Ja en Ardennen is Frankrijk..
* Sjah opent de doos v Pandora nog wat.
* Sjah opent de doos v Pandora nog wat.
[ Voor 32% gewijzigd door enchion op 20-02-2014 11:55 ]
How do you save a random generator ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik kijk via de stream op Sporza, maar die is enkel in België te zien en heeft geen commentaar.enchion schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 18:20:
Geeneen kanaal zend de (v)finale ijshockey uit.(NLD1,Belgie,BBC,ZDF)
(so much for emancipation i guess)
[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 20-02-2014 20:52 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Was een hele leuke spannende wedstrijd idd, leuk dat de Canadezen gewonnen hebben.Fuelke schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:31:
[...]
Ik kijk via de stream op Sporza, maar die is enkel in België te zien en heeft geen commentaar.
Zeer leuk einde trouwens, USA stond 2-0 voor, Canada maakte de 2-1 met pakweg 3 minuten te gaan.
USA schoot de puck op de paal ipv in het lege net, waarna Canada met 55 seconden te gaan de 2-2 lukte.
OT
Edit >> PP goal voor Canada, en het goud!
Vrouwen skispringen was dit jaar voor het eerst Olympisch, dus ik vind het niet gek dat daar extra aandacht voor was.enchion schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:03:
[...]
Was een hele leuke spannende wedstrijd idd, leuk dat de Canadezen gewonnen hebben.
Maar het is nog steeds hypocriet dat het skispringen voor vrouwen (mbt gelijkheid) zo groot werd aangekondigd, maar dan alle kanalen de finale ijshockey voor vrouwen zo ongeveer volledig negeren, waarbij er eigenlijk ook weinig anders op de zelfde tijd te zien was.
(zal wel iets met het "ongelijkheids" dogma te maken hebben dat de tvzenders hebben)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Op NL is hij toch grotendeels uitgezonden? Tot ze besloten een verlenging nodig te hebben en daardoor de rest van de programmering in de knel kwam en ze dus daarheen overschakelden. Of was dat ook al een samenvatting vooraf aan dat praatprogramma in Sotsji?enchion schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:03:
[...]
Was een hele leuke spannende wedstrijd idd, leuk dat de Canadezen gewonnen hebben.
Maar het is nog steeds hypocriet dat het skispringen voor vrouwen (mbt gelijkheid) zo groot werd aangekondigd, maar dan alle kanalen de finale ijshockey voor vrouwen zo ongeveer volledig negeren, waarbij er eigenlijk ook weinig anders op de zelfde tijd te zien was.
(zal wel iets met het "ongelijkheids" dogma te maken hebben dat de tvzenders hebben)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Bron: http://www.nusport.nl/ove...t-positief-in-sotsji.htmlEen Duitse sporter heeft tijdens de Olympische Winterspelen in Sotsji een positieve dopingtest afgelegd.
Dat heeft het Duits Olympisch Comité (DOSB) medegedeeld, zonder bekend te maken wie het betreft en om welk middel het gaat.
Het DOSB werd donderdagavond door het Internationaal Olympisch Comité geïnformeerd over de positieve test.
Vrijdag zal er al een contra-expertise plaatsvinden. Het is niet bekend wanneer die uitslag bekend wordt.
Het is het eerste dopinggeval dat tijdens deze Spelen naar buiten komt.
De Duitse dopingexpert Florian Bauer zegt in gesprek met de ARD dat hij van een betrouwbare bron heeft vernomen dat het zou gaan om een biatleet of biatlete. Ook zou het IOC vrijdag meer dopinggevallen bekendmaken.
De medische commissie van het IOC voerde in de eerste week van de Spelen 1.799 testen uit. Daar zaten geen positieve gevallen bij. In totaal heeft het IOC 2.453 controles in Sotsji gepland.
Virussen? Scan ze hier!
Altijd die Duitsers heh...wildhagen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:05:
Jammer dat ook hier weer valsgespeeld wordt door figuren die het allemaal niet zo nauw nemen met de moraal....
Zoals altijd winnen op de OS is belangrijker dan meedoen.wildhagen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:05:
Nou, het eerste dopinggeval van deze Olympische Spelen is gevonden:
[...]
Bron: http://www.nusport.nl/ove...t-positief-in-sotsji.html
Jammer dat ook hier weer valsgespeeld wordt door figuren die het allemaal niet zo nauw nemen met de moraal....
Virussen? Scan ze hier!
het is sowieso mislukt, want ze is gepaktwildhagen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:42:
Volgens mij zou het toch andersom moeten zijn....?
Maargoed, het gaat dus om Evi Sachenbacher-Stehle die de boel probeerde te bedonderen, bij het onderdeel 12.5 km massastart. Gelukkig mislukt, want verder dan de 4e plek kwam ze niet
[ Voor 7% gewijzigd door Fuelke op 21-02-2014 15:26 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
superB
Ben ik met je eens, maar je kan maar zoveel doen met 41 sporters. Amerika stuurt bijvoorbeeld 241 sporters naar de OS. Dat scheelt nogal. Buiten het feit dat team USA nu waardeloos presteert op meerdere onderdelen maak je zo natuurlijk wel meer kans zo.inXs schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:35:
Geniale reclame...! Toch jammer van ons shorttrack debacle deze dag.... Morgen nog wel de ploegenachtervolging bij het normale schaatsen. Tuurlijk wel top dat we zoveel medailles halen bij het schaatsen, maar ik zou het toch leuk vinden om de volgende spelen op meer onderdelen te scoren zeg maar.
Virussen? Scan ze hier!
In hockey worden ze aardig ingemaakt, de vrouwen hebben het beter gedaan dan de mannen! Lijkt erop dat ze zonder medal naar huis gaan.Tristan schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:36:
[...]
USA nu waardeloos presteert op meerdere onderdelen maak je zo natuurlijk wel meer kans zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 22-02-2014 17:05 ]
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 22-02-2014 18:11 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als er maar geld in gepompt wordt moet dat best kunnen. Sportieve talenten genoeg in Nederland, maar je moet het soms wel een beetje aanmoedigen en faciliteren.Vos schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:57:
Unieke prestatie, zal niet zo snel overtroffen worden denk ik. Al hoop ik dat we in meer sporten mee kunnen gaan doen met de top. Denk aan bobsleeën, snowboarden of shorttrack.
& twee uur(/ weken) lang een naam verkracht horen worden
[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 23-02-2014 22:38 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Loser-sporten ???Sjah schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:40:
Die kerel op Tv zei, dat dit de mooiste medialle is in ijshockey. Nog even afgezien of je kan twisten of de beleving in de NHL niet veel fanatieker is, het Wk dan? Het Wk, krijg ook wel eea aan aandacht. Net zoals niet klip en klaar is dat Athletiek-OS hèt is, de Wk's krijgen tegenwoordig zeer veel exposure.
Ok, bij Tennis en Voetbal is het duidelijk, daar is de OS geen partij. Misschien dat over zeg 20 jaar de beleving vd OS is ingekakt, en enkel nog goed is voor de loser-sporten (ik omschrijf dat als: weinig geld en aandacht van Jan Doorsnee).
The devil is in the details.
Het WK ijshockey wordt elk jaar gehouden en is alleen daarom al minder uniek. Daarnaast doen spelers die nog in de playoffs zitten niet mee en van die er in de tussentijd worden uitgeschakeld komt ook niet iedereen dus niet alle beste spelers doen mee (i.t.t. bij de OS waarvoor de competitie wordt stil gelegd en iedereen er nog niet een lang en slopend seizoen op heeft zitten).Sjah schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:40:
Die kerel op Tv zei, dat dit de mooiste medialle is in ijshockey. Nog even afgezien of je kan twisten of de beleving in de NHL niet veel fanatieker is, het Wk dan? Het Wk, krijg ook wel eea aan aandacht. Net zoals niet klip en klaar is dat Athletiek-OS hèt is, de Wk's krijgen tegenwoordig zeer veel exposure.
Ok, bij Tennis en Voetbal is het duidelijk, daar is de OS geen partij. Misschien dat over zeg 20 jaar de beleving vd OS is ingekakt, en enkel nog goed is voor de loser-sporten (ik omschrijf dat als: weinig geld en aandacht van Jan Doorsnee).
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 23-02-2014 16:41 ]
[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 23-02-2014 16:53 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ze doen ook daadwerkelijk sturen door met touwtjes de voorste glijders te draaien, net als de voorwielen van een auto zegmaar. Het lijkt idd niet heel moeilijk maar als je bijvoorbeeld op een langzaam stuk net ff de rand raakt maakt dit wel relatief veel verschil. Ik denk dat het al met al een stuk lastiger is dan het er uit ziet.iChaos schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:48:
Is er bij dat bobsleeën eigenlijk wel een kunst aan? Die verschillen lijken al niet meer te zijn dan hoogstens 1.5 seconden voor zover ik er een blik op worp. Je kunt je lichaamsgewicht verdelen om een bocht minder breed te nemen en je kunt de eerste aanloop met meer snelheid doen, maar is er daarna nog iets bijzonders wat kan beinvloeden met welke tijd je eindigt? Los van het lichaamsgewicht.
Je hebt ook te maken met dat de ideale lijn erg onzichtbaar is, het is niet alsof je op het gras naast de baan kan orienteren waar je moet uitkomen.iChaos schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:48:
Is er bij dat bobsleeën eigenlijk wel een kunst aan? Die verschillen lijken al niet meer te zijn dan hoogstens 1.5 seconden voor zover ik er een blik op worp. Je kunt je lichaamsgewicht verdelen om een bocht minder breed te nemen en je kunt de eerste aanloop met meer snelheid doen, maar is er daarna nog iets bijzonders wat kan beinvloeden met welke tijd je eindigt? Los van het lichaamsgewicht.
[ Voor 41% gewijzigd door enchion op 23-02-2014 20:02 ]
Ze zijn echt constant aan het bijsturen om de bob zo recht mogenlijk op de juiste lijn te houden. Als je niet stuurt ga je geheid op je zij.iChaos schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:48:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
[ Voor 71% gewijzigd door Salvatron op 23-02-2014 21:24 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 23-02-2014 22:08 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik stond op het punt om in La Plagne van de baan af te gaan, maar ook dat is iets van 140 eurp. Ik ben wel in de zomer van de baan in Lillehammer afgeweest, hoewel dat "maar" 100 km/uur gaat is dat als best vet.apis29 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:29:
Moet nog eens in St.Moritz met de bobsleetaxi de baan af(maar of dat 250 CHF waard is??)
Er zijn toch wel een paar duidelijk verschillende bob vormen (of eigenlijk twee): scherp vs rond (sigaar): zie bijv. die van de USA (gemaakt door BMW) en Duitsland vs een meer ronde bob als die van NL of Rusland (en de meeste landen wel). Aan het formaat zal idd vast wel het één en ander beperkt worden ja. Armere landen kopen ook vaak de oude bobs over dus dat verklaart ook al het één en anderSenor Sjon schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:51:
Moet wel zeggen dat 30-40 bobsleetjes achter elkaar wel saai is. De baan schijnt ook vrij makkelijk te zijn. Ik heb ook alleen een Canadese bob zien crashen door een freak hobbel. Zelfs Van Calker durfde naar beneden.
Maar alle sleeën lijken praktisch hetzelfde, de regels zullen wel extreem dichtgetimmerd zijn.
SnowDude schreef op maandag 24 februari 2014 @ 00:57:
[...]
Ik stond op het punt om in La Plagne van de baan af te gaan, maar ook dat is iets van 140 eurp. Ik ben wel in de zomer van de baan in Lillehammer afgeweest, hoewel dat "maar" 100 km/uur gaat is dat als best vet.
[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 24-02-2014 01:57 ]
Waarvoor zou je downforce/grondeffect nodig hebben in een Bob ?Senor Sjon schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:28:
Je zou toch wat meer techniek richting een soort diffuser gaan verwachten om luchtstromen te geleiden.
Meer downforce = hogere bochtensnelheid = win. Topsnelheid is niet alles, dat zie je wel aan de bobsleetijden en zie je ook aan de RedBull dominantie in F1.enchion schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:11:
[...]
Waarvoor zou je downforce/grondeffect nodig hebben in een Bob ?
Je zou eerder een beetje lift (meer lucht onder de bob) willen om de frictie met het ijs nog iets te verminderen en de topsnelheid iets te verhogen.
Volgens mij wordt dat al gedaan toch? V.w.b. de OKT-matrix, bobslee?SnowDude schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:25:
Ik vraag me af waarom het NOC niet de meer hulp inroept van onze technische universiteiten. Op die manier kunnen de spelen ook het onderwijs bevorderen.
Dat is alleen maar als je grip nodig hebt; in dit geval is het meer te vergelijken met op een oval rijden. Bij een bocht met bank is down force niet zo heel belangrijk. Dan wil je juist minder zodat je harder kan.Senor Sjon schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:09:
[...]
Meer downforce = hogere bochtensnelheid = win. Topsnelheid is niet alles, dat zie je wel aan de bobsleetijden en zie je ook aan de RedBull dominantie in F1.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Volgens mij zijn verwarmde ijzers om de glij weerstand te verlagen.Senor Sjon schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:29:
Waarom controleert men dan op verwarmde ijzers? Die geven meer grip in de bochten, zodat je er harder doorheen kan. Je wilt wel downforce, maar geen drag. Daar zijn grondeffecten uitstekend voor geschikt. Als de bob stabieler is, dan blijf je ook makkelijker van de zijkanten af zodat je minder snelheid verliest.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Zal qua tijdzones voorlopig wel allemaal karig blijvenBundin schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:23:
Ik vond het maar niks toen ik vanochtend geen sport te zien had tijdens het ontbijtJammer dat het weer 4 jaar voorbij is (stiekem vind ik winterspelen leuker dan zomerspelen en das niet vanwege het schaatsen).
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq