Dat is wel mooi meteen die halve top terugverdiend aan accijnsenChakotay schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:30:
Hier de hele rits auto's van Obama onderweg naar de pomp in Noordwijk:
[video]
Die pomphouder is gelijk binnen...
En het begrotingstekort is ook bijna opgelost...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Komen ze hier wonen?Chakotay schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:30:
Hier de hele rits auto's van Obama onderweg naar de pomp in Noordwijk:
[video]
Liever niet. Een paar dagen is leuk, maar het moet wel weer een keer ophouden...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik dacht een paar auto's, maar het zijn er wel meer dan dat?
Waarom zoveel? Hebben ze soms allemaal per stuk soms een masseuse, zwembad, werkruimte, chill-room, vergaderzaal, sauna, restaurant, bibliotheek of fitnnessruimte aan boord?
[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2014 22:03 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Tsja blijkbaar rijden er minimaal 2 limo's is zo'n stoet als afleiding dat je niet weet ik welke Obama zit. Dus das 2 limo's. Er reed nog een derde bij, ik neem aan een reserve. En dan nog het zooitje aan auto's met beveilingsgasten etc.AW_Bos schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:01:
[...]
Ik dacht een paar auto's, maar het zijn er wel meer dan dat?![]()
Waarom zoveel?
[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-03-2014 22:04 ]
The Beast is er in viervoud zelfs tegenwoordig, daarnaast een paar SUVs afgeladen met secret service poppetjes. Wat die verhuiswagen er tussen doet weet ik alleen niet
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wat mij verbaasd is dat één z'n Suburban met zwaailichten aan rijd.
Ik vraag me meer af waarin Obama op dit moment in rondrijdt/vliegt als z'n auto's en heli's hier staan
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nog onderweg in Airforce One? Die is er nog niet volgens mij.fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:09:
Ik vraag me meer af waarin Obama op dit moment in rondrijdt/vliegt als z'n auto's en heli's hier staan
Hij doet aan thuiswerken en hoeft vast niet zelf de boodschappen te doen, dus hij kan vast wel een paar dagen zonder auto.fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:09:
Van " The beast" zijn er 12 exemplaren. Daarnaast bestaan er 2x Boeing VC-25, 1x Boeing C-32, 11x VH-3Ds en 8x VH-60N.fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:09:
Denk niet dat de beste man wat tekort komt.
Sowieso gaat ie straks waarschijnlijk direct vanuit het witte huis met Marine one naar Air Force One.
Ahh ok, wist niet dat er 12 warenFlex schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:19:
[...]
Van " The beast" zijn er 12 exemplaren. Daarnaast bestaan er 2x Boeing VC-25, 1x Boeing C-32, 11x VH-3Ds en 8x VH-60N.
Maar het wordt wel complex als hij back-to-back visits heeft.
Niet als je constant een paar C-17 Globemasters tot je beschikking heb, die alles vooruit vliegen.fsfikke schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:22:
[...]
Ahh ok, wist niet dat er 12 waren
Maar het wordt wel complex als hij back-to-back visits heeft.
Net nog even opgezocht, the beast loopt op diesel maar verstookt nog een kleine 29L/100KM
Toch denk ik dat een gemiddelde middenklasser meer diesel verbruikt in z'n lifetimeFlex schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:36:
[...]
Niet als je constant een paar C-17 Globemasters tot je beschikking heb, die alles vooruit vliegen.
Net nog even opgezocht, the beast loopt op diesel maar verstookt nog een kleine 29L/100KM
Betalen die deelnemende landen nou ook iets mee aan die hele NSS-atoomtop?
Ja, alle reis- en verblijfkosten.AW_Bos schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:53:
Betalen die deelnemende landen nou ook iets mee aan die hele NSS-atoomtop?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hou nou toch op, als ze allemaal zonder magazijn in wapen staan, dan zijn gewoon weg tegen een paar voorbereide terroristen met (automatische) wapens.Goron schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:04:
[...]
Wat ik wil zeggen is dat je teveel james bond films kijkt. Die ene militair staat nooit alleen op wacht. Er is geen 'verassingsaanval' want ze zien je van ver aan komen lopen. Ze zijn zwaarbewapend. Zelfs als je er 1 in een handgemeen weet te overmeesteren omdat ze plotseling vergeten een magazijn te laden dan zal de rest je alsnog doorzeven met kogels. Hun doel is die installatie bewaken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ja en? Dan hebben de terroristen een paar man neergeschoten. Het is vrij lastig om dat te voorkomen zonder ieder persoon op de wereld een personal fully-armed body-guard te geven...Help!!!! schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:16:
[...]
Hou nou toch op, als ze allemaal zonder magazijn in wapen staan, dan zijn gewoon weg tegen een paar voorbereide terroristen met (automatische) wapens.
Met meer dan 5000 delegatieleden en 3000 journalisten zal het niet slecht zijn voor de (locale) economie gok ik zo
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb net een mail geschreven naar een mailinglist, maar hij werd wat langer dan de bedoeling was (zoals zo vaak
)
Die paste ik hier ook ff (scheelt me tijd), ik ben wel benieuwd naar jullie opmerkingen over die regelgeving:
--
Leuk zo'n NSS, met al die overlast en noodverordeningen.
Een noodverordening geeft de Burgemeester de mogelijkheid om voor een bepaald gebied tijdelijk andere wetten van kracht te laten zijn. Deze mogen alle bestaande wetten aanpassen of niet van kracht laten zijn, **met uitzondering van de grondwet**.
Zie: Wikipedia: Noodverordening (hier vind je ook een lijst van de maar 25 noodverordeningen sinds 1930).
1) In de Gemeente Amsterdam is er een noodverordening uitgevaardigd waardoor (onder andere) bewoners in het aangewezen gebied de ramen of deuren van hun eigen huis niet mogen openen (dus in principe ook niet in of uit mogen gaan) of geopend houden. De bewoners zijn dus feitelijk buiten of binnen gesloten uit/in hun woning (voor 16 uur over 2 dagen).
Verder mogen de bewoners ook niet op hun balkon of hun dak verblijven en zijn ze verplicht de Politie hun huis te laten doorzoeken op eerste verzoek van de politie.
Volgens mij staat het zgn. 'huisrecht' toch echt in de [Nederlandse Grondwet, Artikel 12], en bovendien óók in het [Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens/EVRM, Artikel 8], en zou dat dus niet ingeperkt mogen worden door een noodverordening.
Maar daar zullen ze wel een 'trucje' op gevonden hebben net als in Den Haag (zie 3 beneden). De rechten in de Grondwet en het ERVM zijn dus minder waard dan je misschien dacht als elke burgemeester deze direct of indirect buitenspel kan zetten (ook al zegt de Gemeentewet dat dit met de Grondwet niet mag).
De noodverordening: http://www.amsterdam.nl/p...993/3_noodverordening.pdf
2) In de gemeente Haarlemmermeer is er ook zo'n verordening, daar zijn alle camera's ook verboden, en alles waarvan de Politie ter plekke mag bepaalen dat een 'wapen' is. De politie kan dus willekeurig mensen oppakken omdat iedereen wel een mobieltje met een camera heeft of anders wel iets bij zich heeft dat met wat fantasie een wapen is. En niemand die evt. arrestaties kunnen filmen...
De noodverordening: http://www.haarlemmermeer.nl/dsresource?objectid=50313
3) In de gemeente Den Haag is er géén noodverordening. Wat op het eerste gezicht gek is, omdat dáár nu juist de NSS-top plaatsvind. Wat ik wel heb kunnen vinden is dat "Een deel van Den Haag wordt tijdelijk tot internationaal grondgebied verklaard. Niemand mag het gebied zomaar in of uit.".
Op de site van de Gemeente zijn een aantal 'factsheets' te vinden die details geven over de 'maatregelen', maar geen informatie over hoe dit wettelijk geregeld is (iig dus niet met een noodverordering, ik vermoed met een zwaarder middel). Het is zo nogal onduidelijk of de Nederlandse Grondwet nog wel van kracht is in alle zones, en zo nee, welke regels er dan wel gelden.
Het is toch de bedoeling dat je als burger makkelijk kan uitzoeken aan welke regels je je dient te houden (zodat je dat kan doen) en welke rechten je hebt (zodat je die kan uitoefenen), anders is het praktisch een carte blanche voor de Politie (of een andere ordedienst?) om te doen en laten wat ze willen. Iedereen kan een regel/wet overtreden waar ze het bestaan niet van wisten, en de Politie kan bovendien makkelijk liegen over hun bevoegdheden zonder dat burgers weten of het waar is. Om nog maar niet te spreken over geweldsmiddelen die misschien toegestaan worden onder andere wetgeving (tazer, rubberen kogels, beanbags, etc.) en de mogelijkheden van 'speciale' detentie bij overtredingen (detentiekamp, verlengde hechtenis, etc.).
De factsheets: http://www.denhaag.nl/hom...-Security-Summit-2014.htm
Sowieso vind ik het onzin om 200 miljoen Euro neer te leggen voor een privévergadering van een zooi wereldleiders. Ze vergaderen bij de United Nations toch ook met alle landen, dat gebouw is prima te gebruiken voor zoiets. Of we hebben nog zo'n EU parlementsgebouw in Strasbourg staan dat toch op één week na het hele jaar leeg staat... Ruimte zat, en de boel is daar al ingericht voor dat soort vergaderingen, infrastructuur, beveiliging, etc. etc.
Zeker met de bezuinigingen vind ik het echt asociaal om zo'n bedrag uit te geven. Wel het volk zeggen dat ze de broekriem aan moeten halen, en dan midden in steden privéfeestjes te gaan houden voor een zooi elite.
Want gewone mensen zijn niet uitgenodigd op het feestje van hen. Ze zetten er gewoon hekken omheen zodat je ze gewoon niet eens kan zien (of ze willen niemand anders zien). Wat is dan het nut om het per sé in een drukke stad te organiseren vraag ik me dan af.
Het laat wel zien hoe ver de leiders van de wereld af staan van de bevolking in hun 'bubble'. Er mogen enkele gelukkigen na een grondige screening (en met uiteraard de juiste meningen) als publiek aanwezig zijn zodat het er leuk uitziet op TV, en de rest mag het feest alleen nog op TV bekijken.
Maar goed, dat ik gewoon niet makkelijk kan vinden hoe het wettelijk geregeld is en waar je je aan dient te houden als je je in die zones in Den Haag begeeft vind ik erg veel lijken op de G20 top in Toronto in 2010. Daar hebben ze de Politie met een oude wet in het geheim verregaande bevoegdheden gegeven (vrijwel dezelfde als ze hier bij de NSS-top hebben gekregen), met dramatische gevolgen.
Als je dit niet gevolgd hebt dan raad ik je echt aan om onderstaande documentaire te kijken:
YouTube: Under Occupation: Toronto G20 Operation - FULL MOVIE
Het is gemaakt door een zooi hippies geloof ik, maar in dit geval verteld het wat er gebeurd is vrij objectief (ik heb dit nieuws toen ook via andere kanalen gevolgd). De overheid van Canada heeft ook erkend dat de fouten gemaakt zijn na een 'public inquiry' en excuses aangeboden.
Hoe die Politie daar tekeer gegaan is met hun nieuwe 'macht' is echt te schandalig voor woorden.
Nu weet ik niet wat voor protesten er evt. gehouden gaan worden in Den Haag, het is natuurlijk een andere top, dus misschien komt er wel niemand opdagen. Maar als er wel protesten zijn dan ben ik benieuwd of onze Politie zich wel netjes kan gedragen met al die nieuwe 'macht'. Ik vrees van niet, maar we zullen het gaan merken hè...
Die paste ik hier ook ff (scheelt me tijd), ik ben wel benieuwd naar jullie opmerkingen over die regelgeving:
--
Leuk zo'n NSS, met al die overlast en noodverordeningen.
Een noodverordening geeft de Burgemeester de mogelijkheid om voor een bepaald gebied tijdelijk andere wetten van kracht te laten zijn. Deze mogen alle bestaande wetten aanpassen of niet van kracht laten zijn, **met uitzondering van de grondwet**.
Zie: Wikipedia: Noodverordening (hier vind je ook een lijst van de maar 25 noodverordeningen sinds 1930).
1) In de Gemeente Amsterdam is er een noodverordening uitgevaardigd waardoor (onder andere) bewoners in het aangewezen gebied de ramen of deuren van hun eigen huis niet mogen openen (dus in principe ook niet in of uit mogen gaan) of geopend houden. De bewoners zijn dus feitelijk buiten of binnen gesloten uit/in hun woning (voor 16 uur over 2 dagen).
Verder mogen de bewoners ook niet op hun balkon of hun dak verblijven en zijn ze verplicht de Politie hun huis te laten doorzoeken op eerste verzoek van de politie.
Volgens mij staat het zgn. 'huisrecht' toch echt in de [Nederlandse Grondwet, Artikel 12], en bovendien óók in het [Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens/EVRM, Artikel 8], en zou dat dus niet ingeperkt mogen worden door een noodverordening.
Maar daar zullen ze wel een 'trucje' op gevonden hebben net als in Den Haag (zie 3 beneden). De rechten in de Grondwet en het ERVM zijn dus minder waard dan je misschien dacht als elke burgemeester deze direct of indirect buitenspel kan zetten (ook al zegt de Gemeentewet dat dit met de Grondwet niet mag).
De noodverordening: http://www.amsterdam.nl/p...993/3_noodverordening.pdf
2) In de gemeente Haarlemmermeer is er ook zo'n verordening, daar zijn alle camera's ook verboden, en alles waarvan de Politie ter plekke mag bepaalen dat een 'wapen' is. De politie kan dus willekeurig mensen oppakken omdat iedereen wel een mobieltje met een camera heeft of anders wel iets bij zich heeft dat met wat fantasie een wapen is. En niemand die evt. arrestaties kunnen filmen...
De noodverordening: http://www.haarlemmermeer.nl/dsresource?objectid=50313
3) In de gemeente Den Haag is er géén noodverordening. Wat op het eerste gezicht gek is, omdat dáár nu juist de NSS-top plaatsvind. Wat ik wel heb kunnen vinden is dat "Een deel van Den Haag wordt tijdelijk tot internationaal grondgebied verklaard. Niemand mag het gebied zomaar in of uit.".
Op de site van de Gemeente zijn een aantal 'factsheets' te vinden die details geven over de 'maatregelen', maar geen informatie over hoe dit wettelijk geregeld is (iig dus niet met een noodverordering, ik vermoed met een zwaarder middel). Het is zo nogal onduidelijk of de Nederlandse Grondwet nog wel van kracht is in alle zones, en zo nee, welke regels er dan wel gelden.
Het is toch de bedoeling dat je als burger makkelijk kan uitzoeken aan welke regels je je dient te houden (zodat je dat kan doen) en welke rechten je hebt (zodat je die kan uitoefenen), anders is het praktisch een carte blanche voor de Politie (of een andere ordedienst?) om te doen en laten wat ze willen. Iedereen kan een regel/wet overtreden waar ze het bestaan niet van wisten, en de Politie kan bovendien makkelijk liegen over hun bevoegdheden zonder dat burgers weten of het waar is. Om nog maar niet te spreken over geweldsmiddelen die misschien toegestaan worden onder andere wetgeving (tazer, rubberen kogels, beanbags, etc.) en de mogelijkheden van 'speciale' detentie bij overtredingen (detentiekamp, verlengde hechtenis, etc.).
De factsheets: http://www.denhaag.nl/hom...-Security-Summit-2014.htm
Sowieso vind ik het onzin om 200 miljoen Euro neer te leggen voor een privévergadering van een zooi wereldleiders. Ze vergaderen bij de United Nations toch ook met alle landen, dat gebouw is prima te gebruiken voor zoiets. Of we hebben nog zo'n EU parlementsgebouw in Strasbourg staan dat toch op één week na het hele jaar leeg staat... Ruimte zat, en de boel is daar al ingericht voor dat soort vergaderingen, infrastructuur, beveiliging, etc. etc.
Zeker met de bezuinigingen vind ik het echt asociaal om zo'n bedrag uit te geven. Wel het volk zeggen dat ze de broekriem aan moeten halen, en dan midden in steden privéfeestjes te gaan houden voor een zooi elite.
Want gewone mensen zijn niet uitgenodigd op het feestje van hen. Ze zetten er gewoon hekken omheen zodat je ze gewoon niet eens kan zien (of ze willen niemand anders zien). Wat is dan het nut om het per sé in een drukke stad te organiseren vraag ik me dan af.
Het laat wel zien hoe ver de leiders van de wereld af staan van de bevolking in hun 'bubble'. Er mogen enkele gelukkigen na een grondige screening (en met uiteraard de juiste meningen) als publiek aanwezig zijn zodat het er leuk uitziet op TV, en de rest mag het feest alleen nog op TV bekijken.
Maar goed, dat ik gewoon niet makkelijk kan vinden hoe het wettelijk geregeld is en waar je je aan dient te houden als je je in die zones in Den Haag begeeft vind ik erg veel lijken op de G20 top in Toronto in 2010. Daar hebben ze de Politie met een oude wet in het geheim verregaande bevoegdheden gegeven (vrijwel dezelfde als ze hier bij de NSS-top hebben gekregen), met dramatische gevolgen.
Als je dit niet gevolgd hebt dan raad ik je echt aan om onderstaande documentaire te kijken:
YouTube: Under Occupation: Toronto G20 Operation - FULL MOVIE
Het is gemaakt door een zooi hippies geloof ik, maar in dit geval verteld het wat er gebeurd is vrij objectief (ik heb dit nieuws toen ook via andere kanalen gevolgd). De overheid van Canada heeft ook erkend dat de fouten gemaakt zijn na een 'public inquiry' en excuses aangeboden.
Hoe die Politie daar tekeer gegaan is met hun nieuwe 'macht' is echt te schandalig voor woorden.
Nu weet ik niet wat voor protesten er evt. gehouden gaan worden in Den Haag, het is natuurlijk een andere top, dus misschien komt er wel niemand opdagen. Maar als er wel protesten zijn dan ben ik benieuwd of onze Politie zich wel netjes kan gedragen met al die nieuwe 'macht'. Ik vrees van niet, maar we zullen het gaan merken hè...
Every morning is the dawn of a new error.
Spul is ook niet allemaal alleen voor Obama maar wordt ook door zijn ministers gebruikt.Flex schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:19:
[...]
Van " The beast" zijn er 12 exemplaren. Daarnaast bestaan er 2x Boeing VC-25, 1x Boeing C-32, 11x VH-3Ds en 8x VH-60N.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Da's dus ook een van de dingen waar ik bezorgd over ben. Slaat dat door samen met die militairen die ook ingezet zijn. Ze zijn al 2, 3 maanden gek gemaakt met terroristische dreiging enzo. Loopt een simpele demonstratie straks gigantisch uit de hand?[b][message=41973496,noline]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Nogmaals, zelf ben ik het er absoluut niet mee eens hoe er een staat van bezetting wordt gehouden, mijn eerdere opmerking staat nog steeds. Als crimineel met enkel bandje ben je vrijer dan in deze gebieden waar alles op lockdown zit en je niet eens je raampje open mag doen, random gefouilleerd mag worden en alles meer. Ik vermoed dat de docu van de Toronto G20 top wel ongeveer laat zien hoe onze eigen NSS top zal zijn. Helaas. (waarbij ik doel op de beveiligingsmaatregelen, in deze docu waren geen demonstraties meer maar gewoon rellen)
Door gebieden internationaal grondgebied te verklaren omzeil je wel heel makkelijk je eigen (grond)wetten. Ik hoor Ruud Bik (korpschef) in EenVandaag nog heel hard roepen dat we 'baas in eigen land' blijven. Niet zo moeilijk om te zeggen als je dat hele gebied als tijdelijk niet Nederland beschouwd.
Maargoed, vanuit de kant van justitie snap ik dit wel, dit is en blijft simpelweg de meest makkelijke manier om te doen wat ze willen en moeten doen. Daarnaast een bom die afgaat op de verkeerde plek en de wereld zit in chaos. Probeer maar eens in ~50 landen tegelijk de line of succession uit te voeren welk allemaal wraak zweren. Vergeet ook niet dat je niet alleen met de Nederlandse justitie en veiligheidsdiensten te maken hebt. Er zullen vast flink wat eisen van bijvoorbeeld de Amerikanen en Chinezen geweest zijn.
Hoe had je het als politie/justitie anders aangepakt?
Door gebieden internationaal grondgebied te verklaren omzeil je wel heel makkelijk je eigen (grond)wetten. Ik hoor Ruud Bik (korpschef) in EenVandaag nog heel hard roepen dat we 'baas in eigen land' blijven. Niet zo moeilijk om te zeggen als je dat hele gebied als tijdelijk niet Nederland beschouwd.
Maargoed, vanuit de kant van justitie snap ik dit wel, dit is en blijft simpelweg de meest makkelijke manier om te doen wat ze willen en moeten doen. Daarnaast een bom die afgaat op de verkeerde plek en de wereld zit in chaos. Probeer maar eens in ~50 landen tegelijk de line of succession uit te voeren welk allemaal wraak zweren. Vergeet ook niet dat je niet alleen met de Nederlandse justitie en veiligheidsdiensten te maken hebt. Er zullen vast flink wat eisen van bijvoorbeeld de Amerikanen en Chinezen geweest zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Teckna op 23-03-2014 09:43 ]
Met de aannames die je nodig hebt om je conclusie te ondersteunen kun je inderdaad vrij dichtbij komen.NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:10:
[...]
[afbeelding]
Daar staat een hek, die gewoon open is aan de zijkant.
Ik kan dus gewoon richting dat hek lopen en als ik een beetje spontaan/leuk/galant reageer/opmerking maak ben ik er bijna vrij zeker van dat zij gewoon met mij zal communiceren.
Ik kan op dat moment dus vrij dichtbij komen.
Als de aannames echter niet op gaan omdat men andere instructies heeft en jou de kans niet geeft om richting dat hek te lopen en daadwerkelijk dichtbij te komen is het afgelopen met je James Bond verhaal.
Ik acht de kans heel klein dat ze daar echt alleen staat (wat ook blijkt uit andere foto's) en acht de kans ook heel klein dat ze mensen dichtbij laten komen om over koetjes en kalfjes of het weer te babbelen.En jij wilt mij zeggen dat ik (of wie dan ook met kwade bedoelingen) haar niet kan overmeesteren?
Dit zijn geen zwaar getrainde gasten van de Israëlische geheime dienst?
Die kans op een verrassingsaanval krijg je zo goed als zeker niet, voor je zo dichtbij bent dat je daadwerkelijk kan aanvallen ben je al lang gewaarschuwd en staan anderen die in de buurt zijn allang op scherp.Natuurlijk, daarna ben ik de zak. Tenzij ik met meerdere ben en/of gewapend ben en/of haar als menselijk schild gebruik. 1 kun je sowieso uitschakelen en met beetje geluk kun je nog genoeg schade aanrichten ook.
En als ze er met 2 staan, dan ben ik ook met een vriend... en dan heb je er al 2 neer.
De 1e slag, de verrassingsaanval om het maar tactisch te houden, die kun je gewoon winnen.
Zag net een mooie quote van je, dekt niet helemaal de lading maar de strekking komt wel overeen.Ik heb zo'n beetje het vermoeden dat jijzelf of iemand in je naaste kring hebt die militair aangelegd zijn en dit nogal vrij hoog opvat en koste wat kost dit wilt verdedigen/goedpraten.
En met zó iemand, die er persoonlijk bij betrokken is, is discussie zinloos.
Overigens heb ik helemaal niemand in m'n naaste kring die militiar aangelegd is, militiair is of is geweest (met uitzondering van dienstplichtig)Natuurlijk, vroeg me al af wanneer dat "Hollywood/teveel films"-argument zou komen.
Chapeau
Delegatie bestaat uit iets van 250 man geloof ik.shoombak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:39:
Delegatie China in Noordwijk http://youtu.be/dQfcnP16urU
Hoop inwoners dus hoop auto's blijkbaar?
Xi Jinping, 20 ministers, 200 captains of industry.
Dan zullen er ook nog wel medewerkers mee zijn en sommigen zullen wel hun vrouw/man hebben meegenomen.
Nu ik erover nadenk zal het wel meer dan 250 zijn.
Het hangt er ook vanaf wat voor personen op zo'n demonstratie afkomen, zijn dat gewone demonstranten of zwarte blok antiglobalisten, bijv.Wijnands schreef op zondag 23 maart 2014 @ 07:21:
[...]
Da's dus ook een van de dingen waar ik bezorgd over ben. Slaat dat door samen met die militairen die ook ingezet zijn. Ze zijn al 2, 3 maanden gek gemaakt met terroristische dreiging enzo. Loopt een simpele demonstratie straks gigantisch uit de hand?
[ Voor 63% gewijzigd door anandus op 23-03-2014 11:00 ]
Politie in aantocht:
https://twitter.com/inbre...47644991918465024/photo/1
https://twitter.com/inbre...47644991918465024/photo/1
Ik vraag me dan af, wie zaten er in die twee witte busjes? Honderd zwarte wagens, motoren en bussen, maar tussendoor twee witte bestelbusjesshoombak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:39:
Delegatie China in Noordwijk http://youtu.be/dQfcnP16urU
Hoop inwoners dus hoop auto's blijkbaar?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Hoe zal maandag de N209 zijn van Berkel en Rodenrijs naar Spaansepolder? De A13 is namelijk onbereikbaar...
Is ergens een overzicht te vinden van de te verwachten overlast?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik snap toch echt niet wat er 'Privé' aan is? Gaan ze het verjaardagsfeestje de dochtertjes van Obama bespreken? Het is gewoon een vergadering waar vele belangrijke zaken besproken worden zoals de nucleaire veiligheid en de gebeurtenissen op de Krim. Dat is zeker geen feestje, en die 200 Miljoen komt ook uit je dikke duim gezogen.raphidae schreef op zondag 23 maart 2014 @ 03:58:
Ik woon 100 meter van het World Forum en ja, het is een inconvenience soms, maar toch ben ik blij dat ze het hier in Den Haag doen om de stad verder internationaal op de kaart te zetten. Daar hebben we op de lange termijn meer aan dan bijv een extra kruisraket kopen 'zodat we er ook bij horen'.
Er is helemaal niks op de A13?Cobb schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:19:
Hoe zal maandag de N209 zijn van Berkel en Rodenrijs naar Spaansepolder? De A13 is namelijk onbereikbaar...
De A12 en het PrinsClausPlein staan waarschijnlijk vast omdat dat de enige verbinding is tussen Den Haag en het noorden + oosten straks.
Maar ten zuiden van den haag merk je niks als het goed is.
Het eerste deel van de optocht zijn voertuigen die de Chinezen zelf hebben meegenomen. net als bijvoorbeeld de VS dat doet.Garyu schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:00:
[...]
Ik vraag me dan af, wie zaten er in die twee witte busjes? Honderd zwarte wagens, motoren en bussen, maar tussendoor twee witte bestelbusjes. Dat klopt toch niet
Die 2 witte busjes en de zwarte touringcars daar achter zijn gewoon in Nederland gehuurd.
[ Voor 33% gewijzigd door RocketKoen op 23-03-2014 11:29 ]
En dan doodleuk zeggen dat de politieinzet er in de rest van het land er niet onder zal lijden...
Zijn het geen nieuwe politieauto's?ManiacsHouse schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:28:
[...]
En dan doodleuk zeggen dat de politieinzet er in de rest van het land er niet onder zal lijden...
Het zijn iig oude kentekenplaten
Het is niet voor niets dat je dit weekend helemaal niks kan organiseren waarbij misschien politie nodig is.ManiacsHouse schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:28:
[...]
Klopt, volgens de RDW zijn ze al weer een aantal jaartjes oud...
Oh dus heeft de rest van het land er dus toch last. Geld er eigenlijk in de rest van het land ook nog iets als een verordening/noodtoestand/staat van beleg/uitbreiding van politie-bevoegdheden?RocketKoen schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Het is niet voor niets dat je dit weekend helemaal niks kan organiseren waarbij misschien politie nodig is.
Al die ondernemers in Den Haag, en langs de snelwegen die op slot gaan, de lijden allemaal onder inkomstenderving, door die hele top. En nee, dat wordt niet gecompenseerd. Althans... niet direct, dat moeten de ondernemers maar met de overheid uit gaan vechten.
Nu vraag ik me af, waarom betalen alle landen niet gewoon een deel mee om deel te mogen nemen aan de top. Al is het een paar miljoen (kunnen ze echt wel missen). Leg al dat geld bij elkaar en je hebt een mooi compensatiebedrag die je standaard kan uitbetalen. (afhankelijk van de ernst van de situatie).
Nu betalen de hoge piefen alleen de reis en verblijfskosten.
Nu vraag ik me af, waarom betalen alle landen niet gewoon een deel mee om deel te mogen nemen aan de top. Al is het een paar miljoen (kunnen ze echt wel missen). Leg al dat geld bij elkaar en je hebt een mooi compensatiebedrag die je standaard kan uitbetalen. (afhankelijk van de ernst van de situatie).
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 23-03-2014 11:44 ]
Draai het eens om:AW_Bos schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:43:
Hoe denk je dat de mensen in Nederland zullen reageren als wij op een top in land X komen en ons gevraagd wordt om een bepaalde bedrag in te leggen om de lokale ondernemers te compenseren?
Wij zouden ook niet meer dan reis- en verblijfskosten willen betalen vermoed ik zo.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 23-03-2014 11:48 ]
Japanse delegatie komt eraan met 2 747's:
http://www.flightradar24.com/JF1/2f39951
http://www.flightradar24.com/JF2/2f3a0e6
Brazilianen zijn ook onderweg:
http://www.flightradar24.com/BRS15/2f40485
Zou de AirForce One al onderweg zijn, ga er wel vanuit trouwens
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is al geland gok ik
http://youtu.be/bNwnJBPSiKg
http://youtu.be/bNwnJBPSiKg
AF1 komt morgen pas.
@bovenstaand filmpje: kun je nagaan hoe het zal zijn als de President wel in 1 van die auto's zit. Dan zul je nog meer gezien krijgen.
@bovenstaand filmpje: kun je nagaan hoe het zal zijn als de President wel in 1 van die auto's zit. Dan zul je nog meer gezien krijgen.
Nee, de ETA is 0800 morgenochtend, dus die zal ergens na middernacht NL-tijd uit Washington vertrekken.Pierre61 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:57:
Zou de AirForce One al onderweg zijn, ga er wel vanuit trouwens
La Place pakt het wel slim aan, hun reclame op het brugrestaurant gaat inmiddels viral:
lol hierboven,er wel goed op in gespeeld!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Je maakt mij niet wijs dat die paar ton extra als compensatie omdat je toko 3 dagen dicht moet nou zo erg op het budget zou drukken. Je houdt de mensen wel tevreden en iets minder negatief t.o.v. deze top.AW_Bos schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:43:
Al die ondernemers in Den Haag, en langs de snelwegen die op slot gaan, de lijden allemaal onder inkomstenderving, door die hele top. En nee, dat wordt niet gecompenseerd. Althans... niet direct, dat moeten de ondernemers maar met de overheid uit gaan vechten.
Nu is het eigenlijk heel simpel. Overheid bepaald of je winkel, je huis niet uit mag of een raam open mag doen. Verder krijg je een hele dikke middelvinger. Dit klopt toch gewoon niet... En dan in een tijd van crisis dat veel bedrijven al de eindjes aan elkaar moeten knopen...
En hoe bepaal je dan wie hoeveel krijgt? De hele buurt hier is dit weekend vrij rustig (ik woon er om de hoek). Dus krijgen alleen de ondernemers die dicht moeten geld of moet de rest ook wat willekeurige bedragen toegestopt krijgen?ManiacsHouse schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Je maakt mij niet wijs dat die paar ton extra als compensatie omdat je toko 3 dagen dicht moet nou zo erg op het budget zou drukken. Je houdt de mensen wel tevreden en iets minder negatief t.o.v. deze top.
Nu is het eigenlijk heel simpel. Overheid bepaald of je winkel, je huis niet uit mag of een raam open mag doen. Verder krijg je een hele dikke middelvinger. Dit klopt toch gewoon niet... En dan in een tijd van crisis dat veel bedrijven al de eindjes aan elkaar moeten knopen...
Natuurlijk is het heel vervelend voor mensen die dicht moeten, maar om nou te doen alsof daar het voortbestaan van die bedrijven van afhangt... Verder komen er duizenden goed verdienende mensen naar de stad die ook allemaal ergens moeten eten en slapen.
Maar dat is dus niet bij al die toko's die dicht moeten.fsfikke schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:17:
[...]
Natuurlijk is het heel vervelend voor mensen die dicht moeten, maar om nou te doen alsof daar het voortbestaan van die bedrijven van afhangt... Verder komen er duizenden goed verdienende mensen naar de stad die ook allemaal ergens moeten eten en slapen.
De concurrent kan dus aardig (meer) verdienen,...terwijl hun inkomsten mislopen.
Een vergoeding zou dus op z'n plaats zijn
Then again, hoe kan je bepalen hoeveel geld ze mislopen? Op dit moment is de regeling dat bij het mislopen van 15% van de jaaromzet een ondernemer in aanmerking voor een tegemoetkoming. Nou is dat percentage misschien een beetje erg hoog, maar op zich lijkt het me een goede manier. Als de ondernemer het aannemelijk kan maken dan kan er compensatie komen. Maar standaard elke ondernemer een paar duizend euro geven...Alternative schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:21:
[...]
Maar dat is dus niet bij al die toko's die dicht moeten.
De concurrent kan dus aardig (meer) verdienen,...terwijl hun inkomsten mislopen.
Een vergoeding zou dus op z'n plaats zijn
[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 23-03-2014 13:25 ]
Hoe kan je zoiets terug vinden eigenlijk? Toenstraks ook even gekeken rond Schiphol maar dan moet je net geluk hebben.Tourniquet schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:53:
Japanse delegatie komt eraan met 2 747's:
Iemand een idee hoeveel stroken er op de A4 worden afgesloten? Ga altijd met de motor en als er dan twee of drie stroken nog open zijn rij ik gewoon, maar met maar 1 strook kan ik beter thuisblijven.
Volgens mij bleven 2 rijbanen open
15% mislopen is natuurlijk een lachertje. Dan moet je al bijna een maand dicht. Zooooo heul moeilijk is het niet om te controleren wat iemand in die paar dagen normaal voor inkomsten/omzet heeft. Maar gewoon de drempel flink hoog gooien en doof en blind zijn voor elk commentaar. Iets wat bij deze top standaard is vanuit de overheid. Zo doen we het en als u wat te nuilen heeft, dikke pech.fsfikke schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Then again, hoe kan je bepalen hoeveel geld ze mislopen? Op dit moment is de regeling dat bij het mislopen van 15% van de jaaromzet een ondernemer in aanmerking voor een tegemoetkoming. Nou is dat percentage misschien een beetje erg hoog, maar op zich lijkt het me een goede manier. Als de ondernemer het aannemelijk kan maken dan kan er compensatie komen. Maar standaard elke ondernemer een paar duizend euro geven...
Vanochtend kwam ik langs dit ding op de A1 bij Hilversum, legertransportje met een lekke band 

Net ook over de Driemerenweg in de Haarlemmermeer gereden, daar zijn flink wat checkpoints bij de zijstraten. Bij de Polderbaan staat zelfs een tank, maar daar heb ik helaas geen beelden van.

Net ook over de Driemerenweg in de Haarlemmermeer gereden, daar zijn flink wat checkpoints bij de zijstraten. Bij de Polderbaan staat zelfs een tank, maar daar heb ik helaas geen beelden van.
Ik dacht dat alle tanks zo'n beetje verkocht waren? Of hebben ze er 1 geleend?Chakotay schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:57:
Vanochtend kwam ik langs dit ding op de A1 bij Hilversum, legertransportje met een lekke band
[afbeelding]
Dat zijn geen tanks, maar ARV's (Wikipedia: Fennek (pantserwagen))
[ Voor 65% gewijzigd door wildhagen op 23-03-2014 15:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zo'n ARV is dat ding wat daar op die oplegger staat.
Die heeft Chakotay dus gezien? Ik neem aan dat hij een vergelijkend voertuig ook wel kan herkennen en het dan niet opeens een tank gaat noemen?
Al zou ik een tank op de Polderbaan wel een vrij vreemde positie vinden.
Die heeft Chakotay dus gezien? Ik neem aan dat hij een vergelijkend voertuig ook wel kan herkennen en het dan niet opeens een tank gaat noemen?
Kans dat dat dan een CV90 is. Volgens mij zijn de tanks niet meer in gebruik/verkocht.NeutraleTeun schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:59:
Wikipedia: CV90
Nederland heeft geen echte tanks meer, de Leopards zijn uitgefaseerd en staan al een tijdje opgeborgen. Wel zijn er nog wat bergingstanks en genietanks, maar lijkt me niet dat die hier in gezet zijn, beetje nutteloos 
Zal dan wel, als het geen Fennek geweest is, een Boxer, Bushmaster of CV90 oid geweest zijn? Zeker een CV90 ziet er globaal uit als een tank, maar is dat dus niet.
Zal dan wel, als het geen Fennek geweest is, een Boxer, Bushmaster of CV90 oid geweest zijn? Zeker een CV90 ziet er globaal uit als een tank, maar is dat dus niet.
Virussen? Scan ze hier!
Wat er gezien is bij de polderbaan was waarschijnlijk een pantser voertuig van de Marechaussee want die stond er toen de Chinese delegatie aankwam ook.NeutraleTeun schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:59:
Hier kwamen er ook een paara hippy's demonstreren.
Gevolgd door een paar agenten
Gevolgd door een paar agenten
[ Voor 38% gewijzigd door RocketKoen op 23-03-2014 16:14 ]
Wilde ik net posten, een Kmar-YPR
Voor de leek is ieder ding met rupsbanden een 'tank'
No offence, maar zeg dat nooit tegen artilleristen die bijv. in een PZH2000 rondrijden
Voor de leek is ieder ding met rupsbanden een 'tank'
No offence, maar zeg dat nooit tegen artilleristen die bijv. in een PZH2000 rondrijden
En de snelwegen zijn afgesloten. De eerste files komen er nu ook.
Ligt het aan mij of lijkt het op de livestream de hele tijd alsof Van Aartsen elk moment naar achter om kan vallen?
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 23-03-2014 16:19 ]
Hij claimt wel dat alle inwoners van Den Haag staan te popelen om de delegaties te verwelkomen....anandus schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:18:
Ligt het aan mij of lijkt het op de livestream de hele tijd alsof Van Aartsen elk moment naar achter om kan vallen?
Ik heb toch een hoop collega's die niet zo blij zijn omdat ze verwachten dat ze morgen thuis moeten werken.
Volgens mij wordt het een grote hell op de weg morgen. De complete randstad zal echt muur vast gaan staan.
Hoef gelukkig morgen pas om 12:30 op het kantoor in A'dam zuidoost te zijn dus ik kijk eerst smorgen's met een bak popcorn naar de tomtom route planner
Hoef gelukkig morgen pas om 12:30 op het kantoor in A'dam zuidoost te zijn dus ik kijk eerst smorgen's met een bak popcorn naar de tomtom route planner
Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die morgen vrijwillig de weg opgaan ipv het OV of thuis te werken het wel een beetje aan zichzelf te danken hebben en niet moeten klagen.GrooV schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:24:
Volgens mij wordt het een grote hell op de weg morgen. De complete randstad zal echt muur vast gaan staan.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk, mensen die bedrijfsmatig in een auto rijden, voor hen vind ik het daadwerkelijk erg, gezien zij geen keuze hebben.
Maar volgens mij zijn er morgen ook gewoon mensen op de weg die prima een alternatief hadden kunnen nemen, maar daar 'geen zin' in hebben. En diegenen moeten niet klagen als ze in een flinke file terecht komen.
Misschien kunnen wij IT'ers vaak thuis werken maar veel mensen kunnen dat niet. Trein is ook niet altijd een optie als je niet in een grote stad woont.anandus schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:28:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die morgen vrijwillig de weg opgaan ipv het OV of thuis te werken het wel een beetje aan zichzelf te danken hebben en niet moeten klagen.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk, mensen die bedrijfsmatig in een auto rijden, voor hen vind ik het daadwerkelijk erg, gezien zij geen keuze hebben.
Maar volgens mij zijn er morgen ook gewoon mensen op de weg die prima een alternatief hadden kunnen nemen, maar daar 'geen zin' in hebben. En diegenen moeten niet klagen als ze in een flinke file terecht komen.
Vergeet niet dat niet alleen regio den haag - amsterdam in de file komt te staan maar ook Rotterdam en Utrecht. Dan praat je toch echt wel over een groot deel van het land.
Ik vind het vrij arrogant om te zeggen dat je het dan maar aan je zelf te danken hebt.
Wat heeft Zwarte Piet met deze NNS2014 te maken
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wat is dat voor journalist, PVV en Zwarte Piet ter discussie brengen op deze persconferentie?
Haha het Jeugdjournaal mag ook vragen stellen
Dat steenkolen Engels van die NL journalisten.... brrrrrrr
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ik werk bij een (groot) bedrijf waar veel mensen 90% van de tijd op het laboratorium staan. De tijd dat ze niet in het lab zijn, zitten ze in vergadering / cursus / etc. maar die zijn allemaal uitgesteld ivm. de summit. Regel jij een thuislab voor hun?anandus schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:28:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die morgen vrijwillig de weg opgaan ipv het OV of thuis te werken het wel een beetje aan zichzelf te danken hebben en niet moeten klagen.
kamstra schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:40:
[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 23-03-2014 16:44 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Vind die Rutte nu ook niet lekker Engels spreken hoor.kamstra schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:40:
Timmermans daarentegen.NeutraleTeun schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:43:
[...]
Vind die Rutte nu ook niet lekker Engels spreken hoor.
Die gast is best wel een baas. Spreekt ook nog Duits, Italiaans, Russisch en Frans.
Hij spreekt dan ook geen Engels, maar Dunglish, het is al een tijdje bekend dat Rutte slecht tot zeer slecht Engels spreektNeutraleTeun schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:43:
[...]
Vind die Rutte nu ook niet lekker Engels spreken hoor.
Virussen? Scan ze hier!
Ach de Russen of de Fransen spreken niet eens Engels bij zulke conferenties
Ik heb morgen cursus in Delft. Wordt leuk... Ik hoop dat de weg om half acht nog een beetje begaanbaar is (ik moet vanaf Hoogvliet tot de helft van de A13).
[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 23-03-2014 16:48 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Waarschijnlijk een stuk rustiger op de wegSebazzz schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:47:
Ik heb morgen cursus in Delft. Wordt leuk... Ik hoop dat de weg om half acht nog een beetje begaanbaar is (ik moet vanaf Hoogvliet tot de helft van de A13).
Het wordt pas lastig als je in of langs Den Haag moet.
Volgens mij komt er nu een pakistaanse delegatie aan
Leuk dat flight 24. Je ziet in eens dat de polderbaan vrijgemaakt wordt en ik spotte een vliegtuig van de pakistaanse luchtmacht. http://fr24.com/PAK2
[ Voor 47% gewijzigd door FlowinG op 23-03-2014 16:57 ]
Er zijn maar een paar beroepen waar je thuis kunt werken geloof ik? Het gros (arbeidersanandus schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:28:
[...]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik had het niet in een drukke stad georganiseerd... Zoals ik al zei zijn er genoeg venues die geschikt zijn voor dit soort vergaderingen en daarvoor ontworpen zijn.Teckna schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:18:
Nogmaals, zelf ben ik het er absoluut niet mee eens hoe er een staat van bezetting wordt gehouden, mijn eerdere opmerking staat nog steeds. Als crimineel met enkel bandje ben je vrijer dan in deze gebieden waar alles op lockdown zit en je niet eens je raampje open mag doen, random gefouilleerd mag worden en alles meer. Ik vermoed dat de docu van de Toronto G20 top wel ongeveer laat zien hoe onze eigen NSS top zal zijn. Helaas. (waarbij ik doel op de beveiligingsmaatregelen, in deze docu waren geen demonstraties meer maar gewoon rellen)
De 200 miljoen heb ik uit een nieuwsbericht. 24 voor de venue, 26 miljoen voor de organisatie EXCL. beveiligingskosten (politie, leger). Er werd dan een educated guess gemaakt dat de beveiliging (die 20k man ofzo) ongeveer 150 miljoen kost.fsfikke schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:24:
[...]
Ik snap toch echt niet wat er 'Privé' aan is? Gaan ze het verjaardagsfeestje de dochtertjes van Obama bespreken? Het is gewoon een vergadering waar vele belangrijke zaken besproken worden zoals de nucleaire veiligheid en de gebeurtenissen op de Krim. Dat is zeker geen feestje, en die 200 Miljoen komt ook uit je dikke duim gezogen.
Het is in ieder geval een hoop geld. En het is privé, want we krijgen de inhoud niet te zien, we mogen er niet eens bij in de buurt komen. We moeten het doen met een persconferentie.
Een event waar alleen genodigden mogen komen en wat volledig besloten is dat noem ik privé.
Dit is dus wel dé tijd om een flink illegaal feest te geven ergens andersRocketKoen schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Het is niet voor niets dat je dit weekend helemaal niks kan organiseren waarbij misschien politie nodig is.
En al die internationale organisaties in Den Haag leveren 2 miljard op. Waarbij overigens die 200M, als die al juist is, voornamelijk weer in Nederland wordt uitgegeven, terwijl die 2 miljard inkomsten juist voornamelijk uit het buitenland komt.raphidae schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:10:
[...]
De 200 miljoen heb ik uit een nieuwsbericht. 24 voor de venue, 26 miljoen voor de organisatie EXCL. beveiligingskosten (politie, leger). Er werd dan een educated guess gemaakt dat de beveiliging (die 20k man ofzo) ongeveer 150 miljoen kost.
Het is in ieder geval een hoop geld. En het is privé, want we krijgen de inhoud niet te zien, we mogen er niet eens bij in de buurt komen. We moeten het doen met een persconferentie.
Een event waar alleen genodigden mogen komen en wat volledig besloten is dat noem ik privé.
En nee, ik denk niet dat het gaat werken om the cherry picken wat je in Den Haag wilt hebben afhankelijk van de netto inkomsten die het oplevert.
24 miljoen is voor de volledige organisatie inclusief venue. Beveiligingskosten zijn niet gecommuniceerd inderdaad. Verder wordt als ik het goed begrijp een groot gedeelte van de plenaire vergaderingen gestreamd via https://www.nss2014.com/en/press (zijn nu aankomsten te zien van delegaties op Schiphol) en de NOS-site, dus privé is het zeker niet.raphidae schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:10:
[...]
De 200 miljoen heb ik uit een nieuwsbericht. 24 voor de venue, 26 miljoen voor de organisatie EXCL. beveiligingskosten (politie, leger). Er werd dan een educated guess gemaakt dat de beveiliging (die 20k man ofzo) ongeveer 150 miljoen kost.
Ik heb het niet over de inkomsten. Zo'n vergadering wordt alleen een stuk duurder als je die gaat houden in een drukke stad.Sissors schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:16:
[...]
En al die internationale organisaties in Den Haag leveren 2 miljard op. Waarbij overigens die 200M, als die al juist is, voornamelijk weer in Nederland wordt uitgegeven, terwijl die 2 miljard inkomsten juist voornamelijk uit het buitenland komt.
En nee, ik denk niet dat het gaat werken om the cherry picken wat je in Den Haag wilt hebben afhankelijk van de netto inkomsten die het oplevert.
Het had voor een fractie gehouden kunnen worden op een andere plek (ook in Nederland). Dat er ook weer geld binnenkomt wil niet zeggen dat we daarom het maar over de balk moeten smijten.
Ja laten we de vergadering in een hutje op de Veluwe doen. En waar stoppen we dan de duizenden gasten en journalisten? Juist ja, zoveel mensen hebben ook voorzieningen nodig en een stad kan daar een stuk beter in voorzien dan een random grasveldje.raphidae schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:19:
[...]
Ik heb het niet over de inkomsten. Zo'n vergadering wordt alleen een stuk duurder als je die gaat houden in een drukke stad.
Het had voor een fractie gehouden kunnen worden op een andere plek (ook in Nederland). Dat er ook weer geld binnenkomt wil niet zeggen dat we daarom het maar over de balk moeten smijten.
Vanmiddag rondje Haarlemmermeer gefietst, behalve 1 politieauto bij schiphol niets meegekregen van afsluitingen oid.
Wel hoop vliegtuig spotters aan de overkant van het water bij Lijnden (denk zeker 30 man)
Gok plek uitgezocht waar het legaal was om foto's te maken.
Wel hoop vliegtuig spotters aan de overkant van het water bij Lijnden (denk zeker 30 man)
Gok plek uitgezocht waar het legaal was om foto's te maken.
Die 2 F16's in de luchthouden kost al 20.000 euro per vliegtuig per uur. Als we voor het gemak even van 48uur uit gaan kost dat dus 1.920.000 euro. Dus nee ik geloof niet dat de beveiliging bij die 24 miljoen zit. Daarnaast heeft de gemeente het World Forum moeten kopen omdat die failliet is gegaan.
Verwijderd
Heel China moest mee. Hij zit denk ik in de paardentrailershoombak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:47:
http://youtu.be/PPZIHPMq1Gw
Wat een enorme stoet, niet normaal.