Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wijnands schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 06:41:
[...]

Er is geen pieteit. De staat van beleg is aangekondigd voor de Haarlemmermeer en die begraafplaats ligt midden in het spergebied. Iets simplels als een begraafplaats bezoeken... om de voorstanders te citeren "het is maar voor een paar dagen, toch?"
Tja, dat wel, maar stel je eens voor hoe dat voelt als een naaste van je daar ligt, en dat die jarig zou zijn op een van die NSS-dagen. Dan kan het best wel tegen het zere been schoppen dat de overheid je het recht ontneemt voor een bezoek, die je anders elk jaar zou doen.

Voor mij (en mijn opa) dan blij dat de NSS-top dan niet op 3 dec. plaatsvindt. ;)
Fiber schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:42:
Maandag toevallig vrij, ochtendje naar het Rijksmuseum lijkt me wel leuk. Vraag ik gelijk even een handtekening aan Barack Obama... :)
Vergeet niet even om met hem een selfie te maken, en deze op je Facebook te delen :P

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 21-03-2014 18:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Freezerator schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:27:
[...]

Dus omdat hij vervangbaar is, moet men het maar zonder beveiligings maatregelen doen? Barack kan/mag best wat overkomen, maar het probleem is dat de onrust die dat met zich meebrengt de samenleving zoveel geld kost. Dus als je dat meeneemt in de afweging van de enorm zware veiligheidsmaatregelen die worden genomen, kan je misschien enig begrip ervoor opbrengen. We praten dan wel iets over wat de wereldeconomie beinvloed, dus van mij mag er wel enige dagen flink ongemak zijn.

En niet zeggen dat ik makkelijk praten heb, want ik woon nu in Scheveningen en heb er zelf ook enorm last van komende dagen. Maar ik stel zelf mijn ongemak niet boven de economische schade die veroorzaakt wordt als er iets tijdens het evenement gebeurd. Zoals gebruikelijk, het draait om geld in deze wereld.
Wat dacht je ervan om het belang van ons burgers gewoon wat hoger te plaatsen dan wat nu het geval is? Laat Obama lekker Amsterdam skippen. Gewoon een NEE verkopen want van de benodigde maatregelen hebben onze (Nederlandse) burgers teveel last.

En die top had helemaal niet in Den Haag gehoeven. Maar het kan en ongeacht dat kosten en de enorme hoeveelheid overlast die het oplevert voor de Nederlandse burgers heeft het voor de politici aan de macht toch geen gevolgen.

Overlast is een ding maar dit slaat gewoon echt nergens op. Onze politici zouden hier gewoon niet in mee moeten gaan..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

AW_Bos schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:54:
[...]

Tja, dat wel, maar stel je eens voor hoe dat voelt als een naaste van je daar ligt, en dat die jarig zou zijn op een van die NSS-dagen. Dan kan het best wel tegen het zere been schoppen dat de overheid je het recht ontneemt voor een bezoek, die je anders elk jaar zou doen.

Voor mij (en mijn opa) dan blij dat de NSS-top dan niet op 3 dec. plaatsvindt. ;)
<>
In elke noodverordening die ik tot nu toe heb gelezen staat dat de burgermeester ontheffing kan geven, en ik denk dat zou de casus zich voordoen dat wel te regelen valt (als de éénstrepers meewerken, dat blijft een risico).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Samen met mijn collega’s houd ik grenstoezicht. We staan op meerdere plekken zoals de A16 en de A4. Daarnaast houden we het treinverkeer in de gaten. Eigenlijk pakken we alles op wat er vanuit België naar Nederland reist. Zo controleren we bijvoorbeeld in de Thalys. Doet iemand zenuwachtig, gaan wij even met hem praten. We willen graag weten wat zo’n persoon precies in Nederland gaat doen. Vandaag sta ik op de A16. Collega-motorrijders maken op de snelweg een selectie van voertuigen. Wij vervangen ze vervolgens op bij onze controlebus. Ik vind het wel wat hebben, om op deze manier met veel collega’s aan deze NSS-klus te werken. Normaliter mogen we niet langer dan zes uur op locatie controleren. Bijzondere wetgeving heeft echter geregeld dat we nu veel langer mogen posten. Vanaf donderdag draaien we 12-uursdiensten. Dat vergt een stukje flexibiliteit, maar alles voor de veiligheid hè.”
Niet alleen Den Haag en A'dam zijn dus *knip*. Alles en iedereen. Ik las trouwens ergens dat mocht het nodig zijn men de grenzen ging controleren. Nu lees ik de dame hierboven die zegt dat ze nu al bezich zijn en alles 'oppakken wat van België naar NL' reist. Dit is 1 groot staaltje machtsvertoon. Dus omdat je 'zenuwachtig' doet of bent willen ze van je weten wat je in NL gaat doen. Vraag me af of je dan ook maar meteen je *knip* moet tonen?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 21-03-2014 20:00 . Reden: Laat de WO2 verwijzingen maar achterwege ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

GoldenSample schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:56:
[...]

Vind jij het proportioneel dan?
dat hangt af van onderstaande vragen die ik stelde:
YellowCube schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:23:
[...]

Maar waarom valt het zeer zeker niet mee dan?
Gaan er massaal bedrijven op de fles door deze acties?
Of gaan er hordes mensen hun baan kwijtraken?
Zijn we met z'n allen de rest van het jaar compleet van de kaart en kunnen we niet meer vooruit totdat we collectief bij een psychiater gezeten hebben?
GoldenSample schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:56:
[...]
Daarnaast veel succes met de trein als je je kofferbak vol met zooi hebt, dan moet je maar vrij nemen omdat er één of ander staatshoofd graag in een hotel in de kust wil zitten?
plan je iets anders aan werkgerelateerde meuk. Iets wat je achter een bureau of thuis kunt doen.
Of je hebt pech door de aard van je werk.
En dat kun je accepteren of je kunt gaan protesteren in Den Haag of je kunt gaan klagen op een forum.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 21-03-2014 19:25 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Glashelder schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:59:
[...]

Wat dacht je ervan om het belang van ons burgers gewoon wat hoger te plaatsen dan wat nu het geval is? Laat Obama lekker Amsterdam skippen. Gewoon een NEE verkopen want van de benodigde maatregelen hebben onze (Nederlandse) burgers teveel last.

En die top had helemaal niet in Den Haag gehoeven. Maar het kan en ongeacht dat kosten en de enorme hoeveelheid overlast die het oplevert voor de Nederlandse burgers heeft het voor de politici aan de macht toch geen gevolgen.

Overlast is een ding maar dit slaat gewoon echt nergens op. Onze politici zouden hier gewoon niet in mee moeten gaan..
Als we dat dan ook met de voetbalwedstrijden gaan doen. Die per stuk wel minder overlast geven, maar alles bij elkaar ook heel veel overlast geven, en toch ietsjes minder nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Op Rotterdam Airport zijn overigens een paar dagen geleden nog 6 Blackhawks van de US Airforce aangekomen:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-5IRlByRCbG4/UyicFOS2naI/AAAAAAAAAx4/e2jwVN31OGU/s1600/SAM_7089.JPG

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vanavond een "special" bij Nieuwsuur over de voorbereidingen van de NSS:

http://nieuwsuur.nl/onder...-schermen-bij-de-nss.html
Achter de schermen bij de NSS

Volgende week buigen tientallen wereldleiders zichtijdens de Nuclear Security Summit in Den Haag over de vraag hoe nucleair terrorisme wereldwijd voorkomen kan worden.De grootste internationale top die ooit in Nederland is gehouden. Dat vraagt nogal wat voorbereiding, Nieuwsuur keek het afgelopen half jaar mee.

Uitzondering
Bij wijze van hoge uitzondering kreeg Nieuwsuur toegang tot het projectteam van het ministerie van Buitenlandse Zaken dat zich met de nucleaire top bezig houdt. Redacteuren Ellen Brans en Miriam Lavalette volgden de voorbereidingen voor de top die op 24 en 25 maart in Den Haag wordt gehouden, op de voet. Dat leidde tot een uniek kijkje achter de schermen.

Onderhandelen
Nieuwsuur volgt de werkzaamheden van 'sherpa' Piet de Klerk. Als hoofdonderhandelaar moet hij zorgen dat de neuzen van alle 53 deelnemende landen in dezelfde richting staan. Zodat de wereldleiders zich op 25 maart zonder problemen kunnen scharen achter een stevig akkoord waarin duidelijke afspraken staan om nucleair terrorisme te voorkomen. Hiervoor moet de hoeveelheid gevaarlijk nucleair materiaal in de wereld verminderd worden, zoals hoogverrijkt uranium en plutonium.

Beveiliging
Ook moet er een betere beveiliging komen van bestaand nucleair materiaal om te voorkomen dat het in handen valt van terroristen die er een vuile bom van kunnen maken. Tot slot is een intensievere internationale samenwerking nodig. De weg hiernaar toe is niet zonder hobbels: alle staten gaan namelijk zelf over de beveiliging van gevaarlijk materiaal en het vergt van hoofdonderhandelaar Piet de Klerk de nodige stuurmanskunst om tot concrete afspraken met alle deelnemende landen te komen. Hij reist hiervoor de hele wereld over om met nationale delegaties te spreken.

Resultaat?
Nieuwsuur volgt De Klerk naar Londen en naar Thailand, waar alle sherpa's voor de een na laatste keer bij elkaar komen. Het onderhandelingsproces, waar de Nederlander twee jaar geleden mee begon, eindigt op de vrijdag voor de top, als de sherpa's van alle 53 landen nog een keer bij elkaar komen om alles af te ronden. Op dinsdagmiddag 25 maart zal blijken hoe vergaand het slotakkoord wordt en wat het voorbereidende werk van Piet de Klerk heeft opgeleverd.

Van menu tot parkeren
Maar de voorbereidingen hebben niet alleen betrekking op de resultaten van de top. Ook zijn er een hoop praktische vraagstukken. Hoe ontvang je tientallen wereldleiders, van president Obama tot bondskanselier Merkel tot de Chinese president Xi Jinping? Welk menu krijgen zij voorgeschoteld, waar parkeren zij hun regeringstoestel, in welke ambiance moeten ze vergaderen, waar moeten ze overnachten en hoe krijg je ze allemaal in zo kort mogelijke tijd zo goed mogelijk op een groepsfoto?

Aan al die vraagstukken heeft NSS-projectleider Marc Gerritsen de afgelopen maanden zijn handen vol gehad, samen met vele andere collega's van het ministerie van Buitenlandse Zaken. De organisatorische voorbereidingen voor de top vergden minimaal evenveel inspanning als de inhoudelijke. Het selecteren van de juiste cateraar, de juiste interieurontwerper en het trainen van de eigen mensen die straks de buitenlandse delegaties en journalisten moeten begeleiden, kosten Gerritsen de nodige hoofdbrekens.

Veiligheidsmaatregelen
En dan hebben we het nog niet gehad over de beveiligingsmaatregelen. De organisatie van de Nuclear Security Summit is een veiligheidsoperatie van ongekend formaat. Er worden 13.000 politie-agenten, 4000 marechaussee en 3000 militairen ingezet. De elite-eenheid Dienst Speciale Interventies traint al maanden voor mogelijke terroristische dreigingssituaties tijdens de top. Defensie zet F16's, Apache-helicopters, Awacs-vliegtuigen en luchtafweerraketten in om het luchtruim te beschermen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sissors schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:24:
[...]

Als we dat dan ook met de voetbalwedstrijden gaan doen. Die per stuk wel minder overlast geven, maar alles bij elkaar ook heel veel overlast geven, en toch ietsjes minder nut hebben.
Het gaat hier niet over voetbal :/

Maar goed, voetbal kan mij gestolen worden dus wat mij betreft verbied je het. Kan mij niets schelen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sissors schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:43:
Sowieso vind ik persoonlijk zoiets nuttigers dan 22 idioten die achter een bel aan rennen, en dat doen we elk weekend over heel het land. Tuurlijk per stuk minder ingrijpend, maar totaal?
Sissors schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:11:
Ik durf te stellen dat de impact velen malen kleiner is dan die van 22 idioten die achter een bal aan rennen aan overlast geeft in Nederland
Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:31:
Per wedstrijd is het niet zo erg (al hoeven ze hier geen snelwegen af te sluiten, de verkeersopstopping doet dat zelf wel), maar er zijn honderden van die wedstrijden per jaar. En dan kom je totaal wel aan een hoop meer overlast.
Sissors schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:30:
En laat ze dan iig vooral voetbalstadia ergens op het platteland maken.
Sissors schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:24:
Het zit je wel hoog hè? :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 07:51
Lekker thuiswerken maandag en dinsdag. Veel collega's die normaal gesproken vrij zijn op vrijdag waren vandaag ook aan het werk en verschuiven de vrije vrijdag naar de maandag. Doe mij maar elke week zo'n top. Maar als ik sommige reacties hier lees zijn er bij met serieuze aanpassingsproblemen, gelukkig voor hen is er deze winter geen sneeuw gevallen ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
naitsoezn schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Het zit je wel hoog hè? :/
Yep, vooral omdat dit wel het einde van de wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Zodat de wereldleiders zich op 25 maart zonder problemen kunnen scharen achter een stevig akkoord waarin duidelijke afspraken staan om nucleair terrorisme te voorkomen. Hiervoor moet de hoeveelheid gevaarlijk nucleair materiaal in de wereld verminderd worden, zoals hoogverrijkt uranium en plutonium.
Zal vast eerder in dit lange topic gezegd zijn, maar toch:

Wat betekenen afspraken tegen "nucleair terrorisme" als er partijen aan de NSS meedoen die zelf decennia een nucleair zwaard van Damocles boven de wereld hebben laten hangen en nog steeds vele, vele kernkoppen in voorraad hebben?

Wat betekenen die afspraken als het Westen zelf keihard zijn best doet om de Koude Oorlog weer op te stoken door een grote mond op te zetten en opeens "principes" over soevereiniteit te hebben terwijl ze zelf vrij recent diezelfde soevereiniteit schonden?

Ja, misschien kunnen terroristen een (vuile) bom bouwen, maar als ik naar de geschiedenis en het heden kijk is de grootste dreiging nog steeds het bezit van kernwapens door staten. Er hoeft maar een keer een vergissing te worden gemaakt en we leggen onzelf in de as, voor niets!

Wat mij betreft collectiviseren we wereldwijd het bezit van splijtstoffen. Geen kernwapens meer, en wie dat toch ambieert krijgt er (conventioneel) van langs.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ik wil morgen eigenlijk naar Amsterdam. Is dat wel te doen? Wanneer moet Obama het museum in eigenlijk?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Damian schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:31:
Ik wil morgen eigenlijk naar Amsterdam. Is dat wel te doen? Wanneer moet Obama het museum in eigenlijk?
Tja, als je zin hebt om tegen een haven-decor te kijken op het Museumplein en wilt zien hoe er veiligheidshekken overal worden neergezet dan is het wel interessant.

Als ik jouw was zou ik een weekje wachten.,als je echt weer de normale Amsterdamse smaak wilt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ik wil de stad in om te shoppen en naar de albert cuyp. Dat moet toch wel normaal kunnen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Damian schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:18:
Ik wil de stad in om te shoppen en naar de albert cuyp. Dat moet toch wel normaal kunnen?
Ja natuurlijk. Obama komt overigens maandagochtend pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

YellowCube schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:23:
[...]

dat hangt af van onderstaande vragen die ik stelde:

[...]

[...]

plan je iets anders aan werkgerelateerde meuk. Iets wat je achter een bureau of thuis kunt doen.
Of je hebt pech door de aard van je werk.
En dat kun je accepteren of je kunt gaan protesteren in Den Haag of je kunt gaan klagen op een forum.
Mooi de discussie ontweken, chapeau!

Moet over 2 weken weer naar Nederland, zal eens informeren of men niet de A2 kan afsluiten als ik bij Maastricht Nederland in kom. Want ja, daar zullen ook wel niet veel bedrijven van op de fles gaan tenslotte...
Awsom schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:16:
[...]

Je leeft in Nederland. Je krijgt hier niet zomaar een kogel door je kop..
Gelukkig niet nee, echter als ik zie dat er keer op keer iemand 'perongeluk' wordt opgepakt als je een bordje 'het is 2013' of 'weg met het koningshuis' omhoog haalt. En daarna is het 'oeps, dat ging vooral helemaal niet expres'. Dan raak ik op m'n hoede als er een staatshoofd langs komt waar we nog meer idiote veiligheidsmaatregelen nemen. Dan vrees ik voor nog grovere schending van burgerrechten (en nee natuurlijk krijgt er niemand een kogel in z'n hoofd).
[...]

:')

[...]

Hier slaat wildhagen de hamer op zijn kop. d:)b Als overheid kun je het nooit goed doen bij een evenement als deze, er lopen altijd wel weer mensen te klagen.
Mooi vind ik dat de 'chill enzo' juist door mij precies andersom uitgelegd zou worden. Wat is het doel van terrorisme? Juist, een samenleven ontwrichten door angst en daar uit volgende draconische maatregelen.

Daarnaast vind ik het altijd mooi om even te kijken wie een bepaalde post maakt, Wildhagen is nogal gezagsgetrouw en dat blijkt hier ook wel weer, opzich niets mis mee maar ik denk dat het heel goed is als je als burger kritisch blijft en wel vragen stelt ipv: joh maak je niet druk. Dat gaat altijd goed tot dat je zelf de dreiging bent.

Stond in het verlengde hiervan een mooi stuk in de NRC-Next vandaag: Wees niet bang voor terroristen maar voor de overheid. En als je naar het verleden kijkt is daar alle rede toe.

Overigens zie ik wel een oplossing hoor, maak voor Obama gewoon een soort Paus Mobiel maar dan op een Segway.

[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 22-03-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom die top nou in NL wordt gehouden? Wiens idee was dat?

Willen we nou alweer het braafste jongetje van de klas zijn? Iedereen moet besparen, maar we gaan wel even het halve land op zijn kop zetten omdat Obama de nachtwacht wil zien.

Sowieso.. al die wereldleiders bij elkaar. Waarom willen we dat risico ueberhaupt nemen? Ergens een krabbel onderzetten kan vast ook op andere manieren.

Ik mijd het ov en drukke plaatsen de komende dagen iig.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
gambieter schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:23:
[mbr]Kan het wat minder opgefokt, dames en heren? Anders hebben mijn collega's straks weer zoveel op te ruimen :) [/]
Jij maakt mij uit voor troll op een oprechte reactie.
Lethalis schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 07:06:
Kan iemand mij uitleggen waarom die top nou in NL wordt gehouden? Wiens idee was dat?
Minister van buitenlandse zaken Timmermans. PvdA geloof ik.
Willen we nou alweer het braafste jongetje van de klas zijn? Iedereen moet besparen, maar we gaan wel even het halve land op zijn kop zetten omdat Obama de nachtwacht wil zien.
En omdat 5000 man belangrijk moeten vergaderen.
Sowieso.. al die wereldleiders bij elkaar. Waarom willen we dat risico ueberhaupt nemen? Ergens een krabbel onderzetten kan vast ook op andere manieren.

Ik mijd het ov en drukke plaatsen de komende dagen iig.
Nou, eerlijk is eerlijk, face to face meeten werkt wel zo prettig.

[ Voor 61% gewijzigd door Wijnands op 22-03-2014 07:53 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
TNW schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:26:
[...]

Zal vast eerder in dit lange topic gezegd zijn, maar toch:

Wat betekenen afspraken tegen "nucleair terrorisme" als er partijen aan de NSS meedoen die zelf decennia een nucleair zwaard van Damocles boven de wereld hebben laten hangen en nog steeds vele, vele kernkoppen in voorraad hebben?
Het gaat daar totaal niet over hier. Juist kernwapens hebben de afgelopen 60 jaar voor relatieve vrede gezorgd doordat een oorlog compleet zinloos is. Maar MAD werkt niet bij een terrorist die of geen thuisbasis heeft om terug te nuken, of het gewoon geen drol uitmaakt.

Jouw idee van splijtstoffen collectiviseren is compleet onrealistisch. Als eerste zet dat de deur open voor wat gigantische conventionele oorlogen. Momenteel, zelfs met Oekraïne, is dat niet aan de orde omdat het sowieso geen optie is, vanwege kernwapens. Maar een koude oorlog zonder kernwapens? Die was direct een hete oorlog geworden. India vs Pakistan? Complete oorlog ipv wat grensschermutselingen.

Dan heb je zelfs als je het zou willen het probleem van controle. Hoe wil jij controleren dat ze niet ergens toch aan kernwapens werken? Met zijn allen inspecteurs in een Iran gooien is twijfelachtig of dat werkt, maar nu moet je dat bij elke supermacht gaan doen?

En als laatste, dan heb je ze erop gepakt, en dan? Massale conventionele oorlog wat jij voorstelt? Daar zit jij op te wachten? Een China/Rusland/VS tegen de rest van de wereld? Uberhaupt in het geval van tegen China, en vooral de VS, is het de vraag of de rest van de wereld dat kan winnen. En al helemaal voordat kernwapens klaar zijn. Maar sowieso zal het dodental gigantisch zijn. En allemaal terwijl we nu in relatieve vrede leven.

Nee laat degene die ze nu hebben lekker die dingen hebben, maar zorg dat terroristen ze niet krijgen.
Willen we nou alweer het braafste jongetje van de klas zijn?
Zinvolle kritiek? Prima. Je afvragen waarom Obama nou per sé daarheen moet gaan? Doe ik ook. Maar dat 'braafste jongetje van de klas' gezeik is toch saai. Misschien moeten we maar gewoon staatsschuld laten exploderen, alle internationale instanties uitzetten, etc. Dan zijn we immers zo leuk rebels...

En om nog maar een reden te geven waarom het in Den Haag moet gebeuren: http://nostisia.com/nieuw...rlijks-21-miljard-euro-op. Dat lijkt me toch 2 miljard goede redenen, en daar komt nog bovenop dat het Nederland simpelweg meer aanzien oplevert, wat stom klinkt, maar in de praktijk toch heel handig kan zijn.
En ja, ik weet dat dat in het algemeen over die organisaties gaat en niet enkel de NSS. Maar je kan niet gaan cherrypicken dat je enkel het gedeelte wilt wat je geld oplevert, en als het een keer wat kost dat het dan maar in de woestijn gehouden moet worden.

Disclaimer: Ook ik vind sommige dingen overdreven, en zou zeggen dat die wel wat minder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
AW_Bos schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:54:
[...]

Dan is allemaal wel zo maar jouw democratisch gekozen regering heeft voor jou besloten dat de top hier moest zijn. Vervolgens heeft de burgemeester van de Haarlemmermeer het spergebied uitgeroepen en de gemeenteraad vond dat een prima idee.

Denk dat we in Nederland te lang de luxe hebben gehad van relatieve rust en vrijheid, daarom valt dit circus gewoon enorm op. Dat de zeer dubieuze manier waarop de diverse noodverordening door de plaatselijke politiek worden gejast mij enorm irriteert is ergens ook wel weer een compliment. Blijkbaar werkt de gemeentepolitiek normaal dus vrij aardig.

Sprak van de week trouwens nog een vriend van me die in Wales woont, nog geen kilometer van een gebouw waar ze over een paar maanden de NAVO top gaan houden. Hij vreest midden in de veldslag zone te zitten waar de politie de links-radicalen gaat tegenhouden. Ben bang dat daar straks een Nederlander zit die gaat roepen dat men 'm ook maar 's hier moet houden, het ging tenslotte allemaal zo goed met de NSS.

Reed trouwens langs de NSS reclameborden langs de A4. Vond dat ze eigenlijk wel wat borden mogen ophangen dat ze Nederland bedanken voor hun begrip en medewerking.

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 22-03-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Sissors schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:33:
[...]
Dat lijkt me toch 2 miljard goede redenen, en daar komt nog bovenop dat het Nederland simpelweg meer aanzien oplevert, wat stom klinkt, maar in de praktijk toch heel handig kan zijn.
Uhm, wat? Die politieke figuren en die zakenmensen uit China zijn Den Haag en Nederland na een week allang weer vergeten. Ze komen hier om even wat zaken te bespreken, de verplichte nummertjes te maken en vervolgens rapido weer naar huis voor de echt belangrijke zaken. Nederland stelt geen hol meer voor op het wereldtoneel, die faam en roem hebben in 1600 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hee, kijk nou, defensie heeft naar de tweakers geluisterd. Bij die raket batterij in Noordwijk hangt nu een engelstalig bord.
http://www.112hm.nl/2014/...-afgesloten-door-nss-top/

Afbeeldingslocatie: http://www.112hm.nl/wp-content/uploads/2014/03/bezetting-leger-nwk-16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Wijnands schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:08:
Hee, kijk nou, defensie heeft naar de tweakers geluisterd. Bij die raket batterij in Noordwijk hangt nu een engelstalig bord.

[afbeelding]
Ik moest toch even lachen om die foto achter de link.
Daar staat dat bord voor 2 militairen met wapens zonder patroonhouder en op de achtergrond staat er volgens mij een burger een foto te maken van het betreffende "objekt" :D

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat zou wel heerlijk Nederlands zijn. Kan overigens niet goed zien of er wel of geen magazijn in die dingen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 21:50
Heel goed te zien op deze foto:
http://www.112hm.nl/wp-co...ezetting-leger-nwk-24.jpg

Defensie zal ook wel 'bang' zijn dat er wellicht snel en onnodig doden/gewonden vallen?
En wellicht zijn het wel 1e/2e jaars oid. Zou ze iig niet vergelijken met die Amerikaanse militairen die nu al hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:54:
Heel goed te zien op deze foto:
http://www.112hm.nl/wp-co...ezetting-leger-nwk-24.jpg

Defensie zal ook wel 'bang' zijn dat er wellicht snel en onnodig doden/gewonden vallen?
En wellicht zijn het wel 1e/2e jaars oid. Zou ze iig niet vergelijken met die Amerikaanse militairen die nu al hier zijn.
Mogelijk dat die betreffende militair geen wachtdienst heeft. Kan me voorstellen dat hij, als ik de foto bekijk, bezig is met iets waarbij het misschien veiliger is om het wapen niet geladen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wapen hoeft A) niet doorgeladen te zijn en kan B.) op vergrendeling staan.
Niets nuttelozer dan met een volledig leeg wapen gaan lopen.
Vooral als je een 'beveiliger' bent aka politie of militair.

Bij die andere foto's, van wel degenen die wacht hebben en achter het hek staan, is ook te zien dat die zonder magazijn daar staan.

Wat wil je doen als er iets gebeurt?
Met het wapen gaan gooien?
Je bent getraind op wapengebruik, als je dus een wapen in je hand hebt is je 1e reactie dat ding te richten en gebruiken.
En dan hoor je klik klik klik, dan moet je nog eens gaan denken 'aah waarom doet die het niet'.
Ik vind het dus vrij gevaarlijk, jezelf voor de gek houden en met rotzooi rondlopen en vasthouden.

En trouwens, wat is hij dan aan het doen op de foto waarbij het zo gevaarlijk is voor een geladen wapen?
Hij sluit een klep.
Nou zeg, als onze militairen daar al niet mee overweg kunnen :X

[ Voor 47% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-03-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

GoldenSample schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 01:30:
[...]

Mooi de discussie ontweken, chapeau!
volgens mij was het aan jou om aan te geven of het wel of niet proportioneel is.
Ik wil de vragen nog wel een keer herhalen:

Zijn we met z'n allen de rest van het jaar compleet van de kaart en kunnen we niet meer vooruit totdat we collectief bij een psychiater gezeten hebben?

[ Voor 41% gewijzigd door YellowCube op 22-03-2014 12:35 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Misschien was het budget op en hebben ze geen geld meer voor kogels ;)
Is die luchtafweer ook stiekem een verzameling geverfde kartonnen dozen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:25:
Misschien dat het protocol is om gewapend te zijn bij dat soort situaties.
Maar omdat het niet Mali of Afghanistan is, maar gewoon Noordwijk, zijn ze niet geladen.
Lijkt me niet dat ze willen dat er gewonden vallen. En bij mogelijke opstootjes kan de politie gebeld worden.
Daarnaast zal het wel een afschrikwekkend effect hebben.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zou het zo kunnen zijn dat alleen de marechaussee gewapend (geladen) mag zijn buiten de kazerne's, op Nederlandse bodem in tijd van vrede?
Ik weet dat ze in de VS zo'n wet hebben die de inzet van bepaalde legeronderdelen op eigen bodem verbiedt. Ik kan er alleen niks over vinden in Nederland.

En aangezien dat luchtafweergeschut nogal specialistische apparatuur is kan het niet zomaar worden bediend door een eenheid die wel gewapend mag zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 22-03-2014 12:49 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wellicht krijgen ze later de munitie uitgereikt, en het lijkt mij dat je zelfs een leeg wapen niet even ergens onbeheerd mag laten liggen. Lijkt mij een logisch scenario, maar ja ik ben het eens met ToyotaMR2 dat het leuker is te lachen om onbewapende militairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
RocketKoen schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:48:
Zou het zo kunnen zijn dat alleen de marechaussee gewapend (geladen) mag zijn buiten de kazerne's, op Nederlandse bodem in tijd van vrede?
Ik weet dat ze in de VS zo'n wet hebben die de inzet van bepaalde legeronderdelen op eigen bodem verbiedt. Ik kan er alleen niks over vinden in Nederland.
Voor zover ik weet is objectbewaking normaalgesproken een taak voor de Natres, en voor zover ik weet schieten ze daar niet met dummies...

Ik zag hier (oosten van het land) binnen de stadsgrenzen een week geleden ook voertuigen met zware wapens gemonteerd richting snelweg rijden. Had ik nog niet eerder gezien op de Nederlandse wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lijkt me dat die foto's gemaakt zijn op een speciaal "persmoment", wellicht de verklaring voor ongeladen wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

Sissors schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:33:
[...]

En om nog maar een reden te geven waarom het in Den Haag moet gebeuren: http://nostisia.com/nieuw...rlijks-21-miljard-euro-op. Dat lijkt me toch 2 miljard goede redenen, en daar komt nog bovenop dat het Nederland simpelweg meer aanzien oplevert, wat stom klinkt, maar in de praktijk toch heel handig kan zijn.
En ja, ik weet dat dat in het algemeen over die organisaties gaat en niet enkel de NSS. Maar je kan niet gaan cherrypicken dat je enkel het gedeelte wilt wat je geld oplevert, en als het een keer wat kost dat het dan maar in de woestijn gehouden moet worden...
Dat dus! Jij legt het mooier uit dan ik ooit zal kunnen. :)

Edit: Kijk, zo werkt dat dus: nieuws: Navo brengt digitale afdeling onder in Den Haag :)
Wijnands schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:39:
[...] Ben bang dat daar straks een Nederlander zit die gaat roepen dat men 'm ook maar 's hier moet houden, het ging tenslotte allemaal zo goed met de NSS...
Lijkt me een prima plan. Als het hier allemaal vlotjes en rustig verloopt. :)F

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 22-03-2014 13:14 . Reden: Navo ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/dmpg76.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat vind ik dan wel weer flauw. Hoop dat ze in ieder geval hun spullen weer een keer terug krijgen. Ik had ze met een waarschuwing weggestuurd, en pas bij een tweede overtreding bestraft.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd beetje jammer dat ze gegaan zijn, terwijl het toch extreem breed is uitgemeten door zowel media, overheid als Schiphol dat dit niet was toegestaan en zou resulteren in minimaal een boete.

Als je dan stronteigenwijs bent, stoer wil doen en het tóch te doen, tsja, dan kan ik daar niet zo'n medelijden mee hebben. Wil je stoer doen, draag dan de consequenties ook maar. Toen de man, nu de man.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik vind dat Nederlanders niet zo moeten zeiken. Het is niet iedere dag dat 's werelds top hier komt vergaderen.
Ik begrijp wel dat mensen er last van hebben. Als ergens een marathon wordt georganiseerd hebben mensen daar ook last van, in de vorm van afgezette straten etc.
Het is maar voor een paar dagen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helemaal mee eens hoor. Ik ben ook helemaal niet tegen die top, ik vind het juist wel stoer. En ik vind het ook niet zo'n wereldramp hoor, dat die spotters opgepakt zijn, maar een keer met een stevige waarschuwing weg laten komen lijkt mij toch beter, en vooral Nederlandser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

En terecht. Ik heb niks tegen spotters natuurlijk maar wie denken ze dat ze zijn? Valt mee dat ze niet in de bak zitten tot woensdag.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Fiber schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Dat vind ik dan wel weer flauw. Hoop dat ze in ieder geval hun spullen weer een keer terug krijgen. Ik had ze met een waarschuwing weggestuurd, en pas bij een tweede overtreding bestraft.
Dat zal de tendens wel worden de komende dagen. Geen vragen, 'meteen schieten'. Er zullen vast wel busjes klaarstaan om demonstranten die 'vervelend' zijn meteen af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Misschien kan jij of iemand anders de details er van vinden.
Want waar zijn ze opgepakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

[...]

Aan de andere kant.. je bent gewaarschuwd.. een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Waarom het risico nemen?

De rest van Nederland ziet deze top als een complete (overdreven) grap, maar je wéét toch dat de autoriteiten dat niet zo zien? Als je de (te) strenge regels overtreedt omdat je anders niet op je bruiloft kunt komen of met je zwangere vrouw naar 't ziekenhuis moet ok, maar dat nemen van foto's terwijl het verboden is, kan echt wel een weekend wachten. :z

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:08:
[...]
Misschien kan jij of iemand anders de details er van vinden.
Want waar zijn ze opgepakt dan?
Politie ontkent... http://www.at5.nl/artikel...ters-opgepakt-op-schiphol

https://twitter.com/POL_KENland/statuses/447358839399407616

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PromWarMachine schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:12:
[...] maar dat nemen van foto's terwijl het verboden is, kan echt wel een weekend wachten. :z
Dat is juist de grap. Dat kan dus helemaal niet wachten, want dan zijn al die mooie vliegtuigen en helikopters van Obama en co al lang weer vertrokken. Juist omdat de NSS hier volgende week is komen er dit weekend en begin volgende week letterlijk busladingen vol (buitenlandse) vliegtuigspotters naar Schiphol en omgeving om al dat moois op de gevoelige plaat en sensor vast te leggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kunnen ze die lui geen toegang geven tot het spottersdek op schiphol en dan een grondige fouillering en scan voordat je het dek opgaat... ? dan weet je zeker dat er geen gekke wapens tussen zitten en hebben de hobby-bobs een leuk weekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
[...]

En dan? Een administratie aanleggen, bijhouden en controleren van mensen die een waarschuwing gehad hebben? Het enige wat je daarmee bereikt is dat mensen er vanuit gaan dat ze de wet mogen overtreden, omdat ze "toch wel een waarschuwing krijgen". Onzin dus, je weet waar je mee bezig bent, direct een boete en camera kwijt is snel, efficient en duidelijk. Anders krijg je het getut: "maar hunnie kregen geen boete".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RemcoDelft schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:46:
[...] En dan? Een administratie aanleggen, bijhouden en controleren van mensen die een waarschuwing gehad hebben?
Ja. Kleine moeite, groot plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Met dat artikel van AT5 kom je ook geen steek verder.
Ze zeggen dat er geen aanhoudingen verricht waren.
Ja dat klopt, volgens het Twitter bericht was het alleen een inbeslagname en bekeuring.
Hoef je niet voor aan te houden (dacht ik?).

Maar Politie Haarlem legt het daarna in hun Twitter wel weer goed uit.
Zonder foto van de bon, wat een kleine moeite zou moeten zijn, heeft de politie in deze gelijk.

Bedenk wel dat een beetje spotter makkelijk apparatuur heeft van €5k+.
Dure grap als je dat niet meer terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wildhagen schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:41:
Idd beetje jammer dat ze gegaan zijn, terwijl het toch extreem breed is uitgemeten door zowel media, overheid als Schiphol dat dit niet was toegestaan en zou resulteren in minimaal een boete.

Als je dan stronteigenwijs bent, stoer wil doen en het tóch te doen, tsja, dan kan ik daar niet zo'n medelijden mee hebben. Wil je stoer doen, draag dan de consequenties ook maar. Toen de man, nu de man.
Ik ben het deze hele thread oneens met je geweest maar hier moet ik je toch gelijk geven. Het (behoorlijk onzinnige) foto verbod is ruim van te voren luid en duidelijk aangekondigd en ze hadden inderdaad kunnen bedenken dat er in deze tijd hard opgetreden wordt.
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:04:
Bedenk wel dat een beetje spotter makkelijk apparatuur heeft van €5k+.
Dure grap als je dat niet meer terugkrijgt.
Dat gaat zo hard niet in Nederland. Uiteindelijk kun je veel legale spullen die in beslag worden genomen best weer terug krijgen. Kan alleen wel een jaar duren en dan is alsnog de vraag in welke staat het allemaal is.

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 22-03-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Sterker nog, de politie twittert dit; Politie Haarlem eo ‏@POL_KENland 2h

@ScorpionAdvies Door de politie zijn er geen camera's in beslag genomen of bekeuringen gegeven https://twitter.com/POL_KENland/statuses/447358839399407616

Wel vreemd en tegenstrijdig aan andere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

YellowCube schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:32:
[...]

volgens mij was het aan jou om aan te geven of het wel of niet proportioneel is.
Ik wil de vragen nog wel een keer herhalen:

Ik vind het nogal wat dat een enorm aantal burgers zeer in bewegingsvrijheid wordt beperkt, slecht naar hun werk, familie, vrienden, huis etc. kunnen. Een 7 meter hoge containerwand en verplicht je huis afgesloten houden vind ik ook nogal wat. Ik heb altijd geleerd dat als ik iets wil dat ik dan duidelijk moet maken waarom, ik wil wel eens weten waar hier de grens ligt? als de Terreur dreiging nu nog wat hoger zal zijn, ontruimen we dan maar de huizen om het museum plein heen?

Ik zie niet in waarom er zulke draconische maatregelen genomen moeten worden, het is niet zo dat we al meerdere aanslagen op die man hebben gehad met sluipschutters vanaf een grote afstand waarvoor we containers nodig hebben ofzo. Vergeet niet dat bij Kennedy in een Cabrio reed, een Limo die gepantserd is tegen een sluipschuttersgeweer lijkt me daarvoor ook wel genoeg.

Ik zet mijn vraagtekens bij de proportionaliteit, echter is de tendens bij sommigen meer: joh doe niet moeilijk, gewoon wegkijken en slikken.

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 22-03-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Wat gebeurd er als je op je balkon staat op die tijden dat het niet mag? Word je neergeschoten door een sniper? Of wat nou als je huis in de brand staat en je balkon enige uitweg is?

En compensatie voor die ongemakkelijke dagen dat je geen eigenaar van je huis bent zit er zeker niet in. Hoezo kunnen ze je verbieden je ramen open te doen! Mafkezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brazza op 22-03-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GoldenSample schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:36:
[...]

Ik zet mijn vraagtekens bij de proportionaliteit, echter is de tendens bij sommigen meer: joh doe niet moeilijk...
Als dit permanent zou zijn dan was ik het helemaal met je eens. Maar voor die paar dagen of wellicht weken moet je niet zeiken vind ik. Had je maar in Schubbekutteveen moeten gaan wonen in plaats van in een grote stad.
Brazza schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:41:
Wat gebeurd er als je op je balkon staat op die tijden dat het niet mag? Word je neergeschoten door een sniper? Of wat nou als je huis in de brand staat en je balkon enige uitweg is?
Welnee, dan wordt je door een politie-agent of zo vriendelijk verzocht om naar binnen te gaan, lijkt mij. En hoe vaak heb jij brand? Geen moeilijkheden zoeken die er niet zijn, en als het toch voorkomt is daar heus wel een uitzondering voor.
En compensatie voor die ongemakkelijke dagen dat je geen eigenaar van je huis bent zit er zeker niet in.
Lijkt mij niet. Had van mij overigens best gemogen hoor. Ook en vooral voor ondernemers die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:25:
Wapen hoeft A) niet doorgeladen te zijn en kan B.) op vergrendeling staan.
Vooral als je een 'beveiliger' bent aka politie of militair.

Bij die andere foto's, van wel degenen die wacht hebben en achter het hek staan, is ook te zien dat die zonder magazijn daar staan.

Wat wil je doen als er iets gebeurt?
Met het wapen gaan gooien?
Je bent getraind op wapengebruik, als je dus een wapen in je hand hebt is je 1e reactie dat ding te richten en gebruiken.
En dan hoor je klik klik klik, dan moet je nog eens gaan denken 'aah waarom doet die het niet'.
Ik vind het dus vrij gevaarlijk, jezelf voor de gek houden en met rotzooi rondlopen en vasthouden.
Een magazijn past uitstekend in een broekzak van militaire kleding en is binnen enkele seconden geplaatst waarna je kunt schieten en dus niet met het wapen hoeft te gooien.
Je kunt er wel een karikatuur van maken maar mensen die de dienstplicht nog hebben meegemaakt en wacht hebben gelopen zullen weten dat het met uitzondering van enkele kazernes (onder andere Den Haag) normaal was dat het magazijn in een broekzak zat en niet in het wapen.
Zo gek hoeft het dus niet te zijn dat men rondloopt zonder magazijn in het wapen en het zou ook nog zo kunnen zijn dat het magazijn er vanaf morgen of overmorgen wel in zit.
Vraag me ook af hoe je er bij komt dat mensen getraind zijn om als eerste reactie te richten en te gebruiken, er bestaat ook nog zoiets als een waarschuwingsschot en schietinstructies.
Het is geen film waar je meteen een klein rond gaatje in je hoofd krijgt als je iets te dicht in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:02:
[...]

Een magazijn past uitstekend in een broekzak van militaire kleding en is binnen enkele seconden geplaatst waarna je kunt schieten en dus niet met het wapen hoeft te gooien.
Je kunt er wel een karikatuur van maken maar mensen die de dienstplicht nog hebben meegemaakt en wacht hebben gelopen zullen weten dat het met uitzondering van enkele kazernes (onder andere Den Haag) normaal was dat het magazijn in een broekzak zat en niet in het wapen.
Zo gek hoeft het dus niet te zijn dat men rondloopt zonder magazijn in het wapen en het zou ook nog zo kunnen zijn dat het magazijn er vanaf morgen of overmorgen wel in zit.
Vraag me ook af hoe je er bij komt dat mensen getraind zijn om als eerste reactie te richten en te gebruiken, er bestaat ook nog zoiets als een waarschuwingsschot en schietinstructies.
Het is geen film waar je meteen een klein rond gaatje in je hoofd krijgt als je iets te dicht in de buurt komt.
Dat laatste: gelukkig maar.

Verder, ik neem aan dat ze vanaf vandaag, uiterlijk morgen wel degelijk met magazijnen in de wapens lopen.

Anders neemt de reactietijd veel te veel af mocht er zich een echt serieuze situatie voordoen (Terroristen, gewapende aanval).

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ircghost schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:22:
Sterker nog, de politie twittert dit; Politie Haarlem eo ‏@POL_KENland 2h

@ScorpionAdvies Door de politie zijn er geen camera's in beslag genomen of bekeuringen gegeven https://twitter.com/POL_KENland/statuses/447358839399407616

Wel vreemd en tegenstrijdig aan andere berichten.
Gewoon de BOA's van de gemeente dus... (zoiets als stadswacht / conducteurs / parkeerbeheer)..

Niet echt veel tegenstrijdig aan dan ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
P.O. Box schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:42:
kunnen ze die lui geen toegang geven tot het spottersdek op schiphol en dan een grondige fouillering en scan voordat je het dek opgaat... ? dan weet je zeker dat er geen gekke wapens tussen zitten en hebben de hobby-bobs een leuk weekje :)
De officiele reden was dat de situatie uit de hand kon lopen door de enorme drukte.

Voordat het verbod werd aangekondigd waren er over de hele wereld spotters clubjes die naar Amsterdam wilde afreizen voor de NSS.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

RocketKoen schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:15:
[...]

De officiele reden was dat de situatie uit de hand kon lopen door de enorme drukte.

Voordat het verbod werd aangekondigd waren er over de hele wereld spotters clubjes die naar Amsterdam wilde afreizen voor de NSS.
Oftewel, op Schiphol en bij andere grote evenementen kunnen we met tienduizenden mensen omgaan, maar zodra er sprake is van een NSS kunnen we dat ineens niet meer? Bizar.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:02:
[...]

Wat doe je, als er onraad is, en je hebt een wapen in je handen?
Je richt en roept 'halt!', 'stop!', 'of ik schiet!', toch?
Op dat moment, in die reactie _en omdat je al een gehele tijd zonder magazijn rondloopt_ bestaat de kans dus dat je vergeet dat er geen kogels in het wapen zitten?

Ik heb het nergens over meteen doodschieten?
Dus ook voor jouw waarschuwingsschot moet er wel nog aan gedacht worden om eerst het magazijn te plaatsen.

En je hebt een wapen in je handen. Het eerste _instinct_ wat je dus doet als er een groep/individu gevaar op je af komt lopen is dat wapen richten en niet eerst je zakken doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Fiber schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:48:
[...]

Als dit permanent zou zijn dan was ik het helemaal met je eens. Maar voor die paar dagen of wellicht weken moet je niet zeiken vind ik. Had je maar in Schubbekutteveen moeten gaan wonen in plaats van in een grote stad.
Ik zou je gelijk geven wanneer het ging om meer beveiliging, meer controles, en een paar afgezette wegen. Echter komen de huidige maatregelen dichter bij een hermetische afsluiting van (delen van) de randstad, en het binnensluiten van zijn inwoners. Je bent in die zones bijna een gevangene, en dat allemaal omdat onze overheid er mooi uit wil zien in de internationale journalistiek. Dat het klauwen met geld kost en het halve land lam legt is schijnbaar een bijzaak. Geeft wel weer aan dat wij gewone burgers minder belangrijk zijn :/
[...]

Welnee, dan wordt je door een politie-agent of zo vriendelijk verzocht om naar binnen te gaan, lijkt mij. En hoe vaak heb jij brand? Geen moeilijkheden zoeken die er niet zijn, en als het toch voorkomt is daar heus wel een uitzondering voor.
Brand is één ding. Maar hoe zit het met diegenen die afhankelijkheid zijn van thuiszorg? Diabeten bijvoorbeeld, waar het tijdstip erg belangrijk voor is. Of diegenen die aan astma leiden? Of simpelweg het raam open willen om even uit te luchten? Er zijn vast uitzonderingen voor gemaakt, maar het levert sowieso veel overlast op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die wijkzusters en thuiszorg-medewerkers krijgen een ontheffing meen ik ergens op tv gezien te hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ardana schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:21:
[...]

Oftewel, op Schiphol en bij andere grote evenementen kunnen we met tienduizenden mensen omgaan, maar zodra er sprake is van een NSS kunnen we dat ineens niet meer? Bizar.
Mag toch wel hopen dat je het verschil wel snapt als er 56 wereldleiders komen, of 56 DJ's voor Koningsdag...

56 DJ's zal niemand missen, die 56 leiders wel... Dan liggen er 56 landen in crisis...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Interessant document met informatie voor de media: https://www.nss2014.com/s.../updated_media_note_1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

RaZ schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:27:
[...]

56 DJ's zal niemand missen...
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Mijn schoondochter is DJ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

President Goodluck Ebele Jonathan van Nigeria is ook zojuist geland:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0v3r1m2k0H3h0B171J3x/Screen%20Shot%202014-03-22%20at%2018.07.26.png
Afbeeldingslocatie: http://thestreetjournal.org/wp-content/uploads/2013/05/Goodluck-Jonathan-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:41:
Als echte spotter tel je juist mee als je een keer opgepakt bent. Er zijn landen die het spotten bij militaire vliegvelden wel wat strenger straffen en toch zijn er harries die het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Mag toch wel hopen dat je het verschil wel snapt als er 56 wereldleiders komen, of 56 DJ's voor Koningsdag...

56 DJ's zal niemand missen, die 56 leiders wel... Dan liggen er 56 landen in crisis...
Nee, het ging erom dat ze bang zijn dat er veel vliegtuigspotters komen. Niet om die 56 52 wereld belangrijke landen leiders.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

P.O. Box schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:42:
Daar kan je bijna niks spannends op spotten m.b.t. NSS-2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:21:
[...]

En je hebt een wapen in je handen. Het eerste _instinct_ wat je dus doet als er een groep/individu gevaar op je af komt lopen is dat wapen richten en niet eerst je zakken doorzoeken.
Zoals ik al zei is het vele jaren gebruikelijk geweest dat een magazijn in een broekzak zat bij militairen die wacht liepen en zo'n ding vergeet je niet, er zitten geen tientallen zakken in een broek en hij is ook niet zo klein dat je er naar moet zoeken.
Een magazijn is dusdanig groot dat je dondersgoed weet/voelt waar dat ding is en daar hoef je echt niet naar te zoeken. Het gaat om secondes, meer niet en als dat al teveel is dan heb je een veel groter probleem dan het niet hebben van een magazijn in je wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
"The NSS 2014 Organisation wants to minimize the use of paper during the summit."
Wat zijn ze weer politiek correct... 5000 man vliegt de halve wereld over, maar hey, ze sparen een boom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:44:
[...]

Het gaat om secondes, meer niet en als dat al teveel is dan heb je een veel groter probleem dan het niet hebben van een magazijn in je wapen.
Inderdaad, if shit hits the fan, dan sta je daar nutteloos met een stuk metaal (composiet/whatever) in je handen.

Het is hier niet zomaar wacht lopen, het is HET evenement van een flinke periode.
Kijk de rest van de veiligheidsmaatregelen, heck... 10 meter achter ze staan enorme raketten.
Er staan zelfs borden dat je daar gedood kan worden (als je het te bont maakt), en dan staat daar iemand tegenover je met een leeg wapen?

Er zit geen mijnenveld tussen, ook geen gracht.
Als iemand zijn hand reikt of springt dan kan die militair al niets meer.

Als er wat bijdehante jochies tegenover je staan en gaan roepen 'hahha, geen ammo!!', dan sta je daar.
Kun je er net zo goed met een garde gaan staan.

Ik vind dat dus jammer, lachwekkend en beetje dom om te zien.

Stel dat iemand nu wel iets flikt?
Zoals ik al zei, die 1e militair is zo neer.
Ik zie het nieuwsbericht nu al voor me:

Verslaggever: Hoe kon die nu eigenlijk gebeuren? Elke militair hier loopt met een geweer rond.
Woordvoerder Defensie: Ja dat klopt, maar uh... tja, die waren allemaal leeg.
...
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Die crisis valt wel mee. Beetje democratie neemt de vice president het over. Denk overigens dat er genoeg mensen tussen de 15 en 35 zullen zijn die het eerder andersom zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:04:
[...]

Er zit geen mijnenveld tussen, ook geen gracht.
Als iemand zijn hand reikt of springt dan kan die militair al niets meer.

Als er wat bijdehante jochies tegenover je staan en gaan roepen 'hahha, geen ammo!!', dan sta je daar.
Kun je er net zo goed met een garde gaan staan.

Ik vind dat dus jammer, lachwekkend en beetje dom om te zien.

Stel dat iemand nu wel iets flikt?
Zoals ik al zei, die 1e militair is zo neer.
Als je daadwerkelijk denkt dat je zo dichtbij kunt komen bij die militair zonder enige vorm van reactie dat je hem kunt uitschakelen dan is verdere discussie eigenlijk zinloos. Probeer het eens zou ik zeggen en kijk hoe dichtbij je kunt komen voor dat magazijn in het wapen zit en of hij echt zo neer is, ik geef je heel weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Als je daadwerkelijk denkt dat je zo dichtbij kunt komen bij die militair zonder enige vorm van reactie dat je hem kunt uitschakelen dan is verdere discussie eigenlijk zinloos. Probeer het eens zou ik zeggen en kijk hoe dichtbij je kunt komen voor dat magazijn in het wapen zit en of hij echt zo neer is, ik geef je heel weinig kans.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7DG4V.jpg

Daar staat een hek, die gewoon open is aan de zijkant.
Ik kan dus gewoon richting dat hek lopen en als ik een beetje spontaan/leuk/galant reageer/opmerking maak ben ik er bijna vrij zeker van dat zij gewoon met mij zal communiceren.
Ik kan op dat moment dus vrij dichtbij komen.

En jij wilt mij zeggen dat ik (of wie dan ook met kwade bedoelingen) haar niet kan overmeesteren?
Dit zijn geen zwaar getrainde gasten van de Israëlische geheime dienst?

Natuurlijk, daarna ben ik de zak. Tenzij ik met meerdere ben en/of gewapend ben en/of haar als menselijk schild gebruik. 1 kun je sowieso uitschakelen en met beetje geluk kun je nog genoeg schade aanrichten ook.
En als ze er met 2 staan, dan ben ik ook met een vriend... en dan heb je er al 2 neer.
De 1e slag, de verrassingsaanval om het maar tactisch te houden, die kun je gewoon winnen.

Ik heb zo'n beetje het vermoeden dat jijzelf of iemand in je naaste kring hebt die militair aangelegd zijn en dit nogal vrij hoog opvat en koste wat kost dit wilt verdedigen/goedpraten.
En met zó iemand, die er persoonlijk bij betrokken is, is discussie zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53

kronolith

[EDIT]

Ja, een halfgeladen wapen is sneller inzetbaar maar ook minder veilig. Het is een afweging die gemaakt wordt tussen dreiging en veiligheid. Het zal me dan ook niks verbazen als vanaf morgen wel iedereen halfgeladen rondloopt.

Oh, wat trouwens ook nog wel eens wil gebeuren is dat ze een leeg magazijn in het wapen plaatsen (afschrikeffect, het wapen lijkt immers geladen) en een volle op zak hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door kronolith op 22-03-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Kijk weer de klassieke: wat zeur je nu, mond houden en bukken!
Tegen welk gevaar beschermen we nu precies? Tegen mensen die op het balkon gaan staan en Obama gaan neerschieten? Als ik Obama zou willen neer schieten dan laat ik me niet tegen houden door een ruitje wat ik niet open mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

* Fiber leert net in een ander draadje dat NSS eigenlijk staat voor 'No Shit, Sherlock'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:10:
[...]

[afbeelding]

lang verhaal over een vrouwelijke militair op de foto
Wat een onzinverhaal. Er staan 2 tenten vol militairen op dat terrein. Je hebt geen schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

GoldenSample schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:29:
[...]

Tegen welk gevaar beschermen we nu precies? Tegen mensen die op het balkon gaan staan en Obama gaan neerschieten? Als ik Obama zou willen neer schieten dan laat ik me niet tegen houden door een ruitje wat ik niet open mag doen.
Dat argument slaat natuurlijk nergens op. Wapens zijn ook verboden en toch worden ze gebruikt door terroristen, dus we kunnen ze net zo goed toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Goron schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:41:
[...]

Wat een onzinverhaal. Er staan 2 tenten vol militairen op dat terrein. Je hebt geen schijn van kans.

Lees je wat ik schrijf?
Een politiebureau zit ook vol met agenten, maar die weerhouden mij er niet van om die 1e agent achter de receptie te pakken.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat zijn dit eigenlijk voor poortjes?
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1mzj1qa2rpr_504h.jpg

Hebben deze nog een doeleinde, of is het gewoon een design zodat je makkelijk kan zien dat daar een ingang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Checkpoint Charley...?

Het lijkt mij dat je daar om de een of andere reden met de auto niet door mag en/of kan, maar lopend of met de fiets wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AW_Bos schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:48:
Wat zijn dit eigenlijk voor poortjes?
[afbeelding]

Hebben deze nog een doeleinde, of is het gewoon een design zodat je makkelijk kan zien dat daar een ingang is?
Ik ben vandaag ook door dat poortje gefietst. Ik kon verder geen detectieapparatuur in de buurt herkennen oid. Volgens mij is het idd een doodgewoon poortje.
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:48:
[...]

Lees je wat ik schrijf?
Een politiebureau zit ook vol met agenten, maar die weerhouden mij er niet van om die 1e agent achter de receptie te pakken.
8)7
Vandaar dat de perimeter dusdanig groot is dat je nooit dicht genoeg bij iets komt wat een risico loopt. Ja je kan die dame op de foto wat aandoen, maar zij loopt daardoor nog geen veiligheidsrisico.

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 22-03-2014 20:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Muthas schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:44:
[...]

Dat argument slaat natuurlijk nergens op. Wapens zijn ook verboden en toch worden ze gebruikt door terroristen, dus we kunnen ze net zo goed toestaan?
De reden dat wapens verboden zijn is ook niet omdat terroristen er dan niet aan kunnen komen.

Leg mij dan maar eens heel concreet uit wat het voordeel van de maatregel 'niet je raam open op het museumplein' is. Een maatregel moet proportioneel bijdragen aan iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dast poortje is inderdaad vooral (en in combinatie met die zwarete blokken) om ongewenst autoverkeer te stoppen. Poortje en blokken zijn behoorlijk massief en zullen niet of nauwelijks meegeven bij of na impact met een auto (of tram).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
GoldenSample schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:56:
[...]
Leg mij dan maar eens heel concreet uit wat het voordeel van de maatregel 'niet je raam open op het museumplein' is. Een maatregel moet proportioneel bijdragen aan iets.
Security theater.

http://nos.nl/artikel/626705-het-beest-is-in-nederland.html zie dat de Secret Service nog steeds een Suburban collectie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:48:
[...]

Lees je wat ik schrijf?
8)7
Wat ik wil zeggen is dat je teveel james bond films kijkt. Die ene militair staat nooit alleen op wacht. Er is geen 'verassingsaanval' want ze zien je van ver aan komen lopen. Ze zijn zwaarbewapend. Zelfs als je er 1 in een handgemeen weet te overmeesteren omdat ze plotseling vergeten een magazijn te laden dan zal de rest je alsnog doorzeven met kogels. Hun doel is die installatie bewaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wijnands schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:58:
[...]

http://nos.nl/artikel/626705-het-beest-is-in-nederland.html zie dat de Secret Service nog steeds een Suburban collectie heeft
Is toch cool om die dingen een keer in Nederland te zien rondrijden...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Fiber schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:08:
[...]

Warom komt die uit het oosten...? O-)
Eerst ergens anders op bezoek geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Fiber schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:05:
[...]

Is toch cool om die dingen een keer in Nederland te zien rondrijden...! :)
Wel apart. Vind ze alleen wel heel lomp ogen. Die Volvo's van onze regering hebben toch een stuk meer stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wijnands schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:09:
[...]

Wel apart. Vind ze alleen wel heel lomp ogen. Die Volvo's van onze regering hebben toch een stuk meer stijl.
Ze zijn wel cool 8)

YouTube: WHITE HOUSE DOWN - "I Lost The Rocket Launcher" Film Clip [HD] - In Theatres 27 June

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Goron schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:04:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat je teveel james bond films kijkt.
Natuurlijk, vroeg me al af wanneer dat "Hollywood/teveel films"-argument zou komen.
Chapeau d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Hier de hele rits auto's van Obama onderweg naar de pomp in Noordwijk:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bNwnJBPSiKg]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste