Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Dat heb ik dan ook, maar als ik op 'Download' druk (en op Firmware upgrade heb staan) dan pakt die m wel en start de upload naar de telefoon. Evt een andere versie pakken van de flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:29
Quad schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:12:
http://www.chinaphonearen...-Pc-Drivers-SP-flashtools

Download de drivers eens, zitten in een .zip mapje. Installeer de drivers en PDAnet, telefoon losgekoppeld houden.
Dan procedure volgen met Flashtools en op moment van dat je download hebt geklikt de telefoon aansluiten, batterij eruit houden en geduld hebben.
Probeer her nu opnieuw. Her vreemde is dat het eerst wel heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09
Inmiddels geroot middels de AIO Root Tool.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Hierbij blijf ik de melding waiting for device houden

Edit: inmiddels doet hij het weer op 1.0.8 het was toch een vreemd driver probleem. Ook moest ik de volume + knop steeds ingedrukt houden! bedankt voor alle hulp.

[ Voor 61% gewijzigd door cverkooyen op 25-03-2014 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

marcelmg2 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:54:
Ik heb wel mn IMEI eerst gebackupped, want die was weer weg....
Hoe doe je dat IMEI backuppen? Bedoel je op een papiertje opschrijven of is er een manier om hem te backuppen in een bestand en dan weer terugzetten? Misschien een totale noob vraag maar ik weet het echt niet.

Quad, waar heb je AIO Root vandaan?

Zodra ik tijd heb ga ik 1.0.8 installeren

[ Voor 3% gewijzigd door MxD op 25-03-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
MxD schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Hoe doe je dat IMEI backuppen? Bedoel je op een papiertje opschrijven of is er een manier om hem te backuppen in een bestand en dan weer terugzetten? Misschien een totale noob vraag maar ik weet het echt niet.
Met MTK Mobile Uncle Tools kan je je IMEI backuppen.
Quad, waar heb je AIO Root vandaan?

Ik ga zodra ik tijd heb 1.0.8 ook proberen
http://www.chinaphonearen...9-MTK6577-MTK6575-MTK6572
Maar is hetzelfde als de AIO root tool die je op XDA kan vinden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Aio root....
www.bit.ly/1iYudJz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Hebben jullie nog wat aangepast om de gps te laten werken. In de built prop staat als regio standaard Azie en taal US bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
cverkooyen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:18:
Hebben jullie nog wat aangepast om de gps te laten werken. In de built prop staat als regio standaard Azie en taal US bij jullie?
Met Fastergps uit de Playstore kun je je regio/land instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 16:22
Altijd als ik een smsje stuur krijg ik een waarschuwing dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht. Ik heb al meerdere malen het vinkje "dit bericht niet meer weergeven" gebruikt, maar de melding blijft komen.
Erg vervelend als je snel wil sms'en voor een prijsvraag en dan eerst nog een schermpje moet wegklikken.

Iemand hetzelfde probleem en een oplossing er voor?

EDIT: Het schijnt alleen bij betaalde sms'jes te zijn.

EDIT2: Ik heb de oplossing gevonden. Het schijnt bij de instelling van de permissions te zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door ivo001 op 25-03-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
http://www.chinaphonearen...WoW-iNew-REplied-my-email

Ik ben benieuwd naar de volgende antwoorden van iNew.
Het schijnt dat het updaten van onze telefoon hoog bij hun in het vaandel zit, en benieuwd of er toekomstige Android updates zijn, Kitkat maybe?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Voor 4.4 is Inew ook afhankelijk van MediaTek, verwacht er niet te veel van (lees niets).]

Het is al mooi als Inew redelijke community support gaat verzorgen en ze de grootste bugs gaan fixen.

[ Voor 42% gewijzigd door RobertowNL op 25-03-2014 22:56 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Lenovo heeft voor de Lenovo S930 al wel een Android 4.4 ROM uitgebracht, als Lenovo het kan lukt het iNew misschien ook wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
MTK6582 budget/mid end MTK model vs het topmodel de MTK6592, er is nog hoop maar het kan zomaar niet gebeuren.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Excuus, doel op de Lenovo S930, deze heeft MTK6582 chipset. Maar we zullen zien wat iNew kan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik voel mij niet echt intelligent, maar ik krijg de firmware upgade niet voor elkaar (heb alle tips uit dit topic gevolgd). Iemand nog een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wat krijg je precies en waar loop je op vast?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
marcelmg2 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:24:
[...]

Met Fastergps uit de Playstore kun je je regio/land instellen.
top, iconen heb ik nu ook transparant gemaakt. Helemaal top dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Quad schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 01:10:
Wat krijg je precies en waar loop je op vast?
Ik volg de verschillende handleidingen, maar uiteindelijk blijf ik het geluid horen dat er een apparaat via usb verbonden en verbroken wordt.

Als ik de handleiding uit de video volg, dan krijg ik een recovere menu of een chinees menu en kom ik ook niet verder

Ik weet het effe niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De drivers geïnstalleerd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Natuurlijk eerst 'de' drivers installeren. Hier is een link naar goede instructies/drivers etc.

http://www.chinaphonearena.com/forum/Thread-Open-Thread-Fix-SP-Flash-tool-errors-and-problems

Ik doe het zo:
Batterij eruit en usb er in (bij mij hoor ik dan steeds dat ie verbinding maakt, en weer verbreekt, geeft niks)
SP Flastool opstarten.
Scatterfile uit de firmware folder kiezen. In Dropdownmenu kiezen voor 'Firmware upgrade'
Dan op de knop 'Download' klikken. Dan gaan er bij mij allerlei dingen lopen.
Na paar minuten heb ik dan de 'OK'. Batterij erin, stekker eruit, herstarten.
Spelen met V3.
Laat even weten waar jij strand.
Maar wat je ook doet: maak een backup van je IMEI (bijvoorbeeld met MobileUncleTools) en/of van je NVRAM met MTKDroid tools.

[ Voor 7% gewijzigd door marcelmg2 op 26-03-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Nou, uren mee aan het klooien geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar. De vele tips waardeer ik zeer, maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Volg ik de ene tutorial dan lijkt het een fluitje van een cent, maar waar ik tegenaan loop is dat op twee verschillende XP-laptops de software de geluidjes blijft maken dat er verbinding gemaakt wordt en dat de verbinding weer verbroken wordt. Op de ene laptop krijg ik dat PDAnet ook niet geinstalleerd.

Volg ik andere tutorials, dan zie ik eigenlijk teveel tegenstrijdige informatie en de bottomline is dat ik het alsnog niet werkend krijg :-(

Ik lees ook iets over OTA update. Kan ik het bestandje niet gewoon op een sd-kaart zetten en de update vanaf de telefoon runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Update: het is gelukt. Blijkt dat ik ook nog een preloader moest laden en nu werkt het allemaal.

Pfffffft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Goed om te horen. :Y)
Vergeet je dat ook niet meer. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Gebruiken jullie de standaard Flip cover of helemaal geen hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik gebruik niet de standaard flipcover die vind ik niet fijn, verder gebruik ik geen hoesje. Wil ik wel eigenlijk maar kan geen goede vinden..

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
To2c.com heeft nu ook de silliconen hoesje.
Ik heb de standaard cover ook geprobeerd, maar die werd snel vies en is onhandig glad. Zonder bevalt beter.

[ Voor 55% gewijzigd door Quad op 26-03-2014 11:58 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Zo'n mooi toestel stop je niet weg in een hoesje. Het scherm is toch van GorillaGlass? En bij mij zit er nog een screenprotector op, maar die gaat er ook een keer af zodra een hoekje los laat. Wel heb ik een siliconen cover besteld, eens kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Gorillaglass of niet, ik heb wel een maar minieme krasjes op het scherm. :P
En hoesje is voor het algemeen bedoeld om schade met vallen te voorkomen, gaat Gorillaglass niet bij helpen iig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
cverkooyen schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:18:
Faster gps gebruikt maar mijn build prop verandert niet ook krijg ik nog geen gps signaal. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Meestal was het bij mij voldoende bij FW 1.03 en 1.04: aGPS gebruiken, EPO gebruiken en nieuwe data downloaden, met FasterGPS de regio op Europa/NL zetten en dan in MobileUncleTools op het Location tabblad met YGPS de eerste satellieten zien, wel even (>5 minuten) buiten laten liggen opdat ie zn 1e fix pakt.
Soms helpt het om het bestand mtkgps.dat te verwijderen, dan 'restarten' de GPS settings. Waarschijnlijk wel dan even de regio weer goed zetten.
Noot: met FW 1.08 heeft mijn V3 nog NOOIT 1 satelliet gezien.
Ik zit nu weer op 1.03 (LEWA 1.04 had een veel te hoog idle verbruik) en die ziet weer 15+ sats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
cverkooyen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:37:
[...]

Faster gps gebruikt maar mijn build prop verandert niet ook krijg ik nog geen gps signaal. Iemand nog tips?
FasterGPS past je build.prop niet aan maar je GPS.conf, vindt je in system/etc/.

Wil je de build.prop aanpassen naar NL:
ro.product.locale.language=nl
ro.product.locale.region=NL

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 26-03-2014 13:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Hoe laat ik het beste mijn GPS werken op firmware 1.0.4? Met de stappen hier boven of kan het gemakkelijker? Want nu rij ik ineens langs de weg of in het water :)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik wil de stabiliteit van 1.08, alles werkt
Ik wil de GPS van 1.03 (15+sats in 10 seconden)
Ik wil het idle verbruik van 1.04 (<1%/h)
Ik wil de schil van LEWA (leuke kleurtjes...)
Ik denk dat ik moet wachten op versie 3.15 met een andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
marcelmg2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:15:
Zo'n mooi toestel stop je niet weg in een hoesje. Het scherm is toch van GorillaGlass? En bij mij zit er nog een screenprotector op, maar die gaat er ook een keer af zodra een hoekje los laat. Wel heb ik een siliconen cover besteld, eens kijken of dat wat is.
Ik heb die silicone hoes erbij gekregen en er vanmiddag om gedaan, bevalt beter dan die flip cover. Enigste minpunt is het "flapje" voor je connector ingangen maar dat is eraf te snijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Heb nu 1.0.8 op mijn toestel staan. Qua GPS zie ik met veel pijn en moeite 3 satellieten. Hopen dat dat probleem snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 14:03
Goed om te weten dat er GPS problemen zijn met 1.0.8
Ik blijf dus mooi op 1.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik heb nog niet een rom met echt goede GPS functionaliteit. Nu stock 1.04, die vind met gemak 7-8 satellieten, maar raakt de fix ook vaak kwijt. Het lastige is dan dat de navigatie als een gek gaat herberekenen en je vanuit het weiland weer de weg op wil krijgen. En Waze doet het niet echt lekker op de V3. Start soms niet op, hangt tijdens navigatie, schokkerig. Sygig (7 dagen trial) doet het trouwens perfect. Ziet er mooi uit. GPS blijft dus bij mijn V3 een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel dinsdag binnen gekregen...
En wat een top ding zeg, voor zijn prijs......

Ik heb er trouwens 1.0.6 op staan en alles doet het perfect.
Heb alleen de launcher aangepast, en ziet er een stuk beter uit dan de stock icons..

Scherm en alles ziet er perfect uit, alleen moet ik wel zeggen dat die wat gelig is vergeleken met een experia z.
Natuurlijk kan je die 2 niet vergelijken, maar dat die je automatisch toch wel..

En batterij indd. gaat niet echt lang mee, heb em al gekalibreerd maar dat maakt niet zo heel veel verschil..
En ik laat em bijna alleen op met toestel uit...

Nou hopen, dat er straks een iets beter batterij is straks...

maar voor de rest echt een top ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
1.0.6? Die fw heb ik nog niet gezien. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er toch echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okkie: heb je de telefoon met die fw geleverd gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja stond er standaart al op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hoe doet YouTube het bij jou? Met fw 1.0.8 iets beter hier maar nog steeds laggy.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is indd een beetje laggy, hoe meer je er op let hoe erger het wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 dagen geleden mijn telefoon binnen gehad. Ik moet zeggen dat ik wat sceptisch was voor ontvangst, maar vergeleken met de Xiaomi Hongmi (die heeft mijn vriendin) vind ik het design echt super! Wel hoop ik op nog betere firmware. Ik heb er nu 1.01 opstaan, maar de battery gaat wel erg hard imho. NFC werkt niet en zodra ik mijn sd card mount kan ik veel dingen niet meer doen. Gezien de perikelen met nieuwe firware doe ik het nu even zonder sd card en NFC. Ik wacht wel op een betere (Custom) ROM. Goed te zien dat er inmiddels ook een MIUI port is gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:48:
Ik heb 3 dagen geleden mijn telefoon binnen gehad. Ik moet zeggen dat ik wat sceptisch was voor ontvangst, maar vergeleken met de Xiaomi Hongmi (die heeft mijn vriendin) vind ik het design echt super! Wel hoop ik op nog betere firmware. Ik heb er nu 1.01 opstaan, maar de battery gaat wel erg hard imho. NFC werkt niet en zodra ik mijn sd card mount kan ik veel dingen niet meer doen. Gezien de perikelen met nieuwe firware doe ik het nu even zonder sd card en NFC. Ik wacht wel op een betere (Custom) ROM. Goed te zien dat er inmiddels ook een MIUI port is gestart :)
Voor NFC:
- druk zachtjes op je cover ongeveer 2 centimeter onder je camera en dan 2 centumter naar rechts. Als het goed is hoor je een 'klik'
- zet NFC aan

Klaar is Kees ;)

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Er zijn met fw 1.0.1 wel nfc problemen bekend dacht ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
De telefoons die fabriek af geen otg hadden werkte nfc ook niet bij dacht ik. Verreweg de meeste problemen zijn gewoon niet goed aangedrukte contactjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Laatst online: 08-01-2023
Quad schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:30:
Er zijn met fw 1.0.1 wel nfc problemen bekend dacht ik.
Ik heb nog steeds 1.0.1. En nul problemen. Wifi, gps, otg en nfc: 100% score!

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for the tip Marco.

Ik ben ongeveer 3 dagen ontzettend blij geweest met mijn telefoon, maar de pret is over. ik ben er zeker van dat er geen Gorrila glass in het toestel zit. Na 3 dagen de telefoon in mijn broekzak gedragen te hebben zit het vol met krassen. Oke mijn sleutels zaten er ook in. Dat is niet handig, maar heb ik vaker met telefoons gedaan.

Mijn vraag aan jullie is: Hebben jullie wel gorilla glass? En zo ja, wat denken jullie heeft mijn versie dat ook?

Waarschijnlijk ga ik de telefoon terugsturen met als commentaar dat mij gorilla glass is beloofd, maar dat niet heeft.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/5p1n5s8yh/nogorilla1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/6oncnqyqh/nogorilla2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/ofyz27e55/nogorilla3.jpg

[update] Ohhhhhkeeee.... Vals alarm. Er bleek NOG een screen protector op te zitten. Ik had geen idee, dat ding zat er zo goed op. Met het verwijderen van de 2de screen protector realiseer ik me dat ik me een avond voor niks druk heb gemaakt.

Goed mocht iemand ook wat in paniek raken vanwege krassen. Ik hoop dat je deze post vindt en de tweede screen protector er ook af haalt :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:34
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:34:

Ik ben ongeveer 3 dagen ontzettend blij geweest met mijn telefoon, maar de pret is over. ik ben er zeker van dat er geen Gorrila glass in het toestel zit. Na 3 dagen de telefoon in mijn broekzak gedragen te hebben zit het vol met krassen. Oke mijn sleutels zaten er ook in. Dat is niet handig, maar heb ik vaker met telefoons gedaan.

Mijn vraag aan jullie is: Hebben jullie wel gorilla glass? En zo ja, wat denken jullie heeft mijn versie dat ook?

Waarschijnlijk ga ik de telefoon terugsturen met als commentaar dat mij gorilla glass is beloofd, maar dat niet heeft.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik kan je fotoos niet zien ;(, je moet ze ff openbaar maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er een flipcase meegeleverd, vooral niet gebruiken 8)7 Dan ook nog eens er onbehoorlijk ruw mee omgaan en klagen dat er krassen op de screenprotector _O- zitten....

Afijn, ik heb mijn portie leedvermaak voor vandaag weer gehad.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Op Needrom is een verbeterde firmware v1.08 geplaatst. Iemand al geflashed? Doet de GPS het nu wel? Ik flash vanavond thuis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[update] Ohhhhhkeeee.... Vals alarm. Er bleek NOG een screen protector op te zitten. Ik had geen idee, dat ding zat er zo goed op. Met het verwijderen van de 2de screen protector realiseer ik me dat ik me een avond voor niks druk heb gemaakt.

Goed mocht iemand ook wat in paniek raken vanwege krassen. Ik hoop dat je deze post vindt en de tweede screen protector er ook af haalt :)
Gorilla Glass gaat je scherm overigens ook niet beschermen tegen krassen als je je telefoon samen met je sleutels in je zak doet.
Dus niet gaan miepen als je straks alsnog krassen hebt, terwijl je er zelf onvoorzichtig mee omgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
marcelmg2 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:00:
Op Needrom is een verbeterde firmware v1.08 geplaatst. Iemand al geflashed? Doet de GPS het nu wel? Ik flash vanavond thuis wel.
Dan wacht ik ff op jou bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Zojuist de 1.0.8 van NeedRom er op gezet en met qua GPS het volgende:
5 sats, waarden van tussen de 35 en 40 (groen), 10ft accuraat in GPS test+.
Fix was binnen een minuut met deze waarden.

Nu na 2 minuten: 7 stuks, 7 lock (tussen 34-44) en 7ft accuraat.

Verdere veranderingen durf ik niet te zeggen :D

[ Voor 73% gewijzigd door RobertowNL op 31-03-2014 17:01 . Reden: Maar 5 edits nodig om de correcte waarden te plaatsten 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik heb de 1.08 met GPS-fix geprobeerd. Maar het werkt niet. Het toestel ziet wel satellieten, maar ontvangt geen signaal van ze. SNR blijft op 0. En natuurlijk geen fix. Dat had ik met de stock 1.08 ook. Veel satellieten maar geen signaal of fix. Snel weer terug naar stock 1.04 of LeWa 1.04. Ook niet top, maar zien satellieten, krijgen een fix, maar raken die soms kwijt. Ik heb een V3 900/2100 V4.0 Misschien dat de anderen die wel GPS in 1.08 hebben een 850/2100 model hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Is die versie met 900/2100 later uitgekomen? Ik heb ook een v4.0 (binnenkant telefoon) maar die is gewoon 850/2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Ik heb een V3.0 telefoon, zie nu ook dat er een V4.0 is. Weet iemand wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april.... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn THL W8 batterij is ook binnen maar wegens gebrek aan een soldeerbout kom ik niet verder dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aNE9xUT.jpg

Iemand met de gouden tip?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Strijkijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Past hij nu niet? Heb je de andere kant ook 'gepeld'? Je moet nu toch iets met een soldeerbout doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders die contacten licht vijlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Krijg je vonken van FYI. :+
Onderkant is een klein stukje vanaf gehaald ja. Past net niet. Pinnetjes nemen teveel ruimte in.

Overigens schuurpapier geprobeerd maar hoe hard je ook schuurt, kleiner worden ze niet. :')

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 01-04-2014 19:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Knip/zaag m doormidden en haal er dan in het midden een stuk af, en plak beide helften weer aan elkaar. Dan past het vast wel, alleen weet ik niet of de batterijduur dan verbeterd is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Ik ga mijn Inew V3 verkopen, vind het toch niet alles..

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ah wel, heb hem al geprobeerd zo schuin tegen de contacten aan te leggen om te zien of die het doet. niks dus. Inmiddels enkeltje prullenbak gegeven en hopen dat iNew wat kan uitrichten met het maken van een grotere accu.
Anders hebben wij pech gehad.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Quad schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:59:
Ah wel, heb hem al geprobeerd zo schuin tegen de contacten aan te leggen om te zien of die het doet. niks dus. Inmiddels enkeltje prullenbak gegeven en hopen dat iNew wat kan uitrichten met het maken van een grotere accu.
Anders hebben wij pech gehad.
Wat vervelend zeg! Dit was toch al je tweede nieuwe accu? In de fora hebben heel wat mensen wel succes gehad, dat snap ik dan niet goed. Ik had in ieder geval ook alvast een THL-W8 accu besteld bij mijn nog te leveren telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jep, maar die andere paste ook totaal niet dus ja. :')
Deze moet wel passen maar je moet er echt met beleid mee om gaan.

Geen zin verder om eventueel risico te lopen met mijn telefoon, daar is die te belangrijk voor.
Meestal 's avonds genoeg momenten om op te laden, ook in de auto en anders een powerbank op een strategische plek leggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Mij valt de accu reuze mee eigenlijk, een dag hou ik makkelijk vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik heb ook de THL accu besteld, ik wacht er nog op, maar ben niet heel erg ontevreden over het verbruik.
Idle (met Wifi continu aan, met 2x sim aan) is het idle verbruik <1%h.
Maar doe je het scherm aan dan gaat ie naar ruim 20%/h. Ik game niet (op de telefoon), dus geen idee wat ie dan verbruikt.
Maar met 20-25%h en idle 1%/h kom ik een heel eind hoor. En inderdaad bijladen waar je maar kan.
Maar dat deed ik met mij Galaxy S3 en mn Jiayu 3Gs ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrikanus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Stappenplan batterij THL W8 ombouwen voor Inew V3:

Benodigd: Vingernagels en een soldeerbout.

1. Sticker die om de batterij zit eraf punniken;
2. Plastic onderkant eraf punniken;
3. Plastic strip bovenkant eraf punniken;
4. Met een soldeerbout (!) de 3 contactjes verhitten zodat ze loskomen.

Meer is het niet.
Gisteren gedaan; Vandaag eens kijken wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwankre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik heb alleen de sticker er omheen weggehaald en met nagellak remover de lijmresten verwijderd. Daar na alleen de zwarte strip aan de onderkant eraf gehaald en met nagellak remover schoon gemaakt. Toen in de telefoon geklikt....hij past. Eruit halen lukt alleen niet met handen, moet een schroeven draaiertje gebruiken om de batt. eruit te wippen. Tot op heden ZEER tevreden over het toestel....maar wil er nog veel aan doen zoals icoontjes bijwerken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
marcelmg2 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:36:
Ik heb ook de THL accu besteld, ik wacht er nog op, maar ben niet heel erg ontevreden over het verbruik.
Idle (met Wifi continu aan, met 2x sim aan) is het idle verbruik <1%h.
Maar doe je het scherm aan dan gaat ie naar ruim 20%/h. Ik game niet (op de telefoon), dus geen idee wat ie dan verbruikt.
Maar met 20-25%h en idle 1%/h kom ik een heel eind hoor. En inderdaad bijladen waar je maar kan.
Maar dat deed ik met mij Galaxy S3 en mn Jiayu 3Gs ook al.
Het scherm verbruikt dan. De backlight is de grootste verbruiker van stroom van je hele mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Weet iemand een shop waar ik zowel de silicon case als die thl batterij kan bestellen?
Er zit wel een groot prijsverschil op die batterij, 10$ bij Pandawill en 25$ bij Geekbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! We kunnen binnenkort KitKat verwachten op onze INew :)

http://www.gizchina.com/2...atek-phones-month-report/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Eerst zien dan geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik heb net de THL accu ontvangen en er in gedaan. Velletje eraf gepeuterd, stripje aan onderkant er af gehaald. Toen strip aan bovenkant losgetrokken en er met iets druk ingestopt. Past eigenlijk perfect, zit wat strak, maar past gewoon goed. Hij is ook iets dikker, maar dat kan de backcover goed hebben, Gisteren ook mn siliconenhoesje ontvangen en die past ook perfect. Openingen zitten op de juiste plek, en de usb en koptelefoon aansluiting worden netjes afgedicht met klepjes. Mn V3 is dus klaar! Nu wachten op mn reserve speel en experimenteer telefoon, een Doogee DG350. Is al onderweg!

Eerste ervaringen met de THL: verbruik met GPS en scherm aan daalde van rond de 25%/h met de iNew accu naar nog geen 16%/h met de THL accu. Betterbatterystats (er is een gratis versie op XDA te krijgen) houdt dat keurig bij.

[ Voor 16% gewijzigd door marcelmg2 op 05-04-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:38:
[...]

OP de website van Pandawill werd gezegd dat de zwarte vanaf 1 April beschikbaar is. Maar zoals gezegd, ik heb geen haast.
Puur uit nieuwsgierigheid over de beschikbaarheid van de zwarte versie, is de jouwe al verzonden door Pandawill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bericht gekregen dat er een zending is verstuurd. Ik hoop dat het de zwarte is... het kan ook alleen de extra batterij zijn...
De T&T is nog niet actief. Ik zal begin volgende week nog eens kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Volgens mij is er iets serieus mis met mijn iNew V3 nu.

Kreeg net een stuk of 8 foutmeldingen achter elkaar van apps die allemaal gestopt waren.
Ik had straks ook al het probleem dat een aantal apps bij het openen meteen crashte en "gestopt" waren. Een paar reboots en restarts hebben dit probleem niet verholpen.
Iemand hetzelfde probleem eerder gehad? Ik heb vandaag ook een hele harde freeze gehad, toen ging hij niet eens uit nadat ik de uit knop 20 seconden had ingehouden :o

Edit: Het lijk wel alsof die processen stoppen op het moment dat ik mijn wifi uit en weer aan zet.

[ Voor 9% gewijzigd door ivo001 op 06-04-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Heb je wat geïnstalleerd / aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
cverkooyen schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:57:
Heb je wat geïnstalleerd / aangepast?
Nee, volgens mij niet. Ik kreeg er pas vandaag rond 18:00 last van, en heb al zeker 2 dagen geen app geinstalleerd.

Edit: Ik bedenk me net dat ik de testversie van CCleaner had geinstalleerd. Toen ik die app zojuist probeerde te openen liep mijn telefoon vast. Na een tijdje ging hij toen uit zichzelf opnieuw opstarten, maar hij bleef maar de opstartanimatie doen, wel 5 minuten lang. Toen maar de batterij eruit gehaald.

Nu de app gedeinstalleerd, ben benieuwd of de problemen nu weg gaan, of dat er door die app files zijn verwijderd die de programma's laten crashen.

[ Voor 46% gewijzigd door ivo001 op 07-04-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Afgelopen weekend de GPS kunnen testen, zowel buitenweg als drukke stad (Groningen).
Fix krijgen duurde iets langer maar vindt wel zonder gedoe 10+ satellieten. Hij is voor zover ik heb kunnen constateren maar 1 keer blijven hangen, daarna spoedig weer bij en stabiel.

Goed, iets minder dan v1.0.4 maar goed genoeg om precies mee te navigeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Quad: En dat is met welke ROM? 1.0.8? Met of zonder GPS Fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De stock 1.0.8 zonder de GPS aanpassing.
Geen zin om opnieuw alles te moeten installeren. :Y)

Kan wel een TB uitvoeren maar kost alleen maar tijd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ik heb mijn thl accu ook binnen. Plastic strips en etiket verwijderd. Aanstaande donderdag kan ik de contacten verwijderen met een soldeerbout. Wanneer ik de accu tegen de contacten aan druk start de telefoon gewoon op. Ik ben dus erg benieuwd naar het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Je hoeft bovenste strip blijkbaar niet eraf te halen:

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Hij heeft dan denk ik toch echt een andere accu want bij mij zijn die contacten toch echt te hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

iChaos

It's Lupus.

Mocht iemand GPS niet aan de praat krijgen, deze app hielp bij mijn Zopo prima om direct GPS aan de praat te krijgen: Google Play: MT GPS EPO Fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
cverkooyen schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:03:
Hij heeft dan denk ik toch echt een andere accu want bij mij zijn die contacten toch echt te hoog
Ik hoefde ze er ook niet af te halen, het paste met wat lichte druk. Misschien zijn er kleine verschillen in de THL accu's waardoor sommige wat makkelijker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Dat denk ik ook want ik krijg hem er met geen mogelijkheid in. Hoe ervaar je de andere accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
cverkooyen schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:28:
Dat denk ik ook want ik krijg hem er met geen mogelijkheid in. Hoe ervaar je de andere accu
Inmiddels heb ik de thl accu erin zitten. Na het verwijderen van de contacten paste hij als gegoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Net gemerkt dat er nieuwe firmware op needrom staat, 1.0.9.

Straks es ff testen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dat is niet een originele FW1.0.9

Via.

[ Voor 65% gewijzigd door Quad op 10-04-2014 08:28 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
cverkooyen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 07:50:
[...]

Inmiddels heb ik de thl accu erin zitten. Na het verwijderen van de contacten paste hij als gegoten :)
Nog geen goed beeld bij. Hij springt (net als de originele iNew accu) snel van 100% naar rond de 86%. Mijn idle verbruik (nadat ie naar 86% is gesprongen) ligt sinds 2-3 dagen ineens op ongeveer 4%, daar waar ik altijd maar 1% had.
Gisteren na gewoon gebruik (ruim 1.5h scherm aan, ongeveer 16h standby) zat ik nog op 30%.
Maar eerst mijn standby verbruik omlaag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé medetweakers,

Ik heb een InewV3 en wil er een nieuwe firmware opzetten.
Op chinephonemobile staan die laatste firmware en drivers.
Nu heb ik een probleem met die drivers.
Iedereen roept dat als je de telefoon niet kunt updaten, dat dat dan vaak aan de drivers ligt.

Nou dat zou wel kunnen kloppen.
Ik die daar drie directories staan met drivers. Lekker dan. Welke moet je nu hebben? allemaal? In welke volgorde? Verderop staat er nog iets van een preloeader driver.

Ik heb er één geprobeerd die gelijk begon te piepen dat ik een 64 bit OS had.

Op dit moment heb ik totaal dode iNew
De preloader dirver meldt zich als een soort knipperlicht op mijn PC
Mijn iNew krijg ik niet aan de praat. Power en vol up/down geen reactie

Volgens mij moet ik de juiste driver hebben. Maar ja...welke?
Kan iemand mij helpen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
http://www.chinaphonearen...-Pc-Drivers-SP-flashtools

Volg dit eens, en doe het rustig want ik lees enige frustratie in je post en grote kans dat het dan alsnog niet lukt. :)

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste