Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:59:
[...]

Dit kan ik me voorstellen. KPN verkoopt veel adsl abos in dit gebied op dit moment. Commercieel is het aantrekkelijk om deze klanten op glas over te zetten.

Dat Caiway nu komt met extra kortingen en wel erg graag wil datbwe voor een bepaalde datum een keuze maken zegt me dat er zeker een sterke aanbieder bij komt. KPN heeft bovendien WiFi oplossingen voor het tv kijken! Dan wordt het een stuk interessanter tov fiber
KPN wil landelijke Glasvezel kunnen aanbieden. Hebben onlangs Reggefiber overgenomen.

KPN heeft overeenstemming bereikt met Reggeborgh over de aankoop van het resterend 40% belang in Reggefiber. Dit is kort na de goedkeuring van verkrijging van zeggenschap door de ACM. KPN had al volledige zeggenschap over Reggefiber en wordt nu volledig aandeelhouder van Reggefiber. Reggefiber blijft gewoon doorgaan met het aanleggen en exploiteren van FttH-netwerken.

Ziggo kan nog geen UPCConsumenten pakketten aanbieden omdat de fusie nog niet is goed gekeurd. Dit jaar zou dit nog moeten moeten gebeuren. De grote spelers willen de markt snel veroveren met alles in 1 pakketten. KPN (telfort etc), UPC en Ziggo en dan nieuwe opkomende spelers als Vodafone. Daarbij heb je nog aanbieders als Caiway. Landelijke dekking is belangrijk en daar zal veel geld in worden gestoken. Denk destijds aan de veiling van UMTS.

Ik zelf kies voor Caiway omdat de prijs goed is en ik mijn Coaxkabel kan blijven gebruiken. Verder is het zenderaanbod gelijk aan dat we nu hebben van Ziggo.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:52:
[...]

KPN wil landelijke Glasvezel kunnen aanbieden. Hebben onlangs Reggefiber overgenomen.

KPN heeft overeenstemming bereikt met Reggeborgh over de aankoop van het resterend 40% belang in Reggefiber. Dit is kort na de goedkeuring van verkrijging van zeggenschap door de ACM. KPN had al volledige zeggenschap over Reggefiber en wordt nu volledig aandeelhouder van Reggefiber. Reggefiber blijft gewoon doorgaan met het aanleggen en exploiteren van FttH-netwerken.

Ziggo kan nog geen UPCConsumenten pakketten aanbieden omdat de fusie nog niet is goed gekeurd. Dit jaar zou dit nog moeten moeten gebeuren. De grote spelers willen de markt snel veroveren met alles in 1 pakketten. KPN (telfort etc), UPC en Ziggo en dan nieuwe opkomende spelers als Vodafone. Daarbij heb je nog aanbieders als Caiway. Landelijke dekking is belangrijk en daar zal veel geld in worden gestoken. Denk destijds aan de veiling van UMTS.

Ik zelf kies voor Caiway omdat de prijs goed is en ik mijn Coaxkabel kan blijven gebruiken. Verder is het zenderaanbod gelijk aan dat we nu hebben van Ziggo.
Het kan zo maar zijn dat KPN een aandeel neemt in CIF. Dan komen er ook Glas naar COAX aansluitingen zoals bij Reggefiber waardoor iedere aanbieder ook meteen een COAX signaal kan meezenden. Dan is het oneerlijke voordeel van Caiway ook meteen weg.

Dan wat betreft regio Vroomsoop, Den Ham, Vriezenveen:
zie de Cogassite: er kan besteld worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.cogasglasvezel.nl/uw-woonplaats/vroomshoop/

Volgens Caiway niet.... |:(

Wie is er nu gek...... Ik ga echter nog niet bestellen wanneer KPN binnenkort aankondigt ook per 1 januari beschikbaar te zijn.. Ik voel me bij Caiway opgedreven wild....

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 12:48
D4NG3R schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:56:

Lijkt me stug gezien het directe concurrenten van elkaar zijn. (Reggefiber / Cogas)
Ook ik krijg van contacten binnen de ISP wereld door dat er meerdere providers van plan zijn om via CIF te gaan leveren komend jaar. Ik ben heel benieuwd, met een beetje geluk krijgen we dan een Harderwijkse situatie op het CIF netwerk, waar best wel veel keuze is inmiddels voor een mijns inziens nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
tha_bulldog schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:09:
[...]

Ook ik krijg van contacten binnen de ISP wereld door dat er meerdere providers van plan zijn om via CIF te gaan leveren komend jaar. Ik ben heel benieuwd, met een beetje geluk krijgen we dan een Harderwijkse situatie op het CIF netwerk, waar best wel veel keuze is inmiddels voor een mijns inziens nette prijs :)
De geruchten zijn zeer sterk dat KPN per 1 januari beschikbaar komt.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op de rest van het CIF glasvezel netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 27-09 12:48
Ik heb het over het CIF-netwerk landelijk, wat Cogas doet weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
tha_bulldog schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:26:
Ik heb het over het CIF-netwerk landelijk, wat Cogas doet weet ik niet :)
Het ligt er bovenop dat KPN aandelen gaat kopen in CIF, dus landelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:07:
[...]

Het kan zo maar zijn dat KPN een aandeel neemt in CIF. Dan komen er ook Glas naar COAX aansluitingen zoals bij Reggefiber waardoor iedere aanbieder ook meteen een COAX signaal kan meezenden. Dan is het oneerlijke voordeel van Caiway ook meteen weg.

Wie is er nu gek...... Ik ga echter nog niet bestellen wanneer KPN binnenkort aankondigt ook per 1 januari beschikbaar te zijn.. Ik voel me bij Caiway opgedreven wild....
Het zal iets later worden dan januari. (maart-april).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:12:
[...]

De geruchten zijn zeer sterk dat KPN per 1 januari beschikbaar komt.
Aankondiging per 1 januari wellicht.
KPN zou al zeker zijn en Vodafone is nog een optie, die willen ook graag. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:31
Nu willen we graag bronnen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neyluzz schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:19:
Nu willen we graag bronnen natuurlijk :)
Je mag ermee doen wat je wil. Ik laat het hierbij :+ Ben nu 20 jaar actief in de IT wereld. Dan leer je wel een paar mensen kennen. En ja er zijn er vele met verhalen maar deze personen die mij dit toe fluisterde zitten heel dicht bij de bron. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57
The.Terminator schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:49:
[...]

Hallo Harma.
Wat hebben jullie intern uitgezet ?
De aansluitkosten of de "aanbieding" van 40 euro de eerste 3 maand of beide ?
Vanmorgen reactie gehad van Arjan _/-\o_ . Bij telefonisch bestellen worden de aansluitkosten niet gerekend. Geld alleen voor mensen die gedwongen worden tot de overstap.
Caiway/Arjan:
De reden dat online dit wel staat heeft te maken met onze andere plaatsen buiten Twente waar we het glasvezel aanbod leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

Ook nog even via Twitter gevraagd naar het 2x20 vs 3x12,50 aanbod.
Het wordt nu voor G200 gezet naar wederom 2x20 (voor de Twentenaren).
Dat betekent geen "extra" korting voor het G200 pakket zoals met het G100 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
The.Terminator schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:08:
Ook nog even via Twitter gevraagd naar het 2x20 vs 3x12,50 aanbod.
Het wordt nu voor G200 gezet naar wederom 2x20 (voor de Twentenaren).
Dat betekent geen "extra" korting voor het G200 pakket zoals met het G100 pakket.
Klopt dus niets van. Ze willen ons blijkbaar een extraatje bieden (en terecht!!!) maar nu het een sigaar uit eigen doos blijkt en het ook nog eens nadeliger is komt er geen ander extraatje voor terug en blijft alles gelijk aan de rest van Nederland???

Hier is meermalen geroepen dat het verschil tov de kortingen en extraatjes bij het HD-pakket veel te groot is en dat de mensen die gelijk voor glas kiezen ook best gecompenseerd moeten en kunnen worden. Ze willen er gehoor aan geven, maken een rekenfout en vervolgens trekken ze de hele actie in ipv dat er meer korting wordt geboden.

Vreemde praktijken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders gewoon eerst voor kabel kiezen. Ik vermoed dat Caiway die hoge snelheden op de coaxkabel toch niet zelf kan bieden.
Het is gewoon nu het Ziggo internet wat ze volgens mij tijdelijk leveren, met uitzondering van het e-mail adres. Nergens op de coaxkabel heeft Caiway zelf die hoge snelheden. Dus ik sta er niet van te kijken als het Ziggo signaal afgeschakeld wordt, dat de glasvezel vanzelf weer in zicht komt.

Kijk bijvoorbeeld eens in Borculo op de website van Caiway. Dat zat voor de overname van het kabelnet door CIF, UPC op met internet.
Nu biedt Caiway daar ook uitsluitend nog internet via de glasvezel. Ik denk dat het bij jullie in Twente net zo gaat.

Wel heeft Caiway in Borculo veel Duitse zenders extra in het basispakket geplaatst, waar de andere Caiway abonnees, het extra pakket voor moeten afnemen.

Misschien krijgen jullie deze extra service ook wel van Caiway :)

En speciaal voor u komen de zenders WDR, NDR, 3SAT, Sat1, ProSieben en RTL Television voorlopig beschikbaar in het Basic TV pakket. Normaliter maken deze zenders onderdeel uit van Extra TV.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:11:
[...]

Het zal iets later worden dan januari. (maart-april).
Dus zeker weten geen diensten over glas in vriezenveen in januari?

Heb nu al gekozen voor die kabel pakket. Kun je dan online simpel overstappen naar glas? Of moet je erachteraan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:54:
[...]

Heb nu al gekozen voor die kabel pakket. Kun je dan online simpel overstappen naar glas? Of moet je erachteraan bellen?
Volgens de site van Cogas kunnen we gewoon bestellen. Fiber gaf eerder al aan dat dit kon. Alleen Caiway loopt nu te roeptoeteren dat we geen glas kunnen bestellen.

Wie heeft gelijk ???? |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Erikrijnders schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:07:
[...]

KPN een aandeel in CIF? Begrijp je wel wat CIF is?

Rabobank steekt zichzelf (en Caiway) neer door KPN toe te laten in CIF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Awsom schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:05:
[...]

KPN een aandeel in CIF? Begrijp je wel wat CIF is?

Rabobank steekt zichzelf (en Caiway) neer door KPN toe te laten in CIF..
CIF is niet meer dan een investeringsmaatschappij. KPN zou zo maar de aandelen van Caiway over kunnen nemen of Elfs Caiway helemaal overnemen.
KPN is nu eenmaal een speler die op glas landelijke dekking wil en geld heeft voor een overname of om zich in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mag KPN niet. De overname van Caiway door KPN is niet voor niks twee jaar geleden verboden.

KPN blaast overname Caiway af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:19:
Dat mag KPN niet. De overname van Caiway door KPN is niet voor niks twee jaar geleden verboden.

Klopt, Vodafone zou interesse hebben getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:19:

De reden lijkt me echter achterhaalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:23:
[...]

Klopt, Vodafone zou interesse hebben getoond.
En dat kan weer wel, echter wordt in de geruchtenmolen toch echt KPN genoemd als nieuwe speler op het CIF-netwerk. In dat geval maakt het niet uit of KPN fuseert met Caiway, op dat netwerk zijn inmiddels meerdere aanbieders beschikbaar.

Het staat KPN vrij om aandelen in dit CIF-netwerk te nemen en dat zullen ze zeker doen als de mogelijkheid daar is (en geloof me nu Caiway niet zo hard loopt zullen Rabo en Cogas er om zitten te springen om toch nog geld terug te verdienen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

E-mailadres van Ziggo blijft mogelijk langer beschikbaar in Cogas-gebied
Klanten van netbeheerder Cogas in een deel van Overijssel kunnen mogelijk toch langer gebruik maken van hun Ziggo-mailadres. Dit heeft een delegatie van Twentse wethouders te horen gekregen.

Omdat Ziggo na 1 januari niet langer tv en internet verzorgt op het netwerk van Cogas, moeten klanten overstappen naar een andere provider. Dit betekent dat zij ook een ander e-mailadres krijgen. Veel klanten zijn hier niet blij mee.

Ziggo heeft eerder laten weten niets aan de situatie te kunnen doen, maar in een gesprek met een delegatie van Twentse wethouders is er toch een opening geboden. Verschillende Twentse gemeenten zijn aandeelhouder van Cogas.

Kosten onduidelijk
Ziggo heeft aangegeven dat er onder voorwaarden een tijdelijke oplossing mogelijk is, waardoor het e-mailadres ook na 1 januari blijft functioneren. Klanten hebben hierdoor langer de tijd om een ander e-mailadres in gebruik te nemen. De eventuele kosten en andere voorwaarden zijn nog onduidelijk. Cogas en Ziggo zijn inmiddels met elkaar in gesprek om te kijken of de voorgestelde oplossing haalbaar is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52
Die 1 januari is toch geen vaste datum :?

Wij gaan hier pas begin februari over op caiway.

Het lijkt mij voor Ziggo niet zoveel moeite de mail voor (ik noem waar wat) 6 maand te faciliteren.

Als ze slim zijn laten ze caiway voor de kosten opdraaien :P

Gezien het gigantische falen van de COGAS/Caiway marketing afdeling hebben ze nog wel een aantal zaken goed te maken ;)

Het blijft mij verbazen dat serieuze bedrijven (tenminste, dat dacht ik dat het waren) zulke gigantische communicatieblunders maken.

Het zou me niks verbazen dat die directeur van COGAS gewoon meer als 100K per jaar verdient, en nog niets eens op hoeft te stappen :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 23:17
Erikrijnders schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:45:
[...]

Volgens de site van Cogas kunnen we gewoon bestellen. Fiber gaf eerder al aan dat dit kon. Alleen Caiway loopt nu te roeptoeteren dat we geen glas kunnen bestellen.

Wie heeft gelijk ???? |:( |:( |:( |:(
Ik heb afgelopen woensdag gebeld met Caiway, ik kon gewoon een glas pakket bestellen op mijn adres in Vroomshoop. Zou het pakket binnen 10 dagen thuis ontvangen. Nog niet gedaan, wil me eerst even beter in de pakketten verdiepen.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Momenteel heb ik (in Almelo) internet via de telefoonlijn en betaal niets voor tv, terwijl ik wel gewoon analoge tv ontvang. Zal dit ao blijven na 1 januari, nadat alles volledig op cogas/caiway is overgegaan, of zal cogas dan maandelijks €17,50 in rekening gaan brengen / mij van tv afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Het signaal van de coax werd normaal gesproken altijd afgesloten door buiten in een wijkkast de stekker los te draaien. Als ze je nou verder ook geen rekening sturen, zal het wel in het vergeetboek komen denk ik.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
jaaoie17 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:54:
[...]

Ik heb al besteld (zie eerder dit topic) en krijg volgende week als het goed is m'n glasvezelmodem, in Vriezenveen. De bestelling voor het kabelabonnement is direct geannuleerd. Wel zit je met analoge tv totdat Ziggo weg is, begin februari, maar mij ging het om het glasvezelinternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Wanneer je bij Caiway telefonisch een glasvezel pakket besteld hier in de regio, krijg je ook nog een gratis router werd mij verteld. Bij bestellingen via de website niet. Alleen bij de kabel pakketten.

[ Voor 50% gewijzigd door Roger_Rabbit op 01-12-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Roger_Rabbit schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:23:
Wanneer je bij Caiway telefonisch een glasvezel pakket besteld hier in de regio, krijg je ook nog een gratis router werd mij verteld. Bij bestellingen via de website niet. Alleen bij de kabel pakketten.
Dan krijg je toch die simpele Sitecom modem waar al eerder over is geschreven? Je kunt dan wel draadloos, maar veel snelheid hoef je niet te verwachten.

Ik heb de papieren van Fiber binnen. Daar krijg je een Fritzbox heb ik begrepen, die is nodig om met name de telefonie te regelen. Ikzelf ga geen gebruik maken van de telefonie, dus wordt wel even kijken wat er precies binnenkomt (al dan niet op aparte VLANs), dan kan de fritz lekker in de doos op zolder; ik heb al de benodigde infra thuis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Zal waarschijnlijk de Sitecom wel zijn, niet dat ik daar belang bij heb. Maar voor nood altijd handig een extra router. Het is denk ik geen AC router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
wurtel schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:54:
[...]

Dan krijg je toch die simpele Sitecom modem waar al eerder over is geschreven? Je kunt dan wel draadloos, maar veel snelheid hoef je niet te verwachten.
Welke Sitecom router gaat het om?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
https://www.caiway.nl/sit...net/handleidingen/routers

Ik denk de Sitecom WL4000 X4, iemand die dit kan bevestigen?

Edit: zie dat het al in de openingspost staat :)

[ Voor 16% gewijzigd door Roger_Rabbit op 01-12-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
jurrie schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:01:
[...]

Ik heb al besteld (zie eerder dit topic) en krijg volgende week als het goed is m'n glasvezelmodem, in Vriezenveen. De bestelling voor het kabelabonnement is direct geannuleerd. Wel zit je met analoge tv totdat Ziggo weg is, begin februari, maar mij ging het om het glasvezelinternet.
Je kunt niet kabel opzeggen en dan toch nog digitaal blijven houden? En moest je ziggo ook nog bellen of kon je alles wel regelen bij caiway?

[ Voor 7% gewijzigd door jaaoie17 op 01-12-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:39
jaaoie17 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:30:
[...]

Je kunt niet kabel opzeggen en dan toch nog digitaal blijven houden? En moest je ziggo ook nog bellen of kon je alles wel regelen bij caiway?
Als je digitaal wil houden moet je bij ziggo tv aan blijven houden.

Dat hebben wij hier, rest opgezegd en glasvezel bij Caiway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
jaaoie17 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:30:
[...]

Opzeggen moest ik zelf doen bij Ziggo, omdat ik in feite van aanbieder wissel; had ik gewacht tot februari, dan was dit automatisch via "Twente stapt over" gegaan. De digitale diensten zijn pas beschikbaar vanaf het moment dat Ziggo weg is, vandaar de analoge zenders tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
jurrie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:14:
[...]

Opzeggen moest ik zelf doen bij Ziggo, omdat ik in feite van aanbieder wissel; had ik gewacht tot februari, dan was dit automatisch via "Twente stapt over" gegaan. De digitale diensten zijn pas beschikbaar vanaf het moment dat Ziggo weg is, vandaar de analoge zenders tot die tijd.
Kijk ik heb van tv gewoon basis van ziggo. blijft dat niet gewoon actief dan? Het was bij basis gewoon toch zo smartcard erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat jullie geen smartcard meer nodig hebben voor het digitale basispakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:17:
Ik dacht dat jullie geen smartcard meer nodig hebben voor het digitale basispakket?
Ik had het over ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
jaaoie17 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:29:
[...]

Kijk ik heb van tv gewoon basis van ziggo. blijft dat niet gewoon actief dan? Het was bij basis gewoon toch zo smartcard erin en klaar.
Niet als je nu al naar glasvezel overstapt, zoals ik dat doe. Ziggo levert de digitale diensten over de kabel. Als je normaliter geen Ziggo-abonnement hebt, zit je nog steeds met je Cogas-kabelkosten van 16,99 (ofzo) per maand, waarmee je dan analoge televisie kunt kijken.

Als je nu naar glasvezel gaat zul je een glasvezelinternetverbinding krijgen met VoIP voor je telefonie, en analoge televisie. Als je digitale tv via Ziggo wilt houden moet je daar een apart abonnement afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Roger_Rabbit schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:12:
https://www.caiway.nl/sit...net/handleidingen/routers

Ik denk de Sitecom WL4000 X4, iemand die dit kan bevestigen?

Edit: zie dat het al in de openingspost staat :)
Caiway levert bij de volgende router:

https://www.sitecom.com/n...uter-n300/wlr-4004/p/1623

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
jurrie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:45:
[...]

Niet als je nu al naar glasvezel overstapt, zoals ik dat doe. Ziggo levert de digitale diensten over de kabel. Als je normaliter geen Ziggo-abonnement hebt, zit je nog steeds met je Cogas-kabelkosten van 16,99 (ofzo) per maand, waarmee je dan analoge televisie kunt kijken.

Als je nu naar glasvezel gaat zul je een glasvezelinternetverbinding krijgen met VoIP voor je telefonie, en analoge televisie. Als je digitale tv via Ziggo wilt houden moet je daar een apart abonnement afnemen.
Dat aparte abonnement kost niks extra neem ik aan, als je alleen digitaal tv afneemt bij ziggo en alleen basis neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je blijft tot de overgangsdatum alles houden van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
jaaoie17 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:29:
[...]

Er werd mij vanmiddag ook verteld dat als ik Alles in 1 Glas bestel het coax signaal ook al omgezet wordt. Inderdaad alleen analoge tv van Caiway dan.

De smartcard van Ziggo werkt dan niet meer. Er is geadviseerd gewoon te wachten tot Ziggo het signaal eraf haalt. Eerder kan ik ook niet aangeven hoeveel smartcards ik wil. Kon bij het kabel pakket wel.

Klopt dit wel @Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus tijdelijk moet je het met analoge televisie doen?
Dat is toch een enorme achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:30:
Dit is totdat Caiway het signaal overneemt, anders hadden ze mij per direct op de glasvezel mogen aansluiten. Maar dit werd me niet aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:33:
[...]

Dit is totdat Caiway het signaal overneemt, anders hadden ze mij per direct op de glasvezel mogen aansluiten. Maar dit werd me niet aangeraden.
Je kan toch over per de overgangsdatum? Waarom gelijk over? Daarmee ontstaan er problemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
We moeten toch weg bij Ziggo, dan maar gelijk. Alleen als dit problemen oplevert wacht ik liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dat laatste dus... gewoon wachten tot de overgangsdatum. Of je moet analoge tv willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Pixels tellen, nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik heb nu een kleine 2 weken Glasvezel via Caiway (woon zelf in Goor).
Op de kabel (bedraad) bevalt het mij goed, snel internet en pas 1x uitgevallen.

Bij ons zit draadloos het probleem. Als ik (bedraad) wat via het torrentprotocol aan het downloaden ben, dan valt standaard de draadloze verbinding uit.
Gister hebben wij thuis IEDER UUR de router moeten restarten. De router die wij momenteel gebruiken is de Sitecom die standaard wordt meegeleverd met Caiway.
Zijn dit bekende problemen? En hoe valt dit op te lossen?

Als ik zo de reviews lees van de Sitecom kom ik hele slechte berichten tegen en ben ik geneigd om een nieuwe (relatief dure, wil stabiel draadloos internet hebben) router aan te schaffen.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Geen goede reclame voor Caiway dit trouwens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Zet je aantal connecties eens wat lager in je settings van je torrentprogramma.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
kaos- schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:21:
Zet je aantal connecties eens wat lager in je settings van je torrentprogramma.
Vroeger toen ik Ziggo had, had ik hier geen last van :).
En het probleem met de torrents kan ik nog wel leven, maar dat de router ieder uur opnieuw opgestart moet worden begint heel irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:30:
Ligt eraan. Ik kijk nooit (dus ook niet soms) tv, dus het zal mij jeuken of ik analoog of digitaal heb.
Ryur schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:43:

Bij ons zit draadloos het probleem. Als ik (bedraad) wat via het torrentprotocol aan het downloaden ben, dan valt standaard de draadloze verbinding uit.
Gister hebben wij thuis IEDER UUR de router moeten restarten. De router die wij momenteel gebruiken is de Sitecom die standaard wordt meegeleverd met Caiway.

Als ik zo de reviews lees van de Sitecom kom ik hele slechte berichten tegen en ben ik geneigd om een nieuwe (relatief dure, wil stabiel draadloos internet hebben) router aan te schaffen.

Hier was ik al van uitgegaan; mijn Ziggo-router kon ik ook om de haverklap resetten en dat was met 60Mbit. Ik heb zelf een goede router gekocht en hoop maar dat het modem nu niet het probleem gaat worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ryur schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:40:
[...]

Vroeger toen ik Ziggo had, had ik hier geen last van :).
En het probleem met de torrents kan ik nog wel leven, maar dat de router ieder uur opnieuw opgestart moet worden begint heel irritant te worden.
Dat is dus router gerelateerd, niet provider.
Zou dit even bij Caiway melden, een router moet gewoon goed werken onder normale omstandigheden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway

Beste Ryur,

We willen graag in contact met je komen. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:27:
[...]

Er werd mij vanmiddag ook verteld dat als ik Alles in 1 Glas bestel het coax signaal ook al omgezet wordt. Inderdaad alleen analoge tv van Caiway dan.

De smartcard van Ziggo werkt dan niet meer. Er is geadviseerd gewoon te wachten tot Ziggo het signaal eraf haalt. Eerder kan ik ook niet aangeven hoeveel smartcards ik wil. Kon bij het kabel pakket wel.

Klopt dit wel @Caiway
Beste Roger_Rabbit,

Ik wil je graag informeren over de combinatie van een glasvezelabonnement met de mogelijkheid om digitaal te kijken via COAX.

Kan ik contact met je opnemen? Ik ontvang graag een telefoonnummer via een PB.

Dankjewel!

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:33:
[...]

Onzin, hier al maandje G400 en tv nog via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Dacht ik ook al, medewerker van Caiway kon me het niet zodanig vertellen dat het mij duidelijk was.
Dus de smartcards werken nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dat coax verhaal ligt wat genuanceerder. Zolang je je TV abonnement bij Ziggo behoud (en je smartcards dus actief blijven) kan je gewoon digitale TV van Ziggo blijven kijken tot de transitie die in januari en februari (afhankelijk van waar je woont) plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40

Tip wellicht en zeg niet dat het helpt. Maar bij die sitecom staat bij geavanceerder instellingen Hardwareversneller aan. Deze uitzetten. Wellicht helpt het. Heb zelf een asus router en werkt tadeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Neyluzz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:54:
Dat coax verhaal ligt wat genuanceerder. Zolang je je TV abonnement bij Ziggo behoud (en je smartcards dus actief blijven) kan je gewoon digitale TV van Ziggo blijven kijken tot de transitie die in januari en februari (afhankelijk van waar je woont) plaatsvindt.
Moet ik dan zelf telefoon en internet opzeggen bij Ziggo? Dat kan toch niet i.v.m. nummerbehoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Roger_Rabbit schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:45:
[...]

Moet ik dan zelf telefoon en internet opzeggen bij Ziggo? Dat kan toch niet i.v.m. nummerbehoud?
Nummerbehoud moet wel kunnen, wij hebben echter daar geen ervaring mee omdat we nieuw nummer wilden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Migow schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:45:
[...]

Tip wellicht en zeg niet dat het helpt. Maar bij die sitecom staat bij geavanceerder instellingen Hardwareversneller aan. Deze uitzetten. Wellicht helpt het. Heb zelf een asus router en werkt tadeloos!
Als je die uitzet gaat meestal je snelheid flink omlaag..

Hier ook asus, rock steady :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Roger_Rabbit schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:45:
[...]

Eerst je nummer laten porteren. Daarna TV-only klant bij Ziggo blijven. Eerst navragen bij hen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
dominition schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:59:
[...]

Als je die uitzet gaat meestal je snelheid flink omlaag..

Hier ook asus, rock steady :+
Ik heb hetzelf niet verzonnen maar dit las ik dus in caiway forum. Diegene had veel problemen met die sitecom en dit was zijn reactie:

Na meerdere keren contact te hebben gehad met caiway is het probleem donderdag opgelost.
het probleem zat in de router.

Bij de instelling geavanceerd hebben we de keuze uit hardware versneller aan/uit standaard wordt deze door sitecom op ja gezet maar het caiway signaal kan hier niet mee om gaan dus bij alle caiway verbinding op glas moet deze op uit staan.

Bedankt voor alle reacties

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:11:
[...]

Ik heb hetzelf niet verzonnen maar dit las ik dus in caiway forum. Diegene had veel problemen met die sitecom en dit was zijn reactie:

Na meerdere keren contact te hebben gehad met caiway is het probleem donderdag opgelost.
het probleem zat in de router.

Bij de instelling geavanceerd hebben we de keuze uit hardware versneller aan/uit standaard wordt deze door sitecom op ja gezet maar het caiway signaal kan hier niet mee om gaan dus bij alle caiway verbinding op glas moet deze op uit staan.

Bedankt voor alle reacties

Ik denk dat het verlies van snelheid mee zal vallen. Sneller dan je snelheid die je kunt behalen gaat het echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Torrent opend veel sessies, wat die modem niet aankon omdat ie volloopt. Zodra alle sessies gebruikt zijn in de router, kan er geen nieuwe sessie aangemaakt worden, wat resulteert in wegvallen van wifi, niet kunnen openenen van andere pagina's, en ander dergelijk ongein. Je kan ook niet echt veel verwachten van een router met wifi voor 50 euro

Daarom heb ik een Draytek 2925 gekocht, die zulk soort dingen met gemak aankan, maar dan betaal je gelijk 5x zoveel.

@Ryur: Wat je kan doen is aantal verbindingen van 200+ naar 100 aanpassen of lager in het torrentprogramma.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxize op 03-12-2014 19:58 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik heb zelf de duurdere sitecom gigabit router en dus ook geen problemen. Overigens is zon dure draytek ook niet nodig.
De meeste goede consumentenrouters zitten rond de 100 euro/120 euro.
Ik vind in de basis dat wanneer Caiway een router levert, deze goed moet werken met bulkdownload.
Je neemt immers geen duurdere glaspakketten af om vervolgens geen grote bestanden te kunnen downloaden. Persoonlijk heb ik dan liever 50 euro korting ipv die brakke router, zeker omdat ik al een router heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-12-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23
Erikrijnders schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:47:
Persoonlijk heb ik dan liever 50 euro korting ipv die brakke router, zeker omdat ik al een router heb.
Ben ik met je eens - desnoods 25 euro korting, dan heb je alvast een aanbetaling voor een fatsoenlijke router. Maar ik denk niet dat ze dit snel zullen doen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Vanmorgen goede telefonische uitleg gehad door Harma van Caiway.

Aangezien het de drukke decembermaand is en ik toch wel bang ben voor administratieve / technische problemen besluit ik toch maar de rit uit te zitten bij Ziggo.

Heb niet veel trek om zonder internet, telefoon en tv te zitten tijdens de feestdagen.

De mogelijkheid nog geprobeerd om een glasvezel internet abonnement alvast te testen op stabiliteit aangezien het een nieuw netwerk is. Maar dit lukt administratief ook niet.

1 maand dubbele kosten had ik anders niet zo erg gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TCTubantia:
Definitief geen langere emailservice Ziggo

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik eerlijk ben vind ik dat niet meer dan normaal.
Als je om wat voor reden dan ook je abonnement bij een provider opzegt, kan je nergens langer je e-mailadres houden van die provider zelf.

Nu maakt Cogas brokken en zou Ziggo dit moeten oplossen, waarschijnlijk voor een habbekrats?

Eigen schuld, dikke bult, Cogas !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dank, die stond er vanmorgen toen ik nog thuis was niet op de site daar.
ALMELO - Er komt geen oplossing voor het verdwijnen van e-mail-adressen van Ziggo-abonnees bij Cogas. Op het moment dat Ziggo van de kabel verdwijnt, is ook het e-mailadres van de abonnees in het Cogas-gebied afgesloten.

Dat gebeurt voor iedereen op een andere datum, begin 2015: Ziggo heeft de abonnees daarover een brief gestuurd.

Technisch niet mogelijk
Gemeenteraden van de gemeenten die Cogas-aandeelhouder zijn, hadden aangedrongen op nog een gesprek tussen Cogas en Ziggo over dit heikele punt. Dit ondanks het feit dat Ziggo herhaaldelijk had laten weten dat het doorsturen van mail of tijdelijk in standhouden van mailadressen technisch niet mogelijk is.

Politiek
Op aandringen van politiek en klanten is dus nogmaals geprobeerd tot overeenstemming te komen. Maar Ziggo heeft opnieuw laten weten geen aanknopingspunten te zien voor verdere gesprekken. Een belangrijke reden is de termijn waarop dit moet plaatsvinden. Het opzetten van een volwaardige, veilige e-maildienst neemt volgens het bedrijf al enkele maanden in beslag. Cogas vindt de uitkomst jammer, maar legt zich daarbij neer.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:19:
Als ik eerlijk ben vind ik dat niet meer dan normaal.
Als je om wat voor reden dan ook je abonnement bij een provider opzegt, kan je nergens langer je e-mailadres houden van die provider zelf.

Nu maakt Cogas brokken en zou Ziggo dit moeten oplossen, waarschijnlijk voor een habbekrats?

Eigen schuld, dikke bult, Cogas !!!
Er is alleen een klein probleem: de (eind)gebruikers hebben het abo niet opgezegd, dus dan lijkt mij het juist niet normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 05-12-2014 14:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Dat is onbelangrijk, je gaat als klant bij Ziggo weg dus vervallen alle diensten van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ziggo wil het waarschijnlijk wel oplossen, maar Cogas/Caiway wil er waarschijnlijk niet voor betalen.

Persoonlijk vind ik Cogas/caiway de grote boosdoener in het hele verhaal.

Hun hebben Ziggo eruit gegooid en Caiway door "onze" strot gedrukt.

Op zich niet zo gek, want Cogas is sinds november 2013 overgenomen door Caiway, dus men "preek voor eigen parochie".

Als ik Ziggo was zou ik Cogas/Caiway ook niet "helpen" voor noppes/weinig.

Wat Ziggo zou kunnen doen is een "mail only" abonnement opzetten, maar dit is voor hun vermoedelijk te complex/ingewikkeld/niet rendabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar waarom zou dit voor Ziggo een te korte termijn hebben? De beslissing is toch bijna 2 jaar geleden al genomen? Het is pas recent dat de consument erachter komt, dan had Ziggo toch allang iets kunnen proberen te regelen mbt de emails?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-12-2014 19:45 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vraag: kan de Logitech Harmony gebruikt worden met de entone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoek naar de Entone in de Logitech database mbv de configuratiesoftware? Komt ie niet te voorschijn, dan zul je de Harmony zelf de commando's moeten gaan leren ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38

D4NG3R

kiwi

Raven schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:45:
Het is pas recent dat de consument erachter komt, dan had Ziggo toch allang iets kunnen proberen te regelen mbt de emails?
Het feit dat het pas zo recent publiekelijk is gemaakt is ook het grootste probleem. Als het bijvoorbeeld in januari al bekend is kunnen mensen fatsoenlijk overschakelen naar een andere maildienst en hadden Cogas / Caiway ze hier in alle rust bij kunnen begeleiden. Maar nee, alles moet in een veel te kort termijn met daardoor vrij geagiteerde klanten..

Dan zou ik als Ziggo ook zeggen: Ja daaag, 2 jaar de tijd gehad om mensen in te lichten en nu moeten wij opeens alles snel-snel-snel oplossen? :w
Grolsch schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:58:
Op zich niet zo gek, want Cogas is sinds november 2013 overgenomen door Caiway, dus men "preek voor eigen parochie".
Het kabelgedeelte ja, Cogas != Caiway. Cogas en Caiway zijn grotendeels in handen van CIF. Op die manier zijn het wel vrijwel identieke bedrijven, maar dan moet je aankloppen bij Rabobank.

Cogas Kabeltelevisie B.V. is toen Caiway Kabeltelevisie B.V. geworden. Cogas was op dat moment uitsluitend nog een kabelaar die onder eigen naam een aantal pakketten van Caiway aanbood.

Even wat Googlen levert mij trouwens dit topic op: CIF-glasvezel en alleen Caiway als dienstenleverancier

Dezelfde handelswijze is er al jaren :')

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2014 20:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Zoveel tijd heb je niet nodig om je mailbestand om te zetten.
Gmail account aanmaken, en je hebt binnen een aantal uurtjes al je mail veranderd in accounts.

Heeft niet voor problemen gezorgd hier, heb zelf standaard caiway mail gepakt, maar m'n vader gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Raven schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:45:
Maar waarom zou dit voor Ziggo een te korte termijn hebben? De beslissing is toch bijna 2 jaar geleden al genomen? Het is pas recent dat de consument erachter komt, dan had Ziggo toch allang iets kunnen proberen te regelen mbt de emails?
Maar waarom zou ziggo überhaupt meewerken?

Het kartel cogas/caiway rooft dmv oneerlijke concurrentie 10.000 en klanten weg van hun!

Ik was dan ook niet zo "meewerkend', of het moet wat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dominition schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:46:
Zoveel tijd heb je niet nodig om je mailbestand om te zetten.
Gmail account aanmaken, en je hebt binnen een aantal uurtjes al je mail veranderd in accounts.
Een gemiddelde consument is wat anders als een Tweaker. Ik zou m'n ouders eens een gmail account moeten laten door linken naar Outlook 2007...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Dan regel jij dat ff voor ze D4NG3R :) Probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Het hele email probleem is niet zo ingewikkeld lijkt me. Als ik via Mijn Ziggo inlog kan ik gewoon mijn oude @home adres doorsturen naar mijn huidige mailadres. Technisch gezien is het al lang in orde.

De klanten die nu verplicht weg moeten is administratief natuurlijk even lastig. Snap wel dat Ziggo hier niet aan meewerkt. Zou ik ook niet doen als ik zo behandeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Migow schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:22:
Dan regel jij dat ff voor ze D4NG3R :) Probleem opgelost
En zo werkt dat dus niet. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:27
Wat zijn jullie ervaringen met de Sitecom router die Caiway levert bij de Glasvezel pakketten?

Een goede kennis van me heeft zo'n Sitecom en heeft een eigen SSID en een SSID voor gasten.
Na een tijdje werkt het internet niet meer op het basis SSID. Als ik dan de DNS van Google invul werkt het weer! Blijkbaar kan de router de DNS requests niet afhandelen, want middels "nslookup" krijg ik ook geen reply's meer. Heb hem al een keer gereset naar factory defaults maar het probleem doet zich gewoon opnieuw voor! Even een keertje herstarten en het werkt weer. Helaas kun je DHCP niet zo configureren dat 8.8.8.8 en 8.8.4.4 worden uitgedeeld aan de clients.

Ik vind het zowieso geen top apparaat. Bij een glas pakket mogen ze wel wat beters leveren!

[ Voor 10% gewijzigd door Flappie op 07-12-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
D4NG3R schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:55:
[...]

Een gemiddelde consument is wat anders als een Tweaker. Ik zou m'n ouders eens een gmail account moeten laten door linken naar Outlook 2007...
Mijn pa is ook niet zo digitaal aangelegd. Maar hij heeft alles ook vlot aangepast, en een gmail account invoegen in outlook gaat net zo makkelijk als een home/ziggo mailaccount.

Verder doet mijn pa meeste op zn tablet, en dat ging ook vlotjes en automatisch goed qua instellingen.

Niet moeilijker maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik maak niks moeilijker dan dat het is, maar zit hier voor ruim 20 mensen dingen te regelen waar Caiway achteraan behoort te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Ik snap het niet meer. Ik dacht dat ik alles op een rijtje had, dus ik wilde gisteren glas 100/100 aanvragen voor mijn ouders. Ze wilden TV Extra en FOX Sports als extra pakket.

Ik klik het glaspakket aan op de site en krijg een popup dat extra zenders alleen via glasvezel i.c.m. een Interactieve TV dienst afgenomen kunnen worden. Huh? De TV gaat toch, ook bij glasvezelinternet, gewoon via de coaxkabel? Wat is dan het verschil ten opzichte van een coaxpakket?

Deze popup:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PME70v5.png

Hoe kan ik extra zenderpakketten afnemen bij een glasvezelpakket?

* Arfman is verward

[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 08-12-2014 09:44 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Arfman schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:43:
Ik snap het niet meer. Ik dacht dat ik alles op een rijtje had, dus ik wilde gisteren glas 100/100 aanvragen voor mijn ouders. Ze wilden TV Extra en FOX Sports als extra pakket.

Ik klik het glaspakket aan op de site en krijg een popup dat extra zenders alleen via glasvezel i.c.m. een Interactieve TV dienst afgenomen kunnen worden. Huh? De TV gaat toch, ook bij glasvezelinternet, gewoon via de coaxkabel? Wat is dan het verschil ten opzichte van een coaxpakket?

Deze popup:
[afbeelding]

Hoe kan ik extra zenderpakketten afnemen bij een glasvezelpakket?

* Arfman is verward
Beste Arfman,

De extra TV pakketten op de COAX worden op dit moment geleverd door Ziggo. Na de migratie dat het netwerk is omgezet van Ziggo naar Caiway word het voor ons mogelijk extra zender pakketten via de COAX te leveren. Op dit moment kunnen wij dat alleen via glasvezel TV doen.

Hopende dat dit duidelijkheid brengt op de betreffende melding.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Maar als je je abonnement pas in laat gaan zodra Ziggo van de kabel is, dan moet het toch mogelijk zijn om nu al die extra pakketten te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Opzich, maar dan moet je bellen.

De site is niet op de migratie ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Caiway schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:44:
[...]

Beste Arfman,

De extra TV pakketten op de COAX worden op dit moment geleverd door Ziggo. Na de migratie dat het netwerk is omgezet van Ziggo naar Caiway word het voor ons mogelijk extra zender pakketten via de COAX te leveren. Op dit moment kunnen wij dat alleen via glasvezel TV doen.

Hopende dat dit duidelijkheid brengt op de betreffende melding.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.
Helder, dankjewel. Maar dat houdt dus in dat ik pas zodra Ziggo van de kabel is extra pakketten kan bestellen? Zijn ze dan wel meteen actief?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Arfman schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:44:
[...]

Helder, dankjewel. Maar dat houdt dus in dat ik pas zodra Ziggo van de kabel is extra pakketten kan bestellen? Zijn ze dan wel meteen actief?
Beste Arfman,

Wanneer de ombouw heeft plaatsgevonden kunnen we de extra diensten gaan leveren via COAX. Wel ontvang je nog de door jou bestelde smartcards per post.

Deze worden verzonden nadat de ombouwdatum is geweest.

Met vriendelijke groeten,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, wederom duidelijk. Dan zit je dus wel een paar dagen zonder extra TV pakketten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:51:
OK, wederom duidelijk. Dan zit je dus wel een paar dagen zonder extra TV pakketten blijkbaar.
Kan dus niet kloppen. Dit kaarten moeten al eerder verstuurd worden zodat je niet zonder extra paketten komt te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
D4NG3R schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:56:
[...]

Ik maak niks moeilijker dan dat het is, maar zit hier voor ruim 20 mensen dingen te regelen waar Caiway achteraan behoort te gaan.
Je moet ook niet van alle problemen jouw problemen maken ;)

Ik wil mijn ouders best een keer helpen, maar ik ga echt niet voor het hele dorp mail adressen aan lopen maken :P

Pagina: 1 ... 24 ... 59 Laatste