Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

CIF-glasvezel en alleen Caiway als dienstenleverancier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArieSo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-02-2017
Onlangs zijn we in IJsselstein verblijd met de aanleg van glasvezel. Het netwerk wordt aangelegd door CIF, zoals ook in andere plaatsen waar Caiway actief is (Loenen, Krimpen adIJ,)
Caiway biedt dan ook zijn diensten aan over dit glasvezelnetwerk.
Het jammere aan dit geheel is, dat zij de enige aanbieder zijn. In tegenstelling tot plaatsen met Reggefiber hebben we niets gehoord van andere dienstenleveranciers zoals KPN, XS4ALL, Lybrandt, XSYOU, enz.
We worden dan wel lekker gemaakt met glasvezel, maar zijn tegelijkertijd gebonden aan een monopolist.
Caiway verloochent dus niet zijn afkomst als kabelboer.
Het is me nog niet duidelijk hoe de relatie CIF-Caiway in elkaar zit. Ook is het niet duidelijk of CIF een open netwerk aanlegt of alleen Caiway toelaat.
De website van CIF geeft daar geen info over. Navraag per telefoon geeft een geruststellende reactie: "Ja, hoor. Binnenkort krijgt u ook bericht van andere providers."
Check bij o.a. KPN en XS4ALL: "Wij weten van geen CIF en kunnen u geen diensten aanbieden in IJsselstein en ook niet op de wachtlijst zetten."
Voorlopig laten we de glasvezel gewoon binnenbrengen en wachten af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:19

krvabo

MATERIALISE!

Het klopt wat je zegt, helaas.
CIF is niet van Caiway, zover ik weet, maar onder andere van Rabobank. Zij hebben het netwerk van Caiway overgekocht en er lijkt een soort 'alleenrecht' afgesproken te zijn.

Gezien de manier waarop caiway z'n glasvezelklanten afzet ben ik er ook niet blij mee. Nog steeds kun je geen internet afnemen zonder televisieverplichting terwijl het technisch mogelijk is, je betaalt in vergelijking met de concurrentie veel voor je verbinding en dat terwijl die ook nog asynchroon is. Om het over dat kansloze TV over IP nog maar niet te hebben zodat je maar 1 televisie kunt aansluiten :/

Al vanaf het begin van de aanleg van hun glasvezel hebben ze het er over dat ze het netwerk gaan openstellen aan andere leveranciers, maar persoonlijk geloof ik daar heel weinig van.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• 4320p
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-01-2017
CIF roept al jaren dat hun glasvezelnetwerk open is. In de praktijk is dit één grote leugen en kan je alleen op de glasvezel kiezen voor Caiway. Mede gezien het feit dat de tarieven van Caiway maar omhoog blijven vliegen, het internetproduct antieke snelheden biedt op de glasvezel en de belkosten de duurste van Nederland zijn, is ongeveer de helft van Krimpen al weer weggegaan bij Caiway. Doodzonde natuurlijk, maar wel Caiway zijn eigen schuld. Tevens doet Caiway hier nog steeds het basicpakket achter de smartcard, zodat je vanaf het vierde toestel weer een volledig nieuw abonnement moet afsluiten. Met acties zoals een gratis Humax PVR doet Krimpen opeens niet mee, omdat we internet en telefonie over de glasvezel hebben. Dat het voor de PVR niet uitmaakt omdat je die net als overal op de coaxkabel gebruikt, doet er voor Caiway niet toe.

Al deze fratsen heeft bij veel Krimpenaren kwaad bloed gezet.

Tijd voor veel meer aanbieders op het netwerk!

• ThaOdie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Inderdaad ik vind het ook erg onvolwassen wat ze doen daar bij caiway. Daarom overweeg ik als de abonnementen "geactiveerd" word hier in de regio en ze zijn nog steeds monopoly aan het spelen dan ga ik weg bij caiway. Ik betaal me nu al blauw aan de kabel en heb geen zin om dat te verdubbelen als de glas hier geopend wordt. Zover voor hun beloftes van open gaat is het tot hun voordeur en niet verder. :X

Zeg wat of zeg niks..

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Misschien een radar actie met iedereen hier die "gratis" glasvezelaansluiting krijgt aangeboden via CIF/Caiway??

Dat zou tenminste wel wat meer druk op de ketel geven :*)

Zeg wat of zeg niks..

• Jeronimo78
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-08 16:32
quote:
ThaOdie schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:44:
Misschien een radar actie met iedereen hier die "gratis" glasvezelaansluiting krijgt aangeboden via CIF/Caiway??

Dat zou tenminste wel wat meer druk op de ketel geven :*)
Dat zou inderdaad een goeie zijn. Is vlgns mij ook vorige week ofzo een uitspraak gedaan door eurocommisaris Kroes dat KPN het glasvezel meer open moet gooien. Zou voor Cai(no)Way ook een hele goeie zijn...

Zie ook de klachten in dit topic

-- gelijk maar ff formuliertje in gevuld op trosradar.nl ---

Jeronimo78 wijzigde deze reactie 02-04-2012 11:17 (5%)
Reden: formulier trosradar ingevuld

Canon EOS 40D + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Mooi, ik heb ook een reactie geplaatst over hun monopoly praktijken. ;)

Zeg wat of zeg niks..

• 4320p
Het is heel triest. Ik lees elders op Tweakers dat XMS de snelheden verhoogt en zelfs het abonnementsgeld voor het 100 mb abonnement met 15 euro per maand velaagd. Hier in Krimpen vraagt Caiway nog steeds de hoofdprijs voor een inmiddels antiek hoogste snelheid van 90/90.

Er is nu al anderhalf jaar glasvezel in Krimpen van Caiway en had toch ook weleens wat snelheisverhogingen en prijsverlagingen verwacht. Maar niks van dit alles.
Alleen maar telefonie associaal duur maken en de tarieven omhoog van televisie.

Caiway staat een beetje erg stil de laatste tijd.

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-08 14:04
Staat stil dat zeker maar het is pure oplichterij om 70 euro te vragen terwijl veel glasboeren 55 euro voor alles in 1 vragen en dan gewoon 100MB.

• 4320p
Ik vind het ook diefstal van Caiway, die aburde tarieven. Maar CIF helpt daar prima mee, door niemand anders toe te laten op zijn glasvezelnetwerk.

Voor de 100 euro per maand die Caiway vraagt voor een 90/90 alles in 1 bundel krijg je bij de meeste andere aanbieders 500/500,

4320p wijzigde deze reactie 06-04-2012 12:41 (31%)

• ArieSo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-02-2017
KPN heeft overname van Caiway afgeblazen. Caiway blijft dus monopolist op de (glasvezel)kabel. :(

Is dat de bedoeling van NMa?

Hoog tijd voor een klacht via Consuwijzer 088-0707070

Dus alle inwoners van Krimpen aan de IJssel, Loenen, Schiedam, Uithoorn en IJsselstein:
Bellen naar Consuwijzer en klagen, klagen, klagen.

• 4320p
CIF moet nu gewoon als de wiedeweerga meer aanbieders toelaten op zijn glasvezelnetwerk.

CIF roept al tijden dat zijn netwerk open is, alleen nu nog waarmaken.

Wat Caiway in 2012 vraagt voor de bundels met die antieke snelheden en torenhoge telefonietarieven kan echt niet meer!

• 4320p
Je kan een mail sturen naar CIF met je bezwaren van maar 1 aanbieder:
Heb ik ook gedaan. Laat ze maar weten wat je er van vindt.

cif@bouwfonds.nl

• Jeronimo78
quote:
ArieSo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:21:
KPN heeft overname van Caiway afgeblazen. Caiway blijft dus monopolist op de (glasvezel)kabel. :(

Is dat de bedoeling van NMa?

Hoog tijd voor een klacht via Consuwijzer 088-0707070

Dus alle inwoners van Krimpen aan de IJssel, Loenen, Schiedam, Uithoorn en IJsselstein:
Bellen naar Consuwijzer en klagen, klagen, klagen.
Ook geklaagd, standaard mail terug gehad, wordt hopelijk vervolgd

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Zo die ik ook verstuurd :*)

Zeg wat of zeg niks..

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Nou bij mij hebben ze nog geen reactie gestuurd.. :X

Zeg wat of zeg niks..

• Jeronimo78
quote:
ThaOdie schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:07:
Nou bij mij hebben ze nog geen reactie gestuurd.. :X
Ik had afgelopen maandag vlgns mij een mail. Beetje standaard verhaal. Dat het aan de NMA is doorgegeven, dat die vervolgens geen mededelingen doen over onderzoek en dat het gewoon afwachten is....

Wel stond er bij, hoe meer klachten, hoe groter de kans dat de NMA er echt iets mee doet....

• 4320p
Als je CIF zelf mailt om erover te klagen, krijg je ook geen antwoord. :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeronimo78
Het kon in IJsselstein nog wel even duren.
Hoorde van vrienden dat ze een brief hebben gekregen van de woningbouw die hen min of meer verbied de mensen van CIF binnen te laten om de boel aan te leggen/aanlsuiten.
Hebben wellicht meer mensen in IJsselstein zo'n brief gehad of weten mensen hier wat meer van af?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Is dat verbieden niet een beetje overdreven? Jij bepaalt wie je binnen laat in je huis toch? Niet de woningbouwvereniging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-08 09:41
verbieden overdreven? De gemeente heeft met CIF overeenstemming voor het opengooien etc van de straten. Echter Provides (woningsbouw) heeft toch ook nog wel wat te zeggen over hun huurwoningen?
Zit zelf ook in een huurwoning en ik begrijp best dat provides ook een overeenkomst met ze wil. Het zijn hun woningen en voortuinen. Wat bv. als ze boren en er wordt iets beschadigd? Wie draait er voor de kosten op?
Dat hele glasvezel en alleen caiway als aanbieder is totaal niet intressant qua prijs en snelheid. En als het een open netwerk wordt dan moeten ze ook andere aanbieders erop toelaten. Dan pas wordt het intressant.
Hou het voorlopig nog lekker bij de kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeronimo78
quote:
4320p schreef op zondag 06 mei 2012 @ 02:35:
Is dat verbieden niet een beetje overdreven? Jij bepaalt wie je binnen laat in je huis toch? Niet de woningbouwvereniging.
Als het je eigen huis is wel, zoals mijn voorganger al schreef, kan het me wel beetje voorstellen van de wooningbouw dat ze niet zomaar over van alles naar binnen wilen laten komen. Je mag immers ook niet zomaar elektra aan gaan leggen etc...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:19

krvabo

MATERIALISE!

De manier waarop het hier althans werd aangelegd is ook niet echt hoge kwaliteit.
Het kastje hangt in de woonkamer op 40 centimeter hoogte met een glasvezelkabel er onder vastgespijkerd tegen de muur. Het gat dat ze hebben gemaakt was veel te groot, dus dat zit opgevuld met een of andere putty die niet past bij de kleur muur. Overigens is dit ook een huurhuis, maar niets van gehoord verder.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-08 15:57

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Voor mensen uit Loenen (en omgeving) is het wellicht een idee om zich vrijblijvend aan te melden bij het initiatief Stichtse Vecht op Glasvezel, welk als primaire doel heeft om een open netwerk naar de gehele gemeente te halen.

Het initiatief Stichtse Vecht op Glasvezel is overigens voortgekomen uit het initiatief uit de buurplaats Breukelen (Breukelen op Glasvezel), waar nu door Reggefiber een open netwerk wordt aangelegd.

Indien er voldoende belangstellende zijn binnen Loenen is het wellicht voor 'ons' mogelijk om met CIF of desnoods Reggefiber te kijken of er ook iets voor Loenen mogelijk is. Immers als je je als consument bundelt heb je veel meer kans iets voor elkaar te krijgen dan door telkens individueel iets aan te kaarten.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Ik kan me niet voorstellen dat Reggefiber nog glasvezel wil aanleggen als het er al ligt van CIF.
In het Cogas gebied gaat zoiets wel gebeuren, maar dat is echt uitzonderlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-08 15:57

Robinski

A.K.A. RHarmsen

quote:
4320p schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:20:
Ik kan me niet voorstellen dat Reggefiber nog glasvezel wil aanleggen als het er al ligt van CIF.
In het Cogas gebied gaat zoiets wel gebeuren, maar dat is echt uitzonderlijk.
Misschien niet, wel is er dan nog te proberen operators en providers te vinden die willen leveren. Moet er uiteraard wel met CIF gepraat gaan worden. Maar met een grote groep potentiële klanten zijn ze gek als ze niks willen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mfrank66
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-08 01:31
Gemeente Ijsselstein heeft wel hun best gedaan om CIF te dwingen een open netwerk aan te leggen.
Zie het convenant:
http://www.google.nl/url?...rsb6oVfGMmxJ55O_Q&cad=rja
In het convenant staat duidelijk:
quote:
het is een open netwerk waar naar Caiway (aanbieder verbondenaan CIF) ook andere
aanbieders van diensten tegen een redelijke vergoeding gebruik van kunnen maken
Vraag is wat is redelijk. Ik hoop maar dat xs4all ook gaat aanbieden in IJsselstein, anders maar geen glas voor mij

• 4320p
Dus als CIF de vergoeding van een aanbieder niet redelijk vindt, komen er niet meer aanbieders....

Ik weet genoeg!! Je kan straks bij CIF kiezen tussen Caiway en Caiway. :o

• babbi
En dan kiezen we geen Caiway met hun bizarre prijzen;(

• 4320p
Ja.. Ik snap niet dat Caiway nog zulke prijzen durft te rekenen voor die antieke snelheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiwivogel
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-02 22:06
Mijn ouders hebben de boel gewoon aan laten leggen (want gratis) maar zijn uiteraard geenszins van plan om van Xs4all over te stappen op CAIWAY. Blijft een belachelijke situatie, zal ze even aansporen tot klagen ieg. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Wel verstandig dat je ouders de aansluiting hebben laten aanleggen, Je weet nooit wat er ooit op het glas komt van CIF.

• johnthebest
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-08 15:20
quote:
Beste lezers,

Regelmatig worden er op dit forum vragen gepost over de netwerken van het Communication Infrastructure Fund (CIF). Als investeringsfonds legt CIF onder meer elektronische communicatienetwerken aan, naast het beheer en onderhoud daarvan. Ook verhuren ze deze netwerken voor langere termijn aan dienstenaanbieders. De glasvezelnetwerken die CIF in beheer hebben, staan open voor verhuur aan meerdere aanbieders tegelijk. Caiway is een voorbeeld van een aanbieder die gebruik maakt van één van de glasvezelnetwerken. Op dit moment is er nog geen andere partij die gebruik maakt van hetzelfde netwerk. CIF is echter zeer geïnteresseerd in dienstenaanbieders die naast Caiway in willen stappen.

Met vriendelijke groet,

Harma
Ziet ernaar uit dat de mailtjes naar CIF en de glasvezel providers toch effect hebben :*)

• 4320p
Welnee

• 4320p
Oh ja?
Wat voor effect dan?

• babbi
Nee volgens mij ook helemaal niks, en trouwens ik heb niks horen vallen in brievenbus.

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:00
De mannetjes van CIF (van Dijk Infra) waren hier van de week ook aan het graven. Wat wel opmerkelijk is, aangezien de hele wijk al een mantelbuis voor glasvezel tot in de meterkast heeft, aangelegd door Caiway bij de (nieuw)bouw. Mochten ze nog een keer aanstalten gaan maken om in mijn tuin te gaan boren, dan zal ik daar ook een stokje voor steken. Zonder uitzicht op andere aanbieders dan Caiway zie ik ook geen enkele reden om glasvezel te willen.

• 4320p
Als ik jou was zou je stokje maar binnenboord houden. Die aansluiting is nu gratis en je hoeft geen diensten af te nemen. Maar dan heb je wel alvast de hardware in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 09:44
D'r is wel degelijk één CIF-netwerk wat ook diensten van andere providers aanbiedt, en dat is het aan te leggen netwerk in Harderwijk. Daar zitten sowieso XSYou, Plinq en Solcon straks op de fiber :) Het kan dus wel! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• babbi
Meen je dat nu echt, wel verdomme:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Hoho, het glasvezelnetwerk is gedeeltelijk eigendom van Cai Harderwijk en gedeeltelijk van CIF.
Als ik het goed gelezen hebben zijn allebei eigenaar van één glasvezel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:00

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
4320p schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:46:
Hoho, het glasvezelnetwerk is gedeeltelijk eigendom van Cai Harderwijk en gedeeltelijk van CIF.
Als ik het goed gelezen hebben zijn allebei eigenaar van één glasvezel.
idd, dat wordt een 'fysiek' gedeeld netwerk.1 vezeltje CIF, 1 vezeltje Cai, waarbij het maar de vraag is of Cif andere partijen hun vezeltje laat gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Ik heb gisteren de Rekam nog gebeld omdat Caiway al vorig jaar rondtetterde dat Rekam erbij zou komen als tweede aanbieder. De man van de Rekam vertelde mij dat Rekam dat zelf ook steeds vraagt maar Caiway zegt technisch de zaak nog niet geschikt te hebben. Wel opvallend nu de overname Door KPN is verboden die Rekam opeens niet meer wil lukken.

• makkie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-08-2015
Ik heb even op de site van http://www.caiharderwijk.nl/# gekeken en daar staan inmiddels al veel meer providernamen bij die hun diensten gaan aanbieden .zie quote

[QUOTE]

Tijdens de Inloopavond van 19.00 uur tot 21.00 uur in de foyer van Theater Harderwijk, ingang Badweg, zullen met name de internet-providers Solcon, nedvite en Plinq zich presenteren.

Deze providers, die evenals XSYou en Matrix IT beschikken over het speciale CAI Inclusief-label van CAI Harderwijk, gaan binnenkort hun internetdiensten aanbieden aan alle 16.000 abonnees van CAI Harderwijk. De aanleg van het glasvezelnetwerk, dat kan niemand in Harderwijk en Hierden zijn ontgaan, is momenteel in volle gang.
[QUOTE]

• 4320p
Is het technisch dan zo veel makkelijker voor een provider om diensten aan te bieden over de glasvezel van Cai Harderwijk dan CIF?

• makkie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-08-2015
quote:
4320p schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:18:
Is het technisch dan zo veel makkelijker voor een provider om diensten aan te bieden over de glasvezel van Cai Harderwijk dan CIF?
Ik bedenk net dat ik eens gehoord heb dat caiway eigendom is geworden van CIF.
Dus als ze nu een glasvezelnetwerk aanleggen in caiwaygebied en ze stellen het net gelijk open , dan hebben ze veel te veel concurentie en verliezen ze coax/glasvezel klanten.
Bij Reggefiber is kpn nog geen 50% eigenaar van alle netwerken , dus daar wel meer providerconcurentie mogelijk.
Harderwijk heeft als eis gesteld om meer providers op het netwerk toe te laten, zo niet dan deden ze niet mee.Dan zouden ze zelf beginnenmet aanleg.
In bijna alle nieuwbouwwijken van de laatste jaren hebben ze al gebruik gemaakt van coaxkabel met 1extra lose tube erin om vezels door te blazen tot in de AOP
Technisch is het wel mogelijk dus met dure apparatuur(routers) natuurlijk om meer providers over 1 netwerk te laten werken.

• 4320p
Menig aanbieder op de glasvezel is veel goedkoper met zijn telefonietarieven dan Caiway. Ik zou gelijk overstappen naar een ander als dat kon.

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:33
quote:
4320p schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:55:
Menig aanbieder op de glasvezel is veel goedkoper met zijn telefonietarieven dan Caiway. Ik zou gelijk overstappen naar een ander als dat kon.
En daar zijn ze van de cai dus bang voor dat iedereen direct overstapt zodra dat mogelijk is. Als CIF wel concurrenten zou toelaten op hun lijntje en de caiway kan de zelfde prijs, snelheid en kwaliteit hanteren als de concurrent dan zou ik zelf bij de caiway blijven.

• 4320p
Ik had gehoopt met de nieuwe website "ik ga voor glas" dat de telefonie tarieven naar wat normaler niveau waren bijgesteld in plaats van de nu bijna tien cent per minuut bedragen.

Tevens zou het toch leuk zijn als het gratis bellen naar Caiway abonnees weer terugkomt.

Helaas. Telefonie nog even onbetaalbaar en overdreven duur bij Caiway :|
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True