Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel2 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:27:
[...]

Heeft iemand de source code? Die miner is meer een lening en per dag betalen ze je rente meer is het NIET! heb je link van de pool? Wil effe iets testen.....
Dat minen was gedurende die 5 dagen durende PoW-fase. Ik zat eerst op http://pool.paycoin.com/ en toen werd het ineens afgsloten met het bericht dat je nu nog steeds ziet. Leuk :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 01:59
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Dat minen was gedurende die 5 dagen durende PoW-fase. Ik zat eerst op http://pool.paycoin.com/ en toen werd het ineens afgsloten met het bericht dat je nu nog steeds ziet. Leuk :-/
heel veel miningpool hebben database problemen! Alleen weet niet wat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wafflepool heeft ook die database probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:23:
wafflepool heeft ook die database probleem
of zijn gewoon met de btc weg gelopen ....... Zo lang een database probleem is gewoon KNAP te noemen! Terug naar school anders met die mensen die het hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ook het eerste waar ik aan dacht
btc lijkt weer wat te gaan stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
weeet iemand of mpos een update heeft doorgevoerd de laatste tijd???? Trademybit is opgehouden waffepool opgehouden en allebei database probleem! Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat nog profitable, wafflepool & trademybit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Is het minen met BTC nog waard?
Nergens lees ik nog dat GPU minen het waard is, en aangezien er nog mensen producten verkopen voor PCI-risers omdat ze restpartijen overhebben omdat ze teveel hebben ingekocht maar het niet waard is???, en dat je beter als nog redelijk wat geld wilt verdienen het via ASIC miners moet doen ???

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 09-01-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mine nu al 2 maanden startcoin. Heb er ondertussen ook wat zilveren max & start cryptobullions mee gekocht. M'n bestelling is gepland voor levering ergens begin februari. De rest had ik verkocht tijdens een pump ook voor zo'n 423£ en daarna teruggekocht voor 96£ :-)
Er valt dus af en toe wel aan te verdienen.

Bij Paycoin zit ik met verlies (stroomkosten, geen BTC en geen START).
De pool (pool.paycoin.com) heeft me nog steeds niet uitbetaald en die schamele 1.17 XPY die ik via faucets hebt, krijg ik niet uit m'n wallet. Maar als alles wel was gelukt, was dat ook mooi geweest. Zowel ASIC als GPUs zaten erop. Als die Josh Garza zich ook aan zijn woord hield, had je 20$ per XPY kunnen hebben. Een weekje minen een 2000$ winst? Dat is toch echt ongezien de laatste tijd. Die GAWminers hebben niks op orde. De FUD en scam claims zijn terecht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik las laatst wat over minen in cloud, het break even point ligt wel erg lang weg bij deze websites of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
heeft iemand weer werkend mooncoin wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ging voor de grap (omdat het kan) eens een cudaminer compilen voor Linux. Ging een dagje guldencoin minen met mijn GeForce 660Ti.

Na een dag dacht ik: Wat? Ik heb al 4992 guldencoins, dat is €5 euro waard en dat kostte maar €2,50 aan electriciteit!

Maar ik vergat in mijn optimisme dat die punt in 4.992 een komma was, en dat ik dus ~5 guldencoins heb. Dat is nog niet eens één eurocent! Complete energieverspilling dus.

Het verschil tussen mijn hashrate (240 kH/s) en die van de groten is zelfs voor zo'n relatief onbekende coin zo groot, zelfs met een nieuwe videokaart zoals de GeForce 970 heeft minen echt geen zin, of wel?

edit:

Oh dit topic is relatief oud. Is er ergens een nieuwer topic waar ik moet zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 07-11-2015 15:46 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoogdagen der altcoin zijn allang voorbij. Die markt is oververzadigd geraakt en het enige wat nog mogelijk was, was zo snel mogelijk solominen, een paar blocks binnenhalen en direct op een exchange dumpen. Nu moet je er zelfs niet meer aan beginnen. Je geraakt gewoon niet uit de kosten. Gewoon wat BTC kopen en de golven van de exchange volgen om te verdienen.
Meer valt er niet te doen tegenwoordig en al helemaal niet bij alts. Dank hierbij de vele scammers & script-kiddies die altcoin-generators hebben gemaakt zodat jan-met-de-pet een waardeloze shitcoin met zijn naam kon genereren (al dan niet tegen betaling in BTC).

Guldencoin moet je niet meer minen met je GPU, want er bestaan allang Scrypt-asics die het sneller en efficiënter afhandelen. Jouw 240 khs word al onderuit gehaald door de eerste generatie gridseed: 330khs voor 60W verbruik. Ik had destijds R9 280X kaarten draaien, maar begin 2014 gestopt ermee omdat ik nog maar amper iets verdiende en break-even is niet meer de moeite om je materiaal te laten versluiten. Idem met de antminers voor BTC. M'n stroomfactuur was ver boven de 2000 EUR gelopen.

Check eens op http://www.coinwarz.com/calculators om te kijken hoeveel verlies je zou draaien met je 660 of 970. Er was trouwens een el-cheapo nvidia die redelijke hashrates behaalde en energie-efficiënter was dan ATI.

Van guldencoin heb ik solo een paar blocks kunnen vinden... Ik hou m'n bag gewoon bij totdat het misschien ooit interessanter wordt qua waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Petje72 schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:43:
Win een 150+ GHs miner !

https://bitcointalk.org/index.php?topic=859182.0

Je hoeft niets in te leggen en of te investeren, gewoon minen in een pool
Verander dat maar naar 90+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:04:
De hoogdagen der altcoin zijn allang voorbij. Die markt is oververzadigd geraakt en het enige wat nog mogelijk was, was zo snel mogelijk solominen, een paar blocks binnenhalen en direct op een exchange dumpen. Nu moet je er zelfs niet meer aan beginnen. Je geraakt gewoon niet uit de kosten. Gewoon wat BTC kopen en de golven van de exchange volgen om te verdienen.
Meer valt er niet te doen tegenwoordig en al helemaal niet bij alts. Dank hierbij de vele scammers & script-kiddies die altcoin-generators hebben gemaakt zodat jan-met-de-pet een waardeloze shitcoin met zijn naam kon genereren (al dan niet tegen betaling in BTC).

Guldencoin moet je niet meer minen met je GPU, want er bestaan allang Scrypt-asics die het sneller en efficiënter afhandelen. Jouw 240 khs word al onderuit gehaald door de eerste generatie gridseed: 330khs voor 60W verbruik. Ik had destijds R9 280X kaarten draaien, maar begin 2014 gestopt ermee omdat ik nog maar amper iets verdiende en break-even is niet meer de moeite om je materiaal te laten versluiten. Idem met de antminers voor BTC. M'n stroomfactuur was ver boven de 2000 EUR gelopen.

Check eens op http://www.coinwarz.com/calculators om te kijken hoeveel verlies je zou draaien met je 660 of 970. Er was trouwens een el-cheapo nvidia die redelijke hashrates behaalde en energie-efficiënter was dan ATI.

Van guldencoin heb ik solo een paar blocks kunnen vinden... Ik hou m'n bag gewoon bij totdat het misschien ooit interessanter wordt qua waarde.
Ken jij misschien een lijst met hashrates voor meer recente videokaarten? de mijne staat er niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benja1 schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:18:
[...]

Ken jij misschien een lijst met hashrates voor meer recente videokaarten? de mijne staat er niet tussen...
Hierzo. Het gaat dan wel enkel over Scrypt-based altcoins (zoals Litecoin, Feathercoin, Guldencoin,...)
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Voor Scrypt-N/X11/X13/X15/Fresh etc zul je elders moeten zoeken zoals op oa bitcointalk.org Zeker omdat je specifieke instellingen moet gebruiken voor een aantal van die hashing algoritmes.

POS coins kun je niet minen op die manier. Daar moet je al een zeker bedrag in bezit voor hebben en onaangeroerd laten in je wallet om aan proof-of-stake "mining" te kunnen meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:14:
[...]

Hierzo. Het gaat dan wel enkel over Scrypt-based altcoins (zoals Litecoin, Feathercoin, Guldencoin,...)
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Voor Scrypt-N/X11/X13/X15/Fresh etc zul je elders moeten zoeken zoals op oa bitcointalk.org Zeker omdat je specifieke instellingen moet gebruiken voor een aantal van die hashing algoritmes.

POS coins kun je niet minen op die manier. Daar moet je al een zeker bedrag in bezit voor hebben en onaangeroerd laten in je wallet om aan proof-of-stake "mining" te kunnen meedoen.
Aangezien dat mijn kaart die relatief nieuw is (deze zomer nog) hier ook nog niet bijstaat en een rebrand is van de r9 270 (het is een r7 370) denk ik dat ik ervan uit kan gaan dat ik ongeveer 450khs/s kan halen?

En zou het ook winstgevend kunnen zijn?

Je kan denk ik wel zien dat ik een beginner ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik je zwaar zal teleurstellen, maar je bent twee à drie jaar te laat om er nog aan te beginnen. Je zult enkel maar verlies lijden: de eventuele aankoopkosten van de hardware die je moet terugverdienen en de energieprijs. Ik zal met meerdere MSI R9 280X'en die Scrypt tegen 730-750 khs deden mits zwaar zitten tunen. Zelfs met een zelfgemaakte firmware hack om het verbruik naar beneden te halen, ben ik er begin 2014 mee gestopt. M'n sha256 asics had ik iets langer laten draaien, maar ook die dreigden verlieslatend te worden door stijgende energieprijs, alsmaar stijgende difficulty en dalende Bitcoin prijs.

Af en toe komt er nog wel eens een nieuwe altcoin uit die je zou kunnen minen, maar de hoogdagen zijn lang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benja1
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:00:
Ik vrees dat ik je zwaar zal teleurstellen, maar je bent twee à drie jaar te laat om er nog aan te beginnen. Je zult enkel maar verlies lijden: de eventuele aankoopkosten van de hardware die je moet terugverdienen en de energieprijs. Ik zal met meerdere MSI R9 280X'en die Scrypt tegen 730-750 khs deden mits zwaar zitten tunen. Zelfs met een zelfgemaakte firmware hack om het verbruik naar beneden te halen, ben ik er begin 2014 mee gestopt. M'n sha256 asics had ik iets langer laten draaien, maar ook die dreigden verlieslatend te worden door stijgende energieprijs, alsmaar stijgende difficulty en dalende Bitcoin prijs.

Af en toe komt er nog wel eens een nieuwe altcoin uit die je zou kunnen minen, maar de hoogdagen zijn lang voorbij.
Zou het kunnen dat een coin zijn prijs de hoogte in zal schieten zoals bij de bitcoin (die het denk ik te danken had aan zijn media-aandacht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel een paar altcoins die potentiële hoogvliegers zijn, zoals bijvoorbeeld Blackcoin (BLK), die niet stilstaat met inovaties, maar sinds het ontstaan van die coin, volgt ze toch min of de trend op de markten die alle altcoins gemeen hebben. Er kan ook altijd manipulatie zijn waardoor de prijs ineens fors stijgt en dan datzelfde uur nog volledig in mekaar stort. Als je op zo'n moment duur kunt verkopen, heb je geluk.

Dit is bijvoorbeeld het koersverloop van respectievelijk Blackcoin, Mineralscoin en Whitecoin.
BLK is dus één van de populaire altcoins. Mineralscoins is eentje die door de developers werd achtergelaten nadat ze hun winst hadden genomen en waar ik nu in m'n eentje aan zit te sleutelen (hetgeen erg moeilijk is voor mij, maar heel leerrijk). Whitecoin is er eentje met een schandaal van hidden premine en fraude, die door een mede-tweaker is overgenomen.

BLK is vandaag zo'n 6565 Satoshi waard.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FWWjcQv.jpg

Mineralscoin stagneerd nu al een tijdje aan 113 Satoshi, maar het tradingvolume is minder dan 0.1 BTC waard.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vNYNiUd.jpg

Whitecoin zit momenteel op 38 Satoshi.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JreTbpq.jpg

Zoals je ziet hebben die grafieken wel een gemeenschappelijke trend. Geen enkele altcoin ontsnapt eraan.

Geen enkele van die coins kun je nog minen, ze zijn in POS-phase. BLK kun je minen via een omweg: andere altcoins minen en ze betalen je uit in BLK door deze op te kopen via exchanges.

113 en 38 Satoshi is dus quasi niks waard. We hopen dat we in de toekomst met iets kunnen komen dat aantrekkelijk wordt voor investeerders en gebruikers, maar het is een enorm competitief wereldje waar vallen of staan soms niet eens afhankelijk is van je kunnen of innovatie, maar gewoon door marktmanipulatie door whales of ouderwets trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:57
Ik weet dat dit topic al aardig oud is maar momenteel wordt Ethereum erg populair en is het weer rendabel te gaan GPU Minen.
Daarom vroeg ik me af of iemand tip's heeft betreffende huidige hardware.

Momenteel ben ik aan het kijken een rig aan te schaffen welke ook andere server taken gaat handelen (Hyper-V) dus iets duurder uitpakt dat een simpel MOBO + wat RAM en een simple CPU.

Zie hier mijn schaamteloze crosspost:
ReTechNL schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:26:
Heren,

Ik zit al een paar jaar met het idee een thuis server aan te schaffen welke kan virtualiseren met Hyper-V of VMware ESXi.
Tevens ben ik momenteel aan het kijken naar Ethereum Mining (soort van bitcoin/litecoin).
Echter zat ik te denken kan ik deze 2 niet combineren en zo op den duur mijn investering terug verdienen + alle voordelen van virtualisatie te genieten. Want een GPU miner heeft nou niet erg hoge specs nodig op de GPU's na. Dit zou volgens mijn berekeningen zich volledig hebben terug verdient op den duur in crypto currency.

En mijn terug verdien model is gebaseerd op de volgende pagina:
https://www.cryptocompare...pushack/gpushack-r9-280x/
Het doel is uiteindelijk 3GPU's te laten minen.

Ik zoek een?
Thuis server / Crypto miner

Wat is je budget?
ongeveer 750 euro
Dit is met 1 gpu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
VM's:
  • Sonarr
  • Windows Server 2012 R2
  • Windows Server 2016
Kast: Geen (meterkast) voldoende airflow is aanwezig
GPU Risers: http://www.aliexpress.com...er/117455_1710122334.html

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 170,01€ 170,01
1ASRock H97 Anniversary€ 67,95€ 67,95
3Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 150,- (2de hands)€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master V Series V1000€ 171,-€ 171,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 37,-€ 37,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,38€ 89,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,29

Heeft iemand nog tips en/of feedback?
Tevens heb ik een rig op gesteld specifiek alleen voor Mining:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 32,67€ 32,67
max.: 6Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 28,95€ 28,95
1Corsair RM850x€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReTechNL schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:57:
Ik weet dat dit topic al aardig oud is maar momenteel wordt Ethereum erg populair en is het weer rendabel te gaan GPU Minen.
Daarom vroeg ik me af of iemand tip's heeft betreffende huidige hardware.

Momenteel ben ik aan het kijken een rig aan te schaffen welke ook andere server taken gaat handelen (Hyper-V) dus iets duurder uitpakt dat een simpel MOBO + wat RAM en een simple CPU.

Zie hier mijn schaamteloze crosspost:

[...]

Tevens heb ik een rig op gesteld specifiek alleen voor Mining:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 32,67€ 32,67
max.: 6Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 28,95€ 28,95
1Corsair RM850x€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,52
Tegen de tijd dat jij in theorie je rig hebt terugverdient is Ethereum, of welke andere coin naar keuze, allang naar de eeuwige jachtvelden verdwenen.

Zoals je een jaar geleden, en slechts 5 posts ofzo boven je, al kon lezen. Inmiddels ben je al 3-4 jaar te laat om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ook al is dit topic alweer bijna een jaar dood, ik ben toch weer aan het minen.
Tegenwoordig kun je gewoon dingen als NiceHash gebruiken, die hebben een programma waar je in principe alleen je BTC adres hoeft in te voeren, even je hardware moet benchen en dan gaan met die banaan

Hij mined gewoon wat het meest winstgevend is, in mijn geval ligt dat met een i7 6700K op 4.5Ghz en een GTX970 op 1600Mhz core op ongeveer 1.20$ per dag. Mijn laptop (i5 6300HQ en een 960M) doet ongeveer 40 cent per dag.

Ja, stroom, maar na wat voorzichtige calculaties is er toch aardig wat winst te behalen. Zo trekt mijn laptop maximaal 120W, maar dat bereikt hij bij lange na niet. Het zit meer rond de 70 á 80W. Laten we voor de gein 80W zeggen. 0.08 * 24 is 1.92kWh per dag. Tegenwoordig met 16 of 18 cent per kWh of wat is het toch een 'winst' van ongeveer 10 cent. De main PC heb ik sowieso altijd aan staan, paar tweaks hier en daar en het verbruik zal zo rond de 200W liggen.

Natuurlijk is mijn hardware niet baanbrekend. Een paar jaar terug had ik nog een dedicated mining rig draaien met 4X HD7850, maar dat werd sinds de FPGA's natuurlijk ook een beetje obsolete. Je kon wel winst gaan proberen te maken door iedere dag uren en uren bezig te zijn met het zoeken naar de launchtijd van nieuwe munten. Het hele riedeltje iedere keer compilen en configureren en dan op het juiste moment dumpen had ik geen tijd voor. Ik denk eraan een RX470 te kopen, en die in mijn server te hangen. Undervolten, niet te hard laten lopen. Al trek ik er na een paar maanden 50 euro uit: de kaart is ook nog wat waard :).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-10 18:07

Simii

[u]bold[/u]

Ik heb denk ik wel 15x per jaar de neiging om dan eindelijk een rig op te zetten. Soms sta ik het punt om hardware in huis te halen. Maar eigenlijk kom ik altijd tot dezelfde conclusie: "Minen in Nederland is niet rendabel".

Dat er altcoins zijn daar ben ik bewust van. En dat deze makkelijker minen klopt! De waarde kan ook erg fluctueren (enkele altcoins zijn in de afgelopen jaren belachelijk veel gestegen!).

Maar de reden dat ik altijd het hele project afkap is gekgenoeg niet het stroomverbruik, maar de (ietwat vage) handelsites welke erg moeilijk doen bij het overkopen van je geminde coins.

Bitcoin was voor mij nog begrijpelijk met wallets en tradingsites, welke bijna gelijk werkte als een 'stock exchange'. Toen ik een altcoin wou minen waren er weinig sites waar deze echt verhandeld werden. Bij ether was de currency anders over te dragen (het was een soort contract-dinges).
Door telkens dit soort zaken heb ik altijd nog besloten om er niet aan te beginnen doordat ik in rekening neem dat ik ze (de minder populaire, maar in NL nog rendabele, altcoins) waarschijnlijk met veel moeite verkocht krijg. Tot dat moment draai je namelijk gewoon nog verlies :/

Maarrrr, ik ben wel heel erg benieuwd naar je vooruitgang en hoop natuurlijk dat het goed gaat! :)
Mine je nu voornamelijk 1 coin of doe je er toch veel per week (doordat je NiceHash de coin laat kiezen)?

En wat je zegt klopt, als je hiermee toch iets van je GPU terugverdient is het mooi meegenomen!

cursief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Simii schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:38:
Ik heb denk ik wel 15x per jaar de neiging om dan eindelijk een rig op te zetten. Soms sta ik het punt om hardware in huis te halen. Maar eigenlijk kom ik altijd tot dezelfde conclusie: "Minen in Nederland is niet rendabel".

Dat er altcoins zijn daar ben ik bewust van. En dat deze makkelijker minen klopt! De waarde kan ook erg fluctueren (enkele altcoins zijn in de afgelopen jaren belachelijk veel gestegen!).

Maar de reden dat ik altijd het hele project afkap is gekgenoeg niet het stroomverbruik, maar de (ietwat vage) handelsites welke erg moeilijk doen bij het overkopen van je geminde coins.

Bitcoin was voor mij nog begrijpelijk met wallets en tradingsites, welke bijna gelijk werkte als een 'stock exchange'. Toen ik een altcoin wou minen waren er weinig sites waar deze echt verhandeld werden. Bij ether was de currency anders over te dragen (het was een soort contract-dinges).
Door telkens dit soort zaken heb ik altijd nog besloten om er niet aan te beginnen doordat ik in rekening neem dat ik ze (de minder populaire, maar in NL nog rendabele, altcoins) waarschijnlijk met veel moeite verkocht krijg. Tot dat moment draai je namelijk gewoon nog verlies :/

Maarrrr, ik ben wel heel erg benieuwd naar je vooruitgang en hoop natuurlijk dat het goed gaat! :)
Mine je nu voornamelijk 1 coin of doe je er toch veel per week (doordat je NiceHash de coin laat kiezen)?

En wat je zegt klopt, als je hiermee toch iets van je GPU terugverdient is het mooi meegenomen!
Precies mijn gedachte, de laatste keer dat ik nog serieus gemined heb was in eind 2013 of begin 2014. Met een FX8320 en een 280X, dus dat was compleet onrendabel qua stroom hahaha...

Dat met traden is natuurlijk ook een belangrijk punt, maar dat hebben ze bij Nicehash ook opgelost. Je wordt gewoon altijd uitbetaald in BTC. En dat wekelijks of bij een bepaalde waarde.

Weet je, stroom heb ik nooit hoeven betalen (woon thuis), dus ook al trokken de 7850's mijn 620W voeding compleet vol, financieel was het niet echt een zorg. Ja buiten mijn ouders dan, die opeens een aantal tientjes per maand meer kwijt waren :+.

Daarnaast moet je met 1 heel belangrijk punt rekening houden: in 2011 was 1 BTC ongeveer een tientje waard. De stroom die je toen moest betalen om die BTC te kunnen minen was waarschijnlijk meer dan de waarde. Maar als je de coins een paar jaar bewaard vallen die paar kWh natuurlijk compleet in het niets.
Helaas ben ik destijds vrijwel al mijn coins kwijtgeraakt aan een scammer die een EU groupbuy organiseerde voor USB Block Eruptors en weg liep met tienduizenden euro's ;w (USB ASIC miners, gloedjenieuwe tech, 330Mh/s met 2.5W verbruik, zet dat tegenover 400Mh/s en 150W van 1 HD7850 en je snapt wat ik bedoel :P).

Qua coins:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/c2b923d28e0546eea91ec254eac20fe4.png

Je merkt dat Lyra2REv2 veel meer oplevert (bijvoorbeeld 2.20$ per dag ipv 1.50$ of zo), maar als hij daar na switcht dan gaan de fans in overdrive. Dat algoritme belast de kaart gewoon veel zwaarder, dus meer stroomverbruik, dus je extra inkomsten zijn niet meer zo effectief :P.

Op deze manier (stel ik laat alleen mijn PC minen), haal ik toch ongeveer 30 euro per maand binnen, dat is meer dan ik op een bepaald moment met de HD7850's kreeg :+ De verwachting is dat er begin maart een grote stijging in waarde gaat komen in BTC, omdat een of ander investeringsfonds zich met miljoenen en miljoenen aan BTC gaat bezighouden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Maar is de 'lol' niet juist om een voorraadje altcoins te minen in de hoop dat (at least) één daarvan over 5 jaar tig keer zoveel waard is?

Ik heb nog wat (sha256) ASIC miners staan te verstoffen omdat energieverbruik in Nederland echt een taboe is. Jammer dat ASIC application-specific is, en niet via firmware up te daten naar een coin die geen difficulty van ∞ heeft.

Graag zou ik wat zonnepanelen hebben puur voor deze miners, omdat ik het uit idealistisch oogpunt erg grappig vind om zonne-energie om te kunnen zetten in cryptocurrency en blockchain beveiliging, en als technerd graag wat miners automatiseer met een oude Raspberry pi. Maar ik ga ze er niet om aanschaffen. Die kosten ga ik er nooit mee terugverdienen.

Maar afentoe zie ik de verstoffende miners staan en betrap ik mezelf erop dat ik naar eBay ga om te kijken wat een cheap ass zonnepaneel kost. Maargoed, het komt niet in de buurt. Ik heb ongeveer 180 watt nodig. Dat is nog niet in de categorie goedkoop.
kuusj98 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:56:
[...]
De verwachting is dat er begin maart een grote stijging in waarde gaat komen in BTC, omdat een of ander investeringsfonds zich met miljoenen en miljoenen aan BTC gaat bezighouden haha.
Bron please! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 22-02-2017 13:47 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:44
Sando schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:42:
Graag zou ik wat zonnepanelen hebben puur voor deze miners, omdat ik het uit idealistisch oogpunt erg grappig vind om zonne-energie om te kunnen zetten in cryptocurrency en blockchain beveiliging, en als technerd graag wat miners automatiseer met een oude Raspberry pi. Maar ik ga ze er niet om aanschaffen. Die kosten ga ik er nooit mee terugverdienen.

Maar afentoe zie ik de verstoffende miners staan en betrap ik mezelf erop dat ik naar eBay ga om te kijken wat een cheap ass zonnepaneel kost. Maargoed, het komt niet in de buurt. Ik heb ongeveer 180 watt nodig. Dat is nog niet in de categorie goedkoop.
Wat eventueel ook een mogelijkheid is, is om er een paar accu's achter te zetten.
Even goed snuffelen naar 2ehands semi-tractie accu's en daar een paneeltje of 2 aan hangen.
180 Watt panelen zijn mijn inziens ziet heel erg duur meer (2ehands) en het is daarnaast ook weer een leuk en leerzaam project. Ik heb hier 3 zonnepanelen hangen waarvan het opgewekte stroom naar de accu's gaat en deze accu's doormiddel van een omvormer me vijver laten draaien. Dit idee is ook perfect voor miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 20:35
Stroomverbruik is geen probleem (solar).

Wat zouden jullie op dit moment aanraden als mining-rig met 2-3 GPU's?
Het zou dan voornamelijk om altcoins gaan (NiceHash).

Ik heb net al even zitten kijken maar ik raak niet echt wijs uit welke kaarten ik zou moeten kopen op dit moment.

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

NiceHash is een fijn programma, heb het hier sinds een paar dagen ook draaien als proef.

Wat heb je al?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 20:35
Erasmo schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:12:
NiceHash is een fijn programma, heb het hier sinds een paar dagen ook draaien als proef.

Wat heb je al?
Op dit moment draai ik in een setup met een 1080TI en een 980TI.

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

In dat geval zou ik eens beginnen met draaien met wat je hebt, als oefen rig zeg maar. Niet al te veel overclocken en dan krijg je wel een goed idee van de ROI. Kaarten uit de 9x0 serie zijn nu goedkoper tweedehands te krijgen maar dan moet het extra stroomverbruik niet meer zijn dan de prestatiewinst tegenover een kaart uit de 10-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

[newguymode] Ik doen ook af en toe wat mining maar heb een vraagje over de uitbetaling bij nicehash, die schuift telkens op en gaat mijn oude "wallet" nog wel uitbetaald worden?

*rig: zie gallery: Damic en dan CrunchBak (kort gezegd fury x)

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 03-06-2017 01:44 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Staat hier wat? https://www.nicehash.com/index.jsp?p=news&id=159

Ik heb mijn mining wallet gewoon bij Nicehash geparkeerd. Voor de rest een handige miner trouwens, had het een tijdje als test draaien op mijn laptop(levert ''maar'' $.5 per dag op maar het is meer om het programma zelf te testen) maar zodra ik straks weer toegang heb tot mijn desktop mag de 970 daarin ook lekker gaan minen tussen het gamen door. Misschien ook plemp ik er ook nog wel een dedicated mining kaartje naast als er op V&A of marktplaats wat leuks voorbij komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ik heb de computer ook maar aangeslingerd met een HD7950 die al 3 jaar lag te verstoffen. Haal hiermee 286 sols/s ZEC. Zodirect even de KWH kosten bekijken of dit geintje uit kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-10 21:38
Vandaag zij een vriend tegen mij dat hij 2!!! coins had gekregen van een andere vriend van hem voor zijn verjaardag. Chille vriend heeft die gast, maar aangezien ik hem al langer ken, geloof ik dat niet echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-10 10:19

Boost9898

Software developer

Hallo Tweakers, het kopen en handelen in altcoins ben ik nu een aantal maanden mee bezig en dit verloopt erg goed. Maar met het minen van cryptocurrencies ben ik nieuw.

Graag wil ik weten wat ik het beste kan minen met mijn systeem, en waarom dat zo is.

Huidige systeem: wenslijst: Bram Workstation
Momenteel is dit mijn miner:
Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/v1axUWUr1570.png

Stroomverbruik: ~420 Watt = €88/maand aan stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zou het lekker bij een miner als Nicehash houden, die kijkt automatisch naar de meeste winstgevende coin voor je systeem.

nieuws: Afbeelding toont mining-accelerator op basis van GTX 1060

Interessant systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Voorlopig mine ik even door op NiceHash Miner inderdaad. Schijnbaar is ETH minen efficiënter maar hier moet ik nog achteraan gaan. Ook het GNT Golem Project heeft mijn interesse, hier heb ik het nodige geld in gestoken omdat ik er van overtuigd ben dat dit een succes zal gaan worden.

Met het vooruitzicht op de toekomst heb ik dit systeem samengesteld. Ik weet dat het moederboord maar 3 GPUs kan aansturen. De reden is omdat het een start-up rig moet worden. De eerste twee GPUs (atm 1080 Ti) ga ik in mijn desktop stoppen. Na een bepaalde tijd ga ik upgraden naar een open systeem, zo'n frame waar je GPUs in hangt met PCI-e risers. Hebben jullie nog tips en dingen waar ik rekening mee moet houden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 60,95€ 60,95
1MSI H110M ECO€ 51,50€ 51,50
1MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 204,49€ 204,49
1Crucial CT4G4DFS8213€ 31,95€ 31,95
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 54,57€ 54,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ETH is ongetwijfeld wat efficiënter maar helemaal voor de hobbyrig is nicehash wel lekker. Twee keer klikken en je bent bezig, met andere miners ben je vaak toch meer tijd kwijt met het opzetten en inlezen. En mocht er 's nachts een flinke koerswisseling zijn is het ook wel fijn om automagisch over te stappen.

Succes met het verkrijgen van een AMD kaart nu, die dingen gaan als warme broodjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Erasmo schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:57:
ETH is ongetwijfeld wat efficiënter maar helemaal voor de hobbyrig is nicehash wel lekker. Twee keer klikken en je bent bezig, met andere miners ben je vaak toch meer tijd kwijt met het opzetten en inlezen. En mocht er 's nachts een flinke koerswisseling zijn is het ook wel fijn om automagisch over te stappen.

Succes met het verkrijgen van een AMD kaart nu, die dingen gaan als warme broodjes.
Daar heb je een punt, als ik tijd heb zal ik eens opzoeken/berekenen wat het verschil in opbrengst is tussen NiceHash en ETH. Als dit niet al te veel is ga ik voor NiceHash.

Een ding heb ik over het hoofd gezien, met een 1080 Ti mine ik op het moment 65MH/s, hier heb ik mee gerekend. Een RX 580 brengt 30MH/s op dus dat is een behoorlijk verschil. Wat de 'pijn' verzacht is, is dat de 1080 Ti 250 Watt verbruikt, een RX 580 verbruikt ongeveer 175 Watt dus dat is compenseert het weer. :*)

Edit: Ohja, het bemachtigen van meerdere dezelfde RX 580 kaarten zal lastig gaan worden. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Boost9898 op 10-06-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Goedemiddag,

Ik ben zelf nog nooit gemined en er is zoveel online de een zegt wel de ander zegt niet meer profitable.
Als ik op dit moment investeer in een mining rig Antminer s9 (14 TH). Als start 1 of eventueel 2 om het process te versnellen.
Of is het handiger om een complete zelfbouw te creeren met meerdere miners in een setup?

En hiermee zoals ik hier nu lees NiceHash ga gebruiken, levert dit mij een profit op dat ik dit kanon binnen een aanzienlijke tijd kan terugverdienen en winst eruit kan halen.

De kamer voor deze miner is AC cooled, geen stroomkosten en een 100/20mbit internet verbinding.

Als ik een dergelijke calculatie maak op [url="www.99bitcoins.com\"]https://99bitcoins.com/bitcoin-mining-profitable-beginners-explanation/?current_difficulty_factor=678760110085&hash_rate=13.5&hash_rate_grade=TH%2Fs&btc_reward=12.5&btc_exchange_rate=2897.3025&pool_fee=1&power_watts=&power_cost=&hardware_costs=2200&action=99btc-bmc-calucalate"]99bitcoins.com[/url] kom ik uit op het volgende met een profit van 430$ per maand op dit moment wat deze rig met 5/6 maand terug verdient zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterhietbrink.com/files/web/mining_calculation.PNG

Hier met de S9 en NiceHash, is dit een correcte veronderstelling?

Afbeeldingslocatie: http://www.wouterhietbrink.com/files/web/nicehash_s9.PNG

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door appel22 op 11-06-2017 10:35 . Reden: nieuwe calculatie toevoeging ]

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:27
Probleem is dat die S9 nog niet beschikbaar is. En in augustus is het misschien al niet meer zo profitable... Met gratis stroom is er altijd nog wel wat aan te verdienen maar niet zoveel als die tabel denk ik. Ook is de BTC nu echt ongekend veel waard. Als die weer keldert naar 400euro verdien je ook weinig meer.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Greetoz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:24:
Probleem is dat die S9 nog niet beschikbaar is. En in augustus is het misschien al niet meer zo profitable... Met gratis stroom is er altijd nog wel wat aan te verdienen maar niet zoveel als die tabel denk ik. Ook is de BTC nu echt ongekend veel waard. Als die weer keldert naar 400euro verdien je ook weinig meer.
Wat ik begrijp is dat NiceHash de meest profitable coin kiest om te minen, wat er nu staat met s9 via nicehash alleen maar 1 te minen valt dus niet verschillende coins doet of dat dit nog aangevult gaat worden.

Is het de moeite waard om hier tijd en geld in te investeren om er profits uit te kunnen halen?

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb het onderstaande systeem staan, daar voeg ik vanavond een:
pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
aan toe. Ik vroeg me af hoe ik het beste zou kunnen starten met het minen van ETH.

Ik probeerde het met GETH, wat werkte maar op 0 hm/s bleef hangen omdat de geheugengrootte van mn huidige GPU niet toereikend is.

Ik dacht eraan om mn monitor via de oude GPU te houden en de R9 390 puur voor het minen te gebruiken.
Tot slot nog een laatste vraag, als ik bijvoorbeeld een R9 280x toe zou voegen, zou mijn PSU dan nog toereikend zijn?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 214,85€ 214,85
1ASRock H87 Pro4€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E€ 0,-€ 0,-
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 88,50€ 88,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 95,-€ 95,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 80,-€ 80,-
1Seasonic M12II 620W€ 79,29€ 79,29
1Samsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

DfreakD schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:30:
Ik heb het onderstaande systeem staan, daar voeg ik vanavond een:
aan toe. Ik vroeg me af hoe ik het beste zou kunnen starten met het minen van ETH.

Ik probeerde het met GETH, wat werkte maar op 0 hm/s bleef hangen omdat de geheugengrootte van mn huidige GPU niet toereikend is.

Ik dacht eraan om mn monitor via de oude GPU te houden en de R9 390 puur voor het minen te gebruiken.
Tot slot nog een laatste vraag, als ik bijvoorbeeld een R9 280x toe zou voegen, zou mijn PSU dan nog toereikend zijn?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 214,85€ 214,85
1ASRock H87 Pro4€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E€ 0,-€ 0,-
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 88,50€ 88,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 95,-€ 95,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 80,-€ 80,-
1Seasonic M12II 620W€ 79,29€ 79,29
1Samsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,64
Neen. Een 280X zuipt 300-350W, een 390 hetzelfde. Dan heb je nog 50W aan random verbruik. Of je moet ze gaan undervolten, wat natuurlijk ook enorm scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
Thanks voor de reactie, ik heb de:
Nu binnen in combinatie met een:
pricewatch: Cooler Master V Series V850
Als ik een R9 280x / 290x zou kopen en die alleen aan zou sluiten om mijn oude Seasonic 620W, moet dat kunnen of is het een slecht idee om 2 PSU's op 1 moederbord te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 15:09
Nee kan in principe wel, je moet er alleen rekening mee houden dat een psu meestal niet zonder load mag draaien en dat je pin 4 (uit mijn hoofd, groene draadje meestal) van de 24-pin molex met ground moet verbinden (anders gaat ie niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Daar ben ik weer, momenteel ben ik aan het experimenteren met verschillende miners. Nu, met mijn GTX 1080 Ti lijkt het alsof ik meer winst maak met NiceHash Miner tegenover Claymore Miner.

Screenshot Nice Hash: https://i.brammedia.nl/5CUnUHp61636.png
$244 per maand

Screenshot Claymore: https://i.brammedia.nl/UskJXLQ01634.png
$153 per maand (https://i.brammedia.nl/Ox9WHf6b1635.png)

Dat is geen klein verschil. Kan dit een kwestie zijn van dat Nvidia niet zo goed is met mining? Dus dat het bij een RX 480 wel positief uitpakt of zit er ergens iets mis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DfreakD schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:36:
Thanks voor de reactie, ik heb de:
Nu binnen in combinatie met een:
pricewatch: Cooler Master V Series V850
Als ik een R9 280x / 290x zou kopen en die alleen aan zou sluiten om mijn oude Seasonic 620W, moet dat kunnen of is het een slecht idee om 2 PSU's op 1 moederbord te gebruiken?
Waarom zou je twee voedingen gebruiken? Een 850W voeding is in principe bedoeld voor drie high-end videokaarten of twee zwaar overgeklokte high-end videokaarten en een zwaar overgeklokte CPU. Dat is ook de reden dat de Cooler Master V850 zes 6+2 pins PEG connectors heeft, zo kun je drie high-end videokaarten aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 13-06-2017 22:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 21:17
Erasmo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:22:
Ik zou het lekker bij een miner als Nicehash houden, die kijkt automatisch naar de meeste winstgevende coin voor je systeem.

nieuws: Afbeelding toont mining-accelerator op basis van GTX 1060

Interessant systeem...
Deze worden op dit moment enkel in bepaalde landen / regios verkocht worden. FOB prijs verschilt niet veel met die van standaard 1060 kaarten en clockspeeds zijn hetzelfde. Zij worden enkel in bulk verkocht dus ik verwacht ze niet in het kanaal. Het gaat echt om mega grote orders, heb al gehoord over een 100K stuks order :)
Boost9898 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:53:
Daar ben ik weer, momenteel ben ik aan het experimenteren met verschillende miners. Nu, met mijn GTX 1080 Ti lijkt het alsof ik meer winst maak met NiceHash Miner tegenover Claymore Miner.

Screenshot Nice Hash: https://i.brammedia.nl/5CUnUHp61636.png
$244 per maand

Screenshot Claymore: https://i.brammedia.nl/UskJXLQ01634.png
$153 per maand (https://i.brammedia.nl/Ox9WHf6b1635.png)

Dat is geen klein verschil. Kan dit een kwestie zijn van dat Nvidia niet zo goed is met mining? Dus dat het bij een RX 480 wel positief uitpakt of zit er ergens iets mis? :?
Vertrouw die benchmarks niet al te veel. Nicehash is vraag en aanbod, soms krijg je nagenoeg niets. Zelf elke een week uitproberen en dan oordelen. Ik denk dat Claymore meer geeft want er zitten geen fees van Nicehash op.

[ Voor 37% gewijzigd door The Source op 13-06-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Lurker hier,
Ik ben de laatste tijd ook wel wat geinteresseerd in Minen door het recente nieuws en voor de hobby leek het mij wel leuk om een miner te bouwen van wat oude onderdelen

Ik doe dit niet voor grote centen, eerst even een probeerseltje waar ik hopelijk na 2 weken een pizza van kan bestellen :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8400 Boxed€ 0,-€ 0,-
1XFX AMD Radeon HD 6970 2GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 22,75€ 22,75
1Onbekend 4GB DDR2 Geheugen€ 27,23€ 27,23
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1MSI OEM Medion Moederbord----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 49,98

Ik zie na wat snel gegoogle dat met ethereum op 9~11mh uit kan komen

Met een simpele calculatie kom ik dan uit op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vEIDLQI.jpg

Volgens de Cooler Master PSU Calculator zal de load wattage zo'n 445 watt bedragen (dit slurpt hij constant neem ik aan)

Maak ik hier nog fouten in?, ik zit er aan te denken om via Nicehash ethereum te proberen

ik heb een huurhuis met all-in huurprijs, dus geen losse rekening voor mij
Mocht de huisbaas er een probleem mee hebbben, dan hou ik er zo mee op (weet niet of dit soort stroomverbruik als abnormaal aangerekend kan worden)

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:34:
[...]

Waarom zou je twee voedingen gebruiken? Een 850W voeding is in principe bedoeld voor drie high-end videokaarten of twee zwaar overgeklokte high-end videokaarten en een zwaar overgeklokte CPU. Dat is ook de reden dat de Cooler Master V850 zes 6+2 pins PEG connectors heeft, zo kun je drie high-end videokaarten aansluiten.
Ah dit had ik niet verwacht, toen ik in de Cooler Master PSU calculator mijn specs invoerde kwam ik uit op 690W excl 50W marge. Zou 1x R9 390 en 2x R9 290x niet een beetje lastig worden?

Thanks, ik ga er nu in iedergeval nog 1 bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

The Source schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:42:
[...]

Deze worden op dit moment enkel in bepaalde landen / regios verkocht worden. FOB prijs verschilt niet veel met die van standaard 1060 kaarten en clockspeeds zijn hetzelfde. Zij worden enkel in bulk verkocht dus ik verwacht ze niet in het kanaal. Het gaat echt om mega grote orders, heb al gehoord over een 100K stuks order :)

[...]

Vertrouw die benchmarks niet al te veel. Nicehash is vraag en aanbod, soms krijg je nagenoeg niets. Zelf elke een week uitproberen en dan oordelen. Ik denk dat Claymore meer geeft want er zitten geen fees van Nicehash op.
Dat is wel jammer, heb hier met de zonnepanelen een stroomoverschot en zo'n bakkie neerzetten lijkt me wel leuk.
Farm schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 01:19:
Lurker hier,
Ik ben de laatste tijd ook wel wat geinteresseerd in Minen door het recente nieuws en voor de hobby leek het mij wel leuk om een miner te bouwen van wat oude onderdelen

Ik doe dit niet voor grote centen, eerst even een probeerseltje waar ik hopelijk na 2 weken een pizza van kan bestellen :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E8400 Boxed€ 0,-€ 0,-
1XFX AMD Radeon HD 6970 2GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 22,75€ 22,75
1Onbekend 4GB DDR2 Geheugen€ 27,23€ 27,23
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1MSI OEM Medion Moederbord----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 49,98

Ik zie na wat snel gegoogle dat met ethereum op 9~11mh uit kan komen

Met een simpele calculatie kom ik dan uit op:
[afbeelding]

Volgens de Cooler Master PSU Calculator zal de load wattage zo'n 445 watt bedragen (dit slurpt hij constant neem ik aan)

Maak ik hier nog fouten in?, ik zit er aan te denken om via Nicehash ethereum te proberen

ik heb een huurhuis met all-in huurprijs, dus geen losse rekening voor mij
Mocht de huisbaas er een probleem mee hebbben, dan hou ik er zo mee op (weet niet of dit soort stroomverbruik als abnormaal aangerekend kan worden)

Alvast bedankt voor de feedback!
Vrij oud spul, maar als het anders werkeloos in de kast staat waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Farm @DfreakD Gebruik geen PSU calculator die zitten altijd ver van de waarheid.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33 staat hoe je het kunt berekenen.

Mining met drie R9 290/390X kaarten op een Cooler Master V850 moet gewoon kunnen. Wel doe je er slim aan ze wat te undervolten want dit kan zo rond de 100/200W verbruik verschil maken. Dan heb je een stuk minder hitte en is ook beter voor de levensduur van de videokaart.

Mining PC met een HD6970 doet zo'n 375W AC max en daar moet door tweaking ook best wel wat vanaf getrokken kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 14-06-2017 12:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
Ik heb dat inderdaad langs zien komen, zal dat even uitzoeken.

Heb je nog tips voor de hardware setup?
Ik denk eraan om met PCI-E 1x 16x risers te werken want las ergens dat de USB 3.0 risers onvoldoende capaciteit hebben.

Denk wel dat het lastig wordt om er meer dan 1 in de kast te krijgen, maar die PCI-e risers zijn vaak erg kort..

Misschien is een frame voor alleen de GPU's een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe bedoel je onvoldoende capaciteit? Data wat verstuurd wordt is erg weinig.

Alles in de behuizing is trouwens lastig, veel te veel hitte, dan mag je er wel een tafelventilator tegenaan laten blazen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Heeft iemand een goed adres voor snelle levering van PCI risers?
PCIrisers.nl raad ik jullie af om te bestellen, klantenservice is de gehele dag 'in gesprek', en ik kreeg niet geleverd wat ik had besteld.
Even googlen doet veel alarmbelletjes rinkelen, de eigenaar heeft meer webshops en schijnt niet bereikbaar te zijn als het gaat om service / retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Vandaag is de RX 480 binnen gekomen. :)
Het is toch wel behoorlijk profitabel, ook met de stroomkosten van Nederland. ^_^

Afbeeldingslocatie: https://i.brammedia.nl/h8C7iuUG1651.png
Source: https://i.brammedia.nl/h8C7iuUG1651.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

is het zelf minen weer interessant aan het worden lijkt het

heb mijn basis rig nog staan alleen alle gpu's verkocht , had er 6 lopen en de stroom kosten waren ruim hoger

ik heb overigens nog een hele verzameling (usb) risers en een open frame met een 850 watt voeding en andere spullen staan als er iemand interesse heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Flipside22 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
PCIrisers.nl raad ik jullie af om te bestellen, klantenservice is de gehele dag 'in gesprek', en ik kreeg niet geleverd wat ik had besteld.
Even googlen doet veel alarmbelletjes rinkelen, de eigenaar heeft meer webshops en schijnt niet bereikbaar te zijn als het gaat om service / retourneren
Ik kan je volgende man aanraden:
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Vlotte service. Als je kan zeggen dat je via "Luke" komt, de belg waar de bestelling van verloren is gegaan zal hij dit wel appreciëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

net toch even dit ingevuld

https://www.cryptocompare...tion=1150&CostPerkWh=0.20

klopt dit ? 1 x 280x zou 20 MH/s moeten doen dus met 6 kaarten is de profit weer 500 dollar / maand ?

wat zie ik over het hoofd ? toen ik stopte was er totaal niets te verdienen meer met minen. Ondertussen is de hardware vele malen sneller en toch zou ik met een aantal oude kaarten nog dit resultaat halen ??

@Flipside22 heb nog 6 x usb 3.0 ( 4 in seal) en een aantal gewone powered en unpowered

begin zelf niet meer denk ik al zou bovenstaande kloppen. vorige ronde heeft me een goeie 2k gekost....

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 14-06-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Amarog schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:51:
[...]

Ik kan je volgende man aanraden:
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Vlotte service. Als je kan zeggen dat je via "Luke" komt, de belg waar de bestelling van verloren is gegaan zal hij dit wel appreciëren ;)
Berichtje verzonden! Thanks voor de tip. Ik had er nog 1 via Marktplaats hier in de buurt gevonden, maar deze kreeg ze vrijdag weer op voorraad, en die was eigenlijk al compleet verkocht maar zou kijken wat hij kon doen.
Wil graag vrijdag gaan bouwen, heb op de risers na alles compleet met 7x GTX1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 00:14
Uit interesse probeer ik al een tijdje Ethereum te minen op mijn desktop met een 280x, alleen lukt het mijn pc telkens niet met de blockchain te syncen.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd met "geth --rpc", "geth --rpc --fast --cache=1024" en met removedb en daarna updatedb. Maar ik blijf altijd errors krijgen waarna die weer opnieuw begint. Iemand een idee over hoe dit kan komen?
De error is altijd "Synchronisation failed, retrying." met daar dan elke keer een veschillende error over wat geth dan precies niet lukte.

Ik gebruik geth versie 1.6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Je hoeft niet perse de blockchain te syncen. Je kan ook een exchange account aanmaken op bijvoorbeeld Jaxx/ MyEtherWallet en dan in een pool zoals nanopool bijvoorbeeld gaan minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
pongthamong schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:21:
Je hoeft niet perse de blockchain te syncen. Je kan ook een exchange account aanmaken op bijvoorbeeld Jaxx/ MyEtherWallet en dan in een pool zoals nanopool bijvoorbeeld gaan minen.
Dit is precies wat ik ook doe. Jaxx werkt goed en simpel.

Ik mine op het moment via Claymore Dualminer met Nanopool, loopt prima.
Je hoeft dan niet de hele blockchain te downloaden omdat je via een pool minet

[ Voor 8% gewijzigd door DfreakD op 15-06-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Yes doe ik ook, ik had overigens ook het gezeik hoor met die blockchain. Dan connect die weer niet, dan had ie wel weer een peer. Duurde wel meer dan 12 uur, nou ja logisch ook wel gezien de omvang. Ik ben uiteindelijk gestopt toen ik 20 gig binnen had gehaald, daarna maar via exchange address gaan minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Ah bedankt voor de tip. Ik heb Claymore nu aan het minen via nanopool.

Hmm. Ik lijk maar 12.4 Mh/s te halen, terwijl mijn kaart rond de 22 zou moeten kunnen. Ik begrijp dat ik de 22 niet ga halen omdat ik ook nog windows draai en de kaart niet geflashed is oid, maar bijna de helft minder is toch wel een verschil.

Hmm. google lijkt te zeggen dat dat verschil waarschijnlijk opgelost kan worden door te downgraden naar driver versie 15.12, ik weet niet of ik daar zin in heb.

[ Voor 83% gewijzigd door Flamesz op 15-06-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-10 18:12
Wellicht ligt het aan de 3GB, dergelijke issues hadden een hoop mensen ook enige tijd geleden met de 2GB kaarten...

De winst zakt nog eens 20% met hogere difficulty en lagere ETH prijzen. ETH hangt nu ergens rond de $300 en BTC tikte vanochtend de $2300 aan terwijl we eerder deze week nog een artikel hadden dat de BTC de $3000 gepasseerd was...

Met zo een onvoorspelbare markt kan je op korte termijn flink geld verdienen of flink geld verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 19:40
Ik ben hier nu een dag aan het 3 aan het minen op mijn gamesysteem. Dat gaat best lekker met een GTX 1070, ondanks dat het een Nvidia kaart is.

Ik durfde eerst niet verder te gaan dan 700mhz overklok op het geheugen, maar zonet in een Reddit draadje gelezen dat de kaarten met Samsung geheugen (die ik toevallig heb) prima over de 800mhz kunnen komen. En ja hoor, de kaart trekt het zonder problemen :P daarmee kan ik net de 'magische grens' van 30 MH/s overstijgen.

Zit nu bij Ethermine.org, die betaalt al uit bij 0,05 ETH. Betaal je wel een beetje fee maargoed. Morgenochtend verwacht ik m'n eerste ethers! :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdun
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-05 23:37
Ik wil de komende weken mijn eerste rig in elkaar zetten. Nu vind ik het lastig de knoop door te hakken welke GPUs en moederbord ik hiervoor wil gaan gebruiken. Mijn budget ligt rond de 2000,-

Momenteel zit ik aan het volgende te denken:

* 6x AMD Radeon 570 (of 470 afhankelijk van beschikbaarheid)

* 4GB RAM DDR3

* 128GB SSD Samsung Evo (of ander merk)

* Intel Celeron G1840 of een random i5

* 1000W (wss CoolerMaster Gold) of 1200W power supply

* Asrock H81 Pro BTC of MSI Pro Z170A SLI Plus of Intel Skylake

Suggesties over de gehele setup of over de dingen waarover ik twijfel zijn zeer gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Prima setup hoor!

Het enige dat ik kan zeggen is, hou rekening met de PoS van Ethereum in 2018. Je kan dan niet meer hardware matig minen en dan moet je overstappen op een andere coin.

Momenteel heb ik nu 4x een 1070 GTX watergekoeld. Wat ik hier fijn aan vind is dat de hashrate prima is voor zCash en dat hij niet warmer wordt dan 60 graden, waardoor de fan niet keihard staat te draaien en er dus weinig lawaai is. Ook geloof ik erin dat als de kaart minder warm wordt, dit de levensduur ook ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Flipside22 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
2 bestellingen gedaan bij die shop en de eerste werd gisteren bezorgd en de tweede als het goed gaat morgen. Enige puntje bij de bestelling was dat er verschillende kleuren geleverd werden, maar dat vond ik zelf niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Ik heb mijn miner nu een paar uur laten lopen op mijn desktop.
https://eth.nanopool.org/...be5e309da330634236a7dcab5

Als ik kijk hoelang ik moet minen op dit tempo dan lijkt het er op dat ik 245 dagen non-stop moet minen om aan de mimale 0.2 ethereum te komen voor een uitbetaling, het lijkt me sterk dat dat lucratief kan zijn.

Heb ik in die korte tijd pech gehad met het aantal shares dat ik heb gemined? Of is dit een accuraat beeld van wat ik kan verwachten van een gamedesktop zoals je kan zien in mijn inventaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdun
pongthamong schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:20:
Prima setup hoor!

Het enige dat ik kan zeggen is, hou rekening met de PoS van Ethereum in 2018. Je kan dan niet meer hardware matig minen en dan moet je overstappen op een andere coin.

Momenteel heb ik nu 4x een 1070 GTX watergekoeld. Wat ik hier fijn aan vind is dat de hashrate prima is voor zCash en dat hij niet warmer wordt dan 60 graden, waardoor de fan niet keihard staat te draaien en er dus weinig lawaai is. Ook geloof ik erin dat als de kaart minder warm wordt, dit de levensduur ook ten goede komt.
Goed punt over de PoS. Maar als ik mij niet vergis kan ik op dat moment gewoon overschakelen naar een andere coin, right? Het is niet zo dat bepaalde GPUs voor bepaalde coins beter zijn toch?

Uitgerekend op 150MH/s heb ik in drie maanden mijn investering eruit, dus zou ik nog enkele maanden door kunnen profiten. Of is dit een slechte aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
3 maanden, ik zou voor de zekerheid een maandje extra erbij aan plakken. De hashes worden moeilijker dus met je 150mh/s zal je uiteindelijk minder shares vinden en dus minder inkomsten genereren. En ja inkomsten... Je hebt dan laten we zeggen 15 eth geminet dan moet je het nog verkopen en je moet ook hopen dat de koers gaat aanhouden. Wie weet worden je 15 eth wel veel waard als de pos intreedt. Misschien wordt het dan juist helemaal niks waard. Het blijft gokken. Volgens mij zijn bepaalde gpu's wel beter voor bepaalde coin, al zal het niet super veel schelen. Als ik het een beetje volg zijn juist nvidia kaarten weer goed voor z cash minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:50

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik zie ook allemaal pools met 0.2 min uitbetaling, kijk ook is naar https://ethermine.org/ zou ik zeggen (0.05 min uitbetaling). Sowieso kan je daar dynamisch laten uit betalen, dus dat voorkomt dat je aan het einde van de rit 0.1 op een pool laat staan omdat je gestopt was met minen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdun
pongthamong schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:38:
3 maanden, ik zou voor de zekerheid een maandje extra erbij aan plakken. De hashes worden moeilijker dus met je 150mh/s zal je uiteindelijk minder shares vinden en dus minder inkomsten genereren. En ja inkomsten... Je hebt dan laten we zeggen 15 eth geminet dan moet je het nog verkopen en je moet ook hopen dat de koers gaat aanhouden. Wie weet worden je 15 eth wel veel waard als de pos intreedt. Misschien wordt het dan juist helemaal niks waard. Het blijft gokken. Volgens mij zijn bepaalde gpu's wel beter voor bepaalde coin, al zal het niet super veel schelen. Als ik het een beetje volg zijn juist nvidia kaarten weer goed voor z cash minen
Dat over die nvidias kom ik ook tegen, maar deze zijn ook een stuk prijziger. Echter blijkt het zo goed als onmogelijk een 470/480/570/580 te vinden, laat staan 6 stuks.

Nu zit ik er dus aan te denken om maar met minder GPUs te beginnen, of verschillende GPUs door elkaar, om maar zo snel mogelijk een rig te hebben. Of is er een reden dat dit toch niet zo verstandig zou zijn (qua compabiliteit enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Ernemmer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:26:
[...]

2 bestellingen gedaan bij die shop en de eerste werd gisteren bezorgd en de tweede als het goed gaat morgen. Enige puntje bij de bestelling was dat er verschillende kleuren geleverd werden, maar dat vond ik zelf niet zo erg.
Dan heb je geluk, want ze zijn gewoon niet bereikbaar. Voor ik nu weer bestel wil ik gewoon zeker weten dat ze niet weer een halve bestelling opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrrondje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 22:06
Flamesz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:50:
Ah bedankt voor de tip. Ik heb Claymore nu aan het minen via nanopool.

Hmm. Ik lijk maar 12.4 Mh/s te halen, terwijl mijn kaart rond de 22 zou moeten kunnen. Ik begrijp dat ik de 22 niet ga halen omdat ik ook nog windows draai en de kaart niet geflashed is oid, maar bijna de helft minder is toch wel een verschil.

Hmm. google lijkt te zeggen dat dat verschil waarschijnlijk opgelost kan worden door te downgraden naar driver versie 15.12, ik weet niet of ik daar zin in heb.
Ik had ook een R9 280X die maar 13.9Mh/s bij ETH boekte, heb hem aan een vriend gegeven die Zcash aan het minen is en daar draait ie lekker op 300sol/s, dus probeer anders eens met Zcash Claymore miner. Daar kun je momenteel ook nog profit uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

pongthamong schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:21:
Ik doe dit ook.

Mijn jaxx wallet wilde echter opeens niet meer syncen en na een cache reset wil hij de wallet niet eens meer initializen. Hij blijft alsmaar "Initializing wallet......" roepen, doet hij inmiddels al uren.

Volgens mij doe ik iets verkeerd...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-10 21:00
Valdun schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:42:
[...]

Dat over die nvidias kom ik ook tegen, maar deze zijn ook een stuk prijziger. Echter blijkt het zo goed als onmogelijk een 470/480/570/580 te vinden, laat staan 6 stuks.

Nu zit ik er dus aan te denken om maar met minder GPUs te beginnen, of verschillende GPUs door elkaar, om maar zo snel mogelijk een rig te hebben. Of is er een reden dat dit toch niet zo verstandig zou zijn (qua compabiliteit enzo)?
1060's zijn nog vrij goede kaarten om te starten.
Hier er 6 aangekocht en draaien aan 20mh/s, standaard op 16 en met een oc van 500-550 memory op 20 (zonder custom bios enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Na een weekje minen ben ik behoorlijk enthousiast geworden haha. Het is behoorlijk profitabel, ook als je de stroomkosten moet afrekenen. Momenteel mine ik hierop, niet ideaal maar voor de eerste maand is het prima denk ik.

GTX 1080 Ti - MSI Gaming X
85% fan, ~60 graden

RX 480 8GB - Asus STRIX
85% fan, ~68 graden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m6CylWc.jpg

Verder ben ik nog opzoek naar minimaal 4GB DDR4 RAM voor mijn toekomstige miningrig.
V&A gevraagd: DDR4 RAM > 4GB

Edit: Is het mogelijk om één van de 8x 4GB DDR4 uit mijn huidige computer te halen en deze in het miningssysteem te plaatsen? wenslijst: Mining rig

[ Voor 16% gewijzigd door Boost9898 op 16-06-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Blaat schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Ik doe dit ook.

Mijn jaxx wallet wilde echter opeens niet meer syncen en na een cache reset wil hij de wallet niet eens meer initializen. Hij blijft alsmaar "Initializing wallet......" roepen, doet hij inmiddels al uren.

Volgens mij doe ik iets verkeerd...
Wat doe je verkeerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Naja Jaxx waarschuwt wel dat ze eigenlijk niet geschikt zijn voor mining dus ik dacht dat de boel daarom stagneerde.

Maar als ik Jaxx nu opstart krijg ik een melding te zien dat ze inderdaad problemen hebben en er aan werken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Boost9898 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:37:
Edit: Is het mogelijk om één van de 8x 4GB DDR4 uit mijn huidige computer te halen en deze in het miningssysteem te plaatsen? wenslijst: Mining rig
uh ja... waarom niet? zitten toch niet gelijmd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12-10 16:23
Wat zijn eigenlijk de nadelen van een mining rig? En waar moet je nu in 2017 voornamelijk op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

rolandos582 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:49:
Wat zijn eigenlijk de nadelen van een mining rig? En waar moet je nu in 2017 voornamelijk op letten?
Een goede stabiele voeding, genoeg Pci-E sleuven (x1, x2, x8, x16) op je moederbord, dat is t eigenlijk wel. Verder GPU's kiezen met goede aftermarket koeling..

Ik draai hier op t eerste 775 ROG bordje (Asus Maxuimus Formula), e8200, een 1000w voeding, 4gb ddr2.
Er kunnen 5 kaarten op, maar begonnen met 2 GTX1060's 6GB @ 46MH/s en mijn gamesysteem draait 20 van de 24uur mee @ 17Mhs (GTX970). Een gemiddelde van 60Mhash. 0% stale shares. Kortom, oude (tragere) hardware doet er niet toe, ik haal volle bak. Er is voor komende maand een extra 1060 onderweg, op naar de 80..

Als je met 2 kaarten wil beginnen is een C2D systeempje prima. Een van de nadelen is de warmte- en geluidsontwikkeling. Daarnaast, kiezen voor slechte voeding, geen aftermarket koeling enz nz, is vragen om problemen en slopen vanzowel je kaarten als voeding. Het is handig als je een beetje weet wat je aan t doen bent qua overklokken, daar kan je zowel je efficientie verbeteren als ruim hogere hashrates halen.

een stock 1060 (3 of 6gb) doet zo'n 18Mh/s, maar met 700+ op t geheugen doet ie zomaar 23 ;) Dat kan alleen met goede koeling, en een beetje geluk of je samsung geheugenchips hebt (kan je checken in GPU-Z).

[ Voor 32% gewijzigd door millman op 16-06-2017 18:10 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12-10 16:23
millman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:59:
[...]

Een goede stabiele voeding, genoeg Pci-E sleuven (x1, x2, x8, x16) op je moederbord, dat is t eigenlijk wel. Verder GPU's kiezen met goede aftermarket koeling..

Ik draai hier op t eerste 775 ROG bordje (Asus Maxuimus Formula), e8200, een 1000w voeding, 4gb ddr2.
Er kunnen 5 kaarten op, maar begonnen met 2 GTX1060's 6GB @ 46MH/s en mijn gamesysteem draait 20 van de 24uur mee @ 17Mhs (GTX970). Een gemiddelde van 60Mhash. 0% stale shares. Kortom, oude (tragere) hardware doet er niet toe, ik haal volle bak. Er is voor komende maand een extra 1060 onderweg, op naar de 80..

Als je met 2 kaarten wil beginnen is een C2D systeempje prima. Een van de nadelen is de warmte- en geluidsontwikkeling. Daarnaast, kiezen voor slechte voeding, geen aftermarket koeling enz nz, is vragen om problemen en slopen vanzowel je kaarten als voeding. Het is handig als je een beetje weet wat je aan t doen bent qua overklokken, daar kan je zowel je efficientie verbeteren als ruim hogere hashrates halen.

een stock 1060 (3 of 6gb) doet zo'n 18Mh/s, maar met 700+ op t geheugen doet ie zomaar 23 ;) Dat kan alleen met goede koeling, en een beetje geluk of je samsung geheugenchips hebt (kan je checken in GPU-Z).
Wat nou als ik mijn game + werk systeem laat draaien voor een +/- 12 uurtjes per dag (zie sig voor hardware met custom waterkoeling) dus temperatuur/warmte heb ik geen last van. Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? En kan je ergens een verwachte opbrengst uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

rolandos582 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:15:
[...]

Wat nou als ik mijn game + werk systeem laat draaien voor een +/- 12 uurtjes per dag (zie sig voor hardware met custom waterkoeling) dus temperatuur/warmte heb ik geen last van. Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? En kan je ergens een verwachte opbrengst uitrekenen?
Ja je kan daarmee prima minen, echter, als je stroom betaald wordt efficientie wel een dingetjtje en een I7 5960x @ 4.6Ghz is nou niet het boegbeeld van efficientie mijntechnisch

Allereerst dien je in windows 10 oudere drivers te gebruiken (347.52), waardoor bijvoorbeeld BF1 niet meer wil werken. De nieuwste driver doet op mijn gtx970 3,4MH/s en met oude driver de volle mep, 17Mh/s. Daarnaast dien je je Cores terug te schroeven van Max oc (1550) naar een heel stuk lager. Zorg dat je zo min mogelijk watt gebruikt en bekijk waar je hashrate in gaat zakken.Voor ethereum is vooral de geheugen OC belangrijk.

Ik adviseer een dualboot win 7, waardoor drivers (nagenoeg?) niet uitmaken, je je kaarten anders kan tunen/overklokken dan je gamesysteem. Ook de OC van je CPU kan je dan uitzetten voor betere efficientie. Met een beetje geluk red je de 20MH/s per kaart, dat is op t moment zo'n 270 dollar.

ECHTER! elke maand wordt de difficulty 30% hoger, waardoor je voor elke coin 30% meer performance nodig hebt om dezelfde aantallen coins binnen te halen. In de eerste 3 maande mine je evenveel als de 9 maanden erna. De beoogde jaar profit die je haalt volgens een calculator is dus alleen haalbaar als de waarde van (ethereum in dit geval) ook 30% per maand stijgt!

profit calc zonder difficulty increase: https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/eth?HashingPower=60&HashingUnit=MH%2Fs&PowerConsumption=145&CostPerkWh=0

[ Voor 10% gewijzigd door millman op 16-06-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als ik zo vrij mag zijn een vraag voor mezelf te stellen. Ik heb een probleem mijn kaarten in p0 state t krijgen met NVSMI. ik krijg elke keer de melding: "Setting applications clocks is not supported for GPU 0000:01:00.0. Treating as warning and moving on" Zowel bij de GTX970 als de 2x 1060 (ander systeem, ander OS), blijkbaar doe ik iets verkeerd. De GTX1060's draaien op Win 7 met de 382.53 driver en de GTx970 op win 10 met de 347.52 driver. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

millman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:49:
Als ik zo vrij mag zijn een vraag voor mezelf te stellen. Ik heb een probleem mijn kaarten in p0 state t krijgen met NVSMI. ik krijg elke keer de melding: "Setting applications clocks is not supported for GPU 0000:01:00.0. Treating as warning and moving on" Zowel bij de GTX970 als de 2x 1060 (ander systeem, ander OS), blijkbaar doe ik iets verkeerd. De GTX1060's draaien op Win 7 met de 382.53 driver en de GTx970 op win 10 met de 347.52 driver. Iemand ervaring mee?
Het is misschien vervelend, maar ik zou toch een verse install van Windows proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

kuusj98 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Het is misschien vervelend, maar ik zou toch een verse install van Windows proberen.
Nee klinkt niet geheel raar, aangezien ik dat bij de GTX970 dacht, echter zitten de 1060's net in een 3 dagen oud vers geïnstalleerd win 7 systeem. Alleen drivers, miner en afterburner draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-10 09:51
Hi allemaal,

Ik heb hier inmiddels een rig draaien voor eth + sia. 6x Gtx 1070 op 182 Mh/s eth en 1850 Mh/s sia. De rig gebruikt nu 950W en dat wil ik nog verlagen. Kan ik de GPU's undervolten?? OS is Ubuntu. Heb al gezocht maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden. Heb wel maximaal Watt per GPU op 140W gezet.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door MiTM op 16-06-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

MiTM schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:06:
Hi allemaal,

Ik heb hier inmiddels een rig draaien voor eth + sia. 6x Gtx 1070 op 182 Mh/s eth en 1850 Mh/s sia. De rig gebruikt nu 950W en dat wil ik nog verlagen. Kan ik de GPU's undervolten?? OS is Ubuntu. Heb al gezocht maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden. Heb wel maximaal Watt per GPU op 140W gezet.

Volgens mij kan je alleen je voltage lager krijgen door je GPU core clock omlaag te brengen. Bij elke 'strap'hoort een bepaald voltage. Volgens mij is voor ETH geheugen OC het belangrijkste, SIA weet ik zo niet, ff in verdiepen.. Kijk of je de core en dus voltage nog wat lager kan krijgen en ook max watt in NVSMI nog lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

CT schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:42:
[...]

uh ja... waarom niet? zitten toch niet gelijmd? :P
Er stond mij iets van bij dat RAM op mijn X99 mobo per 2 gestoken moet worden. Maar kan hij dus ook functioneren met 7x 4GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

Boost9898 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:22:
[...]

Er stond mij iets van bij dat RAM op mijn X99 mobo per 2 gestoken moet worden. Maar kan hij dus ook functioneren met 7x 4GB RAM?
Why not, ik draai nu ook een mixmatch van DDR4 dimm's in alle systemen die ik momenteel heb :+
Sowieso, anders haal je toch gewoon 2 DIMM's eruit? Kan me niet voorstellen dat je die 8GB op 32GB gaat merken voor een gemiddeld project.
MiTM schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:06:
Hi allemaal,

Ik ben bang dat de enige optie om nog flink stroom te besparen het verlagen van de powerlimit is. Dat heb je klaarblijkelijk al gedaan, dus dan zou je met custom BIOS'ses aan de slag moeten.

[ Voor 40% gewijzigd door Kuusj op 16-06-2017 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

kuusj98 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:25:
[...]

Why not, ik draai nu ook een mixmatch van DDR4 dimm's in alle systemen die ik momenteel heb :+
Sowieso, anders haal je toch gewoon 2 DIMM's eruit? Kan me niet voorstellen dat je die 8GB op 32GB gaat merken voor een gemiddeld project.
Achja, dat is waar. Alleen tijdens het werken met Adobe AE/PP heb ik het nodig. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Boost9898 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:22:
[...]
Ik dacht dat sinds DDR4 dat hele dual-channel gebeuren niet meer bestond, volgens mij kan je ook prima op 3 dimms werken, wel in het mobo boekje kijken welke volgorde aangehouden moet worden, ook als je er maar 1 insteekt moet je vaak slot 3 ofzo als eerst gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-10 18:12
millman schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:27:
ECHTER! elke maand wordt de difficulty 30% hoger, waardoor je voor elke coin 30% meer performance nodig hebt om dezelfde aantallen coins binnen te halen. In de eerste 3 maande mine je evenveel als de 9 maanden erna. De beoogde jaar profit die je haalt volgens een calculator is dus alleen haalbaar als de waarde van (ethereum in dit geval) ook 30% per maand stijgt!
Afgelopen maand is de difficulty met 80% verhoogd voor ETH. De prijs is echter ver vievoudigd de afgelopen maand, ik verwacht echter niet dat dit lang zo door gaat. Driedagen geleden heeft ETH een piek gehad en daarna weer gekelderd, het lijkt nu langzaam weer te stijgen maar zo te zien niet zo snel als de afgelopen maand...

Ik hou me hart vast voor de difficulty spike die mogelijk met de nieuwe NVIDIA GP106-100 wordt geïntroduceerd. Dat zou van af de 23e leverbaar zijn in bulk, rond de $150, 26.5MH/s (ETH) en een heatsink, dus het zal relatief weinig wattage trekken vermoed ik. het grootste probleem is momenteel dat er geen goedkope kaarten in grote getalen te bestellen zijn...
Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste