Heeft iemand een goede site waar uitgelegd staat hoe je het beste je Nivida GTX 1060 6GB kan flashen, zodat deze optimaal werkt voor minen van Ethereum?
Wat heb je zelf al opgezocht? Al eens van Youtube of Google gehoord?Mathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:12:
Heeft iemand een goede site waar uitgelegd staat hoe je het beste je Nivida GTX 1060 6GB kan flashen, zodat deze optimaal werkt voor minen van Ethereum?
Indien je nu ETH + DCR mined, bijv ETH via ethermine en DCR via suprnova, beter kan niet op dat gebied.Mathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:28:
[...]
En is dual mining ook minder winstgevend dan NiceHash? Ik dual mine ETH + DCR.
Indien je deze manier van minen gewend bent (de betere manier) dan is nicehash op elk gebied een achteruitgang.
Via nicehash vs wat je nu doet (mocht het kloppen wat je nu eth+dcr mined):
1. nicehash trager, slechte optimalisaties, minder snelheid
2. minder uitbetaling
3. je kan geen coins holden. Per direct je ETH verkopen voor BTC dan ben je een dief van je eigen portemonnee. ETH deels verkopen en deels vasthouden = veel, veel beter voor je portemonnee.
Zelf mine ik HUSH, levert mij meer op dan ETH+DCR of zcash, ik bepaal zelf de prijs waarvoor ik Hush wil verkopen (wat ik ook netjes met ETH, DCR en ZEC kan doen) en ik bepaald zelf hoeveel ik nog niet wil verkopen.
Nogmaals, nicehash is leuk indien je er 1. niks/weinig van snapt, 2. er geen moeite voor wilt doen (behalve 2 muisklikken) 3. je zonder moeite te willen doen een ''snelle'' en ''geschatte'' benchmark wilt krijgen (die een x aantal % onder je echte snelheid zit, maar die zul je via nicehash niet halen).
Er niks van snappen is dan ook geen fout iets, helemaal niet erg, maar dan ben je snel overgeleverd aan bijv minergate of nicehash (waarbij je in ieder geval bij minergate nog je coins zelf kan verkopen op het moment dat jij het wilt).
Je kan ook naar de slack (zie ''warning'' hieronder), daar zitten nog 2-3 mensen die er wel het 1 en ander van begrijpen.
Heb ik helaas niet. Ik krijg volgende week wel 6x 1060 dus dan ga ik er wel mee aan de slag.Mathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:12:
Ik heb deze website gevolgd: http://1stminingrig.com/nvidia-geforce-gtx-1060-mining-performance-review/pongthamong schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Heb ik helaas niet. Ik krijg volgende week wel 6x 1060 dus dan ga ik er wel mee aan de slag.
Ik heb de instellingen 1:1 overgenomen (aangepast via MSI afterburner), maar bij mij crasht mijn GPU dan opeens en ik heb voor de rest geen ervaring hoe ik dit het beste kan bijstellen. Iemand suggesties voor mij?
Moet ik de bios flashen ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door Mathadon op 19-08-2017 16:38 ]
Als je dit 1 op 1 heb overgenomen zou je het ongeveer moeten halen. Hier staat niks over bios flashen, dat hebben ze dus niet gedaan.
Je moet sowieso niks, volgens mij is bios flashen meer iets van AMD kaarten.
Je kan de clocks iets lager zetten, voltage wat hoger misschien en dan kijken of je kaarten niet meer crashen. Op een gegeven moment heb je de ideale instellingen.
Je kan de clocks iets lager zetten, voltage wat hoger misschien en dan kijken of je kaarten niet meer crashen. Op een gegeven moment heb je de ideale instellingen.
Zal dat meer aan de core of memory clock speed liggen denk je?pongthamong schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:43:
Als je dit 1 op 1 heb overgenomen zou je het ongeveer moeten halen. Hier staat niks over bios flashen, dat hebben ze dus niet gedaan.
Zoals ik al zei, krijg ik aankomende week mijn kaarten dus dan kan ik er pas mee spelen, maar volgens mij had je het al op kunnen lossen toch? Ff je core 25lager zetten weer testen, dan je memory 25 lager weer testen etc. Dan is het zo boven water, je kan ook je power limit op 80% zetten ipv 65% zoals in die tutorial
Thanks zal ik doen, die power limit staat sowieso op 80% omdat ik dual mine.pongthamong schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:11:
Zoals ik al zei, krijg ik aankomende week mijn kaarten dus dan kan ik er pas mee spelen, maar volgens mij had je het al op kunnen lossen toch? Ff je core 25lager zetten weer testen, dan je memory 25 lager weer testen etc. Dan is het zo boven water, je kan ook je power limit op 80% zetten ipv 65% zoals in die tutorial
Ik heb 6x deze videokaart gekocht:
https://www.ethereumminer...re-RX-470-4GB-Mining.html
Nu haal ik ongeveer 25 MH/s per kaart.
Maar op de volgende website heb ik dit gelezen:
http://1stminingrig.com/s...ix-elpida-samsung-micron/
Voor de zekerheid: deze how-to kan ik gebruiken op de videokaarten die ik heb gekocht of maak ik dan een fout? (videokaarten hebben Samsung memory)
Voor de zekerheid: deze how-to kan ik gebruiken op de videokaarten die ik heb gekocht of maak ik dan een fout? (videokaarten hebben Samsung memory)
Gebruik je de nieuwe beta driver die het AMD DAG issue zou oplossen?
Ik wil claymore gaan gebruiken omdat dit waarschijnlijk wat meer opbrengt als nicehash maar welke wallet gebruiken jullie hiervoor? Heb zelf nu via bittrex een wallet.
Ethereum wallet Mist (offline wallet) en voor DCR gebruik ik een wallet/adres op Bittrex.com.michelv5 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:05:
Ik wil claymore gaan gebruiken omdat dit waarschijnlijk wat meer opbrengt als nicehash maar welke wallet gebruiken jullie hiervoor? Heb zelf nu via bittrex een wallet.
Kan hoor, ik weet niet of jouw kaarten ook een BIOS switch hebben (die rode knop). Ik had een keer een RX 480 en die had dat niet.Mathadon schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:49:
Ik heb 6x deze videokaart gekocht:
Je hebt GPU-Z nodig, ATIFlash (run as administrator) en Polaris BIOS editor. Voor de zekerheid ook maar ati clock patcher
Ik heb het toen als volgt gedaan:
0. Install AMD 17.7.2
1. Bios knop van de HDMI poort af op je RX 470
2. PC Booten
3. Via GPUZ je bios opslaan (RX470_DEFAULT.rom) bijvoorbeeld
4. PC afsluiten
5. Bios knop naar de HDMI poort toe op je RX 470
6. PC Booten
7. Via GPUZ je bios opslaan (RX470_SILENT_ORIG.rom) bijvoorbeeld
8. Sla hem nog een keer op als RX470_MODDED.rom. Nu heb je er 3 (DEFAULT, SILENT_ORIG en SILENT_MODDED)
9. Start Polaris bios editor. Rechts zie je de timings. Bij een 4GB versie kopieer je de 1500 timings naar 1625 1750 en 2000. Dit moet je twee keer doen (1:1500 naar 1:1625 etc. etc.) Als je iets naar beneden scrollt zie je dat je ook een 2:1500 hebt, die kopieer je dan weer naar 2:1625
10. Flash nu de modded rom met ATIFlash (run as admnistrator). Ik adviseer niet meteen alle kaarten tegelijk te doen. Ik zou zelfs 1 kaart per keer aansluiten zodat je geen fouten kan maken
11. Reboot.
12. Bij mij herkende de PC/ claymore de kaarten nu niet meer, dus schrik niet, dat kan blijkbaar gebeuren. Wat ik doen gebruikte wat de ati clock patcher (nadat ik ALLE kaarten van een bios mod voorzien had) Dus eerst van alle kaarten bios modden, dan de ati clock patcher toepassen
13. Na toepassen van ati clock patcher, rebooten
NB: Ik weet niet hoe het nu gaat met die beta drivers (misschien moet je die installeren ipv 17.7.2?)
EDIT: mocht je behoefte hebben aan iets visueels: YouTube: How To BIOS Mod ALL RX470/480/570/580 4&8GB GPU's (HYNIX/ELP...
[ Voor 7% gewijzigd door poNgz0r op 21-08-2017 09:10 ]
Mine zowel ETH als SIA rechtstreeks naar bittrex via Nanopool zonder problemen.michelv5 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:05:
De 1060's zijn binnen. Ik verwacht donderdag een review/ handleiding met screenshots online te kunnen zetten van mijn instellingen.
En hoe moet je dat doen als je een 8GB versie RX470 hebt? (memory Micron)pongthamong schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
9. Start Polaris bios editor. Rechts zie je de timings. Bij een 4GB versie kopieer je de 1500 timings naar 1625 1750 en 2000. Dit moet je twee keer doen (1:1500 naar 1:1625 etc. etc.) Als je iets naar beneden scrollt zie je dat je ook een 2:1500 hebt, die kopieer je dan weer naar 2:1625
Kijk even het YouTube filmpje. Ik wil je best overal mee helpen ik geef je allerlei links, maar ik vind niet dat jezelf heel veel doet, behalve dan je vraag stellen. Volgens mij is het tweaker principe dat jezelf altijd aangeeft wat je gedaan hebt. Dat is in jouw geval nu alleen de vraag stellen.
Micron schijnt moeilijker te zijn en soms helemaal niet te kunnen, waarom weet ik niet.
Micron schijnt moeilijker te zijn en soms helemaal niet te kunnen, waarom weet ik niet.
[ Voor 30% gewijzigd door poNgz0r op 21-08-2017 20:52 ]
Aha, ik zie net dat het niet alleen over het ATIflash gaat (die link die je gaf), maar dat er nog een heel stuk vooraf gaat.
Sorry, zal niet te snel vragen stellen
Sorry, zal niet te snel vragen stellen
Die beta drivers zorgen bij mij voor 4% sneller hashing rate.pongthamong schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
NB: Ik weet niet hoe het nu gaat met die beta drivers (misschien moet je die installeren ipv 17.7.2?)
Als er vrijwilligers zijn die mede acteur wil worden en evt de ts wil updaten pm me ☺
|2600k|Asus 290|
Hoi,
Nee ik heb daar geen ervaring mee. Ik weet niet precies wat er allemaal nodig is om een pool goed werkend te laten krijgen misschien verdiep ik me hier nog eens in. Ik ben bang dat we nu nog een beetje te weinig informatie hebben om te kunnen constateren waar het aan ligt? Misschien config's delen? Welk OS gebruik je, voor welke coin probeer je een pool op te zetten? Ik lees dat je "een X15 coin" pool wilt opzetten, ik weet niet direct welke coins daaraan gekoppeld zitten.
Groeten,
Dennis
Nee ik heb daar geen ervaring mee. Ik weet niet precies wat er allemaal nodig is om een pool goed werkend te laten krijgen misschien verdiep ik me hier nog eens in. Ik ben bang dat we nu nog een beetje te weinig informatie hebben om te kunnen constateren waar het aan ligt? Misschien config's delen? Welk OS gebruik je, voor welke coin probeer je een pool op te zetten? Ik lees dat je "een X15 coin" pool wilt opzetten, ik weet niet direct welke coins daaraan gekoppeld zitten.
Groeten,
Dennis
Goed, ik heb afgelopen vrijdag via ebay 6x een INNO3D 1060 met 6GB besteld (Micron geheugen, zo blijkt). Dat was deze advertentie: http://www.ebay.nl/itm/IN...ksid=p2057872.m2749.l2649
Ik heb niet specifiek een reden gehad om deze kaart te kopen, ik was meer van mening dat als ik maar een GeForce 1060 met 6GB had dat ik voorlopig wel even goed zou zitten. Komt uit Engeland voor ongeveer 270 per kaart (best te doen) en was naar mijn verbazing maandag al thuisbezorgd.

Hieronder even kort wat afbeeldingen, meer omdat het kan en omdat het toch een soort van vreugde momentje was, want er werd weer eens een GeForce rig gebouwd
Het pakket:

De kaart zelf:

Het systeem waar de kaarten in komen (niet geheel een normaal mine systeem, maar ik heb thuis een NAS draaien met PLEX waar ik een krachtige CPU voor nodig heb om te transcoden. Twee systemen vond ik overbodig dus ik heb deze gecombineerd tot 1 systeem)
Processor: i5-7400 tray met een LC-Power Cosmo Cool LC-CC-94 koeler. (in de winkel zeiden ze dat er geen koelpasta op zit, zit er uiteindelijk wel op, heeft me 3 euro extra gekost, afijn)
Moederbord: Gigabyte H110 D3A (socket 1151, vanwege dat ik mijn i5 wilde behouden)
Geheugen: Kingstom valueram 16GB (totaal niet nodig voor de mining rig)
Voeding: CoolerMaster V1000 series 1000W
HDD: 1x 120SSD en 1x 4TB HDD
Overig: 6x PCI risers, geen extra koeling, custom aanknop voor de PC
In principe op een paar services die draaien na (sabnzbd, plex, visualsvn) een kale windows installatie zonder grafische drivers. De 6 kaarten aangesloten, PC aangezet en even koffie gaan halen zodat het systeem de kaarten kon herkennen. Duurde 10 minuten ongeveer toen zag ik in mijn Device Manager 6 kaarten die allemaal herkent werden als een 1060 6GB. PC opnieuw opgestart.
Na de reboot heb ik Claymore dualminer 9.8 ETH + DCR aangezet en kaal was dit het resultaat:

Redelijke hashrate, trekt 775W uit de muur. Prima prestatie, daarna heb ik de miner afgesloten en heb ik CUDA geïnstalleerd (ik weet namelijk dat sommige miners het niet doen als ze iets hiervan niet kunnen vinden) na de installatie van CUDA via GeForce Experience de laatste drivers geïnstalleerd en PC gereboot. Aangezien ik ervaring had met AMD kaarten dacht ik dat het installeren van CUDA (voor AMD, de AMD SDK) misschien positief invloed zou hebben op mijn hashrate. Helaas niet en tot mijn verbazing herkende het systeem opeens maar 5 videokaarten in plaats van 6. Ik dacht toen, dat zal wel door die drivers komen dus ik reboot nog een paar keer en dan komt het wel goed.
GPU-Z bleef wel 6 kaarten herkennen en in Device Manager zag ik een uitroepteken bij een kaart. Toen ben ik maar eens gaan Googlen en kwam ik hier uit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1592305.0.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1808110.20. Ik las daar iets over Above 4G, ik had echt geen idee wat het zou moeten doen, nu nog steeds niet echt en ik las dat het voor Tesla kaarten zou werken, maar ach, 1 kaart werd nu ook niet meer herkent dus wat kan het voor kwaad. PC weer in bios de "Above 4G" aangezet en weer herstarten. Nu had ik opeens een zwart scherm. Weer Googlen, moest ik de boot optie op UEFI zetten en toen werkte het.
Via een tweaker hier had ik deze URL ontvangen: http://1stminingrig.com/n...ining-performance-review/ daar ging ik mee aan de slag. Vol goede hoop de clocks ingesteld op +100/+800, miner gestart en die crashte binnen 10 seconden. Toen ben ik ermee gaan spelen en draai ik uiteindelijk stabiel op de volgende snelheden:

Ethereum only

ZCash only

Volgens de site zou je
- Mining Hashrate: Ethereum 21.5 Mh/s – Decred 215.5 Mh/s
- Clocks +80/+535
- Power Limit 70%
- Power draw from wall 581W (via een verbruiksmeter, dus niet voor de kaarten alleen)
Ik zal deze post nog even updaten, dan kijk ik vanavond even wat het totaal uit de muur trekt qua aantal Watts.
Waarschijnlijk pas ik deze post nog een paar keer aan aan de hand van eventuele vragen en niet lekker lopende zinnen.
Ik heb niet specifiek een reden gehad om deze kaart te kopen, ik was meer van mening dat als ik maar een GeForce 1060 met 6GB had dat ik voorlopig wel even goed zou zitten. Komt uit Engeland voor ongeveer 270 per kaart (best te doen) en was naar mijn verbazing maandag al thuisbezorgd.

Hieronder even kort wat afbeeldingen, meer omdat het kan en omdat het toch een soort van vreugde momentje was, want er werd weer eens een GeForce rig gebouwd
Het pakket:

De kaart zelf:

Het systeem waar de kaarten in komen (niet geheel een normaal mine systeem, maar ik heb thuis een NAS draaien met PLEX waar ik een krachtige CPU voor nodig heb om te transcoden. Twee systemen vond ik overbodig dus ik heb deze gecombineerd tot 1 systeem)
Processor: i5-7400 tray met een LC-Power Cosmo Cool LC-CC-94 koeler. (in de winkel zeiden ze dat er geen koelpasta op zit, zit er uiteindelijk wel op, heeft me 3 euro extra gekost, afijn)
Moederbord: Gigabyte H110 D3A (socket 1151, vanwege dat ik mijn i5 wilde behouden)
Geheugen: Kingstom valueram 16GB (totaal niet nodig voor de mining rig)
Voeding: CoolerMaster V1000 series 1000W
HDD: 1x 120SSD en 1x 4TB HDD
Overig: 6x PCI risers, geen extra koeling, custom aanknop voor de PC
In principe op een paar services die draaien na (sabnzbd, plex, visualsvn) een kale windows installatie zonder grafische drivers. De 6 kaarten aangesloten, PC aangezet en even koffie gaan halen zodat het systeem de kaarten kon herkennen. Duurde 10 minuten ongeveer toen zag ik in mijn Device Manager 6 kaarten die allemaal herkent werden als een 1060 6GB. PC opnieuw opgestart.
Na de reboot heb ik Claymore dualminer 9.8 ETH + DCR aangezet en kaal was dit het resultaat:

Redelijke hashrate, trekt 775W uit de muur. Prima prestatie, daarna heb ik de miner afgesloten en heb ik CUDA geïnstalleerd (ik weet namelijk dat sommige miners het niet doen als ze iets hiervan niet kunnen vinden) na de installatie van CUDA via GeForce Experience de laatste drivers geïnstalleerd en PC gereboot. Aangezien ik ervaring had met AMD kaarten dacht ik dat het installeren van CUDA (voor AMD, de AMD SDK) misschien positief invloed zou hebben op mijn hashrate. Helaas niet en tot mijn verbazing herkende het systeem opeens maar 5 videokaarten in plaats van 6. Ik dacht toen, dat zal wel door die drivers komen dus ik reboot nog een paar keer en dan komt het wel goed.
GPU-Z bleef wel 6 kaarten herkennen en in Device Manager zag ik een uitroepteken bij een kaart. Toen ben ik maar eens gaan Googlen en kwam ik hier uit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1592305.0.
Nou eens proberen dan maar, alleen had mijn BIOS deze optie helemaal niet (waarschijnlijk omdat de Gigabyte D3A al een specifiek mining board is zal dit wel goed staan). Toch iets geïrriteerd verder zoeken en toen kwam ik hier uit:In the BIOS, you may change the PCIE slot from Generation 3 to Generation 1. It works in other motherboards.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1808110.20. Ik las daar iets over Above 4G, ik had echt geen idee wat het zou moeten doen, nu nog steeds niet echt en ik las dat het voor Tesla kaarten zou werken, maar ach, 1 kaart werd nu ook niet meer herkent dus wat kan het voor kwaad. PC weer in bios de "Above 4G" aangezet en weer herstarten. Nu had ik opeens een zwart scherm. Weer Googlen, moest ik de boot optie op UEFI zetten en toen werkte het.
Via een tweaker hier had ik deze URL ontvangen: http://1stminingrig.com/n...ining-performance-review/ daar ging ik mee aan de slag. Vol goede hoop de clocks ingesteld op +100/+800, miner gestart en die crashte binnen 10 seconden. Toen ben ik ermee gaan spelen en draai ik uiteindelijk stabiel op de volgende snelheden:

Ethereum only

ZCash only

Volgens de site zou je
Ik weet niet wat voor kaarten (merk, model) zij gebruiken, maar ik kom hier bij lange na niet in de buurt. Mijn instellingen zijn:- Mining Hashrate: Ethereum 22.7 Mh/s – Decred 227.5 Mh/s
- Clocks +107/+918
- Power Limit 80%
- Power draw from wall 95w
- Clocks +80/+535
- Power Limit 70%
- Power draw from wall 581W (via een verbruiksmeter, dus niet voor de kaarten alleen)
Ik zal deze post nog even updaten, dan kijk ik vanavond even wat het totaal uit de muur trekt qua aantal Watts.
Waarschijnlijk pas ik deze post nog een paar keer aan aan de hand van eventuele vragen en niet lekker lopende zinnen.
Ik haal met mijn GFX 1060 6GB nu 23,5 MH/S.pongthamong schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:06:
Ik weet niet wat voor kaarten (merk, model) zij gebruiken, maar ik kom hier bij lange na niet in de buurt. Mijn instellingen zijn:
- Clocks +80/+535
- Power Limit 75%
- Power draw from wall ??
Settings:
Power limit 100%
Temp limit 83
Core Clock: +107
Memory Clock: +800
Fan speed: auto
Oke, ik heb niet met 100% power limit gespeeld, want ik wil liever iets minder watt uit de muur trekken dan net iets meer hashrate. Overigens vind ik 80 graden plus ook te warm voor mijn videokaarten. Ten eerste wordt de zolder bloedheet en ten tweede, het gevoel dat ik erbij heb de videokaart zo warm te laten worden stelt me niet gerust.Mathadon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
Ik haal met mijn GFX 1060 6GB nu 23,5 MH/S.
Settings:
Power limit 100%
Temp limit 83
Core Clock: +107
Memory Clock: +800
Fan speed: auto
Is er een soort vaste reken som, hoeveel de verhouding is als je 20% minder power gebruikt en hoeveel je daarmee dan bespaart? of verschilt dat per kaart/opstelling?pongthamong schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:29:
[...]
Oke, ik heb niet met 100% power limit gespeeld, want ik wil liever iets minder watt uit de muur trekken dan net iets meer hashrate. Overigens vind ik 80 graden plus ook te warm voor mijn videokaarten. Ten eerste wordt de zolder bloedheet en ten tweede, het gevoel dat ik erbij heb de videokaart zo warm te laten worden stelt me niet gerust.
Het verschilt per kaart / type:Mathadon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:48:
[...]
Is er een soort vaste reken som, hoeveel de verhouding is als je 20% minder power gebruikt en hoeveel je daarmee dan bespaart? of verschilt dat per kaart/opstelling?
Mijn GTX 1070's draaien op 53% TDP / +125 CC -500 Mem (algo = Skein)
Mijn GTX 1080 Ti's draaien op 60% TDP / +100 CC -500 Mem (algo = Skein)
Je kan in de verschillende miners vaak een benchmark aanzetten die aangeeft hoeveel hash/watt je doet. Aan de hand daarvan kan je de optimale waardes berekenen.
Kijk ook eens op deze site om hiervan een indruk te krijgen;
http://cryptomining-blog.com/tag/gtx-1080-ti-sweet-spot/
Als ik in China zou wonen zou ik alles op power limit 120%
draaien. Maximaal stroom en maximale hashrate 
Voor de 1060 heb je dit als referentie: http://www.legitreviews.c...ce-gtx-1060-22-mhs_195529 zoals je ziet is het verschil in power best groot en je verliest maar 0.5mhs. Dan geef ik liever die 0.5mhs op betaal ik minder stroom.
Voor de 1060 heb je dit als referentie: http://www.legitreviews.c...ce-gtx-1060-22-mhs_195529 zoals je ziet is het verschil in power best groot en je verliest maar 0.5mhs. Dan geef ik liever die 0.5mhs op betaal ik minder stroom.
[ Voor 57% gewijzigd door poNgz0r op 22-08-2017 17:00 ]
Goedemiddag iedereen.
Ik zat gisteren op reddit en las over een App nicehash deze heb ik heel even laten draaien en gekeken wat het met mijn 1080 doet en het kwam er op neer dat ik 2.67USD zou verdienen per dag. Het lijkt mij leuk om dit te proberen als hobby en niet als keihard verdien model.
Nu heb ik alleen een wallet nodig om mijn coins in te storten wat is jullie go to hiervoor ? Ik had zelf Blockchain gevonden en toen ik hier een account had aangemaakt zag alles er wel overzichtelijk en duidelijk uit.
Maar blijkbaar is het dus gewoon Wallet linken aan Nicehash en dan laten minen... Klinkt bijna te simpel.
( ik wil het later wel nog omzetten naar euro's ) Dus eigenlijk heb ik het liefst een wallet waar ik het meteen kan laten storten maar ook kan verkopen en kan doorsturen
Ik zat gisteren op reddit en las over een App nicehash deze heb ik heel even laten draaien en gekeken wat het met mijn 1080 doet en het kwam er op neer dat ik 2.67USD zou verdienen per dag. Het lijkt mij leuk om dit te proberen als hobby en niet als keihard verdien model.
Nu heb ik alleen een wallet nodig om mijn coins in te storten wat is jullie go to hiervoor ? Ik had zelf Blockchain gevonden en toen ik hier een account had aangemaakt zag alles er wel overzichtelijk en duidelijk uit.
Maar blijkbaar is het dus gewoon Wallet linken aan Nicehash en dan laten minen... Klinkt bijna te simpel.
( ik wil het later wel nog omzetten naar euro's ) Dus eigenlijk heb ik het liefst een wallet waar ik het meteen kan laten storten maar ook kan verkopen en kan doorsturen
BTC €94.837,08
Ja, Blockchain is prima. Het is inderdaad simpelkoelebobes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:38:
Goedemiddag iedereen.
Vergeet niet dat je best veel stroom verbruik, ruwweg 1 euro per dag, dus die moet je van de huidige 2.02 Euro per dag aftrekken om je netto inkomsten uit te rekenen. Kijk hier voor meer info:
https://www.nicehash.com/?p=calc
Damn zo had ik er niet eens over na gedacht dus naast de 2 euro die ik verdien is het 1-1,50 euro aan stroom wat ik verbruik. Daarnaast moet ik een heel lang gebruikmaken van Nicehash totdat ik op 0,01 Bitcoin zit en DAN komen er nog eens kosten overheen om het over te zetten naar euro's tochkikibu schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:46:
[...]
Ja, Blockchain is prima. Het is inderdaad simpel![]()
Vergeet niet dat je best veel stroom verbruik, ruwweg 1 euro per dag, dus die moet je van de huidige 2.02 Euro per dag aftrekken om je netto inkomsten uit te rekenen. Kijk hier voor meer info:
https://www.nicehash.com/?p=calc
BTC €94.837,08
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je per kwh betaald.koelebobes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:10:
[...]
Damn zo had ik er niet eens over na gedacht dus naast de 2 euro die ik verdien is het 1-1,50 euro aan stroom wat ik verbruik. Daarnaast moet ik een heel lang gebruikmaken van Nicehash totdat ik op 0,01 Bitcoin zit en DAN komen er nog eens kosten overheen om het over te zetten naar euro's tochWaar wil ik aan beginnen
Ik betaal:
- 0,18 per kWh
Ik verbruik:
- 530W * 24 = 12.72 kWh per dag
Per dag:
- 12.72 * 0,18 = 2,29 euro
Per maand:
- 2,29 * 31 = 71
Ik haal per maand binnen: 300 aan ETH en 60 aan DCR. Ik mine niet via nicehash momenteel, wel makkelijk maar teveel fee. Met een 1080 kan je via MSI een power limit instellen van 70% ofzo verbruik je al een stuk minder en als je dan ZCash minet kan je dat uit laten betalen naar een exchange (waar je het kan omzetten in euro's). Bijvoorbeeld poloniex.com, kraken.com bittrex.com
Bij mijn weten ondersteunt alleen Kraken het omzetten naar Europongthamong schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:13:
[...]
...als je dan ZCash minet kan je dat uit laten betalen naar een exchange (waar je het kan omzetten in euro's). Bijvoorbeeld poloniex.com, kraken.com bittrex.com
Oh dat zou kunnen. Ik gebruik poloniex op bijvoorbeeld decred op uit te laten betalen. Dat zet ik dan om in bitcoin en dan gaat mn bitcoin naar kraken. En kraken laat ik het wel eens uitbetalen in euro's
Vanwaar de keuze voor Decred en geen Siacoin? Natuurlijk persoonlijke keuze, maar m.i. is Siacoin voor de lange termijn als je Hold een goede keuze.
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Verwijderd
hallo,
ik ben sinds paar maanden aan het handelen in crypto munten. Nu ben ik bezig met een maat van mij om te kijken naar de mogelijkheden om te minen. Het nadeel is dat we er beide zeer weinig van af weten. Wat youtube filmpjes gekeken, en wat gesurfd op internet. Maar kwam weinig tegen wat me eigenlijk kon helpen. Blij dat ik hier terecht ben gekomen dus. Ik zal nog even wat terug lezen aangezien jullie hier flink actief zijn.
We hebben een budget van 10k a 15k, zat zelf te denken om 6 a 7 antminers aan te schaffen, vond een site die ze in de pre order besteld had en nog wat over had. wel iets duurder als de oorspronkelijke prijs.
Na een berekening te hebben gedaan op deze site https://alloscomp.com/bitcoin/calculator kwam er 38k op jaarbasis terug, Hier moeten natuurlijk nog wel de electra kosten van af. Ervan uitgaand dat de antminer 13.5 th/s haalt. Klopt deze berekening?
Is het moeilijk om het te onderhouden/gaat er veel tijd in zitten?
Wat raden jullie aan?
Misschien iemand die mee wilt investeren of goede tips zijn altijd welkom
groetjes tricky co
ik ben sinds paar maanden aan het handelen in crypto munten. Nu ben ik bezig met een maat van mij om te kijken naar de mogelijkheden om te minen. Het nadeel is dat we er beide zeer weinig van af weten. Wat youtube filmpjes gekeken, en wat gesurfd op internet. Maar kwam weinig tegen wat me eigenlijk kon helpen. Blij dat ik hier terecht ben gekomen dus. Ik zal nog even wat terug lezen aangezien jullie hier flink actief zijn.
We hebben een budget van 10k a 15k, zat zelf te denken om 6 a 7 antminers aan te schaffen, vond een site die ze in de pre order besteld had en nog wat over had. wel iets duurder als de oorspronkelijke prijs.
Na een berekening te hebben gedaan op deze site https://alloscomp.com/bitcoin/calculator kwam er 38k op jaarbasis terug, Hier moeten natuurlijk nog wel de electra kosten van af. Ervan uitgaand dat de antminer 13.5 th/s haalt. Klopt deze berekening?
Wat raden jullie aan?
Misschien iemand die mee wilt investeren of goede tips zijn altijd welkom
groetjes tricky co
Ethereum is slechts 1 van de vele opties die je hebt als je via GPU's gaat minen. Ja, ETH stapt uiteindelijk over op POS, maar of dit binnen 5 maanden gaat gebeuren is nog maar de vraag. En zelfs als ze dat gaan doen zijn er zat andere coins die je dan kan minen.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 02:41:
Wat is de reden dat zoveel mensen hier ethereum minen, ethereum stapt over 5 maanden ook over op POS toch?
Uit jouw vorige bericht begrijp ik dat je Bitcoins wil gaan minen, is er een bepaalde reden hiervoor? Bitcoins minen is tegenwoordig echt een niche markt, waarbij je alleen mee kan komen als je ASICS hebt (Antminers bijvoorbeeld).
Ik zit hier ook naar te kijken.. voordeel is dat ik inclusief gehuurd zit. Oftewel de stroomkosten zijn niet voor mij. Wil dan best als ik niet thuis ben, of op 1 oor lig, mijn pc lekker laten loeien.koelebobes schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:38:
Goedemiddag iedereen.
Probleem is dat ik er echt 0,0 verstand van heb.
Heb nicehash ook al geprobeerd, maar lees er buiten het gebruiksgemak, weinig positiefs over.
Heb jij of anderen nog tips om even te bekijken qua miner?
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Verwijderd
Reden voor de antminer, omdat ik dacht dat die nog een meeste winst maakt. Maar volgens mij kan je met een antminer alleen bitcoins mijnen toch?willtc schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Ethereum is slechts 1 van de vele opties die je hebt als je via GPU's gaat minen. Ja, ETH stapt uiteindelijk over op POS, maar of dit binnen 5 maanden gaat gebeuren is nog maar de vraag. En zelfs als ze dat gaan doen zijn er zat andere coins die je dan kan minen.
Uit jouw vorige bericht begrijp ik dat je Bitcoins wil gaan minen, is er een bepaalde reden hiervoor? Bitcoins minen is tegenwoordig echt een niche markt, waarbij je alleen mee kan komen als je ASICS hebt (Antminers bijvoorbeeld).
Die 15k investering is behoorlijk wat geld, en wil op ze minst die investering toch terug gaan halen.
Wat zou jij aanraden?
Verwijderd
https://www.ethereumminer...Ethereum-Miner-450MH.html
Dit ziet er ook behoorlijk gemakkelijk uit. Iemand ervaring met deze website. Schijnt plug and play te zijn. Bouwen jullie helemaal je eigen rig?
Dit ziet er ook behoorlijk gemakkelijk uit. Iemand ervaring met deze website. Schijnt plug and play te zijn. Bouwen jullie helemaal je eigen rig?
@pongthamong hoe is deze setup profitable? Volgens cryptocompare.com/mining/calculator haal je $7,20~ per dag binnen met 136MH/S.
Ik stel toch een vraag? Wat is je berekening hierachter? Stroomkosten eraf hou je ongeveer 50% over... per kaart is dit 71 dagen return, oftewel 428 dagen in totaal (enkel de gpu's)...pongthamong schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:46:
Ja, wat is precies je punt?
Ik ben op zoek naar een drijfveer..
Ik heb zelf geen verstand van / ervaring met Antminers. Wat ik wel weet is dat Bitcoin gebruik maakt van het SHA-256 algoritme en ASICS hier goed op performen. In theorie zou een Antminer dus ook andere cryptovaluta die SHA-256 (naast Bitcoin nu dus ook BitcoinCash) gebruiken kunnen minen. In de praktijk weet ik niet of ze dit ondersteunen.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:21:
[...]
Reden voor de antminer, omdat ik dacht dat die nog een meeste winst maakt. Maar volgens mij kan je met een antminer alleen bitcoins mijnen toch?
Die 15k investering is behoorlijk wat geld, en wil op ze minst die investering toch terug gaan halen.
Wat zou jij aanraden?
Wat is je business case met die 15k investering;
-Waar ga je de miners neerzetten?
-Hoe zit het met de stroom / koeling?
-Wanneer wil je de investering terug hebben verdiend?
-Welke strategie hanteer je? Op de 1e van elke maand de gedolven coins verkopen of beleggen in altcoins / hodlen?
Ik snapte je vraag niet en eigenlijk nog steeds niet. Want mijn berekening staat in een paar posts hierboven, je hebt zelf al uitgezocht wat ik per dag verdien, dus dan weet je toch wat ik eraan verdien?Montaner schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:55:
[...]
Ik stel toch een vraag? Wat is je berekening hierachter? Stroomkosten eraf hou je ongeveer 50% over... per kaart is dit 71 dagen return, oftewel 428 dagen in totaal (enkel de gpu's)...
Ik ben op zoek naar een drijfveer..
Wij vinden (ja wij als in een clubje) het leuk om mining rigs te bouwen en we wilden eens een low budget miner bouwen en dan kijken wat het performt. Kijk die RX kaarten zijn vooral leuk voor ethereum, kosten meer dan 300 per kaart meestal en als Ethereum done is dan is het de vraag welke coin wat waard is en waar je goed op kan minen.
nvidia staat bekend om de lagere wattage vaak ook wat goedkoper. Aangezien ons budget 2200 was hebben we deze samengesteld. We verkopen de rig ook direct weer. Zie hier de advertentie: V&A aangeboden: Mining Rig 6x GeForce 1060 6GB, 128 ETH + 1200 DCR - 530W
Als we hem voor 2000 verkopen maken we verlies, maar dat maakt niet uit het gaat om de ervaring en de communicatie te helpen. Als het ons niet teveel kost is dat niet zo'n probleem. In dit geval waren we bezig met het reviewen van het nieuwe Gigabyte D3A moederbord dus hebben we dat ook meteen meegenomen. Binnenkort komt onze website online: hashrates.nl en daar zullen wij zoveel mogelijk informatie verzamelen omtrent minen, welke problemen je kan hebben en hoe je ze kan oplossen. Welke instellingen goed zijn, welke exchanges betrouwbaar zijn, waar je je hardware kan halen en hoe je alles in elkaar zet.
Voor diegene die het niet in elkaar wil zetten zetten wij het in elkaar, hier verdienen we niet eens echt wat aan, misschien 100 euro. We doen het omdat we het leuk vinden en om de communicatie te helpen.
Dus koop deze rig, dan bouwen wij weer een nieuwe met 1070 kaarten en dan reviewen we die. Die zal wel voor een hogere prijs weggaan want de 1070 kaarten zijn duurder. Dan bouwen we een 1080 rig en zo vergelijken we ze alle drie met elkaar en dan weet je voor welke prijs je wat kan verwachten en dan is het aan de miner om af te wegen om misschien 500 euro meer uit te geven voor 6x een 1070 ipv een 6x 1060 als het rendement daar hoger van is.
Wat mag ik als bod noteren?
De config via Nanopool geeft alleen wel een bat file, maar zonder de:pongthamong schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:22:
Dat is niet waar, ik heb ethminer van genoil vergeleken met die van claymore en bij claymore heb in inclusief dual mining een hogere hashrate dan met de ethminer van genoil.
Waarop baseer jij dat @LopendeVogel
@Verwijderd die config generator is een beetje wazig ik wil je wel een werkend bat bestand sturen hoor. Je mining rig naam maakt niks uit, het is gewoon een naampje voor je rig. Je kan idd via dat adres een wallet maken, je kan ook via jaxx een wallet maken of die op een exchange. Aan jou zelf de keuze wat jij fijn vindt en waar jij denkt dat je coins veilig zijn
setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100
Dit moet eigenlijk wel in de bat file toch?
Dus setx GPU .........
En dan dit bijvoorbeeld voor Eth + Sia mining met Claymore:
EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0xb9e33a4a1dba378925b7f20d21b5ab2d78ad58f0.rig1 -epsw x -dcoin sia -dpool stratum+tcp://sia-eu1.nanopool.org:7777 -dwal 6b251b10cba5b0a1cc15128b9ad9347123b3ed599e7a641c47e992f458ee9c49dd4258707ee7/rig1 -dpsw x -ftime 10
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Volgens mij was dat meer voor amd 2gb kaarten
Ja dat lees ik idd op bitcointalk dan weer.pongthamong schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:17:
Volgens mij was dat meer voor amd 2gb kaarten
Maar voor nvidia 1060/1070 heb ik dat niet nodig?
Alleen het pooladres + wallet enzovoorts is genoeg voor in de bat file?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
het komt waarschijnlijk te staan bij een kennis in de loods, maar nog niet zeker.willtc schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
[...]
Ik heb zelf geen verstand van / ervaring met Antminers. Wat ik wel weet is dat Bitcoin gebruik maakt van het SHA-256 algoritme en ASICS hier goed op performen. In theorie zou een Antminer dus ook andere cryptovaluta die SHA-256 (naast Bitcoin nu dus ook BitcoinCash) gebruiken kunnen minen. In de praktijk weet ik niet of ze dit ondersteunen.
Wat is je business case met die 15k investering;
-Waar ga je de miners neerzetten?
-Hoe zit het met de stroom / koeling?
-Wanneer wil je de investering terug hebben verdiend?
-Welke strategie hanteer je? Op de 1e van elke maand de gedolven coins verkopen of beleggen in altcoins / hodlen?
Koeling door middel van vans.
investering natuurlijk het liefst zo snel mogelijk, maar na wat berekeningen zal het toch gauw 8 tot 10 maanden in geslag nemen.
Strategie moeten we nog even naar kijken, maar denk dat het investeren in altcoins word.
Nieuw hier en sinds kort een beetje zitten lezen over crypto currencies en minen. Tot dusver erg interessant om te lezen. Nu heb ik niet echt het budget om een mining rig te bouwen, maar ik zou wel graag de ervaring willen krijgen met minen.
Ik heb een PC thuis (vorig jaar in elkaar gezet om als game pc te gebruiken), maar ik ben een beetje gestopt daarmee. Dus hij staat 90% van de tijd gewoon uit. Nu wil ik een videokaart aanschaffen om gewoon even te kijken wat dat minen nou allemaal precies inhoudt. Snap dat je met 1 gpu waarschijnlijk geen dikke winst ga halen (if any). Beetje verlies ook is niet erg voor de ervaring, maar liever niet te veel dan
Wat zou een leuke kaart zijn om te halen met een budget van zo'n 200-300 euro? Ik zie een paar 1060 voor 300 gaan op V&A. Of zou een 2de hands 970 ook gewoon kunnen?
Ik heb een PC thuis (vorig jaar in elkaar gezet om als game pc te gebruiken), maar ik ben een beetje gestopt daarmee. Dus hij staat 90% van de tijd gewoon uit. Nu wil ik een videokaart aanschaffen om gewoon even te kijken wat dat minen nou allemaal precies inhoudt. Snap dat je met 1 gpu waarschijnlijk geen dikke winst ga halen (if any). Beetje verlies ook is niet erg voor de ervaring, maar liever niet te veel dan
Wat zou een leuke kaart zijn om te halen met een budget van zo'n 200-300 euro? Ik zie een paar 1060 voor 300 gaan op V&A. Of zou een 2de hands 970 ook gewoon kunnen?
Een leuke kaart om mee te beginnen en eventueel je eerste mining rig mee te bouwen is denk ik inderdaad de 1060. Je kan kiezen voor de 3GB variant of anders de 6GB. De 6GB is uiteraard duurder, maar heeft naast meer geheugen, ook 10% meer shaders en hasht dus iets beter dan de 3GB.WahWah schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:03:
Als je echt low budget wilt gaan en verder niet de intentie om binnenkort actief te minen zou ik de 1050 Ti nemen. Die heb ik al voor rond de € 150,- zien staan op V&A
Hele slechte ervaring met dit bedrijf, mining rig besteld, zat er geen SSD in, videokaarten niet vast gezet, geen bios settings uitgevoerd, rig startte niet eens op, 4 GB geheugen gekregen ipv 8 GB, ander moederbord dan ik besteld had, geen WiFi erop, moest uiteindelijk zelf rijden naar Den Helder zodat ze dit konden fixen. Helaas voor mij de laatste keer geweest.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:28:
https://www.ethereumminer...Ethereum-Miner-450MH.html
Mining vind ik zelf een bijzonder leuk "spel", alleen al voor de intellectuele uitdaging is het interessant om jezelf erin te verdiepen.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 02:19:
Wat raden jullie aan?
Eerst maar even over de business case:
Belangrijkste wat je moet weten is dat het een race tegen de klok is. Bij iedere generatie nieuwe miners, stijgt de hashrate van een bepaald algoritme enorm hard. De crypto's corrigeren hierop door de difficulty (de computerkracht die nodig is) te verhogen. En dat gaat in potentie erg hard.
Je moet jezelf realiseren dat een miner is nu (bijvoorbeeld) 1000usd/maand oplevert, over een half jaar wellicht niet meer mee kan komen vanwege te weinig computerkracht. De stroomkosten halen de opbrengsten in en daarmee is je apparaat in feite alleen nog goed voor de prullenbak. Moraal: je investering moet je snel terug kunnen halen.
De techniek:
Iedere ASIC (hardware) miner zoals de Antminers is gericht op een specifiek algoritme. Met een S9/T9 kun je bijvoorbeeld sha256 uitrekenen. Dat is Bitcoin, Bitcoin Cash en nog een aantal andere munten die losjes gebaseerd zijn op Bitcoin. Je hebt vrij veel keuze, maar de opbrengst is beperkt (paar honderd per maand op dit moment). En je moet jezelf realiseren dat er wereldwijd enorme hashing capaciteit bestaat in sha256.
Bitmain biedt ook een L3+, die is voor Scrypt-munten zoals Litecoin. Meest recent is de D3 uitgebracht voor X11-gebaseerde munten zoals DASH. Met de D3 vind ik een zeer groot nadeel dat je eigenlijk alleen maar DASH kan minen - je bent dus zeer afhankelijk van 1 muntsoort.
Wat kan je nog meer aan ellende uitdagingen verwachten? Antminers zijn prima apparaten, maar het komt uit China. Als je zelf gaat importeren moet je er rekening mee houden dat de douane misschien lastig doet. Er komt ook bijvoorbeeld BTW bij. Bovendien is het ook Chinese service: als je apparaat kapot is moet je niet teveel verwachten. Na enkele maanden krijg je een gerepareerd apparaat terug, maar dan is de winstgevendheid ondertussen fors gedaald.
Verkijk je ook niet op de omgeving die je nodig hebt. Per miner zit je aan 700 - 1.000 kwh aan stroom per maand. Thuis betaal je waarschijnlijk rond 0,19 euro per kwh. In de winter vind je de warmte waarschijnlijk wel fijn, maar in de zomer kunnen een paar miners je huis goed opwarmen en heb je eigenlijk een airco nodig. Ook maken ze gigantisch veel lawaai waardoor een thuisomgeving eigenlijk niet zo geschikt is.
Maar, laat je niet ontmoedigen! Ben er ook onervaren ingestapt en inmiddels een eigen datacentrum aan het bouwen voor mijn miners.

Een eigen datacentrum? Klinkt onwijs interessant, mine je dan voornamelijk met ASICS?PimEffting schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:20:
[...]
Maar, laat je niet ontmoedigen! Ben er ook onervaren ingestapt en inmiddels een eigen datacentrum aan het bouwen voor mijn miners.
Als er voor een algoritme een ASIC-miner bestaat, is het niet meer mogelijk om geld te verdienen zonder ASIC. Voor nu heb ik een drietal ethereum rigs (niet zo winstgevend meer) en inderdaad ASIC miners van Bitmain (S9 en L3+). Volgende maand komen er enkele tientallen L3+ en D3 miners.willtc schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
Een eigen datacentrum? Klinkt onwijs interessant, mine je dan voornamelijk met ASICS?
Hopelijk is de stroomaansluiting snel klaar (heb een 750A aansluiting in aanvraag).
[ Voor 3% gewijzigd door PimEffting op 25-08-2017 12:05 ]
@Verwijderd en in weze at iedereen die er aan denkt miners aan te schaffen. Bedenk dat je profitability komt van de juiste pools, coins en trades te doen. Minen is niet (meer) slapend rijk worden.
Denk je toch dat dit voor jouw is? Huur dan een week de miners in de capaciteit die je denkt te willen kopen op b.v. Miningrigrentals.com (Link naar renter FAQ: https://www.miningrigrentals.com/helpcenter/For-Renters )
Als je na een week hashen een leuke winst hebt behaald door de juist coins op het juiste moment te minen en voor de juiste bedragen te traden dan is de investering een goed idee.
Denk je toch dat dit voor jouw is? Huur dan een week de miners in de capaciteit die je denkt te willen kopen op b.v. Miningrigrentals.com (Link naar renter FAQ: https://www.miningrigrentals.com/helpcenter/For-Renters )
Als je na een week hashen een leuke winst hebt behaald door de juist coins op het juiste moment te minen en voor de juiste bedragen te traden dan is de investering een goed idee.
Noob vraagje:
In Claymore zie je GPU0 t/m 5 (indien je 6 videokaarten hebt).
In MSI AfterBurn zie je GPU1 t/m 6
Komen deze ook overeen met elkaar? dus GPU0 in Claymore is GPU1 in MSI Afterburn?
Komen deze ook overeen met elkaar? dus GPU0 in Claymore is GPU1 in MSI Afterburn?
Ja de gpu nul in claymore is gelijk aan gpu 1 in afterburner en gpu 5 claymore gpu 6 afterburner.Mathadon schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:24:
Noob vraagje:
Oke bedankt. Hoe ernstig zijn die errors "GPU0 got incorrect shares" meldingen? is dat echt zonde dus moet echt aan te raden om te fixen door Core en Mem clock aan te passen? of kan een paar meldingen per kwartier niet zoveel kwaad?
Ik zou ook even uitrekenen hoeveel er per situatie per kwartier wel goed gaan. Als dat met lagere core en mem net zoveel of hoger is, dan is de keuze snel gemaakt.Mathadon schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:57:
Oke bedankt. Hoe ernstig zijn die errors "GPU0 got incorrect shares" meldingen? is dat echt zonde dus moet echt aan te raden om te fixen door Core en Mem clock aan te passen? of kan een paar meldingen per kwartier niet zoveel kwaad?
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ja dat ben ik nu aan het doen, ik hou alles bij in Excel qua settings en wat het resultaat is.Taro schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:30:
[...]
Ik zou ook even uitrekenen hoeveel er per situatie per kwartier wel goed gaan. Als dat met lagere core en mem net zoveel of hoger is, dan is de keuze snel gemaakt.
Maar ik dacht: ik ben vast niet de enige die hier tegen aan is gelopen en/of over nagedacht heeft. Dus ik was benieuwd naar jullie ervaring.
Ik gebruik een watt meter op m'n stopcontact voor mijn mining rig. (6x 470 4GB)
Als ik dual mine dan verbruik ik meer Watt dan als ik alleen ETH mine. Bij ETH is mijn totale Watt op 860 en met dual mining (ETH+DCR) verbruik ik 1110 Watt.
Mijn voeding is 1000W voeding: pricewatch: Corsair RM1000x Zwart
In hoeverre is het ernstig dat mijn watt meter 1110 Watt aangeeft, terwijl de voeding 1000 Watt is?
Als ik dual mine dan verbruik ik meer Watt dan als ik alleen ETH mine. Bij ETH is mijn totale Watt op 860 en met dual mining (ETH+DCR) verbruik ik 1110 Watt.
Mijn voeding is 1000W voeding: pricewatch: Corsair RM1000x Zwart
In hoeverre is het ernstig dat mijn watt meter 1110 Watt aangeeft, terwijl de voeding 1000 Watt is?
Vaak kan een voeding wel 10%+ extra vermogen leveren voor korte tijd.. maar 24/7 is simpelweg niet slim en verhoogd de kans op brandgevaar lijkt mij.
Je kan beter zorgen dat er -10% verbruik is (dus als je 1100 trekt neem je minimaal een 1200 voeding).
Je kan beter zorgen dat er -10% verbruik is (dus als je 1100 trekt neem je minimaal een 1200 voeding).
Wat wel vreemd is als je de gegevens bekijkt op de corsair website kom ik na een simpele berekening P=U*I*eff = 230*6,5*0,87=1300 watt.
Ik ben het helemaal eens met de persoon boven me beter 10% minder dan meer, maar als je de documentatie pakt lijkt het mogelijk om 1300 watt te gebruiken.
Ik ben het helemaal eens met de persoon boven me beter 10% minder dan meer, maar als je de documentatie pakt lijkt het mogelijk om 1300 watt te gebruiken.
@CT als hij 1000 watt kan leveren is het niet vreemd dat hij meer opneemt aangezien er een verlies factor is zoals @michelv5 laat zien
uit die opzet zou blijken dat als je rig daadwerkelijk 1000 watt nodig heeft het opgenomen vermogen van de voeding 1300 watt zou zijn.
omgekeerd gerekend zou je als je 1100 watt opneemt dus nog onder de 1000 watt load hebben
maar uit mine ervaring kan ik je vertellen dat zelfs de beste voedingen dit niet lang leuk vinden. Het is inderdaad beter een ruime marge te houden
uit die opzet zou blijken dat als je rig daadwerkelijk 1000 watt nodig heeft het opgenomen vermogen van de voeding 1300 watt zou zijn.
omgekeerd gerekend zou je als je 1100 watt opneemt dus nog onder de 1000 watt load hebben
maar uit mine ervaring kan ik je vertellen dat zelfs de beste voedingen dit niet lang leuk vinden. Het is inderdaad beter een ruime marge te houden
[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 27-08-2017 11:22 ]
Hier sluit ik me volledig bij aan... nooit op het randje gaan zitten bij voedingen en altijd overcapaciteit nemen.Ray schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:20:
@CT
Wat zou dan voor mij de beste keuze zijn:
Alleen ETH minen of dual blijven minen maar dan de power limits per kaart verlagen?
Alleen ETH minen of dual blijven minen maar dan de power limits per kaart verlagen?
Gewoon lekker ETH en SIA blijven minen. Feest is volgende maand toch voorbij dus die ene maand beetje extra power is ook het verschil niet.Mathadon schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:32:
Wat zou dan voor mij de beste keuze zijn:
En ja, er zijn andere GPU mineable coins. Maar die zijn met de Nederlandse stroom prijs (edit: momenteel) niet de moeite waard om thuis te doen.
Hoezo is het feest volgende maand voorbij? wat gebeurd er dan?JannyWooWoo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:33:
[...]
Gewoon lekker ETH en SIA blijven minen. Feest is volgende maand toch voorbij dus die ene maand beetje extra power is ook het verschil niet.
En ja, er zijn andere Dagger/Hash coins. Maar die zijn met de Nederlandse stroom prijs niet de moeite waard om thuis te doen.
@Mathadon Metropolis hard fork en de resulterende (leading?) difficulty bomb. Je kan het effect nu al merken dat de difficulty een stuk harder gaat opeens.
Mijn voorspelling is dat einde September het niet meer profitable is om thuis ETH te minen tenzij de prijs echt drastisch omhoog gaat.
Zie hier hoe de difficulty bomb de difficulty beinvloed:
https://etherchain.org/charts/difficultyBomb
Info over de difficulty bomb:
https://steemit.com/ether...m-is-entering-the-ice-age
Meer over Metropolis hier:
https://steemit.com/ether...upgrade-in-late-september
Het is allemaal nog een beetje wazig maar de move van PoW naar PoS zet de miner buitenspel uiteindelijk.
Mijn voorspelling is dat einde September het niet meer profitable is om thuis ETH te minen tenzij de prijs echt drastisch omhoog gaat.
Het is allemaal nog een beetje wazig maar de move van PoW naar PoS zet de miner buitenspel uiteindelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door JannyWooWoo op 27-08-2017 17:45 ]
Bedankt voor de info! Ik lees daar nog het volgende:JannyWooWoo schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:44:
@Mathadon Metropolis hard fork en de resulterende (leading?) difficulty bomb. Je kan het effect nu al merken dat de difficulty een stuk harder gaat opeens.
"In addition, the so-called Difficulty-Bomb is actually delayed and will be part of the 2nd Hardfork of Metropolis."
Dus hij wordt vertraagd en pas bij de 2e hardfork ingevoerd. Wanneer is de 2e hardfork of Metropolis?
Volgens mij is dat nog niet besloten? Maar weet het niet zeker, zit niet super diep in de ETH scene.Mathadon schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:55:
[...]
Bedankt voor de info! Ik lees daar nog het volgende:
"In addition, the so-called Difficulty-Bomb is actually delayed and will be part of the 2nd Hardfork of Metropolis."
Dus hij wordt vertraagd en pas bij de 2e hardfork ingevoerd. Wanneer is de 2e hardfork of Metropolis?
Wat de miner het meeste raakt lijkt me is dat het voorstel is om de block reward van 5 ETH naar 3 ETH terug te brengen. Waneer dit gebeurt (en samen met de verhoogde difficulty) gaat de profitability rap omlaag.
Tenzij de prijs natuurlijk evenredig omhoog gaat. Dat is zeker mogelijk als mensen ETH willen inslaan voor de switch naar PoS maar aan de andere kant zijn er nu ook een hoop concurenten zoals NEO, WAVES, NXT etc. die al op PoS zitten. Dus wie weet.
Ik zie dat 1200 of 1500 watt voedingen een stuk duurder zijn dan de 1000W voeding die ik nu heb.willtc schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:15:
[...]
Hier sluit ik me volledig bij aan... nooit op het randje gaan zitten bij voedingen en altijd overcapaciteit nemen.
Is het mogelijk om gewoon een 2e voeding (bijv 300W) te gebruiken om videokaarten van stroom te voorzien, zonder dat de 2e voeding aangesloten is op het moederbord? en heeft dit nadelig effect als bijvoorbeeld de ene voeding "langzamer" opstart dan de andere voeding? (heb je dan tijdens het booten problemen?)
Ja dat is zeker mogelijk. Op Aliexpress kan je deze bijvoorbeeld kopen: https://nl.aliexpress.com...ply-Free/32351928938.htmlMathadon schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:31:
[...]
Ik zie dat 1200 of 1500 watt voedingen een stuk duurder zijn dan de 1000W voeding die ik nu heb.
Is het mogelijk om gewoon een 2e voeding (bijv 300W) te gebruiken om videokaarten van stroom te voorzien, zonder dat de 2e voeding aangesloten is op het moederbord? en heeft dit nadelig effect als bijvoorbeeld de ene voeding "langzamer" opstart dan de andere voeding? (heb je dan tijdens het booten problemen?)
Simpel doch effectief
Oh dus dat kabeltje is verplicht om te gebruiken? je kan niet zomaar de schakelaar omzetten van je PSU en je videokaarten stroom geven?willtc schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:13:
[...]
Ja dat is zeker mogelijk. Op Aliexpress kan je deze bijvoorbeeld kopen: https://nl.aliexpress.com...ply-Free/32351928938.html
Simpel doch effectief
Dat kabeltje is idd verplicht, zodat de voeding aangaat zodra het mobo ook aangaat. Anders werkt het niet.
|2600k|Asus 290|
Je kan natuurlijk ook twee pinnetjes kortsluiten op de ATX kabel waardoor je altijd "start".Bullus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:25:
Dat kabeltje is idd verplicht, zodat de voeding aangaat zodra het mobo ook aangaat. Anders werkt het niet.
https://cdn.instructables...U6YSNTFDSE96WV.MEDIUM.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door PimEffting op 28-08-2017 11:15 ]
Je voeding blijft dan aanstaan ookal staat de PC uit. Maarja bij mining blijft de PC aanstaan.PimEffting schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:15:
[...]
Je kan natuurlijk ook twee pinnetjes kortsluiten op de ATX kabel waardoor je altijd "start".
https://cdn.instructables...U6YSNTFDSE96WV.MEDIUM.jpg
Wat mis ik?
Ik ben ongeveer anderhalve week mij aan het inlezen voor crypto mining. Uiteindelijk ook een mining rig samengesteld (3x GTX1070) en zit gelukkig in een land waar de energie goedkoop is momenteel :-)
Ga kiezen voor Zencash - obv Whattomine.com. Heb Eleos opgestart, volledig laten syncen, transparent wallet laten genereren, deze in mijn EWBF's miner gezet, samen met de poolgegevens van Zenmine.Pro. Lijkt allemaal goed te gaan (verdiep me later wel in meest efficiente timings en energie ed), maar ik twijfel nog een beetje bij de wallet. Is deze 'sleutel' van tekst alles wat ik nodig heb om het straks te traden op bv Bittrex? Of moet ik deze sleutel nog ergens omzetten naar iets anders?
Het is een beetje door de bomen het bos niet meer zien - de hoeveelheid informatie is overweldigend, en de meest gebruiksvriendelijke sites hebben ook het hoogste percentage wat ze van je winst afhalen..
Ik ben ongeveer anderhalve week mij aan het inlezen voor crypto mining. Uiteindelijk ook een mining rig samengesteld (3x GTX1070) en zit gelukkig in een land waar de energie goedkoop is momenteel :-)
Ga kiezen voor Zencash - obv Whattomine.com. Heb Eleos opgestart, volledig laten syncen, transparent wallet laten genereren, deze in mijn EWBF's miner gezet, samen met de poolgegevens van Zenmine.Pro. Lijkt allemaal goed te gaan (verdiep me later wel in meest efficiente timings en energie ed), maar ik twijfel nog een beetje bij de wallet. Is deze 'sleutel' van tekst alles wat ik nodig heb om het straks te traden op bv Bittrex? Of moet ik deze sleutel nog ergens omzetten naar iets anders?
Het is een beetje door de bomen het bos niet meer zien - de hoeveelheid informatie is overweldigend, en de meest gebruiksvriendelijke sites hebben ook het hoogste percentage wat ze van je winst afhalen..
Nee, de sleutel die je in je miner heb opgeven, is de sleutel waarmee je zencash krijgt op je wallet(eleos)
Als je gaat traden op bittrex, dan moet je je zencash van eleos weer overzetten naar bittrex.
Bij bittrex aanmelden en daar bij zencash een key aanmaken. Deze key gebruik je om van je eigen wallet naar bittrex over te maken.
2e optie is om de key van bittrex in je miner te zetten ,dan heb je geen tussenstap van je eigen wallet. Nadeel is als bittrex failliet gaat of andere reden, dat je evt je coins kwijt kan zijn. Voordeel is dat je 1x minder fee kwijt bent.
Als ik het goed begrijp wat je geschreven hebt.
Als je gaat traden op bittrex, dan moet je je zencash van eleos weer overzetten naar bittrex.
Bij bittrex aanmelden en daar bij zencash een key aanmaken. Deze key gebruik je om van je eigen wallet naar bittrex over te maken.
2e optie is om de key van bittrex in je miner te zetten ,dan heb je geen tussenstap van je eigen wallet. Nadeel is als bittrex failliet gaat of andere reden, dat je evt je coins kwijt kan zijn. Voordeel is dat je 1x minder fee kwijt bent.
Als ik het goed begrijp wat je geschreven hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 29-08-2017 15:10 ]
|2600k|Asus 290|
Mja was net wakker - maar jouw antwoord is volledig duidelijk! Vraag me wel af hoe ze nu precies afschermen dat jouw sleutel niet in de verkeerde handen valt; in de gemiddelde mining tool vul je je key in - wordt deze dan niet automatisch verstuurd naar de pooleigenaar? Die key is een soort van pincode + pinpas in 1..
Die key waar je denk ik naar refereert, is jouw zogenaamde "wallet adres". Je kan deze vergelijken met het adres (straat, huisnummer, postcode, plaats) waar je nu woont. Dat is publieke info en kan iedereen in principe inzien.[b][message=52402461,noline]Vraag me wel af hoe ze nu precies afschermen dat jouw sleutel niet in de verkeerde handen valt; in de gemiddelde mining tool vul je je key in - wordt deze dan niet automatisch verstuurd naar de pooleigenaar? Die key is een soort van pincode + pinpas in 1..
Om echter jouw huis binnen te komen heeft men een sleutel nodig; jouw "private key".
Alleen de private key geeft toegang tot de inhoud van jouw wallet. Het is dus belangrijk deze veilig en goed te bewaren.
Precies dát gedeelte snap ik nog niet - als je bijvoorbeeld een wallet aanmaakt voor een bepaalde coin in Eleos of Bittrex, krijg je zo'n mooie string van letters en cijfers. Deze string gebruik ik dan ook voor een miner, waardoor ze op die 'Wallet' mijn cryptocoins kunnen storten. Maar hoe maak ik die private key dan aan?willtc schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:12:
[...]
Die key waar je denk ik naar refereert, is jouw zogenaamde "wallet adres". Je kan deze vergelijken met het adres (straat, huisnummer, postcode, plaats) waar je nu woont. Dat is publieke info en kan iedereen in principe inzien.
Om echter jouw huis binnen te komen heeft men een sleutel nodig; jouw "private key".
Alleen de private key geeft toegang tot de inhoud van jouw wallet. Het is dus belangrijk deze veilig en goed te bewaren.
////nog wat onderzoek gedaan////
Ik lees dat je 'twee keys krijgt' - ik denk dat ik vanavond nog maar even ga zoeken of ik niet gewoon die tweede 'private' key mis als ik een wallet aanmaak dan..
(Dit klinkt echt als een hele domme vraag, maar in al mijn uurtjes onderzoeken blijft dit basic principe toch nog steeds een vraagteken..)
[ Voor 8% gewijzigd door SnoF op 29-08-2017 21:42 ]
Er zijn genoeg tools waarmee je privatekey/publickey pairs kan genereren bijv: https://www.bitaddress.org
Dan heb je de priv en pub key zelf in handen.
Bij zo'n exchange renderen ze er 1 op de server en hebben zij over het algemeen je privatekey in handen, daarom zijn de 'hacks' vaak bij dit soort websites en is het dus nooit verstandig op die plekken (=lees deze addressen) veel coins te bewaren.
Bij zo'n exchange renderen ze er 1 op de server en hebben zij over het algemeen je privatekey in handen, daarom zijn de 'hacks' vaak bij dit soort websites en is het dus nooit verstandig op die plekken (=lees deze addressen) veel coins te bewaren.
Ah dank, verklaart veel.. er wordt veel duidelijkCT schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:43:
Er zijn genoeg tools waarmee je privatekey/publickey pairs kan genereren bijv: https://www.bitaddress.org
Ik ben een mining-rig aan het bouwen en heb de volgende hardware:
ASrock BTC 2.0
8 GB DDR3 Crucial
60 GB SSD
Celeron G3260
USB 3.0 risers
De volgende videokaarten zitten er nu in:
2x RX480 8GB (eentje ASUS en ander MSI)
1x RX470 8GB (MSI)
Ik gebruik de block chain driver van AMD (beta versie).
Als ik deze driver installeer dan krijgen mijn videokaarten in device manager allemaal code 43.
Dit is een bekende code, want ik moet dan de pixel patch uitvoeren. Dit heb ik gedaan, maar de RX480 zijn dan wel gefixt, alleen de RX470 die blijft maar op code 43 staan.
Ik heb van alles geprobeerd:
1. Andere volgorde van installatie per videokaart
2. Ander PCIe slot
3. Driver uninstall uitgevoerd en weer opnieuw geinstalleerd en daarna de pixel patch gedraaid.
4. Deze stappen gevolgd, maar heeft niet geholpen: https://forum.z.cash/t/mi...but-5-works-fine/15512/24
Maar elke keer als ik de pixel patch draai, dan heeft dit alleen positief effect op RX480. In device manager lijkt de videokaart steeds opnieuw te willen installeren, maar het scherm blijft maar "refreshen", alsof er steeds nieuwe hardware wordt gevonden oid.
Heeft iemand nog een tip hoe ik dit kan fixen?
ASrock BTC 2.0
8 GB DDR3 Crucial
60 GB SSD
Celeron G3260
USB 3.0 risers
1x RX470 8GB (MSI)
Als ik deze driver installeer dan krijgen mijn videokaarten in device manager allemaal code 43.
Dit is een bekende code, want ik moet dan de pixel patch uitvoeren. Dit heb ik gedaan, maar de RX480 zijn dan wel gefixt, alleen de RX470 die blijft maar op code 43 staan.
2. Ander PCIe slot
3. Driver uninstall uitgevoerd en weer opnieuw geinstalleerd en daarna de pixel patch gedraaid.
4. Deze stappen gevolgd, maar heeft niet geholpen: https://forum.z.cash/t/mi...but-5-works-fine/15512/24
Maar elke keer als ik de pixel patch draai, dan heeft dit alleen positief effect op RX480. In device manager lijkt de videokaart steeds opnieuw te willen installeren, maar het scherm blijft maar "refreshen", alsof er steeds nieuwe hardware wordt gevonden oid.
[ Voor 5% gewijzigd door Mathadon op 29-08-2017 23:15 ]
Ik heb nog zo'n kabeltje voor je liggen mag je voor 5 euro overnemen ex verzendkosten (bubbel enveloppe)Mathadon schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:15:
[...]
Oh dus dat kabeltje is verplicht om te gebruiken? je kan niet zomaar de schakelaar omzetten van je PSU en je videokaarten stroom geven?
Zit je RX 470 toevallig in slot 1? Weet je dan zeker dat je wel die PCI gen heb ingesteld, Above 4G hebt aangezet en je windows op UEFI hebt gezet?Mathadon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:03:
Ik ben een mining-rig aan het bouwen en heb de volgende hardware:
ASrock BTC 2.0
8 GB DDR3 Crucial
60 GB SSD
Celeron G3260
USB 3.0 risers
1x RX470 8GB (MSI)
2. Ander PCIe slot
EDIT: Kijk je MSI afterburner instellingen even na, wat ik lees is dat het voor KAN komen dat je instellingen gereset worden
EDIT 2: Gebruik je Windows 8 of hoger? Schijnt ook een probleem te zijn met Windows 7
EDIT 3: Ik had zelf problemen met de RX 570 dat die niet herkent werd, ik heb toen de AMD uninstaller tool gedraaid http://support.amd.com/en...an-Uninstall-Utility.aspx. Alle kaarten erin gedaan, PC gestart, AMD drivers geinstalleerd, reboot. Pixel patcher gedaan, reboot en toen werkte bij mij alles (wel PCI gen 2 en Above 4G en Windows op UEFI gezet)
[ Voor 16% gewijzigd door poNgz0r op 30-08-2017 10:45 ]
Let op dat die PCI-E risers nogal eens kapot gaan....met rare meldingen tot gevolgMathadon schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:03:
....
Probeer eens van slot/riser te wisselen?
Hoop dat ik het goede topic heb uitgekozen.
Sinds ongeveer 2 maanden ben ik hobbymatig Ethereum aan het minen met 2 workers.
Nu zou ik graag willen zien hoeveel procent elke miner heeft opgeleverd.
Deze informatie kan ik zien van de pool die ik gebruik

Ook kan ik met behulp van de API bepaalde gegevens ophalen, maar nog steeds weet ik niet wat elke worker heeft gedaan!
Kan iemand mij vertellen of dit überhaupt mogelijk is?
Sinds ongeveer 2 maanden ben ik hobbymatig Ethereum aan het minen met 2 workers.

Ook kan ik met behulp van de API bepaalde gegevens ophalen, maar nog steeds weet ik niet wat elke worker heeft gedaan!
[ Voor 4% gewijzigd door 0stone0 op 30-08-2017 12:25 ]
Ik snap niet helemaal wat je wilt. Je kan toch juist heel goed zien wat elke worker gedaan heeft?0stone0 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:24:
Hoop dat ik het goede topic heb uitgekozen.
[afbeelding]
Worker1 heeft een gemiddelde van 31mhs en die haalt 25 shares per uur op.
Worker2 heeft een gemiddelde van 18.5mhs en die haalt 18 shares per uur op.
Totaal haal je dan 43 shares per uur op, dus doet worker 1 25/43*100 = 58,14% en worker 2 doet 18/43*100 = 41.86%
Klopt, maar stel dat ik over een maand 1 eth heb die ik uitbetaald wil krijgen. Dan zou ik op jouw manier 'vaag' kunnen brekenen hoeveel erke worker heeft gedaan.pongthamong schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:12:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je wilt. Je kan toch juist heel goed zien wat elke worker gedaan heeft?
Worker1 heeft een gemiddelde van 31mhs en die haalt 25 shares per uur op.
Worker2 heeft een gemiddelde van 18.5mhs en die haalt 18 shares per uur op.
Totaal haal je dan 43 shares per uur op, dus doet worker 1 25/43*100 = 58,14% en worker 2 doet 18/43*100 = 41.86%
In dit geval zijn de verschillende personen, die uiteraard hun eigen deel willen. Als ik het op de hierboven genoemde manier uitreken, is dat dan betrouwbaar?
Bedankt voor je bericht
Dat is volgens mij nooit 100% betrouwbaar. Er bestaat volgens mij niet zoiets dat je kan zien hoeveel shares er bij 1eth geminet zijn. Dan kan je beter 2 aparte wallets maken dan zal de 1 alleen sneller dan de ander 1eth geminet hebben maar dan heb je het wel eerlijk.
PCI gen 2 heb ik ingesteld, hij stond op auto, maar dat helpt niet. Op mijn moederbord heb je geen Above 4G setting in de bios, blijkt niet meer nodig te zijn bij Asrock BTC 2.0 versie.pongthamong schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:35:
[...]
Zit je RX 470 toevallig in slot 1? Weet je dan zeker dat je wel die PCI gen heb ingesteld, Above 4G hebt aangezet en je windows op UEFI hebt gezet?
Die afterburner laat geen instellingen zien, want de kaart is niet goed geïnstalleerd in device manager.EDIT: Kijk je MSI afterburner instellingen even na, wat ik lees is dat het voor KAN komen dat je instellingen gereset worden
Dat was ik vergeten te vermelden, ik gebruik Windows 10.EDIT 2: Gebruik je Windows 8 of hoger? Schijnt ook een probleem te zijn met Windows 7
Bedankt voor de tip!EDIT 3: Ik had zelf problemen met de RX 570 dat die niet herkent werd, ik heb toen de AMD uninstaller tool gedraaid http://support.amd.com/en...an-Uninstall-Utility.aspx. Alle kaarten erin gedaan, PC gestart, AMD drivers geinstalleerd, reboot. Pixel patcher gedaan, reboot en toen werkte bij mij alles (wel PCI gen 2 en Above 4G en Windows op UEFI gezet)
Zal ik vanavond even proberen. Bedankt.PimEffting schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Let op dat die PCI-E risers nogal eens kapot gaan....met rare meldingen tot gevolg
Probeer eens van slot/riser te wisselen?
Ik heb er al 2 besteld via AliExpres, maar toch bedankt!pongthamong schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:33:
[...]
Ik heb nog zo'n kabeltje voor je liggen mag je voor 5 euro overnemen ex verzendkosten (bubbel enveloppe)
Je zou 2 aparte .bat bestanden kunnen opstarten met elk een aparte adres. Zo heeft ieder zijn eigen "inkomen". Evt ook 2 wallets maken.0stone0 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:14:
[...]
Klopt, maar stel dat ik over een maand 1 eth heb die ik uitbetaald wil krijgen. Dan zou ik op jouw manier 'vaag' kunnen brekenen hoeveel erke worker heeft gedaan.
In dit geval zijn de verschillende personen, die uiteraard hun eigen deel willen. Als ik het op de hierboven genoemde manier uitreken, is dat dan betrouwbaar?
Bedankt voor je bericht
|2600k|Asus 290|