijn over hun X1 en toch liever een PS4 willen.
Gewoon non informatie.
Oh nu is het non informatie? De stelling was initieel toch duidelijk dat er 'niemand z'n console zou inruilen voor een ander', waar dat wel degelijk gebeurd (mede door het huidige nieuws).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ben zelf heel blij dat de 2.0 update van ps4 zich voornamelijk focused op gamen.
Al dat mkv en dlna gebeuren boeit mij nou niets want heb een mediaplayer.
Wil op mijn ps4 gamen en vooral gamen. En soms een bluraytje(maar gebruik ik mijn ps3 voornamelijk voor).
ALs je echt een alles in 1 wil neem je toch lekker een HTPC. Hoef je niet eens meer te streamen kan meteen op de HTPC en afspelen maar.

Zit zelf met een order voor een x1, maar eigenlijk omdat ik ook voor mijn rijbewijs wil gaan zit ik er sterk aan te denken deze toch maar te laten gaan. Puur voor alleen forza(die mij alleen maar teleurstelde sinds fm3) zou beetje erg veel geld zijn, en heb geen enkele exclusive gezien die ik wil hebben.
Ergens klinkt het in mijn tekst al logisch dat ik x1 niet haal.
Maar ergens knaagt het toch dat ik hem op zijn minst wil proberen.
De ps4 doet momenteel echt alles goed voor mij, en zou haast niet weten wat er beter zou moeten.
Dus lijkt me stug dat de x1 mij ineens laat verbazen over zijn features en dat ik niet meer anders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
v8power67 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:36:
Ben zelf heel blij dat de 2.0 update van ps4 zich voornamelijk focused op gamen.
Al dat mkv en dlna gebeuren boeit mij nou niets want heb een mediaplayer.
Wil op mijn ps4 gamen en vooral gamen. En soms een bluraytje(maar gebruik ik mijn ps3 voornamelijk voor).
ALs je echt een alles in 1 wil neem je toch lekker een HTPC. Hoef je niet eens meer te streamen kan meteen op de HTPC en afspelen maar.

Zit zelf met een order voor een x1, maar eigenlijk omdat ik ook voor mijn rijbewijs wil gaan zit ik er sterk aan te denken deze toch maar te laten gaan. Puur voor alleen forza(die mij alleen maar teleurstelde sinds fm3) zou beetje erg veel geld zijn, en heb geen enkele exclusive gezien die ik wil hebben.
Ergens klinkt het in mijn tekst al logisch dat ik x1 niet haal.
Maar ergens knaagt het toch dat ik hem op zijn minst wil proberen.
De ps4 doet momenteel echt alles goed voor mij, en zou haast niet weten wat er beter zou moeten.
Dus lijkt me stug dat de x1 mij ineens laat verbazen over zijn features en dat ik niet meer anders wil.
Verkoop dan je mediaplayer en koop xbox one. Stop PS4 in Xbox One, win win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

BlackMage schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:35:
[...]

Los dat het inderdaad niet het zelfde is, is het grootste verschil dat Microsoft het verplicht stelde. De tweede hands markt dood drukken en uitgevers de macht geven of je uberhaubt een keer je spelletje kon uitlenen aan een vriend.
Als je het nieuws toen goed gevolgd had wist je dat ze met retailers om tafel wilde zitten om ook de used games markt voor digital in het leven te roepen. Maar ook dat was niet goed genoeg volgens de shouters. Dit was overigens al gelijk na de e3 conference bekend gemaakt.
Want die hele 'family sharing' waar ze mee kwamen was een prima concept, als een duwtje in de rug voor het aanschaffen van digitale games was het perfect geweest. Als ze maar gewoon de 'traditionele' disks erbij hadden gehouden dan was er alleen maar lof geweest voor die gedoemde E3 presentatie van vorig jaar.
Het een kan je lastig mengen met het ander zonder misbruik in de hand te werken. Maar de rumormill zegt dat ze family sharing nog steeds willen gaan activeren met als beperking dat het alleen geld voor digitaal aangeschafte games.
Dat ze de Kinect er standaard bij deden was in mijn ogen een veel kleiner punt, maar in het zelfde thema: De keus van de consument inperken. Om zo ervoor te zorgen dat de Kinect-games wat beter gingen lopen, onder het mom van "ik heb hem toch, laat ik er dan ook gebruik van maken".
Dan heb je de kracht van de Kinect v2 maar voor een klein deel begrepen. Het is veel meer dan een game device. Sterker nog, ik gebruik hem niet eens voor spellen maar zou ook absoluut niet zonder willen zitten. Het maakt mijn entertainment ervaring veel rijker en is het geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Verkoop dan je mediaplayer en koop xbox one. Stop PS4 in Xbox One, win win.
Waarom win win ?? Heb nu mn ps4 voor games, mis 2 games met geen x1 in huis halen. Maar heb een mediaplayer die alles afspeelt. En ps4 via de laggy hdmi in is een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
v8power67 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:39:
[...]

Waarom win win ?? Heb nu mn ps4 voor games, mis 2 games met geen x1 in huis halen. Maar heb een mediaplayer die alles afspeelt. En ps4 via de laggy hdmi in is een no go.
Ja, maar als je de mediaplayer verkoopt, en een xbox koopt, dan heb je toch een mediaplayer (de xbox), en de games die je wilt spelen nu en in de toekomst :) Kan je nog steeds een auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

Ja, maar als je de mediaplayer verkoopt, en een xbox koopt, dan heb je toch een mediaplayer (de xbox), en de games die je wilt spelen nu en in de toekomst :) Kan je nog steeds een auto kopen.
Auto is er al ;)
Mja mediaplayer krijg ik niet veel meer voor, moet dan ook weer xbl halen en seasonpass voor fm5 etc.
IS gewoon serieus geld en dan moet maar blijken of ik het leuk vind of niet.
Order staat nog wel en kan bij bol na 14 dagen nog terug.
Misschien dat ik hem gewoon goed test.
Kan de x1 dalijk iso's spelen ? En volledige rips van bluray ?
Dat speel ik nu veel af. En gebruik de mediaplayer voor internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Maak nu eens een keuze. Ik kom al vanaf de launch opmerkingen tegen dat je wellicht een X1 ging kopen, dan weer niet, dan weer wel, en nu weer niet. :)

Als je blijkbaar echt geen enkele game interessant vind op de X1 (wat ik me gewoon niet kan voorstellen zoals ik hierboven aangaf) moet je hem niet kopen. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vraag me eigenlijk af wat de gemiddelde input-latency is van TV's waar mensen op spelen. Mijn vorige TV had een hogere latency dan de HDMI-ingang van de XBO. (~180ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
v8power67 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:45:
[...]

Auto is er al ;)
Mja mediaplayer krijg ik niet veel meer voor, moet dan ook weer xbl halen en seasonpass voor fm5 etc.
IS gewoon serieus geld en dan moet maar blijken of ik het leuk vind of niet.
Order staat nog wel en kan bij bol na 14 dagen nog terug.
Misschien dat ik hem gewoon goed test.
Kan de x1 dalijk iso's spelen ? En volledige rips van bluray ?
Dat speel ik nu veel af. En gebruik de mediaplayer voor internet radio.
Niet zeker wat voor bestanden rips van blurays zijn, maar Xbox One gaat dit kunnen in september:
  • 3gp audio
  • 3gp video
  • 3gp2
  • aac
  • adts
  • animated gif
  • asf
  • avi divx
  • avi dv
  • avi uncompressed
  • avi xvid
  • bmp
  • jpg
  • gif
  • h264 avchd
  • mjpeg
  • mkv
  • mov
  • mp3
  • mpeg 1 ps
  • mpeg 2
  • mpeg 2 hd
  • mpeg 2 ts
  • mpeg 4 h264 aac
  • mpeg 4 sp
  • png
  • tiff
  • wav
  • wma
  • wma lossless
  • wma pro
  • wma voice
  • wmv
  • wmv hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

Het levert waarschijnlijk nog geld op ook...

De verkoop van een PS4, met wat games en accessoires als een extra controller moet je daar zo 350 a 400 euro voor krijgen, de verkoop van een media speler.... 70 a 80 euro....
Aankoop van een Xbox 399,- advies (maar zullen in de praktijk zo'n 370 a 380 euro moeten brengen)
Bij de aankoop van je Xbox krijg je Forza gratis.... Hoef je dus niet meer te kopen...

Bovendien ga je er qua stroomverbruik op vooruit, je media-speler heb je inmiddels niet meer staan...

Aanschaf, 380 euro.... verkoop, 350+70 = 420 euro..... Kortom, de aanschaf van een Xbox levert jou dus geld op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

uchiha tijntje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:45:
[...]Maak nu eens een keuze. Ik kom al vanaf de launch opmerkingen tegen dat je wellicht een X1 ging kopen, dan weer niet, dan weer wel, en nu weer niet. :)

Als je blijkbaar echt geen enkele game interessant vind op de X1 (wat ik me gewoon niet kan voorstellen zoals ik hierboven aangaf) moet je hem niet kopen. Punt.
Sowieso; Bij twijfel, niet doen! Als jij echt blij bent met je huidige setup van 6 kastjes, 12 afstandbedieningen en 2 stroomblokken dan moet je dat lekker zo laten. Ik verklaar je voor gek maar thats just me ;)

Overigens moet de echte keuze voor een console niet zoiets basaals en irrelevants zijn als specificaties maar heel simpel; Waar spelen je vrienden.

De rest is niet interesant. Dan kan je spel X niet spelen. Who cares? Als het goed is niemand want zo belangrijk is een spel niet. Vrienden, gezelligheid en lol. Dat is veel belangrijker. En welk spel je dan speelt is echt niet spannend op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:39:
[...]
Als je het nieuws toen goed gevolgd had wist je dat ze met retailers om tafel wilde zitten om ook de used games markt voor digital in het leven te roepen. Maar ook dat was niet goed genoeg volgens de shouters. Dit was overigens al gelijk na de e3 conference bekend gemaakt.

[...]
Het een kan je lastig mengen met het ander zonder misbruik in de hand te werken. Maar de rumormill zegt dat ze family sharing nog steeds willen gaan activeren met als beperking dat het alleen geld voor digitaal aangeschafte games.

[...]
Dan heb je de kracht van de Kinect v2 maar voor een klein deel begrepen. Het is veel meer dan een game device. Sterker nog, ik gebruik hem niet eens voor spellen maar zou ook absoluut niet zonder willen zitten. Het maakt mijn entertainment ervaring veel rijker en is het geld meer dan waard.
Used games: Ze wilden inderdaad er mogelijkheden voor in het leven roepen. Maar alleen via aangesloten winkelketens en de uitgever kreeg een deel van de opbrengst. Dus verkopen via marktplaats zat er niet meer bij, en kleinere game winkels zouden buiten spel gezet worden. En de prijs zal natuurlijk vast komen te staan.

Sharing: Dat is een hele goede verbetering en iets wat zeker positief uitpakt voor het imago van Microsoft. Klantvriendelijk. Maar het blijft dat ze dit direct hadden moeten doen. Dit terugdraaien draait bij lange na niet de negatieve pr terug die hun eerste plannen hadden veroorzaakt. En bij de eerste 'turn around' waar ze terug kwamen op deze beslissing brachten ze het een beetje zoals "goed! we doen wat je wilt, maar dan krijg je family sharing ook niet, haha!" (niet zo dramatisch, maar zo kwam het wel over :P)

Kinect: Ik zei ook niet dat het een nutteloos ding was. Het is een geweldig stukje techniek dat naast gaming ook andere functies kan hebben zoals inderdaad gestures enzo. En het permanent scannen van de woonkamer om marketing gegevens te verzamelen (zeg niet dat ze het deden, maar het gevaar is er wel). Het ding moest er altijd aan hangen, dus je ze gaven mensen niet eens de keus om het alu hoedje op te zetten en de kinect in de doos te laten zitten. Wederom goed dat ze het nu optioneel hebben gemaakt, maar wederom hadden ze dit direct moeten doen om imagoschade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

[...]

Maak nu eens een keuze. Ik kom al vanaf de launch opmerkingen tegen dat je wellicht een X1 ging kopen, dan weer niet, dan weer wel, en nu weer niet. :)

Tja ben geen rijk persoon en dat weegt zwaar bij mij.
Er is echt geen enkele game die me enigszins boeit idd behalve fm5 en horizon 2.
Rest multiplatform haal ik op ps4.
Maar inderdaad is misschien slimmer wachten tot er wat meer exclusives zijn....
Moeilijk moeilijk.
X-Fighter schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:46:
[...]

Niet zeker wat voor bestanden rips van blurays zijn, maar Xbox One gaat dit kunnen in september:

[...]
Geen iso's dus en volledige rip is m2ts formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Het levert waarschijnlijk nog geld op ook...

De verkoop van een PS4, met wat games en accessoires als een extra controller moet je daar zo 350 a 400 euro voor krijgen, de verkoop van een media speler.... 70 a 80 euro....
Aankoop van een Xbox 399,- advies (maar zullen in de praktijk zo'n 370 a 380 euro moeten brengen)
Bij de aankoop van je Xbox krijg je Forza gratis.... Hoef je dus niet meer te kopen...

Bovendien ga je er qua stroomverbruik op vooruit, je media-speler heb je inmiddels niet meer staan...

Aanschaf, 380 euro.... verkoop, 350+70 = 420 euro..... Kortom, de aanschaf van een Xbox levert jou dus geld op!
Natuurlijk niet... De mediaplayers (die kleine kastjes) verbruiken minder dan 20 watt tijdens het afspelen van een film, en gebruik je alleen tijdens het kijken van een film. Een X1 gebruikt een veelvoud daarvan, en de PS4 gaat ie natuurlijk niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Wou al zeggen de ps4 gaat never niet weg, geniet volle teugen van dat ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:49:
[...]

Sowieso; Bij twijfel, niet doen! Als jij echt blij bent met je huidige setup van 6 kastjes, 12 afstandbedieningen en 2 stroomblokken dan moet je dat lekker zo laten. Ik verklaar je voor gek maar thats just me ;)

Overigens moet de echte keuze voor een console niet zoiets basaals en irrelevants zijn als specificaties maar heel simpel; Waar spelen je vrienden.

De rest is niet interesant. Dan kan je spel X niet spelen. Who cares? Als het goed is niemand want zo belangrijk is een spel niet. Vrienden, gezelligheid en lol. Dat is veel belangrijker. En welk spel je dan speelt is echt niet spannend op dat moment.
Hij heeft al eens kenbaar gemaakt in het Xbox One topic dat hij niet online games speelt, alleen met zijn broertje. Dus wat betreft online-gamen heeft hij helemaal geen console nodig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ps4 doet het goed voor de meeste mensen. Voor exclusive heb je een ander exclusive bij de tegenpartij. Meestal in de zelfde genre.

Het gaat er om welke console krachtiger is en dat is de ps4. Bij een groot deel van de mensen gaat het om de graphics en daarom verkoopt de ps4 zo goed.

Kan xbox nog zo veel film bestanden afspelen. Dat gaat de console niet helpen. Microsoft heeft ook meer nodig dan TR om meer sales te creeren.

Ik persoonlijk vind dat MS en SE niet goed bezig zijn. De reden dan ik gelijk TR had gekocht is omdat ik een vervolg wou spelen. Dus hoe meer sales hun hebben hoe groter de kans is op een vervolg. Als ik al had geweten dat er een vervolg kwam maar niet voor de ps4 had ik die dus ook lekker links laten liggen.

Ik hoop dat er in de toekomst ooit hetzelfde gebeurd met de xbox. Zodat jullie eens zien hoe dat is. Bijvoorbeeld dat de nieuwe Assasins creed exclusive word voor ps4. Of de nieuwe BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:29

Winkiller

De Mopperpot

Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:59:
Ik heb gelezen dat mensen de Xbox presentatie gisteren slecht vonden, ik deel die mening helemaal niet.... Genoeg leuke games
Pfff...ik heb een heleboel Commodere 64 lookalike games voorbij zien komen het eerste uur..... :')
Maar ik ben met je eens dat de presentatie goed was, deed zeker niet onder voor de E3 presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
[...]

Vrienden is inderdaad een belangrijk iets met consoles, al mijn maten spelen ook gewoon op de PS4, maar eerlijk ik ben ook echt voor de games.
Als ik qua consoles tegen elkaar moet zetten betreft (games die uitgekomen zijn en uitkomen) dan is er geen twijfel mogelijk dat de PS4 ver erboven uitsteekt.

De PS4 heb ik ook puur gemaakt op keuze van games en niet wat mijn vrienden doen, al ben ik uiteraard wel blij dat ze ook op de PS4 gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:52:Ik hoop dat er in de toekomst ooit hetzelfde gebeurd met de xbox. Zodat jullie eens zien hoe dat is. Bijvoorbeeld dat de nieuwe Assasins creed exclusive word voor ps4. Of de nieuwe BF.
Alsof wij hier lekker handenwrijvend en gniffeld zitten over het feit dat TR niet naar de PS4 komt. Dat zegt dus nu meer over jou dan over mij (en ja, ik voel mij dus aangesproken). Doe even normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Puc van S. schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:35:
Zoals eerder gemeld onder andere met GTA.

Maar tevens ook met FinalFantasy (1/6 op NES/SNES, 7+ op Playstations)

Ook Oddworld is regelmatig van platform gewijzigd.
Aha! Ja, GTA is niet raar dat ik dat gemist heb, dat is niet mijn genre.

Final Fantasy, inderdaad! Dat was ik vergeten. Dat had toen ook te maken met cartridges ten opzichte van schijfjes (goedkoper te produceren voor grote hoeveelheden data)

Deze generatie gebeurt er ook het omgekeerde, De nieuwste telg van de Metal Gear Solid serie wordt op XBO uitgebracht terwijl die spellen voorheen steeds op Playstations geintroduceerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:52:
Ps4 doet het goed voor de meeste mensen. Voor exclusive heb je een ander exclusive bij de tegenpartij. Meestal in de zelfde genre.

Het gaat er om welke console krachtiger is en dat is de ps4. Bij een groot deel van de mensen gaat het om de graphics en daarom verkoopt de ps4 zo goed.

Kan xbox nog zo veel film bestanden afspelen. Dat gaat de console niet helpen. Microsoft heeft meer nodig dan TR om meer sales te creeren.

Ik persoonlijk vind dat MS en SE niet goed bezig zijn. De reden dan ik gelijk TR had gekocht is omdat ik een vervolg wou spelen. Dus hoe meer sales hun hebben hoe hoger de kans is op een vervolg. Als ik al had geweten dat er een vervolg kwam maar niet voor de ps4 had ik die dus ook lekker links laten liggen.

Ik hoop dat er in de toekomst ooit hetzelfde gebeurd met de xbox. Zodat jullie eens zien hoe dat is. Bijvoorbeeld dat de nieuwe Assasins creed exclusive word voor ps4. Of de nieuwe BF.
Gaan we het nu weer over krachtiger consoles hebben?

1080p/60Hz op de ene console is het zelfde als 1080p/60hz op de andere console. De rest van de detailverschillen zie je alleen op moment dat je beide apparaten naast elkaar zet in het zelfde spel....
Maar goed, dan kan je niet gamen, dat gaat zo moeilijk op twee consoles te gelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Winkiller schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
[...]Pfff...ik heb een heleboel Commodere 64 lookalike games voorbij zien komen het eerste uur..... :')
Maar ik ben met je eens dat de presentatie goed was, deed zeker niet onder voor de E3 presentatie.
Ja, dat waren de games van de indie developers. Je kent ze wel, de grootste vrienden van de Sony en volgens vele de redders van de indie scene. Of zijn deze developers en hun games nu opeens niet meer zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:55:
[...]

1080p/60Hz op de ene console is het zelfde als 1080p/60hz op de andere console. De rest van de detailverschillen zie je alleen op moment dat je beide apparaten naast elkaar zet in het zelfde spel....
Maar goed, dan kan je niet gamen, dat gaat zo moeilijk op twee consoles te gelijk....
Maar je wilt wel het beste, en in 9/10 gevallen is de game vaak ook gewoon beter op de PS4, dat kun je niet ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

[...]1080p/60Hz op de ene console is het zelfde als 1080p/60hz op de andere console. De rest van de detailverschillen zie je alleen op moment dat je beide apparaten naast elkaar zet in het zelfde spel....
En stil staat. Vergeet vooral die niet. En owh ja, als je een vergrootglas hebt!. Ook pas dan zie je echt de verschillen. Maar als je het spel gewoon speelt vliegen die minuscule details je gewoon voorbij en zie je daar geen reet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:56:
[...]

Ja, dat waren de games van de indie developers. Je kent ze wel, de grootste vrienden van de Sony en volgens vele de redders van de indie scene. Of zijn deze developers en hun games nu opeens niet meer zo belangrijk?
Joh.... de importantie van Indie games hangt af van de windkracht buiten.... Het ene moment doen ze er niet toe en nog geen twee tellen later wordt er mee gepocht alsof ze de wereld harder laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:52:
Ik persoonlijk vind dat MS en SE niet goed bezig zijn. De reden dan ik gelijk TR had gekocht is omdat ik een vervolg wou spelen. Dus hoe meer sales hun hebben hoe groter de kans is op een vervolg. Als ik al had geweten dat er een vervolg kwam maar niet voor de ps4 had ik die dus ook lekker links laten liggen.

Een beetje kinderachtig vind je niet?

Maar wat me nog het meest verbaasd is dat als je had geweten dat het vervolg van Tomb Raider niet op de PS4 zou komen, je Tomb Raider niet zou hebben gespeeld? Met andere woorden. De 20+ uren die je genoten hebt van Tomb Raider zou je niet hebben willen ervaren, doordat je een sequel niet op hetzelfde platform zou kunnen spelen. Mind = blown...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:58:
[...]Maar je wilt wel het beste, en in 9/10 gevallen is de game vaak ook gewoon beter op de PS4, dat kun je niet ontkennen.
Jawel, dat kan ik. En ik niet alleen: http://www.totalxbox.com/...rames-a-second-after-all/

En ja, ik weet dat de patch voor 1080p/60hz voor de X1 er nog overheen moet maar vergeet niet dat met deze update ook de 10% GPU boost beschikbaar is. Dus dat trekt elkaar vast wel mooi recht.

Pfft, "het beste" en dan alleen maar specs kijken. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Maar je wilt wel het beste, en in 9/10 gevallen is de game vaak ook gewoon beter op de PS4, dat kun je niet ontkennen.
Waarom speelde dan iemand multiplatform games op de PS3? Echt een zinloze discussie die altijd maar weer terugkomt. Zoals diverse malen aangegeven gaat het om het totaal pakket en niet enkel en alleen over de grafische kant. Op welk platform spelen je vrienden, hoe belangrijk vind je het ecosysteem, wat vind je een fijnere controller, etc.

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-08-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin.... Wanneer je tijdens gamen nagenoeg tot geen verschil ziet, is er geen verschil.... Wat je dan "wilt" is feitelijk helemaal niet belangrijk, das namelijk niet meer dan een mening.

Maar over games die beter zijn.... Noem mij op de PS4 nu eens een "betere" racegame dan die op de Xbox One beschikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Yaz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

Jawel, dat kan ik. En ik niet alleen: http://www.totalxbox.com/...rames-a-second-after-all/

En ja, ik weet dat de patch voor 1080p/60hz voor de X1 er nog overheen moet maar vergeet niet dat met deze update ook de 10% GPU boost beschikbaar is. Dus dat trekt elkaar vast wel mooi recht.

Pfft, "het beste" en dan alleen maar specs kijken. Zo jammer.
Zie ook mijn zin 9/10
het beste voor mij is niet alleen specs, zie paar berichten terug.
Wel goed lezen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
[...]

De meeste spelen liever dezelfde game op een console met meer details dan niet. Het kost notabene even veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin.... Wanneer je tijdens gamen nagenoeg tot geen verschil ziet, is er geen verschil.... Wat je dan "wilt" is feitelijk helemaal niet belangrijk, das namelijk niet meer dan een mening.

Maar over games die beter zijn.... Noem mij op de PS4 nu eens een "betere" racegame dan die op de Xbox One beschikbaar zijn....
Ik heb het over de multiplats, kom op daar ging de discussie toch over?

Overigens tijdens het gamen zie je geen verschil inderdaad, maar met hetzelfde argument kun je beter Destiny op de 360 spelen want als je geen andere console heb kun je ook niet vergelijken dus is er geen verschil. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Origins op 13-08-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
[...]

Dat is de reden dat ik Destiny op de PS4 heb besteld. Voordeel is dat mijn HDD niet zo snel vol komt, dat gaat straks vanzelf als FH2 er komt en Halo gedownload wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
DeeSung schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:02:
[...]

De meeste spelen liever dezelfde game op een console met meer details dan niet. Het kost notabene even veel.

resulteerd ook in de betere verkopen.
Wou eigenlijk post wijzigen maar heb mezelf gequote xD.

En ja we hebben het puur over de multiplatforms.

[ Voor 16% gewijzigd door DeeSung op 13-08-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Origins schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:01:
[...]Zie ook mijn zin 9/10
het beste voor mij is niet alleen specs, zie paar berichten terug.
Wel goed lezen he :)
Kom dan eens met argumenten waarom jij een willekeurig spel op de PS4 het beste vind. Gewoon simpele meetbare argumenten. Dus niet "dat vind ik" of "dat is mijn mening" of "dat is algemeen bekend". Nee, gewoon echte argumenten. Daar waarover je dus kan discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Waarom kun je je dat niet voorstellen? Er zijn om precies te zijn 0 games uit en er komen om precies te zijn 0 games (TR heb ik even niet meegeteld) aan waarvoor ik een X1 zou willen. Andersom kan ik me voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld voornamelijk MP speelt weinig interesse in de huidige titels op de PS4 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:25 ]

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Hoe dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is er al sinds januari vorig jaar, zoals je kunt zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 13-08-2014 17:25 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.

LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!