- niet meer relevant
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 09:49 ]
[ Voor 27% gewijzigd door kansloze op 20-07-2017 22:09 ]
Met -dcri de balans tunen.kansloze schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:28:
Goedenavond iedereen!
Ik ben nu bijna 2 maanden bezig met minen, eerst ETH en daarna overgestapt op UBQ.
Nu wil ik eigenlijk weer terug naar ETH maar met SIA. Ik heb een snelle Google gedaan hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Maar als ik mijn commandline invoer dan gaat de miner alleen ETH minen. Weet iemand waar hieronder de fout zit?
set commandline= ./EthDcrMiner64.exe -epool eu1.ethermine.org:4444 -ewal xxxxxxxxxxx -epsw x -eworker miner1 -esm 0 -mode 1 -erate 1 -wd 1 -allcoins 1 -tt 72 -ttli 78 -tstop 82
dpool stratum+tcp://sia-eu1.nanopool.org:7777 -dwal xxxxxxxxx -dcoin sia
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit stuk heb ik zelf opgelostmaar ik heb nu wel een andere vraag.
Ik weet dat je wat hashrate moet opgeven als je gaat dual minen maar wat is normaal? Nu heb ik 6 kaarten die 113 MH/s opleveren voor ETH maar als ik alleen ETH mine krijg ik 142 MH/s. Nu is dit een verschil van 30 en per kaart 5MH/s. Is dit nu veel of juist normaal?
Hmmm, de instellingen voor ETH en DCR krijg ik nog niet goed. De verbindingen worden geweigerd, iets met een socket.The Source schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:13:
[...]
Met -dcri de balans tunen.
Dit kan per kaart
-dcri 75,75,210,80,210,80,210,80
^^ mijn waardes die ik nog aan het tunen ben sinds vandaag![]()
Soms lever je per kaart een klein beetje (0.5) in op ETH maar win je 100 of 400 op de 2de coin.
Ik mine Decred omdat het meer geeft dan Sia als ik op de laatste 7 dagen profit afga.
Ik zou er in het begin vanaf blijven. Gewoon starten en dan met + en - verhogen over verlagen. Als je allemaal dezelfde kaarten hebt moet dat geen probleem zijn. Elke keer 10 of 20 verhogen en 5 minuten wachten zodat je de waardes goed in de hashrates ziet. ETH wil je zo weinig mogelijk droppen want dat geeft je toch het meeste. De 2de coin is extra, dus zonder ETH te veel te laten droppen wil je zo'n hoog mogelijke hashrate op de 2de. Succes.kansloze schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:54:
[...]
Hmmm, de instellingen voor ETH en DCR krijg ik nog niet goed. De verbindingen worden geweigerd, iets met een socket.
Waar doe je precies dit tunen? Want dan klinkt het wel interessant namelijk.
Of b.v. een autoswitching pool gebruiken zoals hash-to-coins e.d. waarbij de pool elke zoveel minuten naar de profitability kijkt en dan van coin switched. Natuurlijk krijg je dan ook een paar coins die je niet wil maar over langere periode is het efficiënter dan 1 coin te minen.1) Iedere dag een andere coin
Klopt, dit kan, maar is m.i. alleen lonend voor mensen die flink wat rekenkracht (4+ rigs) hebben, omdat je niet alleen te maken hebt met sterk schommelende koersen, maar ook met minimum payouts bij de verschillende pools. Je moet immers de coin minen, transferren naar een exchange (of rechtsteeks minen) en dan de boel verkopen zodat je de hoge koers van de desbetreffende coin kan cashen.
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
[ Voor 54% gewijzigd door michelv5 op 27-07-2017 22:13 ]
Was dit geen oplossing voor je geweestuntflanked schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:56:
Helaas mijn rig moeten verkopen. Ongeveer 3 weken plezier van gehad maar in de praktijk waren de temperaturen in mijn 16m2 te hoog, ook omdat het een slaapkamer is. Nu wel maar investeren in een aantal mooie coins.
[ Voor 27% gewijzigd door Bullus op 28-07-2017 16:17 ]
|2600k|Asus 290|
[ Voor 12% gewijzigd door Michel242186 op 29-07-2017 17:23 ]
Dat kan idd.Michel242186 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:23:
moet je eigenlijk precies dezelfde kaarten hebben om met meerdere kaarten te minen..of kun je ook bijvoorbeeld 4 verschillende 1060 kaarten gebruiken? (van verschillende merken bedoel ik dan?)
Je hebt 2 dingen nodig, de key en je wachtwoord. Dat wachtwoord heb je ingevuld toen je de wallet aanmaakte op je Mac. De key is een file die je vanuit Etherium Wallet kan backup-en (onder File -> Backup -> Accounts op PC, zal iets gelijks zijn op Mac.)smeerbartje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:52:
Ik heb sinds kort 0.253 aan Ether gekocht; puur omdat ik de techniek wil "snappen". En met snappen bedoel ik dan dat ik het kan gebruiken; de exacte techniek achter blockchain e.d. gaat me nu nog even een stap te ver. Dus wat heb ik nu? Ik heb Ethereum Wallet 0.8.10 geintsalleerd op m'n Mac. Hier een wallet in aangemaakt, wachtwoord eraan gekoppeld en hierin mijn ether laten "storten".
So far so good; maar nu wil ik een beetje grip krijgen op hoe dit zaakje nu op mijn Mac draait. Ik begrijp dat Ethereum Wallet op de achtergrond gewoon geth draait. Aangezien Geth ook te compilen is voor linux64 en ik best wel into the Golang ontwikkeling zit ben ik van plan om puur Geth te draaien op mijn server (meterkast) en hierin mijn wallet te hebben draaien. Is dit slim?
Indien dit prima is; hoe ga ik dan te werk? Ik zorg voor de Geth binary op m'n servertje en wat dan? Ga ik dan een nieuw account aanmaken? Eigenlijk is concreet mijn vraag: hoe zorg ik dat mijn wallet van mijn Mac naar m'n server komt?
Alles doorelkaar is geen probleem. Ook AMD en nVidia doorelkaar is prima maar afhankelijk van wat je wil minen heb je dan 2 miners nodig. Voor AMD wil je een OpenCL miner gebruiken wat op nVidia wel werkt maar minder efficiënt is (dedicated CUDA miner is beter dan.)Michel242186 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:23:
moet je eigenlijk precies dezelfde kaarten hebben om met meerdere kaarten te minen..of kun je ook bijvoorbeeld 4 verschillende 1060 kaarten gebruiken? (van verschillende merken bedoel ik dan?)
[ Voor 29% gewijzigd door michelv5 op 31-07-2017 11:02 ]
Ik zelf denk meer aan langere termijn, zie het als een investering. De huidige ETH/USD koers is daarom ook niet echt interessant. Het is zaak om nu, nu het nog te doen is dit op hardware thuis te minen, zoveel mogelijk Etherium te vergaren.Flipside22 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:47:
Vraag jezelf af, wil je een jaar wachten voor je het terug verdiend hebt? Met de huidige koersen/difficulty? ROI pakt altijd negatiever uit dan je het kan uitrekenen
Ik heb met 4 kaarten (RX480) die ik nieuw had besteld 1 maand lopen minen en ze dan door verkocht voor 150 Euro meer per kaart... Dat was even dubbele winst.Flipside22 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:01:
Ik deel je mening hoor, ik was alleen net op tijd met het kopen. Een week nadat ik mijn GPU's kocht werden ze 200+ eur per stuk duurder. Eigenlijk had ik ze in de doos moeten laten zitten haha, snelle winst
Het enige wat handig is is dat je bij 1 kamp blijft: nvidia of AMD, welke kaarten, welke reeks maakt niet uit.Michel242186 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:23:
Welke coin? Voor Ethereum en in jouw situatie lijkt het om zcash te gaan? Dan zijn er wel wat betere pools te vinden.Flipside22 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:14:
Ik zit op Zpool, en gebruik Nemosminer ... een soort Nicehash maar dan met minder fees
Bordje? Zorg gewoon dat die sli of crossfire ondersteund en het aantal sloten wat je wenst te hebben. De rest maakt geen flap uit.Michel242186 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:03:
wat is nu een mooi moederbordje om mee te beginnen??..ik wil eigenlijk voor de H81 Pro BTC R2.0 gaan maar dat is alweer een redelijk oud bordje...nog ideeën hier?
[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 03-08-2017 18:08 ]
MIsschien als je ze goed weet te kopen, want je moet je kaarten natuurlijk ook eerst terugverdienen.Michel242186 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:48:
zit er aan te denken om met 4 kaarten 1070/1060 te beginnen kan dit nog een beetje rendabel zijn?
Zoals @Flipside22 al zei, de aankoop prijs is het belangrijkst. Dit bepaald hoe snel je de kosten van de kaarten zelf er uit hebt. Daar naast heb je ook nog de stroomkosten waar je rekening mee moet houden.Michel242186 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:48:
zit er aan te denken om met 4 kaarten 1070/1060 te beginnen kan dit nog een beetje rendabel zijn?
Afhankelijk van welke kaarten je gebruikt... de ene verbruikt meer dan de andere.Michel242186 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:51:
Welke voeding aan te raden voor 6 videokaarten???...ik zat aan 1000 watt te denken.
zat aan 6x1070 te denken...misschien is 1200watt net wat veiliger.Flipside22 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:25:
[...]
Afhankelijk van welke kaarten je gebruikt... de ene verbruikt meer dan de andere.
[ Voor 30% gewijzigd door OneTimer op 07-08-2017 21:15 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
|2600k|Asus 290|
Tenzij je echt heel graag wil dual-minen zou ik je aanraden om op ethMiner over te stappen. Dan betaal je niet de 1-2% fee voor Claymore en je hebt wat minder config issues. Mijn ervaring met Claymore is ook dat het soms s'nachts gewoon plop gaat en je dus een paar uur minen misloopt.PM_Petrol schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:48:
Ik ga bij arctic secrets een Miner kopen.
Ben al een paar jaar in het bezit van BTC, maar wil nu ook zelf gaan minen.
3x NVIDIA GTX 1060 6GB modded met een voeding van 650W.
Bij whattomine.com heb ik 3x 1060 ingevuld en dan kom er uit dat ik voor Ethash (63Mh/s) en Equihash (810H/s) produceer. Is dit gecombineerd of kunnen de 3 GPU's een van deze 2 max zoveel Mh/s minen?
Ik krijg het ook niet voor elkaar om met m'n laptop te minen om te proberen.
Windows Defender grijpt in of ik moet de uitgever vragen om een versie.
Ik heb de Claymore miner gedownload en de BAT file aangepast met m'n eigen wallet.
Maar als ik 'm probeer te starten krijg ik de foutmeldingen over virus of Windows Defender.
[ Voor 8% gewijzigd door JannyWooWoo op 08-08-2017 08:40 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ethminer krijg ik niet geïnstalleerd.JannyWooWoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:38:
[...]
Tenzij je echt heel graag wil dual-minen zou ik je aanraden om op ethMiner over te stappen. Dan betaal je niet de 1-2% fee voor Claymore en je hebt wat minder config issues. Mijn ervaring met Claymore is ook dat het soms s'nachts gewoon plop gaat en je dus een paar uur minen misloopt.
Voor max profit met ethMiner moet je hem wel goed configureren. Dus CUDA ipv OpenCL en even de details per kaart zoals CUDA cores etc. in de arguments meegeven.
Kan zijn dat je apart even CUDA moet installeren, te downloaden van het nVidia site.PM_Petrol schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:50:
[...]
Ethminer krijg ik niet geïnstalleerd.
Via https://github.com/ethereum-mining/ethminer/releases ethMiner gedownload maar als ik de .exe uitvoer krijg ik foutmeldingen dat er 2 bestanden ontbreken. Ook als ik de master download en unzip krijg ik die fouten. Ik heb de dbg zip en de normale zip gedownload en uitgepakt, maar voor beide geen resultaat.
Ik weet niet welke bestanden je mist, maar bij mij was het met https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=40784 opgelost.PM_Petrol schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:50:
[...]
Ethminer krijg ik niet geïnstalleerd.
Via https://github.com/ethereum-mining/ethminer/releases ethMiner gedownload maar als ik de .exe uitvoer krijg ik foutmeldingen dat er 2 bestanden ontbreken. Ook als ik de master download en unzip krijg ik die fouten. Ik heb de dbg zip en de normale zip gedownload en uitgepakt, maar voor beide geen resultaat.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
MSVCP140.dll en VCRUNTIME140.dllTaro schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:05:
[...]
Ik weet niet welke bestanden je mist, maar bij mij was het met https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=40784 opgelost.
[ Voor 34% gewijzigd door OneTimer op 11-08-2017 23:53 ]
Dit Probleem had ik ook, pakte mijn NVIDIA kaart niet, toen heb ik bij apparaat beheer de INTEL kaart tijdelijk uitgeschakeld en toen werkte het wel, daarna weer inschakelen nadat de miner loopt, overigens daarna nooit meer problemen mee gehad, ondanks dat deze weer ingeschakeld was.PM_Petrol schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:08:
[...]
MSVCP140.dll en VCRUNTIME140.dll
Idd Visual C++ en Visual Studio. Ik ga ze downloaden en weer proberen.
Edit:
Draait nu, alleen kan ik geen verbinding krijgen met default URL (127.0.0.1:8545)
Ook pakt die m'n Intel graphicscard ipv nVidia, ook als -G intype.
Edit:
Ik geef het op voor vandaag, krijg niks gestart. Ook andere miners niet, of Windows (in Defender kan ik blijkbaar ook geen uitzonderingen maken) doet moeilijk of er is iets niet goed geconfiged.
Ik heb de Genoil miner gebruikt (Ethminer) daar haal ik met mijn setup 131mh/s. Dan gebruik ik de Claymore miner 9.8 dan mine ik Eth (136mh/s) en Dec op 4000. Dan maakt die 1% niet zoveel uit.JannyWooWoo schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:38:
[...]
Tenzij je echt heel graag wil dual-minen zou ik je aanraden om op ethMiner over te stappen. Dan betaal je niet de 1-2% fee voor Claymore en je hebt wat minder config issues. Mijn ervaring met Claymore is ook dat het soms s'nachts gewoon plop gaat en je dus een paar uur minen misloopt.
Voor max profit met ethMiner moet je hem wel goed configureren. Dus CUDA ipv OpenCL en even de details per kaart zoals CUDA cores etc. in de arguments meegeven.
[ Voor 20% gewijzigd door poNgz0r op 14-08-2017 11:59 ]
Ik ga als ik m'n kant en klare rig binnen heb ook meerdere miners proberen. Dan zie ik wel welke het efficienst is. En er zijn er als het goed is al 2-3 voor geïnstalleerd, welke dat zijn weet ik niet.pongthamong schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
Ik heb de Genoil miner gebruikt (Ethminer) daar haal ik met mijn setup 131mh/s. Dan gebruik ik de Claymore miner 9.8 dan mine ik Eth (136mh/s) en Dec op 4000. Dan maakt die 1% niet zoveel uit.
Jij zegt dat claymore wel eens "plopt" geen idee wat het betekent, maar je kan toch een batch script maken die de miner dan weer herstart? Ik heb er overigens geen problemen mee gehad.
EDIT: Overigens had ik het idee om een domein op te zetten: hashrates.nl waar mensen hun hashrates, rigs, instellingen, clocks etc kunnen posten. Voor hunzelf om te showen wat ze allemaal hebben, maar ook voor anderen om mensen te helpen. Op zich heb ik zelf voldoende kennis met nvidia en amd en wat je moet installeren dus ik kom al een heel eind. Het lijkt me wel interessant om van anderen te weten waar ze minen, wat hun hashrate is welke programma's, kaarten etc ze gebruiken. Lijkt het jullie wat?
Plopt als in dat hij wat gevoeliger is voor overclocked kaarten dan dat Ethminer e.d. dat lijken te zijn. Misschien iets te maken met dual mining? Geen idee. Als ik b.v. Claymore in Dualmode draai, ETH/SIA en de -dcri over de 75 dan is het 50/50 kans dat ik binnen het uur een lockup heb. -dcri onder de 50 geen problemen maar ook minder SIA en dus minder $$$.pongthamong schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
Jij zegt dat claymore wel eens "plopt" geen idee wat het betekent, maar je kan toch een batch script maken die de miner dan weer herstart? Ik heb er overigens geen problemen mee gehad.
EDIT: Overigens had ik het idee om een domein op te zetten: hashrates.nl waar mensen hun hashrates, rigs, instellingen, clocks etc kunnen posten. Voor hunzelf om te showen wat ze allemaal hebben, maar ook voor anderen om mensen te helpen. Op zich heb ik zelf voldoende kennis met nvidia en amd en wat je moet installeren dus ik kom al een heel eind. Het lijkt me wel interessant om van anderen te weten waar ze minen, wat hun hashrate is welke programma's, kaarten etc ze gebruiken. Lijkt het jullie wat?
[ Voor 7% gewijzigd door JannyWooWoo op 15-08-2017 19:08 ]
Verwijderd
[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 09:00 ]
Ja hoor.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:36:
Zou iemand zo vriendelijke willen zijn om mij verder te helpen?
Maakt in principe niet uit. Met Nvidia kaarten kan je bijvoorbeeld Ethereum minen of zCash of Monero of Dash of Decred. Ethereum minet over het algemeen wat beter met AMD kaarten en zCash over het algemeen wat beter met Nvidia kaarten. Waarom? Ja beetje technisch, exact weet ik het niet zal te maken hebben met het algoritme.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:36:Ik zat zelf te denken om Litecoin te minen i.c.m. coinotron. Waarom? Geen idee, dat is het eerste wat ik zag, buiten Bitcoin.
Via https://coinotron.com/app?action=register moet ik een account aanmaken.
Wellicht is het met 1 GTX1070 handiger om een ander soort coin te minen, of maakt dat niet uit?
Ik spreek nu uit ervaring over het minen in een pool. Als je in een pool minet (bijvoorbeeld nanopool, waar ik in zit) dan los je met z'n allen een block op. Als je in een solo pool zit dan ga jij in je eentje een block proberen op te lossen. In een pool zie je dat je steeds shares verstuurd. Op het moment dat je een share verstuurd draag jij een beetje bij aan de oplossing van het block. Uiteindelijk wordt je beloond. Nu is het niet direct zo dat hoe meer shares je oplost hoe meer je beloond wordt, daar zit ook nog een stukje moeilijkheidsgraad aan vast en dat is afhankelijk van hoe krachtig je GPU is. In theorie zou het kunnen dat je met een GeForce 1080 en GeForce 1060 ongeveer evenveel shares haalt en dat je toch met de GeForce meer "coin" krijgt. Coin is dan even afhankelijk van wat je minet. Dat zal dan komen omdat je GeForce 1080 krachtiger is en op een andere moeilijkheidsgraad de berekening aan het oplossen is waardoor je meer reward krijgt. Hoe dat zit in een solo pool weet ik niet, in een solo pool ga je in je eentje proberen een berekening van heel block op te lossen en dan kan het volgens mij wel een paar weken duren voordat je beloond wordt (misschien wel een maand). Op het moment dat je een share verstuurd naar je pool heb je een deel opgelost en daarvoor wordt je meestal binnen een uur beloond. In je account op je pool (vaak je wallet adres) zie je dan dat je bijvoorbeeld 0.00002345 coin hebt. Als je op dat moment je PC uitzet blijf je dat aantal houden. Vaak is het wel zo pools pas uitbetalen vanaf 0.05 of 0.1 beetje afhankelijk van de coin die je minet.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:36:
Kun je je systeem onder het minen ook uit zetten, of moet je dan helemaal opnieuw beginnen?
Hoe dat zit weet ik niet, ik ben niet bekend bij deze pool. Als je bijvoorbeeld Ethereum en Decred minet, kan je Ethereum minen in nanopool (dat doe ik). Nanopool werkt op basis van je Ethereum wallet adres. Op zich is dat handig want je adres is je adres waar je heen minet en waar je uiteindelijk ook op uitbetaald krijgt. Geen account nodig, geen poespas. Decred kan je niet naar Nanopool minen, maar die mine ik naar Suprnova. Daar moet je een account maken bijvoorbeeld "user1". Vervolgens log je in met user1 en maak je een worker aan "worker1" (het kan ook zijn dat dit niet hoeft, maar dat dat door middel van wat je in je bat bestand invult automatisch aangemaakt wordt, afhankelijk van de pool)Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:36:
Met CGMiner heb een batch file gemaakt met:
timeout /t 30
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer --scrypt -I 19 --thread-concurrency 21712 -o stratum+tcp://coinotron.com:3334 -u [USER] -p [PASS]
Nu moet ik dus een account aanmaken voor de coinotron pool, mijn Username en Password invullen in de batch, en dan?
Voordat ik me overal ga registeren en vanalles ga proberen wacht ik even op een antwoord
1
2
3
4
| :start timeout 35 EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0xaxxxx9xxx9fdfgggf0cfxxxxxxxx.txxxdderxxx/xxx@live.nl -epsw x -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 -dwal txxxdderxxx.workerxxx -dpsw x -allpools 1 -dbg -1 goto start |
Verwijderd
Bedankt voor je uitleg. Ik ga gewoon eens de nanopool proberen :-)pongthamong schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:17:
Hoi,
Ik zal hieronder je vragen beantwoorden per vraag
[...]
Ja hoor.
[...]
Maakt in principe niet uit. Met Nvidia kaarten kan je bijvoorbeeld Ethereum minen of zCash of Monero of Dash of Decred. Ethereum minet over het algemeen wat beter met AMD kaarten en zCash over het algemeen wat beter met Nvidia kaarten. Waarom? Ja beetje technisch, exact weet ik het niet zal te maken hebben met het algoritme.
[...]
Ik spreek nu uit ervaring over het minen in een pool. Als je in een pool minet (bijvoorbeeld nanopool, waar ik in zit) dan los je met z'n allen een block op. Als je in een solo pool zit dan ga jij in je eentje een block proberen op te lossen. In een pool zie je dat je steeds shares verstuurd. Op het moment dat je een share verstuurd draag jij een beetje bij aan de oplossing van het block. Uiteindelijk wordt je beloond. Nu is het niet direct zo dat hoe meer shares je oplost hoe meer je beloond wordt, daar zit ook nog een stukje moeilijkheidsgraad aan vast en dat is afhankelijk van hoe krachtig je GPU is. In theorie zou het kunnen dat je met een GeForce 1080 en GeForce 1060 ongeveer evenveel shares haalt en dat je toch met de GeForce meer "coin" krijgt. Coin is dan even afhankelijk van wat je minet. Dat zal dan komen omdat je GeForce 1080 krachtiger is en op een andere moeilijkheidsgraad de berekening aan het oplossen is waardoor je meer reward krijgt. Hoe dat zit in een solo pool weet ik niet, in een solo pool ga je in je eentje proberen een berekening van heel block op te lossen en dan kan het volgens mij wel een paar weken duren voordat je beloond wordt (misschien wel een maand). Op het moment dat je een share verstuurd naar je pool heb je een deel opgelost en daarvoor wordt je meestal binnen een uur beloond. In je account op je pool (vaak je wallet adres) zie je dan dat je bijvoorbeeld 0.00002345 coin hebt. Als je op dat moment je PC uitzet blijf je dat aantal houden. Vaak is het wel zo pools pas uitbetalen vanaf 0.05 of 0.1 beetje afhankelijk van de coin die je minet.
[...]
Hoe dat zit weet ik niet, ik ben niet bekend bij deze pool. Als je bijvoorbeeld Ethereum en Decred minet, kan je Ethereum minen in nanopool (dat doe ik). Nanopool werkt op basis van je Ethereum wallet adres. Op zich is dat handig want je adres is je adres waar je heen minet en waar je uiteindelijk ook op uitbetaald krijgt. Geen account nodig, geen poespas. Decred kan je niet naar Nanopool minen, maar die mine ik naar Suprnova. Daar moet je een account maken bijvoorbeeld "user1". Vervolgens log je in met user1 en maak je een worker aan "worker1" (het kan ook zijn dat dit niet hoeft, maar dat dat door middel van wat je in je bat bestand invult automatisch aangemaakt wordt, afhankelijk van de pool)
Een .bat bestand voor Ethereum + Decred ziet er dan bijvoorbeeld zo uit bij mij:
code:
1 2 3 4 :start timeout 35 EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0xaxxxx9xxx9fdfgggf0cfxxxxxxxx.txxxdderxxx/xxx@live.nl -epsw x -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 -dwal txxxdderxxx.workerxxx -dpsw x -allpools 1 -dbg -1 goto start
De 0xa... is mijn wallet, txxxdderxxx is mijn "rig" naam en xxx@live.nl is mijn mailadres. Op basis daarvan kan je ook je payout aanpassen bij nanopool. Bij suprnova mine ik naar een account txxxdderxxx en de worker heet workerxxx.Bij suprnova kan je dan aanvullend een Decred wallet (want dit voorbeeld gaat over Decred) invullen waar je naar wil uitbetalen.
EDIT:
Ik wil je helemaal niet pushen naar nanopool/ suprnova hoor, maar dat is mijn referentie en daarvan weet ik zeker dat het zo werkt, ik doe dat al een paar maanden namelijk
Dan moet je ethermine gebruiken en niet nanopool. Ethermine zul je meer rewards krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:36:
[...]
Bedankt voor je uitleg. Ik ga gewoon eens de nanopool proberen :-)
Als ik het goed begrijp heb ik een wallet nodig;
MyEtherWallet.com (?)
Beetje vreemd hoor, daar vraagt het meteen om een wachtwoord..Of ben ik dan te voorzichtig?
En de nanopool ;
https://nanopool.org/
Samen met Claymore Dualminer (krijg een virusmelding bij het downloaden?).
Bij de config generator kun je twee algoritmes invullen, is dit op basis van iets wat je zelf maakt, bijv. een "wachtwoord" met Keepass? Ik neem aan dat deze config generator de Batch file maakt die jij bijv. hebt gelinkt?
Ik vraag me af in hoeverre ik bijv. als workername iets simpels als "Innersteps" zou kunnen pakken of dat dit een bijna niet te kraken belachelijk gebeuren moet zijn
[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 17-08-2017 17:41 ]
[ Voor 59% gewijzigd door poNgz0r op 17-08-2017 18:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Okido, dankjewel! Ik kreeg het idee dat ik ergens voor op mijn vingers werd getikt. De laptop stond inderdaad lichtjes overgeclockt.pongthamong schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:41:
Ja rejected zie je liever niet. Als je dat heel vaak ziet dan is er iets met je videokaart vermoedelijk. Te ver overgeclockt bijvoorbeeld.
De devfee, is omdat deze manier niet gratis is. Je minet 1% voor de developer hiervan, in dit geval claymore. De ethminer is wel gratis van genoil, maar zelfs met de 1% en de hogere hashrate van deze miner verdien je meer. Hoeveel je met die hashrate verdient weet ik niet exact, als je bij nanopool je statistieken volgt kan je ongeveer na 6 uur onder het tabje calculator zien wat je per maand zou kunnen verdienen
1
2
3
4
5
| :start timeout 35 EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0xaxxxx9xxx9fdfgggf0cfxxxxxxxx.txxxdderxxx/xxx@live.nl -epsw x -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 -dwal txxxdderxxx.workerxxx -dpsw x -allpools 1 -dbg -1 goto start |
1
2
3
4
5
| :start timeout 35 EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0x4bA7c4A37c32aDXXXX.XXX -epsw x -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 -dpsw x -allpools 1 -dbg -1 goto start |
1
2
3
4
| :start timeout 35 EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0x4bA7c4A37c32aDXXXX.XXX -epsw x -allpools 1 -dbg -1 goto start |
[ Voor 47% gewijzigd door poNgz0r op 17-08-2017 20:20 ]
Geen -dcri waarde meegeven is gewoon niet slim, de default is niet optimised voor jouw setup. Dus tenzij je dit elke restart met de hand tuned ben je niet optimaal aan het minen. Start b.v. met -dcri 50 en ramp hem dan elke 3 uur 5 omhoog (met +/- op je keyboard.) Als hij locked/reboot dan weet je dat je te hoog zit. Laatste waarde is dan max stable.pongthamong schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:07:
code:
1 2 3 4 5 :start timeout 35 EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0xaxxxx9xxx9fdfgggf0cfxxxxxxxx.txxxdderxxx/xxx@live.nl -epsw x -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 -dwal txxxdderxxx.workerxxx -dpsw x -allpools 1 -dbg -1 goto start
Verwijderd
http://whattomine.com/Mathadon schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:46:
korte vraag: ik heb nu een mining rig van 6x rx470 en haal 151 MH/s voor het minen van Ethereum. Ik gebruik claymore software.
Mijn vraag: wat is op dit moment de meest gunstige munt om daarnaast als dual mining te gebruiken? en waarom?
Daar heb ik al gekeken, maar wordt er niet wijzer uit, want ik weet niet van te voren wat mijn hashrate wordt voor de 2e munt.
Verwijderd
Ik gebruik Nicehash miner, eigenlijk vooral omdat het erg makkelijk is. Ik heb ook ETH gemined, maar dat levert me nog steeds minder op dan nicehash, zelfs al moet je daarvoor kleine fees betalen.Mathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:01:
[...]
Daar heb ik al gekeken, maar wordt er niet wijzer uit, want ik weet niet van te voren wat mijn hashrate wordt voor de 2e munt.
Wat heb jijzelf bijvoorbeeld gekozen en waarom?
Nicehash ziet er erg interessant uit. Ik kan dan gewoon hun eigen mining software gebruiken dus geen Claymore? dus dan betaal je ook geen 1% dev-fee en 1% pool-fee, klopt dat?Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:06:
[...]
Ik gebruik Nicehash miner, eigenlijk vooral omdat het erg makkelijk is. Ik heb ook ETH gemined, maar dat levert me nog steeds minder op dan nicehash, zelfs al moet je daarvoor kleine fees betalen.
Omdat ethermine veel meer hashes bevat, veel meer blocks vind, veel vaker rewards uitbetaald.pongthamong schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:22:
Dat is niet waar, ik heb ethminer van genoil vergeleken met die van claymore en bij claymore heb in inclusief dual mining een hogere hashrate dan met de ethminer van genoil.
Waarop baseer jij dat @LopendeVogel
@Verwijderd die config generator is een beetje wazig ik wil je wel een werkend bat bestand sturen hoor. Je mining rig naam maakt niks uit, het is gewoon een naampje voor je rig. Je kan idd via dat adres een wallet maken, je kan ook via jaxx een wallet maken of die op een exchange. Aan jou zelf de keuze wat jij fijn vindt en waar jij denkt dat je coins veilig zijn
Ethermine is inderdaad een pool (grote versie van nanopool)pongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:51:
Ethermine is een pool of een applicatie in dit geval? Om misverstanden te voorkomen
[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 18-08-2017 07:54 ]
Ik mine ook voor nicehash hoor, uitbetaling is hoger. Om antwoord te geven op je vraag, ja en nee. Je kan claymore gebruiken en deze verwijzen naar de nicehash servers, dat doe ik. Ze hebben ook eigen software, maar ze gebruiken ook 3rd party zoals claymore bijvoorbeeld. In die 2.0.x.x miner zit dat allemaal inbegrepen. Dat is wat ik eigenlijk eerder bedoelde toen ik @LopendeVogel om informatie vroeg.Mathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:34:
[...]
Nicehash ziet er erg interessant uit. Ik kan dan gewoon hun eigen mining software gebruiken dus geen Claymore? dus dan betaal je ook geen 1% dev-fee en 1% pool-fee, klopt dat?
- Nadeel van nicehash: 2x fee betalen zodra claymore draait.pongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:01:
[...]
Ik mine ook voor nicehash hoor, uitbetaling is hoger. Om antwoord te geven op je vraag, ja en nee. Je kan claymore gebruiken en deze verwijzen naar de nicehash servers, dat doe ik. Ze hebben ook eigen software, maar ze gebruiken ook 3rd party zoals claymore bijvoorbeeld. In die 2.0.x.x miner zit dat allemaal inbegrepen. Dat is wat ik eigenlijk eerder bedoelde toen ik @LopendeVogel om informatie vroeg.
De nicehash miner van ethereum, is volgens mij gewoon de genoil miner (nvidia kaarten) en als je amd gebruikt krijg je volgens mij claymore voorgeschoteld. Dan zit je sowieso toch nog aan die devfee fast. Daarentegen is de claymore miner dusdanig geoptimaliseerd dat die 1% niet meer uitmaakt. Ik heb een tijd gespeeld met devfee uitzetten en aanzetten.
Standaard haal ik per kaart 30mhs. Als ik de devfee uitzet haal ik 28mhs, dat is ingebouwd dat de software dan 1-2% miner snel gaat. Persoonlijk vind ik het dan de moeite niet om met een andere miner aan de slag te gaan. Tenzij je echt weigert om die fee te betalen.
De fee van de pool ontloop je wel die is vaak ook 1-2%. Daarentegen heb je wel weer een nicehash fee als je laat uitbetalen.
Het heft elkaar allemaal op naar mijn mening.
- Je betaald bij een pool ook 2 keer fee met claymore, daar zit geen verschil in.LopendeVogel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:10:
- Nadeel van nicehash: 2x fee betalen zodra claymore draait.
- Altijd maar afwachten welke koers ze hanteren met het omzetten naar BTC (valt uiteraard nadelig uit voor de gebruiker, voordelig voor nicehash)
- Je kan geen coins sparen en die op een later tijdstip voor bijv 2x zoveel winst te verkopen.
- Ik gebruik eigenlijk de tool van Nicehash om de benchmarks te bepalen bij bijvoorbeeld een nieuwe rig. Stel ik ga minen met GeForce 1080's of met de Vega dan laat ik die tool even een precise benchmark om te kijken welk algoritme voordelig is en dat ga ik dan minen met die kaart. Bijvoorbeeld Equihash = ZCash onder andereLopendeVogel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:10:
Tools van nicehash en minergate (bij minergate wordt het niet omgezet naar BTC) etc zijn leuk indien je gewoon iets van BTC saldo wilt zien na een weekje minen. Niet om leuke winst te maken. Daarnaast is het een GUI tool, niks mis mee, maar daar betaal je wel voor. 2 muisklikken en je bent aan het minen wat natuurlijk wel een voordeel is. Je hoeft er geen kennis voor te hebben, maar daar pakken ze je uiteraard wel op.
De -dcri vertelt de Claymore miner hoe agressief hij, tussen het minen van currency 1 door, currency 2 moet minen. Het default is een safe 30%. Maar als je b.v. ETH en SIA tegelijk mined dan mine je op 60% letterlijk 2x zo snel SIA zonder enige significante impact op de ETH hash rate.pongthamong schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:21:
Kijk zo leer ik nog eens wat. Alleen met mijn 1060 rig mine ik geen ethereum maar zcash, dan heb ik dit probleem niet. Wat is de -dcri optie eigenlijk, wat doet dat?
1. Je betaald 3x fee, 1x claymore, 1x pool, 1x een grove fee tijdens uitbetalenpongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:01:
[...]
- Je betaald bij een pool ook 2 keer fee met claymore, daar zit geen verschil in.
- Welke koers ze hanteren staat onderaan, die fluctueert inderdaad. Als ik een maand Ether mine zou ik 250 krijgen, als ik een maand via Nicehash mine krijg ik 279, zit toch wel een aardig verschil in
- Geen coins sparen klopt inderdaad, maar dat weet je als je met nicehash begint je krijgt dan gewoon netjes Bitcoins.
[...]
- Ik gebruik eigenlijk de tool van Nicehash om de benchmarks te bepalen bij bijvoorbeeld een nieuwe rig. Stel ik ga minen met GeForce 1080's of met de Vega dan laat ik die tool even een precise benchmark om te kijken welk algoritme voordelig is en dat ga ik dan minen met die kaart. Bijvoorbeeld Equihash = ZCash onder andere
Bij Nicehash betaal je inderdaad een fee van 0.0005 = +/- 1.84 euro. Maar dan nog met een verschil van 29 euro per maand vind ik dat wel de moeite waard. Als claymore een nieuwe versie gebruikt kan je die download en handmatig in je 3rd party tools mapje zetten of je kan wachten op een update. Ik weet ook dat nicehash niet de meest optimale software gebruikt daarom gebruik ik zelf claymore maar mine ik naar mijn account van nicehash. Datzelfde doe ik met Zcash. Nicehash had of heeft misschien nog steeds wel een verouderde miner de excavator voor nvidia kaarten bijvoorbeeld. Daarom gebruikte ik toen zelf de Zec miner van EWBF en daar had je ook zomaar een paar honderd sol verschil in. Wat ik nu een tijdje doe is, ik pak een algorimte waar ik snel coins mee kan minen, die laat ik uitbetalen in bitcoin via nicehash. En via de exchange zet ik mijn bitcoins om in de coin die ik wil tegen een voordelige koers.LopendeVogel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:15:
[...]
1. Je betaald 3x fee, 1x claymore, 1x pool, 1x een grove fee tijdens uitbetalen
2. Als jij nu een maand Ethereum gaat minen, dan weet je helemaal niet hoeveel dat over een maand is. Indien dat wel zo is dan kan je beter stoppen met minen en mensen vertellen welke coin ze moeten kopen zodat ze over een maand met pensioen kunnen. Hiermee bedoel i kdus uiteraard: Ethereum is een leuk stijgende coin waar je niet van profiteert bij nicehash, niet op de manier waarom vrijwel elke grote miner het via ethermine of nanopool zou doen.
3. Klopt, dat is het enige gemak: je hoeft niks met exchanges en winst optimalisatie te doen, je krijgt wat ze je geven.
4. voor benchmarken kan je het uiteraard proberen, deze vallen standaard lager uit en dat is ook alweer zo zonden. Geen ''echte'' optimalisaties, niks is er van toepassing.
Indien claymore nu met een nieuwe versie komt dan download ik die nu en gebruik i kdie nu en maak ik nu gebruik van alle voordelen, hoe zit dit bij nicehash? Wachten totdat hun eens met een update komen met de nieuwe versie?
Over dit gebied, volgens mij download en slaat nicehash in een bepaalde map alle miners op, hier zou je vermoedelijk de nicehash ''versie'' kunnen vervangen voor de nieuwste claymore. Of dit werkt weet ik niet.
En is dual mining ook minder winstgevend dan NiceHash? Ik dual mine ETH + DCR.pongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:24:
[...]
Bij Nicehash betaal je inderdaad een fee van 0.0005 = +/- 1.84 euro. Maar dan nog met een verschil van 29 euro per maand vind ik dat wel de moeite waard. Als claymore een nieuwe versie gebruikt kan je die download en handmatig in je 3rd party tools mapje zetten of je kan wachten op een update. Ik weet ook dat nicehash niet de meest optimale software gebruikt daarom gebruik ik zelf claymore maar mine ik naar mijn account van nicehash. Datzelfde doe ik met Zcash. Nicehash had of heeft misschien nog steeds wel een verouderde miner de excavator voor nvidia kaarten bijvoorbeeld. Daarom gebruikte ik toen zelf de Zec miner van EWBF en daar had je ook zomaar een paar honderd sol verschil in. Wat ik nu een tijdje doe is, ik pak een algorimte waar ik snel coins mee kan minen, die laat ik uitbetalen in bitcoin via nicehash. En via de exchange zet ik mijn bitcoins om in de coin die ik wil tegen een voordelige koers.
Ik noem maar wat bitcoin is gestegen naar 3800. En zcash dropt van 180 naar 170 dan probeer ik op dat moment zcash te kopen van mn bitcoins. Het blijft toch een beetje spelen met de koers, wel interessant
Tja weet ik niet zo goed, je kan ook dual minen naar Nicehash. DCR is een coin waar je niet zo heel veel mee kunt volgens mij. Dat moet je dan weer verkopen via poloniex of changelly en daar zitten ook weer fee aan. 1 DCR is geloof ik iets van 0.04 ethereum. En met een beetje setup mine je 0.04 ethereum in een dag en 1 DCR duurt een klein weekje, dus of het echt loont, ik betwijfel dat. Misschien kan je wel beter solo minen heb je net dat beetje hashrate meer en geen gedoe met DCR coin omzetten. Maar dit zijn speculaties ik heb er niet echt uitgebreid mee getest. Daarnaast kan je ook nog SiaCoin mine of Pascal en daar heb ik al helemaal geen statistieken vanMathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:28:
[...]
En is dual mining ook minder winstgevend dan NiceHash? Ik dual mine ETH + DCR.
Volgens mijn calculator mine ik 1.060823 ETH en 2.485153 DCR per maand met 6x RX470 4GBpongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Tja weet ik niet zo goed, je kan ook dual minen naar Nicehash. DCR is een coin waar je niet zo heel veel mee kunt volgens mij. Dat moet je dan weer verkopen via poloniex of changelly en daar zitten ook weer fee aan. 1 DCR is geloof ik iets van 0.04 ethereum. En met een beetje setup mine je 0.04 ethereum in een dag en 1 DCR duurt een klein weekje, dus of het echt loont, ik betwijfel dat. Misschien kan je wel beter solo minen heb je net dat beetje hashrate meer en geen gedoe met DCR coin omzetten. Maar dit zijn speculaties ik heb er niet echt uitgebreid mee getest. Daarnaast kan je ook nog SiaCoin mine of Pascal en daar heb ik al helemaal geen statistieken van
Als ik zonder DCR mine, komt mijn MH/s ongeveer 0,5 lager te liggen. Dus zonder DCR: 150,5 MH/s en met DCR 150 MH/spongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:42:
via https://changelly.com/ is 2.5 DCR ongeveer 0.199 ETH. Je zou eens kunnen kijken als je geen DCR minet of je dan in een maand meer dan 0.199 ETH erbij minet?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 10:18 ]
PSN: Eczeem
Verwijderd
Staat idd niet aangegeven. Het is sowieso weinig informatie voor een dure setup.Dooiedibbes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:19:
Ik zit erover na te denken om een rig bij Arctic Secrets aan te schaffen met 1060's
Nu vraag ik me alleen af of iemand hier weet welk 1060's hier inzitten (MSI/Giga etc)
Alvast dank
Probeer eens zonder stratum, dus bijvoorbeeld dit:Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:17:
Met DCR heb ik het probleem dat alle shares rejecten. CPU / GPU zijn niet overglockt.
:start
timeout 35
EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0x4bA7c4A37c32aXXXX6.XXXXs -epsw x
-dpool stratum+tcp://start.suprnova.cc:2207 -dwal bXXXXXXXXUd.RXXXXX -dpsw x -allpools 1 -dbg -1
goto start
Doe ik iets fout?
Suprnova stratum heb ik overgenomen als advies.
-dpool dcr.suprnova.cc:3252 -dwal account.worker -dpsw x -allpools 1
Ja je pool klopt niet, dat is ook niet wat ik in mijn voorbeeld aan je geven had:Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:17:
Met DCR heb ik het probleem dat alle shares rejecten. CPU / GPU zijn niet overglockt.
:start
timeout 35
EthDcrMiner64.exe -epool eth-eu1.nanopool.org:9999 -ewal 0x4bA7c4A37c32aXXXX6.XXXXs -epsw x
-dpool stratum+tcp://start.suprnova.cc:2207 -dwal bXXXXXXXXUd.RXXXXX -dpsw x -allpools 1 -dbg -1
goto start
Doe ik iets fout?
Suprnova stratum heb ik overgenomen als advies.
1
| -dpool stratum+tcp://start.suprnova.cc:2207 |
1
| -dpool stratum+tcp://dcr.suprnova.cc:3252 |
1
2
| Claymore command for merged ETH + DCR: ethdcrminer64.exe -epool eth.suprnova.cc:5000 -ewal suprnova.1 -epsw x -esm 3 -dpool dcr.suprnova.cc:3252 -dwal suprnova.1 -dpsw x -allpools 1 |
[ Voor 23% gewijzigd door poNgz0r op 18-08-2017 10:36 ]
Eens, heb stiekem al een paar keer met ze aan de lijn gezeten nu ook via de livechat alleen krijg ik nu te horen dat ze special gemodde 1060's gebruiken. Hoop niet die pure mining kaarten want die hebben weinig doorverkoop waarde..Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:24:
[...]
Staat idd niet aangegeven. Het is sowieso weinig informatie voor een dure setup.
Voor ruim 7200 euro wil je toch exact weten wat je aanschaft? Misschien kun je ze even bellen:
+31 (0)46 460 0222
Dat zijn die kaarten zonder output, zou het niet kopen. Zodra je niet meer kan minen met die kaarten kan je ze weggooien. Just my 50 cents...Dooiedibbes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:36:
[...]
Eens, heb stiekem al een paar keer met ze aan de lijn gezeten nu ook via de livechat alleen krijg ik nu te horen dat ze special gemodde 1060's gebruiken. Hoop niet die pure mining kaarten want die hebben weinig doorverkoop waarde..
Ja na wat lezen zie ik inderdaad dat het om die kaarten gaat. Jammer.Dooiedibbes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:36:
[...]
Eens, heb stiekem al een paar keer met ze aan de lijn gezeten nu ook via de livechat alleen krijg ik nu te horen dat ze special gemodde 1060's gebruiken. Hoop niet die pure mining kaarten want die hebben weinig doorverkoop waarde..
Wat is concreet "op korte termijn" ?pongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:40:
Wat ik begrijp is dat je Ethereum sowieso op korte termijn al niet meer kan minen vanwege de POS.
Denk dat tegen de tijd dat de DAG file zo groot is dat je het niet meer met 4gig kaarten aankan we al in PoS.pongthamong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:03:
Oh daar zal ik me dan geen zorgen om maken, je kan je beter zorgen maken dat de DAG size zo groot wordt dat je kaarten het niet meer aankunnen
De 4GB DAG word ook pas verwacht in September 2018 dus we kunnen nog even...Dooiedibbes schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:05:
[...]
Denk dat tegen de tijd dat de DAG file zo groot is dat je het niet meer met 4gig kaarten aankan we al in PoS.
Andere munten gebruiken volgens mij geen DAG file dus die kunnen dan nog naar hartelust gemined worden
En hoelang blijft deze op 4GB DAG? of bedoel je, dan wordt ie groter dan 4GB en heb je niks meer aan je 4GB kaarten?JannyWooWoo schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:10:
[...]
De 4GB DAG word ook pas verwacht in September 2018 dus we kunnen nog even...
Hij blijft niet op 4GB precies, zoals @pongthamong al zei zie je op Nanopool een counter. Elke epoch word de DAG een klein stukje groter. Nu in Epoch #139 is de DAG zo'n 2.2GB als ik me goed herinner.Mathadon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
En hoelang blijft deze op 4GB DAG? of bedoel je, dan wordt ie groter dan 4GB en heb je niks meer aan je 4GB kaarten?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq