Even een vraagje waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden. Hopelijk dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn. Ik heb nog een Raspberry Pi 2 B liggen. Kan ik die gebruiken om dmv bijvoorbeeld DSMR Reader mijn slimme meter uit te lezen? Op de site van DSMR staat dat het afgeraden wordt (Dus niet dat het niet werkt!), en dat je er wel een data logger client van kan maken. Maar vervolgens snap ik niet helemaal wat ze daar nou precies mee bedoelen en hoe ik dat voor elkaar krijg.
Mijn uiteindelijke doel is om de meterstanden in Home Assistant (op mijn synology, niet in de buurt van mijn slimme meter
) te zien en eventueel ook in Power BI. Als de data eenmaal in een database staat, moet dat volgens mij geen probleem opleveren.
edit:
Eerste deel van mijn vraag is niet eens zo heel lang geleden beantwoord door
@scorpion303 . Het kan dus wel, maar is traag.... hmm, misschien dan toch nog zoeken naar een andere oplossing.
Mijn uiteindelijke doel is om de meterstanden in Home Assistant (op mijn synology, niet in de buurt van mijn slimme meter
edit:
Eerste deel van mijn vraag is niet eens zo heel lang geleden beantwoord door
@scorpion303 . Het kan dus wel, maar is traag.... hmm, misschien dan toch nog zoeken naar een andere oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door Yukkie op 07-03-2018 22:57 ]
We've got that ring of confidence