[OS] Sotsji 2014

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:18

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/os_zpscda7ce98.jpg

Vanaf vandaag beginnen de olympische winterspelen in Sotsji.
Van 7 februari tot en met 23 februari kunnen we weer genieten van vele uiteenlopende sporten.
Voor Nederland is het schaatsen het belangrijkste en zijn er zeker kansen op eremetaal.

Wedstrijdschema

Livestreams

Nederlandse afvaardiging

NOC*NSF android app

Dit is een algemeen topic om de olympische spelen te bespreken, voor het schaatsen zal ik (als ik er aan toe kom) ook een topic openen. Andere sporten kunnen wmb ook hier worden besproken.
Dit topic is niet bedoeld om de mensenrechten in Rusland te bespreken.

Qua tijd ligt Sotsji 3 uur voor op ons.

[ Voor 8% gewijzigd door Sargan op 08-02-2014 00:16 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:08

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Leuk ik heb er zin in! Jammer dat Cheryl Maas (snowboard Slopestyle) haar kunstje niet kon laten zien gisteren. Toch de angst voor haar kniebanden die haar parten speelde tijdens de kwalificatie. Niet rechtstreeks voor de finale geplaatst dus maar zondag halve finale, laten we het er op houden dat het een extra voorbereiding is op de finale!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Ben benieuwd wat onze schaatsers gaan presteren daar. Verder leveren de Winterspelen altijd wel mooie plaatjes op.

Het is alleen jammer dat de Winterspelen worden overschaduwd door:

- Pro / anti homo-discussie Excuus, had ik niet gelezen in de TS :X
- Corruptie mbt de financiering van de spelen
- Dreiging van aanslagen

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 07-02-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Ik denk dat in mindere mate de 2e en m.n. de 3e elk groot sportevenement dat we mee zullen maken zullen overschaduwen. Het is namelijk de ideale plek voor een aanslag vanuit terroristisch oogpunt, omdat je én veel slachtoffers kunt maken én bizar veel aandacht zult krijgen.

En corruptie kom je ook haast niet onderuit, omdat er zo bizar veel geld in omgaat.

Het enige waar je gelijk over hebt is 't 1e punt, en daarvan vind ik het inderdaad erg jammer dat 't hierdoor overschaduwt wordt. De kritiek die er is op Rusland ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind het zo ongelooflijk hypocriet. Het is echt niet het enige land ter wereld, er zijn een hoop landen waar het veel erger schijnt te zijn, waaronder enkele staten in de VS, in ieder geval wat wetgeving betreft, maar daar hoor je eigenlijk niemand over. Met name daarom vind ik de aandacht vanwege de spelen zo jammer. Goed dat er aandacht voor is, maar misbruik de spelen daar niet voor/ zeg dan ook wat over de andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 07:55
Jammer dat ik vanuit China niet naar livestreams kan kijken. Geoip beveiligde streams... Of is er mogelijkheid om geoip te fake?

Ja het is mogelijk via VPN te kijken maar dat is vaak te traag. :(

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Jammer dat het schaatsen vroeg op de middag is, had stiekem gehoopt vooral vanaf een uur of 17.00. Gelukkig kan ik veel zien dankzij een fijn collegerooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

rik86 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:01:
Goed dat er aandacht voor is, maar misbruik de spelen daar niet voor
Als jij dat dan ook doet:
Dit topic is niet bedoeld om de mensenrechten in Rusland te bespreken.
Affijn, ik hoop dat onze nederlanders goed beslagen ten ijs komen ;) :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
Ik zag vandaag wat fotos over de accomodaties in Sotsji en ik vond het toch wel lachwekkend dat er zoveel nog niet af is.
Hotel lobby die helemaal leeg is behalve een stoel, hotel kamers waar het ook aan dingen ontbreekt (zoals een bed), dingen in hotel kamers die gewoon kapot zijn. Ik las een verhaal over het team van CNN (geloof ik) welke 5 maanden geleden 16 kamers (ofzo) gereserveerd hadden maar waarvan slechts 1 kamer af is.

Nu vraag ik me af hoe het met de accomodaties zit van de atleten. Zijn die wel af? En mits nee dan zal dit zich denk ik toch wel merkbaar maken in hun prestaties of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Deadsy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:36:
Ik las een verhaal over het team van CNN (geloof ik) welke 5 maanden geleden 16 kamers (ofzo) gereserveerd hadden maar waarvan slechts 1 kamer af is.
Elke keer als ik dat verhaal hoor, zijn het meer kamers die CNN gereserveerd had. Het begon bij mijn weten met 9, toen 11, en nu 16?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 12:58

AcoLyte!

*evil grin*

ATS schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:54:
[...]

Elke keer als ik dat verhaal hoor, zijn het meer kamers die CNN gereserveerd had. Het begon bij mijn weten met 9, toen 11, en nu 16?
Het waren er overigens 11 ;)
https://twitter.com/HarryCNN/status/430637857943068672

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
voor de liefhebbers, ze zijn al lekker aan het oefenen: http://www.npo.nl/live/nederland-1/LI_NOS_473297

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is er nog ergens een normale livestream behalve de low quality haperende NOS stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat een hoop lege stoeltjes daar bij de opening. Is dat bewust, of was er gewoon niet meer interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

Ik zag op twitter de suggestie voorbijkomen dat de sporters daar gaan zitten. Maar ik kan nog niet ontdekken of dat nou waar is of niet.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oeps :p
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/s526x296/1513671_560987887330862_1951821481_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Niellie41

[object Object]

Moofnor schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:45:
Ik zag op twitter de suggestie voorbijkomen dat de sporters daar gaan zitten. Maar ik kan nog niet ontdekken of dat nou waar is of niet.
Zo te zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 15:22
ATS schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:54:
[...]

Blijkbaar zijn het er elf, maar hoeveel het er zijn vind ik bijzaak want dit is toch gewoon vrij slordig.

Weet iemand hoe het zit met die fotos van de toileten?
Er zijn fotos van 2 WCs naast elkaar (zonder scheidingswand) en zelfs een foto waar er 4 ofzo naast elkaar staan.
Is er een reden waarom deze zo open zijn en naast elkaar zoals voor urine tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

Echt geen klap aan die openingsceremonie zeg.
Heb nog nooit echt de Olympische Spelen gevolgd, en als ik dan later de beelden van openingsceremonies terugzag, baalde ik altijd vet omdat het zo'n gigantische show was.

Dit stelt echt niks voor. Een paar vuurpijlen op het dak, een meisje aan een touw, een logo wat niet volledig opengaat en dan een oneindige lijst landen die allemaal op komen lopen.

Laaaaame.
Moofnor schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:17:
Ik verwacht/hoop dat er nog een aardige show gaat komen nadat alle atleten binnen zijn. Lijkt me ook wel logisch aangezien de sporters niet op het middenterrein komen te staan.
Mocht het niet zo zijn, dan valt het wel aardig tegen ja...
Lijkt er inderdaad op ja. Te vroeg lopen gillen ikke.. :P

Alhoewel het wel veeel te lang duurt zo. Pfff.

[ Voor 39% gewijzigd door AzzKickah op 07-02-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Ik verwacht/hoop dat er nog een aardige show gaat komen nadat alle atleten binnen zijn. Lijkt me ook wel logisch aangezien de sporters niet op het middenterrein komen te staan.
Mocht het niet zo zijn, dan valt het wel aardig tegen ja...

Zo, indrukwekkende mascottes, hoe soepel die bewegingen gaan van zulke reuzen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Moofnor op 07-02-2014 18:31 ]

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Dido

heforshe

Trololololo aaargh :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Telefoongesprek onder de opening, waar is dat nou voor nodig.... Is toch geen rtl waar we naar zitten te kijken:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Laatst online: 15:51
Hmm, het is wel aardig om de livestream van de opening te zien, maar eerlijk gezegd ben ik wel weer flink teleurgesteld over de kwaliteit. Met name als je meer stroboscopische effecten ziet dan is het beeld enorm "blokkerig". Ik begrijp aan de ene kant dat encoders wat moeite kunnen hebben daarmee, maar is de techniek niet ondertussen zover dat we ook dat soort situaties mooier in beeld kunnen krijgen?

Het kan natuurlijk ook aan de keuzes van de NOS liggen.

Verder was de opening wel gaaf om te zien. Eerlijk gezegd vond ik het vrolijke perspectief van de Rus in de jaren 50/60 wel bijzonder. Beeld wat ik daarbij heb is dat toen de KGB toch ontzettend veel invloed/macht had? Zal wel met mijn westerse perspectief te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
2 dingen.

1 Waarom "Sotsji" ??? alsof "Sochi" zo moeilijk is, het is geen Sri Lankaanse naam met 30 lettergrepen ofzo, waarom weer die oudhollandse onzin vertaling.

2e stoort het niemand anders (ben ik de enige), dat ze elke keer met de Olympische Winterspelen zo`n groot stadion bouwen voor de opening en sluitingsceremonie wat verder door geen enkele sport gebruikt wordt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Zover ik weet wordt dit stadion ook gebruikt voor het WK voetbal van 2018. Dus dan is die in ieder geval op tijd klaar :+

Verder prachtige opening, interessant om de jaren 60/70 vanuit Russisch perspectief te zien. Laten we maar aannemen dat de werkelijkheid ergens in het midden ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

enchion schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:56:
2 dingen.

1 Waarom "Sotsji" ??? alsof "Sochi" zo moeilijk is, het is geen Sri Lankaanse naam met 30 lettergrepen ofzo, waarom weer die oudhollandse onzin vertaling.
Omdat tsj een prima Nederlandse transliteratie is van ч. Ch is Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Moofnor schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:03:
Zover ik weet wordt dit stadion ook gebruikt voor het WK voetbal van 2018. Dus dan is die in ieder geval op tijd klaar :+
Bedoelde voornamelijk tijdens deze spelen, maar als het toekomstig gebruikt wordt is het wel prima.

Wat vuurwerk betreft zag er wel leuk uit maar ik dacht altijd dat de Russen het grootste vuurwerk van deze wereld hadden.
Maar het kan dat ze dat voor de sluitingsceremonie gereserveerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Ik vind dat je namen nooit mag vertalen, alleen als er heel ander schrift wordt toegepast zoals bv Arabisch of Chinees kan je een uitzondering maken.
(Jouw nickname is nl ook niet "RoT")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10

Fiber

Beaches are for storming.

Catorce schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:08:
Jammer dat het schaatsen vroeg op de middag is, had stiekem gehoopt vooral vanaf een uur of 17.00...
Inderdaad, zeer jammer. Zal wel door het tijdsverschil (de verkeerde kant op) komen. Ik zal lang niet alles live kunnen zien helaas. 's Nachts kijken bij Spelen in de VS of zo was ook altijd wel leuk. Of gewoon 's avonds.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
eeh... Cyrillisch is toch ook een heel ander schrift? Ik kan hier in het buitenland trouwens uberhaupt de stream niet bekijken, dus die zal ik later wel terugkijken dan.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

enchion schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:11:

Ik vind dat je namen nooit mag vertalen, alleen als er heel ander schrift wordt toegepast zoals bv Arabisch of Chinees kan je een uitzondering maken.
Dus Сочи is geen ander schrift? En we vertalen in NL (en het buitenland doet niet anders) nagenoeg alle plaatsnamen.

En ik hoop dat de media in NL nu eens een keer klaar is met dat geneuzel over mensenrechten etc. We weten het nu wel, nu maar naar de sporten. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Bastien op 07-02-2014 20:17 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
n1els schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:15:
eeh... Cyrillisch is toch ook een heel ander schrift? Ik kan hier in het buitenland trouwens uberhaupt de stream niet bekijken, dus die zal ik later wel terugkijken dan.
BBC stream icm Unblockus werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

enchion schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:11:
[...]

(Jouw nickname is nl ook niet "RoT")
Het is geen vertalen, het is translitereren. Anders moet je namelijk gewoon сочи schrijven. En je voorbeeld met mijn nickname klopt dus ook niet, want dat blijft gewoon het Latijnse schrift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Lego animatie op BBC LOL. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Zo kan iemand mij wat meer over de techniek vertellen die de lichtshow regelt in de vloer?
Ziet er duur uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
nickvanozzie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:03:
Leuk ik heb er zin in! Jammer dat Cheryl Maas (snowboard Slopestyle) haar kunstje niet kon laten zien gisteren. Toch de angst voor haar kniebanden die haar parten speelde tijdens de kwalificatie. Niet rechtstreeks voor de finale geplaatst dus maar zondag halve finale, laten we het er op houden dat het een extra voorbereiding is op de finale!
Dat taalgebruik was niet best op de NOS na de wedstijd. Ik vind dat je dat niet kan maken, en zeker niet bij zo'n internationaal evenement.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:17:
[...]

Het is geen vertalen, het is translitereren. Anders moet je namelijk gewoon сочи schrijven. En je voorbeeld met mijn nickname klopt dus ook niet, want dat blijft gewoon het Latijnse schrift ;)
Klopt wel want andere uitzondering die gebruikt kan worden is als de persoon/plaats zelf die vertaling gebruikt.
Officiele site = www.sochi2014.com maw dus wel gewoon met "CH" :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

enchion schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:23:
[...]

Klopt wel want andere uitzondering die gebruikt kan worden is als de persoon/plaats zelf die vertaling gebruikt.
Officiele site = www.sochi2014.com maw dus wel gewoon met "CH" :w
Nogmaals, het heeft niets met vertalen te maken. Daarnaast herhaal ik mezelf nog maar even:
RoD schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Maargoed, dit gaat inmiddels nergens meer over. Laten we het over sport hebben in plaats van hoe je сочи schrijft. хорошо? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Laatst online: 11-06 11:25
Megamind schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:17:
[...]

d:)b Thanks! lijkt nu afgelopen te zijn, maar dan kan ik in ieder geval nog wat schaatsen gaan kijken op die manier..

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:28:
[...]

Nogmaals, het heeft niets met vertalen te maken. Daarnaast herhaal ik mezelf nog maar even:

[...]

Maargoed, dit gaat inmiddels nergens meer over. Laten we het over sport hebben in plaats van hoe je сочи schrijft. хорошо? ;)
Is goed, RoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
Lol, hoe moeilijk kan het zijn :P Sotsji is al jaar en dag de spelling van die stad in het Nederlands, en Sotchi in het Engels.

Hetzelfde geldt met Moscow en Moskou, Moskou is ook niet 'verkeerd' gespeld ofzo. En ja, de officiele site is hier ook in het Engels: moscow.ru.

Met een opmerking als "Ik vind dat je namen nooit mag vertalen, alleen als er heel ander schrift wordt toegepast zoals bv Arabisch of Chinees kan je een uitzondering maken." kan ik niet anders concluderen dat je geen enkel idee had dat ze in Rusland een compleet anders schrift hebben (precies net als dat Arabisch en Chinees wat je aanhaalt), en dat je daar vandaag achter bent gekomen en je probeert eruit te lullen.

Trouwens, we zijn heel consequent met onze vertalingen van die letter, Michail Grobatsjov is in het Engels ook gewoon Mikhail Gorbachev, en er zijn nog talloze voorbeelden. Deze Nederlandse spellingswijze is nu niet iets nieuws of zo 8)7 We spreken een 'ch' nou immers anders uit dan Engelsen en Amerikanen, dus wij moeten gewoon iets anders verzinnen om dicht bij de originele klank te kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Laatst online: 15:51
Ah nu snap ik ook beter het verschil in tsjaikovski vs tchaikovsky. Moet toch zeggen dat het dan redelijk consequent wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
@Soewer

Apple ipv Eppel

Lekker consequent LOL.
(Engelsen ook btw met hun "The Hague", stoor ik mij ook mateloos aan, aangezien het gewoon "The Hedge" moet zijn)

Sochi is ook gewoon een soort merknaam, een definitie waar je naar zoekt als je Goegelt naar Olimpic Geems om aan informatie te komen over de spelen.
(Vorige spelen waren ook niet in "Venkoever" toch)

Op 1 of andere manier schijnt het met Lateinse talen dus wel te kunnen om een beetje medewerking van de lezer te vragen.

btw Ja ik was wel degelijk bewust van het bestaan van Cyrillysch schrift, ik hield alleen de mogelijkheid in mn achterhoofd dat de Russen tweeschriftig zouden zijn opgevoed en dat ze dus zelf een standaardkeuze hebben om hun taal in Latijns schrift te schrijven.

Een vorm van eenheid is mbt vindbaarheid op bv internet is dus waar ik over val, met deze onnodige vorm van separatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:54
Megamind schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:17:
[...]

Ik zit in de UK dus ben aangewezen op de BBC, beter dan niks maar het commentaar is echt infantiel. Zou zo graag NOS kijken :(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Ik zit in de UK dus ben aangewezen op de BBC, beter dan niks maar het commentaar is echt infantiel. Zou zo graag NOS kijken :(
Misschien is een gratis VPN / Goedkope vpn iets voor je om NOS te kijken in nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:59
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Wellicht is Hola unblocker een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Zo, lijkt Parrot een medaille te gaan grijpen, wordt hij 5e! Die zag ik niet aankomen na dat lange juryberaad en die mooie run...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jury sporten zijn altijd discutabel, is voor mensen zowiezo erg moeilijk/onmogelijk om perfect objectief te zijn.

Enige wat het dan de moeite waard maakt is de lol van het evenement zelf.

En dit snowboard event was imho toch wel weer erg leuk om naar te kijken, ik vind het een erg leuke toevoeging op de selectie.

Maar ik had hem dus ook niet op 5e plek gezet, jury was wel erg grillig/onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

De reclame van Amnesty International die ik gisteravond zag was wel een aardige WTF...

enfin, schaatsen boeit mij niet zo, te voorspelbaar. Het alpineskiën vind ik dan wel een stuk leuker om naar te kijken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5337cIq.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Pff wat is dat nou weer. Irritante pieptoon door het ijshockey heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Terecht ook, moet je maar schaatsen kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40
Xepos schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:30:
Pff wat is dat nou weer. Irritante pieptoon door het ijshockey heen.
Waar kijk jij ijshockey? Via een crappy stream of goede kwaliteit?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Via nos.nl best slechte kwaliteit. En zeker nu die irritante pieptoon er doorheen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40
Ah, zenden die al uit.. toen straks nog niet toen ik wilde kijken. Vandaar. :+
En die piep is inderdaad verschrikkelijk!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt wel alsof het geluid rond zingt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ijshockey? Dat begint woensdag pas O-)

Dit was overigens ook op tv (als het goed was), op DLD1 (ARD; vergeten te zappen)

Waar blijft die NOS "red button" :-(

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 08-02-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Cheryl Maas opnieuw onderuit bij slopestyle snowboarding. Ze heeft nog 1 run om wat te laten zien.
Jammer dat zo'n grootheid in die sport het nog niet heeft kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nou, moment van de waarheid...

Balen, na 2 seconden bij de eerste rails ligt ze al op haar gezicht.

[ Voor 55% gewijzigd door sewer op 09-02-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Wat een afgang toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Met alle respect, want het is nog steeds knap, maar ik heb gisteren ook de mannen zitten kijken, en dan lijken de vrouwen nu wel een soort amateurs bij. Waar de mannen spektakel lieten zien, is daar bij de dames geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Inderdaad, wat de vrouwen lieten zien was niet te vergelijken met de mannen. Ik vraag me af of ze de slopes misschien minder hoog/stijl hebben gemaakt waardoor ze misschien minder kunnen laten zien, op tv, als ik het goed begrepen heb, hadden ze het erover dat de slopes aangepast kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door _js_ op 09-02-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is inderdaad aanzienlijk minder spectaculair. Waarom hebben ze trouwens zo'n groot lomp pak aan? Is dat voor valbescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

PWM schreef op zondag 09 februari 2014 @ 08:39:
Met alle respect, want het is nog steeds knap, maar ik heb gisteren ook de mannen zitten kijken, en dan lijken de vrouwen nu wel een soort amateurs bij. Waar de mannen spektakel lieten zien, is daar bij de dames geen sprake van.
Ik denk minder fysieke kracht en een kleinere groep beoefenaars.
En als je ziet dat Shaun White (welliswaar afgezegd op dit onderdeel) zijn prive-halfpipe heeft (kosten van een paar ton geloof ik), dan zit daar ook gewoon meer geld.

Wel ontzettend mooi hoe relaxed ze blijven. Veel minder frustratie als ze iets niet lukt (gewoon blijven lachen en blij zijn dat ze in de sneeuw staan, zo lijkt het).
RoD schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:37:
Het is inderdaad aanzienlijk minder spectaculair. Waarom hebben ze trouwens zo'n groot lomp pak aan? Is dat voor valbescherming?
Ze moeten geloof ik een 2-delig pak aan en verder valbescherming (sowieso een back protector).

[ Voor 30% gewijzigd door MrSleeves op 09-02-2014 10:44 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Shaun White is wel een uitzondering, dat is een beetje de Tony Hawk van het snowboarden. Echt het gezicht van die sport met flinke sponsors, computerspellen, etc.

Maar er zit inderdaad best wat geld in die sport, er zijn meerdere mannelijke pro-boarders die over een miljoen per jaar verdienen, er zijn ook een aantal vrouwen die daar ongeveer op zitten (Torah Bright een paar jaar geleden bijvoorbeeld). Maar er is idd een verschil tussen de inkomens tussen mannen en vrouwen, maar de grotere factor lijkt mij dat er weinig fanatieke vrouwelijke beoefenaars zijn. Op wintersportvakanties zie ik eigenlijk ook maar heel weinig vrouwen bij het funpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zo harde val partij, helm dwars door midden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tito129 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:05:
Zo harde val partij, helm dwars door midden..
Die zal wel een lichte hersenschudding hebben. Wat een klap zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Leuk commenaar bij de engelsen, met goede reden om enthousiast te zijn over hun eerste sneeuw medaille.

Was wel goed zichtbaar bij de vrouwen hoe vaak ze te kort uit komen na de jumps, waarschijnlijk idd te weinig basis lichaamskracht en of lichaamsgewicht.
(wordt dan gewoon moeilijk om grote trucs te doen)

[ Voor 50% gewijzigd door enchion op 09-02-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PWM schreef op zondag 09 februari 2014 @ 08:39:
Dat is normaal, gek genoeg. Ik heb naar de Winter X-games zitten kijken (youtube heeft er wat van) en daar ging dat precies hetzelfde. De mannen halen de meest mallotige truuks uit (en landen ze meestal goed), de vrouwen houden 't een beetje bij draaien en grabs.

Overigens geldt voor mannen nog: de skiërs doen nog veel vettere dingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Grappig, amerikaanse schaatster Rookard met boerka-pak. :)

"Graf" alleen niet zo grappig bezig, wel goed.

Wel erg groots van Wust.
En Sablikova ook erg leuk voor het podium.

[ Voor 61% gewijzigd door enchion op 09-02-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Kom op Cheryl. Oh neee!!!

Nederlanders in de sneeuw... :P

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
RoD schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:37:
Ik heb het idee dat bijna alle X-games achtige sporten er zo alternatief mogelijk uit moeten zien. Je ziet het vaker met de outfits.

Goed, eerste weekend achter de rug. Mag ik zeggen dat ik de coverage ruk vindt? Schaatsen gaat wel prima, daar zit half Hilversum, maar de rest van de sporten. Veelal integraal, vaak herhaling. En dat terwijl er tijdens de live beoefening ervan alleen maar geouwehoerd wordt en er alleen maar itempjes zijn. Laat gewoon de andere sporten ook live zien!

Verademing bij ijsdansen was de BBC. Die hielden gewoon 3-4 minuten hun kop dicht. Wow. Bij NL proberen ze het ook voor Stevie Wonder duidelijk te maken wat er gebeurt, terwijl je dat juist al op TV ziet.

Maar goed, BBC, Canvas en NOS laten soms gewoon niks zien terwijl er wel wat speelt. Vroeger had Eurosport ook de spelen, maar dit keer helaas niet. :(

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik vind de NOS stream echt heel slecht. Moet echt heel vaak bufferen of het beeld is heel blokkerig. Blijkbaar kunnen de servers het daar niet aan. Bij de vorige OS ging het veel beter, toen had je tenminste ook nog de keus om de streams via de OS organisatie zelf te bekijken. Nu moet je het verplicht via de NOS bekijken :(

Zou graag de BBC streams bekijken, maarja dan moet ik dat dus weer met een omweg gaan doen ivm buitenlandse IP.

Edit: ik heb even de Hola plugin voor chrome geinstalleerd en kan nu naar BBC kijken, heerlijk wat een verbetering :D

[ Voor 12% gewijzigd door Xof op 10-02-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Senor Sjon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Goed, eerste weekend achter de rug. Mag ik zeggen dat ik de coverage ruk vindt? Schaatsen gaat wel prima, daar zit half Hilversum, maar de rest van de sporten.
Gisterochtend was wel mooi. Dame in Hilversum zit voor een groot aantal schermenwaar sport te zien is:
Achter me ziet u wat er op dit moment allemaal in Sotsji gebeurt

... We gaan nu kijken naar de sport van gisteren
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat dus. Grofweg van 8 tot 20 is er live sport. Maar we krijgen dat lang niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 10:58
de live streams van de nos zijn vandaag helemaal een drama, als je op curling (je moet toch wat) klikt krijg je short track en bij biathlon krijg je beelden van Vancouver 2010!

edit> hopelijk lezen ze mee want op de site kan ik het niet echt melden...

[ Voor 18% gewijzigd door Rrob op 10-02-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Die streams zijn inderdaad dramatisch. Je krijgt amper verbinding en als je dan eindelijk een verbinding hebt dan schiet de kwaliteit achteruit of blijft de stream hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De streams doen het bij mij prima, maar van die titels klopt inderdaad niet veel. Curling zit onder de bovenste Shorttrack knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Freestyle skiën klopt iig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb zelf niet zo veel problemen met de streams maar wordt ook een beetje vreemd van NOS "Live-coverage"

Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen.

Dan terugblikken op Schaatsen
Daarna andere anekdotische verhalen over vroegere prestaties op andere spelen over Schaatsen.

Dan Vooruitblikken op Schaatsen.

Dan aankondiging over s`avonds praatprogramma met de Schaatsers.

En dan heel misschien even een afgeraffeld zeker niet live stukje over een ander evenement.

Het is dat ik als europeaan kan zappen naar BBC, Belgie, Duitsland anders had ik de olympische spelen waarschijnlijk helemaal niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 18:29
enchion schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:32:
Ik heb zelf niet zo veel problemen met de streams maar wordt ook een beetje vreemd van NOS "Live-coverage"

Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen,Schaatsen.

Daarna andere anekdotische verhalen over vroegere prestaties op andere spelen over Schaatsen.

En dan heel misschien even een afgeraffeld zeker niet live stukje over een ander evenement.

Het is dat ik als europeaan kan zappen naar BBC, Belgie, Duitsland anders had ik de olympische spelen waarschijnlijk helemaal niet gekeken.
Ja want we zijn olympisch kampioen in een sport die verder niemand, maar dan ook echt niemand ene ruk interesseert. Net zoiets als WK fierljeppen en dan trots zijn dat een fries wint |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
enchion schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:32:

Je vergeet dat er rondom de schaatshal allerlei NOS-cameraploegen staan die filmen hoe een schaatser aankomt en van de fiets stapt. Een wedstrijd duurt 2 uur en daar vullen ze er 10 mee. De rest is reclame, want ook daar zijn ze een negatieve uitzondering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Je vergeet dat er rondom de schaatshal allerlei NOS-cameraploegen staan die filmen hoe een schaatser aankomt en van de fiets stapt. Een wedstrijd duurt 2 uur en daar vullen ze er 10 mee. De rest is reclame, want ook daar zijn ze een negatieve uitzondering in.
Laten we het er mee eens zijn dat ik niet iets ben vergeten dat een tegengewicht/tegendeel aan mijn argumentatie kan stellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Niet weer 1,2,3 he.

Nu houdt die schaats onzin echt nooit meer op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Erger nog. Straks duwen ze het voor het gemak van de OS af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

Vos

AFCA

Senor Sjon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:13:
Ging zoiets al niet in de rondte? Omdat er te weinig verschillende landen aan meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoiets hoor ik volgens mij al twaalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
nederland 1e op de medaillespiegel _/-\o_

http://www.sochi2014.com/en/medals

[ Voor 31% gewijzigd door M a r c o op 10-02-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:13:
Kan ik me wel iets bij voorstellen aangezien ik weinig van de grote andere landen zoals Duitsland, Noorwegen, Canada gezien heb, glorietijd/strijd is meer dan 20 jaar geleden inmiddels.

En het scheelt weer een bouw van een ijsstadion wat niet erg goedkoop is, t`is niet alsof het er makkelijk "bij" gedaan kan worden zoals een Noordse Combinatie.

Wat wintersport algemeen betreft vind ik wel dat het een fundamenteel onderdeel is, en ik denk ons koningshuis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Afrikanen zijn goed in rennen, en er zijn genoeg amerikanen / Canadese die in andere takken echt uitblinken. Jammer dat nederlanders niet ergens in mogen uitblinken. Veel norse nederlanders. Komop stelletje landverraders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind de 50 kilometer Langlaufen ook niks en ik snap geen biet van Curling en maar heel weinig van Shorttrack. Toch mag het van mij blijven hoor, ieder zijn ding. Er zijn nou eenmaal heel weinig echt internationale (winter)sporten. Hoeveel Afrikaanse en Zuid Amerikaanse medaille winnaars zouden er zijn geweest in de geschiedenis van de winterspelen? Zal niet heel veel zijn denk ik. Het blijft toch een hoofdzakelijk Noord Amerikaans, Europees en Aziatisch feestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ijshockey is ook altijd stuivertje wisselen tussen de 3,5 grootste landen, maar er is wel regelmatig/altijd rivaliteit. (daarom dat dit ondanks weinig variatie op dat punt toch mijn favo onderdeel is)

Zelfs met Langlaufen gaat het voor Noorwegen niet vaak van een leien dakje.
Ookal zijn ze grossiers in medailles op dit onderdeel.

Nederland loopt de kans een beetje teveel in z`n 1tje te komen te staan met lange baan schaatsen, lijkt ook een beetje dat de andere grote schaatslanden het een beetje gedropt hebben bij de subsidiebudgettering.
Wat weleens een toekomstig probleem kan opleveren voor het Nederlands schaatsen, bv doordat er wat afstanden geschrapt kunnen worden.

Het moet zeker blijven maar het is wel leuker als er wat meer internationale strijd zou zijn, 3 of 4 landen zou dan al genoeg zijn om de gezondheid van het event te bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

enchion schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:51:
[...]

Het moet zeker blijven maar het is wel leuker als er wat meer internationale strijd zou zijn, 3 of 4 landen zou dan al genoeg zijn om de gezondheid van het event te bevorderen.
Het is zeker jammer dat zoveel grote schaatslanden als Noorwegen, Zweden, Duitsland, Canada, etc. een beetje afgehaakt hebben, terwijl daar in het verleden toch best veel talenten en winnaars vandaan kwamen. Er staan ook prachtige schaatsbanen in veel landen, dus daar ligt het ook niet helemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Niku

Alagaesii

Wat een OS tot nu toe voor Nederland. Mijn nationalistische gevoelens spelen meer en meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 18:29
Zucht... de echte spelen moeten nog beginnen blijkbaar... Toevallig veel schaatswedstrijden achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

Die 500m schaatsen is wel erg vet zeg :)

En wederom een Nederlands podium is natuurlijk helemaal top :D
Wel zuuuuuur voor de nr2 zeg :(

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 12-02-2014 15:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

911GT2 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:15:
[...]

Zucht... de echte spelen moeten nog beginnen blijkbaar... Toevallig veel schaatswedstrijden achter elkaar.
Iets zuurs gegeten?

Wat zijn er toch veel mensen negatief over 'onze' prestaties. Ik ben alleen maar trots, vind het alleen maar mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Zooo die gouden plak is niet mis. Qua uiterlijk. Daar kun je mee thuiskomen :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niku schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:23:
[...]
Ik ben alleen maar trots, vind het alleen maar mooi!
Ik ook!

En ik ga vanaf nu maar proberen om al die negatieve party poopers te negeren. 8) :)F oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Niet meer, because Evil Canadians. >:)

Hadden ook een 123tje kunnen doen bij boekels maar hebben duidelijk verzaakt, Canadese reporter is verhaal gaan halen over wat er mis is gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QQaivf8OypgP6e9FKbmTz0IX/thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door enchion op 10-02-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Fiber schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:52:
[...]

Ik ook!

En ik ga vanaf nu maar proberen om al die negatieve party poopers te negeren. 8) :)F oOo
Exact.

*oefentnogeenkeerhetWilhelmus*
Pagina: 1 2 3 4 Laatste