Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Voordeel van de 3LT is dat die iets goedkoper is en meteen een vrij aardige kop heeft?
Zal denk ik maar nog een paar video's bekijken.
IRL bekijken gaat me nu niet lukken.
Zou pas in Limburg weer kunnen, en zou ik dan even moeten kijken welke winkels daar liggen.
En bedankt voor de tip Death, wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen
Schoonmaken en vervangen van onderdelen vind ik wel een plus punt voor 3LT
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Euro, Dollar of Pond?DinoBe schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:11:
Ik heb daarnet de bittere pil geslikt en een 3LT Brian besteld voor 399,- bij Amazon.
Na veel wikken en wegen en twijfelen toch voor deze oplossing gegaan. Dit biedt volgens mij de meeste flexibiliteit ... Het zal allesinds een stuk beter zijn dan mijn chinese calumet ...
En incl of excl balhoofd?
Aliexpress heeft er wel een aantal staan, de goedkoopste wordt verstuurd via DHL maar ik begrijp dat het pakketje dan sowieso wordt aangemeld bij de douane?? (geen ervaring mee). Als ik voor een van de andere aanbieders kies dan wordt zal hij ongeveer 40 euro goedkoper zijn dan de aanbieding van KE......mmm twijfel. Statief is trouwens niet op voorraad bij KE en als ik gebruik wil maken van de aanbieding moet ik wel weer naar Cappelle rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door SuperKneus op 02-02-2015 08:39 ]
Toen ik em kocht, werd ie vanuit Polen verstuurd, nu blijkbaar vanaf China, maar het is wel dezelfde aanbieder....
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De x-versie heeft wel mijn voorkeur want daar kan je een stuk van de bestaande middenzuil afdraaien om hem te verkleinen. Dit is natuurlijk een stuk makkelijker ten opzichte van ht vervangen van de lange zuil met een korte.Deathchant schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:34:
Maakt het wat uit of het de X-versie is? De X-versie heeft naar mijn weten alleen zo'n meetlat streepjes aan de binnenkant van 1 van de poten staan. Ik heb de non-X, en heb verder geen verschillen kunnen ontdekken.
Toen ik em kocht, werd ie vanuit Polen verstuurd, nu blijkbaar vanaf China, maar het is wel dezelfde aanbieder....
Maar goed ik heb de aanbieder een bericht gestuurd, misschien klopt de aanbieding niet en gaat het wel omde x versie (zover ik weet wordt de normale versie niet meer gemaakt). Meteen ook gevraagd of ze hem wel naar Nederland versturen.
Bedankt.DinoBe schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:22:
Ik heb de 3lt brian gekocht bij enjoyyourcamera (ook te vinden via Amazon.de) voor 399 euro inclusief balhoofd. Er kwam wel nog 9 euro verzending bij
Ik was weer eens te ongeduldig en de Brian rechtstreeks bij 3LT gekocht.
Was €40,- duurder uit.
Had wel iets gescheeld, maar ach. Niet zeuren en gewoon genieten.
Rest ook bedankt!
Ik heb mijn statief nog niet ontvangen, maar binnenkort zeker elkaars gebruikservaringen even uitwisselen
Ik heb een antwoord terug van de seller, Simplelife op Amazon. Het gaat ook om het x model en ze hebben de settings aangepast zodat hij nu ook naar Nederland verzonden kan worden. Totaal prijs komt dan op 430euroDeathchant schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:34:
Maakt het wat uit of het de X-versie is? De X-versie heeft naar mijn weten alleen zo'n meetlat streepjes aan de binnenkant van 1 van de poten staan. Ik heb de non-X, en heb verder geen verschillen kunnen ontdekken.
Na positieve ervaringen op tweakers en verder online heb ik een Chinees Beike-777 statief voor $88,- incl verzenden gekocht. 1,5 kilo, gaat tot 1 m 50, monopod optie, tot 8 kilo belastbaar en erg klein op te vouwen. Alle knoppen voelen stevig en lopen soepel (alhoewel op het begin een beetje stroef maar na alles een paar keer aangedraaid en los gedraaid te hebben niet meer). Het hele statief voelt ook stevig. Ik moet nog even zien hoe die het over ene jaar doet, ik ben geen intensieve gebruiker maar alles bij elkaar een aanrader dus! Zeker voor dat geld.

Statief toch uitgebreider dan we dachten, het middenstuk kan namelijk gewoon ondersteboven gezet worden voor macro fotografie wat een welkome aanvulling is.
In vergelijking met een heel cheap ass Luxon statief wat hiervoor zijn werk deed is het echt van een oude verrotte fiets naar een gloednieuwe Audi/BMW/Mercedes.
* Rubman moeten maar even snel gaan testen in de natuur
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Pakketje vanmiddag ook al hier thuis afgeleverd.DinoBe schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:49:
Zo, daarnet is een mooi doosje afgeleverd op het werk...
Duurt mij wel nog een tijd voordat ik het kan uitpakken en testen.
Anoniem: 155988
Hoe bevalt het statief? Ik ben ook opzoek naar een reisstatief en deze staat hoog op mijn lijstje. Het word sowieso eentje van aluminium (prijs technisch en wat ik tegen mezelf kan verantwoordenRubman schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:10:
Mijn vriendin is sinds gisteren een stuiterbal na het krijgen van een Sirui Universal N 2004 KX in combinatie met een G10x (Deze bleek vervangen te zijn door een G20 KX voor dezelfde prijs) voor haar verjaardag en aanstaande backpack reis naar Mongolië en Kazachstan.
Statief toch uitgebreider dan we dachten, het middenstuk kan namelijk gewoon ondersteboven gezet worden voor macro fotografie wat een welkome aanvulling is.
In vergelijking met een heel cheap ass Luxon statief wat hiervoor zijn werk deed is het echt van een oude verrotte fiets naar een gloednieuwe Audi/BMW/Mercedes.
* Anoniem: 155988 moeten maar even snel gaan testen in de natuur
Ik heb de 3LT Vyv en deze gaat inderdaad maar tot 1 meter hoogte zonder de middenkolom te gebruiken. Echter is dat voor mij (1.75m) meer dan genoeg als ik op reis ben. Het statief is stabiel met een Fuji X-T1 en 10-24/23/56 lens maar ook met een D7100 en 80-400VR erop. Het voordeel van de Vyv is voor mij dat ik 'm zeer compact kan opvouwen en zelfs in m'n fototas kan proppen zonder veel moeite te hoeven doen. Ook het bijgeleverde balhoofd werkt plezierig en heeft als voordeel tov de RRS BH-25 dat er ook een panning knop op zit.Anoniem: 155988 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:53:Hoe bevalt het statief? Ik ben ook opzoek naar een reisstatief en deze staat hoog op mijn lijstje. Het word sowieso eentje van aluminium (prijs technisch en wat ik tegen mezelf kan verantwoorden). Had ook nog zitten kijken naar de 3lt vyv en t2004x. Echter ben ik bang dat deze te laag zijn. Ik had er graag een van carbon gehad maar deze zijn veels te duur
Statief bevalt uitstekend, we zijn er kort even mee op pad gewest (nog niet echt tijd voor gehad verderAnoniem: 155988 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:53:
[...]
Hoe bevalt het statief? Ik ben ook opzoek naar een reisstatief en deze staat hoog op mijn lijstje. Het word sowieso eentje van aluminium (prijs technisch en wat ik tegen mezelf kan verantwoorden). Had ook nog zitten kijken naar de 3lt vyv en t2004x. Echter ben ik bang dat deze te laag zijn. Ik had er graag een van carbon gehad maar deze zijn veels te duur

Hij is wel wat bulkiër dan gehoopt waardoor ze voor de reis een extra band moet gaan maken aan de tas om statief in te hangen (bandjes onder tas zijn te klein).
Verder is hij in gebruik erg prettig en makkelijk in te stellen wat we tot nu toe merken. Oh en hij kan hoog. echt tot 2 meter o.i.d.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Anoniem: 155988
tnx voor je ervaring van de vyv. Ik ben helaas zelf nog een stuk langer en zal ik dat bukken niet erg fijn vinden.
@Rubman
tnx voor je ervaring. hoe groot is dan de diameter als geheel als die opgevouwen is? Ik zit dan waarschijnlijk met hetzelfde probleem...
Voorkeur geniet wel om dezelfde plate te gebruiken i.v.m. kleine afmetingen, wordt gebruikt op een Olympus E-PM2. Iemand tips voor een goedkopere oplossing of zal ik toch echt m'n broek moeten laten zakken en bukken?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Zelfde prijzen, met shipping vaak >30euro
Klopt, is een arcaswiss plaatje. Waar kun jij ze voor een euro vinden?link0007 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 01:22:
Dat zijn toch gewoon arcaswiss-plaatjes, of zie ik dat verkeerd? Die kan je namelijk echt voor een euro oid kopen online.
Dit is nu de goedkoopste oplossing die ik heb gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/Fo...ain_3&hash=item3f476eafa6
Klein, en scheelt een tientje met de Sirui plate.
En dan zijn er nog een hele mikmak aan plaatjes die 5-euro kosten. Moet je zoeken op "PU-50".
maar als je voor €15 zo'n mini kan vinden, dan lijkt me dat geen slechte deal. Kan me voorstellen dat het kleine formaat erg prettig is bij een kleine camera.
De X-versie is in elk geval zwaarder gewordenDeathchant schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:34:
Ik heb het voor elkaar gekregen om de veiligheids-pal van mijn Manfrotto 410 kop te slopen
Aantal buitenlandse sites gevonden maar heeft iemand ervaring met winkels in Nederland ? Ga anders wel wat grote shops mailen of zij het kunnen bestellen, scheelt weer wat papierwerk als ik het gewoon in NL kan bestellen
Gaat overigens om onderdeel R410.15
Overigens zou ik het geweldig vinden om verlost te zijn van een manfrotto koppelingsplaat. Ik heb zo'n hekel aan die veiligheidspal
Dat laatste is toch al geen goed plan dus eigenlijk geen probleem, tochsapphire schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:23:
Ja alleen zonder dat afgebroken stukje is de beveiliging er dus verrekte lastig af te halen, en zonder beveiliging ga ik niet met m'n statief op de schouder lopen met camera er nog op
Waarom is dat geen goed plan? Ik vind het prima werken om mijn statief+camera te dragen voor kleinere stukjes.kdbruin schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:08:
[...]
Dat laatste is toch al geen goed plan dus eigenlijk geen probleem, toch
Maargoed zoiets moet gewoon kunnen bij goede spullen, en aangezien ik flink veel korte stukjes loop ook gewoon de makkelijkste manier
Zag trouwens dat eht onderdeel voor +/`€20 wel te krijgen is dus de schade valt in dat opzicht mee
Ik heb genoeg kapotte lenzen en telescopen gezien die op deze manier van de zwaartekracht hebben mogen genieten. En heb het helaas ook zelf een keer gehad maar gelukkig bleef alles hangen omdat de draagriem de boel bij elkaar hield.TranceSetter schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:32:
Waarom is dat geen goed plan? Ik vind het prima werken om mijn statief+camera te dragen voor kleinere stukjes.
Anoniem: 181786
Voor een cursus avond/nachtfotografie ben ik op zoek naar een statief.
Ik heb nu een Manfrotto 785B maar die is kapot en voordat die kapot was was het al een ramp-ding. Vooral de kop voldoet in de verste verte niet. Ik wil dus nu een kop enkel voor fotografie.
Mijn budget is helaas niet zo hoog. 50 euro wil ik er aan uitgeven. Gelukkig zijn mijn camera en objectieven lekker licht (m4/3) dus het hoeft ook geen statief te zijn die kilo's kan dragen.
Heeft iemand suggesties? Ondanks negatieve ervaringen met het huidige statief sta ik nog wel open voor Manfrotto.
Edit; Op zich zou een Manfrotto Compact Light prima zijn, maar zijn er van andere merken betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 04-03-2015 20:03 ]
Balensapphire schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:20:
Grmz...
Ik heb het voor elkaar gekregen om de veiligheids-pal van mijn Manfrotto 410 kop te slopen(hij viel op de grond).
Ik heb ooit deze bookmarked en zou betrouwbaar moeten zijn : https://www.manfrottospares.com/Nou heb ik het onderdeel gevonden dankzij de overzichtelijke schema's van Manfrotto....maar waar koop je zoiets?
Gelukkig nog niks hoeven te bestellen voor mijn statief of monopod
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
op zoek naar een degelijk statief voor macro maar ook om straks een D750 met 80-400 op te zetten...
al wat naar Gitzo zitten kijken maar zijn er nog andere opties die redelijk hoog kunnen maar ook vrij laag?
er zou budget voor een gitzo zijn maar als het goedkoper zijn dan blijf ik toch een hollander he

Bestaat volgens mij ook een Carbon variant van als het zo licht mogelijk moet
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Ik kom van een Hama Star 63 dus verbetering is er al snel.
Ik gebruik een statief incidenteel, in 95% voor foto (semi-prof/gevorderd) en restant voor huiselijke video's (dus weinig veeleisend. Liefst met balhoofd, maar alles is bespreekbaar.
De hoogte bij volledig uitschuiven is wel relevant; ca. 1,5m (of tenminste ooghoogte, ben zelf 1,84m) net als een draagvermogen van tenminste 3,5 kg (met oog op toekomstige uitbreiding van het materieel). Een gewicht onder de 2 kg is vereist en liever fors daaronder (zo'n Canon 100-400 mm L IS II weegt al genoeg). En dat alles liefst voor 150 euro of minder...
Heb gekeken naar bijv. MeFoto RoadTrip en diverse Sirui exemplaren. Laatst genoemden voldoen alleen niet aan de gewenste hoogte of prijs. De MeFoto lijkt me met 5 secties ook wat aan de duurdere kant. Wie denkt er met me mee?
“The greatest teacher, failure is”
In ieder geval ik zal zo even deze post editten met een linkje naar mijn spreadsheet.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr Pingu op 19-03-2015 10:18 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
De spreadsheet is erg behulpzaam. Triopo, is dat wat? De Sirui's lijken ook goedkoper, maar helaas allemaal zonder "kögeln". En Beike en Zomei lijken interessante Chinese imitaties van de grote jongens met zéér aantrekkelijke prijzenMr Pingu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:40:
(...) Zit dus nog enorm te twijfelen om het toch maar niet in 1x goed te doen. Daarnaast heb ik er geen haast mee aangezien mijm statief van de rommelmarkt nog best wel goed is. Hij heeft wat mankementen: middenkolom kan niet meer worden vastgezet, maar staat verder als een huis. Daarnaast heb ik het pas nodig als ik in de zomer op vakantie ga. Daarnaast twijfel ik ook, want het geld dat niet uitgeef aan een statief kan ik een ND-filter van gaan kopen.
In ieder geval ik zal zo even deze post editten met een linkje naar mijn spreadsheet.
Members only: Ik heb hem editable gemaakt dus mocht je wat willen toevoegen, ga je gang. Om misbruik tegen te gaan even membersonly tag toegevoegd. Gelieve deze link dus niet ergens anders te posten
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Spreadsheet biedt zeker perspectief. Als de kinderen zo naar bed zijn vlooi ik hem even helemaal na...
[ Voor 12% gewijzigd door ralphilosophy op 19-03-2015 13:40 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik zoek een statief met de volgende eisen:
- geschikt voor foto (dslr) en video (gopro)
- bruikbaar voor gebruik vanaf tafel, maar ook op de grond, ook ongelijke oppervlakken
- grote voorkeur zou het hebben als hij ook een bevestiging heeft voor een externe microfoon voor mijn gopro (RØDE VideoMic Pro). Bij voorkeur zit die bevestiging voor een externe mic iets "naar achteren" of wat lager, dit ivm de wide view van de GoPro
- licht
- stabiel en trillingsvrij
- soepel te verstellen, maar bij vastklemmen moet hij ook meteen goed vast zitten, ik haat klemmen die je muurvast moet draaien totdat ze beginnen te piepen en te kraken.
- bevestigingen bij voorkeur aluminium ipv plastic
Catch a smile out there!
Graag gedaan. Als je wat tegenkomt wat er nog niet instaat schroom vooral niet om er bij te zetten.ralphilosophy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:17:
[...]
De spreadsheet is erg behulpzaam. Triopo, is dat wat? De Sirui's lijken ook goedkoper, maar helaas allemaal zonder "kögeln". En Beike en Zomei lijken interessante Chinese imitaties van de grote jongens met zéér aantrekkelijke prijzen
Spreadsheet biedt zeker perspectief. Als de kinderen zo naar bed zijn vlooi ik hem even helemaal na...
Welke heb type jij UC en welke kop gebruik je daar op?Universal Creations schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:31:
Ik heb en Triopo carbon statief en ik vind het goed werken. Een gitzo is beter, maar kost ook 3x zoveel.
Ik zelf neig erg naar de GT3228X8C, maar vind 170EUR bij foto-tip.pl zonder kop nog steeds wel aan de hoge kant voor mij als arme student, maar heb nog wel even om te sparen en ze zeggen dat je met een statief je hele leven doet, geldt dat ook voor jou triopo? Want zo ja dan is 170 voor een carbon reisstatief een goede investering. Aan de andere kant als ik bijvoorbeeld een BK-475 van aluminium van 75 koop kan ik er nu lekker van genieten een tripod en later in mijn leven altijd nog eens upgraden naar een carbon variant. Nu ben ik nog jong en kan dat paar ons extra nog wel meeslepen
De twee bovengenoemde(BK-475 en GT3228X8C) tripods voldoen aan mijn eisen betreft specificaties.
Maximale hoogte rond de 150cm vind ik denk ik voldoende, ben niet zo heel lang met mijn 1meter79 en aangezien ik graag wandel (denk aan orde grootte 8 uur per dag) is een reisstatief met maximale hoogte van 150cm meer dan voldoende, schat ik in. Mijn huidige statief is lomp groot en vooral heel zwaar met zijn 2,7kg dus ik ga er hoe dan ook op vooruit.
Ingeklapt ook liever niet langer dan 45cm
Liefst probeer ik ook het statief onder de 1,5kg te houden, maar zoals ik zei; Ben nog jong, kan het nu nog wel hebben.
Twist-locks is een must, is gewoon degelijker dan klik-locks lijkt me.
Dit is tevens de toelichting/reden van totstandkoming van dit spreadsheetje.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik moet zeggen dat die GE-2522X8.4 me ook wel erg aantrekt, maar dan zit je inclusief balhoofd toch alweer op 200 (maar dan wel Carbon)...Mr Pingu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Graag gedaan. Als je wat tegenkomt wat er nog niet instaat schroom vooral niet om er bij te zetten.
[...]
Overigens ben ik onder de indruk van de BK-777(c) en Zomei 669(c): lijken verdacht veel op de MeFoto Roadtrip in mijn optiek. De carbon-versies zijn trouwens zó marginaal lichter dat ze de meerprijs (zelfs dan) niet waard zijn...
In een andere discussie op internet elders, was er zelfs een liefhebber van Bilora die daarvoor zijn Gitzo in de steek liet (en die centjes kan je zo aan nieuwe uitrusting als lenzen besteden). Vind ik erg mooi spul hebben en is dan eens degelijk Duits (als ik me niet vergis, weten we ook weer wat er met die fietsen is gebeurd) en kijkend naar bijv. de Colorlux II komt het aardig in de richting van wat ik wil (maar iets te zwaar). Gooi je er extra geld tegenaan, heb je een carbon-versie. Ergo: als je portemonnee lichter wordt, wordt een Bilora-statief dat ook...
Heb je zeker gelijk in en dan zijn de Chinezen al gauw de helft van de prijs... Ga denk ik toch voor zo'n exemplaar: BK-475 of Q666 is best een leuk ding en tenslotte is het mijn tweede statief voor 70-80 euro zeer mooiMr Pingu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:33:
Tja maar ik weet niet of alles wat bilora doet echt puur duits is.
Die Bilora TT-33 lijkt verdacht veel op zo'n Beike/QZSD/Zomei. Klik
Ik heb de Triopo GX-1328. Dit is een behoorlijk groot statief (wel met twistlock). En ik heb 2 koppen: Triopo NB-3S balhoofd en een Giottos MH5002 3-weg kop. Beiden zijn niet bepaald licht, maar wel erg goed voor werken met zwaardere camera-lenscombinaties.Mr Pingu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:32:
Welke heb type jij UC en welke kop gebruik je daar op?
Aanbevelingen doen is altijd lastig zonder budget, maar heb net mijn statief binnen en kan deze in ieder geval aanbevelen.
Het betreft de bk-777 (beike). Chinees makelaardij maar ontzettend licht en kwalitatief prima in orde.
Let wel op, duurt enkele weken voordat de order binnen is.
Grappig dat je het zegt, ik zat net naar de Beike/Zomei tripods te kijken op eBay en er wat reviews bij te zoeken. Al keek ik eens naar hun Carbon Fiber modellen, die zijn verrassend betaalbaar in vergelijking met de carbon fiber tripods van de duurdere merken.bieske schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:28:
[...]
Aanbevelingen doen is altijd lastig zonder budget, maar heb net mijn statief binnen en kan deze in ieder geval aanbevelen.
Het betreft de bk-777 (beike). Chinees makelaardij maar ontzettend licht en kwalitatief prima in orde.
Let wel op, duurt enkele weken voordat de order binnen is.
Hoe stevig staat zo'n Beike als hij helemaal uitgeklapt is?
Het budget had ik inderdaad niet vermeld, had ook niet echt een idee nog. Maar ik denk dat het op zo'n 150 euro te stellen is. Ik wil geen poepding, maar een statief van 300 euro staat ook weer niet in verhouding tot de gebruikte apparatuur
[ Voor 14% gewijzigd door Glenfiddich op 20-03-2015 13:38 ]
Catch a smile out there!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik geen heel ervaren gebruiker ben.Glenfiddich schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:31:
[...]
Uitgeklapt naar mijn ervaring erg stabiel in gebruik met een e-m10 met 12-40 objectief. Wellicht dat een grotere camera/lens combi een andere ervaring oplevert.
Ik heb trouwens niet de carbon versie maar de standaard versie. Gewicht verschil tussen beide versies was voor mij te klein om het prijsverschil te verantwoorden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het gaat me niet alleen/zozeer om het gewicht; carbon fibre schijnt ook trillingen sneller te dempen dan aluminium!bieske schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:39:
[...]
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik geen heel ervaren gebruiker ben.
Uitgeklapt naar mijn ervaring erg stabiel in gebruik met een e-m10 met 12-40 objectief. Wellicht dat een grotere camera/lens combi een andere ervaring oplevert.
Ik heb trouwens niet de carbon versie maar de standaard versie. Gewicht verschil tussen beide versies was voor mij te klein om het prijsverschil te verantwoorden.
Catch a smile out there!
Op m'n werk gebruik ik loodzware stevige Manfrotto (video)statieven, en je merkt toch dat die véél steviger staan dan de Beike 777.Maar het zijn ook ellendige dingen om mee te moeten slepen. Dus die stevigheid levert meer nadelen op dan voordelen, voor mobiele toepassingen.Glenfiddich schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:31:
Voor fotografie ben ik in ieder geval erg positief over de Beike. Zelfs de dunne stukken van de pootjes zitten goed vast, wiebelen nauwelijks en buigen niet door. De middenkolom is van nature vrij hoog, wat de stabiliteit wel verminderd, maar kan ook verwijderd worden mocht je echt die extra stabiliteit nodig hebben. Dan plaats je dus de kop direct op het middenplatform.
Gegeven de prijs, het lage gewicht, en de geringe afmetingen,vind ik dat de Beike érg goed presteert.
Mocht je in de buurt van Nijmegen wonen, dan mag je 'm best eens uitproberen. Is wel de aluminium-versie.
[ Voor 19% gewijzigd door link0007 op 20-03-2015 15:25 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 20-03-2015 15:33 ]
+1, maar dan in Maastrichtlink0007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:56:
[...]
Mocht je in de buurt van Nijmegen wonen, dan mag je 'm best eens uitproberen. Is wel de aluminium-versie.
link0007 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:56:
[...]
Op m'n werk gebruik ik loodzware stevige Manfrotto (video)statieven, en je merkt toch dat die véél steviger staan dan de Beike 777.Maar het zijn ook ellendige dingen om mee te moeten slepen. Dus die stevigheid levert meer nadelen op dan voordelen, voor mobiele toepassingen.
Voor fotografie ben ik in ieder geval erg positief over de Beike. Zelfs de dunne stukken van de pootjes zitten goed vast, wiebelen nauwelijks en buigen niet door. De middenkolom is van nature vrij hoog, wat de stabiliteit wel verminderd, maar kan ook verwijderd worden mocht je echt die extra stabiliteit nodig hebben. Dan plaats je dus de kop direct op het middenplatform.
Gegeven de prijs, het lage gewicht, en de geringe afmetingen,vind ik dat de Beike érg goed presteert.
Bedankt voor het aanbod; echter woon ik in Groningen
Catch a smile out there!
Anoniem: 639074
Triopo had ik nog niet op mijn radar staan, al zoekend naar iets lichters dan mijn oldie Manfrotto 075.Universal Creations schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:30:
Ik heb de Triopo GX-1328. Dit is een behoorlijk groot statief (wel met twistlock). En ik heb 2 koppen: Triopo NB-3S balhoofd en een Giottos MH5002 3-weg kop. Beiden zijn niet bepaald licht, maar wel erg goed voor werken met zwaardere camera-lenscombinaties.
Leuk statief het laatste, maar het vreet met zijn 6+kg wel rugzakjes.
Voor het geld zien die Triopo's er erg doordacht uit, met alles wat je maar wensen kunt en nog enigszins betaalbaar ook.
€600+ voor slechts drie Gitzo carbon pootjes en een bolvormig kopje is eigenlijk te gek voor woorden.
Maar zoals hier vaker wordt gemeld, geldt "Tasting the pudding is in eating it".
Iedere keer als je weer iets leuks denkt te zien blijkt er weer iets te zijn dat je toch niet moet willen.
Hetzij qua gewicht en grootte, qua features, of het ontbreken daarvan, of qua prijs en degelijkheid.
The search goes on, ik duik eens op deze Triopo's.
Om mijzelf bezig te houden maar een tijdelijke AmazonBasics besteld voor weinig (in 'die Angebote') met een lookalike head als een kleinere Triopo, het zou mij niet verbazen als zij van dezelfde band zijn gerold.

De gespecificeerde 1.6kg voor het geheel zal in werkelijkheid dichter bij de 1.8kg komen, het is voor het doel voorlopig beter dan mijn loeizware Manfrotto, maar ik zou een lichtere carbon versie niet afslaan om ruim onder de 1.8kg te kunnen blijven.
Voor het geld is deze AmazonBasics nog een heel compleet gevalletje en stabiel genoeg voor een Canon 70-200 zo blijkt.
De twist snelsluiting werkt goed, maar lijkt mij niet helemaal top-notch, kan ook niet voor dit geld.
Helaas nog steeds iets te zwaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 20-03-2015 22:23 ]
Anoniem: 8819
Ben toch voor een merk gegaan
De goedkopere merken is zo wisselend kwalitijd
Bij 1 persoon perfect bij anderen vallen ze uit elkaar
Ook gewoon in Nederland gekocht gaat het kapot gelijk terug er mee
Ben benieuwd naar je ervaringen. Gewoon bij amazon.de besteld?ralphilosophy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 06:37:
Ik ben na wikken en wegen voor de Rollei C5i gegaan (118 eurootjes Duitse kwaliteit)... Komt in de loop van de week
Ja, bestel steeds meer bij onze Oosterburen... Mogelijk review ik hem t.z.t. ook hier op TweakersMr Pingu schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:11:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen. Gewoon bij amazon.de besteld?
Als ik hem heb ontvangen en uitgeprobeerd zal ik mijn ervaringen delen!
Catch a smile out there!
Graag gedaan.Kyran schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:02:
Ben ook nog op zoek naar een redelijk lichte, maar stevige tripod voor weinig. De spreadsheet is best handig, bedankt!
Ben ook benieuwd.Glenfiddich schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:05:
Ik heb uiteindelijk deze besteld.
Wordt voor mij waarschijnlijk BK-475, Rollei c5i of Z668 of eventueel een Z668C. Moet je nou nog belasting en inklaring betalen als je bijvoorbeeld zo'n Z668C van ebay koopt? Anders is het nog aantrekkelijker om een triopo vanuit polen (foto-tip.pl) te halen want dat is sowieso een goede winkel en Polen zit in de EU.
Belasting en inklaring heb ik nog niet eens aan gedacht moet ik bekennen. Ik hoor wel eens dat waar spul uit de USA standaard door Douane opgepikt wordt, spul uit China vaak ongestoord doorgelaten wordt. Misschien bestaat de indruk dat spul uit China wel goedkope meuk zal zijn wat toch niet boven de inklaringsgrens uitkomt?Mr Pingu schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:26:
[...]
Graag gedaan.
[...]
Ben ook benieuwd.
Wordt voor mij waarschijnlijk BK-475, Rollei c5i of Z668 of eventueel een Z668C. Moet je nou nog belasting en inklaring betalen als je bijvoorbeeld zo'n Z668C van ebay koopt? Anders is het nog aantrekkelijker om een triopo vanuit polen (foto-tip.pl) te halen want dat is sowieso een goede winkel en Polen zit in de EU.
Of dat klopt weet ik niet, ik merk het wel. Hoop dat hij zonder poespas aan kosten binnenkomt.
Catch a smile out there!
Ze wonen op een boerderij, en de niet elektronische spul stond in een stal, en door hun rommelmarkt en marktplaats verslaving hebben ze praktisch alles wel
Ken je nog bij Discovery Die Ludolfs? dat dat mannetje een onderdeel nodig had en zijn schuur in liep en van een berg wat afplukte? Nouja.. dat had mijn pa kunnen zijn
Hoewel.. mijn pa heeft deze statief jaren terug vlak na zijn dienstplicht nieuw gekocht, en veel gebruikt met zijn video en foto camera's.
Ik vond hem ondanks de staat prima stevig en soepel in te stellen, hoe test men een statief op stevigheid in de polder?
Men gaat er op zitten
Na thuiskomst gelijk gaan schoonmaken, en toen werd ik verwelkomt door een mooie sticker (deze viel mij ook als eerste op):

Gitzo? Wait wut? Na opzoeken bleek dit beesie bijna net zo oud te zijn als ik!

Op volle hoogte 2,2meter stevigheid! (Pas als ik flinke kracht zet zakt de midden kolom "iets" in.)

Alleen die kop, die is zwaar en alles behalve compact..
zonder kop weegt dit statief net iets boven de 3kg, maar die kop weegt bijna hetzelfde
Ik heb laatst mijn kleine statief gesloopt (<€35 prul) doordat ik die liet vallen uit de achterbak van mijn auto.
En gezien de mishandeling die deze Gitzo heeft gehad, en hoe soepel alles nog beweegt, vind ik het waard om hier nog wat in te investeren.
Dus ik wil deze gaan voorzien van een balhoofd.
Nu zie ik merken als Sirui Beike e.d. alleen merk ik dat ik zwaar achterloop op kennis mbt van statieven/koppen, en zie ik door de bomen het bos niet meer...
Wat is een prima balhoofd die ong.. 10kg kan dragen, van bijna frictievrij tot muurvast ingesteld kan worden, en licht is kwa gewicht?
Budget?... tja.. kwaliteit is duur.. (maar over de €200 is mij toch echt te duur
TL;DR:
Ik zoek een balhoofd voor op een antieke Gitzo met de volgende specs:
- Licht
- frictievrij tot muurvast traploos instelbaar
- minimaal 10kg belasting
- Stevig
- <€200
[ Voor 3% gewijzigd door Mortum op 25-03-2015 13:30 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava
Sirui K-40X (of de 30x variant)Mortum schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:30:
TL;DR:
Ik zoek een balhoofd voor op een antieke Gitzo met de volgende specs:
- Licht
- frictievrij tot muurvast traploos instelbaar
- Stevig
- <€200
http://www.dpreview.com/a...ested/7%EF%BB%BF%EF%BB%BF
[ Voor 15% gewijzigd door SlagerBlom op 25-03-2015 09:50 ]
Volgens de Invoercalculator "kan" daar nog een pijnlijke €60,- bijkomen.Glenfiddich schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:59:
Belasting en inklaring heb ik nog niet eens aan gedacht moet ik bekennen. Ik hoor wel eens dat waar spul uit de USA standaard door Douane opgepikt wordt, spul uit China vaak ongestoord doorgelaten wordt. Misschien bestaat de indruk dat spul uit China wel goedkope meuk zal zijn wat toch niet boven de inklaringsgrens uitkomt?![]()
Of dat klopt weet ik niet, ik merk het wel. Hoop dat hij zonder poespas aan kosten binnenkomt.
Bestelbedrag in euro’s - € 109,78
Invoerrechten bedrag - € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag - € 23,05
Totale bijkomende kosten - € 36,05
Totaalbedrag - € 145,83 (+32,84%)
Wel een kek statiefje trouwens, ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben.
Anoniem: 30965
Yep je hebt gelijk, de koffie werkt nog niet zo goed.Anoniem: 30965 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:11:
Je telt de BTW en 'totaal bijkomende kosten' nu bij elkaar op, let even op de term 'totaal'.
Toch nog een stevig bedrag dat je met wat pech moet aftikken.
Anoniem: 464575
mantona Reise statief DSLM Travel
http://www.redcoon.nl/B56...-Travel_Kogelkopstatieven
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 464575 op 25-03-2015 13:03 ]
Heb alleen ervaring met mijn huidige statief Velbon EX 530 http://www.cameranu.nl/nl...Kjo1eK_w8QCFSrMtAodvk0A5Q
Oops, vergeten te vermelden dat ik minimaal 10kg belasting (tevens ook wel de max. wat ik er ooit op zal zetten) zoek.SlagerBlom schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:46:
[...]
Sirui K-40X (of de 30x variant)
http://www.dpreview.com/a...ested/7%EF%BB%BF%EF%BB%BF
De Sirui K-20X voldoet ook prima aan die eis, waarom zou ik dan evengoed voor zijn "grote broer" kiezen?
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava
Mja, doe ik nu niks meer aanAnoniem: 639074 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:33:
[...]
Yep je hebt gelijk, de koffie werkt nog niet zo goed.![]()
Toch nog een stevig bedrag dat je met wat pech moet aftikken.
Hopelijk heb ik geluk
Catch a smile out there!
Een grotere bal werkt aangenamer, is soepeler en een beweging van je hand is een kleinere beweging in compositie als de bal groter is. De enige redenen om een compacter balhoofd te nemen is prijs en gewicht. Vermits je statief al 3 kg weegt, zou ik daar niet echt rekening mee houden.Mortum schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:32:
[...]
Oops, vergeten te vermelden dat ik minimaal 10kg belasting (tevens ook wel de max. wat ik er ooit op zal zetten) zoek.
De Sirui K-20X voldoet ook prima aan die eis, waarom zou ik dan evengoed voor zijn "grote broer" kiezen?
Wat belangrijker is, wat moet het statief kunnen dragen? Als enkel lichte lenzen gebruikt zullen worden, is het natuurlijk nutteloos om voor meer dan een k20x te gaan... Ik heb zelf de K30x.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Ik heb de K-20X en gebruik een 70-200/2.8 II...niet de meest lichte lens natuurlijk. Wanneer je een 5D3+grip +70-200 of 100-400 gebruikt, kun je prima af met de K-20X, zelfs al zou je niet de lens aan de statiefgondel op je statief doen, maar gewoon de camera. Ik heb het zelf geprobeerd en dat staat gewoon stevig.LaurentS schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:59:
[...]
Als enkel lichte lenzen gebruikt zullen worden, is het natuurlijk nutteloos om voor meer dan een k20x te gaan... Ik heb zelf de K30x.
Het gaat niet enkel om stevigheid, als je bvb op crop een 100-400 gebruikt, is het moeilijker je compositie te bepalen bij bewegende onderwerpen als je op 400mm zit. Je krijgt namelijk ook nog eens last van ballhead flop, dat je camera en lens de neiging heeft om naar links of rechts te vallen. Hoe groter de bal, hoe minder je daarvan last hebt.Deathchant schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:20:
[...]
Ik heb de K-20X en gebruik een 70-200/2.8 II...niet de meest lichte lens natuurlijk. Wanneer je een 5D3+grip +70-200 of 100-400 gebruikt, kun je prima af met de K-20X, zelfs al zou je niet de lens aan de statiefgondel op je statief doen, maar gewoon de camera. Ik heb het zelf geprobeerd en dat staat gewoon stevig.
Dat is de reden dat ik een gimball head heb gekocht voor bij mijn 120-300. De k30x kon die prima zonder creep ondersteunen, maar een gimballhead is veel gebruiksvriendelijker.
Echter we weten nog niet welke lenzen hij heeft of denkt te gaan gebruiken. Voor max 70-200 zou ik idd ook een k20x aanraden. Vanaf dat je over de 300mm gaat, zou ik toch eerder K30x aanraden.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Dat is voor het geld best een aardig ding en met 31cm lengte niet direct een lange boomstam aan je rugzak.Kyran schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:21:
Iemand ervaring met de "Rollei Compact Traveler No. I"? Zie die vaak langskomen in de aanbieding bij Amazon.de.
Met 1200 echte grammen (net gewogen) geen zwaargewicht, of het zin heeft om voor €200,- méér daar met carbon nog 2 ons af te schaven, tja.
Het statief is net zo stabiel als je bij dit gewicht mag verwachten, een prima statiefje voor die keer op reis, zet je het statiefje compact laag dan moeten lange belichtingstijden geen probleem zijn.
Mijn EOS 70D met een 70-200 houdt de kop in ieder geval goed zonder door te zakken.
Met zulke dunne pootjes kunnen er geen doppen met spikes worden gebruikt, niet echt een punt.
Losse spikes worden echter niet meegeleverd.
Het dunste pootje is slechts 9,7mm dik, die gebruik ik maar liever niet.
De pootverstelling is van het schroef/wurgtype, niet echt sophisticated maar het werkt wel en zakt niet door.
Minder vind ik het ontbreken van een extra panoramaschroef op de kop, met die ene knop draai je dus meteen alles.
Waar je nog over kunt vallen is dat je niet een poot kunt losschroeven om er een monopod van te maken.
Dat is ook de reden waarom ik voor de 3LT Vyv heb gekozen in plaats van de Rick. Qua specificaties gelijk behalve het totale gewicht (de Rick is 55 gram zwaarde) maar wel een stukje goedkoper (normaal zo'n 75 euro).Anoniem: 639074 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:15:
Dat is voor het geld best een aardig ding en met 31cm lengte niet direct een lange boomstam aan je rugzak.
Met 1200 echte grammen (net gewogen) geen zwaargewicht, of het zin heeft om voor €200,- méér daar met carbon nog 2 ons af te schaven, tja.
En het statief bevalt goed hoewel het vanaf windkracht 5 toch wel wat lastiger werd om de combinatie statief + Fuji X-T1 + 10-24 + Hitech 100mm filters stabiel te krijgen
Bevalt niet. Hij gaat weer retour!Ghengis schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:20:
Zou je binnenkort eens willen omschrijven hoe dat bevalt Mavi?
Overigens mijn eigen schuld. niet goed de specs gelezen. De max werkhoogte van ong 1.45 vind ik te laag.
Dat heb ik gemist anders had ik hem niet besteld.
Overigens verder super stevig,stabiel .. niks mis mee
Met m'n grotere Gitzo (GT2942) gaat dat ook wel maar is toch minder comfortabel dragen. Het steekt een stukje boven de tas uit en in combinatie met m'n Markins M10 balhoofd is de balans toch een beetje zoek.
Iemand nog suggesties? De tas heeft de mogelijkheid om MOLLE attachments vast te zetten, dus misschien dat in die richting nog wat te vinden is? Zelf heb ik daar niets gevonden.
Inmiddels ligt ie klaar voor gebruik bij mij thuis. Ik ben er vooralsnog vol lof van. Eens kijken of ik anders piep als er ik een tijdje mee heb rondgesjouwd, maar vooralsnog zéér positief (ook gereviewt overigens)ralphilosophy schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Ja, bestel steeds meer bij onze Oosterburen... Mogelijk review ik hem t.z.t. ook hier op Tweakers
Inmiddels heb ik hem ontvangen. Geen inklaringskosten e.d. hoeven te betalenGlenfiddich schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:05:
Ik heb uiteindelijk deze besteld.
Uitgeprobeerd heb ik hem nog niet, maar wel uitgepakt en goed bekeken. Hier mijn eerste indrukken.
Zoals gezegd dus de Zomei Z668C, de carbon fibre uitvoering derhalve.
Ik moet zeggen ik ben er erg van onder de indruk. Het geheel zit bouwtechnisch goed in elkaar, hier en daar zie je wel een beetje een ontbrekende "finishing touch". Dat wil zeggen hier en daar zie je bij een randje een schaafseltje zitten alsof het zo uit de machine/draaibank komt zonder de rand even na te schuren, en hier en daar vind je een kloddertje vet. Aan de andere kant zit er een mooie tas bij, en zit er een stoffen hoesje bij die je om het balhoofd kan doen ter bescherming. En een korte instructie in zeer bijzonder engels
Maar het geheel zit stevig in elkaar, en eenmaal uitgeklapt staat hij echt verrassend stevig, ook met de onderste -dunne- pootjes uitgeklapt. Een van de poten is afneembaar en met de middenkolom samen te voegen tot een monopod. Ook die staat stevig, en zelfs met het onderste pootje uitgeklapt kan je er behoorlijk op leunen, de poten zitten goed vast en zakken niet met een beetje druk al in. Ik heb er zo hard op geleund als ik in alle redelijkheid aandurfde, en hij bleef op hoogte.
Het statief lijkt, maximaal uitgeklapt, behoorlijk trillingsvrij (met een tik er tegenaan trilt hij natuurlijk wel, maar carbon fibre dempt trillingen veel sneller dan aluminium).
Het balhoofd is soepel te bewegen en met een draai aan de knop stevig vast te zetten. Van één van de draaiknoppen op het balhoofd ontgaat me de functie, want volgens mij doet die hetzelfde als de grote draaiknop.
Ondanks het carbon fibre is hij behoorlijk zwaar, maar dat komt met name door het balhoofd. De middenkolom met balhoofd alleen al is minstens zo zwaar als de rest van het hele statief, voor mijn gevoel zelfs aanmerkelijk zwaarder.
Het echte gebruik van het statief moet nog beginnen komend seizoen, maar ik heb er echt een heel goed gevoel bij. Ik denk niet dat dit een aankoop is waar je spijt van zult krijgen. Dat het een succes is, heeft de verkoper volgens mij ook goed door want sinds ik hem gekocht heb is hij al 20 dollar duurder geworden...
[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 12-04-2015 16:27 ]
Catch a smile out there!
Is gemaak van aliminium met plastic
De head is een vaste en kan niet gewisseld worden
De head kan wel alle kanten op naar boven/beneden - rechts/links draaien maar kan ook verticaal als zo horizitaal staan
Zet je alles vast dan staat het ook vast
Wil je filmend dan loopt head soepel zonder dat het klemt
Er zit ook een snelkoppelingen op zodat je makkelijk de camera vast los kan halen van de statief
Ook zit er 2 waterpassen op zodat je zeker weet dat het waterpas staat
De poten staan aardige stevige ook al weeg alles bij elkaar nog onder 1 kilo (ik zal eerder alles buigen dan dat het door zakt)
Ook de voeten hebben rubbertjes die knikken en buigen voor maximaal stabielen tijd
Voor 35 euro en als eerste statief ben ik zeker tevreden
http://afbeeldinguploaden.nl/image/BIRaS3lL
http://afbeeldinguploaden.nl/image/0SDk6Er4
http://afbeeldinguploaden.nl/image/Ybs2RD3C
http://afbeeldinguploaden.nl/image/nrCHhAUm
http://afbeeldinguploaden.nl/image/g0a0AsnN
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 8819 op 12-04-2015 19:36 ]
Mijn ervaring met dit soort statieven is namelijk behoorlijk negatief. Ook de head, waarbij je drie schroeven moet losdraaien om de hoek te veranderen, vind ik heel onpraktisch.
edit: ik bedenk me net pas, dat je volgens mij nog nooit iets van je fotografie heb getoond? Ik heb je nu al meerdere keren langs zien komen bij gear-topics, maar misschien is het ook leuk om eens je werk te tonen in Foto & Video Media
[ Voor 33% gewijzigd door link0007 op 12-04-2015 20:33 ]
Klopt ik ben net begonnen
Wilde eerst alles hebben voor ik echt begin met fotografie
Ik ga nacht foto's maken en landschap
De statief is vrijdag binnen gekomen en gisteren de remote afstandsbediening
Als je nacht foto's gaat maken, zorg dan in ieder geval dat je mirror lockup aan hebt staan en de poten van het statief wat verstevigd met een paar zware dingen (of voorzichtig een tas er aan hangt).
www.maartendeboer.net
Ik ben in het bezit van een EOS 70D met of 70-200 F4 of 17-55 F2.8 het zou in de toekomst kunnen dat er nog een grotere tele lens bij komt, maar die is er nu nog niet.
Ik heb tot op heden de volgende licht gewicht varianten kunnen vinden:
Mefoto Backpacker
SirUI T-025
De backpacker gaat tot 4kg en de sirui tot 6kg, ik heb dus zeker gezien het gewicht een voorkeur voor de SirUI.
dus de vraag is, is 6kg idd genoeg om de camera + lens stabiel te houden, en zijn er misschien nog andere alternatieven die ik kan overwegen met een gewicht zo rond de 1kg en een prijs van max 200 euro.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085