[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 71 Laatste
Acties:
  • 543.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:00
jk-5 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:27:
[...]

(Bijna) Alle Tele2 zendmasten in Groningen, Drenthe en een stuk Overijssel zijn vanmorgen uitgezet, dus je zit nu op het T-Mobile netwerk. Dat is als onderdeel van de integratie van de twee netwerken. Later vandaag zal de 800MHz band van Tele2 worden aangezet op T-Mobile masten die dat ondersteunen.
Wat gaat 800MHz voor ons doen? Beter bereik, nog hogere snelheden? Of valt het dan weer terug naar het bereik/snelheid van gisteren/de afgelopen jaren.

Ik zit in de omgeving van Almelo trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:53
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Wat gaat 800MHz voor ons doen? Beter bereik, nog hogere snelheden? Of valt het dan weer terug naar het bereik/snelheid van gisteren/de afgelopen jaren.

Ik zit in de omgeving van Almelo trouwens.
Ja toevallig is heel Almelo ook uitgezet vanmorgen.

De laagste frequentie die T-Mobile heeft is 900MHz, dus die heeft iets minder goede indoordekking dan de 800MHz band die KPN, Vodafone en Tele2 hebben. Maar door de overname kan T-Mobile deze frequentie van Tele2 nu gebruiken, die in totaal 150MHz lager ligt dan zijn 900MHz. Je gaat het uiteindelijk dus vooral vernemen aan de indoordekking, maar ook op gebieden met slechte dekking (bossen, enz). Maar door de grote dichtheid van de zendmasten bij T-Mobile heb je in principe weinig last van de hogere 900MHz band qua dekking. En natuurlijk helpt het met capaciteit, met meer spectrum kun je meer klanten een goede snelheid bieden. Ik vraag me af of ze hem vandaag al gaan aanzetten in Almelo, omdat plaatsen als Hengelo en Enschede en de zuidelijke omgeving nog wel aanstaan bij Tele2, en dat gaat dan storen op elkaar. Waarschijnlijk gaat de boel daar volgende week uit op dinsdag.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Ik zag ze vanmorgen in Elspeet bezig de antennes van Tele2 weghalen ook de oude van T-Mobile zijn weggehaald

Op het moment dat ik er langs reed om 12.00 hingen er alweer twee grote nieuwe van T-Mobile de derde zag ik ze erin heizen met een kraan

Vanwege werk geen tijd om foto's te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kan je trouwens op een S10E (non root) ook LTE banden tijdelijk uitschakelen?

immers nu bepaalt het netwerk en de telefoon deels wat je krijgt in 2/3/4CA.. maar als ik bv B3 en B1 zou kunnen uitzetten zou er misschien wel weer met B38 te verbinden zijn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:50:
kan je trouwens op een S10E (non root) ook LTE banden tijdelijk uitschakelen?

immers nu bepaalt het netwerk en de telefoon deels wat je krijgt in 2/3/4CA.. maar als ik bv B3 en B1 zou kunnen uitzetten zou er misschien wel weer met B38 te verbinden zijn?
Ja, zoek in de play store op 'Samsung band lock', daarmee kun je banden selecteren die je wilt gebruiken

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jk-5 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:19:
[...]

Ja, zoek in de play store op 'Samsung band lock', daarmee kun je banden selecteren die je wilt gebruiken
https://play.google.com/s....ray.samsungbandselection ??

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ah! geen dekking op B20 (van Tmobile iig)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08 20:08
Klopt het als je op het T-Mobile 4G roamt en je wil bellen je terugvalt op het 3G netwerk? :+
Beetje ouderwets niet? als je weer verbonden bent met een tele2 mast en je weer 4G kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:15:
Klopt het als je op het T-Mobile 4G roamt en je wil bellen je terugvalt op het 3G netwerk? :+
Beetje ouderwets niet? als je weer verbonden bent met een tele2 mast en je weer 4G kan bellen.
Ik heb zelfs geen internet als ik aan het bellen ben op een T-mobile mast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFAPLkthe4OVStuGs62zoEVJ1YQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLmktkV9k53DbFUuu40647kR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jt3RknZ/Screenshot-20200623-204253-Call.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9tsngfS/Screenshot-20200623-204329-Service-mode-RIL.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N1xSFWB/Screenshot-20200623-204324-Service-mode-RIL.jpg

Gewoon roamen en VoLTE bellen... :-)

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 23-06-2020 20:45 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32
Dit nu nog bij internationale roaming!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 13:19
Nu met het netwerk uit in de regio kan je lekker dxen op de vrije kanalen.... Deze mast staat hier 23km vandaan volgens de TA interval.. enig idee waar deze mast staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yr2hPYlDSIBoAee3T4JGaNEd3sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRoqmOU4JPORPq7ztPJBgaSo.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:17:
Dit nu nog bij internationale roaming!
Laten we beginnen met überhaupt 4G over de grens :)
Jassy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:12:
Nu met het netwerk uit in de regio kan je lekker dxen op de vrije kanalen.... Deze mast staat hier 23km vandaan volgens de TA interval.. enig idee waar deze mast staat?

[Afbeelding]
Antenne kaart + jou lokatie + Google Earth? Al zou een file om in Earth te schuiven weer handiger zijn eigenlijk

[ Voor 60% gewijzigd door SMSfreakie op 23-06-2020 22:26 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 11:46

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
Jassy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:12:

[Afbeelding]
De 459341 staat op 7491 GA. Cell 81 is de 800 MHz antenne naar 10° staat te stralen. Ben benieuwd waar jij zit?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:40:
[...]

De 459341 staat op 7491 GA. Cell 81 is de 800 MHz antenne naar 10° staat te stralen. Ben benieuwd waar jij zit?
Ik stond in Vasse aan de Oosterikweg, om precies te zijn hier:

https://goo.gl/maps/uiLK2dqnwZyFh2ut7

Dat is een hele nette afstand! Bizar hoe ver 800MHz kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
Jassy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Ik stond in Vasse aan de Oosterikweg, om precies te zijn hier:

https://goo.gl/maps/uiLK2dqnwZyFh2ut7

Dat is een hele nette afstand! Bizar hoe ver 800MHz kan komen...
Dit is heel normaal hoor.
Als je op de dekkingskaart van Tele2 kijkt zie je nu hoeveel enkele sites reiken en dan is dat op de dekkingskaart nog beperkt tot een signaalsterkte van rond de -100 dBm en jij zat hier op -128 dBm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Mensen die wel eens dingen met radioamateur-apparatuur hebben gedaan kijken hier niet van op ;)

Zorgen dat je een lekkere line of sight hebt en gaan maar. Videootje van mensen met PMR446 walkie talkies (500 mW, meer dan LTE 200 mW dus, en 446 MHz ipv 800 MHz):
YouTube: YouTube

Even 143 km overbruggen daarmee. Op een frequentie zoals die van LTE kan dat ook prima met goede line of sight, ook die afstanden. Mijn record is iets van zo'n 100 km op Telstra UMTS in NT, Australië. Dat was wel vanaf een berg waarvan je in de wijde verte rond kon kijken, echt heel mooi en indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Sorcerer8472 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:02:
Mensen die wel eens dingen met radioamateur-apparatuur hebben gedaan kijken hier niet van op ;)

Zorgen dat je een lekkere line of sight hebt en gaan maar. Videootje van mensen met PMR446 walkie talkies (500 mW, meer dan LTE 200 mW dus, en 446 MHz ipv 800 MHz):
YouTube: YouTube

Even 143 km overbruggen daarmee. Op een frequentie zoals die van LTE kan dat ook prima met goede line of sight, ook die afstanden. Mijn record is iets van zo'n 100 km op Telstra UMTS in NT, Australië. Dat was wel vanaf een berg waarvan je in de wijde verte rond kon kijken, echt heel mooi en indrukwekkend.
Ik doe zelf veel met FM DX dus ben er wel van op de hoogte dat je grote afstanden kan halen met de juiste radio en antennes. Ik had echter niet verwacht dat met slechts een telefoon zonder fatsoenlijke antenne, en bovendien met een hoop 4G cellen op dezelfde frequentie dus potentieel een bult storing je toch dit soort afstanden kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:22:
[...]

Ik doe zelf veel met FM DX dus ben er wel van op de hoogte dat je grote afstanden kan halen met de juiste radio en antennes. Ik had echter niet verwacht dat met slechts een telefoon zonder fatsoenlijke antenne, en bovendien met een hoop 4G cellen op dezelfde frequentie dus potentieel een bult storing je toch dit soort afstanden kan halen.
Sinds 3G dankzij CDMA(-achtige) technologie is het juist gemaakt om goed om te kunnen gaan met storing. Zonder die eigenschappen zou MIMO ook niet goed werken.

Grote voordeel is dat ondanks de brakke antenne in een telefoon het basisstation een zeer deftige setup heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:54

steveman

Comfortabel ten onder

Gloednieuwe Tele2-klant hier. Thuis (Amersfoort) goede dekking zo te zien, maar was nog wel even benieuwd hoe ze bij 97% 4G-dekking komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO6CIjTx8wTNA9OVobZMRrBKpYg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P3zTZemYtszmhFxErUc9r95n.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XxrRbdfixFmUmsBkdTzDyf8Fy4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mw6OcQoGqxIwSUWd0BY66rRz.png?f=user_large

:?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt7Px9flIV9h20LJzZA797YIbkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PMnuubSSMc5wsQu036CQLtsH.png?f=user_large

Snelheid leek wel goed iig :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
steveman schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:37:
Gloednieuwe Tele2-klant hier. Thuis (Amersfoort) goede dekking zo te zien, maar was nog wel even benieuwd hoe ze bij 97% 4G-dekking komen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:?

[Afbeelding]

Snelheid leek wel goed iig :)
Dat heeft te maken met de uitschakeling van het Tele2 netwerk en de integratie op het T-Mobile netwerk. Het Tele2 netwerk gaat overal uit, vandaar de gaten op de dekkingskaart. Op de gaten verbind je met het T-Mobile netwerk, wat waarschijnlijk in jou geval ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kijk volgende week dinsdag in de loop van de dag nog eens naar de kaart.. grote kans dat er nog minder te zien is ;-)

maar ach.. van max 225mbits naar uh tja wat is de max op het T-Mo netwerk eigenlijk? :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:48
SMSfreakie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:21:
kijk volgende week dinsdag in de loop van de dag nog eens naar de kaart.. grote kans dat er nog minder te zien is ;-)

maar ach.. van max 225mbits naar uh tja wat is de max op het T-Mo netwerk eigenlijk? :+
Zonder 800 Mhz kunnen ze 450Mbit download aanbieden. Dus reken er nog 150 Mbit bovenop zodra ze ook band 20 erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bartvries schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:00:
[...]

Zonder 800 Mhz kunnen ze 450Mbit download aanbieden. Dus reken er nog 150 Mbit bovenop zodra ze ook band 20 erbij zetten.
B20 is maar 10mhz breed...? B7 was 20

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jk-5 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:42:
[...]

Dat heeft te maken met de uitschakeling van het Tele2 netwerk en de integratie op het T-Mobile netwerk. Het Tele2 netwerk gaat overal uit, vandaar de gaten op de dekkingskaart. Op de gaten verbind je met het T-Mobile netwerk, wat waarschijnlijk in jou geval ook zo is
Dus... geen "eigen netwerk met 97% landelijke 4G-dekking"?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Maasluip schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Dus... geen "eigen netwerk met 97% landelijke 4G-dekking"?
Dat is wel al even verleden tijd nu. T-Mobile zal voor een wat hogere dekking zorgen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Ik heb sinds kort band n 3 in de tuin, eerst alleen 8 en 20. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjzUeIYOAL3nfQAZnB0NbIRKDyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qL190Z4521uGCDxQHG3KREJI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Correct, dan is het "maar 75 Mbit" erbij. Nou ja, 525 Mbit is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-08 15:56
Maanden geleden aangekondigd 4G te gaan aanbieden in het buitenland, maar nog steeds niks. Nu de grenzen weer toegankelijker zijn kom ik weer vaker in Duitsland en wat is dat 3G netwerk snel aan het krimpen. Op veel locaties moet je het tegenwoordig doen met edge. Het is was nu echt tijd om daar iets aan te gaan doen.. Vraag mij oprecht af waarom dit zo moeilijk is.

Overigens maak ik hier steeds vaker gebruik van het T-mobile netwerk, met als bijkomend nadeel (zoals iemand hierboven ookal aangaf) dat ik tijdens het bellen terugval op 3G en dan geen internet meer heb als ik niet verbonden ben met WiFi. Ik het VoLTE aanstaan maar dit werkt dan niet meer lijkt het wel?

Overigens is bellen over WiFi ook erg prettig indien er geen bereik is, maar altijd als ik naar buiten loop valt de verbinding weg bij de overschakeling naar 3G/4G. Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Begrijp ik nu goed, op basis van het gedrag van mijn telefoon, dat wanneer een Tele2 antenne wordt omgezet naar T-Mobile en je nog maar net contact kan krijgen met een verre Tele2 antenne je geen gebruik maakt van het T-Mobile netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
Ja, dat heb je goed begrepen. Maar het uitzetten van alle Tele2 masten gaat zo hard dat binnen een paar weken je alleen nog maar T-Mobile over hebt. Best leuke roaming snelheden trouwens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjlixLZ1f3WWuMBXkzb9i0wmU0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGmMf1eZmAV7wfDNgy4xnYOX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door bartvries op 28-06-2020 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
makreel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:02:
Begrijp ik nu goed, op basis van het gedrag van mijn telefoon, dat wanneer een Tele2 antenne wordt omgezet naar T-Mobile en je nog maar net contact kan krijgen met een verre Tele2 antenne je geen gebruik maakt van het T-Mobile netwerk?
Dat klopt ik zit hier ongeveer 5 km er vanaf, Hulshorst ook nog eens een hoge locatie komt die ook nog eens goed binnen hier

Band 20 en heel soms 7, Band 20 is hier tussen de -107 a -115 Dbm, band 7 tussen de -121 a -126 dbm

Heeft er ook mee te maken dat band 8 heel slecht binnen komt op mijn adres van de Lage locatie bij het station waardoor Switched die tussen 6 site's nu 7 site's b20 uit doornspijk staat 7 km verder op verbind hij nu ook mee af en toe, Geeft wel aan hoe slechte de dekking hier is

Op zolder ben ik met Tele2 constant verbonden, beneden is het constant heen en weer geswitcht tussen T-Mobile en Tele 2, T-Mobile is tussen de -111 -126dbm, Tele2 is tussen de -117 a -130 dbm

Dat zal dinsdag wel ten einde komen en kom ik op het slechtere T-Mobile netwerk terecht, hoop dat ze dan bij T-Mobile gelijk bij b20 aanzetten op Die lagen locatie bij het station die is omgebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Welke software kan ik gebruiken om die banden en decibels te weten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 12:40
Blids schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:01:
[...]

Dat klopt ik zit hier ongeveer 5 km er vanaf, Hulshorst ook nog eens een hoge locatie komt die ook nog eens goed binnen hier

Band 20 en heel soms 7, Band 20 is hier tussen de -107 a -115 Dbm, band 7 tussen de -121 a -126 dbm

Heeft er ook mee te maken dat band 8 heel slecht binnen komt op mijn adres van de Lage locatie bij het station waardoor Switched die tussen 6 site's nu 7 site's b20 uit doornspijk staat 7 km verder op verbind hij nu ook mee af en toe, Geeft wel aan hoe slechte de dekking hier is

Op zolder ben ik met Tele2 constant verbonden, beneden is het constant heen en weer geswitcht tussen T-Mobile en Tele 2, T-Mobile is tussen de -111 -126dbm, Tele2 is tussen de -117 a -130 dbm

Dat zal dinsdag wel ten einde komen en kom ik op het slechtere T-Mobile netwerk terecht, hoop dat ze dan bij T-Mobile gelijk bij b20 aanzetten op Die lagen locatie bij het station die is omgebouwd
Misschien wordt hulshorst wel omgebouwd naar T-Mobile. Er loopt een snelweg en een drukke spoorlijn. Daarbij draagt het bij aan dekking voor de Veluwe en die is soms al moeilijk genoeg te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
ucsdcom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Misschien wordt hulshorst wel omgebouwd naar T-Mobile. Er loopt een snelweg en een drukke spoorlijn. Daarbij draagt het bij aan dekking voor de Veluwe en die is soms al moeilijk genoeg te realiseren.
Hulshorst is een locatie waar zowel Tele2 als T-Mobile inzitten. Tele2 op 31.5m en T-Mobile op 39.8m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
ucsdcom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:16:
[...]

T-Mobile zit daar al in die zit nog hoger op 40m Tele2 zit wat lager .

De site is verschillende keren aangepast, voor de ombouw tijd naar Huawei was het altijd een 2G only op 40m.

Na de ombouw is 4G geactiveerd alleen maar op twee antennes het waren verschillende antennes later zijn de antennes vervangen en is op alle 3 de sectoren 4G geactiveerd.

Later is de richting van de antennes is veranderd die was 60 - 275 - 330graden Sector 2 stond op hier gericht, A28 en in het bos had je geen ontvangst van die site.

Nadat de richting is veranderd 60 - 180 - 300graden sector staat sector 1 op hier gericht en 2 sector op het bos b8 is tot diep in het bos te ontvangen van die site, als daar b20 wordt ingeschakeld is het is het hele bos voorzien van dekking.

En weer later zijn de straalverbindingen verwijderd dus ik vermoed dat de site nu op glasvezel draait.

Aan de A28 zijn ook twee nieuwe sites gekomen eerste een lage 20.8m en daarna wat hogere 28.8m die zijn allebei niet op het bos gericht.

Daarmee zie je wel het verschil met richten antennes met T-Mobile en Tele2, Tele2 kiest vaak voor 360 graden wordt bestreken, T-Mobile kiest en meer voor om op specifieke plekken te richten en Bos enzo meestal niet, vaak snap ik daar niets van op plekken waar weinig masten zijn wil je toch eigenlijk overal dekking hebben 360graden.

maar je ziet dat T-Mobile daar mee een beetje aan het veranderen is.

Ik ben benieuwd wat er morgen van Tele2 uitgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 08:08
De Tele2 dekkingskaart lijkt het loodje te hebben gelegd. Geen update vandaag - vorige week waren er ook al issues met de kaart waarbij er wel masten uit gingen, maar de kaart wisselende beelden liet zien. Op basis van het “rond de klok” patroon van de afgelopen weken zou het logisch zijn dat omgeving Deventer / Enschede / Arnhem vandaag aan de beurt zouden komen. Hopelijk tweakers in die buurt die het vandaag even in de gaten kunnen houden (tenzij de dekkingskaart alsnog een refresh krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tele2 had natuurlijk ook een nieuw te bouwen netwerk.. En denk dat tmobile wat meer ombouw had eigenlijk

En ook benieuwd wat er vandaag uitgaat...

1/3de van wat er nog aan is zou toch wel haalbaar kunnen zijn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:09:
De Tele2 dekkingskaart lijkt het loodje te hebben gelegd. Geen update vandaag - vorige week waren er ook al issues met de kaart waarbij er wel masten uit gingen, maar de kaart wisselende beelden liet zien. Op basis van het “rond de klok” patroon van de afgelopen weken zou het logisch zijn dat omgeving Deventer / Enschede / Arnhem vandaag aan de beurt zouden komen. Hopelijk tweakers in die buurt die het vandaag even in de gaten kunnen houden (tenzij de dekkingskaart alsnog een refresh krijgt)
In Hulshorst staat nog aan 8 uur Inmiddels is het alweer middag 13 uur en denk ik dat het niet meer uitgeschakeld wordt deze week, Ik heb geen idee welk gebied ze vandaag wel gaan doen de dekkingskaart laat niks zien

15 uur Mast in Hulshorst staat nog steeds aan maar er komen wel steeds meer b20 neighbor cells bij 6200arfcn rond de -119 tussen -130dbm stuk of 13 was maar 3 er is dus wel wat aan de gang

[ Voor 38% gewijzigd door Blids op 30-06-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Misschien is iemand even vergeten om de kaart aan passen ;) of doen ze dat gewoon voor t gemak niet meer :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
SMSfreakie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:05:
Misschien is iemand even vergeten om de kaart aan passen ;) of doen ze dat gewoon voor t gemak niet meer :)
Ja het lijkt erop dat de mast in Hulshorst alleen nog aanstaat

Vanuit Lelystad en Dronten van verschillende sites, volgens callmapper

Als iemand dat mij kan bevestigen, sommige signalen zijn zwakke en die ben ik aan het uitzoeken waar dat vandaan komt allemaal b20 stuk of 20 sites wat ik nu hier ontvang

[ Voor 16% gewijzigd door Blids op 01-07-2020 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revolvist
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Blids schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:39:
[...]

T-Mobile zit daar al in die zit nog hoger op 40m Tele2 zit wat lager .

De site is verschillende keren aangepast, voor de ombouw tijd naar Huawei was het altijd een 2G only op 40m.

Na de ombouw is 4G geactiveerd alleen maar op twee antennes het waren verschillende antennes later zijn de antennes vervangen en is op alle 3 de sectoren 4G geactiveerd.

Later is de richting van de antennes is veranderd die was 60 - 275 - 330graden Sector 2 stond op hier gericht, A28 en in het bos had je geen ontvangst van die site.

Nadat de richting is veranderd 60 - 180 - 300graden sector staat sector 1 op hier gericht en 2 sector op het bos b8 is tot diep in het bos te ontvangen van die site, als daar b20 wordt ingeschakeld is het is het hele bos voorzien van dekking.

En weer later zijn de straalverbindingen verwijderd dus ik vermoed dat de site nu op glasvezel draait.

Aan de A28 zijn ook twee nieuwe sites gekomen eerste een lage 20.8m en daarna wat hogere 28.8m die zijn allebei niet op het bos gericht.

Daarmee zie je wel het verschil met richten antennes met T-Mobile en Tele2, Tele2 kiest vaak voor 360 graden wordt bestreken, T-Mobile kiest en meer voor om op specifieke plekken te richten en Bos enzo meestal niet, vaak snap ik daar niets van op plekken waar weinig masten zijn wil je toch eigenlijk overal dekking hebben 360graden.

maar je ziet dat T-Mobile daar mee een beetje aan het veranderen is.

Ik ben benieuwd wat er morgen van Tele2 uitgaat
Mag ik vragen hoe je dit zo precies weet?
bartvries schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:18:
Ja, dat heb je goed begrepen. Maar het uitzetten van alle Tele2 masten gaat zo hard dat binnen een paar weken je alleen nog maar T-Mobile over hebt. Best leuke roaming snelheden trouwens!

[Afbeelding]
Hoe kan het dat ik via T-Mobile maar tot 30 Mb/s kom? Dat is een tiende van jouw snelheid. Ik zit in Hoorn, op B3, rond de -100 dBm. Dit lijkt mij een sterk signaal, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het SignalCheck-balkje komt maar tot iets over de helft.
makreel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:45:
Welke software kan ik gebruiken om die banden en decibels te weten te komen?
Ik gebruik SignalCheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:05:
Volgens mij is het een automatische proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Revolvist schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit zo precies weet?

[...]

Hoe kan het dat ik via T-Mobile maar tot 30 Mb/s kom? Dat is een tiende van jouw snelheid. Ik zit in Hoorn, op B3, rond de -100 dBm. Dit lijkt mij een sterk signaal, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het SignalCheck-balkje komt maar tot iets over de helft.

[...]

Ik gebruik SignalCheck.
Je krijgt ze te pakken dan geeft cellmapper aan waar de cell vandaan komt ook kijk ik naar pci nummer en arfcn nummer naar een beetje zoeken in cellmapper weet je zo waar het vandaan komt als de cel wat zwakker is

Snelheid hoort veel hoger te zijn dan wat jij nu krijgt minimaal 225 megabit als je met 3 + 3 + 1 + 8 verbonden bent 3 + 3 + 1 + 38 boven de 300 megabit

Ik zal daar als ik jou was er een melding van maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:03
dutchnltweaker schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Volgens mij is het een automatische proces.
Waar soms wel eens iets in vastloopt wellicht. Staat vast morgen weer goed ;-).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Waar soms wel eens iets in vastloopt wellicht. Staat vast morgen weer goed ;-).
Lijkt bijgewerkt
Blids schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Je krijgt ze te pakken dan geeft cellmapper aan waar de cell vandaan komt ook kijk ik naar pci nummer en arfcn nummer naar een beetje zoeken in cellmapper weet je zo waar het vandaan komt als de cel wat zwakker is

Snelheid hoort veel hoger te zijn dan wat jij nu krijgt minimaal 225 megabit als je met 3 + 3 + 1 + 8 verbonden bent 3 + 3 + 1 + 38 boven de 300 megabit

Ik zal daar als ik jou was er een melding van maken
Of er zit nog even een kink in de kabel waardoor de site even beperkt is?

[ Voor 58% gewijzigd door SMSfreakie op 01-07-2020 06:30 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
SMSfreakie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 06:28:
[...]

Lijkt bijgewerkt

[...]

Of er zit nog even een kink in de kabel waardoor de site even beperkt is?
Ik heb even in cellmapper gekeken de cellen komen allemaal uit Lelystad en Dronten betekent dat gisteren veel b20 is geactiveerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUeU8xNde6myWjo0RDdAQm3UnJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2x6lxNoF7mgkrLr01oPM1Y3r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
4G in het buitenland komt wel dicht bij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-DeRHW8sFHr8BDqtYpM6V1Drxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QMM6HWVg5r2XpY8vn9ll2Xmm.png?f=fotoalbum_large
https://www.tele2.nl/klan...itenland/tarieven-dekking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jup, dat is het T-Mobile landenlijstje. Zelfde landen met 4G als T-Mobile, bepaalde landen zoals Papua-Nieuw-Guinea geen dekking terwijl Tele2 dat wel had.

Informatie over de verre landen-bundels is niet meer online te vinden (deels wel, indeling per kleur, maar niet meer de tarieven zelf), dus het is onduidelijk of je nog steeds dezelfde lage Tele2-tarieven kunt gebruiken straks. Ik vrees dat dat straks overgaat in de T-Mobile tarieven die vaak een stuk minder gunstig zijn buiten de EU.

Super mooie quote op hun site trouwens:
Sint-Maarten is verdeeld in een Frans deel (St. Martin) en Antiliaans deel. Frankrijk rekent St. Martin tot haar grondgebied. Wanneer je verbinding maakt met een Franse zendmast op het eiland, kun je uit je bundels bellen, sms'en en internetten. Alleen wanneer je verbinding maakt met een Antiliaanse zendmast, gelden voor jou de buiten-de-bundel tarieven.
Een Antilliaans deel :D

[ Voor 30% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-07-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tja.. De Fransen hebben dat beter geroggels

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nou er zijn dus 2 soorten klanten nu, klanten die na 6 mei zijn over gezet die behoren al in het nieuwe T-mobile systeem en klanten die ouder zijn. Als ik op de buitenland pagina kom moet ik mijn 06 invoeren en kom ik op de "oude" buitenland pagina uit met de ouder voorwaarde.
Kijk maar eens in de playstore, zijn nu 2 tele2 apps. 1 voor klanten na 6 mei en de andere huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Nou er zijn dus 2 soorten klanten nu, klanten die na 6 mei zijn over gezet die behoren al in het nieuwe T-mobile systeem en klanten die ouder zijn. Als ik op de buitenland pagina kom moet ik mijn 06 invoeren en kom ik op de "oude" buitenland pagina uit met de ouder voorwaarde.
Kijk maar eens in de playstore, zijn nu 2 tele2 apps. 1 voor klanten na 6 mei en de andere huidige.
Klopt heb het 06 nummer een vriend moeten invoeren om op de nieuwe pagina te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dus de nieuwe klanten staan al in de tmobile HLR...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:02:
[...]

Klopt heb het 06 nummer een vriend moeten invoeren om op de nieuwe pagina te komen.
Is hij een nieuwe klant? of heeft hij recent zijn abonnement verlengt?
Trouwens voor deze https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/ moet je ook al een 06 invoeren. Ben benieuwd wat je te zien krijgt als overgezette klant.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-07-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef nergens een 06 nummer in te voeren... ? Op geen enkele pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:32:
[...]

Is hij een nieuwe klant? of heeft hij recent zijn abonnement verlengt?
Trouwens voor deze https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/ moet je ook al een 06 invoeren. Ben benieuwd wat je te zien krijgt als overgezette klant.
Komt van T-mobile af. Ik zien op die pagina gewoon dezelfde als wij zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
SMSfreakie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 06:22:
Tja.. De Fransen hebben dat beter geroggels
Het is een Frans en een Nederlands koninkrijk-deel, en het gehele eiland hoort bij de Antillen net zoals alle tientallen eilanden eromheen.

En idd bij Frankrijk hoort het tot de Europees economische ruimte en daarom is er EU-roaming, net als in Réunion en Frans-Guyana bijvoorbeeld, allebei vrij ver van het Franse vasteland.

Vond het gewoon erg grappig dat Tele2 er alles aan doet om niet te zeggen dat er een Nederlands deel is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Het is een Frans en een Nederlands koninkrijk-deel, en het gehele eiland hoort bij de Antillen net zoals alle tientallen eilanden eromheen.

En idd bij Frankrijk hoort het tot de Europees economische ruimte en daarom is er EU-roaming, net als in Réunion en Frans-Guyana bijvoorbeeld, allebei vrij ver van het Franse vasteland.

Vond het gewoon erg grappig dat Tele2 er alles aan doet om niet te zeggen dat er een Nederlands deel is :+
hehe, nouja de tarieven op een niet-franse mast zijn ook royaal.. :X

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Zie ik dat nou goed of is er vandaag weer een gedeelte uitgeschakeld tussen Apeldoorn en Arnhem, in Arnhem ook alles uitgeschakeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWOGH_b8LKCxLw3utx7KdP73bGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JliRbogWYHFCuxn3Fbcf9vY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 02-07-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb ook even zitten kijken en ik woon in Utrecht Oost en krijg volgens mij mijn signaal van een T-mobile mast. Al ik vind ik het wel lastig de cellmapper te interpreteren, want ik lijk net buiten allebei de masten te vallen.
http://imgur.com/a/FQD2Rhh

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 02-07-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
Blids schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:31:
Zie ik dat nou goed of is er vandaag weer een gedeelte uitgeschakeld tussen Apeldoorn en Arnhem, in Arnhem ook alles uitgeschakeld
[Afbeelding]
Dat was al dinsdag gebeurd. Kaart was door een fout alleen niet van update voorzien. Op woensdag was kaart wel bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast mij trouwens dat ze de roaming pagina's etc. updaten bij Tele2 nu er 4G is.
Het lijkt me nu dat Tele2 nog wel ff blijft bestaan, in plaats van samen te voegen met T-Mobile.
Waarschijnlijk blijven het dan twee aparte providers? Zoals KPN en Hi vroeger? Maar dan zonder prepaid en zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:56:
Het verbaast mij trouwens dat ze de roaming pagina's etc. updaten bij Tele2 nu er 4G is.
Het lijkt me nu dat Tele2 nog wel ff blijft bestaan, in plaats van samen te voegen met T-Mobile.
Waarschijnlijk blijven het dan twee aparte providers? Zoals KPN en Hi vroeger? Maar dan zonder prepaid en zakelijk.
Tele2 is straks gewoon een MVNO op het T-mobile netwerk..

net als alles wat geen T-Mobile, KPN of Vodafone een MVNO is.. (Ben, Simpel, Hollands Nieuwe, etc etc etc)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Ze zijn dan wel de eerste MVNO met onbeperkt data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:02

IkWilbert

Het is mij!

4g bereik en snelheid binnen is sinds het uitschakelen van de Tele2 zendmast erg slecht. Down 4Mbps en up 0,6Mbps.

Kan ik nog verbetering verwachten?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
IkWilbert schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:28:
4g bereik en snelheid binnen is sinds het uitschakelen van de Tele2 zendmast erg slecht. Down 4Mbps en up 0,6Mbps.

Welke omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:09
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:04:
Ze zijn dan wel de eerste MVNO met onbeperkt data!
Niet helemaal.

Robin Mobile was al eerder met "onbeperkte data" op het KPN netwerk toen het nog 3G only was. Je koos dan een abonnement op basis van snelheid.

Al kun je van alle providers wel wat zeggen wat hun definitie van onbeperkt is. Tele2, T-Mobile, KPN en Vodafone doen de kraan na 5GB dicht. Dit deed Robin Mobile in het begin niet. Later kwamen er wel streken dat men ineens afgesloten werd vanwege "extreem" verbruik. Maar dat was bij iedereen weer anders. De één werd na 30GB afgesloten en een ander hoorde amper wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:02

IkWilbert

Het is mij!

Rijssen

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertds3
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-05 10:12
Mijn zoon is opgelicht via Markplaats. Hij heeft zijn id-bewijs en cent betaling gedaan bij een oplichter. Stom natuurlijk.
Nu heeft de oplichter een Tele2 abonnement afgesloten met een dure Iphone. Uiteraard is de telefoon niet bij ons afgeleverd. De politie is ingelicht, maar vindt de zaak te klein om verdere aktie te ondernemen. Tele2 heeft de abonnementskosten kwijtgescholden, maar wil wel de 800 euro van het toestel ontvangen. Inmiddels berekenen ze ook incassokosten. Moet mijn zoon die 800 euro aan Tele2 betalen, met inmiddels extra incassokosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Er stond daar een Tele2 mast op 7461JD. Als die omgebouwd wordt naar T-Mobile krijg je het zelfde bereik terug als voorheen. T-Mobile zelf heeft al een aantal bestaande locaties niet ver van deze mast en zag tot nu toe niet de noodzaak om op 7461JD iets te plaatsen, maar goed alleen mensen betrokken bij het ombouw proces kunnen hier in dit stadium antwoord op geven - anders is het een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
bertds3 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:14:
Mijn zoon is opgelicht via Markplaats. Hij heeft zijn id-bewijs en cent betaling gedaan bij een oplichter. Stom natuurlijk.
Nu heeft de oplichter een Tele2 abonnement afgesloten met een dure Iphone. Uiteraard is de telefoon niet bij ons afgeleverd. De politie is ingelicht, maar vindt de zaak te klein om verdere aktie te ondernemen. Tele2 heeft de abonnementskosten kwijtgescholden, maar wil wel de 800 euro van het toestel ontvangen. Inmiddels berekenen ze ook incassokosten. Moet mijn zoon die 800 euro aan Tele2 betalen, met inmiddels extra incassokosten?
Zoek hiervoor juridische hulp. Als je uiteindelijk kunt bewijzen dat je zoon geen abo wilde afsluiten en telefoon wilde kopen bij Tele2 dan zou het zomaar kunnen dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Als je zoon minderjarig is dan is het helemaal makkelijk.

Btw vind het nog best knap, bij KPN moet je aan de deur een cent pinnen ter identificatie tijdens het in ontvangst nemen van SIM-kaart/telefoon. Bij Tele2 is men blijkbaar toch lakser hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Meer mensen die geen bundelbooster kunnnen activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Zoek hiervoor juridische hulp. Als je uiteindelijk kunt bewijzen dat je zoon geen abo wilde afsluiten en telefoon wilde kopen bij Tele2 dan zou het zomaar kunnen dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Als je zoon minderjarig is dan is het helemaal makkelijk.

Btw vind het nog best knap, bij KPN moet je aan de deur een cent pinnen ter identificatie tijdens het in ontvangst nemen van SIM-kaart/telefoon. Bij Tele2 is men blijkbaar toch lakser hiermee...
Ook bij Tele2 gebeurt dat (tenminste, vorig jaar nog wel)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:39:
Meer mensen die geen bundelbooster kunnnen activeren?
Tele2 had een storing volgens mij gister avond, kon de app ook niet fatsoenlijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:16:
[...]

Ook bij Tele2 gebeurt dat (tenminste, vorig jaar nog wel)
Ben wel benieuwd hoe deze oplichting dan plaats heeft kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:19
[...]

Dat moet bij T-Mobile ook en dat mag niet vanaf een andere bankrekening. Raar dat Tele2 dat niet doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 23:04
dutchnltweaker schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Tele2 had een storing volgens mij gister avond, kon de app ook niet fatsoenlijk gebruiken.
Volgens mij is er nog steeds een storing, want ik heb al heel de dag ontzettend traag mobiel internet. Kan mijn werk zo nauwelijks doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
TheVivaldi schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is er nog steeds een storing, want ik heb al heel de dag ontzettend traag mobiel internet. Kan mijn werk zo nauwelijks doen...
Ik heb ook traag internet met vol bereik. Heb ik maar 6x per maand me hotspot nodig en dan precies storing😩

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 12:40
IkWilbert schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:28:

Dan is dit het moment om een dekkingsklacht in te dienen via de klantenservice. Vaak worden in een ombouw/uitschakel traject gefaseerd masten uit gezet. Vervolgens kijkt men of er klachten komen. Komen er meerdere klachten binnen, dan kan dit naar de netwerk afdeling voor een poging om te optimaliseren met het uitrichten van bestaande masten. In het beste geval komt er op termijn een mast bij. Maar nu de Tele2 mast er nog staat, maar alleen uit is maak je bij nu klagen meer kans dat die mast op termijn toch omgebouwd wordt. Zonder klachten wordt hij vermoedelijk verder ontmanteld om niet terug te keren. Probeer dus ook wat T-Mobile en Tele2 bellende buren NU actief te krijgen voor het indienen van een dekkingsklacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
[...]
Heb je bij Tele2 zelf besteld, dan moet er 1 cent worden gepind aan de deur bij een koerier. Als je een Tele2 abonnement bij mobiel.nl of gsmweb etc. besteld dan doen zij die verificatie tijdens het online bestel proces en wordt het toestel per postnl gestuurd. Dan zul je joiw beklag bij die 'verkoop partij' moeten doen. Tele2 is dan alleen een leverancier. Die 800 euro maken zij dan over naar de retailer.

Bestellen door minderjarigen is standaard niet mogelijk, hun ID bewijs laat een leeftijd onder de 18 jaar zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
bertds3 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:14:
De politie heeft nooit ergens tijd voor tenzij een melding binnen een "speerpunten beleid" valt of ze zelf zijn uitgescholden of zo. Dus je moet er voor zorgen dat ze tijd maken. Je hebt recht op aangifte. Sturen ze je weg? dan kan je gewoon zelf schriftelijk aangifte doen bij de officier van justitie. Dan word er iig wat gedaan, ook al seponeert deze, dan heb je wat op papier.
In dit geval is het toestel ergens afgeleverd en is hij vermoedelijk ook in gebruik. Deze gegevens zijn bekend bij de provider dus op te vragen door justitie. En die kan vervolgens de politie opdracht geven de dader op te sporen (of ze dat kunnen(mensen) of gaan doen is nog maar de vraag natuurlijk).

Ik ben de laatste die zal zeggen dat dit de makkelijkste weg is. En het zal je vermoedelijk meer energie kosten dan het toestel waard is. Maar er zijn zeker wel wegen te bewandelen.

Als je niet wil betalen omdat de politie/provider niks voor jullie doen dan moet je het voor laten komen. Dat is wel een lange weg. Eerst zal de provider zelf brieven sturen met aanmaningen en kosten. Vervolgens hoor je heel lang niks (providers verzamelen vorderingen en verkopen die in bulk aan incassobureaus). Na lang wachten komen de eerste brieven van een incassobureau met de gebruikelijke astronomische verhogingen. En uiteindelijk een dagvaarding, en dan pas kan je je verhaal doen.
Bedenk wel dat je bij iedere stap bezwaar moet maken en die documenten als bewijs moet bewaren. Hoeft niet ingewikkeld te zijn, drie zinnen is genoeg. Bewaar vooral het bewijs dat jullie geprobeerd hebben de zaak bij de politie aan te dragen. Vraag daar desnoods om, dat kan ook achteraf.
En als laatste, stuur alle documenten naar de rechtbank VOOR de zitting. Tijdens de zitting nog documenten willen indienen die je al lang in bezit had wordt doorgaans gezien als dingen achterhouden.

Als je bezwaar hebt gedaan binnen het daarvoor gestelde termijn (duidelijk hebt gemaakt dat je het er niet mee eens bent is bezwaar) en hiervan schriftelijk bewijs hebt zal het tijdens de zitting enkel om het bedrag van het toestel gaan en niet alle zelf verzonnen verhogingen en kosten. Wel is er altijd het risico dat de rechter genoodzaakt is om je in het ongelijk te stellen en dan komen er doorgaans een paar honderd euro bij voor kosten rechtbank en 'sallaris' incasant. Het mooiste is als er niemand van de tegenpartij komt opdagen, dan is alles wat jij verteld altijd de enigste waarheid :P
Als je beschikt over een rechtsbijstand kan je vaak gratis telefonische consult krijgen zonder dat de teller gaat lopen. Als je de zaak bij hun aandraagt dan gaat het eigen risico er van af en wordt een jaar later de kosten van de verzekering vaak aanzienlijk verhoogd, dus denk hier even over na.

Ik kan iedereen die in een grote stad niet ver van een rechtbank vandaan woont en een keer niks te doen heeft van harte aanbevelen om eens op de publieke tribune plaats te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je die hebt: rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Overigens komt daar meestal een half bevredigende oplossing uit; jij krijgt het geld van het toestel uitgekeerd, en de dader blijft vrij rondlopen met toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Weet iemand of je aansluit kosten betaalt bij T-mobile als je van Tele2 afkomt? Het internet bij Tele2 is de laatste tijd zo slecht en wil in de zomervakantie gewoon goed internet hebben onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:59:
Weet iemand of je aansluit kosten betaalt bij T-mobile als je van Tele2 afkomt? Het internet bij Tele2 is de laatste tijd zo slecht en wil in de zomervakantie gewoon goed internet hebben onderweg.
Jep je betaalt gewoon aansluitkosten.
Maar hier komt @dutchnltweaker met advies, bestel je sim only via mobiel.nl ;).
https://www.mobiel.nl/sim...-2-jaar/1110-7466:plv-257

Tijdelijk geen aansluitkosten als je via mobiel.nl overstapt of een sim only aanschaft.

Update: actie geldt tot eind dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-07-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Jep je betaalt gewoon aansluitkosten.
Maar hier komt @dutchnltweaker met advies, bestel je sim only via mobiel.nl ;).
https://www.mobiel.nl/sim...-2-jaar/1110-7466:plv-257

Tijdelijk geen aansluitkosten als je via mobiel.nl overstapt of een sim only aanschaft.

Update: actie geldt tot eind dit jaar.
Mooi, ga aankomende week maar eens overstappen. Doe het samen met me broer dus €25 voor Unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Mooi, ga aankomende week maar eens overstappen. Doe het samen met me broer dus €25 voor Unlimited.
Maar in welk gebied zit je? misschien net in een gebied waar Tele2 nog deels actief is of? En heb je al contact gehad met Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:41:
[...]

Maar in welk gebied zit je? misschien net in een gebied waar Tele2 nog deels actief is of? En heb je al contact gehad met Tele2?
Ja maar ook de fair use policy van Tele2 is vervelend. Een paar dagen je hotspot aan en alweer een sms. Ik en me broer hebben hem allebei al gehad. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo4mAuxnRHLLgekX53cB6qQLcwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvZCrYR9nI3Xum9rnYtaY1pB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEfFVSUS-CZfkZIuqla0OhOICWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JIoJ3IonlUYTS5fzbGH4v8oe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:14:
[...]

Ja maar ook de fair use policy van Tele2 is vervelend. Een paar dagen je hotspot aan en alweer een sms. Ik en me broer hebben hem allebei al gehad. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar die sms moet je niet zo opletten, deed ik ook niet. Maar gebruik je veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Maar die sms moet je niet zo opletten, deed ik ook niet. Maar gebruik je veel?
Nee, 15GB per dag in het weekend en 6GB doordeweeks. Maar als ze me internet blokkeren heb ik wel een probleem, heb niet elke dag WiFi tot me beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:48:
[...]

Nee, 15GB per dag in het weekend en 6GB doordeweeks. Maar als ze me internet blokkeren heb ik wel een probleem, heb niet elke dag WiFi tot me beschikking.
Tja niet echt raar gebruik, in mijn tijd toen ik meer verbruikte geen problemen met het gebruik (beetje uitschieters ivm geen wifi op dat moment. Kreeg toen geen smsje ofzo, maar misschien een ouder abonnement type (2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Tja niet echt raar gebruik, in mijn tijd toen ik meer verbruikte geen problemen met het gebruik (beetje uitschieters ivm geen wifi op dat moment. Kreeg toen geen smsje ofzo, maar misschien een ouder abonnement type (2017).
In de kerstvakantie nog 600GB gedownload, net een nieuwe laptop en op vakantie alles geïnstalleerd. Zomer 2019 ook 500GB verbruikt en geen problemen. Sinds 4 maanden zijn ze aan het zeuren. Abonnement januari 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:57:
[...]

In de kerstvakantie nog 600GB gedownload, net een nieuwe laptop en op vakantie alles geïnstalleerd. Zomer 2019 ook 500GB verbruikt en geen problemen. Sinds 4 maanden zijn ze aan het zeuren. Abonnement januari 2018.
Mhmm, vreemd. Ik zou me er niks van aantrekken, heb deze verhalen meer gelezen maar nog geen 1 waarbij het daadwerkelijk afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:57:
[...]

En het opwaarderen van de bundel doe je niet geautomatiseerd? Dan lijkt me niks aan de hand.

Tenzij "onbeperkt" dus toch niet zo onbeperkt is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:14:
[...]

En het opwaarderen van de bundel doe je niet geautomatiseerd? Dan lijkt me niks aan de hand.

Tenzij "onbeperkt" dus toch niet zo onbeperkt is.....
Sins kort wordt er op de bestel pagina gesproken over een fup dus misschien is onbeperkt toch niet onbeperkt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGf6YeZsA2WngERQWBbPvqzeA2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3VYlo9QtZ1AoXz18Ns1Ts0Mb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Roy Tollenaar schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Sins kort wordt er op de bestel pagina gesproken over een fup dus misschien is onbeperkt toch niet onbeperkt. [Afbeelding]
https://www.tele2.nl/voorwaarden iets beter onderzoek laat zien dat deze fup allang bestaat, zelfs voor dat jij jouw abonnement afsloot ;) (voor onbeperkt stamt deze vanaf 2017).
Die fair use policy is niks nieuws bij Tele2 en deze heeft elke mobiele provider waar je naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Vraagie, als ik mobiele netwerken zoek, zie ik 2 tele2. Betekend dat dat het nog niet over is naar tmobile? Download is ook vrij teaag op 4g. Soms 15mb maar meestal 1.5mb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

(jarig!)
iefie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:36:
Vraagie, als ik mobiele netwerken zoek, zie ik 2 tele2. Betekend dat dat het nog niet over is naar tmobile? Download is ook vrij teaag op 4g. Soms 15mb maar meestal 1.5mb.
Als je nog 2 x Tele2 NL ziet zit je nog in gebied waar er zowel Tele2 als T-Mobile beschikbaar is. IN welke plaats bevindt je je? Telefoon blijft redelijk lang aan Tele2 hangen dus dat verklaart je lage snelheid.

Op de dekkingskaart van Tele2 kan je zien waar er nog Tele2 is. Elke week wordt er weer een stukje netwerk uitgezet. Waarschijnlijk binnenkort ook bij jou.

Er zijn hier en daar ook nog locaties waar alleen band 7 beschikbaar is, die zie je niet op de dekkingskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:44
Het gekke blijft , Regio Apeldoorn

Dat het eigen netwerk van Tele2 gewoon stukken sneller blijft , dan het trage T-Mobile netwerk

Klagen bij T-Mobile heeft echt geen zin , dit heb ik jaren geleden al gedaan toen ik TM Klant was
dat is ook de reden dat ik toen weg gegaan ben bij die club , ze nemen je echt niet serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revolvist
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
chris-drielsma schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:38:
Het gekke blijft , Regio Apeldoorn

Dat het eigen netwerk van Tele2 gewoon stukken sneller blijft , dan het trage T-Mobile netwerk

Klagen bij T-Mobile heeft echt geen zin , dit heb ik jaren geleden al gedaan toen ik TM Klant was
dat is ook de reden dat ik toen weg gegaan ben bij die club , ze nemen je echt niet serieus
Dat heb ik dus ook. Zo'n 30 mb/s. Iemand anders hier had dan weer 300 op T-Mobile. Ik moet ze nog contacten hierover (Tele2).
Pagina: 1 ... 69 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7