Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
AtlAntA schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Ja ik ben van 100 dagen ROI naar 200 gegaan. Natuurlijk geld dat pas op het moment van uitcashen en daar wil ik in Juni pas serieus naar kijken. Tot die tijd is mijn doel zoveel mogelijk BTC binnen te harken. Maar leuk is anders inderdaad. :/
vind 200 dagen nog netjes eigenlijk. Ik zou met eth zn ~3500USD per jaar kunnen minen met de huidige koers. Het rig kostte 3500 en de stroom ~1200-1500 denk ik per jaar.

Enige reden dat ik de gok wil wagen is omdat ik ETH nog wel zie verdubbelen voor t einde van t jaar, dan is het opeens een leuke hobby geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:33:
Ik zit al 4 weken te wachten op m'n risers vanuit China, kreeg vandaag een brief van postNL met de vraag of ik online meer info wilde geven over de inhoud van het pakket, grote kans dat ik dus ook nog eens douane kosten mag gaan afdragen en nog wat langer mag wachten...

Ik wil inmiddels m'n rig toch wel eens goed aan de gang zetten meet 3 kaarten, hebben jullie misschien nog tips waar je tegen een normale prijs risers kan kopen in NL? De goedkoopste die ik kon vinden zijn deze: https://miningwholesale.eu/
Duurs echt bizar lang idd, zit hier ook al aan de 2.5 week en heb nog niet eens een verzendbevestiging gehad :') Volgens mij zit china ook met tekorten te kampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
watercoolertje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:33:
[...]

Ik heb er hier nog 6 liggen (3x008C en 3x007... met 6 pins), had er zelf wat extra gekocht voor uitbreiding maar dat gaat hem niet worden met de huidige markt.

Dus als iemand wilt drop maar een pm met een goed voorstel 8)
jouw 6 ruilen voor mijn 10 als ze binnen zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 10:27
iaxe393 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:17:
[...]Duurt echt bizar lang idd, zit hier ook al aan de 2.5 week en heb nog niet eens een verzendbevestiging gehad :') Volgens mij zit china ook met tekorten te kampen
Heeft ook te maken met hoe lang ze er over "mogen" doen voordat men gaat verzenden. Staat meestal bij de advertentie. Soms is het wel 14 dagen, komt nog al eens voor als de shop het zelf niet op voorraad heeft. Die komen dus nog bij de 2 a 3 weken dat je moet wachten. Hou het goed in de gaten want soms sturen ze gewoon..... niets.

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Heeft ook te maken met hoe lang ze er over "mogen" doen voordat men gaat verzenden. Staat meestal bij de advertentie. Soms is het wel 14 dagen, komt nog al eens voor als de shop het zelf niet op voorraad heeft. Die komen dus nog bij de 2 a 3 weken dat je moet wachten. Hou het goed in de gaten want soms sturen ze gewoon..... niets.
nou wat ik belachelijk vond is dat ze 2 weken terug het op verzonden hebben gezet, en vervolgens een track and trace code gegeven hebben die pas gister actief geworden is.
Vervolgens betaal ik extra voor snelle levering, en dat krijg je dan ook nog eens niet

Gewoon jammer weer zn seller op aliexpress. Ben gelukkig wel t hoogste level qua account daar dus als er iets mis gaat, of spullen komen écht veel te laat kan ik tot (uit mn hoofd) 250 usd een dispute openen en krijg ik direct mn geld zonder dat er rond gemaild hoeft te worden. Dat is dan wel weer t voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
iaxe393 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:15:
[...]

vind 200 dagen nog netjes eigenlijk. Ik zou met eth zn ~3500USD per jaar kunnen minen met de huidige koers. Het rig kostte 3500 en de stroom ~1200-1500 denk ik per jaar.

Enige reden dat ik de gok wil wagen is omdat ik ETH nog wel zie verdubbelen voor t einde van t jaar, dan is het opeens een leuke hobby geweest.
Dat is gemiddeld gezien minder dan 10 dollar per dag. Het is en blijft natuurlijk gokken op welke munt je mined maar ik zie het niet gebeuren dat Bitcoin zijn dominantie verliest de komende 3-6 maanden dus dan word ik liever in BTC uitbetaald. Jij hebt 6-7 kaarten draaien gok ik aan de hand van je geschatte stroomkosten? Ik heb 6x een 1070 en 1x een 1080ti draaien en haal ongeveer 25 mBTC per dag binnen. Met de huidige koers is dat nog erg weinig natuurlijk. Maar net als jij gok ik erop dat over 3 a 4 maanden (Dan wil ik uitcashen overwegen ivm het uitkomen van de nieuwe generatie Nvidia kaarten) dat de BTC weer aardig omhoog is geschoten Ik hoop terug naar het nivo van begin januarie. O-)

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 04-02-2018 17:08 . Reden: typo's ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03

aKra

Intentionally left blank.

AHashpool, ook prettige ervaring mee tot op heden. Betaald uit in BTC, en goeie variatie aan algo's.

Let wel op de hoge uitbetalings cap (vgm gaan ze ook eens in de zoveel tijd uitbetalen welk amount dan ook begreep ik), maar geen probleem voor de mensen met meerdere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
aKra schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:01:
AHashpool, ook prettige ervaring mee tot op heden. Betaald uit in BTC, en goeie variatie aan algo's.

Let wel op de hoge uitbetalings cap (vgm gaan ze ook eens in de zoveel tijd uitbetalen welk amount dan ook begreep ik), maar geen probleem voor de mensen met meerdere kaarten.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Met Sniffdogminer voor de nVidia (1080 Ti) kaarten ;).

Wel flink persoonlijk aangepast, andere miners etc. maar dat lukt de medetweaker toch wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Nu een aantal dagen aan het minen met awesome miner en miningpoolhub in plaats van nicehash, maar moet zeggen dat ik het toch erg lastig vindt om er achter te komen wat het per dag opbrengt.

Ik werd vrij vrolijk van dit grafiekje van miningpoolhubstats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J92Fx5vg9VUntaNtta6I8c7u/full.png

Totaal zou ik dus zo'n 39,71 euro binnen moeten hebben geharkt

Ik heb auto exchange naar LTC aan staan, en er staat nu 0.20724031 LTC in m'n wallet, als ik dat omzet naar euro, dan is dat zo'n 23.23 euro, toch wel flink lager dan wat het grafiekje van miningpoolhubstats aan geeft :|

Ik snap wel dat er het een en anders nog op de exchange staat om gewisseld te worden in LTC, maar volgens mij is dat vooral kruimelwerk en verklaart dat het verschil niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7wiKqn9mX4YiBuNVwjRXI3Lz/full.png

Zie ik nou iets over het hoofd, of kloppen de stats van miningpoolhubstats niet helemaal...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Ik denk dat miningpoolhub values per dag aangeeft en dat LTC, net als andere andere crypto's, gezakt is. @AtlonXP1800

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

untflanked schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:33:
Ik denk dat miningpoolhub values per dag aangeeft en dat LTC, net als andere andere crypto's, gezakt is. @AtlonXP1800
Dat zou je denken, maar die 12,71 stond eerder nog op iets van 15 euro, ik ga er dus van uit dat ze de waarde met de actuele koers tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
@AtlonXP1800 als je kijkt naar je 2de screenshot dan zegt hij daar ook dat er 22,67 euro aan ltc is wat dus gelijk is aan je eigen berekening
ook geeft hij aan dat je de laatste 24 uur voor intotaal 13.02 gemind hebt dus dit lijkt redelijk overeen te komen met de grafiek die je op screenshot 1 ziet.

gisteren had ik zelf in eens wat dash er bij in me wallet op mph terwijl ik al 7 dagen alleen maar eth aan het minen ben. dus ja zo lang kan het soms duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door aKra op 05-02-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
pfoe, die huidige koersen bengen mij toch wel aan het twijfelen hoor.

Meer dan een jaar minen om het rig terug te verdienen (om over de stroom nog maar niet te beginnen), en mn risers zijn er nog lang niet dus kan nog niet eens aan de slag zoals ik wil. Wie weet werkt het allemaal geen eens als ze wel binnen zijn..

Vrijwel alles kan ik nog ~10 dagen retourneren. Wat denken jullie? Verlies pakken van ~100eur (proc, kastje en andere niet te retourneren producten waar ik toch wel iets aan heb ooit) of gewoon kaken op elkaar en doorbijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
iaxe393 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:12:
pfoe, die huidige koersen bengen mij toch wel aan het twijfelen hoor.

Meer dan een jaar minen om het rig terug te verdienen (om over de stroom nog maar niet te beginnen), en mn risers zijn er nog lang niet dus kan nog niet eens aan de slag zoals ik wil. Wie weet werkt het allemaal geen eens als ze wel binnen zijn..

Vrijwel alles kan ik nog ~10 dagen retourneren. Wat denken jullie? Verlies pakken van ~100eur (proc, kastje en andere niet te retourneren producten waar ik toch wel iets aan heb ooit) of gewoon kaken op elkaar en doorbijten...
ja dat is een keuze die je zelf moet maken iedereen staat er anders is. 1 ding is voor mij zelf duidelijk de 2de mining rig komt er voorlopig niet.

het is toch wel vervelend als je midden januari zag dat je rig rond de 22 euro per dag binnen haalde en nu net 10 euro per dag aan tikt (waardes volgens awesomeminer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
hjvg schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:16:
[...]

ja dat is een keuze die je zelf moet maken iedereen staat er anders is. 1 ding is voor mij zelf duidelijk de 2de mining rig komt er voorlopig niet.

het is toch wel vervelend als je midden januari zag dat je rig rond de 22 euro per dag binnen haalde en nu net 10 euro per dag aan tikt (waardes volgens awesomeminer)
begin jan 50eur per dag idd. nu 12.50 :')
Groot verschil helaas. Met de huidige koers zou ik in jaar 2 pas winst gaan draaien ermee, en dan nog is dat ~1500 winst per jaar oid.

Dan is de vraag weer, vind ik die 1500 eur het gezeik en het risico (brand etc) het waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Om in te haken op jullie verhaal en hopelijk zodat jullie niet dezelfde fout maken:
Ik had in de zomer een rig die op papier eerst €20 per dag verdiende met het minen van ETH. Toen ging de diff omhoog, vond ik het toch wel erg warm op mijn studentenkamer en heb ik het verkocht. Nu heb ik in de winter een zeer koude kamer en heb ik er momenteel een miner staan. Deze verdient momenteel ook €10 per dag. Allemaal oke lijkt het dus. Echter, toen ik op Nanopool ging terugkijken kreeg ik in de zomer gemiddel 0,4 ETH per week. Momenteel zit ik op 0.3 ETH per maand. Probeer iets meer op de lange termijn te kijken als je ook daadwerkelijk in de technologie en functionaliteit gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
untflanked schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:37:
Om in te haken op jullie verhaal en hopelijk zodat jullie niet dezelfde fout maken:
Ik had in de zomer een rig die op papier eerst €20 per dag verdiende met het minen van ETH. Toen ging de diff omhoog, vond ik het toch wel erg warm op mijn studentenkamer en heb ik het verkocht. Nu heb ik in de winter een zeer koude kamer en heb ik er momenteel een miner staan. Deze verdient momenteel ook €10 per dag. Allemaal oke lijkt het dus. Echter, toen ik op Nanopool ging terugkijken kreeg ik in de zomer gemiddel 0,4 ETH per week. Momenteel zit ik op 0.3 ETH per maand. Probeer iets meer op de lange termijn te kijken als je ook daadwerkelijk in de technologie en functionaliteit gelooft.
Persoonlijk mine ik coins die helemaal niet profitable zijn "in de tweakers termen". Voorbeeld ETN ging ik minen terwijl die niet op een exchange was. Difficulty laag weinig interesse nog mine je zomaar een 10K coins. Nu mine ik iridium. Ik denk dat niemand het kent ook niet op een exchange en daar mine ik ook weer 10K coins van omdat de difficulty laag is. Stel die coin komt op een exchange (ik kijk natuurlijk wel of het een beetje potentie heeft) en je hebt 10k coins en de coins is opeens 1 cent waard, dan heb je zomaar opeens door 3 weken een "unknown" coin te minen 1/3 van je rig al terug. Mijn strategie is daarom ook, mine niet de coins die al bekend zijn, mine juist de coins die onbekend zijn. In het ergste geval wordt het niet en heb je 3 weken mining weggegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
@pongthamong Dat is ook een mogelijkheid, alleen dus high risk/high reward. Ik snap je keuze, persoonlijk speel ik het liever safe, vooral aangezien de laatste er niet veel coins echt hogerop zijn geraakt die nog PoW zijn, daar de techniek stervende is naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 21:56
pongthamong schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:58:
[...]

Persoonlijk mine ik coins die helemaal niet profitable zijn "in de tweakers termen". Voorbeeld ETN ging ik minen terwijl die niet op een exchange was. Difficulty laag weinig interesse nog mine je zomaar een 10K coins. Nu mine ik iridium. Ik denk dat niemand het kent ook niet op een exchange en daar mine ik ook weer 10K coins van omdat de difficulty laag is. Stel die coin komt op een exchange (ik kijk natuurlijk wel of het een beetje potentie heeft) en je hebt 10k coins en de coins is opeens 1 cent waard, dan heb je zomaar opeens door 3 weken een "unknown" coin te minen 1/3 van je rig al terug. Mijn strategie is daarom ook, mine niet de coins die al bekend zijn, mine juist de coins die onbekend zijn. In het ergste geval wordt het niet en heb je 3 weken mining weggegooid
Lijkt mij interessant om te doen als je meerdere RIGs beheerd. Dan kan je op verschillende manieren minen en daarbij ook het risico beter spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
untflanked schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:22:
@pongthamong Dat is ook een mogelijkheid, alleen dus high risk/high reward. Ik snap je keuze, persoonlijk speel ik het liever safe, vooral aangezien de laatste er niet veel coins echt hogerop zijn geraakt die nog PoW zijn, daar de techniek stervende is naar mijn mening.
Ja maar hoe safe speel je dan eigenlijk? Stel je minet ETH. Doe je een maand over dan heb je misschien 0.8 ETH. Dat is leuk als ETH 1000 euro waard is. Als ETH 500 euro waard is hoe zinvol is het dan nog geweest? Met andere woorden het maakt eigenlijk geen fuck uit wat je minet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
untflanked schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:22:
@pongthamongvooral aangezien de laatste er niet veel coins echt hogerop zijn geraakt die nog PoW zijn, daar de techniek stervende is naar mijn mening.
Ik ga er vanuit dat we voorlopig nog PoW houden en dat het minen niet zo maar over is. Je hebt met aandelen ook dit soort slechte tijden, dus gewoon rusitg door minen en dan maar vast houden. PoS is natuurlijk ook interessant, al is hierbij het risico volgens mij wel hoger en de opbrengst minder. Dus goed opletten wanneer je dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Ben nieuw into mining, en heb eigenlijk vraagje :

Heb op men werk een tweede workstation staan, dat eigenlijk nogal veel stilstaat.
Nu was ik van het idee : als ik hier nu gewoon eens wat cryptomining mee doe als ie toch maar staat te idelen ? Toestel heeft een Xeon processor, zit een Quatro kaart van Nvidea in, en kan er ook nog een tweede Quatro bijstompen als ik wil. Zit 32 Gb RAM in en draait windows 10.

Als ik de openingspost goed lees, kan ik als mining software cgminer gebruiken en verder heel de configuratie etc doen adhv de handleiding van cryptobadger.

Correct ?

Vermoed dat ik met de setup geen ongeloofelijke hoeveelheide cryptocoins ga kunnen minen, maar iets is beter al sniet, toch ?

Zit ik beetje op het juiste pad hiermee, of totaal verkeerd ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFL999
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 11:09
AtlonXP1800 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:31:
Nu een aantal dagen aan het minen met awesome miner en miningpoolhub in plaats van nicehash, maar moet zeggen dat ik het toch erg lastig vindt om er achter te komen wat het per dag opbrengt.

Ik werd vrij vrolijk van dit grafiekje van miningpoolhubstats:
[afbeelding]

Totaal zou ik dus zo'n 39,71 euro binnen moeten hebben geharkt

Ik heb auto exchange naar LTC aan staan, en er staat nu 0.20724031 LTC in m'n wallet, als ik dat omzet naar euro, dan is dat zo'n 23.23 euro, toch wel flink lager dan wat het grafiekje van miningpoolhubstats aan geeft :|

Ik snap wel dat er het een en anders nog op de exchange staat om gewisseld te worden in LTC, maar volgens mij is dat vooral kruimelwerk en verklaart dat het verschil niet:

[afbeelding]

Zie ik nou iets over het hoofd, of kloppen de stats van miningpoolhubstats niet helemaal...?
Je kunt bovenin op earnings report klikken dan zie je hoeveel Litecoins je hebt verdient per dag en de koers waarmee hij rekent per dag en daarlangs het aantal euros verdient op die dag. Die euros had je dus op die dagen verdient als je ook je litecoins naar euro's had omgezet.
Maar omdat de litecoin (en andere) drastisch in waarde zijn gezakt zijn de litecoins die je aantal dagen terug verdient hebt in waarde gedaald en daardoor kan het zijn dat je nu in euros minder verdient hebt dan dat je 2 dagen terug al bij elkaar had.

Nu dus of gokken dat de litecoin weer in waarde gaat stijgen of iedere dag omzetten en je euros vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Als het zo doorgaat met de koersen, ga ik m' n rigje maar even uitzetten. Voor minder dan een euro opbrengst per dag ga ik m' n kaarten niet laten slijten. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:30:
Als het zo doorgaat met de koersen, ga ik m' n rigje maar even uitzetten. Voor minder dan een euro opbrengst per dag ga ik m' n kaarten niet laten slijten. :P
Okee.. De koers is nu inderdaad verschrikkelijk maar om de opbrengst nu zo te meten vind ik wat onzin. Wellicht is de koers over 2 weken weer een stuk hoger en is het aantal in waarde wat je hebt gemined een stuk hoger. Maar dit moet je natuurlijk zelf beslissen, ik zou toch wat meer naar de lange termijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:54:
[...]

Ik ga er vanuit dat we voorlopig nog PoW houden en dat het minen niet zo maar over is. Je hebt met aandelen ook dit soort slechte tijden, dus gewoon rusitg door minen en dan maar vast houden. PoS is natuurlijk ook interessant, al is hierbij het risico volgens mij wel hoger en de opbrengst minder. Dus goed opletten wanneer je dit gaat doen.
Wat is volgens jou PoS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:30:
Dat krijg je als je het per dag bekijkt. Vandaag is het slecht, morgen goed dus vandaag stop je met minen en morgen begin je weer? Overmorgen stop je weer omdat het dan weer dramatisch is? Daar slijten je kaarten meer van dan continu dezelfde load en temperatuur

[ Voor 7% gewijzigd door poNgz0r op 06-02-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Falcon10 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:10:
Ben nieuw into mining, en heb eigenlijk vraagje :

Heb op men werk een tweede workstation staan, dat eigenlijk nogal veel stilstaat.
Nu was ik van het idee : als ik hier nu gewoon eens wat cryptomining mee doe als ie toch maar staat te idelen ? Toestel heeft een Xeon processor, zit een Quatro kaart van Nvidea in, en kan er ook nog een tweede Quatro bijstompen als ik wil. Zit 32 Gb RAM in en draait windows 10.

Als ik de openingspost goed lees, kan ik als mining software cgminer gebruiken en verder heel de configuratie etc doen adhv de handleiding van cryptobadger.

Correct ?

Vermoed dat ik met de setup geen ongeloofelijke hoeveelheide cryptocoins ga kunnen minen, maar iets is beter al sniet, toch ?

Zit ik beetje op het juiste pad hiermee, of totaal verkeerd ?
Ik ga hier geen antwoord meer opgeven, er zijn al zoveel posts over setups en wat je kan minen en wat je opbrengst zou kunnen zijn en welke tools je kan gebruiken. Serieus op elke pagina van de 185 kom je wel iemand tegen die "nieuw" is en hulp wil met z'n setup. Ik zou zeggen ga gewoon aan de slag met de informatie in het topic. Als je dat teveel info vind kan je eigenlijk al wel stoppen met minen, want minen doe je niet even, daar moet je de tijd voor nemen en zal je leren door zelf informatie te vergaren en niet door een bericht te posten met ik ben nieuw, doe helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iaxe393
Mocht iemand nog een aan/uit schakelaar nodig hebben, heb er net 20 binnen gekregen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
pongthamong schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Dat krijg je als je het per dag bekijkt. Vandaag is het slecht, morgen goed dus vandaag stop je met minen en morgen begin je weer? Overmorgen stop je weer omdat het dan weer dramatisch is? Daar slijten je kaarten meer van dan continu dezelfde load en temperatuur
Ik zeg als het zo doorgaat, he. Hoe lang gaat het duren voordat het weer wat voor gaat stellen. Gaat het ooit weer wat voorstellen? Als steeds meer overheden moeilijk gaan doen...
Wil niet te zwartgallig zijn, maar ik heb niet zo' n zin een jaar of 2 jaar te wachten.

En nee.. het is niet zo simpel dat ik het per dag bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Ik zeg als het zo doorgaat, he. Hoe lang gaat het duren voordat het weer wat voor gaat stellen. Gaat het ooit weer wat voorstellen? Als steeds meer overheden moeilijk gaan doen...
Wil niet te zwartgallig zijn, maar ik heb niet zo' n zin een jaar of 2 jaar te wachten.

Oké dan is crypto niks voor jou denk ik. Snel geld pakken bestaat niet. Minimaal is het toch wel een jaar voordat je winst maakt. Je rig moet je terug verdienen, je stroom ook, dan moet je je coins nog verkopen. Crypto is niet voor een maandje of een weekje of half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
pongthamong schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:00:
[...]

Oké dan is crypto niks voor jou denk ik. Snel geld pakken bestaat niet. Minimaal is het toch wel een jaar voordat je winst maakt. Je rig moet je terug verdienen, je stroom ook, dan moet je je coins nog verkopen. Crypto is niet voor een maandje of een weekje of half jaar
Misschien heb je gelijk. Terugverdienen snap ik, maar als het ding een jaar lang meer zuipt dan oplevert, krijg ik het niet meer verkocht thuis. Als ik snel winst wil, verkoop ik nu mijn kaarten, want die zijn tweedehands 100 euro meer waard dan de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Misschien heb je gelijk. Terugverdienen snap ik, maar als het ding een jaar lang meer zuipt dan oplevert, krijg ik het niet meer verkocht thuis. Als ik snel winst wil, verkoop ik nu mijn kaarten, want die zijn tweedehands 100 euro meer waard dan de aanschaf.
Snap ik, maar je moet het ook niet eens proberen thuis uit te leggen. Zie het als aandelen. Die kan je kopen. Stel je koopt ze voor 1000 euro en ze zijn een dag later nog maar 100 euro waard. Het is wel zuur maar ze waren ooit 1000 euro waard, dat kan een jaar duren, 2 jaar, misschien wel 3 tot 5 jaar. Als je extra aandelen erbij zou kunnen krijgen voor relatief weinig per maand dan zou je dit toch ook doen? Dat is met minen ook zo. Maar goed zelf weten, ieder maakt zo zijn keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Het antwoord op deze vragen weet niemand, maar wat je nu uitgeeft kan een hele verstandige en leuke investering zijn. het kan ook zo zijn dat de hype nu over is en alles naar de klote gaat, wie weet.
Geduld moet je wel hebben, heb je dat niet dan kan je er beter gelijk mee kappen

Overigens zou ik dit niet met geld doen wat je niet kan missen. als je snel geld wil pakken koop je die btc voor onder de 5k in en hoop je dat ie snel stijgt naar 8k ofzo en verkoop je hem weer, maarja ook dat kan zomaar fout gaan, heb je alleen wel snel geld als t goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Nee. Kopen doe ik op dit moment zeker niet. Het gaat me puur om het minen. Misschien een tijdje voor de gein nieuwe coins minen voor de hodl, maar geen jaar lang denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:42:
Nee. Kopen doe ik op dit moment zeker niet. Het gaat me puur om het minen. Misschien een tijdje voor de gein nieuwe coins minen voor de hodl, maar geen jaar lang denk ik. :)
ik zie het punt dan niet, dan heb je 0.5 coin ofzo war je vrijwel niets mee kan, maar wel en leuke energie rekening aan overhoud.
Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
iaxe393 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:32:
Mocht iemand nog een aan/uit schakelaar nodig hebben, heb er net 20 binnen gekregen :')
Haha bedankt voor het aanbod maar de schroevendraaier trick werkt voor mij prima! Daarna de bios veranderen naar power on bij stroom en wallah je hebt ze niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Zijn er hier toevallig mannen die minen met RX580's? Ik heb er binnenkort 4 en heb een mooie Corsair RM750X in mijn eigen PC momenteel. In mijn hoofd moet dat prima uitkomen qua vermogen. Echter, om even te checken ben ik benieuwd of iemand deze kaarten heeft en GPU info kan verkrijgen. Daarbij wil ik ook nog zeggen dat ik ze ga undervolten, -100mV wanneer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
untflanked schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:13:
Zijn er hier toevallig mannen die minen met RX580's? Ik heb er binnenkort 4 en heb een mooie Corsair RM750X in mijn eigen PC momenteel. In mijn hoofd moet dat prima uitkomen qua vermogen. Echter, om even te checken ben ik benieuwd of iemand deze kaarten heeft en GPU info kan verkrijgen. Daarbij wil ik ook nog zeggen dat ik ze ga undervolten, -100mV wanneer mogelijk.
ik gebruik 6x rx580 kaarten en dat volledige systeem trok ongeveer 930watt naar aanpassen van de kaarten .

zo even uit mijn hoofd gebruik ik deze kaarten pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
hjvg schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:19:
[...]

ik gebruik 6x rx580 kaarten en dat volledige systeem trok ongeveer 930watt naar aanpassen van de kaarten .

zo even uit mijn hoofd gebruik ik deze kaarten pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB
Dan moet 750Watt meer dan voldoende zijn. Welke aanpassingen heb je gedaan? Ikzelf heb straks de 4GB versie van deze Gigabyte kaarten. Heb gelezen dat het standaard fan profiel vrij rustig is, de kaart helaas enigszins warm loopt maar wel erg stil blijft hierbij. Kun jij je hierbij aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Heb nu 2 keer RX580 en 1 keer RX570 draaien die samen incl. de rest van het systeem een kleine 400W trekken aan de muur. Ik kan nog wel verder undervolten denk ik. (doe het in stappen om te kijken hoe stabiel het blijft; vooralsnog prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Hyp Hyper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:29:
[...]

Heb nu 2 keer RX580 en 1 keer RX570 draaien die samen incl. de rest van het systeem een kleine 400W trekken aan de muur. Ik kan nog wel verder undervolten denk ik. (doe het in stappen om te kijken hoe stabiel het blijft; vooralsnog prima)
Op hoeveel mV zit je nu? Welke drivers en met welk programma Undervolt je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
4x Sapphire Pulse RX580 en 2x RX560 hier. Trekt totaal 596 watt uit de muur (maar dat is wel inclusief een Ryzen CPU). Op een Seasonic 750watt voeding.

Mem staat op 900mV en core op 935mV (mem 2100Mhz en core 1200), met aangepaste bios. De kaarten trekken zelf zon 110-115watt per RX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
BlazeMuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:37:
[...]

4x Sapphire Pulse RX580 en 2x RX560 hier. Trekt totaal 596 watt uit de muur (maar dat is wel inclusief een Ryzen CPU). Op een Seasonic 750watt voeding.

Mem staat op 900mV en core op 935mV (mem 2100Mhz en core 1200), met aangepaste bios. De kaarten trekken zelf zon 110-115watt per RX580.
Bedankt! Scheelt de BIOS veel? Ik vind kloten met OC'en, Undervolten leuk, maar de BIOS ingaan ben ik zelf niet bekend mee. Daar zou ik dan liever ook niet aan beginnen.

Ik zie in ieder geval dat 750Watt meer dan voldoende moet zijn voor 4x580. Ben ook van plan om ze allemaal even van Thermal Grizzly Kryonaut te voorzien om de temps goed omlaag te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
untflanked schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:41:
[...]

Bedankt! Scheelt de BIOS veel? Ik vind kloten met OC'en, Undervolten leuk, maar de BIOS ingaan ben ik zelf niet bekend mee. Daar zou ik dan liever ook niet aan beginnen.

Ik zie in ieder geval dat 750Watt meer dan voldoende moet zijn voor 4x580. Ben ook van plan om ze allemaal even van Thermal Grizzly Kryonaut te voorzien om de temps goed omlaag te brengen.
Geen idee of de bios qua gebruik wat scheelt, deed het om de straps zodat de hashrate wat hoger ligt dan default. Temperaturen hier zijn prima, tussen de 52-55 graden op 40% fan. Maar goed, staat ook in een ruimte waar de verwarming uit staat en het raam op een kier (berging) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
BlazeMuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Geen idee of de bios qua gebruik wat scheelt, deed het om de straps zodat de hashrate wat hoger ligt dan default. Temperaturen hier zijn prima, tussen de 52-55 graden op 40% fan. Maar goed, staat ook in een ruimte waar de verwarming uit staat en het raam op een kier (berging) :)
Nogmaals bedankt. Heb je enig idee wat het verschil in hashrates is na de bios strappings? 52-55 klinkt prima, ik heb momenteel een 4x290 rig die rond de 40% draait op ongeveer 59-61C, wat in mijn ogen zeer goed is voor deze slurpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
untflanked schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Nogmaals bedankt. Heb je enig idee wat het verschil in hashrates is na de bios strappings? 52-55 klinkt prima, ik heb momenteel een 4x290 rig die rond de 40% draait op ongeveer 59-61C, wat in mijn ogen zeer goed is voor deze slurpers.
Stock draaiden mijn RX580's op 22 MH/s als ik mij dat goed herinner, draaien nu op 30.5-31 MH/s (samsung memory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
BlazeMuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Stock draaiden mijn RX580's op 22 MH/s als ik mij dat goed herinner, draaien nu op 30.5-31 MH/s (samsung memory).
Pfoe, dat is inderdaad wel een aardig verschil. Bedankt. Zodra ik ze heb zal ik maar eens kijken waar ze op draaien. Is het goed als ik je tegen die tijd eventueel PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
untflanked schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:50:
[...]

Pfoe, dat is inderdaad wel een aardig verschil. Bedankt. Zodra ik ze heb zal ik maar eens kijken waar ze op draaien. Is het goed als ik je tegen die tijd eventueel PM?
Prima, als je mij de default bios stuurt kijk ik wel ff wat mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Proof of Stake is volgens mijn informatie masternode of staking (vastzetten / vasthouden) van coins in een wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:09:
[...]

Proof of Stake is volgens mijn informatie masternode of staking (vastzetten / vasthouden) van coins in een wallet.
Dat klopt, maar hoezo is het risico dan hoger en de opbrengst minder? Ik heb 400K linda coins, die stake ik. Elke 10 dagen krijg ik 4000 coins erbij ongeveer. Daar hoef ik echt letterlijk niks voor te doen behalve mn PC in dit geval mn NAS die toch al aanstaat aan te laten. Dan heb ik toch geen risico of mindere opbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 21:46
Hallo mede-tweakers!

Ik heb een vraagje met betrekking tot het minen van Ether in een pool. Ik ben in juni 2017 begonnen met minen via Nanopool op een bescheiden manier met 1 oude r9 280x. Later kwam daar een tweede bij en zat ik op 27mh/s. Inmiddels zijn dat 2 rx 480's die 54mh/s aan het doen zijn. Alles verloopt dus prima, maar er valt mij 1 ding op.

Toen ik begon met minen, ving ik ongeveer iedere maand 0,2 eth op in de wallet, wat langzaam opliep tot ongeveer 45 dagen per 0,2. Na het upgraden naar de nieuwe kaarten zit ik nu op 0,2 eth voor iedere 30 dagen.

Ik dacht dat het resetten van de DAG epoch betekent dat de hashrate telkens een klein stukje omlaag valt, wat ook zo was bij de oude r9 280x'en, maar het lijkt er op dat dat bij de nieuwe kaarten (tot nu toe na 1 maand) niet het geval is. In plaats daarvan lijkt het alsof ik met dezelfde hashrate simpelweg minder ether binnenhark. Ik snap dat niet helemaal.

Kortom. Ik begon met 27mh/s, heb nu 54mh/s, maar zie dat niet 1 op 1 terug in het tempo waarmee ik ETH binnenhaal, is dit inherent aan werken via een pool? Of heeft dit te maken met het nieuws dat ik ergens las van het veranderen van de manier waarop Ethereum werkt? Wat heb ik gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Endurance schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:41:
Hallo mede-tweakers!

Ik heb een vraagje met betrekking tot het minen van Ether in een pool. Ik ben in juni 2017 begonnen met minen via Nanopool op een bescheiden manier met 1 oude r9 280x. Later kwam daar een tweede bij en zat ik op 27mh/s. Inmiddels zijn dat 2 rx 480's die 54mh/s aan het doen zijn. Alles verloopt dus prima, maar er valt mij 1 ding op.

Toen ik begon met minen, ving ik ongeveer iedere maand 0,2 eth op in de wallet, wat langzaam opliep tot ongeveer 45 dagen per 0,2. Na het upgraden naar de nieuwe kaarten zit ik nu op 0,2 eth voor iedere 30 dagen.

Ik dacht dat het resetten van de DAG epoch betekent dat de hashrate telkens een klein stukje omlaag valt, wat ook zo was bij de oude r9 280x'en, maar het lijkt er op dat dat bij de nieuwe kaarten (tot nu toe na 1 maand) niet het geval is. In plaats daarvan lijkt het alsof ik met dezelfde hashrate simpelweg minder ether binnenhark. Ik snap dat niet helemaal.

Kortom. Ik begon met 27mh/s, heb nu 54mh/s, maar zie dat niet 1 op 1 terug in het tempo waarmee ik ETH binnenhaal, is dit inherent aan werken via een pool? Of heeft dit te maken met het nieuws dat ik ergens las van het veranderen van de manier waarop Ethereum werkt? Wat heb ik gemist?
De difficulty gaat omhoog + er zijn meer miners. Zie de hoofdsite van Nanopool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
untflanked schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:31:
[...]

Op hoeveel mV zit je nu? Welke drivers en met welk programma Undervolt je?
De 580's op 1000 en de 570 op 945 momenteel. Verder alles stock qua settings en BIOS.
Ik gebruik de Adrenalin Edition 18.1.1 Alpha driver als ik me niet vergis. De blockchain-driver werkte bij mij niet met undervolten om één of andere reden.
Ik gebruik MSI Afterburner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
pongthamong schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Ik ga hier geen antwoord meer opgeven, er zijn al zoveel posts over setups en wat je kan minen en wat je opbrengst zou kunnen zijn en welke tools je kan gebruiken. Serieus op elke pagina van de 185 kom je wel iemand tegen die "nieuw" is en hulp wil met z'n setup. Ik zou zeggen ga gewoon aan de slag met de informatie in het topic. Als je dat teveel info vind kan je eigenlijk al wel stoppen met minen, want minen doe je niet even, daar moet je de tijd voor nemen en zal je leren door zelf informatie te vergaren en niet door een bericht te posten met ik ben nieuw, doe helpen.
Toch ben ik je zeer dankbaar voor de hulp en idd.. Je moet zelf echt op onderzoek uit en de handen uit de mouwen steken!

Ik heb in korte tijd ontzettende veel geleerd maar door de 'snelle hulp' hier in dit topic (en van jou) is mijn planning zomaar een paar weken naar voren geschoven en ben er dus met beiden benen ingesprongen _/-\o_

Nu nog bepalen of ik een 2e pctje op kantoor plaats om de RX570's in te hangen of met de Octominer aan de slag ga zodra die binnenkomt :9

Dus nog even een grote dank naar allen hier in het topic en met namen @pongthamong ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endurance
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 21:46
untflanked schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:45:
[...]

De difficulty gaat omhoog + er zijn meer miners. Zie de hoofdsite van Nanopool.
Bedankt voor je antwoord. Het bevestigt in ieder geval mijn vermoedens. Goed om te weten dat niet alleen hashrate maar ook uitgekeerde ETH per block omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
BlazeMuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:49:
[...]

netjes :Y
mn gtx 1070's zijn hier van 23 naar 30 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
D-Ed schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:14:
[...]

Toch ben ik je zeer dankbaar voor de hulp en idd.. Je moet zelf echt op onderzoek uit en de handen uit de mouwen steken!

Ik heb in korte tijd ontzettende veel geleerd maar door de 'snelle hulp' hier in dit topic (en van jou) is mijn planning zomaar een paar weken naar voren geschoven en ben er dus met beiden benen ingesprongen _/-\o_

Nu nog bepalen of ik een 2e pctje op kantoor plaats om de RX570's in te hangen of met de Octominer aan de slag ga zodra die binnenkomt :9

Dus nog even een grote dank naar allen hier in het topic en met namen @pongthamong ! _/-\o_
Poahhh slijmbal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
pongthamong schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:58:
[...]

Welke software gebruik je om iridium te minen?
Heb me er gisteren even aan gewaagd maar de software die ik kan vinden voor mijn gtx1080ti lijkt erg onstabiel.

CCminer geeft mij direct de error: GPU 0: an illegal memory access was encountered, vermoedelijk omdat deze enkel met cuda 8 werkt en niet 9.
Xmr-stak start na wat aanpassingen in de config bij mij wel en geeft in het begin zeer veel results(shares), elke 0.7seconden ofzo bij een hashrate van +750H/S, alleen lijkt deze te vertragen en komen er na enkele minuten nauwelijks results meer binnen, ookal geeft de miner dezelfde hashrate weer. (De hashrate volgens de miningpool zakt wel in)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poNgz0r
rickkert94 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:52:
[...]

Welke software gebruik je om iridium te minen?
Heb me er gisteren even aan gewaagd maar de software die ik kan vinden voor mijn gtx1080ti lijkt erg onstabiel.

CCminer geeft mij direct de error: GPU 0: an illegal memory access was encountered, vermoedelijk omdat deze enkel met cuda 8 werkt en niet 9.
Xmr-stak start na wat aanpassingen in de config bij mij wel en geeft in het begin zeer veel results(shares), elke 0.7seconden ofzo bij een hashrate van +750H/S, alleen lijkt deze te vertragen en komen er na enkele minuten nauwelijks results meer binnen, ookal geeft de miner dezelfde hashrate weer. (De hashrate volgens de miningpool zakt wel in)
Dit is het principe van minen. Je ziet ook dat de difficulty hoger gaat en je dus miner snel sommetjes oplost. Als je te snel oplost kan de pool zien als spam en wordt je geblokkeerd. Dit is precies wat je wilt. Elke paar minuten een share op een aardige difficulty dat is goed. 750hs is wel oké voor een 1080ti volgens mij. Je kan nog ff zoeken naar wat fine tune dingetjes in je nvidia.txt kan je nog wel wat dingen aanpassen, wat de optimale settings zijn voor je kaart weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
pongthamong schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:57:
[...]

Dit is het principe van minen. Je ziet ook dat de difficulty hoger gaat en je dus miner snel sommetjes oplost. Als je te snel oplost kan de pool zien als spam en wordt je geblokkeerd. Dit is precies wat je wilt. Elke paar minuten een share op een aardige difficulty dat is goed. 750hs is wel oké voor een 1080ti volgens mij. Je kan nog ff zoeken naar wat fine tune dingetjes in je nvidia.txt kan je nog wel wat dingen aanpassen, wat de optimale settings zijn voor je kaart weet ik niet
Hmm, ik was in de veronderstelling dat dat difficulty netwerk-wijd geregeld word en dat iedereen op dezelfde difficulty mined. Dan heb ik nog wat te huiswerk om te lezen dus.

Nu zie ik inderdaad dat de difficulty snel verhoogd.
Hashrate is nu 775 met een memory clock boost en gpu clock verlaging. Ik zal eens kijken wat er te bereiken is in de config, heb hier inderdaad nog niet veel mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

TFL999 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Je kunt bovenin op earnings report klikken dan zie je hoeveel Litecoins je hebt verdient per dag en de koers waarmee hij rekent per dag en daarlangs het aantal euros verdient op die dag. Die euros had je dus op die dagen verdient als je ook je litecoins naar euro's had omgezet.
Maar omdat de litecoin (en andere) drastisch in waarde zijn gezakt zijn de litecoins die je aantal dagen terug verdient hebt in waarde gedaald en daardoor kan het zijn dat je nu in euros minder verdient hebt dan dat je 2 dagen terug al bij elkaar had.

Nu dus of gokken dat de litecoin weer in waarde gaat stijgen of iedere dag omzetten en je euros vasthouden.
Bedankt voor de tip! Helemaal niet naar dat overzicht gekeken |:( Geeft wel wat meer duidelijkheid. Ik laat voorlopig m'n litecoins even staan en hoop op een betere koers in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickkert94
Met wat tweaks zit ik voor iridium nu op een hashrate van +-810H/S met mijn 1080ti.
Interessant om te zien dat ik met mijn 8700k cpu ook +-390H/S haal zonder oc.
Dit allen met theoretisch ongeveer dezelfde stroomverbruik per hash volgens hwinfo.
120watt voor mijn gpu, 60 voor mijn cpu. Binnenkort eens een echte stroommeter aanschaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door rickkert94 op 06-02-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Sja, ik zie het liever als een flinke schouderklop en dankwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
D-Ed schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:18:
[...]

Sja, ik zie het liever als een flinke schouderklop en dankwoord..
Ja bedoelde er ook niks mee verder hoor. Vandaar de smiley. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:34:
[...]

Wie bedoelde hij nou? Ik ben het ff kwijt ;). Nee geintje hoor heb hem aardig wat geholpen met teamviewer wat dingetjes gedaan, kaarten geflasht hij heeft zelfs nog 2x RX 580 van me over genomen, dus we hebben wel wat contact gehad. Goede gozer hoor die @D-Ed en jij trouwens ook.

Overigens heb ik van de xmr miner zonder fee nu een fork op github.com gemaakt met nog wat aanpassingen. Aangezien ik geen Linux heb kan ik geen Linux build maken maar een tweaker kan vast mn repo wel clone en zelf een build draaien?

https://github.com/poNgz0r/xmr-stak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:34:
[...]

Ah, sorry.. Zat nog vol adrenaline van de lancering van de SpaceX raket :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Is een Telegram groep voor de "slowchat" wellicht geen goed idee? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poNgz0r
aKra schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 02:48:
Is een Telegram groep voor de "slowchat" wellicht geen goed idee? :)
https://t.me/miningmatters voor nu zit ik hier alleen in met een vriend

Ik wil dit ook gaan gebruiken om uiteindelijk een platform te lanceren over minen. Ik ben daar al een tijdje mee bezig. In het kort

Registreer een account (als je wilt)
Foto - Rig setup mogelijkheid (showcase, als je wilt)
Welke coins mine je (invullen als je wilt)
Hashrate van je rig(s) (invullen als je wilt)
Profit per coin (a la whattomine, maar dan alles binnen miningmatters platform)

Blog per week met updates
Miners, welke miner voor welke coin en gpu
Waar kan je onderdelen kopen
Koop/verkoop van videokaarten/ mining rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik had helaas geen Telegram vrienden om in een nieuwe groep te proppen, dus jouw groep even gejoined :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
pongthamong schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:22:[...]Dat klopt, maar hoezo is het risico dan hoger en de opbrengst minder? Ik heb 400K linda coins, die stake ik. Elke 10 dagen krijg ik 4000 coins erbij ongeveer. Daar hoef ik echt letterlijk niks voor te doen behalve mn PC in dit geval mn NAS die toch al aanstaat aan te laten. Dan heb ik toch geen risico of mindere opbrengst?
Wanneer je geld investeerd in coins dan heb je het risico dat de waarde hiervan naar 0 gaat. Wanneer je geld investeerd in een miningrig dan zal de waarde dalen, maar zal heeeeeel lang duren voordat het 0 euro waard is. Dus kans dat je geld "verdampt" is veel kleiner.

Wanneer je een masternode start dan heb je meestal (niet altijd) per dag een lagere opbrengst dan dat je dezelfde hoeveelheid euros investeerd in een miningrig (ook minus de electra kosten).

Voordeel met PoS is dat je geen zoemende kasten in je huis hebt staan en dat ook het onderhoud veel minder is. Immers, één keer opzetten en klaar (meestal, wanneer er geen fork komt of wanneer ze de chain aanpassen).

Even terugkomend op de Lindacoins die je als voorbeeld gebruikt. Die 400k linda coins zijn ca 820 euro waard. De opbrengst is ca 400 coins per dag, is ca 82 cent. Wanneer ik naar mijn rig kijk (koste 1200 euro) dan levert deze mij meer op dan 1,70 per dag (zelfs met aftrek van stroomkosten).

Begrijp me niet verkeerd, PoS vind ik ook top, maar gezien het risico (dev. stopt er mee nadat hij al zijn coins op een exchange heeft gedumpt, meer dan genoeg voorbeelden), de inflexibiliteit (als ik geen Zencash wil minen met mijn rig dan mine ik iets anders, met staken / masternode zit je echt "vast" aan één munt) moet je dondersgoed opletten, nog veel meer dan met een Rig (laten minen naar multipoolhub, klaar).

Zelf had ik ook masternodes (gestart begin december en verkocht 1/2 januari) maar de winst daarvan zat niet in de node zelf, maar puur in het koersverloop van die paar munten. Op dit moment stake ik ook weer omdat eenvoudig de munten in je wallet laten staan ook niets doet. Wanneer ik weer genoeg munten heb dan ga ik het toch echt omzetten naar euros en er videokaarten voor kopen omdat het risco veel lager is. Het is alleen dondersgoed uitkijken welke coin je gaat staken en of een masternode mee gaat starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:32:
[...]
Wanneer je geld investeerd in coins dan heb je het risico dat de waarde hiervan naar 0 gaat. Wanneer je geld investeerd in een miningrig dan zal de waarde dalen, maar zal heeeeeel lang duren voordat het 0 euro waard is. Dus kans dat je geld "verdampt" is veel kleiner.
Sorry hoor maar ik vind dit nergens op slaan. Of je nou minet of koopt als een coin 0 euro waard is ben je in beide gevallen je geld kwijt. Omdat je een coin koopt of minet duurt het niet langer voordat een coin minder waard wordt. Als een developer kapt met een coin maakt het niet uit of je de coin gekocht hebt of geminet hebt de waarde is dan niks meer.
Wanneer je een masternode start dan heb je meestal (niet altijd) per dag een lagere opbrengst dan dat je dezelfde hoeveelheid euros investeerd in een miningrig (ook minus de electra kosten).
Ik heb het helemaal niet over het starten van een masternode, maar gewoon coins in een wallet hebben en holden meer niet.
Voordeel met PoS is dat je geen zoemende kasten in je huis hebt staan en dat ook het onderhoud veel minder is. Immers, één keer opzetten en klaar (meestal, wanneer er geen fork komt of wanneer ze de chain aanpassen).

Even terugkomend op de Lindacoins die je als voorbeeld gebruikt. Die 400k linda coins zijn ca 820 euro waard. De opbrengst is ca 400 coins per dag, is ca 82 cent. Wanneer ik naar mijn rig kijk (koste 1200 euro) dan levert deze mij meer op dan 1,70 per dag (zelfs met aftrek van stroomkosten).

Begrijp me niet verkeerd, PoS vind ik ook top, maar gezien het risico (dev. stopt er mee nadat hij al zijn coins op een exchange heeft gedumpt, meer dan genoeg voorbeelden), de inflexibiliteit (als ik geen Zencash wil minen met mijn rig dan mine ik iets anders, met staken / masternode zit je echt "vast" aan één munt) moet je dondersgoed opletten, nog veel meer dan met een Rig (laten minen naar multipoolhub, klaar)
Dit is dus een risico wat je voor zowel minen of niet minen hebt als een dev ermee stopt maakt het niet uit of je minet of niet de coin is toch geen fuck meer waard. Nogmaals ik heb het helemaal niet gehad over een masternode. Als ik Linda coins wil staken koop ik ze en laat ik zn in mn wallet. Als ik er vanaf wil verkoop ik ze en stake ik niet meer. Simpeler dan dat kan je geen coins verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:38:[...]Sorry hoor maar ik vind dit nergens op slaan. Of je nou minet of koopt als een coin 0 euro waard is ben je in beide gevallen je geld kwijt. Omdat je een coin koopt of minet duurt het niet langer voordat een coin minder waard wordt. Als een developer kapt met een coin maakt het niet uit of je de coin gekocht hebt of geminet hebt de waarde is dan niks meer.[...]
Ik vrees dat je me niet helemaal begrijpt, het verhaal is als volgt : Ik koop een rig voor 1500 euro of ik koop coins voor 1500 euro (even als voorbeeld Lindacoins)

Opeens gebeurd er iets met de LindaCoin en de waarde hiervan gaat 99% omlaag. Wat is er dan nog over van mijn 1500 euro initiele investering ? Dus wat is dan het risico dat je loopt met je 1500 euro ? Begrijp je wat ik bedoel dat het risico met holden / staken etc veel hoger is dan gewoon geld investeren in minen ?
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:38:[...]Ik heb het helemaal niet over het starten van een masternode, maar gewoon coins in een wallet hebben en holden meer niet.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, ik las in je bericht " Ik heb 400K linda coins, die stake ik." Dus ik dacht dat je coins aan het staken was. Met masternodes heb je een soortgelijk resultaat, dus mijn fout.
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:38:[...]Dit is dus een risico wat je voor zowel minen of niet minen hebt als een dev ermee stopt maakt het niet uit of je minet of niet de coin is toch geen fuck meer waard. Nogmaals ik heb het helemaal niet gehad over een masternode. Als ik Linda coins wil staken koop ik ze en laat ik zn in mn wallet. Als ik er vanaf wil verkoop ik ze en stake ik niet meer. Simpeler dan dat kan je geen coins verdienen.
Zie even mijn eerste opmerking, je hebt gelijk "Simpeler dan dat kan je geen coins verdienen" maar het ging mij over het risico. Het risico bij investeren in het staken van coins is gewoon hoger dan het risico bij het investeren in een miningrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Ik vrees dat je me niet helemaal begrijpt, het verhaal is als volgt : Ik koop een rig voor 1500 euro of ik koop coins voor 1500 euro (even als voorbeeld Lindacoins)

Opeens gebeurd er iets met de LindaCoin en de waarde hiervan gaat 99% omlaag. Wat is er dan nog over van mijn 1500 euro initiele investering ? Dus wat is dan het risico dat je loopt met je 1500 euro ? Begrijp je wat ik bedoel dat het risico met holden / staken etc veel hoger is dan gewoon geld investeren in minen ?

[...]

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, ik las in je bericht " Ik heb 400K linda coins, die stake ik." Dus ik dacht dat je coins aan het staken was. Met masternodes heb je een soortgelijk resultaat, dus mijn fout.

[...]

Zie even mijn eerste opmerking, je hebt gelijk "Simpeler dan dat kan je geen coins verdienen" maar het ging mij over het risico. Het risico bij investeren in het staken van coins is gewoon hoger dan het risico bij het investeren in een miningrig.
Ah ja ik had het ook niet helemaal goed gelezen. Maar die coins heb ik voor 50 euro gekocht toen het bijna niks waard was en de rest heb ik erbij geminet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:10: [...] Ah ja ik had het ook niet helemaal goed gelezen. Maar die coins heb ik voor 50 euro gekocht toen het bijna niks waard was en de rest heb ik erbij geminet.
Ahhh, dan is het duidelijk, begrijp je nu ook dat je beter je LindaCoins binnenkort kan verkopen en dan snel een 1080 oid er voor terug kan kopen ? Dat was ook de strekking van mijn bericht. Immers de 1080 heeft een veel beter rendament dan een wallet met LindaCoins en ook nog een een lager risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@cor-jan opzich heb je gelijk wat betreft dat als je 1500 euro investeert in een mining rig je vermoedelijk de hardware wel weer kunt verkopen voor een beetje geld maar zeker niet voor het zelfde bedrag.

maar als je 1500 euro zou inversteren dan heb je die coin direct als je de zelfde amount zou willen minen met je miner dan gaat dit toch maanden duren. en daar bij vraagt het meer werk om te minen.

en je stroom kosten heb je ook nog eens tijden het minen dus als de coin 0 waard word blijf je ook met kosten ziten mischien niet de1500 die je anders kwijt bent maar zeker ook wel een redelijk bedrag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Ahhh, dan is het duidelijk, begrijp je nu ook dat je beter je LindaCoins binnenkort kan verkopen en dan snel een 1080 oid er voor terug kan kopen ? Dat was ook de strekking van mijn bericht. Immers de 1080 heeft een veel beter rendament dan een wallet met LindaCoins en ook nog een een lager risico.
Kijk en dat weet je dus niet. Stel die coin schiet naar de 1 euro vanwege aankondigingen, roadmap milestones etc, heb ik opeens 400k euro's. Kan jij niet tegen minen met je 1080 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
hjvg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:16:
@cor-jan opzich heb je gelijk wat betreft dat als je 1500 euro investeert in een mining rig je vermoedelijk de hardware wel weer kunt verkopen voor een beetje geld maar zeker niet voor het zelfde bedrag.
Bedankt, dan kijken we er hetzelfde naar, dus laag risico
hjvg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:16:
maar als je 1500 euro zou inversteren dan heb je die coin direct als je de zelfde amount zou willen minen met je miner dan gaat dit toch maanden duren. en daar bij vraagt het meer werk om te minen.
Volgens mij zijn de coins niet het doel maar het middel, het gaat er toch om welk bedrag je investeerd, tegen welk risico met welk rendament ? Of begrijp ik het nu verkeerd
hjvg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:16: en je stroom kosten heb je ook nog eens tijden het minen dus als de coin 0 waard word blijf je ook met kosten ziten mischien niet de1500 die je anders kwijt bent maar zeker ook wel een redelijk bedrag
Klopt, ben ik het helemaal mee eens, maar er blijft altijd een stuk waarde beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:16: [...] Kijk en dat weet je dus niet.
Klopt, dus extra risico, want zelf geen invloed !!!
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:16: [...] Stel die coin schiet naar de 1 euro vanwege aankondigingen, roadmap milestones etc, heb ik opeens 400k euro's. Kan jij niet tegen minen met je 1080 hoor.
Wacht even, dat is een zelfde redenering dat je beter met 1000 euro naar het casio kan gaan en 100 maal 10 euro kan inzetten op rood 4 (oid), dan je geld op de bank zetten. Want mocht je geluk hebben dan kan je er niet tegen op sparen.

Da's dus een andere redenering dan beleggen, want het lijkt me meer om gokken. Naast investeren in cryptocurrency investeer ik ook in een aantal andere dingen. Wellicht kijk ik er meer naar met een investerings oogpunt (en ook met de slechte en goede ervaringen die ik de afgelopen 10 jaar heb meegemaakt) en jij vanuit een gok oogpunt. Dan gaan we het niet met elkaar eens worden.

Gelukkig is het nu wel duidelijk wat jou uitgangspunt is en daar ben ik blij om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:49:
[...]

Klopt, dus extra risico, want zelf geen invloed !!!

[...]

Wacht even, dat is een zelfde redenering dat je beter met 1000 euro naar het casio kan gaan en 100 maal 10 euro kan inzetten op rood 4 (oid), dan je geld op de bank zetten. Want mocht je geluk hebben dan kan je er niet tegen op sparen.

Da's dus een andere redenering dan beleggen, want het lijkt me meer om gokken. Naast investeren in cryptocurrency investeer ik ook in een aantal andere dingen. Wellicht kijk ik er meer naar met een investerings oogpunt (en ook met de slechte en goede ervaringen die ik de afgelopen 10 jaar heb meegemaakt) en jij vanuit een gok oogpunt. Dan gaan we het niet met elkaar eens worden.

Gelukkig is het nu wel duidelijk wat jou uitgangspunt is en daar ben ik blij om
Ik kijk helemaal niet vanuit een gok oogpunt, ik kijk naar het team erachter, de coin supply, de roadmap, hoe vernieuwend is de coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:51: [...] Ik kijk helemaal niet vanuit een gok oogpunt, ik kijk naar het team erachter, de coin supply, de roadmap, hoe vernieuwend is de coin.
Prima, ik ga er vanuit dat heel van dan de coins perfecte dev team hebben goede supply en top roadmap en ook vernieuwend zijn. Helaas is dat bij veel coins het geval, grootste probleem zit in de adaptatie van de coin door de mensen en wordt deze echt gebruikt. Vooralsnog vrees ik dat er staks een mooie coin is die niet gebruikt wordt (buiten een beleggings object)

Kijk maar eens op http://deadcoins.com/ daar vind je nog wat voorbeelden. Wat ik nog een groter risico vind is het onderzoek wat min. van financien gaat doen op verbod van crypto (https://www.elsevierweekb...kt-verbod-bitcoin-581254/) Laten we hopen dat het die kant niet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cor-Jan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:05:
[...]

Prima, ik ga er vanuit dat heel van dan de coins perfecte dev team hebben goede supply en top roadmap en ook vernieuwend zijn. Helaas is dat bij veel coins het geval, grootste probleem zit in de adaptatie van de coin door de mensen en wordt deze echt gebruikt. Vooralsnog vrees ik dat er staks een mooie coin is die niet gebruikt wordt (buiten een beleggings object)

Kijk maar eens op http://deadcoins.com/ daar vind je nog wat voorbeelden. Wat ik nog een groter risico vind is het onderzoek wat min. van financien gaat doen op verbod van crypto (https://www.elsevierweekb...kt-verbod-bitcoin-581254/) Laten we hopen dat het die kant niet op gaat.
Dead coins en ETN staat erbij, lekker betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb gisteren eindelijk m'n risers binnen gekregen. Nu zit ik even met een vraag over de stroomaansluitingen.

Ik heb nu 3x een 1070 in m'n rig. M'n voeding heeft 4 pcie 8 pin aansluitingen. de videokaarten hebben een 8 pin pcie aansluiting en de risers een 6 pin pcie aansluiting.

Ik heb nu een kabel vanaf de voeding naar elke videokaart lopen, en gebruik een splitter van dit type om 2 risers van stroom te voorzien : https://nl.aliexpress.com...267cf63&priceBeautifyAB=0

De 3e riser zit aan de zelfde kabel als waar de de video kaart aan zit.

maw:
kabel 1: 1x videokaart, 2x riser
kabel 2: 1x videokaart, 1x riser
kabel 3: 1x videokaart

Nu zat ik een youtube video te kijken waarin werd vermeld dat de voeding voor de riser nooit van de zelfde kabel mocht komen als de voeding voor de videokaart i.v.m. brandgevaar :/
Ik vroeg mij af hoe jullie dit doen en welke andere opties er zijn qua aansluitmogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door AtlonXP1800 op 07-02-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
pongthamong schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Ik kijk helemaal niet vanuit een gok oogpunt, ik kijk naar het team erachter, de coin supply, de roadmap, hoe vernieuwend is de coin.
Het verschil tussen speculeren en gokken. Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zelf heb er geen uitgesproken mening over.
Je kunt ook minen voor een nieuwe coin die nog niet op de exchange is of nog kan mislukken. Als dat nooit gebeurt heb je voor niks gemined. Dus ook een 'gokje'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
  • Laatst online: 21-03-2022
Wat een megastock op Megekko van AMD kaarten seg! ik snap niet waarom deze niet verkopen als zoete broodjes? :D

ROI van 450 dagen is toch dik ok? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Daanvi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:04:
Wat een megastock op Megekko van AMD kaarten seg! ik snap niet waarom deze niet verkopen als zoete broodjes? :D

ROI van 450 dagen is toch dik ok? :D
Omdat ze achterlijk duur zijn? Ik had recent 2 RX 580's voor 350 gekocht, zie nu RX 580's van 550 voorbij komen op megekko. Dan snap ik heel goed dat het niet als zoete broodjes verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
pongthamong schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Omdat ze achterlijk duur zijn? Ik had recent 2 RX 580's voor 350 gekocht, zie nu RX 580's van 550 voorbij komen op megekko. Dan snap ik heel goed dat het niet als zoete broodjes verkocht wordt.
inderdaad! heb nog plaats op mijn rig voor 2 kaarten en wil graag bij RX reeks blijven maar tegen die prijzen en deze wisselende markt is het gewoon niet meer interessant.

Had vorige week nog een order staan voor een RX580 voor 455€ bij megekko maar door de recente dalingen toch maar laten vallen... nu staat dezelfde kaarten 550€...

Er staan enkele 570's onder 400€ maar als ik die opzoek zijn ze alles behalve duurzaam voor mining...

Mocht minen niet zo verslavend zijn he! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:37
Was laatst op zoek naar een aantal risers en voeding voor een nieuwe rig, en kwam tweakspeed.nl tegen, iemand ervaring met deze shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
danslo schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:37:
Was laatst op zoek naar een aantal risers en voeding voor een nieuwe rig, en kwam tweakspeed.nl tegen, iemand ervaring met deze shop?
op zich lijkt het mij ok te zijn maar ja is altijd een gok. buiten risers en voedingen verkopen ze niet veel :D
had ik het geweten had ik wel zo een servervoeding gekocht voor mijn rig, nu 300€ betaald voor een 1000w voeding.

ik had mijn risers hier besteld maar zijn zeer duur en lijken me dezelfde:

https://www.ethereumminer...DELEN/603/PCI-Risers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Voor Equihash ga ik de Nvidia GTX 1060 testen. Die moeten ongeveer hetzelfde halen als de RX 570. Voor Ethash zijn ze minder geschikt lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Ik ben sinds kort aan het minen met twee x 1070 TI. Ik maak gebruik van awesomeminer icm miningpoolhub en mine alleen equihash.

Huidige stats 940-960 sols bij een verbruik van 105 watt per kaart. Ik denk dat hier nog wel iets meer uit te halen is, maar voorlopig ben ik tevreden.

Nu wil ik eigenlijk met meer kaarten aan de slag, alleen de prijzen houden mij nog een beetje tegen.
Aangezien ik allemaal rare verhalen lees over risers zou ik willen kijken naar een mobo van bijvoorbeeld octominer. Zijn er tweakers die gebruik maken van bijvoorbeeld een octominer ?

Daarnaast ga ik mijzelf ook nog even verdiepen of ik op één mobo een combinatie van nvidia en amd gpu's kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Hyp Hyper schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:55:
Voor Equihash ga ik de Nvidia GTX 1060 testen. Die moeten ongeveer hetzelfde halen als de RX 570. Voor Ethash zijn ze minder geschikt lijkt het.
Dat kan ik bevestingen, heb zelf een 1060 rig gehad. Op equihash werkt het wel aardig icm lage voltage heb je een redelijke hashrate. Etash is wel droevig, volgens mij iets van 24mhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
KraveN schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:30:
Ik ben sinds kort aan het minen met twee x 1070 TI. Ik maak gebruik van awesomeminer icm miningpoolhub en mine alleen equihash.

Huidige stats 940-960 sols bij een verbruik van 105 watt per kaart. Ik denk dat hier nog wel iets meer uit te halen is, maar voorlopig ben ik tevreden.

Nu wil ik eigenlijk met meer kaarten aan de slag, alleen de prijzen houden mij nog een beetje tegen.
Aangezien ik allemaal rare verhalen lees over risers zou ik willen kijken naar een mobo van bijvoorbeeld octominer. Zijn er tweakers die gebruik maken van bijvoorbeeld een octominer ?

Daarnaast ga ik mijzelf ook nog even verdiepen of ik op één mobo een combinatie van nvidia en amd gpu's kan laten draaien.
Haal jij 940 sol/s per kaart op een 1070ti? Ik kan me herinneren dat ik niet zo hoog kwam, maar ik had ook een power limiet van 60% ingesteld, dat zal jij niet hebben zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
pongthamong schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:17:
[...]

Haal jij 940 sol/s per kaart op een 1070ti? Ik kan me herinneren dat ik niet zo hoog kwam, maar ik had ook een power limiet van 60% ingesteld, dat zal jij niet hebben zeker?
Excuses voor de verwarring. de 940 sol/s is beide kaarten opgeteld. Dus een enkele kaart schommelt ongeveer rond de 480 sol's en mijn power limit staat inderdaad ook op 60%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
KraveN schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Excuses voor de verwarring. de 940 sol/s is beide kaarten opgeteld. Dus een enkele kaart schommelt ongeveer rond de 480 sol's en mijn power limit staat inderdaad ook op 60%
Ah kijkt dat komt meer overeen met wat ik ook had haha, ik dacht al wow wtf immense snelheid eruit geperst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AtlonXP1800 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:05:
Ik heb gisteren eindelijk m'n risers binnen gekregen. Nu zit ik even met een vraag over de stroomaansluitingen.

Ik heb nu 3x een 1070 in m'n rig. M'n voeding heeft 4 pcie 8 pin aansluitingen. de videokaarten hebben een 8 pin pcie aansluiting en de risers een 6 pin pcie aansluiting.

Ik heb nu een kabel vanaf de voeding naar elke videokaart lopen, en gebruik een splitter van dit type om 2 risers van stroom te voorzien : https://nl.aliexpress.com...267cf63&priceBeautifyAB=0

De 3e riser zit aan de zelfde kabel als waar de de video kaart aan zit.

maw:
kabel 1: 1x videokaart, 2x riser
kabel 2: 1x videokaart, 1x riser
kabel 3: 1x videokaart

Nu zat ik een youtube video te kijken waarin werd vermeld dat de voeding voor de riser nooit van de zelfde kabel mocht komen als de voeding voor de videokaart i.v.m. brandgevaar :/
Ik vroeg mij af hoe jullie dit doen en welke andere opties er zijn qua aansluitmogelijkheden.
Ik heb in dit topic voorbij zien komen als tip dat dit niet uitmaakt zolang je je spullen maar op randaarde aansluit. never mind, verkeerd gelezen :+

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
.SnifraM schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Ik heb in dit topic voorbij zien komen als tip dat dit niet uitmaakt zolang je je spullen maar op randaarde aansluit.
volgens mij maak je hier een fout. als je 2 voedingen gebruikt en ze zitten beide in de zelfde groep en aangesloten met randaarde maakt het niet uit welke kabel op welk onderdeel zit. maar nog steeds wil je niet 1 kabel voor meerdere onderdelen gebruik in verband met verbruik per onderdeel

volgens mij gaat het in de post van athlonxp1800 over 1 voeding en meerdere dingen op 1 kabel aansluiten maar dit kan in houden dat je te veel stroom trekt van 1 kabel waardoor er dus brand gevaar ontstaat.

dat is regelmatig het probleem bij gebruik van 1 voeding dat je te weinig kabels hebt om elk onderdeel op een aparte kabel aan te sluiten

[ Voor 18% gewijzigd door hjvg op 08-02-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hjvg schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:12:
[...]

volgens mij maak je hier een fout. als je 2 voedingen gebruikt en ze zitten beide in de zelfde groep en aangesloten met randaarde maakt het niet uit welke kabel op welk onderdeel zit. maar nog steeds wil je niet 1 kabel voor meerdere onderdelen gebruik in verband met verbruik per onderdeel

volgens mij gaat het in de post van athlonxp1800 over 1 voeding en meerdere dingen op 1 kabel aansluiten maar dit kan in houden dat je te veel stroom trekt van 1 kabel waardoor er dus brand gevaar ontstaat.

dat is regelmatig het probleem bij gebruik van 1 voeding dat je te weinig kabels hebt om elk onderdeel op een aparte kabel aan te sluiten
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat hij risers+GPU van 1 voeding deed en de rest van een andere.
Ik heb niks gezegd |:(

lol+lol=hihi

Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste