Ah het zou kunnen... Ja alles kan in de wereld... Microsoft kan ook een dienst als PS Now aanbieden, maar wat heb je er nu aan als ze dat niet doen.bram1984 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:26:
[...]
Ze bieden het niet aan, maar het zou wel gewoon kunnen, right? Of doen de servers van MS iets wezenlijk anders?
Niks, maar daar gaat het me nu specifiek even niet om. Puur de handeling is dus onderscheidend, niet zozeer hetgeen wat ze daarvoor gebruiken, duidelijk.
Hier ben ik het niet mee eens, het party systeem van de Xbox One werkt prima en zeker zonder problemen. Het werkt alleen net even anders, je hebt namelijk een gameparty en een chatparty.... Wanneer je in iemand zijn gameparty zit hoor je de persoon dus niet automatisch.Uniciteit schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:15:
Party systeem vind ik, op dit moment, trouwens ook beter op de PS4. Microsoft had een ontzettend goed werkend systeem met de X360 en dit lijken ze nu gewoon te hebben weggegooid en dit hebben ze vervangen met iets... minders.
Kwestie van de "voicechat" aanzette, dus het stelt eigenlijk niets voor....
Wat erg maar dan erg goed werkt is dat je vanuit je party games kan joinen, in games krijg je dus een melding als je mede party bewoners een anders server hebben gevonden of zelfs een andere game zijn gestart. Dit werkt uitzonderlijk goed.......
Overigens gaat het systeem nog gebruiksvriendelijker worden, iets wat MS al heeft aangegeven.
Het is dus zeker niet minder, de manier van omzetten is anders..... Daarbij is de geluidskwaliteit on overtroffen..... Het werk op een bitrate die veel hoger ligt dan al het andere wat op de markt is....
Tja, zo kan je alles wel proberen af te vlakken, maar feit is wel dat ze het wel aanbieden, in tegenstelling tot anderen..... Jij probeert het nu kleiner te maken dan dat het is, maar feit is wel dat ze het op een dergelijke schaal af fabriek aan kunnen bieden. Ik denk overigens maar dat er 3 partijen groot genoeg zijn om op deze schaal een serverpark aan te leggen, MS, Google en Apple...... Vervolgens houd het wel een beetje op.bram1984 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:09:
Niks, maar daar gaat het me nu specifiek even niet om. Puur de handeling is dus onderscheidend, niet zozeer hetgeen wat ze daarvoor gebruiken, duidelijk.
Even iets anders.
*knip* In het vorige PS4 vs Xbox One topic werd het ook niet toegestaan om het over de kredietwaardigheid van beide bedrijven te hebben.
[ Voor 86% gewijzigd door Uniciteit op 30-01-2014 16:54 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik vlak niks af hoor. Ik weet over dat onderwerp echter minder dan sommigen hier, maar ik krijg vaak het gevoel dat de server hardware van MS door sommigen hier magische krachten wordt toegedicht, vandaar. Ik geloof best dat ze het verder op dat vlak beter voor elkaar hebben.
*knip* Geen discussie over kredietwaardigheid Sony vs Microsoft
[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 30-01-2014 16:55 ]
*knip* Geen discussie over kredietwaardigheid Sony vs Microsoftbram1984 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:34:
Ik vlak niks af hoor. Ik weet over dat onderwerp echter minder dan sommigen hier, maar ik krijg vaak het gevoel dat de server hardware van MS door sommigen hier magische krachten wordt toegedicht, vandaar. Ik geloof best dat ze het verder op dat vlak beter voor elkaar hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 30-01-2014 16:55 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Uniciteit op 30-01-2014 16:55 ]
Qua finaciele situatie, des te meer reden sony een steuntje in de rug te geven. Dat hebben ze wel verdient itt tot ea...eh ik bedoel ms. Ik noem een plek op de markt verdienen ipv opkopen (bah), devs helpen en steunen ipv dumpen en franchises in de vernieling helpen. Luisteren naar je userbase ipv je eigen plannen doordrukken die enkel voor eigen gewin zijn. Nee ms heeft bij mij echt geen goed imago en het moet raar lopen voor ik eer bij dat bedrijf ervaar
Plek opkopen? Zijn toch gewoon begonnen met Xbox, en mensen hebben dat gekocht, dus eerlijk gekregen...Mutatie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:04:
Qua finaciele situatie, des te meer reden sony een steuntje in de rug te geven. Dat hebben ze wel verdient itt tot ea...eh ik bedoel ms. Ik noem een plek op de markt verdienen ipv opkopen (bah), devs helpen en steunen ipv dumpen en franchises in de vernieling helpen. Luisteren naar je userbase ipv je eigen plannen doordrukken die enkel voor eigen gewin zijn. Nee ms heeft bij mij echt geen goed imago en het moet raar lopen voor ik eer bij dat bedrijf ervaar
Je eigen plannen doordrukken hadden ze beter gedaan. Dan had ik nu tenminste een Xbox zonder drive, die goedkoper was, en kon ik alles digitaal goedkoper kopen. Maar dat is eerder een onderwerp voor in het Xbox One topic.
[ Voor 3% gewijzigd door X-Fighter op 30-01-2014 17:10 ]
Hoeveel heeft de eerste xbox gekost (ik dacht rond de 5miljard)? Nog steeds zijn ze nog niet uit de kosten, en dit was enkel om een plek op de markt te verdienen en niet met geld dat verdiend was met gaming (dan had ik er anders over gedacht). Ikzelf ga nooit van mn leven over naar digitaal only, direct waardeloos na aankoop en ik gun de winkels ook wat. Ik snap dat jij liever de oude plannen doorgedrukt zag worden. Monopolie voor ms (hele retail buiten spel zetten, voor niemand goed) en nu de geruchten gaan dat er een x1 zonder optische komt begrijp ik dat je dat zegt (spijt van aankoop in dat geval?), ik zie het als een smerige manier toch naar digital only te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 30-01-2014 17:28 ]
Door dat de financiële situatie van Sony inderdaad niet zo veel met die van Microsoft heeft te maken heb ik na aanleiding van het betreffende nieuws wat vragen gesteld in het PS4 topic.
Cogitationis poenam nemo patitur
Sony maakt verlies, en dan ga jij even klagen dat Microsoft zich inkoopt?Mutatie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:22:
Hoeveel heeft de eerste xbox gekost (ik dacht rond de 5miljard)? Nog steeds zijn ze nog niet uit de kosten, en dit was enkel om een plek op de markt te verdienen en niet met geld dat verdiend was met gaming (dan had ik er anders over gedacht). Ikzelf ga nooit van mn leven over naar digitaal only, direct waardeloos na aankoop en ik gun de winkels ook wat. Ik snap dat jij liever de oude plannen doorgedrukt zag worden. Monopolie voor ms (hele retail buiten spel zetten, voor niemand goed) en nu de geruchten gaan dat er een x1 zonder optische komt begrijp ik dat je dat zegt (spijt van aankoop in dat geval?), ik zie het als een smerige manier toch naar digital only te gaan.
Wat monopolie voor Microsoft? Nu op de PS4 kan Amazon toch ook digitaal games verkopen, alsof Microsoft een monopolie zou doen... Als de prijzen dan veel lager lagen op de PS4, zou iedereen naar daar over stappen. Dat zijn geen domme mensen die daar de leiding hebben hoor.
Dan geeft Microsoft een optie, dus of met optische drive, of zonder, de consument mag kiezen. Dat is dan weer niet goed? Ja dan kunnen ze niets goed doen denk ik... Ik heb geen spijt van mijn aankoop, want ik verwacht dat als er eentje komt zonder optische drive dat ik deze nog wel verkocht krijg. Desnoods tegen de prijs van een nieuwe zonder optische drive.
Jep, ik kan geen respect opbrengen voor iemand die een zak geld neergooit en doet alsof ze het succes vervolgens verdiend hebben en mensen meekrijgen met dat idee. Ik heb wel respect voor iemand die vechtend ten onder gaat. Als ze nou vervolgens puur kwaliteit hadden neergezet maarja dat is nou ook niet echt het geval (door wat feiten en gevoelens).X-Fighter schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:38:
[...]
Sony maakt verlies, en dan ga jij even klagen dat Microsoft zich inkoopt?
Wat monopolie voor Microsoft? Nu op de PS4 kan Amazon toch ook digitaal games verkopen, alsof Microsoft een monopolie zou doen... Als de prijzen dan veel lager lagen op de PS4, zou iedereen naar daar over stappen. Dat zijn geen domme mensen die daar de leiding hebben hoor.
Dan geeft Microsoft een optie, dus of met optische drive, of zonder, de consument mag kiezen. Dat is dan weer niet goed? Ja dan kunnen ze niets goed doen denk ik... Ik heb geen spijt van mijn aankoop, want ik verwacht dat als er eentje komt zonder optische drive dat ik deze nog wel verkocht krijg. Desnoods tegen de prijs van een nieuwe zonder optische drive.
Ja de consument mag idd kiezen (al zijn ze niet allemaal even snugger) dus waarom niet een versie zonder kinect? Of bv een versie met een snellere GPU later uitbrengen? Volgens mij zitten er wat haken en ogen aan je redernering, een steambox past misschien beter bij jou opvattingen. Nja als je deze xbox wil verkopen en de andere versie wil aanschaffen ben je blijkbaar niet tevreden met wat je nu hebt, misschien was MS niet heel duidelijk over hun plannen (of weten ze het zelf ook niet heel goed)
Maar mischien weet ik niet alles van digital only, kan je die games doorverkopen (zonder dat MS of Sony een vergoeding wil hebben, ik heb die plannen langs horen komen en vind ze van de zotte)? Kan je ze over 20 jaar nog spelen?
Waarom mogen we nou ineens geen relevant financieel nieuws bespreken. Zo lang het gewoon volwassen en goed onderbouwd is zie ik totaal het probleem niet. Ik zie in dit topic geen gescheld noch getroll of wat dan ook. Ik vind alle modbreaks tot zoverre zwaar overtrokken.
En nu weer terug ontopic. Ik lees op de frontpage dat MS wellicht een goedkope DL only cheapere xbone zonder optische drive gaat aanbieden, ik gok dat als dat gebeurt deze ook altijd online moet wezen. Veel succes met het doorverkopen van je ouwe spellen dan.... Zal dit hier en in de nordics gebeuren vanwege onze hoge breedbandpenetratie? Gaan we ten onder aan onze superieure infrastructuur?
Vooralsnog spreekt Sony's filosofie mij veel meer aan. Ben dan ook zeer content met mijn PS4.
En nu weer terug ontopic. Ik lees op de frontpage dat MS wellicht een goedkope DL only cheapere xbone zonder optische drive gaat aanbieden, ik gok dat als dat gebeurt deze ook altijd online moet wezen. Veel succes met het doorverkopen van je ouwe spellen dan.... Zal dit hier en in de nordics gebeuren vanwege onze hoge breedbandpenetratie? Gaan we ten onder aan onze superieure infrastructuur?
Vooralsnog spreekt Sony's filosofie mij veel meer aan. Ben dan ook zeer content met mijn PS4.
Past wel goed bij het imago van MS, weer de consument proberen te naaien
.
EDIT: Geeft MS nu dan 100 dollar korting of geven ze 100 dollar store credit?
[ Voor 36% gewijzigd door Mutatie op 30-01-2014 19:47 ]
Waarom zou dat 'het naaien van de consument' zijn? Je ruilt effectief je ps3 voor 100 dollar in. Volgens mij is dat zo'n slechte deal niet.Mutatie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:43:
Past wel goed bij het imago van MS, weer de consument proberen te naaien.
Deze manier van doen is trouwens niet nieuw voor MS. Met de Surface hebben ze hetzelfde gedaan als je je iPad inruilde. Vind het persoonlijk wel wat hebben. Al moet ik toegeven dat ze de 'slogan' wat minder aggresief hadden kunnen maken. Ditch klinkt wel wat te negatief.
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 30-01-2014 20:29 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Om verschillende redenen maar eerst maar zien of het echt is, heb mn twijfels
EDIT: link is al dood
EDIT: link is al dood
[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 30-01-2014 21:13 ]
Ja in een markt die al bestaat, moet dat nu eenmaal... Je kan niet gewoon uit het niets succesvol worden als je al in een bestaande markt je wilt inwerken... Ik weet niet wat je bedoelt met geen kwaliteit brengen, er was in het begin problemen met RROD, maar dat was uiteindelijk niet meer, en dan was de console van goede kwaliteit, net zoals nu de Xbox One, waar minder problemen mee zijn dan met de PS4.Mutatie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:54:
[...]
Jep, ik kan geen respect opbrengen voor iemand die een zak geld neergooit en doet alsof ze het succes vervolgens verdiend hebben en mensen meekrijgen met dat idee. Ik heb wel respect voor iemand die vechtend ten onder gaat. Als ze nou vervolgens puur kwaliteit hadden neergezet maarja dat is nou ook niet echt het geval (door wat feiten en gevoelens).
Ja de consument mag idd kiezen (al zijn ze niet allemaal even snugger) dus waarom niet een versie zonder kinect? Of bv een versie met een snellere GPU later uitbrengen? Volgens mij zitten er wat haken en ogen aan je redernering, een steambox past misschien beter bij jou opvattingen. Nja als je deze xbox wil verkopen en de andere versie wil aanschaffen ben je blijkbaar niet tevreden met wat je nu hebt, misschien was MS niet heel duidelijk over hun plannen (of weten ze het zelf ook niet heel goed)![]()
Maar mischien weet ik niet alles van digital only, kan je die games doorverkopen (zonder dat MS of Sony een vergoeding wil hebben, ik heb die plannen langs horen komen en vind ze van de zotte)? Kan je ze over 20 jaar nog spelen?
Een versie zonder kinect zou er voor zorgen dat de kinect niet serieus genomen wordt door developers, nu heeft iedereen er eentje, én kinect hoort bij het totaal all-in-one pakket dat Microsoft brengt, wat een totaal andere ervaring is van omgaan met de console. Een snellere GPU? Als je alles wilt aanpassen koop dan toch een PC...
Andere GPU? Dat zou veel meer problemen zorgen voor de developers.
Geen optical drive? Brengt voor niemand problemen mee...
Geen Kinect? De totaal ervaring van Xbox One is weg.
Als ik de perfecte console wou hebben, dan was het de sterkste machine ooit voor 1$, met alle exclusives van Sony en Microsoft. Is dat ergens te vinden? Hmm dan zal ik wrs nooit tevreden zijn mss?
Microsoft was niet heel duidelijk over hun plannen, maar het is niet dat iemand de moeite nog deed om te luisteren. Volledig de fout van het internet. Je kan je digitale games nog spelen over 20 jaar, want die staan gewoon op je harde schijf. Microsoft wou het zo doen dat je een game digitaal kocht, en dat je die dan kon delen met 10 vrienden. Je kon dan wel met maximaal 2 tegelijk spelen, waaronder jezelf en dan een van je vrienden. Gratis. Dat noemde family sharing. Dat is weg gevallen door de commotie toen. Microsoft wou ook een doorverkoop voorzien van digitale games, maar dat stond nog niet op punt. Uiteindelijk doet Steam nu volledig hetzelfde, en daar is geen commentaar op, typisch hypocriet internet.
ps: Dat binnen brengen van PS3, of Xbox 360 voor 100$ Microsoft Store credit, was trouwens echt waar. Zie daar ook niet echt een probleem aan, een gewone verkooptechniek zoals een ander.
Iedereen heeft er eentje, maar hij hoeft niet verplicht aangesloten te worden. Kinect kunnen ze dus net zo serieus nemen als de PS Eye, die ook voice commands en gestures ondersteunt. Vooralsnog hebben beide een gimmick status in games, net als het touchpad van de DS4.
Jij hebt duidelijk geen xbox onebram1984 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31:
Iedereen heeft er eentje, maar hij hoeft niet verplicht aangesloten te worden. Kinect kunnen ze dus net zo serieus nemen als de PS Eye, die ook voice commands en gestures ondersteunt. Vooralsnog hebben beide een gimmick status in games, net als het touchpad van de DS4.

Hmm zou het voor Black Tusk devs zijn om inspiratie op te doen wat betreft exclusives?
Ik zie hier op V&A Playstation 3 modellen weg gaan voor meer dan dat bedrag. Met tweedehands verkoop kan je een betere deal sluiten.
Ja maar omdat iedereen er eentje heeft, is er een extra reden om als developer dat te gebruiken, want iedereen kan het gebruiken.bram1984 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31:
Ik vraag me trouwens wel af hoeveel % er niet aangesloten is, zou ik wel interessant cijfer vinden, maar denk niet dat Microsoft die gaat vrijgeven.
Eigenlijk is het precies hetzelfde met het touch knopje op de DS4 controller. Alle developers kunnen er gebruik van maken, maar het wil niet zeggen dat ze het ook allemaal doenX-Fighter schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:39:
[...]
Ja maar omdat iedereen er eentje heeft, is er een extra reden om als developer dat te gebruiken, want iedereen kan het gebruiken.
Ik vraag me trouwens wel af hoeveel % er niet aangesloten is, zou ik wel interessant cijfer vinden, maar denk niet dat Microsoft die gaat vrijgeven.
Ik denk eerder dat het voor de 1ste/2de gen van de PS3 zou zijn, een fat verkoop je niet meer voor 100.Amanoo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:25:
Ik zie hier op V&A Playstation 3 modellen weg gaan voor meer dan dat bedrag. Met tweedehands verkoop kan je een betere deal sluiten.
Daarnaast staat het gros in V&A incl games, niet helemaal vergelijkbaar.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is denk ik ook het beste wat MS momenteel kan doen om de prijs van 400 te halen. Naar mijn mening zouden ze zich beter kunnen focussen op hun eigen product, zonder te verwijzen naar de concurrentie. ze hebben zich tot nu toe alleen maar in de eigen vingers gesneden met dit soort gedrag.Amanoo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:25:
Inderdaad, wordt het eigenlijk gebruikt? Want ik heb geen PS4. Wat zijn de mogelijkheden zoal?kimiferrari schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:42:
[...]
Eigenlijk is het precies hetzelfde met het touch knopje op de DS4 controller. Alle developers kunnen er gebruik van maken, maar het wil niet zeggen dat ze het ook allemaal doen
Precies, zodra het verplicht is kan je er gewoon meer mee doen. Beide hebben nog niet zo boeiende mogelijkheden, maar dat kan zomaar veranderen.
Waar denk je dat ze bij Microsoft momenteel mee bezig zijn? Inderdaad, ondersteuning van lokale contentproviders in ALLE landen. Geen idee waar je die assumptie vandaan haalt.P. vd Loo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:32:
Ik ben ook een xbox gamer maar ben nu overtuigd overgestapt op de PS4 om diverse redenen. De hardware, de omvang van de console. De exclusives die op termijn van Sony echt wel beter zullen zijn. Maar het is vooral het disrespect van Microsoft voor de Europese en Nederlandse markt. De late introductie, het 50-60hz debacle op de hdmi in, geen ondersteuning van Europese contentproviders...Als MS zich zo duidelijk richt op de Amerikaanse markt, mag de console daar blijven. Geen interesse meer, echt niet. Jammer wel van mijn 88000aan achievements lol
Het verschil is helemaal verwaarloosbaar. Xbox One/PS4 en PC zijn met de Definitive edition gewoon hetzelfde, behalve de FPS, maar die is stabiel op 30fps. Is voldoende voor een game zoals deze.Sovereign schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:59:
[...]
Helemaal mee eens, performance verschil lijkt mij dramatisch. Is deze al te koop want op de IGN site zie ik mensen die 'm al hebben?
Ding kost geld, mensen zullen altijd wat te zeuren houden. Maak dat ding 100 euro en nog zijn er genoeg aspecten die 'slecht' of 'bagger' zijn, ik zie geen nut waarom MS dit zou moeten doen.k-city schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:12:
Het is denk ik ook het beste wat MS momenteel kan doen om de prijs van 400 te halen. Naar mijn mening zouden ze zich beter kunnen focussen op hun eigen product, zonder te verwijzen naar de concurrentie. ze hebben zich tot nu toe alleen maar in de eigen vingers gesneden met dit soort gedrag.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De Xbox One is heel eenvoudig om voor te programmeren, het is alleen heel moeilijk om te optimaliseren voor ESRAM e.d.Brutal1ty schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:07:
[...]
Groot verschil: De achterlopende console begin vorige gen (Ps3) was krachtiger dan de Xbox 360, alleen een bitch om voor te programmeren. Dit keer is de achterlopende console (XO) niet krachtiger dan de voorloper (Ps4) maar is de achterlopende wel een kreng om voor te programmeren schijnbaar.
Dus die vergelijking gaat niet op. Vooruitgang zal er te halen zijn, maar de situatie is anders.
Microsoft heeft een decennia-lange reputatie van toegankelijke en eenvoudige te coderen platformen te maken (en dat zeg ik uit mijn ervaring als ontwikkelaar)
Precies, daarom snap ik niet waarom ze dit soort 'acties' houden.SinergyX schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:15:
[...]
Ding kost geld, mensen zullen altijd wat te zeuren houden. Maak dat ding 100 euro en nog zijn er genoeg aspecten die 'slecht' of 'bagger' zijn, ik zie geen nut waarom MS dit zou moeten doen.
Aandacht trekken. Microsoft beseft dondersgoed dat ze iets moeten doen om het verschil van 100 dollar met de PS4 te rechtvaardigen danwel te compenseren. Dit soort acties trekt aandacht (of dat positief of negatief is laat ik in het midden), compenseert (enigszins) het prijsverschil, en bind nieuwe mensen aan je platform.k-city schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:48:
[...]
Precies, daarom snap ik niet waarom ze dit soort 'acties' houden.
Zoals ik eerder al zei hebben ze soortgelijke acties gedaan met de iPad en de Surface, en als dat niet zou werken zouden ze het nu niet opnieuw doen. Daarbij denk ik dat dit soort acties in Amerika iets geaccepteerder zijn dan hier in Europa, en het daardoor voor ons wat raar overkomt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Tja, het is dat ik al een Xbox heb, maar zou zo ingaan op deze actie mocht die hier beschikbaar zijn. Mij PS3 staat al weer erg lang stof te vergaren (GT6 was m'n 2013 miskoop geworden).
Ik zou zeggen blader eens een pagina'tje of wat terug in dit topic. De PS4 versie heeft namelijk ook aanzienlijk scherpere textures. En de framerate kakt soms in tot 18. Die van de PS4 kakt ook wel eens in, maar blijft in ieder geval boven de 30. En check meteen de comparisons even. 30 Is genoeg ja, maar 60 ziet er toch echt smoother uit.Jarrichvdv schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:10:
[...]
Het verschil is helemaal verwaarloosbaar. Xbox One/PS4 en PC zijn met de Definitive edition gewoon hetzelfde, behalve de FPS, maar die is stabiel op 30fps. Is voldoende voor een game zoals deze.
@ Hieronder: ik zit te zoeken waar ik het gelezen heb, maar kan het even niet meer vinden. Dacht Digital Foundry, maar daar zie ik het niet staan. In ieder geval is alles onder de 30 niet al te best in mijn optiek.
Op Eurogamer geven ze aan 24 tijdens gameplay, met een gemiddelde van 29.84. Op de PS4 is het gemiddelde 50.98.
[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 31-01-2014 16:10 ]
En op de IGN site stond juist als lowest 27?
http://www.eurogamer.net/...tive-performance-analysis
In het artikel zelf staat het volgende over die zogenaamde drop tot 18:
and as the more eagle-eyed have noticed, we also have a registered dip to 18fps, where the game seems to momentarily freeze for 12 frames at 4:12 in the video - though this isn't indicative of general performance. For those interested, this post explains the confusion - in effect, the frame-rate counter is updating every half second - as you can see, the graph itself is registering 24fps. Apologies for the confusion, We'll get this fixed up in time for the full Face-Off.]
and as the more eagle-eyed have noticed, we also have a registered dip to 18fps, where the game seems to momentarily freeze for 12 frames at 4:12 in the video - though this isn't indicative of general performance. For those interested, this post explains the confusion - in effect, the frame-rate counter is updating every half second - as you can see, the graph itself is registering 24fps. Apologies for the confusion, We'll get this fixed up in time for the full Face-Off.]
De Xbox is locked op 30fps, logisch dat daar het gemiddelde lager is. Zeker als je naar het gemiddelde van 50fps kijkt op een goeie 4 minuten (zeg 240 sec), zou je simpel zeggen dat alsnog 1/3de van de tijd dat ding op 30fps draaide om alsnog op die 50fps gemiddeld uit te komen.
Ik zie liever een 'stready' 30fps, dan een framerate die op willekeurige momenten tot ~50% kan inzakken. Snap dan niet waarom ze geen limiter op de PS4 hebben gezet.
Ik zie liever een 'stready' 30fps, dan een framerate die op willekeurige momenten tot ~50% kan inzakken. Snap dan niet waarom ze geen limiter op de PS4 hebben gezet.
Waarom verwaarloos je de rest van zijn zin? Hij zit in de branche, en weet dat het moeilijker te optimaliseren is voor ESRAM, maar dat negeer je even?bram1984 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:01:
[...]
Ik zou zeggen blader eens een pagina'tje of wat terug in dit topic. De PS4 versie heeft namelijk ook aanzienlijk scherpere textures. En de framerate kakt soms in tot 18. Die van de PS4 kakt ook wel eens in, maar blijft in ieder geval boven de 30. En check meteen de comparisons even. 30 Is genoeg ja, maar 60 ziet er toch echt smoother uit.
@ Hieronder: ik zit te zoeken waar ik het gelezen heb, maar kan het even niet meer vinden. Dacht Digital Foundry, maar daar zie ik het niet staan. In ieder geval is alles onder de 30 niet al te best in mijn optiek.
Op Eurogamer geven ze aan 24 tijdens gameplay, met een gemiddelde van 29.84. Op de PS4 is het gemiddelde 50.98.
Geef developers eens wat tijd, PS4 is gewoon makkelijker kracht uit te halen, daarom dat de verschillen nu zo groot zijn.
Tuurlijk is de PS4 nu makkelijker om er de kracht uit te halen. Dat wil niet zeggen dat ze bijvoorbeeld nu 70% uit de PS4 halen en 40% uit de Xbox One. Niemand hier weet hoeveel er nu al uit de consoles gehaald wordt. Het is ook niet zeker als de developers weten hoe ze met het ESRAM om moeten gaan, dat de Xbox One ineens de PS4 voorbijstreeft.X-Fighter schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:39:
[...]
Waarom verwaarloos je de rest van zijn zin? Hij zit in de branche, en weet dat het moeilijker te optimaliseren is voor ESRAM, maar dat negeer je even?
Geef developers eens wat tijd, PS4 is gewoon makkelijker kracht uit te halen, daarom dat de verschillen nu zo groot zijn.
Maar is dat ooit meetbaar? De oude generatie was de hardware gewoon de limiterende factor en zat dan alles wel bij elkaar qua performance (marginaal), maar nu ze veel verder kunnen, is diezelfde marge ook veel groter geworden en dus veel beter zichtbaar. (lomp gezien, een 2fps verschil in GTA5 zou op de huidige gen nu wel eens 10-15fps kunnen zijn geworden, dezelfde factor van snelheidstoename).
Elke crossgame zal beter draaien op 1 van de 2, niet veel anders als met games op een Nvidia of Ati kaart, of AMD/Intel CPU.
Elke crossgame zal beter draaien op 1 van de 2, niet veel anders als met games op een Nvidia of Ati kaart, of AMD/Intel CPU.
Bullshit, de PS EYE reageert prima en hoort en reageert gewoon goed.Xenophoben schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:24:
[...]
Jij hebt duidelijk geen xbox oneDe voice commands van de xbox zijn vele malen meer dan die van de ps4. Plus het werkt, kan ik van de ps4 niet zeggen. ( kinect heeft bij mij wel echt 98% goed en de ps4 mayb 10%)
Dat meen je hopelijk toch zelf niet? De Xbox One versie dropt zelfs onder de 20 fps. De PS4 versie heeft genoeg headroom om iets meer te mogen droppen omdat het nog steeds vloeiender is dan op de XB. Feitelijk komt de PS4 versie niet eens onder de 40fps terecht en dat zegt toch wel genoeg. Buiten dat heeft de PS4 versie ook betere textures en Depth of Field.Ik zie liever een 'stready' 30fps, dan een framerate die op willekeurige momenten tot ~50% kan inzakken. Snap dan niet waarom ze geen limiter op de PS4 hebben gezet.
[ Voor 39% gewijzigd door Recon24 op 31-01-2014 19:00 ]
Dat is inderdaad waar wat je zegt, denk ook niet dat de Xbox One plots bij multiplatforms de PS4 voorbij gaat streven, daar hebben de developers het budget niet voor. Maar het gat zal denk ik wel kleiner worden, wat ook logisch is.kimiferrari schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:45:
[...]
Tuurlijk is de PS4 nu makkelijker om er de kracht uit te halen. Dat wil niet zeggen dat ze bijvoorbeeld nu 70% uit de PS4 halen en 40% uit de Xbox One. Niemand hier weet hoeveel er nu al uit de consoles gehaald wordt. Het is ook niet zeker als de developers weten hoe ze met het ESRAM om moeten gaan, dat de Xbox One ineens de PS4 voorbijstreeft.
Dan nog, je kan moeilijk gaan zeggen dat de PS Eye even goed is als de Kinect 2 he, Kinect 2 is beter in specs, features en omgang...Recon24 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:48:
[...]
Bullshit, de PS EYE reageert prima en hoort en reageert gewoon goed.
[ Voor 19% gewijzigd door X-Fighter op 31-01-2014 19:03 ]
Het is gewoon duidelijk wie waar geld in heeft gestoken en die onderdelen (specs/kinect) zijn dan ook duidelijk beter op die console. Ik denk ook dat het gat wel iets kleiner gaat worden wat betreft multiplatforms. Al moeten beide consoles nu al best wel wat concessies doen

Xbox komt onder de 20, PS4 nu opeens niet onder de 40? Waar haal jij je info vandaan?Recon24 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:48:
Dat meen je hopelijk toch zelf niet? De Xbox One versie dropt zelfs onder de 20 fps. De PS4 versie heeft genoeg headroom om iets meer te mogen droppen omdat het nog steeds vloeiender is dan op de XB. Feitelijk komt de PS4 versie niet eens onder de 40fps terecht en dat zegt toch wel genoeg. Buiten dat heeft de PS4 versie ook betere textures en Depth of Field.
(alsof mij trouwens heel die lara croft interesseert, ik heb de hele gameplay gezien op de X360 en was voor mij al genoeg om niet eens de game te kopen, te liniair).
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 31-01-2014 21:15 ]
Jup, de hardware is niet zo bijzonder als bij vorige generaties.
Uiteindelijk (qua verleden, wie weet of dat veranderd) lijkt xbox meer voor multiplayer en PS meer singleplayer.
Persoonlijk heb ik niks met multiplayer games, ik wil verdwijnen in een mooie wereld en verhaal en bij multiplayer games hang ik half in een game half in real life (constant met andere mensen bezig) en ik ervaar nooit immersie daarbij. Ik heb nog geen van beide consoles maar zodra de games er zijn kan je raden welke ik neem. Tot zover heb ik enkel Halo (al is daar weinig van over na deel 3) en Gears of War (GoW is gereserveerd voor sony) en Alan Wake moeten missen bij Sony (al heb ik ze wel tijdelijk gehad maar beide xbox-en na ongeveer een half jaar verkocht)
Uiteindelijk (qua verleden, wie weet of dat veranderd) lijkt xbox meer voor multiplayer en PS meer singleplayer.
Persoonlijk heb ik niks met multiplayer games, ik wil verdwijnen in een mooie wereld en verhaal en bij multiplayer games hang ik half in een game half in real life (constant met andere mensen bezig) en ik ervaar nooit immersie daarbij. Ik heb nog geen van beide consoles maar zodra de games er zijn kan je raden welke ik neem. Tot zover heb ik enkel Halo (al is daar weinig van over na deel 3) en Gears of War (GoW is gereserveerd voor sony) en Alan Wake moeten missen bij Sony (al heb ik ze wel tijdelijk gehad maar beide xbox-en na ongeveer een half jaar verkocht)
[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 31-01-2014 22:32 ]
An sich zijn die concessies er altijd al geweest, PS3/X360 moeten al ziekelijk inleveren op games die ook op de PC uitkwamen (mijn eerste dag BF3 op de PC.. wat een bizar groot verschil is dat), dat als we straks overgaan op 4K gaming (3D geloof ik niet in), diezelfde grote stap weer aanwezig is. En dan hoeft het niet eens grafisch zoveel beter te worden, maar alles ingame. Geen flat-sprite gras meer, volledige steden (ipv lege huisjes met 1-2 waar je in kan), alles in de console loopt dan tegen een limiet, geheugen, snelheid, opslag, geen idee of de consoles wel 4K gaming aankunnen (met 60fps).k-city schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:33:
Het is gewoon duidelijk wie waar geld in heeft gestoken en die onderdelen (specs/kinect) zijn dan ook duidelijk beter op die console. Ik denk ook dat het gat wel iets kleiner gaat worden wat betreft multiplatforms. Al moeten beide consoles nu al best wel wat concessies doen
Ik wens je dan veel succes voor de toekomst, als dit spel al moeite heeft met zijn kop boven de 30 fps te houden.SinergyX schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:13:
[...]
Xbox komt onder de 20, PS4 nu opeens niet onder de 40? Waar haal jij je info vandaan?
(alsof mij trouwens heel die lara croft interesseert, ik heb de hele gameplay gezien op de X360 en was voor mij al genoeg om niet eens de game te kopen, te liniair).
Het is eerder goedpraten voor jezelf nu dan accepteren dat dit best wel matig is voor een nieuwe generatie console. Het gaat niet alleen om de framerate, De Xbox One versie mist ook wat grafische foefjes en nog trekt de framerate op niks....
Goedpraten van wat om precies te zijn?Recon24 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:18:
[...]
Ik wens je dan veel succes voor de toekomst, als dit spel al moeite heeft met zijn kop boven de 30 fps te houden.
Het is eerder goedpraten voor jezelf nu dan accepteren dat dit best wel matig is voor een nieuwe generatie console. Het gaat niet alleen om de framerate, De Xbox One versie mist ook wat grafische foefjes en nog trekt de framerate op niks....
Beide consoles zijn al achterhaald de dag dat ze zijn uitgekomen, als ze beide niet eens elke game 1080p/60fps kunnen draaien. Denk je nu serieus dat ik een console overweeg om zijn graphics? Ik heb een PC staan die 3 rondjes op beide consoles huppelt terwijl hij staat te coinminen. Maar ik zal het je nog simpeler brengen voor mijn 'succes' in de toekomst, als er een game uitkomt op de PS4 die ik wil hebben, koop ik er gewoon een PS4 bij.
Serieus wat is dat voor een zielige mentaliteit, je bent of een Xboy of een Gaystation fan. Nee, je mag ze niet allebei, nee je mag alleen de ander belachelijk maken. Of nee, als jij console A heb, ben je dom omdat je console B niet heb, maar je mag B dan ook niet kopen hoor! Het is toch geen kleuterschool meer zeg

Ik heb nu een Xbox omdat ik de games daar beter vind, klaar. Niets graphics, niets happy-indie, niets goedkoper. Forza, Titanfall, DR3 en Killer Instinct, al zou de PS4 120.000 fps halen, die heeft simpelweg die games niet.
Ook voor jou dan, er wordt niet onder de 20 gedropped:Recon24 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:48:
[...]
Bullshit, de PS EYE reageert prima en hoort en reageert gewoon goed.
[...]
Dat meen je hopelijk toch zelf niet? De Xbox One versie dropt zelfs onder de 20 fps. De PS4 versie heeft genoeg headroom om iets meer te mogen droppen omdat het nog steeds vloeiender is dan op de XB. Feitelijk komt de PS4 versie niet eens onder de 40fps terecht en dat zegt toch wel genoeg. Buiten dat heeft de PS4 versie ook betere textures en Depth of Field.
http://www.eurogamer.net/...tive-performance-analysis
Prima onpartijdige post ineens hoor, maar je staat toch wel redelijk bekend als pro X1 waarbij je een hoop goed probeert te praten. Is verder prima hoor, ik ben ook pro PS, is bekend. Maar nu doe je alsof je ineens ontzettend objectief bent.SinergyX schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 22:35:
[...]
Goedpraten van wat om precies te zijn?
Beide consoles zijn al achterhaald de dag dat ze zijn uitgekomen, als ze beide niet eens elke game 1080p/60fps kunnen draaien. Denk je nu serieus dat ik een console overweeg om zijn graphics? Ik heb een PC staan die 3 rondjes op beide consoles huppelt terwijl hij staat te coinminen. Maar ik zal het je nog simpeler brengen voor mijn 'succes' in de toekomst, als er een game uitkomt op de PS4 die ik wil hebben, koop ik er gewoon een PS4 bij.
Serieus wat is dat voor een zielige mentaliteit, je bent of een Xboy of een Gaystation fan. Nee, je mag ze niet allebei, nee je mag alleen de ander belachelijk maken. Of nee, als jij console A heb, ben je dom omdat je console B niet heb, maar je mag B dan ook niet kopen hoor! Het is toch geen kleuterschool meer zegDit wordt nog erger dan de COD vs BF of de FIFA vs PES mensen, je mag maar 1 van de 2 kopen en daar blijft het bij. (fyi, ik heb alle 4 de games).
Ik heb nu een Xbox omdat ik de games daar beter vind, klaar. Niets graphics, niets happy-indie, niets goedkoper. Forza, Titanfall, DR3 en Killer Instinct, al zou de PS4 120.000 fps halen, die heeft simpelweg die games niet.
Maar gewoon puur uit nieuwsgierigheid: die 4 games die je noemt, waarvan er 1 nog niet uit is en waarvan de ander een framerate heeft die ook niet al te best is, hebben die echt je keuze bepaald waarom je 500 ekkies hebt neergeteld? Ik moet zeggen dat ik beide launch line-ups vrij oninteressant vind en dat ik mijn keuze meer op de lange termijn heb gebaseerd. Ook al is er nog niks over bekend, ik kan een redelijk beeld schetsen. Als er nu niks interessants voor jou op de X1 meer uitkomt de komende 2 jaar, vind je dat dan niet zonde?
Pfft gaat wel snel bergafwaarts zeg met de laatste reacties hiero. Dus als ik het zo een beetje goed geanalyseerd heb, is het beter als er niet meer geklaagd wordt over performance gebreken van de x1 en het games aanbod van de ps4. Daar komt toch alleen maar getroll over en weer van.
Als we dan toch gaan kijken naar de zo geplaagde minpunten van beide consoles respectievelijk, valt op dat ze helemaal niet zo erg zijn. Immers,het is volstrekt persoonlijk of iemand framerate drops of resolutie verschillen storend vind of voorkeur heeft voor bepaalde games.
Van de x1 is bekend dat de ontwikkelaars beter rekening moeten houden met het 'slechts' 32mb aan esram. Normaliter is dat simpelweg te weinig voor een full fledged 1080p framebuffer, dus de manier van streaming van textures en berekenen van lightning moet wel op maat aangepast worden door de developer. Helaas zal de ps4 altijd krachtiger blijven, omdat de gpu nu eenmaal groter is en nog bepaalde, ongebruikte magic tricks bevat.
Kwa games is het volstrekt persoonlijk. Hoewel de verkoopcijfers van de ps4 toch laten zien dat men redelijk tevreden is over het aanbod. De bestverkochte games blijven nu eenmaal toch de multiplats. Wat dan weer wel moeilijk te ontkennen valt, is dat de x1 op dit moment toch net dat diverser gamesaanbod heeft, met een degelijke racer en zelfs fighting game. Kwa exclusives zal het wel loslopen, Sony staat er bekend om en MS zal 100% zeker met een nieuwe gears of war komen.
Ondertussen vermaak ik me prima met mn ps4 en killzone online. De x1 zal hier pas komen als MS nu eens dat ding hier officieel uitbrengt... Ook al is het makkelijk om m te importeren.
Als we dan toch gaan kijken naar de zo geplaagde minpunten van beide consoles respectievelijk, valt op dat ze helemaal niet zo erg zijn. Immers,het is volstrekt persoonlijk of iemand framerate drops of resolutie verschillen storend vind of voorkeur heeft voor bepaalde games.
Van de x1 is bekend dat de ontwikkelaars beter rekening moeten houden met het 'slechts' 32mb aan esram. Normaliter is dat simpelweg te weinig voor een full fledged 1080p framebuffer, dus de manier van streaming van textures en berekenen van lightning moet wel op maat aangepast worden door de developer. Helaas zal de ps4 altijd krachtiger blijven, omdat de gpu nu eenmaal groter is en nog bepaalde, ongebruikte magic tricks bevat.
Kwa games is het volstrekt persoonlijk. Hoewel de verkoopcijfers van de ps4 toch laten zien dat men redelijk tevreden is over het aanbod. De bestverkochte games blijven nu eenmaal toch de multiplats. Wat dan weer wel moeilijk te ontkennen valt, is dat de x1 op dit moment toch net dat diverser gamesaanbod heeft, met een degelijke racer en zelfs fighting game. Kwa exclusives zal het wel loslopen, Sony staat er bekend om en MS zal 100% zeker met een nieuwe gears of war komen.
Ondertussen vermaak ik me prima met mn ps4 en killzone online. De x1 zal hier pas komen als MS nu eens dat ding hier officieel uitbrengt... Ook al is het makkelijk om m te importeren.
En toch vind ik het een leuke discussie. Mensen die zich in allerlei bochten wringen on hun keuze voor een console goed te praten. De argumenten zijn echt om van te smullen. Mijn voorkeur is ook redelijk bekend. Toch vind ik het knap dat MS nog op zoveel loyale fans kan rekenen. Op bijna alle punten leggen ze het af tegen Sony. Om nog maar te zwijgen over releasedatum.
Haha, gij weet ook wel hoe ge makkelijk iemand op zijn paard krijgtLekkerboeie86 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:04:
En toch vind ik het een leuke discussie. Mensen die zich in allerlei bochten wringen on hun keuze voor een console goed te praten. De argumenten zijn echt om van te smullen. Mijn voorkeur is ook redelijk bekend. Toch vind ik het knap dat MS nog op zoveel loyale fans kan rekenen. Op bijna alle punten leggen ze het af tegen Sony. Om nog maar te zwijgen over releasedatum.
Afleggen? Alleen op de graphics, 90% van de mensen ziet het verschil niet, misschien alleen side by side, voor de rest is de PS4 op zijn hoogst de gelijke...Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:04:
Ik zie nu dit topic pas... Ik dacht dat we met zijn allen gewoon lekker aan het gamen waren, maar blijkbaar is het toch nodig om deze zinloze consolewar te blijven voortzetten 
Kies gewoon het platform waar je je prettig bij voelt en waar de games op uitkomen die bij je smaak past. Over 2 maanden kunnen X1 bezitters genieten van Titanfall en PS4 bezitters van Infamous.
Zelf zou ik niet meer zonder de stembesturing van Kinect willen. Die feature alleen al is voor mij net zo belangrijk dan de discussie over het aantal frames / resolutie.
Kies gewoon het platform waar je je prettig bij voelt en waar de games op uitkomen die bij je smaak past. Over 2 maanden kunnen X1 bezitters genieten van Titanfall en PS4 bezitters van Infamous.
Zelf zou ik niet meer zonder de stembesturing van Kinect willen. Die feature alleen al is voor mij net zo belangrijk dan de discussie over het aantal frames / resolutie.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Alleen Xbox fans dat, dus dat is sws al minder dan 50% van de next-gen console bezittersharrytasker schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:13:
[...]
90% van de mensen ziet het verschil niet
/seewhatIdidthere?
[ Voor 14% gewijzigd door Brutal1ty op 01-02-2014 13:47 ]
Maar waarom worden enkel de games waarbij Xbox One duidelijk slechter doet boven gehaald? Bij de laatste NFS is er amper verschil, ook multiplatform, dus het is mogelijk...
Ik snap niet dat de huidige exclusives worden aangehaald als argumenten. So far zijn de leukste games (imo) de multiplats. Misschien zitten er een paar leuke exclusives bij, maar geen enkele game waar over een jaar nog over gesproken wordt denk ik. Vooralsnog vind ik de beschikbaarheid en prijs van de console en de ervaring met exclusives uit het verleden de enige goede redenen om voor 1 van de 2 te kiezen. Dat gemierenneuk over kleine performance verschillen is een beetje treurig.. Voor mooie graphics koop je een pc.
Omdat in plaats van te genieten van hun favo console sommige mensen trollen en verschillen vergroten op een forum leuker vinden.X-Fighter schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:47:
Maar waarom worden enkel de games waarbij Xbox One duidelijk slechter doet boven gehaald? Bij de laatste NFS is er amper verschil, ook multiplatform, dus het is mogelijk...
In mijn ogen maakt een mindere texture hier en daar, lagere reso of 10 fps minder de gameervaring echt niet slecht. Neem Tomb Raider als voorbeeld: Niemand die die game speelt op een xboxone zal denken: wtf, wat ziet dit er slecht uit. Huilie huilie. Integendeel! Die game ziet er (ook als is het een lastgen port) ook op de xboxone fantastisch uit en speelt ontzettend vloeiend.
Juist als je voor de mooie graphics een PC hebt lijkt het mij logisch dat exclusives een belangrijk punt worden om een console te overwegen. Die multiplats gooi je vaak toch wel op de PC, misschien met uitzondering van de nieuwste Kingdom Hearts, welke op zowel Xbox als Playstation gaat uitkomen, en dus multiplat is, maar niet op de PC komt. Voor mij persoonlijk zijn de echte grote multiplats (dus de spellen die voor elk enigszins populair apparaat worden uitgebracht, bijvoorbeeld Assassin's Creed) spellen die je per definitie niet op de console speelt.voxxel schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:09:
Ik snap niet dat de huidige exclusives worden aangehaald als argumenten. So far zijn de leukste games (imo) de multiplats. Misschien zitten er een paar leuke exclusives bij, maar geen enkele game waar over een jaar nog over gesproken wordt denk ik. Vooralsnog vind ik de beschikbaarheid en prijs van de console en de ervaring met exclusives uit het verleden de enige goede redenen om voor 1 van de 2 te kiezen. Dat gemierenneuk over kleine performance verschillen is een beetje treurig.. Voor mooie graphics koop je een pc.
Als je überhaupt geen degelijke game PC hebt kan dat natuurlijk wel anders liggen. Dan kan de prijs van de consoles meetellen ("hoe speel ik het goedkoopste mijn multiplats"), of bepaalde functies ("ik wil per se Call of Duty met de Kinect spelen").
Lage resoluties maken een spel niet per se slecht. Heck, ik heb hier nog een SNES staan, inclusief aardige verzameling cardridges. Sommige spellen kunnen wat mij betreft nog steeds competeren met de nieuwste games van dit moment, ondanks dat ze qua graphics 20 jaar achter lopen. Maar als een spel wordt gepresenteerd als iets dat o.a. bedoeld is om mooie graphics te hebben, en vervolgens onscherp op mijn scherm komt, dan vind ik dat wel een tegenvaller.Danfoss schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Omdat in plaats van te genieten van hun favo console sommige mensen trollen en verschillen vergroten op een forum leuker vinden.
In mijn ogen maakt een mindere texture hier en daar, lagere reso of 10 fps minder de gameervaring echt niet slecht. Neem Tomb Raider als voorbeeld: Niemand die die game speelt op een xboxone zal denken: wtf, wat ziet dit er slecht uit. Huilie huilie. Integendeel! Die game ziet er (ook als is het een lastgen port) ook op de xboxone fantastisch uit en speelt ontzettend vloeiend.
En 10FPS geen groot verschil... dat ligt echt aan op welke framerate je zit. Zit je al op 30FPS, dan merk je elke miniscule framedrop. Een beetje variatie, en het spel gaat schokken. Dan is 10FPS meer of minder een groot verschil. Maar ik zal niet zeggen dat ik het verschil tussen 60 of 50 echt merk.
[ Voor 37% gewijzigd door Amanoo op 01-02-2014 16:27 ]
Omdat die nfs zelfs op pc een 30fps limiet heeft. Die game pushed beide consoles niet. Is gewoon door ea zvm gelijk getrokken. Is ook gelijk de enigste game die idd niet een voordeel voor ps4 heeft. Niet echt in voordeel van xbone ofzo...X-Fighter schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:47:
Zit de afgelopen dagen tomb raider op ps4 te spelen. En ik ben echt heel erg tevreden met de hoge fps. Ja soms in bepaalde scenes zie je dat het ong hoge 30 fps is. Maar dat is echt zelden, en juist de 60fps scenes zijn zo heerlijk. Plus dat de graphics mooier zijn dan de xbone versie ben ik heel blij met mn ps4 keuze.
Maar wil verder niet zeggen dat een xbone geen voordelen heeft. Heb er geen een, dus heb er ook geen ervaring mee.
Maar puur op graphics zie ik de xbone niet gelijk komen aan ps4. Misschien dichterbij dan nu, maar gelijk zie ik echt niet gebeuren.
Want kijk naar ryse. Mooie game maar wordt flink ingeleverd op de fps, en gameplay. Tis gewoon gemaakt puur om de graphics. Wat ik dus niet echt een game noem maar een dure techdemo.
Waar een killzone rete stabiele fps heeft icm mooie graphics en goede gameplay. Dan vind ik dat toch meer een technische hoogstandje dan een ryse.
Maar dat vind ik dan
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ryse is dan ook een Crytek game. Need I say more?
Crytek is voor mij meer een bedrijf dat interactieve tech demo's maakt, dan een met echt herinneringswaardige games. Ze bouwen goede engines, maar hun games omvatten in de regel niet veel meer dan dat.
Crytek is voor mij meer een bedrijf dat interactieve tech demo's maakt, dan een met echt herinneringswaardige games. Ze bouwen goede engines, maar hun games omvatten in de regel niet veel meer dan dat.
[ Voor 21% gewijzigd door Amanoo op 01-02-2014 16:31 ]
Ja dat is dus precies wat ik bedoel. Maar mensen uit xbone kamp blijven de game aanhalen en roepen is mooiste next gen game dus xbone is sterker/ even sterk als ps4. En dat vind ik dus onzin want is zoals je zegt interactive tech demo.Amanoo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:29:
Ryse is dan ook een Crytek game. Need I say more? Crytek is voor mij meer een bedrijf dat interactieve tech demo's maakt, dan een met echt herinneringswaardige games.
"Mensen uit Xbone kamp"v8power67 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:33:
[...]
Ja dat is dus precies wat ik bedoel. Maar mensen uit xbone kamp blijven de game aanhalen en roepen is mooiste next gen game dus xbone is sterker/ even sterk als ps4. En dat vind ik dus onzin want is zoals je zegt interactive tech demo.
Met dit soort reacties mag van mij dit topic weer gesloten worden.
Wat gaat de gameplay veranderen? Heeft amper invloed op de zwaarte van de game, maar het ziet er super uit, tot aan de horizon.v8power67 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:33:
[...]
Ja dat is dus precies wat ik bedoel. Maar mensen uit xbone kamp blijven de game aanhalen en roepen is mooiste next gen game dus xbone is sterker/ even sterk als ps4. En dat vind ik dus onzin want is zoals je zegt interactive tech demo.
Trouwens als je denkt dat die multiplatforms de consoles al pushen ben je dus volledig fout... Dit is de eerste lading games, zou heel zielig zijn als we nu al tegen 95% van de consoles hun kracht zitten.
Wat is er mis met de naam xbone kamp ?? Moet ik dan xbone fanboys zeggen ?? Of mag xbone niet meer ?? Xbone is gewoon afkorting van xbox one... zie probleem niet zo. En als mensen zelf niet doorhebben dat ze xbox of ps4 fanboys zijn tja daar kan ik niets aan doen.
En gameplay verandert niet veel maar kan me voorstellen dat als je hele diepe gameplay hebt dit ook meer resources kost van een console.
Maar nogmaals ik zeg ook niet dat het geen mooie game is. Maar het is nu al een game die en 900p is en amper de 30fps haalt. Dus echt alles is gegooid op de graphics. Wat dus ook weer de lage cijfers verklaart die de game kreeg.
En nee ik denk niet dat ze nu al het limiet zitten van de consoles. Verre van, alles is nog current gen met upgrades. Dus het kan nog veel beter.
En gameplay verandert niet veel maar kan me voorstellen dat als je hele diepe gameplay hebt dit ook meer resources kost van een console.
Maar nogmaals ik zeg ook niet dat het geen mooie game is. Maar het is nu al een game die en 900p is en amper de 30fps haalt. Dus echt alles is gegooid op de graphics. Wat dus ook weer de lage cijfers verklaart die de game kreeg.
En nee ik denk niet dat ze nu al het limiet zitten van de consoles. Verre van, alles is nog current gen met upgrades. Dus het kan nog veel beter.
Als je toch een afkorting wilt noemen, gebruik dan X1 ofzo. Nog korter
.
Vergelijkbaar met Knack. Ook afgemaakt in de reviews, maar er zijn genoeg mensen in het PS4 topic die aan hebben gegeven het een prima spel te vinden.
Als je het over de duivel hebt
-SaveMe- in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 2"
Aangezien je zelf aangaf dat je geen X1 hebt en dan waarschijnlijk Ryse ook niet hebt gespeeld kun je weinig over de gameplay van dat spel zeggen. Zelf heb ik me uitermate vermaakt met Ryse en dat komt niet alleen door de graphics.Maar nogmaals ik zeg ook niet dat het geen mooie game is. Maar het is nu al een game die en 900p is en amper de 30fps haalt. Dus echt alles is gegooid op de graphics. Wat dus ook weer de lage cijfers verklaart die de game kreeg.
Vergelijkbaar met Knack. Ook afgemaakt in de reviews, maar er zijn genoeg mensen in het PS4 topic die aan hebben gegeven het een prima spel te vinden.
Als je het over de duivel hebt
[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-02-2014 17:25 ]
Tja knack trekt mij net als ryse totaal niet.
Maar waar ik het meer over had is dat ryse wordt gebruikt in de ps4 vs x1 graphics battle. En dat vind ik onzin.
Want er is niet zon soort spel op de ps4, met zon opoffering van fps vs graphics bedoel ik dan.
En vergelijkingen met killzone zijn hellemaal vaag. 1080p solid 30fps en andere technische hoogstandjes.
Vergelijk dan dalijk bv uncharted 4 met een soort gelijke game. Of bv halo vs killzone.
Maar hoop wel dat in de toekomst voor beide consoles 1080p 30fps een must is. En als het even kan met 60fps.
Wil vanzelf een x1 halen wanneer deze en goedkoper is en er een echte volledige forza game is. Niet fm5 met dlc packs met bijna alleen autos uit fm4.
Maar waar ik het meer over had is dat ryse wordt gebruikt in de ps4 vs x1 graphics battle. En dat vind ik onzin.
Want er is niet zon soort spel op de ps4, met zon opoffering van fps vs graphics bedoel ik dan.
En vergelijkingen met killzone zijn hellemaal vaag. 1080p solid 30fps en andere technische hoogstandjes.
Vergelijk dan dalijk bv uncharted 4 met een soort gelijke game. Of bv halo vs killzone.
Maar hoop wel dat in de toekomst voor beide consoles 1080p 30fps een must is. En als het even kan met 60fps.
Wil vanzelf een x1 halen wanneer deze en goedkoper is en er een echte volledige forza game is. Niet fm5 met dlc packs met bijna alleen autos uit fm4.
Je lijkt alvast heel biased, je noemt Ryse even een tech demo, wanneer dat een volwaardige game is, waarvan enkel gezegd werd dat het gevechtsysteem redelijk repetitief was. Je ziet niet eens het verschil tussen 900p en 1080p, en het ziet er ook gewoon het beste uit...
Het is heel dom om de kracht van de Xbox One te verduidelijken met multiplatform games, als je dat niet ziet dan kunnen we gaan zeggen dat de PS3 minder was dan de Xbox 360.
Het is heel dom om de kracht van de Xbox One te verduidelijken met multiplatform games, als je dat niet ziet dan kunnen we gaan zeggen dat de PS3 minder was dan de Xbox 360.
Dead Rising 3 is de game sinds release waarin ik het meeste plezier heb gehad. Echter volgens blijkbaar velen is deze game uitermate bagger want het draait op 720P en er zijn diverse momenten waarin de FPS onder de 30 komt.
Dan denk ik bij mezelf. Waar zijn we nu mee bezig. Een game die niet afgerekend wordt op de gameplayervaring die het biedt, maar voornamelijk op resolutie en fps.
Dan denk ik bij mezelf. Waar zijn we nu mee bezig. Een game die niet afgerekend wordt op de gameplayervaring die het biedt, maar voornamelijk op resolutie en fps.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-02-2014 18:03 ]
Heb nooit een dead rising leuk gevonden dus kan ik niet over praten. Maar de technische info haalt mij niet over om een x1 te halen ervoor.
Tuurlijk ben ik wel met je eens dat eem game ervaring belangrijk is. Maar graphics en fps zijn vind ik net zo belangrijk als het niet belangrijker is.
Een game met lage fps speelt niet lekker. En vorige gen vond ik het nog acceptabel ivm de hardware.
Maar nu vind ik dat niet meer kunnen.
Mocht dit ook op ps4 gaan gebeuren dan zou ik er ook wat van zeggen. Minimaal 30fps vind ik toch wel een vereiste.
Verder vind ik het een een mooie discussie, maar als er dan verdedigingen komen als 900p vs 1080p zie je niet. En liever een locked 30fps met drops dan locked 60fps met drops. Tja dan denk ik dat mensen liever een merk verdedigen dan objectief kijken.
Maar echt objecrief blijven kan niemand. Iedereen heeft altijd een voorkeur. En ik heb een voorkeur richting ps4. Maar het is absoluut niet zo dat ik nu nooit meer een xbox wil. Nee ik haal er vanzelf 1. Maar dan moeten er wel betere games komen. Games als dead rising titan fall, ryse enz trekken mij absoluut niet. Games als infamous uncharted driveclub juist wel. En dan komen er ook nog indie games als the witness en rime waar ik erg naar uit kijk. ( en dan noem ik er echt maar een paar).
Terwijl er op de x1 echt hellemaal niets aankomt waar ik van zeg die moet ik spelen.
Dus ja zouden zulke soort games uitkomen op x1 had ik gewoon of beide nu al of een x1.
Dus je zou kunnen zeggen ik heb een ps4 gekocht voor de toekomst. Want momenteel speel ik als exclusive alleen resogun en een paar free to play games zo nu en dan. Want de huidige exlusives op misschien killzone na doen me niet zo veel. Maar dat geld dus voor beide consoles.
Tuurlijk ben ik wel met je eens dat eem game ervaring belangrijk is. Maar graphics en fps zijn vind ik net zo belangrijk als het niet belangrijker is.
Een game met lage fps speelt niet lekker. En vorige gen vond ik het nog acceptabel ivm de hardware.
Mocht dit ook op ps4 gaan gebeuren dan zou ik er ook wat van zeggen. Minimaal 30fps vind ik toch wel een vereiste.
Verder vind ik het een een mooie discussie, maar als er dan verdedigingen komen als 900p vs 1080p zie je niet. En liever een locked 30fps met drops dan locked 60fps met drops. Tja dan denk ik dat mensen liever een merk verdedigen dan objectief kijken.
Maar echt objecrief blijven kan niemand. Iedereen heeft altijd een voorkeur. En ik heb een voorkeur richting ps4. Maar het is absoluut niet zo dat ik nu nooit meer een xbox wil. Nee ik haal er vanzelf 1. Maar dan moeten er wel betere games komen. Games als dead rising titan fall, ryse enz trekken mij absoluut niet. Games als infamous uncharted driveclub juist wel. En dan komen er ook nog indie games als the witness en rime waar ik erg naar uit kijk. ( en dan noem ik er echt maar een paar).
Terwijl er op de x1 echt hellemaal niets aankomt waar ik van zeg die moet ik spelen.
Dus ja zouden zulke soort games uitkomen op x1 had ik gewoon of beide nu al of een x1.
Dus je zou kunnen zeggen ik heb een ps4 gekocht voor de toekomst. Want momenteel speel ik als exclusive alleen resogun en een paar free to play games zo nu en dan. Want de huidige exlusives op misschien killzone na doen me niet zo veel. Maar dat geld dus voor beide consoles.
Serieus? Ik zal wel raar zijn maar ik ga nu, en altijd voor gameplay boven graphics (en nee, dat zeg ik niet omdat ik een Xbox 1 heb...).v8power67 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:35:
Heb nooit een dead rising leuk gevonden dus kan ik niet over praten. Maar de technische info haalt mij niet over om een x1 te halen ervoor.
Een game die constant fps drops heeft speelt idd niet lekker. In het geval van DR3 gebeurde het wellicht vaker dan strikt noodzakelijk was, maar ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord. De rest van de game compenseerde daar ruimschoots voor.Een game met lage fps speelt niet lekker.
En van ps2 naar ps3, en van xbox naar xbox 360 werd dit niet gezegt? Nieuwe generatie, nieuwe manier van ontwikkelen, nieuwe mogelijkheden. De releasegames zijn technisch gezien nooit optimaal. De komende tijd/jaren zul je zien dat games soepeler gaan draaien en meer gebruik gaan maken van de hardware. Tegen het einde van de levensduur zullen games wellicht weer wat lastiger gaan draaien omdat gamemakers teveel willen (GTA V is wellicht een aardig voorbeeld daarvan).En vorige gen vond ik het nog acceptabel ivm de hardware.
En dat zou eigenlijk de belangrijkste reden moeten zijn om voor een bepaald platform te kiezen, de games. Niet welke console toevallig een paar fps, of een paar effecten meer op het scherm tovert.En ik heb een voorkeur richting ps4. Maar het is absoluut niet zo dat ik nu nooit meer een xbox wil. Nee ik haal er vanzelf 1. Maar dan moeten er wel betere games komen. Games als dead rising titan fall, ryse enz trekken mij absoluut niet. Games als infamous uncharted driveclub juist wel. En dan komen er ook nog indie games als the witness en rime waar ik erg naar uit kijk. ( en dan noem ik er echt maar een paar).
Had je dan wellicht niet beter kunnen wachten tot die games er wel waren? Met wat geluk ben je dan nog goedkoper uit ookDus je zou kunnen zeggen ik heb een ps4 gekocht voor de toekomst. Want momenteel speel ik als exclusive alleen resogun en een paar free to play games zo nu en dan. Want de huidige exlusives op misschien killzone na doen me niet zo veel. Maar dat geld dus voor beide consoles.
Xbox
Op welke wijze vind je het een mooie discussie dan?v8power67 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:35:
De ene kant zegt dat 1080p/60fps het ultieme genot is, de andere kant zegt dat het niet veel uitmaakt? De waarheid zal ergens tussenin liggen. Zoals je hierboven ook aangeeft, zit je vooral in de 1e groep en ik in de 2e.
MS heeft met de X360 en Live het speelveld van consoles imho erg veranderd en dat doen ze naar mijn mening nu wederom met de X1. En dat vind ik alleen maar een goede ontwikkeling. Sony heeft hetzelfde gedaan met de PS1 en PS2.
En tja, merken verdedigen. Het zit in het aard van het beestje om je aankopen te 'verdedigen' als andere mensen deze aanvallen. En deze consolewar uit zich wel door heel veel aanvallen... Waarbij de resolutie en fps wel hele makkelijke onderwerpen zijn
Als het goed gedaan wordt vind ik een zogehete console verschillen discussie een mooie discussie.
Mooi omdat het dan het ene kamp tegen het andereis. Wat eigenlijk altijd uitloopt in gezeik. Maar als mensen met goeie punten komen, en onderbouwen is het heel tof om te lezen.
En idd ik had misschien beter kunnen wachten tot er meer games waren. Maar ik had de kans via de bart smit site en had hem dan dag erna meteen binnen. Dus het jeukte en ben toch vroeg ingestapt.
Maar ondanks weinig exclusives vind ik mn ps4 een mooi aparaat. Werkt super en de games zien er super strak uit. En mede door de toekomstige games ben ik heel blij met mijn keuze.
En ja idd er zullen alrijd verschillen zijn over wat de een beter vind en de ander beter vind.
Ik vind gameplay heel belangrijk, maar al is het de beste gameplay ooit, met onstabiele framerate of graphics die gewoon lelijk zijn, dan kan ik me er niet goed in inleven. Graphics bepalen heel erg veel. Tuurlijk maakt dan 900p vs 1080p niet bijzondrr veel uit, maar als ik de keuze heb tussen een console die en goedkoper is en betere graphics laat zien, of duurdere console met mindere graphics en een motion controller die ik nooit zal gebruiken is het voor mij hele makkelijke keuze.
En over xbox live, ik was altijd tot rond 2011 een extreme xbox fan. En vond xbox live altijd beste wat er was. Maar toen begon ik meer op mn ps3 te gamen(gt5). En begon ik dat meer en meer te waarderen. Plus ik vond de dashboard van xbox 360 echt met de update erger worden. Icm advertenties terwijl ik betaal voor live gold deed me meer en meer naar de ps3 duwen.
En tot op de dag van vandaag vind ik de ps3 ook lekkerder werken dan xbox 360. En ps4 werkt weer eens een heel stuk beter dan ps3.
Maar begon over xbox live, ik vind dat echt niet beter dan psn. Misschien is het met de x1 drastische verandert maar enigste wat de xbox 360 over de ps3 had is party chat. Maar dat is nu ook aanwezig op ps4.
Mooi omdat het dan het ene kamp tegen het andereis. Wat eigenlijk altijd uitloopt in gezeik. Maar als mensen met goeie punten komen, en onderbouwen is het heel tof om te lezen.
En idd ik had misschien beter kunnen wachten tot er meer games waren. Maar ik had de kans via de bart smit site en had hem dan dag erna meteen binnen. Dus het jeukte en ben toch vroeg ingestapt.
Maar ondanks weinig exclusives vind ik mn ps4 een mooi aparaat. Werkt super en de games zien er super strak uit. En mede door de toekomstige games ben ik heel blij met mijn keuze.
En ja idd er zullen alrijd verschillen zijn over wat de een beter vind en de ander beter vind.
Ik vind gameplay heel belangrijk, maar al is het de beste gameplay ooit, met onstabiele framerate of graphics die gewoon lelijk zijn, dan kan ik me er niet goed in inleven. Graphics bepalen heel erg veel. Tuurlijk maakt dan 900p vs 1080p niet bijzondrr veel uit, maar als ik de keuze heb tussen een console die en goedkoper is en betere graphics laat zien, of duurdere console met mindere graphics en een motion controller die ik nooit zal gebruiken is het voor mij hele makkelijke keuze.
En over xbox live, ik was altijd tot rond 2011 een extreme xbox fan. En vond xbox live altijd beste wat er was. Maar toen begon ik meer op mn ps3 te gamen(gt5). En begon ik dat meer en meer te waarderen. Plus ik vond de dashboard van xbox 360 echt met de update erger worden. Icm advertenties terwijl ik betaal voor live gold deed me meer en meer naar de ps3 duwen.
En tot op de dag van vandaag vind ik de ps3 ook lekkerder werken dan xbox 360. En ps4 werkt weer eens een heel stuk beter dan ps3.
Maar begon over xbox live, ik vind dat echt niet beter dan psn. Misschien is het met de x1 drastische verandert maar enigste wat de xbox 360 over de ps3 had is party chat. Maar dat is nu ook aanwezig op ps4.
Dat PSN nu prima werkt geloof ik graag. Mijn ervaring dateert van een aantal jaar geleden en dat was nog niet alles. Wat ik wilde aangeven is dat door middel van met name Live en de X360 we nu zo verwend zijn aan de online services die we nu kennen voor de consoles. Nog geen 10 jaar geleden was online gaming op de console amper denkbaar. Dat 'voorrecht' was besteed aan de PC. Microsoft en ook Sony zijn gewoon erg belangrijk geweest voor de consolemarkt.
Ik zou niet willen weten hoe het was geweest als MS na de 1e xbox gestopt was of Sony na de PS2. Volgens mij waren we dan allemaal 'verliezers'. Met andere woorden, wees blij dat er wat concurrentie aanwezig is. Worden beide producten alleen maar beter door.
Ik zou niet willen weten hoe het was geweest als MS na de 1e xbox gestopt was of Sony na de PS2. Volgens mij waren we dan allemaal 'verliezers'. Met andere woorden, wees blij dat er wat concurrentie aanwezig is. Worden beide producten alleen maar beter door.
[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-02-2014 22:18 ]
NFS is dan ook, net als de meeste sport-games waar er teveel van gemaakt worden, gewoon exact hetzelfde gemaakt voor beiden consoles. Ze nemen de traagste console van het stel, zorgen dat het daar soepel op loopt op instelling X (1080p, 30fps in dit geval), poorten het direct over naar de snellere console, veranderen alleen de menu'tjes: klaaaaar.X-Fighter schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:47:
Zo gaat het vaak met multiplats. Is dit níet zo, dan zie je performance verschil zoals bij CoD, BF, Tomb Raider etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 01-02-2014 22:17 ]
Daar moet ik je 100% gelijk in geven. Weet nog mn xbox 1( mja orginele xboxuchiha tijntje schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:13:
Dat PSN nu prima werkt geloof ik graag. Mijn ervaring dateert van een aantal jaar geleden en dat was nog niet alles. Wat ik wilde aangeven is dat door middel van met name Live en de X360 we nu zo verwend zijn aan de online services die we nu kennen voor de consoles. Nog geen 10 jaar geleden was online gaming op de console amper denkbaar. Dat 'voorrecht' was besteed aan de PC. Microsoft en ook Sony zijn gewoon erg belangrijk geweest voor de consolemarkt.
Zouden ze beide gestopt zijn had je nu alleen nintendo of misschien een google of apple console ofzo. En ben da ook heel erg blij dat ze beide nog zo sterk zijn in de game consoles. En ookal heb ik een ps4 heb ik niets tegen microsofts zn x1. Maar heb er ook niet echt iets mee. Maar ben zeker blij dst ze er beide zijn. Concurentie is beste voor ons. Zorgt ervoor dat wij meer waar voor ons geld krijgen.
Dat is dus dikke zever... Zo goed als alle multi platforms komt PS4 er nu beter uit, en dan zegt ge dat ze het meestal altijd eerst voor Xbox One developen (de 'zwakkere' van de twee) en dan naar de PS4. Het is duidelijk dat dat niet het geval is.Brutal1ty schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:16:
[...]
NFS is dan ook, net als de meeste sport-games waar er teveel van gemaakt worden, gewoon exact hetzelfde gemaakt voor beiden consoles. Ze nemen de traagste console van het stel, zorgen dat het daar soepel op loopt op instelling X (1080p, 30fps in dit geval), poorten het direct over naar de snellere console, veranderen alleen de menu'tjes: klaaaaar.![]()
Zo gaat het vaak met multiplats. Is dit níet zo, dan zie je performance verschil zoals bij CoD, BF, Tomb Raider etc.
Maar wat wil je hiermee zeggen eigenlijk??
Er is van een handje vol multiplatform games 1 game die gelijk is en dat zegt gelijk dat de x1 even sterk is als de ps4??
Dan vind ik het verhaal van hierboven meer logisch klinken.
Het is toch gewoon bekend dat de ps4 krachtigere hardware heeft. En ja ms is een software boer. Maar sony is niet ineens een kneus met software ofzo. Denk dat ms nog wel beetje inloopt maar met mindere hardware kun je ook maar zoveel verbetering halen. En sony staat ook niet stil natuurlijk.
Er is van een handje vol multiplatform games 1 game die gelijk is en dat zegt gelijk dat de x1 even sterk is als de ps4??
Het is toch gewoon bekend dat de ps4 krachtigere hardware heeft. En ja ms is een software boer. Maar sony is niet ineens een kneus met software ofzo. Denk dat ms nog wel beetje inloopt maar met mindere hardware kun je ook maar zoveel verbetering halen. En sony staat ook niet stil natuurlijk.
Jouw hele verhaal is 100% onwaar. NFS is 30fps omdat zo het spel ontworpen is. Ze zijn zelfs zo dom geweest om de game speed te koppelen aan de framerate. Doe op de pc maar eens NFS op 60fps zetten, dan is de hele game 2x zo snel.Brutal1ty schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:16:
[...]
NFS is dan ook, net als de meeste sport-games waar er teveel van gemaakt worden, gewoon exact hetzelfde gemaakt voor beiden consoles. Ze nemen de traagste console van het stel, zorgen dat het daar soepel op loopt op instelling X (1080p, 30fps in dit geval), poorten het direct over naar de snellere console, veranderen alleen de menu'tjes: klaaaaar.![]()
En ik maar denken dat game design tegenwoordig wel wat beter in elkaar zat. Horen dat soort grappen niet ergens in de jaren 90 thuis? Volgens mij was het toen redelijk normaal om game speed te koppelen aan framerate, of CPU cycles of aan iets anders behalve de werkelijke tijd die verstrijkt.Danfoss schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:09:
[...]
Jouw hele verhaal is 100% onwaar. NFS is 30fps omdat zo het spel ontworpen is. Ze zijn zelfs zo dom geweest om de game speed te koppelen aan de framerate. Doe op de pc maar eens NFS op 60fps zetten, dan is de hele game 2x zo snel.
Nee, ik wil niet zeggen dat ze even sterk zijn. Maar we mogen niet kijken naar exclusives (ookal komt Xbox One er beter uit), dan kijken we blijkbaar enkel naar de multi platforms waarbij er een groot verschil is, en de games waar er geen verschil, of amper verschil is, dat proberen we goed te praten.v8power67 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:07:
Maar wat wil je hiermee zeggen eigenlijk??
Waarom? Waarom is het ok om te zeggen dat de PS4 veeeeeel krachtiger is dan de Xbox One, maar niet ok om Ryse (exclusive), NFS (multi platform), of ESRAM (moeilijker optimaliseren) aan te halen als argumenten? Dan valt er inderdaad enkel te zeggen: PS4 is 50% krachtiger dan de Xbox One. Wat trouwens een belachelijk statement is.
Zelfs op exclusieve games walst PS4 over de Xbone heen. En voordat je begint te gillen, iedere PS4 draait op 1080p/60, en 1 of 2 games die 30fps draaien. Zijn cleaner dan de xbone games en hebben totaal geen moeite om te draaien. Dit in tegenstelling tot de xbone exclusives die zelfs grafische tekortkomingen hebben, en op framerate en fps. Het grappige van alles is, is dat Ryse naar voren wordt gebracht als enige game die soort van kan opboksen, terwijl we hier praten over een multiplatform engine. Zelfs op de PS4 zijn er games in ontwikkeling met de Cryengine. Als je dan alles bekijkt, grafische kracht, resolutie/fps dan gaat Killzone daar technisch gewoon over Ryse heen. Zoals iemand al zei levert Killzone daar geen gameplay voor in. Zelfs de Single player draait 30+fps en zit Zelfs velen malen boven de 40 fps.X-Fighter schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:50:
[...]
Nee, ik wil niet zeggen dat ze ven sterk zijn. Maar we mogen niet kijken naar exclusives (ookal komt Xbox One er beter uit), dan kijken we blijkbaar enkel naar de multi platforms waarbij er een groot verschil is, en de games waar er geen verschil, of amper verschil is, dat proberen we goed te praten.
Waarom? Waarom is het ok om te zeggen dat de PS4 veeeeeel krachtiger is dan de Xbox One, maar niet ok om Ryse (exclusive), NFS (multi platform), of ESRAM (moeilijker optimaliseren) aan te halen als argumenten? Dan valt er inderdaad enkel te zeggen: PS4 is 50% krachtiger dan de Xbox One. Wat trouwens een belachelijk statement is.
Ben gestopt met lezen bij "gillen", ik doe niet aan zo een soort van discussie voeren.
De reden dat ik dat zeg, is omdat ik je al een paar poets achter elkaar met die "waarom" zie.X-Fighter schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:22:
Ben gestopt met lezen bij "gillen", ik doe niet aan zo een soort van discussie voeren.
Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk of je reageert of niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 02-02-2014 00:48 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ehm... En wat is er dan onwaar aan mijn verhaal? Niks dus. Sterker nog het is prima mogelijk dat jouw en mijn verhaal hand in hand gaan hier.Danfoss schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:09:
[...]
Jouw hele verhaal is 100% onwaar. NFS is 30fps omdat zo het spel ontworpen is. Ze zijn zelfs zo dom geweest om de game speed te koppelen aan de framerate. Doe op de pc maar eens NFS op 60fps zetten, dan is de hele game 2x zo snel.
Bovendien bedoel ik dat dat váák zo gebeurt. Een bewuste, onlogische, keuze van een ontwikkelaar. En of ze nou met de zwakste schakel zijn begonnen met ontwikkelen, vervolgens hem daar op 30fps 1080p hebben laten draaien -> vastgezet en daarna hebben geport óf doen wat jij doet maakt niks uit. Zelfde eindresultaat. Mensen met de PC port zullen wel heel blij zijn

[ Voor 30% gewijzigd door Brutal1ty op 02-02-2014 08:14 ]
In de vorige generatie zou ik je gelijk gegeven hebben. Veel spellen speelde ik op de pc omdat het verschil te groot was geworden. 720p kan ik prima mee leven, maar dat haalde bijna geen enkele game zonder upscaling. En dat dan met een fps van 20-30 vond ik vaak niet lekker spelen. Bijvoorbeeld darksiders 2 vond ik gewoon echt niet lekker spelen met een lage fps. Gta V vond ik op het randje van lekker speelbaar.Amanoo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:20:
[...]
Juist als je voor de mooie graphics een PC hebt lijkt het mij logisch dat exclusives een belangrijk punt worden om een console te overwegen. Die multiplats gooi je vaak toch wel op de PC, misschien met uitzondering van de nieuwste Kingdom Hearts, welke op zowel Xbox als Playstation gaat uitkomen, en dus multiplat is, maar niet op de PC komt. Voor mij persoonlijk zijn de echte grote multiplats (dus de spellen die voor elk enigszins populair apparaat worden uitgebracht, bijvoorbeeld Assassin's Creed) spellen die je per definitie niet op de console speelt.
Als je überhaupt geen degelijke game PC hebt kan dat natuurlijk wel anders liggen. Dan kan de prijs van de consoles meetellen ("hoe speel ik het goedkoopste mijn multiplats"), of bepaalde functies ("ik wil per se Call of Duty met de Kinect spelen").
[...]
Lage resoluties maken een spel niet per se slecht. Heck, ik heb hier nog een SNES staan, inclusief aardige verzameling cardridges. Sommige spellen kunnen wat mij betreft nog steeds competeren met de nieuwste games van dit moment, ondanks dat ze qua graphics 20 jaar achter lopen. Maar als een spel wordt gepresenteerd als iets dat o.a. bedoeld is om mooie graphics te hebben, en vervolgens onscherp op mijn scherm komt, dan vind ik dat wel een tegenvaller.
En 10FPS geen groot verschil... dat ligt echt aan op welke framerate je zit. Zit je al op 30FPS, dan merk je elke miniscule framedrop. Een beetje variatie, en het spel gaat schokken. Dan is 10FPS meer of minder een groot verschil. Maar ik zal niet zeggen dat ik het verschil tussen 60 of 50 echt merk.
Maar met de huidige next gen speel ik voorlopig alles op de consoles. Ik vind de games er prachtig uit zien en de fps is gewoon goed te noemen. Zolang het ca 30 fps is zonder grote framedrops heb ik er geen last van. Op dit moment geniet ik echt van Tomb Raider, terwijl ik daar op de pc niet in kon komen. Op de pc ben ik toch vaak meer bezig met de optimale settings zoeken en kijken hoe de game loopt dan met het spelen zelf. Dat leid mij vaak ontzettend af. Of modden wordt vaak als voordeel van de pc genoemd. Als ik daar aan begin dan is het eind vaak zoek en ben ik alleen nog maar mods aan het proberen ipv lekker gamen. Terwijl je bij de consoles daar nooit over na hoeft te denken, want die opties zijn er gewoon niet. Een console hoef je alleen maar aan te zetten en je kan gamen. Voor mij als single player gamer helpt dat meer te genieten van de games.
Zolang de xbox one en ps4 een goede ervaring geven en de pc niet een enorme voorsprong heeft, zal ik voorlopig nauwelijks nog op de pc gamen. 720p 900p of 1080p met 30fps of 60fps kan me gestolen worden, zolang het er maar leuk uit ziet en vloeiend speelt. Daarbij zijn graphics nog altijd ondergeschikt aan aesthetics. Indiegames als Terraria, Fez en Hotline Miami zien er imo mooier uit dan veel triple A titels.
Omdat ryse zoals ik al uitgelegd heb een game is die alleen voor de graphics gemaakt is, zouden ze dit met bv killzone ook doen dan had killzone misschien wel stukken mooier geweest dan ryse. Maar ze willen een game maken die speelbaar blijft, dus geen lage fps. En ze wouden perse 1080p. Waar ryse al naar 900p moest. Dus ja je kan het aanhalen, maar ik geef alleen maar aan waarom ik het niet zo special vind.X-Fighter schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:50:
[...]
Nee, ik wil niet zeggen dat ze even sterk zijn. Maar we mogen niet kijken naar exclusives (ookal komt Xbox One er beter uit), dan kijken we blijkbaar enkel naar de multi platforms waarbij er een groot verschil is, en de games waar er geen verschil, of amper verschil is, dat proberen we goed te praten.
En ja NFS draait gelijkwaardig op ps4 en x1, maar gebruikt de frostbite engine. Waarom kan dan bf4 niet ook gelijkwaardig op x1 en ps4 ? Waarom is daar 720p nodig en op de ps4 900p ??
Ik blijf erbij dat NFS een matige game is, met matige graphics, die geen van beide consoles pushed. En dat ze idd het gelijkgetrokken hebben over beide consoles. Misschien in een deal met MS, of misschien vond EA dit belangrijk geen idee. Maar als jij dat wilt blijven aanhalen als punt dat ps4 en x1 toch dicht bijmekaar liggen, het is een vrij land
Oh ja en waarom is het belachelijk te zeggen de ps4 is krachtiger (50%)?
Puur naar de hardware gekeken is het een feit. Maar tuurlijk software is ook heel belangrijk hierin.
Maar ik kan niet echt geloven dat sony zo slecht is met software(of MS zo goed) dan ze die 50% voordeel compleet verliezen doordat hun software bagger is ?
Tuurlijk MS heeft meer ervaring, maar sony heeft ook al lange tijd ervanring met consoles. En daarmee dus software voor consoles. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat de software qua performance zeker niet ver achter licht tov de x1. Zal misschien niet even geoptimaliseerd zijn, maar als die 50% aan het einde nog 40% verschil is, tja vind ik nog steeds een groot verschil. Zeker omdat de ps4 nog eens goedkoper is.
[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 02-02-2014 10:55 ]
Dat vind ik eigenlijk niet echt een goede reden, Ryse is zelfs perfect speelbaar, zijn amper opmerkingen over de speelbaarheid, gewoon eerder over de gameplay zelf, dat het repetitief is. Enja Ryse ging naar 900p omdat ze dan meer detail in de game konden leggen, wat duidelijk goed uitgedraaid is.v8power67 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Omdat ryse zoals ik al uitgelegd heb een game is die alleen voor de graphics gemaakt is, zouden ze dit met bv killzone ook doen dan had killzone misschien wel stukken mooier geweest dan ryse. Maar ze willen een game maken die speelbaar blijft, dus geen lage fps. En ze wouden perse 1080p. Waar ryse al naar 900p moest. Dus ja je kan het aanhalen, maar ik geef alleen maar aan waarom ik het niet zo special vind.
Dat mag inderdaadv8power67 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:48:
En ja NFS draait gelijkwaardig op ps4 en x1, maar gebruikt de frostbite engine. Waarom kan dan bf4 niet ook gelijkwaardig op x1 en ps4 ? Waarom is daar 720p nodig en op de ps4 900p ??
Ik blijf erbij dat NFS een matige game is, met matige graphics, die geen van beide consoles pushed. En dat ze idd het gelijkgetrokken hebben over beide consoles. Misschien in een deal met MS, of misschien vond EA dit belangrijk geen idee. Maar als jij dat wilt blijven aanhalen als punt dat ps4 en x1 toch dicht bijmekaar liggen, het is een vrij landMaar we mogen natuurlijk wel onze mening erover hebben toch
Je weet dat alle games waar je het nu over hebt zijn ontwikkeld op hardware die niet af was met een SDK die niet af was met nieuwe technieken die niet klaar waren? Dat levert altijd een ander product op. Misschien hebben ze bij Sony-ontwikkelaars de hardware minder overschat dan bij de X1, waardoor PS4 games minder teruggeschroeft hoeven te worden.v8power67 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Omdat ryse zoals ik al uitgelegd heb een game is die alleen voor de graphics gemaakt is, zouden ze dit met bv killzone ook doen dan had killzone misschien wel stukken mooier geweest dan ryse. Maar ze willen een game maken die speelbaar blijft, dus geen lage fps. En ze wouden perse 1080p. Waar ryse al naar 900p moest. Dus ja je kan het aanhalen, maar ik geef alleen maar aan waarom ik het niet zo special vind.
Ik blijf erbij dat NFS een matige game is, met matige graphics, die geen van beide consoles pushed. En dat ze idd het gelijkgetrokken hebben over beide consoles. Misschien in een deal met MS, of misschien vond EA dit belangrijk geen idee. Maar als jij dat wilt blijven aanhalen als punt dat ps4 en x1 toch dicht bijmekaar liggen, het is een vrij landMaar we mogen natuurlijk wel onze mening erover hebben toch
Oh ja en waarom is het belachelijk te zeggen de ps4 is krachtiger (50%)?
Puur naar de hardware gekeken is het een feit. Maar tuurlijk software is ook heel belangrijk hierin.
Maar ik kan niet echt geloven dat sony zo slecht is met software(of MS zo goed) dan ze die 50% voordeel compleet verliezen doordat hun software bagger is ?
Tuurlijk MS heeft meer ervaring, maar sony heeft ook al lange tijd ervanring met consoles. En daarmee dus software voor consoles. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat de software qua performance zeker niet ver achter licht tov de x1. Zal misschien niet even geoptimaliseerd zijn, maar als die 50% aan het einde nog 40% verschil is, tja vind ik nog steeds een groot verschil. Zeker omdat de ps4 nog eens goedkoper is.
Kijk maar naar Forza: 60fps, 1080p. Die is gemaakt om de hardware en SDK ook mee te ontwikkelen, dus daarbij kon het wel.
Verder is 50% dus wel volkomen bullshit. Heeft ie 50% meer CPUs? Heeft ie een 50% hogere kloksnelheid in álle onderdelen? Heeft ie 50% meer geheugen? Etc etc. Nee hij heeft alleen 50% meer shaders en een hogere kloksnelheid op de GPU. Dat levert je niet 50% totaal meer performance op.
Het lijkt er overigens ook op dat de games die nu geport zijn naar next-gen, helemaal niet alle cpu's tegelijk gebruiken. Lijkt eerder op 3 oid benutten en de rest doet wat bijzaken.
Wat me op dit moment overigens meer interesseert is hoe ze nu bezig zijn met de ontwikkeling van het platform. Bij launch mist er bij beide consoles nog aardig wat functies die in de huidige generatie wel zitten. Zo langzamerhand zijn ze het er wel in aan het doen, maar toch vind ik het nog niet zo heel snel gaan. Ik had eigenlijk al wel wat meer patches verwacht met daarin ook nieuwe features.
Misschien, lijkt
Wie weet wachten de kabouters in de x1 op een levering red bull voordat ze laten zien wat ze kunnen

Ik speel multiplatformers juist het liefst op de console omdat ze deze 9 van de 10x als leadplatform(s) hanteren. Dit zie je vaak terug in besturing en bugs (Arkham Origins, Tomb Raider en Black Ops, om 3 games te noemen waarbij de kritiek van PC gamers niet van de lucht was). Daarnaast zijn de graphics gebaseerd op de hardware in consoles, waardoor je behalve resolutie, fps en soms belichting vrijwel geen verschillen hebt.Amanoo schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:20:
[...]
Juist als je voor de mooie graphics een PC hebt lijkt het mij logisch dat exclusives een belangrijk punt worden om een console te overwegen. Die multiplats gooi je vaak toch wel op de PC, misschien met uitzondering van de nieuwste Kingdom Hearts, welke op zowel Xbox als Playstation gaat uitkomen, en dus multiplat is, maar niet op de PC komt. Voor mij persoonlijk zijn de echte grote multiplats (dus de spellen die voor elk enigszins populair apparaat worden uitgebracht, bijvoorbeeld Assassin's Creed) spellen die je per definitie niet op de console speelt.
AC is ook echt zo'n game die ik onderuitgezakt met een controller wil spelen, om op je voorbeeld in te haken.
@ Martin; vereist een game als Forza niet veel minder resources? Redelijk statische omgevingen waarbij je dus veel meer effort in de looks kunt stoppen. Misschien zit ik mis, maar ik kan me voorstellen dat een game als Killzone of Ryse een stuk lastiger te maken zijn, op het gebied van maximale graphics.
Overigens zag ik dat de E3 build van Forza veel mooier is dan het eindproduct.
edit: Dit dus http://www.examiner.com/s...-version-compared#slide=3
Blijkaar lukte het met de E3 graphics niet om 1080p en 60 fps te halen. Dus ja, toen kon het inderdaad wel.
[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 02-02-2014 14:12 ]
Maar daar zijn natuurlijk USB-controllers voor uitgevondenbram1984 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:02:
[...]
AC is ook echt zo'n game die ik onderuitgezakt met een controller wil spelen, om op je voorbeeld in te haken.
Ik speel ook alle games op mijn PS4. Een krachtige game PC heb ik ook maar ik zie geen reden om daar mijn games op te spelen. Op de PC is het vooral DayZ en gewoon andere dingen.
En het mooie is dat er grafisch weinig verschil tussen de PS4 en de PC versie zit.Amanoo schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:22:
[...]
Maar daar zijn natuurlijk USB-controllers voor uitgevondenBest of both worlds.
http://www.youtube.com/watch?v=hmAUD-iLnGM
Dit topic is gesloten.
Let op:
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.
LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!
-Probeer het objectief te houden
-Niet op te man spelen
-Denk je dat een post niet kan doe een TR, ga NIET zelf reageren.
LET OP: Zodra dit topic weer ontspoort gaat er weer definitief een slotje op!