Ik heb hem naar de MM gebracht, zij moeten het onder garantie maar repareren. Hij laadde nu maar tot 30% op.
Update: usb-connector vervangen en het moederbord is gerepareerd. Ga binnenkort testen of ie het nu wel weer normaal doet.
Hij laadt gewoon tot honderdprocent op, maar soms (of zeg maar gerust meestal) als ik de oplader er in steek dan laadt hij zeer langzaam op, als ik de oplader er dan weer uithaal, even wacht en hem er weer in steek dan doet hij het weer prima en laadt hij weer mooi tot honderd procent op (met fatsoenlijke batterijduur).RobbieT schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:29:
Ik had ook het probleem dat de tablet bij ongeveer 65% stopte met laden.
Op XDA kwam ik dit topic tegen:
http://forum.xda-develope...der-battery-life-t2944610
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik de tablet opengemaakt om de batterij los te halen en opnieuw aan te sluiten.
Ik heb twee plastic wegwerp messen gebruikt om de tablet voorzichtig open te maken.
Onderstaande video beschrijft hoe je de tablet uit elkaar haalt.
YouTube: How to Replace Your Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Battery
Sinds de batterij er opnieuw is ingezet laad de tablet weer helemaal op.
Dus bij mij heeft het prima gewerkt.
Misschien zit er stof in de USB-poort. Ik ga ook eens proberen om te zorgen dat de batterij helemaal leeg is, dan stop ik de oplader erin en laat ik hem heel langzaam opladen tot honderd, misschien dat dit helpt.
Van http://www.sammobile.com/...XU1BPA1_T320PHN1BNJ1_PHN/
Model SM-T320
Model name GALAXY TabPRO 8.4 Wi-Fi
Country Netherlands
Version Android 4.4.2
Changelist 2690686
Build date Fri, 08 Jan 2016 11:08:37 +0000
Product code PHN
PDA T320XXU1BPA1
CSC T320PHN1BNJ1
Er is dus een nieuwe ROM uit voor de TabPro 8.4. Maar aangezien de grootte nauwelijks verschilt met de vorige uit 2014 verwacht ik geen grote wijzigingen, hopelijk wel de StageFright fix. Iemand hem al geprobeerd? Zelf had ik geen geduld om erop te wachten en draai inmiddels CM 12.1 stable...
Model SM-T320
Country Netherlands
Version Android 4.4.2
Changelist 2690686
Product code PHN
PDA T320XXU1BPA1
CSC T320PHN1BNJ1
Er is dus een nieuwe ROM uit voor de TabPro 8.4. Maar aangezien de grootte nauwelijks verschilt met de vorige uit 2014 verwacht ik geen grote wijzigingen, hopelijk wel de StageFright fix. Iemand hem al geprobeerd? Zelf had ik geen geduld om erop te wachten en draai inmiddels CM 12.1 stable...
Nog steeds 4.2.2 dus dat schiet ook niet op.janbrede schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:49:
Van http://www.sammobile.com/...XU1BPA1_T320PHN1BNJ1_PHN/
Model SM-T320
Country Netherlands
Version Android 4.4.2
Changelist 2690686
Product code PHN
PDA T320XXU1BPA1
CSC T320PHN1BNJ1
Hoe kom je aan die CM 12.1? Op de Cyanogenmod site zie ik alleen 12.1 snapshot wat volgens mij nog een stap voor stable is?
D-e-n schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:00:
[...]
Nog steeds 4.2.2 dus dat schiet ook niet op.
Hoe kom je aan die CM 12.1? Op de Cyanogenmod site zie ik alleen 12.1 snapshot wat volgens mij nog een stap voor stable is?
Zoals ik 't lees zijn de snapshots prima voor dagelijks gebruik geschikt; ik gebruik de laatste versie in ieder geval al geruime tijd naar volledige tevredenheid op mijn TabPro.CyanogenMod 11 - 13 Community releases reduce the number of build tags to just two: Nightly and M Snapshots. The tag names have been retained for historical reasons, but this is really just a basic two channel release system:
- Development channel: (a.k.a. Nightlies) usually generated every 24 hours, experimental, newest features, unstable
- Release channel: (a.k.a. Snapshots) generated once every 1-2 months, suitable for daily use, devices signed-off by maintainers for inclusion
The release channel is built from a separate stable branch, cut from the main branch at a point deemed feature-complete and reliable. A small subset of code reviewers have the ability to merge commits into the stable branch after the cut has been made; i.e. everything that goes to the stable branch receives extra scrutiny.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
4.4.2D-e-n schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:00:
[...]
Nog steeds 4.2.2 dus dat schiet ook niet op.
Mijn fout, ik bedoelde ook snapshot. Draai er al een maand stabiel op. Hoewel, een keer gehad dat hij crashte en daarna helemaal dood leek. Na een tijdje kwam hij toch weer tot leven (misschien de aan/uitknop niet lang genoeg vastgehouden?).Hoe kom je aan die CM 12.1? Op de Cyanogenmod site zie ik alleen 12.1 snapshot wat volgens mij nog een stap voor stable is?
Draai inmiddels Cm13, de nightlies. Super stabiel ook, echt een aanrader.
Hoe is het daarop tegenwoordig met de ondersteuning voor microSD-kaarten? De laatste keer dat ik een CM13-build draaide kon ik de microSD-kaart vanuit diverse applicaties, waaronder VLC en de MTP-verbinding naar de PC, niet benaderen. Daarmee kon ik geen media vanaf mijn PC op de kaart zetten om ze in VLC af te spelen.
Als het is opgelost kan ik weer switchen, want verder is Android 6 prima!
Hier ook een 8.4 met accuproblemen. Hij laadt wel helemaal op maar is al na 2 uur screen on time leeg. Ook vanaf 30% accu naar 0% kan soms in wel 10 minuten plaatsvinden.
Er zit nog garantie op maar ik draai de debloated en rooted factory rom. Moet ik de originele rom weer flashen om garantie te claimen?
En kan ik hem het beste naar de mediamarkt brengen of bij samsung zelf?
Er zit nog garantie op maar ik draai de debloated en rooted factory rom. Moet ik de originele rom weer flashen om garantie te claimen?
Dit probleem had ik eerst ook, maar het is inmiddels verholpenmarcieking schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:40:
Hoe is het daarop tegenwoordig met de ondersteuning voor microSD-kaarten? De laatste keer dat ik een CM13-build draaide kon ik de microSD-kaart vanuit diverse applicaties, waaronder VLC en de MTP-verbinding naar de PC, niet benaderen. Daarmee kon ik geen media vanaf mijn PC op de kaart zetten om ze in VLC af te spelen.
Je weet dat er op de accu maar 6 maanden garantie zit?SpiceWorm schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:09:
Hier ook een 8.4 met accuproblemen. Hij laadt wel helemaal op maar is al na 2 uur screen on time leeg. Ook vanaf 30% accu naar 0% kan soms in wel 10 minuten plaatsvinden.
Nee dat wist ik niet. Wat een ongelooflijke naaiactie, waarom wordt hier niet tegen opgetreden? Natuurlijk kunnen ze accu's maken die het 2 jaar lang zonder problemen doen. Als je kijkt hoeveel accu/laadproblemen deze dure tablets hebben zijn het gewoon ontwerpfouten.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad die 75% minder capaciteit heeft binnen twee jaar na aankoop. Sterker, ik denk dat <40% in 3 jaar eerder reeel is en dat was bij een midrange chinaphone.
Heeft het denk je zin om de accu te vervangen? Ik wil de tablet namelijk verkopen omdat ik hem erg weinig gebruik. Ik zie dat ik op ebay een nieuwe accu kan kopen voor 25€.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad die 75% minder capaciteit heeft binnen twee jaar na aankoop. Sterker, ik denk dat <40% in 3 jaar eerder reeel is en dat was bij een midrange chinaphone.
Heeft het denk je zin om de accu te vervangen? Ik wil de tablet namelijk verkopen omdat ik hem erg weinig gebruik. Ik zie dat ik op ebay een nieuwe accu kan kopen voor 25€.
[ Voor 62% gewijzigd door SpiceWorm op 06-02-2016 23:07 ]
Volgens de samsung site klopt dat niet:emil_406 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:17:
[...]
Je weet dat er op de accu maar 6 maanden garantie zit?
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/
Als je kijkt onder mobiel-> tablets dan staat er 2 jaar garantie op tablets.
Bij bijvoorbeeld IT producten _> laptops staat 2 jaar (batterij en accessoires 1 jaar)
Ik ga in ieder geval een poging doen bij de mediamarkt want het ding is nu soms al na 2 uur leeg, dat kan echt niet voor een apparaat van 1,5 jaar oud.
edit: ik heb met samsung gebeld (0900-samsung) en zij geven aan dat er twee jaar garantie zit op de batterij die in de tablet zat bij aankoop. Een batterij die je los koopt zit idd 6 maanden garantie op.
Ik moest van de meneer de tablet op starten in de safe modus (bij opstarten volume down vasthouden). Hij start dan in een beperkte modus op (in het unlock scherm staat dan safe modus, waarschijnlijk alleen bij samsung firmware), lijkt er wel wat op dat hij enkel programma's beschouwd die in de rom zitten.
edit 2, 22 februari 2016: In de safe modus was de accuduur weer normaal. Ik heb de originele samsung firmware weer geflashed en alle accuproblemen zijn opgelost.
[ Voor 36% gewijzigd door SpiceWorm op 22-02-2016 16:34 ]
Verwijderd
In een eerdere post berichtte ik dat voor mij alle laadproblemen werden opgelost al ik er maar voor zorgde dat ik hem volledig oplaadde, dwz totdat linksboven het symbooltje van volledig opgeladen verschijnt.
Dat bleek later toch niet juist: de problemen keerden terug.
Ik heb ze echter kunnen oplossen door te wachten met opladen tot de waarschuwing verschijnt dat de batterij bijna leeg is en door te gaan tot hij helemaal vol is.
Tijdens het opladen mag je hem gerust gebruiken.
Ik heb ze echter kunnen oplossen door te wachten met opladen tot de waarschuwing verschijnt dat de batterij bijna leeg is en door te gaan tot hij helemaal vol is.
Ik heb de laadproblemen 1x gehad. Ik heb hem toen inderdaad eens helemaal laten leeglopen tot ie vanzelf uit gjng. Vervolgens ik hem een hele nacht aan de lader gehad. Sindsdien werkt ie als een zonnetje. En dan praat ik over al meer dan een jaar. Tot nu toe ben ik eigenlijknog steeds erg tevreden met mijn tabpro 8.4!Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:31:
In een eerdere post berichtte ik dat voor mij alle laadproblemen werden opgelost al ik er maar voor zorgde dat ik hem volledig oplaadde, dwz totdat linksboven het symbooltje van volledig opgeladen verschijnt.
Verwijderd
Ik ook.emil_406 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:41:
[...]
Tot nu toe ben ik eigenlijknog steeds erg tevreden met mijn tabpro 8.4!
Paar mooie apps geïnstalleerd die het prima doen en verder eigenlijk geen problemen.
Vraag me ook af waarom zo veel mensen Cyanogenmod nodig vinden.
Ik kan prima met de Samsung gebruikersinterface overweg.
Verwijderd
Hoi!
Mijn tablet valt continue spontaan uit, en start zelf weer op..
Herkenbaar ? Of tips?
Groetjes
Herkenbaar ? Of tips?
Groetjes
Terugzetten naar fabrieksinstellingen willen wel eens helpenVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:35:
Hoi!
Herkenbaar ? Of tips?
Groetjes
Edit: solved
[ Voor 97% gewijzigd door FoccodeJ op 05-11-2016 11:43 ]
Misschien omdat Kit Kat 4.4.2 gewoon een zeer oude Android versie is?Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:55:
[...]
Vraag me ook af waarom zo veel mensen Cyanogenmod nodig vinden.
Ik kan prima met de Samsung gebruikersinterface overweg.
Succes met Kit Kat en het ontbreken van App rechten op je devices om je apps aan banden te leggen. Je apps roamen free in je device zonder dat je er controle over hebt. Kit Kat is een regelrechte privacy nachtmerrie en dan de security gaten... Samsungs laatste update was begin dit jaar ervoor uitgekomen.
CM13 (nightly) van deze laatste week draait super stabiel in combinatie met Open Gapps met security patch level van november 2016.
Mensen die problemen hadden met de batterij performance: als je even het batterij kabeltje los haalt van het board en dan een minuutje wacht en dan her aansluit dan doet de batterij weer normaal zijn werk
Onze tabPro heeft geen zin meer om op te laden. Tot gisteren nog alles prima, maar vandaag geen zin meer. Meerdere laders en kabels geprobeerd, maar geen leven in te krijgen.
Balen!
Edit: na wat diagnostisch werk (probeer dit, probeer dat) tot de conclusie gekomen dat de usb port waarschijnlijk stuk is. Die kosten maar $7 en met de beschrijving van iFixit erbij moet het lukken. Ding is wel effe onderweg, maar ik kom erop terug.
Balen!
Edit: na wat diagnostisch werk (probeer dit, probeer dat) tot de conclusie gekomen dat de usb port waarschijnlijk stuk is. Die kosten maar $7 en met de beschrijving van iFixit erbij moet het lukken. Ding is wel effe onderweg, maar ik kom erop terug.
[ Voor 40% gewijzigd door Hmmbob op 01-01-2017 22:04 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
En de tablet is begonnen aan een tweede leven! Het bleek inderdaad de micro usb connector te zijn welke het had begeven. Online een nieuwe besteld en gisteren binnen tien minuten alles gedaan. Blije zoon die zijn tablet weer kan gebruiken
Dit is het onderdeel wat ik heb gebruikt:
Charging Port Dock Connector USB Port Flex Cable Replacement Part for Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 SM - T320 https://www.amazon.com/dp...sw_r_cp_apa_LFpFybH8AZ6M3
Dit is het onderdeel wat ik heb gebruikt:
Charging Port Dock Connector USB Port Flex Cable Replacement Part for Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 SM - T320 https://www.amazon.com/dp...sw_r_cp_apa_LFpFybH8AZ6M3
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Bedankt.toro schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:33:
[...]
Misschien omdat Kit Kat 4.4.2 gewoon een zeer oude Android versie is?![]()
Succes met Kit Kat en het ontbreken van App rechten op je devices om je apps aan banden te leggen. Je apps roamen free in je device zonder dat je er controle over hebt. Kit Kat is een regelrechte privacy nachtmerrie en dan de security gaten... Samsungs laatste update was begin dit jaar ervoor uitgekomen.
CM13 (nightly) van deze laatste week draait super stabiel in combinatie met Open Gapps met security patch level van november 2016.
Het feit dat Cyanogenmod de mogelijkheid blijkt te bieden de nieuwste versies van Android te installeren zou inderdaad een goede reden zijn hiernaar over te stappen.
Nog een vraag.
Samsung biedt de mogelijkheid backups van apps te maken met behulp van Kies3. Hiervan heb ik al herhaaldelijk groot profijt gehad in geval van updates die verslechteringen bleken te zijn en die ik dus kon terugzetten.
Biedt Cyanogenmod ook zo’n backup mogelijkheid?
Dit weekend besloten om de originele software weer eens terug te zetten en wat blijkt: er is een update geweest ergens begin 2017 :-) Niet dat het qua gebruikservaring iets uitmaakt, maar toch wel een verassing.
Ha, leven in de brouwerij hier. Ik gebruik mijn tabpro nog steeds dagelijks (wel Android 7 inmiddels) maar het blijft nog steeds een fijn tablet, handig formaat, fijn scherm. En nog steeds lekker vlot.
Daar sluit ik me volledig bij aan. De Tab Pro 8.4 was en is een schot in de roos vwb gebruiksgemak. En nu de originele software er weer op staat moet ik zeggen dat de accu standby tijd ook wee erg goed is. Dat was met de custom ROM toch wel ondermaats. Tablet ligt meer ongebruikt op de bank dan dat ie gebruikt wordt. Erg storend wanneer deze dan telkens leeg blijkt te zijn op het moment dat je 'm dan wilt gebruiken.emil_406 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:54:
Ha, leven in de brouwerij hier. Ik gebruik mijn tabpro nog steeds dagelijks (wel Android 7 inmiddels) maar het blijft nog steeds een fijn tablet, handig formaat, fijn scherm. En nog steeds lekker vlot.
Nou, de onze heeft de geest gegeven.
Scherm wil niet meer aan.
Opa (74!)
heeft het ding toch weer aan de praat gekregen waar het mij niet lukte.
Kan zijn dat ie weer die accu bug heeft, daar heb ik hem al eens voor opengemaakt.
Inmiddels heeft ie echter ook een barst in het scherm waardoor openmaken wel heel risky wordt. Van de andere kant hebben we er zo ook niks aan natuurlijk
Scherm wil niet meer aan.
Opa (74!)

Kan zijn dat ie weer die accu bug heeft, daar heb ik hem al eens voor opengemaakt.
Inmiddels heeft ie echter ook een barst in het scherm waardoor openmaken wel heel risky wordt. Van de andere kant hebben we er zo ook niks aan natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door coob op 26-03-2018 20:47 ]
Ik ben bang dat mijn tabpro 8.4 nu dan ook echt de geest heeft gegeven. Hij start niet meer op, ook niet na loskoppelen van de accu.
Wat zou een goed alternatief voor deze topper kunnen zijn?
Wat zou een goed alternatief voor deze topper kunnen zijn?