Weet iemand toevallig een (buitenlands) adresje waar binnen redelijk termijn nog 1070's beschikbaar zijn? Upgrade van de farm ligt al een paar weken stil door de schaarste.
momenteel is kaarten vinden extreem moeilijk, ik zoek nog een gigabyte radeon RX 580 8GB maar heb zoektocht voorlopig opgegeven... stock 0 of 450+€... zit ik bijna aan een jaar om dat terug te verdienen...
https://www.nowinstock.net/uk/computers/videocards/nvidia/gtx1070/neonite schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:31:
Weet iemand toevallig een (buitenlands) adresje waar binnen redelijk termijn nog 1070's beschikbaar zijn? Upgrade van de farm ligt al een paar weken stil door de schaarste.
Lol de enigste die ze op voorraad heeft vraagt 600 pond. 2e hands zijn de prijzen ook omhoog gevlogen. 2 weken terug nog onder de 400. Nu wordt er makkelijk 500 en meer gevraagd.
Als ik nu nog een rig zou willen bouwen dan zou ik wachten op volta en me storten op de pre orders. Ik heb zelf 2 weken geleden nog een 6x1070 gebouwd voor relatief normale prijzen. Krijg met de huidige koersen nu al jeuk om alles te verkopen.
Edit: ben niet de enigste blijkbaar,
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 22-01-2018 15:06 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik heb een sloot van die dingen gekocht tijdens de ICO en nu nog steeds actief aan het minen.LopendeVogel schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:11:
[...]
ETN is nog altijd zeer rendabel om te minen (grappig, ik zit ook al een tijdje op deze. Potentie is er zeker weten. 5 dollar + moet gewoon haalbaar zijn zelfs kijkend naar andere coins).
Ik denk zelf ook dat deze nog een flink stuk gaat stijgen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
zie deze post: pongthamong in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"Daanvi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:38:
momenteel is kaarten vinden extreem moeilijk, ik zoek nog een gigabyte radeon RX 580 8GB maar heb zoektocht voorlopig opgegeven... stock 0 of 450+€... zit ik bijna aan een jaar om dat terug te verdienen...
Bij megekko 570's voor 300-399 euro
[ Voor 3% gewijzigd door poNgz0r op 22-01-2018 15:48 ]
ga nog even wachten, 570's zijn inderdaad beter beschikbaar dan de 580's...pongthamong schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:47:
[...]
zie deze post: pongthamong in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"
Bij megekko 570's voor 300-399 euro
Heb wat zitten lezen rond de Casper update van Ethereum wat miners overbodig zouden maken... heeft me wat schrik aan gedaan

Ah joh dan ga je toch geen ETH minen. Zijn nog 100den andere coins die je kan minenDaanvi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:01:
[...]
ga nog even wachten, 570's zijn inderdaad beter beschikbaar dan de 580's...
Heb wat zitten lezen rond de Casper update van Ethereum wat miners overbodig zouden maken... heeft me wat schrik aan gedaan
And if all else fails, is minen via nicehash oid altijd nog een optie. Hoef je je alleen maar druk te maken om de koers van de bitcoin. Men zegt dat men bezig is om ook andere coins als uitbetaal middel te krijgen maar dat zal nog wel even duren.pongthamong schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Ah joh dan ga je toch geen ETH minen. Zijn nog 100den andere coins die je kan minen
Ja of miningrigrentals, krijg ik persoonlijk meer voor terug dan met Nicehash. Ze hebben daar vrij recent Dash ook als coin toegevoegd waarmee je kan betalen en uitbetaald in kan wordenAtlAntA schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:47:
[...]
And if all else fails, is minen via nicehash oid altijd nog een optie. Hoef je je alleen maar druk te maken om de koers van de bitcoin. Men zegt dat men bezig is om ook andere coins als uitbetaal middel te krijgen maar dat zal nog wel even duren.
Iemand MRR al werkend met Dstm miner ?pongthamong schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:57:[...]Ja of miningrigrentals, krijg ik persoonlijk meer voor terug dan met Nicehash.
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
Owja altijd al van plan geweest me daar even over in te lezen maar door drukte en avonturen vergeten. Bedankt voor het geheugen steuntje!pongthamong schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:57:
[...]
Ja of miningrigrentals, krijg ik persoonlijk meer voor terug dan met Nicehash. Ze hebben daar vrij recent Dash ook als coin toegevoegd waarmee je kan betalen en uitbetaald in kan worden
Heb zelf al wat getest met MRR, ziet er leuk uit en werkt wel aardig. Ben nog aan het testen en heb inmiddels een rig in de verhuur en dat ziet er aardig uit. Helaas werkt het niet goed met dstm, dus met ewbf aan de slag. Dus de eerst 10% ben je al kwijt aan omschakeling. Wellicht met de volgende rig maar een ander hash algo kiezen.AtlAntA schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:11:
[...]Owja altijd al van plan geweest me daar even over in te lezen maar door drukte en avonturen vergeten. Bedankt voor het geheugen steuntje!
Iemand enig idee waarom ik mijn gigabyte geforce gtx 1070 windforce oc 8gb niet goed krijg overgeclocked?
Default doet deze kaart 22 Mh/s, waarop op alle sites wordt gesproken dat een 1070 default wel 27 haalt. Als ik opschaal naar mem +460 (zit dan op de 25 Mh/s) is de rek er wel uit en klokt na een tijdje terug terug naar < 22 Mh/s. Ik ben begonnen met Ethos en heb het nu draaien onder Windows 10, met beide eenzelfde resultaat.
Mijn setup:
en GPU gigabyte geforce gtx 1070 windforce oc 8gb.
De kaart wordt op veel sites als een goede kaart aangemerkt, maar ik heb mijn twijfels. Ik kan echter nergens vinden dat deze voor minen niet geschikt zou zijn. Iemand enig idee?
Default doet deze kaart 22 Mh/s, waarop op alle sites wordt gesproken dat een 1070 default wel 27 haalt. Als ik opschaal naar mem +460 (zit dan op de 25 Mh/s) is de rek er wel uit en klokt na een tijdje terug terug naar < 22 Mh/s. Ik ben begonnen met Ethos en heb het nu draaien onder Windows 10, met beide eenzelfde resultaat.
Mijn setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Celeron G1830 Boxed | € 71,50 | € 71,50 |
1 | ASRock H81 Pro BTC R2.0 | € 93,50 | € 93,50 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/4 | € 37,12 | € 37,12 |
1 | EVGA SuperNOVA 750 G2 | € 119,60 | € 119,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 321,72 |
De kaart wordt op veel sites als een goede kaart aangemerkt, maar ik heb mijn twijfels. Ik kan echter nergens vinden dat deze voor minen niet geschikt zou zijn. Iemand enig idee?
signature
Weet het niet zeker maar was micron niet het slechtste van d de grote 3 leveranciers? Misschien dat je daar ook net een slechte batch van hebt? Ik heb eenzelfde kaart op equihash draaien en die doet stock op 70%tdp ongeveer 430sol/s wat precies tussen een evga SC en een evga ftw zit.brooks123 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:41:
Iemand enig idee waarom ik mijn gigabyte geforce gtx 1070 windforce oc 8gb niet goed krijg overgeclocked?
Mijn setup:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Celeron G1830 Boxed € 71,50 € 71,50 1 ASRock H81 Pro BTC R2.0 € 93,50 € 93,50 1 Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/4 € 37,12 € 37,12 1 EVGA SuperNOVA 750 G2 € 119,60 € 119,60 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 321,72
[afbeelding]
Ik dacht trouwens dat 1070's helemaal niet zo geschikt zijn voor ethereum? Weet niet of het 1 2 3 kan maar misschien overwegen om op een ander algo over te stappen?
Dat dacht ik ook, bij mijn MSI GTX 1060's heb ik ook Micron en daarbij gaat Etherium hashen inderdaad niet best Kom niet verder dan 21 Mh/sAtlAntA schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:00:
[...]Weet het niet zeker maar was micron niet het slechtste van de grote 3 leveranciers?
.
Met mijn MSI GTX 1070 kan ik prima Eherium hashen op 32,4 Mh, dus met de 1070 kan dat zeker. Met Equihash heb je volgens mij minder last van je geheugen problemen met de videokaarten. Wellicht inderdaad naar dit algo. overstappen ?AtlAntA schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:00:
[...]Ik dacht trouwens dat 1070's helemaal niet zo geschikt zijn voor ethereum?
We zijn weer wat verder. Alles is nu up and running en ik ben net je video aan het bekijken over het aanpassen van de bios van de videokaarten. Die zijn op dit moment de NiceHash benchmark aan het draaien dus eerst eens kijken wat we te zien krijgen als die klaar zijn, daarna die andere bios eroverheen.pongthamong schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:52:
[...]
Ja deze setup kost 1690 met monitor. Als je letterlijk mijn winkelmandje van een eerdere post gebruikt + 640 euro aan videokaarten en een monitor van 200 euro? kom je ongeveer hetzelfde uit. Zal 100-200 euro schelen denk ik. Ja ik kon het inderdaad niet met rust laten. Ik heb goed geminet op ETN maar vind het wel leuk om wat erbij te snoepen nog. Je kan er inderdaad 58-61mh's mee halen, beetje afhankelijk van het type geheugen. Samsung doet het het best, maar die zie je maar zelden. Micron en Hynix ook wel, Elpida wat minder. Ik heb zelf 2x elpida geheugen en ik haal toch nog 30mh/s met bios aanpassingen
Ik ben er al wel achter dat er Hynix geheugen inzit. Ik heb nog nooit aan overclocken gedaan dus ik pak het rustig aan
Wat zijn jullie zo al aan het minen? Ik was aan het denken om mij even te richten op Metaverse. Dit omdat deze coin nog vrij nieuw is en nog niet zo bekend is onder de massa. wat is jullie mening over deze coin?
[ Voor 9% gewijzigd door cellkuh op 22-01-2018 22:39 ]
Ook een paar dagen op MRR gezeten en je verdiend er idd meer dan nicehash. Had een rig op dagger-hashimoto en als ie niet verhuurd was op ETH nanopool.
Ook een rig aangemaakt voor Equihash maar dat werkte niet helemaal.
Dan maar rechtstreeks wat sneeuwballen aan het verzamelen +/- 35 per dag.
Ook een rig aangemaakt voor Equihash maar dat werkte niet helemaal.
Dan maar rechtstreeks wat sneeuwballen aan het verzamelen +/- 35 per dag.
[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 23-01-2018 00:07 ]
|2600k|Asus 290|
klopt, ondanks overklok is mijn max 21-22 maar 19.90MH/s zie je ook steeds voorbij komen.Cor-Jan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:23:
Dat dacht ik ook, bij mijn MSI GTX 1060's heb ik ook Micron en daarbij gaat Etherium hashen inderdaad niet best Kom niet verder dan 21 Mh/s
Die 25MH/s van Youtube kom ik ook nog niet aan ..
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zit echt in het geheugen, heb ook andere GTX 1060 met Samsung memory en dan haal ik eenvoudig 24.3 Mh/s, dus bij aankoop goed in de gaten houden wat je wil minen. Eqihash (Zclassic etc) kan volgens mij altijd, maar Ethash moet je echt samsung memory voor hebben.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:13:[...]klopt, ondanks overklok is mijn max 21-22 maar 19.90MH/s zie je ook steeds voorbij komen.
is er ergens een overzicht van coins en hoe gemakkelijk je ze minen kunt?pongthamong schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:29:
Tja je hebt 2 soorten mensen. Mensen die gaan proberen om een maand lang 1 eth te krijgen of mensen die voor zoveel mogelijk coins te krijgen in de hoop op waarde. Dat laatste deed ik, ETN geminet, 71k coins nu
ik had gister wat gevonden, maar kan hem nu niet meer terug vinden .. echter stonden daar ook maar 50 coins vermeld ofzo, qua difficulty en coins/hour-indicatie.
Zou inderdaad leuk zijn relatief simpel wat verschillende potjes te kunnen samenstellen zonder steeds op de exchanges te moeten handelen en omruilen met fee's links en rechts terwijl je maar € 10-20 van een coin hebben wil.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Not sure, ik heb Palit 1070 kaarten en die halen 33Mh/s per stuk op ETH met Micron memory.Cor-Jan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:19:
[...]
Zit echt in het geheugen, heb ook andere GTX 1060 met Samsung memory en dan haal ik eenvoudig 24.3 Mh/s, dus bij aankoop goed in de gaten houden wat je wil minen. Eqihash (Zclassic etc) kan volgens mij altijd, maar Ethash moet je echt samsung memory voor hebben.
Coreclock -400, Mem Clock op +950
Lol, mijn eerste nachtje minen met Nicehash zit erop, pc staat nog thuis dus daar ga ik de komende avonden nog wat mee spelen/fine tunen.
Dank voor de hulp mensen!
Dank voor de hulp mensen!
Ik heb de laatste tijd een beetje zitten handelen met crypto, ooit in september met een vega wat gemined om te testen. Helaas de kaart verkocht voor veel te weinig zie ik nu
.
het begint toch weer te kriebelen om mezelf met mining bezig te houden. Ik wil nu met twee kaarten starten, omdat deze passen in mijn huidige pc. Als ik wat meer ervaring heb en er zijn weer kaarten beschikbaar wellicht investeren in wat meer kaarten.
In eerste instantie wilde ik starten met 2 x 1080 ti. Echter kan ik nu 3 x een 1070 ti kopen voor minder geld. Uiteindelijk zouden die volgens whattomine meer moeten opbrengen. Echter lees ik her en der dat een 1080 ti toekomst bestendiger is vanwege de geheugen bus breedte van 352 bit. Plus daarbij kun je de 1080 ti waarschijnlijk sneller kwijt op de 2e hands markt.
Wat zouden jullie doen ?
het begint toch weer te kriebelen om mezelf met mining bezig te houden. Ik wil nu met twee kaarten starten, omdat deze passen in mijn huidige pc. Als ik wat meer ervaring heb en er zijn weer kaarten beschikbaar wellicht investeren in wat meer kaarten.
In eerste instantie wilde ik starten met 2 x 1080 ti. Echter kan ik nu 3 x een 1070 ti kopen voor minder geld. Uiteindelijk zouden die volgens whattomine meer moeten opbrengen. Echter lees ik her en der dat een 1080 ti toekomst bestendiger is vanwege de geheugen bus breedte van 352 bit. Plus daarbij kun je de 1080 ti waarschijnlijk sneller kwijt op de 2e hands markt.
Wat zouden jullie doen ?
Bedoel je zoiets:Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:54:
[...]
is er ergens een overzicht van coins en hoe gemakkelijk je ze minen kunt?
https://whattomine.com/
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
ja daar heb ik ook gekeken, maar daar kun je niet sorteren op te verwachten aantal coins of difficulty.
Ik kan het hier niet uit opmaken tenminste ..
Ik kan het hier niet uit opmaken tenminste ..
Persoonlijk zou ik voor de 1070 gaan. Evenwicht in prestaties en stroom verbruik komen de 1070's het beste eruit.KraveN schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:57:
Ik heb de laatste tijd een beetje zitten handelen met crypto, ooit in september met een vega wat gemined om te testen. Helaas de kaart verkocht voor veel te weinig zie ik nu.
Wat zouden jullie doen ?
Daarnaast verwacht ik dat mining kaarten zoiezo niet echt een verkoop waarde houden. Mocht het instorten komt er zo'n overvloed aan kaarten op de markt en mining kaarten verliezen ook hun waarde, omdat ze 24/7 draaien en vaak ook nog tot het randje zijn overclockt. Zou je zelf wel zo'n 2e hands kaart kopen is dan de vraag?
Ze worden juist underclocked / undervoltedkwaki schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:37:
[...]
Persoonlijk zou ik voor de 1070 gaan. Evenwicht in prestaties en stroom verbruik komen de 1070's het beste eruit.
Daarnaast verwacht ik dat mining kaarten zoiezo niet echt een verkoop waarde houden. Mocht het instorten komt er zo'n overvloed aan kaarten op de markt en mining kaarten verliezen ook hun waarde, omdat ze 24/7 draaien en vaak ook nog tot het randje zijn overclockt. Zou je zelf wel zo'n 2e hands kaart kopen is dan de vraag?
[ Voor 6% gewijzigd door sc0ut84 op 23-01-2018 11:40 ]
Underclocked. Maar naar mijn idee worden ze nog wel naar de max gepushed met zo weinig mogelijk stroomverbruik?sc0ut84 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Ze worden juist underclocked / undervoltedHet zijn juist de kaarten waarop wordt gegamed die tot de max worden overclocked.
En undervolted. Ze draaien inderdaad op hun max, maar je zou kunnen beargumenteren dat een constante belasting "beter" voor een kaart is dan de schommelende / piek belasting die intensief gamen veroorzaakt.kwaki schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:45:
[...]
Underclocked. Maar naar mijn idee worden ze nog wel naar de max gepushed met zo weinig mogelijk stroomverbruik?
Hoop dat je gelijk hebtsc0ut84 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:47:
[...]
En undervolted. Ze draaien inderdaad op hun max, maar je zou kunnen beargumenteren dat een constante belasting "beter" voor een kaart is dan de schommelende / piek belasting die intensief gamen veroorzaakt.
Daar heb je gelijk in, maar ik zou persoonlijk dus niet zo'n probleem hebben met het kopen van een ex-mining kaart en juich de daling in waarde daardoor ook alleen maar toe.kwaki schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:51:
[...]
Hoop dat je gelijk hebtMaar heb gemerkt dat bij verkoop al wordt aangeven of er mee gemined is, het doet toch wat met de waarde.
Zoals een aantal posts geleden geschreven heb ik een oude P5QL Pro moederbord met e6850 processor en Ati 3870 videokaart.
Nu wil ik deze graag gaan gebruiken om te minen en uiteraard moet de videokaart hiervoor vervangen worden.
Nu is mijn oog gevallen op de GIGABYTE GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GB en heb deze besteld. Nu bedenk ik me achteraf (stom natuurlijk) of de GTX 1060 3gb niet een betere kaart is, welke niet heel veel extra kost.
Zelf meen ik ergens gelezen te hebben dat je voor minen beter de 4 GB ipv 3 GB kunt hebben, maar de 1060 is wel weer een heel stuk hoger geklockt. Die verbruikt daarnaast wel weer meer stroom.
Vraag is welke ik het beste kan gebruiken, ook in overweging nemende dat ik een pcie x 2 en geen x 3 poort heb, maar weet niet of dat überhaupt veel uitmaakt met deze videokaart
Nu wil ik deze graag gaan gebruiken om te minen en uiteraard moet de videokaart hiervoor vervangen worden.
Nu is mijn oog gevallen op de GIGABYTE GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4GB en heb deze besteld. Nu bedenk ik me achteraf (stom natuurlijk) of de GTX 1060 3gb niet een betere kaart is, welke niet heel veel extra kost.
Zelf meen ik ergens gelezen te hebben dat je voor minen beter de 4 GB ipv 3 GB kunt hebben, maar de 1060 is wel weer een heel stuk hoger geklockt. Die verbruikt daarnaast wel weer meer stroom.
Vraag is welke ik het beste kan gebruiken, ook in overweging nemende dat ik een pcie x 2 en geen x 3 poort heb, maar weet niet of dat überhaupt veel uitmaakt met deze videokaart
Ik mine zelf Bitcoin Z, nu nog erg veel munten van te minen en leuk om te hodlencellkuh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:38:
Wat zijn jullie zo al aan het minen? Ik was aan het denken om mij even te richten op Metaverse. Dit omdat deze coin nog vrij nieuw is en nog niet zo bekend is onder de massa. wat is jullie mening over deze coin?
[ Voor 14% gewijzigd door neonite op 23-01-2018 13:23 ]
Ik ben geen expert maar volgens mij is de 3gb een beperking voor het minen van ETH. Ik weet niet of er andere algoritmes zijn die hier nadeel van ondervinden. Dus ik weet niet wat je doel is of wat je wil gaan minen? Als je echt ETH wil gaan minen kun je beter op zoek gaan naar een AMD kaart. Als je een idee wil hebben van de verschil tussen de twee kaarten kun je kijken op https://whattomine.comonnaj schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:58:
Zoals een aantal posts geleden geschreven heb ik een oude P5QL Pro moederbord met e6850 processor en Ati 3870 videokaart.
Goed om te weten wat het micron ook best goed gaat, mijn MSI GTX 1060 hebben Hynix, dus die moet je even niet hebben voor Ethash, voor Equihash zijn ze super, ik haal 4.10 Sols/w, dat lukt me met mijn andere 1060's absoluut niet.poen17 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 06:12:
[...]Not sure, ik heb Palit 1070 kaarten en die halen 33Mh/s per stuk op ETH met Micron memory. Coreclock -400, Mem Clock op +950
Hi all,
Ik ben sinds gisteren begonnen met eth te minen, ik zit rond de 24 MH met een single RX480
Zou ik een kaart bijkopen omdat mijn mobo crossfire ondersteunt? of is dit niet nodig?
Ik ben sinds gisteren begonnen met eth te minen, ik zit rond de 24 MH met een single RX480
Zou ik een kaart bijkopen omdat mijn mobo crossfire ondersteunt? of is dit niet nodig?
Welke settings hanteer je, ik heb er 3 met hynix en 1 met Samsung geheugen, ik zit eerder rond de 3.2sols/w.Cor-Jan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:38:
[...]
Goed om te weten wat het micron ook best goed gaat, mijn MSI GTX 1060 hebben Hynix, dus die moet je even niet hebben voor Ethash, voor Equihash zijn ze super, ik haal 4.10 Sols/w, dat lukt me met mijn andere 1060's absoluut niet.
core+150/mem+300@75TDP uit mijn hoofd, nog niet echt tijd gehad om te tunen (per kaart).
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 23-01-2018 14:49 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik was aan hen denken: ik heb hier nog wat oude computeronderdelen liggen waaronder een i7 860 met bijbehorend ROG moederbord en 8 gig aan RAM. Als daar nu een koppel 1070 of 1070 Tis in steek kan er tenminste nog iets mee doen ipv. stof verzamelen. En het zal goedkoper zijn dan 200 EUR aan nieuwe rommel uitgeven.
Is die CPU/bord/geheugen echter geen complete overkill?
Hoeveel geheugen, CPU cycles en lanes heb je eigenlijk echt nodig voor GPU mining?
Is er een voordeel in dat ik de CPU ook aan het werk zet (zonde eigenlijk om het niet te doen, want je kan dat ding echt ongelofelijk goed overclocken) of kan ik hem beter laten idlen of zelfs zwaar undervolten? Sommige altcoins ondersteunen enkel CPU-mining bij voorbeeld, maar is dat het wel waard als ik al een andere coin GPU-mine op hetzelfde toestel?
En hoeveel RAM heb je dan nodig, als ik toch CPU-mine?
Omgekeerd: ik heb ook nog zo'n legendarisch Asrock J4205 bordje op reserve, met 4 gig aan RAM (ja ik weet het; ik heb teveel rommel liggen). Zou zoiets GPU minen al aankunnen, b.v. als ik er een R9 Nano in stop? Ik vrees een beetje dat dat teveel gaat zijn voor het arme ding, maar je weet nooit.
Is die CPU/bord/geheugen echter geen complete overkill?
Hoeveel geheugen, CPU cycles en lanes heb je eigenlijk echt nodig voor GPU mining?
Is er een voordeel in dat ik de CPU ook aan het werk zet (zonde eigenlijk om het niet te doen, want je kan dat ding echt ongelofelijk goed overclocken) of kan ik hem beter laten idlen of zelfs zwaar undervolten? Sommige altcoins ondersteunen enkel CPU-mining bij voorbeeld, maar is dat het wel waard als ik al een andere coin GPU-mine op hetzelfde toestel?
En hoeveel RAM heb je dan nodig, als ik toch CPU-mine?
Omgekeerd: ik heb ook nog zo'n legendarisch Asrock J4205 bordje op reserve, met 4 gig aan RAM (ja ik weet het; ik heb teveel rommel liggen). Zou zoiets GPU minen al aankunnen, b.v. als ik er een R9 Nano in stop? Ik vrees een beetje dat dat teveel gaat zijn voor het arme ding, maar je weet nooit.
Ik reportte hier 2 dagen geleden over een verhoogde winst(+5%) met dstm miner tegenover ewbf miner voor Equihash. Nu heb ik een nog snellere miner gevonden: bminer.
Deze haalt op mijn gtx1080TI zo'n 765 sol/s. 5% meer dan dstm en ongeveer 10% meer dan ewbf.
Althans, zo lijkt het in eerste instantie. Ik gebruik hem nu 'pas' enkele uurtjes.
Als je Equihash mined zou ik hem zeker eens uitproberen als je dit nog niet hebt gedaan.
Edit:
Hmm. Hashrate ligt hoger maar bij miningpoolhub komt er niks binnen, krijg de settings niet juist.
Mocht er iemand zijn die mph gebruikt met bminer dan hoor ik graag hoe die het heeft ingesteld.
Deze haalt op mijn gtx1080TI zo'n 765 sol/s. 5% meer dan dstm en ongeveer 10% meer dan ewbf.
Althans, zo lijkt het in eerste instantie. Ik gebruik hem nu 'pas' enkele uurtjes.
Als je Equihash mined zou ik hem zeker eens uitproberen als je dit nog niet hebt gedaan.
Edit:
Hmm. Hashrate ligt hoger maar bij miningpoolhub komt er niks binnen, krijg de settings niet juist.

Mocht er iemand zijn die mph gebruikt met bminer dan hoor ik graag hoe die het heeft ingesteld.
[ Voor 29% gewijzigd door rickkert94 op 23-01-2018 17:18 . Reden: Nieuwe info ]
Hallo mensen, ik heb een kleine vraag omtrent de rendabelheid van mijn setup (uiteraard neem ik hierbij in oogschouw dat de koers van de bitcoin hier leidend in is).
Momenteel (hobby-) mine ik met de volgende setup;
- Corsair 550W voeding
- Intel I5-6600K processor
- Nvidia Gforce 970
Ik mine inmiddels met NiceHash. Deze geeft een gemiddeld van 0,002 BTC per dag aan als opbrengst.
Kan iemand mij een beetje een richting opduwen of dit rendabel is? Overigens ben ik in afwachting op een riser om er een GTX 660 bij te prikken (i know, very outdated, maar leuk om te proberen)
Aanvulling; de elektriciteitskosten zijn 18/19 cent per kWh
- Corsair 550W voeding
- Nvidia Gforce 970
Ik mine inmiddels met NiceHash. Deze geeft een gemiddeld van 0,002 BTC per dag aan als opbrengst.
Kan iemand mij een beetje een richting opduwen of dit rendabel is? Overigens ben ik in afwachting op een riser om er een GTX 660 bij te prikken (i know, very outdated, maar leuk om te proberen)
[ Voor 5% gewijzigd door PHPResource op 23-01-2018 17:44 ]
Beste is om een verbruiksmeter aan te sluiten, dan kun je zien wat het stroomverbruik werkelijk isPHPResource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:38:
Hallo mensen, ik heb een kleine vraag omtrent de rendabelheid van mijn setup (uiteraard neem ik hierbij in oogschouw dat de koers van de bitcoin hier leidend in is).
- Corsair 550W voeding
- Nvidia Gforce 970
MSI's zitten op core freq. +169 en memory freq. +150, ze doen het niet allemaal even goed, heb ook paar kaarten op core freq +212 en memory freq. +49. Dan lopen ze nog veel harderwatercoolertje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:48:[...] Welke settings hanteer je, ik heb er 3 met hynix en 1 met Samsung geheugen, ik zit eerder rond de 3.2sols/w.
core+150/mem+300@75TDP uit mijn hoofd, nog niet echt tijd gehad om te tunen (per kaart).
De Palits staan op cpu freq. +90 en memory freq. op + 1480. Krijg CPU niet hoger dan +50 wanneer ik het geheugen standaard laat staan.
Beide smaken staan op 65 watt (alles in SMOS)
0.002 btc per dag met 1 gtx970?PHPResource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:38:
- Corsair 550W voeding
- Nvidia Gforce 970
Dat lijkt me sterk. Dat is 33 dollar per dag. Die opbrengst haal ik met mijn vier 1070ti's nog niet eens.
Dat denk ik wel, maar je hebt het al liggen. Wat je even in de gaten moet houden is of deze setup niet te veel aan "overhead" geeft. Wanneer je dus NIET gaat CPU minen, probeeer dan zoveelmogelijk de CPU te downtunen zodat de CPU zo min mogelijk vermogen gebruikt. DIt heb je voor GPU mining toch niet nodig.zipje_en_zopje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:09:Is die CPU/bord/geheugen echter geen complete overkill?
Mijn Linux miners gebruiken 4 GB ram en mijn windows miner 32 GB (omdat dit er al in zat) cycles en lanes weet ik niet.zipje_en_zopje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:09:Hoeveel geheugen, CPU cycles en lanes heb je eigenlijk echt nodig voor GPU mining?
Dat denk ik wel, op mijn GPU's mine ik iets met Equihash en op mijn CPU's iets met neoscript (gaat langzaam, maar werkt wel)zipje_en_zopje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:09:Is er een voordeel in dat ik de CPU ook aan het werk zet (zonde eigenlijk om het niet te doen, want je kan dat ding echt ongelofelijk goed overclocken) of kan ik hem beter laten idlen of zelfs zwaar undervolten? Sommige altcoins ondersteunen enkel CPU-mining bij voorbeeld, maar is dat het wel waard als ik al een andere coin GPU-mine op hetzelfde toestel?
Geen idee, maar mijn linux miner werkt gewoon met 4 GB, dus denk dat dat het minimum is. Wellicht is dit meer afhankelijk van de gebruikte miner en gebruikte os ?zipje_en_zopje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:09:En hoeveel RAM heb je dan nodig, als ik toch CPU-mine?
WOW, hoe doe je dat ? Ik kom met 6 x GTX 1060 niet verder dan 0.00105 BTC per dag. Ik denk dat er iets niet klopt in je berekening. Één 970 zou toch echt iets minder moeten opleveren dan 6 x GTX 1060PHPResource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:38:Ik mine inmiddels met NiceHash. Deze geeft een gemiddeld van 0,002 BTC per dag aan als opbrengst.
Volgens mij heb je crossfire niet nodig, gewoon 2e kaart er bij prikkenyasin76 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:00:
Daar is je antwoord, ik denk dat het toch niet veel uit maakt mbt de restwaarde zodra Nvidia de nieuwe generatie videokaarten heeft aangeboden. Dan krijgt alles een "tik".Uiteindelijk zouden die volgens whattomine meer moeten opbrengen.
Ik denk een nulletje te weinig.Cor-Jan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:37:
[...]
WOW, hoe doe je dat ? Ik kom met 6 x GTX 1060 niet verder dan 0.00105 BTC per dag. Ik denk dat er iets niet klopt in je berekening. Één 970 zou toch echt iets minder moeten opleveren dan 6 x GTX 1060
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Duizendmaal excuus. Het gaat om 0,0002 btc per dag (met uitschieters naar 0,0005).Pirelly schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:30:
[...]
0.002 btc per dag met 1 gtx970?
Dat lijkt me sterk. Dat is 33 dollar per dag. Die opbrengst haal ik met mijn vier 1070ti's nog niet eens.
Iemand een idee over de rendabelheid uit mijn eerdere post?
Dat hangt dus af van het totale stroomverbruik van je PC, reken op een euro per dag. Als je 3 euro opbrengst hebt is dat dus 2 euro winst.
Dat komt beter in de buurt. Ongeveer 3 dollar per dag.
Dat is niet heel erg veel.
Je weet al snel meer als je een watt meter er tussen zet. Dan, afhankelijk van je elektra prijs, kun je zeggen of het je het waard is.
Dat is niet heel erg veel.
Je weet al snel meer als je een watt meter er tussen zet. Dan, afhankelijk van je elektra prijs, kun je zeggen of het je het waard is.
Oke helder, ik zal zeker een stroomverbruiksmeter gaan uitproberen!
550watt voeding, gtx 970, 1x ssd, 2x 16gb ram, 1x intel 6600k. Enige schatting?
Maargoed, 2 euro x 365 dagen is toch een leuk bedrag na een jaar zonder dat je er iets voor hoeft te doen. En stel dat de koers stijgt profiteer je nog meer. Maar dat werkt ook de andere kant op natuurlijk
Stel dat je systeem tijdens het minen rond de 300W verbruikt (er vanuit gaande dat je nog niets getweaked hebt), dan is dat 24x300=7200Wh per dag. Dus 7,2KWh. Stroom prijs van 0,19 per uur, is dan 1,37 euro per dag.PHPResource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:10:
Oke helder, ik zal zeker een stroomverbruiksmeter gaan uitproberen!
Je mined ongeveer 0,0002btc. Met de huidige koers is dat 1,82euro per dag. Dus zo'n 0,50 euro winst per dag.
Niet echt rendabel.
Om het nauwkeurig te kunnen uitrekenen heb je een meter nodig en je actuele stroom prijs.
Ik doe dat, je hebt 5.1 van bminer? Hoop dat ik er aan denk als ik thuis kom dan zoek ik het even voor je uit. Never mind, RDPrickkert94 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:33:
Hmm. Hashrate ligt hoger maar bij miningpoolhub komt er niks binnen, krijg de settings niet juist.![]()
Ik zit autoswitch op equihash te minen:
bminer.exe -uri stratum://username.worker:password@europe.equihash-hub.miningpoolhub.com:17023 -api 127.0.0.1:1880
[ Voor 19% gewijzigd door watercoolertje op 23-01-2018 20:38 ]
Mijn rig met 3 x Gigabyte RX580 Gaming 4Gb + 2 x Gigabyte RX580 Aorus 4Gb is klaar.
Nu vallen de ETH hashrates met ethminer (of claymore) wel erg tegen. Slechts 83 MH/s en 730 W verbruik voor de 5 kaarten.
Overclocken van memory geprobeerd, maar hashrate gaat juist omlaag bij overclocken, om daarna terug naar 83 MH/s te gaan. Verbruik schiet wel omhoog naargelang het verhogen van overclocken.
Heeft iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?
Nu vallen de ETH hashrates met ethminer (of claymore) wel erg tegen. Slechts 83 MH/s en 730 W verbruik voor de 5 kaarten.
Overclocken van memory geprobeerd, maar hashrate gaat juist omlaag bij overclocken, om daarna terug naar 83 MH/s te gaan. Verbruik schiet wel omhoog naargelang het verhogen van overclocken.
Recent ben ik gestopt met nicehash om in de plaats daarvoor te gaan minen via miningpoolhub. Nu heb ik inmiddels al ruim 2 dagen gemined, maar het lijkt er erg op dat ik via NH toch duidelijk meer genereerde. Ik kwam zo rond €4 dag (GTX1070ti). Nu met MPH kom ik na ruim 2 dagen minen op een schrale €5 (auto exchange naar ETH).
Herkent iemand dat?
Ik probeer nu goed bij te houden hoelang ik via welke pool mine om goede cijfers te kunnen geven, maar vooralsnog valt het me via MPH wat tegen.
Herkent iemand dat?
Ik probeer nu goed bij te houden hoelang ik via welke pool mine om goede cijfers te kunnen geven, maar vooralsnog valt het me via MPH wat tegen.
Het verklaart niet alles, maar er is een dag of twee geleden een flinke koersval geweest van 10-20%.Cranberry schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:16:
Recent ben ik gestopt met nicehash om in de plaats daarvoor te gaan minen via miningpoolhub. Nu heb ik inmiddels al ruim 2 dagen gemined, maar het lijkt er erg op dat ik via NH toch duidelijk meer genereerde. Ik kwam zo rond €4 dag (GTX1070ti). Nu met MPH kom ik na ruim 2 dagen minen op een schrale €5 (auto exchange naar ETH).
Herkent iemand dat?
Ja beter zou zijn als je kijkt hoeveel eth je mined(omzet). Dan kun je het beter vergelijken.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik vraag mij sterk af of hoe daadwerkelijk 300W trekt. Ik trok met 1 GTX1060 (underclocked) slechts 150W met het hele systeem. Dan hebben we het ineens over 1,23 euro per dag winst (=450 euro per jaar).Pirelly schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:20:
[...]
Stel dat je systeem tijdens het minen rond de 300W verbruikt (er vanuit gaande dat je nog niets getweaked hebt), dan is dat 24x300=7200Wh per dag. Dus 7,2KWh. Stroom prijs van 0,19 per uur, is dan 1,37 euro per dag.
Je mined ongeveer 0,0002btc. Met de huidige koers is dat 1,82euro per dag. Dus zo'n 0,50 euro winst per dag.
Niet echt rendabel.
Om het nauwkeurig te kunnen uitrekenen heb je een meter nodig en je actuele stroom prijs.
Zet er dus even een Watt meter tussen dan weet je het precies. Zoals je ziet kan het nogal bepalend zijn
lol+lol=hihi
Inderdaad.
Mijn I7 6700 met 64GB, 512GB NVME SSD, 650W Corsair (Gold) en 1070ti trekt al minend zo'n 170W uit het stopcontact.
Mijn I7 6700 met 64GB, 512GB NVME SSD, 650W Corsair (Gold) en 1070ti trekt al minend zo'n 170W uit het stopcontact.
Ik gebruik 5.2.0, van 5.1 zie ik zo even geen download link meer van.watercoolertje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:33:
[...]
Ik doe dat, je hebt 5.1 van bminer? Hoop dat ik er aan denk als ik thuis kom dan zoek ik het even voor je uit. Never mind, RDP
Ik zit autoswitch op equihash te minen:
[...]
Op de password na, en dat ik variabelen zet heb ik die structuur wel aangehouden als ik het zo zie.
Om het te testen heb ik het exact hetzelfde gedaan zoals jij aangeeft, maar nog steeds komt er niks binnen bij miningpoolhub.
De miner geeft wel vrolijk aan dat alles goed gaat en dat ik ook shares genereer.
bminer.exe -uri stratum://rickkert94.desktop:XXXX@europe.equihash-hub.miningpoolhub.com:17023 -api 127.0.0.1:1880
[ Voor 3% gewijzigd door rickkert94 op 23-01-2018 21:40 ]
Welke drivers gebruik je?DimitriSkyline schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:05:
Mijn rig met 3 x Gigabyte RX580 Gaming 4Gb + 2 x Gigabyte RX580 Aorus 4Gb is klaar.
Volgens mij kun je het beste de blockchain driver installeren.
|2600k|Asus 290|
De AMD kaart die dan daadwerkelijk beter is, is de rx470 en die is aanzienlijk duurder dan de 180,- voor de 1050 ti gaming.KraveN schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:25:
[...]
Ik ben geen expert maar volgens mij is de 3gb een beperking voor het minen van ETH. Ik weet niet of er andere algoritmes zijn die hier nadeel van ondervinden. Dus ik weet niet wat je doel is of wat je wil gaan minen? Als je echt ETH wil gaan minen kun je beter op zoek gaan naar een AMD kaart. Als je een idee wil hebben van de verschil tussen de twee kaarten kun je kijken op https://whattomine.com
Bij whattomine gaf ie toch een aardig rendement bij eth maar wil ook wel wat altcoins minen die nu nog een iets makkelijker algoritme hebben ;-)
Denk dat ik het toch bij deze laat gezien de 1gb extra en gezien het lagere stroomverbruik.
Heb hier ook nog een b150m-d3h mobo liggen waarvan de cpu pinnen wat verbogen zijn. Wellicht deze toch nog eens een x proberen goed recht te krijgen en deze in de toekomst te gaan gebruiken om te minen. Helaas is het budget er nu niet om deze direct weer te voorzien van geheugen en cpu
In ieder geval dank voor jullie reacties
Was maar een voorbeeldje. Geen optimalisaties, etc....SnifraM schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:31:
[...]
Ik vraag mij sterk af of hoe daadwerkelijk 300W trekt. Ik trok met 1 GTX1060 (underclocked) slechts 150W met het hele systeem. Dan hebben we het ineens over 1,23 euro per dag winst (=450 euro per jaar).
Zet er dus even een Watt meter tussen dan weet je het precies. Zoals je ziet kan het nogal bepalend zijn
Alleen een watt meter zal het weten...
Hoe heb je je systeem afgesteld?Cranberry schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:33:
Inderdaad.
Ik ben vandaag begonnen te minen met een GTX 1080, en mijn energieverbruik ligt rond de 240 watt. Dus hier moet nog wel wat vanaf te snoepen zijn.
De 1070ti en de 1080 zouden ongeveer hetzelfde energieverbruik hebben (ingame), jouw CPU heeft een TDP van 20w minder dan mijn cpu, en de voeding verschilt in efficiëntie ook maar een paar procent. Dus ergens doe ik iets fout, en jij iets goed.
Specs:
i5-4670k @ 4.4ghz
Corsair CX750M (Bronze)
Palit Geforce GTX 1080 Gamerock (power limit 75%, core +150mhz en mem +700mhz. Draait 1911/5216mhz volgens Afterburner)
NiceHash legacy v1.8.1.6
Doet momenteel 554 sols/s Equihash.
Vraagje omtrent Nice to hash, waarom zijn de grafieken zo grillig? Het ene moment levert het minen 0,0004 (nu wel voldoende nullen genoteerd) op en het andere moment 0,0002, de profitability verschilt om de 5 minuten.
Ja door het goed af te stellen. En goed bios te flashen en met msi afterburner te werken. YouTube staat er vol mee.DimitriSkyline schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:05:
Gents,
Vraagje in het kader van voeding efficiëntie icm altcoin mining.
Op het moment draai ik mijn mining pc met een cooler master real power m1000 uit het jaar 2008 (bijna tien jaar!!). De voeding kan maximaal 1200 watt voeden en heeft een efficiëntie van 82% @ 1000 watt. Hij werkt nog perfect en alle kaarten kunnen goed gevoed worden.
Nou ben ik heel erg benieuwd of het nou efficiënter kan. Zou ik zuiniger kunnen minen door een recente / nieuwere PSU aan te schaffen. Of is dat qua ROI het niet waard.. Een nieuwe kost ook alweer gauw een paar honderd euro.
Ben benieuwd naar jullie mening. Thanks alvast!
PS; op het moment aan het minen met 3x GTX1080. Planning om er nog 1 of 2 bij te plaatsen.
Op het moment draai ik mijn mining pc met een cooler master real power m1000 uit het jaar 2008 (bijna tien jaar!!). De voeding kan maximaal 1200 watt voeden en heeft een efficiëntie van 82% @ 1000 watt. Hij werkt nog perfect en alle kaarten kunnen goed gevoed worden.
Nou ben ik heel erg benieuwd of het nou efficiënter kan. Zou ik zuiniger kunnen minen door een recente / nieuwere PSU aan te schaffen. Of is dat qua ROI het niet waard.. Een nieuwe kost ook alweer gauw een paar honderd euro.
PS; op het moment aan het minen met 3x GTX1080. Planning om er nog 1 of 2 bij te plaatsen.
Alles vrijwel geheel default (BIOS/OS). M'n 107ti heeft een power limit van 75%. Core/mem staan op +100/+650. Doet met Equihash zo'n 500 sol/s (varieert altijd iets).
Vannacht weer even nieuwe Bminer 5.2.0 getest ten opzichte van DSTM.
Settings: 4x EVGA 1070Ti op 63%, core +200, mem +700
DSTM geeft 2070 Sol/s. Average last 4h hashrate op Miningspeed 2060 Sol/s
Bminer 5.2.0, 2140 Sol/s. Average last 4h hashrate op Miningspeed 2130 Sol/s (0.2% rejected shares)
Settings: 4x EVGA 1070Ti op 63%, core +200, mem +700
DSTM geeft 2070 Sol/s. Average last 4h hashrate op Miningspeed 2060 Sol/s
Bminer 5.2.0, 2140 Sol/s. Average last 4h hashrate op Miningspeed 2130 Sol/s (0.2% rejected shares)
Nicehash werkt met vraag en aanbod, als je een iets stabieler getal wil kijk naar de opbrengst van afgelopen dagen.PHPResource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:04:
Vraagje omtrent Nice to hash, waarom zijn de grafieken zo grillig? Het ene moment levert het minen 0,0004 (nu wel voldoende nullen genoteerd) op en het andere moment 0,0002, de profitability verschilt om de 5 minuten.
Als je een platinum haalt schiet je efficiëntie met pakweg 10% omhoog, denk dat het wel de moeite waard is.J4cks0n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:25:
Gents,
Lijkt mij het meest logische dat dit met de koerswisseling te maken heeft, but correct me if wrongPHPResource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:04:
Het is zo ver, mn rigje is vrijwel besteld:
Risers worden deze week uit china geleverd
Iemand nog op/aanmerkingen? Mis ik nog belangrijke dingen? Er zijn op dit moment ook nog 6 GTX 1070's van gigabyte onderweg hierheen, maar deze zijn goedkoper en zouden in theorie 't zelfde moeten presteren..
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Celeron G3930 Boxed | € 36,85 | € 36,85 |
1 | Gigabyte GA-H110-D3A | € 89,95 | € 89,95 |
6 | MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC | € 470,69 | € 2.824,14 |
1 | Crucial Ballistix BLS4G4D240FSB | € 46,05 | € 46,05 |
2 | be quiet! Dark Power Pro 11 650W | € 151,- | € 302,- |
1 | Kingston A400 120GB | € 43,50 | € 43,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.342,49 |
Iemand nog op/aanmerkingen? Mis ik nog belangrijke dingen? Er zijn op dit moment ook nog 6 GTX 1070's van gigabyte onderweg hierheen, maar deze zijn goedkoper en zouden in theorie 't zelfde moeten presteren..
heb er nu 6 voor ~6 9 eur meer ps. Kan ze als t goed is later op de dag ophalenPirelly schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:34:
Ziet er goed uit, Maaruh... Denk je dat je die 1070 ergens voor die prijs kunt krijgen?
Ik had zelf problemen met deze CPU alhoewel hij wel wordt aangeraden door veel websites (cpu gebruik 80-100% continu). Ligt natuurlijk ook aan welke software je in zo'n geval gebruikt (nemosminer op windows hier).iaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:06:
....
Dan rest de vraag, waar?iaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:39:
[...]
heb er nu 6 voor ~6 9 eur meer ps. Kan ze als t goed is later op de dag ophalen
Zodra ze binnen zijn gooi ik dat maar al te graag online
Hmm nee dit staat er los van denk ik. Het fiat bedrag gekoppeld aan de 0.0002 bitcoin varieert natuurlijk wel op basis van de koers.onnaj schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:19:
[...]
Lijkt mij het meest logische dat dit met de koerswisseling te maken heeft, but correct me if wrong
Het vreemde is dat hij wisselt tussen de verschillende algoritmes welke onderling nogal verschillen qua opbrengst. Jammer dat je het algoritme niet kan vast pinnen.
[ Voor 19% gewijzigd door PHPResource op 24-01-2018 11:06 ]
Zet dat dan maar online zodat alleen de ingelogde mensen het kunnen zieniaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:04:
[...]
Zodra ze binnen zijn gooi ik dat maar al te graag online
(Moet natuurlijk eerst wat meer kennis opdoen maar stapje voor stapje gaat dat wel lukken met wat hulp van @pongthamong en andere mensen in deze thread
Grote kans dat je een brakke riser hebt. Dat is 9 van de 10 keer de oorzaak van hoog cpu gebruik.ja3 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Ik had zelf problemen met deze CPU alhoewel hij wel wordt aangeraden door veel websites (cpu gebruik 80-100% continu). Ligt natuurlijk ook aan welke software je in zo'n geval gebruikt (nemosminer op windows hier).
De armor koeler is 1 van de slechtste presterende koelers op de markt tot nu toe. In een open case/bench zal het misschien wat meevallen maar schrik niet als d de kaart zichzelf gaat terug klokken om af te koelen.iaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:06:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Celeron G3930 Boxed € 36,85 € 36,85 1 Gigabyte GA-H110-D3A € 89,95 € 89,95 6 MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC € 470,69 € 2.824,14 1 Crucial Ballistix BLS4G4D240FSB € 46,05 € 46,05 2 be quiet! Dark Power Pro 11 650W € 151,- € 302,- 1 Kingston A400 120GB € 43,50 € 43,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 3.342,49
https://www.alternate.nl/.../product/1280376?lk=20215D-Ed schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Zet dat dan maar online zodat alleen de ingelogde mensen het kunnen zienIk heb nml een Octominer in bestelling staan en zit er aan te denken om daar ook dezelfde kaarten in te steken
![]()
(Moet natuurlijk eerst wat meer kennis opdoen maar stapje voor stapje gaat dat wel lukken met wat hulp van @pongthamong en andere mensen in deze thread
maar zien u dat e al weer weg zijn
Hoop dat ik ze alle 6 nog binnen krijg, op t moment van bestellen was t geen probleem maar door een flinke zooi gezeik met mn bestelling ben ik bang dat ik lekker achter in de rij geplaatst ben

Hmm das minder om te horen, heb wel wat extra koeling al liggen, dus dat komt hopelijk alsnog goedAtlAntA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:16:
[...]
Grote kans dat je een brakke riser hebt. Dat is 9 van de 10 keer de oorzaak van hoog cpu gebruik.
[...]
De armor koeler is 1 van de slechtste presterende koelers op de markt tot nu toe. In een open case/bench zal het misschien wat meevallen maar schrik niet als d de kaart zichzelf gaat terug klokken om af te koelen.
thanks voor de tip
Flink balen idd! Succes met het scoren van die dingen in ieder geval!iaxe393 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:21:
[...]
https://www.alternate.nl/.../product/1280376?lk=20215
maar zien u dat e al weer weg zijn
Hoop dat ik ze alle 6 nog binnen krijg, op t moment van bestellen was t geen probleem maar door een flinke zooi gezeik met mn bestelling ben ik bang dat ik lekker achter in de rij geplaatst ben
Had zelf nog ergens een mooie EVGA 1070Ti FTW2 in bestelling staan (voor een nog zeer interessante prijs).
Maar ze kunnen die dingen echt helemaal nergens meer leveren. En qua levertijd weten ze niets.
Dus maar besloten om hem te annuleren en het geld direct in ICO's te investeren. Levert waarschijnlijk nog meer op ook ;-)
Maar ze kunnen die dingen echt helemaal nergens meer leveren. En qua levertijd weten ze niets.
Dus maar besloten om hem te annuleren en het geld direct in ICO's te investeren. Levert waarschijnlijk nog meer op ook ;-)
heb hier inmiddels ook besloten dat als er niets geleverd wordt ik t maar ff opgeef. elke x als ik iets met coins wil doen gaat er wel iets fout, meerdere keren al betalingen gehad die opeens niet doorkomen (nog nooit last van gehad), orders die beloofd worden en nooit komen etcPirelly schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:00:
Had zelf nog ergens een mooie EVGA 1070Ti FTW2 in bestelling staan (voor een nog zeer interessante prijs).
ben t wel een beetje zat, en moet nog beginnen
Ik heb verschillende preorders voor videokaarten lopen. We zien wel wat er uit komt. Ik weiger om ver boven de MSRP te betalen.
Haast heb ik niet maar zou toch fijn zijn mocht ik binnenkort kunnen starten.
Haast heb ik niet maar zou toch fijn zijn mocht ik binnenkort kunnen starten.
Gebruik een G3900 icm met windows en nemosminer en 6x gtx 1070. Gebruik cpu hangt van algo af en ligt tussen 30 en 60% continu. Zeker geen 80 tot 100. Weet je zeker dat je geen BAD riser hebt deze kunnen voor hoog cpu gebruik zorgen.ja3 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Ik had zelf problemen met deze CPU alhoewel hij wel wordt aangeraden door veel websites (cpu gebruik 80-100% continu). Ligt natuurlijk ook aan welke software je in zo'n geval gebruikt (nemosminer op windows hier).
[ Voor 44% gewijzigd door RobinMM op 24-01-2018 14:46 ]
Mijn Corsair 1000 kostte iets van 160 euro, dus dat valt wel weer mee. Is een Gold met, meen ik, een efficiency van 92% Heel snel verdien je het niet terug denk ik.J4cks0n schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:25:
Ik heb het idee dat mensen hier geen rekening houden met de vermeden gaskosten door de extra warmte van mining? Of staan bij jullie de mining rigs in ongebruikte ruimtes (e.g. garage), die anders niet met gas verwarmd zouden worden?
Wat ik me afvraag is:
Hoeveel invloed heeft vermeden gasverbruik op de winstgevendheid van een mining operatie?
Ik zal de gas besparing voorrekenen (is per slot van rekening mijn specialiteit), maar hoeveel effect heeft dat op de winstgevendheid?
Tarieven (mijn huidige tarieven, Greenchoice):
Dal: 18,7ct
Piek: 19,8ct
Gemiddeld (55%/45%): 19,2ct
Gas: 59,7ct
1m3 gas bevat 9kWh warmte. In een efficient werkend verwarmingssysteem kun je daar ongeveer 8 kWh nuttig van gebruiken als warmte in je woning. Dit geldt voor een efficient werkend systeem. Veel voorkomende verliezen bestaan uit het ketelrendement (HR107), stookrendement (stook je ouderwets op 90℃ vergeet het dan maar met het rendement) en distributieverliezen (buizen in onverwarmde ruimtes, zoals kruipruimtes, achter het knieschot of de ketel op zolder hangen terwijl de zolder en evt. 1e verdieping onverwarmd hakken erin met veel verlies). Bepaal zelf maar of je mogelijk dit soort inefficiencies hebt, als dat zo is kun je gerust met lagere waarden dan 8kWh rekenen.
Alle stroom die je miner gebruikt komt als warmte vrij. Dus als je miner in een verwarmde ruimte staat kun je alle stroom gebruik rekenen als verwarming.
Voor een kleine miner kun je zeggen dat je ongeveer 4 maanden per jaar de warmte liever kwijt dan rijk bent (half mei t/m half september) en daarom met 2/3 nuttig gebruik rekenen. In een goed geïsoleerd huis zijn dat 5 of 6 maanden en dus resp. 7/12 of 1/2. Ik ga uit van een doorsnee huis, dus 2/3.
8kWh / 2/3nuttig = 12kWh vervangt op jaarbasis 1m3, dus effectief kost je kWh 1/12e van de gasprijs minder door uitsparing op verwarmingskosten. 59,7ct/12 = 5,0ct/kWh.
Voor grote miners gaat dat echter niet op, omdat je in de overgangsmaanden tussen warm en koud soms teveel warmte genereert en dus niet nuttig gebruikt. Hoeveel warmte kun je nuttig gebruiken in je huis?
Dit reken je uit met graaddagen. Een graaddag is 24u gemiddelde temperatuur buiten lager dan 18℃. Bijvoorbeeld als het 24u gemiddelde 8℃ is, dan heb je die dag 10 graaddagen.

In Nederland heb je gemiddeld ~3000 graaddagen. Als je nu 1500m3 gas gebruikt (zonder mining, excl. warm water productie), dan gebruik je dus 0,5m3 per graaddag. Dat komt neer op 0,5m3/gd * 8kWh/m3 = 4kWh/gd.
Als je nu 3500kWh/jr gebruikt voor huishoudelijk gebruik (niet mining activiteiten), dan is dat:
3500kWh/jr / 12mnd / 4kWh/gd = 73 graaddagen/maand.
Dat betekend dat je per maand al 73 graaddagen niet met gas hoeft te verwarmen. In de grafiek hierboven zie je dan wat er ongeveer over blijft.
In mei bijvoorbeeld blijven er nog ongeveer 100 graaddagen over. Bij 4kWh/gd is dat dus 400kWh die je nuttig kunt gebruiken. 400kWh / (31dg * 24u) = 0,54kW oftewel 540W gemiddeld.
In de 5 koudste maanden van het jaar kun je altijd 300 graaddagen extra nuttig verwarmen (bovenop je basis stroomverbruik), dus dat is dan 3x zoveel, oftewel 1620W.
Dus als je mining rig meer dan 1,5kW trekt kun je nog maar 5 maanden van het jaar alle warmte nuttig gebruiken in een huis met een gasverbruik van 1500m3.
Kun je je miners in een zakelijke omgeving kwijt, dan wordt het pas echt interessant:
Van 50MWh (tot 10GWh) betaal je maar 1,4ct energiebelasting en geen btw.
De energiebelasting op gas blijft echter het volle pond tot 170.000m3 gas. Dat is dus tot 1,36GWh warmte uitgaande van een efficiënte stookinstallatie. Alleen extreem grote gebouwen gebruiken zoveel warmte voor verwarming, maar bijna allemaal gebruiken ze meer dan 50MWh stroom. Je kunt daar echter een lager nuttig gebruik halen, omdat het stookseizoen door het hoge stroomverbruik korter is en vaak wordt er buiten sluitingstijd niet verwarmd (hoewel, verzorgingshuis of zelfs horeca lange openingstijden kunnen hebben) en je de gasprijs ex. btw moet rekenen (~49ct/m3). 3ct per kWh nuttig gebruik van de restwarmte moet wel haalbaar zijn in de juiste situaties.
Wat ik me afvraag is:
Hoeveel invloed heeft vermeden gasverbruik op de winstgevendheid van een mining operatie?
Ik zal de gas besparing voorrekenen (is per slot van rekening mijn specialiteit), maar hoeveel effect heeft dat op de winstgevendheid?
Tarieven (mijn huidige tarieven, Greenchoice):
Dal: 18,7ct
Piek: 19,8ct
Gemiddeld (55%/45%): 19,2ct
Gas: 59,7ct
1m3 gas bevat 9kWh warmte. In een efficient werkend verwarmingssysteem kun je daar ongeveer 8 kWh nuttig van gebruiken als warmte in je woning. Dit geldt voor een efficient werkend systeem. Veel voorkomende verliezen bestaan uit het ketelrendement (HR107), stookrendement (stook je ouderwets op 90℃ vergeet het dan maar met het rendement) en distributieverliezen (buizen in onverwarmde ruimtes, zoals kruipruimtes, achter het knieschot of de ketel op zolder hangen terwijl de zolder en evt. 1e verdieping onverwarmd hakken erin met veel verlies). Bepaal zelf maar of je mogelijk dit soort inefficiencies hebt, als dat zo is kun je gerust met lagere waarden dan 8kWh rekenen.
Alle stroom die je miner gebruikt komt als warmte vrij. Dus als je miner in een verwarmde ruimte staat kun je alle stroom gebruik rekenen als verwarming.
Voor een kleine miner kun je zeggen dat je ongeveer 4 maanden per jaar de warmte liever kwijt dan rijk bent (half mei t/m half september) en daarom met 2/3 nuttig gebruik rekenen. In een goed geïsoleerd huis zijn dat 5 of 6 maanden en dus resp. 7/12 of 1/2. Ik ga uit van een doorsnee huis, dus 2/3.
8kWh / 2/3nuttig = 12kWh vervangt op jaarbasis 1m3, dus effectief kost je kWh 1/12e van de gasprijs minder door uitsparing op verwarmingskosten. 59,7ct/12 = 5,0ct/kWh.
Voor grote miners gaat dat echter niet op, omdat je in de overgangsmaanden tussen warm en koud soms teveel warmte genereert en dus niet nuttig gebruikt. Hoeveel warmte kun je nuttig gebruiken in je huis?
Dit reken je uit met graaddagen. Een graaddag is 24u gemiddelde temperatuur buiten lager dan 18℃. Bijvoorbeeld als het 24u gemiddelde 8℃ is, dan heb je die dag 10 graaddagen.

In Nederland heb je gemiddeld ~3000 graaddagen. Als je nu 1500m3 gas gebruikt (zonder mining, excl. warm water productie), dan gebruik je dus 0,5m3 per graaddag. Dat komt neer op 0,5m3/gd * 8kWh/m3 = 4kWh/gd.
Als je nu 3500kWh/jr gebruikt voor huishoudelijk gebruik (niet mining activiteiten), dan is dat:
3500kWh/jr / 12mnd / 4kWh/gd = 73 graaddagen/maand.
Dat betekend dat je per maand al 73 graaddagen niet met gas hoeft te verwarmen. In de grafiek hierboven zie je dan wat er ongeveer over blijft.
In mei bijvoorbeeld blijven er nog ongeveer 100 graaddagen over. Bij 4kWh/gd is dat dus 400kWh die je nuttig kunt gebruiken. 400kWh / (31dg * 24u) = 0,54kW oftewel 540W gemiddeld.
In de 5 koudste maanden van het jaar kun je altijd 300 graaddagen extra nuttig verwarmen (bovenop je basis stroomverbruik), dus dat is dan 3x zoveel, oftewel 1620W.
Dus als je mining rig meer dan 1,5kW trekt kun je nog maar 5 maanden van het jaar alle warmte nuttig gebruiken in een huis met een gasverbruik van 1500m3.
Kun je je miners in een zakelijke omgeving kwijt, dan wordt het pas echt interessant:
Van 50MWh (tot 10GWh) betaal je maar 1,4ct energiebelasting en geen btw.
De energiebelasting op gas blijft echter het volle pond tot 170.000m3 gas. Dat is dus tot 1,36GWh warmte uitgaande van een efficiënte stookinstallatie. Alleen extreem grote gebouwen gebruiken zoveel warmte voor verwarming, maar bijna allemaal gebruiken ze meer dan 50MWh stroom. Je kunt daar echter een lager nuttig gebruik halen, omdat het stookseizoen door het hoge stroomverbruik korter is en vaak wordt er buiten sluitingstijd niet verwarmd (hoewel, verzorgingshuis of zelfs horeca lange openingstijden kunnen hebben) en je de gasprijs ex. btw moet rekenen (~49ct/m3). 3ct per kWh nuttig gebruik van de restwarmte moet wel haalbaar zijn in de juiste situaties.
Ik denk dat er zeker een use case is voor het verwarmen van je huis dmv een mining machine. Maar praktisch gezien kun je een mining machine niet zomaar in de woonkamer plaatsen (heerlijk stil zo'n ding). Meestal zal dit in een kelder, zolder of andere 'werkruimte' zijn.Paul C schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:27:
Ik heb het idee dat mensen hier geen rekening houden met de vermeden gaskosten door de extra warmte van mining? Of staan bij jullie de mining rigs in ongebruikte ruimtes (e.g. garage), die anders niet met gas verwarmd zouden worden?
Wat ik me afvraag is:
....
Mocht er een manier zijn om deze warmte eenvoudig door huis te verplaatsen dan zullen de meeste miners dat zeker wel uit gaan proberen denk ik.
Grappig dat hier zo weinig over gesproken wordt. Dit lijkt me een groot voordeel als je de warmte nuttig kan gebruiken.Paul C schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:27:
Ik heb het idee dat mensen hier geen rekening houden met de vermeden gaskosten door de extra warmte van mining? Of staan bij jullie de mining rigs in ongebruikte ruimtes (e.g. garage), die anders niet met gas ver
Ik woon zelf in een bungalow zonder gas, en verwarm elektrisch met een Daikin airco (warmtepomp). Ben gisteren begonnen te minen met mijn reguliere pc die in de woonkamer staat, en de extra warmte is toch mooi meegenomen. Toch weer een wattje of 200 die de airco niet hoeft te leveren.
Ik ben momenteel de opties voor een miningrig met 6 GPU's aan het onderzoeken, maar het geluid gaat wel een dingetje worden als ik de warmte nuttig wil gebruiken. Ben benieuwd of hier al oplossingen voor zijn.
Kan het me voorstellen in verband met de herrie inderdaad en ook in verband met juist de warmte in de zomer.ja3 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:22:
[...]
Ik denk dat er zeker een use case is voor het verwarmen van je huis dmv een mining machine. Maar praktisch gezien kun je een mining machine niet zomaar in de woonkamer plaatsen (heerlijk stil zo'n ding). Meestal zal dit in een kelder, zolder of andere 'werkruimte' zijn.
Mocht er een manier zijn om deze warmte eenvoudig door huis te verplaatsen dan zullen de meeste miners dat zeker wel uit gaan proberen denk ik.
Het verplaatsen van warmte is meestal een vrij lastige aangelegenheid als de warmte diffuus is (lage temperatuur) en in lucht zit. Als de warmte in water zit, dan is het een stuk makkelijker. Waterkoeling dus en dan aansluiten op de CV!
Ik weet niet welk model jij hebt van Daikin, maar doorgaans zijn moderne warmtepompen een stuk efficiënter dan gewoon gas stoken, dus dan heb je nog maar de helft van het effect ongeveer (uitgaande van een beetje moderen Daikin).Sander-B schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:36:
[...]
Grappig dat hier zo weinig over gesproken wordt. Dit lijkt me een groot voordeel als je de warmte nuttig kan gebruiken.
Ik woon zelf in een bungalow zonder gas, en verwarm elektrisch met een Daikin airco (warmtepomp). Ben gisteren begonnen te minen met mijn reguliere pc die in de woonkamer staat, en de extra warmte is toch mooi meegenomen. Toch weer een wattje of 200 die de airco niet hoeft te leveren.
Ik ben momenteel de opties voor een miningrig met 6 GPU's aan het onderzoeken, maar het geluid gaat wel een dingetje worden als ik de warmte nuttig wil gebruiken. Ben benieuwd of hier al oplossingen voor zijn.
Mijn rig staat in de kelder en produceert inderdaad een hoop warmte. Ik heb de kelderdeur meestal openstaan zodat de warmte er een beetje uit kan. Helaas verwarm ik zo alleen m'n gang extra: de thermostaat hangt in de woonkamer, dus veel minder zal ik er niet door stoken vrees ik.
Ik denk dat het in een appartement wel zou werken. Rig in een kamertje met de deur open of zo. Zo idioot veel lawaai maakt het ding nou ook weer niet.
Ik denk dat het in een appartement wel zou werken. Rig in een kamertje met de deur open of zo. Zo idioot veel lawaai maakt het ding nou ook weer niet.
Beste Tweakers,
Ik durf de vraag bijna niet te stellen omdat ik niet gebrand wilt worden door de informatie zelf te moeten zoeken door vragen te stellen die al gesteld zijn.
Waar ik eingelijk mee zit, zelf ben ik iemand geweest die graag ging gamen. Toen mijn zoon werd geboren ben ik gestopt met gamen, toen besloot ik mijn GTX 970 te gebruiken om te minen, 1x per maand een beetje extra om weer te investeren in crypto kon wel.
Nu is het zo dat ik nu dagelijk aan het inlezen bent om een rig te bouwen, maar dit rustig aan
Mijn huidge pc heeft een gtx970 en er is nog een mogelijkheid voor een 2e video card. GPU is corsair ax 850 dus een 2e gpu zou moeten.
Minen doe ik niet met awesome miner via multipool hub.
Mijn vraag is eingelijk.
Ik heb momenteel 600 euro die ik vrij kan besteden (ja ik kan dit investeren in crypto) echter wil ik langzamer hand een rig gaan bouwen, maar nu eerste een 2e kaart in mijn pc zetten. Ik zie veel opties voor gtx 1060 en 1070ti. Ik weet dat 1070ti beter zijn. Maar waar moet ik mij nu op focussen. Koop ik nu 2x 1060 (en die 970 verkopen) of koop ik 1x 1070ti die naast de 970 zal draaien, om de maand erop nog een 1070ti te kunnen kopen
Als het handig is, ik betaal geen extra stroom. Stroom kosten zijn vaste prijs in mijn huur contract. Het eenige wat niet mag is een hennep plantage in me woning hebben
Ik durf de vraag bijna niet te stellen omdat ik niet gebrand wilt worden door de informatie zelf te moeten zoeken door vragen te stellen die al gesteld zijn.
Waar ik eingelijk mee zit, zelf ben ik iemand geweest die graag ging gamen. Toen mijn zoon werd geboren ben ik gestopt met gamen, toen besloot ik mijn GTX 970 te gebruiken om te minen, 1x per maand een beetje extra om weer te investeren in crypto kon wel.
Nu is het zo dat ik nu dagelijk aan het inlezen bent om een rig te bouwen, maar dit rustig aan
Mijn huidge pc heeft een gtx970 en er is nog een mogelijkheid voor een 2e video card. GPU is corsair ax 850 dus een 2e gpu zou moeten.
Minen doe ik niet met awesome miner via multipool hub.
Mijn vraag is eingelijk.
Ik heb momenteel 600 euro die ik vrij kan besteden (ja ik kan dit investeren in crypto) echter wil ik langzamer hand een rig gaan bouwen, maar nu eerste een 2e kaart in mijn pc zetten. Ik zie veel opties voor gtx 1060 en 1070ti. Ik weet dat 1070ti beter zijn. Maar waar moet ik mij nu op focussen. Koop ik nu 2x 1060 (en die 970 verkopen) of koop ik 1x 1070ti die naast de 970 zal draaien, om de maand erop nog een 1070ti te kunnen kopen
Als het handig is, ik betaal geen extra stroom. Stroom kosten zijn vaste prijs in mijn huur contract. Het eenige wat niet mag is een hennep plantage in me woning hebben
Ik zelf heb een GTX1070 en GTX1080, de laatste presteert ongeveer 30% beter (en is met wat geluk nog voor iets meer dan 600 te verkrijgen). Echter heb ik geen praktische ervaring met een "ti" uitvoering van de 1070, dus kan wat dat betreft niet oordelen of de 1080 een betere optie is.
Een vraag voor de zakelijke miners onder ons:
Aangezien de duurdere grafische kaarten onder investeringen eigenlijk vallen, wat wordt er aangeraden qua afschrijving, levensduur en restwaarde? Niet alleen belasting technisch relevant, maar ook om het net wat inzichtelijker te maken qua daadwerkelijke maandelijkse winsten.
Een vraag voor de zakelijke miners onder ons:
Aangezien de duurdere grafische kaarten onder investeringen eigenlijk vallen, wat wordt er aangeraden qua afschrijving, levensduur en restwaarde? Niet alleen belasting technisch relevant, maar ook om het net wat inzichtelijker te maken qua daadwerkelijke maandelijkse winsten.
Ik heb een kleine rig met 4x1060 in de woonkamer staan, hoor de CPU koeler harder want die kaarten hebben flink wat ruimte en dual fan, op 75% TDP. Totaal maar 380/400watt oid. Maar wel bewust in de woonkamer neergezet ivm restwarmte die dan toch nog nut heeft, al is het maar voor het ideeHyp Hyper schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:20: