Laten we het wel op basis van ervaringen en feiten houden mensen. Zonde als er een slotje op komt!
Het mooiste zou zijn als er hier een paar mensen zouden posten die beide consoles in huis hebben. Die ervaringen zijn in deze discussie waardevol. Om de ervaringen van van persoon 1 met console a en de ervaringen van persoon 2 met console b te vergelijken is niet echt heel boeiend. 
Dus... zijn er mensen met beide consoles, en wat zijn jullie ervaringen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Over een paar jaar als ik werk en toch het geld hebuchiha tijntje schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:32:
Het mooiste zou zijn als er hier een paar mensen zouden posten die beide consoles in huis hebben. Die ervaringen zijn in deze discussie waardevol. Om de ervaringen van van persoon 1 met console a en de ervaringen van persoon 2 met console b te vergelijken is niet echt heel boeiend.
Ik zou het waarderen wanneer mensen de termen als bullshit en zo achterwege laten. De volgende keer wanneer je dit typt, vraag je je dan eens af of je een inhoudelijk argument aan het typen bent, of je post maar beter achterwege kunt laten.
De claim dat de PS4 50% sneller is, is terug te vinden in dingen als de de max TFLOPS, het dubbel aantal ROPS en het aantal stream processors. Natuurliljk is dit allemaal net zo veelzeggend zoals vroeger het aantal MIPS, maar ook het aantal MIPS is een indicatie. Wat het wel aangeeft, is dat de PS4 op een aantal belangrijke punten een hoger plafond heeft dan de X1. En dat het dus niet om een enkel onderdeel gaat, wat de kans dat de PS4 het volledige potentieel kan uitnutten ook weer groter maakt.
Vergeet verder niet dat ESRAM een noodgreep is, omdat iedereen wist dat DDR3 niet snel genoeg zou zijn. Zolang het past in 32 MB werkt het prima, maar 32 MB is zeer beperkt in een 1080p scenario. Verder was GDDR5 voor de PS4 al vrij snel besloten, maar door een snelle kostendaling van GDDR5 geheugen kon Sony op het laatste moment van 4 GB naar 8 GB gaan. En nogmaals (voor de mensen die dit draadje niet continu lezen), Sony heeft nog optimalisaties aan de L2 cache doorgevoerd, een extra datapad voor de GPU en het aantal compute sources opgevoerd naar 64 (ik weet zelf even niet wat dat laatste precies is). http://techreport.com/new...sole-custom-amd-processor
Naar mijn idee is er op de PS4 ook nog genoeg te tunen en omdat de overall architectuur van de PS4 naar mijn idee simpeler en robuuster in elkaar zit, durf ik de stelling wel aan dat de huidige engines op de PS4 nog weinig gebruik maken van deze optimalisaties. Daar heb ik dus geen bron voor, maar zelf zie ik ook weinig substantieel bewijs dat optimalisaties voor ESRAM en driver upgrades de X1 op hetzelfde niveau brengt als de PS4. Terwijl er genoeg mensen op dit draadje dat wel roepen.
Naar mijn idee wordt ook de invloed van MS op consoles wat dikker aangezet dan realistisch is. Zo is het hele concept van Kinect ingegeven door het succes van de Wii en was Sony ook al voor de XBox bezig met online gaming met de PS2 en kon je op de PS3 met MAG al met 256 mensen online spelen.
Wikipedia: PlayStation 2 online functionality
Wikipedia: MAG (video game)
Dat concurrentie altijd goed is, is weer iets anders. Zo zou bijvoorbeeld de Steam Box de traditionele console bouwers ook weer nieuwe inzichten kunnen geven.
De claim dat de PS4 50% sneller is, is terug te vinden in dingen als de de max TFLOPS, het dubbel aantal ROPS en het aantal stream processors. Natuurliljk is dit allemaal net zo veelzeggend zoals vroeger het aantal MIPS, maar ook het aantal MIPS is een indicatie. Wat het wel aangeeft, is dat de PS4 op een aantal belangrijke punten een hoger plafond heeft dan de X1. En dat het dus niet om een enkel onderdeel gaat, wat de kans dat de PS4 het volledige potentieel kan uitnutten ook weer groter maakt.
Vergeet verder niet dat ESRAM een noodgreep is, omdat iedereen wist dat DDR3 niet snel genoeg zou zijn. Zolang het past in 32 MB werkt het prima, maar 32 MB is zeer beperkt in een 1080p scenario. Verder was GDDR5 voor de PS4 al vrij snel besloten, maar door een snelle kostendaling van GDDR5 geheugen kon Sony op het laatste moment van 4 GB naar 8 GB gaan. En nogmaals (voor de mensen die dit draadje niet continu lezen), Sony heeft nog optimalisaties aan de L2 cache doorgevoerd, een extra datapad voor de GPU en het aantal compute sources opgevoerd naar 64 (ik weet zelf even niet wat dat laatste precies is). http://techreport.com/new...sole-custom-amd-processor
Naar mijn idee is er op de PS4 ook nog genoeg te tunen en omdat de overall architectuur van de PS4 naar mijn idee simpeler en robuuster in elkaar zit, durf ik de stelling wel aan dat de huidige engines op de PS4 nog weinig gebruik maken van deze optimalisaties. Daar heb ik dus geen bron voor, maar zelf zie ik ook weinig substantieel bewijs dat optimalisaties voor ESRAM en driver upgrades de X1 op hetzelfde niveau brengt als de PS4. Terwijl er genoeg mensen op dit draadje dat wel roepen.
Naar mijn idee wordt ook de invloed van MS op consoles wat dikker aangezet dan realistisch is. Zo is het hele concept van Kinect ingegeven door het succes van de Wii en was Sony ook al voor de XBox bezig met online gaming met de PS2 en kon je op de PS3 met MAG al met 256 mensen online spelen.
Wikipedia: PlayStation 2 online functionality
Wikipedia: MAG (video game)
Dat concurrentie altijd goed is, is weer iets anders. Zo zou bijvoorbeeld de Steam Box de traditionele console bouwers ook weer nieuwe inzichten kunnen geven.
Er werd gesteld dat de totale performance van de PS4 50% hoger lag, dat is dus wel totale bullshit. Dat jij dat niet als argument wilt accepteren en liever in een excelsheet rond wilt hangen is prima, maar de stelling is nog altijd onwaar. Ook 25% is gewoon complete onzin.
Ruwe performance is overigens zinloos om te meten, geen enkele applicatie of game zal iets aan ruwe performance hebben als het geheel eromheen er niet op gebouwd is. Je kunt een processor hebben van 100 miljoen terahertz en toch maar 1% kunnen benutten, simpelweg omdat de controller niet meer aan kan e.d.
En zolang we nog alleen games zien die gebouwd zijn met test-hardware of geport worden van andere platformen, is elke vergelijking ook volkomen zinloos.
Ruwe performance is overigens zinloos om te meten, geen enkele applicatie of game zal iets aan ruwe performance hebben als het geheel eromheen er niet op gebouwd is. Je kunt een processor hebben van 100 miljoen terahertz en toch maar 1% kunnen benutten, simpelweg omdat de controller niet meer aan kan e.d.
En zolang we nog alleen games zien die gebouwd zijn met test-hardware of geport worden van andere platformen, is elke vergelijking ook volkomen zinloos.
[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2014 17:36 ]
En daarom is het dus ook complete onzin om een statement omtrent totale performance te maken (zowel voor als tegen 50% totale performance), want dat is inderdaad niet meetbaar.
We gaan het snel genoeg zien. Hoe meer multillatform games beter zijn op de ps4 hpe duidelijker het wordt toch.
Zie graag de x1 op zelfde niveua komen zodat alle gamers wereld wijd dezelfde ervaring krijgen. Alleen denk ik dat dit gebeurt een kleine kans heeft.
Maar als de x1 hier in nederland uitkomt is er een kans dat ik hem toch haal. Gewoon om er ervaring mee op te doen. Is het niets verkoop ik hem weer. Vind beetje testen wel leuk ben wel benieuwd naar de verschillen tussen x1 en ps4 op features gebied.
Maar vergeten btw hellemaal dat nba 2k14 op beide consoles ook identiek is. Dus wie weet liggen ze toch dichterbij mekaar dan gedacht. Maar we gaan het in de toekomst meemaken. Ook al wint de ps4 voor mij het komende maanden alleen al op exclusives. Maar om het eerlijk te maken ga ik me eens meer verdiepen op de exclusives van de x1. ( huidige en komende).
Zie graag de x1 op zelfde niveua komen zodat alle gamers wereld wijd dezelfde ervaring krijgen. Alleen denk ik dat dit gebeurt een kleine kans heeft.
Maar als de x1 hier in nederland uitkomt is er een kans dat ik hem toch haal. Gewoon om er ervaring mee op te doen. Is het niets verkoop ik hem weer. Vind beetje testen wel leuk ben wel benieuwd naar de verschillen tussen x1 en ps4 op features gebied.
Maar vergeten btw hellemaal dat nba 2k14 op beide consoles ook identiek is. Dus wie weet liggen ze toch dichterbij mekaar dan gedacht. Maar we gaan het in de toekomst meemaken. Ook al wint de ps4 voor mij het komende maanden alleen al op exclusives. Maar om het eerlijk te maken ga ik me eens meer verdiepen op de exclusives van de x1. ( huidige en komende).
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik wil net zo graag als iedereen hier dat alles goed gelijk opgaat tussen beiden consoles (zoals vaker gezegd: ben gek op concurrentie binnen deze markt), maar zeggen dat bv sport games even goed draaien op beiden consoles is even veel zeggend als dit:v8power67 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:23:
Spelunky/Commander Keen/The Binding of Isaac/Call of Duty (ja,, ik ging daar) lopen op beiden consoles even goed, ze zullen dus wel even snel zijn.
Op het gebied van performance verschillen kan je alleen vergelijken daar waar er wél verschil is en niet waar er géén verschil is. Net als met de PS2 en Xbox kan je namelijk ook zeggen ''we dev'en de game op de PS2 en poorten 'm met dezelfde instellingen naar de Xbox, die draait 'm toch wel'' oftewel een 'luie' port omdat je je doelstellingen voor de game toch al behaald hebt en dat kan hier ook altijd van toepassing zijn als de performance, graphics etc exact hetzelfde zijn. Daarom focus je je juist op degene die dat níet zijn.
Maar als Msoft Titanfall straks op 1080 60fps krijgt (kleine kans maar toch), of bij games als Watch Dogs, Destiny etc er zga geen performance verschillen zijn ben ik overtuigd en dan is deze discussie ook afgelopen. Dan zal het verschil puur bij de exclusives en bepaalde multiplatform titels liggen.
Denk dat mensen nu heel snel gaan concluderen dat ik een Xbox hatert ben, maar ik wil 'm alsnog wel hebben hoor
[ Voor 24% gewijzigd door Brutal1ty op 02-02-2014 18:47 ]
Wie heeft er dan geschreven dat de totale performance van de PS4 50% hoger ligt? Ik kan een post gemist hebben, maar de posts die ik gelezen (en geschreven) heb, geven aan waar de verschillen in de hardware zitten, maar niemand die dan meteen de conclusie trekt dat de PS4 50% krachtiger is.Martinspire schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:34:
Er werd gesteld dat de totale performance van de PS4 50% hoger lag, dat is dus wel totale bullshit. Dat jij dat niet als argument wilt accepteren en liever in een excelsheet rond wilt hangen is prima, maar de stelling is nog altijd onwaar. Ook 25% is gewoon complete onzin.
Ik zie bij jou wel meteen de reflex om na de eerste zin over 50% met een allergische reactie te komen en dan de rest van de post volledig te negeren.
Jij kunt een performance verschil van 25% complete onzin vinden, maar kom dan eens met inhoudelijke argumenten waarom jij dat vindt. Het is leuk dat je met een voorbeeld komt over een snelle CPU met een slechte controller, maar jij weet net zo goed als ik dat de PS4 op meerdere fronten de overhand heeft op het gebied van hardware (zie mijn "Excel sheet").
Niemand op dit forum zal kunnen aangeven wat het preformance verschil exact is, maar een uitspraak dat 25% complete onzin is, is net zo goed complete onzin. Het klopt dat we aan het begin van een nieuwe generatie van de PS en XBox staan. Voor beide geldt dat er nog veel aan de SDK's ontwikkeld moet worden en dat er nog veel optimalisaties plaats moeten vinden. En toch zijn het indicaties van wat we in de toekomst kunnen verwachten.
Overigens wil ik er ook op wijzen dat de strijd tussen de PS3 en 360 een heel andere was. Optimalisaties voor eSRAM is qua concept niet nieuw. De 360 had eDRAM en meerdere type processoren maken al gebruik van eDRAM en eSRAM.
Wikipedia: eDRAM
Wikipedia: Static random-access memory
De 360 had lange tijd het voordeel, omdat veel programmeurs niet goed met de Cell overweg konden. En toen de Cell gepresenteerd werd, had waarschijnlijk niemand de gedachte dat de Cell efficient gebruikt kon worden voor bijvoorbeeld AA. http://www.eurogamer.net/...ry-saboteur-aa-blog-entry
Voor zover ik weet heeft de X1 geen troef achter de hand vergelijkbaar met de Cell. Met de informatie die ik nu heb, zie ik de X1 het gat met de PS4 niet dichten. Als jij het anders ziet, kom maar met de argumenten (anders dan bullshit en complete onzin).
We moeten ook niet vergeten dat indie ontwikkelaars en ontwikkelaars met f2p games, waaronder Warthunder en Warframe hun engines heel simpel konden poorten naar de PS4. Dit terwijl beide games er heel goed uitzien, en zelfs Warthunder in de laatste patch afgelopen weekend een grafische update heeft gehad.
Ook is het heel duidelijk dat best veel games alleen voor de PS4/PS3/Vita of PS4&PC worden ontwikkeld. Ik zag dit weekend alleen al 3 games waaronder een nieuwe Duke Nukem die in ontwikkeling is voor de PS4&PC. Veel steam games komen uit voor de PS4 en ook de geruchten dat DayZ zelfs zijn opwacht kan maken in de toekomst op de PS4 zijn er. Het is namelijk grappig dat de ''zogenaamde'' mooiste games op de Xbone het moeten hebben van 3rd party engines. Ook de 2e processor in de PS4 ontlast een aantal belangrijke resources van de CPU/GPU, waardoor veel dingen in de achtergrond gewoon soepel gedaan kunnen worden, zonder dat je het tijdens het gamen merkt.
Beide consoles zullen hun mooie games hebben, maar het is wel duidelijk te zien dat Sony goed heeft nagedacht over de hardware in de PS4. Ik vind het bijvoorbeeld al best snel dat we Gaikai/PS Now kunnen verwachten. Ook al is het voor ons begin 2015, de beta uitnodigingen zijn al verzonden in de VS en dat is toch al best snel na de release.
Even een kleine opsomming:
- PS4 krachtigste console
- Beste performance in games
- Streaming mogelijkheden (Ustream/Twitch) vanaf launch
- Remote play Vita (toch wel een feature die zich weet te onderscheiden)
- Gameplay record kwaliteit die beter is
- Vloeiend OS, met super snelle installatie, downloads etc etc.
- Voor mij persoonlijk heeft Sony de beste game ontwikkelaars in huis, en voor mij de meest interessantste IP's.
Er is nog genoeg waarin de PS4 het goed doet, en zoals iemand al zei wint de PS4 het zowat op ieder vlak van de Xbox. Zelfs als het gaat om online mogelijkheden is er niks op aan te merken, terwijl het bij de Xbox toch hier en daar op achteruit is gegaan. Ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe firmware update.
Ook is het heel duidelijk dat best veel games alleen voor de PS4/PS3/Vita of PS4&PC worden ontwikkeld. Ik zag dit weekend alleen al 3 games waaronder een nieuwe Duke Nukem die in ontwikkeling is voor de PS4&PC. Veel steam games komen uit voor de PS4 en ook de geruchten dat DayZ zelfs zijn opwacht kan maken in de toekomst op de PS4 zijn er. Het is namelijk grappig dat de ''zogenaamde'' mooiste games op de Xbone het moeten hebben van 3rd party engines. Ook de 2e processor in de PS4 ontlast een aantal belangrijke resources van de CPU/GPU, waardoor veel dingen in de achtergrond gewoon soepel gedaan kunnen worden, zonder dat je het tijdens het gamen merkt.
Beide consoles zullen hun mooie games hebben, maar het is wel duidelijk te zien dat Sony goed heeft nagedacht over de hardware in de PS4. Ik vind het bijvoorbeeld al best snel dat we Gaikai/PS Now kunnen verwachten. Ook al is het voor ons begin 2015, de beta uitnodigingen zijn al verzonden in de VS en dat is toch al best snel na de release.
Even een kleine opsomming:
- PS4 krachtigste console
- Beste performance in games
- Streaming mogelijkheden (Ustream/Twitch) vanaf launch
- Remote play Vita (toch wel een feature die zich weet te onderscheiden)
- Gameplay record kwaliteit die beter is
- Vloeiend OS, met super snelle installatie, downloads etc etc.
- Voor mij persoonlijk heeft Sony de beste game ontwikkelaars in huis, en voor mij de meest interessantste IP's.
Er is nog genoeg waarin de PS4 het goed doet, en zoals iemand al zei wint de PS4 het zowat op ieder vlak van de Xbox. Zelfs als het gaat om online mogelijkheden is er niks op aan te merken, terwijl het bij de Xbox toch hier en daar op achteruit is gegaan. Ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe firmware update.
Valt an sich toch wel mee? Warframe gaat ook nog richting Xbox komen (het is wachten op MS), Titanfall komt natuurlijk volgende maand en dacht dat in december nog was gezegt dat er 5 indie games 'begin 2014' op de Xbox zouden komen.
Ik zie toch liever unieke games, dan weer een poort die ik toch al op de PC speelde (payday, warframe, DCU, sanctum, etc).
Ik zie toch liever unieke games, dan weer een poort die ik toch al op de PC speelde (payday, warframe, DCU, sanctum, etc).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Juist dit soort games zijn uniek, en het feit dat je alleen maar een groter aanbod hebt voor je console. Straks komt PlanetSide 2 ook nog naar de PS4, en dat maakt het ook meteen toegankelijk voor heel veel andere mensen.
Er waren begin december al 40 indie developers die ID@Xbox gejoined hadden, dus we gaan nog veel krijgen hoor. Was de Xbox 360 ook niet het grootste platform vergeleken met PS3? En nog belangrijker, Microsoft is hard aant het samen werken met het bedrijf achter Unity om voor Xbox One te developen via Unity, dus dan kan het heel rap gaan.SinergyX schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:26:
Valt an sich toch wel mee? Warframe gaat ook nog richting Xbox komen (het is wachten op MS), Titanfall komt natuurlijk volgende maand en dacht dat in december nog was gezegt dat er 5 indie games 'begin 2014' op de Xbox zouden komen.
http://news.xbox.com/2013...-developers-id-at-xbox%5C
http://news.xbox.com/2013/11/xbox-one-unity-id
En objectief gezien moet je voor unieke games juist bij Sony zijn. Genoeg series zonder tegenhanger op de andere platformen + gewaagde projecten als Heavy Rain en Beyond.SinergyX schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:26:
Daar is niets objectiefs aan...... Dat jij vindt dat je voor games bij Sony moet zijn heeft namelijk alles met smaak te maken....
Laat die persoonlijke smaak nou eens van de minst objectieve dingen in de gameworld zijn
Nee, een grote hoeveelheid Indie games zegt niets, ze kunnen namelijk van betrekkelijke bagger kwaliteit zijn of dom weg niet iemand zijn/haar smaak zijn.
Het is net als met een snellere console, het zegt helemaal niets op moment dat het games aanbod niet je smaak is...... Pure prestaties maken de ene console dus niet beter dan de andere......
Laat die persoonlijke smaak nou eens van de minst objectieve dingen in de gameworld zijn
Nee, een grote hoeveelheid Indie games zegt niets, ze kunnen namelijk van betrekkelijke bagger kwaliteit zijn of dom weg niet iemand zijn/haar smaak zijn.
Het is net als met een snellere console, het zegt helemaal niets op moment dat het games aanbod niet je smaak is...... Pure prestaties maken de ene console dus niet beter dan de andere......
Cogitationis poenam nemo patitur
En dat is weer jou mening (en de mijne). Genoeg mensen die vooral multiplatform games spelen op de console, vooral voor dat soort mensen zijn de prestaties belangrijk.Bullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:15: Pure prestaties maken de ene console dus niet beter dan de andere......
Kijk is welke titels bovenaan de ranglijsten staa
Dat zijn voornamelijk de Call of Duty's, de FIFA's en de Battlefields en die mensen hebben vaak geen game pc. Dat was bij de 360 en PS3 ook al zo. Veel mensen kozen voor de 360 omdat ie de superieure multiplatforms had tov de PS3, nu is dat andersom. Volgens mij verwar je hardcore pc gamers met gamers die gewoon het beste voor hun geld willen.
Was dat niet eerder omdat de Xbox 360 goedkoper was, beter online en betere controller? Denk niet dat dat perse voor de multiplatforms was, eerder voor de prijsk-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:41:
Kijk is welke titels bovenaan de ranglijsten staaDat zijn voornamelijk de Call of Duty's, de FIFA's en de Battlefields en die mensen hebben vaak geen game pc. Dat was bij de 360 en PS3 ook al zo. Veel mensen kozen voor de 360 omdat ie de superieure multiplatforms had tov de PS3, nu is dat andersom. Volgens mij verwar je hardcore pc gamers met gamers die gewoon het beste voor hun geld willen.
Wederom vergelijk je 7 jaar PS3/Xbox360 met een paar maand Xbox One en PS4..... Let wel, ik ontken niet dat de PS4 op raw hardware sneller is, maar je kan met alle goede bedoelingen hier nog geen definitieve conclusie uit trekken.... Helemaal niet in uitspraken dat het ene platform superieur is ten opzichte van het andere.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:41:
Kijk is welke titels bovenaan de ranglijsten staaDat zijn voornamelijk de Call of Duty's, de FIFA's en de Battlefields en die mensen hebben vaak geen game pc. Dat was bij de 360 en PS3 ook al zo. Veel mensen kozen voor de 360 omdat ie de superieure multiplatforms had tov de PS3, nu is dat andersom. Volgens mij verwar je hardcore pc gamers met gamers die gewoon het beste voor hun geld willen.
Dat zal deels ook wel kloppen ja. Hoe dan ook kiezen dat soort mensen voor de betere versie van de game, of dat nu door online, de controller, prestaties of de prijs komt. Persoonlijk den ik dat prijs/prestatie zeer zeker een van de redenen is waarom de PS4 een voorsprong heeft op de X1.
Al zouden alle digitale distributies daar ook in staan, had je ws een ander verhaal gehad (Blizzard en Steam staan er bv nooit tussen).k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:41:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik denk op dit moment vooral internet gehaat, en eenmaal de eerste lading van echte gamers hun console gekocht hebben, dat het dan gewoon zien is wie beste reclame maakt, en beste de mensen overtuigd. Niemand gaat dan nog iets geven om Microsoft en Sony op E3 2013.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:00:
Dat zal deels ook wel kloppen ja. Hoe dan ook kiezen dat soort mensen voor de betere versie van de game, of dat nu door online, de controller, prestaties of de prijs komt. Persoonlijk den ik dat prijs/prestatie zeer zeker een van de redenen is waarom de PS4 een voorsprong heeft op de X1.
Dat doe ik dan ook niet? En hoezo wederom? Deed ik dat eerder dan? Ik zeg te denken dat op -dit moment- de PS4 qua prestaties voorloopt, waarbij ik denk dat het een van de redenen is voor de hogere verkopen.Bullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:59:
[...]
Wederom vergelijk je 7 jaar PS3/Xbox360 met een paar maand Xbox One en PS4..... Let wel, ik ontken niet dat de PS4 op raw hardware sneller is, maar je kan met alle goede bedoelingen hier nog geen definitieve conclusie uit trekken.... Helemaal niet in uitspraken dat het ene platform superieur is ten opzichte van het andere.
Misschien dat 5% van de console gamers weet dat de PS4 krachtiger is dan de Xbox. Ik denk dat voornamelijk de prijs van de PS4 een groot voordeel is tegenover de Xbox. Daarom gaat Microsoft hier ook iets aan doen.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:07:
![]()
[...]
Dat doe ik dan ook niet? En hoezo wederom? Deed ik dat eerder dan? Ik zeg te denken dat op -dit moment- de PS4 qua prestaties voorloopt, waarbij ik denk dat het een van de redenen is voor de hogere verkopen.
Tja, het is dan ook dat ze eigenlijk zoveel op elkaar lijken, dat mensen ze de verschillen groter maken dan ze zijn. En idd uiteindelijk gaat het toch om zieltjes winnen, niet dat mensen snel veranderen van console nadat ze een keuze hebben gemaakt. Maarja de discussies blijven leuk, vooral omdat eigenlijk alles subjectief isX-Fighter schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:02:
[...]
Ik denk op dit moment vooral internet gehaat, en eenmaal de eerste lading van echte gamers hun console gekocht hebben, dat het dan gewoon zien is wie beste reclame maakt, en beste de mensen overtuigd. Niemand gaat dan nog iets geven om Microsoft en Sony op E3 2013.
Dat samen met beschikbaarheid, als je kijkt naar de 'shortterm' releases, is natuurlijk Titanfall 1 van de grotere jongens die (mits ook de definitieve cijfers positief blijven) nog een aardige system-seller gaat worden. Al vraag ik me af of ze niet te laat komen met die 100 euro lagere prijs (disc of digitaal, denk dat ze daar nog wel een oplossing voor kunnen bedenken zoals de PC-omgeving).Daan87423 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:11:
Misschien dat 5% van de console gamers weet dat de PS4 krachtiger is dan de Xbox. Ik denk dat voornamelijk de prijs van de PS4 een groot voordeel is tegenover de Xbox. Daarom gaat Microsoft hier ook iets aan doen.
Andere kant kan het leiden tot kannibalisatie van hun eigen omgeving, al is er nog niets bekend van de X360 versie en jammer genoeg gaan PC niet tegen XBO spelers, kan de situatie wel zo worden dat iedereen massaal voor de X360/PC gaat en de XBO versie links laat liggen.
Over cijfers en succes kan je nog niets zeggen tot dat de console echt overal in de verkoop zit.. Beide consoles doen het erg goed zeker in vergelijking met de eerste maanden van de verkoop van hun voorgaande modellen.SinergyX schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:16:
[...]
Dat samen met beschikbaarheid, als je kijkt naar de 'shortterm' releases, is natuurlijk Titanfall 1 van de grotere jongens die (mits ook de definitieve cijfers positief blijven) nog een aardige system-seller gaat worden. Al vraag ik me af of ze niet te laat komen met die 100 euro lagere prijs (disc of digitaal, denk dat ze daar nog wel een oplossing voor kunnen bedenken zoals de PC-omgeving).
Andere kant kan het leiden tot kannibalisatie van hun eigen omgeving, al is er nog niets bekend van de X360 versie en jammer genoeg gaan PC niet tegen XBO spelers, kan de situatie wel zo worden dat iedereen massaal voor de X360/PC gaat en de XBO versie links laat liggen.
Succes bepaal je niet op 3 maand, hier is veel meer tijd voor nodig.... Het op eten van marktaandeel van de voorgaande modellen is nog niet gebleken, met name de XBox360 verkoopt nog steeds goed.
Om me ook maar weer eens in de discussie te mengen, ik vind het echt diep triest dat Microsoft nog geen release datum voor ons land heeft benoemd. En dat staat los van het feit dat je hem wel kan importeren.
Het is niet dat ik hem zo nodig nu moet hebben, maar vind het wel opvallend.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Mwoah, heb het gevoel dat ze deze maand nog de release voor de rest van de wereld bekend gaan maken. NL en BE zullen dan wel voor de zomer nog aan de beurt zijn. Lokaliseren is sowieso geen groot probleem voor MS, want daar heeft MS genoeg kundige mensen voor in dienst.zwembroek schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:32:
Om me ook maar weer eens in de discussie te mengen, ik vind het echt diep triest dat Microsoft nog geen release datum voor ons land heeft benoemd. En dat staat los van het feit dat je hem wel kan importeren.
Overigens, Titanfall voor X360 wordt gemaakt door Bluepoint Games, en laat dat nu net een developer zijn die gespecialiseerd is in het uitstekend porten/developen van games (ook wel bekend van shadow of the collosus HD, God of War HD en Metal Gear HD). Kans is dus pakweg 95% dat het een erg goede port wordt, waardoor je nu al met enige zekerheid kan stellen dat de X360 versie de X1 versie zal kannibaliseren. Mensen met een leuke PC (niet direct mega zware pc, want het blijft de Source engine..) kunnen de game gewoon spelen met muis+tobo, of evt. met xb controller waar ook support voor is.
Waarom is dat diep triest dan? Je wil hem niet hebben, waarom zou het bovendien opvallend zijn? Landen die je met Nederland kan vergelijken hebben hem ook nog niet, Zweden, Noorwegen, Finland.....zwembroek schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:32:
Microsoft heeft gewoon een marketing strategie die prioriteit aan tier1 landen geeft. Eigenlijk is dat helemaal niet vreemd, gezien dit tijdens de introductie van de Xbox 1 en de Xbox 360 ook zo was.
Iedereen die hem nu al wil hebben kan hem vrij gemakkelijk (zelfs via Microsoft.de/fr etc.) aanschaffen, je hebt zelfs ondersteuning van uit MS.nl.
Ik zie het probleem ook niet zo.....
Haha loopt deze discussie hier nu nog steeds ?!
Al weer bijna 3 maanden aan het genieten van mijn Xbox One
Zoals de 'VS' in topictitel al aangeeft, deze discussie gaat niemand winnen, zinloos topic imho.
Waarom dan toch posten vraag je je af ? Goede vraag.
Al weer bijna 3 maanden aan het genieten van mijn Xbox One

Zoals de 'VS' in topictitel al aangeeft, deze discussie gaat niemand winnen, zinloos topic imho.
Waarom dan toch posten vraag je je af ? Goede vraag.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Datzelfde kan ook gezegd worden over Sony. Leuk dat ze in Nederland leveren, maar zie jij hem al voor vrije verkoop beschikbaar? Ik heb hem zelf ge-preordered maar het gaat nog een tijd duren voordat ik hem heb.zwembroek schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:32:
Mensen die een PS4 hebben gepre-ordered hebben bijna dezelfde informatie als de mensen die een Xbox One hebben gepreordered. Ik vind het belachelijk dat mensen die in september een preorder hebben geplaatst nog steeds geen console hebben.
Wat dat betreft heeft Microsoft een goede beslissing gemaakt door bepaalde landen niet te leveren, en dat pas te gaan doen wanneer er genoeg capaciteit is.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Lijkt me sterk dat als je in september al ge-preordered had en nu nog steeds niks ontvangen hebt, het ligt aan Sony. Hoe kan het, dat mensen die bv. bij Bart Smit besteld hadden in November, al een week hun PS4 in huis hebben? Kortom, het ligt eerder aan de retailer bij wie je de bestelling plaatst. Ik heb m'n PS4 gewoon op releasedag gekocht in de winkel, omdat iemand anders zijn pre-order geannuleerd had. Natuurlijk zijn er leveringstekorten, maar het ligt ook een de winkels zelf voor een gedeelte.SacreBleu schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:02:
[...]
Datzelfde kan ook gezegd worden over Sony. Leuk dat ze in Nederland leveren, maar zie jij hem al voor vrije verkoop beschikbaar? Ik heb hem zelf ge-preordered maar het gaat nog een tijd duren voordat ik hem heb.
Mensen die een PS4 hebben gepre-ordered hebben bijna dezelfde informatie als de mensen die een Xbox One hebben gepreordered. Ik vind het belachelijk dat mensen die in september een preorder hebben geplaatst nog steeds geen console hebben.
Wat dat betreft heeft Microsoft een goede beslissing gemaakt door bepaalde landen niet te leveren, en dat pas te gaan doen wanneer er genoeg capaciteit is.
Uiteindelijk overteft de vraag naar de PS4 ook Sony's eigen verwachtingen, vandaar ook dat ze verkoopverwachtingen naar boven hebben bijgesteld en de productie flink opgeschroeft hebben. Inmiddels zullen ze zeker al ruim de 5 miljoen gepasseerd zijn.
Op tijd pre orderen heb je zelf in de hand. Ik had de ps4 gewoon op 29 november.SacreBleu schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:02:
[...]
Datzelfde kan ook gezegd worden over Sony. Leuk dat ze in Nederland leveren, maar zie jij hem al voor vrije verkoop beschikbaar? Ik heb hem zelf ge-preordered maar het gaat nog een tijd duren voordat ik hem heb.
Met NL bedoel ik ook die andere landen die jij nu noemt. Ik vind het triest dat ze bepaalde landen gewoon laten vallen. Maar goed mijn mening he. En ik hoef hem idd niet stel op sprong. Nog wel steeds in pre order. Grappig dat sommige mensen nog steeds hier hun console aan het verdedigen zijn. Ik vind btw die hele strategie van Microsoft lachwekkend en belachelijk. Geen wereldwijde release, de koerswijzigingen, 8 procent GPU resources reserveren voor kinect. Nu straks waarschijnlijk x1 zonder kinect. Ze weten het zelf ook niet meer. Dat beleid hoef je niet te verdedigen toch? Ik koop straks de x1 voor de games die niet op de ps4 komen nergens anders voor.Bullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:54:
[...]
Waarom is dat diep triest dan? Je wil hem niet hebben, waarom zou het bovendien opvallend zijn? Landen die je met Nederland kan vergelijken hebben hem ook nog niet, Zweden, Noorwegen, Finland.....
Microsoft heeft gewoon een marketing strategie die prioriteit aan tier1 landen geeft. Eigenlijk is dat helemaal niet vreemd, gezien dit tijdens de introductie van de Xbox 1 en de Xbox 360 ook zo was.
Iedereen die hem nu al wil hebben kan hem vrij gemakkelijk (zelfs via Microsoft.de/fr etc.) aanschaffen, je hebt zelfs ondersteuning van uit MS.nl.
Ik zie het probleem ook niet zo.....
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ze hadden ook een release kunnen doen in alle landen in de wereld, en dan naar elk land 10.000 consoles opsturen, dat zal Amerika leuk gevonden hebben... Nog van die goede ideeen? Je hebt maar even veel consoles als je er kan maken, ze verkopen er zo veel mogelijk. Nu pakken ze een groot gedeelte van een markt in de belangrijkste landen (dat is alvast hun bedoeling), en breiden dan uit naar de andere landen. Als jij denkt dat Nederland even belangrijk is als Amerika voor Microsoft, dan klopt er toch iets niet. Je kan ook als Sony, in 40-tal landen releasen, en dan nu liggen wachten op je PS4, voor al 2 maanden, want dat is veel leuker...zwembroek schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:36:
[...]
Op tijd pre orderen heb je zelf in de hand. Ik had de ps4 gewoon op 29 november.
[...]
Met NL bedoel ik ook die andere landen die jij nu noemt. Ik vind het triest dat ze bepaalde landen gewoon laten vallen. Maar goed mijn mening he. En ik hoef hem idd niet stel op sprong. Nog wel steeds in pre order. Grappig dat sommige mensen nog steeds hier hun console aan het verdedigen zijn. Ik vind btw die hele strategie van Microsoft lachwekkend en belachelijk. Geen wereldwijde release, de koerswijzigingen, 8 procent GPU resources reserveren voor kinect. Nu straks waarschijnlijk x1 zonder kinect. Ze weten het zelf ook niet meer. Dat beleid hoef je niet te verdedigen toch? Ik koop straks de x1 voor de games die niet op de ps4 komen nergens anders voor.
Gaan we nu ook al MS zn keuze niet te releasen in nederland omdraaien als een positief ding ?
Heb mn ps4 vorig week zaterdag gekregen, had op vrijdag de dag ervoor besteld. En ja het is altijd beter dat je ong 2 maanden wacht en hem daadwerkelijk hebt, dan dat je kan wachten tot je een ons weegt zolang MS geen release datum aankondigd
En ja importeren is een optie, maar met de ps4 ook
Via amazon schijnt hij vrij makkelijk te krijgen te zijn.
Heb mn ps4 vorig week zaterdag gekregen, had op vrijdag de dag ervoor besteld. En ja het is altijd beter dat je ong 2 maanden wacht en hem daadwerkelijk hebt, dan dat je kan wachten tot je een ons weegt zolang MS geen release datum aankondigd
En ja importeren is een optie, maar met de ps4 ook
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En toch hebben ze bij MS vooral Europa verkeerd ingeschat. Ik bedoel, de X1 is niet denderend verkocht in Duitsland, Frankrijk en Spanje. In Engeland is de X1 1.5 keer minder verkocht dan de PS4. Ze hadden dus net zo goed ook kunnen releasen in Scandinavie en Benelux. Nu zitten ze met veel voorraad in Duitsland en Frankrijk bv. Die consoles hadden best verkocht kunnen worden in Benelux bv. Tel daarbij op dat de hardcore X1 fans de console al uit Duitsland gehaald hebben, en er daar nog steeds goede voorraaden zijn, kun je niet anders dan concluderen dat de X1 over het algemeen minder verkoopt in Europa als MS in eerste instantie dacht. Het lokalisatie verhaal is niet de reden; MS heeft daar genoeg resources voor.X-Fighter schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:44:
[...]
Ze hadden ook een release kunnen doen in alle landen in de wereld, en dan naar elk land 10.000 consoles opsturen, dat zal Amerika leuk gevonden hebben... Nog van die goede ideeen? Je hebt maar even veel consoles als je er kan maken, ze verkopen er zo veel mogelijk. Nu pakken ze een groot gedeelte van een markt in de belangrijkste landen (dat is alvast hun bedoeling), en breiden dan uit naar de andere landen. Als jij denkt dat Nederland even belangrijk is als Amerika voor Microsoft, dan klopt er toch iets niet. Je kan ook als Sony, in 40-tal landen releasen, en dan nu liggen wachten op je PS4, voor al 2 maanden, want dat is veel leuker...
Nou trek je me daar toch een hele slechte conclusie, niet normaal.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:41:
Je vergeet namelijk even hoeveel consoles er al reeds in Nederland staan, hoeveel mensen daarop actief zijn en waarom ze op welke console actief zijn.
Performance is namelijk een klein verschil bij de games die je opnoemt. Ik kan me niet herinneren dat ik bij de laatste CODs (op current gen) iets heb gehoord over verschil in FPS tussen de platformen. Is totaal niet aan de orde. De game moet het doen, ze moeten online kunnen en thats it. Controller, welke vrienden spelen het nog meer, welke online-ervaring vindt men beter e.d. zijn bij de huidige generatie ook nog altijd belangrijker geweest dan game X draait op console Y beter. Zeker de laatste jaren zat er weinig verschil tussen, dus was het amper aan de orde. Lees de topics van de 360 of PS3 er maar op na.
Nee, je overschat de consolegamer blijkbaar weer gigantisch, daar zitten echt bar weinig tweakers tussen (of in ieder geval mensen die zich meer drukmaken om de FPS dan de gameplay).
De massa consolegamers in NL zal wel zo denken: de nieuwe consoles zijn uit, of eh, de PS4, en ik kan daar Fifa14/cod/BF4/AC op spelen, en de PS4 kost 399. Hee, de X1 kost 100 euro meer. Waarom? ff Googlen. Ah, Kinect zit erbij. Huh? Niet uit in NL? Wil ik Kinect eigenlijk wel? Nou dan is de keuze makkelijk gemaakt. Nu nog ff checken waar ik dat ding kan kopenMartinspire schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:58:
[...]
Nou trek je me daar toch een hele slechte conclusie, niet normaal.
Je vergeet namelijk even hoeveel consoles er al reeds in Nederland staan, hoeveel mensen daarop actief zijn en waarom ze op welke console actief zijn.
Performance is namelijk een klein verschil bij de games die je opnoemt. Ik kan me niet herinneren dat ik bij de laatste CODs (op current gen) iets heb gehoord over verschil in FPS tussen de platformen. Is totaal niet aan de orde. De game moet het doen, ze moeten online kunnen en thats it. Controller, welke vrienden spelen het nog meer, welke online-ervaring vindt men beter e.d. zijn bij de huidige generatie ook nog altijd belangrijker geweest dan game X draait op console Y beter. Zeker de laatste jaren zat er weinig verschil tussen, dus was het amper aan de orde. Lees de topics van de 360 of PS3 er maar op na.
Nee, je overschat de consolegamer blijkbaar weer gigantisch, daar zitten echt bar weinig tweakers tussen (of in ieder geval mensen die zich meer drukmaken om de FPS dan de gameplay).
Dat JIJ dat vindt wilt niet zeggen dat iedereen dat vindt. Je overschat je eigen inschatting van de gamer blijkbaar weer gigantisch door je eigen mening te stellen als feit en een ander zijn mening te bagataliseren.Martinspire schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:58:
[...]
Nou trek je me daar toch een hele slechte conclusie, niet normaal.
Je stelt bijvoorbeeld dat totale performance niet te meten is (terecht), om vervolgens te stellen dat een bepaald percentage (50%) pertinent onwaar is... Hoezo jezelf in je eigen post tegenspreken...
Stelling omtrent console gamers: "daar zitten echt bar weinig tweakers tussen" argument voor performance: "Lees de topics van de 360 of PS3 er maar op na"

Nogmaals mijzelf (de miniscule groep/tweaker waar jij het over hebt) boeit die performance niet, lees mijn posts nog maar eens na...
Ik dicht het kleine verschil in perfomance slechts toe als één van de redenen waarom de PS4 op dit moment beter verkoopt.
[ Voor 4% gewijzigd door k-city op 03-02-2014 13:52 ]
Halfvol/halfleeg discussie imo, beide zijn gewoon ik legitieme manieren om te releasen. Denk eigenlijk ook dat het voor beide de beste oplossing is.X-Fighter schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:44:
[...]
Ze hadden ook een release kunnen doen in alle landen in de wereld, en dan naar elk land 10.000 consoles opsturen, dat zal Amerika leuk gevonden hebben... Nog van die goede ideeen? Je hebt maar even veel consoles als je er kan maken, ze verkopen er zo veel mogelijk. Nu pakken ze een groot gedeelte van een markt in de belangrijkste landen (dat is alvast hun bedoeling), en breiden dan uit naar de andere landen. Als jij denkt dat Nederland even belangrijk is als Amerika voor Microsoft, dan klopt er toch iets niet. Je kan ook als Sony, in 40-tal landen releasen, en dan nu liggen wachten op je PS4, voor al 2 maanden, want dat is veel leuker...
Veel te kort door de bocht, wel mooi al die aannames over andere mensen die een console zouden willen kopen.Trishul schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:18:
[...]
De massa consolegamers in NL zal wel zo denken: de nieuwe consoles zijn uit, of eh, de PS4, en ik kan daar Fifa14/cod/BF4/AC op spelen, en de PS4 kost 399. Hee, de X1 kost 100 euro meer. Waarom? ff Googlen. Ah, Kinect zit erbij. Huh? Niet uit in NL? Wil ik Kinect eigenlijk wel? Nou dan is de keuze makkelijk gemaakt. Nu nog ff checken waar ik dat ding kan kopen
Geloof mij maar, prijs is niet alles.....
Misschien in de ogen van een student die elke euro moet omdraaien..... Trouwens; vergeet niet dat de Xbox kopers bewust voor extra functionaliteiten kiezen en hier voor extra geld voor willen betalen.
Je probeert hier alleen maar de aanschaf van een Xbox One te bagatelliseren om het over de prijs-as te gooien. Dat jij misschien geen Kinect wil is je eigen keuze, veel Xbox kopers zien de meer waarde van een Kinect wel in. Beetje flauw om dan herhaaldelijk op de vraag uit te komen als "Mensen" wel of geen Kinect willen.... Bij MS krijg je hem er gewoon bij, punt uit..... Je koopt hem dus ook wel overwogen.
Mensen uit NL die niet op de One konden wachten hebben hem al lang in het buitenland besteld, sterker vermoedelijk hadden ze hem al eerder in huis dan veel mensen die ook graag direct een PS4 hadden gehad.
Wanneer MS de Xbox medio Maart / April uitbrengt (ik gok nog steeds zo rond 21 maart) heeft Sony nog maar net de pre-orders uit kunnen leveren. Kortom, de echte vrije verkoop zal ongeveer gelijktijdig van start gaan....
Waarom ik op 21 maart kom? Dat is de datum dat MS 11 Jaar geleden met Xbox Live kwam..... Het 12e jaar Xbox Live kan dan mooi gevierd worden met de Xbox One.
Het was maar een gedachte, en ik bracht het niet als feit, om nog maar te zwijgen over jouw focus op prijs. Niet voor niks gaf ik meerdere redenen waarom mensen voor een PS4 zouden kunnen gaan, zoals beschikbaarheid en Kinect. Op het gebied van extra functionaliteiten geef ik je gelijk; hoewel dat zeker niet overschat moet worden hier in Europa, zoals Eurogamer gisteren al berichtte. De betere mediaplayer is gek genoeg toch de PS4 volgens hun tests (en de PS3 verslaat ze allebei..). Blijft dan dus alleen de Kinect besturing over als extraatje. Anno 2014 heeft men (en zeker mensen die een X1 of PS4 willen kopen) al genoeg apparaten in huis die allerlei taken veel beter en efficienter kunnen (tablet/smartphone/smarttv/mediastreamer enz.) De markt is niet meer zoals in 2005/2006, toen gameconsoles ook echt gekocht werden omwille van hun extraatjes, zoals de PS3 met zijn Blu-ray speler. Dat de X1 ruim 3 miljoen (ik trap niet in die 3.9 miljoen shipped aantallen) verkocht is heeft MS vooral te danken aan het succes van de X360, waarmee ze een installed base bereikt hebben van 80 miljoen. Let op; dit zijn allemaal geen feiten, maar analyses/gedachten.Bullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:40:
[...]
Veel te kort door de bocht, wel mooi al die aannames over andere mensen die een console zouden willen kopen.
Misschien in de ogen van een student die elke euro moet omdraaien..... Trouwens; vergeet niet dat de Xbox kopers bewust voor extra functionaliteiten kiezen en hier voor extra geld voor willen betalen.
Je probeert hier alleen maar de aanschaf van een Xbox One te bagatelliseren om het over de prijs-as te gooien. Dat jij misschien geen Kinect wil is je eigen keuze, veel Xbox kopers zien de meer waarde van een Kinect wel in. Beetje flauw om dan herhaaldelijk op de vraag uit te komen als "Mensen" wel of geen Kinect willen.... Bij MS krijg je hem er gewoon bij, punt uit..... Je koopt hem dus ook wel overwogen.
Mensen uit NL die niet op de One konden wachten hebben hem al lang in het buitenland besteld, sterker vermoedelijk hadden ze hem al eerder in huis dan veel mensen die ook graag direct een PS4 hadden gehad.
Wanneer MS de Xbox medio Maart / April uitbrengt (ik gok nog steeds zo rond 21 maart) heeft Sony nog maar net de pre-orders uit kunnen leveren. Kortom, de echte vrije verkoop zal ongeveer gelijktijdig van start gaan....
Waarom ik op 21 maart kom? Dat is de datum dat MS 11 Jaar geleden met Xbox Live kwam..... Het 12e jaar Xbox Live kan dan mooi gevierd worden met de Xbox One.
Eurogamer waren toch die zeiden dat je duidelijk zag dat er verschil in resolutie was tussen PS4 en Xbox One bij CoD, terwijl het toen nog beide het zelfde was (voor de 1080p patch er was dus)? Die kan je al niet meer serieus nemen dan...Trishul schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:21:
[...]
Het was maar een gedachte, en ik bracht het niet als feit, om nog maar te zwijgen over jouw focus op prijs. Niet voor niks gaf ik meerdere redenen waarom mensen voor een PS4 zouden kunnen gaan, zoals beschikbaarheid en Kinect. Op het gebied van extra functionaliteiten geef ik je gelijk; hoewel dat zeker niet overschat moet worden hier in Europa, zoals Eurogamer gisteren al berichtte. De betere mediaplayer is gek genoeg toch de PS4 volgens hun tests (en de PS3 verslaat ze allebei..). Blijft dan dus alleen de Kinect besturing over als extraatje. Anno 2014 heeft men (en zeker mensen die een X1 of PS4 willen kopen) al genoeg apparaten in huis die allerlei taken veel beter en efficienter kunnen (tablet/smartphone/smarttv/mediastreamer enz.) De markt is niet meer zoals in 2005/2006, toen gameconsoles ook echt gekocht werden omwille van hun extraatjes, zoals de PS3 met zijn Blu-ray speler. Dat de X1 ruim 3 miljoen (ik trap niet in die 3.9 miljoen shipped aantallen) verkocht is heeft MS vooral te danken aan het succes van de X360, waarmee ze een installed base bereikt hebben van 80 miljoen. Let op; dit zijn allemaal geen feiten, maar analyses/gedachten.
Vrij zeker dat zowel Sony als Microsoft grof geld betalen voor reclame die hun product in de schijnwerper zet. Er worden smerige spelletjes gespeeld als je het mij vraagtX-Fighter schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:35:
[...]
Eurogamer waren toch die zeiden dat je duidelijk zag dat er verschil in resolutie was tussen PS4 en Xbox One bij CoD, terwijl het toen nog beide het zelfde was (voor de 1080p patch er was dus)? Die kan je al niet meer serieus nemen dan...
Ik ben naar Gamescom geweest en het ging er VOL affiches en spandoeken van multiplatform games met enkel het PlayStation logo op; gewoon om ongeinformeerde gamers te lokken naar PS door te laten blijken dat het precies enkel op PS beschikbaar is.
Onmetelijk ergerlijk vindt ik dat
Precies, net zoals met performance. Ongeinformeerde gamers vernemen bijvoorbeeld dat de PS4 een krachtigere console is en nemen dat mee in hun overweging. Ook al zouden ze het verschil nooit kunnen zien bij een vergelijking, het zal ze wel beinvloeden.
Je ziet daarom ook hoeveel Sony en MS zich richten op reclame. MS met de NFL-deal en Sony met hun Champions League sponsoring.
Je ziet daarom ook hoeveel Sony en MS zich richten op reclame. MS met de NFL-deal en Sony met hun Champions League sponsoring.
Eens. Eurogamer meld in de multimediatest ook lip-sync en 24p issues bij afspelen van blu-rays op de Xbox One terwijl hier vorige week een update voor is geweest die dit gefixed heeft! Het feit dat ze dit niet eens melden is voor mij al genoeg om die hele site niet meer serieus te nemen.X-Fighter schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:35:
[...]
Eurogamer waren toch die zeiden dat je duidelijk zag dat er verschil in resolutie was tussen PS4 en Xbox One bij CoD, terwijl het toen nog beide het zelfde was (voor de 1080p patch er was dus)? Die kan je al niet meer serieus nemen dan.
Het punt is sowieso dat enorm veel website zich baseren op resultaten die door updates al weer achterhaald zijn. Ik begreep dat MS druk bezig is met de voorbereiding van een behoorlijk grote dashboard update. Hier in zouden diverse nieuwigheden moeten zitten. Kortom, wat de verschillende media in het verleden hebben bericht is vaak al niet meer actueel...Danfoss schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:04:
[...]
Eens. Eurogamer meld in de multimediatest ook lip-sync en 24p issues bij afspelen van blu-rays op de Xbox One terwijl hier vorige week een update voor is geweest die dit gefixed heeft! Het feit dat ze dit niet eens melden is voor mij al genoeg om die hele site niet meer serieus te nemen.
Yeah right, zowel resolutie als betere framerate is wel degelijk merkbaar. Maar kennelijk ben je dan ongeïnformeerd.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
Precies, net zoals met performance. Ongeinformeerde gamers vernemen bijvoorbeeld dat de PS4 een krachtigere console is en nemen dat mee in hun overweging. Ook al zouden ze het verschil nooit kunnen zien bij een vergelijking

Lees het nog eens... Ik neem de ongeinformeerde gamer als uitgangspunt, die geen vergelijkingsvideo's of iets dergelijks bekijkt en die als console gamer gewend is op 30fps te spelen. Als die vernemen dat een console betere performance heeft dan de ander, nemen zij dat mee in hun overweging, ook al kunnen zouden ze het verschil niet kunnen zien. Dat er mensen zijn die het verschil wel degelijk kunnen zien is duidelijk, zelfs met 120fps.Sovereign schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:28:
[...]
Yeah right, zowel resolutie als betere framerate is wel degelijk merkbaar. Maar kennelijk ben je dan ongeïnformeerd.
[ Voor 21% gewijzigd door k-city op 03-02-2014 19:24 ]
Ik denk dat wij met z'n allen de invloed van de 'goed geinformeerde' gamer op de hoeveelheid verkopen wat overschatten. Het gros van de consoles zal gekocht worden door casual gamers, en die kijken eerder naar de prijs, dan naar welke console eventueel op 1080p ipv 900p rendered.
Nu wil het dat de PS4 op dit moment op beide vlakken wint, maar mocht Microsoft de prijs laten zakken naar 400 (geen idee of, laat staan wanneer) dan ziet de gemiddelde consument 2 nieuwe console, waarbij je bij de 1 een hippe 'webcam' erbij krijgt, en bij de ander niet. Op dat moment kon de balans wel eens de andere kant op doorslaan dan dat hij nu doet.
Nu wil het dat de PS4 op dit moment op beide vlakken wint, maar mocht Microsoft de prijs laten zakken naar 400 (geen idee of, laat staan wanneer) dan ziet de gemiddelde consument 2 nieuwe console, waarbij je bij de 1 een hippe 'webcam' erbij krijgt, en bij de ander niet. Op dat moment kon de balans wel eens de andere kant op doorslaan dan dat hij nu doet.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Klopt helemaal, daarbij denk ik ook nog dat veel mensen (dus niet de early adaptors) zullen overstappen binnen hun vertrouwde merk. Heel veel mensen zijn nu eenmaal merk loyaal.BM schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:26:
Ik denk dat wij met z'n allen de invloed van de 'goed geinformeerde' gamer op de hoeveelheid verkopen wat overschatten. Het gros van de consoles zal gekocht worden door casual gamers, en die kijken eerder naar de prijs, dan naar welke console eventueel op 1080p ipv 900p rendered.
Het is gewoon niet te voorspellen hoe de markt verhouding gaat zijn wanneer beide consoles normaal uitvoorraad leverbaar zijn.
Dat er een prijs verschil zit tussen beide, dat zal....... Een Ford Mondeo met meer PK's is goedkoper dan een BMW 3 Serie..... Wanneer alleen de prijs/prestatie belangrijk is zou de BMW 3 Serie dus nooit verkopen..... Gelukkig is er ook zo iets als gevoel, mensen willen een bepaald product hebben voor de "heb".
Goedkoop, sneller, betere specificaties enz enz.... Het hoeft geen doorslaggevend argument te zijn voor een potentiele klant.
Inderdaad, al het is het natuurlijk niet helemaal zwart/wit. Zo is er vast ook een groot deel dat wel weet wat de sterke punten van de consoles in hoofdlijnen zijn, maar niet de details daarvan. Degenen die dingen roepen als "Console x heeft betere specs" of "Console y heeft meer extra's" etc.
Ik denk wel dat eenmaal Microsoft ook hier heel het TV integratie heeft, dat het wel een serieuze invloed kan hebben. Zolang ze duidelijk maken wat allemaal mogelijk is, de focus bij reclame niet op games, maar op de multimedia functionaliteiten leggen.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:37:
Inderdaad, al het is het natuurlijk niet helemaal zwart/wit. Zo is er vast ook een groot deel dat wel weet wat de sterke punten van de consoles in hoofdlijnen zijn, maar niet de details daarvan. Degenen die dingen roepen als "Console x heeft betere specs" of "Console y heeft meer extra's" etc.
Ze zullen wel moeten oppassen waar ze de focus op gaan leggen. Leg vooral de extra dingen uit, maar in de basis is het een gameconsole, die toevallig ook een boel andere toffe dingen kan. Als ze hier ook doorslaan naar het mediagedeelte gaan ze het heel lastig krijgen. Europa is daar volgens mij toch wat minder geschikt voor dan de US of A.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Stiekem vind ik het "Xbox Pause" commando wel geniaal, voor mensen die van die thuisworkouts doen en dan niet helemaal naar de afstandsbediening of controller hoeven te grijpen als ze even een adempauze nodig hebben.X-Fighter schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:46:
[...]
Ik denk wel dat eenmaal Microsoft ook hier heel het TV integratie heeft, dat het wel een serieuze invloed kan hebben. Zolang ze duidelijk maken wat allemaal mogelijk is, de focus bij reclame niet op games, maar op de multimedia functionaliteiten leggen.
Weet ik niet, Nu Ziggo onderdeel van LGI gaat worden (eigenaar UPC) gaat zijn zou het briljant zijn op TV abonnementen op basis van IP verkeer aan te bieden. (exact zoals Ziggo zelf bijvoorbeeld doet met hun Ziggo TV app voor mobiele apparaten)BM schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:48:
Ze zullen wel moeten oppassen waar ze de focus op gaan leggen. Leg vooral de extra dingen uit, maar in de basis is het een gameconsole, die toevallig ook een boel andere toffe dingen kan. Als ze hier ook doorslaan naar het mediagedeelte gaan ze het heel lastig krijgen. Europa is daar volgens mij toch wat minder geschikt voor dan de US of A.
Geen losse decoder meer, gewoon TV kijken via je Xbox, Blu-ray aan board, zoveel mogelijk media bestanden ondersteunen..... Hmmmm ik zie dat wel zitten
Juist MS is instaat om veranderingen in de woonkamer te creëren, mede door de Xbox One....
Je moet gewoon meerdere reclame campagnes hebben waarbij eentje focust op de multimedia en kinect capaciteiten, want daar bereik je een veeeeeel groter doelpubliek mee, en langs de andere kant ook nog de games, voor de gamers. Wat ook geen probleem gaat zijn, want er zijn heel veel goede exclusives die er zijn, en zullen aankomen.BM schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:48:
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar Telenet zou in Belgie makkelijk via internet tv kunnen aanbieden, over hun eigen netwerk dus. Nog grootser dan Yelo TV bedoel ik dan.
Ben even benieuwd of er hier ook mensen zijn die altijd fanatiek op de pc hebben zitten gamen en nu hun pc niet/nauwelijks aanraken sinds hun ps4 of Xbox one?
Ik merk het bij mezelf ik speelde de laatste jaren nauwelijks nog console games omdat de graphics op de pc zo veel beter waren. Nu is er nog steeds wel Verschil maar vele malen kleiner. Spellen als Ryse en killzone vond ik prachtig.
Ik speel eigenlijk alleen nog battlefield op de pc voor de rest voornamelijk Xbox omdat al mijn vrienden er een hebben en soms een potje Resogun op de ps4
Ik denk dat ik multiplatform games voortaan op de ps4 haal (tenzij de Xbox dezelfde performance kan neerzetten) en de exclusives op Xbox. First person shooter's en strategy games als starcraft dan op de pc. Had assassin's creed 4 net voor ik de Xbox en ps4 kocht nog op de pc gekocht en ondanks de gruwelijke graphics had ik hem toch liever op de console gespeeld veel relaxer.
Ik merk het bij mezelf ik speelde de laatste jaren nauwelijks nog console games omdat de graphics op de pc zo veel beter waren. Nu is er nog steeds wel Verschil maar vele malen kleiner. Spellen als Ryse en killzone vond ik prachtig.
Ik speel eigenlijk alleen nog battlefield op de pc voor de rest voornamelijk Xbox omdat al mijn vrienden er een hebben en soms een potje Resogun op de ps4
Ik denk dat ik multiplatform games voortaan op de ps4 haal (tenzij de Xbox dezelfde performance kan neerzetten) en de exclusives op Xbox. First person shooter's en strategy games als starcraft dan op de pc. Had assassin's creed 4 net voor ik de Xbox en ps4 kocht nog op de pc gekocht en ondanks de gruwelijke graphics had ik hem toch liever op de console gespeeld veel relaxer.
[ Voor 25% gewijzigd door timpie81 op 03-02-2014 21:29 ]
Verwijderd
YouTube: Hitler Reacts to Microsoft Buying the Gears of War Franchise
Altijd wel weer humor.
Altijd wel weer humor.
Die van xbox live opzegging blijft de beste
Wanneer veel mensen loyaal waren, dan waren zowel Sony en MS nu niet de belangrijkste consolefabrikanten en zaten we nu nog met Sega en Nintendo.Bullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:36:
[...]
Klopt helemaal, daarbij denk ik ook nog dat veel mensen (dus niet de early adaptors) zullen overstappen binnen hun vertrouwde merk. Heel veel mensen zijn nu eenmaal merk loyaal.
Het is gewoon niet te voorspellen hoe de markt verhouding gaat zijn wanneer beide consoles normaal uitvoorraad leverbaar zijn.
Dat er een prijs verschil zit tussen beide, dat zal....... Een Ford Mondeo met meer PK's is goedkoper dan een BMW 3 Serie..... Wanneer alleen de prijs/prestatie belangrijk is zou de BMW 3 Serie dus nooit verkopen..... Gelukkig is er ook zo iets als gevoel, mensen willen een bepaald product hebben voor de "heb".
Goedkoop, sneller, betere specificaties enz enz.... Het hoeft geen doorslaggevend argument te zijn voor een potentiele klant.
De analogie met auto's is hier te beperkt. Voor BMW is het geen probleem wanneer ze niet de aantallen van bijvoorbeeld Toyota of GM halen. Bij consoles zit de winst voornamelijk in de software verkopen en aanvullende diensten. Dan is het belangrijk dat je markt groot genoeg is om derde partijen aan je te binden (zoals EA, Square Enix, BioWare, Netflix, etc.).
Het zeg dan ook meer dan genoeg dat hij BMW gebruikt in plaats van een een grote Amerikaanse bak die op de grote Amerikaanse doos lijktSupremo schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:16:
[...]
Wanneer veel mensen loyaal waren, dan waren zowel Sony en MS nu niet de belangrijkste consolefabrikanten en zaten we nu nog met Sega en Nintendo.
De analogie met auto's is hier te beperkt. Voor BMW is het geen probleem wanneer ze niet de aantallen van bijvoorbeeld Toyota of GM halen. Bij consoles zit de winst voornamelijk in de software verkopen en aanvullende diensten. Dan is het belangrijk dat je markt groot genoeg is om derde partijen aan je te binden (zoals EA, Square Enix, BioWare, Netflix, etc.).
Ik vind aan de X1 anders niks 'pimp' aan. Overigens heeft ook de ps4 spraakherkenning. Nee, de PS4 is de BMW mét de extra pk's.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:47:
[...]
Het zeg dan ook meer dan genoeg dat hij BMW gebruikt in plaats van een een grote Amerikaanse bak die op de grote Amerikaanse doos lijktDe pk's zijn misschien niet zoals die van de Japanse concurrentie, de auto heeft wel een hoog 'Pimp My Ride' gehalte met al die extra's. Schakelen met de hand is ook niet nodig, kan je doen met spraakherkenning
Ik wil er best een flesje wijn opzetten dat de zomer niet gehaald gaat worden hier voor de releaseBullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:40:
[...]
Veel te kort door de bocht, wel mooi al die aannames over andere mensen die een console zouden willen kopen.
Verwijderd
Kom op iedereen ziet het verschil tussen 30 fps en 60 fps.k-city schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:23:
[...]
Lees het nog eens... Ik neem de ongeinformeerde gamer als uitgangspunt, die geen vergelijkingsvideo's of iets dergelijks bekijkt en die als console gamer gewend is op 30fps te spelen. Als die vernemen dat een console betere performance heeft dan de ander, nemen zij dat mee in hun overweging, ook al kunnen zouden ze het verschil niet kunnen zien. Dat er mensen zijn die het verschil wel degelijk kunnen zien is duidelijk, zelfs met 120fps.
Fair enough. Welke exclusieve AAA first party franchises zijn volgens jou uniek in hun genre op de MS platforms? Wat moet ik bijvoorbeeld spelen als ik een gruwelijke over the top action adventure zoals Uncharted wil beleven? The Last of Us? God of War? En welke games zijn zo gewaagd en risicovol als de games van Quantic Dream: Heavy Rain en Beyond: Two Souls? Je kan toch moeilijk ontkennen dat je voor dat soort ervaringen bij Sony moet zijn. Shooters (gaap + overkill) en RPG's hebben beide platformen, en over indies heb ik het niet eens. Alan Wake schiet me zo even te binnen, maar die zit bij lange na niet op een vergelijkbaar niveau als de meeste voorgenoemde games (ik had 'm in ieder geval binnen 3 uur op Marktplaats staan). De game doet wel iets anders, waarvoor credits. Ik zal verder niet ontkennen dat de eerste delen van Gears en Halo fantastische games zijn (hoewel persoonlijk niet mijn ding), maar in de essentie zijn het shooters en weinig uniek (buiten de 3rd person view in Gears om) in een gamelandschap waar shooters in principe bijna de dienst uitmaken. Als Quantum Break en Titanfall tof worden dan kun je die er wellicht aan toevoegen (hoewel ook weer 1 shooter), maar verder?Bullet NL schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:15:
Daar is niets objectiefs aan...... Dat jij vindt dat je voor games bij Sony moet zijn heeft namelijk alles met smaak te maken....
Niet om te zeveren maar Alan Wake is echt wel beter dan Beyond two souls. Trouwens je neemt nu allemaal PS3 games als voorbeeld, dit is een nieuwe generatie, met nieuwe games, en Microsoft heeft veeeeel geld geinvesteerd in nieuwe studio's. Dus op dit moment moet je de games van PS4 en Xbox One vergelijken, en ja sommige van de beste Sony studio's moeten nog hun games aankondigen, maar daar wacht je dus ook maar op. Op dit moment staat Xbox One voor op vlak van exclusives, ik denk trouwens dat dat dit jaar nog niet gaat veranderen. Met Titanfall, Quantum Break, Sunset Overdrive en Halo 5 dat nog uit moet komen.bram1984 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:55:
[...]
Fair enough. Welke exclusieve AAA first party franchises zijn volgens jou uniek in hun genre op de MS platforms? Wat moet ik bijvoorbeeld spelen als ik een gruwelijke over the top action adventure zoals Uncharted wil beleven? The Last of Us? God of War? En welke games zijn zo gewaagd en risicovol als de games van Quantic Dream: Heavy Rain en Beyond: Two Souls? Je kan toch moeilijk ontkennen dat je voor dat soort ervaringen bij Sony moet zijn. Shooters (gaap + overkill) en RPG's hebben beide platformen, en over indies heb ik het niet eens. Alan Wake schiet me zo even te binnen, maar die zit bij lange na niet op een vergelijkbaar niveau als de meeste voorgenoemde games (ik had 'm in ieder geval binnen 3 uur op Marktplaats staan). De game doet wel iets anders, waarvoor credits. Ik zal verder niet ontkennen dat de eerste delen van Gears en Halo fantastische games zijn (hoewel persoonlijk niet mijn ding), maar in de essentie zijn het shooters en weinig uniek (buiten de 3rd person view in Gears om) in een gamelandschap waar shooters in principe bijna de dienst uitmaken. Als Quantum Break en Titanfall tof worden dan kun je die er wellicht aan toevoegen (hoewel ook weer 1 shooter), maar verder?
Dat is dan persoonlijk. Ik was er zelf snel klaar mee.
En ja, ik noem nu PS3 games inderdaad. Op de next gens zijn in mijn optiek nog geen noemenswaardige games uitgekomen. We krijgen straks echter inFAMOUS, ook een vrij unieke exclusieve franchise die ik zojuist niet eens genoemd heb. En ik ben ook zeer benieuwd naar The Order. Zoals het er nu naar uitziet verkies ik die 2 games blind boven alle games die je noemt, m.u.v. wellicht QB, maar daar weet ik nog te weinig over om een oordeel over te vellen. Dus dat de X1 voor jou voor staat met exclusives, dat kan. Voor mij in ieder geval niet. Mijn punt is echter dat Sony bekend staat om het voorbrengen van uniekere games. Dat heeft weinig met smaak te maken.
Maar voor mijn informatie: welke nieuwe studio's bedoel je precies?
En ja, ik noem nu PS3 games inderdaad. Op de next gens zijn in mijn optiek nog geen noemenswaardige games uitgekomen. We krijgen straks echter inFAMOUS, ook een vrij unieke exclusieve franchise die ik zojuist niet eens genoemd heb. En ik ben ook zeer benieuwd naar The Order. Zoals het er nu naar uitziet verkies ik die 2 games blind boven alle games die je noemt, m.u.v. wellicht QB, maar daar weet ik nog te weinig over om een oordeel over te vellen. Dus dat de X1 voor jou voor staat met exclusives, dat kan. Voor mij in ieder geval niet. Mijn punt is echter dat Sony bekend staat om het voorbrengen van uniekere games. Dat heeft weinig met smaak te maken.
Het meeste gebeurde in 2012, maar dat was wel vooral voor de Xbox One. Dat zijn trouwens Microsoft Studios, er is dan nog niet gesproken over triple A titelsm van andere studios voor Xbox One.bram1984 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:26:
Dat is dan persoonlijk. Ik was er zelf snel klaar mee.
Wikipedia: Microsoft Studios
Ik vond inFAMOUS helemaal niet zo sjiek, en die nieuwe trailer was ook niet speciaal veel aan. Dit jaar alleen komen er 15 exclusives voor Xbox One uit, weet niet of Sony hier ook een getal voor heeft.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat op de PS3 uniekere games waren, maar Microsoft heeft het dubbele van Sony geinvesteerd in nieuwe titels, dus vrij zeker dat dat ook wel goed gaat komen. Dat is ook zoiets dat de meeste telkens vergeten, dat Microsoft veel meer geinvesteerd heeft, lijkt me logisch dat ze dan ook de beste games gaan hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door X-Fighter op 04-02-2014 09:35 ]
Natuurlijk heeft smaak met unieke games te maken. De Multipla was een 'unieke' auto, ooit iemand daar in zien rijden?
Ja, PS3 heeft de naam, had de games, maar waar zijn die games nu? MS heeft zo uit m'n hoofd binnen korte tijd al 4 titels (plus DR3, welke al uit is), die voor mij net zo uniek zijn, maar veel meer mijn style.
Ja, PS3 heeft de naam, had de games, maar waar zijn die games nu? MS heeft zo uit m'n hoofd binnen korte tijd al 4 titels (plus DR3, welke al uit is), die voor mij net zo uniek zijn, maar veel meer mijn style.
Ik zeg ook verder niet dat inFAMOUS sjiek is. Maar het blijft een unieke exclusive in z'n genre zonder directe tegenhanger. Dat bedoel ik alleen maar.X-Fighter schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Het meeste gebeurde in 2012, maar dat was wel vooral voor de Xbox One. Dat zijn trouwens Microsoft Studios, er is dan nog niet gesproken over triple A titelsm van andere studios voor Xbox One.
Wikipedia: Microsoft Studios
Ik vond inFAMOUS helemaal niet zo sjiek, en die nieuwe trailer was ook niet speciaal veel aan. Dit jaar alleen komen er 15 exclusives voor Xbox One uit, weet niet of Sony hier ook een getal voor heeft.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat op de PS3 uniekere games waren, maar Microsoft heeft het dubbele van Sony geinvesteerd in nieuwe titels, dus vrij zeker dat dat ook wel goed gaat komen. Dat is ook zoiets dat de meeste telkens vergeten, dat Microsoft veel meer geinvesteerd heeft, lijkt me logisch dat ze dan ook de beste games gaan hebben.
Er waren vlak voor de release 180 PS4 games in ontwikkeling waarvan 24 exclusives. Daarvan is het overgrote deel (de echte top studio's) nog helemaal niet bekend. Het gaat dan ook een zeer smakelijke E3 worden.
Wat een onzin, sorry. Daar is ook verder niks tegen in te brengen dan denk ik? Als jij Angry Birds een uniek genre vindt hebben met geen enkele andere game die daarop lijkt, dan is dat dus maar zo, volgens jou? Wrong. Ik snap je vergelijking verder ook niet echt, maar goed. De unieke games van Sony worden door niemand gespeeld?SinergyX schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:35:
Natuurlijk heeft smaak met unieke games te maken. De Multipla was een 'unieke' auto, ooit iemand daar in zien rijden?
En die games komen wel, maak je maar geen zorgen.
Ik en vier klasgenoten zien vrij weinig verschil tussen 30 en 60. 15 naar 30 is wel te zien.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 02:44:
[...]
Kom op iedereen ziet het verschil tussen 30 fps en 60 fps.
Kan misschien zijn dat de school monitor 30hz is..
Check de IGN Tomb Raider comparison. Daar zie je het heel duidelijk.Daan87423 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:52:
[...]
Ik en vier klasgenoten zien vrij weinig verschil tussen 30 en 60. 15 naar 30 is wel te zien.
Kan misschien zijn dat de school monitor 30hz is..
Voor de Xbox worden de games inderdaad al aangekondigd, nog niet voor de PS4 overigens; http://www.gamer.nl/nieuw...suspect-ook-naar-xbox-one
Maar, inderdaad, alles heeft met smaak te maken, iemand kan van een specifieke genre houden, dit heeft natuurlijk niets met de kwaliteit van de console te maken. Ik bedoel, Nintendo is ook heel specifiek, totaal niet mijn stijl games en hoef hem daarmee ook niet in overweging te nemen. Zo is het met veel PS3 games ook, wanneer het niet iemand cup of thee is, boeit het niet hoe goed of slecht de game is.....
Overigens zit je nu wel heel erg op de PS3 stoel, terwijl dit topic echt over de PS4 vs. De Xbox One gaat.
Beide consoles moeten zich nog bewijzen in exclusieve titels, alhoewel de One op dit moment wel een voorsprong heeft.... Denk aan een Racegame (Forza), Ryse, en DR3, Kill Zone, en natuurlijk met een maandje Titanfall. Het game aanbod voor de PS4 kan helemaal je smaak zijn, het valt echter niet te ontkennen dat Xbox One op dit moment meer keuze heeft.....
Maar, inderdaad, alles heeft met smaak te maken, iemand kan van een specifieke genre houden, dit heeft natuurlijk niets met de kwaliteit van de console te maken. Ik bedoel, Nintendo is ook heel specifiek, totaal niet mijn stijl games en hoef hem daarmee ook niet in overweging te nemen. Zo is het met veel PS3 games ook, wanneer het niet iemand cup of thee is, boeit het niet hoe goed of slecht de game is.....
Overigens zit je nu wel heel erg op de PS3 stoel, terwijl dit topic echt over de PS4 vs. De Xbox One gaat.
Beide consoles moeten zich nog bewijzen in exclusieve titels, alhoewel de One op dit moment wel een voorsprong heeft.... Denk aan een Racegame (Forza), Ryse, en DR3, Kill Zone, en natuurlijk met een maandje Titanfall. Het game aanbod voor de PS4 kan helemaal je smaak zijn, het valt echter niet te ontkennen dat Xbox One op dit moment meer keuze heeft.....
Ik vind 30 vs 60 fps vooral voelbaar in hoe vloeiend een spel loopt. Ik zie het ook wel, maar niet heel duidelijk. Hoe lager de framerate hoe stroperiger de besturing voelt. Tussen 60 en 120 merk ik ook nog wel verschil, maar dat is al veel kleiner.
Echt PS4 games of ook indie games? Trouwens 24 exclusives is totaal niet veel, zoals ik al zei Microsoft heeft er dit jaar alleen al 15.bram1984 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:47:
[...]
Ik zeg ook verder niet dat inFAMOUS sjiek is. Maar het blijft een unieke exclusive in z'n genre zonder directe tegenhanger. Dat bedoel ik alleen maar.
Er waren vlak voor de release 180 PS4 games in ontwikkeling waarvan 24 exclusives. Daarvan is het overgrote deel (de echte top studio's) nog helemaal niet bekend. Het gaat dan ook een zeer smakelijke E3 worden.
Door minder mensen ja... Vergeleken met Microsoft exclusives zeker...bram1984 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:47:
[...]
Wat een onzin, sorry. Daar is ook verder niks tegen in te brengen dan denk ik? Als jij Angry Birds een uniek genre vindt hebben met geen enkele andere game die daarop lijkt, dan is dat dus maar zo, volgens jou? Wrong. Ik snap je vergelijking verder ook niet echt, maar goed. De unieke games van Sony worden door niemand gespeeld?
En die games komen wel, maak je maar geen zorgen.
Hoe kom je daar bij heb je een bron?X-Fighter schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:57:
Door minder mensen ja... Vergeleken met Microsoft exclusives zeker...
Bijvoorbeeld Killzone is op de PS4 2,1 miljoen keer verkocht. Ik denk niet dat er een Xbox One exclusive is die er in de buurt komt, (Misschien Fifa 14, maar die is geen exclusive)
https://twitter.com/PlayStationEU/status/428633693427482625
[ Voor 12% gewijzigd door kimiferrari op 04-02-2014 10:15 ]
We hadden het hier wel over PS3-Xbox 360. Voor nu PS4-X1, denk ik wel dat je gelijk hebt, en dat Killzone wel beter doet. Of ja, Dead Rising zit aan 1 miljoen shipped (dit was tem 20 december), Killzone aan 2.1 shipped (dit was tem 15 januari). Dan verkoopt Killzone beter, maar dat zegt eerder iets over de launch titles van PS4, dan over Killzonekimiferrari schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:13:
[...]
Hoe kom je daar bij heb je een bron?
Bijvoorbeeld Killzone is op de PS4 2,1 miljoen keer verkocht. Ik denk niet dat er een Xbox One exclusive is die er in de buurt komt, (Misschien Fifa 14, maar die is geen exclusive)
https://twitter.com/PlayStationEU/status/428633693427482625
Ach exclusives, blijft een raar verhaal. De Xbox One heeft er op dit moment meer maar ik denk niet dat veel mensen hun platform keuze baseren op exclusive games met launch, iedereen speelt toch de multiplatforms want die zijn gewoon veel beter. De echt interessante exclusives moeten sowieso nog komen maar dat duurt nog wel even; ik weet niet wat ik van Infamous moet verwachten en ik denk dat Titanfall de hype niet gaat waarmaken, en dat zijn wel de grootste exclusives in het voorjaar.
Als ik er over nadenk heb ik op de 360 helemaal niet veel exclusives gespeeld... Ja Halo en Gears, maar Halo werd ook wat minder en Gears was ik op een gegeven moment ook wel op uitgekeken. De laatste jaren zijn er ook maar amper exclusives uitgekomen voor 360 heb ik het idee, maar daardoor heb ik niet minder plezier gehad van mn 360.
Dus ja, waarom je druk maken om exclusives als er ook multiplatforms als Destiny en Watch_Dogs zijn?
Als ik er over nadenk heb ik op de 360 helemaal niet veel exclusives gespeeld... Ja Halo en Gears, maar Halo werd ook wat minder en Gears was ik op een gegeven moment ook wel op uitgekeken. De laatste jaren zijn er ook maar amper exclusives uitgekomen voor 360 heb ik het idee, maar daardoor heb ik niet minder plezier gehad van mn 360.
Dus ja, waarom je druk maken om exclusives als er ook multiplatforms als Destiny en Watch_Dogs zijn?
Daar zullen de meegeleverde exemplaren in de bundels ook wel bij zitten denk ik. Desondanks wel verdiend want Killzone is wel gewoon een hele leuke game om te spelen, niet vernieuwend of iets dergelijks maar een vermakelijke single player met fantastische graphics, die echt laten zien wat de PS4 kan. Dat Killzone zo slecht werd gereviewd en BF4 zo goed daar snap ik echt helemaal niks van.X-Fighter schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:30:
[...]
We hadden het hier wel over PS3-Xbox 360. Voor nu PS4-X1, denk ik wel dat je gelijk hebt, en dat Killzone wel beter doet. Of ja, Dead Rising zit aan 1 miljoen shipped (dit was tem 20 december), Killzone aan 2.1 shipped (dit was tem 15 januari). Dan verkoopt Killzone beter, maar dat zegt eerder iets over de launch titles van PS4, dan over Killzone
[ Voor 34% gewijzigd door Mr Ton op 04-02-2014 10:35 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Bedoel je deze? http://www.ign.com/videos...on-performance-comparisonbram1984 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:53:
[...]
Check de IGN Tomb Raider comparison. Daar zie je het heel duidelijk.
Hier is het iets duidelijker te zien, maar nog steeds geen dealbreaker om voor de PS4 te kiezen. Ben altijd een 'console-gamer' geweest, denk dat dat de reden is dat ik niks geef/geen verschil zie tussen 30 en 60 fps.
Wanneer zijn we van unieke games naar goede of slechte games gegaan? Daar heb ik het echt totaal niet over.Bullet NL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:55:
Voor de Xbox worden de games inderdaad al aangekondigd, nog niet voor de PS4 overigens; http://www.gamer.nl/nieuw...suspect-ook-naar-xbox-one
En ik heb het over de PS3 systemsellers inderdaad. Die games die de achterstand op de 360 goed hebben gemaakt. Ontwikkeld door studio's die bijna nog niks aangekondigd hebben. Denk je dat die het ineens niet meer kunnen? Daar gaat nog genoeg moois uit komen en ik zie niet direct een MS studio die daar overheen zal gaan. Wat ik bedoel is dat je een redelijke inschatting kan maken op basis van het verleden. Die studio's bestaan nog steeds en zullen niet ineens allen doorsnee shooters gaan ontwikkelen.
En ja, je hebt nu iets meer keuze. Hoewel PS4 weer een vrolijke platformer, een shooter en wat indies heeft. Maar goed, op een launch line-up zou ik mijn keuze nooit baseren. Ik vind het allebei niet veel nu, en speel voornamelijk AC4. Vanaf eind dit jaar/volgend jaar gaat het pas echt goed los.
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 04-02-2014 10:37 ]
In watch_dogs geloof ik echt niet meer, met dat uitstel gedrag en zo, ik denk dat het een AC1 gevoel gaat geven. Dat het repetitief gaat worden. Titanfall wacht ik af tot de beta, keek er zelf ook niet echt naar uit in het begin. Quantum Break gaat hopelijk een top exclusive zijn, daar reken ik toch een beetje op.Mr Ton schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:32:
Ach exclusives, blijft een raar verhaal. De Xbox One heeft er op dit moment meer maar ik denk niet dat veel mensen hun platform keuze baseren op exclusive games met launch, iedereen speelt toch de multiplatforms want die zijn gewoon veel beter. De echt interessante exclusives moeten sowieso nog komen maar dat duurt nog wel even; ik weet niet wat ik van Infamous moet verwachten en ik denk dat Titanfall de hype niet gaat waarmaken, en dat zijn wel de grootste exclusives in het voorjaar.
Ik heb het niet gespeeld, want heb geen PS4, maar was niet de kritiek dat de single player gewoon stom en saai was, maar de multiplayer deze keer wel heel goed?Mr Ton schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:32:
[...]
Daar zullen de meegeleverde exemplaren in de bundels ook wel bij zitten denk ik. Desondanks wel verdiend want Killzone is wel gewoon een hele leuke game om te spelen, niet vernieuwend of iets dergelijks maar een vermakelijke single player met fantastische graphics, die echt laten zien wat de PS4 kan. Dat Killzone zo slecht werd gereviewd en BF4 zo goed daar snap ik echt helemaal niks van.
Als je het zo isoleert tegen een zwarte achtergrond en vergelijkt ja. Maar als een casual gamer een PS4/X1 koopt met een aantal spellen geloof ik niet dat die allemaal per spel kunnen zien of het 30 of 60 fps is. Die zetten niet twee consoles naast elkaar met twee beelden om het te verschil te kunnen zien.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 02:44:
[...]
Kom op iedereen ziet het verschil tussen 30 fps en 60 fps.
Volgens mij hebben wij beiden een heel ander beeld bij "Pimp My RIde". Al de tweede keer dat je me blijkbaar niet begrijptSovereign schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 01:30:
[...]
Ik vind aan de X1 anders niks 'pimp' aan. Overigens heeft ook de ps4 spraakherkenning. Nee, de PS4 is de BMW mét de extra pk's.
[ Voor 3% gewijzigd door k-city op 04-02-2014 11:10 ]
Ik vind zelfde de multiplayer niet veel aan, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik vond de single player echt heel leuk om te spelen: misschien geen heel boeiend verhaal, al wel met leuke twists, maar wel heel vermakelijk. Ghosts en BF4 zijn nou ook niet vernieuwend te noemen dus ik weet niet waarom Killzone daar wel op aangevallen werd en die twee titels niet. En de graphics zijn echt fantastisch.X-Fighter schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:39:
[...]Ik heb het niet gespeeld, want heb geen PS4, maar was niet de kritiek dat de single player gewoon stom en saai was, maar de multiplayer deze keer wel heel goed?
Desondanks ben ik blij dat Guerilla begint met een nieuwe IP, ik denk dat ze alles wel een beetje uit de Killzone franchise geperst hebben en dat ze beter weer met een clean sheet kunnen beginnen aan iets nieuws.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Eerst maar even afwachten of al die exclusives wel dit jaar uitkomen. De enige exclusives waarvan we met zekerheid kunnen stellen dat ze dit jaar uitkomen zijn Infamous, Driveclub, D4 en Sunset Overdrive. De rest is of geen exclusive (Titanfall is ook op PC en X360.. of anders heeft de PS4 ineens ook een hele rits exclusives erbij
) of kennen teveel geruchten dat ze dit jaar niet gaan halen (Halo 5, Quantum Break, Crackdown 3, Uncharted 4, The Order misschien)
Project Spark is nu toch ook in beta gegaan? Die kan ook nog in rijtje van exclusives
Is die niet al een tijdje in beta op Steam? Dan is dat toch juist eentje die net als Titanfall niet in het rijtje thuishoort?
Spark is afaik nog steeds een XBO exclusive, kan me niet herinneren over een Steam iets.
Edit, zou ook een Win8 exclusive moeten zijn, zou dat dan niet via store/MSgames moeten gaan?
En rijtje of niet, het valt nog steeds in de 'console exclusive', of hij nu ook nog op PC uitkomt of niet (lekker selectief vergelijken om PC er steeds bij/uit te halen
).
Edit, zou ook een Win8 exclusive moeten zijn, zou dat dan niet via store/MSgames moeten gaan?
En rijtje of niet, het valt nog steeds in de 'console exclusive', of hij nu ook nog op PC uitkomt of niet (lekker selectief vergelijken om PC er steeds bij/uit te halen
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 04-02-2014 12:03 ]
Project Spark is nu in Beta op Windows 8.1
Niet via Steam, maar via de Windows Store.
Niet via Steam, maar via de Windows Store.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dat is omdat er op de PS4 ook een hele rits aan PS4/PC only games komen zoals The Witness, FFXIV ARR, War Thunder, Octodad etc. Vindt die persoonlijk niet bij de exclusives thuishoren. Misschien ook omdat ik dat soort spellen liever op de pc speel 
Edit: In het geval van console exclusives dan hebben beide consoles idd heel erg veel exclusives om naar uit te kijken dan kunnen we deze aanhouden ruwweg met een aantal aanpassingen uiteraard
Edit: In het geval van console exclusives dan hebben beide consoles idd heel erg veel exclusives om naar uit te kijken dan kunnen we deze aanhouden ruwweg met een aantal aanpassingen uiteraard

[ Voor 39% gewijzigd door k-city op 04-02-2014 12:10 ]
Maar dat is toch een semi-onlogische vergelijking? Het is enigszins logisch voor MS om een game (danwel zelf ontwikkelt) niet op hun hele eco-systeem uit te brengen als ze het hele core-OS in principe gelijk is aan elkaar? (net zoals WP en Win straks dezelfde store gaan gebruiken).
Als je puur kijkt naar console vs console, staat de PC daarbuiten, of er nu een game console+PC uitkomt, de andere console krijgt hem (vooralsnog) gewoon niet (warframe bv is timed exclusive).
Als je puur kijkt naar console vs console, staat de PC daarbuiten, of er nu een game console+PC uitkomt, de andere console krijgt hem (vooralsnog) gewoon niet (warframe bv is timed exclusive).
Daarom ligt het ook puur aan hoe je het vergelijkt en vind ik persoonlijk dan ook timed/platform exclusives niet meetellen. Voor mij zijn de Forza's en Drive Clubs en de Halo's en Uncharteds de exclusives die tellen, niet The Witness of Project Spark. Maar dat ls dan ook persoonlijk.
Dat plaatje van daarboven geeft het dan weer (enigzins uiteraard, duidelijk dat het niet meer up to date is) volgens drie verschillende maatstaven.
Dat plaatje van daarboven geeft het dan weer (enigzins uiteraard, duidelijk dat het niet meer up to date is) volgens drie verschillende maatstaven.
Maar de lijst bevat dus allereerst een lange lijst met games die gedeeld worden met PC (wat bij de eerste blik de suggestie wekt dat er meer PS4 games zijn maar in werkelijkheid is het lange lijstje dus niet exclusief, alleen niet op x1). Verder staan er dus ook arcade games bij, wat het niet helemaal eerlijk maakt. Tel je de AAA franchises dan is de lijst al vergelijkbaar.
Ik vind het verder wel grappig dat Infamous word genoemd als unieke game, gezien het in hetzelfde genre zit als Prototype en ook Crackdown. Maar Kinect heeft ook voor aardig wat nieuwe games gezocht. Of zijn we Dance Central alweer vergeten? En als je uniek wilt: Disneyland Adventure is ook behoorlijk anders dan wat je op de PS3 tegenkomt. En heb jij een Viva Pinata voorbij zien komen met een PS3 logo erop? Ik niet.
Sony heeft inderdaad meer verschillende games uitgebracht, maar die verkopen bij elkaar ongeveer evenveel als de exclusives van Microsoft. Dus als je naar het totaalplaatje kijkt, verschilt het elkaar maar weinig.
Ik vind het verder wel grappig dat Infamous word genoemd als unieke game, gezien het in hetzelfde genre zit als Prototype en ook Crackdown. Maar Kinect heeft ook voor aardig wat nieuwe games gezocht. Of zijn we Dance Central alweer vergeten? En als je uniek wilt: Disneyland Adventure is ook behoorlijk anders dan wat je op de PS3 tegenkomt. En heb jij een Viva Pinata voorbij zien komen met een PS3 logo erop? Ik niet.
Sony heeft inderdaad meer verschillende games uitgebracht, maar die verkopen bij elkaar ongeveer evenveel als de exclusives van Microsoft. Dus als je naar het totaalplaatje kijkt, verschilt het elkaar maar weinig.
Heb je hier een (recente) bron van? Ik geloof namelijk niet dat de paar xbox 360 exclusives van MS meer hebben verkocht dan de vele exclusive van de PS3Martinspire schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:36:
bijvoorbeeld:
GT 5 is 9 miljoen keer verkocht
de Uncharted series is 17 miljoen keer verkocht.
En dit zijn pas 4 exclusives
[ Voor 11% gewijzigd door kimiferrari op 04-02-2014 12:49 ]
Kijk even naar de categorieën in het lijstje. "Platform & PC Only", "PS4 Only"/"Xbone One only". Ze worden duidelijk gescheiden.Martinspire schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:36:
Maar de lijst bevat dus allereerst een lange lijst met games die gedeeld worden met PC (wat bij de eerste blik de suggestie wekt dat er meer PS4 games zijn maar in werkelijkheid is het lange lijstje dus niet exclusief, alleen niet op x1). Verder staan er dus ook arcade games bij, wat het niet helemaal eerlijk maakt. Tel je de AAA franchises dan is de lijst al vergelijkbaar.
Dance Central/Dance Revolution. En zo kan je ook tig unieke PS3 titels opnoemen, wat is je punt?Ik vind het verder wel grappig dat Infamous word genoemd als unieke game, gezien het in hetzelfde genre zit als Prototype en ook Crackdown. Maar Kinect heeft ook voor aardig wat nieuwe games gezocht. Of zijn we Dance Central alweer vergeten? En als je uniek wilt: Disneyland Adventure is ook behoorlijk anders dan wat je op de PS3 tegenkomt. En heb jij een Viva Pinata voorbij zien komen met een PS3 logo erop? Ik niet.
Dat is leuk voor Microsoft. De verkopen zijn wat dat betreft niet echt interessant voor de gamer zelf. Leuk voor Sony dat de PS4 voorloopt qua verkoop, maar wat heb ik daar aan?Sony heeft inderdaad meer verschillende games uitgebracht, maar die verkopen bij elkaar ongeveer evenveel als de exclusives van Microsoft. Dus als je naar het totaalplaatje kijkt, verschilt het elkaar maar weinig.
Is niet meer dan logisch, als een winkel één trui verkoopt, zullen alle verkopen daarop geconcentreerd zijn, verkoop je meerdere truien dan zal het verdeeld worden over meerdere truien. Het enige wat hij dan ook zegt is dat de verkoper in beide gevallen wint. Maar als consument ligt dat natuurlijk anders.kimiferrari schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:45:
[...]
Heb je hier een (recente) bron van? Ik geloof namelijk niet dat de paar xbox 360 exclusives van MS meer hebben verkocht dan de vele exclusive van de PS3
De tendens zal toch wel richting multi gaan, als ze de kans krijgen, zullen ze altijd proberen er een 2de platform bij te pakken, zeker nu architectuur veel dichter bij elkaar liggen dan vorige generatie.k-city schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:21:
Daarom ligt het ook puur aan hoe je het vergelijkt en vind ik persoonlijk dan ook timed/platform exclusives niet meetellen. Voor mij zijn de Forza's en Drive Clubs en de Halo's en Uncharteds de exclusives die tellen, niet The Witness of Project Spark. Maar dat ls dan ook persoonlijk.![]()
Maar de vraag is ook voor PS4 exclusives, of ze hiervoor nog de PS3 groep erbij pakken. Ze gaven aan nog genoeg games en support te blijven geven naar de PS3, een nieuwe Uncharted zou best wel eens downscaled naar de PS3 kunnen komen, dan praat je toch ook niet meer over een exclusive?
Dit topic is gesloten.
Let op:
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.
LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.
LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!