Ps4 vs Xbox one

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 17.888 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-city schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Als je het zo isoleert tegen een zwarte achtergrond en vergelijkt ja. Maar als een casual gamer een PS4/X1 koopt met een aantal spellen geloof ik niet dat die allemaal per spel kunnen zien of het 30 of 60 fps is. Die zetten niet twee consoles naast elkaar met twee beelden om het te verschil te kunnen zien.
Probeer deze eens, horizontale beweging als in een fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
SinergyX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:09:
[...]

De tendens zal toch wel richting multi gaan, als ze de kans krijgen, zullen ze altijd proberen er een 2de platform bij te pakken, zeker nu architectuur veel dichter bij elkaar liggen dan vorige generatie.

Maar de vraag is ook voor PS4 exclusives, of ze hiervoor nog de PS3 groep erbij pakken. Ze gaven aan nog genoeg games en support te blijven geven naar de PS3, een nieuwe Uncharted zou best wel eens downscaled naar de PS3 kunnen komen, dan praat je toch ook niet meer over een exclusive?
Nee inderdaad, mijn inziens geen exclusive, maar ik zie dan ook echt geen downscaled Uncharted naar de PS3 gaan.

Maar in dat plaatje staat toch ook de categorie "Platform Only", oftewel op zowel PS3 als PS4, voor games zoals Flower of Flow. Er wordt toch een duidelijk onderscheid gemaakt tussen Platform Only en PS4/X1 Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
kimiferrari schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:45:
[...]

Heb je hier een (recente) bron van? Ik geloof namelijk niet dat de paar xbox 360 exclusives van MS meer hebben verkocht dan de vele exclusive van de PS3

bijvoorbeeld:
GT 5 is 9 miljoen keer verkocht
de Uncharted series is 17 miljoen keer verkocht.

En dit zijn pas 4 exclusives
Halo franchise is op zijn eentje al over de 20 miljoen (enkel kijkende naar Xbox 360), Gears of War geraakt ook aan 13-18 miljoen

[ Voor 4% gewijzigd door X-Fighter op 04-02-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Ik zie het ook wel, het gaat mij erom dat je het nu één op één vergelijkt. Een casual gamer die bijvoorbeeld NFS: Rivals en Tomb Raider voor de PS4 koopt, die zal niet altijd weten dat de ene 30fps is en de andere game 60fps zonder het één op één te kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41

Martinspire

Awesomeness

k-city schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:46:
[...]

Kijk even naar de categorieën in het lijstje. "Platform & PC Only", "PS4 Only"/"Xbone One only". Ze worden duidelijk gescheiden.
Dat zeg ik ook niet, maar vooral het aantal (hier is het nogal slecht te lezen als je de afbeelding niet wat groter zet) valt op en doet een indruk wekken die niet geheel terecht is.
[...]

Dance Central/Dance Revolution. En zo kan je ook tig unieke PS3 titels opnoemen, wat is je punt?
Dat er miljoenen exemplaren van verkocht zijn.
[...]

Dat is leuk voor Microsoft. De verkopen zijn wat dat betreft niet echt interessant voor de gamer zelf. Leuk voor Sony dat de PS4 voorloopt qua verkoop, maar wat heb ik daar aan?
Er werd toch gepraat over aantal verkochte games? Daar voeg ik even dit aan toe.
kimiferrari schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:45:
[...]

Heb je hier een (recente) bron van? Ik geloof namelijk niet dat de paar xbox 360 exclusives van MS meer hebben verkocht dan de vele exclusive van de PS3

bijvoorbeeld:
GT 5 is 9 miljoen keer verkocht
de Uncharted series is 17 miljoen keer verkocht.

En dit zijn pas 4 exclusives
Kinect Adventures: 20.91 miljoen, Halo 3: 11.87m, Halo ODST: 6.21m, Halo 4: 8.93m, Gears 1+2+3: 18.66m, Kinect Sports: 5.78m, Fable 3: 4.93, Forza 4: 4.14, Forza 3: 5,39, Forza 2: 4.01 (die je eigenlijk wel bij elkaar kunt tellen omdat GT5 even lang heeft geduurd qua ontwikkeling)

Maar de grootste bulk (voor beide platformen) is nog altijd COD, GTA, BF en AC.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 10:12
voxxel schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:56:
Ik vind 30 vs 60 fps vooral voelbaar in hoe vloeiend een spel loopt. Ik zie het ook wel, maar niet heel duidelijk. Hoe lager de framerate hoe stroperiger de besturing voelt. Tussen 60 en 120 merk ik ook nog wel verschil, maar dat is al veel kleiner.
Ik denk dat dit de beste reactie is mbt FPS..

Een spel spelen is meer dan alleen de beelden zien.. Het is ook de terugkoppeling van de beweging maken met je vingers en het terugzien op het scherm.

Bij snelle shooters op de pc zoals cod1 en CS:Go merk ik het verschil tussen 60 en 120 fps.. Ik zie het verschil niet, maar ik voel het wel. Het voelt inderdaad stroperig aan en het is vermoeiender voor je ogen om te spelen.

Ik heb ooit zonder dat ik het wist call of duty gespeeld met 85 fps, waardat ik normal 125 fps gebruik..
Na 2 minuten ging ik me afvragen waarom het spel zo moeizaam liep voor mijn gevoel. Het eerste wat ik controleerde was de FPS.. Die stond dus lager dan ik gewend was.. En dat op een 60hz monitor.

Al denk ik dat dit minder merkbaar is met een controller dan bij muis/tobo.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 04-02-2014 13:55 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laten we er nou niet een 'ik zie wel 120fps verschil' discussie maken, zeker als het gaat om 'ik voel het'. (sorry, jij 'voelt' 0,4ms? yeah right).
k-city schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:23:
Nee inderdaad, mijn inziens geen exclusive, maar ik zie dan ook echt geen downscaled Uncharted naar de PS3 gaan.

Maar in dat plaatje staat toch ook de categorie "Platform Only", oftewel op zowel PS3 als PS4, voor games zoals Flower of Flow. Er wordt toch een duidelijk onderscheid gemaakt tussen Platform Only en PS4/X1 Only?
Maar dat is juist mijn punt, de PC (win8 in dat geval) kan best op termijn onderdeel worden van 'het platform', vanuit de geruchten zou bv de Windows Store ook op de XBO komen, dan kan je dat simpelweg niet meer uit de vergelijking halen als dat aantal naar een console komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:17
SinergyX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:48:
Laten we er nou niet een 'ik zie wel 120fps verschil' discussie maken, zeker als het gaat om 'ik voel het'. (sorry, jij 'voelt' 0,4ms? yeah right).
[...]
Mensen zijn best goed in het aanvoelen van dit soort dingen. Maar wat je vooral merkt is het verschil in reactie (dus 0.4ms en dan 0.6ms en dan weer 0.5ms). Daarnaast zal je bij echt snel bewegend beeld zeker het verschil tussen 120-60-30 merken. Dat zal iedereen, de vraag is alleen of het echt storend is en hoeveel je er last van hebt. Sommige mensen wat meer dan anderen en er spelen zoveel factoren mee dat het zelfs van moment tot moment kan verschillen bij dezelfde persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city

[...]

Maar dat is juist mijn punt, de PC (win8 in dat geval) kan best op termijn onderdeel worden van 'het platform', vanuit de geruchten zou bv de Windows Store ook op de XBO komen, dan kan je dat simpelweg niet meer uit de vergelijking halen als dat aantal naar een console komt.
Dat de XBO dan opeens veel meer games heeft dankzij de Windows Store heeft toch niets te maken met dat die games ook nog steeds op de PC te spelen zijn? PC mag je wel bij platform rekenen als het om MS gaat, maar niet bij Sony?

En dat van die 120fps, daar zijn genoeg videos op youtube van te zien met tests die laten zien dat mensen wel degelijk het verschil tussen 60 en 120fps kunnen waarnemen en daarbij gaat het inderdaad om 'voelen' en niet zien.

[ Voor 4% gewijzigd door k-city op 04-02-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ja, really.. Dat verschil voel ik.. 120fps is trouwens 8,3ms. Niet 0,4. En als de argumenten zijn 'je ziet het toch niet' dan zijn tegenargumenten in die discussie wel van belang..

http://www.nu.nl/wetensch...nen-13-milliseconden.html

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 04-02-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

aicaramba schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:00:
[...]

Ja, really.. Dat verschil voel ik.. 120fps is trouwens 8,3ms. Niet 0,4. En als de argumenten zijn 'je ziet het toch niet' dan zijn tegenargumenten in die discussie wel van belang..

http://www.nu.nl/wetensch...nen-13-milliseconden.html
Dat gaat alleen om het tonen van een enkele (statische) afbeelding.

Maar wapper lekker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Martinspire schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:03:
[...]
Dat gaat alleen om het tonen van een enkele (statische) afbeelding.

Je weet dat elke frame statisch is he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

k-city schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:09:
[...]

Je weet dat elke frame statisch is he?

Maar bij games komt er daarna weer een nieuwe. Bij die proef niet waardoor het resultaat anders is. De beelden zijn afzonderlijk wel statisch, maar vormen met elkaar een vloeiend beeld. Daarbij heb je dus niet het voordeel van 13ms per beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Martinspire schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:20:
[...]

Maar bij games komt er daarna weer een nieuwe. Bij die proef niet waardoor het resultaat anders is. De beelden zijn afzonderlijk wel statisch, maar vormen met elkaar een vloeiend beeld. Daarbij heb je dus niet het voordeel van 13ms per beeld.
Dat begrijp ik, maar het bewijst ook niet het tegendeel. Hier een betere 'proef'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 19:34
haha wat blijft eurogamer toch een grappige website:
http://www.eurogamer.net/...duce-a-cut-price-xbox-one

Alsof de xbox one nu al een flop is en sales resultaten zwaar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele figuren zien inderdaad het verschil niet dat is wetenschappelijk bewezen met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
timpie81 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:36:
haha wat blijft eurogamer toch een grappige website:
http://www.eurogamer.net/...duce-a-cut-price-xbox-one

Alsof de xbox one nu al een flop is en sales resultaten zwaar tegenvallen.
Heb je wel zelf verder gelezen? Ze geven volgens mij duidelijk aan dat de XBO de meest succesvolle launch ooit zou hebben, als je niet naar de PS4 launch zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Martinspire schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:20:
[...]

Daarom dat de meeste mensen films ook niet als schokkerig ervaren.. Omdat de frames teveel op elkaar lijken zie je niet bewust het verschil tussen individuele frames.
Dat wil niet zeggen dat de meeste mensen in theorie meer frames kunnen onderscheiden..

Ik denk dat hierdoor vermoeiing ontstaat bij het kijken naar de beelden. Daarom dus ook termen als 'voelen' en 'vermoeiend voor de ogen'.
Neem een film als 'the bourne identity', tijdens een snelle vechtscene. Hoewel ik de beelden niet zie schokken, zijn de snelle vechtscenes erg vermoeiend om te kijken en heb ik het idee dat ik niet alles mee krijg.

Dat is ook precies waar deze hele discussie over gaat.. Er is een verschil tussen 'het beeld niet zien schokken' en 'het niet merken'.

Ik ben het er mee eens dat als je niet anders weet dan 30 fps, je er niet bewust last van hebt. Maar ik denk dat 'iedereen' bij vergelijk het verschil tussen 60 en 30 fps zal merken tijdens het spelen. Pas als je meer fps gewend bent, zal je gaan merken dat bij terugkeer naar minder fps, het niet meer zo fijn aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
k-city schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:40:
[...]

Heb je wel zelf verder gelezen? Ze geven volgens mij duidelijk aan dat de XBO de meest succesvolle launch ooit zou hebben, als je niet naar de PS4 launch zou kijken.
Zeker alleen de eerste alinea is erg grappig geschreven. Je hebt gelijk dat er meerdere argumenten staan over waar de xbox one succesvoller is zoals de attachrate.

Ik vind hun manier van schrijven altijd erg ovedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
aicaramba schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:40:
[...]

Daarom dat de meeste mensen films ook niet als schokkerig ervaren.. Omdat de frames teveel op elkaar lijken zie je niet bewust het verschil tussen individuele frames.
Dat wil niet zeggen dat de meeste mensen in theorie meer frames kunnen onderscheiden..

Ik denk dat hierdoor vermoeiing ontstaat bij het kijken naar de beelden. Daarom dus ook termen als 'voelen' en 'vermoeiend voor de ogen'.
Neem een film als 'the bourne identity', tijdens een snelle vechtscene. Hoewel ik de beelden niet zie schokken, zijn de snelle vechtscenes erg vermoeiend om te kijken en heb ik het idee dat ik niet alles mee krijg.

Dat is ook precies waar deze hele discussie over gaat.. Er is een verschil tussen 'het beeld niet zien schokken' en 'het niet merken'.

Ik ben het er mee eens dat als je niet anders weet dan 30 fps, je er niet bewust last van hebt. Maar ik denk dat 'iedereen' bij vergelijk het verschil tussen 60 en 30 fps zal merken tijdens het spelen. Pas als je meer fps gewend bent, zal je gaan merken dat bij terugkeer naar minder fps, het niet meer zo fijn aanvoelt.
Je merkt dit verschil zeker als je het vergelijkt. Vooral bij first person shooters online. Toen ik in China woonde had ik daar een laptop waar ik destijds BF3 op 30 frames mee kon spelen. Ik werd er nooit echt goed in. De keren dat ik thuis in Nederland kwam (1 keer per maand) en waar ik destijds op mijn pc op een gtx 590 speelde haalde ik 60 frames en ik wist niet wat ik zag. Ineens was mijn k/d 2x zo goed.

Ik kan geen first person shooters op 30 frames spelen, geen race games (daarom heb ik de nieuwe nfs ook nooit gekocht).

Al vind ik bijvoorbeeld Killzone en Ryse campaign niet storend ik ben het niet anders gewend in die games en ik kan gewoon weer mijn checkpoint herstarten als ik doodga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
timpie81 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Je merkt dit verschil zeker als je het vergelijkt. Vooral bij first person shooters online. Toen ik in China woonde had ik daar een laptop waar ik destijds BF3 op 30 frames mee kon spelen. Ik werd er nooit echt goed in. De keren dat ik thuis in Nederland kwam (1 keer per maand) en waar ik destijds op mijn pc op een gtx 590 speelde haalde ik 60 frames en ik wist niet wat ik zag. Ineens was mijn k/d 2x zo goed.

Ik kan geen first person shooters op 30 frames spelen, geen race games (daarom heb ik de nieuwe nfs ook nooit gekocht).

Al vind ik bijvoorbeeld Killzone en Ryse campaign niet storend ik ben het niet anders gewend in die games en ik kan gewoon weer mijn checkpoint herstarten als ik doodga.
Gelukkig dat titanfall wel 60fps gaat zijn :) Volgende generatie multiplatforms, dus cod en bf zullen ook wel 1080p en 60fps zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
timpie81 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Het is zeer zeker van belang wat voor soort games het zijn.. Ik zei ook al dat ik met name snelle shooters speel (persoonlijk noem ik bf3 niet heel erg snel) en dat het bij andere spellen veel minder op valt.. Ook zei ik eerder al het verschil maakt of je een muis/tobo gebruikt of een controller.. Een controller is een indirecte aansturing, terwijl dat muis direct is (als in een beweging wordt 1 op 1 op het scherm in beweging omgezet)..

Maargoed. Net als met resolutie kan ik me indenken dat het zo is dat gamers steeds veeleisender worden mbt fps. Persoonlijk zie ik liever HD resolutie met 60 fps dan Full HD resolutie met 30 fps, maar ik kan me indenken dat anderen daar anders over denken.

Waar een x aantal jaar geleden 480i nog prima was, moet je er nu niet meer mee aankomen.. Voor mij is het zo hetzelfde met fps.. Ik vind het verschrikkelijk dat Hollywood nog niet overstapt op 60 fps, want het stoort me regelmatig in (met name snelle) films, 60 fps kijkt veel ontspannender.

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 04-02-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hij vergeet voor het gemak even dat het internet hier doorgaans ook veel beter is en volgens mij is de kans groot dat ie thuis via bekabeling en in China via Wifi zat. Telt allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Telt allemaal mee. Ook dat het scherm en de zit positie van een laptop minder is, evt nog een mindere muis. Dat doet er allemaal niets aan af dat 60 fps een grooooot voordeel is tov 30 fps. No matter hoe erg je het wil bagitaliseren.

Natuurlijk is het verschil niet even belangrijk bij elk spel en zullen sommige het meer merken dan anderen, allemaal waar. Maar dat bijna niemand het merkt geloof ik niet zo. Niemand stoorde zich aan de resolutie van de telefoon voor dat de iphone met een retina scherm kwam, maar nu zullen niet veel mensen terug willen naar resoluties van voor het retina scherm. Net zoals ik niet terug wil naar 30 fps. Niet op de xbox, niet op de playstation, niet op de PC.

Ik ben echter bang dat gamedesigners graphics en resolutie belangrijker vinden dan fps en dat na een aantal jaren (bijna) alle console spellen weer gewoon 30 fps zijn, zowel op de xbox als op de playstation.

[ Voor 59% gewijzigd door aicaramba op 04-02-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Martinspire schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:36:
Maar de lijst bevat dus allereerst een lange lijst met games die gedeeld worden met PC (wat bij de eerste blik de suggestie wekt dat er meer PS4 games zijn maar in werkelijkheid is het lange lijstje dus niet exclusief, alleen niet op x1). Verder staan er dus ook arcade games bij, wat het niet helemaal eerlijk maakt. Tel je de AAA franchises dan is de lijst al vergelijkbaar.

Ik vind het verder wel grappig dat Infamous word genoemd als unieke game, gezien het in hetzelfde genre zit als Prototype en ook Crackdown. Maar Kinect heeft ook voor aardig wat nieuwe games gezocht. Of zijn we Dance Central alweer vergeten? En als je uniek wilt: Disneyland Adventure is ook behoorlijk anders dan wat je op de PS3 tegenkomt. En heb jij een Viva Pinata voorbij zien komen met een PS3 logo erop? Ik niet.

Sony heeft inderdaad meer verschillende games uitgebracht, maar die verkopen bij elkaar ongeveer evenveel als de exclusives van Microsoft. Dus als je naar het totaalplaatje kijkt, verschilt het elkaar maar weinig.
Laten we het vooral niet over hebben dat eigenlijk iedere exclusive van Microsoft na ieder deel zowat achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Laten we het daar dan inderdaad maar niet over hebben. :z

Wat een moddergegooi is dit weer zeg. En dat voor mensen met dezelfde hobby. d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-02-2014 23:10 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Wie zei laatst ook al weer dat PSN even stabiel was als XBL?

http://www.polygon.com/20...-store-and-network-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neeheee, dat komt omdat iedereen die update ging downloaden, dan wordt het erg druk :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig nergens last van gehad en vandaag weer een gratis game via psn+ (alweer de 4e ps4 game). Mij hoor je niet klagen :P

Dan zal psn er misschien wat vaker uit liggen (zelf bijna nooit last mee gehad maar goed...), ik ben 10x meer tevreden met psn+ dan dat ik ooit met xbox live ben geweest. Ik miste alleen de party chat op ps3 maar aangezien partychat ook beschikbaar is op ps4 bied live mij geen voordelen meer.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:37:
Gelukkig nergens last van gehad en vandaag weer een gratis game via psn+ (alweer de 4e ps4 game). Mij hoor je niet klagen :P

Dan zal psn er misschien wat vaker uit liggen (zelf bijna nooit last mee gehad maar goed...), ik ben 10x meer tevreden met psn+ dan dat ik ooit met xbox live ben geweest. Ik miste alleen de party chat op ps3 maar aangezien partychat ook beschikbaar is op ps4 bied live mij geen voordelen meer.
Lol, Je hoeft het niet goed te praten hoor, net als de halve sneer naar Xbox Live.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Geen idee hoe je uberhaupt 10x meer tevreden kunt zijn met een dienst die redelijk wat downtime heeft, tegenover een dienst die stabieler is, en meer diensten had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ach daarom..... Niets meer dan een halve trol..... Wat natuurlijk ook kan is dat zijn eisen betreffende online gaming 10x lager liggen dan Xbox Live kan bieden..... Tja, dan ben je natuurlijk snel tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Serieus, gaan mensen die alleen bij slecht nieuws in het PS4 topic berichten nu anderen een trol noemen? Zogenaamde bezorgdheid dat is pas trollen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door k-city op 05-02-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik dacht dat de discussie in dit topic op inhoud gevoerd moest worden? Toch jammer om te zien dat zelfs een moderator zich daar schijnbaar niet aan kan houden. Het fanboynisme druipt er aan alle kanten vanaf.. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
LuPo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:10:
Ik dacht dat de discussie in dit topic op inhoud gevoerd moest worden? Toch jammer om te zien dat zelfs een moderator zich daar schijnbaar niet aan kan houden. Het fanboynisme druipt er aan alle kanten vanaf.. :)
De meeste Xbox en Playstation fanboys houden het fanboyisme in ieder geval in dit topic en het consoletopic van hun voorkeur, op een moderator na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een moderator heeft buiten zijn fora gewoon dezelfde spreekrechten als jij en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Viel nogal moeilijk een discussie mee te voeren, wanneer je zegt dat je 10x blijer bent met PSN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 20:32
X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:22:
[...]

Viel nogal moeilijk een discussie mee te voeren, wanneer je zegt dat je 10x blijer bent met PSN...
10x is misschien denk ik wat overdreven. Voor mij is PSN en dus ook PS+ ook beter. Ik speel nooit online en krijg voor de PS+ abonnement dat ik heb toch wel "gratis" leuke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giorito
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:34
X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:22:
[...]

Waarom??? Het is zijn persoonlijke mening. Net als dat jij vind dat xbox live beter is dat is jouw mening. Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Toch wel raar dat ik die downtimes nooit meemaak. Terwijl ik toch iedere avond Killzone online doe. Echter geloof ik wel dat XB live minder downtime kent, omdat MS nu eenmaal een stuk meer ervaring heeft op dat gebied. Al met al, voor mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Het grappige is dat je alleen de specs feitelijk kan beoordelen. XboxLive > PSN en PS exclusives > XBox exclusives zijn beide gewoon meningen, maar waar men het over het algemeen wel eens is. Extreme fanboys daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
SinergyX schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:43:
Neeheee, dat komt omdat iedereen die update ging downloaden, dan wordt het erg druk :P
Dat is wel iets dat ze zouden moeten aankunnen vind ik. Toch lukt het blijkbaar niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Jarrichvdv op 05-02-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Het is ook bijna wel zeker dat xbox live stabieler is dan psn.
Maar psn plus maakt dat allemaal goed voor de gamers.
Athans in mijn ogen wel. Heb altijd xbox live gold gehad, en nooit echt problemen mee gehad.
Maar toch doet het me heel weinig, want game niet echt online, en met psn plus heb ik alsnog heel veel voordelen, en kan ik eventueel online gamen als ik dat wil.
En gewone psn heeft ook weer als voordeel dat veel free to play games niet achter een paywall zitten zoals bij xbox live volgens mij wel het geval is. En je kan Zover ik weet veel diensten gewoon gebruiken zonder psn plus te hebben, waar bij xbox live vrijwel alles achter de paywall zit(geen idee hoevere dit op dit moment nog geld).

En ik denk dat beide consoles zo anders gefoccused zijn, zoals x1 heel erg op entertainment is gefocussed, met kinect, met tv kijken. Waar de ps4 echt bijna volledig gefocussed is op gaming.
En dat zie je ook terug in de prijs, ps4 400 euro kaal, x1 500 euro met kinect.
Ook als je naar de hardware kijkt, ps4 echt volledig op gamen(betere en makkelijkere hardware keuze).
En de x1 op niet zoveel mindere maar gewoon degelijke hardware, maar juist zwaar op kinect en entertainment inspelen.

En ja ik zelf wil een console voor het gamen, en zie absoluut geen voordeel in alle extras van de x1(tegen ook een duurdere prijs). Maar dat kan misschien volledig omgegooid worden als ik er een keer meer gespeeld heb. En die tijd gaat vanzelf aanbreken als ik er geld voor heb(en hij te koop is in NL).
Maar tot die tijd is het voor de meeste gamers die voor een ps4 gekozen hebben gissen in hoeverre hij daadwerkelijk beter is dan een x1. Vergelijkings videos kunnen daarin helpen, betere graphics of betere FPS. Maar zolang je niet zelf hebt ervaren hoe de x1 in zijn werking is, is het giswerk.
Daarom is deze discussie eigenlijk wel kansloos, omdat vrijwel niemand beide consoles heeft staan.
Zodra ik ze beide heb zal ik eens een indepth vergelijking proberen te maken, die zo objectief mogelijk is(zover mogelijk natuurlijk iedereen heeft altijd voorkeuren).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Giorito schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:27:
[...]

Waarom??? Het is zijn persoonlijke mening. Net als dat jij vind dat xbox live beter is dat is jouw mening. Iedereen mag toch zijn eigen mening hebben?
Ja ik vind dan ook dat de lokale voetbalploeg hier beter is dan FC Barcelona. Allez nog van die goede argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelfs als je ze allebei zou hebben, zit je nog met het punt dat je niet dezelfde games voor beide consoles gaat kopen (wil je echt een 1 op 1 vergelijking maken).

Ik heb enkel van het weekend bij de MM even met de PS4 zitten spelen (stond ook een XBO btw), menu is wel opmerkelijk vloeiend en 'logisch', maar de controller gaat hem vooralsnog niet worden voor mij. Hij is stuk groter, maar de 'uitsteeksels' aan de onderkant zijn ook stuk rechter gezet, ligt niet echt fijn in m'n handen.

Meest bizarre verschil is wel het formaat, zeker als je ze naast elkaar ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
SinergyX schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:21:
[...]

Een moderator heeft buiten zijn fora gewoon dezelfde spreekrechten als jij en ik.
Precies, maar het moest hier om de inhoud gaan. En dat laat hij zelf compleet varen. Moet er dan van ons verwacht worden dat wij wel over de inhoud door blijven praten?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LuPo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:49:
Precies, maar het moest hier om de inhoud gaan. En dat laat hij zelf compleet varen. Moet er dan van ons verwacht worden dat wij wel over de inhoud door blijven praten?
Mwah, nu niet opeens precies op de regeltjes gaan zitten, het hele topic staat er vol mee, hij maakt daar weinig uitzondering op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nu maak je de fout om in een Xbox One vs PS4 topic je ervaringen met PSN+ op de PS3 te gaan vergelijken.... PSN+ voor de PS4, daar is nog weinig van bekend.... Net als de games die je straks bij een Live abonnement met de Xbox One krijgt...

Kijk, wat ik hier heel veel lees, PSN+ is beter van wege de gratis games, verder boeit het me niet omdat ik bijna niet online speel.... Althans meerdere mensen laten dit geluid horen (niet mijn mening overigens)

Nu vindt ik het vergelijk met PSN op de PS3 en de downtime die de PSN+ op de PS4 kent niet kunnen, twee verschillende platformen, hier bespreken we de nieuwste versies.

PSN en de gratis games op de PS3 horen dus helemaal niet thuis, ik kan anders ook wel beginnen met pochen dat mensen met een Xbox 360 de afgelopen maand gratis en for free Dead Island hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:52:
Nu maak je de fout om in een Xbox One vs PS4 topic je ervaringen met PSN+ op de PS3 te gaan vergelijken.... PSN+ voor de PS4, daar is nog weinig van bekend.... Net als de games die je straks bij een Live abonnement met de Xbox One krijgt...

Kijk, wat ik hier heel veel lees, PSN+ is beter van wege de gratis games, verder boeit het me niet omdat ik bijna niet online speel.... Althans meerdere mensen laten dit geluid horen (niet mijn mening overigens)

Nu vindt ik het vergelijk met PSN op de PS3 en de downtime die de PSN+ op de PS4 kent niet kunnen, twee verschillende platformen, hier bespreken we de nieuwste versies.

PSN en de gratis games op de PS3 horen dus helemaal niet thuis, ik kan anders ook wel beginnen met pochen dat mensen met een Xbox 360 de afgelopen maand gratis en for free Dead Island hebben gekregen
Gratis EN for free :D

Maar euhm XBL en Xbox One hebben ook wel problemen hoor, nuja ik heb er nog niets van gemerkt, maar klagen mensen niet over de party functies enzo? Ik game vaak online, gewoon niet met vrienden, dus dat zijn functies die ik niet vaak gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari

Nou de playstation 4 heeft deze al gehad of gekregen
- Contrast
- Resogun
- Don't Starve
- Outlast

Welke heeft de Xbox one gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city

PS3 en Xbox kan je wel degelijk bij de discussie halen. Als voorbeeld, jij was degene die door de 360 een rotsvast vertrouwen had in Xbox Live op de XBO. Zo hebben andere mensen dat in PS+ of PS4 Exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Er zijn nu al 3 gratis games op PSN plus ps4.
EN dat zijn resogun(extreem verslavend) outlast(nieuwe release sinds vandaag) en dont starve.
En je kan dan blij zijn dead island op 360, maar op psn plus ps3 is nu bioshock infinte en metro last light.
Zijn wel even heel ander soort kaliber dan dead island toch ?!?
Dus ook al past het hier niet volgens jou, een ervaring met psn plus op ps3, of xbox live op 360 zorgt wel voor de keuze die ze nu maken toch ??
Ik koos onder andere voor ps4 doordat ik psn plus briliant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
kimiferrari schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:57:
[...]

Nou de playstation 4 heeft deze al gehad of gekregen
- Contrast
- Resogun
- Don't Starve
- Outlast

Welke heeft de Xbox one gekregen?
NOG geen, maar daar is binnenkort meer info over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:39
Ik heb mijn keuze gebaseerd op onder andere wat mijn vrienden kopen. Die hebben / of zijn van plan een ps4 te kopen (eerst hadden 3 van de 8 een xbox 360, nu gaan ze allemaal voor de PS4). Vorige generatie had ik een xbox 360, maar die is 3x stuk gegaan en dat heeft bij mij ook meegewogen om een voor een ander merk te kiezen.

De PS4 is op dit moment nog matig qua games, had liever een race game gehad zoals Forza. Daarnaast had ik ook liever de controller van de xbox. Maar an sich is de PS4 een prima apparaat, zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:59:
[...]

NOG geen, maar daar is binnenkort meer info over
Precies, en daardoor kunnen sommige mensen toch zeggen dat ze PS+ beter vinden dan Xbox Live?
Ik denk niet dat MS ineens Forza 5 of Ryse gratis gaat geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:54:

Gratis EN for free :D

Maar euhm XBL en Xbox One hebben ook wel problemen hoor, nuja ik heb er nog niets van gemerkt, maar klagen mensen niet over de party functies enzo? Ik game vaak online, gewoon niet met vrienden, dus dat zijn functies die ik niet vaak gebruik :D
Party functions is een software ding, het werkt soms gewoon compleet onlogisch (party maken, ingame/party chat, party per game etc).

Ze hadden met de X360 imho 1 van de beste party systemen (invite systeem, out-game chat en join/invite game/session), zeker tov de PS3 manier (XMB is zo freaking traag), maar ze hebben dat op de XBO gewoon 'vaag' in elkaar gezet, onlogisch en onduidelijk (samen met friends/feed).

Hadden ze gewoon het party systeem van X360 1op1 over gezet (met extra function Multi-game support) en ze hadden voor mij nog steeds de betere*

*PS4 versie heb ik nog niet werkend gezien.
kimiferrari schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:02:

Precies, en daardoor kunnen sommige mensen toch zeggen dat ze PS+ beter vinden dan Xbox Live?
PS+ inderdaad, maar dat is slechts onderdeel vanPSN. PSN is het hele netwerk, gratis games zijn gewoon leuke goodies. Dan moet je wel de juiste dienst tegen de juiste dienst wegzetten, haal je PS+ erbij, kan je net zo goed PS3 PSN erbij halen en is het weer dramatisch.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 05-02-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

En infamous second son ziet er uit als een game die heel tof gaat worden :
http://i2.minus.com/i5YSAOepa62Nx.jpg
http://i6.minus.com/iRrqvoTRnpm6T.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a...22263446_1511387290_o.jpg
https://scontent-a-iad.xx...698930115_750985248_o.jpg
https://scontent-a-iad.xx...718930113_843479166_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a...62263432_1339666647_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a...825596769_327351134_o.jpg
https://scontent-b-iad.xx...68930098_1790303554_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a...95596762_1647988606_o.jpg
http://cdn.dualshockers.c.../02/inFamousSecondSon.jpg

Ziet er super mooi uit, maar dan komt er ineens deze screenshot :
http://i.imgur.com/X7M29Zl.jpg
En dat ziet er toch echt heel matig uit, aan de rechter kant zijn die huizen gewoon echt lelijk...
Hopen dat dit niet in de final game zo is :)
Maar als het er zo uitziet en speelt wat ik ervan gezien heb wordt dit een dikke ps4 exclusive.
(btw alles hiervandaan gehaald http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=763541)

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20

PBP

Die laatste screenshot lijkt me ook een jpg met compressie die uit een youtube filmpje is geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Laten we het hopen :) Want die andere screenshot zien er echt verschrikkelijk lekker uit!!!
Beetje een watch_dogs sfeertje kreeg ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:20

PBP

v8power67 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:16:
Laten we het hopen :) Want die andere screenshot zien er echt verschrikkelijk lekker uit!!!
Beetje een watch_dogs sfeertje kreeg ik ervan.
Als je de gameplay filmpjes bekijkt ziet het er meer dan prima uit voor een 'openworld' game. Vorige 2delen heb ik ook kapot gespeeld , ben benieuwd naar deze :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
v8power67 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:58:
Er zijn nu al 3 gratis games op PSN plus ps4.
EN dat zijn resogun(extreem verslavend) outlast(nieuwe release sinds vandaag) en dont starve.
En je kan dan blij zijn dead island op 360, maar op psn plus ps3 is nu bioshock infinte en metro last light.
Zijn wel even heel ander soort kaliber dan dead island toch ?!?
Dus ook al past het hier niet volgens jou, een ervaring met psn plus op ps3, of xbox live op 360 zorgt wel voor de keuze die ze nu maken toch ??
Ik koos onder andere voor ps4 doordat ik psn plus briliant vind.
Hier nog eentje. Was een echte xbox gamer. Echter PS+ heeftt me doen overstappen. De games die ze aanbieden daar kan MS niet eens bij in de schaduw staan. Plus dan toch betere hardware, 100€ goedkoper en een kleinere console die toch beter in de huiskamer past. En dan als megadruppel het feit dat de xbox heel erg gericht is op de USA. Plus het risico dat de NSA bij je naar binnen kijkt.

Maar ik blijf ook nog lekker op mijn 360 spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door P. vd Loo op 05-02-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

P. vd Loo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:20:
[...]

100€ goedkoper en een kleinere console die toch beter in de huiskamer past
Zou je dat laatste eens kunnen uitleggen? Woon je zo klein dat het verschil in formaat bepaald welke console je moet kopen?

Maar als ik eerlijk ben staat de Xbox One beter tussen mijn overige home-cinema componenten dan de afwijkende vorm van de PS4.... Een klein formaat is voor mij dus niet zo belangrijk, kans op warmte problemen wordt alleen maar groter. Uit de verschillende tests waarbij ze warmtebeeldcamara's hebben gebruikt wordt bevestigd dat de PS4 onder load warm wordt dat de Xbox One.

Bovendien, zoals ik net al schreef, ik heb liever recht toe recht aan ontwerp omdat dit hier in huis past. Ik ben ook erg blij met het gegeven dat MS hier een aanpassing in heeft gedaan..... Het was bij de 360 niet super, de PS3 (fat) kon je helemaal nergens mee combineren....

Nee doe mij het ontwerp van de Xbox One maar.... Lekker vierkant!

[ Voor 39% gewijzigd door Bullet NL op 05-02-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:29:
[...]

Zou je dat laatste eens kunnen uitleggen? Woon je zo klein dat het verschil in formaat bepaald welke console je moet kopen?

Maar als ik eerlijk ben staat de Xbox One beter tussen mijn overige home-cinema componenten dan de afwijkende vorm van de PS4....
Daar ga je toch niet op in, die zijn voorlaatste zin was al genoeg om te negeren.
kimiferrari schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:02:
[...]
Ja, maar het gaat vooral om PSN, dat geregeld downtime heeft, wat wel samenhangt met PS+ aangezien je er vanuit gaat dat je betaalt voor een degelijke service. Dan krijg je gratis games om het te doen vergeten, maar dat is maar hoe makkelijk je te koop bent... :)

[ Voor 37% gewijzigd door X-Fighter op 05-02-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Snap niet hellemaal waar jullie je druk om maken, zie niets mis met de voorlaatste zin...
Echt worden jullie soms betaald door microsoft ofzo ?
En dan andere trollen noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:29:
[...]

Maar als ik eerlijk ben staat de Xbox One beter tussen mijn overige home-cinema componenten dan de afwijkende vorm van de PS4....
Lees je nou echt alleen wat je zelf wilt? Hij zegt duidelijk dat PS+ hem heeft doen overstappen? Daarnaast de hardware, prijsverschil en de vorm/het design.
X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:31:
[...]

Daar ga je toch niet op in, die zijn voorlaatste zin was al genoeg om te negeren.
Wat is er mis met zeggen dat de hardware beter is? Dat is feitelijk meer correct om te zeggen dan dat XBL beter is dan PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
de tijd dat home cinema componenten standaard 43 cm ofzo breed zijn ligt al ver achter ons. Alles wijkt af. Een standaard ontbreekt. Ja dan wil ik apparaten liever klein hebben en liefst niet met een aparte voeding. Allemaal lastig.

Showen met je apparatuur en stapel cd's is zooo 1990. Ik heb het liever klein en compact.
Dit was niet de grootste afweging voor de consoles, die ben ik eigenlijk vergeten, want dat zijn de toch veel betere exclusives. Het zijn er ook nog eens veel meer dan op de Xbox.

Ik baal natuurlijk wel van mijn 83000 aan achievements ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door P. vd Loo op 05-02-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
k-city schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:35:
[...]
Wat is er mis met zeggen dat de hardware beter is? Dat is feitelijk meer correct om te zeggen dan dat XBL beter is dan PSN.
Ik bedoelde deze zin:

"Plus het risico dat de NSA bij je naar binnen kijkt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Ik bedoelde deze zin:

"Plus het risico dat de NSA bij je naar binnen kijkt."
Oh ok, excuus dan geef ik je wat dat betreft gelijk. Zat pas in de gewijzigde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:31:
[...]

[...]
Weet ik wel, maar het laat alleen maar zien dat er van alles nietszeggends bij wordt gehaald.... De betere hardware..... whoehahahah...... ;)

Wie maakt de SoC ook al weer voor Sony? En voor Microsoft? Oja.... Beide AMD..... Die van Sony moet dan wel beter zijn...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ah hij heeft lopen editten, had ik ook niet gelezen. Zon opmerking is idd niet nodig, maar dat sommige zo denken vind ik niet gek ;)
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:37:
[...]

Weet ik wel, maar het laat alleen maar zien dat er van alles nietszeggends bij wordt gehaald.... De betere hardware..... whoehahahah...... ;)

Wie maakt de SoC ook al weer voor Sony? En voor Microsoft? Oja.... Beide AMD..... Die van Sony moet dan wel beter zijn...... 8)7
Dit is echt de grootste onzin in het hele topic, alsof amd de ene soc niet anders kan maken dan de ander... De gpu is daadwerkelijk een stuk krachtiger. Met ook nog eens meer opties.

[ Voor 69% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
[...]

Ik wist niet dat de SoC de enigste hardware was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
ik heb die zin niet achteraf toegevoegd, zat er al in. Maar ik meen het nog ook. Ik heb mee aardig verdiept in de uitspraken van Snowden. Overigens nu een mooi boek over verschenen en sta er niet van te kijken als ze daadwerkelijk mee luisteren die NSA. Het meteen, en niet onderbouwd afdoen als onzin is kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

kimiferrari schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Ik wist niet dat de SoC de enigste hardware was |:(
Wou jij anders vertellen dat een verschillende blu-ray drive, HDD of netwerkkaart een echt verschil laat zien ik kwaliteit??? Kom op zeg, wat is het belangrijkste onderdeel van de console? Das toch de SoC?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
P. vd Loo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:39:
ik heb die zin niet achteraf toegevoegd, zat er al in. Maar ik meen het nog ook. Ik heb mee aardig verdiept in de uitspraken van Snowden. Overigens nu een mooi boek over verschenen en sta er niet van te kijken als ze daadwerkelijk mee luisteren die NSA. Het meteen, en niet onderbouwd afdoen als onzin is kortzichtig.
Het gaat er om dat je je focust op Microsoft, natuurlijk kan NSA mee luisteren... Net zoals bij alle telefoons met camera en microfoon, en de nieuwste tv's hebben ook allemaal camera en telefoon. Maar ze zullen enkel Xbox One kopers targeten, want dat zijn de terroristen in de bevolking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
[...]

En jij vindt het trollen als mensen zeggen dat ze PSN beter vinden dan XBL? "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet". Ze zouden jou als schoolvoorbeeld kunnen gebruiken voor de uitleg hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Maar dit geld dan natuurlijk ook voor sony, die kunnen net zo goed toegang geven tot de pseye en mics enz.
Kijk ik ben het met je eens dat het een mogelijkheid is, maar zonder direct bewijs zullen 99% van de mensen het niet geloven. En wordt je voor gek verklaart. Zo werkt deze maatschapij nou eenmaal, en dan achteraf allemaal verbaast staan als het toch gebeurt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
[...]

Hij bedoeld dat je een krachtiger apparaat krijgt voor €100 minder. Dan is de hardware toch beter? Of presteren nu ineens alle cpu's van intel even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:40:
[...]

Wou jij anders vertellen dat een verschillende blu-ray drive, HDD of netwerkkaart een echt verschil laat zien ik kwaliteit??? Kom op zeg, wat is het belangrijkste onderdeel van de console? Das toch de SoC?????
Als Tweaker/Gamer weet je toch ook dat dat de videokaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
k-city schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Als Tweaker/Gamer weet je toch ook dat dat de videokaart is?
Bij de Xbox One draait het niet alleen om gamen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
X-Fighter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:45:
[...]

Dan is de hardware van het apparaat toch nog steeds krachtiger, net zoals de kinect betere hardware heeft dan de ps eye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
[...]

Maar dat neemt dan toch niet weg dat de PS4 betere hardware heeft voor gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Snappen jullie zelf nog wel wat jullie zeggen ??
Eerst is het nee hardware ps4 is niet krachtiger want zelfde soc maker(amd) 8)7
En nu ineens draait het niet allemaal meer om gamen...
What the actual fuck :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dan heb jij je blijkbaar niet ver genoeg in verdiept.... AMD is ook een bedrijf uit de VS en staat daarmee ook onder de prism regelgeving. De NSA kan AMD dus net zo goed verplichten om een back-door in de PS4 in te bouwen.

Sony maakt in de PS4 ook gebruik van schrijven van WD, gaat dus het zelfde voorop....

Daarbij, als bombshell.... Verschillende studio's van Sony zijn gevestigd als bedrijf in de VS, vallen dus allemaal onder de NSA/Prism.... Om je dus druk te maken dat Microsoft dingen moet doen die Sony niet hoeft....... Hahahhahahahahahahahah 8)7

Echt serieus, Prism tegen Microsoft en voor Sony te laten pleiten slaat echt nergens op, Sony en Microsoft hebben er beide echt evenveel last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
[...]

Nee dat begrijp ik, maar om nou te zeggen dat de XBO betere hardware heeft is hetzelfde als te zeggen dat PSN beter is dan XBL. Hou het dan bij je oorspronkelijke mening, dan geloven sommige mensen je tenminste nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
k-city schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:49:
[...]

Nee dat begrijp ik, maar om nou te zeggen dat de XBO betere hardware heeft is hetzelfde als te zeggen dat PSN beter is dan XBL. Hou het dan bij je oorspronkelijke mening, dan geloven sommige mensen je tenminste nog...
Ik geloof dat op dit moment PS4 krachtiger is, maar dat dit nog gaat veranderen. Dit is niet berust op logica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ruben0s schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:43:
[...]

Hij bedoeld dat je een krachtiger apparaat krijgt voor €100 minder. Dan is de hardware toch beter? Of presteren nu ineens alle cpu's van intel even goed?
Dan schrijft hij het wel erg beroerd op....

Je hebt beter en slechter.... en sneller (prestaties) en langzamer.
Hij schrijft echt beter, dus "slechter" daar is de tegenstelling van. Dus niet het woord langzamer wat hij vermoedelijk bedoeld...

Wanneer de ene auto 120Km/u kan rijden, en da andere haalt 130km/u dan is de eerste toch niet slechter? Hij is langzamer.... Dat is het enige....

Beter of slechter zeggen iets over de kwaliteit, sneller of langzamer zeggen iets over de prestaties. Kom boys, dit basisschoolniveau valt toch niet te ontkennen?
v8power67 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:46:
Snappen jullie zelf nog wel wat jullie zeggen ??
Eerst is het nee hardware ps4 is niet krachtiger want zelfde soc maker(amd) 8)7
En nu ineens draait het niet allemaal meer om gamen...
What the actual fuck :/ :/
Ik snap het prima, hij maakt een fout, ik niet.... zie hier boven....

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 05-02-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Dan heb jij je blijkbaar niet ver genoeg in verdiept.... AMD is ook een bedrijf uit de VS en staat daarmee ook onder de prism regelgeving. De NSA kan AMD dus net zo goed verplichten om een back-door in de PS4 in te bouwen.

Sony maakt in de PS4 ook gebruik van schrijven van WD, gaat dus het zelfde voorop....

Daarbij, als bombshell.... Verschillende studio's van Sony zijn gevestigd als bedrijf in de VS, vallen dus allemaal onder de NSA/Prism.... Om je dus druk te maken dat Microsoft dingen moet doen die Sony niet hoeft....... Hahahhahahahahahahahah 8)7

Echt serieus, Prism tegen Microsoft en voor Sony te laten pleiten slaat echt nergens op, Sony en Microsoft hebben er beide echt evenveel last van...
Not,
eventuele backdoors zijn eenvoudiger te plaatsen in een OS dan op een GPU of HDD.
Daarnaast vind ik het vasnzelfsprekender dat een amerikaands bedrijf meewerkt aan dubieuze amerikaanse praktijken dan als een japans bedirjf dat zou doen. Ieder groot bedrijf heeft vestigingen in het buitenland, maar die moeten allen wel verantwoording afleggen aan de moeder.

Ik acht de kans op een backdoor in de Xbone in ieder geval stukken groter dan die in de PS4. Kotm dan ook nog het feit bij dat iedere xbone geleverd wordt met Kinect. je mag ervan uitgaan dat het merendeel wordt aangesloten.

Het is niet voor niets dat de Nederlandse overheid onlangs heeft geadviseerd om webcams af te plakken wegens het risico op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:47
Krachtiger kan de PS4 hardware best zijn, maar kwalitatief beter vind ik een rare opmerking.
Bij kwaliteit denk ik aan levensduur, en die zijn denk ik bij beide goed. Hoewel ik rond de launch meer las over uitval aan PS4's dan aan kapotte Xbox One's (enige waren een aantal met een defecte drive), maar dat zegt nog helemaal niks imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59
Wat wel echt als een tang op een varken slaat is de stelling dat omdat AMD de soc's voor zowel de X1 als de PS4 levert ze dan maar even goed zullen zijn. WTF. ff de feiten erbij pakken:

- X1: 768 GCN cores @ 853Mhz, waarvan 10% niet bruikbaar voor games
- PS4: 1152 GCN cores (@ vermoedelijk 800Mhz).

Wat trouwens ook vaak vergeten wordt, is het feit dat de PS4 soc aangepast is met meer ACE's, of beter gezegd, evenveel ACE's als de R9 290x... Dat belooft nog wat voor GPGPU taken, en een tipje van de sluier hebben we kunnen zien in The Sorceror techdemo. Vaak wordt namelijk gedaan alsof alleen de X1 soc flink customised is, en de PS4 gewoon een AMD Pitcairn is + cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
Bullet NL schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:53:
[...]

Dan schrijft hij het wel erg beroerd op....

Je hebt beter en slechter.... en sneller (prestaties) en langzamer.
Hij schrijft echt beter, dus "slechter" daar is de tegenstelling van. Dus niet het woord langzamer wat hij vermoedelijk bedoeld...

Wanneer de ene auto 120Km/u kan rijden, en da andere haalt 130km/u dan is de eerste toch niet slechter? Hij is langzamer.... Dat is het enige....

Beter of slechter zeggen iets over de kwaliteit, sneller of langzamer zeggen iets over de prestaties. Kom boys, dit basisschoolniveau valt toch niet te ontkennen?

[...]

Ik snap het prima, hij maakt een fout, ik niet.... zie hier boven....
Fout, beter zegt niets over kwaliteit, het zegt slechts dat het beter is volgens een bepaalde meetmethode. Welke meetmethode is niet aangegeven.

Hoezo basisschoolniveau 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:En het topic gaat op slot. We zullen wel zien wanneer dit topic weer open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Bij wijze van proef gaat dit topic weer open, voornamelijk om de PS4 en SBO topics schoon te houden.

-Probeer objectief te blijven
-Speel niet op de man
-Ga niet persoonlijk reageren op mensen, als je denkt dat een post niet door de beugel kan doe dan een TR

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

met zo\n begin wel ja

[ Voor 73% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wel nee, prima.... Discussie moet er zijn en blijven, je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn. Hoop alleen dat mensen persoonlijke meningen kunnen onderscheiden van ander getrol en op de manspelerij.

Je zou in dit topic best een discussie kunnen voeren waarom een specifiek spel exclusief blijft, of technische zaken als DLNA support.

Mensen moeten alleen niet te persoonlijk gaan worden, ik ben de afgelopen dagen al een paar keer aangevallen op het feit dat ik een Moderator ben, nou die hebben ook gewoon een eigen mening. Ik post in spielerij, iets waar ik zelf als mod helemaal niets mee van doen heb. Kan hier dan ook gewoon mijn mening uiten.

Ja, het bovenstaande is off-topic in deze discussie, maar vooral bedoeld om duidelijk te maken dat indien je een probleem hebt met een bericht van mij je er normaal over kan discussiëren of dat je mij een DM stuurt.... Een Topic Report naar de spielerij mod's mag natuurlijk ook.

niet inhoudelijk

Ik heb gelezen dat mensen de Xbox presentatie gisteren slecht vonden, ik deel die mening helemaal niet.... Genoeg leuke games, een verrassing in de zin van een exclusief spel en als klap op de vuurpijl net voor de persconferentie een hele mooie lijst met uitbreidingen van het Xbox OS.

[ Voor 48% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Hoeveel voorbeelden van exclusives die niet Sony of Microsoft als publisher hebben zijn er eigenlijk voor PS4 en XBO?

En dan bedoel ik niet exclusieve content voor het één of ander, maar echt hele spellen.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Frankaro schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:04:
[...]

Natuurlijk is er genoeg positiefs te zeggen over de Xbox One :)
Gelukkig wel, ik kan met een maand of twee lekker mijn MKV's streamen vanaf mijn NAS in de meterkast naar mijn Xbox.... Dan kan mijn HDI Dune Prime waarschijnlijk marktplaats op...

Ik ben dus heel blij met deze functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:47
niet inhoudelijk

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Goed begin mensen, de eerste posts zijn alweer richting de TC.

Nogmaals GEEN discussie op de man maar gewoon over de producten diensten op zich
Nog zo'n actie en hier kan ook weer een slotje op en dan blijft een eider lekker in "zijn/haar" eigen topic

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2014 12:15 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

embee schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:04:
Hoeveel voorbeelden van exclusives die niet Sony of Microsoft als publisher hebben zijn er eigenlijk voor PS4 en XBO?
Niet echt heel relevant denk ik. Het is algemeen bekend dat Microsoft liever externe publishers vraagt om een spel exclusief te ontwikkelen voor de X1. Neem bijvoorbeeld Epic of Bioware in de vorige generatie als voorbeeld. Of Insomniac Games en Capcom deze generatie. Je kan er ook voor kiezen om in plaats hiervan de complete studio te kopen (ala Sony vaak doet) maar wat bereik je hier precies anders mee?

Beide bereikt hetzelfde. Mooie spellen geheel gemaakt naar de mogelijkheden van 1 specifiek platform. Niets mis mee, lekker zo laten.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Jammer dat je de bijdrage van jezelf hebt verwijderd. Om dan toch op je reactie in te gaan. Kritiek is onderbouwd en staat open voor discussie. Dat is wat vaak mist in deze discussie en daarom is het meer "uitlokken van een reactie".

Laten we hopen dat dit nu niet gebeurt. Ik vind een discussie altijd wel leuk maar het moet wel ergens over gaan. Vooral argumenten als "ik vind dat", "dat is mijn mening" of "ik voel dat gewoon zo" zijn een doodsteek voor discussies, laten we ook deze argumenten proberen te voorkomen.

Gamertag: YazNL

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.

LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!