Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

OK, volgende "rel". Ik snap eigenlijk niet waarom Cogas/CIF/Rabobank/Caiway/whatever zoveel moeite heeft genomen om glas in de grond te stoppen, als men toch eigenlijk niet wilt dat je het neemt.

Wat is het geval? Als je een COAX pakket afneemt en je bestelt voor april extra smartcards, dan blijven deze gratis. Neem je glas af, dan mag je 2 euro per maand af gaan tikken vanaf het moment dat Ziggo van de kabel gaat.

Zie https://twitter.com/DennisvanderH/status/542058562273697794

Waarom deze "discriminatie" van glasgebruikers, Caiway? Waarom kunnen de smartcards voor glasgebruikers die voor april aanvragen ook niet gratis blijven?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:57
De glasvezelpakketten zijn in Twente hetzelfde als in de rest van Nederland. Geen uitzonderingen hierop dus voor Twente. Caiway voert alleen voor de coax een aangepaste propositie om de overstappers van Ziggo tegemoet te komen.

Bovendien zijn de glasvezelpakketten naar verhouding veel goedkoper. Dus kies je voor glas, dan geniet je weer andere voordelen. Niet van twee walletjes willen eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11
Of zoals ze eigenlijk willen ga eerst gewoon over op coax, en stap in de loop van volgend jaar over op glas :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:46
Arfman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:15:
OK, volgende "rel". Ik snap eigenlijk niet waarom Cogas/CIF/Rabobank/Caiway/whatever zoveel moeite heeft genomen om glas in de grond te stoppen, als men toch eigenlijk niet wilt dat je het neemt.

Wat is het geval? Als je een COAX pakket afneemt en je bestelt voor april extra smartcards, dan blijven deze gratis. Neem je glas af, dan mag je 2 euro per maand af gaan tikken vanaf het moment dat Ziggo van de kabel gaat.

Waarom deze "discriminatie" van glasgebruikers, Caiway? Waarom kunnen de smartcards voor glasgebruikers die voor april aanvragen ook niet gratis blijven?
Arfman, als je het coax aanbod van Caiway in Twente bekijkt, dan zie je dat het een totaal ander pakket (lees:veel beter) is, dan dat ze in de rest van het land aanbieden. Ze moeten wel, nadat ze eerst Ziggo van de kabel hebben gegooid en nu toch iets enigszins vergelijkbaars moeten bieden.
Voor glasvezel kunnen ze dat niet doen, omdat alle andere abonnees in de rest van het land zich dan benadeeld voelen (en terecht).
Ik heb het sterke vermoeden dat ze nu eerst proberen zo veel mogelijk coax klanten te lokken en dat ze vervolgens klanten willen bewegen om over te stappen op glasvezel (door prijsverhogingen van de coax abonnementen of door het pakket nog verder uit te kleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maar dan kunnen ze het toch beter in 1 keer goed doen? Nu moet eerst iedereen alles aanpassen, ligt de glasvezel ongebruikt in de grond, moeten decoders/smartcards worden geleverd om vervolgens iedereen naar glas te "dwingen" 8)7

Voor COAX hadden ze ook een ander pakket dan in de rest van Nederland, dan kan dat dus met glas ook. Jammer voor de rest, maar hier zijn we al benadeeld genoeg (verplicht overstappen, wijzigingen in je mailadres, allemaal dingen waar niemand in Twente op zat te wachten). Grmbl.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 15:42
Ik kreeg zowaar vanmorgen een smsje dat het alles in 1 glasvezel pakket wordt op gestuurd binnen enkele dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
sjoemie1985 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:27:
Ik kreeg zowaar vanmorgen een smsje dat het alles in 1 glasvezel pakket wordt op gestuurd binnen enkele dagen. :)
Dito :-) (sterker nog, kort daarop volgde een sms dat het pakket al verzonden was). Wel met de opmerking dat ik pas mag gaan aansluiten als ik daar een mededeling van heb ontvangen, maar het lijkt nu daadwerkelijk te gaan gebeuren, glas in het veen :o

[ Voor 8% gewijzigd door jurrie op 09-12-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Had je 10+ jaar geleden toch niet kunnen bedenken, toen je nog liep te klagen op ClanBase over je ISDN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 15:42
jurrie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:31:
[...]

Dito :-) (sterker nog, kort daarop volgde een sms dat het pakket al verzonden was). Wel met de opmerking dat ik pas mag gaan aansluiten als ik daar een mededeling van heb ontvangen, maar het lijkt nu daadwerkelijk te gaan gebeuren, glas in het veen :o
tjah, eindelijk is het zover.
Gelukkig wel voor de eind datum van ziggo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Arfman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:16:
Maar dan kunnen ze het toch beter in 1 keer goed doen?
Met deze aanpak hou je de problemen op de overstapdag ook nog een beetje beperkt.

Het kabelnetwerk ligt er al jaren en is dus beproefd.
Op het nieuwe FttH netwerk zitten nog veel kleine foutjes die de aannemer bij het aanleggen heeft gemaakt en die er nog niet uit zijn. Bijvoorbeeld twee vezels die in de wijkcentrale verwisseld zijn, of een ongelukkige lasverbinding in de FTU.

Bijvoorbeeld op 13 januari 2015 in Goor, moet iedereen een nieuw modem aansluiten en andere smartcards in gebruik gaan nemen. Dat gaat al de nodige druk op de klantenservice en storingsdienst leggen.
Als Caiway de inwoners van Goor er ook nog eens toe aanzet om op 13 januari massaal over te schakelen naar een verbinding via de FTU ipv AOP, naar een entone ipv een humax, naar UTP binnenhuisbekabeling ipv coax bekabeling dan is dat niet te doen voor de klantenservice en monteursdienst. Met als resultaat, ontevreden klanten.

Plus, gedurende januari en februari gaat er zo'n beetje dagelijks een woonplaats over van Ziggo naar Caiway. Dus het is niet 1 plaats die overstapt, maar in 4 weken enkele tienduizenden klanten.

Het klinkt dus heel mooi 'in een keer goed en grondig', maar denk dat de klant veel gelukkiger wordt van een doseerde aanpak ipv 'big bang'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Arfman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:51:
Had je 10+ jaar geleden toch niet kunnen bedenken, toen je nog liep te klagen op ClanBase over je ISDN :+
Hoho, dat was 15 jaar geleden; ik ben begin 2000 al gestopt met Quake :P En ADSL kwam in 2003 "al" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Arfman schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:15:

Inderdaad volledige discriminatie. Ik (Twentenaar) loop tegen het zelfde aan. en betaal elke maand "braaf".
Om het helemaal leuk te maken. Er zijn mensen (Twentenaren) met glas die wel gratis deze kaarten hebben....volledige willekeur. :(

Zo ken ik Caiway / Cogas.

Edit: Is trouwens niet nieuw. Hebben we hier al minimaal 1malig uitvoerig besproken.

What the hell waarom moet er na 1 april ook nog discriminatie zijn. Wij Twentenaren zijn al op genoeg kosten gejaagd door Caiway/Cogas....
Als een buurman het gratis krijgt, waarom moet de andere buurman dan betalen. Dan is 1 april 2015 nog steeds discriminatie.

[ Voor 14% gewijzigd door internet4me op 09-12-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:19
internet4me schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:58:
[...]

Inderdaad volledige discriminatie. Ik (Twentenaar) loop tegen het zelfde aan. en betaal elke maand "braaf".
Om het helemaal leuk te maken. Er zijn mensen (Twentenaren) met glas die wel gratis deze kaarten hebben....volledige willekeur. :(

Zo ken ik Caiway / Cogas.

Edit: Is trouwens niet nieuw. Hebben we hier al minimaal 1malig uitvoerig besproken.

What the hell waarom moet er na 1 april ook nog discriminatie zijn. Wij Twentenaren zijn al op genoeg kosten gejaagd door Caiway/Cogas....
Als een buurman het gratis krijgt, waarom moet de andere buurman dan betalen. Dan is 1 april 2015 nog steeds discriminatie.
Hier laait onnodig een oude discussie op. De klantenservice bellen en je hoort hoe het WEL zit: alle smartcards besteld voor 1 april blijven gratis, zonder huur OOK bij glasvezel ALLEEN in het cogasgebied. Dit omdat wanneer Ziggo was gebleven deze kaarten ook gratis en zonder huur waren gebleven. Dat geldt ook wanneer je van COAX overstapt op Glas. Die smartcard regelen immers tv kijken via COAX hetgeen bij Ziggo ook geen huur van smartcars opleverde. We worden dus gecompenseerd, je moet echter de kaarten wel,op tijd bestellen. En dat nadeel snap ik niet. Wanneer je na 1 april Fox Sports neemt en dus die kaart dan pas nodig hebt dan moet je opeens huur betalen? Dat hadden wij bij Ziggo ook niet gehoeven! Caiway dit klopt van geen kant. Cogasklanten gaan NOOIT huur betalen voor die kaarten! Dat zou een ernstige benadeling betekenen vanwege deze verplichte overstap!

Nog afgezien van de argumenten die al genoemd zijn. Wanneer je buurman voor 1 april al wel smartcards heeft aangevraagd dan krijgt hij deze wel gratis. Dus waarom wordt een besteller van een extra pakket na 1 april opeens benadeeld? Dat kan ook niet, net zo min dat jullie menen huur te kunnen innen wanneer we op glas overstappen (hetgeen overigens met klem ontkracht wordt door jullie klantenservice!).

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-12-2014 21:11 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Ik heb enkele malen met de klantenservice gebeld. Deze kaarten zijn niet voor mij. Ookal ben ik twentenaar en woon ik in het cogas gebied.
Waarschijnlijk de zelfde reden waarom ik ook niet op twentestaptover.nl bekend ben...

Als ik het adres van mijn buurman opgeef dan kan het wel.....

Totale willekeur.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 09-12-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:20:
Ik heb enkele malen met de klantenservice gebeld. Deze kaarten zijn niet voor mij. Ookal ben ik twentenaar en woon ik in het cogas gebied.
Waarschijnlijk de zelfde reden waarom ik ook niet op twentestaptover.nl bekend ben...

Als ik het adres van mijn buurman opgeef dan kan het wel.....

Totale willekeur.
Dan zul je je moeten melden bij Cogas en daar moeten zorgen dat je in hun systeem goed vermeld wordt. Daar kan Caiway niets aan doen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijkbenieuwd of er mensen zijn die de algemene -, de aanvullende - en de actievoorwaarden helemaal doorgelezen hebben.
Ik kwam daar een aantal zaken tegen die ik zacht gezegd een beetje twijfelachtig van inhoud vond.

Zie onderstaande punten:

ALGEMENE VOORWAARDEN CAIW DIENSTEN BV
Gedeponeerd bij

Artikel 29: Verplichtingen Klant

29.1 Het is verboden om de Randapparatuur voor reparatiedoeleinden of welke doeleinden dan ook aan anderen dan het personeel van CAIW danwel door haar aangewezen personen of instanties in handen te geven.
Tevens is het verboden dat de Klant of derden, behalve op verzoek van CAIW, met betrekking tot de Randapparatuur technische handelingen verrichten
of veranderingen aan de Randapparatuur aanbrengen.
Reparatie of omwisselingkosten komen voor rekening van de Klant, indien het defect door hem/haar is veroorzaakt of veranderingen
aan de Randapparatuur zijn aangebracht zonder toestemming van CAIW.
Indien genoemd defect of verandering het gevolg heeft dat de reparatiekosten naar het oordeel van CAIW de door CAIW vastgestelde vervangingswaarde van de Randapparatuur overschrijden, dan is de Klant gehouden die vervangingswaarde aan CAIW te voldoen.
----------
Bovenstaand artikel 29 lid 1 wordt te niet gedaan door artikel 7 van de aanvullende voorwaarden blijkbaar. Het staat er letterlijk in zie onder bij aanvullende voorwaarden.
Waarom staat dit artikel in de aanvullende voorwaarden. Ik vind het op z'n minst dubiues.

--------------

29.2 Bij diefstal, verduistering, vermissing of ongeoorloofd uit handen geven, of bij verlies of beschadiging van de Randapparatuur door welke oorzaak dan ook, onder andere ten gevolge van brand of blikseminslag, dient de Klant dit feit binnen vijf dagen na vaststelling aan CAIW mede te delen.
In dat geval komen eventuele herplaatsingkosten voor rekening van de Klant,
die bovendien de door CAIW vastgestelde vervangingswaarde van de Randapparatuur aan CAIW dient te voldoen.
Betaling van de vervangingswaarde laat onverlet de verplichting tot teruggave van de Randapparatuur door de Klant indien en zodra dit mogelijk is.
-----------
Door artikel 7 in de aanvullende voorwaarden maakt het eigenlijk niet zoveel uit, maar hierboven staat dat ook bij bliksem inslag de klant betaald voor vervanging en plaatsing van nieuwe randapparatuur. Valt het modem hier ook onder? Dat is bij ons de laatste jaren nog weel eens kapot gegaan tijden noodweer met onweer en bliksem. Dit dan door fluctuatie in het stroomnetwerk
----------

Aanvullende voorwaarden

2. Bij het aangaan van een abonnement op een Alles-in-1 HD Basis, Alles-in-1 HD Plus of Alles-in-1 HD Extra pakket ontvangt de klant een modem en een Wifi-router in huur.
-----------
Modem en wifi in huur? Zie actievoorwaarden punt 6
-----------

5. Voor de extra televisies in huis worden het TV Standaard pakket en eventuele aanvullende tv
pakketten vooralsnog ook via coax geleverd en vooralsnog vrijgesteld van de abonnementskosten
naast het Alles-in-1 HD abonnement. Voor klanten uit de regio Twente geldt dat de klant TV
Standaard via coax geleverd krijgt.
-----------
Vooralsnog wel op de COAX en vooralsnog geen abonnementskosten. Hoe lang is vooralsnog? Of is het binnen enige tijd gebeurt met de COAX? Of moeten er dan wel kosten betaald worden?
-----------

7. In afwijking op artikel 29, lid 1 van de Algemene Voorwaarden CAIW Diensten B.V., komen de
omwisselingskosten ook voor rekening van de klant als het defect niet door de klant is veroorzaakt
en als er geen veranderingen zijn aangebracht zonder toestemming van Caiway.
---------
Volgens dit artikel wordt dus een artikel in de algemene voorwaarden overschreven en moet je dus blijkbaar altijd betalen als er iets omgewisseld wordt. Dus aak als bv het modem spontaan de geest geeft. Iets dat nog weel eens gebeurt bij die dingen. Maar zo ook alle andere dingen die gehuurd worden.
Je huurt ze maar gaan ze kapot dan moet je betalen. Ook al kun je er niets aan doen.

---------

Actievoorwaardenn
6. De huurprijzen van het verstrekte modem en van de verstrekte Wifi-router en eventuele
extra smartcard(s) worden tijdelijk niet berekend aan de klant.
---------
De huurprijs wordt tijdelijk niet in rekening gebracht. Hoe lang is tijdelijk?

Ik heb dit vandaag ook naar CAIW gemaild en wacht nog op antwoord.
Maar is er misschien iemand die hier ook al naar gevraagd heeft of hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Erikrijnders schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:55:
[...]

Hier laait onnodig een oude discussie op. De klantenservice bellen en je hoort hoe het WEL zit: alle smartcards besteld voor 1 april blijven gratis, zonder huur OOK bij glasvezel ALLEEN in het cogasgebied. Dit omdat wanneer Ziggo was gebleven deze kaarten ook gratis en zonder huur waren gebleven. Dat geldt ook wanneer je van COAX overstapt op Glas. Die smartcard regelen immers tv kijken via COAX hetgeen bij Ziggo ook geen huur van smartcars opleverde. We worden dus gecompenseerd, je moet echter de kaarten wel,op tijd bestellen. En dat nadeel snap ik niet. Wanneer je na 1 april Fox Sports neemt en dus die kaart dan pas nodig hebt dan moet je opeens huur betalen? Dat hadden wij bij Ziggo ook niet gehoeven! Caiway dit klopt van geen kant. Cogasklanten gaan NOOIT huur betalen voor die kaarten! Dat zou een ernstige benadeling betekenen vanwege deze verplichte overstap!

Nog afgezien van de argumenten die al genoemd zijn. Wanneer je buurman voor 1 april al wel smartcards heeft aangevraagd dan krijgt hij deze wel gratis. Dus waarom wordt een besteller van een extra pakket na 1 april opeens benadeeld? Dat kan ook niet, net zo min dat jullie menen huur te kunnen innen wanneer we op glas overstappen (hetgeen overigens met klem ontkracht wordt door jullie klantenservice!).
Graag willen we duidelijkheid creëren. Blijkbaar is er verkeerde informatie verstrekt. Dat is ontzettend vervelend en dit spijt ons zeer!

Wanneer u als klant in de regio Cogas overstapt naar onze Alles in één pakketten via COAX dan ontvangt u (maximaal) 3 smartcards in bruikleen zonder maandelijkse kosten.

Wanneer u als klant in de regio Cogas overstapt naar onze Glasvezelpakketten G100, G200 of G400 dan ontvangt u (maximaal 3) smartcards in bruikleen, Daarbij wordt ook de dienst extra smartcard berekend. Voor € 2,00 per extra smartcard per maand kunt u uw extra zenderpakketten ook op uw 2e (of 3e) televisie in bijvoorbeeld de slaapkamer bekijken.

Wanneer u als klant in regio Cogas overstapt van diensten via COAX (met de gratis smartcards) naar onze diensten via glasvezel ook dan wordt de dienst extra smartcard berekend.

Met vriendelijke groet,

Harma

[ Voor 4% gewijzigd door Caiway op 10-12-2014 12:26 ]

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Erikrijnders schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:50:
[...]

Dan zul je je moeten melden bij Cogas en daar moeten zorgen dat je in hun systeem goed vermeld wordt. Daar kan Caiway niets aan doen.
Heb me bij Cogas en bij Caiway aangemeld. (meerdere malen) Niemand die serieus neemt cq oppakt.
By the way: Cogas geeft aan dat dat een caiway fout is, waar cogas niks aan kan doen..

Edit:....Dus zoals Harma hierboven aangeeft. Het blijft dan willekeur. de smartcards zijn voor het coax signaal. Het mag dan niet uitmaken of je internet via coax of glasvezel gaat.
Ook de datum van April is dan nog steeds willekeur.

[ Voor 21% gewijzigd door internet4me op 10-12-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
internet4me schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:40:
[...]

Heb me bij Cogas en bij Caiway aangemeld. (meerdere malen) Niemand die serieus neemt cq oppakt.
By the way: Cogas geeft aan dat dat een caiway fout is, waar cogas niks aan kan doen..

Edit:....Dus zoals Harma hierboven aangeeft. Het blijft dan willekeur. de smartcards zijn voor het coax signaal. Het mag dan niet uitmaken of je internet via coax of glasvezel gaat.
Ook de datum van April is dan nog steeds willekeur.
Beste internet4me,

Ik wil graag voor je nagaan waarom je geen diensten kan aanvragen. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Daarbij, de migratie van Ziggo naar Caiway vindt plaats tussen 1 januari en 1 april 2015. Voor iedere wijk is een datum vastgesteld. Klanten zijn hierover geinformeerd. Er is geen sprake van willekeur, maar van een ruime periode waar klanten naar het digitale signaal via COAX van Caiway worden overgezet.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Nou, vandaag het glasmodem ontvangen. Het is mij echter nogal onduidelijk wanneer ik nu dingen mag installeren / activeren. Ik kreeg tegelijkertijd met de doos een brief dat ik binnen enkele dagen een modem kon ontvangen, dus dat was al wat vreemd. In de brief staat ook dat ik moet wachten met "activeren" tot ik een mededeling ontvang, of tot 7 dagen na dagtekening vd brief.

Nu heb ik al meerdere smsjes gehad maar vraag me nog steeds af of ik een aparte sms krijg met een mededeling als "Je verbinding is geactiveerd! Bij deze mag je gaan installeren". De brief dringt er nl op aan dat je zsm moet installeren, maar ook weer dat je moet wachten op activering...

Iemand die het kan uitleggen? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
jurrie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:33:
Nou, vandaag het glasmodem ontvangen. Het is mij echter nogal onduidelijk wanneer ik nu dingen mag installeren / activeren. Ik kreeg tegelijkertijd met de doos een brief dat ik binnen enkele dagen een modem kon ontvangen, dus dat was al wat vreemd. In de brief staat ook dat ik moet wachten met "activeren" tot ik een mededeling ontvang, of tot 7 dagen na dagtekening vd brief.

Nu heb ik al meerdere smsjes gehad maar vraag me nog steeds af of ik een aparte sms krijg met een mededeling als "Je verbinding is geactiveerd! Bij deze mag je gaan installeren". De brief dringt er nl op aan dat je zsm moet installeren, maar ook weer dat je moet wachten op activering...

Iemand die het kan uitleggen? :-P
Gewoon aansluiten en elke avond een keer proberen. Al kreeg ik wel netjes een sms'je toen de aansluiting klaar was maar werkte er toen nog niets omdat in de centrale alles verkeerd was aangesloten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
internet4me schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:40:

Ik lees juist dat Harma zegt dat bij coax alle smartcards (max. 3) gratis zijn, zodra je glasvezel gebruikt voor je internet dan ga je sowieso 2,- per maand betalen voor je evt. 2e en 3e smartcards.

Onduidelijk is dat of je dan ook die smartcards nog in je coax DVB-C ontvangers kan gebruiken, of dat je dan op IP-TV over moet.

Blijkbaar willen ze dus heel graag dat je op coax blijft

[ Voor 4% gewijzigd door wurtel op 10-12-2014 17:00 . Reden: laatste regel erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Caiway schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:24:
[...]

Graag willen we duidelijkheid creëren. Blijkbaar is er verkeerde informatie verstrekt. Dat is ontzettend vervelend en dit spijt ons zeer!

Wanneer u als klant in de regio Cogas overstapt naar onze Alles in één pakketten via COAX dan ontvangt u (maximaal) 3 smartcards in bruikleen zonder maandelijkse kosten.

Wanneer u als klant in de regio Cogas overstapt naar onze Glasvezelpakketten G100, G200 of G400 dan ontvangt u (maximaal 3) smartcards in bruikleen, Daarbij wordt ook de dienst extra smartcard berekend. Voor € 2,00 per extra smartcard per maand kunt u uw extra zenderpakketten ook op uw 2e (of 3e) televisie in bijvoorbeeld de slaapkamer bekijken.

Wanneer u als klant in regio Cogas overstapt van diensten via COAX (met de gratis smartcards) naar onze diensten via glasvezel ook dan wordt de dienst extra smartcard berekend.

Met vriendelijke groet,

Harma
het spijt mij ook zeer, dit is NIET akkoord. Inderdaad is de volgende rel daar. WIJ cogasklanten, ex-Ziggo klanten gaan NIET betalen voor smartcards, die bij Ziggo gratis waren gebleven.
Ook NIET via glasvezel. Deze move is ons door Cogas en Caiway door de strot gedrukt en ik ga niet voor smartcards betalen die wanneer Ziggo was gebleven gewoon gratis waren gebleven, ook bij een glasvezelabonnement van Caiway !!!!!!!!!!!!!

Graag intern bij jullie uitzetten, deze wijze van handelen kan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wurtel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:59:
[...]

Ik lees juist dat Harma zegt dat bij coax alle smartcards (max. 3) gratis zijn, zodra je glasvezel gebruikt voor je internet dan ga je sowieso 2,- per maand betalen voor je evt. 2e en 3e smartcards.

Onduidelijk is dat of je dan ook die smartcards nog in je coax DVB-C ontvangers kan gebruiken, of dat je dan op IP-TV over moet.

Blijkbaar willen ze dus heel graag dat je op coax blijft
het is simpel, ze willen ons niet op de glasvezel. Op deze voorwaarden ga ik echt niet over op glavezel. Ik ga geen cent betalen voor smartcards die bij Ziggo gratis zijn en ook gratis waren gebleven wanneer Ziggo was aangehouden op het Cogas-netwerk. Het mag niet uitmaken of je nu het HD pakket hebt of het glaspakket. Die kaarten waren gratis bij Ziggo en blijven gratis, in alle gevallen, HD en glasvezel en anders heeft Caiway er bij deze een probleem bij!

Daar komt nog bij dat ik voor de aanschaf van de kaarten van Ziggo hebt betaald, deze worden op slag waardeloos. Ik ga dus niet voor nieuwe kaarten van Caiway opeens ook nog eens weer huur betalen. Vervangen prima, maar ik ga daar bovenop geen huur betalen over iets wat wanneer Ziggo was aangehouden gratis was gebleven.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-12-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Laatst online: 05-09 15:25
Tja... ik heb altijd al een backup internet verbinding (momenteel tweakdsl, sneller dan 4Mbit haalt ie niet). Ik ga sowieso fiber.nl internet zonder tv op de glasvezel nemen, en waarschijnlijk de langzaamste caiway coax abonnement erbij zonder telefonie, ik wil sowieso tv op coax houden. Evt. kan eentje de deur uit als die slecht blijkt te presteren (vaak uitval, slechte helpdesk, enz.), en dan kijken of er iets van 4G prepaid voor noodgevallen mogelijk is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Erikrijnders schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:51:
[...]

het spijt mij ook zeer, dit is NIET akkoord. Inderdaad is de volgende rel daar. WIJ cogasklanten, ex-Ziggo klanten gaan NIET betalen voor smartcards, die bij Ziggo gratis waren gebleven.
Ook NIET via glasvezel. Deze move is ons door Cogas en Caiway door de strot gedrukt en ik ga niet voor smartcards betalen die wanneer Ziggo was gebleven gewoon gratis waren gebleven, ook bij een glasvezelabonnement van Caiway !!!!!!!!!!!!!

Graag intern bij jullie uitzetten, deze wijze van handelen kan niet!
Ik snap het probleem niet. Als je hetzelfde houdt als nu zijn je smartcards gratis. Ga je glas nemen, wat Ziggo niet biedt, betaal je er wel voor. Er wordt jou niet opgedrongen naar glas te gaan, dus als jij zelf kiest daarvoor, moet je de extra voorwaarden accepteren.

Had je voor smartcards bij je kabelabonnement moeten betalen, dan had je een reden tot klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jurrie schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:24:
[...]

Ik snap het probleem niet. Als je hetzelfde houdt als nu zijn je smartcards gratis. Ga je glas nemen, wat Ziggo niet biedt, betaal je er wel voor. Er wordt jou niet opgedrongen naar glas te gaan, dus als jij zelf kiest daarvoor, moet je de extra voorwaarden accepteren.

Had je voor smartcards bij je kabelabonnement moeten betalen, dan had je een reden tot klagen.
laten we beginnen bij het begin., Ziggo zou aanblijven.
In dat geval had je glasvezel via Caiway genomen en COAX via Ziggo. Dan waren de smartcards gratis.
Kortom ik heb wel degelijk reden tot klagen. Door de nieuwe situatie wil Caiway mij nu dwingen om huur te gaan betalen over de smartcards, terwijl die wanneer alles bij het oude was gebleven ook bij glas gratis waren gebleven.

Dat ga ik dus niet doen! :( :( :( Nog afgezien dat dat een duur grapje wordt. Deze situatie kan dus ook niet en gaat ook niet gebeuren! Caiway zal dit in moeten trekken want hier gaat echt geen hond mee akkoord in het Cogas-gebied.

Bovendien had ik drie gratis smartcards volkomen gratis waarmee ik mijn extra pakketten keek. Dat wil ik zo houden ook bij glas, mede omdat ik niet via een brakke entone of andere decoder wil zappen, daar heb ik mijn tv voor. Caiway kan ons dan geen huur door de strot drukken aangezien wij niet om deze situatie hebben gevraagd waarbij Caiway de COAX gaat leveren! :( :( :( :( :(

men wil ons dwingen tot iets waar wij nooit om gevraagd hebben!

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-12-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Je keek niet alleen het extra pakket met je smartcard, want bij ziggo was alles toch gecodeerd? Nu wordt je basispakket ongecodeerd doorgegeven. Snap je wel overigens hoor, want is idd krom. Maar caiway ziet dat anders. Hou het bij coax zou ik zeggen en wellicht via glasvezel een anere aanbieder nemen voor alleen internet? Hou je tv alleen bij caiway aan. Probleem opgelost. En wat die brakke entone betreft. Zo brak is die niet na laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:56:
Je keek niet alleen het extra pakket met je smartcard, want bij ziggo was alles toch gecodeerd? Nu wordt je basispakket ongecodeerd doorgegeven. Snap je wel overigens hoor, want is idd krom. Maar caiway ziet dat anders. Hou het bij coax zou ik zeggen en wellicht via glasvezel een anere aanbieder nemen voor alleen internet? Hou je tv alleen bij caiway aan. Probleem opgelost. En wat die brakke entone betreft. Zo brak is die niet na laatste update
Wanneer ik alleen het basispakket zou hebben zoals alle ouwe lui dan was ik er niet over begonnen, menig gezin heeft extra pakketten of fox sports. Daar probeert Caiway ons hu een poot uit te draaien uit de machtspositie die ze nu hebben verkregen. Dat kan absoluut niet. Wij hebben niet gekozen voor Caiway op de coax!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Betaal jij ook maar 19% belasting? Want je lijkt nogal op het 'Als alles bij het oude was gebleven!!11!' idee te focussen.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 11-12-2014 00:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Erikrijnders schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:55:
[...]

het is simpel, ze willen ons niet op de glasvezel. Op deze voorwaarden ga ik echt niet over op glavezel. Ik ga geen cent betalen voor smartcards die bij Ziggo gratis zijn en ook gratis waren gebleven wanneer Ziggo was aangehouden op het Cogas-netwerk. Het mag niet uitmaken of je nu het HD pakket hebt of het glaspakket. Die kaarten waren gratis bij Ziggo en blijven gratis, in alle gevallen, HD en glasvezel en anders heeft Caiway er bij deze een probleem bij!

Daar komt nog bij dat ik voor de aanschaf van de kaarten van Ziggo hebt betaald, deze worden op slag waardeloos. Ik ga dus niet voor nieuwe kaarten van Caiway opeens ook nog eens weer huur betalen. Vervangen prima, maar ik ga daar bovenop geen huur betalen over iets wat wanneer Ziggo was aangehouden gratis was gebleven.
In Twente is het aanbod op de Alles-in-1 Glas pakketten gelijk aan de rest van het verzorgingsgebied van Caiway. De overstap van Ziggo naar Caiway is erop gericht dat klanten zoveel als mogelijk behouden worden op het kabelnetwerk (coax). Op de kabelpakketten heeft Caiway een welkomstaanbod voor het eerste jaar. U kunt uiteraard zelf kiezen wanneer en of u wilt overstappen naar glasvezel. Tevens, bij een overstap naar glasvezel zijn mogelijk aanpassingen aan de binnenhuisbekabeling nodig. Dit is niet het geval bij een van de kabelpakketten.

Met vriendelijke groet,

Harma

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 10:31
Erikrijnders schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:01:
[...]

Wanneer ik alleen het basispakket zou hebben zoals alle ouwe lui dan was ik er niet over begonnen, menig gezin heeft extra pakketten of fox sports. Daar probeert Caiway ons hu een poot uit te draaien uit de machtspositie die ze nu hebben verkregen. Dat kan absoluut niet. Wij hebben niet gekozen voor Caiway op de coax!
Zucht.. Wat denk je nou via deze weg te bereiken? Je valt in herhaling.

Vertel me nou eens eerlijk of je al die 5 de smartcards gebruikt? Of ben je gewoon zo'n principieel beestje dat overal tegenaan wil schoppen. 8)7

Ga desnoods verhuizen. Als het je allemaal zoveel waard is. |:(

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
[...]

Met vriendelijke groet,

Harma
Dit is gewoon schandalig. Ik heb bij Ziggo nu 5 kaarten die ik allemaal heb GEKOCHT. Deze zijn straks waardeloos en nu MOET ik EXTRA gaan betalen per maand voor de huur van een stukje karton. WTF zijn dit voor mafiapraktijken Caiway.

(en ja ik heb ze nodig want ik wil eredivise live kunnen kijken op iig 3 tv's.).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wanneer u als klant in de regio Cogas overstapt naar onze Glasvezelpakketten G100, G200 of G400 dan ontvangt u (maximaal 3) smartcards in bruikleen, Daarbij wordt ook de dienst extra smartcard berekend. Voor € 2,00 per extra smartcard per maand
:N

Ongelofelijk.

Caiway, waarom hebben jullie wekenlang de boel opengehaald bij ons in de stad (en nog steeds, want blijkbaar zit er een of ander verdeelpunt recht voor onze deur :() als jullie op elk gebied glasvezelgebruikers tegenwerken?

Ik denk dat ik maar voor de 90/9 kabeloptie ga. Als ik niet persé de Humaxen wilde houden was ik overgegaan naar Fiber.

• internet4me
@caiway / harma

Ik heb nu al enkele keren contact gehad met Caiway.

Helaas was niemand die wilde meedenken aan de geforceerde verhuizing die mij veel geld extra per maand zou kosten. Zie berekeningen eerder op dit forum. dit mede omdat ik meerdere smartcards heb.

Het feit dat Caiway mij geen goede alternatief kan bieden. wel een mindere qua opties en aantallen.

Het feit dat Caiway aan anderen wel korting geeft maar aan mij niet.
(voor wat dat nu waard is. wat is dat over 1-2 jaar..)

Het feit dat er op meerdere vlakken discriminatie (ander kan ik het niet noemen) is met mijn buurman. Terwijl dat op geen enkel vlak te rechtvaardigen is.

Heb ik al gekozen om de extra zenders, vod en telefonie NIET via caiway te bekijken/ontvangen. Wat dat betreft heeft Caiway een klant verloren.

Als ik een goede aanbieding krijg, waarbij ik helemaal niks meer met Caiway/Cogas te maken heb. Stap ik direct over.

Verwijderd

Caiway verhoogt de tarieven per 1 februari 2015.

Tariefsverhoging alleen voor de coaxkabel

• internet4me
Dat was inderdaad te verwachten.
Wat zijn afspraken en wat is communicatie waard. Als het enkele weken cq enkele maanden later anders is en dat men daar niks aan wil doen.

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
internet4me schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:35:
@caiway / harma

Ik heb nu al enkele keren contact gehad met Caiway.

Helaas was niemand die wilde meedenken aan de geforceerde verhuizing die mij veel geld extra per maand zou kosten. Zie berekeningen eerder op dit forum. dit mede omdat ik meerdere smartcards heb.

Het feit dat Caiway mij geen goede alternatief kan bieden. wel een mindere qua opties en aantallen.

Het feit dat Caiway aan anderen wel korting geeft maar aan mij niet.
(voor wat dat nu waard is. wat is dat over 1-2 jaar..)

Het feit dat er op meerdere vlakken discriminatie (ander kan ik het niet noemen) is met mijn buurman. Terwijl dat op geen enkel vlak te rechtvaardigen is.

Heb ik al gekozen om de extra zenders, vod en telefonie NIET via caiway te bekijken/ontvangen. Wat dat betreft heeft Caiway een klant verloren.

Als ik een goede aanbieding krijg, waarbij ik helemaal niks meer met Caiway/Cogas te maken heb. Stap ik direct over.
In Twente zijn speciale kabelpakketten samengesteld om klanten van Ziggo zo naadloos mogelijk over te kunnen laten stappen naar de kabelpakketten van Caiway. Daarnaast is de overstap erop gericht dat klanten zoveel mogelijk behouden op het kabelnetwerk (coax). Het aanbod op glasvezel: de Alles-in-1 Glas pakketten zijn overal gelijk in het verzorgingsgebied in Caiway.

Caiway is continu bezig om haar dienstverlening en producten te verbeteren. Zo zal Caiway medio 2015 een Televisie + Internet pakket beschikbaar stellen en er zullen nieuwe belbundels geïntroduceerd worden. Via glasvezel kan men nu ook live tv kijken op smartphone, tablet en pc. Dit zal vanaf april 2015 uitgebreid worden naar alle zenders die in het basis pakket zitten.

Met vriendelijke groet,

Harma

• internet4me
Harma,
bedankt voor de reactie. vind ik netjes. Echter ik heb er zelf weinig meer aan.

Wil je er dan ook bij melden dat jullie het volgende niet cq minder doen.
1. VOD dienst. is er wel maar....
2. Huur smartcards. (voor mij zijn deze niet gratis.)
3. Aantal smartcards. heb er zelf 5 nodig.
4. Telefonie duurder en minder diensten.
5. Maar 1 simpele vod dienst via de entone. ipv op elke decoder zoals bij Ziggo.
6. Televisie kijken via ipad/tablet. Is er wel maar...
7. Wifi hotspots.

Belangrijkste: In mijn geval een stuk duurder uit per maand, als ik de zelfde diensten wil behouden.

Edit:
Wat ook jammer is. Jullie hebben je helemaal gestort op de mensen die alleen coax hebben. Wat als de mensen de afgelopen jaar al zijn overgestapt met internet naar glasvezel maar bewust nog steeds via de coax kijken naar TV. Hier hebben jullie helaas niks voor geregeld. Deze mensen moeten ook geforceerd overstappen.

[ Voor 23% gewijzigd door internet4me op 11-12-2014 15:25 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Als je bij caiway tv op pc kijkt via de multiscreen app, kun je dan tegelijkertijd een andere zender op je pc bekijken dan op je tv?

Verwijderd

Ik snap ook niet waarom Caiway extra huur vraagt voor smartcards. Ze hoeven namelijk aan de zender per huishouden af te rekenen. Het is puur woekerwinst wat ze in eigen zak steken.

Ik heb ook meer dan drie smartcards nodig, maar Caiway vertikt het.
Zeer onklantvriendelijk bedrijf nog helaas, dat Caiway.

• Mohican81
  • Laatst online: 24-11-2023
Lol de hele tijd dat gezeur over de smartcards. Waarom meld niemand dat je bij Ziggo maar maximaal 5 digitale Tv’s kan gebruiken met een basis pakket en bij Caiway zoveel als je wil ?

Daarnaast heb je alleen de smartcard bij Caiway nodig voor de extra tv’s.

Mensen wees reëel hoe vaak komt het voor dat je op 4 TV’s tegelijk naar verschillende zenders uit een extra pakket wil kijken??

En ik benadruk verschillende zenders want als iemand een film op film 1 wil kijken kan dat gezellig met meerdere personen achter 1 TV.

Dus 3 kaarten is voldoende omdat je deze karten onderling kan wisselen tussen decoders en CI+ modules.

En ik snap waarom Caiway per maand geld vraag omdat deze constructie uitermate fraude gevoelig is :) Mijn buurman kijkt ook mee op mijn Ziggo kaart en ik heb er 1 in mijn portemonnee in het geval ik bij een kennis TV ga kijken :p

Mijn kijk hierop.

En kom niet met meldingen over mijn TV heb 2 kaarten nodig want dan is deze techniek op de TV brak :) Humax 5050c doet het zelfde met 1 kaart.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

Vandaag, 2 maanden nadat ik mijn klachtenbrief had ingestuurd, had ik opeens een nieuwe router 'in de brievenbus' liggen.
Huh? :?

Dus ik gebeld naar Caiway, vragen wat ik ermee moet. Blijkt een nieuwer type te zijn.
"U heeft ook nog een klacht openstaan, zie ik", zegt de Caiwaymeneer. Ik antwoord dat ik daar inderdaad ook nog een paar vragen over heb.
"U krijgt de 30 euro van de Ziggo smartcard terug, u krijgt een nieuwe WiFi-router en u krijgt 1 maand retentie."

Huh?! :?

Nu worden dus plotseling al mijn verzoeken ingewilligd, ik krijg zonder te vragen 1 maand abbo-geld a 42,50 terug maar ondertussen heb ik totaal niks geen 0,0 noppes nada reactie gehad op mijn brief. :?

Het is en blijft een raar bedrijf, dat Caiway. An sich (na lang wachten) uiteindelijk netjes opgelost maar hoezo stuur je je klant geen brief terug? Of e-mail? Of telefoontje? Ik had namelijk ook gewoon nog een paar vragen gesteld die ik graag beantwoord zou zien.
Ik vind dat echt heel erg raar.

En een maand abbo-geld terugstorten 'retentie' noemen vind ik ook erg vreemd. En hij bleef erbij. Volgens mij heet zoiets retributie en is retentie wat je bijvoorbeeld op je usenet server hebt. Dus krijg ik nou 1 maand gratis usenet of krijg ik 42,50 terug?

Vreemde, hele vreemde gang van zaken daar bij Caiway en van communicatie hebben ze dus echt nog nooit gehoord.

Kga de nieuwe router maar eens aansluiten, kijken wat het beestje doet.

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 11-12-2014 19:02 ]

Verwijderd

De Humax heeft Embedded Irdeto, dan werkt 1 smartcard op twee streams tegelijk.
Maar alle televisies of ontvangers met een CI+ module kunnen echt maar 1 kanaal tegelijk decoderen.

Dus alle nieuwe televisies met ingebouwde dubbele tuner en twee CI sloten hebben toch echt twee smartcards nodig om goed te werken.

Caiway kan hier niet aan voorbij gaan vind ik. Je moet met je tijd mee.

Een Humax is onzin als je televisie zelf een dubbele ingebouwde digitale tuner heeft met opname mogelijkheid met harde schijf.

De integratie gaat dan veel verder.
Ik geniet dagelijks van dit ongeëvenaarde gebruiksgemak.

• Sjakie0101
Caiway schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:31:
[...]

In Twente is het aanbod op de Alles-in-1 Glas pakketten gelijk aan de rest van het verzorgingsgebied van Caiway. De overstap van Ziggo naar Caiway is erop gericht dat klanten zoveel als mogelijk behouden worden op het kabelnetwerk (coax). Op de kabelpakketten heeft Caiway een welkomstaanbod voor het eerste jaar. U kunt uiteraard zelf kiezen wanneer en of u wilt overstappen naar glasvezel. Tevens, bij een overstap naar glasvezel zijn mogelijk aanpassingen aan de binnenhuisbekabeling nodig. Dit is niet het geval bij een van de kabelpakketten.

Met vriendelijke groet,

Harma
Prima dat er gereageerd wordt. Maar uit de reactie blijkt al dat Caiway gewoon die huur door onze strot wil drukken. Ik wil geen entone en ook wanneer ik voor glas kies, tv kijken via coax via mijn ci+ modules. Ik verdom het om dan voor die smartcards te gaan betalen. Dat was bij Ziggo ook gratis gebleven, ook wanneer ik voor glas van Caiway had gekozen. Bovendien is dit schandalig veel geld en gewoon een ordinaire melkkoe. Voor fox sports betaal ik dus straks geen 25 euro maar 31 euro omdat ik het anders niet op al mijn tv's kan kijken, zelfde geldt voor de extra pakketten. Dit is echt een schande! Alleen al omdat we als klant niet hebben gevraagd om de verplichte overstap op Caiway via coax.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-12-2014 20:26 ]

• Mohican81
  • Laatst online: 24-11-2023
Erikrijnders schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:24:
[...]

Voor fox sports betaal ik dus straks geen 25 euro maar 31 euro omdat ik het anders niet op al mijn tv's kan kijken, zelfde geldt voor de extra pakketten.
Met andere worden is jouw gezin zo dat op meerdere tv's tegelijk naar een zelfde wedstrijd apart kijk ipv
gezellig met de familie op de bank naar de zelfde wedstrijd kijken.
Ik kan me voorstellen 2 TV's als Heracles en Twente op de zelfde tijd spelen en zelfde dag en het gezin is verdeeld :)
Maar kom op, op hoeveel tv’s wil jij FOX tegelijk kijken qua verschillende zenders??

• jurrie
Mohican81 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:07:
[...]
Maar kom op, op hoeveel tv’s wil jij FOX tegelijk kijken qua verschillende zenders??
Drie, blijkbaar. En het waarom hoeft hij in principe toch niet toe te lichten, want dat doet er toch niet toe?

Verwijderd

Het valt me op dat er nu uitgemaakt wordt voor andere op hoeveel televisies ze naar bepaalde zenders mogen kijken.
Dat is nu juist iets wat iedereen zelf mag bepalen.
En als je meer dan drie smartcards nodig hebt, zoals ik, loop je opeens tegen het starre Caiway aan, wat zijn product maar weigert aan te passen aan de eisen van deze tijd.

Smartcardhuur is je klant bestelen. De kabelaar hoeft namelijk niks meer af te dragen per huishouden aan de content aanbieders.

Ziggo doet het netjes en vraagt daar niks voor tot vijf televisies.

Iets waar Caiway een voorbeeld aan kan nemen.

• Sjakie0101
Mohican81 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:07:
[...]

Met andere worden is jouw gezin zo dat op meerdere tv's tegelijk naar een zelfde wedstrijd apart kijk ipv
gezellig met de familie op de bank naar de zelfde wedstrijd kijken.
Ik kan me voorstellen 2 TV's als Heracles en Twente op de zelfde tijd spelen en zelfde dag en het gezin is verdeeld :)
En de kinderzenders. In de regel willen de vrouwen ook graag een andere zender zien. Maar waarom leg ik dat uit? Dat interesseert toch geen bal. Een ieder heeft zijn eigen redenen voor meerdere smartcards. Bovendien ga ik niet met een kaartje het hele huis door. Ik wil mijn tv op de slaapkamer aan kunnen zetten en dan meteen kunnen kijken naar een zender in het extra pakket. Ik verdom het alleen om daar nu opeens extra voor te gaan betalen. Dat was gratis en moet gratis blijven. Wij hebben niet gevraagd om Caiway via coax. De mensen in het cogasgebied hadden liever ziggo gehouden.

Wat Caiway nu wil is de reinste diefstal. Ik betaal omdat ik dan fox sports wil (dat is al een duur pakket!!!,) als het aan Caiway ligt nog eens 6 euro extra. Dat is gewoon schandelijk!
Een situatie waar ik niet om heb gevraagd en direct een gevolg van de verplicht overstap naar Caiway ipv Ziggo.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-12-2014 21:31 ]

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Beetje OT, maar als ik dit zo lees gaat dat nog leuk worden als UPC straks aan de haal gaat met Ziggo in de rest van Nederland. :+

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:39
Al dat gezeur over die smartcards.

Vroeger deed Ziggo ook moeilijk om het aantal kaarten, 3 was de max. Verder kon je ook extra betalen voor je pakketten op de extra kaarten.

Ziggo was geen haar beter in haar begin, en ik snap het ook wel van Caiway. Veel hebben 5 kaarten voor het cardsharen, en niet omdat elke persoon in het huishouden op zijn tv wil kijken.

Kost een provider geld, en helaas moet de rest het dan ontgelden in de zin van kosten.

• Sjakie0101
dominition schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:06:
Al dat gezeur over die smartcards.

Vroeger deed Ziggo ook moeilijk om het aantal kaarten, 3 was de max. Verder kon je ook extra betalen voor je pakketten op de extra kaarten.

Ziggo was geen haar beter in haar begin, en ik snap het ook wel van Caiway. Veel hebben 5 kaarten voor het cardsharen, en niet omdat elke persoon in het huishouden op zijn tv wil kijken.

Kost een provider geld, en helaas moet de rest het dan ontgelden in de zin van kosten.
Zon gezeur is dit niet. Wij zitten en zaten niet te wachten op Caiway op de coax. Dat is ons de strot doorgedouwd. Dat is meteen ook de reden dat ik niet meer ga betalen voor iets dat gratis was gebleven.
Caiway bedondert de boel door nu extra kosten in rekening te brengen voor extra pakketten middels smartcards. Dat hadden we bij ziggo niet gehoeven. Dit is gewoon de mensen bestelen op grond van deze verplichte overstap. Hier gaat echt niemand mee akkoord. Extra pakketten zoals fox sports worden hierdoor schandalig duur. Die huur van smartcards ga ik van mijn leven niet betalen.

• dominition
Als je bij coax blijft zijn je kaartjes gratis, je kan niet gaan zeuren dat je bij glasvezel anders wordt behandelt.

Je bent niet verplicht glasvezel te nemen, wil je die extra kosten niet blijf je toch lekker op coax? Als Ziggo bleef en je wilde glasvezel kon je ook hoog en laag roepen maar kreeg je ook geen gratis kaarten.

Je blijft maar klagen en klagen, wordt er niks anders van en je moet een keer een keuze maken.

Ga anders over op satelliet met cardsharing, bespaar je pas centjes, iets wat jij overduidelijk wil.

• Sjakie0101
dominition schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:47:
Als je bij coax blijft zijn je kaartjes gratis, je kan niet gaan zeuren dat je bij glasvezel anders wordt behandelt.

Je bent niet verplicht glasvezel te nemen, wil je die extra kosten niet blijf je toch lekker op coax? Als Ziggo bleef en je wilde glasvezel kon je ook hoog en laag roepen maar kreeg je ook geen gratis kaarten.

Je blijft maar klagen en klagen, wordt er niks anders van en je moet een keer een keuze maken.

Ga anders over op satelliet met cardsharing, bespaar je pas centjes, iets wat jij overduidelijk wil.
ik klaag op terechte gronden. Was Ziggo gebleven dan had ik met een glaspakketten van Caiway nooit huur moeten betalen aan ziggo voor de smartcards. Dat ga ik nu ook niet doen. Ik ga niet bovenop 25 euro voor fox sports en 14,50 voor extra pakket ook nog eens 6 euro huur betalen voor die kaarten. Dat is gewoon stelen wat Caiway doet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Caiway is geen Ziggo, en buiten de 'speciale' kabelabbo's hoeven ze ook absoluut niet te doen alsof ze dat wel zijn. Het is een andere dienstverlener die andere pakketten aanbied voor andere tarieven.

"Als" is alles waar je momenteel je reacties op baseert zoals ik eerder al aan gaf:
D4NG3R schreef op donderdag 11 december 2014 @ 00:15:
Betaal jij ook maar 19% belasting? Want je lijkt nogal op het 'Als alles bij het oude was gebleven!!11!' idee te focussen.
Geen zin in Caiway? Dan neem je hun dienst(en) niet af en zeur je niet verder op het forum, daar hebben ze de klantenservice voor.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 11-12-2014 23:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 12:52
Erikrijnders schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:50:
[...]

ik klaag op terechte gronden. Was Ziggo gebleven dan had ik met een glaspakketten van Caiway nooit huur moeten betalen aan ziggo voor de smartcards. Dat ga ik nu ook niet doen. Ik ga niet bovenop 25 euro voor fox sports en 14,50 voor extra pakket ook nog eens 6 euro huur betalen voor die kaarten. Dat is gewoon stelen wat Caiway doet.
Tja ..... je kan blijven klagen. Maar de posities zijn duidelijk. Wat jij wil gaat niet gebeuren (althans voor nu). Maak je keus een leef verder. Hier blijven klagen begint te irriteren, lijkt me niet echt de insteek voor dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway zou zich ook wat klantvriendelijker kunnen opstellen, gezien de voor geschiedenis en wel kostenloos vijf smartcards toestaan per huishouden.

Met de moderne televisies met dubbele kabeltuners kun je nu geeneens twee toestellen in je huis volledig benutten.

Dat is echt achterlijk en niet van deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
dominition schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:47:

Fout. Dit is/was tot de verhuizing wel zo. Er zijn al genoeg mensen overgestapt naar glasvezel voor het internet maar bleven op coax (ziggo) voor hun tv, vod en dergelijke.
Al deze dingen (rechten) worden nu opeens afgepakt. lees de gratis zaken zijn nu opeens weg en daarvoor moet je betalen of de zaken zijn gewoon weg. lees vod over coax is gewoon weg. Daar moet je nu een extra abo en entone voor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:31:
Caiway zou zich ook wat klantvriendelijker kunnen opstellen, gezien de voor geschiedenis en wel kostenloos vijf smartcards toestaan per huishouden.

Met de moderne televisies met dubbele kabeltuners kun je nu geeneens twee toestellen in je huis volledig benutten.

Dat is echt achterlijk en niet van deze tijd!
Onze samsung met dubbele tuner heeft maar 1 kaart nodig.
Verder nog en Humax staan, en heb nog een kaart op mijn kamer.

3 is normaal voldoende voor een gemiddeld huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
internet4me schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:27:
[...]

Fout. Dit is/was tot de verhuizing wel zo. Er zijn al genoeg mensen overgestapt naar glasvezel voor het internet maar bleven op coax (ziggo) voor hun tv, vod en dergelijke.
Al deze dingen (rechten) worden nu opeens afgepakt. lees de gratis zaken zijn nu opeens weg en daarvoor moet je betalen of de zaken zijn gewoon weg. lees vod over coax is gewoon weg. Daar moet je nu een extra abo en entone voor aanschaffen.
Het zijn geen rechten, het waren gewoon extra diensten van Ziggo.

Het verandert nu eenmaal, je kan er tot in den treuren over blijven jammeren maar je bereikt er niks mee.

Er zijn genoeg alternatieven die ook nog eens goedkoper zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
dominition schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:54:
[...]

Onze samsung met dubbele tuner heeft maar 1 kaart nodig.
Verder nog en Humax staan, en heb nog een kaart op mijn kamer.

3 is normaal voldoende voor een gemiddeld huishouden.
Betaal jij wel extra voor die kaarten? Mijn fox sport abbo is nu gewoon 4 euro duurder bij caiway doordat ik itt ziggo nu ook voor mijn smartcards moet betalen, pure geldklopperij.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
3dmaster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:06:
[...]

Betaal jij wel extra voor die kaarten? Mijn fox sport abbo is nu gewoon 4 euro duurder bij caiway doordat ik itt ziggo nu ook voor mijn smartcards moet betalen, pure geldklopperij.
Als jij dezelfde dienst bij Caiway afneemt als dat je op dit moment bij ziggo afneemt betaal je niet extra voor de smartcards.

Als jij zo nodig over wil naar glas, dan heeft dit inderdaad gevolgen, maar niemand verplicht je over te gaan naar glas.

Ik ben het niet snel met Caiway eens, maar deze opstelling van hun kan ik begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Dat klopt voor veel mensen dus niet. zie reactie hierboven. Die smartcards waren via ziggo "gratis". Ook als je glas had via caiway.....totdat de gedwongen migratie begon.

[ Voor 15% gewijzigd door internet4me op 12-12-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Precies, ik heb al een hele tijd glas via caiway, afgenomen toen nog niet bekend was dat ze de kabel zouden overnemen. Vervolgens nemen ze dus de kabel en wordt ik gedwongen smarcardhuur te betalen terwijl ik die dingen bij ziggo gekocht heb. Die kosten ben ik dus ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Inderdaad. ik heb in Mei nog 2 smartcards extra aangeschaft omdat Ziggo zou blijven.............er zou niks veranderen op de coaxkabel. Weet iedereen die uitspraak nog.

Ook ik heb al geruime tijd glas van caiway.

Hoe Caiway dit stelselmatig negeert is mij nog steeds een raadsel.

[ Voor 25% gewijzigd door internet4me op 12-12-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat maakt het verhaal weer anders, ik dacht dat het ging over mensen die AI1 bij Ziggo hadden en nu over willen gaan naar glas.

Voor bestaande glasklanten is het inderdaad wel vreemd :)

Ze maken het zichzelf wel erg moeilijk op deze manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik woon in Vroomshoop in het buitengebied. Hier is een maand geleden glasvezel gelegd en het netwerk is nu actief.
In het buitengebied ligt geen coax en dat gaat er ook nooit komen. Nu is er immers glasvezel.

Vorige week wou ik een bestelling plaatsen voor G100 bij Caiway. (Eindelijk na 10 jaar ADSL)
Dit bleek niet mogelijk zei de telefoniste omdat bij een glasvezelpakket van Caiway er ook een coaxaansluiting aanwezig dient te zijn in de woning.
Een vriend van me in t buitengebied kreeg eenzelfde verhaal en zou er over worden teruggebeld.

Gisteren weer contact gehad met Caiway.
Wij kunnen nu wel een pakket bij Caiway aanvragen maar dit dient dan minimaal G200 te zijn inclusief interactieve tv. Dit is maarliefst €15 per maand duurder dan het oorspronkelijke G100 wat ik voor ogen had. Het had volgens de telefonist er mee te maken dat het een juridisch aspect is: Caiway moet leveren wat ze aanbieden (gaat hier dus om de tv).
Ik vind dit gekkenwerk en totaal niet klantvriendelijk. Daarnaast snap ik niet dat niemand bij Caiway had gedacht aan de situatie in het buitengebied (zonder coax).

Zijn er meer mensen zonder coax, maar wel met een glasvezelaansluiting, die hetzelfde verhaaltje hebben gehoord?

Het liefst zou ik gewoon G100 willen bestellen met tv over glasvezel (niet-interactief).

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Op zich snap ik het standpunt van Caiway wel. Maar dan zou je gewoon een G99 (geef het beestje een naam) abo kunnen aanbieden waarbij er geen coax wordt geleverd. Dit is gewoon een kwestie van willen...Caiway wil blijkbaar niet.

Ze willen blijkbaar dus een G200 aanbieden, omdat ze dan meer kunnen rekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door internet4me op 12-12-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
3dmaster schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:06:
[...]

Wij hebben hier nog tv via Ziggo doorlopen met extra pakket, maar zodra de migratie is hebben we geen kaarten meer nodig aangezien we geen extra pakket meer afnemen.

We hebben hier Satelliet ontvanger met een extra kabeltuner erin. Kijken via soort van cardsharing dus we kunnen alles ontvangen, eredivisie,hbo,film1,sport1 etc etc zowel via satelliettuner dan wel kabeltuner.

Overgang boeit voor ons dus vrij weinig, On demand functies kijken we wel via de Minix met XMBC add-ons.
Verder nog Netflix erbij dus we betalen haast niks, en ontvangen alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
pieter87 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:37:
Zijn er meer mensen zonder coax, maar wel met een glasvezelaansluiting, die hetzelfde verhaaltje hebben gehoord?
Ja. Zie http://caiway.gebruikers....thread.php?thread_id=1360

Volgens mij wel logisch dat ze geen apart abonnement inregelen voor dit kleine aantal aansluitingen in Cogasgebied waar alleen glas en geen coax ligt.

Enige lastige is dat Caiway momenteel nog max 1 Entone per glasaansluiting levert, en je dus op overige kamers mbv een ipad, pc of android media player naar TV moet kijken. Maar dit zal op korte termijn wel gaan wijzigen omdat ze vanaf Q2 2015 in 'Buitengebied Hilvarenbeek' al glasabonnementen met meerdere entone's gaan leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door davides op 12-12-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Onverwacht, laat op de vrijdagmiddag een SMSje dat de glasvezelverbinding actief was geworden. Modem aanzetten, laptopje d'r aan, een paar schermpjes in de browser door, en klaar was de hele riedel. Ruim 200Mbps up en down, vlekkeloze activering. Het kan dus toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:15:
Dat maakt het verhaal weer anders, ik dacht dat het ging over mensen die AI1 bij Ziggo hadden en nu over willen gaan naar glas.

Voor bestaande glasklanten is het inderdaad wel vreemd :)

Ze maken het zichzelf wel erg moeilijk op deze manier :P
Hoezo voor bestaande klanten is de situatie niet anders dan voor nieuwe. We kiezen er immers op dat moment voor om naar glas te gaan en dat doe ik ook meteen wanneer Ziggo uit de lucht is. Alleen verdom ik het om huur te betalen voor kaartjes die voorheen gratis waren. Dat maakt alles € 6,= duurder. Een premium pakket als Fox Sports en het Extra pakket kosten al voldoende. Daar hoefde ik bij Ziggo echt geen 6 euro meer voor te betalen. Dit is gewoon stelen, ordinair jatwerk over de ruggen van klanten die met de rug tegen de muur staan. We hebben op COAX immers nu niet anders dan Caiway. Dit kan absoluut niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Erikrijnders schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:13:
[...]

Hoezo voor bestaande klanten is de situatie niet anders dan voor nieuwe. We kiezen er immers op dat moment voor om naar glas te gaan en dat doe ik ook meteen wanneer Ziggo uit de lucht is. Alleen verdom ik het om huur te betalen voor kaartjes die voorheen gratis waren. Dat maakt alles € 6,= duurder. Een premium pakket als Fox Sports en het Extra pakket kosten al voldoende. Daar hoefde ik bij Ziggo echt geen 6 euro meer voor te betalen. Dit is gewoon stelen, ordinair jatwerk over de ruggen van klanten die met de rug tegen de muur staan. We hebben op COAX immers nu niet anders dan Caiway. Dit kan absoluut niet !
Prima, dan wordt je dus geen klant van Caiway. En nu wegwezen uit dit topic! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:21:
[...]

Prima, dan wordt je dus geen klant van Caiway. En nu wegwezen uit dit topic! :+
Aandelen Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Neuh, was het maar zo'n feest.

Iedereen snapt je punt. En het maakt geen hol uit als je dat nog honderd keer hier zegt.

Een officiële aangetekende klacht zou misschien het beste werken ;)

En uiteraard willen we er een kopie van hier op T.net, anders geloven we je niet. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Neyluzz schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:29:
Neuh, was het maar zo'n feest.

Iedereen snapt je punt. En het maakt geen hol uit als je dat nog honderd keer hier zegt.

Een officiële aangetekende klacht zou misschien het beste werken ;)

En uiteraard willen we er een kopie van hier op T.net, anders geloven we je niet. }:O
Wees maar niet bang. Op deze voorwaarden komt glas van Caiway er bij mij niet in. Ik wacht wel op KPN, dat duurt niet meer zo lang voor die er bij komen (aankondiging januari 2015). Wanneer Caiway zich zo blijft opstellen en ook nog eens eerdere telefonische toezeggingen aan klanten nu weer als een blad aan de boom omdraait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dan is de kous daar toch mee af? Jij wacht op KPN, jij neemt geen Caiway, dus geen reden om er nog langer over door te gaan.

Ik hoop dat je daar wél krijgt wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
En dan heb je KPN, stuk duurder en alsnog geen on demand op je coax :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dominition schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:54:
En dan heb je KPN, stuk duurder en alsnog geen on demand op je coax :')
Dat is niet nodig bij KPN. Alles draadloos en op elke tv alle paketten. Doei caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
''En daarmee stopt de wat in eerste instantie leek op een eindeloze reis der klagende. Meneer Rijnders gooit de handdoek in de ring'' Hans, terug naar de studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Erikrijnders schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:57:
[...]

Dat is niet nodig bij KPN. Alles draadloos en op elke tv alle paketten. Doei caiway
Ja super, via wifi je verbinding.

Maar het is wel tv via glasvezel. En dat hd is allesbehalve hd, dus je gaat erop achteruit.

Verder betaal je meer, dus al dat gezeur over die paar euro voor een kaartje is blijkbaar toch geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
KPN gaat deze maand en volgende maand voor iedereen het HD signaal flink opwaarderen. Dus dat probleem is zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Erikrijnders schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:13:
[...]

Tsjah, dan kies je toch lekker voor iets anders :? We leven in een vrij land, het is jouw keuze om glasvezel te nemen, je kunt ook gewoon via coax blijven internetten zoals bij Ziggo, en dan krijg je gratis 3 smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
dominition schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:48:
[...]

Wij hebben hier nog tv via Ziggo doorlopen met extra pakket, maar zodra de migratie is hebben we geen kaarten meer nodig aangezien we geen extra pakket meer afnemen.

We hebben hier Satelliet ontvanger met een extra kabeltuner erin. Kijken via soort van cardsharing dus we kunnen alles ontvangen, eredivisie,hbo,film1,sport1 etc etc zowel via satelliettuner dan wel kabeltuner.

Overgang boeit voor ons dus vrij weinig, On demand functies kijken we wel via de Minix met XMBC add-ons.
Verder nog Netflix erbij dus we betalen haast niks, en ontvangen alles :+
Sharing verpest het voor de gewone mens die wel netjes betaald, zou zeggen neem gewoon een abbo, nu ben je gewoon zwaar illegaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooiste is nog dat hij vindt dat normale huishoudens maar genoeg moeten hebben aan 3 kaartjes maar dan zelf zo'n exotische en hoogst illegale setup heeft draaien :+

Ik ga overigens naar de kabel bij Caiway, 90/9. 180mbit down is leuk maar doe er eigenlijk niets mee, ik vraag lekker 3 smartcards aan (dan kan het ineens wel) en als er volgens jaar een goed alternatief komt is het :w Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Arfman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:31:
Mooiste is nog dat hij vindt dat normale huishoudens maar genoeg moeten hebben aan 3 kaartjes maar dan zelf zo'n exotische en hoogst illegale setup heeft draaien :+

Ik ga overigens naar de kabel bij Caiway, 90/9. 180mbit down is leuk maar doe er eigenlijk niets mee, ik vraag lekker 3 smartcards aan (dan kan het ineens wel) en als er volgens jaar een goed alternatief komt is het :w Caiway
Wij hadden jarenlang alle extra pakketten die er maar waren, met 3 kaartjes.

Hadden daarbij nog tot voor kort hbo/sport/film etc erlangs nog lopen, dus weinig op aan te merken.

Ook nog een betaalde duitse hd kaart voor sattelliet, dus we betalen genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
devil-strike schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:18:
[...]

Sharing verpest het voor de gewone mens die wel netjes betaald, zou zeggen neem gewoon een abbo, nu ben je gewoon zwaar illegaal bezig.
Als je alles op satelliet via kaartjes wilt ontvangen wordt het pittig duur. Daarbij kan je dan elke keer de kaarten gaan omwisselen. Legaal is dus niet altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
dominition schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:29:
[...]

Als je alles op satelliet via kaartjes wilt ontvangen wordt het pittig duur. Daarbij kan je dan elke keer de kaarten gaan omwisselen. Legaal is dus niet altijd mogelijk.
Dus moet je maar gaan sharen? dit soort mensen verpesten het gewoon voor andere, CD heeft dit mede door sharing ook al de kaarten naar minder sids toe gegooit met gevolg nog maar 2 streams tekijken via kaart inplaats van 4 etc, allemaal mede dankzij sharing. dan kan je nog beter de series/films downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Gaat ons niet om films of series, daar hebben we XMBC wel voor, maar gewoon live tv.

Maar we gaan nu offtopic, we hebben ook betaalde kaarten en abonnementen hier dus ze verdienen ook aan ons :)

[ Voor 4% gewijzigd door dominition op 13-12-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
-

[ Voor 100% gewijzigd door dominition op 13-12-2014 09:03 . Reden: post teveel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dominition schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:29:
[...]

Ah, dus als je iets wilt, wat voorheen wel kon maar nu ineens veel geld kost, dan is het OK om daar omheen te werken?

Ik hoop dat je zelf de ironie van je post inziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Arfman schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:56:
[...]

Ah, dus als je iets wilt, wat voorheen wel kon maar nu ineens veel geld kost, dan is het OK om daar omheen te werken?

Ik hoop dat je zelf de ironie van je post inziet :)
Yep en het dan onbegrijpelijk vinden dat mensen die zich netjes aande regels houden ageren op de extra bijdrage van 2 euro. Meten met twee maten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Erikrijnders schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:42:
[...]

Yep en het dan onbegrijpelijk vinden dat mensen die zich netjes aande regels houden ageren op de extra bijdrage van 2 euro. Meten met twee maten...
Doe maar niet alsof julie je aan alle regels houden, als niemand van jullie download van internet mag je wat zeggen, anders niet.
We kijken vooral via het abbonement naar engelse en duitse zenders.
Moeilijk om legaal naar die zenders te kijken aangezien ze niet willen dat je die kaarten in het buitenland gebruikt.

Geen onwil om te betalen, maar lastig om te realiseren.

Netflix en XMBC is hier thuis meestgebruikt.

Verder hebben we 10 jaar lang betaald voor alle extra pakketten, en ook toen je extra voor je kaarten moest betalen..

Met klagen schiet je echter geen ruk op, vooral in dit topic niet. Er zijn alternatieve aanbieders en het staat iedereen vrij om voor die te kiezen ipv Caiway :)

[ Voor 14% gewijzigd door dominition op 13-12-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik heb glasvezel iets te vroeg aangevraagd. Nu schrijft straks Ziggo en Caiway geld af, had beter even kunnen wachten tot 20 januari oid met aanvragen zodat ik niet met 2 abbo's zit. 8)7

Woensdag namelijk G100 besteld en heb het pakket nu al binnen, kan ik nog wel even digitaal tv kijken via Ziggo, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Die 16.99 wordt niet dubbel in rekening gebracht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dominition schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:25:
[...]

Doe maar niet alsof julie je aan alle regels houden, als niemand van jullie download van internet mag je wat zeggen, anders niet.
Gaat het niet om. Eerst zeg je eigenlijk dat we niet moeten zeuren want 3 kaartjes is genoeg voor een normaal huishouden en vervolgens blijk je zelf aan cardsharing te doen. Tja ... /offtopic

Schoonpa is bij de Caiway winkel in Almelo geweest vandaag. Gevraagd waarom onbeperkt bellen op glasvezel 21 euro kost en op de kabel een tientje .. antwoord "ja de jeugd wil niet meer bellen en doet alles met een mobiel". Tevens was Almelo nog niet operationeel op glasgebied volgens die beste man 8)7

Wat een faalzooi dit, zeg. Waar ik het eerst nog wel ietwat gelaten over me heen liet komen (ik bedoel, in the grand scheme of things stelt dit probleem natuurlijk niets voor) wordt nu meer en meer duidelijk wat voor bedrijf Caiway eigenlijk is. Oh ja, per februari volgend jaar gaan alle tarieven omhoog, maar neem dat ook met een buslading zout want ook dat is verteld door de leugenachtige Caiway meneer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58
Ik was net ff aan het kijken op de twente stapt over pagina en vulde een bestelling in. Ik zag dat het installatiepakket afleverdatum 12 januari is. Klopt het dat het zo lang duurt en dat ik dan pas over ga? Zou me goed uitkomen want ik wil mijn ziggo verbinding zo lang mogelijk behouden als het kan. Ik moet volgens de brief voor 21 januari over dus 12 is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregorios
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
IseT schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:08:
Ik was net ff aan het kijken op de twente stapt over pagina en vulde een bestelling in. Ik zag dat het installatiepakket afleverdatum 12 januari is. Klopt het dat het zo lang duurt en dat ik dan pas over ga? Zou me goed uitkomen want ik wil mijn ziggo verbinding zo lang mogelijk behouden als het kan. Ik moet volgens de brief voor 21 januari over dus 12 is prima :)
Dit kan zeker kloppen ik krijg pas tegen het einde van januari het pakket binnen, tot die datum blijft het ziggo signaal erop staan. Dit is mij verteld door de klantenservice van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Arfman schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:36:
Schoonpa is bij de Caiway winkel in Almelo geweest vandaag. Gevraagd waarom onbeperkt bellen op glasvezel 21 euro kost en op de kabel een tientje .. antwoord "ja de jeugd wil niet meer bellen en doet alles met een mobiel".

Wat een faalzooi dit, zeg. Waar ik het eerst nog wel ietwat gelaten over me heen liet komen (ik bedoel, in the grand scheme of things stelt dit probleem natuurlijk niets voor) wordt nu meer en meer duidelijk wat voor bedrijf Caiway eigenlijk is.
Wellicht had de beste jongen of meisje, beter kunnen zeggen:
Het onbeperkt bellen aanvullende pakket biedt via de kabel of via glasvezel inderdaad dezelfde mogelijkheden. Het reguliere tarief dat Caiway hiervoor rekent is 21 euro per maand inclusief BTW, en voor Twentse ziggo kabelinternetklanten die overstappen naar Caiway kabelinternet geeft Caiway een actiekorting van 12 euro per maand.

Deze korting is niet van toepassing op de Caiway glaspakketten, omdat de prijzen bij glaspakketten anders zijn opgebouwd. Vergelijk bijvoorbeeld:
- Alles-in-één HD plus (90 mbit/s) i.c.m. onbeperkt bellen: 54,95 p.m. + 9 p.m. = 63,95 p.m.
- Alles-in-één Glas G100 (100 mbit/s) i.c.m. onbeperkt bellen: 42.p.m + 21 p.m. = 63 p.m.
U ziet dat wie kiest voor de glasvezel variant, minder betaalt en meer snelheid krijgt, oftewel u dient de totaalpakketten te vergelijken om voor uzelf het meest gunstige aanbod te kiezen.

Heb ik hiermee uw vraag voldoende beantwoord en kan ik nog iets anders voor u betekenen?
Dat had inderdaad een veel correcter antwoord geweest.Maar je schoonpa stond op zaterdag in de winkel (de drukste dag van de week) en het was waarschijnlijk niet het moment voor zo'n uitgebreid antwoord.

En dus kwam bovenstaand antwoord eruit. Misschien niet 100% een antwoord op de vraag, maar aan de andere kant vertelt ie ook geen onwaarheden en het is een stuk korter! :P Als leidinggevende, zou ik het goed gerekend hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door davides op 14-12-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Inderdaad, want "de jeugd wil niet meer bellen en doet alles met een mobiel" is bijna hetzelfde als het (enigszins terechte maar toch ook weer niet want glasklanten worden met smartcards nog steeds keihard genaaid) antwoord wat jij geeft. Lameraden: je werkt in de retail? :+

Pagina: 1 ... 25 ... 59 Laatste