Het is een gok, enige reden dat ik die neem momenteel is omdat ik wel toekomst zie in de coins / hoop dat eind van het jaar alles weer sky high isDaanvi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:35:
[...]
idd! de Roi komt dicht bij het jaar tegen de huidige prijzen als je al het geluk hebt om een bestelling te kunnen plaatsen...
Als hobbyminer zou ik zo graag een 2de rig bouwen maar tegen de huidige prijzen zit er geen winst meer in mining...
Is gelukt, heb 6 x GTX 1070ti (verschillende smaken, 2 x BlowerCard en 4 x open fan) in bestelling staan. Afwachten wat er gaat komen, wanneer er iets binnen komt dan de andere 4 maar annuleren.Daanvi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:35:
[...]als je al het geluk hebt om een bestelling te kunnen plaatsen...
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
Iemand voor een normale prijs trouwens nog wat 6pins risers over?
Ziet er naar uit dat die van mij vast zitten in china
Da's mooi f*ck, voor een andere tweaker heb ik nog wel wat (hadden we even eerder moeten weten). Ik heb 1 x https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.21cUCAiaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:48:
Iemand voor een normale prijs trouwens nog wat 6pins risers over? Ziet er naar uit dat die van mij vast zitten in china
over, nieuw, nooit gebruikt, ga hem ook niet gebruiken. Heb inmiddels https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.nRHdcI besteld en ééntje werkend in mijn mainboard, dus die enkelvoudige heb ik niet meer nodig.
Met de huidige koers bedoel jeDaanvi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:35:
[...]
idd! de Roi komt dicht bij het jaar tegen de huidige prijzen als je al het geluk hebt om een bestelling te kunnen plaatsen...
Als hobbyminer zou ik zo graag een 2de rig bouwen maar tegen de huidige prijzen zit er geen winst meer in mining...
Volgens mij klopt dit niet. Volgens mij moet je de risers voeden met de zelfde voeding die het moederbord ook voed.iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:47:
[...]
Maakt volgens mij niet uit, zolang alles maar voeding krijgt en je dus niet dik over je x aantal watt van de voeding gaat (dus niet 6 gpu's op 1 ding aansluiten en de risers en t andere op de andere voeding)
Wie goed doet, die goed ontmoet.
damn zn heel bordCor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:56:
[...]
Da's mooi f*ck, voor een andere tweaker heb ik nog wel wat (hadden we even eerder moeten weten). Ik heb 1 x https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.21cUCA
over, nieuw, nooit gebruikt, ga hem ook niet gebruiken. Heb inmiddels https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.nRHdcI besteld en ééntje werkend in mijn mainboard, dus die enkelvoudige heb ik niet meer nodig.
--
Stomme vraag misschien, maar weet iemand of het moederbord / cpu ook warm wordt met mining? Ik heb momenteel onder mn moederbord het plastic/schuim van de verpakking van de grafische kaart gelegd. Omdat mn rig van ijzer is wou ik zorgen dat die geen schokken kan krijgen
Maar nu de vraag, is dit wel slim? Als alles warm wordt smelt het dadelijk aan elkaar
Maar hoe doen mensen dat dan die twee voedingen gebruiken?AtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:07:
[...]
Volgens mij klopt dit niet. Volgens mij moet je de risers voeden met de zelfde voeding die het moederbord ook voed.
Ik heb 3 videokaarten + risers op 1 voeding. En de andere voeding zitten ook 3 videokaarten + risers + cpu en ssd.
Met 1 voeding voed je het moederbord, cpu en risers. De voeding die je op de splitter (die met het enkele kabeltje) aansluit gebruik je om de 6+2 pins van de videokaarten te voeden.iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:08:
[...]
Maar hoe doen mensen dat dan die twee voedingen gebruiken?
Heb hier trouwens geen praktijk ervaring mee maar dit wordt op de meeste fora aangeraden.
Dit gaat mij de pet ten boven, ik dacht als het maar stroom heeft is 't goedAtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:13:
[...]
Met 1 voeding voed je het moederbord, cpu en risers. De voeding die je op de splitter (die met het enkele kabeltje) aansluit gebruik je om de 6+2 pins van de videokaarten te voeden.
Heb hier trouwens geen praktijk ervaring mee maar dit wordt op de meeste fora aangeraden.

Stabiel ? Volgens mijn electronica kennis (is beperkt, vandaar deze vraag) zou dit niet kunnen inderdaad. Dit ivm verschillende ground tussen het mainboard en de risers. Dat er met de GPU kaarten rekening is gehouden met 2 losse circuits dat geloof ik wel. Gebruik je geaarde stopcontacten of zonder aarde ?RobinMM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:09:
Ik heb 3 videokaarten + risers op 1 voeding. En de andere voeding zitten ook 3 videokaarten + risers + cpu en ssd.
[ Voor 23% gewijzigd door Cor-Jan op 30-01-2018 17:17 ]
Yep, heetste wordt onder de CPU, rest valt wel mee. dus daar even rekening mee houden en dan komt het wel goed.iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:08:
[...]Stomme vraag misschien, maar weet iemand of het moederbord / cpu ook warm wordt met mining?
gelijk dat matje er even onderuit trekken dusCor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:18:
[...]
Yep, heetste wordt onder de CPU, rest valt wel mee. dus daar even rekening mee houden en dan komt het wel goed.
Zo had ik het zitten, maar voor de volgende aanstaande uitbreiding wil ik graag weten of ik ook dingen kan aanpassen. Wil een microPSU gebruiken op een server PSU, maar ik geloof nooit dat die alle Risers kan voeden (max 150 watt, dus reken maar uit). Nu komt de voeding voor de risers uit fysiek dezelfde server voeding dus wellicht scheelt dat nog wat ?AtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:13:
[...]Met 1 voeding voed je het moederbord, cpu en risers. De voeding die je op de splitter (die met het enkele kabeltje) aansluit gebruik je om de 6+2 pins van de videokaarten te voeden.
Of even gaatje inknippen rond waar de CPU zitiaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:20:
[...]gelijk dat matje er even onderuit trekken dus
Zit dus net zo eens te lezen, maar ik heb dus een splitter nodig voor de PSU zodat ze beide aangaan als dat moet? (logisch eigenlijk)
Iemand die (behalve aliexpress) een site weet waar deze te krijgen zijn ?
Heb m inmiddels op pootjes gezet, en de pootjes op rubber gezetCor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:22:
[...]
Of even gaatje inknippen rond waar de CPU zit
Wat voor voedingen gebruik je ? 2 x ATX ? of 2 x Server voeding ? of een mix ?iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:57:
Zit dus net zo eens te lezen, maar ik heb dus een splitter nodig voor de PSU zodat ze beide aangaan als dat moet? (logisch eigenlijk) Iemand die (behalve aliexpress) een site weet waar deze te krijgen zijn ?
2x be quiet 650w atx, een splitkabel zou dus moeten voldoen (of ik moet m met een paperclip jumpstartenCor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:09:
[...]
Wat voor voedingen gebruik je ? 2 x ATX ? of 2 x Server voeding ? of een mix ?
Dat zou ik dus doen, en dan rustig iets uit het verre oosten laten komen. Wellicht is dit wat voor je ==> https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.NnvdLh ??iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:09:
[...](of ik moet m met een paperclip jumpstarten![]()
Heb je er direct 2 x PCIe 6 pin bij als extra, kan nooit kwaad
grappig, het toeval wil dat ik precies die kabel gekocht heb vorige week en die ook binnen zijn gekomen, maar had geen idee dat dar zn jumpstarter gelijk wasCor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:20:
[...]
Dat zou ik dus doen, en dan rustig iets uit het verre oosten laten komen. Wellicht is dit wat voor je ==> https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.NnvdLh ??

wat mij wel opvalt, ik 'leer' net op youtube dat als je een kabel wil jumpstarten je hem in gaatje 4 & 5 moet stoppen, aan de kant van de kam.
Deze lijken ze in 4 en 6 een koppeling te hebben

[ Voor 15% gewijzigd door iaxe393 op 30-01-2018 18:42 ]
Die van mij liggen al 12 dagen bij de douane in NL volgens de tracking, super irritant want het zijn de laatste onderdelen die ik nodig heb om m'n rig echt aan het werk te zetten.iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:48:
Iemand voor een normale prijs trouwens nog wat 6pins risers over?
In de tussentijd wel even wat zitten knutselen zodat ik het energieverbruik, de load en de temperaturen in de gaten kan houden:

Ik gebruik hiervoor home assistant op de Raspberry Pi, die had ik toch al draaien voor m'n home automation. De stroom meet ik met dit soort z-wave tussenstekkers: https://www.aliexpress.co...6aec680&priceBeautifyAB=4
De load en temperatuur lees ik uit via open hardware monitor
Ik moet alleen de energiekosten nog fatsoenlijk afgerond krijgen

Eigenlijk wil ik ook de opbrengsten per dag er bij, kan ik dat mooi afwegen tegen de energie kosten.
wachten is gewoon stomAtlonXP1800 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:42:
[...]
Die van mij liggen al 12 dagen bij de douane in NL volgens de tracking, super irritant want het zijn de laatste onderdelen die ik nodig heb om m'n rig echt aan het werk te zetten.
In de tussentijd wel even wat zitten knutselen zodat ik het energieverbruik, de load en de temperaturen in de gaten kan houden:
[afbeelding]
Ik gebruik hiervoor home assistant op de Raspberry Pi, die had ik toch al draaien voor m'n home automation. De stroom meet ik met dit soort z-wave tussenstekkers: https://www.aliexpress.co...6aec680&priceBeautifyAB=4
De load en temperatuur lees ik uit via open hardware monitor
Ik moet alleen de energiekosten nog fatsoenlijk afgerond krijgen![]()
Eigenlijk wil ik ook de opbrengsten per dag er bij, kan ik dat mooi afwegen tegen de energie kosten.
Deze lijkt naast risers ook iets dergelijks te verkopen: V&A aangeboden: PCI-E Riser V006 molexiaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:57:
Zit dus net zo eens te lezen, maar ik heb dus een splitter nodig voor de PSU zodat ze beide aangaan als dat moet? (logisch eigenlijk)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Je kan die splitters ook in Nederland bestellen. Betaal je wel wat meer maar heb je ze ook veel sneller.Cor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:20:
[...]
Dat zou ik dus doen, en dan rustig iets uit het verre oosten laten komen. Wellicht is dit wat voor je ==> https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.NnvdLh ??
https://www.enter247.nl/s...ucts.view&product_id=2361
Zelf geen ervaring met deze webshop trouwens.
Gelukkig wel, ook een goede oplossingAtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:14:
[...]Je kan die splitters ook in Nederland bestellen. Betaal je wel wat meer maar heb je ze ook veel sneller.
Als je mining stil ligt omdat je aan het wachten bent op zoiets dan wist ik het wel.
Iemand ervaring met http://www.add2psu.com/ ?
Vraag me af wat het verschil met zo'n ding en een splitter is.
Toch klinkt het mij vreemd. Normaal gesproken voed de voeding de PCI-e sloten waar de GPU in zit. Nu er een riser in zit lijkt mij dit compleet anders. De riser heeft namelijk niets meer dan een data connectie (USB) met het PCIe slot op je mobo. Waarom zou het dan beter zijn dit 'van je mobo gescheiden' deel toch met 2 verschillende voedingen te voeden? Het klinkt mij juist logischer om dit met 1 voeding te voeden. De load van de GPU bepaald dan gewoon wat er aan stroom nodig is uit 1 voeding i.p.v. de mix van 2 voedingen. Ik laat me graag overtuigen want ik ben zeker geen stroomexpert maar doe het wel graag zo veilig mogelijkAtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:13:
[...]
Met 1 voeding voed je het moederbord, cpu en risers. De voeding die je op de splitter (die met het enkele kabeltje) aansluit gebruik je om de 6+2 pins van de videokaarten te voeden.
lol+lol=hihi
Volgens mij trekt de 12v (of 5 volt) op 4 pins molex plug het relais aan en die verbind de juiste punten op de ATX plug dus door waardoor de voeding start. Een automatische jumpstart zeg dus maar. De voedingen blijven wel gescheiden van elkaar. Dit is volgens mij met die splitskabel niet, maar zeker weten doe ik dat niet.AtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:19:
[...]Vraag me af wat het verschil met zo'n ding en een splitter is.
Het is GEEN USB connectie, slechts een USB kabel. Je kan een spanningsverschil krijgen tussen de beide voedigen, waardoor je dus een spanningsverschil krijgt op je mainboard met de risers. Da's natuulijk nooit fijn en dan zelfs problemen veroorzaken. Je wil er dus of zeker van zijn dat dit echt niet kan (dus voedingen aan elkaar knopen, maar niet op het mainboard) of dus gescheiden houden..SnifraM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:56:
[...]De riser heeft namelijk niets meer dan een data connectie (USB) met het PCIe slot op je mobo.
Ik kan mij voorstellen dat de stroomcircuits op de GPU niet uit 1 set bestaat, maar uit twee. Eentje wordt gevoed door de PCIe slot en de andere door de PCIe 6 (of 8 of beide) aansluiting op de kaart.
Vraag me niet hoe het exact zit, maar ik heb het een keer gevraagd toen ik een "optater" kreeg van mijn PC terwijl ik de verwarming vast had. Bleek achteraf dat er 110 volt stond tussen de verwarming en de behuizing van de PC.
Één van de tweakers had één deel (GPU + Riser) op één PSU en een ander deel (GPU + Riser + Mainboard) op andere PSU. Nu kan dit volgens mij wel goed gaan mits je (toevallig) geen verschil hebt tussen de voedingen. Dit zou volgens mij kunnen komen wanneer je gebruikt maakt van randaarde. De voeding zou zich hierop "afregelen" als ik het goed begrepen heb en dan zijn dus beide voedingen op hetzelfde nivo. (dus geen verschil tussen de negatieve polen).
Of dit 100% weet ik niet.
Thanks, ga m gelijk even mailen voor 6 pins risers.Hyp Hyper schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:26:
[...]
Deze lijkt naast risers ook iets dergelijks te verkopen: V&A aangeboden: PCI-E Riser V006 molex
Zou leuk zijn als ik een dezer dagen aan de slag kan. Wel jammer dan dat er nog 10 onderweg zijn inmiddels
Hoe moet het dan aangesloten worden als je twee voedingen hebt, alle risers op 1 voeding?Cor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:06:
[...]
Het is GEEN USB connectie, slechts een USB kabel. Je kan een spanningsverschil krijgen tussen de beide voedigen, waardoor je dus een spanningsverschil krijgt op je mainboard met de risers. Da's natuulijk nooit fijn en dan zelfs problemen veroorzaken. Je wil er dus of zeker van zijn dat dit echt niet kan (dus voedingen aan elkaar knopen, maar niet op het mainboard) of dus gescheiden houden.
Ik kan mij voorstellen dat de stroomcircuits op de GPU niet uit 1 set bestaat, maar uit twee. Eentje wordt gevoed door de PCIe slot en de andere door de PCIe 6 (of 8 of beide) aansluiting op de kaart.
Vraag me niet hoe het exact zit, maar ik heb het een keer gevraagd toen ik een "optater" kreeg van mijn PC terwijl ik de verwarming vast had. Bleek achteraf dat er 110 volt stond tussen de verwarming en de behuizing van de PC.
Één van de tweakers had één deel (GPU + Riser) op één PSU en een ander deel (GPU + Riser + Mainboard) op andere PSU. Nu kan dit volgens mij wel goed gaan mits je (toevallig) geen verschil hebt tussen de voedingen. Dit zou volgens mij kunnen komen wanneer je gebruikt maakt van randaarde. De voeding zou zich hierop "afregelen" als ik het goed begrepen heb en dan zijn dus beide voedingen op hetzelfde nivo. (dus geen verschil tussen de negatieve polen).
Of dit 100% weet ik niet.
Ik heb mijn inspiratie van onderstaand plaatje wat eerder op dit forum gepost is door @Erasmo

De boel is geaard aangesloten . Als er veel zou weglekken via aarde zouden toch de stoppen moeten doorslaan? Ben overigens geen kenner op dit gebied. De boel draait in ieder geval zonder problemen.
Dat plaatje ken ik, vandaar mijn vraag. Waarschijnlijk werkt het bij jou goed omdat alles geaard is. Laten we eens kijken of er iemand langs komt die kan aangeven of het plaatje inderdaad gaat werkenRobinMM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:08:
[...]Hoe moet het dan aangesloten worden als je twee voedingen hebt, alle risers op 1 voeding?![]()
Ik heb mijn inspiratie van onderstaand plaatje wat eerder op dit forum gepost is door @Erasmo
[afbeelding]
De boel is geaard aangesloten . Als er veel zou weglekken via aarde zouden toch de stoppen moeten doorslaan? Ben overigens geen kenner op dit gebied. De boel draait in ieder geval zonder problemen.
volgens mij heb ik het net zoals het plaatje hier boven aangesloten maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen rig staat niet hier dus kan het niet even snel checken.
heb in iedergeval niet alle risers op de zelfde voeding
en heb nog geen problemen ondekt draait 1 maand
edit: heb trouwens de voedingen niet aan elkaar gekoppeld 1 zit op moederbord 2de start met paperclip
heb in iedergeval niet alle risers op de zelfde voeding
en heb nog geen problemen ondekt draait 1 maand
edit: heb trouwens de voedingen niet aan elkaar gekoppeld 1 zit op moederbord 2de start met paperclip
[ Voor 39% gewijzigd door hjvg op 31-01-2018 08:57 ]
Ik heb wel een PSU split kabel voor jeiaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:57:
Vanavond maar even kijken of ik nog een geaard stopcontact over hebCor-Jan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:40:
[...]
Dat plaatje ken ik, vandaar mijn vraag. Waarschijnlijk werkt het bij jou goed omdat alles geaard is. Laten we eens kijken of er iemand langs komt die kan aangeven of het plaatje inderdaad gaat werken

[ Voor 5% gewijzigd door .SnifraM op 31-01-2018 09:06 ]
lol+lol=hihi
Klopt helemaal! ik ben net begonnen met minen omdat het minder opbracht dan gokken op coins maar het risico ook snel afneemt naarmate je rig enkele weken heeft opgebracht.RobinMM schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:07:
[...]
Met de huidige koers bedoel jeAls de koers weer omhoog gaat maakt die 100 - 150 meer euro voor een videokaart ook niet meer uit. Maar dan kan je ook het geld in coins stoppen in plaats van in een RIG.
Als je nu al moet hoge prijzen betalen in de hoop dat de coins nog eens gaan stijgen vooraleer je winst kan maken ben je beter om gewoon coins te kopen.
Minen is op zicht niet supermoeilijk maar wel iets waar ik dagelijks toch kijk/info lees/dingen uitprobeer.
al moet ik toegeven dat als ik binnekort nog eens wat eth verkoop en er komt nog een gigabyte rx580 8gb voor 550€ te koop ik mss toch ook eens ga twijfelen om hem aan te kopen
Een topic op bitcointalk over het 2x psu debacle 
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1951414.0
Hier wordt ook gesuggereerd om alle risers te voeden met dezelfde voeding die het moederbord voed.
Hier wordt ook gesuggereerd om alle risers te voeden met dezelfde voeding die het moederbord voed.
En dit is dan de enige technische uitleg die ik erbij zie staan. Klinkt aannemelijk:RobinMM schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:04:
Een topic op bitcointalk over het 2x psu debacle
- powered usb risers cut 12v and 5v between pci-e and riser, so card not stress pci-e slot
- if you connect 2 psu to one gpu card (like one to riser and second to erxternal connector) then both psu are grounded together, because grounds are connected in gpu
- you have to connect with grounds, so there is not voltage potential between both psu and will be no other voltage potential than signal in connection between gpu and motherboard
- usb powered risers have ground connected between pci-e adapter and riser, any connection would ground psu together
[ Voor 3% gewijzigd door .SnifraM op 31-01-2018 10:15 ]
lol+lol=hihi
Maar wat is nu de conclusie, als het maar geaard aangesloten is maakt het niet uit op welke voeding je de risers aansluit?
Zo lees ik het wel ja.RobinMM schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:18:
Maar wat is nu de conclusie, als het maar geaard aangesloten is maakt het niet uit op welke voeding je de risers aansluit?
lol+lol=hihi
En als geaard aansluiten geen optie is? Alle risers + mobo + cpu met 1 voeding en dan alle kaarten (6+2) met de andere?RobinMM schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:18:
Ik heb exact deze thuis liggen, mocht iemand nog op zoek zijn PM me dan ff of quote meAtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:14:
[...]
Je kan die splitters ook in Nederland bestellen. Betaal je wel wat meer maar heb je ze ook veel sneller.
https://www.enter247.nl/s...ucts.view&product_id=2361
Zelf geen ervaring met deze webshop trouwens.
Als het goed is is 4 een groene draad en dat is de PS_ON die kan je normaliter met elke 'ground' (zwart) connecten zodat ie aan gaat/blijft...iaxe393 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:40:
[...]Deze lijken ze in 4 en 6 een koppeling te hebbengaat dat nog wel goed dan
4 en 6 (in het plaatje is de telling net anders van links aan de kant met het klipje) zou dus prima moeten gaan

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 31-01-2018 20:09 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik vind het wel grappig dat ik vorige maand een gloednieuwe RX 580 te koop heb gezet voor 360€ en ik reacties kreeg dat ik zot was om zoveel te vragen... How times have changed ;-)
Ik heb dan maar beslist om zelf te beginnen minen (wel maar met 1 kaart) en ik maak iets van 2,7€ per dag via MiningPoolHub. De elektriciteitskosten er af hou ik nog iets meer dan 1€ over... wat natuurlijk niet veel is maar beter dan niks... Ik ga gewoon een paar maanden ETH minen en zien wat de prijs van ETH doet... als het niet meer rendabel wordt stop ik er wel mee maar voorlopig dus nog altijd positief en stiekem hoop ik gewoon wat de prijs van ETH goed naar boven gaat ;-)
Ik haal momenteel stabiel 29,5MH/s eruit en wil graag eens horen als er mensen zijn die nog meer uit een RX580 weten te persen?
Ik heb dan maar beslist om zelf te beginnen minen (wel maar met 1 kaart) en ik maak iets van 2,7€ per dag via MiningPoolHub. De elektriciteitskosten er af hou ik nog iets meer dan 1€ over... wat natuurlijk niet veel is maar beter dan niks... Ik ga gewoon een paar maanden ETH minen en zien wat de prijs van ETH doet... als het niet meer rendabel wordt stop ik er wel mee maar voorlopig dus nog altijd positief en stiekem hoop ik gewoon wat de prijs van ETH goed naar boven gaat ;-)
Ik haal momenteel stabiel 29,5MH/s eruit en wil graag eens horen als er mensen zijn die nog meer uit een RX580 weten te persen?
RX 580 4GB is 29.5 wel ongeveer max hoor, je kan met power limit spelen als je echt heel graag naar de 30 of 31 wilt maar dat is het geklooi niet waard.Ken G schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:50:
Ik vind het wel grappig dat ik vorige maand een gloednieuwe RX 580 te koop heb gezet voor 360€ en ik reacties kreeg dat ik zot was om zoveel te vragen... How times have changed ;-)
Daar ziet het wel naar uit, bovenstaande opzet werkt zeker, zo had ik het, maar op de huidige locatie heb ik (nog) geen geaard stopcontact, is wellicht toch een goed idee om aan te leggen. Zal eens even de voltmeter tussen de voeding zetten en de verwarming en opnieuw meten. Ik vrees dat ik het antwoord eigenlijk al weet (ca 115 volt wisselspanningAtlAntA schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:04:
[...]En als geaard aansluiten geen optie is? Alle risers + mobo + cpu met 1 voeding en dan alle kaarten (6+2) met de andere?
Zo lees ik het ook, eigenlijk dus altijd je miners / pc aansluiten op een geaard stopcontact om een spanningsverschil tussen je behuizing en de echter "aarde" (wat dus bijvoorbeeld je verwarming is, maar kan ook de leidingen van je kranen etc zijn) te voorkomen.RobinMM schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:18:
nice! Heb ze net even geprobeerd, en inderdaad, het werkt primawatercoolertje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:07:
[...]
Als het goed is is 4 een groene draad en dat is de PS_ON die kan je normaliter met elke 'ground' (zwart) connecten zodat ie aan gaat/blijft...
4 en 6 (in het plaatje is de telling net anders van links aan de kant met het klipje) zou dus prima moeten gaan
[afbeelding]
Jumpstarter voor t rig is dus gefixt, nu écht alleen nog de risers en 't feest gaat löss. Rig is in ieder geval met 1 kaart (
Als de 6 kaarten erin zitten maar eens kijken naar miningpoolhub. Als dat automatisch de beste coin pakt en deze omzet naar ETH is dat misschien beter dan rechtstreeks ETH minen (wat ik nu doe)
Thanks, zou voor nu nog niet nodig zijn maar bedankt voor t aanbod!pongthamong schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:53:
[...]
Ik heb wel een PSU split kabel voor je
Ok, bedankt voor de info. Klooien met de power limit zie ik inderdaad ook niet zittenpongthamong schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:00:
[...]
RX 580 4GB is 29.5 wel ongeveer max hoor, je kan met power limit spelen als je echt heel graag naar de 30 of 31 wilt maar dat is het geklooi niet waard.
Werkt goed, levering is ongeveer 1-2 week 
AtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:19:
[...]
Als je mining stil ligt omdat je aan het wachten bent op zoiets dan wist ik het wel.
deze heeft een relais en is dus niet elektrisch verbonden met de tweede psuAtlAntA schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:19:
[...]
moet er ergens nog eentje hebben liggen mocht je zo'n ding willen
scheelt ook behoorlijk wat kabelzooi
idee is dat hij gewoon een 12 volt pakt van een molex van psu1 daarmee schakelt hij een relais om tussen de poweron kabels van de tweede psu (paperclip idee
[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 01-02-2018 09:06 ]
Ik ben dan niet zo'n grote miner als jullie maar heb op dit moment ook niet zo'n groot budget maar hopelijk kunnen jullie me toch helpen ;-)
Ik mine nu met de claymore minder op eth en gebruik hiervoor een 1050 ti (G1 Gaming) welke constant 15.2 mh/s haalt. De gpu clock staat flink lager en de geheugen clock flink hoger met een power limit van 75%. De gpu blijft constant tussen de 55 en 60 graden, de fans gaan regelmatig zelfs uit.
Het draait dus heel stabiel en ik denk er aan om een extra 1050 ti erbij te zetten of ipv 2 kaarten één 1060 GTX 6gb gaming.
Ik vraag me af wat nu werkelijk voordeliger is. Ik vermoed dat 2x een 1050 ti een stuk sneller zal zijn dan de 1060 maar zou het ook opwegen tegen de kosten?
En dan zit ik ook in mijn achterhoofd met het feit dat de 1050 over een tijdje wellicht niet meer gebruikt kan worden.
Hebben jullie tips en/of adviezen?
Thanks!
Ik mine nu met de claymore minder op eth en gebruik hiervoor een 1050 ti (G1 Gaming) welke constant 15.2 mh/s haalt. De gpu clock staat flink lager en de geheugen clock flink hoger met een power limit van 75%. De gpu blijft constant tussen de 55 en 60 graden, de fans gaan regelmatig zelfs uit.
Het draait dus heel stabiel en ik denk er aan om een extra 1050 ti erbij te zetten of ipv 2 kaarten één 1060 GTX 6gb gaming.
Ik vraag me af wat nu werkelijk voordeliger is. Ik vermoed dat 2x een 1050 ti een stuk sneller zal zijn dan de 1060 maar zou het ook opwegen tegen de kosten?
En dan zit ik ook in mijn achterhoofd met het feit dat de 1050 over een tijdje wellicht niet meer gebruikt kan worden.
Thanks!
Voor een evt. gegadigde: er zijn momenteel nog 2 1070 TI's (Asus GeForce GTX 1070 TI CERBERUS-GTX1070TI-A8G) bij Megekko op voorraad
Ik zat voorheen met 1x 1060 6GB OC op ~20Mhs (underclocked en powerlimit op70%).onnaj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:50:
Ik ben dan niet zo'n grote miner als jullie maar heb op dit moment ook niet zo'n groot budget maar hopelijk kunnen jullie me toch helpen ;-)
Thanks!
Het hele systeem zat toen op 130-140W. Daar kun je mee rekenen wat voor jou het voordeligst is.
Hoeveel W doet die 1050?
lol+lol=hihi
Dus je verwarming is echte aarde? Let op dit hoeft niet zo te zijn! Dan kun je zelf toch aarden? Wat als je beide aarden van psu’s aan elkaar knoopt, dan heb je daar geen potentiaal verschil.Cor-Jan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:26:
[...]
Daar ziet het wel naar uit, bovenstaande opzet werkt zeker, zo had ik het, maar op de huidige locatie heb ik (nog) geen geaard stopcontact, is wellicht toch een goed idee om aan te leggen. Zal eens even de voltmeter tussen de voeding zetten en de verwarming en opnieuw meten. Ik vrees dat ik het antwoord eigenlijk al weet (ca 115 volt wisselspanning)
Mijn hele systeem zit nu ook op 140w en dat met een oude e6850 processor ;-).SnifraM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Ik zat voorheen met 1x 1060 6GB OC op ~20Mhs (underclocked en powerlimit op70%).
Het hele systeem zat toen op 130-140W. Daar kun je mee rekenen wat voor jou het voordeligst is.
Hoeveel W doet die 1050?
De kaart zelf zou zo'n 75w verbruiken dus een extra erbij zou dan ca 75w extra zijn. Het zal er dan ook om hangen wat voordeliger is.
Dan kies ik denk ik toch voor de 1060 gezien de betere toekomst bestendigheid
Had ik wel gedaan mits je die voor een normale prijs kan krijgen. Over het algemeen schalen nvidia kaarten heel mooi in 1 lijn dus als je portemonnee het kan trekken zou ik de krachtigste kaart doen die je kan vinden. Als dat wat samen gaat werken met bijvoorbeeld je voeding natuurlijk.onnaj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:36:
[...]
Mijn hele systeem zit nu ook op 140w en dat met een oude e6850 processor ;-)
De kaart zelf zou zo'n 75w verbruiken dus een extra erbij zou dan ca 75w extra zijn. Het zal er dan ook om hangen wat voordeliger is.
Dan kies ik denk ik toch voor de 1060 gezien de betere toekomst bestendigheid
De voeding is een wat oudere be quiet 650w 80 plus die kan het makkelijk aan. Is eigenlijk zelfs iets te zwaar, maar ach dan kan ik als ik in de toekomst nog meer te besteden heb er alsnog een extra kaart aanhangen ;-)AtlAntA schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:
[...]
Had ik wel gedaan mits je die voor een normale prijs kan krijgen. Over het algemeen schalen nvidia kaarten heel mooi in 1 lijn dus als je portemonnee het kan trekken zou ik de krachtigste kaart doen die je kan vinden. Als dat wat samen gaat werken met bijvoorbeeld je voeding natuurlijk.
Kijk even goed wat ETH heen en weer zenden kost, is een stuk lager dan bij BTC, maar wellicht is iets anders (LTC) betaalbaarder.iaxe393 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:39:
[...]Als dat automatisch de beste coin pakt en deze omzet naar ETH is dat misschien beter dan rechtstreeks ETH minen (wat ik nu doe)
Klopt, je hebt gelijk, dat bedacht ik mij vanmorgen ook. Of je andere stelling waar is dat weet ik niet.EnderQ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:28:
[...] Let op dit hoeft niet zo te zijn!

Met wat spare parts heb ik ook een rigje gemaakt.
Enige aankoop waren de 1060 gpu's (en een leuk Ikea rekje
Nu nog wachtend op mijn risers, later dan alles wat aanpassen opnieuw.
Momenteel gebruik ik enkel Nicehash.
Misschien later even kijken naar ETHos.
de ikea kast 
Blijf het een briljant ding vinden
Blijf het een briljant ding vinden
Vraagje over awesome miner. Bij het benchmarken krijg ik bij ethereum deze foutmelding:
---------------------------
EthDcrMiner64.exe - Systeemfout
De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat OpenCL.dll niet is gevonden. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.
Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat OpenCL.dll niet is gevonden. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.
Ik had precies hetzelfde en heb de oplossing nooit gevonden. Dus nu weer ethermine (op CUDA). Het lijkt er op dat awesomeminer alleen opencl met die kaarten praat i.p.v. cuda?AtlonXP1800 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:03:
Vraagje over awesome miner. Bij het benchmarken krijg ik bij ethereum deze foutmelding:
schijnt met een simpele download te fixen zijn, maar ik vind het wat tricky.
YouTube: How to fix the OpenCL.dll problem in Claymore Miner.
[ Voor 12% gewijzigd door .SnifraM op 01-02-2018 20:09 ]
lol+lol=hihi
Iemand die zijn ervaring met ETHos kan delen?
Is het de aankoop waard ivm click & mine Nicehash?
Is het de aankoop waard ivm click & mine Nicehash?
Je moet de AMD SDK installeren: https://developer.amd.com...allel-processing-app-sdk/AtlonXP1800 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:03:
Zie post hierboven voor AMD SDK.SnifraM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:06:
[...]
Ik had precies hetzelfde en heb de oplossing nooit gevonden. Dus nu weer ethermine (op CUDA). Het lijkt er op dat awesomeminer alleen opencl met die kaarten praat i.p.v. cuda?
schijnt met een simpele download te fixen zijn, maar ik vind het wat tricky.
YouTube: How to fix the OpenCL.dll problem in Claymore Miner.
Cool : veel succes met je rigrazerBE schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:15:
[afbeelding]
Enige aankoop waren de 1060 gpu's (en een leuk Ikea rekje)
Uhh en als je NVIDIA hebt?
zoiets? : https://developer.nvidia.com/opencl
[ Voor 11% gewijzigd door .SnifraM op 02-02-2018 11:25 ]
lol+lol=hihi
Dan installeer je CUDA SDK..SnifraM schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Uhh en als je NVIDIA hebt?
zoiets? : https://developer.nvidia.com/opencl
wat is de temperatuur/fanspeed op die kaarten? zijn echt superdicht op elkaar imo...razerBE schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:15:
[afbeelding]
Enige aankoop waren de 1060 gpu's (en een leuk Ikea rekje)
Ik weet het, ben aan het wachten op mijn risers zodat het mobo een verdiep omlaag kan.Daanvi schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:48:
[...]
wat is de temperatuur/fanspeed op die kaarten? zijn echt superdicht op elkaar imo...
temps 62 graden op 80% fan speed.
62 graden is eigenlijk nog netjes, zit zelf op 68 graden 40% fans... rig staat jammer genoeg niet op ideale plaats >.<
Had eergisteren nog een extra RX580 besteld maar toch ff geannuleerd... Roi zit momenteel al zeer hoog als je zo een kaart aan 450€ moet kopen. eerst zien dat mijn miner voor minimum 50% teruggewonnen is voor ik er nog geld in pomp
Dipje in de crypto markt heeft me ff terug uit dromenland genomen
Had eergisteren nog een extra RX580 besteld maar toch ff geannuleerd... Roi zit momenteel al zeer hoog als je zo een kaart aan 450€ moet kopen. eerst zien dat mijn miner voor minimum 50% teruggewonnen is voor ik er nog geld in pomp
Dipje in de crypto markt heeft me ff terug uit dromenland genomen
[ Voor 9% gewijzigd door Daanvi op 02-02-2018 15:28 ]
Met de stevige correctie van cryptocoins vandaag bekroop me ook even het gevoel of de 1070TI die ik vandaag heb binnengekregen, niet gewoon moet retourneren.
Het levert nog steeds wat op, maar de tvt wordt wel erg lang op deze manier.
We gaan het beleven....
We gaan het beleven....
Ja ik ben van 100 dagen ROI naar 200 gegaan. Natuurlijk geld dat pas op het moment van uitcashen en daar wil ik in Juni pas serieus naar kijken. Tot die tijd is mijn doel zoveel mogelijk BTC binnen te harken. Maar leuk is anders inderdaad.Cranberry schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:19:
Met de stevige correctie van cryptocoins vandaag bekroop me ook even het gevoel of de 1070TI die ik vandaag heb binnengekregen, niet gewoon moet retourneren.
We gaan het beleven....

Word er inderdaad niet beter van, gewoon coins pas weer inwisselen wanneer de keurs leuker is. Dus nu minen en vasthouden (staken etc)Cranberry schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:19:
We gaan het beleven....
Als de boel helemaal instort lachen de gamers het hardst. Dan worden ineens bergen videokaarten op de tweedehands markt gedumpt voor lage prijsjes.
Vooral niet stressen nu inderdaad, we hebben flink kunnen profiteren van de piek. Nu is het weer even minder. Iedereen wist dat die situatie van december en begin januari niet te houden was.Cor-Jan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Word er inderdaad niet beter van, gewoon coins pas weer inwisselen wanneer de keurs leuker is. Dus nu minen en vasthouden (staken etc)
Ik zit al 4 weken te wachten op m'n risers vanuit China, kreeg vandaag een brief van postNL met de vraag of ik online meer info wilde geven over de inhoud van het pakket, grote kans dat ik dus ook nog eens douane kosten mag gaan afdragen en nog wat langer mag wachten...
Ik wil inmiddels m'n rig toch wel eens goed aan de gang zetten meet 3 kaarten, hebben jullie misschien nog tips waar je tegen een normale prijs risers kan kopen in NL? De goedkoopste die ik kon vinden zijn deze: https://miningwholesale.eu/
Ik wil inmiddels m'n rig toch wel eens goed aan de gang zetten meet 3 kaarten, hebben jullie misschien nog tips waar je tegen een normale prijs risers kan kopen in NL? De goedkoopste die ik kon vinden zijn deze: https://miningwholesale.eu/
Bestel ze ook altijd via miningwholesale, op zich prima en snel geleverd. Maar had er laatst wel twee defecten tussenAtlonXP1800 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:33:

miningwholesale besteld ze natuurlijk ook via aliexpress. Zij kunnen er weinig aan doen dat er defecte tussen zitten, gewoon terug sturen
Altijd een paar extra mee bestellen als je een rig gaat bouwen.
info geven aan postnl en dan duurt het meestal niet heel lang meerAtlonXP1800 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:33:
Ik zit al 4 weken te wachten op m'n risers vanuit China, kreeg vandaag een brief van postNL met de vraag of ik online meer info wilde geven over de inhoud van het pakket, grote kans dat ik dus ook nog eens douane kosten mag gaan afdragen en nog wat langer mag wachten...
Niet de goedkoopste maar wel snel geleverd. En ik had er een lolly bij de laatste keer!AtlonXP1800 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:33:
https://www.highflow.nl/h...pro-sata-usb3.0-60cm.html
Ik speel nu nog steeds met awesome miner icm miningpoolhub. Zit er aan te denken om meer neoscrypt te gaan minen naast equihash zelf laten switchen op basis van de Pool. Maar ik zie vaak neoscrypt bovenaanstaan met een coin die er niet is bij miningpoolhub maar wel bij zpool. Nu wil ik zpool gaan toevoegen aan awesomeminer maar laten betalen in ltc of etc. Nu had ik deze guide gevonden :
https://warrenger.com/blo...tecoin-or-other-altcoins/
Zijn er mensen die dit ook doen?
[ Voor 14% gewijzigd door KraveN op 03-02-2018 20:48 ]
Als de zending meer dan 22 euro heeft gekost wel. Daarom beter twee zendingen ervan maken. Verzendkosten zijn bij AE vaak toch al inbegrepen.AtlonXP1800 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:33:
Voor degene die nog een compact rekje zoeken voor 4-5 kaarten, heb er net een gebouwd met de IKEA HUTTEN en het past eigenlijk prima

Als ik het artikel zo eens lees wordt ik er nog niet enthousiast van :"Well, as I said, they will pay less than the norm" Zelf zit ik ook bij MPH met SMOS als software en dat bevalt goed. Ik zie ook wel dat regelmatig neoscrypt boven aan staat, maar equihash staat vaker boven aan, dus ik denk dat ik het daar bij hou. Je kan natuurlijk met je CPU gaan minen (doe ik ook) en dat naar MPH sturen. Werkt prima....KraveN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:59:
https://cryptomunda.com/t...w-nicehash-where-to-mine/
Heb daarvoor deze instructies gebruikt ==> YouTube: How to Mine With Your CPU On SMOS
Hmm ik had de verkeerde link naar de guide :Cor-Jan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:31:
[...]
Als ik het artikel zo eens lees wordt ik er nog niet enthousiast van :"Well, as I said, they will pay less than the norm" Zelf zit ik ook bij MPH met SMOS als software en dat bevalt goed. Ik zie ook wel dat regelmatig neoscrypt boven aan staat, maar equihash staat vaker boven aan, dus ik denk dat ik het daar bij hou. Je kan natuurlijk met je CPU gaan minen (doe ik ook) en dat naar MPH sturen. Werkt prima....
Heb daarvoor deze instructies gebruikt ==> YouTube: How to Mine With Your CPU On SMOS
Het verschil met die pools hou je inderdaad toch, de ene is pro nicehash, de andere weer miningpoolhub, denk dat ik het zo ga instelling mph voor equihash en neoscrypt bij zpool.
Ik zal me later eens verdiepen in SMOS, maar ik draai nu nog op mijn eigen pc.
Klopt, heb ook even naar zpool gekeken, maar had geen interesse in BTC payout. Kosten om BTC heen en weer te zenden zijn nog al hoog.KraveN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:50:
[...]Het verschil met die pools hou je inderdaad toch, de ene is pro nicehash, de andere weer miningpoolhub, denk dat ik het zo ga instelling mph voor equihash en neoscrypt bij zpool.
Denk dat Aswomeminer op (windows) PC prima werkt, met SMOS kan je verder op je PC niets, dus wellicht voor een nachtsessie ?KraveN schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:50:
[...]Ik zal me later eens verdiepen in SMOS, maar ik draai nu nog op mijn eigen pc.
Met awesomeminer krijg je direct in fiat uitbetaald toch?Cor-Jan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:05:
[...]
Klopt, heb ook even naar zpool gekeken, maar had geen interesse in BTC payout. Kosten om BTC heen en weer te zenden zijn nog al hoog.
[...]
Denk dat Aswomeminer op (windows) PC prima werkt, met SMOS kan je verder op je PC niets, dus wellicht voor een nachtsessie ?
Ik mine via nicehash en maak het direct zodra het kan gratis (minimaal 0.004btc) over naar coinbase. Vanaf daar kan ik het gratis naar GDAX sturen en vanaf daar met een fee van 15 eurocent rechstreeks naar mijn bankrekening. Dus ik mine geheel fee-loos. Daarbij komt dat nicehash gemiddeld gezien ook nog een beetje beter betaald.
Disclaimer: Ik mine zelf via nicehash dus wij van wc eend.
Ben nieuw in het minen, en heb om te testen nicehash aangezet. Maar is 24 uur per dag minen voor 4-5dollar het wel waard. Of doe ik iets verkeerd?
Dat ligt aan je stroomverbruik. Als je het erbij draait op een bv. een game-PC is 4-5 dollar doorgaans zat voor winst. (stroom <2 euro per dag verwacht ik) Je zou nog de extra slijtage van je hardware kunnen noemen, maar dat is moeilijk te berekenen.Limitted schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:58:
Ben nieuw in het minen, en heb om te testen nicehash aangezet. Maar is 24 uur per dag minen voor 4-5dollar het wel waard. Of doe ik iets verkeerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-02-2018 22:08 ]
Ik heb er hier nog 6 liggen (3x008C en 3x007... met 6 pins), had er zelf wat extra gekocht voor uitbreiding maar dat gaat hem niet worden met de huidige markt.AtlAntA schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:22:
[...]
Niet de goedkoopste maar wel snel geleverd. En ik had er een lolly bij de laatste keer!![]()
https://www.highflow.nl/h...pro-sata-usb3.0-60cm.html
Dus als iemand wilt drop maar een pm met een goed voorstel
[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 03-02-2018 22:34 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Daarom hier de instelling om het uit te betalen in ltc of andere coin middels zpool. Want tegen de tijd dat ik de minimale hoeveelheid btc bij elkaar heb met twee 1070ti ben ik wel even zoet.Cor-Jan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:05:
[...]
Klopt, heb ook even naar zpool gekeken, maar had geen interesse in BTC payout. Kosten om BTC heen en weer te zenden zijn nog al hoog.
[...]
Ik hoopte dat meer mensen die optie gebruikte, maar goed ga het morgen zelf even testen. Zal mijn bevindingen posten
heb hier ook nog wel een aantal usb en non usb risers (powered en ook nog unpowered) liggen dus als iemand ze snel wil hebben doe maar een DM. Zijn wel wat oudere modellen maar hebben hier perfect gewerkt.
soms kriebelt het wel weer om een rig op te zetten maar ik probeer nu met handel mijn ding te doen. Hoewel dat me bijna nog meer heeft gekost dan de hardware loss destijds... ach ja als iemand er aan wil verdienen moeten anderen er geld in stopppen......
soms kriebelt het wel weer om een rig op te zetten maar ik probeer nu met handel mijn ding te doen. Hoewel dat me bijna nog meer heeft gekost dan de hardware loss destijds... ach ja als iemand er aan wil verdienen moeten anderen er geld in stopppen......
Graag, miningpoolhub bevalt prima, maar ik ben er niet mee "getrouwd". Wanneer zpool.ca ook goed werkt is het goed een alternatief te hebben (mocht er een keer wat gebeuren met MPH, hoop van niet)
Risers kun je trouwens gewoon bij bol.com bestellen.