Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9GR3wBicfRC3AFnHQFEh2tBJ/full.jpg

Omdat we ook een De EL-kroeg - Deel 3 hebben, welke best populair is. En er ook vraag naar is vanuit de community, leek het ons goed om ook een CM kroeg te hebben.

Mocht je vragen hebben, een speciaal product zoeken, of een tip nodig hoe je het beste iets kunt aan pakken? Of heb je gewoon iets moois gezien wat je echt wil delen met de rest.... Post het gerust hier.

Mocht je wat leuks hebben gebouwd, maar is het geen eigen topic waardig? Dan kun je het natuurlijk posten in Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Oeh, gezellig zo'n kroeg :D
Maar moeten we dan niet een bierhaalslaaf hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18

Detmer

Professioneel prutser

TERW_DAN schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:27:
Kunnen we R2D2 daar niet voor gebruiken :D

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-10 15:04
Leuk dat het hier nu ook is!
Om gelijk maar even af te trappen, waar halen jullie je plexi weg?
Ben opzoek naar een zo goedkoop mogelijke plexi plaat van 24x24 cm.
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 07:19

Lamanl

So little done, so much to do

ProAce schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:46:
Leuk dat het hier nu ook is!
Om gelijk maar even af te trappen, waar halen jullie je plexi weg?
Ben opzoek naar een zo goedkoop mogelijke plexi plaat van 24x24 cm.
Alvast bedankt ;)
Ik haal mijn plexi glas/lexaan bij http://www.agulon.nl/ maar ze zijn niet zo van het bezorgen (duur)
denk alleen dat Friesland een beetje ver weg is om het op te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Super gezellig man! :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 16:57
kijk dat is een leuke ontwikelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Proost! :)

ProAce: bouwplastics.nl of kunststofshop.nl

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 14:45
burp.....

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 12:29
Mijn plexiglas heb ik gehaald in een klein gereedschapzaakje in elst (gld)
7 euro voor 50x50x3
Nog gratis op maat gezaagd ook nog!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
  • Laatst online: 27-04-2022
Oh cool, *maakt hier gebruik van*
Ik wil voor mijn build een MoBo shield gaan maken zoals op de http://tweakers.net/price...imus-vi-formula-(c2).html.
Maar uit wat voor material (moet tegen hitte kunnen en er goed uitzien) is hier voor het meest geschrikt?
Het moet op een http://tweakers.net/price...0/msi-z87i-gaming-ac.html komen. (Ik will graag een strakke build hebben, zoals bij deze build http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1574870

[ Voor 12% gewijzigd door Essoplerck op 15-02-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyrip
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 13:51
ik zou persoonlijk voor alu plaat materiaal met 7-10mm lange standoffs gebruiken, dan zit de plaat boven de condensators en andere componenten dus hoef je minder gaten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Essoplerck schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:24:
Oh cool, *maakt hier gebruik van*
Ik wil voor mijn build een MoBo shield gaan maken zoals op de http://tweakers.net/price...imus-vi-formula-(c2).html.
Maar uit wat voor material (moet tegen hitte kunnen en er goed uitzien) is hier voor het meest geschrikt?
Het moet op een http://tweakers.net/price...0/msi-z87i-gaming-ac.html komen. (Ik will graag een strakke build hebben, zoals bij deze build http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1574870
Ik zou dat gewoon van plexiglas maken. Makkelijk te bewerken, kan goed tegen de hitte die van het mobo af komt. Heb het zelf een keer van hout gemaakt wat op zich ook wel kan maar zou het niet van geleidend metaal doen, lijkt me niet zo slim.

Verder een leuk initiatief zo'n kroegje

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essoplerck
  • Laatst online: 27-04-2022
^ik had je case mod gezien, zag er nice uit!, maar ik zou dus instaat kunnen zijn om een laagje kunststof en daarom een laag aluminum vast te lijmen en dat dan als MoBo shield te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Thanx voor alle suggesties!

Zo te zien is het online niet goedkoper te krijgen dan 15 euro incl verzenden (5 euro plexi, 10 euro verzenden:+)
Weet iemand misschien nog een bedrijf die dat hier in de buurt kan leveren? (friesland)
Heel erg bedankt in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

TERW_DAN schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:27:
Wablief.....?

Er zijn twee dingen waar een vent niet mag komen... in het broekje van mijn vriendin, en met zijn klauwen aan mijn bier. En dat laatste is iets tussen mij en de barman. ;)
[YouTube: http://youtu.be/ypBbVuVDhZI]

Verder is die kroeg wel een geinig idéé. Al hoop ik dat de kastelein dan wel genoeg frisdrank in huis heeft gehaald. 7(8)7

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:43
Die foto is wel erg mooi zo _/-\o_

Gewoon uit onwetendheid: op een gitaarforum waar ik veel kom is er ook een soort kroeggedeelte, maar die is dan ook echt bedoeld voor mensen die onder invloed zijn of aan het drinken zijn. Natuurlijk niet exclusief voor hen, maar ze zetten wel de toon. 't Is daar altijd vrolijk en er zijn regelmatig rare dingen van eBay gekocht die men nuchter niet zou hebben aangekocht :+ Mijn vraag is een beetje of dat hier ook kan/mag, of dat dit meer voor 'gewoon' slap gelul en snelle vragen is bedoeld.

Edit: Nu ik er over nadenk. Op een forum waar ik vroeger weleens kwam had je ook kroegtopics in verschillende delen van het forum. Daar was het voornamelijk slow chat en was er inderdaad zo'n "bierslaaf" die er op een leuke manier "voor zorgde" dat er altijd bier en fris en dergelijke was.

[ Voor 21% gewijzigd door Ample Energy op 15-02-2014 22:17 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Hier hebben we toch de Huiskamer al? Alleen kom ik daar al een hele tijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Even lekker bijkomen, Mag ik nog een tripel?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OZFL2j2myJHztSyo4o7HeuRJ/medium.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Siempie schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:13:
Gewoon uit onwetendheid: op een gitaarforum waar ik veel kom is er ook een soort kroeggedeelte, maar die is dan ook echt bedoeld voor mensen die onder invloed zijn of aan het drinken zijn. Natuurlijk niet exclusief voor hen, maar ze zetten wel de toon. 't Is daar altijd vrolijk en er zijn regelmatig rare dingen van eBay gekocht die men nuchter niet zou hebben aangekocht
Ah, dat verklaart al die rare spullen in mijn huis, voortaan toch maar een alcoholslot op mijn computer zetten :+

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djwesz11 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:29:
7 euro voor 50x50x3
Welke zaak was dat?
We hebben nog wat nodig voor de T1 mod van Cleooelc, maar bij voorkeur niet te duur. En Elst is voor ons om de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Oeps....dan zal ik mijn hamers maar veilig opbergen. Want voor mij is dat ook praktisch om de hoek. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Siempie schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:13:
Die foto is wel erg mooi zo _/-\o_

Gewoon uit onwetendheid: op een gitaarforum waar ik veel kom is er ook een soort kroeggedeelte, maar die is dan ook echt bedoeld voor mensen die onder invloed zijn of aan het drinken zijn. Natuurlijk niet exclusief voor hen, maar ze zetten wel de toon. 't Is daar altijd vrolijk en er zijn regelmatig rare dingen van eBay gekocht die men nuchter niet zou hebben aangekocht :+ Mijn vraag is een beetje of dat hier ook kan/mag, of dat dit meer voor 'gewoon' slap gelul en snelle vragen is bedoeld.

Edit: Nu ik er over nadenk. Op een forum waar ik vroeger weleens kwam had je ook kroegtopics in verschillende delen van het forum. Daar was het voornamelijk slow chat en was er inderdaad zo'n "bierslaaf" die er op een leuke manier "voor zorgde" dat er altijd bier en fris en dergelijke was.
Daar hebben we inderdaad de huiskamer voor. Met ook een dronken topic. Alleen is het altijd de vraag of je dronken dat topic nog kunt vinden :p
Dit topic heet gewoon de kroeg omdat je er op een wat luchtiger manier kunt posten, het snel over een ander onderwerp kan gaan, je elkaar er tegen komt en omdat het gezellig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 16:57
ik heb een sharkoon rebel 9 met een grote side fan. ik wil die weg halen en gewoon plexie glas op zetten kan dat? is dat aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
noiz13 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:10:
ik heb een sharkoon rebel 9 met een grote side fan. ik wil die weg halen en gewoon plexie glas op zetten kan dat? is dat aan te raden?
Zolang je uiteindelijk maar genoeg airflow overhoudt. Als je bijvoorbeeld aan de voorkant en achterkant allebei een ventilator hebt zitten en je pc wordt niet heet kan het makkelijk. Misschien is er op één van die plekken of bovenin nog wel een kleinere ventilator bij te plaatsen om het verschil in luchtstroming te compenseren.
Ik zou even je temperaturen nalopen en het daarvan af laten hangen, maar in principe kan het altijd wel.
_ferry_ schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:19:
[...]
Daar hebben we inderdaad de huiskamer voor. Met ook een dronken topic. Alleen is het altijd de vraag of je dronken dat topic nog kunt vinden :p
Dit topic heet gewoon de kroeg omdat je er op een wat luchtiger manier kunt posten, het snel over een ander onderwerp kan gaan, je elkaar er tegen komt en omdat het gezellig is :P
Oké, dus het was een goede beslissing dat ik gisteravond naar bed ging en niet mijn pc opstartte :+
Ik moet toch maar eens kijken bij de huiskamer. Heb me om de een of andere reden nooit aangemeld.
Niekleair schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:04:
[...]
Ah, dat verklaart al die rare spullen in mijn huis, voortaan toch maar een alcoholslot op mijn computer zetten :+
Voor sommige mensen zou dat niet zo'n gek idee zijn :P Al komt het met pc's wel minder vaak voor, hoop ik, maar misschien kunnen we iemand een Portal turret of zo aanpraten.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
* Carpento zwaait :)

Een casemodkroeg, gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:42
offtopic: Das toevallig, de foto uit de topicstarter is een kroeg in het dorp waar ik gewoond heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

djwesz11 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:29:
7 euro voor 50x50x3
Dat is zeker niet te duur.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 07:39

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Ik heb een oude mac pro G5 case, en wil deze modden, echter deze heeft al goed geleefd en er zijn enkele gebruikssporen zoals krassen en kleine putjes (langs binnen, waar vijzen zaten). Ik wil deze echter opknappen en daaromtrend heb ik enkele vraagjes:

- wat voor materiaal gebruik ik om de putjes terug te vullen? gewoon vulpasta zoals bij gaatjes in de muur, zal dit wel blijven bij een metalen plaat?

- Hoe begin ik aan het opnieuw spuiten van de case, overal lees ik over schuren van het oppervlak, maar gaat dit geen hele hoop krassen opleveren op de aluminium plaat?

- Hoe verbind ik Metaal met Metaal zonder vijzen te gebruiken? m.a.w. valt metaal te lijmen en zoja welke lijm gebruik ik daarvoor?

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik haal plexiglas meestal bij WSV Kunststoffen in Utrecht. Verkoopt aan particulieren, hebben een grote wand met demostukjes die je gratis mee mag nemen (natuurlijk niet alles tegelijk, maar ze doen niet moeilijk) en materiaal kunnen ze op maat leveren als je wilt.
Kosten vallen ook erg mee: weet niet meer wat ik destijds betaalde voor 10 platen 700mmx400mmx4mm, maar het viel me vergeleken met andere online shops ontzettend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Totdat je boven de 6mm dikte uikomt. Vanaf 8mm lijkt de prijs ineens bijna te verdubbelen. (en dan overdrijf ik ietwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Weet iemand in de kroeg een Europese (liefst NL) reseller van rosewill:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16811147164

Een andere suggestie van een hele simpele servercase mag ook. Ik wil over de gehele breedte eigenlijk 5,25 bay hebben. Dit om trayless hotswap bays in te doen die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

jan.d.deken schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:04:
- wat voor materiaal gebruik ik om de putjes terug te vullen? gewoon vulpasta zoals bij gaatjes in de muur, zal dit wel blijven bij een metalen plaat?

- Hoe begin ik aan het opnieuw spuiten van de case, overal lees ik over schuren van het oppervlak, maar gaat dit geen hele hoop krassen opleveren op de aluminium plaat?
Als je een fun

- Hoe verbind ik Metaal met Metaal zonder vijzen te gebruiken? m.a.w. valt metaal te lijmen en zoja welke lijm gebruik ik daarvoor?
- Polyester Plamuur of kneedbaar metaal zijn hier beide handig voor.

- Schuurpapier met een fijne korrel gebruiken (P800 - P1000) dan primer aanbrengen, laten drogen, weer schuren, eventueel nogmaals primer zodat het mooi egaal gedekt is, dan weer schuren, ontvetten en spuiten in meerdere dunne lagen. Tussen elke laag nog een keer mooi glad schuren en ontvetten.

- Zoals gezegd in DM; Epoxy.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

thnx makker! ^^

Ik wil in mijn mod tevens ook een aantal ledjes installeren, maar aangezien deze aan de voorzijde komen te zitten zou ik deze willen kunnen dimmen. drie vraagjes daarover:

- kan ik eender welk soort ledje dimmen of zijn ledjes die je kan dimmen een aparte soort?
(heb in totaal tussen de 10 en 20 ledjes aan de voorzijde die max een diameter van 0,8 mogen hebben)

- zou het mogelijk zijn een knop van een fancontroller te gebruiken als dimmer? Niet dat dit zo belangrijk zou zijn maar het zou een leuke bijkomstigheid zijn.

- wat is de juiste benaming van het onderdeel waarop je de verschillende lampjes aansluit? Was het onlangs tegengekomen op het net maar vind het niet meer terug. was een klein bordje met iets van een 10 à 20 aansluitingen voor de kabels van ledjes zodat je geen aansluitingen tekort komt. en slechts 1 kabel naar het mobo en/of de voeding moet trekken.

alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 97% gewijzigd door jan.d.deken op 18-02-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Oooooh een kroeg, dat betekent dus ook snel je irritatie kwijt onder het genot van een glaasje siroop?

Zo niet nu even te laat.
Ik HAAT rommelige kabels in me kast. En dacht ik mooi van die kabelkammetjes van Lustro0 te gebruiken doet het nog niet wat ik wil. Maar dat is voornamelijk mijn onkunde.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Misschien dat dit een oplossing voor je is?
http://www.e22.biz/CC001E2.aspx#.UwPHdfl5N8E
(Ook reseller van Lutr0o kabels)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach

The_12oach

Die kammetjes heb ik. Maar mijn sleeves zijn te dun dus ze blijven net niet lekker zitten.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
jan.d.deken schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:17:
thnx makker! ^^

Ik wil in mijn mod tevens ook een aantal ledjes installeren, maar aangezien deze aan de voorzijde komen te zitten zou ik deze willen kunnen dimmen. drie vraagjes daarover:

- kan ik eender welk soort ledje dimmen of zijn ledjes die je kan dimmen een aparte soort?
(heb in totaal tussen de 10 en 20 ledjes aan de voorzijde die max een diameter van 0,8 mogen hebben)

- zou het mogelijk zijn een knop van een fancontroller te gebruiken als dimmer? Niet dat dit zo belangrijk zou zijn maar het zou een leuke bijkomstigheid zijn.

- wat is de juiste benaming van het onderdeel waarop je de verschillende lampjes aansluit? Was het onlangs tegengekomen op het net maar vind het niet meer terug. was een klein bordje met iets van een 10 à 20 aansluitingen voor de kabels van ledjes zodat je geen aansluitingen tekort komt. en slechts 1 kabel naar het mobo en/of de voeding moet trekken.

alvast bedankt voor de hulp!
Verwijs ik je even door naar een zusterforum:
http://forum.highflow.nl/...trips-wwwicked-way-14738/
Goeie handleiding om je eigen zieke ledstrips te maken.
Beantwoord bijna al je vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 14:21
Ha leuk, Hertogje graag.

Also ik heb hier nog een defecte ps3 fat staan, weet iemand daar nog wat leuks mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Om even terug te komen op het plexi glas, vandaag even gekeken bij de gamma, en daar kon je voor 11 euro een plaat van 1 meter bij 50 cm van ik meende 2 a 4 mm dikte krijgen.
Die in de loop van de tijd maar is halen, daar kunnen makkelijk 2 windows uit gehaald worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

djneo-nl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:19:
Ha leuk, Hertogje graag.

Also ik heb hier nog een defecte ps3 fat staan, weet iemand daar nog wat leuks mee ?
Daar past vast wel een thin miniITXje in, USBpoortjes aan de voorkant doorlussen naar het moederbord, een slotin optical inbouwen waar de drive nu zit en je komt denk ik een heel eind met het zo origineel mogelijk houden van de behuizing met een leuke PC erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 14:34
nu ik hier toch ff langs scroll heb ik ook een vraagje!

Deze luid:

ik heb uv groene verf van ac ryan, is het mogelijk om hiermee lijnen op de pcb van mijn videokaart/moederboard te zetten of komt deze dan te overleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Ah, mag ik een LaChouffe?

Weet iemand waar je goede backplates kunt krijgen?
Ik zoek 2 custom plexi backplates voor mijn HD7950's. Graag wil ik wat plexi inlays daarin.

Ik heb al contact gehad met E22, MWM, MDPC, TripT, Coldzero maar ze nemen geen orders aan, willen het niet doen of reageren gewoon niet.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
bodamn schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:54:
nu ik hier toch ff langs scroll heb ik ook een vraagje!

Deze luid:

ik heb uv groene verf van ac ryan, is het mogelijk om hiermee lijnen op de pcb van mijn videokaart/moederboard te zetten of komt deze dan te overleiden?
Ik denk niet dat het een probleem vormt, maar ik zou als ik jou was eens kijken naar plastidip. Dat is er volgens mij in allerlei kleuren en je kunt het er zo weer af trekken als je het zat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
@hierboven
Project Disclosure
Misschien kan skyrip iets voor je maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Thanks, ik zal em es DMen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Goed idee een 'kroeg' stelt een stuk makkelijker vragen waar je normaal geen topic voor opent _/-\o_ _/-\o_ zal alleen maar geen alcohol gaan drinken voordat ik ga modden anders is het :w :w :w vingertjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Wat zouden jullie aanraden om een plexi plaat in/op hout te bevestigen?
En hoe kan ik het beste een gat maken in de metalen zijkant van mijn kast?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ligt er een beetje aan hoe het eruit moet zien, maar ik zou gewoon gaatjes boren in het plexi en dan op het hout schroeven. Eventueel de ruimte ervoor uitvrezen zodat je het kan laten verzinken, maar als je het niet ziet is dat natuurlijk niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
De bedoeling is wel zo strak mogelijk, de window in hout is voor mijn server case 2.0 build (signature) welke helemaal van hout is. Dan lijkt me dat frezen idd het mooist :)

En hoe zit dat met een ijzeren plaat qua zagen en monteren? Die zijn zoveel dunner :+

Verwijderd

Dat metaal kun je gwn met een decoupeerzaag met ijzerzaagje erop doen.
Laagje schilderstape eroverheen met de vorm van het gat erop en dan uitzagen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En juist omdat metaal zo dun is hoef je het eigenlijk niet te verzinken. Gewoon de randjes netjes afschuren.

Of eventueel een raamrubber gaan gebruiken, niet mooi, maar wel heel erg retro.

• ProAce
Top, Thamx mannen :D

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Goedemorgen mannen,

In maart wil ik voor mijn Corsair 600T de voeding gaan sleeven, maar ik wil het gelijk helemaal goed doen.
Om het zo netjes mogelijk te maken wil ik mijn mobo tray bedekken met plexi, zodat die lelijke kabelgaten bedekt zijn. Is er iemand met ervaring hiermee? Hoe dik moet mijn plexi plaat zijn om het netjes te krijgen? Het liefst laat ik de plaat iets achter mijn mobo vallen, zodat de scheiding niet opvalt.
Kan het mobo dan gewoon op zijn standoffs blijven staan en dat ik die plaat er onder schuif?

Ik wil hiervoor een mat zwarte plexi plaat voor gebruiken. Heeft iemand een adresje waar ze deze hebben en waar de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje goed is?

Alvast bedankt :D

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 11:49
Thaerel schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:28:
Goedemorgen mannen,

In maart wil ik voor mijn Corsair 600T de voeding gaan sleeven, maar ik wil het gelijk helemaal goed doen.
Om het zo netjes mogelijk te maken wil ik mijn mobo tray bedekken met plexi, zodat die lelijke kabelgaten bedekt zijn. Is er iemand met ervaring hiermee? Hoe dik moet mijn plexi plaat zijn om het netjes te krijgen? Het liefst laat ik de plaat iets achter mijn mobo vallen, zodat de scheiding niet opvalt.
Kan het mobo dan gewoon op zijn standoffs blijven staan en dat ik die plaat er onder schuif?

Ik wil hiervoor een mat zwarte plexi plaat voor gebruiken. Heeft iemand een adresje waar ze deze hebben en waar de prijs/kwaliteitsverhouding een beetje goed is?

ik kan alleen de vraag voor je plexiplaten beantwoorden

Deze kun je volgens mij heel goedkoop bij http://www.bouwplastics.nl/ halen

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

ProAce schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:16:
[...]

Prachtige thread, danku! was oorspronkelijk niet van plan om eigen led strips te maken maar dit ziet er super leuk uit dus laat ons maar eens proberen! Al bij al kosten de onderdelen toch zogoed als niets, ik moet me enkel een goede soldeerbout aanschaffen.

Zit daar belangrijk verschil op? op zo'n soldeerbout, of is die markt zo een pot nat?

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Goedemorgen mannen,

Hey, ik heb dat zelf ook een keer gedaan zoals te zien op de onderstaande foto's. Wat je het beste kunt doen is het plexiglas door laten lopen tot de eerste rij stand-offs zodat het plexi mooi onder het moederbord valt. Wat ik je verder aanraad is om 3mm dik plexiglas te gebruiken. Dit is makkelijk te bewerken en komt niet in aanraking met je moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/Project%20Shirokuro/15_zps0b142d8c.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/Project%20Shirokuro/1_zps1783e2da.jpg~original

Succes ermee!

Ianovski Designs

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Ianovski schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:02:
[...]
Hey, ik heb dat zelf ook een keer gedaan zoals te zien op de onderstaande foto's. Wat je het beste kunt doen is het plexiglas door laten lopen tot de eerste rij stand-offs zodat het plexi mooi onder het moederbord valt. Wat ik je verder aanraad is om 3mm dik plexiglas te gebruiken. Dit is makkelijk te bewerken en komt niet in aanraking met je moederbord.

[afbeelding]

[afbeelding]

Succes ermee!
Precies zo! Ziet er mooi uit man, thanks voor het mooie voorbeeld _/-\o_

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

TERW_DAN schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:45:
Ligt er een beetje aan hoe het eruit moet zien, maar ik zou gewoon gaatjes boren in het plexi en dan op het hout schroeven. Eventueel de ruimte ervoor uitvrezen zodat je het kan laten verzinken, maar als je het niet ziet is dat natuurlijk niet echt nodig.
Ik was zelf van plan om douchedeur scharnieren te gebruiken in mjin plexi panelen. Ik wil graag wat dikkere panelen van ongeveer 10mm dik. Dan zien een paar verchroomde scharnieren er wel flex uit. Dan is er daarbij ook nog keuze uit een aantal scharnieren waaarbij je niet in het paneel hoeft te boren. Het gedeelte wat normaal aan de muur komt kan dan mooi in de achterwand van de case worden geschoefd.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

ProAce schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:16:
[...]

Waarom zou je je eigen LED-strips maken als je ze al kant en klaar voor een schijtbedrag van eBay kunt kopen in RGB?
Toegegeven: dat printje heeft een klein beetje meer LEDs per centimeter (1 per 1,25cm) dan een rol Chinees (1 per 1,6cm), maar dan nog...

Ik ben niet vies van wat handwerk, maar dit is vrij redundant...

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mat zwart plexi is lastig te krijgen, je kunt beter een stuk normaal 3mm plexi kopen en dat beplakken met mat zwarte vinyl, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit.
jan.d.deken schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:11:
[...]
Zit daar belangrijk verschil op? op zo'n soldeerbout, of is die markt zo een pot nat?
Het is handig als er iets van temperatuur regeling op zit, maar opzich maakt het allemaal weinig uit.
Zelf heb ik deze en daarmee heb ik tot nu toe alles prima kunnen solderen.
Kaj. schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:16:
[...]

Waarom zou je je eigen LED-strips maken als je ze al kant en klaar voor een schijtbedrag van eBay kunt kopen in RGB?
Toegegeven: dat printje heeft een klein beetje meer LEDs per centimeter (1 per 1,25cm) dan een rol Chinees (1 per 1,6cm), maar dan nog...

Ik ben niet vies van wat handwerk, maar dit is vrij redundant...
Omdat je ze dan precies zo kan maken zoals je wilt, omdat we Tweakers zijn B), omdat het kan, omdat het leuk is, etc. :)

• ProAce
The_12oach schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:52:
Die kammetjes heb ik. Maar mijn sleeves zijn te dun dus ze blijven net niet lekker zitten.
Is met draad vastnaaien geen optie? Krijg je eenzelfde resultaat

@hierboven
Dat is precies waarom je het zelf zou maken!

• skyrip
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 13:51
Goedemorgen mannen,

plexiglas-shop.com dat heeft echt het grootste aanbod wat ik ken, prijs is ongeveer gelijk met andere shops. qualiteit en leversnelheid zijn ook prima in orde
http://www.plexiglas-shop...h01-sc-j6sb5ovip5d~p.html

• The_12oach

The_12oach

ProAce schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Is met draad vastnaaien geen optie? Krijg je eenzelfde resultaat
Oh dat is wel een heel erg tof idee! Ga me ma is eventjes lief aankijken of die er niet wat moois van kan maken. Aangezien die echt goed is met naald en draad 8)7

• ProAce
The_12oach schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Oh dat is wel een heel erg tof idee! Ga me ma is eventjes lief aankijken of die er niet wat moois van kan maken. Aangezien die echt goed is met naald en draad 8)7
Kan t ook zelf doen :P
Dit leverde bij mij in ieder geval een mooi strak resultaat :)

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Heee dit is een interessant topicje. Ik heb nog een build in de (ijs)kast staan... Staat al 'n jaar? stil... Maar anyway. Ik heb m'n oude voeding gesleeved, al tijden terug, dacht dat ie kapot was, bleek een draadje verkeerd verbonden te hebben, ondertussen nieuwe voeding gekocht.

Maar. Die oude voeding doet het, maar er zit een belachelijk irritante coilwhine in, sinds ie open is geweest. Volgens mij zit ik (sowieso al buiten de garantie vanwege openmaken) maar ook buiten de garantie qua leeftijd (5+).

Iemand ideeën of dat nog op te lossen is, en zoja, hoe? Want m'n nieuwe voeding, heeft van die leuke gezwellen op z'n kabels... Batterijtjes? Ben een beetje bang om die te sleeven - plus ik vind het zonde van alle sleeve die al op de oude kabels zit.

Het zijn overigens andere merken voedingen (oude CM & nieuwe OCZ) dus ben (mede vanwege die batterijtjes) een beetje twijfelachtig om de kabels onderling om te ruilen.

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Mag je het materiaal van een dustfilter gewoon in een sopje steken of moeten deze droog worden proper gemaakt?
(bv: http://www.moddiy.com/pro...ffi-122_3__57421_zoom.jpg)

Edit:
nog een extra vraagje:
ik was juist wat aan het lezen over luchtkoeling en vroeg me af of er fans bestonden die automatisch hun snelheid aanpassen aan de temperatuur [warmere kast = hoger rpm]. Dat heb ik dus gevonden blijkbaar gaat dit met PWM fans.

Allemaal leuk en wel maar hoger toerental betekend meestal ook meer geluid, kan ik die PWM fans alsnog aan een fancontroller hangen om ze zo te "dwingen" een lager toerental te hanteren? Of is het een OF-scenario waarbij ik moet kiezen tussen manueel of automatische aanpassing?

[ Voor 67% gewijzigd door jan.d.deken op 20-02-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
hoe zouden jullie bij mijn build de hdds plaatsen?
het hdd rek dat ik ervoor gemaakt heb is niet recht/ klopt niet en vraag me af of er ook mooiere/betere manieren voor zijn.

Build: [CiP] Server Case 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een hele simpele (maar toch stevige):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dVwvadHIUyMqAgZXiKGBsIQf/full.jpg

Foam onderin zodat de HDDs wat minder resoneren en je kunt ze evt nog vastschroeven zodat ze er niet uitvallen als je de kast ondersteboven houdt.

En als je dit voor veel HDDs doet kun je het ook met 1 stroomkabel oplossen.

Het kan mooier, maar voor mijn Tomb Raider mod werkt dit prima (omdat ik daar niet de mogelijkheid heb om de HDDs vast te schroeven aan 2 kanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Wat is een goed adres om aluminium platen te kopen? Het liefst een locatie waar ik langs kan om ze af te halen, in de omgeving Utrecht - Bussum.

Voorheen ging ik nog wel eens naar Metaalwinkel, maar ik schrok me vandaag echt rot van de prijs, €39,80 voor een stukje alu van 493x320x3mm... 8)7

Om even aan te geven hoe duur dit is, online kan ik hetzelfde plaatje bestellen voor €10,41 (ex verzenden) Het nadeel daar is dat ze al gauw met een week (of meer) levertijd hebben.

Dus ik zoek een combinatie van deze 2 zaken, goedkoper en af te halen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Thanx terw_dan!
Dit is eruit gekomen met wat hulp en denkwerk van mijn pa:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RQ89UdQ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JfCHpNI.jpg

Vindt t mooi geworden zo, hoop alleen dat de warmte goed wegkan.
De fans die erachter zouden komen zijn stuk gegaan en heb geen zin om nieuwe te bestellen als dat niet perse nodig is.
Direct erboven komt een houten plaat met een plexi window boven het moederbord.

Wat zeggen jullie, nieuwe fans halen. Of gewoon geen fan doen.
Bij beiden maak ik een nieuwe achterkant (nieuwe fan wordt een 120mm ipv 2x 92mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het nodig is om er fans achte te plaatsen. Weet niet of je er profijt van hebt. Als je ergens twee voor een prikkie kunt vinden, moet je het doen, maar ik zou er niet speciaal twee nieuwe voor gaan kopen.

Ziet er wel nice uit btw!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micnocom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 17:51
@Melobee,

Aluminium Service Breukelen (zit dus in Breukelen v.a. Bussum half uurtje rijden)
Verkoopt aan bedrijven en particulieren, heeft plaat (onbewerkt, voor-gemoffeld, geanodiseerd, geperforeerd, rijstkorrel, traanplaat, renoliet, RVS look en RVS) en Aluminium profielen.

Adresgegevens
Aluminium Service Breukelen B.V.
Merwedeweg 8-a,
3621 LR Breukelen

Telefoon 0346-261644
Fax 0346-263084
E-mail: info@aluservice.nl
Website : www.aluservice.nl

[ Voor 29% gewijzigd door micnocom op 24-02-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@ProAce,

iets van fans is wel wenselijk denk ik. Zeker als je veel HDDs bij elkaar hebt zitten, die geven toch wel wat warmte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
jan.d.deken schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:34:
nog een extra vraagje:
ik was juist wat aan het lezen over luchtkoeling en vroeg me af of er fans bestonden die automatisch hun snelheid aanpassen aan de temperatuur [warmere kast = hoger rpm]. Dat heb ik dus gevonden blijkbaar gaat dit met PWM fans.

Allemaal leuk en wel maar hoger toerental betekend meestal ook meer geluid, kan ik die PWM fans alsnog aan een fancontroller hangen om ze zo te "dwingen" een lager toerental te hanteren? Of is het een OF-scenario waarbij ik moet kiezen tussen manueel of automatische aanpassing?
Ik weet niet wat je moet doen met je dustfilter, maar je vraag over PWM kan ik wel beantwoorden: het is helaas of een variabel toerental, of ze op een vast toerental laten draaien via bijvoorbeeld een fancontroller.
Je zou ze eventueel ook kunnen opdelen. Dus bijvoorbeeld de stilste fans op een PWM-aansluiting en de luidere fans op een fancontroller. Of natuurlijk alle fans vervangen voor exemplaren met een laag maximumaantal, maar dan zal een fancontroller goedkoper zijn.
TERW_DAN schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:08:
@ProAce,

iets van fans is wel wenselijk denk ik. Zeker als je veel HDDs bij elkaar hebt zitten, die geven toch wel wat warmte af.
Ik zou zelf zelfs wat meer ruimte overlaten bij de HDD's, zodat er ook een goede luchtstroom doorheen kan. Mocht je dan te hoog uitkomen, zou ik gewoon nog een rack daarachter plaatsen en er eventueel een ventilator tussen zetten.

Weet iemand overigens waar ik rekening mee moet houden als ik iets tegen een TFT-scherm wil plaatsen? Kan ik bijvoorbeeld gewoon de bezel van een monitor afhalen en op een oppervlakte van een een paar vierkante centimeter er hout tegenaan duwen? Dit in verband met een monitormod waar ik aan zit te denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ample Energy op 24-02-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xlJBxnR.jpg

Zo staat het er nu bij, geen idee of er extra fans nodig zijn.
Maak hem liever niet opnieuw want ik verkloot al veel hout met deze build en geef er het liefst niet te veel aan uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

voor een kroeg is het hier niet bepaald druk :P

de coffee corner word wel druk bezocht

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De opzet van dat ding is wel gigantisch ruim. Heeft dat nog een bepaalde reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
TERW_DAN schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:50:
De opzet van dat ding is wel gigantisch ruim. Heeft dat nog een bepaalde reden?
Had alles uit getekend in sketchup en die maten aangehouden, bleek wat maten verkeerd gebruikt te hebben en heb de hdds anders bevestigd, waardoor ik ipv 2 hdd rekken er maar 1 nodig heb.
Zo heb ik een ruime kast wat ook wel lekker is met kabelzooi :+
Verder is het mijn eerste casemod/build dus heb ook veel dingen verkeerd gedaan :P

En het lijkt al een stuk voller met alle kabels voor de fans en de hdds erin ;)
Afmetingen zijn: 50x44x20 cm

[ Voor 9% gewijzigd door ProAce op 24-02-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

ProAce schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:56:
Wat zeggen jullie, nieuwe fans halen. Of gewoon geen fan doen.
Bij beiden maak ik een nieuwe achterkant (nieuwe fan wordt een 120mm ipv 2x 92mm)
Ik zou die achter je cpu cooler wegpakken en achter die hdd's plaatsen ;) die cpu cooler blaast toch al uit de kast dus dan is het een beetje onnodig om er nog een fan achter te plaatsen (volgens mij)

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

- sorry dubbele post :F

[ Voor 95% gewijzigd door S3nz op 24-02-2014 23:39 ]

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
@hierboven
Dan bedoel je dat ik wel het gat van die fan laat zitten, maar de fan zelf achter de hdds plaats?
De cpu fan draait constant op het laagst dus die geeft niet veel airflow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik heb een poosje geleden een 'reserve' systeempje in elkaar gezet, voor als vrienden hier komen, dan kunnen we lekker lannen. Hij is niet heel spectaculair, een Pentium G3420, geprikt op één van de goedkoopste H81 bordjes die ik kon vinden. Verder zit er wel een GTX460 aan. Daarmee kan hij in de meeste games redelijk vooruit komen (zeker omdat hij maar een 17" scherm hoeft aan te sturen tot nu toe, met 1280x1024 pixels).

Eerst zat het in een duffe Aerocool behuizing. Maar inmiddels heb ik het systeem overgezet in een NZXT Vulcan. (Die overigens niet zo makkelijk meer verkrijgbaar is).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XCmx1QxjVYo2Lq678vbDfhHx/medium.jpg

Nu had ik ook een toffe cooler overgenomen, namelijk de Aerocool CoolerMaster V8. Deze had ik vrolijk ingebouwd, toen kwam ik er achter dat de 'verdikking' in het zijpaneel net een paar mm te laag begon (of de CPU zat te hoog op het moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ttPx3AohnBGPWn7PcddZzctz/medium.jpg

Na meerdere opties overwogen te hebben (aanschaf ander moederbord, uitdeuken kast) heb ik besloten om het maar goed aan te pakken en heb ik de dremel in de cooler gezet. Nu past het netjes, en je ziet er verder niets van, omdat het 'gaas' pas wat later begint.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ya9FoE2vUfHj9n0nR0vHLqU7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VAGhdITdNxVRTDYJI3Rd4svZ/medium.jpg

Allemaal wellicht een beetje overkill, maarja dat mag toch als tweaker?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Ofcourse is dat toegsestaan :P
Die koeler ook overgenomen, alleen miste daar het bovenplaatje van.
Is kijken waar die los verkrijgbaar is.

Mooie build d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 11:49
ProAce schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:53:
Ofcourse is dat toegsestaan :P
Die koeler ook overgenomen, alleen miste daar het bovenplaatje van.
Is kijken waar die los verkrijgbaar is.

Mooie build d:)b
het schijnt dat je die gewoon kan opvragen bij CM zelf tegen een vergoeding.

Had even gegoogled en las dat Coolermaster voor veel producten ook spare parts hebben, dus wellicht ook hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

ProAce schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:12:
@hierboven
Dan bedoel je dat ik wel het gat van die fan laat zitten, maar de fan zelf achter de hdds plaats?
De cpu fan draait constant op het laagst dus die geeft niet veel airflow :P
Ja, dat lijkt me dan het beste, ookal komt er dan niet veel flow vanaf die cooler.

Want, de hdd's worden (volgens mij) warmer dan een cpu die in idle draait

[ Voor 9% gewijzigd door S3nz op 26-02-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Casejunky schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:47:
[...]

het schijnt dat je die gewoon kan opvragen bij CM zelf tegen een vergoeding.

Had even gegoogled en las dat Coolermaster voor veel producten ook spare parts hebben, dus wellicht ook hiervoor :)
Dat klopt, als je contact opneemt met CM dan kunnen ze de meeste onderdelen wel leveren.

Ik wilde even contactinformatie voor je opzoeken, maar ze zijn de site aan het vernieuwen. Dit is wel één van de meest geniale work-in-progress pages die ik ooit gezien heb.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3XXkv6eFPVzw1IYSFRBLXHnJ/medium.jpg

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
Thanx, ga ik dat is doen.
Wat een mooie pagina zo van cooler master :P
Wat denken jullie wat dat gaat kosten ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Moeilijk te zeggen. afgaande van prijzen uit hun store voor brackets etc. zou ik zeggen €5 - €7,50
Link naar de CM Store maar dat is nattevingerwerk.

Mijn ervaring is dat bellen het makkelijkst werkt.
Bij contact us vindt je een telefoonnummer. CM Europe zit in Nederland, de meeste mensen die ik aan de telefoon heb gekregen kunnen gewoon Nederlands.

[img]error.jpg[/img]

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

voor mijn mod wil ik graag mijn cables sleeven echter ik zie niet in waarom ik de duurdere sleeves van bv mdcp zou kopen terwijl ik het veel goedkopere paracord kan aanschaffen. Echter ik heb nog nooit eerder "gesleeved" dus vandaar een aantal kleine vraagjes

Binnen het paracord heb je 2mm/3mm/4mm, wat sluit nu het mooiste aan bij de standaardkabel (fans/psu/...) Is paracord ietwat rekbaar of niet?
Voor Sata-kabels zal ik waarschijnlijk wel moeten gaan zien bij de "echte" sleeves?

Edit:
nog een extra vraag: waar koop ik het goedkoopst heatshrink? Is dat iets dat ze in de lokale doe-het-zelf-store ook hebben normaal?

[ Voor 12% gewijzigd door jan.d.deken op 27-02-2014 16:32 . Reden: extra vraagje ]

• ProAce
Voor iedereen die zelf ook zieke ledstrips wil maken:
Dit is mijn resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LLkLZyQ.jpg
Alle ledjes en weerstanden zitten vast :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RqsKage.jpg
Molexje eraan

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pmmr4U9.jpg
It works :D

Dit mooie resultaat kunnen bewerkstelligen door mijn nieuwe soldeerstation:
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.eu/images/products/1/vtss5.jpg

onder voorbehoud (ouders, zucht) wil ik ze voor andere mensen ook wel maken, zolang er voor betaalt wordt en ze niet gelijk af moeten zijn

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

ProAce schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:14:
Voor iedereen die zelf ook zieke ledstrops wil maken:
Dit is mijn resultaat
[afbeelding]
Alle ledjes en weerstanden zitten vast :)

[afbeelding]
Molexje eraan

[afbeelding]
It works :D

Dit mooie resultaat kunnen bestelligen door mijn nieuwe soldeerstation:
[afbeelding]

onder voorbehoud (ouders, zucht) wil ik ze voor andere mensen ook wel maken, zolang er voor betaalt wordt en ze niet gelijk af moeten zijn
Mooi ! :D maar het zijn toch echt ledstrips ipv strops :)

Zijn ze ook RGB of alleen wit?

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Niekleair schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:36:

Nu had ik ook een toffe cooler overgenomen, namelijk de Aerocool V8. Deze had ik vrolijk ingebouwd,
[afbeelding]
Je bedoelt natuurlijk een Coolermaster V8. ;) Ik heb hem zelf ook, en ben er behoorlijk tevreden over. Ik heb later wel de ventilator vervangen door een CM Excalibur, toen hij ook mijn AMD FX-8350 moest koelen.

Nu kwam ik pas geleden deze beauties tegen voor op mijn radiator.
Phanteks PH-F140HP PWM Fan
Afbeeldingslocatie: http://phanteks.com/assets/PH-F140HP/PH-F140HP-WT/PH-F140HP-WT-2.png
Ze komen in verschillende kleuren en smaken. Al lijkt het er op dat alleen de high presure versie, en de case fan versie in meerdere kleuren wordt geleverd.

Is er iemand die al ervaringen heeft met deze ventilators? Ze geven er vijf jaar garantie op. En als ik de specs zo eens bekijk, zien ze er niet alleen netjes uit, maar moet het ook een draak van een ventilator zijn.

edit:

P.s. Misschien niet de beste plek. Maar casemodding en ventilators hebben toch wel een gemeenschappelijk raakvlak dacht ik zo. In my case iig wel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Phaerion op 28-02-2014 17:00 ]

Verwijderd

Ziet er nice uit proace, neem aan dat ze in je server case komen?

• ProAce
Jep, dan zie je toch nog wat van de hardware/windows als ie in de kast staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nja, ik weet het niet hoor. Die zelfgemaakte strips kennen slechts één kleur, zijn twee keer zo breed en hoog en naar schatting twee keer zo duur vergeleken met een stripje 5050RGB uit China.
Ik bewonder je geduld en toewijding, maar ik denk dat je jezelf een hoop moeite had kunnen besparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

jan.d.deken schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:52:
voor mijn mod wil ik graag mijn cables sleeven echter ik zie niet in waarom ik de duurdere sleeves van bv mdcp zou kopen terwijl ik het veel goedkopere paracord kan aanschaffen. Echter ik heb nog nooit eerder "gesleeved" dus vandaar een aantal kleine vraagjes

Binnen het paracord heb je 2mm/3mm/4mm, wat sluit nu het mooiste aan bij de standaardkabel (fans/psu/...) Is paracord ietwat rekbaar of niet?
Voor Sata-kabels zal ik waarschijnlijk wel moeten gaan zien bij de "echte" sleeves?

Edit:
nog een extra vraag: waar koop ik het goedkoopst heatshrink? Is dat iets dat ze in de lokale doe-het-zelf-store ook hebben normaal?
Omdat de sleeving van MDPC of Teleios van een heel ander caliber is. Paracord is geweven nylon draad, zacht en erg flexibel en in principe niet gemaakt voor sleeving. Het kan ermee, maar het is er niet voor gemaakt. Het is ook erg gevoelig voor beschadigingen. MDPC of Teleios is een stuk robuuster, meer plastic achtig en is een ook strakker geweven, wat de sleeve minder doorzichtig maakt. Als je er goed de tijd voor neemt kan je met beide mooi resultaat krijgen :)

4mm is het cord dat meestal gebruikt wordt, paracord is niet rekbaar. Heatshrink meteen meebestellen als je sleeves besteld, of los bestellen bij e22 of anders bij de lokale winkel.
Kaj. schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:40:
Nja, ik weet het niet hoor. Die zelfgemaakte strips kennen slechts één kleur, zijn twee keer zo breed en hoog en naar schatting twee keer zo duur vergeleken met een stripje 5050RGB uit China.
Ik bewonder je geduld en toewijding, maar ik denk dat je jezelf een hoop moeite had kunnen besparen. :)
Tja we kunnen ook allemaal een kant en klare pc kopen, want zelfbouw is duurder en duurt langer.. 8)7
Komop man, je zit hier in het mod gedeelte van Tweakers en je gaat zitten zeuren over het zelf maken van onderdelen? Volgens mij zit je dan verkeerd hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ho, geen woorden in mijn mond leggen alsjeblieft, en je mist totaal mijn punt. :)
Ik zeg alleen dat je beter je energie kunt richten op iets waar je wat van ziet dan op een triviaal iets als een LED-stripje van een euro.

[ Voor 28% gewijzigd door Kaj. op 28-02-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Was niet bedoeld om je woorden in de mond te leggen :)

Tuurlijk is er voor een RGB stripje van Ebay wat te zeggen, dat is zeker makkelijker, sneller en efficiënter, maar uiteindelijk minder leuk. Vergeet niet dat een groot deel van de lol van het modden ook daadwerkelijk in het modden zit, of het dan om een stripje van een paar euro of een aanpassing op een dure gpu gaat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Cool, maar wees dan een man en ontwerp je eigen LED-strip (maak 'm dan gelijk wat smaller: die enorm brede sporen zijn nergens voor nodig), laat de print maken bij een PCB-bakker of pak een bak etsvloeistof en ruw PCB-plaat, koop een berg LEDs en weerstanden en maak het dan ook echt zelf.

Ik moest trouwens ook een beetje grinniken om deze reactie in het HF-forum:
Je kan maximaal 2 delen maken van 1 basisplaat (alleen de buitenzijden hebben een stroomaansluiting).
Dat is natuurlijk uiterste stierenpoep: kras een beetje van het soldeermasker af en je haalt 8 printjes uit één zo'n PCB.
Pagina: 1 2 Laatste