Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 20:50
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/boygeniusreport.files.wordpress.com/2014/01/samsung-galaxy-tab-pro-84.jpg?w=870

Op de CES 2014 heeft Samsung een nieuwe lijn tablets aangekondigd. Het betreft hier de TabPro lijn. Er worden drie nieuwe tablets uitgebracht, met schermdiagonalen van 8.4", 10.1" en 12.2".

Zie hier de aankondiging op tweakers.

Het 8.4" model is ondertussen leverbaar, en de adviesprijs is €389,-. Dit model komt hiermee recht tegenover de iPad Mini Retina te staan.

Specificaties
  • Scherm: 2560x1600 pixels (359 ppi), 8,4" diagonaal
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 800
  • GPU: Adreno 330
  • RAM: 2 GB DDR3
  • Camera's: 8 MP incl. LED flitser, 2 MP front-facing
  • Geheugen: 16 / 32 GB (uitbreiding via microSDXC slot tot 64GB)
  • Accu: 4800 mAh Li-Ion
  • Afmetingen: 219 x 128.5 x 7.2 mm (HxBxD)
  • Gewicht: 334g
Uitgebreide unboxing & review van DetroitBORG (Youtube)

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Heb deze tablet nog maar net maar wordt nu al gek van een zoemend geluid als je een spelletje speelt. Het geluid staat uit maar het lijkt de CPU te zijn die veel herrie maakt. Het komt bij de speaker vandaan.

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
Hallo

Ik ben van plan om men Surface 2 te vervangen door terug een Android tablet.

Maxime budget is 500 €.

De galaxy tabpro 10.1 valt in die categorie maar ik twijfel omdat je nog die note 10.1 2014 editie hebt

Hardware is het hetzelfde buiten dat de note 1 gig ram meer heeft.

Die s-pen hoeft voor mij niet maar ik heb gezien op bol. com dat je die ook kan kopen voor de tabpro.

https://m.bol.com/nl/s/zo...samsung%20galaxy%20tabpro

Het is dan toch de bedoeling om de tablet te rooten samen met een custom rom.

Je hebt dan ook nog de Asus transformer pad tf701 maar daar lees ik niet veel goeds over.

Welke moet ik kiezen?

Mvg

• Steen447
Het grote verschil tussen de Tab en de Note serie was altijd de S Pen en betere specs in de Note modellen. Met deze Tab/Note Pro modellen zijn de specs een stuk dichter bij elkaar komen te liggen. Als je een stylus zou willen gebruiken, zou ik toch voor de Note gaan. Daar staan een aantal apps op die speciaal voor gebruik met een pennetje zijn gemaakt. Als je toch een custom rom flasht, is dat voordeel trouwens weer weg. Het gebruik van een stylus zonder specifieke apps die daarvoor zijn gemaakt, heeft denk ik weinig meerwaarde.

androidlover schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:26:
Heb deze tablet nog maar net maar wordt nu al gek van een zoemend geluid als je een spelletje speelt. Het geluid staat uit maar het lijkt de CPU te zijn die veel herrie maakt. Het komt bij de speaker vandaan.
Volgens mij zitten er geen bewegende delen in (de meeste) tablets. Ik denk dat er iets defect is.

[ Voor 28% gewijzigd door Steen447 op 27-02-2014 11:46 ]

• androidlover
Volgens mij zitten er geen bewegende delen in (de meeste) tablets. Ik denk dat er iets defect is.
Ik weet niet of er iets kapot is, hij presteert wel gewoon goed. Op deze website hebben er meer mensen last van

http://forums.androidcent...e-coming-out-speaker.html

Zijn er misschien mensen op tweakers die dit kunnen testen? Ik weet niet goed of ik hem moet terugbrengen of niet.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
dingen die niet bewegen kunnen ook geluid maken. Dit komt door trillingen in bv spoelen. Het bekendste voorbeeld zijn opladers van laptops, veel goedkope prullen maken een irritant hoog geluid.

een ander senario is dat de speaker slecht geproduceerd is een op 1 toon blijft hangen in bepaalde omstandigheden.

Als er een paar exemplaren zijn die er last van hebben kan je hem proberen te ruilen voor een ander. Bij een webshop kan je hem binnen 14 dagen gewoon terugsturen en een andere proberen, ij een fysieke winkel zal je even moeten praten.

• androidlover
RagingPenguin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:59:
dingen die niet bewegen kunnen ook geluid maken. Dit komt door trillingen in bv spoelen. Het bekendste voorbeeld zijn opladers van laptops, veel goedkope prullen maken een irritant hoog geluid.

een ander senario is dat de speaker slecht geproduceerd is een op 1 toon blijft hangen in bepaalde omstandigheden.

Als er een paar exemplaren zijn die er last van hebben kan je hem proberen te ruilen voor een ander. Bij een webshop kan je hem binnen 14 dagen gewoon terugsturen en een andere proberen, ij een fysieke winkel zal je even moeten praten.
Ben erachter gekomen dat het met de speaker te maken heeft en niet met de cpu. Als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje start en ik zet het geluid helemaal uit blijft de speaker nog een beetje kraken. Ik denk dat dit met een software update verholpen kan worden.

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024
Mag ik alvast even kort hier melden, dat ik hem net binnen heb en er nu twee uurtjes er op bezig ben.
Een paar eerste indrukken:
Hij is toch wel net iets te groot om hem lekker vast te houden en ik heb nogwel grote handen.
De ontvangststerkte van het wifi-signaal is 20 á 30 dB de zwakker dan mijn oude Nexus7/32 (2012)
Scherm is super scherp en de kleuren zijn heel natuurgetrouw (wel ietsje te koel)
Gelukkig geen foute pixels. Hij is bloedsnel.. 34969 (AnTuTu) :)
Ik laat het hier voorlopig nog even bij...
~~~

• FreeTweaker
Op eBay.com kost deze 'nieuwe' Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
$ 399,99......En wij,.. moeten hier even € 389,- voor betalen bij 15 winkels de zelfde prijs - kartelafspraken!? -

zie hier eBay:
http://m.ebay.com/sch/i.h...gn=1&loc=2&cid=0&cmd=SREF

Waarom 'bestelen' Nederlandse retailers ons steeds elke keer weer.
~~~

• RagingPenguin
  • Niet online
FreeTweaker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:00:
Op eBay.com kost deze 'nieuwe' Samsung Galaxy Tap Pro 8.4
$ 399,99......En wij,.. moeten hier even € 389,- voor betalen bij 15 winkels de zelfde prijs - kartelafspraken!? -

zie hier eBay:
http://m.ebay.com/sch/i.h...gn=1&loc=2&cid=0&cmd=SREF

Waarom 'bestelen' Nederlandse retailers ons steeds elke keer weer.
~~~
invoerrechten, hogere btw en verplicht veel garantie. Hierdoor zijn producten in NL bijna altijd duurder.

• FreeTweaker
Ik herken dit niet met mijn nieuwe 'SamsungTab 8.4' Het geluid hier is krachtig en zuiver van toonkleur.
Hoor je dit euvel uit beide speaker-sleuven of uit één. Misschien heb je de pech dat één speakerdrivertje los zit.
~~~

• FreeTweaker
RagingPenguin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:14:
[...]

invoerrechten, hogere btw en verplicht veel garantie. Hierdoor zijn producten in NL bijna altijd duurder.
Há... Hallo... - wttj - Nou je ziet het... Ik heb mijn geld in deze SamsungTab 8.4 gestoken en de Nokia Lumia even tot de komst van het vakantiegeld uitgesteld.

Wat je schrijft, klopt een beetje wel. Maar een prijs van € 349,- hadden ze best kunnen doen voor deze 16GB uitvoering.
~~~

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Van praktisch alle "Samsung Tab's" is er wel een Note variant, behalve van degene die ik wil :( .
Nu ik al 2+ jaar die S-Pen van m'n G-Note gewend ben komt er duidelijk geen vinger-only device meer binnen bij mij. (vind het met de Nexus 10 vaak al pielen, zeker met tabladen bij Chrome enzo)

Voorderest lijkt me de TabPro 8.4, op de plaatsing van de stereo-speakers na (wie heeft dat verzonnen), haast een perfecte tablet. Ben benieuwd hoe lang het duurd voordat er een Note-variant uitkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 27-02-2014 20:12 ]

Pentaxiaan

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:59
Hoe zit het met de accu bij normaal/zwaar gebruik? Gaat deze een beetje lang mee?

• RagingPenguin
  • Niet online
FreeTweaker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:32:
[...]

Há... Hallo... - wttj - Nou je ziet het... Ik heb mijn geld in deze SamsungTab 8.4 gestoken en de Nokia Lumia even tot de komst van het vakantiegeld uitgesteld.

Wat je schrijft, klopt een beetje wel. Maar een prijs van € 349,- hadden ze best kunnen doen voor deze 16GB uitvoering.
~~~
ebay is niet echt een retailer met een vaste prijs, maar ik zie wat je bedoeld. 349 dollar is 255 euro, een flink gat. Samsung kennende zal de prijs over een maandje of wat wel op 299 euro liggen, dat is nog te verantwoorden.

Het is aan jouw om te beslissen waar je je geld aan uitgeeft. Wel grappig dat we dezelfde apparaten interessant vinden: de L1320 en de Tabpro 8.4'. :P

• Steen447
RagingPenguin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:12:
[...]

ebay is niet echt een retailer met een vaste prijs, maar ik zie wat je bedoeld. 349 dollar is 255 euro, een flink gat. Samsung kennende zal de prijs over een maandje of wat wel op 299 euro liggen, dat is nog te verantwoorden.

Het is aan jouw om te beslissen waar je je geld aan uitgeeft. Wel grappig dat we dezelfde apparaten interessant vinden: de L1320 en de Tabpro 8.4'. :P
Ik ben benieuwd hoe de prijs over een paar maanden zal zijn. Aan de ene kant heeft de TabPro 8.4 natuurlijk concurrentie van de iPad Mini die voor een vergelijkbare prijs over de toonbank gaat. Aan de andere kant is er de (iets minder krachtige) LG G Pad 8.3 die na €50,- cashback maar €249,- kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
FreeTweaker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:15:
[...]

Ik herken dit niet met mijn nieuwe 'SamsungTab 8.4' Het geluid hier is krachtig en zuiver van toonkleur.
Hoor je dit euvel uit beide speaker-sleuven of uit één. Misschien heb je de pech dat één speakerdrivertje los zit.
~~~
Beide speakers, weet je zeker dat het bij jouw model ook niet het geval is? dus geluid uitzetten en bijv. youtube filmpje op starten en dan bij je oor houden. Als alleen ik dat dus heb dan ga ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
androidlover schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:15:
[...]

Beide speakers, weet je zeker dat het bij jouw model ook niet het geval is? dus geluid uitzetten en bijv. youtube filmpje op starten en dan bij je oor houden. Als alleen ik dat dus heb dan ga ik hem terugsturen.
Ik heb het net even gedaan, wat je vroeg, en idd, ik hoorde uit beide speakersleufjes een zacht fluitend geflutter, wat een beetje lijkt op het tjilpende geluid van een versleten V-snaar van een auto in de winterkou. Maar dit interferentie-geluidje is zo ontzettend zacht en in de verre verte - bij mij dan - dat het absoluut geen issue is en in weze niet opmerkbaar. Het heeft een geluidsniveau van een mechanisch horloge wat je dan dicht bij je oor houdt. Maargoed, oké, het is er.

[ Voor 6% gewijzigd door FreeTweaker op 01-03-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
FreeTweaker schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:36:
[...]

Ik heb het net even gedaan, wat je vroeg, en iid, ik hoorde uit beide speakersleufjes een zacht fluitend geflutter, wat een beetje lijkt op het tjilpende geluid van een versleten V-snaar van een auto in de winterkou. Maar dit interferentie-geluidje is zo ontzettend zacht en in de verre verte - bij mij dan - dat het absoluut geen issue is en in weze niet opmerkbaar. Het heeft een geluidsniveau van een mechanisch horloge wat je dan dicht bij je oor houdt. Maargoed, oké, het is er.
Ja dat is inderdaad wat ik ook hoor. Ik ben misschien wel een muggenzifter maar dit is vrij irritant als ik op bed lig en het geluid uit heb terwijl ik een spelletje speel. Maar goed om te horen dat ik niet de enige ben, zal er aan moeten wennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-08 11:37
Greg1983 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 06:31:
Hallo

Ik ben van plan om men Surface 2 te vervangen door terug een Android tablet.

Maxime budget is 500 €.

De galaxy tabpro 10.1 valt in die categorie maar ik twijfel omdat je nog die note 10.1 2014 editie hebt

Hardware is het hetzelfde buiten dat de note 1 gig ram meer heeft.

Die s-pen hoeft voor mij niet maar ik heb gezien op bol. com dat je die ook kan kopen voor de tabpro.

https://m.bol.com/nl/s/zo...samsung%20galaxy%20tabpro

Het is dan toch de bedoeling om de tablet te rooten samen met een custom rom.

Je hebt dan ook nog de Asus transformer pad tf701 maar daar lees ik niet veel goeds over.

Welke moet ik kiezen?

Mvg
Ik weet niet of je al wat gekozen heb, maar er zit ook nog een verschil in CPU. De nederlandse versie van de tab pro 10.1 heeft geen snapdragon 800 maar een Exynos Octa. Tenminste degene bij BCC, daar is overigens het verschil in prijs ongeveer 100 euro(de pro is goedkoper). De snapdragon 800 is wel iets sneller, maar verschilt niet al teveel. Techspot heeft een vergelijking gedaan tussen beide processoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
Mijn eerste ervaringen met het 'accuverbruik' van deze
Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 zijn:

6 1/4 á 6 3/4 uur in 'standaard-stand' (AnTuTu Bench = 34969)
7 1/2 á 8 uur in 'spaar-stand' (AnTuTu Bench = 26159)
Dit is bij continu 'intensief' gebruik (Dit zijn 'scherm'-tijden)
Bij gemiddeld gebruik haal je makkelijk de hele dag.

De laadduur is, als je hem niet gebruikt, vanaf 15% 2 1/2 uur
Met gebruik, is dat ongeveer 3 1/2 uur.

De accu heeft een capaciteit van 4800 mAh.
En de lader laad met een vermogen van 2 Amp / 5,3 Volt.
~~~

[ Voor 15% gewijzigd door FreeTweaker op 18-03-2014 22:41 . Reden: Heb de gebruiksduurtijden met een kwartier naar beneden getweakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
fraptor schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet of je al wat gekozen heb, maar er zit ook nog een verschil in CPU. De nederlandse versie van de tab pro 10.1 heeft geen snapdragon 800 maar een Exynos Octa. Tenminste degene bij BCC, daar is overigens het verschil in prijs ongeveer 100 euro(de pro is goedkoper). De snapdragon 800 is wel iets sneller, maar verschilt niet al teveel. Techspot heeft een vergelijking gedaan tussen beide processoren
Hallo

Ik heb ondertussen al gekozen en het is de Tab Pro 10.1 geworden.

Gisteren gekocht bij cool blue.

Mijn eerste indruk: wat een lichte tablet :o , mooie keyboard layout, zeer snel (nog geen games getest), magazine ux interface ziet er leuk uit maar voor mij niet echt een meerwaarde. Mss moet ik het eerst es grondig bekijken maar ik gebruik nu toch gewoon men andere pagina's.

Ik zoek nl. nog een app om via het netwerk aan men gedeelde bestanden te geraken die op de pc staan via wifi uiteraard. Ik heb al wat apps geprobeerd zoals wifi transfer, es file Explorer maar ik kan nooit verbinding maken of ik heb geen machtiging.

Deze tab is een vervanging van men surface 2 RT en ik hebben mij nog niet beklaagd. :D

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
FreeTweaker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:16:
Mag ik alvast even kort hier melden, dat ik hem net binnen heb en er nu twee uurtjes er op bezig ben.
Een paar eerste indrukken:
Hij is toch wel net iets te groot om hem lekker vast te houden en ik heb nog wel grote handen.
De ontvangststerkte van het wifi-signaal is 20 á 30 dB de zwakker dan mijn oude Nexus7/32 (2012)
Scherm is super scherp en de kleuren zijn heel natuurgetrouw (wel ietsje te koel)
Gelukkig geen foute pixels. Hij is bloedsnel.. 34969 (AnTuTu) :)
Ik laat het hier voorlopig nog even bij...
~~~
Ik heb nog een Nexus 7 2013 en vind die met zijn 7" net iets te klein. Is het formaat van deze Samsung meer 'een schot in de roos'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
partyondude schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Ik heb nog een Nexus 7 2013 en vind die met zijn 7" net iets te klein. Is het formaat van deze Samsung meer 'een schot in de roos'?
Ik zou toch maar even wachten op de nieuwe Nexus-8 (?)
Deze Pro tab 8.4 is best wel ietsje te duur 'op dit moment'.
Dit ding is wel hartstikke mooi maar niet zo'n echte tweakers-tablet.
Veel bloadware en alles is zwaar ingeschild in business formats.
Dit ding is eigenlijk een Pro voor zakenmensen en wetenschappers.
Het is niet zo'n open players-device voor experimenterende techno-tweakers.

PlusPunten zijn wel:
Het 8.4" WQXGA-2560×1600 beeldscherm - echt krankzinnig scherp en mooi van kleur.
Ook buiten in de volle zon perfect bruikbaar - geen probleem -
Het geluid is heel erg goed - zowel lage als hoge tonen - en met een stevig volume.
Hij is soepel en flitsend snel. Absoluut geen lag. AnTuTu = 34.969 Dit is bloedsnel.
. . . .
MinPunten zijn er ook wel:
Dit ding is behoorlijk breed - 128mm - knip of snij een stuk karton uit en probeer het uit.
Het wifi-ontvangstsignaal is 20 à 25 dB zwakker, dan mijn oude Nexus-7
misschien dat dit met een opdate verbeterd wordt.
. . . .

Dus,.. tja.. Elk device heeft zo z'n voor- en nadelen :?
~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Goede tip voor wat betreft karton uitknippen om de breedte te ervaren. Hij kost nu inderdaad nog de hoofdprijs, wachten loont altijd. Voor wat betreft het tweaken, daar doe ik niet meer aan, hooguit met de telefoon. Een tablet moet voor mij gewoon 'out of the box' goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 21:47
Las in een review op Tweakers, dat hij ook erg warm werd.
Kan dit kwaad? ik zit redelijk te overwegen de 8.4 aan te schaffen.
Maar de eerste review van de tabpro 8.4 was niet erg overtuigend.

Linkje "http://tweakers.net/productreview/93852/samsung-galaxy-tab-pro-8-komma-4-inch-wifi-16gb-zwart.html"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
smok84 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:33:
Las in een review op Tweakers, dat hij ook erg warm werd.
Kan dit kwaad? ik zit redelijk te overwegen de 8.4 aan te schaffen.
Maar de eerste review van de tabpro 8.4 was niet erg overtuigend.

Linkje "http://tweakers.net/productreview/93852/samsung-galaxy-tab-pro-8-komma-4-inch-wifi-16gb-zwart.html"
Ik heb dezelfde review net gelezen. Ik denk dat deze persoon pech heeft gehad met zijn exemplaar, op xda heb ik er namelijk niemand over horen klagen. Dat een apparaat bij zwaar gebruik (grafisch intensieve games o.i.d.) een beetje warm wordt kan geen kwaad, maar het zou niet goed zijn als dit bij browsen en e-mailen al zou gebeuren.

Het verbaast me wel hoe weinig aandacht deze tablet lijkt te krijgen. De LG G Pad 8.3 kon op genoeg enthousiasme rekenen, alleen maakte men zich daarbij zorgen om de accuduur, inconsistente bouwkwaliteit (met name het scherm) en het vooruitzicht van slechte support vanuit LG. De TabPro lijkt op de meeste punten een verbetering te zijn, toch heb ik het idee dat er maar weinig mensen enthousiast over zijn. In de lokale Saturn vonden ze het niet eens de moeite waard om hem op display te zetten, terwijl de G pad er al snel na zijn release te bewonderen was.

Zelf wacht ik het ook nog even af, ik zit stiekem nog op een 32gb versie te wachten. Weet iemand of en wanneer deze naar Nederland zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Het gebrek aan aandacht verbaast mij ook, dit lijkt me gezien het formaat scherm en de gebruikte hardware echt een ideale tablet. Ben er zeer geïnteresseerd in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
LukasW schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:54:
[...]

Ik heb dezelfde review net gelezen. Ik denk dat deze persoon pech heeft gehad met zijn exemplaar, op xda heb ik er namelijk niemand over horen klagen.
Hij gaf in de review wel aan dat hij het bij twee verschillende modellen heeft ervaren.
Vandaar dat ik er nu een beetje twijfels bij heb.
Even wachten op wat meer reviews als het mogelijk is.
En hopelijk ook nog op een kleine prijsdaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
smok84 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:45:
[...]

Hij gaf in de review wel aan dat hij het bij twee verschillende modellen heeft ervaren.
Vandaar dat ik er nu een beetje twijfels bij heb.
Even wachten op wat meer reviews als het mogelijk is.
En hopelijk ook nog op een kleine prijsdaling
Dat vind ik ook raar. Ik hoop dat het allemaal wel meevalt en dat de reviewer er iets te zwaar aan tilt. Ik heb erg veel reviews over deze tablet gelezen, maar heb nergens iemand horen klagen over de warmteproductie. Ik heb echter voornamelijk Amerikaanse reviews gelezen, dus het zou nog kunnen dat er in het Nederlandse/Europese model net wat andere componenten worden gebruikt waardoor de tablet minder goed functioneert. Die kans lijkt me alleen vrij klein, voor zover ik weet wordt de 8.4 in tegenstelling tot de 10.1 en de 12.2 altijd met dezelfde SoC geleverd.

Een prijsdaling van zo'n 50 euro zou ik ook wel fijn vinden, al weet ik niet op wat voor termijn we die zouden kunnen verwachten. De Galaxy Note Pro 12.2 is ondertussen al wat langer te koop, maar deze is ook nog geen euro in prijs gezakt. Mijn hoop is voor nu gevestigd op een cashback actie vanuit Samsung en een review van Tweakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Ik had Samsung Nederland ook een mailtje gestuurd, met wat vragen.
Maar het blijkt dat je op de accu trouwens 2 jaar garantie krijgt omdat deze verwisselbaar is door consument.

Hieronder de reactie van Samsung:
"De tablets hebben een ingebouwde accu. Deze valt dus niet onder de accesoires. Hier zit dus gewoon 2 jaar garantie op als uw tablet defect raakt. De 6 maanden garantie op accu's en adapters is geldig op mobiele telefoons. Deze hebben namelijk accu's die eruit gehaald kunnen worden."

Dit is iets positiefs in mijn ogen, weet iemand of dit ook geld voor producten van Apple, Ipad mini Retina bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
smok84 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:33:
Ik had Samsung Nederland ook een mailtje gestuurd, met wat vragen.
Maar het blijkt dat je op de accu trouwens 2 jaar garantie krijgt omdat deze verwisselbaar is door consument.

Hieronder de reactie van Samsung:
"De tablets hebben een ingebouwde accu. Deze valt dus niet onder de accesoires. Hier zit dus gewoon 2 jaar garantie op als uw tablet defect raakt. De 6 maanden garantie op accu's en adapters is geldig op mobiele telefoons. Deze hebben namelijk accu's die eruit gehaald kunnen worden."

Dit is iets positiefs in mijn ogen, weet iemand of dit ook geld voor producten van Apple, Ipad mini Retina bijvoorbeeld?
Bij iPads is de accu ook niet zelf te vervangen (uiteraard kan het wel, maar dan vervalt de garantie geloof ik). Op de site van apple staat dat de accu ook onder garantie wordt vervangen, alleen noemen ze hiervoor een periode van één jaar. Ik weet niet of dit kan kloppen, omdat ik zou denken dat dit ook onder de wettelijke garantie van 2 jaar zou moeten vallen. Het lijkt me (afhankelijk van het gebruik) echter sterk dat de accu van een iPad binnen 1 of 2 jaar aan vervanging toe is.

Misschien interessant voor mensen met toegang tot Staples (office centre): Volgende week is er een stapelkorting actie, dit houdt in dat je bij aankoop van bepaalde producten korting krijgt op onder andere een tablet. Zo kwam ik uiteindelijk uit op een totaalbedrag van €344 voor een Galaxy tab pro 8.4, een pak printpapier, een cartridge en een stylus voor de tablet. Mocht je geen van de andere producten nodig hebben, is het alsnog een mooie besparing van €45.
(ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen, sorry als het niet de bedoeling is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Heeft iemand ervaring met deze website?
Aangezien de tabpro hier wat goedkoper is.

http://www.eglobalcentral...PWy79D0g70CFWjmwgodb2UAtA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ken de site niet, maar ze bieden het product €40,- goedkoper aan en verzenden gratis. Ik weet het niet, krijg er geen warm gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Die gasten zitten ergens belastingsvrij dacht ik, was 't niet in hongkong? of was dat nou een andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:51
Op zich leveren ze wel, maar als je garantie nodig hebt is het natuurlijk minder.
Misschien een andere stekker aan de oplader.
Niet heel interessant voor een verschil van 4 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
Wat een rare review van "siegerdeboer" :?

Ik begrijp er helemaal niks van. - kan het totaal niet plaatsen -

Mijn TabPRO 8.4 wordt niet heel erg warm. Hooguit 38 á 39 °C op een punt lingsachter, met een ir-thermometer gemeten. (alleen als ik hem zwaar belast) Doorgaans is de temperatuur, op dat zelfde punt zo rond de 31 á 33 °C.

En de geluids-kwaliteit is juist opvallend goed. - vol mooi stereo -
En stevig van geluidsvolume. - moet hem steeds zachter zetten -

Alleen die prijs mag wel richting € 349,- (gezien de Dollar prijs)
Maar toch ik voel mij niet bekocht met die € 389,- (met verzenden)

Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker :)

--- En voor alle eerlijkheid - Ik heb geen belangen bij Samsung ---

Hier nog even een kersverse youtube:
YouTube: Samsung Galaxy TabPRO 8.4 Review

[ Voor 17% gewijzigd door FreeTweaker op 10-03-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siegerdeboer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 22:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Na wat verder te hebben gelezen ben ik ook wel benieuwd of het exemplarisch is of dat het de meesten gewoon niet (negatief) opvalt.

In die laatste thread heeft iemand de temperatuur gemeten met cpu-z, hierbij kwam hij op een maximale temperatuur van 38-39 graden uit. Heb jij ook al een soortgelijke meting gedaan? Ik kom nu met mijn note II in idle ook al op 37° uit, weliswaar in de zon met de helderheid op maximaal, maar ik ervaar dat niet als bijzonder hoog. Ik ben erg benieuwd of dat bij jou hoger oploopt.

Edit: Na het typen van dit bericht kwam ik uit op 39,6° , hierbij hield ik de telefoon wel in de schaduw. Alsnog voelde dit in mijn handen niet erg warm aan.

[ Voor 6% gewijzigd door LukasW op 10-03-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Bij de wehkamp is die nu 377, scheelt weer een heel klein beetje.
Ik wist niet hoe je het door moest geven voor pricewatch op tweakers, dus vandaar hier de post.
hopelijk zakt de prijs snel verder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
.
--- Customers Reviews Amazon ---

Klanten waarderen deze tablet met gemiddeld 4 1/2 ster.

http://www.amazon.com/Sam..._acr_txt?showViewpoints=1
.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeTweaker op 10-03-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
399 Dollar, wat is dat een kleine 300 euro......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
smok84 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:47:
Bij de wehkamp is die nu 377, scheelt weer een heel klein beetje.
Ik wist niet hoe je het door moest geven voor pricewatch op tweakers, dus vandaar hier de post.
hopelijk zakt de prijs snel verder!!
Wehkamp laat altijd een prijs zonder verzendkosten en thuiskopieheffing zien. Uiteindelijk komt er nog 6.05 aan thuiskopieheffing en 5.95 aan verzendkosten bij. Het totaal komt dus alsnog rond de adviesprijs uit. Best een smerig marketingtrucje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
smok84 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:29:
399 Dollar, wat is dat een kleine 300 euro......
De dollar-prijs omrekenen naar Euro's is niet het hele verhaal. Ik geloof dat onder andere BTW heel anders werkt in de US of A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik 12.2 NotePro variant aangeschaft. Deze heeft dezelfde hoge resolutie als de TabPro 8.4 meen ik te weten..:-)

Vraagje aan een bezitter van de 8.4. Kan hij of zij voor mij eens de VI app installen en kijken of daar een nieuws item van de frontpage normaal opent, of dat er ook steeds gerefreshed wordt.

Op mijn Note gebeurd dat namelijk.

Tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Vandaag de tablet gekocht. Eerste indruk: matige batterij, prachtig scherm. De twee speakers onderaan in portraitmode vind ik een behoorlijke blunder, dat is bij de Nexus 7 beter gedaan. De tablet is wat mij betreft groot genoeg om in landscape vast te houden en dan wil je geen stereogeluid wat of vanaf links, of vanaf rechts komt. Zou nog wel eens een dealbreaker kunnen blijken te zijn. Als je een beetje grote handen hebt, is die nog goed met één hand vast te houden en met de andere hand te bedienen.

In vergelijk met die Nexus 7 zit er natuurlijk wat bloatware op wat er niet af kan, maar het valt me mee. Apparaat is verder lekker snel en je krijgt er 50 GB Dropbox opslag bij voor twee jaar.

Hitte problemen heeft mijn exemplaar niet ook niet als ik 3D Mark draai.

Ik ben er nog niet uit of dit hem moet worden. Ik vind de kale schil op de Nexus 7 prettiger en de accu stukken beter, maar 7" eigenlijk net te klein om lekker wat te lezen. Deze 8.4" tablet heeft wat mij betreft de betere kaarten voor wat betreft scherm, formaat en het SD slot. Misschien toch maar hopen op een Nexus 8?

Even de VI app voor @HeppieBoeddah getest: ook hier blijft die refreshen.

[ Voor 31% gewijzigd door partyondude op 17-03-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb deze tablet vanmiddag ook aangeschaft en ben er tot nu toe er rg tevreden over. Het formaat vind ik zelf eigenlijk prima, maar inderdaad wel net iets te breed om helemaal lekker met een hand te kunnen bedienen. Gelukkig heb ik behoorlijk grote handen en kan ik hem 8n principe in de ene hand vasthouden en vervolgens met de andere bedienen. Dit is voor mij persoonlijk mijn eerste tablet, al heb ik binnen de familie genoeg mensen die ook een tablet hebben. Geheel onbekend met het principe ben ik niet, ik heb er dan ook vooral een aangeschaft om mee te kunnen nemen in de trein.

Bevindingen tot nu toe (na ongeveer 3 uur te hebben gebruikt):

• Het scherm is echt geweldig en is ook een van de redenen waarom ik voor dit model gekozen heb. Detail, kleurwweergave en helderheid zijn uitstekend.
• Het sd kaartslot is stiekem verrekte handig, dit mis ik behoorlijk op mijn LG G2 gsm
• De afwerkimg van het tablet is uitstekend. Enkel de afwerking rondom de usb poort vind ik iets minder, maar dat is een beetje muggenziften van mijn kant.

Al met al ben ik er in ieder geval erg tevreden over. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 23:46:
[...]

Even de VI app voor @HeppieBoeddah: ook hier blijft die refreshen.
Dank voor het proberen. De app kan dus niet in deze hoge resolutie draaien. Inmiddels al een mailtje aan android.vi.nl geschreven. Als meerderen dat doen gaan ze er misschien mee aan de gang.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ander pluspunt, USB OTG (zonder root) werkt gewoon. Dit in combinatie met de app Nexus Media File Importer en VLC zorgt ervoor dat er prima films gekeken kunnen worden.

Nou kan dat natuurlijk ook vanaf een microSD kaart, maar die heb ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Deze zomer waarschijnlijk met amoled-schermen.

Al is het natuurlijk maar de vraag of deze ook naar Nederland zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 22:16
Hallo ik heb deze bijna een week geleden gekocht.

Mooi apparaat. Een contrastrijke hoge resolutie lcd ips paneel. Ik heb een probleem met het geluid. Wanneer ik applicatie opstart waar geluid in zit. zoals smash hit, youtube of muziek. dan hoor je door de luidsprekers gezoem net zoals een laptop adapter. Wanneer deze app is afgesloten (de soundchip wordt uitgeschakeld is het niet te horen). Alweer een tablet met een probleem. Dit is mijn 2e soort tablet al. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb geen problemen met mijn tablet, maar denk dat ik hem toch terug ga brengen. Ik vind het behoorlijk irritant dat de speakers aan één kant zitten, verder valt de accuduur enorm tegen. Niet gek natuurlijk met zo'n hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
-
Dit zijn een paar screenshots van mijn accuverbruik:

100% naar 14% = 8 uur en ruim 35minuten *screentime* :P
Niet slecht dus

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj19/ryysenbryy/Mobile%20Uploads/Screenshot_2014-03-22-21-53-12_zpsbae6a78v.png

Hier,..de hele zaterdag doorlopend 'intensief' gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj19/ryysenbryy/Mobile%20Uploads/Screenshot_2014-03-22-21-53-52_zpsaeb4b28d.png

Heb hier maar 2 achtergrond processen ingesteld voor extra accubesparing.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj19/ryysenbryy/Mobile%20Uploads/Screenshot_2014-03-22-21-31-03_zpsx1auig2p.png

Ik heb deze,.. als bonus :) er nog even bijgedaan

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj19/ryysenbryy/Mobile%20Uploads/Screenshot_2014-03-23-10-24-00_zps7sz4f28_edit_1395567641893_zpsnmd9b4gl.png

[ Voor 78% gewijzigd door FreeTweaker op 23-03-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Op wat voor manier heb je die 8 uur gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
partyondude schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:39:
Op wat voor manier heb je die 8 uur gevuld?
Om te beginnen, ik ben niet zo'n type gamer,..althans niet met een tablet - wel flight-simulator op mijn desktop-PC - dus dat zit niet in deze registratie verwerkt.

In deze 8 1/2 uur heb ik veel over het net gesurft, ben op diverse fora's actief geweest, lees veel kranten en artikelen,.. ongeveer ruim 2 uur YouTube-registraties bekeken en wat reacties geplaatst en nog een beetje wat aan geoeteld met het plaatsen van deze screenshots. Ook schijn ik nogal een mijmeraar te zijn, want met mijn ingestelde 5 min. screentime zie ik het scherm regelmatig donker gaan worden.

Wat wel belangrijk is, om zoveel mogelijk auto-synch-instellingen uit te zetten en automatische updates.
Deze blijven de hele nacht door-spoken - als je de tablet niet uitzet - Dit kan je wel 12 á 16% aan accu-capaciteit kosten in een nacht. - dus helemaal uitzetten voor de nacht is het beste.

Zoals je wel gezien hebt, heb ik de 'spaarstand' ingeschakeld en maximaal twee achtergrond processen. Dan is de AnTuTu-Bench altijd nog rond de 26200 Dus dat is ruim voldoende.

- Dus dit is, zo een beetje, mijn gebruikersprofiel -

~~~

[ Voor 40% gewijzigd door FreeTweaker op 23-03-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
Jp13357 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:16:
Hallo ik heb deze bijna een week geleden gekocht.

Mooi apparaat. Een contrastrijke hoge resolutie lcd ips paneel. Ik heb een probleem met het geluid. Wanneer ik applicatie opstart waar geluid in zit. zoals smash hit, youtube of muziek. dan hoor je door de luidsprekers gezoem net zoals een laptop adapter. Wanneer deze app is afgesloten (de soundchip wordt uitgeschakeld is het niet te horen). Alweer een tablet met een probleem. Dit is mijn 2e soort tablet al. :'(
*knip*

Ik heb zelf de post weer weggehaald.
Gezien ik het probleem eigenlijk niet ken.
Het geluid zelf,.. is zeer goed van kwaliteit.
Bij mijn oude Nexus7 hoor ik ook in verte iets.
- het is voor mij geen issue meer -

*knip*.

Maar,..als het bij jouw exemplaar wel zo is,..zou ik hem meteen terug sturen.

~~~

[ Voor 25% gewijzigd door FreeTweaker op 23-03-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
Is iedereen overleden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de mijne terug gebracht. Had er hoge verwachtingen van, die helaas niet bewaarheid werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:55:
Ik heb de mijne terug gebracht. Had er hoge verwachtingen van, die helaas niet bewaarheid werden.
Wellicht wel leuk om te delen waarom het niet de bewaarheid werd ?

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ten eerste vind ik de accuduur echt tegenvallen in vergelijk met mijn Nexus 7. Logisch ook, met die hoge resolutie. Touchwizz is al stukken minder irritant dan een paar jaar terug, maar kan niet opboksen tegen de minimale/afwezige schil op de Nexus 7.

Maar het meest ergerlijke vond ik toch echt dat de speakers aan de onderkant zitten van de tablet, als deze in portrait wordt vastgehouden. Vanwege het mooie scherm en goede formaat vind ik de TabPro namelijk wel uitermate geschikt voor een serie of (YT) filmpje. Dan zit je dus met geluid aan één kant van de tablet. Echt een ontzettende misser wat mij betreft.

Deze tekortkomingen maar vooral die speakers en trouwens ook de prijs, want €389,- is bepaald niet flauw, waren voldoende reden om deze afgelopen dinsdag terug te geven aan de BCC. Jammer, want ik vind de Nexus 7 net te klein en hoopte dat met deze nieuwe tablet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Als je met je bestaande dropboxaccount inlogt, krijg je dan op dát account dan wel die 50GB?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Dethroned schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:16:
Als je met je bestaande dropboxaccount inlogt, krijg je dan op dát account dan wel die 50GB?
Volgens mij wel. Toen ik mijn Galaxy S3 kocht had ik ook al een Dropbox account. Ik hoefde alleen een stuk of 5 stappen te doorlopen om de 50GB opslagruimte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
partyondude schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:55:
Ik breng die van mij ook terug voor reparatie. Raar geluid. Ook via de headphone jack hoor ik ook rare geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Inmiddels gewoon via mn oude account 50GB dus dat werkt prima. Ik ben tot dusver erg tevreden. Geen hitte klachten, geen audio problemen, geen ruis lid. Antigua 36782 punten. Snelheid uitstekend. Op en met oordopjes ook prima.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
gaat lekker bij mij met tablet kopen. mijn 5e tablet met een probleem. 3x g pads en 2x tabpro. Ik hoor in mijn nieuwe die nog geen dag oud is al het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
het is zekerweten een productie fout. Ik heb er 2 gehad met het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer ervaringen ?
Met name over het batterij verbruik lees ik nogal veel verschillende meningen over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Ik heb hem nu ook een tijdje en hij bevalt prima.
Accu gaat lang genoeg mee, ik heb geen tijden bijgehouden.
Maar ik kan er zeker een hele dag mee doen, ik lees voornamelijk studieboeken erop, browsen en email.

Ik heb er alleen nog geen hoes om en ik zit in het buitenland.
Hier is dit model nergens te vinden, weet iemand welk bedrijf hoezen naar het buitenland verstuurd?
Heb namelijk al een x aantal webshops gemaild, maar geen enkele tot dus ver die naar Turkije verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
al bij http://www.geckocovers.nl/verzenden-en-leveren gekeken. Daar heb ik een cover besteld, op hun website staat wel een overzicht met "buitenland" maar Turkije staat er niet specifiek tussen.

Ik heb hem nu een paar dagen en bevalt prima. Kan er ook prima een dag mee doen. Vooral gebruikt voor netflix, surfen en e-mail. Zal nog eens kijken wat de totale schermtijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Bedankt voor de tip, iemand vliegt op en neer naar Nederland en die zou een hoesje meenemen.
Iemand nog ervaringen met verschillende hoesjes(aanraders), vind de originele van Samsung wel mooi, van de plaatjes af dan en dan lijkt die ook redelijk dun te blijven.

En ik heb nog een vraag, misschien niet helemaal het juiste topic.
Maar ik moet veel studieboeken lezen en ik vroeg me af of jullie een goede app hier voor weten.
Op iphone/ipad heb je GOODREADER en die werkt erg fijn, maar helaas zag ik die niet in de play store.

Op dit moment PDF READER en PDF VIEWER.
Echter hier kun je niet mee arceren en ook de inhoudsopgave laadt hij niet altijd in, of incompleet, of dit duur heel lang.
Het zijn boeken van over de 1500 pagina's dus ik dacht misschien komt het hierdoor?
Any tips are welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:59
Prijs is behoorlijk gedaald. Nu 299. Is wel interessant met de Netflix aanbieding erbij dus 251 euro :). Samsung wil nu echt de strijd aangaan met de iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Ik kreeg donderdag een prijsalert binnen en was positief verrast dat hij toen voor €299 te koop was. Dat was ook wel nodig, want tot donderdag was de 10.1 goedkoper te krijgen dan de 8.4.. Niet echt logisch. Maar goed, ik vond de prijs zo aantrekkelijk dat ik direct een exemplaar ben gaan halen.

Tot nu toe ben ik vrij tevreden over de tablet. Ik had me al goed ingelezen, dus waren er geen echte verrassingen. Van kwaliteitsproblemen heeft mijn exemplaar gelukkig geen last; geen stofjes onder het scherm (voor zover ik heb kunnen ontdekken) en alle randen sluiten mooi aan. Ik heb ook geen ruis uit de speakers horen komen, maar ben hier ook niet actief naar op zoek gegaan.

De batterijduur was hetgeen waar ik me voor het overgaan tot aanschaf het meest druk om maakte. Tot nu toe ben ik hier echter gematigd positief over. Hieronder twee afbeeldingen van mijn eerste fatsoenlijke cycle (nadat ik het apparaat voor het eerst volledig op heb geladen):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RemT5S4l.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ONFuvRjl.png
Met een combinatie van wat games, browsen, YouTube en Spotify (met het scherm uit, dit heeft dus niet bijgedragen aan de schermtijd) zou een volle lading bijna 7 uur schermtijd opleveren. Zonder Spotify verwacht ik net over de 7 uur heen te gaan. Het standby verbruik is erg goed te noemen, 's nachts heeft de accu slechts 1% van zijn lading verloren. Op andere fora lees ik vaak dat de batterijduur na de eerste paar cycles nog wat verbetert. Met 7 uur ben ik al best tevreden, maar een toename is altijd welkom.

Ik heb direct nova launcher geinstalleerd, dus met de standaard launcher en de lag die daarbij zou horen heb ik geen ervaring. Wel merk ik dat het wisselen tussen apps niet altijd vloeiend gaat; soms lijkt het of de framerate dan wat zakt. Over de prestaties in apps heb ik verder niks te klagen, browsen gaat goed en grafisch intensieve games worden goed afgespeeld. Hierbij moet wel gezegd worden dat de tablet langs één van de zijkanten (welke het was ben ik vergeten) redelijk warm wordt bij zware games. Het omdraaien van de tablet zorgt er echter voor dat dit niet hinderlijk hoeft te zijn. Op andere fora las ik dat de tablet ook bij normaal gebruik warm zou worden. Tot op zekere hoogte heb ik dit ook vastgesteld, maar meer dan gewoon waarneembaar is het niet. Het komt bij mijn exemplaar niet vaak voor en de temperatuur loopt slechts een klein beetje op.

Over de ergonomie ben ik wat minder te spreken. Voor mijn handen had het toestel nog net wat smaller gemogen (meer in de richting van de LG G Pad 8.3), nu kan ik hem net niet lekker met één hand vasthouden. De rand om de tablet heen is voor mij ook wat te glad, in combinatie met mijn handen (die worden al snel een beetje zweterig) wil hij nog wel eens wegglijden. Ik vind hem ook net te dun om fijn een game in landscape mode te kunnen spelen, de randen drukken hierbij net iets te veel in mijn hand. Wat mij betreft had de tablet best anderhalve millimeter dikker mogen zijn en had de rand van een ander materiaal gemaakt mogen worden. Dit zou ook ruimte hebben geboden voor een wat grotere accu. Ik hoop dit op te lossen met een case, maar ik moet zeggen dat er nog niet erg veel voor te krijgen is. De meeste cases hebben een flip cover die tot een stand kan worden gevouwen, terwijl ik liever een otterbox commuter/case mate tough achtige case zou hebben. Voor nu heb ik maar een Poetic Graphgrip besteld (waar ik wel 3-4 weken op mag wachten), dat lijkt nog het meest in de buurt te komen van wat ik zoek.

De uitwerking van die Netflix aanbieding vind ik wel erg jammer trouwens, wederom is het nodig om een brief naar Samsung te sturen om hem te verzilveren. Ik snap niet waarom dat niet automatisch kan gaan, net als bij de 50gb gratis opslagruimte voor dropbox.

Als ik nog wat meer ervaring heb met deze tablet, zal ik deze post bijwerken.

Edit: net viel me toch wel iets raars op. De tablet lag aan de lader, toen ik ging kijken zag ik dat hij voor 96% was opgeladen. Letterlijk 15 seconden later versprong hij naar 100% en kreeg ik de melding dat de batterij vol was. Toen ik de oplader verwijderde sprong het percentage direct weer terug naar 96%. Toch maar weer even terug aan de lader dus, waarop de tablet direct weer aangaf vol te zijn. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door LukasW op 19-04-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze tab nu 2 weken en ben uitzonderlijk positief. Fantastisch scherm, goede accu en erg snel, ook met ingewikkelde berekeningen met macro's in Excel vliegt hij er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of de samsung-app "Story Album" ook op dit apparaat zit?
Erg leuke en handige app en ik weet wel dat hij op de galaxy tab 3 8.0 zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb een router in de meterkast staan en op elke verdieping een accesspoint met dezelfde SSID, beveiliging/wachtwoord, maar op 3 verschillende kanalen.

Mijn laptops, mijn telefoon, telefoon van mijn ouders, de Tab 2 10" van mijn vader, en mijn vorige tablet schakelen gewoon over naar het sterkste signaal, maar de Tab Pro 8.4 helaas niet.

Iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er vanavond eentje aangeschaft, maar als ik er recht op kijk, dan is een zwarte afbeelding niet echt zwart. Lijkt me niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Een lcd scherm heeft toch minder goede zwartwaardes in vergelijk met een amoled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar zo erg dat je het al ziet als je er recht opkijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:34:
ja maar zo erg dat je het al ziet als je er recht opkijkt?
Het verschil met een amoled scherm is zeker te zien. Of de zwartwaarden op jouw toestel in orde zijn kunnen wij natuurlijk niet zien, maar ik vermoed dat er niks aan de hand zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 24 april 2014 @ 07:08:
Ik heb een router in de meterkast staan en op elke verdieping een accesspoint met dezelfde SSID, beveiliging/wachtwoord, maar op 3 verschillende kanalen.

Mijn laptops, mijn telefoon, telefoon van mijn ouders, de Tab 2 10" van mijn vader, en mijn vorige tablet schakelen gewoon over naar het sterkste signaal, maar de Tab Pro 8.4 helaas niet.

Iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing?
Zelfde probleem bij mij. Als ik wifi uitschakel en dan weer aan neemt hij wel de krachtigste acces point. Mijn S4 heeft dat probleem niet.

Ook flikkert mijn scherm nogal in het duister. Als ik een beetje surf of iets typ en het scherm staat op automatisch aanpassen lijkt het alsof hij op iedere beweging van mij reageert. Het scherm gaat dus constant van scherp licht naar zwakker en weer terug. Stoort enorm... dit is trouwens niet altijd zo. Nu bv blijft hij constant. Daarjuist op facebook flikkerde het scherm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
Nu ook door Wout gereviewed: reviews: Samsungs TabPro's: 8,4" en 10,1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

reiker

dan jij!

Ik heb 'm gister ook gekocht, bevalt erg goed. Het flikkerende scherm heb ik ook gezien, is met gebruik van Lux Dash opgelost!
TouchWiz maakt de gebruikservaring niet fantastisch. Nova launcher helpt, maar ik twijfel om er Cyanogenmod op te zetten. Op de Nexus 5 bevalt dat super, maar de verhalen over garantie bij Samsung. houden me nog even tegen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33
iemand nog een goede case voor deze tablet...heb nu de standaard van samsung besteld is nu bij bol.com te krijgen voor 33 euro...maar misschien zijn er andere opties?

bestelling geanulleerd en heb nu van amazon.de de IVSO smart cover besteld voor 11 euro probeer het eerst daar wel mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Michel242186 op 30-04-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Let op dat er verschil zit tussen de Wi-Fi en 4G uitvoering van de originele Samsung hoes.

De 4G uitvoering heeft een uitsparing voor de speaker (zodat je ermee kan bellen) in de voorkant van de hoes. De uitvoering zonder deze uitsparing is kennelijk (nog) niet te krijgen. Afgaande de EAN code wordt je ook niet veel wijzer, er worden foto's met en zonder uitsparing door elkaar gebruikt.

Ik heb de hoes bij verschillende winkels besteld, en telkens een exemplaar met uitsparing gekregen. Deze zijn allemaal retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

De IVSO cover heb ik toevallig ook van Amazon gehaald en bevalt tot nu toe prima. Zeker voor die prijs.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
mambo No5 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:55:
De IVSO cover heb ik toevallig ook van Amazon gehaald en bevalt tot nu toe prima. Zeker voor die prijs.. :)
is dat ook met een magneetje...zodat het scherm aangaat als je hem openklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
reiker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:41:
Ik heb 'm gister ook gekocht, bevalt erg goed. Het flikkerende scherm heb ik ook gezien, is met gebruik van Lux Dash opgelost!
Dank u wel voor de tip!
Lux Dash is idd een oplossing. Straks bij schemering nog eens proberen maar ziet er op het eerste zicht goed uit. Nogmaals mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Michel242186 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:13:
[...]

is dat ook met een magneetje...zodat het scherm aangaat als je hem openklapt.
Jep. Ook een magneetje om de klep dicht te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

mambo No5 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:17:
[...]

Jep. Ook een magneetje om de klep dicht te houden. :)
Hm, dat is iets wat ik toch een beetje mis aan de Samsung book case die ik nu heb... Dat klepje heeft geen magneetje om 'm dicht te houden, dus als ik 'm ondersteboven hou waaiert dat ding open.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.geckocovers.nl...pro-8-4-slimfit-hoes.html

Ik heb deze nu een paar dagen en ben er zeer tevreden mee. Zit strak om te tablet heen en voelt degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
hoe zit het trouwens met dat half jaar netflix..heb de tablet net uitgepakt en mijn dropbox account al geupgrade met de 50GB maar van de netflix code zie ik niks terug?...of zie ik iets over het hoofd?

edit: al gevonden moet mij registreren op http://www.samsung.com/nl...lix-cadeau/deelnemen.html

ik moet ook opschieten zie ik...moet allemaal voor 15-05 op de post.

[ Voor 33% gewijzigd door Michel242186 op 01-05-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, gisteren de screenprotector geinstalleerd en toen merkte ik op dat als je al iets harder op het scherm drukt, dat het scherm vol met vlekken (oplichtende kristallen) komt. En dan druk ik nog geeneens echt hard.

En dat naast het feit dat dit soort schermen nog steeds last heeft van backlightbleeding...

Het zijn toch wel erg zwakke schermen.

Denk dat ik hem maar terugbreng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf deze case http://www.mytabletcover....senbord-hoes-keyboar.html sinds een paar dagen omdat ik mijn tablet wil beschermen maar hem ook vaak gebruik voor mijn werk en vrij uitgebreide e-mails moet typen. Werkt perfect. De toetsen zijn van hard kunststof en niet dat rare siliconen materiaal. En voor zo'n prijs zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb hem gisteren binnengekregen. Ik ben erg enthousiast, op één ding na: hij vindt sommige WiFi-netwerken niet. Thuis en op de universiteit (eduroam) werkt het prima, maar in een ander huis komt het netwerk niet voorbij, al ga ik naast de router staan en werkt het op mijn telefoon perfect. Ik kan online niets over dit probleem vinden dus ik twijfel erg wat ik hiermee aan moet...

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Hoi.. ik heb de tablet vandaag binnen gekregen. Ziet er goed uit. Maar als ik via de netflix app een film afspeel heb ik een audio delay van ongeveer een halve seconde. En dat vind ik dan weer bizar. Op de ipad mini, laptop en smart tv draait dit allemaal prima hier. Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 11:12
Dit met netflix heb ik ook. Heel irritant. Met de ipad /iphone/enz nooit last van gehad.

Heb nog een aantal irritatie punten waardoor ik m terug ga sturen. Ik vind het verder een mooi ding hoor, prachtig scherm ook, maar ik houd het bij een ipad mini voorlopig. Ben toch teveel apple minded geworden ben ik bang. ;)

PSN: xpock Live: xspock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Na 7 exemplaren met verschillende mankementen* heb ik de moed opgegeven. Ben toch maar voor kwaliteit gegaan en heb een iPad Air gekocht..

*
Achterkant niet goed vastgeklikt
Kieren in de behuizing
Stof in de lens
Knipperend display
Camera scheef gemonteerd waardoor deze niet in de originele hoes past
Vuil onder het glas
Scheef gemonteerd scherm
Wi-Fi roamt niet naar sterker signaal

Iemand een originele book cover (zwart) overnemen?

[ Voor 12% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 09-05-2014 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 02:08:
Na 7 exemplaren met verschillende mankementen* heb ik de moed opgegeven. Ben toch maar voor kwaliteit gegaan en heb een iPad Air gekocht..

*
Achterkant niet goed vastgeklikt
Kieren in de behuizing
Stof in de lens
Knipperend display
Camera scheef gemonteerd waardoor deze niet in de originele hoes past
Vuil onder het glas
Scheef gemonteerd scherm
Wi-Fi roamt niet naar sterker signaal

Iemand een originele book cover (zwart) overnemen?
Wat een pech zeg... Balen. Hopelijk heb je dan meer mazzel met je iPad :)

Hier sinds een klein weekje CM11 geïnstalleerd. Wat een verademing ten opzichte van de Samsung-ervaring; het apparaat kan nu een stuk beter meekomen met mijn Nexus 5.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:36
Is er een goede howto hoe je CM11 op een 8.4 kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
zerocool schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:06:
Is er een goede howto hoe je CM11 op een 8.4 kunt installeren?
http://forum.xda-develope...-12-10-8/orig-development al helemaal doorgeplozen? :)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste