Domein opzeggen / Wet van Dam

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 05:34
Een ingebrekestelling schrijven is niet zo moeilijk. Het volgende moet er in staan:
a) wat je verlangt van de ander;
b) welke redelijke termijn hij daarvoor heeft (in werk- of kalenderdagen);
c) je hem anders aansprakelijk stelt voor de schade.
Anoniem: 645447 schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:25:
Ik ben benieuwd naar jullie reactie hierop: 1. is het maatwerk argument valide, en 2. moet ik als ik een domeinnaam verkoop dat opgeven bij de belastingdienst?
1) Nee 2) Ja op je belastingsaangifte moet je al je inkomsten opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645447

Ik zal inderdaad juridische hulp inschakelen, maar het is nu nog gekker, want vandaag heb ik een mail ontvangen van SIDN dat Sylconia de domeinnaam in quarantaine heeft gezet :?

Kennelijk kan een registrar als Sylconia dat ongestraft doen bij een klant waar een normaal contract tot mei 2015 mee is, waar geen betalingsachterstanden mee zijn, alleen een discussie over de wet van Dam loopt. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 16:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 645447 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:42:
Ik zal inderdaad juridische hulp inschakelen, maar het is nu nog gekker, want vandaag heb ik een mail ontvangen van SIDN dat Sylconia de domeinnaam in quarantaine heeft gezet :?
Daar mag je wel haast mee maken, je domeinnaam wordt namelijk in quarantaine gezet bij opheffing. Oftewel, over 40 dagen is je domein gewoon 'vrij' als je niet oplet (en dat wil je niet want dan wordt hij misschien opnieuw geregistreerd door iemand anders).

Ik snap alleen niet dat je een mail van SIDN krijgt, het betreft een .nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, de maildiscussie ging om het .nu domein waarvan het contract in januari afloopt. Kennelijk naar aanleiding daarvan heeft Sylconia een ander (nl) domein waarvan het contract nog tot mei loopt plotseling in quarantaine gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01
Fijne club dat Syclonia...

edit: Zijn gevestigd op iets dat lijkt op een woonadres. Mag wel eens controleren of ze wel vanuit daar een bedrijf mogen runnen.

[ Voor 71% gewijzigd door HenkEisDS op 30-12-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 09:29

Foamy

Fulltime prutser

Voordeel is wel dat als hij in quarantaine staat je het domein door je nieuwe provider gewoon uit quarantaine kunt laten trekken. Hierdoor heb je geen verhuiscode meer nodig.

Houd er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. Hierna kun je (evt. via de nieuwe provider) een klacht bij de SIDN neerleggen dat het domein ten onrechte in quarantaine is geplaatst. En natuurlijk de rekening voor het uit quarantaine halen door laten sturen naar de Sylconia ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290628

Foamy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:04:
Houd er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. Hierna kun je (evt. via de nieuwe provider) een klacht bij de SIDN neerleggen dat het domein ten onrechte in quarantaine is geplaatst. En natuurlijk de rekening voor het uit quarantaine halen door laten sturen naar de Sylconia ;)
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben wel beniewd naar de kosten van het uit carantaine trekken van een domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 11:26
Anoniem: 290628 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:21:
[...]

Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben wel beniewd naar de kosten van het uit carantaine trekken van een domeinnaam.
Heb er ervaring mee, werk zelf voor een niet nader te noemen hostingpartij.
Kosten zijn bij ons vastgesteld op €60 (excl. btw).
Kosten bij SIDN zijn €50 (excl. btw) dus goedkoper dan dit ga je het sowieso niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

20% marge geeft anders nog voldoende ruimte voor concurrentie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
PcDealer schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:57:
20% marge geeft anders nog voldoende ruimte voor concurrentie.
60 euro is anders wel scherp geprijsd. Een verhuizing uit quarantaine is een handmatige actie en en de medewerker moet ook controleren of degene die het verzoek doet überhaupt het recht heeft om het domein te verhuizen.

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben met name gefrustreerd omdat je als consument kennelijk weinig mogelijkheden hebt om je recht te halen zonder hoge kosten, maar ik heb nu ontdekt dat Sylconia is aangesloten bij de gedragscode van ISPgids.com. Daar staat onder andere deze tekst:

Wat is de ISPGids.com gedragscode?
Gedragscode.com is de gedragscode voor alle internet service providers (ISP's). Een ISP die de gedragscode onderschrijft geeft daarmee aan dat bij deze de klant nog steeds koning is. Daarnaast biedt de Gedragscode.com de klant ook een aantal extra zekerheden, waar de ISP (juridisch) aan gebonden is en die wanneer dat nodig is door de klant af te dwingen zijn. De Gedragscode.com kan het beste worden gezien als een samenvatting van zaken die je van elke ISP zou mogen verwachten! Bij Gedragscode.com deelnemers geldt klant = koning!
!

Onderandere het logo van Sylconia staat hierbij, en daarna staan er een heleboel prima en vanzelfsprekende voorwaarden (waar Sylconia zich totaal niet aan houdt), zoals:
4. De ISP zal te allen tijde de diensten en producten leveren zoals deze zijn geoffreerd, via de website, offerte, contract of ander aanbod.
8. De ISP zal altijd in belang van de prospect of klant handelen en deze nooit onder druk zetten of enkel adviseren in het eigen belang. De ISP onderkent expliciet dat de belangen van de klant in beginsel belangrijker zijn dan die van zichzelf.
10. De ISP zal elke klacht op gelijke voet en op dezelfde professionele manier behandelen. De daadwerkelijke behandeling van de klacht dient binnen maximaal 5 werkdagen na ontvangst plaats te vinden. Een klacht dient binnen 10 werkdagen voor de klant naar tevredenheid te zijn opgelost dan wel gemotiveerd ongegrond te zijn verklaard of er dient een duidelijk aanwijsbare reden gegeven te worden waarom de klacht nog niet is opgelost.

Ik heb dus de klacht ingediend bij de redactie van de ISPgids met de vraag om Sylconia aan te laten geven waarom hij dit doet, of om de authenticatiecode voor de verhuizing nu eindelijk aan te leveren.
Ben benieuwd of zij de gedragscode waar kunnen maken..

ispgids.com/gedragscode

Nieuwe topic aangemaakt: over Sylconia, contracten en quarantaine..

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 31-12-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Net als in het andere topic: svp de edit-optie gebruiken als je de laatste poster bent en wat wilt toevoegen. Ik heb dat nu gedaan, vanaf nu zelf doen.

[ Voor 65% gewijzigd door gambieter op 31-12-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:56
Serieus... Wie van de mensen hier werkt bij IJ?
Ik geloof niet zozeer in toeval, en dit is minimaal de 2e keer dat nadat ik hier iets post, ik bericht krijg van IJ.

NeutraleTeun in "[incassobureau] wie heeft goede ervaringen?"

Onderwerp: Kies uw aanbieding!
We bieden u graag 2 kortingsmogelijkheden om uw totale schuld af te lossen. U kiest zelf uw korting:

Een rentestop:
Wij zijn bereid deze rente stop te zetten indien u in maximaal 12 maandelijkse termijnen uw volledige schuld voldoet.

Of:
Ontvang 20% korting op uw uitstaande schuld en bespaar € 16,34. U ontvangt deze korting als u voor 23-5-2015 € 65,36 heeft betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat is daar mis mee?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is de vordering terecht? Zo ja, pakken die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Er is niks mis met daar werken, ik vind het alleen frappant dat ik hier al 2x heb gezegd dat ik lange tijd niets meer van hun heb gehoord en meteen erna opeens wel bericht krijgt.

En ik ben van mening, zoals meerderen hier, dat de vordering niet terecht is.
En IJ blijkbaar ook niet, want waarom zou je dan een korting aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:32:
En IJ blijkbaar ook niet, want waarom zou je dan een korting aanbieden?
Omdat iets beter is dan niets. Zolang je niets betaalt, moeten zij de vordering in hun administratie houden en zitten ze met een verlies van bijna € 85. Als je iets betaalt, hebben zij minder verlies en kunnen ze de zaak sluiten.

Hou er rekening mee dat, zolang zij jou eens in de 2-5 jaar aanschrijven, deze vordering tot in de eeuwigheid open blijft staan en zelfs in je erfenis valt (mocht het ooit zover komen). Jij bent dus ook verplicht om zolang jouw schriftelijke verweerstukken te bewaren.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:35
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:03:
[...]
Desalniettemin bedankt dat dit nu met zekerheid binnen Yourhosting bekend is. Nu toch met deze praktijken door blijven gaan is nu met zekerheid een oneerlijke handelspraktijk.
Misschien haal ik nu een oude koe uit de sloot, maar opmerkelijk is dat ik in 2012 wel gewoon na 1 jaar mijn domeinnaam-registratie bij YH kon opzeggen binnen 1 maand. Ik kreeg een factuur van een jaar, maar op mijn verzoek werden de kosten van de rest van het jaar gecrediteerd en hoefde ik alleen die ene maand te betalen. Het klinkt bijna alsof ze daarna dus doelbewust zijn begonnen hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 05-06 21:45
Had hier een bericht geplaatst maar inmiddels supersnel en naar wens afgehandeld door de hoster. _/-\o_ Dit bericht mag van mij dus weg.

[ Voor 86% gewijzigd door Henkie-Jan op 17-07-2015 13:10 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor wie nog geïnteresseerd is in updates:
Paar weken geleden nog een mail gehad met de mededeling dat als ik niet ging betalen ze (weer) een gerechtelijke procedure gingen starten.
Vandaag weer een mailtje:
Beste xxx,

U heeft een openstaande rekening bij onze opdrachtgever xxx.
Als u met ons afspreekt dat u deze week 50% betaalt, zullen wij het restant van uw vordering kwijtschelden.
Dit is toch wel zo'n moment waar ik ga denken 'pff ik betaal wel gewoon dan ben ik er vanaf'.
Maar denk dan ook weer een beetje dat dit juist is waar ze op doelen (los van de echte vorderingen) en waar ze de meeste mensen mee pakken.

Laat me gewoon met rust! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:55:
Paar weken geleden nog een mail gehad met de mededeling dat als ik niet ging betalen ze (weer) een gerechtelijke procedure gingen starten.

[...]

Dit is toch wel zo'n moment waar ik ga denken 'pff ik betaal wel gewoon dan ben ik er vanaf'.
Maar denk dan ook weer een beetje dat dit juist is waar ze op doelen (los van de echte vorderingen) en waar ze de meeste mensen mee pakken.

Laat me gewoon met rust! :9
Meldt ze nogmaals dat je de factuur betwist en dat je niet van plan bent te gaan betalen. Ze mogen een juridische procedure starten zodat een rechter het kan beoordelen. Als ze dat niet willen moeten ze stoppen met je lastig vallen en anders zal je een klacht indienen bij de aangesloten branchevereniging(en).

Stuur dat zowel als reactie op je ontvangen e-mail maar ook via het klachtenformulier.

Een incassobureau zal je anders jarenlang lastig blijven vallen omdat anders de vordering verloopt. Je moet ze dus zover zien te krijgen dat ze het dossier sluiten en een juridische procedure gaan ze niet starten omdat ze zelf ook wel zien dat ze verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 18:51
Waardeloze site trouwens.

Bij een order krijg ik bij de algemene voorwaarden een 404 error.
Contact formulier doet het niet, met een vage algemene error.

geen contact informatie (BTW / KVK).

Achterkamertjes bedrijf of zo iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
@TS maar dan bestaal je toch alsnog de kosten die je in het begin niet wilde betalen (openstaande bedrag van toch 80euro)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:55:
Doe ze dat toch lekker?
[...]

50% tegen finale kwijting
Klinkt als een dossier die is opgekocht en ze nu de gok nemen er op te verdienen.

• NeutraleTeun
emnich schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:17:
[...]
Stuur dat zowel als reactie op je ontvangen e-mail maar ook via het klachtenformulier.
Eerste zou ik kunnen doen, maar zou het wat uitmaken?
Laten ze zich daardoor 'afschrikken'?
Bij het tweede moet ik helaas al mijn gegevens invullen (ook het adres) en aangezien ik verhuist ben (en alle brieven op oud adres binnenkomen) wil ik ze niet nog wijzer maken :+
SuperKneus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:23:
@TS maar dan bestaal je toch alsnog de kosten die je in het begin niet wilde betalen (openstaande bedrag van toch 80euro)
Snap ik. Origineel bedrag (echte factuur) was trouwens lager.
Maar het voelt gewoon een beetje zo van 'poeh dan ben ik er vanaf'.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

NeutraleTeun schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:58:
[...]

Eerste zou ik kunnen doen, maar zou het wat uitmaken?
Laten ze zich daardoor 'afschrikken'?
Bij het tweede moet ik helaas al mijn gegevens invullen (ook het adres) en aangezien ik verhuist ben (en alle brieven op oud adres binnenkomen) wil ik ze niet nog wijzer maken :+

[...]

Snap ik. Origineel bedrag (echte factuur) was trouwens lager.
Maar het voelt gewoon een beetje zo van 'poeh dan ben ik er vanaf'.
Voor een bureau is het een kosten/baten kwestie. Eens per jaar een email sturen kost ze geen geld en misschien levert het nog iets op. Als jij gaat klagen en zeker als jij wen officiële klacht in dient gaat het ze veel meer tijd kosten en daar hebben ze geen zin in. Dus ja, ze laten zich daar door afschrikken.

Zeker als het gaat om een factuur die betwist wordt want daar kan een incassobureau helemaal niets mee en ze mogen je daar dus niet mee lastig blijven vallen. Een klacht is dus ook nog terecht en daar hebben ze helemaal geen zin in.

Ik zou toch ook het tweede formulier invullen want dan weet je zeker dat het bij mensen terecht komt die daar een beslissing over kunnen nemen en het kunnen afsluiten. Je kan daarbij gewoon je oude adres invullen want dat matched mooi met hun gegevens.

Ik kan je bijna succes garanderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Van begin tot eind gelezen en damn wat een schoften bij Yourhosting en Intrum Justitia. Kudo's voor de vasthoudendheid van TS.

Jammer dat de "tegenprocedure" nooit op gang is gekomen. Ik ben ook bereid om 25 euro te betalen hiervoor, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:22
Waarom is er geen tegen-procedure gestart TS? Ben je dit nog van plan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-06 18:33
Als je 100% zeker als consument die hebt gekocht kunnen ze niet zoveel, en dat weten ze blijkbaar want als jij als hosting toko denkt dat je gelijk hebt dan ga je niet 50% van de factuur kwijtschelden. Dan verlies je de helft van je omzet dus op al die slecht betalende klanten. Als zo'n situatie dan al plaats zou vinden zou ik als hoster al zeggen: "dit waren onze kosten voor jou domein, als die vergoed worden dan willen we uit coulance de rest kwijtschelden" en niet zo'n uit de lucht gegrepen 50%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:48
Pruts bedrijf dat Yourhosting.
Wij hebben (als hoster) ook gedoe met hen gehad. Een paar domeinnamen van een klant ruim een maand voor de verlengingsdatum (bijna 2 maanden) opgezegd.

En wat staat er op de eerste factuur erna? Die domeinnamen. Rekening direct betwist. Wat heen en weer gemail en een gegeven moment had ik ruwweg dit gestuurd :
Beste xxxx,

De domeinnamen zijn ruim voor de verlengingsdatum opgezegd en hier hebben we schriftelijk bewijs van.
Dat jullie systemen blijkbaar zo slecht zijn dat dit niet verwerkt is, is simpelweg niet ons probleem.

Graag ontvangen wij een credit-factuur voor de betreffende domeinnamen. Na deze ontvangen is zal de rest van de factuur betaald worden.
Echter indien u of het incassobureau ons lastig blijft vallen zal het volgende contact via onze jurist verlopen.

Mvg,

xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
De meeste van onze klanten zijn zakelijk en daarbij is automatische verlenging. De hosting is per maand, de domeinnamen zijn per jaar. Uiteraard krijgen ze het domein mee bij opzegging.

De enkele particuliere klant die wij hebben krijgen een waarschuwingsmail dat ze moeten reageren voor verlenging zo 1,5 maand van te voren en een herinnering 1 maand ervoor.
Doen ze dat niet gaat de hosting automatisch op zwart en het domein vervalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPCX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:06
Het meest frappante is wat mij betreft de opmerking van IJ dat YH erkent dat de jaarlijkse verlenging niet rechtsgeldig is maar de jaarlijkse kosten doorberekent aan cliënten.

Jammer voor YH dat cliënten van YH geen koopovereenkomst hebben gesloten met SIDN.

Hoe oud zijn die mensen bij IJ, 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 11:53
Ardana schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:58:
[...]

Omdat iets beter is dan niets. Zolang je niets betaalt, moeten zij de vordering in hun administratie houden en zitten ze met een verlies van bijna € 85. Als je iets betaalt, hebben zij minder verlies en kunnen ze de zaak sluiten.

Hou er rekening mee dat, zolang zij jou eens in de 2-5 jaar aanschrijven, deze vordering tot in de eeuwigheid open blijft staan en zelfs in je erfenis valt (mocht het ooit zover komen). Jij bent dus ook verplicht om zolang jouw schriftelijke verweerstukken te bewaren.
Je kunt ze natuurlijk omgekeerd ook gek maken he ;-)
Iets met elke maand/week/periode melden dat je een nieuw (email)adres hebt en eventuele verdere communicatie daarlangs verwacht word.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 01:11
Ik had een domeinnaam gekocht, deed daar niks mee en was het een beetje vergeten. Nu bleek automatische verlening aan te staan dus moest ik weer betalen. Gedaan en te laat aan de bel gehangen dus krijg ook geen refund. Dus nu de automatische verlening uit gezet. Was bij GoDaddy, maar eigenlijk vind ik die automatische verlengingen maar irritant.

According to my calculations the problem doesn't exist.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste