Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 22:09

RobertowNL

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17

DesertRose

iNew v3

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/704iiiiNew_opt.png

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/aYl3Pu42d8_Q0iJlri5SEmFNC0KOYBGbOXSpkYmj_YPm7l7txrS8cBakNek3Aot2VMCGC_UVBZEqyMPC5azXjA0JNUSNVibXcXkKDCB_M2a1qRvvnEAn4xHuZQ

Chinese smartphones zijn populair onder vele Tweakers dankzij de prijs-kwaliteit verhouding. Was het vroeger nog zo dat een enkeling de gok durfde te wagen om een smartphone te bestellen in China, tegenwoordig is het niet zo vanzelfsprekend meer om naar de plaatselijke smartphone-winkel te gaan om een smartphone te kopen.

Waar de Chinese smartphone-markt eerst nog voor een groot deel uit vage no-name smartphones met matige kwaliteit bestond, kwam daar rond 2011/2012 langzaam verandering in. Rond die tijd werd de Mediatek 6577 aangekondigd, een dual-core SoC die het begin luidde van Chinese smartphones zoals de Jiayu G3. Door de stijgende vraag vanuit het westen, kwamen er steeds meer Chinese smartphone die bijna allemaal van dezelfde fabrikant SoC's hebben. Omdat de telefoons op hardwarematig gebied weinig verschillen, vind er juist een enorme strijd plaats op plekken waar het ook geldt voor de consument. De ene producent kiest ervoor om de prijs naar beneden te drijven, de andere gaat voor creativiteit en vraagt graag iets meer Chinese Yuan voor een gelikt design. En soms... dan verschijnt er een telefoon op de markt die dit uitstekend weet te combineren.

MediaTek

Op 19 november 2013 heeft MediaTek diverse SoC's aangekondigd, zoals de mtk 6592 (High-end), de mtk 6588 (Mid/high-end) en de mtk 6582 (Mid-range).
MediaTek heeft de mtk 6582 aangekondigd voor de mid-range markt, met 4 cores geclockt op 1,3 ghz en een Mali 400 MP2 gpu geclockt op 500 mhz (Mediatek heeft een maximale resolutie van 720x1280 ondersteund om de gpu niet te overbelasten). Deze SoC zet vergelijkbare prestaties neer als de galaxy s3 en dat voor een budget-prijs!

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/E0RRfYMEqB9b9L9Tj0jSuJb4Fh3Cm6m-xrlFocGKN6w7d2SZ-PAcfOPRkUpbHWqyEzvw3PEaqueDNCnGtn57LpP2yj8t7ahbzbXplx6yn6nMU_iCo4tIv3b27Q

iNew

iNew is niet zo bekend als Zopo, Jiayu en dergelijke grote Chinese telefoonfabrikanten. Ze hebben diverse smartphones uitgebracht zoals de: iNew M1/M2, iNew I3000, iNew I4000 HD, iNew I6000(advanced), iNew I7000. Deze telefoons maakten weinig indruk en benadrukten maar weer eens dat Chinese telefoons inspiratieloos maar goedkoop zijn. Hun website is:
http://www.inewphone.com/EN/

Met de iNew V3 heeft het bedrijf echter een succesvolle smartphone geproduceerd. De in het eind van 2013 gelaunchde product heeft daarmee iedereen kunnen verbazen door een nieuw ontwerp op de kaart te zetten en met hardware specificaties die je als muziek in de oren klinken. Een van deze features is de camera, een Sony Exymos 13 MP camera f/2.2, die zeker in deze prijsklasse tot de top hoort. [aangepast]
De iNew V3 staat ook bekend om de geringe dikte van 6,5-8,41 mm en het (volgens vele) mooie design en laag gewicht. De prijs van de iNew V3 ligt tussen de 165 en 200 USD. Het 5-inch grote IPS scherm heeft een resolutie van 1280x720 zodat er een Pixel Dichtheid is van 326 PPI. Het scherm zou redelijk goed tegen beschadigingen moeten kunnen door het Gorilla Glass van de 2de generatie.
En waar ook vele budget telefoons een ingebouwde opslag hebben van 4GB, is er bij de iNew V3 gekozen voor een royale 16GB, iets wat je eigenlijk pas bij een prijsklasse hoger ziet. Daarnaast blijft de mogelijkheid voor een externe microSD kaart ondersteund en kun je in principe tot een totaal van 48GB op te telefoon kwijt.
Een toegevoegde functie die ook zeldzaam is in dit prijssegment is de mogelijkheid van NFC (Near Field Communication) waar we later in dit review dieper op in gaan.

Met een prachtig design, goede specificaties en een lage prijs verwacht je dat je een prachtdeal te pakken hebt. Toch blijkt er stiekem een klein addertje onder het gras te zitten. Het slanke design heeft plaats moeten maken voor een kleinere batterij van 1830 mAh, wordt deze beperking de iNew V3 fataal of valt de schade mee? Lees verder over de accu

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/1cigv1KXxkvR857Gzp7-Xl3Ldy1q1gaJfi-ZrwdlFb8vQddWqMG26GjzzR5IafGv1YyH535cOLh4YBQNKU1NA-WeGjr_-f-Bj5Al6IrSJ-yjIIbHYv3itvv3QQ

Specificaties

SOC:
MediaTek MT6582
CPU: 4 cores @ 1.3GHz / cortex A7
GPU:2 cores @ 533MHz / Mali400-MP
.
Scherm:
Grootte: 5.0 inch
Resolutie: 720x1280
Kijkhoek:178°
Schermtechniek: IPS
Glas:Corning Gorilla Glass II
Touch:5 vinger multi touch
.
Geheugen:
Werkgeheugen:1GB DDR3
Opslaggeheugen:16GB (1GB apps, 13GB user, 2GB Android)
Uitbreidbaar geheugen:Ja, 64GB (getest)
.
Connectiviteit
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G:WCDMA 850/2100MHz
Snelheid data: EDGE, HSDPA, HSUPA
Max up/downlink:up 5.76Mbps, down 21Mbps
Dual sim:dual standby
.
WIFI:802.11b/g/n
GPS:GPS + AGPS
Bluetooth: 2.0
NFCJa, MT6605
.
Overige aansluitingen
Muziek:3.5mm jack
OTG: USB 2.0
.
Camera:
Voor: 5MP
Achter: 13 MP CMOS, F2.2
LED flash: Ja
.
Sensors
Lichtsensor
Nabeiheidssensor
zwaartekrachtsensor
.
batterij
Batterij:1830mAh
.
Afmetingen:
Afmeting:142.5 x 70.8 x 6.5-8.41mm
.Zijkanten: 6.5mm, midden 8.41mm
Gewicht:128 gram

Toelichting van het ontwerp

Over smaak valt natuurlijk te twisten, toch is het aangenaam om eens een keer wat nieuws te zien in het aanbod van Chinese telefoons. De budget telefoonmarkt lijkt zich zo meer te richten op de optimale hardware-prijs verhouding en fabrikanten verzuimen daardoor om vernieuwende ontwerpen door te voeren. Een korte zoektocht op een van de vele Chinese webstores in het prijssegment onder de $200 laat voornamelijk veel clones zien, iets wat sommige consumenten juist trekt, maar anderen doen huiveren.
Als het dus wél gebeurt dat er een nieuw ontwerp geleverd wordt lijkt het altijd te draaien om een aantal dingen: wat is de bling factor en wat zijn de afmetingen. De lijn die je in alle segmenten terugvind is die van de smalste bezels en dunste behuizing. Vandaar dat, toen de eerste posters van de iNew V3 verschenen, er veel commotie ontstond. Want met een dikte van wel 6.5mm, zo gaf de advertentie te lezen, behoorde deze telefoon meteen tot het lijstje van de dunste.

Op het moment van schrijven is de telefoon alleen nog in witte versie aanwezig. Er wordt echter hier en daar gepraat over een zwarte versie, maar of deze echt gaat komen is onduidelijk.
Laat ik je meteen zeggen dat de eerste indruk van de telefoon goed is. Met een rechthoekige vorm ziet de V3 er erg strak uit. Hij lijkt inderdaad erg dun en voelt ook zeker niet al te zwaar aan. Echter blijkt dat er sprake is van een kleine verkooptruc, de dikte meet inderdaad aan de zijkanten een 6,5mm maar blijkt in het midden toch 7,9mm dik.

Aan de zijkanten loopt een geborsteld metalen strip die er erg fraai uitziet. Aan de linkerkant herbergt dit een kleine ronde powerknop, aan de rechterkant zit een langwerpige volumeknop.
Op het kleine zilveren iNew logo, de camera en LED na bevat de achterkant een mooi wit paneeltje van plastic dat met niet al te veel moeite opengemaakt kan worden. Een klein gaatje voor de NFC functie en een erg kleine speaker onderin vallen nauwelijks op. Het materiaal voelt glad aan en sluit goed aan op de randen. Vanaf de zijkant is te zien dat de camera een klein beetje uitsteekt.

Het openen van de achterkant doe je met behulp van een subtiele spleet aan de bovenkant, die zich naast de OTG- en audio uitgang bevind. Het paneeltje zit op meerdere plaatsen vast met een soort klikmechanisme en hoewel het goed werkt, is het even wennen om het flexibele paneeltje er helemaal af te krijgen. Maar na een aantal keer ‘oefenen’ is het vertrouwen hierin voldoende.
‘Onder de motorkap’ is er plek voor de 1830mAh accu, een microSD kaart, een micro-SIM-kaart en een SIM-kaart. Op de binnenzijde van de achterkant is de NFC chip te zien (in het wit).

Aan de onderkant van de telefoon bevinden zich twee speakers met daartussen twee kleine verzonken schroefjes.

De voorkant van de V3 is overwegend zwart. Een kleine speaker voor het bellen is nauwelijks zichtbaar aan de bovenkant. Rechts van deze speaker zit de front-camera. Op mijn scherm lijkt standaard al een protective film te zitten, maar daarnaast kreeg ik er ook nog één meegeleverd. Ik verwacht wel dat dit een noodzaak is omdat het scherm effen is met de zijkanten. Onderin is er ruimte voor drie touchbuttons waarbij de Home button toch wel bijzonder is. Deze home button betreft een blauwe spleet die oplicht wanneer je hem aanraakt.

De telefoon voelt goed aan en oogt helemaal niet goedkoop. De bouwkwaliteit lijkt dik in orde en de materialen zijn zorgvuldig gekozen. De rechthoekige vorm geeft de telefoon een goede uitstraling, maar zou misschien wel wat minder handig kunnen zijn in gebruik.

Review-video's

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
iNew V3 MT6582 Quad Core Smartphone Review / Test English (chinamobilemag.com)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
iNew V3 with NFC Android 4.2 MTK6582 Quad core 1.3GHz Corning II Gorilla Glass Screen

Bekijk op YouTube
iNew V3 Unboxing & Hands On: 5" Corning II Gorilla Glass Screen and MT6582 QuadCore CPU

Bekijk op YouTube
iNew V3 unboxing video - GizChina.com

Gaming-video's

Bekijk op YouTube
iNew V3 Gaming test - GizChina.com

Bekijk op YouTube
iNew V3 Review MT6582 1GB/16GB Real Review (Part 1 - Unboxing)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/T3MTu2dYT0fwVARmPuUZCs02sdTg5dW3wJC4EHbKB3jZXBOBpHVKnDoWKdYl1aoyKEPY3lP__0e3RUzJSLxgKZQSl9q4GTbXXuEu-5a8MNunV7Jg7aXHmHmP3w

Rooten

(Noob stappen plan)
1) Schakel usb-foutopsporing/debugging in, de ontwikkelaarsopties in (voor ontwikkelaarsopties, in instellingen veel achter elkaar op het buildnummer klikken'
2) koppel je smartphone via usb aan de pc(schakel eventueel usb opslag in, de notificatiebalk, als het er staat)
3) Download dit(https://www.dropbox.com/s/omrjip57skzh3g7/RootGenius.exe) progamma op je pc waar die aan gekoppeld is!

Volg het stappenplan en het moet wel lukken

Verwijder de Chinese app van je telefoon
Installeer SuperUser of SuperSU
Je telefoon heeft nu root.

App-partitie vergroten

LET OP: DIT WIST JE INTERNE (DATA) GEHEUGEN

Installeer CWM
Zorg dat je een SD kaartje in je telefoon hebt.
Download de 3.5 of 6GB versie afhankelijk van hoeveel ruimte je wil (3.5 aanbevolen).
Pak deze rar uit en zet de zip file op je telefoon (SD werkt bij mij niet).

Sluit je telefoon af
Zet hem aan met Power + volume omhoog
Je komt nu in de recovery
Klik op backup and restore
klik op backup en wacht tot dit klaar is.

Als dit klaar is druk je op vorige tot je in het eerste menu bent.
Klik op install zip.
klik op iNew_V3_3500MB_data_SD_update.zip
Na installatie ga je terug naar het begin menu

Klik op backup and restore
klik op restore
wacht tot dit klaar is en ga terug naar het eerste menu
klik op power off en zet je telefoon weer aan

In de taakbalk verschijnt een melding voor een format, klik deze aan.
Gefeliciteerd, je hebt nu 3.5/6GB om app te installeren.

NFC-functie herstellen

Mocht je NFC niet werken dan kan dit zitten in de batterijklep die niet goed contact maakt met de contactpuntjes van de telefoon.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qXWID9Wm.jpg?1
Om dit op te lossen kan je de contactpuntjes schoonmaken en/of iets naar buiten trekken met een pincet.
Tot op heden heeft dit bij verschillende mensen het gewenste resultaat opgeleverd.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/761iopinew_opt.png
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/408iiiNew_opt.png
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/671iinew_opt.png
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/681iNeww_opt_1_.png
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/682iiiiNew_opt.png
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/428iainew_opt.png

Voor toevoegingen/aanpassingen, dm; Willian40, DesertRose, RobertowNL, er komen nog foto's aan

[ Voor 211% gewijzigd door Willian40 op 03-05-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Mooi, ik ben erg benieuwd naar dit toestel! De mijne is intussen onderweg van Coolicool, nog een "paar" dagen wachten...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:20
Mooi zeg een aparte topic voor deze mooie telefoon .

Weet niet of er interesse voor is maar hierbij nog eens de How to update ROM video .

Bekijk op YouTube
How to Inew V3 Firmware upgrade tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
diquan2001 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:40:
Mooi zeg een aparte topic voor deze mooie telefoon .

Weet niet of er interesse voor is maar hierbij nog eens de How to update ROM video .

[video]
Bedankt voor de video!
We zijn nog aan dit topic bezig met o.a. benchmarks en video's, hulp is natuurlijk altijd welkom :)
Dit weekend nog, zal ik de video erbij zetten evenals wat andere video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FPSMelvin
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik wil even weten of andere hetzelfde probleem ervaren als mij, namelijk: mijn camera focust slecht. Als ik van dichtbij een foto maak van mijn computerscherm is de text echt heel wazig. Of is er een mogelijkheid om zelf de focus te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20
Leuke topic start, de mijne is onderweg en bevindt zich ergens in Duitsland. Waarom ik voor de iNew V3 gekozen heb is met name vanwege het design en de prijs/prestatie verhouding, de kwaliteit is vooralsnog niet super veel van bekend.

Wij gaan er waarschijnlijk veel plezier aan beleven. :)

Overigens baart mij dit wel zorgen:
The biggest issue we’ve had with iNew v3, is the battery not fulling charging while the phone is on. The charging rate drops drastically at around 80%. If leaving it long enough on the charger, it will eventually ‘jump’ to 100%.
http://www.gizbeat.com/30...ew-mt6582-final-thoughts/

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 25-01-2014 23:24 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Ik merk wel dat wanneer de iNew vers van de lader af komt dat de accu lading snel omlaag gaat.
Dit met het scherm uit en gewoon laten liggen na de laadkabel er uitgehaald te hebben.
Na en minuut of 10 staat er ongeveer 93%.

Ik denk dat dit het een overlaadt beveiliging is om de levensduur van de accu te beschermen.
Gezien dit ook bij MacBooks het geval is dat ik dusver weet.

Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn huidige Cubot GT99 gaat ook na de lader direct naar de 99% en vervolgens richting de 90% maar ik haal er meer dan makkelijk een dag mee met een schermtijd van +- 4 uur.

De accu is dan wel een 2200mAh..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Quad schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:07:
Leuke topic start, de mijne is onderweg en bevindt zich ergens in Duitsland. Waarom ik voor de iNew V3 gekozen heb is met name vanwege het design en de prijs/prestatie verhouding, de kwaliteit is vooralsnog niet super veel van bekend.

Wij gaan er waarschijnlijk veel plezier aan beleven. :)

Overigens baart mij dit wel zorgen:

[...]

http://www.gizbeat.com/30...ew-mt6582-final-thoughts/
De batterij dropt inderdaad naar 85% ofzo, maar dat lijkt een soort van calibratie probleempje (al vermoedt men meer een firmware of mainboard issue). Je kan gewoon gebruik maken van de volledige capaciteit, zo lijkt het. Kortom 85% = 100%. Het percentage loopt daarna dus minder snel af, het is niet zo dat de batterij zelf plots 15% kwijt is geraakt. Dat is althans mijn impressie. Ik heb battery spy geïnstalleerd en daar zie je goed een mismatch ontstaan tussen voltage en percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Verkeerde ge-quote? :p.

Dat is wat ik inderdaad ook merk. Nadat de drop in percentage is geweest, gaat het minder snel.
Ik heb nog niet geüpdatet naar 1.0.4 software, zijn er mensen die dat wel hebben gedaan?
Misschien dat dat gefixt is in deze nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Yup, de verkeerde gequote en ja, ik heb de update naar 1.0.4 er al opstaan. Maakt geen verschil wat dit punt betreft. Batterij lijkt wel iets langer mee te gaan, maar dat is op gevoel en niet gemeten. Vanaf 1.0.3 is wel de bug verholpen bug verholpen dat de telefoon uitgaat zodra de 15% is bereikt. En de bug dat de telefoon reboot als je de flipcase sluit. Dat waren ook wel de twee vervelendste bugs en die zijn dus nu alverholpen. Dat is erg positief. Sowieso ben ik erg te spreken over de telefoon. Alleen het scherm geeft nogal veel licht... Ik heb de app Screen Dimmer erop gezet voor de momenten dat het schemerig is in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hier nog even de Laatste ROM met Touch recovery..

iNew V3 v1.0.4 (13Gb) + CWM Touch + Root

Bedankjes aan Geekgirl ;)

https://mega.co.nz/#!nxR1...HY_nYqXRYamYrDRw3IKP5-tbU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 13:40
Yes, eindelijk een iNew v3 topic, kunnen jullie YouTube: iNew V3 Review Test - MT6582 quad-core - Dualsim - Very Stylish! Coolicool.com -ColonelZap van ColonelZap nog ff in de intro zetten? Duurt 15 min en hij heeft ook filmpjes van de NFC en bluetooth werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
KoffieAnanas schreef op zondag 26 januari 2014 @ 09:52:
Yup, de verkeerde gequote en ja, ik heb de update naar 1.0.4 er al opstaan. Maakt geen verschil wat dit punt betreft. Batterij lijkt wel iets langer mee te gaan, maar dat is op gevoel en niet gemeten. Vanaf 1.0.3 is wel de bug verholpen bug verholpen dat de telefoon uitgaat zodra de 15% is bereikt. En de bug dat de telefoon reboot als je de flipcase sluit. Dat waren ook wel de twee vervelendste bugs en die zijn dus nu alverholpen. Dat is erg positief. Sowieso ben ik erg te spreken over de telefoon. Alleen het scherm geeft nogal veel licht... Ik heb de app Screen Dimmer erop gezet voor de momenten dat het schemerig is in de kamer.
Van die bugs met betrekking van uitvallen op 15% en reboot bij flipcase had ik op 1.0.1 geen last. Zal vandaag ook eens updaten naar 1.0.4.

Wat betreft de helderheid, ik dacht dat er binnen het Xposed framework wel een mod was waar je die helderheid lager kan zetten. Zal vanmiddag daar ook even naar kijken ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 12:12
ik krijg het flashen niet voorelkaar.
als ik hem zo boot zie ik 2 onbekende apparaten staan

CDC Serial en MT65xx Android Phone

welke drivers moet ik pakken dan, want die ik vind lukken niet

-edit-

want ik kom in een soort factory mode die chinees is

en als ik hem boot zonder batterij, dan staat er wel een vraagteken met driver, maar deze valt telkens weg en komt weer terug.
en als ik hem met batterij connect aan de pc, dan zie ik heel even een driver en dan niet meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Aggressor op 26-01-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Het probleem lijkt hem te zitten in unsigned drivers en Windows heeft het daar niet zo op. Als er dus wordt gevraagd of het goed is dat het unsigned drivers zijn, dan moet je daarmee akkoord gaan.

Hieronder een beschrijving voor Windows 7 (zoals bij mij gewerkt heeft)
Doe een restart van Windows en haal de batterij even uit je telefoon. Download de MT6577 USB VCOM drivers (google is ur friend). Pak deze uit (vermoedelijk een rar).

Daarna:
  • In Windows, go to Control Panel and open Device Manager
  • Click any of the device groups you see there
  • From Action menu, select Add legacy hardware
  • Add hardware wizard will be opened, click next
  • Select Install the hardware that I manually select from a list (Advanced)
  • Click next two times and click Have Disk button
  • Click browse and find where your driver .inf file is, then select it
  • Click Open and OK. You will see the drivers listed. Select your driver there and click next and finish installing. Use Mediatek PreLoader USB VCOM Port
Tot slot, open SP flash tool en laad de juiste scatter file. Selecteer 'Firmware Upgrade' en klik op de 'Download' knop (in SP Flash v5) of druk op de 'Firmware -> Upgrade' knop (in SP Flash v3). Zorg ervoor dat je mobiel uitstaat. Sluit nu de mobiel aan middels een usb kabel. Je hoeft vervolgens niets te doen. Het kan wel even duren (<30 sec). Je hoeft dus niet naar recovery mode te gaan of naar dat vage chinese menu op je mobiel. Gewoon telefoon aansluiten, meer niet. Mocht het dan nog niet lukken, gewoon nogmaals proberen met eerst batterij nogmaals verwijderen en usb kabel opnieuw aansluiten. Eventueel in andere usb poort. Mij is het daardoor uiteindelijk gelukt.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieAnanas op 27-01-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik heb trouwens windows 8 en lukt echt niet, als ik dan een driver wil installeren krijg ik iets met hash probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
IK heb Windows 7 inderdaad. Maar wellicht kan je nog iets met onderstaande tip. En anders kan je wellicht om hulp vragen bij http://www.chinaphonearena.com/forum/Forum-iNew-V3

In windows 8 or 8.1 you need follow this steps.
1. Press Windows Key + I to open the Settings charm directly with a keyboard shortcut.
2. Select Change PC settings
3. In PC settings app, select General
4. Scroll down and click Restart now button under Advanced startup
5. Select Troubleshoot
6. Select Advanced Options
7. Select Startup Settings
8. Click Restart button to reboot
9. When computer boot, select On the Startup Settings screen, the F7 or 7 key to select the Disable driver signature enforcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
en iemand die windows 7 heeft? kan die misschien een goeie guide maken met linkjes enz! zou wel handig zijn ..

en ik ga morgen weer verder proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
RobertowNL schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Van die bugs met betrekking van uitvallen op 15% en reboot bij flipcase had ik op 1.0.1 geen last. Zal vandaag ook eens updaten naar 1.0.4.

Wat betreft de helderheid, ik dacht dat er binnen het Xposed framework wel een mod was waar je die helderheid lager kan zetten. Zal vanmiddag daar ook even naar kijken ;)
Hier ook geen last van de bovengenoemde bugs.

De helderheid is inderdaad wel wat aan de hoge kant voor 's avonds gebruik.

@Aggressor: Kijk eens op google hoe je driver signature uit kan zetten voor Windows 7. Valt genoeg over dat onderwerp te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
windows 8 bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2022
vandaag mijn inew binnen gekregen. Klopt het dat als je de telefoon voor het eerst in het stopcontact doet je helemaal niets op het scherm krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door jort82 op 27-01-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik had zelf wel last van beide bugs, dus ik ben blij met de updates. Ik heb wellicht de battery drop opgelost, ik zal dit binnenkort laten weten. En het batterijverbruik is voor mij meer dan acceptabel. Ik zit na 24 uur op 50%. Ik heb er ook niet heel veel mee gedaan en ik heb ook (nog) geen 3G abbo, maar met intensiever gebruik moet ik de dag zeker kunnen halen. Anders dan mijn vorige telefoon (SGS1) laadt de Inew v3 de batterij op, blijft nog even doorladen (20~60 minuten), om vervolgens te stoppen met opladen (druppelladen). Ik laad mijn telefoon bijna altijd 's nachts op, en dat resulteert nu met deze telefoon in een niet volledige opgeladen batterij 's ochtends. En de telefoon weigert ook op te laden als het percentage nog >90% is (terwijl de batterij capaciteit al wel minder is dan 90%). Omdat het batterij percentage in het begin achterloopt bij de batterij capaciteit, had ik dat in het begin niet door. Maar met Battery Spy zie je exact wat er gebeurd met je batterij (maar niet waarom het zo gebeurd).

@jort82, komt mij niet bekend voor. De telefoon zou voor een paar seconden een oplaadicoon moeten weergeven. Ik vermoed dat je nog het gelige stickertje op de batterij moet verwijderen?? Die zit over de contactpuntjes heen geplakt. De batterij zou ook iets opgeladen moeten zijn, dus nog voordat je hem oplaadt, zou je in staat moeten zijn de telefoon op te starten.

@Agressor. Heb je mijn stappen gevolgd die ik beschreven heb voor Windows 7? (zie post 26 jan. 21:53) Het was bij mij ook wat puzzelen en klooien, maar het is me uiteindelijk wel gelukt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door KoffieAnanas op 27-01-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
@jort82, komt mij niet bekend voor. De telefoon zou voor een paar seconden een oplaadicoon moeten weergeven. Ik vermoed dat je nog het gelige stickertje op de batterij moet verwijderen?? Die zit over de contactpuntjes heen geplakt. De batterij zou ook iets opgeladen moeten zijn, dus nog voordat je hem oplaadt, zou je in staat moeten zijn de telefoon op te starten.
Aha dan moet ik eerst even opzoek naar een miniscuul stertorx sleuteltje! Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
jort82 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:35:
[...]
Aha dan moet ik eerst even opzoek naar een miniscuul stertorx sleuteltje! Bedankt voor je reactie!
HUH?? Je kan de achterkant gewoon verwijderen via de bovenkant van je mobiel. Naast de usb aansluiting zit een uitsparing voor je nagels (aan de andere zit de koptelefoonaansluiting). Gewoon hieraan trekken en dan het dunne, flexibele klepje verder los trekken/klikken. Geen schroevendraaiertje voor nodig... :+

@jort82 hieronder. Het staat ook beschreven in de OP onder 'Toelichting van het ontwerp'. Voortaan dus eerst de OP lezen, dan pas het boekje. Of beter, gewoon helemaal niet het boekje...

[ Voor 15% gewijzigd door KoffieAnanas op 27-01-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort82
KoffieAnanas schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:39:
[...]

HUH?? Je kan de achterkant gewoon verwijderen via de bovenkant van je mobiel. Naast de usb aansluiting zit een uitsparing voor je nagels (aan de andere zit de koptelefoonaansluiting). Gewoon hieraan trekken en dan het dunne, flexibele klepje verder los trekken/klikken. Geen schroevendraaiertje voor nodig... :+
Hahaha denk ik een keer het boekje te volgen...daar staat duidelijk iets anders in! pffff ik lijk wel een nitwit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:28
Mooi dat het topic af is. Ziet er goed uit.
Wel staat er in de tekst nog ergens 1860mah ipv 1830.

Wat is het voordeel van die 3.5gb update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Die 3.5GB update is niet echt een update maar eerder een mod. :) Standaard heeft de telefoon 1GB opslag tot haar beschikking om apps te kunnen installeren. Die 3.5GB of 6GB mod is dus handig als je veel (of grote) apps installeert. Persoonlijk hou ik het nog bij de standaard updates zonder mods. Je ziet dat deze mods nu nog problemen opleveren bij nieuwere updates van de firmware (zoals verdwenen partities). Pas als de custom roms of mods volwassener worden, ga ik ermee aan de slag. Maar ik heb zelf dan ook voorlopig voldoende aan 1GB. En je kan apps naar je SD verplaatsen. Dus een probleem zal die 1GB voor mij voorlopig niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
ivo001 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:27:
Mooi dat het topic af is. Ziet er goed uit.
Wel staat er in de tekst nog ergens 1860mah ipv 1830.

Wat is het voordeel van die 3.5gb update?
Bedankt!
De fout in de tekst is aangepast :)
Zoals hier onder, als je zonder geld te betalen voor een microSD-kaart meer geheugen wilt, is het een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:01
Zijn er ook mensen die problemen hebben met hun wifi? Thuis valt mijn wifi verbinding regelmatig op willekeurige momenten uit, het lijkt alsof hij verbinding heeft maar er is geen internet connectie. Op kantoor lijkt alles gewoon prima te gaan dus zoek ik het probleem thuis op mijn (DD-WRT) router. Vreemd genoeg heb ik nooit problemen thuis dus misschien dat iemand dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn iNew V3 is gearriveerd, eerste indruk mooi design en lekker licht! Vanavond maar verder mee spelen, eerst nog een middag werken. :+

Edit: Is er op de microsim slot (slot 2) ook WCDMA aanwezig?

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 28-01-2014 12:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
KoffieAnanas schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:49:
Die 3.5GB update is niet echt een update maar eerder een mod. :) Standaard heeft de telefoon 1GB opslag tot haar beschikking om apps te kunnen installeren. Die 3.5GB of 6GB mod is dus handig als je veel (of grote) apps installeert. Persoonlijk hou ik het nog bij de standaard updates zonder mods. Je ziet dat deze mods nu nog problemen opleveren bij nieuwere updates van de firmware (zoals verdwenen partities). Pas als de custom roms of mods volwassener worden, ga ik ermee aan de slag. Maar ik heb zelf dan ook voorlopig voldoende aan 1GB. En je kan apps naar je SD verplaatsen. Dus een probleem zal die 1GB voor mij voorlopig niet worden.
Ik begrijp dat het een mod is, maar waar wordt de rest van de 16GB voor gebruikt als het niet voor apps is? Is het puur voor data zoals muziek?
Met mijn 32GB UHS micro SD kan ik wel genoeg apps opslaan, maar 20gb is gevuld met muziek.
M@NIC schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:06:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met hun wifi? Thuis valt mijn wifi verbinding regelmatig op willekeurige momenten uit, het lijkt alsof hij verbinding heeft maar er is geen internet connectie. Op kantoor lijkt alles gewoon prima te gaan dus zoek ik het probleem thuis op mijn (DD-WRT) router. Vreemd genoeg heb ik nooit problemen thuis dus misschien dat iemand dit herkend?
Ik heb ook problemen met de wifi. De wifi is erg snel, maar het bereik is zeer matig. Op mijn kamer valt de wifi voortdurend weg, terwijl mijn laptop een prima signaal heeft.
Ook wordt het wifi symbool vaak grijs, waardoor hij helemaal niets meer ontvangt. Als ik wifi uit en dan weer aan zet stromen de berichten opeens wel weer binnen, maar na een tijd zit hij weer op een grijs signaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
ivo001 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:31:
[...]Ik heb ook problemen met de wifi. De wifi is erg snel, maar het bereik is zeer matig. Op mijn kamer valt de wifi voortdurend weg, terwijl mijn laptop een prima signaal heeft.
Ook wordt het wifi symbool vaak grijs, waardoor hij helemaal niets meer ontvangt. Als ik wifi uit en dan weer aan zet stromen de berichten opeens wel weer binnen, maar na een tijd zit hij weer op een grijs signaal. :(
Hebben jullie de update naar 1.04 gemaakt? Daarmee zouden wifi problemen moeten zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Wortelstok schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Hebben jullie de update naar 1.04 gemaakt? Daarmee zouden wifi problemen moeten zijn opgelost.
Ik heb niets geupdate. Er zit geen software update optie bij de instellingen, en op de site staat er geen officiële software voor?

Als ik een update naar 1.04 doe, ben ik dan al mijn apps en instellingen weer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik zit op versie 1.04 en merk op de rookplek buiten dat het bereik erg mager is inderdaad, overall is die niet vol iig.
De GPS is wel fenomenaal, 7 sec een fix en even getest met navigeren het werkt perfect. Geen gedoe met tooltjes of GPS instellingen aanpassen, out of the box d:)b!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 21:01
Gisteren ook een V3-e binnen gehad via DHL (niets extra hoeven te betalen).
Versie 1.04 stond er al op, moest nog wel geroot worden.
Zo te zien werkt alles goed, op NFC na, maar na het ombuigen van de contactjes maakt de antenne in het dekseltje weer contact.
Wifi geeft een snelheid van 135Mb aan naar de router, m'n andere phone (Faea F1) komt op 72Mb.
GPS werkt prima, beetje hetzelfde als de F1, met een seconde of 10 een fix.
Wel even wennen aan de maat, 5"is toch wel een stukje groter dan 4,5" maar het kijkt wel lekker :-)
Al met al een prima foontje voor $165,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Wortelstok schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Ja, ik draai 1.04.

Ik heb trouwens niet zozeer slecht bereik (ja het is wel minder dan met andere telefoons) maar mijn internetverbinding stopt gewoon terwijl wifi wel connectie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 21:01
Geen probleem met de wifi hier, staat al de hele dag aan en valt niet weg.
Ik heb dat overigens wel gehad (met de Faea F1), thuis altijd zoals het hoort, op het werk continue wegvallen, dan moest ik opnieuw aanmelden en dan werkte het weer even. Lag aan de router, vreemdgenoeg werkte het met een laptop wel goed maar via de smartfoon niet. Zelfde router als hier daar neergezet ( http://routerboard.com/RB2011UiAS-2HnD-IN ) en geen problemen meer met wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Is er al een Engelse recovery image beschikbaar voor de iNew V3? Zat al te kijken maar zie voornamelijk Chinees :+.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik heb geen last meer van een hele snelle drop van het batterijpercentage van 100 naar 85%. Het gaat nu geleidelijker, al dropt het voltage van de batterij direct na het opladen nog wel behoorlijk snel. Geen idee waardoor en of dat bij iedere batterij is?? Ik heb in ieder geval de batterystats op het juiste moment gewist, en nu zou de batterij opnieuw gekalibreerd moeten zijn. Het lijkt geholpen te hebben. Tevens heb ik bijna de 2 dagen gehaald met de Inew v3. In totaal was het ongeveer 1 dag en 22 uur. Ik heb een aantal screenshots hiervan gemaakt.

Onderstaande is behaald met:
Wifi On
Bluetooth & GPS Off
1 SIM kaart, zonder data (geen 2G/3G)
Sync On, met onder andere GMail, Whatsapp en WeChat draaiende op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://b9.uk.icdn.ru/k/koffieananas/8/35971028Lap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://b9.uk.icdn.ru/k/koffieananas/0/35971030orA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://b9.uk.icdn.ru/k/koffieananas/1/35971031Pbm.jpg

Om de batterij te kalibreren, heb ik eerst de telefoon geroot. Vervolgens heb ik de telefoon opgeladen en met Battery Spy gekeken wanneer de batterij echt opgeladen is (afgaande op voltage, niet op percentage). Zie het rood omcirkelde, aan het gele lijntje kan je zien dat de batterij is opgeladen (afvlakking op 4200mV). Op het moment dat de telefoon compleet opgeladen was, met Battery Refresh de batterystats.bin gewist van de telefoon. Vervolgens moet je je telefoon helemaal leeg laten lopen, dus totdat hij vanzelf uitvalt. Daarna weer volledig opladen en dan aanzetten. Hiermee is de batterij opnieuw gekalibreerd. Je ziet direct na het wissen van de batterystats.bin al dat de sterke drop van 100% naar 85% niet meer zo sterk is.
Afbeeldingslocatie: http://b9.uk.icdn.ru/k/koffieananas/7/35971027YQt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Overigens zijn de icons die met de iNew V3 geleverd worden wel erg lelijk, ook het widget voor WiFi/BT/GPS etc switch is echt niet mooi, had gehoopt op stock Android uiterlijk.

Nu afwachten of er ergens een ROM beschikbaar komt voor deze telefoon.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:39:
Overigens zijn de icons die met de iNew V3 geleverd worden wel erg lelijk, ook het widget voor WiFi/BT/GPS etc switch is echt niet mooi, had gehoopt op stock Android uiterlijk.

Nu afwachten of er ergens een ROM beschikbaar komt voor deze telefoon.
Root en Unicon gebruik ik om daar omheen te werken. Wellicht is er ook wel een gratis oplossing (Kan vast met root).

[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 28-01-2014 20:53 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Die had ik al gevonden maar krijg het niet aan de praat met xposed framework. ;)

Overigens kunnen wij vandaag of morgen een TWRP recovery verwachten: http://www.chinaphonearen...TWRP-recovery-for-inew-V3

CWM is hier te vinden: http://www.chinaphonearen...V3-CWM-6-0-4-4-Full-Touch
Heeft zo te lezen niet de bug die /system formateert.

Even een linkje naar de CWM image: https://db.tt/VtvWMCZY
IMG bestand flashen via de MobileUncle tools. (playstore)
Werkt alleen als je root hebt.

Ik heb het uiteraard geprobeerd, recovery werkt

Ook wel lekker is het bijna onbeperkt apps te kunnen installeren vanaf FW 1.0.3, data en telefoon opslag zijn samengevoegd waardoor je tot ruim 13GB aan apps kan installeren. :+

[ Voor 99% gewijzigd door Quad op 28-01-2014 21:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb dit probleemje van de INEW hier nog niet langs zien komen .
Dus meld ik het hier ook maar even .

Youtube video Lag .
Bij alle youtube filmpjes krijg ik tijdens het bekijken gewoon lag vertraagt beeld .
Ik heb dit op meerdere ROMS geprobeerd en het blijft hetzelfde steeds .

Ben trouwens niet de enige met dit probleem ben ik al achter gekomen ,
En als oplossing heb ik nu de PVSTAR+ app gedownload als vervanger van youtube .

Bij deze app draait alles soepel en zonder haperingen .

Daarnaast merk ik wel dat het oorspeaker geluid aan de zachte kant is bij mijn INEW.

Dit heb ik opgelost door met Mobileuncle het geluid op MAX te zetten .

Anderen ook met dit probeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Youtube probleem herken ik, ben er lang mee bezig geweest en gek genoeg werkte het plotseling goed.
Waardoor het nu wel goed werkt weet ik eigenlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Jep, merkte het in eerste instantie niet maar toen ik een filmpje via de Playstore in YouTube af speelde viel mij dat het meeste op en nu valt het ook wel op in de Youtube app.
Teruggaan naar een eerdere versie helpt in elk geval niet hier.

Edit @M@NIC, heb je niet echt enig idee wat je misschien gedaan zou kunnen hebben? Een aanpassing in de ROM, custom ROM erop gezet, configuratie instelling?

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 29-01-2014 21:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb een turbolader geloof ik!? :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tUNrNGRl.png

van 33% naar 100% binnen 2 minuten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Slechte calibratie noemt men dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik denk dat ik de batterystats even wis in CWM.
Calibratie app bij het calibreren is de spanning 4207mV wanneer deze op 100% staat (indien die ook echt vol is ofc.)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Jeuj, de mijne is binnen! _/-\o_
Nu eerst maar eens updaten naar 1.0.4 en rooten, daarna lekker alles instellen.

edit:
Updaten was niet nodig, 1.0.4. staat er al op! Bij het rooten loop ik direct al vast:
Ga naar instellingen --> over het toestel
Druk 7x op kernel
Je hebt nu developer rechten, druk op vorige.
klik in instellingen menu op developer opties.

Lijkt vrij eenvoudig, echter krijg ik na de 7x op kernel drukken geen menu-item developer opties. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

edit2:
gevonden!
Druk niet 7x op kernel, maar op build-number!

[ Voor 69% gewijzigd door Sherlock op 31-01-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Schiet lekker op zo; hoe verwijder je die Chinese app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Rooten is wel even uitzoeken, uit de OP is niet helemaal compleet.
Je moet eerst op het witte knop drukken, nadat hij gereboot is op de groene knop van die Chinese software.

Vandaag de GPS inclusief met Sygic gebruikt, het ging perfect! :-D

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 31-01-2014 18:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Interessante telefoon, zeker gezien de prijs. Op de site staat dat de telefoon ook 5 Ghz. wifi heeft. Kan iemand bevestigen of dat ook echt zo is?

Andere vraag: heeft iemand wellicht al de KPN ITV Online app geïnstalleerd op deze smartphone en kan er thuis mee ITv kijken? (mot je natuurlijk wel een abonnement op Internet TV van KPN hebben). Die app schijnt niet altijd met alle tablets en smartphones te werken, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sherlock schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:43:
Jeuj, de mijne is binnen! _/-\o_
Nu eerst maar eens updaten naar 1.0.4 en rooten, daarna lekker alles instellen.
Waar heb je hem gekocht? Ik zie allerhande vage webshops, maar lees toch liever eerst een paar ervaringen voor ik 'm daar bestel.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik bij to2c, op 31/12 besteld en 8/01 lag hij al in de bus met DHL shipping. Ook de klantendienst (Suzanne) was heel behulpzaam en sprak/typte deftig Engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mphus
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-05-2023
Even mijn ervaring delen omdat het mijn eerste keer was via China een telefoon bestellen en daardoor toch best spannen (niet weten wat je kan verwachten):
Besteld: Coolicool
Prijs inclusief verzendkosten DHL euro 146.=
Prijs inklaring en BTW: euro 33,81.= (contant betaald bij de koerier)
besteld op: 26/01/2014
geleverd op: 30/01/2014 (denk dat ze alles snel voor het Chinese nieuwe jaar de deur uit bouden hebben, DHL was op 29/01/2014 al aan de deur geweest bij mijn werk maar was niemand meer)

Telefoon:
geleverd met versie 1.0.4
GPS: duurt lang ongeveer 1 minut voor fix (eerste keer 17 min)
Batterij: geen snele leegloop na afkoppling (eerst half vol, toen helemaal vol en helemaal leeg en nu helemaal vol zonder problemen)
Wifi, Prima
NFC: niet geprobeerd

totaal :) _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
FPSMelvin schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:08:
Ik wil even weten of andere hetzelfde probleem ervaren als mij, namelijk: mijn camera focust slecht. Als ik van dichtbij een foto maak van mijn computerscherm is de text echt heel wazig. Of is er een mogelijkheid om zelf de focus te bepalen?
Ik heb ook problemen met focussen! Bijna onmogelijk om een scherpe foto te maken van een voorwerp van 0-100 cm vanaf de camera..erg vervelend want dat is in mijn werk erg handig om juist goed te kunnen..
Daarnaast nog steeds problemen met de GPS die niet lijkt te fixen..
Checkte ff: heb versie 1.0.1! Ga dus eerst maar eens updaten naar 1.0.4, wellicht dat dat al problemen verhelpt. Kan iemand vertellen of dat goed gaat op een MacBook? Of moet dat perse via een Windows-computer?

En gebruiken jullie de links en aanwijzingen uit deze video? (Gepost op de eerste pagina: YouTube: How to Inew V3 Firmware upgrade tutorial). Of nog andere / betere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb geen problemen met focussen, integendeel het werkt zelfs beter dan op de Cubot GT99. Ik zit op versie 1.04 dus zou eens kijken of je daarnaartoe kan updaten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik heb een vraagje, mijn zus heeft ook de inew v3 en de telefoon geef telkens aan google play - facebook service is denied to read contacts en als je op internet zit springt het er ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Kijk eens of bij systeeminstellingen - beveiliging of de app permission aan staat, deze kan je uitschakelen en dan eens zien of je er nog steeds last van hebt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro6
  • Laatst online: 13-03-2023
Vraag kan geen plek vinden om een oplader met battery te kopen. Iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wat bedoel je?
Bedoel je niet gewoon een externe accu?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 13:48
Pedro6 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:58:
Vraag kan geen plek vinden om een oplader met battery te kopen. Iemand een linkje?
Aliexpress (creditcard nodig):

USB travel charger Battery Wall charger:
http://www.aliexpress.com...-Security/1596657634.html

1830mAh for iNew V3 Smartphone:
http://www.aliexpress.com...-shipping/1609549735.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basserd
  • Laatst online: 01-06 20:23
Ik heb mijn Inew v3 nu een kleine maand en ik heb sinds daarnet problemen met de navigatie toetsen. Het scherm werkt voor de rest maar de navigatie toetsen vanonder werken niet meer, heel raar. Heb mijn gsm af en op gezet maar dit helpt blijkbaar niet.. Iemand hulp hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Exor schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:33:
[...]

Aliexpress (creditcard nodig):

USB travel charger Battery Wall charger:
http://www.aliexpress.com...-Security/1596657634.html

1830mAh for iNew V3 Smartphone:
http://www.aliexpress.com...-shipping/1609549735.html
Je hebt daar creditcard nodig, wat velen niet hebben.
Maar het is ook nog best duur.
Ik heb bij Banggood besteld.
http://www.banggood.com/O...For-INew-V3-p-913211.html
http://www.banggood.com/L...attery-Power-p-71705.html

Alleen had ik niet door dat de charger een US plug heeft, dus daar moet je deze nog bij bestellen:
http://www.banggood.com/W...Europe-Black-p-44091.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro6
  • Laatst online: 13-03-2023
Bedankt voor de tips, ben een beetje verwend met mijn S3. Hiervoor zijn veel laders met battery te koop en accessoires. Stom niet gedacht aan een universele lader. Hoopte dat er iemand een site wist waar accessoires te koop zijn voor de inew. Zoals achterkantje, hoesjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexus305
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 20:31
Dit is op dit momet de enige keuze op de witte flipcase na dan.

http://www.antelife.com/e...se-for-inew-v3-white.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
  • Laatst online: 03-04-2020
Hallo,
Ik had de vraag kan je hem ook met NFC opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
*knip* dit is hier offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 03-02-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:01
*knipje*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 03-02-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Omdat ik erg lui ben :X pas ik gewoon deze post aan :)
Mphus schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:21:
Even mijn ervaring delen omdat het mijn eerste keer was via China een telefoon bestellen en daardoor toch best spannend (niet weten wat je kan verwachten):
Besteld: Coolicool
Prijs inclusief verzendkosten DHL euro 139,74 (10 dollar korting)
Prijs inklaring en BTW: euro 33,81.= (contant betaald bij de koerier)
besteld op: 21/01/2014
geleverd op: 31/01/2014
DHL was op 30/01/2014 al aan de deur geweest

Telefoon:
geleverd met versie 1.0.4
GPS: werkte al meteen prima
Batterij: Bekende bug dat hij heel snel na opladen tot 100% terug loopt naar 85%, daarna een normaal verloop. Kan er makkelijk een dag mee doen
Wifi: Wisselvallig, maar dat kan ook aan mijn router liggen
NFC: Nog niet geprobeerd

totaal :) _/-\o_ :)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
Volgens Hun zelf wel hoor :D
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/71rxue.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 11:12
Ik heb een vreemd probleem, regelmatig gaat het scherm ineens aan. Soms 's nachts als ik hem op het nachtkastje heb liggen ineens uit het niets gaat het scherm aan zonder dat ik een bericht krijg. Iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waarschijnlijk alleen om koppeling te maken met een draadloos laadstation, dat zijn praktisch de dingen die mogelijk zijn met NFC, het daadwerkelijk laden kan NFC niet.
brbr4thepc schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:32:
Ik heb een vreemd probleem, regelmatig gaat het scherm ineens aan. Soms 's nachts als ik hem op het nachtkastje heb liggen ineens uit het niets gaat het scherm aan zonder dat ik een bericht krijg. Iemand hier nog meer last van?
Kan best zo zijn inderdaad, maar heb er geen last van.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Ik ben al in een aantal fora opzoek naar iemand die een Chinese telefoon werkend heeft gekregen met het Touch en Go systeem van Toyota.
Ik heb nu een Faea F1,die werkt. De zopo C2, Jiayu G3 en Faea F2s werken niet.

Iemand enig idee of de iNew V3 wel een correcte koppeling kan maken met T&G van toyota? (Of iemand in de buurt van Rotterdam/Den Haag waar ik langs kan komen om te testen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De camera focust best goed, hieronder een drietal shots:

Macro:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wJioPACs.jpg
Focus dichtbij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mJSQGfes.jpg
Focus veraf
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S0hPThws.jpg

Let niet op de viezigheid, was eerstvolgende KB wat ik vond :+

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 03-02-2014 13:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
brbr4thepc schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:32:
Dat heb ik ook soms.
Lijkt wel alsof het gebeurt als er een nieuwe dag begint, dus om 00:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
ivo001 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Dat heb ik ook soms.
Lijkt wel alsof het gebeurt als er een nieuwe dag begint, dus om 00:00.
Dat is niet eens een typisch probleem van de iNew v3! Veel Chinese MediaTek smartphones hebben dat. Mijn iOcean heeft dat, mijn jiake ook en meerdere Chinese smartphones die ik gebruikt heb.

Over het algemeen komt dat maar weinig voor, dus ik zie er geen probleem in. Het is bij mij nooit op vaste tijdstippen zoals
0:00.

Imho is de iNew v3, de beste MTK 6582 die er is, weinig smartphones onder de $200, hebben zo'n goede combinatie van prijs en specificaties.

[ Voor 11% gewijzigd door Willian40 op 03-02-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ik ben op zoek naar een (passieve) autohouder, liefst eentje die ik in plaats van mijn Brodit houder voor de Xperia S kan doen. Voor deze iNew is er uiteraard nog geen houder beschikbaar, maar de Galaxy S4 heeft nagenoeg dezelfde breedte en diepte:

S4: 136.6 x 69.8 x 7.9 mm (volgens Gsmarena)
V3: 142 x 70 x 7mm (volgens Antelife)

Moet kunnen toch?

edit:
Xperia Z lijkt een veiligere keus:
Z: 139 x 71 x 7.9 mm

[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 03-02-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Het gaat vooral om de breedte lijkt me dan.
Er zijn ook genoeg universele telefoonhouders voor in de auto; misschien is dat een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

dutchgio schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:46:
Het gaat vooral om de breedte lijkt me dan.
Er zijn ook genoeg universele telefoonhouders voor in de auto; misschien is dat een beter alternatief.
Daar heb ik naar gekeken, maar ik zit voor mijzelf nog een beetje vast aan de montage op de proclip. Dat kan met schroefjes, dus dat is geen probleem, echter zijn de meeste universele houders voor in het ventilatierooster, op het dashboard of met een zuignap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb een nieuwe moeten aanschaffen omdat diegene die geschikt was voor de Cubot GT99 veel te klein is.
Heb wel zonder het hoesje, onding blijkt nu eigenlijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Sherlock schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:50:
[...]

Daar heb ik naar gekeken, maar ik zit voor mijzelf nog een beetje vast aan de montage op de proclip. Dat kan met schroefjes, dus dat is geen probleem, echter zijn de meeste universele houders voor in het ventilatierooster, op het dashboard of met een zuignap.
Ik zie nu wat je bedoeld ;)
Qua afmetingen zou die S4 houder wel moeten passen, maar als het 'net niet past' of er ruimte over is werkt dat natuurlijk niet heel fijn.. de plaats van de usb aansluiting lijkt me ook niet juist, of wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

dutchgio schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:06:
[...]
Ik zie nu wat je bedoeld ;)
Qua afmetingen zou die S4 houder wel moeten passen, maar als het 'net niet past' of er ruimte over is werkt dat natuurlijk niet heel fijn.. de plaats van de usb aansluiting lijkt me ook niet juist, of wel? :+
Daarom wil ik ook een passieve houder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nope, de microusb aansluiting van de iNew V3 bevindt zich bovenop.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 14:49

denemio

derpdennis

Hoe lang doet de gemiddelde tweaker op deze batterij dan? Ik heb momenteel een jiayu g3, 2700mah dus, best een groot verschil. Maar ik neem aan dat deze quadcore ook wel zuiniger is etc. Iemand die mij wat info kan geven over de batterijduur?

Ik heb een constante internet verbinding (3g of wifi), en sync aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik haal er net een dag nee met gemiddeld 2,5u schermtijd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
denemio schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:35:
Hoe lang doet de gemiddelde tweaker op deze batterij dan? Ik heb momenteel een jiayu g3, 2700mah dus, best een groot verschil. Maar ik neem aan dat deze quadcore ook wel zuiniger is etc. Iemand die mij wat info kan geven over de batterijduur?

Ik heb een constante internet verbinding (3g of wifi), en sync aan.
ik red er net wel net niet een dag mee, 07:00 uur van de lader en nu nog 41%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

aukemuis schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:25:
[...]

ik red er net wel net niet een dag mee, 07:00 uur van de lader en nu nog 41%
Hoe veel gerbuik je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik gebruik hem best wel vaak en kom de werkdag door maar 's avonds aan de oplader iig.
Overigens wel jammer van het vrij magere ROM support tot nog toe, geen vernieuwende dingen gezien.

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 04-02-2014 19:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Bij Pandawill staat bij de produktomschrijving het volgende:"... Wireless Charing: No. But we can provide the OEM version with wireless charging function when your order ≥1000 pcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

Hebben jullie veel geld bij moeten betalen met DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Redelijk, 38,22 was de BTW incl inklaring.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Hebben jullie ook last van een wegvallende wifi verbinding? Ik zit op 1.04, en ik hoopt eerst dat het mijn router was, maar mijn oude Desire Z heeft nergens last van. Dat, en de calibratie van de batterij wat ik nog steeds moet doen zijn tot nu toe de meest vervelende issues, verder ben ik er wel tevreden over. Hopelijk komt er een nieuwe radioversie die dit oplost, en als ik dan zelf de batterij calibreer hoop ik een goed bruikbare telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nope, WiFi verbinding werkt prima. Bereik is niet best of the rest, maar wel voldoende. Hoop wel dat iNew een 2000+mAh accu uitbrengt, zal een grote zegen zijn en dit toestel een topper maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Sherlock schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:44:
Hebben jullie ook last van een wegvallende wifi verbinding? Ik zit op 1.04, en ik hoopt eerst dat het mijn router was, maar mijn oude Desire Z heeft nergens last van.
Ik had problemen, de wifi verbinding bleef wel verbonden maar internet was na korte tijd vaak niet meer beschikbaar op de iNew terwijl andere apparaten nergens last van hadden.
Inmiddels ben ik naar een andere DD-WRT build gegaan en ben ik van channel veranderd, sindsdien lijkt alles prima te gaan. Overigens had ik op het werk sowieso geen problemen met wifi, alleen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

M@NIC schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:31:
[...]
Ik had problemen, de wifi verbinding bleef wel verbonden maar internet was na korte tijd vaak niet meer beschikbaar op de iNew terwijl andere apparaten nergens last van hadden.
Inmiddels ben ik naar een andere DD-WRT build gegaan en ben ik van channel veranderd, sindsdien lijkt alles prima te gaan. Overigens had ik op het werk sowieso geen problemen met wifi, alleen thuis.
Ja, dat is inderdaad waar ik ook last van heb. De internetverbinding valt weg, maar de wifi verbinding blijft goed. Welke router heb je? Ik heb een TP-Link TL-WR1043ND (v1) en ik draai de laatste build van mk13139.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Die router gebruik ik thuis als AP, heb wel de fabrieksfirmware in gebruik maar ondervind geen problemen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 11:12
Ik heb ook TP-Link TL-WR1043ND (v1) en draai de fabrieksfirmware, en ik moet eerlijk zeggen dat ik echt super goed wifi signaal ontvang, zelfs buiten (20m) nog vol bereik, terwijl mijn One X hier al ophoudt.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste