Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...........

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 11:41 . Reden: probleem opgelost door te googlen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ook zopas 1je gekocht !

[ Voor 92% gewijzigd door kloon op 19-05-2014 09:25 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

reiker

dan jij!

Gefeli :)
Wel benieuwd naar de motivatie van degenen die de TabPro 8.4 hebben gekocht. Was de doorslaggevende reden de prijs, schermgrootte+resolutie of andere hardware, of anderszins?
Ik had eerst in m'n hoofd dat het een Nexus 7 (2013) zou worden, maar toen ik de 8.4 tegenkwam was ik gelijk verkocht door het iets grotere scherm (met goede kleurweergave en smalle bezels, een pré in mijn ogen) en de SnapDragon 800.

Het enige waar ik me aan stoor zijn die capacitieve knoppen, daar hou ik niet van. Hopelijk binnenkort de mogelijkheid die uit te schakelen en on-screen knoppen aan te zetten in CyanogenMod. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:46
reiker schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:53:
Gefeli :)
Wel benieuwd naar de motivatie van degenen die de TabPro 8.4 hebben gekocht. Was de doorslaggevende reden de prijs, schermgrootte+resolutie of andere hardware, of anderszins?
Ik had eerst in m'n hoofd dat het een Nexus 7 (2013) zou worden, maar toen ik de 8.4 tegenkwam was ik gelijk verkocht door het iets grotere scherm (met goede kleurweergave en smalle bezels, een pré in mijn ogen) en de SnapDragon 800.

Het enige waar ik me aan stoor zijn die capacitieve knoppen, daar hou ik niet van. Hopelijk binnenkort de mogelijkheid die uit te schakelen en on-screen knoppen aan te zetten in CyanogenMod. :)
voor mij gaf de doorslag de schermgrootte en het sd kaart slot...(kunnen veel filmpjes voor de kids op met vakantie)...ben meer een nexus gebruiker maar toch uiteindelijk voor deze gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 21:50
Ook ik heb sinds vandaag de TabPro 8.4

Ik heb al een tab2 10 inch en wou graag een tablet met hogere schermresolutie. Keuze was LG Gpad 8.3 of deze TabPro..

Nadeel vind ik plaatsing van de speakers, had ze liever (net als de tab2) naast het scherm op de voorkant gehad (kijk veel tv op de tablet)
(LG Gpad heeft speaker op de achterkant, dus geluid gedempt als je de tablet op schoot of tafel hebt liggen..)

[ Voor 46% gewijzigd door dre-nl op 19-05-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Wat mij vreselijk stoort is dat wifi verbinding vaak weg valt. Ik speel vaak clash of clans en dan opeens heb ik geen verbinding, ga dan uit de app en heb dan alweer snel verbinding om vervolgens hem weer kwijt te raken.
Op mijn mobiel heb ik dst niet. Het is wel voornamelijk als de tab op temperatuur is.
Weet iemand een oplossing of app (wifi booster)

[ Voor 7% gewijzigd door Dethroned op 22-05-2014 08:46 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Onder CyanogenMod hielp de zip die ro.securestorage.support uitschakelde in build.prop. Hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2750843
Het kan trouwens ook handmatig met een build.prop-editor.

Edit: bleek toch tegen te vallen na een paar dagen, ik ben van Cyanogenmod terug naar een uitgeklede stock-rom.

[ Voor 35% gewijzigd door marcieking op 31-05-2014 12:28 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb de 10.1 '' variant en ik krijg het niet voor elkaar om in de facebook app videos af te spelen.
Ik krijg steeds de melding: Er is een onbekende fout opgetreden tijdens het afspelen van deze video. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een video app geïnstalleerd (MX player) die alles kan afspelen dus wat betereft codecs zou het niet zon probleem moeten zijn naar mijn idee.

Als ik dezelfde content via de mobiele facebook pagina in mijn browser (Chrome) afspeel werkt het wel. Als ik dezelfde content via de browser maar dan via de Desktop pagina van van Facebook afspeel krijg ik een foutmelding dat Flash niet wordt ondersteund. Dat moet toch gewoon via html5 afgespeeld kunnen worden? Hiervoor had ik een iPad en zover ik me kan herinneren kon ik via de desktop site gewoon videos afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik heb gister een Galaxy Pro aangeschaft. Nu vroeg ik me af: is de meegeleverde lader uitwisselbaar met de lader van mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dit apparaat? Nee, ik denk dat er dan iets ontploft.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Nee, gewoon de 8.4 uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Volgens mij is het eigenlijk niet de bedoeling omdat de lader van de Tab Pro 5.3V levert terwijl dit bij de meeste laders 5.0V is. De meningen lijken een beetje verdeeld te zijn, maar ik las op XDA dat het verschil tussen 5.0V en 5.3V zodanig klein is dat het waarschijnlijk niet uitmaakt. Als het enigszins kan laad ik de Tab Pro met de originele lader, maar de keren dat ik een 5.0V oplader heb gebruikt leverde dit ook geen probleem op. Natuurlijk ligt het er ook wel aan wat voor lader er bij je telefoon zat, maar als het gewoon een 5.0V 2A lader is zou het niet heel veel kwaad moeten kunnen.

Pin me er alleen niet op vast, indien mogelijk zou ik alsnog de originele lader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb m'n gsm (LG G2) al vaak zat aan de lader van de TabPro gehangen en vice versa: niets aan de hand tot nu toe. Scheelt dat de standaard lader van LG ook al 1.8A levert..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Iemand al een reactie van samsung op de netflix actie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Ik heb de Netflix code al ontvangen. Duurde een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Hier duurde het ook een week of drie.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Voor degenen die Nova launcher gebruiken: kunnen jullie wanneer je een homescreen icoon wijzigt kiezen uit afbeeldingen op google drive? Waar ik dat op mijn S3 wel kan kan dat op mijn tablet dus niet. Dropbox is vreemd genoeg wel beschikbaar als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
D-e-n schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:20:
Voor degenen die Nova launcher gebruiken: kunnen jullie wanneer je een homescreen icoon wijzigt kiezen uit afbeeldingen op google drive? Waar ik dat op mijn S3 wel kan kan dat op mijn tablet dus niet. Dropbox is vreemd genoeg wel beschikbaar als bron.
Nee, dat werkt hier ook niet.. Op mijn telefoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pos2007 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:10:
Iemand al een reactie van samsung op de netflix actie gehad?
Ik kreeg die van mij ook naar een paar weken per mail binnen.
Eerst ontving ik een mailtje dat ze mijn aanmelding ontvangen hadden en later die dag de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik ben zeer geinteresseerd in deze tablet, samen met de Pipo T9 en de LG Pro maar heb vanwege Samsungs software 1 vraag:

Is het mogelijk om meerdere profielen aan te maken op de tablet? Normaal verwijderd Samsung deze optie namelijk uit hun software maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men dat nu niet heeft gedaan.

Iemand hier die gewoon meerdere profielen gebruikt met de originele software?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Ngangatar schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:47:
Ik ben zeer geinteresseerd in deze tablet, samen met de Pipo T9 en de LG Pro maar heb vanwege Samsungs software 1 vraag:

Is het mogelijk om meerdere profielen aan te maken op de tablet? Normaal verwijderd Samsung deze optie namelijk uit hun software maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men dat nu niet heeft gedaan.

Iemand hier die gewoon meerdere profielen gebruikt met de originele software?
Bij instellingen -> Algemeen -> Gebruikers is er inderdaad de optie om een gebruiker toe te voegen. Ik heb het niet uitgeprobeerd, dus ik kan je niet vertellen of dat verder allemaal vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Het zit er nog wel op, heb het 1 keer geprobeerd maar daarna weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Bedankt beide.

Het tablet zal namelijk door meerdere familieleden gebruikt gaan worden en ik ben nogal gesteld op een cleane desktop en bepaalde widgets ipv een vergaarbak aan icons ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik die optie wel, elke gebruiker heeft zijn eigen apps, launcher, screens enzo. Wel is het zo dat als iedere gebruiker de app nu.nl gebruikt en 1 gebruiker deze update naar een nieuwe versie dan heeft iedereen de nieuwe versie.
Wat ik handig vind is om elke gebruiker zijn eigen lock-screen wallpaper te geven, dan is snel te zien welke gebruiker actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik merk nu net dat mijn tablet niet oplaadt als ik 'm aan de computer hang via USB? Nu heb ik even snel gekeken via google en dat schijnt "normaal" te zijn. Klopt dit? Ik zou dat namelijk een big big fail vinden.

Edit: dat schijnt met alle Tabs dus zo te zijn. Enige optie is om 'm uit te zetten. Dan laadt hij wel.

Iemand hier had het over een IVSO case bij Amazon.de. Deze ziet er ook wel oké uit dacht ik zo

http://ecx.images-amazon..../810URBMykfL._SL1500_.jpg

Wel wat duurder :(

[ Voor 42% gewijzigd door D-e-n op 05-06-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Iemand?
Riesjard schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:10:
Ik heb de 10.1 '' variant en ik krijg het niet voor elkaar om in de facebook app videos af te spelen.
Ik krijg steeds de melding: Er is een onbekende fout opgetreden tijdens het afspelen van deze video. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een video app geïnstalleerd (MX player) die alles kan afspelen dus wat betereft codecs zou het niet zon probleem moeten zijn naar mijn idee.

Als ik dezelfde content via de mobiele facebook pagina in mijn browser (Chrome) afspeel werkt het wel. Als ik dezelfde content via de browser maar dan via de Desktop pagina van van Facebook afspeel krijg ik een foutmelding dat Flash niet wordt ondersteund. Dat moet toch gewoon via html5 afgespeeld kunnen worden? Hiervoor had ik een iPad en zover ik me kan herinneren kon ik via de desktop site gewoon videos afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Misschien in het topic voor de 10.1?

Edit
Excuses, er is geen fatsoenlijk topic voor de 10.1.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik heb nu het probleem dat mijn tabpro 8.4 niet meer oplaad tot 100% maar tot 84 procent?

ik ga binnenkort even een factory reset proberen om het op te lossen.

heb een factory reset gedaan en de tablet even opgeladen toen hij uit stond en opeens wel opgeladen tot 100% dus opgelost gelukkig.

[ Voor 29% gewijzigd door Michel242186 op 09-06-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

D-e-n schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:43:
Ik merk nu net dat mijn tablet niet oplaadt als ik 'm aan de computer hang via USB? Nu heb ik even snel gekeken via google en dat schijnt "normaal" te zijn. Klopt dit? Ik zou dat namelijk een big big fail vinden.

Edit: dat schijnt met alle Tabs dus zo te zijn. Enige optie is om 'm uit te zetten. Dan laadt hij wel.

Iemand hier had het over een IVSO case bij Amazon.de. Deze ziet er ook wel oké uit dacht ik zo

http://ecx.images-amazon..../810URBMykfL._SL1500_.jpg

Wel wat duurder :(
Het amperage uit een standaard usb poort is inderdaad niet voldoende om de tab lekker op te laden, het zal dus wel een fail safe zijn dat men dit op die manier uit geschakelt heeft. :) Ik heb zelf overigens ook die IVSO case van Amazon.de gehaald en ben er niets meer dan tevreden over. Goede bouwkwaliteit en door de magneetjes in de vouwklep blijft 't ding goed dicht, maar gaat het tablet ook aan als je de flap open doet. De bouwkwaliteit is in ider geval goed op orde; het plastic is in ieder geval dik genoeg om het een en ander aan stoten op te vangen en ook van dusdanige kwaliteit dat het naar mijn gevoe niet al te snel kapot zal gaan.

Indien nodig kan ik wel een paar foto's maken van de IVO rond m'n TabPro, laat maar weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik ben wel benieuwd ja! Welke kleur heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
mambo No5 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:42:
[...]

Het amperage uit een standaard usb poort is inderdaad niet voldoende om de tab lekker op te laden, het zal dus wel een fail safe zijn dat men dit op die manier uit geschakelt heeft. :) Ik heb zelf overigens ook die IVSO case van Amazon.de gehaald en ben er niets meer dan tevreden over. Goede bouwkwaliteit en door de magneetjes in de vouwklep blijft 't ding goed dicht, maar gaat het tablet ook aan als je de flap open doet. De bouwkwaliteit is in ider geval goed op orde; het plastic is in ieder geval dik genoeg om het een en ander aan stoten op te vangen en ook van dusdanige kwaliteit dat het naar mijn gevoe niet al te snel kapot zal gaan.

Indien nodig kan ik wel een paar foto's maken van de IVO rond m'n TabPro, laat maar weten. :)
IVSO cover is hier gelijk weer aan de kant gelegd...viel zwaar tegen wanneer je de tablet gebruikte en de voorflap achterop had gevouwen ging het scherm uit door de magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb een zwart exemplaar gekozen aangezien ik de rest van de aangeboden kleuren wat te neon vond. Iig wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-02.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-03.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-04.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-05.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-06.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-07.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-08.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-09.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/nieuwgekocht/IVSO_Samsung_TabPro-10.JPG
Michel242186 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:30:
[...]

IVSO cover is hier gelijk weer aan de kant gelegd...viel zwaar tegen wanneer je de tablet gebruikte en de voorflap achterop had gevouwen ging het scherm uit door de magneet.
Heb ik in ieder geval helemaal geen last van: ongeacht in welke vorm ik de flap op de achterkant vouw, d'r gebeurt niets. Wellicht dat er in jouw exemplaar een te krachtige magneet verwerkt zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ziet er goed uit! Tnx.

Wat dat omklappen beteft: die magneet zou dan via de achterkant het scherm "triggeren" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Vermoed 't, maar dat is volledig speculatie van mijn kant. Er zitten wel op 2 plekken magneetjes in de flap (een aan de rand om 'm dicht te houden en een in de buurt van het scharnier voor in/uit schakelen) maar deze zouden enkel de tablet aan de voorkant moeten triggeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar voorde 10.1 is geen goed topic en ik kan me voorstellen dat dit pribleem mogelijk ook bij de 8.4 speelt.

Ik heb in februari een Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 aangeschaft + een originele bookcover. Vanaf het eerste moment zit de tablet continu in de bookcover en is hierdoor goed beschermd. Nu ontdekte ik een scheurtje in de behuizing ter hoogte van de infraroodzender, midden boven het logo aan de bovenzijde van het apparaat (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/x0v5et.jpg

De tablet is niet gevallen en altijd goed beschermd dankzij de bookcover. Eerder vertoonde mijn Samsung Galaxy SIII ook haarscheurtjes in de behuizing. Dit is toen door Samsung onder garantie gerepareerd (zie nieuws: Samsung repareert haarscheurtjes onder garantie).

Hebben jullie bij de 8.4 / 10.1 /12.2 hier ook last van?

(Ik heb vandaag een mail gestuurd naar leverancier en Samsung.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde. Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
@Phoniac, mijn 8.4 heeft er in ieder geval geen last van. Ik ben benieuwd wat Samsung er over te zeggen heeft. Een snelle zoektocht op XDA levert ook geen vergelijkbare ervaringen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
@LukasW, fijn te horen dat jouw tablet er geen last van heeft. Via Google en op fora lees ik inderdaad nog geen anderen over dit probleem. Tablet is inmiddels retour naar leverancier. Hopelijk is ie snel gerepareerd en wel retour, want ik mis 'm nu al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Het is nu ook mogelijk om CyanogenMod 11 te installeren op de tab pro. Maar weet iemand of je dan ook nog steeds kunt werken met meerdere user accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

zerocool schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:13:
Het is nu ook mogelijk om CyanogenMod 11 te installeren op de tab pro. Maar weet iemand of je dan ook nog steeds kunt werken met meerdere user accounts?
Dat wordt interessant!

Multiple accounts is wel belangrijk ja, ik gebruik er 5 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

zerocool schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:13:
Al een aantal maanden hoor :)
In CM11 zit er in de Settings inderdaad een kopje Users, waarin je de mogelijkheid hebt om een extra user of profile aan te maken. Ik gebruik het zelf niet maar het ziet er niet uit alsof het alleen maar een placeholder is ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Perfect! Dan gaat na de vakantie Cyanagonmod erop!
Voor wie dat ook wil, hier de handleiding:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_mondrianwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben aan het rond kijken welke tab ik moet aanschaffen.Nu viel mij deze tab op.
Ik wil er anime op kijken en manga.Ook lijkt het mij makkelijk om er boeken op te lezen.Maar ik kan nergens reviews vinden hoe het is om boeken hierop te lezen.Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Het lijkt mij een ideaal formaat voor boeken. En apps om boeken mee te lezen zijn er op Android genoeg.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik boeken alleen lees op een e-reader omdat ik het vermoeiend vindt om van een scherm te lezen dat licht uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik snap helemaal wat je bedoelt het kan inderdaad vermoeiend zijn op een tab.Ik lees ook veel manga en had dit goed werkend op een e reader gewerkt dan had ik hiervoor gekozen.Alleen is het veel werk als je elke keer manga moet converteren.Ik zoek dus de ideale combo en dan kom ik toch op een tab uit.En als ik dan voor een tab ga dan maar meteen een goeie.Maar ik vraag mij af hoe goed het werkt op een tab?Heb je bv net zoals op een e reader een woorden boek?Dat lijkt mij wel ideaal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wat bedoel je met een woordenboek? Heb je een Android phone? Dan zou je wat apps kunnen proberen. Standaard heb je al google play books waarmee je bijvoorbeeld epubs kan lezen.

De tab pro 8.4 is qua scherm geweldig (goede brightness) dus als je voor een tablet gaat een hele goede keus denk ik. Ik lees er zelf ook strips mee dus dat gaat prima. Boeken heb ik geprobeerd maar nog niet lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

zerocool schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:08:
Perfect! Dan gaat na de vakantie Cyanagonmod erop!
Voor wie dat ook wil, hier de handleiding:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_mondrianwifi
Gisterenmiddag al een tijdje mee lopen spelen maar Heimdall krijgt geen goede verbinding waardoor ik de IMG niet op de TabPro krijg. Van het weekend maar eens verder hiermee, op de YouTube filmpjes ziet de TabPro er retesnel uit met CM11.

Even nog een keer geprobeerd en deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2n0r41v.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Ngangatar op 27-06-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter dat er aps zijn die epubs lezen.Wat ik bedoel met woordenboek.Op een ereader kan je een woord selecteren en dan krijg de betekenis ervan te zien.Dit vind ik handig als ik boeken lees die in het engels zijn.

quote]D-e-n schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:19:
Wat bedoel je met een woordenboek? Heb je een Android phone? Dan zou je wat apps kunnen proberen. Standaard heb je al google play books waarmee je bijvoorbeeld epubs kan lezen.

De tab pro 8.4 is qua scherm geweldig (goede brightness) dus als je voor een tablet gaat een hele goede keus denk ik. Ik lees er zelf ook strips mee dus dat gaat prima. Boeken heb ik geprobeerd maar nog niet lang genoeg.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Ngangatar schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:28:
[...]

Gisterenmiddag al een tijdje mee lopen spelen maar Heimdall krijgt geen goede verbinding waardoor ik de IMG niet op de TabPro krijg. Van het weekend maar eens verder hiermee, op de YouTube filmpjes ziet de TabPro er retesnel uit met CM11.

[afbeelding]
Heb je het ook geprobeerd met kleine letters zoals in the notes staat? "Try --KERNEL instead of --kernel and/or --recovery instead of --RECOVERY"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Was aan het overwegen om een TabPro 8.4 te halen, maar was niet helemaal zeker of ik niet liever een groter schermformaat had. Dus vandaag langs de lokale Mediamarkt gegaan (lokaal zijnde omgeving Geneve), ook om te checken of de prijzen hier toevallig nog redelijk zijn of ik er eentje in NL zou moeten bestellen.

Zoals verwacht was de 8.4 een stuk duurder dan in NL (CHF 440, €360). Maar toevallig hadden ze de TabPro 10.1 behoorlijk fanatiek in de aanbieding voor CHF 300 / € 245. Dus daar niet verder over getwijfeld en maar direct meegenomen, want voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.

Een uurtje mee gespeeld, bevalt tot nu toe erg goed. Vooral het scherm is super, al is het helderheids-bereik van de automatische helderheids-instelling niet erg groot. Handmatig is standje stadionverlichting wel in te stellen uiteraard.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Ngangatar schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:28:
[...]

[afbeelding]
Ja, die handleiding van Cyanogenmod is brak. Sowieso iets waar ik mij altijd aan stoor, handleidingen van custom roms zijn bijna altijd brak, waardoor er teveel fouten worden gemaakt, topics vollopen etc... De TS van het Cyanogenmod topic op XDA komt er ook lekker vanaf door gewoon te stellen dat er genoeg handleidingen zijn op het web. Maar allemaal anders... Afijn, laat ik het anders doen :+

Allereerst, die Heimdall kun je vergeten. Dat probleem wat jij hebt had ik ook, had te maken met de versie driver die je kunt selecteren bij Zadig (wat dus niet wordt genoemd in de CM manual). Dan komt ie verder, maar loopt hij vast op een PIT file error ofzo. Die staat ook wel op XDA (meerde keren, maar zonder respons...). En er staat een of andere Odin genoemd. Hoe je het dan wel moet doen? Dat ga ik je vertellen :) . Note: ik heb uiteindelijk een SDkaart gebruikt omdat ik dat gewend ben en ik weet wat er gebeurd. Als je toch via ADB de cyanogenmod data wil overzetten dan moet je dat zelf uitzoeken. Het begin van deze guide helpt je om iig TWRP op de tablet te krijgen.

*** WARRANTY VOID :> (maar volgens mij kan er weinig mis gaan, dit zijn EXACT de stappen die ik heb gedaan zojuist) ***
*** WAARSCHUWING: Guide voor WiFi versie only. Downloads voor de LTE variant zullen afwijken! ***
(guide die ik als reference heb gepakt: http://www.redmondbeats.n...-t320-android-4-4-kitkat/)

1. Laten we beginnen met de bestanden die je nodig hebt:
* CyanogenMod: http://download.cyanogenm...PSHOT-M7-mondrianwifi.zip
* Google Apps: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps (De CM-11 variant)
* Odin 3.0.7 http://odindownload.com/ (pak niet 3.0.9, die heeft andere namen bij de knoppen |:( )
* OOk van http://odindownload.com downloaden: SAMSUNG USB DRIVERS 1.5.27.0
* TWRP: http://teamw.in/project/twrp2/220, Download ODIN Method en download een *.img.tar (ik heb: openrecovery-twrp-2.7.1.0-mondrianwifiue.img.tar)

2. Lees eerst de rest van dit verhaal

3. Zorg dat er genoeg prik zit in je tablet to be sure.
4. Zorg dat je Windows gebruikt en zet voor de zekerheid ook user account control uit. Hou de USB kabel van de tablet bij de hand en plug hem in een USB poort van je computer. Het liefst direct op je moederbord (hus kunnen rare dingen doen). Sluit je tablet nog niet aan.
5. Sluit je tablet af als je dat nog niet hebt gedaan.
6. Installeer Odin 3.0.7 (custom install en decline bij alles, want het is namelijk bloatware. Odin zelf zit in het self extracting rar archiefje dat opent). Open de software.
7. Installeer ook de gedownloade Samsung USB driver (voor zover van toepassing, deinstalleer daarvoor alle samsung software op je computer als je dat hebt (oa KIES)). Deze software heb en had ik niet overigens.
8. Boot de tab in download mode door Volume down en power ingedrukt te houden tot het warning scherm verschijnt.
9. Start Odin (evt in Admin mode)
10. Sluit nu je tablet aan op de computer.
11. Odin zou nu een melding Added! moeten geven.
12. Druk op PDA en selecteer het TWRP bestand uit stap 1 (openrecovery-twrp-2.7.1.0-mondrianwifiue.img.tar)
13. Druk op Start. Op de tablet zou nu een progressbar moeten draaien. Volgens mij moet hij automatisch rebooten (deed die van mij niet omdat ik het had uitgevink nav de cyanogenmod handleiding). Als hij niet reboot, dan nadat alles voltooid is (geef hem even 2 min rust ofzo, better safe than sorry) kun je hem handmatig uitzetten.
14. Boot nu in recovery mode door Volume Up en Power in te drukken. Na een paar seconden zou je TWRP moeten zien.
14b:
MarBee schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:40:
Lijkt me handig een backup te maken van je huidige stock rom. op een alvast geformatteerde sd-kaart.
15. Vanuit TWRP beveel ik eerst een wipe aan van je cache en dalvik cache. (Wellicht kun je nog meer wipen, maar hier heb ik het bij gehouden)
16. Pak een uSD-kaart en formateer deze als FAT32 (to be sure again)
17. Kopieer de CM-11 zip en de Gapps.zip bestanden naar de uSD-kaart. Veilig verwijderen uit Windows. plaats de kaart in je tablet.
18. Ga in TWRP naar mounts en zorg dat je ext-storage aanvinkt.
19. Tijd om CM te installeren. Druk op install en navigeer naar ext-storage.
20. Installeer eerst de CM-11-nogwat.zip
21. installeer dan de Gapps-nogwat.zip
22. Reboot & have fun.

Note: ik kreeg een error dat mail en exchange stopten met werken, maar na het instelolen van WiFi tot nu toe geen last meer van gehad. Heb het ook met een telefoon gehad, destijds was het opgelost met een nieuwe installatie van CM. Maar dat zou geen probleem op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Hoera! M'n tablet is retour. Leverancier heeft tablet naar Samsung gestuurd en daar is de rand rond het scherm vervangen. Allemaal netjes onder garantie en tablet na 8 dagen retour. Keurige service!
Phoniac schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:15:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar voorde 10.1 is geen goed topic en ik kan me voorstellen dat dit pribleem mogelijk ook bij de 8.4 speelt.

Ik heb in februari een Samsung Galaxy Tab Pro 10.1 aangeschaft + een originele bookcover. Vanaf het eerste moment zit de tablet continu in de bookcover en is hierdoor goed beschermd. Nu ontdekte ik een scheurtje in de behuizing ter hoogte van de infraroodzender, midden boven het logo aan de bovenzijde van het apparaat (zie foto).

[afbeelding]

De tablet is niet gevallen en altijd goed beschermd dankzij de bookcover. Eerder vertoonde mijn Samsung Galaxy SIII ook haarscheurtjes in de behuizing. Dit is toen door Samsung onder garantie gerepareerd (zie nieuws: Samsung repareert haarscheurtjes onder garantie).

Hebben jullie bij de 8.4 / 10.1 /12.2 hier ook last van?

(Ik heb vandaag een mail gestuurd naar leverancier en Samsung.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:26
Ik zie nergens de optie "Gebruikers" bij de Instellingen - Algemeen. Heeft Samsung dit eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Frederik82 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:55:
Ik zie nergens de optie "Gebruikers" bij de Instellingen - Algemeen. Heeft Samsung dit eruit gehaald?
Ik zie de optie "Users" nog gewoon staan bij Settings -> General. Stock ROM. 5e van boven onder het kopje "Device Manager" (Apparaatbeheer?).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarBee
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-07 19:37
GENETX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38:
[...]

Ja, die handleiding van Cyanogenmod is brak. Sowieso iets waar ik mij altijd aan stoor, handleidingen van custom roms zijn bijna altijd brak, waardoor er teveel fouten worden gemaakt, topics vollopen etc... De TS van het Cyanogenmod topic op XDA komt er ook lekker vanaf door gewoon te stellen dat er genoeg handleidingen zijn op het web. Maar allemaal anders... Afijn, laat ik het anders doen :+

Allereerst, die Heimdall kun je vergeten. Dat probleem wat jij hebt had ik ook, had te maken met de versie driver die je kunt selecteren bij Zadig (wat dus niet wordt genoemd in de CM manual). Dan komt ie verder, maar loopt hij vast op een PIT file error ofzo. Die staat ook wel op XDA (meerde keren, maar zonder respons...). En er staat een of andere Odin genoemd. Hoe je het dan wel moet doen? Dat ga ik je vertellen :) . Note: ik heb uiteindelijk een SDkaart gebruikt omdat ik dat gewend ben en ik weet wat er gebeurd. Als je toch via ADB de cyanogenmod data wil overzetten dan moet je dat zelf uitzoeken. Het begin van deze guide helpt je om iig TWRP op de tablet te krijgen.

*** WARRANTY VOID :> (maar volgens mij kan er weinig mis gaan, dit zijn EXACT de stappen die ik heb gedaan zojuist) ***
*** WAARSCHUWING: Guide voor WiFi versie only. Downloads voor de LTE variant zullen afwijken! ***
(guide die ik als reference heb gepakt: http://www.redmondbeats.n...-t320-android-4-4-kitkat/)

* Google Apps: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps (De CM-11 variant)
* Odin 3.0.7 http://odindownload.com/ (pak niet 3.0.9, die heeft andere namen bij de knoppen |:( )
* OOk van http://odindownload.com downloaden: SAMSUNG USB DRIVERS 1.5.27.0
* TWRP: http://teamw.in/project/twrp2/220, Download ODIN Method en download een *.img.tar (ik heb: openrecovery-twrp-2.7.1.0-mondrianwifiue.img.tar)

2. Lees eerst de rest van dit verhaal

3. Zorg dat er genoeg prik zit in je tablet to be sure.
4. Zorg dat je Windows gebruikt en zet voor de zekerheid ook user account control uit. Hou de USB kabel van de tablet bij de hand en plug hem in een USB poort van je computer. Het liefst direct op je moederbord (hus kunnen rare dingen doen). Sluit je tablet nog niet aan.
5. Sluit je tablet af als je dat nog niet hebt gedaan.
6. Installeer Odin 3.0.7 (custom install en decline bij alles, want het is namelijk bloatware. Odin zelf zit in het self extracting rar archiefje dat opent). Open de software.
7. Installeer ook de gedownloade Samsung USB driver (voor zover van toepassing, deinstalleer daarvoor alle samsung software op je computer als je dat hebt (oa KIES)). Deze software heb en had ik niet overigens.
8. Boot de tab in download mode door Volume down en power ingedrukt te houden tot het warning scherm verschijnt.
9. Start Odin (evt in Admin mode)
10. Sluit nu je tablet aan op de computer.
11. Odin zou nu een melding Added! moeten geven.
12. Druk op PDA en selecteer het TWRP bestand uit stap 1 (openrecovery-twrp-2.7.1.0-mondrianwifiue.img.tar)
13. Druk op Start. Op de tablet zou nu een progressbar moeten draaien. Volgens mij moet hij automatisch rebooten (deed die van mij niet omdat ik het had uitgevink nav de cyanogenmod handleiding). Als hij niet reboot, dan nadat alles voltooid is (geef hem even 2 min rust ofzo, better safe than sorry) kun je hem handmatig uitzetten.
14. Boot nu in recovery mode door Volume Up en Power in te drukken. Na een paar seconden zou je TWRP moeten zien.
15. Vanuit TWRP beveel ik eerst een wipe aan van je cache en dalvik cache. (Wellicht kun je nog meer wipen, maar hier heb ik het bij gehouden)
16. Pak een uSD-kaart en formateer deze als FAT32 (to be sure again)
17. Kopieer de CM-11 zip en de Gapps.zip bestanden naar de uSD-kaart. Veilig verwijderen uit Windows. plaats de kaart in je tablet.
18. Ga in TWRP naar mounts en zorg dat je ext-storage aanvinkt.
19. Tijd om CM te installeren. Druk op install en navigeer naar ext-storage.
20. Installeer eerst de CM-11-nogwat.zip
21. installeer dan de Gapps-nogwat.zip
22. Reboot & have fun.

Note: ik kreeg een error dat mail en exchange stopten met werken, maar na het instelolen van WiFi tot nu toe geen last meer van gehad. Heb het ook met een telefoon gehad, destijds was het opgelost met een nieuwe installatie van CM. Maar dat zou geen probleem op moeten leveren.
Lijkt me handig tussen stap 14 en 15 een backup te maken van je huidige stock rom. op een alvast geformatteerde sd-kaart. :) :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:44:
Ja ik snap helemaal wat je bedoelt het kan inderdaad vermoeiend zijn op een tab.Ik lees ook veel manga en had dit goed werkend op een e reader gewerkt dan had ik hiervoor gekozen.Alleen is het veel werk als je elke keer manga moet converteren.Ik zoek dus de ideale combo en dan kom ik toch op een tab uit.En als ik dan voor een tab ga dan maar meteen een goeie.Maar ik vraag mij af hoe goed het werkt op een tab?Heb je bv net zoals op een e reader een woorden boek?Dat lijkt mij wel ideaal
Ik gebruik zelf Moon+ Reader, deze heeft een woordenboek, en nog veel meer handige opties. Vind dit persoonlijk de beste app om te lezen.

EDIT: Sinds dit weekend trouwens eigenaar van de TabPro 10.1, maar omdat daar geen eigen topic (?) voor is verblijf ik hier maar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Erkel op 30-06-2014 13:39 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe zijn jullie ervaringen met CyanogenMod 11 op de TabPro 8.4? Hoe is het met de batterij? Hoe smooth is Chrome?

Ik heb bij mijzelf gezworen nooit meer een TouchWiz device te kopen, tenzij er ROMs zijn gebaseerd op Google Play Editions van het apparaat. Nu is er geen 8`` tablet die hieraan kan voldoen: de GP editie van de LG Pad 8.3 is niet te koop in Nederland en de ROM ervan is niet te gebruiken op de normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb de mijne nog niet echt getest, maar de accu lijkt wel normaal te gaan. Tweakers haalde zo'n 7 uur met browsen. Gister was ik na een uurtje spelen zo'n 15% kwijt, dus dat komt wel aardig in de buurt.

Chrome is verder helemaal soepel. Eigenlijk alles wel. Het enige moment waar die van mij tot nu toe even haperde was bij de Google Play-store. Maar dat vergeef ik hem aangezien ik tientallen apps tegelijkertijd aan het installeren was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

GENETX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:57:
Ik heb de mijne nog niet echt getest, maar de accu lijkt wel normaal te gaan. Tweakers haalde zo'n 7 uur met browsen. Gister was ik na een uurtje spelen zo'n 15% kwijt, dus dat komt wel aardig in de buurt.

Chrome is verder helemaal soepel. Eigenlijk alles wel. Het enige moment waar die van mij tot nu toe even haperde was bij de Google Play-store. Maar dat vergeef ik hem aangezien ik tientallen apps tegelijkertijd aan het installeren was :+
Thanks. Je draait CM11 Official neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie de guide hierboven ;) . Ik heb welgeteld 3 minuten in Samsung land doorgebracht om te checken of alles out of the box werkte en heb toen idd snel CM11 official er op gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

GENETX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:03:
Zie de guide hierboven ;) . Ik heb welgeteld 3 minuten in Samsung land doorgebracht om te checken of alles out of the box werkte en heb toen idd snel CM11 official er op gezet :+
Dat zou ook mijn aanpak zijn inderdaad :) Enige waar ik nog mee zit is dat ik geen filmpjes kan vinden van Chrome op CM11, icm de TabPro 8.4. Als ik naar de LG 8.3 kijk in dit filmpje op 8:27, dan schrikt het namelijk erg af.

[ Voor 0% gewijzigd door zAo op 30-06-2014 16:05 . Reden: GoT doet niet aan Youtube links met positions ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ohnee, die van mij is minstens net zo snel als de tabpro op rechts. Lijkt me ook niet meer dan logisch. En verder ook snel in het laden van een pagina. Ik zou niet weten wat er sneller moet. Mijn desktop is amper sneller, als ie al sneller is.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 30-06-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Sommige gebruikers en reviewers klagen over een (enorme) lag op de TabPro 10.1". Andere gebruikers/reviewers hebben totaal geen last van lag. Verschillende reviewers schrijven dat de lag waarschijnlijk te wijten is aan de Exynos die schakelt tussen trage en snelle cores.

Volgens de info in pricewatch draait de WiFi only vesie op Exynos en de 4G versie op Snapdragon. Zou dat het verschil in ervaring met lag kunnen verklaren?

Een ander ding dat mij opviel is dat de 8.4"Snapdragon versie op 2.3Ghz draait en de 10.1" versie op 1.9Ghz.

Puur naar snelheid gekeken zijn er 2 keuzes:
a] 2.3Ghz Snapdragon. 8.4" WiFi model. Geen lag
b] 1.9Ghz Snapdragon. 10.1" 4G model. Geen lag. Trager

Iemand enig idee waarom de 10.1" tablets lager geklot zijn?

Ik wil een 10.1" of 12.2" tablet kopen maar haat die lag. 4G heb ik noet nodig maar als ik daarmee een tablet zonder lag heb is het een overweging om wat extra te betalen ware het niet dat de CPU lager geklokt is.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Frubelaar schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:11:
Sommige gebruikers en reviewers klagen over een (enorme) lag op de TabPro 10.1". Andere gebruikers/reviewers hebben totaal geen last van lag. Verschillende reviewers schrijven dat de lag waarschijnlijk te wijten is aan de Exynos die schakelt tussen trage en snelle cores.

Volgens de info in pricewatch draait de WiFi only vesie op Exynos en de 4G versie op Snapdragon. Zou dat het verschil in ervaring met lag kunnen verklaren?

Een ander ding dat mij opviel is dat de 8.4"Snapdragon versie op 2.3Ghz draait en de 10.1" versie op 1.9Ghz.

Puur naar snelheid gekeken zijn er 2 keuzes:
a] 2.3Ghz Snapdragon. 8.4" WiFi model. Geen lag
b] 1.9Ghz Snapdragon. 10.1" 4G model. Geen lag. Trager

Iemand enig idee waarom de 10.1" tablets lager geklot zijn?

Ik wil een 10.1" of 12.2" tablet kopen maar haat die lag. 4G heb ik noet nodig maar als ik daarmee een tablet zonder lag heb is het een overweging om wat extra te betalen ware het niet dat de CPU lager geklokt is.

:-(
Alles wat ik tot nu toe lees over de Exynos is negatief: het maken van custom ROMs is een drama, de performance is erg instabiel en het littleBIG principe is niet zo zuinig als gedacht. Voor mij is het ook een reden om niet naar de 8.4 S te kijken.

Is 8.4 helemaal geen optie voor je? Anders een Note 10.1 2014 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
De 8.4" is zeker wel een optie voor mij. Past goed in mijn hand, in mijn jaszak en misschien zelfs in mijn achterzak. Dat zijn belangrijke voordelen. Een 10.1" en 12.2" hebben zeker ook voordelen. Het blijft afwegen.
Ik ga oa veel pdf's lezen en notities toevoegen. Dan lijkt een iets groter scherm mij wat beter werken.

Weet jij ofdat de CM voor TabPro 8.4 ook op de 10.1 Snapdragon modellen werkt?

De NotePro is inderdaad ook een optie. Ook daar weer 3 modellen en klachten over lag.

Snapdragon 1.9Ghz 10.1", Snapdragon 2.3Ghz 10.1"cellular edition en Exynos 12.2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Frubelaar schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:13:
De 8.4" is zeker wel een optie voor mij. Past goed in mijn hand, in mijn jaszak en misschien zelfs in mijn achterzak. Dat zijn belangrijke voordelen. Een 10.1" en 12.2" hebben zeker ook voordelen. Het blijft afwegen.
Ik ga oa veel pdf's lezen en notities toevoegen. Dan lijkt een iets groter scherm mij wat beter werken.

Weet jij ofdat de CM voor TabPro 8.4 ook op de 10.1 Snapdragon modellen werkt?

De NotePro is inderdaad ook een optie. Ook daar weer 3 modellen en klachten over lag.

Snapdragon 1.9Ghz 10.1", Snapdragon 2.3Ghz 10.1"cellular edition en Exynos 12.2"
Die werkt niet zomaar nee. Waar de verschillen inzitten weet ik niet, maar anders had het team achter CyanogenMod de 10.1LTE wel ondersteund. Nu is er een UNofficial CM, geen idee hoe goed die is.

Als iets CM wilt draaien, dan zou ik zorgen dat je een Snapdragon device koopt. De Note's zijn gave apparaten, maar hou er rekening mee dat niet alle functionaliteiten van de S-Pen werken in CM. S-Pen is voor het annoteren van PDF's wel weer erg fijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, voor het lezen zou de TabPro 8.4" wel weer erg fijn zijn door zijn lage gewicht waardoor je arm minder snel moe zal worden. Ik zie dat toch wel als groot voordeel. Nu valt de 10" ook wel mee overigens. Ik ben de iPad4 Retina van mijn vader ook gewend, maar die is toch 2x zo zwaar en dat merk je.

Imho moet je gewoon eens de Mediamarkt (of andere elektronicaboer met veel tablets) binnen lopen en eens spelen. Dat is echt het enige dat ik je echt kan aanbevelen. Ik denk dat ik je gedachten kan lezen, ik had namelijk ook het idee dat ik een 10" moest hebben omdat ik het anders te klein vind. Ik had al eens een 7" Nexus 7 in mijn handgehad, en ook die 6" e-readers vond ik niet echt geweldig. De eerste keer dat ik de TabPro 8.4" in mijn hand had in de Mediamarkt was ik verkocht. Het scherm is niet eens zoveel kleiner dan 10", maar wel vors meer dan 7". Maar dat gewicht met de dunne bezel! Simpelweg awesome, imho de beste form-factor voor een tablet.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 01-07-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Als iemand eens een 8.4 met CM11 wil proberen, je bent welkom in Groningen! :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

reiker schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:16:
Als iemand eens een 8.4 met CM11 wil proberen, je bent welkom in Groningen! :)
Jammer dat het zover weg is, anders had ik er graag gebruik van gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
GENETX schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:26:
Ja, voor het lezen zou de TabPro 8.4" wel weer erg fijn zijn door zijn lage gewicht waardoor je arm minder snel moe zal worden. Ik zie dat toch wel als groot voordeel.
Dat is zeer zeker zo. Dat ie in mijn jas past is ook een flink voordeel.
Nu valt de 10" ook wel mee overigens.
Als het toch niet in mijn jas past ga ik wellicht voor de 12.2" variant.
Ik denk dat ik je gedachten kan lezen, ik had namelijk ook het idee dat ik een 10" moest hebben omdat ik het anders te klein vind.
Dat is inderdaad mijn vrees. Ik heb een 30" scherm aan mijn PC hangen en als ik menen met een 20" zien denk ik "Hoe kunnen ze toch werken op zo'n priegelschermpje?". Dat is natuurlijk onzin want heel veel mensen zijn heel productief op die 'kleine' schermen. Maar toch blijft de angst..... Ik ga het aan mijn psychiater voorleggen. :)
Ik had al eens een 7" Nexus 7 in mijn handgehad, en ook die 6" e-readers vond ik niet echt geweldig. De eerste keer dat ik de TabPro 8.4" in mijn hand had in de Mediamarkt was ik verkocht. Het scherm is niet eens zoveel kleiner dan 10", maar wel vors meer dan 7".
Ik was ook erg onder de indruk v/d TabPro 8.4". Het is ook, zover ik weet, de enige TabPro waar alle reviewers positief over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Frubelaar schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:49:
Dat is inderdaad mijn vrees. Ik heb een 30" scherm aan mijn PC hangen en als ik menen met een 20" zien denk ik "Hoe kunnen ze toch werken op zo'n priegelschermpje?". Dat is natuurlijk onzin want heel veel mensen zijn heel productief op die 'kleine' schermen. Maar toch blijft de angst..... Ik ga het aan mijn psychiater voorleggen. :)
Mwoah, bij een desktop is het nog wat anders aangezien je kan multitasken of daadwerkelijk minder hoeft te scrollen/zoomen. Bij een tablet heb je toch maar 1 venster gemaximaliseerd en is het meeste voordeel gelijk weg. Over het algemeen wordt toch evenveel weergeven op beide tablets denk ik (althans zo ervaarde ik het), terwijl je bij 7" wel echt inlevert (eerder dus de vergelijking tussen een 24" full HD en een 27" full HD scherm). De laatste voegt eigenlijk niks toe, behalve lompe pixels.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 02-07-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
zAo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:50:
[...]

Jammer dat het zover weg is, anders had ik er graag gebruik van gemaakt!
Groningen is inderdaad te ver weg. Filmpje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

D-e-n schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:33:
[...]

Groningen is inderdaad te ver weg. Filmpje? :)
Als je concreet en specifiek kunt beschrijven wat je wilt zien wil ik het wel overwegen ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
De (theoretische) accuduur lijkt dik in orde voor nieuwe accu's. Bij wat oudere accu's en minder ideale omstandigheden kan het toch wel wat tegenvallen. Ik kan een 'power bank' aansluiten, maar misschien is een reserve accu ook een betere optie. Geen geklungel met kabeltjes enzo

Is de accu snel/simpel te vervangen? Zijn opladers voor losse accu's voor een redelijke prijs tekoop?

[ Voor 6% gewijzigd door Frubelaar op 03-07-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Heeft iemand al een fatsoenlijke dock gevonden voor de 8.4?
Enige die ik kan vinden is de EE-D100TNWEG (waarvan ik geen 100% sluitend bewijs kan vinden dat deze ook werkt met de TabPro)
Ik zou echter liever een dock hebben waarop HDMI out zit, zodat ik 'm digitaal aan kan sluiten op m'n receiver.
Volgens een review op amazon.de werkt bovenstaande echter niet met een MHL adapter ertussen.

[ Voor 6% gewijzigd door gertjuhh op 03-07-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
GENETX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:38:
[...]
Is die versie een beetje bruikbaar of zitten er nogal wat bugs in? Het is n.l. geen stable of milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, ik ben tot nu toe niks tegen gekomen, behalve 1 keer na installatie waarbij Exchange en Mail stopten met reageren, maar die heb ik niet meer gezien. Verder helemaal stabiel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Hier dezelfde ervaring, niks mis met de nightly builds. Voor mijn gebruik althans, er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat iemand anders iets doet wat net wel met een bug samenvalt :)

edit: ik flash zo'n 1 à 2 keer per week de nieuwste nightly op m'n TabPro, de Nexus 5 bijna dagelijks. Nooit noemenswaardige problemen tegengekomen, als er al wat was dan was dat na een reboot opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door reiker op 03-07-2014 13:59 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online

In het geval er meer mensen last van hebben: ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen door de Facebook app te verwijderen en daarna weer te installeren.

Wat ik verder super irritant vind is dat nadat de tablet een tijd niet is gebruikt, de 1e invoer via het toetsenbord dubbel wordt geregistreerd. Meer mensen last van? Ik weet in ieder geval zeker dat het bij mij in Google Chrome optreedt. Weet niet zeker of het ook in andere apps optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frubelaar
Heeft iemand ervaring met 128GB microSD kaartjes in the TabPro? Volgens de officiele specs op de Samsung site in 64GB het manximum. Voldens dit artikel werkt 128GB ook. http://phandroid.com/2014...isk-128gb-microsdxc-card/

Welke snelheid is nuttig? Het heeft weinig nut om een heel snel, lees duur, kaartje te kopen en dat in een traag slot te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

reiker schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:58:
Hier dezelfde ervaring, niks mis met de nightly builds. Voor mijn gebruik althans, er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat iemand anders iets doet wat net wel met een bug samenvalt :)

edit: ik flash zo'n 1 à 2 keer per week de nieuwste nightly op m'n TabPro, de Nexus 5 bijna dagelijks. Nooit noemenswaardige problemen tegengekomen, als er al wat was dan was dat na een reboot opgelost.
Hoe is de batterij in standby? Kan ik hem, net als mijn iPad, 3 weken laten liggen? met 1 mailsync/uur aan over wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Hoi,

Ik heb gisteren al de tab 8.4 S ontvangen en ben hem nu aan het optuigen. Het scherm is inderdaad indrukwekkend. Helaas is er op tweakers nog geen forum item geopend voor dit model.Ik heb de bronskleurige gekozen en ,niet overdreven, maar ik vind hem gewoon heel mooi.
De cover heb ik nog niet ontvangen. Nog geen haperingen ontdekt, video's afspelen is prima ook hd. Helaas kun je met de camera geen 4k videos opnemen en dat is natuurlijk wel heel jammer, maar misschien komt dat nog eens met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Joop557 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:39:
Hoi,

Ik heb gisteren al de tab 8.4 S ontvangen en ben hem nu aan het optuigen. Het scherm is inderdaad indrukwekkend. Helaas is er op tweakers nog geen forum item geopend voor dit model.Ik heb de bronskleurige gekozen en ,niet overdreven, maar ik vind hem gewoon heel mooi.
De cover heb ik nog niet ontvangen. Nog geen haperingen ontdekt, video's afspelen is prima ook hd. Helaas kun je met de camera geen 4k videos opnemen en dat is natuurlijk wel heel jammer, maar misschien komt dat nog eens met een update.
Gaaf! Waar heb je hem gekocht (en voor hoeveel)?

Overigens misschien een 9"-er in aantocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

zAo schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:14:
[...]

Hoe is de batterij in standby? Kan ik hem, net als mijn iPad, 3 weken laten liggen? met 1 mailsync/uur aan over wifi?
Volgens mij best prima, maar echt bruikbare getallen heb ik denk ik niet voor je, daarvoor gebruik ik 'm teveel :) Overnacht als ik hem net heb opgeladen geeft BBS een verbruik van (meestal) tussen de 0,4% en 0,7% per uur weer. Oftewel, een week moet lukken maar dan is er niet overdreven veel prik over.
Kun je daar wat mee?

Ik heb overigens alle sync gewoon aan staan, maar wifi in de meest besparende stand, Gps en Bluetooth uit.

Edit: nu ik er even over nadenk, soms gaat er maar heel weinig af in een nacht, twee procent ofzo. Dat lijkt dan een lager verbruik aan te geven. Maar ik denk niet dat ik dat goed voor je kan testen, een week niet gebruiken wordt 'm niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door reiker op 04-07-2014 14:44 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

reiker schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:40:
[...]
Volgens mij best prima, maar echt bruikbare getallen heb ik denk ik niet voor je, daarvoor gebruik ik 'm teveel :) Overnacht als ik hem net heb opgeladen geeft BBS een verbruik van (meestal) tussen de 0,4% en 0,7% per uur weer. Oftewel, een week moet lukken maar dan is er niet overdreven veel prik over.
Kun je daar wat mee?

Ik heb overigens alle sync gewoon aan staan, maar wifi in de meest besparende stand, Gps en Bluetooth uit.

Edit: nu ik er even over nadenk, soms gaat er maar heel weinig af in een nacht, twee procent ofzo. Dat lijkt dan een lager verbruik aan te geven. Maar ik denk niet dat ik dat goed voor je kan testen, een week niet gebruiken wordt 'm niet ;)
Haha, thanks. Opzich een goed teken dat je hem elke dag gebruikt :)

Als je van 3% per nacht uitgaat, 9% per dag, dan kom je op ~1,5 week uit. Wat mij betreft is dat voor een Android tablet 'ok'. Jammer dat iPad's zoveel beter blijven daarin.

Ik ga die t360 afwachten en, als de Pro 8.4 250,-- is, over tot koop :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 02:42:
Heb zelf deze case http://www.mytabletcover....senbord-hoes-keyboar.html sinds een paar dagen omdat ik mijn tablet wil beschermen maar hem ook vaak gebruik voor mijn werk en vrij uitgebreide e-mails moet typen. Werkt perfect. De toetsen zijn van hard kunststof en niet dat rare siliconen materiaal. En voor zo'n prijs zeker aan te raden.
Ik zit zelf toch nog te twijfelen tussen een hoes mét en zonder toetsenbordje. De meeste tijd zal ik de Galaxy toch gebruiken om te lezen, een filmpje te kijken of wat te surfen. En nu kijk ik er ook WK-wedstrijden op als mijn vriendin wat anders wil zien ;)

Mijn vraag: werkt die hoes ook een beetje zonder het toetsenbord of past het dan niet echt lekker meer? Dan kan ik wellicht beter, voor die paar keer, een keer een los bluetooth toetsenbordje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
zAo schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:49:
[...]

Gaaf! Waar heb je hem gekocht (en voor hoeveel)?

Overigens misschien een 9"-er in aantocht?
Ik heb hem bij MYCOM gekocht via een preorder dus voor de adviesprijs van 399, incl. verzendkosten dat weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Over het energieverbruik in standby: Ik verlies meestal maar enkele procenten per dag, maar vaak genoeg zijn er apps die 'm wakker houden en loopt er tot 40% weg in één nacht. Wanneer je dit goed in de gaten houdt kan hij het erg lang uithouden.

>1 week op een lading met 7 uur en 19 minuten schermtijd en 5% accu over. Met minder schermtijd moet 3 weken wel mogelijk zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qaLIbeMl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mm9W7PNl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Laatst online: 24-08 08:08
Is er iemand die een stock android op deze tablet heeft gezet? Ik ben benieuwd of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Cyanogenmod komt denk ik het dichtst in de buurt :) En ja, dat wordt zeker gedaan.

Edit:
Het zal altijd een custom rom moeten zijn, aangezien de TabPro geen Nexus of GPE is en Google dus niet specifiek voor deze tablet ontwikkelt.

[ Voor 48% gewijzigd door reiker op 06-07-2014 23:25 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

reiker schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:24:
Cyanogenmod komt denk ik het dichtst in de buurt :) En ja, dat wordt zeker gedaan.

Edit:
Het zal altijd een custom rom moeten zijn, aangezien de TabPro geen Nexus of GPE is en Google dus niet specifiek voor deze tablet ontwikkelt.
Ook in het geval van een GPE is hij custom hoor. De GPE ROM van de LG Pad 8.3 krijgt men nieteens geport naar de standaard versie van de tablet.

Is jouw batterijverbruik echt vergelijkbaar op CM?

/me zAo ging gisteren naar de Mediamarkt om de knoop door te hakken, was de toko dicht -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

zAo schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:40:
[...]

Ook in het geval van een GPE is hij custom hoor. De GPE ROM van de LG Pad 8.3 krijgt men nieteens geport naar de standaard versie van de tablet.

Is jouw batterijverbruik echt vergelijkbaar op CM?

/me zAo ging gisteren naar de Mediamarkt om de knoop door te hakken, was de toko dicht -O-
Hmm ja true :)

Batterij gebruik vergelijkbaar met wat bedoel je, met de stats van LukasW? Ik haal die week uptime niet, 7 uur schermtijd dan weer wel. Ik gebruik m wat intensiever denk ik?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Laatst online: 24-08 08:08
reiker schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:24:

Edit:
Jammer! Had gehoopt dat er ondertussen iets ontwikkeld zou zijn zodat alle functionaliteit van stock Android in tact was gebleven.

Heb in het verleden Cyanogenmod op een HTC telefoon gehad maar een aantal zaken werkten niet meer. Zoals standaard de updates naar een nieuwe Android versie en sommige apps gingen moeilijk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

JP-tjuh schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:07:
[...]

Jammer! Had gehoopt dat er ondertussen iets ontwikkeld zou zijn zodat alle functionaliteit van stock Android in tact was gebleven.

Heb in het verleden Cyanogenmod op een HTC telefoon gehad maar een aantal zaken werkten niet meer. Zoals standaard de updates naar een nieuwe Android versie en sommige apps gingen moeilijk doen...
Dat moet dan een hele slechte versie of oude versie geweest zijn, want CM is gewoon stabiel, snel en 'kaal' Android. Je aanname klopt wat mij betreft dan ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Mee eens, dat is wel een ongelukkige ervaring met Cyanogenmod geweest, niet een die ik deel. Wat mij betreft zijn zelfs de in theorie "kwetsbaardere" nightly builds prima daily drivers. Geen reden om je te laten weerhouden!

Edit:
Het klopt natuurlijk wel dat je geen updates van het OS rechtstreeks van Google meer krijgt, maar die komen dan dus van Cyanogenmod. Omdat de source van Android openbaar is kunnen ze gewoon de ontwikkelingen volgen en direct implementeren. Op Cyanogenmod waren Android 4.4.3 en 4.4.4 sneller beschikbaar dan voor veel mensen die op de OTA van Google voor hun Nexus wachtten...

[ Voor 46% gewijzigd door reiker op 07-07-2014 21:59 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:51

Fordman

Fordman

Ik twijfel tussen de aanschaf van de 8.4 TabPro en de 8.4 Tab S.

Nu had ik een leuke promotie van Samsung verwacht om de Tab S onder de aandacht te brengen en zo mijn keuze wat makkelijker te maken, maar dit is toch wel een wat vreemde promotie;

https://www.samsung.com/n...ils.html?id=KHAALRUWM9DPD

Bij een online aankoop heb je eigenlijk toch al een soort van 'probeer-tijd'?

http://www.bcc.nl/klantenservice/annuleren-en-retourneren

[ Voor 6% gewijzigd door Fordman op 08-07-2014 00:52 ]

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:58
^

Ja dat klopt. Onlangs is deze termijn wettelijk verlengd van 7 naar 14 dagen. Je kunt dus twee weken je tablet uitproberen en als deze niet bevalt gewoon weer terugsturen (je hoeft daarvoor geen reden op te geven). Die niet tevreden geld terug garantie van Samsung is dus gewoon marketinggeklets waarin de wettelijke bedenktiijd in is verpakt: je hebt dezelfde rechten even goed bij andere webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Fordman schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:49:
Ik twijfel tussen de aanschaf van de 8.4 TabPro en de 8.4 Tab S.

Nu had ik een leuke promotie van Samsung verwacht om de Tab S onder de aandacht te brengen en zo mijn keuze wat makkelijker te maken, maar dit is toch wel een wat vreemde promotie;

https://www.samsung.com/n...ils.html?id=KHAALRUWM9DPD

Bij een online aankoop heb je eigenlijk toch al een soort van 'probeer-tijd'?

http://www.bcc.nl/klantenservice/annuleren-en-retourneren
Ik weet niet of je Cyanogenmod wilt draaien, maar dan zou ik de S sterk afraden vanwege de SoC.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste