Ik heb een poosje geleden een 'reserve' systeempje in elkaar gezet, voor als vrienden hier komen, dan kunnen we lekker lannen. Hij is niet heel spectaculair, een Pentium G3420, geprikt op één van de goedkoopste H81 bordjes die ik kon vinden. Verder zit er wel een GTX460 aan. Daarmee kan hij in de meeste games redelijk vooruit komen (zeker omdat hij maar een 17" scherm hoeft aan te sturen tot nu toe, met 1280x1024 pixels).
Eerst zat het in een duffe Aerocool behuizing. Maar inmiddels heb ik het systeem overgezet in een NZXT Vulcan. (Die overigens niet zo makkelijk meer verkrijgbaar is).
Nu had ik ook een toffe cooler overgenomen, namelijk de
Aerocool CoolerMaster V8. Deze had ik vrolijk ingebouwd, toen kwam ik er achter dat de 'verdikking' in het zijpaneel net een paar mm te laag begon (of de CPU zat te hoog op het moederbord)
Na meerdere opties overwogen te hebben (aanschaf ander moederbord, uitdeuken kast) heb ik besloten om het maar goed aan te pakken en heb ik de dremel in de cooler gezet. Nu past het netjes, en je ziet er verder niets van, omdat het 'gaas' pas wat later begint.
Allemaal wellicht een beetje overkill, maarja dat mag toch als tweaker?