Heb de officiële bookcover ook al een tijdje en hij zit er inderdaad erg mooi uit. De bouwkwaliteit is helaas waardeloos, in drie van de vier hoeken van de cover zitten nu scheurtjes en ik heb gevoel dat door de cover er iets ruimte tussen de tablet en de (nep-)metalen rand is ontstaan.
Ik heb vrijdag de Acer Iconia A1-840FHD gekocht. Ik had een Nexus 7, maar wilde een groter scherm. Lang getwijfeld over de Samsung, tot ik nog eens in de pricewatch ging filteren op een aantal voor mij belangrijke kenmerken en de Acer boven kwam drijven. In tegenstelling tot de Samsung is deze tablet zowat op iedere straathoek de koop ( ik koop liever bij een shop in de buurt) dus vrijdag vanuit het werk opgepikt bij 4launch. Tot nu toe erg tevreden mee 😀Cheetah schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:25:
Erg mooi device qua hardware, maar ik blijf Touchwiz gewoon een draak van een skin vinden. Heb het daarom vooralsnog bij de Nexus 7 (2013) gehouden, maar 8" en de hogere resolutie blijven me trekken...
Just for my info: is er een mogelijkheid om van Touchwiz af te komen zonder rooten/garantieverlies?
Vreemd, helemaal geen last van ?Mithrildor schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:53:
Heb de officiële bookcover ook al een tijdje en hij zit er inderdaad erg mooi uit. De bouwkwaliteit is helaas waardeloos, in drie van de vier hoeken van de cover zitten nu scheurtjes en ik heb gevoel dat door de cover er iets ruimte tussen de tablet en de (nep-)metalen rand is ontstaan.
Rooten geeft niet per definitie garantieverlies. Ik weet niet of het in dit topic is gezegd, maar Samsung heeft dat geloof ik ook bevestigd. Als je dus prompt dode pixels krijgt of die irritante speakergeluiden op een geroote tablet krijgt betekent dat niet dat je garantie is vervallen. Bovendien heb je ook zonder garantie recht op een deugdelijk product.Cheetah schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:25:
Erg mooi device qua hardware, maar ik blijf Touchwiz gewoon een draak van een skin vinden. Heb het daarom vooralsnog bij de Nexus 7 (2013) gehouden, maar 8" en de hogere resolutie blijven me trekken...
Just for my info: is er een mogelijkheid om van Touchwiz af te komen zonder rooten/garantieverlies?
Na wat gedoe draai ik nu CM11.
Heerlijk een schone Android versie zonder al die bloatware.
Heb alleen geen backup van de originele ROM gemaakt.
Zou iemand zijn ROM naar me willen uploaden?
Via wetransfer of zo?
Via wetransfer of zo?
[ Voor 5% gewijzigd door coob op 20-10-2014 06:24 ]
Hoe bevalt dat? Is het echt zo goed, of zijn er toch kleine bugjes?coob schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 06:24:
Na wat gedoe draai ik nu CM11.
Via wetransfer of zo?
Hier staat hij wel tussen gok ik?
http://www.sammobile.com/firmwares/
Ik heb nog steeds de KOT49H.T320XXU1ANAI firmware, dus zou daar naar zoeken.
Ben een vervanger voor mijn oude iPad 2 aan het zoeken. Ik wil een kleiner tablet 7-8 inch (Android) en denk nu aan de Galaxy TabPro 8.4 of de nieuwe ASUS Memopad 7 (ME572E).
Ik zie alleen dat in de bekende winkels (niet-online) de Galaxy TabPro niet meet leverbaar is, on-line zijn er nog wel een aantal plekken waar hij besteld kan worden,
Weet iemand of wat de status van het product is, wordt het uitgefaseerd ?
Ik zie alleen dat in de bekende winkels (niet-online) de Galaxy TabPro niet meet leverbaar is, on-line zijn er nog wel een aantal plekken waar hij besteld kan worden,
Weet iemand of wat de status van het product is, wordt het uitgefaseerd ?
Als je wat terugbladert in dit topic dan wordt er meerdere keren genoemd dat alles (ja, alles) goed werkt met CM11.coob schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:46:
[...]
8,4 ich zelfs, nog een cm extra!
Hier kriebelt het ook nog steeds om er CM11 op de gooien.
Nog geen antwoord hier of ALLES goed werkt met CM11??

Zo gezegd, zo gedaan.
Pfft, ik zie dat android systeem x2 (1x 22% en 1x 19%) inmiddels meer batterij aan het vreten is dan mijn scherm (21%). Meer mensen die hier last van hebben?
Heb hem nu zo'n 1,5 week in huis en zodra ik hem had meteen CM11 erop gezet (laatste snapshot) en niets meer dan lof over de tablet, heb geen bugs kunnen ontdekken, werkt heerlijk snel, en zit altijd zo rond de 7 uur SOT (moet er wel bij zeggen dat ik amper games speel, vooral veel flipboard,chrome,mail)coob schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 07:46:
[...]
8,4 ich zelfs, nog een cm extra!
Hier kriebelt het ook nog steeds om er CM11 op de gooien.
Nog geen antwoord hier of ALLES goed werkt met CM11??
Dus ja, ook ik kan CM van harte aanbevelen
Pijnig dit snelheids monster niet met die afschuwelijke Touchwizz
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Paar posts terug kun je lezen dat ik inmiddels ook CM draai!
Super tablet nu, zeker voor het geld.
heb er 238€ voor betaald geloof ik.
Super tablet nu, zeker voor het geld.
heb er 238€ voor betaald geloof ik.
Ik heb deze tablet een 4tal maanden. Ook bij mij viel het veel te gevoelig scherm op, vooral bij het scrollen op internet of youtube. Stoorde me zo erg dat ik hem praktisch niet meer gebruikte. Toevallig ben ik echter achter een oplossing voor dit probleem gekomen. Heb namelijk de cover die ik rond mijn tablet had verwijderd. Had er namelijk een cover van gecko voor gekocht. Plots lijkt het probleem te zijn opgelost. Misschien werden de problemen van mijn scherm veroorzaakt door wake-up functie van de cover?
Welke gecko cover heb je gekocht dan ?joopie1 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:21:
Ik heb deze tablet een 4tal maanden. Ook bij mij viel het veel te gevoelig scherm op, vooral bij het scrollen op internet of youtube. Stoorde me zo erg dat ik hem praktisch niet meer gebruikte. Toevallig ben ik echter achter een oplossing voor dit probleem gekomen. Heb namelijk de cover die ik rond mijn tablet had verwijderd. Had er namelijk een cover van gecko voor gekocht. Plots lijkt het probleem te zijn opgelost. Misschien werden de problemen van mijn scherm veroorzaakt door wake-up functie van de cover?
As we speak krijg ik ineens een systeemupdate van 265 MB binnen op m'n tabpro 8.4; update naar 5.0 of wellicht een tussentijdse patch? * mambo No5 is 'm aan het downloaden.. 
/edit: nevermind, is een normale softwareupdate; android is nog steeds versie 4.4.2
/edit: nevermind, is een normale softwareupdate; android is nog steeds versie 4.4.2
[ Voor 19% gewijzigd door mambo No5 op 12-11-2014 19:33 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
CyanogenMod. Een must als je een Samsung device hebt.Cheetah schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:25:
Zonder te rooten of moeilijk te doen kun je ook een andere launcher installeren, bv. Apex of Nova. Je bent dan niet helemaal van Touchwiz af, maar je gebruikt in elk geval niet meer het launcher gedeelte van Touchwiz. Zou ook al behoorlijk wat kunnen schelen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Krijg hier nu ook de update binnen van 265.04 MBmambo No5 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:37:
As we speak krijg ik ineens een systeemupdate van 265 MB binnen op m'n tabpro 8.4; update naar 5.0 of wellicht een tussentijdse patch? * mambo No5 is 'm aan het downloaden..
[ Voor 80% gewijzigd door Albert020 op 13-11-2014 10:21 ]
Sinds de update van vorige week doet m'n TabPro 8.4 raar. Hij gaat spontaan in een reboot, vooral als ik hem even weg leg en in de standby gaat. Iemand soortgelijke ervaringen?
Zelfde ervaring: hij is niet meer zo gevoelig als in het begin!joopie1 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:21:
Update uitgevoerd maar geen merkbare wijzigingen. Enige probleem wat ik nu nog heb is het regelmatig niet goed opladen, hij blijft dan hangen op bijv. 50% en de lader koelt dan ook af (laad dus daadwerkelijk niet verder op, of heel langzaam).
Mijn tablet gaat sinds een week super snel leeg. In standby houdt ie het max 2,5 dag uit. Anderen hier ook last van?
Bij batterij verbruik staat niets raars dat veel verbruikt.
Bij batterij verbruik staat niets raars dat veel verbruikt.
Verwijderd
Ik wil graag CM11 erop zetten, maar heb Odin 3.07 nodig. Maar ik krijg hem niet geinstalleerd en gedownload, krijg telkens een melding dat het bestand vol virussen zit.
Iemand die me kan helpen aan dit bestand?
Iemand die me kan helpen aan dit bestand?
Weet iemand nog een (fysieke) winkel waar de Tab voor een normale prijs (< 265,--) te koop is? Samsung is overal zijn S-serie aan het pushen, maar die heeft geen Qualcomm chip helaas.
Heb je je tablet wel geroot?Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:24:
krijg het niet voor elkaar om cm11 te installeren.
Ik krijg de melding
E: failed to verify whole-file signature
E: signature verification failed
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Hier staan duidelijke filmpjes over het rooten en installeren van CM11 op de tab 8.4:
http://www.rootjunky.com/samsung/samsung-galaxy-tab-pro-8-4/
Verwijderd
Ja , had dit allemaal geprobeerd. Denk dat het niet lukte omdat sinds de laatste update van Samsung je niet meer op je sd-kaart kunt schrijven.juandelcampo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:22:
[...]
Heb je je tablet wel geroot?
Hier staan duidelijke filmpjes over het rooten en installeren van CM11 op de tab 8.4:
http://www.rootjunky.com/samsung/samsung-galaxy-tab-pro-8-4/
Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen met TRWP
Maar sinds het installeren van CM11 hoor ik opeens als ik op een icoontje druk een heel zacht raar zoemend geluid.
Voor zover ik kan vinden helaas niet. Bij Belsimpel is hij nog wel voor 287,- te krijgen, maar voor minder kan ik hem niet vinden en bij fysieke winkels al helemaal niet. Volgens de pricewatch zou hij bij amazon.de nog voor nog voor 242 te krijgen zijn, maar op de site zelf kost hij vervolgens gewoon 299.zAo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:34:
Weet iemand nog een (fysieke) winkel waar de Tab voor een normale prijs (< 265,--) te koop is? Samsung is overal zijn S-serie aan het pushen, maar die heeft geen Qualcomm chip helaas.
Jammer, want zeker met een prijs van ~250 had deze tablet wat mij betreft nog wel bestaansrecht (ook naast de tab S). Overigens zijn de Tab Pro's gebruikt nog wel voor zachte prijzen te krijgen, mocht dat een optie zijn.
Precies mijn bevindingenLukasW schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:28:
[...]
Voor zover ik kan vinden helaas niet. Bij Belsimpel is hij nog wel voor 287,- te krijgen, maar voor minder kan ik hem niet vinden en bij fysieke winkels al helemaal niet. Volgens de pricewatch zou hij bij amazon.de nog voor nog voor 242 te krijgen zijn, maar op de site zelf kost hij vervolgens gewoon 299.
Jammer, want zeker met een prijs van ~250 had deze tablet wat mij betreft nog wel bestaansrecht (ook naast de tab S). Overigens zijn de Tab Pro's gebruikt nog wel voor zachte prijzen te krijgen, mocht dat een optie zijn.
Gebruikt zijn ze inderdaad net geprijsd (<200), maar niet groots beschikbaar helaas. Vandaag toevallig 2 nieuwe in V&A, maar allemaal erg ver weg.
Nu maar hopen op een in het centrum van het land of een Tab S met een Qualcomm chip
Iemand ook last van het laden? Hij gaat meestal maar tot 40% en blijft daar op staan. Soms wel 100% maar na een herstart tis het dan ineen 70%. Gaat dan ook snel leeg.
CM 11 staat erop met 1 van de laatste updates van mondrianwifi
Had ik ook in het begin, is een bekend probleem. Je kunt het zelf oplossen door de accu een paar minuten los te koppelen. Moet je wel voorzichtig de achterzijde los peuteren.Pos2007 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:53:
Iemand ook last van het laden? Hij gaat meestal maar tot 40% en blijft daar op staan. Soms wel 100% maar na een herstart tis het dan ineen 70%. Gaat dan ook snel leeg.
PSN: c_caveman1982
Heb sinds de laatste update wel dat het scherm met unlocken via pincode,
deze niet gelijk en soms helemaal niet werkt, meer mensen die hier last van hebben ?
deze niet gelijk en soms helemaal niet werkt, meer mensen die hier last van hebben ?
Accu even los gehad, nu aan het laden. Zal even laten weten of dit heeft geholpen.KaptKeefmenneke schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:53:
[...]
Had ik ook in het begin, is een bekend probleem. Je kunt het zelf oplossen door de accu een paar minuten los te koppelen. Moet je wel voorzichtig de achterzijde los peuteren.
Edit: nu weer volledig 100% en loopt nu langzaam weer leeg bij gebruik. Bedankt voor de tip.
[ Voor 11% gewijzigd door Pos2007 op 06-12-2014 19:42 ]
Zo, ik ben ook lid van de familie. Beetje een laatkomer, maar beter laat dan noglater 
Vanavond Philz en CM11 installeren. Iemand verder nog tips? Kan ik beter twrp installeren in plaats van Philz?
Welk hoesje is betaalbaar en heeft auto-unlock?
Vanavond Philz en CM11 installeren. Iemand verder nog tips? Kan ik beter twrp installeren in plaats van Philz?
Welk hoesje is betaalbaar en heeft auto-unlock?
[ Voor 11% gewijzigd door zAo op 09-12-2014 13:47 ]
Verwijderd
Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met het laden.Pos2007 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:53:
Ik heb ook wat probleempjes gehad, niet zo ernstig als jij maar hij hield geregeld op bij 93% of incidenteel ook wel lager. Dat beviel mij niet.
Ik heb daarom de lader maar eens aangesloten op een vermogensmeter zodat ik goed de laadstroom in de gaten kon houden.
Het blijkt dat als hij in vorm is binnen 2,5 uur kan opladen vanuit volledig ontlade toestand tot 100%.
De eerste 50% laadt hij in topsnelheid op en doet daar een uur over. Vervolgens gaat het wat langzamer en vanaf ongeveer 90% gaat het erg traag. Dat is waarschijnlijk de bedoeling omdat dit goed is voor de accu.
Dat dan toe was het mijn gewoonte om als hij stopte met laden de lader los te koppelen en te herstarten en weer met de lader te verbinden, eventueel meerdere malen.
Ook paste ik wel een reset toe door de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt te houden.
Het bleek me echter, door op de vermogensmeter te kijken, dat een dergelijke reset waarschijnlijk geen enkel effect had.
Daarom probeerde ik nu wat anders.
Hij was gestopt met laden, en de laadstroom was inderdaad 0, en in plaats van weer te herstarten keek ik wat er gebeurde als ik hem gewoon aan de lader liet hangen.
Wat bleek was dat als ik dat een nacht deed hij na ongeveer 6 uur vanzelf weer was begonnen met laden, ik meen zelfs 2 keer en nu de 100% bereikt had.
Sindsdien is mijn voornemen om hem als hij weer problemen geeft hem desnoods heel lang (bijvoorbeeld een nacht of langer) aan de lader te laten en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.
Ik laat hem dan wel volledig opladen, dwz totdat linksboven het icoontje van volledig opgeladen verschijnt en het bericht verschijnt de lader los te koppelen.
In feite laat ik hem nog langer aangesloten, namelijk totdat de laadstroom 0 is. Zonder vermogensmeter kun je dat zelf niet weten maar over het algemeen gaat hij na volledig opgeladen te zijn nog ongeveer een kwartier door met laden waarna hij ermee stopt.
Sinds ik dit toepas heb ik geen problemen meer.
Het is niet uitgesloten dat ook van invloed zou kunnen zijn dat ik een aantal apps die ik niet gebruikte omdat ze van mindere kwaliteit waren of veel advertenties bevatten heb verwijderd, maar in dat geval waren er weinig aanwijzingen dat die een storende invloed zouden hebben.
Bovendien heb ik een virusscanner.
Ik was nog iets vergeten: ik herstart hem ook voordat ik met laden begin.
Er zijn hier op het forum een aantal mensen en ook op het xda forum genoeg mensen met dit probleem. Oplossing is de accu even loskoppelen. Ik had al na een paar keer laden dit probleem en sinds ik hem losgekoppeld heb, werkt alles goed. Al 2 maanden geen problemen meer.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:19:
[...]
Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met het laden.
Ik heb ook wat probleempjes gehad, niet zo ernstig als jij maar hij hield geregeld op bij 93% of incidenteel ook wel lager. Dat beviel mij niet......
Zou eigenlijk niet moeten kunnen met een nieuwe tablet maar ik had geen zin hem retour te sturen en dan een nieuwe te krijgen met hetzelfde euvel.
Verwijderd
Als ik het probleem, in mijn geval, ook kan oplossen door hem lang genoeg aan de lader te laten, zoals ik beschreef, vind ik dat wel eenvoudiger.KaptKeefmenneke schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:54:
[...]
Er zijn hier op het forum een aantal mensen en ook op het xda forum genoeg mensen met dit probleem. Oplossing is de accu even loskoppelen. Ik had al na een paar keer laden dit probleem en sinds ik hem losgekoppeld heb, werkt alles goed. Al 2 maanden geen problemen meer.
Zou eigenlijk niet moeten kunnen met een nieuwe tablet maar ik had geen zin hem retour te sturen en dan een nieuwe te krijgen met hetzelfde euvel.
Maar inderdaad, als het probleem definitief wordt verholpen door de accu los te koppelen is dat zeker het overwegen waard.
Hoe haal jij de achterkant er trouwens vanaf, die zit er nogal strak omheen. Dat lijkt me niet eenvoudig.
Ik heb hem ook vaak een nacht aan de lader gehangen wat als resultaat ca. 50% opgeladen opleverde. Op youtube staat wel een filmpje hoe je handig de achterkant eraf kan halen.
Hoe het komt weet ik niet maar het loskoppelen heeft het probleem tot nu toe in ieder geval opgelost.
Hoe het komt weet ik niet maar het loskoppelen heeft het probleem tot nu toe in ieder geval opgelost.
Ik vind het een behoorlijk irritant probleem anders. Je hangt hem aan de lader om op te laden, en hij besluit om onduidelijke redenen te stoppen met laden. Heel gek. Frustrerend ook, want hij laadt niet op, dus ook nog eens onbruikbaar zolang hij niet oplaadt.
Normale gebruikers gaan zo'n tablet als 'brak' bestempelen, en terecht.
Verwijderd
Maar zowel ik als KaptKeefmenneke hebben nu geen problemen meer, dus er is wel mee te leven.Arnout schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:16:
Ik vind het een behoorlijk irritant probleem anders. Je hangt hem aan de lader om op te laden, en hij besluit om onduidelijke redenen te stoppen met laden. Heel gek. Frustrerend ook, want hij laadt niet op, dus ook nog eens onbruikbaar zolang hij niet oplaadt.
In mijn geval denk ik dat de tablet het me niet in dank heeft afgenomen dat ik hem bij het opladen niet volledig oplaadde, totdat het icoon “volledig opgeladen” verschijnt.
Misschien dat dit tot ijkproblemen leidt.
Verwijderd
Doe je dat met een aardappelschilmesje?Pos2007 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:27:
....
Op youtube staat wel een filmpje hoe je handig de achterkant eraf kan halen.
....
Ik kan me voorstellen dat professionals er speciaal gereedschap voor hebben, net zoals mensen die batterijtjes van horloges vervangen. Dat lukt me ook meestal niet zelf, anders dan het maken van een hoop krassen.
Ik zou iets van kunststof pakken, als je uitschiet met een mesje of je raakt iets sluit je misschien wat kort.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:02:
[...]
Doe je dat met een aardappelschilmesje?
Ik kan me voorstellen dat professionals er speciaal gereedschap voor hebben, net zoals mensen die batterijtjes van horloges vervangen. Dat lukt me ook meestal niet zelf, anders dan het maken van een hoop krassen.
Het is inderdaad een behoorlijk brak apparaat als het laden niet goed gaat, gelukkig met deze simpele "tweak" zelf op te lossen.
Ik heb een kleine kunststof liniaal gebruikt die niet al te dik is. Als er eenmaal een begin is dan gaat het vrij vlot. Achterkant klikte er ook weer gemakkelijk weer op en zit er weer strak op.
Ik heb een kleine kunststof liniaal gebruikt die niet al te dik is. Als er eenmaal een begin is dan gaat het vrij vlot. Achterkant klikte er ook weer gemakkelijk weer op en zit er weer strak op.
Verwijderd
Ik heb zonet gevonden dat er ook speciaal gereedschap voor in de handel is, inderdaad van plastic:Pos2007 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:37:
Het is inderdaad een behoorlijk brak apparaat als het laden niet goed gaat, gelukkig met deze simpele "tweak" zelf op te lossen.
https://www.ifixit.com/Tools/Plastic-Opening-Tools/IF145-000
https://www.ifixit.com/Gu...r+Panel+Replacement/18737
Dacht eens te kijken hoe lekker screen mirroring werkt na het lezen van dit artikel: nieuws: Alle apparaten met Android KitKat kunnen nu scherm naar Chromecast streamen
De eerste keer hangt 'ie meteen vast nadat het casten begonnen is, de tweede keer haalde die het tot ik de eerste appen wilde openen. Heeft iemand anders dit ook geprobeerd? Moet zeggen dat ik i.c.m. de chromecast sowieso al vaak de melding krijg dat de system ui is gecrasht. Meestal gebeurt dat bij het casten van twitch, maar af en toe ook bij YouTube.. Met andere apparaten totaal geen last van gehad.
De eerste keer hangt 'ie meteen vast nadat het casten begonnen is, de tweede keer haalde die het tot ik de eerste appen wilde openen. Heeft iemand anders dit ook geprobeerd? Moet zeggen dat ik i.c.m. de chromecast sowieso al vaak de melding krijg dat de system ui is gecrasht. Meestal gebeurt dat bij het casten van twitch, maar af en toe ook bij YouTube.. Met andere apparaten totaal geen last van gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door LukasW op 11-12-2014 15:38 ]
Verwijderd
Wat ik een heel fijne navigatieapp, in het bijzonder voor de tabpro 8.4 vind is route66.Drwho1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:01:
[...]
Over de werking van Sygic op mijn N5 geen slecht woord
Maar over de uitgestippelde routes daarentegen...! De jarenoude Garmin (zonder updates oid) van mijn vriendin kiest er heel andere, kortere en vooral logische routes uit. Onlangs naar eenzelfde bestemming gereden met wel 20 minuten reistijdverschil in het voordeel van de Garmin. Laatst slaagde Sygic er maar niet in mij op de autostrade te krijgen, bleef hij mij maar over een parallel lopend landweggetje sturen.
De overzichtelijke en informatieve wegenkaarten komen hierop in het bijzonder tot hun recht.
Hij gebruikt Tomtom kaarten en is offline te gebruiken.
Het inzoomen en verplaatsen van de kaart gaat heel soepel en snel.
Verder vind ik het een heel professionele app en erg plezierig in het gebruik.
Dan zou ik liever gaan voor Here BetaVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:33:
[...]
Wat ik een heel fijne navigatieapp, in het bijzonder voor de tabpro 8.4 vind is route66.
De overzichtelijke en informatieve wegenkaarten komen hierop in het bijzonder tot hun recht.
Hij gebruikt Tomtom kaarten en is offline te gebruiken.
Het inzoomen en verplaatsen van de kaart gaat heel soepel en snel.
Verder vind ik het een heel professionele app en erg plezierig in het gebruik.
Verwijderd
Deze is evenals Tomtom niet compatibel met mijn Tabpro 8.4 (SM-T325)Albert020 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:52:
[...]
Dan zou ik liever gaan voor Here Beta
Heb jij hem geïnstalleerd op een Tabpro?
Zie het nu idd, hij is ook niet compatibel met mijn T320Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:11:
[...]
Deze is evenals Tomtom niet compatibel met mijn Tabpro 8.4 (SM-T325)
Heb jij hem geïnstalleerd op een Tabpro?
Maar ben er op mijn S5 heel erg happy mee !
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 11-12-2014 21:00 ]
Verwijderd
Ik heb ook de officiële bookcover, en was ook niet erg overtuigd van de duurzaamheid daarvan.Mithrildor schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:53:
Ik ben met de tablet naar Mycom gegaan en een paar dikkere hoesjes laten aanmeten. De juiste maat is moeilijk te vinden maar een hoesje voor de ipad zit wel een beetje ruim maar voldoet verder prima voor mijn doeleinden en biedt tenminste een veel degelijkere bescherming, en last but not least: hij kostte maar 10 euro terwijl de originele bookcase 50 euro kostte.
Hij is nu zelfs voor 5 euro te koop:
http://www.mycom.nl/table...cidu-ipad-neoprene-sleeve
Verwijderd
Ik wil jullie er even van op de hoogte stellen dat er een nieuwe firmware versie voor de tabpro (SM-T325) beschikbaar is op Kies3.
Op hoop van zegen.
Op hoop van zegen.
Heb er sinds kort cm11 op en de batterij is echt heel snel leeg. Iemand dezelfde ervaring en een fix?
Ik heb hem een paar dagen geleden nog op mijn T320 geïnstalleerd.. Gisteren nog gebruikt om mee naar Frankrijk te rijden, werkte allemaal prima (behalve dat 'ie de laatste 3km even de weg kwijt was).Albert020 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:56:
[...]
Zie het nu idd, hij is ook niet compatibel met mijn T320
Maar ben er op mijn S5 heel erg happy mee !
[ Voor 6% gewijzigd door LukasW op 14-12-2014 10:48 ]
Oww ja, heb ook niet gezegd dat ik hem niet kon installeren maar dat ie niet compatibel was.LukasW schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:43:
[...]
Ik heb hem een paar dagen geleden nog op mijn T320 geïnstalleerd.. Gisteren nog gebruikt om mee naar Frankrijk te rijden, werkte allemaal prima (behalve dat 'ie de laatste 3km even de weg kwijt was).
Dat zag in boven aan in de Google Play Store, blijkt dat dus niet te kloppen,
mooi om te weten, bedankt voor de informatie...
[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 14-12-2014 19:24 ]
Verwijderd
Het is gewijzigd.Albert020 schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:33:
[...]
Oww ja, heb ook niet gezegd dat ik hem niet kon installeren maar dat ie niet compatibel was.
Dat zag in boven aan in de Google Play Store, blijkt dat dus niet te kloppen,
mooi om te weten, bedankt voor de informatie...
Een paar dagen terug stond hij nog te boek als incompatibel en kon ik hem ook niet installeren.
Nu blijkt hij compatibel te zijn en kan ik hem installeren.
Zoals gisteren op de frontpage gemeld werd is Cyanogenmod 12 uit voor de Tab Pro 8.4. De officiële release van Samsung kan nog even duren, dus ik heb hem alvast geïnstalleerd. Nog geen bugs kunnen vinden, en het draait prima.
Officiële release van Samsung met CM12 zal nooit komenmarcieking schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:30:
Zoals gisteren op de frontpage gemeld werd is Cyanogenmod 12 uit voor de Tab Pro 8.4. De officiële release van Samsung kan nog even duren, dus ik heb hem alvast geïnstalleerd. Nog geen bugs kunnen vinden, en het draait prima.
hoe bevalt cm12? is het al goed bruikbaar of kan ik beter nog even wachten en doorgaan met 11?marcieking schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:30:
[ Voor 64% gewijzigd door Riuujin op 20-01-2015 10:05 ]
Na een jaar vind ik de Galaxy TabPro 8.4 nog steeds een pracht tablet en ik heb er nog steeds enorm veel plezier van, maar ik loop sinds een paar maandjes tegen de volgende problemen aan:
- Batterijtijd is echt waardeloos. Hij laad bij mij gewoon op, maar hij houdt het maar kort vol. Waar ik vroeger zo'n 8 uur aan SoT kon halen met wat browsen en filmpjes kijken, haal ik nu nog met geluk de vijf uur SoT. Vandaag was een diepte punt met 3 uur SoT, terwijl hij nog geen 24 uur geleden volledig was opgeladen.
- Een aantal pixels zijn een stuk lichter dan de andere pixels. Het is geen dode pixels, maar een gebied van zo'n 4x4 pixels is merkbaar lichter dan de rest van het scherm.
- Raar (zacht) geluid als ik het volume op 0 zet. Hier had ik van het begin al last van, het stoort niet enorm, maar is het wel jammer.
Weet iemand of er een geintegreerde microfoon aan de
Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 T320 WiFi 16GB White zit?
In de T320 zit een microfoon ja.Smeer schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:30:
Weet iemand of er een geintegreerde microfoon aan de
Nou, mijn TabPro laadt al dagen achter elkaar niet of nauwelijks op. Mijn tablet zat vanochtend op 7%, dus heb ik hem maar aan de lader gehangen. Twee uur later zat hij op 8%. Na een reboot zat de batterij op 18%. Een typisch gevalletje van:
Ik denk dat ik hem maar laat fixen onder de garantie want ik heb al vaker problemen gehad met de batterij (met name het snel leeglopen bij de laatste paar procent en dan een batterijstand van 15% na een reboot).
Zelf de batterij 'reseaten' heb ik trouwens geen zin in, ondanks de goede ervaringen die ik hierover lees.

Zelf de batterij 'reseaten' heb ik trouwens geen zin in, ondanks de goede ervaringen die ik hierover lees.
[ Voor 10% gewijzigd door Maj-Maj op 20-05-2015 15:46 ]
Inderdaad, heb de batterij ook al losgekoppeld maar de laadproblemen blijven. Beste is om hem overnacht aan de lader te hangen; meestal is ie dan 'vol', wat kan betekenen dat ie na 2 uur SOT al leeg is...
Heb hem laatst al de hele nacht aan de lader gehad; volgende dag zat hij op 25%...
Hebben jullie ook problemen met videos binnen de Facebook website? Die willen op mijn Galaxy Pro 8.4 namelijk praktisch niet afspelen terwijl mijn LG G2 nergens last van heeft.
Ik heb er in alle browsers last van (Opera, Dolphin, Chrome, Next, Maxthon, Lightning). Alleen wanneer ik de desktopmodus in Dolphin opvraag spelen de videos wel af. Het vreemde is dat die truc binnen Chrome dan weer niet werkt.
Het vreemde is dat er soms ook om het installeren van Flash gevraagd wordt terwijl dat volgens mij gewoon html is toch? De site van Youtube heeft nergens last van.
Ik heb er in alle browsers last van (Opera, Dolphin, Chrome, Next, Maxthon, Lightning). Alleen wanneer ik de desktopmodus in Dolphin opvraag spelen de videos wel af. Het vreemde is dat die truc binnen Chrome dan weer niet werkt.
Het vreemde is dat er soms ook om het installeren van Flash gevraagd wordt terwijl dat volgens mij gewoon html is toch? De site van Youtube heeft nergens last van.
Nou, hier laadt ie ook niet meer op.
Batterystatus blijft op 0% staan.
Nog geen jaar oud dus garantie?
Ook met een custom rom?
-edit-
Toch eens de batterij losgehaald en weer aangesloten en, volle accu weer!
Batterystatus blijft op 0% staan.
Nog geen jaar oud dus garantie?
Ook met een custom rom?
-edit-
Toch eens de batterij losgehaald en weer aangesloten en, volle accu weer!
[ Voor 24% gewijzigd door coob op 12-07-2015 11:26 ]
TabPro 12.2 LTE krijgt zijn update naar 5.1.1. Eindelijk een update
Ik heb hier ook vreemde problemen met het opladen. De SOT van mijn Tablet is nog goed (nou ja, 5.5 tot 6 uur met Chrome, zo'n 7 uur met apps die wat minder stroom slurpen), maar hij heeft af en toe kuren met opladen.
Soms als ik hem aan de oplader hang dan laadt ie niet tot nauwelijks op (zo'n 100 tot 500 mA), maar als ik hem dan aan een andere oplader hang dan doet ie het weer goed (zo'n 1600-1800 mA, wat wel overeenkomt met stroomgebruik van zo'n 300 mA). Dus je zou denken dat het aan de oplader zou liggen, maar als ik dan een ander USB kabeltje gebruik met de 'kapotte' oplader dan doet hij het ook gewoon. Als ik hem oplaadt en dan weer naar de 'kapotte' oplader wissel dan doet hij het gewoon weer.
Misschien dat de batterij reseaten soelaas kan bieden, maar ik heb niet zo'n zin om hem open te maken, ben bang dat ik hem sloop (en dat zou zonde zijn aangezien hij het meestal gewoon goed doet). Misschien moet ik hem maar eens opsturen naar Samsung, maar er zit volgens het boekje maar 6 (!!!) maanden garantie op de batterij, dus ik weet niet of dat veel nut heeft. Eerst even kijken of ik dezelfde kuren ook met een andere oplader ondervindt.
Soms als ik hem aan de oplader hang dan laadt ie niet tot nauwelijks op (zo'n 100 tot 500 mA), maar als ik hem dan aan een andere oplader hang dan doet ie het weer goed (zo'n 1600-1800 mA, wat wel overeenkomt met stroomgebruik van zo'n 300 mA). Dus je zou denken dat het aan de oplader zou liggen, maar als ik dan een ander USB kabeltje gebruik met de 'kapotte' oplader dan doet hij het ook gewoon. Als ik hem oplaadt en dan weer naar de 'kapotte' oplader wissel dan doet hij het gewoon weer.
Misschien dat de batterij reseaten soelaas kan bieden, maar ik heb niet zo'n zin om hem open te maken, ben bang dat ik hem sloop (en dat zou zonde zijn aangezien hij het meestal gewoon goed doet). Misschien moet ik hem maar eens opsturen naar Samsung, maar er zit volgens het boekje maar 6 (!!!) maanden garantie op de batterij, dus ik weet niet of dat veel nut heeft. Eerst even kijken of ik dezelfde kuren ook met een andere oplader ondervindt.
Ik had ook het probleem dat de tablet bij ongeveer 65% stopte met laden.
Op XDA kwam ik dit topic tegen:
http://forum.xda-develope...der-battery-life-t2944610
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik de tablet opengemaakt om de batterij los te halen en opnieuw aan te sluiten.
Ik heb twee plastic wegwerp messen gebruikt om de tablet voorzichtig open te maken.
Onderstaande video beschrijft hoe je de tablet uit elkaar haalt.
YouTube: How to Replace Your Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Battery
Sinds de batterij er opnieuw is ingezet laad de tablet weer helemaal op.
Dus bij mij heeft het prima gewerkt.
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik de tablet opengemaakt om de batterij los te halen en opnieuw aan te sluiten.
Ik heb twee plastic wegwerp messen gebruikt om de tablet voorzichtig open te maken.
Ik heb hem naar de MM gebracht, zij moeten het onder garantie maar repareren. Hij laadde nu maar tot 30% op.
Update: usb-connector vervangen en het moederbord is gerepareerd. Ga binnenkort testen of ie het nu wel weer normaal doet.
Hij laadt gewoon tot honderdprocent op, maar soms (of zeg maar gerust meestal) als ik de oplader er in steek dan laadt hij zeer langzaam op, als ik de oplader er dan weer uithaal, even wacht en hem er weer in steek dan doet hij het weer prima en laadt hij weer mooi tot honderd procent op (met fatsoenlijke batterijduur).RobbieT schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:29:
Ik had ook het probleem dat de tablet bij ongeveer 65% stopte met laden.
Misschien zit er stof in de USB-poort. Ik ga ook eens proberen om te zorgen dat de batterij helemaal leeg is, dan stop ik de oplader erin en laat ik hem heel langzaam opladen tot honderd, misschien dat dit helpt.
Van http://www.sammobile.com/...XU1BPA1_T320PHN1BNJ1_PHN/
Model SM-T320
Model name GALAXY TabPRO 8.4 Wi-Fi
Country Netherlands
Version Android 4.4.2
Changelist 2690686
Build date Fri, 08 Jan 2016 11:08:37 +0000
Product code PHN
PDA T320XXU1BPA1
CSC T320PHN1BNJ1
Er is dus een nieuwe ROM uit voor de TabPro 8.4. Maar aangezien de grootte nauwelijks verschilt met de vorige uit 2014 verwacht ik geen grote wijzigingen, hopelijk wel de StageFright fix. Iemand hem al geprobeerd? Zelf had ik geen geduld om erop te wachten en draai inmiddels CM 12.1 stable...
Model SM-T320
Country Netherlands
Version Android 4.4.2
Changelist 2690686
Product code PHN
PDA T320XXU1BPA1
CSC T320PHN1BNJ1
Er is dus een nieuwe ROM uit voor de TabPro 8.4. Maar aangezien de grootte nauwelijks verschilt met de vorige uit 2014 verwacht ik geen grote wijzigingen, hopelijk wel de StageFright fix. Iemand hem al geprobeerd? Zelf had ik geen geduld om erop te wachten en draai inmiddels CM 12.1 stable...
Nog steeds 4.2.2 dus dat schiet ook niet op.janbrede schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:49:
Van http://www.sammobile.com/...XU1BPA1_T320PHN1BNJ1_PHN/
Model SM-T320
Country Netherlands
Version Android 4.4.2
Changelist 2690686
Product code PHN
PDA T320XXU1BPA1
CSC T320PHN1BNJ1
Hoe kom je aan die CM 12.1? Op de Cyanogenmod site zie ik alleen 12.1 snapshot wat volgens mij nog een stap voor stable is?
D-e-n schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:00:
[...]
Nog steeds 4.2.2 dus dat schiet ook niet op.
Hoe kom je aan die CM 12.1? Op de Cyanogenmod site zie ik alleen 12.1 snapshot wat volgens mij nog een stap voor stable is?
Zoals ik 't lees zijn de snapshots prima voor dagelijks gebruik geschikt; ik gebruik de laatste versie in ieder geval al geruime tijd naar volledige tevredenheid op mijn TabPro.CyanogenMod 11 - 13 Community releases reduce the number of build tags to just two: Nightly and M Snapshots. The tag names have been retained for historical reasons, but this is really just a basic two channel release system:
- Development channel: (a.k.a. Nightlies) usually generated every 24 hours, experimental, newest features, unstable
- Release channel: (a.k.a. Snapshots) generated once every 1-2 months, suitable for daily use, devices signed-off by maintainers for inclusion
The release channel is built from a separate stable branch, cut from the main branch at a point deemed feature-complete and reliable. A small subset of code reviewers have the ability to merge commits into the stable branch after the cut has been made; i.e. everything that goes to the stable branch receives extra scrutiny.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
4.4.2D-e-n schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:00:
[...]
Nog steeds 4.2.2 dus dat schiet ook niet op.
Mijn fout, ik bedoelde ook snapshot. Draai er al een maand stabiel op. Hoewel, een keer gehad dat hij crashte en daarna helemaal dood leek. Na een tijdje kwam hij toch weer tot leven (misschien de aan/uitknop niet lang genoeg vastgehouden?).Hoe kom je aan die CM 12.1? Op de Cyanogenmod site zie ik alleen 12.1 snapshot wat volgens mij nog een stap voor stable is?
Draai inmiddels Cm13, de nightlies. Super stabiel ook, echt een aanrader.
Hoe is het daarop tegenwoordig met de ondersteuning voor microSD-kaarten? De laatste keer dat ik een CM13-build draaide kon ik de microSD-kaart vanuit diverse applicaties, waaronder VLC en de MTP-verbinding naar de PC, niet benaderen. Daarmee kon ik geen media vanaf mijn PC op de kaart zetten om ze in VLC af te spelen.
Als het is opgelost kan ik weer switchen, want verder is Android 6 prima!
Hier ook een 8.4 met accuproblemen. Hij laadt wel helemaal op maar is al na 2 uur screen on time leeg. Ook vanaf 30% accu naar 0% kan soms in wel 10 minuten plaatsvinden.
Er zit nog garantie op maar ik draai de debloated en rooted factory rom. Moet ik de originele rom weer flashen om garantie te claimen?
En kan ik hem het beste naar de mediamarkt brengen of bij samsung zelf?
Er zit nog garantie op maar ik draai de debloated en rooted factory rom. Moet ik de originele rom weer flashen om garantie te claimen?
Dit probleem had ik eerst ook, maar het is inmiddels verholpenmarcieking schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:40:
Hoe is het daarop tegenwoordig met de ondersteuning voor microSD-kaarten? De laatste keer dat ik een CM13-build draaide kon ik de microSD-kaart vanuit diverse applicaties, waaronder VLC en de MTP-verbinding naar de PC, niet benaderen. Daarmee kon ik geen media vanaf mijn PC op de kaart zetten om ze in VLC af te spelen.
Je weet dat er op de accu maar 6 maanden garantie zit?SpiceWorm schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:09:
Hier ook een 8.4 met accuproblemen. Hij laadt wel helemaal op maar is al na 2 uur screen on time leeg. Ook vanaf 30% accu naar 0% kan soms in wel 10 minuten plaatsvinden.
Nee dat wist ik niet. Wat een ongelooflijke naaiactie, waarom wordt hier niet tegen opgetreden? Natuurlijk kunnen ze accu's maken die het 2 jaar lang zonder problemen doen. Als je kijkt hoeveel accu/laadproblemen deze dure tablets hebben zijn het gewoon ontwerpfouten.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad die 75% minder capaciteit heeft binnen twee jaar na aankoop. Sterker, ik denk dat <40% in 3 jaar eerder reeel is en dat was bij een midrange chinaphone.
Heeft het denk je zin om de accu te vervangen? Ik wil de tablet namelijk verkopen omdat ik hem erg weinig gebruik. Ik zie dat ik op ebay een nieuwe accu kan kopen voor 25€.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad die 75% minder capaciteit heeft binnen twee jaar na aankoop. Sterker, ik denk dat <40% in 3 jaar eerder reeel is en dat was bij een midrange chinaphone.
Heeft het denk je zin om de accu te vervangen? Ik wil de tablet namelijk verkopen omdat ik hem erg weinig gebruik. Ik zie dat ik op ebay een nieuwe accu kan kopen voor 25€.
[ Voor 62% gewijzigd door SpiceWorm op 06-02-2016 23:07 ]
Volgens de samsung site klopt dat niet:emil_406 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:17:
[...]
Je weet dat er op de accu maar 6 maanden garantie zit?
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/
Als je kijkt onder mobiel-> tablets dan staat er 2 jaar garantie op tablets.
Bij bijvoorbeeld IT producten _> laptops staat 2 jaar (batterij en accessoires 1 jaar)
Ik ga in ieder geval een poging doen bij de mediamarkt want het ding is nu soms al na 2 uur leeg, dat kan echt niet voor een apparaat van 1,5 jaar oud.
edit: ik heb met samsung gebeld (0900-samsung) en zij geven aan dat er twee jaar garantie zit op de batterij die in de tablet zat bij aankoop. Een batterij die je los koopt zit idd 6 maanden garantie op.
Ik moest van de meneer de tablet op starten in de safe modus (bij opstarten volume down vasthouden). Hij start dan in een beperkte modus op (in het unlock scherm staat dan safe modus, waarschijnlijk alleen bij samsung firmware), lijkt er wel wat op dat hij enkel programma's beschouwd die in de rom zitten.
edit 2, 22 februari 2016: In de safe modus was de accuduur weer normaal. Ik heb de originele samsung firmware weer geflashed en alle accuproblemen zijn opgelost.
[ Voor 36% gewijzigd door SpiceWorm op 22-02-2016 16:34 ]
Verwijderd
In een eerdere post berichtte ik dat voor mij alle laadproblemen werden opgelost al ik er maar voor zorgde dat ik hem volledig oplaadde, dwz totdat linksboven het symbooltje van volledig opgeladen verschijnt.
Dat bleek later toch niet juist: de problemen keerden terug.
Ik heb ze echter kunnen oplossen door te wachten met opladen tot de waarschuwing verschijnt dat de batterij bijna leeg is en door te gaan tot hij helemaal vol is.
Tijdens het opladen mag je hem gerust gebruiken.
Ik heb ze echter kunnen oplossen door te wachten met opladen tot de waarschuwing verschijnt dat de batterij bijna leeg is en door te gaan tot hij helemaal vol is.
Ik heb de laadproblemen 1x gehad. Ik heb hem toen inderdaad eens helemaal laten leeglopen tot ie vanzelf uit gjng. Vervolgens ik hem een hele nacht aan de lader gehad. Sindsdien werkt ie als een zonnetje. En dan praat ik over al meer dan een jaar. Tot nu toe ben ik eigenlijknog steeds erg tevreden met mijn tabpro 8.4!Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:31:
In een eerdere post berichtte ik dat voor mij alle laadproblemen werden opgelost al ik er maar voor zorgde dat ik hem volledig oplaadde, dwz totdat linksboven het symbooltje van volledig opgeladen verschijnt.
Verwijderd
Ik ook.emil_406 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:41:
[...]
Tot nu toe ben ik eigenlijknog steeds erg tevreden met mijn tabpro 8.4!
Paar mooie apps geïnstalleerd die het prima doen en verder eigenlijk geen problemen.
Vraag me ook af waarom zo veel mensen Cyanogenmod nodig vinden.
Ik kan prima met de Samsung gebruikersinterface overweg.
Verwijderd
Hoi!
Mijn tablet valt continue spontaan uit, en start zelf weer op..
Herkenbaar ? Of tips?
Groetjes
Herkenbaar ? Of tips?
Groetjes
Terugzetten naar fabrieksinstellingen willen wel eens helpenVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:35:
Hoi!
Herkenbaar ? Of tips?
Groetjes
Edit: solved
[ Voor 97% gewijzigd door FoccodeJ op 05-11-2016 11:43 ]
Misschien omdat Kit Kat 4.4.2 gewoon een zeer oude Android versie is?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:55:
[...]
Vraag me ook af waarom zo veel mensen Cyanogenmod nodig vinden.
Ik kan prima met de Samsung gebruikersinterface overweg.
Succes met Kit Kat en het ontbreken van App rechten op je devices om je apps aan banden te leggen. Je apps roamen free in je device zonder dat je er controle over hebt. Kit Kat is een regelrechte privacy nachtmerrie en dan de security gaten... Samsungs laatste update was begin dit jaar ervoor uitgekomen.
CM13 (nightly) van deze laatste week draait super stabiel in combinatie met Open Gapps met security patch level van november 2016.
Mensen die problemen hadden met de batterij performance: als je even het batterij kabeltje los haalt van het board en dan een minuutje wacht en dan her aansluit dan doet de batterij weer normaal zijn werk
Onze tabPro heeft geen zin meer om op te laden. Tot gisteren nog alles prima, maar vandaag geen zin meer. Meerdere laders en kabels geprobeerd, maar geen leven in te krijgen.
Balen!
Edit: na wat diagnostisch werk (probeer dit, probeer dat) tot de conclusie gekomen dat de usb port waarschijnlijk stuk is. Die kosten maar $7 en met de beschrijving van iFixit erbij moet het lukken. Ding is wel effe onderweg, maar ik kom erop terug.
Balen!
Edit: na wat diagnostisch werk (probeer dit, probeer dat) tot de conclusie gekomen dat de usb port waarschijnlijk stuk is. Die kosten maar $7 en met de beschrijving van iFixit erbij moet het lukken. Ding is wel effe onderweg, maar ik kom erop terug.
[ Voor 40% gewijzigd door Hmmbob op 01-01-2017 22:04 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
En de tablet is begonnen aan een tweede leven! Het bleek inderdaad de micro usb connector te zijn welke het had begeven. Online een nieuwe besteld en gisteren binnen tien minuten alles gedaan. Blije zoon die zijn tablet weer kan gebruiken
Dit is het onderdeel wat ik heb gebruikt:
Charging Port Dock Connector USB Port Flex Cable Replacement Part for Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 SM - T320 https://www.amazon.com/dp...sw_r_cp_apa_LFpFybH8AZ6M3
Dit is het onderdeel wat ik heb gebruikt:
Charging Port Dock Connector USB Port Flex Cable Replacement Part for Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 SM - T320 https://www.amazon.com/dp...sw_r_cp_apa_LFpFybH8AZ6M3
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Bedankt.toro schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:33:
[...]
Misschien omdat Kit Kat 4.4.2 gewoon een zeer oude Android versie is?![]()
Succes met Kit Kat en het ontbreken van App rechten op je devices om je apps aan banden te leggen. Je apps roamen free in je device zonder dat je er controle over hebt. Kit Kat is een regelrechte privacy nachtmerrie en dan de security gaten... Samsungs laatste update was begin dit jaar ervoor uitgekomen.
CM13 (nightly) van deze laatste week draait super stabiel in combinatie met Open Gapps met security patch level van november 2016.
Het feit dat Cyanogenmod de mogelijkheid blijkt te bieden de nieuwste versies van Android te installeren zou inderdaad een goede reden zijn hiernaar over te stappen.
Nog een vraag.
Samsung biedt de mogelijkheid backups van apps te maken met behulp van Kies3. Hiervan heb ik al herhaaldelijk groot profijt gehad in geval van updates die verslechteringen bleken te zijn en die ik dus kon terugzetten.
Biedt Cyanogenmod ook zo’n backup mogelijkheid?
Dit weekend besloten om de originele software weer eens terug te zetten en wat blijkt: er is een update geweest ergens begin 2017 :-) Niet dat het qua gebruikservaring iets uitmaakt, maar toch wel een verassing.
Ha, leven in de brouwerij hier. Ik gebruik mijn tabpro nog steeds dagelijks (wel Android 7 inmiddels) maar het blijft nog steeds een fijn tablet, handig formaat, fijn scherm. En nog steeds lekker vlot.
Daar sluit ik me volledig bij aan. De Tab Pro 8.4 was en is een schot in de roos vwb gebruiksgemak. En nu de originele software er weer op staat moet ik zeggen dat de accu standby tijd ook wee erg goed is. Dat was met de custom ROM toch wel ondermaats. Tablet ligt meer ongebruikt op de bank dan dat ie gebruikt wordt. Erg storend wanneer deze dan telkens leeg blijkt te zijn op het moment dat je 'm dan wilt gebruiken.emil_406 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:54:
Ha, leven in de brouwerij hier. Ik gebruik mijn tabpro nog steeds dagelijks (wel Android 7 inmiddels) maar het blijft nog steeds een fijn tablet, handig formaat, fijn scherm. En nog steeds lekker vlot.
Nou, de onze heeft de geest gegeven.
Scherm wil niet meer aan.
Opa (74!)
heeft het ding toch weer aan de praat gekregen waar het mij niet lukte.
Kan zijn dat ie weer die accu bug heeft, daar heb ik hem al eens voor opengemaakt.
Inmiddels heeft ie echter ook een barst in het scherm waardoor openmaken wel heel risky wordt. Van de andere kant hebben we er zo ook niks aan natuurlijk
Scherm wil niet meer aan.
Opa (74!)

Kan zijn dat ie weer die accu bug heeft, daar heb ik hem al eens voor opengemaakt.
Inmiddels heeft ie echter ook een barst in het scherm waardoor openmaken wel heel risky wordt. Van de andere kant hebben we er zo ook niks aan natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door coob op 26-03-2018 20:47 ]
Ik ben bang dat mijn tabpro 8.4 nu dan ook echt de geest heeft gegeven. Hij start niet meer op, ook niet na loskoppelen van de accu.
Wat zou een goed alternatief voor deze topper kunnen zijn?
Wat zou een goed alternatief voor deze topper kunnen zijn?