[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
ucsdcom schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:06:
Weet iemand al of ook de prepaid klanten naar 4G overgezet gaan worden?
Dat lijkt me wel, hetzij met lagere snelheid. Anders dragen ze een gedeelte af aan T-mobile.Net zoals *bliep dat binnenkort gebruik gaat maken van Tele2 4G (T-mob fallback)als eerste MVNO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
XanderDrake schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:05:
[...]

Het zou heel goed kunnen dat je simkaart prima is maar jij nog niet overgezet bent. Iedereen is pas eind maart overgezet, dus kan nog paar weekjes duren in het slechtste geval.
Tele2 heeft gecommuniceerd dat ze klanten overzet vanaf maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:11

XanderDrake

Build the future!

SkyFlyer schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:28:
[...]

Tele2 heeft gecommuniceerd dat ze klanten overzet vanaf maart.
Dat zijn de nieuwe klanten denk ik. Zoals je ziet zijn er al mensen over, gewone klanten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52

Edd

XanderDrake schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:33:
[...]

Dat zijn de nieuwe klanten denk ik. Zoals je ziet zijn er al mensen over, gewone klanten.
Nee, de bestaande klanten gaan vanaf maart over. Nieuwe klanten komen daarna.
Zie ook op: https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/
Bestaande klanten krijgen als eerste toegang
Bestaande klanten krijgen als allereerste toegang tot ons eigen 4G. En nog beter, daar gaan ze niets extra’s voor betalen. Vanaf maart starten wij met het overzetten van al onze bestaande mobiele klanten. Met een 4G-toestel schakel je automatisch over op ons 4G-netwerk, op plaatsen waar dat beschikbaar is.

Ook nieuwe klanten krijgen 4G
Ben je in maart nog geen mobiele klant maar wil je dat wel graag worden? Wees niet ongerust! Iedereen die een mobiel abonnement bij ons afsluit, begint de eerste maanden van 2015 op ons bestaande 2/3G netwerk. Na maximaal acht weken word je automatisch overgezet naar het nieuwe 4G-netwerk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vanaf maar; is dat 1 maart of 31 maart :P ?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
XanderDrake schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:52:
Vanaf maar; is dat 1 maart of 31 maart :P ?
"Vanaf...beginnen". Er staat dus geen vaste datum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
En zoals Xanderdrake al zei, worden er al (kleine aantallen) klanten overgezet, dus de exacte start datum doet er niet meer zoveel toe... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

SkyFlyer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:20:
En zoals Xanderdrake al zei, worden er al (kleine aantallen) klanten overgezet, dus de exacte start datum doet er niet meer zoveel toe... ;)
Persoonlijk vermoed ik dat men eerst ook mensen aan het overzetten is die in gebieden wonen waar 4G actief is.. Dat ik dagelijks in bereik werk in Amsterdam, houden ze natuurlijk helaas geen rekening mee ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Nou natuurlijk, ik zou iedereen migreren die bijvoorbeeld meer dan 20% van de tijd in 4G gebied zit. Dat moet zo uit het technisch systeem te trekken zijn. Ze zullen die info wel niet krijgen van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Zo simpel zijn die dingen niet altijd uit een systeem te trekken hoor. Dit gaat om erg grote hoeveelheden data. Kijken naar de woonplaats is waarschijnlijk vele malen eenvoudiger.

Wees een klein beetje geduldig dus...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:53
Vriend van me heeft sinds een week Tele2 NL als netwerknaam en zijn S4 ziet nu ook het Tele2 4G netwerk in Leeuwarden (verbinden wil niet). Mijn S4 heeft netwerknaam Tele2 en ziet het Tele2 4G netwerk in Leeuwarden niet.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
MichielFRL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:16:
Vriend van me heeft sinds een week Tele2 NL als netwerknaam en zijn S4 ziet nu ook het Tele2 4G netwerk in Leeuwarden (verbinden wil niet). Mijn S4 heeft netwerknaam Tele2 en ziet het Tele2 4G netwerk in Leeuwarden niet.
Even telefoon uit en dan weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Dat heeft geen zin, het netwerk is daar nog niet actief voor consumenten, alleen voor Tele2 medewerkers.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Alleen voor bepaalde Tele2 medewerkers.......

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Mijn simkaart is niet 4G enabled. Een nieuwe simkaart kost 15 euro zo te zien. Kan ik niet ergens gewoon een gratis 4G simkaart opvragen of krijg ik die vanzelf ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Lennardnl schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:53:
Mijn simkaart is niet 4G enabled. Een nieuwe simkaart kost 15 euro zo te zien. Kan ik niet ergens gewoon een gratis 4G simkaart opvragen of krijg ik die vanzelf ofzo?
Volgens de vraag en antwoord wel ja.
quote: tele2
V:
Heb ik straks voor 4G een nieuwe simkaart nodig?
A:
Dat kan. Je toestel is dan wel 4G-ready, maar je simkaart nog niet. We zorgen ervoor dat je op tijd een goede simkaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Momus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:10:
[...]

Volgens de vraag en antwoord wel ja.

[...]
Hopen dat ze een beetje opschieten dan :o ik vind het wel erg ontransparant en lang duren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Lennardnl schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:53:
Volgens Tele2 dus wel. Ik heb niet gewacht en zelf een nieuwe simkaart aangevraagd. De klantenservice liet mij weten dat je hiervoor een vergoeding kan aanvragen via tele2.nl/vergoeding, in mijn geval werd dat verzoek gehonoreerd omdat ik bij mijn verlenging geen nieuwe simkaart had ontvangen.

Maar aangezien Tele2 klanten gaat overzetten in fases, gaan ze dus logischerwijs ook simkaarten in fases vergangen; je kunt dus ook gewoon wachten. Houd ook rekening mee dat de site zegt dat je in 2014 een abonnement moet hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Uiteindelijk zal Tele2 alle abonnees overzetten, maar het heeft waarschijnlijk weinig zin om alle oude abonnement typen in hun nieuwe 4G landschap te bouwen. Het zal dus meer met je abonnements vorm te maken hebben, dan de exacte datum waarop je bij Tele2 bent gekomen. (Maar daar bestaat natuurlijk wel een relatie tussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Wat ik vrij apart vind is dat de 4G pioniers zijn gevraagd om bevindingen van het 4G netwerk bij te houden in een apart forum en af en toe testjes te doen voor Tele 2. Hierover zouden we een mail krijgen. Tot op heden heeft nog niemand een mail gehad... Ik vraag me af of ze wel voor april iedereen overzetten...

Mijn eigen ervaring met 4G is dat het wel erg leuk is en sneller werkt, maar niet super spectaculair. Het grote voordeel is dat je filmpjes kan kijken. Bij sites laden merk ik wat minder dat het sneller gaat. Desalniettemin ben ik er heel blij mee en wil ik niet meer terug naar 3G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
[b][message=43964222,noline]Ik vraag me af of ze wel voor april iedereen overzetten...
Ik weet zeker dat Tele2 dat niet doen, is ook nooit het plan geweest, of gecommuniceerd. Er is altijd gesproken over het overzetten van klanten vanaf maart. En daarmee is Tele2 inmiddels begonnen. Tele2 heeft nog niet aangegeven hoelang ze denkt nodig te hebben om alle klanten over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:00
MichielFRL schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:33:
Goëngahuizen, Prikwei, 8495NG
Mast ID: 9639290621
[afbeelding]

Deze antenne staat boven op een silo bij een boerderij. In de omgeving geen andere masten zichtbaar (op T-Mobile netwerk alleen GPRS).
Dat is al een behoorlijk oude site hoor, even voor jou info (en ook oude reply zie ik maargoed) :

Dit is een Imax site met voorheen Telfort erop, deze bestaat uiteraard niet meer en Tele2 zit daar nu
Site is al in 2013 bezocht en in mei 2014 gebouwd (volgens oude bouwwijze)

Als je wou waren er in de buurt nog wel meer Tele2 sites te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Tele2 maakt volgens mij niet zoveel tempo met het overzetten van klanten naar 4G. Bliep heeft trouwens zijn nieuwe simkaarten ook nog niet uitgeleverd. Als het zo doorgaat gaat het ook nog wel even duren voor Tele2 kan gaan prijsvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar mijntele2 ga, krijg ik deze link: https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/

Er staat dus "4G" in. Zou dit betekenen dat ik al ben overgezet? En heeft een van jullie het ook al?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2015 23:28 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 23:27:
Als ik naar mijntele2 ga, krijg ik deze link: https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/

Er staat dus "4G" in. Zou dit betekenen dat ik al ben overgezet? En heeft een van jullie het ook al?
Bij mij staat er hetzelfde, maar geen 4G en ook geen Tele2 NL als netwerknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:03
Goedemorgen Allemaal,

Hebben meer mensen met een 4G telefoon sinds vanochtend last van dat het toestel om de seconde probeert te connecten met het 4G Netwerk van Tele2 NL en na een mislukte poging terug springt op het 3G Netwerk van T-Mobile NL ?

Klantenservice vertelde me mij nu net dat ze druk bezig zijn met mensen ook nu vandaag overdag over aan het zetten zijn op het 4G Netwerk , toen ik vertelde dat ik niet in de Randstad woon bleef ze zeggen dat het ook voor mij gelde en anders morgen het moest proberen.

Dus ik heb het idee dat er toch vandaag een Big Bang activatie ronde komt in NL zover ik de medewerker stieken moest begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
chris-drielsma schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:32:
Dus ik heb het idee dat er toch vandaag een Big Bang activatie ronde komt in NL zover ik de medewerker stieken moest begrijpen.
Op de site van Tele2 staat dat je ruim op tijd een nieuwe 4G simkaart krijgt. Die heb ik nog niet gehad, dus lijkt me dat het dan nog wel even duurt voor iedereen overgezet is (of hun definitie van "ruim op tijd" moet wezenlijk anders zijn dan de mijne...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://fd.nl/ondernemen/1...it-meer-klanten-aan-op-4g

Tele2 geeft eindelijk weer wat informatie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Tele2 sluit meer klanten aan op 4G
Jeroen Segenhout

Vandaag, 10:54

Update: vandaag, 16:12

U kunt dit artikel lezen nadat u bent ingelogd. Heeft u nog geen account, registreer u dan gratis bij het FD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

MichielFRL schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:39:
U kunt dit artikel lezen nadat u bent ingelogd. Heeft u nog geen account, registreer u dan gratis bij het FD.
Google is je vriend.. Die heeft zo'n handige cache functie..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Edd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:58:
[...]

Google is je vriend.. Die heeft zo'n handige cache functie..
Thanks!
Tele2 sluit meer klanten aan op 4G
Jeroen Segenhout

Vandaag, 10:54

Telecombedrijf Tele2 sluit in april meer klanten aan op snel mobiel internet. In maart is met driehonderd klanten getest met de zogenoemde 4G-technologie, in april kunnen circa 40.000 klanten in de Randstad er gebruik van maken.

Dat liet een woordvoerder van Tele2 dinsdag weten. Niet alle klanten van het telecombedrijf in de Randstad kunnen er straks gebruik van maken. Tele2 maakt een selectie onder de naar schatting meer dan 100.000 klanten die in het dekkingsgebied beschikken over een 4G-telefoon. Er is een periode van ongeveer twaalf tot veertien weken nodig om alle klanten aan te sluiten. Deze klanten worden gelijktijdig overgezet in een nieuw klantensysteem. Dat kost tijd, aldus Tele2.

Tele2 is de laatste partij die in Nederland een 4G-netwerk in gebruik neemt. KPN, Vodafone en T-Mobile gingen de onderneming voor. Naar verwachting zal straks de concurrentieslag wel verhevigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@michielFRL Ohh zie het nu pas, foutje!

Belsimpel gaat binnenkort mijn abonnementverlenging aan Tele2 doorgeven. Hopelijk zorgt dit ervoor dat ik meteen wordt overgezet op 4G omdat ze dan toch al wijzigingen in het bestand door moeten voeren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Lennardnl schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:51:
[...]

Op de site van Tele2 staat dat je ruim op tijd een nieuwe 4G simkaart krijgt. Die heb ik nog niet gehad, dus lijkt me dat het dan nog wel even duurt voor iedereen overgezet is (of hun definitie van "ruim op tijd" moet wezenlijk anders zijn dan de mijne...).
Die heb je waarschijnlijk al lang. Ze geven de simkaarten die geschikt zijn voor 4G al geruime tijd uit.Ze weten immers al meer dan 2 jaar dat ze 4G gaan uitrollen. Lijkt me sterk dat ze die voor hun hele klantenbestand (zo'n 800.000) gaan omwisselen dat is logistiek en organisatorisch niet uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
Als je op het nieuwe netwerk geconnect bent moet er dan Tele2NL staan ipv Tele2?
Want bij mij staat namelijk geen T-mobile erbij (Note 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK, concrete informatie dus.
Zoals het nu gaat ziet het er naar uit dat er geen nieuwe soorten abbos danwel databundels bij komen vóórdat iedereen over is. Is dat een goede aanname denken jullie? Dus we zullen nog een kleine drie maanden moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
@Xanderdrake,

Dat is een redelijke aanname.

@Mouse456

Nee, dat is geen indicatie dat je bent overgezet. Iedereen zit op die link, sinds begin februari. Dat is wel de nieuwe front end die om kan gaan met de 4G systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Tele2 heeft een filmpje op haar Facebook pagina geplaatst met 4G update informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SkyFlyer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 01:57:
@Xanderdrake,

Dat is een redelijke aanname.
Ik vind dit nog heel lang. Ze pushen het. Ik zou graag een underdog willen steunen en geen cent meer direct naar de grote drie willen overboeken. Maar ze maken het me niet makkelijk.
MichielFRL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 07:25:
Tele2 heeft een filmpje op haar Facebook pagina geplaatst met 4G update informatie.
En, wat is een beetje de conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
XanderDrake schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:19:
En, wat is een beetje de conclusie?
Dat het nog wel een jaar duurt voordat ik gebruik kan maken van 4G via Tele2.
Het zou fijn zijn als Tele2 alle 4G masten open zet en niet alleen dat kleine stukje NL wat Randstad heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:45
XanderDrake schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:19:
[...]

Ik vind dit nog heel lang. Ze pushen het. Ik zou graag een underdog willen steunen en geen cent meer direct naar de grote drie willen overboeken. Maar ze maken het me niet makkelijk.

[...]
Daar kan ik me helemaal in vinden. Jammer dat Tele2 het geduld flink op de proef stelt. TM pakt het wat dat betreft veel voortvarender aan.
Eén dezer dagen moet ik een keus maken bij wie ik een (simonly-)abonnement ga nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Wat ik raar vind is dat het hele site sharing verhaal niet naar voren komt in de dekking van Tele2.
In Groningen heeft T-Mobile 4G en met enkele weken gaat de driehoek Groningen/Assen/Drachten live.
Als er site sharing zou zijn, dan had Tele2 dit gebied ook direct open kunnen zetten.
Inclusief de dekking welke er in Friesland reeds is met eigen Tele2 masten hebben ze dan al heel Friesland (om Randstad termen te gebruiken :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Er zit natuurlijk wel wat verschil tussen de grote 3 en Tele2. De grote 3 bouwen hun bestaande netwerk om, ook geen sinecure maar Tele2 moet een geheel nieuw netwerk opbouwen.

Ze kunnen op veel plaatsen meeliften met T-Mobile maar dat is alleen de locatie, ze moeten wel zelf voor de rest zorgen(power, transmissie evt contract met eigenaar gebouwen). En ik denk dat niet elke T-Mobile locatie geschikt is voor Tele2 alleen al omdat ze door hun andere frequenties hun netwerk anders moeten opbouwen. Ze zullen dus op genoeg plaatsen zelf een site moeten opbouwen en dat kost meer tijd.

Trouwens beter zo. Ik kan me nog herinneren dat in 1998(damn loop ik al weer zo lang mee) Telfort in 6 maanden(verguning in maart verkregen en eind september live) een netwerk heeft opgebouwd in de randstad en dat was niet bepaald goed te noemen toen ze van start gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:36
MichielFRL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:02:
Wat ik raar vind is dat het hele site sharing verhaal niet naar voren komt in de dekking van Tele2.
In Groningen heeft T-Mobile 4G en met enkele weken gaat de driehoek Groningen/Assen/Drachten live.
Als er site sharing zou zijn, dan had Tele2 dit gebied ook direct open kunnen zetten.
Inclusief de dekking welke er in Friesland reeds is met eigen Tele2 masten hebben ze dan al heel Friesland (om Randstad termen te gebruiken :p )
Tele2 shared alleen zaken als mast, power, cabinet ruimte, etc etc.

Ze maken dus geen gebruik van de hardware/netwerk van T-Mobile.

Wel delen ze de antenne. Maar deze antennes bestaan van binnen uit meerdere antenne's, dus eigenlijk gebruikt Tele2 dus ook "eigen" antenne's.

Dus dat T-Mobile ergens 4G heeft wil niet zeggen dat Tele2 dat ook heeft, dat is pas zodra ze hun eigen netwerk daar naartoe uitgebreid hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11078071_797576713664693_7223654770507786354_n.jpg?oh=2a795e6878d0994593b92d31fec4d095&oe=559FBDAC

Huawei Ascend P7, locatie Diemermere, Diemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

4G Masten heeft er een redelijk uitgebreid artikel over de uitrol geschreven. Tot nu toe zijn er maar enkele honderden klanten overgezet, dus logisch dat maar een enkele tweaker een paar testjes kon uitvoeren op het nieuwe netwerk. Nu pas beginnen ze met de grote bulk van bestaande klanten.
Ook mooi: mensen die wel 4G toestel hebben en niet in een gebied wonen waar je geen binnenshuis bereik hebt komen lekker als laatste aan de beurt :/

En als kers op de taart:
Abonnementen onveranderd
De uitrol van het 4G-netwerk is voor Tele2 geen aanleiding de abonnementen te wijzigen. Dit in tegenstelling tot de andere providers, die de databundels hebben vergroot omdat hun klanten door het snellere internet veel meer MB’s verbruiken. Te Gussinklo: “Wij hebben met de modulaire opbouw van onze abonnementen al van tevoren ingespeeld op de introductie van 4G. Ook wij verwachten dat onze klanten meer data gaan verbruiken, maar ze kunnen bij ons dan gemakkelijk een losse extra databundel bijkopen als dat nodig is.”
Wachten op grotere en goedkopere bundels is dus als wachten op Godot :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eens gevraagd is, maar het omzetten gaat per klant of per gebied? Dus iemand uit Limburg heeft ook in het geactiveerde gebied geen 4G?

Edit;
Al gevonden, excuus.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

*O* Krijg net een mail van Tele2 dat ik geselecteerd ben voor 4G.. Nu nog even in het dekkingsgebied komen ;)

En we hebben 4G >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Edd op 02-04-2015 16:09 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gefeli. Je bent echt een van de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 10:56
In Hengelo zijn nu 2 tele2 netwerken actief. Beide dezelfde naam. Heeft dat te maken met 4g masten in deze regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
rick85 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:49:
In Hengelo zijn nu 2 tele2 netwerken actief. Beide dezelfde naam. Heeft dat te maken met 4g masten in deze regio?
Klopt, je ziet het 3G MVNO netwerk (eigenlijk T-mobile) en het 4G MNO netwerk (daadwerklijk Tele2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 10:56
SkyFlyer schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:46:
[...]

Klopt, je ziet het 3G MVNO netwerk (eigenlijk T-mobile) en het 4G MNO netwerk (daadwerklijk Tele2).
Mooie ontwikkeling!

Oost Nederland stond nou niet echt goed ingekleurd op de "in de toekomst dekking"-kaart. Een aantal dagen geleden nog geen 2e zendmast toen ik scande. Vandaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43
De dekking in het oosten is nu al veel beter dan de dekkingskaart suggereert.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 22:11
Jassy schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:07:
De dekking in het oosten is nu al veel beter dan de dekkingskaart suggereert.
Dat hoop ik ook.. Hier vooral buiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Vind het totaal niet opschieten met Tele2. Volgens mij hebben ze onderhuids grote problemen en magere dekking. Die worden onder de pet gehouden met smoesjes als ''we zetten klanten per 40.000 overgezet pet keer, nieuw administratie systeem etc.

Aangezien Tele2 uitrolt op 800Mhz en daarnaast 2600Mhz, had ik voor dat eerste wel meer dekking verwacht... De veiling was eind 2012..... De andere providers zijn al aardig ver. Zeker T-Mobile, die op 1800Mhz uitrolt en nog meer masten moet ombouwen.

Al met al teleurstellend.

We hadden verwacht begin 2014 verwacht dat ze live zouden gaan.. Nu ruim jaar later nog niets grootschaligs....

[ Voor 9% gewijzigd door markiebiboy op 09-04-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
markiebiboy schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:11:
Vind het totaal niet opschieten met Tele2. Volgens mij hebben ze onderhuids grote problemen en magere dekking. Die worden onder de pet gehouden met smoesjes als ''we zetten klanten per 40.000 overgezet pet keer, nieuw administratie systeem etc.

Aangezien Tele2 uitrolt op 800Mhz en daarnaast 2600Mhz, had ik voor dat eerste wel meer dekking verwacht... De veiling was eind 2012..... De andere providers zijn al aardig ver. Zeker T-Mobile, die op 1800Mhz uitrolt en nog meer masten moet ombouwen.

Al met al teleurstellend.

We hadden verwacht begin 2014 verwacht dat ze live zouden gaan.. Nu ruim jaar later nog niets grootschaligs....
Is je post nog ergens op gebaseerd of is dit gewoon een onderbuik gevoel? Voorlopig gaat het gewoon volgens de roadmap die ze gepresenteerd hebben een tijd terug.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000567354.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Oude nieuwsberichten van Tele2 gingen over 4G dekking in 2014, waarschijnlijk heeft ie het daarover.

Het grote probleem met Tele2: Vergeleken met T-mobile zijn ze even duur op Sim-only, moet je nog maanden wachten voordat je op 4G wordt overgezet én ze hebben natuurlijk veel minder goede dekking.

Ik vind het echt een faal dat ze weigeren nieuwe abbo's te introduceren of tenminste een paar leuke acties er tegenaan te gooien. Ik wil best bij hun een abbo afnemen, maar ik zie niet wat voor voordeel IK daarbij heb? :-(

[edit]En nu is er nog minder reden om Tele2 4G te nemen: nieuws: T-Mobile vergroot deel databundels

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 09-04-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Momus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:28:
[...]

Is je post nog ergens op gebaseerd of is dit gewoon een onderbuik gevoel? Voorlopig gaat het gewoon volgens de roadmap die ze gepresenteerd hebben een tijd terug.

[afbeelding]
Eerlijk gezegd een onderbuik gevoel. Gezien de frequenties die ze gebruiken had ik gehoopt dat ze misschien wat sneller zouden gaan. Misschien dat ze ons nog zullen verassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
XanderDrake schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:36:
Oude nieuwsberichten van Tele2 gingen over 4G dekking in 2014, waarschijnlijk heeft ie het daarover.

Het grote probleem met Tele2: Vergeleken met T-mobile zijn ze even duur op Sim-only, moet je nog maanden wachten voordat je op 4G wordt overgezet én ze hebben natuurlijk veel minder goede dekking.

Ik vind het echt een faal dat ze weigeren nieuwe abbo's te introduceren of tenminste een paar leuke acties er tegenaan te gooien. Ik wil best bij hun een abbo afnemen, maar ik zie niet wat voor voordeel IK daarbij heb? :-(

[edit]En nu is er nog minder reden om Tele2 4G te nemen: nieuws: T-Mobile vergroot deel databundels
Hoe kom je erbij dat sim-only bij T-mobile even duur is als bij Tele2?

T-Mobile: 1 jaar, 1 GB, 120 min + onberperkt sms = 23 euro
Tele2: Maandelijks opzegbaar en aanpasbaar, 1 GB, 150 min/sms = 15 euro

De flexibiliteit die je bij Tele2 krijgt is natuurlijk superchill.
Met 4G op komst, is Tele2 waarschijnlijk het goedkoopst van alle sim-only aanbieders in Nederland qua 4G en 3G.
Zelfs bij simyo betaal je voor dezelfde opties als bij Tele2 MET 4G versneller al 21 euro (zonder 4G nog steeds 16 euro).

Het is een kwestie van tijd voordat Tele2 4G goed beschikbaar is en als Tele2 daarbij deze prijzen hanteert, dan is het zeker een hele goede en goedkope optie voor veel consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

T-mobile Basis Sim-only: 50 bel minuten + 100 sms (voor mij de combo die werkt) + 1GB 4G @ 15mbit (misschien lagere bandbreedte, maar ik vind dit plenty snel) = 16€ voor 12 maanden (per maand opzeggen boeit mij niet zo).

Voordeel: nu gegarandeerde 4G binnenshuis, niet 2-3 maanden wachten op activatie 4G, komende jaar (jaren?) altijd betere dekking gezien de frequenties en beschikbare infrastructuur van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
XanderDrake schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:05:
T-mobile Basis Sim-only: 50 bel minuten + 100 sms (voor mij de combo die werkt) + 1GB 4G @ 15mbit (misschien lagere bandbreedte, maar ik vind dit plenty snel) = 16€ voor 12 maanden (per maand opzeggen boeit mij niet zo).

Voordeel: nu gegarandeerde 4G binnenshuis, niet 2-3 maanden wachten op activatie 4G, komende jaar (jaren?) altijd betere dekking gezien de frequenties en beschikbare infrastructuur van t-mobile.
Wat nog steeds duurder is dan Tele2 ;) met minder minuten/sms, 15mbit (wat eigenlijk gewoon 3G is) en 1 jaar contract
Maar als we dan toch ingaan op persoonlijke preferenties..

Op de meeste plekken binnenshuis (werk/thuis) heb ik (en meesten) wifi dus dan boeit 4G niet.
Als ik dan toch 4G gebruik, heb ik liever de volle snelheid ipv 15mbit als compensatie voor groter batterijverbruik met 4G. En eerlijk gezegd, 15mbit is nou niet bepaald 4G. :'(
Ik ben bijna altijd in het randstad dus 4G dekking van Tele2 lijkt me vooralsnog geen probleem.
Als Tele2 4G dan toch een keer terugvalt op 3G, dan heb ik de beschikking over de voordelen van het stabiele T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Batterij verbruik van 4G is dus minder, vandaar dat ik sowieso 4G wil. Anders was deze discussie niet boeiend.
15mbit is prima, er is geen applicatie die ik gebruik die meer dan 10mbit nodig heeft. Websites laadtijden zijn toch meer afhankelijk van dingen als latency, handshakes, rendering als je bandbreedte voldoende is. Meeste apps gebruiken echt bijna niets qua bandbreedte.

[ Voor 55% gewijzigd door XanderDrake op 09-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Met Tele2 heb je vanaf dezelfde opstelpunten waar T-Mobile 4G-1800 installeert dekking via Tele2's 4G-800 netwerk voor goede 4G binnenhuisdekking op voorlopig nog goede snelheden en daarnaast dicht bij de mast 4G-2600 dekking voor nog hogere snelheid en capaciteit als het netwerk wat drukker wordt.

Zie de Tele2 4G dekking in de randstad als test. Begonnen met 300 klanten. Het openen met nog eens 40.000 klanten is een volgende schil om zichzelf in te dekken voor onbeheersbaar grote problemen bij het overzetten naar 4G. Mijn verwachting is dat dit gebied binnen 3 maanden wel verbeterd en vergroot zal zijn en dat dan alle klanten met een 4G toestel er ook gebruik van kunnen maken.

Waar geen 4G is daar val je binnen het door T-Mobile omgebouwde gebied terug naar 2G-1800 en 3G-900 plus 3G-2100 van T-Mobile. Daarbuiten hen je slechts 2G en 3G-2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
XanderDrake schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:18:
Batterij verbruik van 4G is dus minder, vandaar dat ik sowieso 4G wil. Anders was deze discussie niet boeiend.
15mbit is prima, er is geen applicatie die ik gebruik die meer dan 10mbit nodig heeft. Websites laadtijden zijn toch meer afhankelijk van dingen als latency, handshakes, rendering als je bandbreedte voldoende is. Meeste apps gebruiken echt bijna niets qua bandbreedte.
Dat batterijverbruik van 4G minder is dan 3G zou ik niet zo snel zeggen.. misschien evenveel maar zeker niet minder lijkt me, aangezien 3G netwerken meestal stabieler en beter gedekt zijn dan 4G netwerken.

Met 4G aan zoekt je telefoon naar 4G masten in de buurt en als 4G signaal zwak is, vreet dat batterij namelijk. Dus als ik dan toch 4G gebruik, liever gewoon volle snelheid :) Als 4G signaal sterk en stabiel is, dan is dat natuurlijk geen probleem.

3G is meer dan genoeg voor websites laden / apps gebruiken etc. 4G is voornamelijk chiller bij het streamen van muziek/video 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Wat mij op de Tele2 dekkingskaart echt opvalt is de witte onbedekte strook tussen Brabant en Limburg. Dan vertrek je straks bellend uit Eindhoven en dan krijg je een verplichte overgave naar T-Mobile 3G of 2G met mogelijk problemen tot gevolg in de handover + extra netwerk gebruikskosten voor Tele2 omdat je gedwongen naar T-Mobile over moet. Een mast of 3 extra om in iedergeval de snelwege doorgaand te bedekken zou mij logisch lijken. Of zal dit juist de interoperator testcase zijn die bewust is ingebouwd?

Verder valt mij iets op bij een van mijn toestellen: Tot een week geleden kon ik met een Tele2 sim op een Lumia 635 als maximale netwerksnelheid 3G instellen. 4G was grijs en niet te kiezen. Nu is dat verandert: ik kan nu 4G als hoogste snelheid instellen. Zal dit een simkaart update achter de schermen zijn geweest? Ik kan mij namelijk niet meer herinneren of ik een softwareupdate op het toestel heb gezet. Weet iemand dit: zijn het netwerkparameters of is het je toestel wat nog geen Tele2 4G kende?

[ Voor 38% gewijzigd door ucsdcom op 10-04-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Laatst online: 03-10 21:26
Maar hoe weet Tele2 nou of mijn telefoon 4g ready is? Heb namelijk een sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwbk schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:46:
Maar hoe weet Tele2 nou of mijn telefoon 4g ready is? Heb namelijk een sim only.
Ze kunnen zien of jij een 4g toestel gebruikt of niet. Hoe ze dit doen weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Aan de hand van het Imeinummer zien ze het merk en type telefoon. Bij bijvoorbeeld myvodafone en my tmobile kon je het toestel wat je had automatisch in je profiel zien verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:47:
[...]

Ze kunnen zien of jij een 4g toestel gebruikt of niet. Hoe ze dit doen weet ik echter niet.
Dat is heel simpel bij elke activiteit die jij doet op het netwerk met je telefoon wordt je IMEI meegestuurd.

Dus ze weten van elke klant wanneer de klant welk toestel die gebruikt. Daar wordt ook nog historie van bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Indoor is 800, outdoor is 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dat is allebei 800(zoals het in de legenda staat), 2600 valt altijd binnen het 800 gebied.
De 800 MHz geeft je het bereik, de 2600 MHz is voor capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 16:00
Weet iemand de reden waarom ik, met een 2jarig abonnement afgesloten in November 2013, niet wordt overgezet?
Heb je in 2014 een abonnement afgesloten, dan kun je daar straks ook 4G mee gebruiken. Heb je je abonnement eerder afgesloten, dan kun je 3 maanden voor het einde van je contract verlengen. Verleng nu alvast online, dan ben je 4G-ready.

[ Voor 54% gewijzigd door kavorka op 13-04-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gelukkig dekking binnen met een 4g-telefoon. Wordt dus hopelijk binnen een maand overgezet:) Ergens heb ik gelezen dat je wordt overgezet bij je eerstvolgende contract (mits je aan de voorwaarden voldoet), weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:43

knakworst

Get more sats!

Dat lijkt op een Google Maps kaart zonder copyright? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
knakworst schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:52:
[...]

Dat lijkt op een Google Maps kaart zonder copyright? ;w
Het lijkt erop dat ze gebruik maken van de zakelijke variant waarbij je veel en geavanceerde data in kunnen plaatsen, je betaalt dan al voor een product, dus ik weet niet of ze dan gebruik moeten maken van een bron verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
kavorka schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:46:
Weet iemand de reden waarom ik, met een 2jarig abonnement afgesloten in November 2013, niet wordt overgezet?

[...]
Even de klantenservice ondervraagd.

Het gaat om de simkaart die niet 4G ready zijn.
Zodra je over gaat op 4G krijg je een nieuwe sim, of als je je abo verlengd krijg je die (gelijk?) opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:44
Ze hebben een dekkingskaart toegevoegd aan de website.
https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/dekkingskaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kijk eens een paar posts naar boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:44
418O2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:23:
[...]

Kijk eens een paar posts naar boven ;)
Wist niet dat je boos werd. ;-) Excuses, had hem niet gezien! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 07:10
Vandaag op het 4G netwerk aangesloten, resultaat hartje Utrecht: Ping 24ms, Down 75 Mbps, Up 28 Mbps. Das potverdorie sneller dan mijn huis aansluiting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

JanekS schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:57:
Vandaag op het 4G netwerk aangesloten, resultaat hartje Utrecht: Ping 24ms, Down 75 Mbps, Up 28 Mbps. Das potverdorie sneller dan mijn huis aansluiting!
Jammer van het datalimiet he :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Is het nu echt zo dat ze nieuwe klanten voorlopig niet voor 4G activeren? Het staat dan wel op de website, maar juist nieuwe klanten kunnen ze toch direct in de nieuwe systemen aansluiten waarnaar bestaande klanten nog moeten worden overgezet.

@reeds overgezette klanten: schakel je nog steeds terug naar T-Mobile op 3G of 2G om te bellen of hebben we met de 4G activatie met Tele2 nu ook de eerste Nederlandse provider met VoLTE?

[ Voor 28% gewijzigd door ucsdcom op 17-04-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
@ucdscom

Ja, voorlopig worden er alleen nog klanten overgezet die in de oude systemen staan. Na 2 maand kun je overgezet worden.

Momenteel wordt er alleen nog CSFB gebruikt, dus er wordt teruggevallen op 3G en 2G voor het spraakverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Laatst online: 27-09 20:33
Vandaag ook het Tele2 netwerk in Voerendaal gespot! Waarschijnlijk delen ze hier de antennes met T-Mobile waar afgelopen week werkzaamheden bij waren.
Volgende maand zien we het terug op de kaart bij 4Gdekking.nl ga ik vanuit.
Dichtstbijzijnde masten van Tele2 zijn nu in Schinnen/Amstenrade, Wittem/Eys en Landgraaf.
Waarschijnlijk is de gehele Regio Parkstad verder uitgebouwd qua Tele2 dekking.

[ Voor 13% gewijzigd door Dave1988 op 18-04-2015 19:40 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Reken daar nog maar niet op. Tele2 antennes komen in heel Nederland voor. Zie ook: http://4gmasten.nl/2013-0...ennes-tele2-11-april-2015

Tele2 is al een jaar bezig met de uitrol van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 16:31

Knal127

Een raar geval...

Sinds vorige week nu ook 4G (zit al sinds december 2013 bij Tele2), beste resultaat tot nu toe in Voorburg is ping 18, down 63.67 en up 23.22. Is in ieder geval al beter dan mijn ADSL lijntje die max. heeft van 25 down :)
In de trein van Voorburg naar Leiden alleen bij Voorschoten nog geen 4G, in Leiden zelf wel goed ontvangst.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Knal127 schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:02:
Sinds vorige week nu ook 4G (zit al sinds december 2013 bij Tele2), beste resultaat tot nu toe in Voorburg is ping 18, down 63.67 en up 23.22. Is in ieder geval al beter dan mijn ADSL lijntje die max. heeft van 25 down :)
In de trein van Voorburg naar Leiden alleen bij Voorschoten nog geen 4G, in Leiden zelf wel goed ontvangst.
Dit is erg netjes. Technisch heeft Tele2 het in de vingers. Is dit trouwens LTE-A?

Nu nog aantrekkelijke abbos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
The Wizard schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:21:
Reken daar nog maar niet op. Tele2 antennes komen in heel Nederland voor. Zie ook: http://4gmasten.nl/2013-0...ennes-tele2-11-april-2015

Tele2 is al een jaar bezig met de uitrol van het netwerk.
Vraag me af of die klopt. Ik zie hier al een tijdje Tele2 als netwerk verschijnen, maar kan niet verbinden. Kan uberhaupt niet zien wat voor type netwerk het is.

'Hier' is Groningen-Stad oost. De dichtsbijzijnde mast op die kaart is vrij ver weg, die zou ik hier volgens mij niet moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Vinden jullie het ook niet zo'n stralende dag vandaag ? :) :+ }:O

[ Voor 7% gewijzigd door SkyFlyer op 20-04-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
418O2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:41:
[...]

Vraag me af of die klopt. Ik zie hier al een tijdje Tele2 als netwerk verschijnen, maar kan niet verbinden. Kan uberhaupt niet zien wat voor type netwerk het is.

'Hier' is Groningen-Stad oost. De dichtsbijzijnde mast op die kaart is vrij ver weg, die zou ik hier volgens mij niet moeten kunnen zien.
Dat zijn de antennes die Tele2 doorgegeven heeft aan het Antenneregister, die lijst is niet compleet. Je kan trouwens van veel verder het signaal ontvangen, wat normaal gesproken niet bruikbaar is. Ontvangen en gebruiken zijn 2 verschillende dingen.

Tele2 is trouwens al een jaar bezig met de uitrol en ook zichtbaar in de netwerklijsten als de antennes geactiveerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
The Wizard schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:54:Tele2 is trouwens al een jaar bezig met de uitrol en ook zichtbaar in de netwerklijsten als de antennes geactiveerd zijn.
Dan moeten ze (Tele2) je simkaart wel vrij hebben gegeven om 4G netwerken te detecteren ;)
Zolang er Tele2 staat zal je geen 4G netwerken vinden.
Pas als er Tele2NL staat kan je 4G netwerken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
MichielFRL schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:59:
[...]

Dan moeten ze (Tele2) je simkaart wel vrij hebben gegeven om 4G netwerken te detecteren ;)
Maar het kunnen zien van het netwerk betekent vast niet dat je in de randstad ook al toegang kan krijgen tot het Tele2 4G net of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
ucsdcom schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:45:
[...]

Maar het kunnen zien van het netwerk betekent vast niet dat je in de randstad ook al toegang kan krijgen tot het Tele2 4G net of wel?
Dat weet ik niet, want daar kom ik niet zo vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Vandaag zijn er veel masten vrijgegeven, ook buiten de randstad. Wanneer je een email hebt gehad dat je bent overgezet, wordt er automatisch verbinding gemaakt als je in de buurt bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MichielFRL schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:59:
[...]

Dat klopt, maar ik ging even van een andere, niet Tele2, simkaart uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 16:31

Knal127

Een raar geval...

XanderDrake schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:38:
[...]

Dit is erg netjes. Technisch heeft Tele2 het in de vingers. Is dit trouwens LTE-A?

Nu nog aantrekkelijke abbos...
Met mijn Xperia SP heb ik geen LTE-A volgens mij...

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Groot nieuws: nieuws: Tele2 zet al zijn 4g-masten aan en dekt nu 70 procent van Nederlandse bevolking
Alle 4G masten van Tele2 die al eerder zijn gedetecteerd, maar waar nog geen verbinding naar gemaakt kon worden, zijn vanochtend aangezet. Het bereik is opgeschaald naar 70% van de bevolking.

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 21-04-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
XanderDrake schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:41:
Groot nieuws: nieuws: Tele2 zet al zijn 4g-masten aan en dekt nu 70 procent van Nederlandse bevolking
Alle 4G masten van Tele2 die al eerder zijn gedetecteerd, maar waar nog geen verbinding naar gemaakt kon worden, zijn vanochtend aangezet. Het bereik is opgeschaald naar 70% van de bevolking.
418O2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:41:
[...]

Daar kan ik nu inderdaad wel naar connecten. Geen 4g, want OnePlus.
Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7