Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 18:39
watercoolertje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:31:
[...]
Ik heb een kleine rig met 4x1060 in de woonkamer staan, hoor de CPU koeler harder want die kaarten hebben flink wat ruimte en dual fan, op 75% TDP. Totaal maar 380/400watt oid. Maar wel bewust in de woonkamer neergezet ivm restwarmte die dan toch nog nut heeft, al is het maar voor het idee :D
Ja die stock cpu koelers maken een bult lawaai. Ik heb in mijn bios het silent profiel geactiveerd en nu draait ie maar op 30% wat al een stuk beter is. Je kan ook gaan tunen met speed fan dat hij onder de 50 graden stil blijft. Grote kans dat de fan dan nooit aan slaat. (ik ga even uit van een g3900 oid)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 21:52

Nutellaah

Bits N Sites

Misschien een tip voor sommige mensen hier. Onlangs was ik in Spanje (Barcelona) waar mijn vriendin vandaan kwam.
Daar gingen we naar de Mediamarkt voor wat computerstuff en zag ik bij de afdeling "gaming" heel wat videokaarten liggen.
De prijzen waren trouwens hetzelfde zoals hier in begin december.
Deze waren (2 weken geleden) nog lang niet uitverkocht.
Natuurlijk moet je wel bereid zijn een eindje te reizen :)

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Nutellaah schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:30:
Misschien een tip voor sommige mensen hier. Onlangs was ik in Spanje (Barcelona) waar mijn vriendin vandaan kwam.
Daar gingen we naar de Mediamarkt voor wat computerstuff en zag ik bij de afdeling "gaming" heel wat videokaarten liggen.
Op de website hanteren ze in ieder geval niet echt 'normale' prijzen. ;)

https://tiendas.mediamarkt.es/componentes-gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45

watercoolertje

Untertitel

AtlAntA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:24:
[...]

Ja die stock cpu koelers maken een bult lawaai. Ik heb in mijn bios het silent profiel geactiveerd en nu draait ie maar op 30% wat al een stuk beter is. Je kan ook gaan tunen met speed fan dat hij onder de 50 graden stil blijft. Grote kans dat de fan dan nooit aan slaat. (ik ga even uit van een g3900 oid)
Zal ik eens naar kijken het is een i3 2100t dus die is wel zuinig. Nooit maar de load gekeken. Zit ook meer in de computerkamer dan in de woonkamer (nooit eigenlijk), dus het stoort me verder ook niet heel erg.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

AtlAntA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:49:
[...]

De prijzen zijn dus daar ook al serieus opgeslagen als ik vergelijk met enkele weken geleden... Spijtig :|

i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
  • Laatst online: 21-03-2022
zijn er mensen die nu nog bezig zijn met het kopen van nieuwe kaarten/rigs? vraag me af of tegen de huidige prijzen er in het eerste jaar nog winst zit (hardware+stroomverbruik) tenzij je ook rekening mee gaat houden dat coinwaarde nog flink omhoog gaat gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 08:13
Als ik nu met bijv. een 1070ti conservatief gerekend €2,5 per dag winst (excl. afschrijving hardware) heb, moet dat wel kunnen. Met de huidige prijzen voor de 1070ti ben je dan 8 maanden bezig met terugverdienen.
Er spelen nogal wat factoren mee, die uiteindelijk bepalen hoeveel je er onder aan de streep aan overhoudt:
- waarde van coins (alles alles instort, wordt het op korte termijn een hele uitdaging om je kosten terug te verdienen
- moment van en fees voor inwisselen coins naar harde €€€

Zelf houd ik me ook nog wel bezig met deze vraag. 'k Zou graag nog een 2e GPU erbij willen hebben, maar ik vraag me af of ik dat nog terug ga verdienen. Daarnaast moet ik nog even kijken of ik dat in m'n kast geregeld krijg. Er zouden dan 2 1070ti naast elkaar staan. Wordt wel warm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:39
Hoe groot is de vraag nu naar gtx1070 kaarten? zit er met die huidige prijzen hard over na te denken om mijne (game pc) te verkopen en naar 1080 te gaan voor wat extra euro's...
Of is het gewoon de media dit dit nog groter maakt dan het is?

https://nl.hardware.info/...-op-voorraad-in-nederland

[ Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 25-01-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Nutellaah schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:30:
Grappig dat ze ze daar wel hebben. Was laatst in Malaga en daar is alles stokstijf uitverkocht, evenals alle kleine computer zaakjes daar.

Misschien dan toch binnenkort maar even op vakantie naar barca :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Daanvi schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:56:
zijn er mensen die nu nog bezig zijn met het kopen van nieuwe kaarten/rigs? vraag me af of tegen de huidige prijzen er in het eerste jaar nog winst zit (hardware+stroomverbruik) tenzij je ook rekening mee gaat houden dat coinwaarde nog flink omhoog gaat gaan
De roi schommelt in mijn geval heel erg. Meestal tussen de 100 en de 180 dagen. Paar weken geleden was dat nog 80dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
AtlAntA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:49:
[...]

Kan aan mij liggen, maar vond dit soort meuk in spanje altijd al duur (paar jaar gewoond).
Voor simpele dingen als een toetsenbord of muis betaalde je daar ook altijd al ~25% meer dan in Nederland, om over de games maar niet te beginnen. €70 was daar een normale prijs voor een ps4 game, die in nederland op release dag bij de mediamarkt rond de 50 kostte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

iaxe393 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Grappig dat ze ze daar wel hebben. Was laatst in Malaga en daar is alles stokstijf uitverkocht, evenals alle kleine computer zaakjes daar.

Misschien dan toch binnenkort maar even op vakantie naar barca :P
Het was in Terrassa (stad niet ver van Barcelona).
De Mediamarkt daar had 2 weken geleden nog heel wat videokaarten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De laatste paar dagen is mijn kantoor/mine pctje helemaal in orde gemaakt (dank @pongthamong _/-\o_ )

In eerste instantie begonnen met minen via Nicehash maar nu dus met de Daggerhasmioto aan de slag. Waarde komt in mijn NH wallet dus makkelijk inzicht..

Klopt het dat de waarde die je per dag bij elkaar kunt minen continue wisselt? En dan bedoel ik echt van $3,80 per dag naar $9,40 per dag? Dat krijg ik dus te zien via de interface van Nicehash..

Mijn twee RX570 kaarten halen net 28 Mh/s dus daar ben ik wel content mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
D-Ed schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:38:
De laatste paar dagen is mijn kantoor/mine pctje helemaal in orde gemaakt (dank @pongthamong _/-\o_ )

In eerste instantie begonnen met minen via Nicehash maar nu dus met de Daggerhasmioto aan de slag. Waarde komt in mijn NH wallet dus makkelijk inzicht..

Klopt het dat de waarde die je per dag bij elkaar kunt minen continue wisselt? En dan bedoel ik echt van $3,80 per dag naar $9,40 per dag? Dat krijg ik dus te zien via de interface van Nicehash..

Mijn twee RX570 kaarten halen net 28 Mh/s dus daar ben ik wel content mee :9
Dat ligt er maar net aan welk algoritme de kopers op nicehash bestellen. Als jij maar 1 algoritme aan het minen bent en dat algoritme wordt op dat moment slecht of voor lage prijzen verkocht dan zie je dat direct in je verdiensten terug. Snap ook niet echt waarom je bij nicehash maar 1 algoritme zou doen. In jouw geval zou ik nicehash miner legacy downloaden en het programma het switchen van algoritmes laten doen.

Verdiensten in het geval van nicehash kan je beter in mBTC of BTC uitdrukken. De fiat waardes schommelen nogal waardoor het moeilijk vergelijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Voor de liefhebbers. Alternate krijgt zo weer 6 gtx 1070 gigabyte g1 gaming kaarten op de site ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iaxe393 op 25-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Dat ligt er maar net aan welk algoritme de kopers op nicehash bestellen. Als jij maar 1 algoritme aan het minen bent en dat algoritme wordt op dat moment slecht of voor lage prijzen verkocht dan zie je dat direct in je verdiensten terug. Snap ook niet echt waarom je bij nicehash maar 1 algoritme zou doen. In jouw geval zou ik nicehash miner legacy downloaden en het programma het switchen van algoritmes laten doen.

Verdiensten in het geval van nicehash kan je beter in mBTC of BTC uitdrukken. De fiat waardes schommelen nogal waardoor het moeilijk vergelijken is.
Die tip kreeg ik van Pong dus dat leek mij wel betrouwbaar ;)

Ik ga vanmiddag de NH miner Legacy weer eens aanslingeren om te kijken hoe of wat. Zojuist bezig geweest om in MSI afterburner wat settings te tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 21:56
Ik heb uiteindelijk mijn 2 Rigs stabiel gekregen door het moederbord te vervangen.. Na lang geklooi kwam ik erachter dat bij beide MSI z270 sli plus moederborden het derde pcie slot voor problemen zorgde. Dit moederbord raad ik dus niet aan als je een mining rig wilt bouwen.

De ene Rig wilde niet booten of crashte snel als ik met minen begon. De tweede wilde wel booten maar crashte ook meerdere keren per dag of tijdens benchmarken.

Nu tweemaal voor een Asus z270 prime moederbord gegaan en draait als een zonnetje.

Kostbare miningtijd verloren gezien de huidige stand van zaken. Maar dat markt zal vast wel weer opkrabbelen :) Kan eindelijk weer rustig slapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 10:27
J4cks0n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:25:
Op het moment draai ik mijn mining pc met een cooler master real power m1000 uit het jaar 2008 (bijna tien jaar!!). De voeding kan maximaal 1200 watt voeden en heeft een efficiëntie van 82% @ 1000 watt.
Ik weet niet of je al heb zitten rekenen, maar bijgaand mijn bijdrage

Stel even je verbruik op 1000 watt per uur uit je voeding, dan verbuik je dus uit het stopcontact (1000/82)*100 = 1219,51 watt per uur. Even omrekenen naar 365 dagen (miner staat altijd aan). Dan kom je dus op (365 * 24 * 1219,51) / 1000 = 10682,9 KwH per jaar ==> met ca 19 cent per KwH dus een totaal aan kosten 2029,75 euro per jaar

Wanneer je nu een Gold voeding hebt (meestal rond de 91% eff) dan wordt het verhaal dus als volgt (1000/91)*100 = 1098,90 KwH. 365 dagen lang is dus (365 * 24 * 1098,90) / 1000 = 9626,37 KwH per jaar. Met wederom 19 cent per KwH een totaal dus van 1829,01 euro per jaar.

Verschil is wat je dus zoekt ==> 2029,75 minus 1829,01 ==> 200,74 euro per jaar.

Dus geen idee wat je gold voeding kost, maar nu weet je het verschil in euros per jaar. Een ATX gold voeding zal zeker wat kosten, dus wellicht een andere oplossing ?

Wat je zeker kan doen is de grote verbuikers (inderdaad de videokaarten) op een losse voeding plaatsen. Wanneer je bijvoorbeeld een 750 watt gold server voeding gebruikt om je GTX 1080's te voeden (deze voedingen zijn efficient tot ca 80% belasting, dus 600 watt netto) Dan verplaats je dus 600 watt van je 1000 watt naar een 91% oplossing.

Je gaat dan geen 200 euro per jaar besparen, maar waarschijnlijk kom je wel aan de 100 euro. Dan kan je rustig verder gaan met kaarten er bij plaatsen bij je huidige voeding (wanneer er weer kaarten tegen normale prijzen zijn) en dan tzt ook hiervoor gewoon een losse server voeding gebruiken.

Zo'n gold voeding setje met breakoutbord kost rond de 55 a 60 euro oid, dus dat is vast de eerste 40 euro besparing die je dan pakt, het volgende jaar heb je natuurlijk dan wel ca 100 euro besparing, want dan heb je de voeding al :). Mocht je er eentje zoeken dan heb ik een compleet setje over, dus daar kan ik je mee helpen.

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Cranberry schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:17:
Zelf houd ik me ook nog wel bezig met deze vraag. 'k Zou graag nog een 2e GPU erbij willen hebben, maar ik vraag me af of ik dat nog terug ga verdienen.
Ga er even vanuit dat je 1e GPU de totale (stroom) verbruik van zowel de GPU als het moederbord, CPU, geheugen, harddisk etc etc etc ook moet terug verdienen. Dus dat is die 2,50 euro per dag. Wanneer je een 2e GPU plaatst dan hoef je dus per GPU maar de helft van het (stroom) verbruik terug te gaan verdienen. Je verdiensten per kaart zullen dus verdubbellen, maar aangezien je (stroom) kosten niet verdubbellen zal je winst per kaart hoger zijn dan 2,50. Het totaal wordt dus sneller terugverdient.

Wellicht moet je naar die blower GPU's kijken. Die zuigen de warme lucht uit je PC naar buiten. Kijk maar eens naar dit youtube filmpje, ik vond het verhelderend ==> YouTube: Blower vs Open-Air - Which one should you buy? - GPU Cooling Comparison

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
watercoolertje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 06:50:[...]Zal ik eens naar kijken het is een i3 2100t dus die is wel zuinig. Nooit maar de load gekeken. Zit ook meer in de computerkamer dan in de woonkamer (nooit eigenlijk), dus het stoort me verder ook niet heel erg.
In sommige mainboards kan je cores uit zetten (Biostar heeft dit). Hierdoor wordt je CPU langzamer en vast niet zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
sakurakilla schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:41:
Koop ik nu 2x 1060 (en die 970 verkopen) of koop ik 1x 1070ti die naast de 970 zal draaien, om de maand erop nog een 1070ti te kunnen kopen
Ik zou altijd een 1070ti kopen, volgens diverse sites is deze net wat efficienter per KwH dan de 1060. Vaak hebben deze ook 8 GB geheugen en dat is beter voor Etherium (en aanverwante) te minen. Met 2 x 1060 zit je systeem waarschijnlijk vol, dus moet je dan direct een stap maken naar een rig. Met 2 x 1070ti zit je systeem ook vol, maar je hashing power is veel hoger en je stroomverbruik per hash is lager (dus ook minder warm).

Wellicht niet eens je 970 verkopen, maar zodra je voldoende verdient hebt met 2 x 1070ti, de 970 terug in je systeem plaatsen (je moet immers ook op tweakers kunnen kijken) en dan de 1070ti's als basis voor je eerste rig gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:09:
[...]heb hier inmiddels ook besloten dat als er niets geleverd wordt ik t maar ff opgeef. elke x als ik iets met coins wil doen gaat er wel iets fout, meerdere keren al betalingen gehad die opeens niet doorkomen (nog nooit last van gehad), orders die beloofd worden en nooit komen etc
Altijd hetzelfde rond de jaarwisseling, ik zie dit nu al 20 jaar achter elkaar voorkomen en iedere keer het zelfde verhaal. Eind van het jaar geen voorraad, in januari gaan de dealers en distri's weer inkopen en 1/2 februari komt er hier en daar weer voorraad.

Blijf dus hoop houden, het komt goed (uiteindelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

kneusteun schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:26:
Hoe groot is de vraag nu naar gtx1070 kaarten? zit er met die huidige prijzen hard over na te denken om mijne (game pc) te verkopen en naar 1080 te gaan voor wat extra euro's...
Of is het gewoon de media dit dit nog groter maakt dan het is?

https://nl.hardware.info/...-op-voorraad-in-nederland
Inmiddels hier weer 15 op voorraad: https://www.megekko.nl/pr...rce-GTX-1070-WINDFORCE-OC
Wel bijna 100 euro duurder dan een week geleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Wat een idiote stijging van de prijzen. Begin deze maand voor €515 een MSI GTX1070TI gehaald bij Megekko. Nu kost de 1070TI van Gigabyte €695.....
'k Twijfelde nog over een 2e kaart maar met deze prijzen gaat 'm dat niet worden.

Nog een andere vraag: ik kan maar één x16 slot gebruiken. Een evt. tweede kaart kan alleen op een x1 slot. Dat maakt voor het minen toch niet of nauwelijks uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45

watercoolertje

Untertitel

Cranberry schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:39:
Wat een idiote stijging van de prijzen. Begin deze maand voor €515 een MSI GTX1070TI gehaald bij Megekko. Nu kost de 1070TI van Gigabyte €695.....
'k Twijfelde nog over een 2e kaart maar met deze prijzen gaat 'm dat niet worden.

Nog een andere vraag: ik kan maar één x16 slot gebruiken. Een evt. tweede kaart kan alleen op een x1 slot. Dat maakt voor het minen toch niet of nauwelijks uit?
Maakt niks uit, de pci-risers die met een usb kabel werken zijn allemaal 1x speed. Ik zie dat mijn 1x speed bus ook bij lange na niet gevuld is (20/25% ofso), dus met een pci-e splitter zou je zelfs 4 kaarten op 1 pci-ebus kwijt moeten kunnen. Nu heb ik het wel over een GTX 1060 dus bij snellere kaarten ligt dat misschien anders.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
Cor-Jan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Ik zou altijd een 1070ti kopen, volgens diverse sites is deze net wat efficienter per KwH dan de 1060. Vaak hebben deze ook 8 GB geheugen en dat is beter voor Etherium (en aanverwante) te minen. Met 2 x 1060 zit je systeem waarschijnlijk vol, dus moet je dan direct een stap maken naar een rig. Met 2 x 1070ti zit je systeem ook vol, maar je hashing power is veel hoger en je stroomverbruik per hash is lager (dus ook minder warm).

Wellicht niet eens je 970 verkopen, maar zodra je voldoende verdient hebt met 2 x 1070ti, de 970 terug in je systeem plaatsen (je moet immers ook op tweakers kunnen kijken) en dan de 1070ti's als basis voor je eerste rig gebruiken ?
Bedankt voor je input, zo had ik er niet over nagedacht. Ik ben blij dat ik de vraag hier gesteld hebt. Nu alleen een 1070ti zien te vinden dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
sakurakilla schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Bedankt voor je input, zo had ik er niet over nagedacht. Ik ben blij dat ik de vraag hier gesteld hebt. Nu alleen een 1070ti zien te vinden dan maar
Je kan je keuze nog verder fine tunen. De 1070 is in sommige gevallen(lees:algoritmes) efficiënter per watt dan de 1070ti. Dus als je al weet welke algoritmes je wilt gaan doen kan je je keuze ook daar nog op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
AtlAntA schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 01:38:
[...]

Je kan je keuze nog verder fine tunen. De 1070 is in sommige gevallen(lees:algoritmes) efficiënter per watt dan de 1070ti. Dus als je al weet welke algoritmes je wilt gaan doen kan je je keuze ook daar nog op baseren.
Daar zou ik mij meer in moeten verdiepen. Ik doe nu gewoon profile switching, maar heb sterk het gevoel dat ik meer eruit kan halen dan wat ik nu doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Zijn er hier toevallig meer mensen die gebruik maken van Aikapool en eveneens last hebben dat de pool status "dead" is?

Had deze na het fiasco van mining-dutch afgelopen dagen toegevoegd, en met redelijk veel succes want ik behaal daar meer winst dan op MD, maar ik zie dat een keer of 10 per dag de verbinding niet gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 01:38:
[...]De 1070 is in sommige gevallen(lees:algoritmes) efficiënter per watt dan de 1070ti.
Kan je exact aangeven om welke algo's dit gaat ? Ik heb wat 1070ti in order staan, maar wellicht dus omzetten naar 1070's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ineens ziet ethermine 1 van mijn rigs niet meer als active worker. Dit terwijl hij toch echt staat te rammen en alles vanaf de rig gezien in orde is. Een andere rig doet het wel (vanuit hetzelfde LAN).

Ik zie verder wel gewoon nieuwe jobs binnenkomen op die rig en met regelmaat solutions naar de pool gestuurd worden (en accepted worden). Mijn effective current hashrate wordt hier wel zeer door beinvloed.

Iemand een idee of dit slechts cosmetisch is of dat er mogelijk een issue is? En natuurlijk hoe het beste te troubleshooten :-)

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
raad eens wie zn hardware vandaag is aangekomen <3
Kan nu op t mobo 2 kaarten zetten, de risers zijn er helaas nog niet ;( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:17:
raad eens wie zn hardware vandaag is aangekomen <3 Kan nu op t mobo 2 kaarten zetten, de risers zijn er helaas nog niet ;( :D
Gefeliciteerd !!! Zou het dan echt zo zijn dat er weer wat komt uit het verre oosten ??? Ik zit ook al even te wachten op 2 x 1070ti, dus hoop dat die er dan volgende week ook zijn.

Mooi op tijd, voor het weekend, dan kan je de boel opbouwen een een basis tune er in zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03
Afgelopen maandag 2 x 1070ti besteld in frankrijk voor 499 per stuk. Helaas nu uitverkocht en in prijs verhoogd. Maar gisteren eindelijk tijd gehad om ze in mijn huidige desktop in te bouwen en te laten draaien.

Moet zeggen dat ze na het aanpassen van wat settings in afterburner relatief stil zijn met de ventilatoren op 80%. Heb nog wel een uitdaging met de warmte, althans er zit een verschil van 10 graden tussen kaart A en B, maar dat komt door de behuizing van de kast en de ene kaart eigenlijk de toevoer blokkeert van de andere kaart. Ik zie het nu als test en ga eventueel op een later moment de kaarten verplaatsen en uitbreiden naar een open case.

Overigens maak ik nu gebruik van miningpoolhub en awesome miner. Ben altijd geïnteresseerd in ervaringen van andere tweakers waarom ze wel of geen awesomeminer of miningpoolhub gebruiken, zeker als ze zijn overgestapt naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Gefeliciteerd !!! Zou het dan echt zo zijn dat er weer wat komt uit het verre oosten ??? Ik zit ook al even te wachten op 2 x 1070ti, dus hoop dat die er dan volgende week ook zijn.

Mooi op tijd, voor het weekend, dan kan je de boel opbouwen een een basis tune er in zetten :)
Denk het wel, heb nu 6x die msi 1070 armor, en had van de week ook al een lading gigabyte 1070's (die waren alleen 50 eur duurder p/s dus heb ze netjes geretourneerd, wie weet was iemand anders er blij mee)

Nu hopen dat de rest snel binnen is <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
KraveN schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:28:
Overigens maak ik nu gebruik van miningpoolhub en awesome miner. Ben altijd geïnteresseerd in ervaringen van andere tweakers waarom ze wel of geen awesomeminer of miningpoolhub gebruiken, zeker als ze zijn overgestapt naar een alternatief.
Ik maak geen gebruik van awsome miner, al mijn rigs werken op linux (2 x SMOS en 1 x HiveOS). Wel maak ik gebruik van miningpoolhub (2 x Equihash en 1 x Cryptonight). De equihash staat op automatich en de Cryptonight staat vast op Electronium. Dit na aanraden van een andere tweaker. Het algoritme wat miningpoolhub gebruikt voor Cryptonight klopt volgens mijn testen (met whattomine en coinwarez) niet helemaal. Volgens hun info is Feathercoin vaak meer interessant dan Electronium. Wanneer ik dit check in de vergelijkingssites dan komt dit er eigenlijk nooit uit. Raar dus.

Wel check ik regelmatig whattomine om te zien of Hush niet bovenaan het Equihash lijstje staat. Meestal niet, maar soms wel en aangezien die niet zit op miningpoolhub, dan dus even handmatig omzetten.

Verder gevalt miningpoolhub mij super, zeker met de autoexchange en automatisch overmaken naar je lokale wallet (niet je munten op de site laten staan, je weet het maar nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:29:
[...]Nu hopen dat de rest snel binnen is <3
Is er een reden dat je gekozen hebt voor de 1070 en niet de 1070ti ? Is dat prijs, beschikbaarheid of zoals @AtlAntA aangeeft het algo wat je gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Is er een reden dat je gekozen hebt voor de 1070 en niet de 1070ti ? Is dat prijs, beschikbaarheid of zoals @AtlAntA aangeeft het algo wat je gebruikt ?
Ik had ooit 6 1070's ti gekocht, werden niet geleverd. nu heb ik gewoon genomen wat beschikbaar was. voor nice en equihash (uit mn hoofd) was de 1070ti beter, maar ik kan ze gewoon nergens krijgen. Heb nu voor 479€ ps de kaarten ipv 510+, scheelt toch weer geld op de korte termijn en kan ik binnenkort beginnen.

dat is het vooral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:58:
[...]nu heb ik gewoon genomen wat beschikbaar was.
Duidelijk, ik vermoedde al zo iets, dan hou ik mijn order aan voor de 1070ti's. Die zouden per watt toch nog net iets efficienter zijn dan de 1070's. Afwachten dus, mijn 1070 is net zo efficient als de meeste van mijn 1060's dus ik kijk uit naar de 1070ti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
http://www.ikea.com/nl/nl...s/70245594/?query=draggan
dit ding voor een rig in te maken _O_

direct even naar ikea rijden. Dan hoef ik niet te gaan lopen kloten met iets op maat zagen, en het is te verrijden! (dus heb ik verwarming nodig in huis, brb rig inpluggen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Wil je tzt een foto op het forum plaatsen en je bevindingen delen ? (vooral qua warmte en geluid ?) Ik zit er over na te denken om volgende maand ergens mij twee houten rigs samen te gaan voegen (dus naar één mainboard) en dan wellicht met het vrij gekomen mainboard een nieuwe rig te gaan bouwen.

Die houten rigs werken wel, maar gezien de kosten bij ikea ben ik zeker geinteresseerd in een alternatief :) Kost minder tijd en kosten zijn vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Wil je tzt een foto op het forum plaatsen en je bevindingen delen ? (vooral qua warmte en geluid ?) Ik zit er over na te denken om volgende maand ergens mij twee houten rigs samen te gaan voegen (dus naar één mainboard) en dan wellicht met het vrij gekomen mainboard een nieuwe rig te gaan bouwen.

Die houten rigs werken wel, maar gezien de kosten bij ikea ben ik zeker geinteresseerd in een alternatief :) Kost minder tijd en kosten zijn vergelijkbaar
yes ga ik doen, zal kijken of ik vandaag al wat kan doen maar gezien ik nog een mobo en risers mis denk ik dat ;t volgende week wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:20:
[...]yes ga ik doen, zal kijken of ik vandaag al wat kan doen maar gezien ik nog een mobo en risers mis denk ik dat ;t volgende week wordt
Geen haast, liever een indruk op lange termijn dan even snel. Voorlopig blijft er toch nog schaarste vrees ik op de GPU markt en in mijn portemonnee, dus geen haast :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinMM
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:07:
http://www.ikea.com/nl/nl...s/70245594/?query=draggan
dit ding voor een rig in te maken _O_

direct even naar ikea rijden. Dan hoef ik niet te gaan lopen kloten met iets op maat zagen, en het is te verrijden! (dus heb ik verwarming nodig in huis, brb rig inpluggen haha)
haha nice, je kan ook de albert (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00111994/) ombouwen, die is alleen niet verrijdbaar.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jCT1Rw/fd36d69e_57d9_40d9_859b_3c04a9db0cc4.jpg

EDIT: wel zagen idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
RobinMM schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:02:
[...]haha nice, je kan ook de albert (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00111994/) ombouwen, die is alleen niet verrijdbaar. EDIT: wel zagen idd :+
Wow, da's nog goedkoper dan mijn rekening bij de Gamma voor al het hout. Ik weet het wel, volgende keer ga ik het niet meer helemaal zelf in elkaar zetten. Bedankt voor deze goede tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Haha geen dank! :) mijn inspiratie kwam bij @Verwijderd en @Erasmo vandaan die al eerder op dit draadje foto's dropten van Ikea rigs. Moet zeggen dat het in zagen etc meer tijd in beslag nam dan het voorbereiden van de hard- en software. Gaf wel veel voldoening maar de volgende keer haal ik denk toch een frame via aliexpress haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitriSkyline
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Bullus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:05:
[...]

Welke drivers gebruik je?
Volgens mij kun je het beste de blockchain driver installeren.
Ik had de laatste drivers van de Gigabyte site.
Gisteren vervangen door de blockchain drivers, maar geen enkel verschil.
De overclock software van Gigabyte zelf herkent de kaarten niet, MSI Afterburner herkent de kaarten wel, maar je kan niets aanpassen hierin, alles is grijs. Met ASUS GPU Tweak gaat het wel, maar verhogen van memory clock geeft geen effect op hashrate, wel een verhoging van temperatuur en stroomverbruik op mijn energiemeter. Hashrate zakt zelfs even tot 14 MH bij verhogen van de clock, om dan terug op de oorspronkelijke 16 MH uit te komen. Memoryclock kan verhoogd worden tot 7500 Mhz, daarboven crasht 'm.
Bij testen met ZCash net hetzelfde, hashrate verhoogt niet, maar temperatuur en stroomverbruik gaan wel omhoog.
Vind het allemaal zeer vreemd. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
RobinMM schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:35:
Gaf wel veel voldoening maar de volgende keer haal ik denk toch een frame via aliexpress haha
Ik heb even gekeken, maar daar zit een heel ander prijskaartje aan (8 maal zo duur) of kijk ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Net berichtje ontvangen van 1070ti leverancier, prijs is 15% omhoog en levertijd is 1 maand. Zucht, dat wordt dus voorlopig niet extra minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
RobinMM schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:02:
[...]

haha nice, je kan ook de albert (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00111994/) ombouwen, die is alleen niet verrijdbaar.

[afbeelding]

EDIT: wel zagen idd :+
haha nice, zag ook dat je gemakkelijk de wijnrekken kon ombouwen _O-

ikea _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Deze rekken van Amazon zijn ook erg leuk. Kan je ze later nog hergebruiken omdat je alleen zip ties hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
DimitriSkyline schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Ik had de laatste drivers van de Gigabyte site.
Gisteren vervangen door de blockchain drivers, maar geen enkel verschil.
De overclock software van Gigabyte zelf herkent de kaarten niet, MSI Afterburner herkent de kaarten wel, maar je kan niets aanpassen hierin, alles is grijs. Met ASUS GPU Tweak gaat het wel, maar verhogen van memory clock geeft geen effect op hashrate, wel een verhoging van temperatuur en stroomverbruik op mijn energiemeter. Hashrate zakt zelfs even tot 14 MH bij verhogen van de clock, om dan terug op de oorspronkelijke 16 MH uit te komen. Memoryclock kan verhoogd worden tot 7500 Mhz, daarboven crasht 'm.
Bij testen met ZCash net hetzelfde, hashrate verhoogt niet, maar temperatuur en stroomverbruik gaan wel omhoog.
Vind het allemaal zeer vreemd. :O
Ook al de 'gewone' AMD-driver van de AMD-site geprobeerd? Ook windows in de tussentijd opnieuw geïnstalleerd? Het kan zijn dat er dingen zijn blijven hangen van de eerste drivers. Stock zou je zeker 21/22 MH/s moeten kunnen halen per kaart. Ook al getest met maar één kaart in het systeem? (eventueel in het pci-slot zelf om risers uit te sluiten)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Cor-Jan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:43:
Net berichtje ontvangen van 1070ti leverancier, prijs is 15% omhoog en levertijd is 1 maand. Zucht, dat wordt dus voorlopig niet extra minen.
Inderdaad. Dit schiet niet op.

Ben heel benieuwd of, zodra er weer wat voorraad is, de prijzen weer iets terug gaan naar het niveau van eind vorig jaar.
Ben nu erg aan het twijfelen of ik nu ipv een 1070ti toch maar voor een gewone 1070 ga....
Keuzestress noemen ze dat geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KraveN schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:28:

Awsome Miner is Awsome.
Ik gebruik de profitswitching niet maar voor de settings en monitoring. keek er een beetje tegenop in t begin maar eenmaal aan de gang is t zeer prettig werken.

Enige minpuntje is voor mij nog dat als je vanuit je "main" de settings van een miner aanpast die settings niet worden opgeslagen in de gebruikte managed template. dus als je hebt geprutst aan de cmd regels of van pool geswitched bent dan moet je die ff handmatig in je template zetten en die inladen. en na een reboot start ie ook niet in je laatst gebruikte pool maar start met de pool die je in de template hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
het ikea rek past perfect _O_

Nu alleen een hele (domme?) vraag, Hoe komen jullie aan zo gigantisch veel 6pins en 8 pins? Ik heb 2 psu's waarmee ik de videokaarten stroom kan geven, maar de risers moeten ook nog stroom hebben (heb deze nog niet binnen)
Van wat ik hoorde waren die 6pins naar sata heel erg brandgevoelig, dus hoe doe ik ze dan aansluiten :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:32:

Nu alleen een hele (domme?) vraag, Hoe komen jullie aan zo gigantisch veel 6pins en 8 pins? Ik heb 2 psu's waarmee ik de videokaarten stroom kan geven, maar de risers moeten ook nog stroom hebben (heb deze nog niet binnen)
Van wat ik hoorde waren die 6pins naar sata heel erg brandgevoelig, dus hoe doe ik ze dan aansluiten :/ ?
Het makkelijkst lijkt mij om 2 voedings te koppelen die elk 6x een 6+2 aansluiting hebben. 6 voor je risers en 6 voor je kaarten. Ik gebruik gewoon de meegeleverde sata kabels. Deze worden niet eens een beetje warm dus ik denk (hoop) dat ik safe zit. Mijn rig staat wel in de garage op een betonnen vloer zonder brandbaar materiaal in de buurt dus als het wel in de fik vliegt dan kost het mij alleen mijn rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
AtlAntA schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:26:
[...]

Het makkelijkst lijkt mij om 2 voedings te koppelen die elk 6x een 6+2 aansluiting hebben. 6 voor je risers en 6 voor je kaarten. Ik gebruik gewoon de meegeleverde sata kabels. Deze worden niet eens een beetje warm dus ik denk (hoop) dat ik safe zit. Mijn rig staat wel in de garage op een betonnen vloer zonder brandbaar materiaal in de buurt dus als het wel in de fik vliegt dan kost het mij alleen mijn rig.
Mja ik durf hem hier niet in de schuur te zetten
1) diefstal? (kleine kans maar ok)
2) vocht
3) ongedierte, de hele wijk klaagt er over, zelf nog niet echt iets gezien, maar 1 muis door je kabels heen en je hebt problemen.

Helaas komt ie dus op mn kamer te staan, en gezien ik een webshop heb in kleding staat t hier ook nog eens vol met grote dozen vol kleding. Wil het dus écht zo brand veilig mogelijk maken.

Qua kabels zou ik, als ik het goed zie vijf 6pins hebben per voeding, dus ik mis er minimaal 2...
Is het een idee om molex naar 6pin te gaan? Iemand daar ervaring mee?

edit, net uit china binnen:
ATX 24Pin to to Dual 6 Pin PCI-E Graphics Card Power Cable With Boot Graphics Adapter Cable Wire 18AWG 30cm

Maar is dat wel veilig... Iemand hier met goede raad wat ik t beste kan doen? :+

[ Voor 9% gewijzigd door iaxe393 op 26-01-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Nu alleen een hele (domme?) vraag, Hoe komen jullie aan zo gigantisch veel 6pins en 8 pins? Ik heb 2 psu's waarmee ik de videokaarten stroom kan geven, maar de risers moeten ook nog stroom hebben
Ik heb al mijn 6 pins uit de voeing gesplitst naar 2 x 8 pins dmv y kabels. De risers zitten aan reguliere 4 pins molexkabels uit de voeding met een verloopkabel naar 6 pins PCIe.

De Y kabels (6 pins naar 6+2 pins) heb ik in China gekocht, wel kabel voor kabel geïnstalleerd en ge checked of het goed gaat, of ze niet warm worden enzo. Ik weet niet hoeveel Y kabels je nodig hebt, maar ik heb er nog wel een paar over, die kan je wel overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:47:
[...]

Ik heb al mijn 6 pins uit de voeing gesplitst naar 2 x 8 pins dmv y kabels. De risers zitten aan reguliere 4 pins molexkabels uit de voeding met een verloopkabel naar 6 pins PCIe.

De Y kabels (6 pins naar 6+2 pins) heb ik in China gekocht, wel kabel voor kabel geïnstalleerd en ge checked of het goed gaat, of ze niet warm worden enzo. Ik weet niet hoeveel Y kabels je nodig hebt, maar ik heb er nog wel een paar over, die kan je wel overnemen.
Oh dat klinkt best prima. Ik weet volgende week als alles er is precies wat ik mis, maar ik denk (als ik het zo kan zien) dat ik in totaal 2of3 6pins aansluitingen mis
Hoeveel kosten de kabeltjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:33:
[...]Qua kabels zou ik, als ik het goed zie vijf 6pins hebben per voeding, dus ik mis er minimaal 2...
Is het een idee om molex naar 6pin te gaan? Iemand daar ervaring mee?
Yes, ik heb meerdere 4 pins moles naar 6 pins PCIe en Sata naar PCIe. Kan duidelijk het verschil in temperatuur voelen tussen de Moles 4 pins naar PCIe en Sata naar PCIe. De eerste worden niet warm, maar de Sata naar PCIe kabels worden wel warm. Dus goed om rekening mee te houden. Ik heb mijn GTX 1070 voorzien van de 4 Pins Molex kabels en de GTX 1060 voorzien van de Sata kabels (nog 2 vervangen). Ik ga mijn Sata naar PCIe allemaal vervangen, komt er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:52:
[...]Hoeveel kosten de kabeltjes ?
Ik heb 1,17 betaal voor de kabels, dus voor die prijs mag je er wel een paar overnemen hoor, geen probleem. 3 stuks (Y kabel 6 pins female naar 2 x (6 + 2) pins male) heb ik wel over, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik ATX+servervoedingen+breakoutboard en een bult y-kabels
De sata-6pins zijn helemaal niet zo brandgevoelig, de plug aan je psu is brandgevoelig, nooit meer dan 2 risers op een sata-lijn.

Als je overigens enigzins de kans hebt om het gebruik van 4-pins molex te voorkomen dan zou ik je dat van harte aanbevelen. over brandgevaarlijk gesproken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:07:[...]De sata-6pins zijn helemaal niet zo brandgevoelig, de plug aan je psu is brandgevoelig, nooit meer dan 2 risers op een sata-lijn.
Voel eens aan je Sata kabels en Sata pluggen, die van mij worden warm. Da's verlies !! en dus niet de bedoeling. Je wil niet dat je voedingsvermogen wordt omgezet bij de Sata pluggen in warmte, daar heb je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:13:
[...]

Voel eens aan je Sata kabels en Sata pluggen, die van mij worden warm. Da's verlies !! en dus niet de bedoeling. Je wil niet dat je voedingsvermogen wordt omgezet bij de Sata pluggen in warmte, daar heb je niets aan.
sorry maar geen idee waar je het over hebt. de plug wordt in zn geheel niet warm. de kabels erachter wel wat natuurlijk maar de plug niet. tijden geleden waren er sata adapters die niet aangesmolten waren, die gaven wel problemen maar tegenwoordig allang niet meer.

4 pins molex gaan soms knetteren/vonken door slecht contact, zijn doorgaans crappy, zijn totaal niet geschikt voor grotere stromen (de sata ook helemaal niet maar die handelen t beter.)

Wil je het helemaal goed doen? 6+2 pins pcie pluggen, crimptang, aangieten (molden). Hoop eerdaags een 1080 rig te bouwen dan zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:26:
[...]sorry maar geen idee waar je het over hebt. de plug wordt in zn geheel niet warm. de kabels erachter wel
Gelukkig !! Die van mij worden dus wel warm, daarom heb ik gekozen om ze om te zetten naar Molex. Mijn kabels met molex pluggen worden niet warm, mijn kabels met Sata kabels werden wel warm. Dus met dezelfde setup (aantal en soort videokaarten) worden de molex kabels niet warm. Dus minder verlies, want geen warmte in de kabels
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:26:[...] wat natuurlijk maar de plug niet. tijden geleden waren er sata adapters die niet aangesmolten waren, die gaven wel problemen maar tegenwoordig allang niet meer.l
Geen idee hoe of wat, maar ik heb altijd geleerd, waneer het warm wordt is het niet goed
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:26:[...] 4 pins molex gaan soms knetteren/vonken door slecht contact, zijn doorgaans crappy, zijn totaal niet geschikt voor grotere stromen (de sata ook helemaal niet maar die handelen t beter.)
Raar, mijn ervaringen zijn 180 graden de andere kant op. Wat ik in de documentatie terug lees zouden de Molex pluggen meer vermogen kunnen leveren dan de sata pluggen. Reden voor mij om zeker eea te vervangen door Molex pluggen. Zeker omdat mijn Sata pluggen warm werden, dus wat de keuze snel gemaakt.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:26:[...]Wil je het helemaal goed doen? 6+2 pins pcie pluggen, crimptang, aangieten (molden). Hoop eerdaags een 1080 rig te bouwen dan zal ik dat doen.
Helemaal mee eens, dan kan je zelf de kabeldikte en kwaliteit van de kabels checken. Zeker een aanrader, wanneer je kaarten heb die veel vermogen vragen (1080 en 1080ti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Geen idee hoe of wat, maar ik heb altijd geleerd, waneer het warm wordt is het niet goed

Raar, mijn ervaringen zijn 180 graden de andere kant op. Wat ik in de documentatie terug lees zouden de Molex pluggen meer vermogen kunnen leveren dan de sata pluggen. Reden voor mij om zeker eea te vervangen door Molex pluggen. Zeker omdat mijn Sata pluggen warm werden, dus wat de keuze snel gemaakt.

Helemaal mee eens, dan kan je zelf de kabeldikte en kwaliteit van de kabels checken. Zeker een aanrader, wanneer je kaarten heb die veel vermogen vragen (1080 en 1080ti).
Er is niks mis met een beetje warmte. en je moet niet denken aan 'kan ze niet aanraken' warm. sterker, ik vermoed dat verreweg de meeste warmte in de kabel van de gpu komt in dit geval (heb er hier nu 1 op de werkbank staan zonder extra koeling dus ze stralen nogal)

wat betreft de stroomdoorvoer op papier beter geschikt,maar de praktijk leert dat ze brandgevoeliger zijn al zou ik me als het de pluggen van een fatsoenlijke voeding zijn ook zeker niet druk maken.

Even nog 1 opmerking over die y-kabels: controleer alsjeblieft eerst even of het wire schema klopt! er worden vanuit China wel s kabels geleverd die andersom bedraad zijn en dan doet je mobo het niet zo goed meer 8) :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik dacht dus mijn pcie kabels 8 pin naar 2x 8 pins te splitten met deze kabels http://s.aliexpress.com/3muiQ3mI

De female connector zit een fout, alleen 6 pin past erin de 2 pins erna passen met geen mogelijkheid. Lijkt op een ontwerp fout. Nu zit ik dus met kabels waar ik niks aan heb. Heeft iemand toevallig hier ervaring of nog 8 pins naar 2x 8 pins liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:53: [...] Er is niks mis met een beetje warmte.
Prima dat je er zo over denkt, ik respecteer je mening. Hou alleen even in de gaten dat die warmte ergens vandaan komt. Dit is dus energie die je wel haalt uit je stopcontact, maar niet naar coins wordt omgezet. Iedereen mag er mee doen wat hij of zij wil, het is slechts een opmerking. Ook "warm" is er in verschillende gradaties.Ik heb altijd begrepen, dat wanneer een draad warm word, je verlies hebt op de draag omdat deze eigenlijk te dun is. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitriSkyline
Hyp Hyper schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Ook al de 'gewone' AMD-driver van de AMD-site geprobeerd? Ook windows in de tussentijd opnieuw geïnstalleerd? Het kan zijn dat er dingen zijn blijven hangen van de eerste drivers. Stock zou je zeker 21/22 MH/s moeten kunnen halen per kaart. Ook al getest met maar één kaart in het systeem? (eventueel in het pci-slot zelf om risers uit te sluiten)
Deze driver staat er nu op: win10-64bit-radeon-software-adrenalin-edition-18.1.1-jan18.
De laatste van gigabyte ook geprobeerd. Ook eens alle drivers verwijderd en Windows 10 zelf drivers laten installeren, altijd exact dezelfde lage hashrate.
PC ook geformateerd en opnieuw W10 Pro opgezet.
Ik heb ook al 1 kaart rechtreeks (pci-e x16) in mijn "gewone" pc (i7-7700 - 16Gb RAM) gestoken met de "oude" driver van de cd. Dit herhaald met alle kaarten, maar weer exact dezelfde hashrate voor iedere kaart.
Welke 'gewone' AMD driver bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik denk dat ik voorlopig even uitgeknutseld ben. De set up moet nu eerst maar even een paar weken non-stop draaien. Ik heb wat foto's gemaakt. Het is niet het mooiste (kabel management heb ik niet gedaan) maar wel functioneel en boven alles is er ruimte voor uitbreiding. De kaarten staan om en om zodat ze relatief vrij kunnen ademen en toch weinig ruimte innemen. Er naast kan ik nog zo'n set up plaatsen indien gewenst. En met wat knutselwerk kunnen er bovenop ook nog 2 set ups.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/zd2lqlckd1zdb4g/20180127_130526.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/jd7bxtk75c6yrjt/20180127_130532.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0c3ba1i5k21fxql/20180127_130541.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/qycpgcobcoqu5lh/20180127_130550.jpg?dl=1

Please be gentle _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 27-01-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
DimitriSkyline schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Deze driver staat er nu op: win10-64bit-radeon-software-adrenalin-edition-18.1.1-jan18.
De laatste van gigabyte ook geprobeerd. Ook eens alle drivers verwijderd en Windows 10 zelf drivers laten installeren, altijd exact dezelfde lage hashrate.
Ik heb ook al 1 kaart rechtreeks (pci-e x16) in mijn "gewone" pc (i7-7700 - 16Gb RAM) gestoken met de "oude" driver van de cd. Dit herhaald met alle kaarten, maar weer exact dezelfde hashrate voor iedere kaart.
De driver die je nu dus hebt. Vreemde zaak. Ook omdat dat je het in een andere PC ook hebt. Stock zou je echt al boven de 20Mh/s moeten komen. Je had al verschillende miners getest hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:34:
Dat is ook wat ik overal terug vind. Mensen die gesmolten Sata-verloopjes melden bv. Verder is de sata-kabel bij iig mijn Corsair véél dunner dan de Molex. Ik houd het dus mooi bij Molex.
(goede) bronnen die anders beweren zijn natuurlijk welkom.

Wat ik kan vinden is deze discussie:
Sata has 3 x 12volt pins each rated for 1.5 amps so total 4.5 amps is 54 watts.

Molex has 1 x 12 volt pin but it's a big-ass pin (compared to sata) and is rated to handle 11 amps (132 watts)

I know the 7c sounds like the latest and greatest but I would strongly advise not using it (assuming it has the sata connector). It will probably work but also probably be carrying more current than it's rated for. High quality connectors will have a larger safety margin but why take the risk?

Wikipedia: Serial ATA

Wikipedia: Molex connector
Een video-kaart kan 75 Watt trekken via het PCI-slot.

[ Voor 39% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-01-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Inmiddels mijn stroomverbruiksmeter binnen en gebruikt. Ik kom tot onderstaande berekening met een 550watt voeding, i5 6600K, GTX 970 videokaart en NiceHash. Kloppen deze formules?

Mining aan = 257 Watt
Mining aan + overclock = 265 watt

Prijs per kW = 0,1946 eur.

Stroom per dag = 265 watt * 24u = 6,36KWh
Kosten per dag = 6,35KWh * 0,1946 = EUR. 1.24,- per dag
Gemiddelde opbrengst = 0,0003 btc = EUR. 3.30,- per dag
'Winst' = 2,06 euro per dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:52
Klopt volgens mij...
Alleen is met de huidige koers 0.0003BTC ongeveer 2,70 euro waard.

[ Voor 63% gewijzigd door Pirelly op 27-01-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
DimitriSkyline schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Heb je de instellingen in deze driver wel veranderd? Van beeldkwaliteit naar rekenkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Prima dat je er zo over denkt, ik respecteer je mening. Hou alleen even in de gaten dat die warmte ergens vandaan komt. Dit is dus energie die je wel haalt uit je stopcontact, maar niet naar coins wordt omgezet. Iedereen mag er mee doen wat hij of zij wil, het is slechts een opmerking. Ook "warm" is er in verschillende gradaties.Ik heb altijd begrepen, dat wanneer een draad warm word, je verlies hebt op de draag omdat deze eigenlijk te dun is. Dat is alles.
Je hebt principieel ook gelijk.Er kan nu eenmaal weinig getornd worden aan natuurkundige wetten.Simpel zat.

Ik heb er alleen bij de rigs die ik heb gebouwd alleen totaal geen last van. De pluggen zijn gewoon koel. de bedrading kan wat opwarmen maar dat heeft dan niks met de plug te maken maar met de weerstand in de kabel. En die kabels zijn door de bank genomen gelijk aan wat er uit een psu komt. En gisteren toch nog even gevoeld omdat ik er 1 in de buurt had staan en zoals aangegeven wijt ik die warmte vooral aan de kaart. Ook de 1070rigs met exra koeling even gechecked net en daar is de kabel zeer "lauw".

De molex dan: parallel ingestoken connectors, zeker als ze niet molded zijn staan er om bekend dat ze slecht passen, gammel als de hell zijn en er meer dan eens de kans bestaat dat je de connector uit de plug drukt. Slecht contact=knetteren=meer hitte=hoger brandgevaar.

Bij een kwaliteitsvoeding krijg je doorgaans een kwaliteitskabel met een haaks ingestoken plug waar niks mis mee is en zoals gezegd zou ik me daar ook helemaal niet te druk om maken. Ik zeg alleen dat de keren dat ik gezeur had, dat met een molex is geweest,en met de sata converterkabels nog nooit. en ik op een uitzondering na toch dezelfde ervaring heb gelijk aan andere miners/bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaki schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 01:59:
Ik dacht dus mijn pcie kabels 8 pin naar 2x 8 pins te splitten met deze kabels http://s.aliexpress.com/3muiQ3mI

De female connector zit een fout, alleen 6 pin past erin de 2 pins erna passen met geen mogelijkheid. Lijkt op een ontwerp fout. Nu zit ik dus met kabels waar ik niks aan heb. Heeft iemand toevallig hier ervaring of nog 8 pins naar 2x 8 pins liggen?
check eens of de kleuren juist doorlopen?

Gebruik deze.

https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

je hebt er maar 6 nodig. die 2 extra kanalen zijn enkel extra aarde en heb je niet nodig. er zal een reden voor zijn dat ze er aan zitten en heeft uit mn blote hoofd niet zoveel met stroom te maken maar iets met uitlezen meen ik. Het zal je al wel opgevallen zijn dat ze gewoon bij 2 andere zwarte kabels ingeprikt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
kwaki schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 01:59:

Is het niet een EPS-connector? Zie ook de reviews bij het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:57:
[...]

check eens of de kleuren juist doorlopen?

Gebruik deze.

https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN

je hebt er maar 6 nodig. die 2 extra kanalen zijn enkel extra aarde en heb je niet nodig. er zal een reden voor zijn dat ze er aan zitten en heeft uit mn blote hoofd niet zoveel met stroom te maken maar iets met uitlezen meen ik. Het zal je al wel opgevallen zijn dat ze gewoon bij 2 andere zwarte kabels ingeprikt zijn...
Ja. Probleem is dus dat ik las in de feedback dat ze waarschijnlijk een CPU connector hebben gebruikt ipv een PCI-E connector. Vandaar dat ik alleen de 6pins erin krijg en de andere 2 pins daarnaast niet.

Reden dat ik 8pins wil is omdat 6pins 75W doorlaat. 8pins zijn gemaakt voor het dubbele 150w.

Nu heb ik de kabels getest met 6pin pci-e vanuit mijn voeding in de adapter. De videokaart aangesloten en krijg ik de volgende melding "please power down and connect the pcie power cable for this graphics card".

Waarschijnlijk hebben ze dus gewoon een verkeerde connector erop gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door kwaki op 27-01-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijsthe schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Heb je de instellingen in deze driver wel veranderd? Van beeldkwaliteit naar rekenkracht?
En heb je , als je de BC drivers niet gebruikt ook gechecked? (BC zet ze auto op compute, de latere drivers moet je dat handmatig instellen) je kunt de eerste 2 kaarten meestal zonder zorgen naar compute zetten..daarna begint de vrij irritante taak om te wachten tot de radeon/adraline software is herstart en dan te rebooten om hetzelfde geintje te herhalen.
Je zou niet de eerste zijn die ze allemaal op compute zet om er vervolgens achter te komen dat je ionstellingen niet bewaard zijn gebleven :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaki schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Ja. Probleem is dus dat ik las in de feedback dat ze waarschijnlijk een CPU connector hebben gebruikt ipv een PCI-E connector. Vandaar dat ik alleen de 6pins erin krijg en de andere 2 pins daarnaast niet.

Reden dat ik 8pins wil is omdat 6pins 75W doorlaat. 8pins zijn gemaakt voor het dubbele 150w.

Nu heb ik de kabels getest met 6pin pci-e vanuit mijn voeding in de adapter. De videokaart aangesloten en krijg ik de volgende melding "please power down and connect the pcie power cable for this graphics card".

Waarschijnlijk hebben ze dus gewoon een verkeerde connector erop gemaakt.
enkele of dubbele pcie op je gpu?
je melding lijkt er vooal op dat je helemaal geen power op de gpu krijgt en t alleen via het pcie slot wil doen.
Je extra +2 komen uiteindelijk gewoon van hetzelfde lijntje af dus dat zou ansich niks uitmaken. Als ze op de gpu maar allemaal ingeplugd zijn zodat de kaart ook voelt dat ze er inzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:39: [...]Ook de 1070rigs met exra koeling even gechecked net en daar is de kabel zeer "lauw".
Dan is er denk ik niet mis met jou kabels, denk dat mijn kabels van mijn voeding etc gewoon dunner zijn. Soms heb je mazzel en soms heb je pech.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:39: [...]De molex dan: parallel ingestoken connectors, zeker als ze niet molded zijn staan er om bekend dat ze slecht passen, gammel als de hell zijn en er meer dan eens de kans bestaat dat je de connector uit de plug drukt. Slecht contact=knetteren=meer hitte=hoger brandgevaar.
Gek is dat, ik zit pas 30 jaar in de ICT en bovenstaande verhaal herken ik helemaal niet. Nu is het wel zo, dat wanneer je die goedkope chinese kabels etc gebruikt je inderdaad beter moet opletten. Waarschijnlijk afgelopen jaren mazzel gehad als ik het zo lees.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:39: [...]Bij een kwaliteitsvoeding krijg je doorgaans een kwaliteitskabel met een haaks ingestoken plug waar niks mis mee is en zoals gezegd zou ik me daar ook helemaal niet te druk om maken. Ik zeg alleen dat de keren dat ik gezeur had, dat met een molex is geweest,en met de sata converterkabels nog nooit. en ik op een uitzondering na toch dezelfde ervaring heb gelijk aan andere miners/bouwers.
Blijft dus het advies, goed opletten en regelmatig je rig checken zodat je rustig kan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:31:
Ik denk dat ik voorlopig even uitgeknutseld ben. De set up moet nu eerst maar even een paar weken non-stop draaien. Ik heb wat foto's gemaakt. Het is niet het mooiste (kabel management heb ik niet gedaan) maar wel functioneel en boven alles is er ruimte voor uitbreiding. De kaarten staan om en om zodat ze relatief vrij kunnen ademen en toch weinig ruimte innemen. Er naast kan ik nog zo'n set up plaatsen indien gewenst. En met wat knutselwerk kunnen er bovenop ook nog 2 set ups.

Please be gentle _/-\o_
Ziet er goed uit hoor, maak je geen zorgen (ik ga je geen cijfer geven :) :) ). De kaarten staan wel dicht bij elkaar, ik heb bij mij één kaart dicht bij de andere en die warmen elkaar goed op. Ik ga straks even een kabeltje er tussen plaatsen, dan kan de fan speed omlaag en zit er genoeg ruimte tussen. Nu zal het wel mee vallen, maar ik zou de temperatuur goed in de gaten houden, want de zomer komt er aan.

Mooi extra ruimte voor nog zeker 6 kaarten en dan helemaal boven op nog een keer 12 kaarten. Deze oplossing gaat veel hashing power maken, dat weet ik zeker. Volgens mij gaat het helemaal goed komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:44:
[...]

Gek is dat, ik zit pas 30 jaar in de ICT en bovenstaande verhaal herken ik helemaal niet. Nu is het wel zo, dat wanneer je die goedkope chinese kabels etc gebruikt je inderdaad beter moet opletten. Waarschijnlijk afgelopen jaren mazzel gehad als ik het zo lees

Blijft dus het advies, goed opletten en regelmatig je rig checken zodat je rustig kan slapen.
Mag ik de opmerking maken dat jij in de 30 jaar ICT nog nooit te maken hebt gehad met zulke hoge vermogens over een molex? ;) Laat ik zeggen dat deze hobby icter de nodige rigs heeft gebouwd en dit soort veiligheidsgevoelige dingen bloedserieus neemt. Ieder zn mening, dit is de mijne.wat ons brengt bij je volgende..

en qua advies: valt niks tegen in te brengen.well putt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
PHPResource schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:35:
Inmiddels mijn stroomverbruiksmeter binnen en gebruikt. Ik kom tot onderstaande berekening met een 550watt voeding, i5 6600K, GTX 970 videokaart en NiceHash. Kloppen deze formules?

Mining aan = 257 Watt
Mining aan + overclock = 265 watt

Prijs per kW = 0,1946 eur.

Stroom per dag = 265 watt * 24u = 6,36KWh
Kosten per dag = 6,35KWh * 0,1946 = EUR. 1.24,- per dag
Gemiddelde opbrengst = 0,0003 btc = EUR. 3.30,- per dag
'Winst' = 2,06 euro per dag
Klopt volgens mij, je moet wel blijven checken qua opbrengst, mijn rig komt inmiddels dicht in de gevaren zone.

322 watt voor 900 H/s (cryptonight), dus met Electronium een dagopbrengst van 1,40 euro per dag. Stroomkosten zijn 0,322 * 24 * 0.18 = 1,39, dus winst op gewoon minen is er nu even niet. Is maar goed dat ik de rig verhuurd heb via miningrigrentals, dat levert nog net wat op, maar een vetpot is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Ziet er goed uit hoor, maak je geen zorgen (ik ga je geen cijfer geven :) :) ). De kaarten staan wel dicht bij elkaar, ik heb bij mij één kaart dicht bij de andere en die warmen elkaar goed op. Ik ga straks even een kabeltje er tussen plaatsen, dan kan de fan speed omlaag en zit er genoeg ruimte tussen. Nu zal het wel mee vallen, maar ik zou de temperatuur goed in de gaten houden, want de zomer komt er aan.

Mooi extra ruimte voor nog zeker 6 kaarten en dan helemaal boven op nog een keer 12 kaarten. Deze oplossing gaat veel hashing power maken, dat weet ik zeker. Volgens mij gaat het helemaal goed komen. :)
Dankjewel voor de input. De kaarten staan 15 cm uit elkaar. Alleen de achterkanten overlappen elkaar 2 of 3 cm. De ruimte daartussen is nog steeds ongeveer 5cm. Zelfs als ik ze helemaal uit elkaar hou of los draai is de temperatuur hetzelfde als nu dus daar zit ik niet over in. ;)

Het uitbreiden zou erg leuk zijn maar met de huidige prijzen begin ik daar niet aan. En aangezien de volgende generatie van nvidia ook bijna om de hoek komt denk ik dat ik liever daar even voor doorspaar. Ik ga er vanuit dat de gemiddelde moeilijkheidsgraad omhoog gaat zodra de nieuwe generatie in miners komt. Dus ik ben liever bij de volgende generatie vanaf het begin aanwezig zodat ik ongeveer hetzelfde kan verwachten gedurende een langere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:48:
[...]Het uitbreiden zou erg leuk zijn maar met de huidige prijzen begin ik daar niet aan.
HAHA, daar kijk ik niet van op, ik heb nog 2 kaarten in bestelling staan en daarna stop ik denk ik ook even. Zit er zelfs over na te denken om rigs te verkopen, Kan ze denk ik voor veel meer geld kwijt dan dat ik er voor gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Cor-Jan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:29:
[...]

HAHA, daar kijk ik niet van op, ik heb nog 2 kaarten in bestelling staan en daarna stop ik denk ik ook even. Zit er zelfs over na te denken om rigs te verkopen, Kan ze denk ik voor veel meer geld kwijt dan dat ik er voor gegeven heb.
Ja als ik mijn kaarten nu los verkoop heb ik ook zo 600 euro winst. Maar zoals het nu gaat met de huidige koersen verdien ik ongeveer 140 euro per week dus hou ik ze liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitriSkyline
ijsthe schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Dit was inderdaad het probleem!
Ik had enkel onderaan bij het icoontje "prestatie" ipv van "beeldkwaliteit" gelecteerd, maar blijkbaar deed dit niets!
Na verder in de gedetailleerde instellingen per kaart te gaan kijken ging dit wel.
Nu zit ik op 22 MH/s.

Tnx a lot!!! oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:18:
[...]

En heb je , als je de BC drivers niet gebruikt ook gechecked? (BC zet ze auto op compute, de latere drivers moet je dat handmatig instellen) je kunt de eerste 2 kaarten meestal zonder zorgen naar compute zetten..daarna begint de vrij irritante taak om te wachten tot de radeon/adraline software is herstart en dan te rebooten om hetzelfde geintje te herhalen.
Je zou niet de eerste zijn die ze allemaal op compute zet om er vervolgens achter te komen dat je ionstellingen niet bewaard zijn gebleven :P
Bij mijn kaarten maakt graphic of compute totaal geen verschil. Getest met Ethash en Equihash. Misschien wat energie, (5W per kaart) maar dat kan toeval zijn. De Blockchain-driver werkte bij mij minder goed dan de Adrenaline 18. Bij de BC-driver reageerden de kaarten niet op de undervolt-instellingen. Ik kon instellen wat ik wilde, maar verbruik bleef gelijk. :o
DimitriSkyline schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Ik had enkel onderaan bij het icoontje "prestatie" ipv van "beeldkwaliteit" gelecteerd, maar blijkbaar deed dit niets!
Na verder in de gedetailleerde instellingen per kaart te gaan kijken ging dit wel.
Nu zit ik op 22 MH/s.

Tnx a lot!!! oOo oOo oOo
Mooi zo. Dat is wat de mijne op stock-bios en zonder overclock ook doen. Wel vreemd dat bij mij alles nog op Graphics stond en ze al 22Mh/s draaiden. En omzetten naar Compute geeen bal heeft uigemaakt. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-01-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Heren,

Ik weet niet of het is toegestaan in dit topic, maar misschien kan ik iemand helpen hier.
Momenteel heb ik een H81 Pro BTC+CPU+RAM hier over. Voordat hij wordt weggesnoept op Marktplaats wil ik toch even kijken of iemand hier er interesse in heeft, aangezien ze nergens echt te krijgen zijn.

Daarnaast heb ik een andere vraag: Hebben mensen hier ervaring met een grote 200mm fan boven hun rig? Ik vroeg me af of dit dit temperaturen zou bevorderen aangezien ik het idee heb dat zich flink wat hitte tussen de kaarten ophoopt. Ik heb zelf 4x290 met een vrije slot tussen iedere kaart en een intake fan vanaf de raamkant, maar alsnog is er een flinke ophoping lijkt het.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Klein vraagje voor de experts.
Ik heb 4x 1070Ti op 63%, +200 core, +700 mem. Alles draait mooi stabiel en ik mine voornamelijk Zclassic aangezien dat ook volgens whattomine.com het meeste oplevert.
Zit rond de 2100sol/s en 4.6 sol/W.

Nu valt mij op dat wat whattomine.com opgeeft qua profit, ik niet haal bij de huidige pool waar ik op mine (miningspeed met 0.4% fee). Average hash rate klopt wel netjes met actuele.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Is dit normaal of moet ik een andere pool gebruiken?
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Bij mij klopt het doorgaans wel. Ik neem aan dat je de dollar en euro uit elkaar houdt? ;)
Zclassic lijkt me ook een goede keuze vanwege de hard fork die er aan zit te komen. Eerst zal hij nog flink gaan stijgen in waarde en daarna heb je er Bitcoin Private voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Kijk alleen naar dollars.
Whattomine.com zegt zo'n 20 dollar per dag, huidige pool heeft in de laatste 3 dagen 41 dollar uitbetaald. Moet nog ff een dagje aankijken, want ik heb wat getest met verschillende miners, maar zit toch een behoorlijk verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Mijn ervaring is dat er wel verschil zit tussen pools. Ik heb ZCL eerst gemined via Minez en nu via Suprnova. Bij de laatste krijg ik bijna het dubbele uitbetaald bij een gelijke hashrate. Heeft misschien te maken met de payment-method. Check ook even: https://en.bitcoin.it/wiki/Pooled_mining

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Thanks, ga suprnova ook eens proberen
Anonymous, of beter registreren?

[ Voor 32% gewijzigd door Pirelly op 27-01-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Pirelly schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:52:
Thanks, ga suprnova ook eens proberen
Anonymous, of beter registreren?
Ik heb geregistreerd. Weet niet of je anders het dashboard kan zien eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Mochten jullie interesse hebben, ik heb nog 2 nieuwe rx 580 Sapphire Pulse 4gb kaarten 350 per stuk. V&A aangeboden: 2x Sapphire Pulse Radeon RX 580 4GB, prijs per stuk

Weg wegens gebrek aan goede levering van de kaarten. Kan zo geen fatsoenlijke rig bouwen, wilde graag 6 kaarten van dezelfde batch was me ook beloofd alleen niet geleverd. Inclusief garantie, bon etc van megekko

[ Voor 4% gewijzigd door poNgz0r op 27-01-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitriSkyline
Hyp Hyper schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Bij mijn kaarten maakt graphic of compute totaal geen verschil. Getest met Ethash en Equihash. Misschien wat energie, (5W per kaart) maar dat kan toeval zijn. De Blockchain-driver werkte bij mij minder goed dan de Adrenaline 18. Bij de BC-driver reageerden de kaarten niet op de undervolt-instellingen. Ik kon instellen wat ik wilde, maar verbruik bleef gelijk. :o

[...]

Mooi zo. Dat is wat de mijne op stock-bios en zonder overclock ook doen. Wel vreemd dat bij mij alles nog op Graphics stond en ze al 22Mh/s draaiden. En omzetten naar Compute geeen bal heeft uigemaakt. :P
Dit probleem was ik ook nergens tegengekomen op tientallen Amerkaanse forums. Goddank voor Tweakers! _/-\o_
Voor ZEC maakt het geen verschil uit, daar blijven ze op 290 H/s draaien. Maar voor ETH dus wel van 16 MH/s naar 22. Ik zal weer geluk hebben met rare kaarten zeker... ;)
Kan je deze kaarten ook overclocken zonder de bios te flashen?
Heb de geheugenfrequentie langzaam omhoog gebracht tot 1870 Mhz, maar de hashrate bleef zakken tot 19 ipv te stijgen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
DimitriSkyline schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:09:
[...]

Nu zit ik op 22 MH/s.

Tnx a lot!!! oOo oOo oOo
Graag gedaan.
DimitriSkyline schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Dit probleem was ik ook nergens tegengekomen op tientallen Amerkaanse forums. Goddank voor Tweakers! _/-\o_
Voor ZEC maakt het geen verschil uit, daar blijven ze op 290 H/s draaien. Maar voor ETH dus wel van 16 MH/s naar 22. Ik zal weer geluk hebben met rare kaarten zeker... ;)
Kan je deze kaarten ook overclocken zonder de bios te flashen?
Heb de geheugenfrequentie langzaam omhoog gebracht tot 1870 Mhz, maar de hashrate bleef zakken tot 19 ipv te stijgen... :?
Ik heb even gemist welke kaart je hebt.. En wat ben je precies aan het doen? Een complete miningrig aan het installeren of een enkele kaart gebruiken atm?
Pagina: 1 ... 44 ... 58 Laatste