Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Zonder geluid. https://www.nedita.com/ke...ende-typen-pelletkachels/ Op pellets en hout.cyclone schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:10:
@Ferret
Huh je stoorde je wel aan de herrie van je oude kachel, maar bij een nieuwe kachel ga je je daar niet aan storen ?
Ik denk dat er hier iets lost in translation gaat![]()
Succes iig met je keuze ben benieuwd wat het gaat worden.
Vallen wel de gaten in je portemonnee.
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.
@Ferret Is de Nordic Fire Rave 80 ook niet stil? Ik heb de originele (en veel goedkopere) Ravelli en ben niet tevreden over het geluid van de schroefwiel motor. Ik dacht dat de Nordic Fire met continue motor relatief stil zou moeten zijn.
Weinig aanbod in klassiek ogende kachels. Geen idee wat ik nu als opvolger zou moeten nemen..
Weinig aanbod in klassiek ogende kachels. Geen idee wat ik nu als opvolger zou moeten nemen..
12x JA Solar 370Wp op Zuid / Enphase IQ8+ | 16 kWh NKON ESS Pro / 3x Victron MP II 5000VA | 3x LG split airco | Ravelli RV80 | Home Assistant
Hahaha goedkoopste kachel begint bij 5k, denk niet dat dit in het budget valt als je ook serieus een Sannover Anita van nog geen 700 euro overweegtSeafarer schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:10:
[...]
Zonder geluid. https://www.nedita.com/ke...ende-typen-pelletkachels/ Op pellets en hout.![]()
Vallen wel de gaten in je portemonnee.
vinniefireman schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:36:Ik dacht dat de Nordic Fire met continue motor relatief stil zou moeten zijn.
Mijn Rave 80 had geen continu draaiende motor. Ik had bij deze juist erg veel geluid bij de blower. Vanaf stand 3 kon je er geen normaal TV meer bij kijken.
Overlegd met m'n vrouw en tja, die zegt: 'Jij moet hen schoonmaken". Dus nu de knoop doorhakken of het die Artel NextGen 9 wordt of toch eentje van QualityHeating/Gaslooswonen...
Die van Gasloos wonen staat niet bij of de vijzel start stop of continue is.
De Artel NextGen 9 is de vijzel wel continue (dus stiller) voordeel van deze kachel is dat er een duepi moederbord inzit waar je simpel en goedkoop een ESP32 op aansluit die je dan zo weer in Home Assistant gooit en zo heel simpel en goedkoop een eigen regeling / thermostaat uit en aan op afstand (en alles wat je nog meer wil / kan bedenken) kan bouwen.
Zo houd ik dus mijn tuinhuis in de winter met mijn Julia vorst en condens vrij. Werkt echt perfect.
Dus als je graag met HomeAssistant aan de gang wil gaan is de Artel echt een aanrader. Geloof dat ik zelfs het aansluitschema van de connector afgelopen jaar in dit topic geplaatst heb (zal even kijken of ik hem kan vinden).
Gevonden of gewoon naar de git van deze kanjer !
De Artel NextGen 9 is de vijzel wel continue (dus stiller) voordeel van deze kachel is dat er een duepi moederbord inzit waar je simpel en goedkoop een ESP32 op aansluit die je dan zo weer in Home Assistant gooit en zo heel simpel en goedkoop een eigen regeling / thermostaat uit en aan op afstand (en alles wat je nog meer wil / kan bedenken) kan bouwen.
Zo houd ik dus mijn tuinhuis in de winter met mijn Julia vorst en condens vrij. Werkt echt perfect.
Dus als je graag met HomeAssistant aan de gang wil gaan is de Artel echt een aanrader. Geloof dat ik zelfs het aansluitschema van de connector afgelopen jaar in dit topic geplaatst heb (zal even kijken of ik hem kan vinden).
Gevonden of gewoon naar de git van deze kanjer !
[ Voor 9% gewijzigd door cyclone op 20-08-2026 20:32 ]