Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ook dat Caiway zijn klanten met smartcards erg in de kou laat staan op vele fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:32:
Ik vind ook dat Caiway zijn klanten met smartcards erg in de kou laat staan op vele fronten.
fiber.nl biedt wat dat betreft een goed alternatief (ja je moet je coax bekabeling vervangen door utp). Je moet weliswaar betalen voor extra settop boxen, maar je betaalt niet voor de extra tv-aansluiting, maar huur voor de settop box. Als je zelf op marktplaats een Amino op de kop tikt en aansluit, mag dat ook (van de helpdesk). Als ik na de overstap mijn dvb-c ontvangers weer kan verkopen, kost het per saldo bijna niets.

Ik heb nu een paar keer contact gehad met de fiber klantenservice (via Chat en telefoon) en tot nu toe snel en vakkundig te woord gestaan. Ik ben de fase van kwaadheid en teleurstelling over cogas wel voorbij en heb eigenlijk wel zin in de overstap.

Overigens vorige week, werd ik gebeld door iemand van Caiway: ik had me nog niet aangemeld bij Caiway. Toen ik zei dat ik naar Fiber ga, zei hij letterlijk, dat dat niet eerlijk was omdat Caiway had betaald voor de aanleg van glasvezel. Gesprek was snel afgelopen daarna. :)

[ Voor 13% gewijzigd door dennisfr op 15-12-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

dennisfr schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:28:
Overigens vorige week, werd ik gebeld door iemand van Caiway: ik had me nog niet aangemeld bij Caiway. Toen ik zei dat ik naar Fiber ga, zei hij letterlijk, dat dat niet eerlijk was omdat Caiway had betaald voor de aanleg van glasvezel. Gesprek was snel afgelopen daarna. :)
Hahahahaha :')

Mijn vriendin heeft haar veto uitgesproken, de Humaxen moeten blijven. Ik ben het ook wel met haar eens, beide zijn de afgelopen 2 jaar aangeschaft (er zou immers niets veranderen ...) en tweedehands vinden we het een te hoge afschrijving.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Arfman schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:56:
[...]

Hahahahaha :')

Mijn vriendin heeft haar veto uitgesproken, de Humaxen moeten blijven. Ik ben het ook wel met haar eens, beide zijn de afgelopen 2 jaar aangeschaft (er zou immers niets veranderen ...) en tweedehands vinden we het een te hoge afschrijving.
Grappig, ik kreeg van mijn vrouw juist de omgekeerde opdracht mee: 'het maakt mij niet uit waar we naar toe overstappen, maar Caiway wordt het niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zij heeft zoiets van "choose your battles". Ben ik wel met haar eens, maar ik ga toch een oogje houden op alternatieve aanbieders.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Waar ik nog wel van baal is dat de contractduur bij interactieve TV 12 maanden is bij Caiway. Zou dat ook graag maandelijks opzegbaar hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 15-12-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Antwoorden op kamervragen...

http://www.rijksoverheid....ezelkabel-door-caiway.pdf

Met zule vragen en antwoorden win je natuurlijk nooit een oorlog.

De overheid laat weer zien dat bedrijven belangrijker zijn dan de burgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
internet4me schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:20:
Antwoorden op kamervragen...

http://www.rijksoverheid....ezelkabel-door-caiway.pdf

Met zule vragen en antwoorden win je natuurlijk nooit een oorlog.

De overheid laat weer zien dat bedrijven belangrijker zijn dan de burgers.
Misschien in jouw gekleurde bril, maar ik vind het allemaal niet zo schokkend wat erin staat. Je zult ook vooral de klagenden horen; ikzelf ging er in de overstap naar Caiway (ook zonder glas) op vooruit t.o.v. Ziggo. Zoals de minister dus zegt, afhankelijk van het gebruikersprofiel kun je er op voor- of achteruit gaan.

En nee, ik ben geen VVD-stemmer die de belangen van bedrijven nou weer zo hoog in het vaandel heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/TCTubantia16122014-Caiway.jpg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Zitten er bij het G100 glasabonnement geen adders onder het gras? Voor 42,50 een 100mbit lijn en televisie met voldoende zenders (kijken via coax?) lijkt meer dan prima en beter dan het aanbod op de alleen de coax (twente stapt over).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Onbeperkt bellen is 2x zo duur. Smartcards kosten 2 euro per maand i.t.t. bij de kabel (gratis). Extra zenders worden pas geleverd als Ziggo van je kabel is, dat was het wel geloof ik. Oh ja, glas is een jaarcontract en kabel is maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Je kunt zonder smartcard toch ook de gangbare zenders kijken? Onze situatie is als volgt:
- Bij ziggo geen onbeperkt bellen. Vaste telefoon wordt niet veel gebruikt
- Er staat 1 TV in de woonkamer en 1 TV op mijn kamer, welke ik niet veel gebruik (nog thuiswonend, begin 2015 niet meer)
- Extra zenderpakketten zijn nu niet aanwezig

Volgens mij zijn er dan weinig punten om die G100 niet te doen. Prijs is lager en zie zo geen ernstige nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten aardig wat zenders bij Caiway achter de smartcard en dan loop je al snel achter die achterlijke beperking aan van maximaal 3 smartcards.

Het komt regelmatig voor dat in een kamer een bepaalde zender niet gezien kan worden, omdat Caiway niet voldoende smartcards verstrekt per huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik begrijp dat 1 smartcard inbegrepen is (voor beneden). Ik kan boven dan gewoon de standaard zenders bekijken zonder smartcard. Voor de rest is er geen extra TV aanwezig, 3 is dus genoeg. Ik heb nu via-via bij iemand anders op het abonnement mijn smartcard actief, met TV extra, maar ik maak er eigenlijk geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er zijn genoeg gezinnen waarbij drie smartcards niet genoeg is. Ziggo staat er niet voor niks vijf toe per huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:16:
Maar er zijn genoeg gezinnen waarbij drie smartcards niet genoeg is. Ziggo staat er niet voor niks vijf toe per huishouden.
voorzover ik weet kun je bij ziggo ook maar 3 smartcards krijgen. ;)

was vroeger 5 inderdaad maar tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 23:17
Heb het gelezen vanmorgen, gaat lekker :) Dat wordt nog wat voor mensen die naar KPN willen overstappen.
Ik wens ze veel geluk toe.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Ik denk dat de vrouw van gebruiker @dennisfr er wel opgewonden van raakt bij alleen al het zien van het logo van KPN. Dus die maakt het niet uit die wachttijden. Hoe langer hoe beter. (ZIJN ZE EIGEN WOORDEN)

Wat een off topic is dit geworden zeg. Gezeik (@Awsom) over een jaarcontract van de Entone in combi met interactief. Je praat over 6 tientjes per jaar. Hoe ga je om met je zorgverzekering, Mobiel abonn, autoverzekering enz enz..

5 Smartcards nodig haha. Tuurlijk......

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen028 op 16-12-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NoepZor schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:57:
Je kunt zonder smartcard toch ook de gangbare zenders kijken? Onze situatie is als volgt:
- Bij ziggo geen onbeperkt bellen. Vaste telefoon wordt niet veel gebruikt
- Er staat 1 TV in de woonkamer en 1 TV op mijn kamer, welke ik niet veel gebruik (nog thuiswonend, begin 2015 niet meer)
- Extra zenderpakketten zijn nu niet aanwezig

Volgens mij zijn er dan weinig punten om die G100 niet te doen. Prijs is lager en zie zo geen ernstige nadelen.
Dan maakt het inderdaad voor jou niet uit, behalve misschien het jaarcontract waar je aan vast zit (als je begin 2015 uit huis gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mijn ouders blijven gewoon wonen en hebben ook internet nodig, dus ik ga er vanuit dat dit geen probleem vormt. Ik kan het in ieder geval als optie aandragen omdat er verder geen belemmeringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
dennisfr schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:28:
[...]

Ik moest hier ff heel hard om lachen om de een of andere reden :')
Wat een held :Y)

Ik denk echt dat Caiway intern het een en ander heeft besproken met haar personeel en dat deze achterliggende gedachten erg sterk aanwezig is bij de organisatie. Bij deze held vloepte het er misschien per ongeluk uit maar dit is echt de insteek die Caiway had met deze hele actie bij Ziggo van de kabel te halen.

Caiway dacht ff makkelijk 10.000 klanten bij te schrijven op hun resultatenrekening van 2014, liep echter heel anders af dan ze hadden gehoopt :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:03
jeroen028 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:40:
Ja inderdaad 5 ja zoals bij Ziggo wel kan. Uitleg:

- 1 TV in de huiskamer
- 1 TV in onze slaapkamer
- 3 Kinderen met hun eigen TV

Maakt 5 smartcards als ik het wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mag waarschijnlijk niet besproken worden (dus ik laat details maar achterwege), maar zou je niet een soort van cardsharing binnenshuis kunnen doen naast het (uiteraard) betalen voor tv? Of een server met ontvanger/tuner plaatsen en dan tv streamen door het huis heen? Misschien een alternatief voor het gekonkel met smartcardlimieten.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 16-12-2014 21:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:21

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ja je hebt deze oplossing daarvoor wat ik al eerder had gepost: http://www.astrasat.nl/clone-set.html

In de "server" doe je 1 smartcard, en de clients kopieren de informatie van die serverkaart over wifi. 3 smartcards dus voor 125 euro.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ik denk dat de vrouw van gebruiker @dennisfr er wel opgewonden van raakt bij alleen al het zien van het logo van KPN. Dus die maakt het niet uit die wachttijden. Hoe langer hoe beter. (ZIJN ZE EIGEN WOORDEN)

Wat een off topic is dit geworden zeg. Gezeik (@Awsom) over een jaarcontract van de Entone in combi met interactief. Je praat over 6 tientjes per jaar. Hoe ga je om met je zorgverzekering, Mobiel abonn, autoverzekering enz enz..

Het gaat me niet om die 6 tientjes, maar ik zou mijn abonnement graag maandelijks opzegbaar zien, zodat (mochten er 'betere' providers komen') ik binnen een maand kan overstappen.

Als je verder nog snuggere opmerkingen hebt, meld het dan vooral niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Is er al iets bekend over SBS9 via Caiway in het oude Cogas gebied? Zowel via de kabel als via glasvezel zou ik het graag willen weten?

Iemand (misschien van Caiway zelf) die kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij praktisch alle aanbieders is de deal met SBS 9 al rond. Ziggo, UPC, KPN, Telfort, XS4all, Reggefiber, geven allemaal SBS9 door.
Wat ik gehoord heb is Caiway nog in onderhandeling.

Jullie zullen wel merken dat Caiway vaker de laatste is met zenders en dergelijk. ( geen Film 1 GO, geen HBO go) etc. Geen WIFI hotspots.

Ga daar maar alvast aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 12:08
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 06:49:
Bij praktisch alle aanbieders is de deal met SBS 9 al rond. Ziggo, UPC, KPN, Telfort, XS4all, Reggefiber, geven allemaal SBS9 door.
Wat ik gehoord heb is Caiway nog in onderhandeling.

Jullie zullen wel merken dat Caiway vaker de laatste is met zenders en dergelijk. ( geen Film 1 GO, geen HBO go) etc. Geen WIFI hotspots.

Ga daar maar alvast aan wennen.
Even hierop inhaken, wisten jullie wel dat Fiber helemaal geen Film1 pakket aanbiedt? Dus even ter verdediging van de Caiway, daar kun je wel gewoon netjes Film1 afsluiten. Dus over dat aanbod met zenders, er zijn er wel meer die niet voorop lopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr

@jeroen. Waar heb ik (en mijn vrouw) dit bovenstaande aan te danken? Als je even goed had gekeken had je gezien dat we naar fiber overstappen, dus hoezo KPN en ZE EIGEN WOORDEN? En hoezo off-topic: Fiber is/wordt glasvezel aanbieder op de Cogas glasvezel in Twente, valt volgens mij exact onder de topic titel.

Je reageert een beetje gefrustreerd jongen, zie je op tegen de kerstdagen?

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 17-12-2014 10:25 ]

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
stephankamp schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:51:
[...]

Even hierop inhaken, wisten jullie wel dat Fiber helemaal geen Film1 pakket aanbiedt? Dus even ter verdediging van de Caiway, daar kun je wel gewoon netjes Film1 afsluiten. Dus over dat aanbod met zenders, er zijn er wel meer die niet voorop lopen ;) .
Echter hoeft dat niet per-se te betekenen dat dat niet te regelen valt. Misschien is er gewoon te weinig interesse onder de klanten. Waarom dan een dikke deal sluiten voor misschien een handje vol? Heeft niets met 'voorop lopen' te maken. Als een zender interessant genoeg is om toe te voegen aan het aanbod, is dat lijkt mij zo geregeld.

Ze hebben in ieder geval wel 'gratis' HBO in het Ultrasnel AIO pakket. Scheelt toch aardig als je toch al een fan bent van films en series.

Binnenkort overigens wel meteen SBS9 bij Fiber ;)..

[ Voor 20% gewijzigd door _BLAST3R op 18-12-2014 00:21 ]

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:04
Zojuist overgestapt op Caiway. Het moest maar. :) We gaan zien wat ze kunnen betekenen.
De aanbiedingen van twente kiest zelf(toch?) waren niet interessant.

Verwijderd

Maar toch stond in Tubantia dat het storm loopt bij KPN, XS 4all en Telfort. Dat er zelfs wachttijden zijn omdat zoveel mensen niet kiezen voor Caiway.

Wachttijden bij providers door massale wegloop bij Cogas2

• Sjakie0101
  • Laatst online: 26-09 14:30
KPN heeft inmiddels dusdanig veel ADSL-klanten dat ze ook op glasvezel binnenkort beschikbaar komen in het Cogasgebied om zo deze klanten een nog beter aanbod te bieden, dit zijn de nu echt zeer sterke geruchten. Als monteurs dit gaan roepen dan zit daar zeker een kern van waarheid in.

Caiway is de strijd aan het verliezen. 10.000 aansluitingen waarvan inmiddels al ca 3.000 bezet door Fiber, ik schat een gelijk aantal door KPN en al zijn dochter/zusterbedrijven, dan nog een deel totaal iets anders en ik dank dan pas Caiway.

Ik denk dat Caiway liever 80% van de klanten had willen hebben omdat ze "de glasvezel hebben aangelegd". Nu... lekker boeiend. Twentenaren zijn niet gek!

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-12-2014 19:56 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• dennisfr
Erikrijnders schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:54:
Caiway is de strijd aan het verliezen. 10.000 aansluitingen waarvan inmiddels al ca 3.000 bezet door Fiber, ik schat een gelijk aantal door KPN en al zijn dochter/zusterbedrijven, dan nog een deel totaal iets anders en ik dank dan pas Caiway.

Ik denk dat Caiway liever 80% van de klanten had willen hebben omdat ze "de glasvezel hebben aangelegd". Nu... lekker boeiend. Twentenaren zijn niet gek!
Vanwaar komt die 10000 Erik? Cogas had in 2012, 70660 kabelaansluitingen (even googelen op Cogas jaarverslag). Het aantal aanmeldingen zal inderdaad wat lager zijn dan ingeschat, maar ik denk dat het gros van de potentiële klanten gewoon naar Caiway overstapt.

• Sjakie0101
Die 10000 lees ik overal. 70000 is potentieel, maar ik denk niet dat ziggo 70000 klanten had!

Hoe dan ook denk ik dat KPN en de zuster en dochterbedrijven gemakkelijk op 50 % zitten.

Caiway heeft echte veel minder aansluitingen dan men in hun sluwe plannetjes had verwacht.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• GE Elbert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
80.000 klanten zijn er in het cogas gebied sinds 2013
10.000 zijn al caiway klant in het cogas gebied _/-\o_
Erik heeft een hele grote duim volgens mij ?

[ Voor 24% gewijzigd door GE Elbert op 19-12-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Volgens diverse nieuwsberichten zijn er ongeveer 10.000 Ziggo abbonees in het cogas gebied.

Je kunt ten slotte ook prima een cogas aansluiting hebben en géén klant zijn van Ziggo.

Andere nieuwsberichten melden echter dat het om tienduizenden Ziggo abbonees gaat...

[ Voor 19% gewijzigd door Bobmeister op 19-12-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is Caiway de enige provider die nog geen overeenkomst heeft met SBS9.
Ziggo en KPN en Reggefiber al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:55

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:47:
Volgens mij is Caiway de enige provider die nog geen overeenkomst heeft met SBS9.
Ziggo en KPN en Reggefiber al wel.
Ach, zal toch wel een pauperzender worden :P

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat er los van. Feit is dat Caiway de laatste jaren steeds meer moeite heeft om zenders toe te voegen aan zijn aanbod, wat andere aanbieders wel lukt. Waarom nog steeds niet Eurosport 2 in HD of Travel Channel HD, BBC 3 en BBC 4 in HD of alle Film 1 kanalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Caiway garandeert personenalarm (ex-)Ziggo-klanten
Internetprovider Caiway garandeert de werking van het personenalarm voor ouderen in Twente, die van Ziggo gedwongen zijn overgestapt naar een nieuwe provider.

Enkele maanden geleden waren veel zelfstandig wonende ouderen erg ongerust toen er nog geen garantie was dat Caiway als opvolger van Ziggo ook de personenalarmering zou overnemen.

Volgens ZorgSaam Twenterand, die de ontwikkelingen op de voet heeft gevolgd, is de werking van het alarmsysteem nu 'eindelijk' gegarandeerd met een aantal technische aanpassingen en afspraken. Mensen die overgaan van Ziggo naar Caiway krijgen een nieuw modem, dat ook de alarmering ondersteunt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 18:11
Ik denk dat 95% van de Ziggo klanten gewoon over gaat naar Caiway.

laten we eerlijk zijn, ADSL is niet echt een alternatief, veel langzamer en allemaal nieuwe kastjes voor de TV
Een andere fiber leverancier kan, maar financieel vaak niet aantrekkelijk i.c.m. coax TV

Er zijn een aantal mensen die principieel niet over willen naar Caiway, maar het leeuwendeel kijkt alleen naar hun eigen portemonnee en gebruikersgemak.

De gemiddelde tweaker is natuurlijk geen gemiddelde Twentenaar.
Ik adviseer ook iedereen om naar Caiway over te gaan, omdat dit zowel financieel als praktisch de beste oplossing is.

Neemt niet weg dat Cogas/Caiway gigantisch slecht gecommuniceerd hebben over deze move.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 20-12-2014 10:51 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:50:

laten we eerlijk zijn, ADSL is niet echt een alternatief, veel langzamer en allemaal nieuwe kastjes voor de TV
Een andere fiber leverancier kan, maar financieel vaak niet aantrekkelijk i.c.m. coax TV

Er zijn een aantal mensen die principieel niet over willen naar Caiway, maar het leeuwendeel kijkt alleen naar hun eigen portemonnee en gebruikersgemak.

Ik adviseer ook iedereen om naar Caiway over te gaan, omdat dit zowel financieel als praktisch de beste oplossing is.

Neemt niet weg dat Cogas/Caiway gigantisch slecht gecommuniceerd hebben over deze move.
Deze stelling klopt niet. Fibernl krijgt steeds meer klanten. KPN is letterlijk overdonderd met aansluitverzoeken. Caiway heeft een handjevol klanten die na de actie periode ook gewoon overstappen op een andere provider. Caiway heeft zaken gewoon niet op orde. Er zijn te veel zaken die tov andere providers niet geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Weet iemand of het mogelijk is 1 maand contract af te sluiten bij Caiway? Omdat eind januari glasvezel hier pas in de meterkast ligt. Ik kan op de website van Caiway niets vinden. Zodra er glasvezel is wil ik direct overstappen op Fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Laatst online: 19:12
sweebee schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:52:
Weet iemand of het mogelijk is 1 maand contract af te sluiten bij Caiway? Omdat eind januari glasvezel hier pas in de meterkast ligt. Ik kan op de website van Caiway niets vinden. Zodra er glasvezel is wil ik direct overstappen op Fiber.
Nee, jaarcontract ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Heb ook even gemaild en al redelijk snel een reactie gekregen. Voor de mensen in Twente geld een maand contract.
Onze kabelabonnementen binnen de ''Twentestaptover'' actie zijn per maand opzegbaar. U gaat dus een abonnement aan voor onbepaalde tijd met vanaf datum ingang een opzegtermijn van 1 maand. In uw geval zou ik dus opzeggen op het moment dat u signaal heeft.
Voor de volledigheid deel ik u mede dat dit niet geldt voor de glasvezelabonnementen, dat zijn jaarabonnementen.

Met vriendelijke groet,
Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Wat sweebee zegt klopt.

Onder de aanvullende actievoorwaarden op twentestaptover.nl staat dit uitgelegd onder punt 1.
Het abonnement voor het Alles-in-1 HD Basis, Alles-in-1 HD Plus en Alles-in-1 HD Extra wordt voor een periode van één maand aangegaan. Het abonnement is maandelijks opzegbaar met inachtneming van een periode van één maand.
Vriendelijke groeten,

Caiway Webcare

^NL

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
sweebee schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:49:
Heb ook even gemaild en al redelijk snel een reactie gekregen. Voor de mensen in Twente geld een maand contract.

[...]
Nevermind, las het verkeerd.

Kabel is idd maandelijks, glas jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:48
Grolsch schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:50:

Dit. Dit vertel ik ook tegen iedereen die mij om advies vraagt. Ik heb zelf nu 2 maand G100 en het bevalt me perfect. Net wat jij zegt, het is gewoon de beste prijs / kwaliteit verhouding en zeker als je via coax tv wilt kijken de enige optie, maar idd jammer dat het zo jammerlijk amateuristisch is medegedeeld.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Erikrijnders schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:39:
[...]

Deze stelling klopt niet. Fibernl krijgt steeds meer klanten. KPN is letterlijk overdonderd met aansluitverzoeken. Caiway heeft een handjevol klanten die na de actie periode ook gewoon overstappen op een andere provider. Caiway heeft zaken gewoon niet op orde. Er zijn te veel zaken die tov andere providers niet geregeld zijn.
Dat noem ik nog eens een lekker onderbouwde post.

Allemaal onderbuik gevoelens van jou, niet onderbouwd met enige bron vermelding.

Wat is volgens jou de beste oplossing voor een "default" ziggo.nl gebruiker die wil internetten en tv wil kijken voor een laag bedrag per maand zonder alle kabels in huis te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij, vijf smartcards mogelijk maken per abonnement. Zorgen voor HBO Go en Film 1 Go. Alle HD kanalen doorgeven van HBO en Film 1 op de coaxkabel. Nederlands geluid bij Eurosport 2 . Wil je nog meer voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Je blijft maar zeiken over die 5 smartcard. Voor 98% vd abonees is dat totaal geen reden. De meeste abonees kunne prima uit de voeten met max 3 smartcards. Niet iedereen heeft een smarttv met 2 decoders ingebouwd 4320p. Hoeveel abonees hebben HBO en Film 1? De doorsmee abonnee heeft voldoende aan internet en 3 smartcards. En het basispakket wordt ongecodeerd doorgegeven dus daar heb je geen smartcard voor nodig. Die paar procent die met dat niet uitkomen stappen maar over. En nee daar heb je ook geen smartcards maar mag je gelijk een digitale decoder huren. Ofdat je daar op zit te wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:16:
Volgens mij, vijf smartcards mogelijk maken per abonnement. Zorgen voor HBO Go en Film 1 Go. Alle HD kanalen doorgeven van HBO en Film 1 op de coaxkabel. Nederlands geluid bij Eurosport 2 . Wil je nog meer voorbeelden?
Zoals aangegeven is dit niet echt een "gemiddelde" ziggo klant.

En welke aanbieder kan dit wel bieden voor hetzelfde geld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal zien dat de andere aanbieders zich verder door ontwikkelen dan Caiway.

Je kan je kop wel in het zand blijven steken, maar daar help je Caiway ook niet mee.

Steeds meer mensen stappen over naar andere aanbieders in de toekomst omdat Caiway achter de feiten aan blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@migow wat een hoop onzin zet jij hier bij elkaar zeg... jij vindt dit misschien niet belangrijk, maar om nu 98% van de klant en hier ook onder te scharen raakt kant nog wal, gaat erom dat caiway een enorme stap terug is vergeleken met ziggo terwijl men wel min of meer hetzelfde moet gaan betalen, hier in borculo is ook voor ons beslist dat we caiway in onze strot gedrukt kregen terwijl we ziggo hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:24:
[...]

Dat noem ik nog eens een lekker onderbouwde post.

Allemaal onderbuik gevoelens van jou, niet onderbouwd met enige bron vermelding.

Wat is volgens jou de beste oplossing voor een "default" ziggo.nl gebruiker die wil internetten en tv wil kijken voor een laag bedrag per maand zonder alle kabels in huis te vervangen?
Even de feiten op een rij:
- Smartcards max 3 ipv 5 bij Ziggo. Wanneer dit werkelijk maar gaat om 2% van alle abonnees dat zou Caiway dit toch zo moeten kunnen regelen? Waar praten we dan over? En dan ook nog een betalen voor de kaarten! Dat vind ik persoonlijk het toppunt! Die zijn bij alle providers gratis.
- Fox Sports had ik bij Ziggo allemaal in HD en 6 kanalen (en dat kan bij meer providers inmiddels) helaas Caiway heeft dat (nog niet) en ook nog maar 5 kanalen. Terug bij af dus. Weer Engels voetbal in analoge kwaliteit ?
- Fox Sports Go niet leverbaar bij Caiway, alle andere providers allemaal wel geregeld
- Film1, HBO, ook geen GO en geen HD
- Email gaat via POP ipv IMAP. Dat deden alle andere providers 10 jaar geleden en die zijn er allemaal 5 jaar geleden al vanaf gestapt omdat dit niet meer iets in wat in deze moderne tijd gewenst is.
- Interactieve televisie niet mogelijk via COAX.
- In het Cogasgebied kan Caiway via COAX wel de internetsnelheid leveren die gewenst is tov Ziggo omdat daar constant het netwerk is geupgrade... je schrikt echter van de snelheden elders in het land op het Caiway-netwerk.
- SBS 9 is bij alle providers al rond en in HD, bij Caiway als het zo door gaat tegen de kerst volgend jaar nog niet en dan nog in SD.
- Geen ingebouwde router in het kabelmodem. Caiway gebruikt het systeem dat 5 jaar terug wordt gebruikt met een aparte router.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-12-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway zou gewoon door de achterstand van zijn producten veel lagere tarieven moeten rekenen. Caiway maakt zich met de internetsnelheden in de rest van zijn gebied op de coaxkabel gewoon belachelijk !!!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, vanmiddag ook maar de overstap geregeld. 90/9 abbo met tv extra en 3 smartcards. Het moet maar, volgend jaar maar eens kijken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
@Erikrijnders,

Het is een vaststaand feit dat Ziggo van de kabel afgaat.
Dit feit is niet meer te veranderen, hoe oneerlijk het ook is.

Van de mogelijkheden welke overblijven is Caiway voor 98% van de mensen de beste optie.

Dus je kunt hier nog maanden over blijven klagen, dit gaat toch niet veranderen.
Je kunt beter je energie in positieve zaken stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Ik zie dat niet als klagen, maar meer als informeren. Veel cogas klanten (inclusief de betrokken partij-en) denken dat alles goed geregeld is. Helaas is dat niet zo. Zo een forum als dit is dan juist het medium om misstanden door te geven en aan te geven waar je op achteruit gaat. En waar je op voorruit gaat...dat laatste is helaas klein. Ervaringsdeskundige..

De misstanden moeten worden doorgegeven. Anders blijft men verkeerd geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op maandag 22 december 2014 @ 07:50:
@Erikrijnders,

Het is een vaststaand feit dat Ziggo van de kabel afgaat.
Dit feit is niet meer te veranderen, hoe oneerlijk het ook is.

Van de mogelijkheden welke overblijven is Caiway voor 98% van de mensen de beste optie.

Dus je kunt hier nog maanden over blijven klagen, dit gaat toch niet veranderen.
Je kunt beter je energie in positieve zaken stoppen :)
Je mag me best allerlei zaken in de mond leggen. Ik loop niet te klagen, de punten die ik in mijn laatste post uiteenzet heb ik nota bene op jouw verzoek geplaatst omdat je vond dat ik ongefundeerd mijn mening gaf. Nu vraag ik je....

Ik zet bovendien uiteen dat Caiway zeker niet voor 98% van de mensen de oplossing is, sterker nog het blijkt gewoon dat Caiway aanmerkelijk veel minder aanmeldingen heeft gehad en dat Fiber NL en KPN sterk hebben geprofiteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-12-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Erikrijnders schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:35:
[...]

Je mag me best allerlei zaken in de mond leggen. Ik loop niet te klagen, de punten die ik in mijn laatste post uiteenzet heb ik nota bene op jouw verzoek geplaatst omdat je vond dat ik ongefundeerd mijn mening gaf. Nu vraag ik je....
Op de oorspronkelijke vraag heb ik van jou nog geen antwoord gehad:
Ik vroeg helemaal niet wat jouw punten waren, ik vroeg aan jou wat voor de meeste mensen de beste (betaalbare) optie was, en toen kwam jij met een "klaaglijst" wat er minder is aan Caiway als aan Ziggo.
Ik zet bovendien uiteen dat Caiway zeker niet voor 98% van de mensen de oplossing is, sterker nog het blijkt gewoon dat Caiway aanmerkelijk veel minder aanmeldingen heeft gehad en dat Fiber NL en KPN sterk hebben geprofiteerd.
De punten die jij noemt zijn voor 98% van de mensen geen "probleem" punten.
Denk je dat de gemiddelde Twentenaar het verschil weet tussen POP en IMAP :?

Ik weet ook geen harde cijfers, maar hoeveel ziggo klanten in Twente zullen een aanvullend zenderpakket hebben :? Ik verwacht nog geen 25%, en dan heeft 75% van de gebruikers dus voordeel dat er straks helemaal geen smartcard meer nodig is ;) (glas is niet half leeg, maar half vol :P )

En wederom, wat is jouw bron van "aanmerkelijk minder aanmeldingen" en "sterk geprofiteerd" :?

En dat mensen over gaan naar Fiber heeft helemaal niets te maken met het feit dat Cogas Ziggo van de lijn heeft gedrukt, maar met het feit dat er sinds kort fiber ligt.

De klanten die nu naar fiber toegaan zouden dit ook gedaan hebben op het moment dat Ziggo was blijven leveren.

Maar nogmaals, laten we als feit aannemen dat Ziggo definitief voorbij is in Twente ( :/ :| :-( ) wat is dan volgens jou de juiste beslissing voor de gemiddelde Twentenaar :?

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 22-12-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:49:
[...]

Op de oorspronkelijke vraag heb ik van jou nog geen antwoord gehad:

[...]

Ik vroeg helemaal niet wat jouw punten waren, ik vroeg aan jou wat voor de meeste mensen de beste (betaalbare) optie was, en toen kwam jij met een "klaaglijst" wat er minder is aan Caiway als aan Ziggo.

[...]

De punten die jij noemt zijn voor 98% van de mensen geen "probleem" punten.
Denk je dat de gemiddelde Twentenaar het verschil weet tussen POP en IMAP :?

Ik weet ook geen harde cijfers, maar hoeveel ziggo klanten in Twente zullen een aanvullend zenderpakket hebben :? Ik verwacht nog geen 25%, en dan heeft 75% van de gebruikers dus voordeel dat er straks helemaal geen smartcard meer nodig is ;) (glas is niet half leeg, maar half vol :P )

En wederom, wat is jouw bron van "aanmerkelijk minder aanmeldingen" en "sterk geprofiteerd" :?

En dat mensen over gaan naar Fiber heeft helemaal niets te maken met het feit dat Cogas Ziggo van de lijn heeft gedrukt, maar met het feit dat er sinds kort fiber ligt.

De klanten die nu naar fiber toegaan zouden dit ook gedaan hebben op het moment dat Ziggo was blijven leveren.

Maar nogmaals, laten we als feit aannemen dat Ziggo definitief voorbij is in Twente ( :/ :| :-( ) wat is dan volgens jou de juiste beslissing voor de gemiddelde Twentenaar :?
Ik vind prima dat je met mij een discussie aan wilt gaan. Onderbouw eerst zelf maar die 98% dan praten we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Die 98% is gebaseerd op mijn eigen ervaringen (vrienden en familie).

Wat gewoon niet leuk is, is dat je moet overstappen.

Een mens is een mens, en elke verandering voelt als een achteruitgang.

Maar laten we die 98% dan eens veranderen naar 90% :?

Maar jij beweert dat er meer mensen zijn overgestapt naar Fiber en KPN als naar Caiway, en dat geloof ik gewoon niet, want ik ken bijna niemand die vanwege einde Ziggo is overstapt naar een andere provider, omdat het alternatief (KPN via koper, of fiber) voor de meeste mensen geen alternatief is omdat het 1. duurder is, 2, alle kabels voor TV moeten vervangen worden.

Ik heb 1 á 2 personen gesproken die uit principe cogas/caiway eruit gegooid hebben, en daar extra €€'s en moeite voor over hebben omdat ze zich genaaid voelen.

Ik ken wel mensen die zijn overgestapt naar Fiber, maar dat zouden ze ook gedaan hebben als Ziggo was gebleven.

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 22-12-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Laatst online: 18:39
Ik denk dat veel mensen die overstappen op ADSL/VDSL en in mindere mate Fiber zicht niet realiseren wat de consequenties kunnen zijn.

- externe decoder voor elke TV
- mogelijk andere bekabeling of WLAN / Powerline (extra punt van storing)
- slechtere beeldkwaliteit, met name HD
- internetsnelheid is een rad van fortuin
- als je pech hebt loopt de hele migratie in het honderd

Mensen die nu nog niet doorhebben dat ze geen e-mailadres van de provider moeten gebruiken zijn dommer dan een ezel. Maak een gmail account aan, kun je met IMAP en POP3 gebruiken.

Tot nu toe raad ik iedereen aan om bij Caiway te blijven. De prijzen zijn het eerste jaar heel redelijk. Je kunt later nog in alle rust besluiten over te stappen, omdat je toch per maand kunt opzeggen.

Ik ben zelf trouwens al meer dan een half jaar geleden overgestapt op Caiway glasvezel, en tot nu toe geen serieuze klachten.

In mijn kristallen bol zie ik trouwens het volgende: Over een paar jaar neemt Liberty Global CIF+Caiway over, het glasvezel netwerk wordt doorverkocht aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Fiber Nederland schreef op 22-12-2014 om 15:16:
> Dat is goed nieuws voor u!
>
> Beste ......................
>
> Inmiddels hebben 2.500 Twentenaren zich ingeschreven bij ons. Gelukkig is iedereen nu nog op tijd voordat Ziggo van de de kabel gaat. Maar het is belangrijk dat u wel snel de knoop doorhakt. Wellicht heeft u onze krânt in de bus gehad, zodat u ook rustig alles kunt doorlezen en vergelijken.
>
> € 120,- korting en dubbele internetsnelheid voor iedereen!
> Iedereen ontvangt door het bereiken van dit aantal nu het eerste jaar 120 euro korting èn dubbele internetsnelheid, maar bij meer inschrijvingen wordt de korting beter:
>
> • Bij 3.000 inschrijvingen krijgt u 3 maanden gratis het onbeperkt bellen vast & mobiel pakket.
> • Bij 3.500 inschrijvingen krijgt u 3 maanden gratis een TV pakket naar keuze.
>
> Meldt nu snel aan via www.fiber.nl/twente en profiteer van alle kortingen die we tot 1 januari nog hebben.
> Met vriendelijke groet,
>
> Team Fiber Nederland
> Uitschrijven voor deze nieuwsbrief? Wijzig uw nieuwsbrief voorkeuren.
> Nee joh! Dat zou toch zonde zijn?
>
> Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten zijn de desbetreffende algemene- en/of actievoorwaarden van toepassing.
> Copyright © 2014 Fiber Nederland. Alle rechten voorbehouden.
> Biedt Fiber NL ook analoge televisie?

Nee. Dit kan alleen via het oude kabelnetwerk. Daar is slechts 1 aanbieder actief. Tot 2015 is dat Ziggo, daarna Caiway. De kabel is niet open voor andere aanbieders zoals wij. Wilt u analoog blijven kijken dan bent u gebonden aan Caiway. U kunt natuurlijk ook alleen TV bij hen afnemen en internet & bellen bij
Ps: 17 euro komt er nog bij voor de kabel tv abonement !!!! via Caiway (bij Caiway Inclusief )
AL MET AL DUS DUURDER !!!!!!!!!!!
Ingeschreven is wat anders dan al klant zijn :O

[ Voor 12% gewijzigd door GE Elbert op 22-12-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Grolsch schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:49:

Ik wil niet voor anderen spreken, maar in mijn geval is het verdwijnen van Ziggo zeer zeker wel de reden van overstappen!

Mij valt op dat veel mensen er van uit gaan dat aanvankelijk alleen Caiway beschikbaar is op glasvezel. Dat werd eerder ook zo meegedeeld en is blijkbaar goed blijven hangen. Mensen weten niet dat ze in 1 x kunnen overstappen van Ziggo naar Fiber.

Overigens verwacht ik dat Caiway ook veel klanten over de streep trekt, door ze persoonlijk te benaderen mbv de klantgegevens die ze van Ziggo hebben ontvangen. Mag Ziggo die gegevens waaronder blijkbaar ook mijn mobiele nummer trouwens zomaar aan een andere partij overhandigen?

[ Voor 33% gewijzigd door dennisfr op 22-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Natuurlijk is het voor sommige mensen een reden om over te stappen.

Maar als ziggo gewoon was blijven kabelen in twente waren er nog steeds mensen over gestapt naar fiber.

Veel van deze overstappers waren anders ook wel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
GE Elbert schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:22:
Ps: 17 euro komt er nog bij voor de kabel tv abonement !!!! via Caiway (bij Caiway Inclusief )
AL MET AL DUS DUURDER !!!!!!!!!!!
Ingeschreven is wat anders dan al klant zijn :O
Hoezo 17 Euro erbij? Je coax aansluiting gebruik je niet meer dus die kun je gewoon opzeggen hoor.TV signaal gaat via glasvezel, dus geen kabel TV abo nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisfr op 22-12-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Dan heb je voor extra tv's elk een extra ontvanger nodig (Setup Box) bij Fiber ,of zie ik dat verkeerd ?
loopt dan aardig in de kosten :X
De Bitrates van je TV gaan van je internet Bitrates af 8)7
BIJ Caiway G200 is een poort 1 voor internet en poort 2 voor IP TV (geen verlies in snelheid)
Daar naast heb je nog digitaal en analoog via de coax ongecodeerd o<:)

[ Voor 68% gewijzigd door GE Elbert op 22-12-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
En nieuwe kabels trekken, want dat moet dan ethernet zijn ;)

Je moet er wat voor overhebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Heb sinds 4 maanden G200 van Caiway met entone ontvanger en bevalt Uitstekend
snelheid altijd boven de 200 Mbit + prima beeld ,beter dan ziggo
de andere TV"s digitaal en analoog krijg ik via de coax kabel ,daar kan ik mijn overige tv's op
aansluiten (signaal van Caiway is ongecodeerd) alleen bij exra paketten smartcard nodig :)

[ Voor 40% gewijzigd door GE Elbert op 23-12-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 22:57
Ik ga ook naar Caiway Coax pakket.
Zelfde apparatuur + kabels kan ik blijven gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door Isane op 22-12-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ik ga waarschijnlijk naar Caiway G400. Enige goede optie momenteel.

Geruchten over KPN etc zijn allemaal heel mooi, maar daar koop ik niks voor.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vergeet niet dat bij Caiway ook de COAX er op den duur uit gaat. Dat draden trekken komt er toch van.

Verder heb ik de pakketten bij Fiber doorgerekend en deze zijn zeer scherp geprijsd.
Die verdubbelaar kun je in het tweede jaar ook voor een gering bedrag afkopen.
Die tweede mediabox is inderdaad niet gratis, maar de eerste met interactiviteit van Caiway ook niet.

De bedragen die je aan Caiway betaald vervallen geheel. Je kijkt bij Fiber alleen via glasvezel.

Het grote voordeel bij Fiber is de dubbele snelheid en goede mediaboxen. Ze zijn doorgaans snel met nieuwe zenders en daar waar mogelijk de zender ook gelijk in HD.

Persoonlijk heb ik eerst voor het HD pakket van Caiway gekozen. Gewoon omdat dit nu even de goedkoopste is en geen huur van smartcards. Ik ga nu voorzichtig 2015 afwachten tot er mee aanbieders komen op glas. En die gaan er komen.... KPN komt waarschijnlijk in januari ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Erikrijnders schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:58:
Vergeet niet dat bij Caiway ook de COAX er op den duur uit gaat. Dat draden trekken komt er toch van.
Bron? Dit is puur een gerucht.
Verder heb ik de pakketten bij Fiber doorgerekend en deze zijn zeer scherp geprijsd.
Zeer scherp maar alsnog aanzienlijk duurder dan Caiway zeker?
Die verdubbelaar kun je in het tweede jaar ook voor een gering bedrag afkopen.
Bron? Welk gering bedrag?
Die tweede mediabox is inderdaad niet gratis, maar de eerste met interactiviteit van Caiway ook niet.

De bedragen die je aan Caiway betaald vervallen geheel. Je kijkt bij Fiber alleen via glasvezel.

Het grote voordeel bij Fiber is de dubbele snelheid en goede mediaboxen. Ze zijn doorgaans snel met nieuwe zenders en daar waar mogelijk de zender ook gelijk in HD.

Persoonlijk heb ik eerst voor het HD pakket van Caiway gekozen. Gewoon omdat dit nu even de goedkoopste is en geen huur van smartcards. Ik ga nu voorzichtig 2015 afwachten tot er mee aanbieders komen op glas. En die gaan er komen.... KPN komt waarschijnlijk in januari ??
Geruchten ...

KPN gaat niet eerst iedereen laten kiezen, en daarna zelf bekendmaken dat ze hier op de glasvezel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Telecomaanbieder KPN blaast de begin mei 2011 aangekondigde overname van kabelbedrijf Caiway af. Aanleiding zijn de bezwaren van de Nederlandse Mededinginsautoriteit NMa tegen de overname. KPN zou met de aankoop van Caiway regionaal een te groot marktaandeel krijgen op het terrein van digitale televisie, internet en telefonie. Het kabelbedrijf is eigendom van het investeringsfonds Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund (CIF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
GE Elbert schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:00:
Telecomaanbieder KPN blaast de begin mei 2011 aangekondigde overname van kabelbedrijf Caiway af. Aanleiding zijn de bezwaren van de Nederlandse Mededinginsautoriteit NMa tegen de overname. KPN zou met de aankoop van Caiway regionaal een te groot marktaandeel krijgen op het terrein van digitale televisie, internet en telefonie. Het kabelbedrijf is eigendom van het investeringsfonds Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund (CIF).
KJlopt dat was toen. De wereld veranderd. Nu Caiway ook Glas levert en daar voldoende concurrentie is zal de NMA hier anders naar kijken. Bovendien had ik het niet over een overname, Per januari gaat KPN aankondigen dat ze glasvezel aanbieden op het Cogasnetwerk volgens de zeer sterke geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Awsom schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:19:
[...]

Bron? Dit is puur een gerucht.

[...]

Zeer scherp maar alsnog aanzienlijk duurder dan Caiway zeker?

[...]

Bron? Welk gering bedrag?

[...]

Geruchten ...

KPN gaat niet eerst iedereen laten kiezen, en daarna zelf bekendmaken dat ze hier op de glasvezel komen.
a) Het is geen gerucht dat alle Coax binnen nu en een aantal jaren zal verdwijnen, dat is een feit. Dat is nu eenmaal de vooruitgang.
b) Wie de pakketten van Fiber goed bestudeerd komt tot de conclusie dat ze zeer scherp geprijsd zijn. Dat hoef ik hier niet nog eens aan te tonen, kwestie van rekenen
c) Voor enkele euro's kun je de verdubbelaar bij Fiber ook na een jaar handhaven, bron is Fiber zelf. Stap eens naar binnen bij hun in de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Coax verdwijnt? Dan gaat ziggo dus de boot missen? Zij bieden nl. Alleen via de kabel hun diensten aan. Geloof je hetzelf? Coax wordt de komende jaren gewoon doorontwikkeld en er zijn dan veel hogere snelheden mee te halen.

Als je pakketten van fiber bekijkt dan gaat dat wellicht op bij 1 tv, maar als je meerdere tv's in huis hebt dan moet je ook meerdere iptv decoders erbij gaan huren en loopt de prijs ook op.

Heb je dat zwart op wit staan dat het maar enkele euro's kost na het 1e jaar? Ze beloven zoveel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
GE Elbert schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:31:
Dan heb je voor extra tv's elk een extra ontvanger nodig (Setup Box) bij Fiber ,of zie ik dat verkeerd ?
loopt dan aardig in de kosten :X
De Bitrates van je TV gaan van je internet Bitrates af 8)7
Bij Caiway G200 is een poort 1 voor internet en poort 2 voor IP TV (geen verlies in snelheid)
Daar naast heb je nog digitaal en analoog via de coax ongecodeerd o<:)
Voor een extra TV heb je inderdaad een extra Setop Box nodig. Ik heb een Amino M540 (met HDD) gekocht op Marktplaats voor 85 Euro. Ik verwacht mijn Humax 5100C en Smit CI+ kaart te verkopen voor ongeveer hetzelfde, misschien wat minder, maakt ook niet uit.

Waarom zouden de TV bitrates van je internetsnelheid afgaan? Dat kan ik nergens vinden? Als je interne netwerk maar snel genoeg is (lees Gigabit), heeft dat volgens mij geen invloed hoor. Voordeel is juist dat je geen verschillende Ethernet kabels door je huis hoeft te trekken.

Mijn huidige situatie is als volgt:
Ziggo Alles-in-1 Plus (90/9) met TV Plus, op twee tv's. Dit wil ik in de nieuwe situatie ook graag. Als ik de opties vergelijk, kom ik tot het volgende:

Caiway Coax
12 x39,95 Caiway Alles-In-1HD (90/9)
10 x 9,95 TV Plus
Samen 578.9 voor het 1e jaar (2e jaar 778,80)

Fiber
12*44,95 Alles-In-1 Twente Snel (100/100) incl. TV plus
Samen 539,40 voor het 1e jaar (2e jaar 659,40)

Caiway Glasvezel
12 * 42,50 Caiway G100 (100/100)
10 * 11,00 TV Pluspakket
Samen 620 voor het 1e jaar (2e jaar 642)

Voor zover ik kan zien, is Fiber voor mij inderdaad de beste oplossing. (ik laat de verdubbeling het 1e jaar naar 200 Mbps en 3 maanden gratis bellen naar vast en mobiel nog even buiten beschouwing) .

Ja, ik moet de Coax-kabel naar boven vervangen door een Ethernet kabel, maar dit is best te doen. Aanschaf extra Setop-Box heb ik ook even buiten beschouwing gelaten (zie bovenaan).

Naar mijn mening is het gewoon afhankelijk van je eisen pakket, wat voor jou de beste en goedkoopste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dennisfr schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:30:
[...]

Voor een extra TV heb je inderdaad een extra Setop Box nodig. Ik heb een Amino M540 (met HDD) gekocht op Marktplaats voor 85 Euro. Ik verwacht mijn Humax 5100C en Smit CI+ kaart te verkopen voor ongeveer hetzelfde, misschien wat minder, maakt ook niet uit.

Waarom zouden de TV bitrates van je internetsnelheid afgaan? Dat kan ik nergens vinden? Als je interne netwerk maar snel genoeg is (lees Gigabit), heeft dat volgens mij geen invloed hoor. Voordeel is juist dat je geen verschillende Ethernet kabels door je huis hoeft te trekken.

Mijn huidige situatie is als volgt:
Ziggo Alles-in-1 Plus (90/9) met TV Plus, op twee tv's. Dit wil ik in de nieuwe situatie ook graag. Als ik de opties vergelijk, kom ik tot het volgende:

Caiway Coax
12 x39,95 Caiway Alles-In-1HD (90/9)
10 x 9,95 TV Plus
Samen 578.9 voor het 1e jaar (2e jaar 778,80)

Fiber
12*44,95 Alles-In-1 Twente Snel (100/100) incl. TV plus
Samen 539,40 voor het 1e jaar (2e jaar 659,40)

Caiway Glasvezel
12 * 42,50 Caiway G100 (100/100)
10 * 11,00 TV Pluspakket
Samen 620 voor het 1e jaar (2e jaar 642)

Voor zover ik kan zien, is Fiber voor mij inderdaad de beste oplossing. (ik laat de verdubbeling het 1e jaar naar 200 Mbps en 3 maanden gratis bellen naar vast en mobiel nog even buiten beschouwing) .

Ja, ik moet de Coax-kabel naar boven vervangen door een Ethernet kabel, maar dit is best te doen. Aanschaf extra Setop-Box heb ik ook even buiten beschouwing gelaten (zie bovenaan).

Naar mijn mening is het gewoon afhankelijk van je eisen pakket, wat voor jou de beste en goedkoopste oplossing is.
Als ik even doorreken zou je met extra settop-box nog steeds goedkoper uit zijn.

Wat betreft Ziggo: ook deze partij zal op den duur gewoon gaan toetreden tot glasvezel. Op dit moment is de concurrentie nog wel te doen, straks niet meer. COAX heeft alleen al qua tv dusdanig veel beperkingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Klopt inderdaad, zo gebruik ik alleen basic internet (30Mbit), geen telefoon, en ED live keuze pakket.

Op dit moment betaal ik:

16.55 vast kosten Caiway (cogas)
22,00 Ziggo internetten Z1
17,95 ED live

Is 56,50 per maand (678 per jaar)

Bij Caiway ga ik betalen:

29.95 Alles in 1 HD basis excl. Telefonie
17.95 ED live

Is 47,90 per maand (574,80 1e jaar)

Bij Fiber.nl zou ik betalen

44.95 per maand
10,00 per maand ivm verplichte interactieve TV
17,25 per maand EDL

Is 72,20 per maand (926.40 per jaar)
+ 148,95 eenmalige kosten. (excl. kosten voor in totaal 3 ontvangers)

Ziggo was per jaar = 678 EURO
Caiway kost 1e jaar= 574,80 EURO
Fiber kost 1e jaar = 1075,35 EURO

Voor mij is het duidelijk wat te kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Erikrijnders schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:45:
[...]

Als ik even doorreken zou je met extra settop-box nog steeds goedkoper uit zijn.

Wat betreft Ziggo: ook deze partij zal op den duur gewoon gaan toetreden tot glasvezel. Op dit moment is de concurrentie nog wel te doen, straks niet meer. COAX heeft alleen al qua tv dusdanig veel beperkingen....
Een Amino A140 is op marktplaats al voor een paar tientjes te koop, dus huren voor 4,95/mnd is zonde.

Kijk eens naar de prijzen in het 2e jaar, dan is coax (in mijn situatie) totaal oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 07:48
Maar Erik, niet om het een of ander, zet JIJ nou eens hier een kostenvergelijking voor de gemiddelde gebruiker. En dan liefst iemand die nu het middelste alles-in-1 pakket heeft van Ziggo, 3 tv's (woonkamer, keuken, 1 slaapkamer) en laten we voor de gein Fox Sports pakket erbij pakken.

Wat beveel jij ze aan en met welke vergelijking doe je dat? Kom nou eens met een berekening en niet met wat je allemaal mist bij Caiway.

Mocht je het allemaal wel willen meenemen in je berekening, bereken je dan ook even het aantal uren + kosten voor het trekken van de ethernetkabel voor de 2e en eventueel 3e tv? Daar hoor ik je namelijk nergens over. (Ook wanneer iemand niet beschikt over een kennis ibv een kabel+connectoren).

Er zitten toch geen fouten in hoe Grolsch de berekening maakt? Deze lijkt me namelijk zeer representatief voor de gemiddelde Ziggo gebruiker, ik zou dan niet kunnen snappen waarom iemand dan naar Fiber zou gaan, immers, geld besparen is vaak belangrijker als rancune.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Grolsch schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:01:
Klopt inderdaad, zo gebruik ik alleen basic internet (30Mbit), geen telefoon, en ED live keuze pakket.

Op dit moment betaal ik:

17,95 ED live

17.95 ED live

44.95 per maand
17,25 per maand EDL

Jou berekende prijs bij Fiber valt wel hoog uit, ik wil niet in discussie met je maar ik heb wel wat vragen:
-waarom kies je bij Caiway het goedkoopste pakket en bij Fiber niet (er is ook een 50/50 pakket voor 34,95)
- vanwaar die 10/mnd voor verplichte interactieve tv? Dat is bij Fiber gratis volgens mij.
- waar komt die 148,95 eenmalige kosten vandaan? Buiten 49 Euro borg voor de router vind ik niks.
- een ontvanger krijg je gratis dus dan zou je er nog twee extra moeten aanschaffen.

Nogmaals: ik wil niet jouw ongelijk aantonen, waarschijnlijk is coax voor jou nog steeds de beste optie, maar ik ga overstappen naar Fiber en benieuwd of ik misschien iets over het hoofd zie.

[ Voor 5% gewijzigd door dennisfr op 23-12-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Grolsch kijkt volgensmij op https://www.fiber.nl/bestel/ en niet op http://www.fiber.nl/twente

[ Voor 11% gewijzigd door Bobmeister op 23-12-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Klopt als een bus, had niet gezien dat fiber een speciale aanbieding had voor twente.

@Vince, heb ik erik al 3x gevraagd, krijg je geen zinnig antwoord op, ik verwacht dat hij met een vergelijkingslijst komt tussen appie hein en de c1000 komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Grolsch schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:27:
Klopt als een bus, had niet gezien dat fiber een speciale aanbieding had voor twente.

@Vince, heb ik erik al 3x gevraagd, krijg je geen zinnig antwoord op, ik verwacht dat hij met een vergelijkingslijst komt tussen appie hein en de c1000 komt ;)
Ja maar beste Grolsch, je vergelijkt toch ook appels met peren: je pakt wel het speciale Twente aanbod van Caiway, maar die van Fiber niet. Als je even kijkt naar het 'normale' Caiway coax abonnement voor het niet-cogas gebied zou jij ook wel bedenken. Ik stel voor dat jij dan je bovenstaande berekening ook overnieuw doet met de juiste prijzen.

Verder nergens om, maar ik vind dat er, al dan niet met opzet, veel onterechte beweringen worden gedaan over Fiber.

[ Voor 6% gewijzigd door dennisfr op 24-12-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
Maar dennisfr gelden die onterechte beweringen over caiway ook niet dan? Heb al jaren caiway gehad via coax en nu ruim 1 jaar via glasvezel en ik vind het top. TV signaal is haarstrak en internetsnelheid (zeker via glasvezel) is gewoon wat ze beloven en zelfs iets erboven. Maar ik denk dat iedere abonnee zijn/haar situatie zelf moet bekijken en bepalen wat zij doen. Maar als je niet veeleisend bent en genoeg hebt aan max 3 smartcards het product van caiway nog niet zo slecht is. Elke provider heeft zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dennis, daar heb je ook gelijk in, maar kan ff lastig nieuwe berekening maken (geen pc bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:01:

Op dit moment betaal ik:

17,95 ED live

17.95 ED live

44.95 per maand
17,25 per maand EDL

Ik wil je best helpen rekenen....
Stel je kiest het basispakket van Fiber dan betaal je € 34,95 eerste jaar + twee decoders + EL. Maar in de basis € 39,95 (een decoder extra + basis). Waarom jij nog meer decoders rekent is me een raadsel, de basisdecoder incl interactiviteit is bij Fiber gratis. Bij Caiway is dat niet hetzelfde, wil je daar interactiviteit dan zit je aan het middenpakket van glas vast en ben je alleen daarom al duurder uit!
Bovendien vergelijk je nu appels met peren. Wil je Fiber vergelijken dan moet je deze afzetten tegen het glasproduct van Caiway.
Bovendien betaal je bij Fiber geen aansluitkosten binnen hun Twenteactie.

Jouw addertje zit hem in de telefonie die je bij Caiway er af kunt laten, dat kan bij Caiway Glaspakket helaas niet, maar bij Caiway glas zoals genoemd ook niet. Maak dus een eerlijke vergelijking met Caiway Glas en je zult zien dat Fiber haarscherpe prijzen heeft! In jouw geval tov Ziggo betaal je het tweede jaar € € 49,95 + € 17,25 = € 67,20, eerste jaar € 57,20 welliswaar € 10,= duurder in het tweede jaar maar dat komt door de telefonie. Je hebt dan wel snel internet tov Ziggo Z1 !!
Bij Caiway betaal je het tweede jaar voor het HD pakket ZONDER telefonie € 62,90
In jouw geval voor Glas Caiway G100 € 42,50 +17,95 = € 60,45, MAAR DAN GEEN INTERACTIVITEIT!
Dus ga je kiezen voor G 200 die kosten incl interactief € 57,50 (overige tv's via COAX) + € 17,95 = € 75,45

Dus prijzen zonder kortingen:
Fiber Basis : € 67,20, incl interactivieit, incl tweede decoder, incl telefonie
Caiway G100: € 60,45, GEEN interactiviteit, verder alles via COAX geen digitale ontvangerglas, WEL telefonie
Caiway G200: € 75,45, WEL interactiviteit, 1 digitale ontvanger, rest via COAX.

Caiway HD basis € 62,90 in het tweede jaar, GEEN interactiviteit, GEEN telefonie.

Dan het verhaal draden trekken. Daar moet ik steeds om lachen. Er bestaan gewoon switches die je kunt aansluiten op je stopcontact. Je kunt het signaal dan in je slaapkamer of welke kamer dan ook overnemen via het stopcontact (kastje) en daar je UTP op aansluiten. Zo sluit KPN ook aan.... Kortom oeverloos draden trekken is helemaal niet noodzakelijk. Daar zijn oplossingen voor in de handel.

Los van het feit dat iemand die dit roept ook al een COAX kabel of kabels ooit heeft getrokken.
UTP kost niets en het aansluiten is vrij eenvoudig (ok de stekker aanzetten levert nog wel eens problemen op, maar daar krijg je ook handigheid in)

[ Voor 40% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-12-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Ik vind dat hier best wel veel azijn pissers zijn. Op de kabel heb je nooit wat te kiezen gehad en nu dus ook niet. Wees blij dat je niet opgescheept zit met een upc horizon box :)

Er ligt een mooi glasvezel netwerk waar we in de toekomst zeker voordelen mee gaan hebben. De prijzen van de pakket liggen in lijn met de markt.

Ik ben zelf overgestapt van een Z3 naar G200 en dat bevalt me prima. Ik heb er ook glasvezel tv bij genomen en de entone ontvanger werkt prima, ik mis er niks aan. Hij is iets minder gebruiksvriendelijk als mijn humux maar werkt stabiel en geeft een prima beeld.

Zeker kan er wat beter, de web tv app is slecht en hbo go is er nog niet, maar dit zal worden verbeterd.

Ik heb wel 1 probleem met de entone en dat is dat ik hem niet krijg geconfigureerd met de harmony one. Maar dat moet logitech oplossen.

Dus minder zeiken en stap over op iets van ziggo komt echt niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
Erikrijnders
Bovenstaande prijzen van g100 en g200 Caiway kloppen niet
IK betaal totaal 57.50 incl interactive ontvanger incl coax en incl kabel tv abonement van 16.95
abonement van coax zit bij de prijs van g200 glas in
incl btw , router , 25 meter utpkabel cat5e en incl telefonie
heb nu 4 maanden g200 incl interactive entone ontvanger
bij de entone ontvanger ben je bij extra paketten geen smatcard nodig (kan er ook niet in) bij coax wel
de multischreen tv app werkt hier ook zeer goed op telf , laptop , deskop pc en tablet in hd kwalitet
geen actievatie kosten
geen verzendkosten
bij coax 60 zenders , 20 hd en bij g200 71zenders waarvan 30 in hd
als je het goed leest op de caiway site zul je zien dat dit klopt , dus zo scherp is fiber niet !

[ Voor 46% gewijzigd door GE Elbert op 24-12-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
GE Elbert schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:39:
Erikrijnders
IK betaal totaal 57.50 incl interactive ontvanger incl coax en incl kabel tv abonement van 16.95
bij de entone ontvanger ben je bij extra paketten geen smatcard nodig (kan er ook niet in) bij coax wel
de multischreen tv app werkt hier ook zeer goed op telf , laptop , deskop pc en tablet in hd kwalitet
geen actievatie kosten
geen verzendkosten
als je het goed leest op de caiway site zul je zien dat dit klopt , dus zo scherp is fiber niet !
Ha kijk, daar is GE Elbert weer, ik had je nog een vraag gesteld: je stelt dat bij Fiber de HD bitstreams van de internet bandbreedte afgaan. Waar heb je dat ook al weer gevonden?

Daarnaast nogmaals: het is geen wedstrijd. Of Fiber of Caiway voor jou interessant is hangt af van je eisenpakket. Zie ook mijn berekening voor mijn persoonlijke situatie.

Fiber heeft destijds in een enquête gevraagd wat voor wensen/eisen mensen hadden, ik heb dat toen ingevuld en nu is er een pakket dat perfect aansluit op mijn wensen. (Ze zullen dat niet alleen voor mij hebben gedaan, zo naïef ben ik ook weer niet, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
dennisfr
Het Caiway glasvezelmodem gebruikt één vezel voor ip tv en een aparte vezel voor internet
dus 2 utp kabels 1* voor imternet en 1* voor iptv dus 2 aparte glasvezels
bij fiber gaat alles via 1 glasvezel
google hier maar eens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Om EERLIJK te gaan vergelijken moet je Fiber Snel pakken, verdubbelaar is alleen eerste jaar dus dan ga je appels met peren vergelijken.

Fiber snel is €44.95 eerste jaar, daarna €54.95.
Opnemen en pauzeren €4.95.

Caiway G200 €52.50
Interactief €5.

Al weer een heel stuk minder interessant, plus je kan je coax blijven gebruiken :)
Verder 200 up/down ipv 100.

Wil je coax blijven gebruiken voor basis pakket bij Fiber ook mag je nog even €17 extra betalen aan Caiway/Cogas.

[ Voor 39% gewijzigd door dominition op 24-12-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:47
Misschien een domme vraag, maar....

Ik heb die Entone die ik bij m'n Alles-in-één Glas Standaard 150Mbit heb gekregen eens goed bekeken, maar waar steek je je eventuele smartcard in bij die apparaten? Of werkt dat op een andere manier bij glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GE Elbert
consono_md110
bij een entone op glasvezel ben je geen smartcard nodig , er kan ook geen smartcard in .je extra paket via mijn caiwai aanvragen en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
GE Elbert schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:39:
Erikrijnders
geen actievatie kosten
geen verzendkosten
In mijn voorbeeld zit Fox Sports er nog bij. Jij doet weer aan appels met peren.
Verder sluit je ook bij Fiber twee kabels op het modem aan, precies zoals bij Caiway.

Pagina: 1 ... 26 ... 59 Laatste