Edit: eigenlijk kwam ik nog om te posten dat Zweden een belangrijke aanvallende speler mistte vandaag (zo niet dé), nl.
Niklas Bäckström (maar toen volgde het onderstaande bob gebeuren

). Dat viel me vandaag wel op dat ik hem niet zag maar had de reden niet gehoord; blijkt een doping overtreding te zijn vanwege een verkoudheids middeltje dat ie al zeven jaar gebruikt en voor de betreffende stof wordt je in de NHL sowieso niet geschorst. Uit voorzorg dus iig niet mogen spelen en vlak voor de wedstrijd pas te horen gekregen

.
Senor Sjon schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:51:
Moet wel zeggen dat 30-40 bobsleetjes achter elkaar wel saai is. De baan schijnt ook vrij makkelijk te zijn. Ik heb ook alleen een Canadese bob zien crashen door een freak hobbel. Zelfs Van Calker durfde naar beneden.
Maar alle sleeën lijken praktisch hetzelfde, de regels zullen wel extreem dichtgetimmerd zijn.
Er zijn toch wel een paar duidelijk verschillende bob vormen (of eigenlijk twee): scherp vs rond (sigaar): zie bijv. die van de USA (gemaakt door BMW) en Duitsland vs een meer ronde bob als die van NL of Rusland (en de meeste landen wel). Aan het formaat zal idd vast wel het één en ander beperkt worden ja. Armere landen kopen ook vaak de oude bobs over dus dat verklaart ook al het één en ander
Hier verder een mooi overzicht (Japan en Zwitserland ook
scherp)
http://uk.eurosport.yahoo...l-cruise-lines-slideshow/
Nu de autofabrikanten er ook aan mee beginnen te doen dus er zal vast nog iets meer verschil in komen (USA - BMW, Italie - Ferrari, GB - McLaren, Japan - ?
YouTube: 「フェラーリ」でソチ五輪に挑むイタリアのボブスレーチーム)
Dit japans project is toch vrij afwijkend zie ik "
Shitamachi Bobsleigh" (en niet de bob die het team gebruikt).
Nu was die van de USA al vóór BMW erbij kwam al zo'n scherp model maar toch is deze duidelijk anders dan die van 2010, die blijkbaar een rond type was
Ik had nog deze in m'n hoofd waar ze vlgns mij één van de eersten mee waren en die is zeker van voor die van 2010:

SnowDude schreef op maandag 24 februari 2014 @ 00:57:
[...]
Ik stond op het punt om in La Plagne van de baan af te gaan, maar ook dat is iets van 140 eurp. Ik ben wel in de zomer van de baan in Lillehammer afgeweest, hoewel dat "maar" 100 km/uur gaat is dat als best vet.
[
Voor 34% gewijzigd door
apis29 op 24-02-2014 01:57
]