Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cellerie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 13:55
http://over.vodafone.nl/n...oons-masten-en-gezondheid

Vodafone heeft volgens eigen website alleen 2100! Dus nu weten we nog niets :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-08 14:32
ik heb de iNew v3 nu een aantal maanden en hij bevalt erg goed.

Minpunten:
-bekende battery drain na 5 min op 80% (denk eerder een software fout want hij houdt het de hele dag vol met 3G en Wifi)
-Geen goede ROMS support, 4.4 gaat nooit gebeuren denk ik, geen goede custom roms of Cyogenmod beschikbaar, er zijn blijkbaar te weinig mensen in het bezit om er een serieuze rom community voor te hebben, voor de 130 euro eigenlijk geen minpunt.
-GPS heb ik weinig issues mee, wel eens getest maar duurde net zo lang als op de S2 waar ik vandaan kwam (1 minuut voor volle dekking en bereik Sats.)

Waar ik nu wel moeite mee heb is dat ik voor de lol eens een paar van de gratis maleware/anti-virus apps heb geinstalleerd en eens laten scannen.

Gdata lijkt nogal wat gevonden te hebben op de stock rom (1.0.8)
-Android.Trojan.InfoStealer.DK
-Geinfecteerde Device Management
-Gefinfecteerde app/contacts.apk
-Gefinfecteerde app/MMS.apk

Andere anti virus geeft geen respons, maar de Infostealer raakte nogal wat alarm bellen.

Een google search erop geeft eigenlijk alleen maar reactie op andere China Phones waardoor ik me eigenlijk vraag of deze respons ook bij andere gebruikers naar boven komt, het komt door een niet licensed android variant, of dat het is gebakken in de factory ROM. Ik heb alleen via de Play store standaard Apps zoals nu.nl nos, whatsapp etc. geinstalleerd,

Ook de Play Store wijkt af, deze is altijd in Engels ook als in de taal verander en me Google Account gelinkt is op taal, er wordt geen Top Free getoond zoals ik gewend was. Als ik de battery percentage app check lijkt ook de App store en Android System in een milli seconden te switchen van naam... Wel benieuwd hoe het bij andere gebruikers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Second Identity
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-04-2024
Eerste paar maanden waren echt top, maar nu begint ie toch echt kuren te vertonen.
Heb de telefoon altijd stock gedraaid, maar opeens valt ie af en toe uit, en krijg ik m pas aan als ik de batterij eruit haal en er weer in doe. Af en toe krijg ik de melding dat proces.android.com en nog een aantal andere processen stoppen, en dan kan ik ook niks meer doen. En staat er bovenin bij ontvangst een kruis er doorheen. Restart is dan de oplossing.

Nu denk ik, misschien gaat een firmware update helpen. Nu volg ik het filmpje(YouTube: How to Inew V3 Firmware upgrade tutorial) maar loop ik vast bij het rebooten. Hij zegt reboot with power up button and volumeback. Als ik volume - in druk tegelijk met power, krijg ik een of andere chinese menu en download ik niks?!
Druk ik power en volume + krijg ik een ander menu, maar ik download ook niks in flashtool.

Wie kan hier mij bij helpen, ik zal proberen een aantal foto's te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Second Identity schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:20:
Eerste paar maanden waren echt top, maar nu begint ie toch echt kuren te vertonen.
Heb de telefoon altijd stock gedraaid, maar opeens valt ie af en toe uit, en krijg ik m pas aan als ik de batterij eruit haal en er weer in doe. Af en toe krijg ik de melding dat proces.android.com en nog een aantal andere processen stoppen, en dan kan ik ook niks meer doen. En staat er bovenin bij ontvangst een kruis er doorheen. Restart is dan de oplossing.

Nu denk ik, misschien gaat een firmware update helpen. Nu volg ik het filmpje(YouTube: How to Inew V3 Firmware upgrade tutorial) maar loop ik vast bij het rebooten. Hij zegt reboot with power up button and volumeback. Als ik volume - in druk tegelijk met power, krijg ik een of andere chinese menu en download ik niks?!
Druk ik power en volume + krijg ik een ander menu, maar ik download ook niks in flashtool.

Wie kan hier mij bij helpen, ik zal proberen een aantal foto's te maken
Klopt, had ik ook. Met Quickboot lukte het wel.
Beste ROMs op dit moment zijn m.i. Marsapa V5 (gebaseerd op 1.1.5) en Tsunami. Bij Tsunami staat ook een goede uitleg hoe je eerst 1.08 GPS fix erop zet, en dan met CWM andere FW's (zoals Tsunami) kunt gebruiken. Wat niet in die uitleg staat: met flashtool moet je je accu eruit halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelstok op 24-07-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrikanus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Mijn Inew trilt niet meer. :-(
Heeft iemand een idee/suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door Petrikanus op 28-07-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:13
flink schudden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cellerie
heb je bij audio profielen gekeken of t aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Kitkat op Needrom! Nog niet helemaal geschikt om te installeren zie ik in de reacties, maar ik heb goede hoop.

[/Edit]ROM developer Wilsey bevestigt dat dit een echte en goede Kitkat ROM is, hij probeert een makkelijk te flashen update te maken..

[ Voor 41% gewijzigd door Wortelstok op 29-07-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen mijn scherm met superlijm weer vast gezet. Boeken eropgelegd en nu zit hij weer helemaal netjes en naadloos vast. Ook 1 van de aluminium strips aan de zijkant kwam los. Die ga ik vanavond even vastlijmen :)

Nog nog kitkat/MIUI rom erop en de telefoon is nog steeds helemaal in topvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd naar de kitkat release, en vooral wat dit met GPS gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:23
ff een vraagje, me zus heeft ook inew v3
alleen het metalen plaatje (zijkant links) is losgeloten en is nu kwijt...

is dit ergens los te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:21
Waarschijnlijk niet, je kan wat Chinese shops proberen, misschien heb je wat geluk en sturen die wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cellerie
volgens mij is die onderdeel van de scherm replacement kit, ik zie m nergens los,

http://www.antelife.com/o...h-screen-for-inew-v3.html

Misschien handiger om een gebrikte ergens op de kop te tikken! 8)7

http://www.chinaphonearen...2%82%AC-SHIPPING-INCLUDED

[ Voor 13% gewijzigd door Cellerie op 03-08-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:23
dat wordt een beetje te gek haha maar toch bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er weinig verstand van, maar zal het probleem proberen te omschrijven. Ik heb nu 4 maanden de Inew V3. Super telefoon, tot vanochtend... Ik startte hem zoals elke ochtend op. Toen kreeg ik een scherm met daarop allemaal tekst...Gele letters etc.. Wel vaker gehad, en dan deed ik de accu eraf en opnieuw aan en dan was het weer oké. Maar vandaag liep het wat anders. Nu komt het opstart filmpje ervoor en deze wordt steeds weer opnieuw afgespeeld. De hele dag door... Verder komt de telefoon niet meer. IK kan hem ook niet uitzetten, want de telefoon reageert niet op deze knop.

Mijn vraag is nu;

Hebben meer mensen dit gehad? En zo ja, is dit te repareren? En kan ik dit eventueel zelf?

Ik heb ook een mail naar de webshop gestuurd ivm eventuele garantie en zo, maar dan ben ik hem waarschijnlijk : maanden kwijt en veel verzendkosten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cellerie
Geen idee wat het is maar ik zou proberen er een andere rom op te flashen en kijken of hij dan wel opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:06:
Ik heb er weinig verstand van, maar zal het probleem proberen te omschrijven. Ik heb nu 4 maanden de Inew V3. Super telefoon, tot vanochtend... Ik startte hem zoals elke ochtend op. Toen kreeg ik een scherm met daarop allemaal tekst...Gele letters etc.. Wel vaker gehad, en dan deed ik de accu eraf en opnieuw aan en dan was het weer oké. Maar vandaag liep het wat anders. Nu komt het opstart filmpje ervoor en deze wordt steeds weer opnieuw afgespeeld. De hele dag door... Verder komt de telefoon niet meer. IK kan hem ook niet uitzetten, want de telefoon reageert niet op deze knop.

Mijn vraag is nu;

Hebben meer mensen dit gehad? En zo ja, is dit te repareren? En kan ik dit eventueel zelf?

Ik heb ook een mail naar de webshop gestuurd ivm eventuele garantie en zo, maar dan ben ik hem waarschijnlijk : maanden kwijt en veel verzendkosten. :'(
Ik heb een maandje geleden hetzelfde probleem gehad, toestel zat in een bootloop. Als je de telefoon opstart door de powerknop en volume - in te houden kom je in een menu. Je kan misschien proberen de cache leeg te gooien, maar bij mij hielp het niet. Ik heb uiteindelijk via mijn PC er maar nieuwere firmware opgezet, en nu doet hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basserd
  • Laatst online: 03-09 23:10
Hey, ik heb een naar gevalletje gehad met mijn gsm.
Er is iemand op gaan leunen en nu is mijn scherm gebarsten en een deel van mijn touchscreen werkt niet meer.

Ik vraag mij af waar ik deze kan laten maken en of hij nog wel te maken valt als de touchscreen kapot is.
Is het ook de moeite of zou ik beter een nieuwe kopen?

hier een afbeelding van mijn gsm. het groene kader is waar de touchscreen werkt en het rode waar het kapot is(hoever ik het er vanaf kan leiden aangezien ik een slot op mijn gsm heb...)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2uh07yx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cellerie
http://www.antelife.com/o...h-screen-for-inew-v3.html

niet heel goedkoop, misschien wel een mooi excuus voor nieuw speelgoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik heb me gewaagd aan de nieuwe KitKat (vandaag gereleased), en het werkt!
Vergeet niet een backup te maken van je IMEI's met MTKdroidtools.
http://www.needrom.com/download/inew-v3-1-0-13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Jij had de goede display drivers dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Nee! Ik heb de NT35512!
Zie ook het draadje op Chinaphonearea . Versie 1.013 met moeite en hulp van het forum uit z'n telefoon gehaald en geupload door een reseller en daarna omgezet tot een universele (?) Kitkat. In ieder geval bij mij werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ik ben hem aan het installeren. Wel weer die irritant harde boot tune :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utoka schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:26:
Ja met 1.1.4 is het echt een wereld van verschil. Ik komt met een gps test op 76%, accuracy 9 feet (Google Play: GPS Test)

Ik had wel wat problemen om de connectie met de telefoon te krijgen op een windows 8 machine. Hij bleef connecten en disconnecten (dat geluid) en als ik power + volume up indrukte kreeg ik "no command".

[afbeelding]

Uiteindelijk heeft deze link mij geholpen: http://www.chinaphonearen...-Help-me-flash-my-iNew-v3. De links daar werkte niet meer maar je moet dan het volgende doen.
  1. Disconnect je telefoon
  2. zoek op google naar dit: "MT65XX USB VCOM drivers". Ik heb deze gebruikt https://docs.google.com/f...ARlQZVjlMQTAwX1JFNG8/edit (bestand -> downloaden)
  3. Unzip de rar en install "Installdriver.exe"
  4. Herstart je computer voor de zekerheid. Heb ik ook gedaan. Weet niet 100% zeker of dit nodig is.
  5. Dan kun je de standaard Flash Tools manier gebruiken om de nieuwe versie erop te zetten. Ik heb deze tutorial gevolgd: diquan2001 in "[iNew V3] Ervaringen & Discussie"
v1.1.4 is idd niet officieel omdat het lijkt dat ze over gaan naar android 4.4. Iemand in dit topic heeft een lijntje met inew lijkt:

[...]
Hallo Utoka

Je hebt mijn avond goed gemaakt.

Ik had mijn inew v3 kapot gemaakt door de verkeerde boot img in te laden hij bleef steeds in de inew logo hangen.
Gelukkig kwam ik op jou reactie.
Ik heb win 8 en had het zelfde probleem met usb drivers, sp flash tool kon maar niet starten (mtk droidtools deed het gewone) dus ik was in de verkeerde pad aan het zoeken,
Anyway ik heb de drivers gebruikt die jij hebt geupload and it works like a charm...

All de credit gaat naar jou. Utaka

Oh btw i am runing kitkat 4.4.2 now, net geupgrad van jb 1.1.1 naar kk 1.0.13 from needrom

http://www.needrom.com/do.../comment-page-2/#comments

Tnx :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 23:21 ]

• cverkooyen
Heb jij ook nog steeds last van de batterij drop?

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
Mij heeft dit een paar avonden en veel frustratie gekost om dit voor elkaar te krijgen dus mooi dat ik iemand anders ermee kon helpen!

• cverkooyen
cverkooyen schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:13:
Heb jij ook nog steeds last van de batterij drop?
Dit lijkt met de originele accu wel weg te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:17
Hoi allemaal,

Omdat mijn Jiayu G3n problemen heeft met opladen en wat traag begint te worden ben ik aan het kijken naar een nieuwe Chinese Smartphone. Nu twijfel ik tussen 2 modellen: Jiayu G4s (4.7 inch 720p, octacore 2gb RAM, 16GB ROM, 3000mAh, geen NFC) en natuurlijk de iNew v3.

De minpuntjes aan de G4 vind ik dat er geen NFC op zit en de dikte/gewicht t.o.v. de iNew v3. Andere specs daarentegen lijken super.

De iNew vind ik echt super mooi en lijkt me lekker licht, alleen twijfel ik of 5 inch niet te groot is? Al dacht ik dat van mijn huidige 4.5inch ook. Past de iNew bijvoorbeeld goed in de broekzak? Qua snelheid lijkt het met de iNew ook goed te zitten.

Qua batterij is de G4s wel erg goed, maar bij mijn G3 moest is tzt ook gewoon elke dag laden met 2750 mAh.

Ook weet ik dat de G4s Custom roms heeft op Android 4.4. Klopt het dat deze voor de iNew er ook aan komen?

Ik hoor graag hoe julie deze telefoons tegenover elkaar vinden staan. Zodat ik de keuze kan maken. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Misschien is die vraag meer wat voor het algemene android topic

Ik ben een eigenaar van de inew v3 en kan alleen daar over oordelen.

Batterij:
Gemiddelde dagen gebruik ik mijn telefoon niet super veel (paar keer mail checken. whatsapp, 9gag) en hou ik makkelijk 50% over aan het eind van de dag. Als je veel spelletjes speelt heb je kans dat je hem een keer extra op de dag aan de stroom moet leggen.

Formaat:
zelf draag ik de telefoon meestal in mijn broekzak. Met de gemiddelde broekzak moet dit makkelijk kunnen onder andere omdat hij zo dun is. Hier op het forum zijn wel verhalen dat als je hem in je kontzak hebt en erop gaat zitten de kans bestaat dat hij knakt.

Rom
Er is inmiddels ook een rom met 4.4 android beschikbaar.

Het grootste nadeel voor mij aan de Inew v3 is toch wel de gps. Deze is acceptabel maar niet geweldig. Ik gebruik hem voor auto navigatie en hardlopen maar soms heeft hij moeite om connectie te krijgen. De achterkant die je erop klikt is ook niet geweldig omdat hij toch wat kraakt als je op bepaalde punten drukt.

Verder is de keus natuurlijk aan jouw. De vraag is hoe lang je met de telefoon gaat doen en wat je nodig hebt. De inew is waarschijnlijk krachtig genoeg om weer 3 jaar verder te kunnen (vooral omdat android veel tijd steekt om ook te werken op 512mb, single core telefoons te draaien). Ga je voor design of ga je voor de kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Bedankt voor het antwoord. Omdat ik wel weer wat anders dan Jiayu wil proberen is de keuze nu de Umi x1pro/Doogee DG350 of de iNew V3.

Ik vroeg me qua accuduur nog wel af wat einde dag betekent. Is dat tot in de avond of tot in de nacht. Is het bijvoorbeeld het mogelijk om bij normaal gebruik zonder bijladen de iNew tijdens een goede stapavond te blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Met stappen zit je neem ik aan niet continu spellen te spelen dus dat kan dan ;-) ik laad hem wel elke dag op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Nog een kleine vraag. Ik zie dat sommige sites aangeven dat deze smartphone Bluetooth v4 heeft, maar andere sites geven bluetooth v2.0 aan. Ik heb iNewMobile gemaild en zij geven ook aan dat het om Bluetooth v4 gaat. Kan iemand bevestigen welke Bluetooth versie daadwerkelijk wordt gebruikt?

Wederom: alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 10:04
FJP84 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:06:
Nog een kleine vraag. Ik zie dat sommige sites aangeven dat deze smartphone Bluetooth v4 heeft, maar andere sites geven bluetooth v2.0 aan. Ik heb iNewMobile gemaild en zij geven ook aan dat het om Bluetooth v4 gaat. Kan iemand bevestigen welke Bluetooth versie daadwerkelijk wordt gebruikt?

Wederom: alvast bedankt!
De chipset in de telefoon (MediaTek MT6582) ondersteunt Blutooth 4.0.
http://system-on-a-chip.f...com/l/464/MediaTek-MT6582

Als je een tooltje weet om dit te testen, dan wil ik dit best voor je installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik heb geen tooltje kunnen vinden voor het testen van de bluetooth versie. Ik heb nog wel een andere vraag. Ik heb op mijn Jiayu G3N nog een Android 4.2.2 rom geflashed en opzich werkte het weer prima en beter dan voorheen, maar nu merk ik dat een voor mij belangrijke App voor kilometerregistratie niet meer werkte.

Het gaat om CTA Ritregistratie. De app start wel op, maar als ik een rit wil registreren stopt het ermee. Voorheen (op een 4.1.2 rom) werkte deze app. wel

Kan iemand aangeven of deze app wel werkt op de iNew V3. Als deze app op de iNew wel werkt dan is het besluit voor aanschaf genomen, want soms gaat nu ook al mijn flashlight opeens branden. Het zal dus waarschijnlijk wel aan de rom liggen :-).

Edit: De iNew is besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt compleet gestoord van alle tegengestelde info op diverse fora en websites... Ik probeer mijn V3 ook te flashen naar kitkat. Ik lees dat er vooral een backup van IMEI gemaakt moet worden voor het geval de flash verkeerd of onvolledig verloopt.
So far so good....
Als eerste MTKDroidTools gedownload. Maar deze lijkt de telefoon niet te herkennen.
Dan USB drivers downloaden en installeren, maar ook dit is geen succes. Kan dit aan Win8.1 liggen?

Voordat ik ook maar iets op de telefoon zelf doe wil ik wel een volledige backup hebben. Iemand tips?

• Wortelstok
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:06:
Voordat ik ook maar iets op de telefoon zelf doe wil ik wel een volledige backup hebben. Iemand tips?
Hier is een guideline voor de MTKDroidtools. Er wordt ook verwezen naar wat drivers. Helpt dat?
NB: inderdaad is het belangrijk om een backup van je IMEI te hebben. Je moet dus een geroote telefoon hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Wortelstok op 13-09-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
De update naar 1.0.13 heeft voor mij eindelijk het irritante youtube lag probleem opgelost. Beeld en geluid lopen weer synchroom.

• Fimme-jan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2017
Goedenavond,

sinds vorige week stop mijn Inew V3 diverse processen waaronder de com.google.process.gapps.
ook stopt hij de geinstalleerde apps vlak na het opstarten en wil hij soms niet unlocken.
kan dit met de software te maken hebben of is dit een hardwarematig probleem?
wie o wie kan mijn helpen? factory reset is al uitgevoerd en ik draai versie 1.0.8

• KoffieAnanas
Fimme-jan schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:32:
Goedenavond,

sinds vorige week stop mijn Inew V3 diverse processen waaronder de com.google.process.gapps.
ook stopt hij de geinstalleerde apps vlak na het opstarten en wil hij soms niet unlocken.
kan dit met de software te maken hebben of is dit een hardwarematig probleem?
wie o wie kan mijn helpen? factory reset is al uitgevoerd en ik draai versie 1.0.8
Ik heb dit eerder meegemaakt bij een ander toestel, en toen zat mijn telefoon vol. Wellicht je telefoon (/SD kaart) opschonen. Een factory reset helpt daar volgens mij niet bij, want dit wist niet al je data. Dit is slechts een suggestie, wellicht goed om eerst bij je instellingen te kijken hoe vol je interne/externe opslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fimme-jan
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2017
Ik heb een nieuwe SD kaart erin gedaan maar dit heeft niet veel geholpen. Ik krijg de melding nu wel minder vaak. Ook wil die soms niet aan/unlocken. Dit gebeurt vaak na vrij intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fimme-jan: is de telefoon dan ook erg warm? Ik merk dat als er intensief gebruik is gemaakt van de telefoon de telefoon erf warm wordt (vooral aan de bovenkant, vlak onder de camera). Dan reageert de telefoon vaak niet op aan-uit doen.
Mijn 'oplossing' is dan even wachten zodat de telefoon wat afgekoeld is en even de batterij er uit halen en weer terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ik heb sinds zaterdag vreemde wazige strepen op mijn scherm. Alles is nog wel leesbaar. Een paar keer restarten / batterij eruit heeft niet geholpen. Iemand nog een idee?

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:20
Hallo allen,

Mijn zus heeft problemen met haar iNew V3 (v4.0), en wilt door mij een update laten uitvoeren.

Nu heb ik naar het een en ander gezocht, maar er blijken twee versies in omloop te zijn die 850/2100 mhz of 900/2100 mhz hebben. Hoe kan ik dit controleren?
Dan kan ik kijken of ik die KitKat rom er op kan zetten.

Tevens moet het mogelijk zijn om de firmware (niet rom) te update?
Zo ja, waar haal ik de laatste versie vandaan? En een werkende Recovery hierbij (TWRP/CWM)?

In ieder geval zal ik een IMEI backup maken, dat is geen probleem. :)

Alvast bedankt!

Edit:
Het is al gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vandaag heb ik mijn Inew V3 binnen gekregen. Het heeft Android 4.4.2 en Build versie 1.0.13. Ik wil de telefoon nu graag rooten. Ik heb Framaroot 1.9.3, Rootmaster 1.0.7/2.0.3 en Towelroot v3 apk's geprobeerd zonder succes.

Nu wil ik Root Genius via windows PC (via Parallels op Mac) gaan proberen. Ik heb namelijk geen native Windows PC meer Kan iemand hier aangeven of Root Genius ook op deze build en Android versie werkt?

Mochten er mensen zijn die weten hoe ik onder Ubuntu (of soortgelijk) te telefoon kan rooten dan ben ik daar ook in geïnteresseerd.

Verder vroeg ik mij af of het nu wel of niet nodig is om root te hebben voor het flashen van een Custom rom. Ook ik heb namelijk problemen met mijn Toyota touch&go carkit. Dit had ik ook bij mijn Jiayu G3 en dat was na een nieuwe rom opgelost.

Ik zag dat ik nu een standaard recovery heb met een optie om vanaf SD te installeren. Kan ik deze optie gebruiken om een rooted custom rom te flashen of moet ik mijn huidige versie eerst rooten en recovery flashen naar CWM?

Alvast bedankt.

[ Voor 28% gewijzigd door FJP84 op 27-09-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
in ander toestellen passen grotere dan 32 Gb SD kaartjes. Wordt de grootte in de Inew beperkt door de hardware, de software (kan Kitkat bijvoorbeeld weer meer aan?) of kan er gewoon elke grootte qua sd kaart in? Ter vergelijk, in de sony experia kan ook meer dan een 32 Gb sd kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Inmiddels heb ik mijn iNew v3 geroot met vRoot v1.7.9. Verder via mobile uncle tools recovery geflashed. Omdat bluetooth wel goed werkt in andere auto's heb ik maar een bluetooth carkit besteld voor aan de zonneklep.

Verder nog een tip voor betere batterijduur: Greenify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.merimobiles.co...one-tablet_p/meri8548.htm

Echt een aanrader in combinatie met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt aan het twijfelen of ik de inew v3 ga kopen. Is dit een goed toestel ? Ik wil eens iets anders dan mijn iphone 4s. En dan heb je ook natuurlijk weer wit en zwart 😪😕 . Iemand ervaring met de inew v3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
Vooropgesteld dat dit een telefoon van 150 euro is dus totaal niet te vergelijken met de iphone. Het is allemaal iets meer plastic en de afwerking is iets minder (krakende achterkant als je er op drukt bijv.). De GPS is soms ook een beetje lastig. Soms heeft hij zo een fix en andere keren duurt het heel lang.

Verder heb ik hem nu ongeveer 5 maanden een v3 en ik ben er erg tevreden mee. Hij is snel, de batterij gaat voldoende lang mee mee (1 dag), mooi scherm en mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ook ik ben zeer tevreden over de iNew V3. Ik heb de zwarte versie en ik vind het in deze kleur ook een zeer mooi toestel. Android 4.4.2 werkt ook prima. Ik doe ook ruim 1dag en soms. 2 dagen met de batterij. Het enige dat in af en toe heb is dat hij extreem (abnormaal) snel op lijkt te laden. Ook werkt hij niet met mijn Toyota Touch & Go+ maar dat risico wist ik van te voren. Dat ligt ook niet aan de telefoon want met andere navigatiesystemen en een simpel handsfree speaker werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:46:
Ik ben echt aan het twijfelen of ik de inew v3 ga kopen. Is dit een goed toestel ? Ik wil eens iets anders dan mijn iphone 4s. En dan heb je ook natuurlijk weer wit en zwart 😪😕 . Iemand ervaring met de inew v3 ?
Ik denk dat er momenteel betere telefoons zijn voor €150, zoals de Xiaomi Redmi Note 4G, Lenovo S860 (4kmAh accu), Huawei Honor 3, ZTE V5 Redbull 2GB versie etc.

Iets verder kijken naar opties en je komt een aantal A-merken tegen met prima producten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
ben nu over op de inew v8 na de v3.... Mijn advies.... Neem de V8. Nog beter dan de v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De v8 is wel weer een stuk groter. Ik vond/vind de v3 al aan de grote kant. Voor mij laat ik de v8 voor wat die is.
Overigens, als ik van te voren had geweten dat er zo veel problemen met GPS zouden zijn, had ik ook niet voor de v3 gekozen. Verder ben ik wel tevreden over de v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik heb geen enkel probleem met de gps. Ik heb binnen enkele seconden een fix. Alleen de telefoon connect via bluetooth niet met mijn Toyota Touch & Go+. Maar daar schijnen meer MTK telefoons last van te hebben. Het ligt ook meer aan de carkit want in andere auto's en op een simpele Bluetooth handsfree speaker werkt het perfect. Toyota zegt dat de iNew niet wordt ondersteund maar ik kan nergens achterhalen wat er precies mis gaat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Er is overigens een update van de iNew v3 uitgekomen, de iNew v3A (iNew v3 plus). Er zit een nieuwere processor in (MTK6592 Octa Core) en het geheugen is uitgebreid van 1 naar 2GB. Verder geen veranderingen.

Het toestel blijft mooi, voor mij het grootste pluspunt. Mijn toestel bevalt me nog steeds goed, op de GPS na. Ik heb een WHL batterij erin gestopt met grotere capaciteit en Android 4.4.2 erop gezet. Dit zorgt voor een goede batterijduur voor mij. Hopelijk is de GPS bij deze vernieuwde versie verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hallo allemaal,

Ik gebruik nog steeds met heel veel plezier mijn zwarte iNew V3. Krijg nog vaak veel complimenten over het design ... toch leuk voor een ~150€ telefoon ;). Tot nu toe heb ik altijd op 1.0.8 gedraaid, eigenlijk geen problemen! Al zie ik nu verschillende KitKat rom's verschijnen op needrom, dus het begint weer te kriebelen om weer te gaan flashen.

Ik heb een v4.0 telefoon ... nu is mijn vraag: welke KitKat rom raden jullie aan? De originele, of toch eentje met wat mod's zoals deze? En bij die keuze, nog dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie suggesties!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik gebruik de originele (1.0.13) met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
KoffieAnanas schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:11:
Er is overigens een update van de iNew v3 uitgekomen, de iNew v3A (iNew v3 plus). Er zit een nieuwere processor in (MTK6592 Octa Core) en het geheugen is uitgebreid van 1 naar 2GB. Verder geen veranderingen.

Het toestel blijft mooi, voor mij het grootste pluspunt. Mijn toestel bevalt me nog steeds goed, op de GPS na. Ik heb een WHL batterij erin gestopt met grotere capaciteit en Android 4.4.2 erop gezet. Dit zorgt voor een goede batterijduur voor mij. Hopelijk is de GPS bij deze vernieuwde versie verbeterd...
Werkt de THL Batterij naar behoren i.c.m. KitKat? Ik las op Chinaphonearena het volgende namelijk:

"...It looks like the KitKat Update fixes the charge problem on the iNew V3 and now it charges the battery up to 4.35v which is beyond the limit of the THL battery (4,2v) and there is danger to destroy the battery and maybe the phone too.
So everyone who update to KitKat and have the THL battery, must check the battery volts when is 100% charged with an app and if it goes over 4,2v, to swap back to the original battery..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik heb KitKat en de W8 accu al een paar maanden en geen problemen ondervonden met oververhitting.
Upgraden naar KitKat is zeker aan te raden. Grootste verschillen:
  • Accu gaat een stuk langer mee. Ik kom nu met gemak de dag door.
  • GPS veel beter en goed bruikbaar met Google Maps
  • Apps lopen vloeiender
Ik gebruik ook de originele 1.013, heb eerder een Marsapa ROM gehad die prima liep. Als ik nu moest kiezen zou ik die van Marsapa proberen, maar heb geen zin om te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
FJP84 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:59:
[...]

Werkt de THL Batterij naar behoren i.c.m. KitKat? Ik las op Chinaphonearena het volgende namelijk:

"...It looks like the KitKat Update fixes the charge problem on the iNew V3 and now it charges the battery up to 4.35v which is beyond the limit of the THL battery (4,2v) and there is danger to destroy the battery and maybe the phone too.
So everyone who update to KitKat and have the THL battery, must check the battery volts when is 100% charged with an app and if it goes over 4,2v, to swap back to the original battery..."
Ik heb geen problemen ervaren met de THL batterij icm KitKat. Ik heb het voltage niet gecheckt sindsdien, appje niet meer herinstalleerd na upgrade naar 1.0.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Thnx voor jullie suggesties!

Ik heb ook maar even de originele er op gezet. Werkt super! Ik heb alleen nu een vreemd functionerende GPS:

- na flashen meteen gecontroleerd: 14 sat's maar 0 ontvangst (echt helemaal 0);
- toen die patch met GPS base band er over heen geflahed;
- daarna, na lang wachten signaal, tussen de 20 en 30. Echter vandaag weer helemaal niets.

Dit terwijl ik onder 1.0.8 (GPS Fix) echt best redelijk signaal had (30-40) en heel snel (<10 seconden fix). Iemand suggesties welke patch ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Troxel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:26:
Thnx voor jullie suggesties!

Ik heb ook maar even de originele er op gezet. Werkt super! Ik heb alleen nu een vreemd functionerende GPS:

- na flashen meteen gecontroleerd: 14 sat's maar 0 ontvangst (echt helemaal 0);
- toen die patch met GPS base band er over heen geflahed;
- daarna, na lang wachten signaal, tussen de 20 en 30. Echter vandaag weer helemaal niets.

Dit terwijl ik onder 1.0.8 (GPS Fix) echt best redelijk signaal had (30-40) en heel snel (<10 seconden fix). Iemand suggesties welke patch ik zou kunnen proberen?
Schijnt vaker voor te komen door variatie in de hardware ofzo. Marsapa heeft een paar fixes, maar misschien moet je dan ook zijn FW installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik heb gisteravond naar een concert geweest, en wil de foto's overzetten naar mijn laptop.
Als ik mijn telefoon echter via USB op mijn laptop aansluit ziet die alleen de SD kaart en niet het telefoongeheugen. De foto's/videos staan op het telefoongeheugen, maar die kan ik dus niet zien.
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Het is mij ook nog niet gelukt, al heb ik me er nog nooit echt goed in verdiept. Dus ook ik ben nieuwsgierig naar een oplossing. Tot nu heb ik zelf de foto's eerst naar de SD kaart gekopieerd (kan je doen met een file explorer op je mobiel) en de camera app zo ingesteld dat deze standaard de foto's op de SD kaart opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik heb ze nu ook maar gewoon gekopieerd naar mijn SD kaart.
Als ik in plaats van USB apparaat hem op media bestanden zetten kreeg ik wel het telefoongeheugen te zien, maar die map was leeg (of wilde niet laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
ivo001 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:22:
Ik heb gisteravond naar een concert geweest, en wil de foto's overzetten naar mijn laptop.
Als ik mijn telefoon echter via USB op mijn laptop aansluit ziet die alleen de SD kaart en niet het telefoongeheugen. De foto's/videos staan op het telefoongeheugen, maar die kan ik dus niet zien.
Hoe los ik dit op?
Sdfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Wortelstok schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:31:
[...]

Schijnt vaker voor te komen door variatie in de hardware ofzo. Marsapa heeft een paar fixes, maar misschien moet je dan ook zijn FW installeren.
Ik heb de proef op de som genomen en de de patch van Marsapa gebruikt (de 1e) en ... tadaa het werkt! GPS fix binnen zeker 10 seconden, redelijk goed signaal (net zoals in de 1.0.8 versie). Ik ben blij!

Nu alleen nog even van die random wake-ups af komen ... heeft iemand dat al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

ivo001 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:22:
Hoe los ik dit op?
Als je de kabel op je pc hebt aangesloten op "als usb opslag verbonden" drukken daar selecteer je "Media-apparaat (mpt)" en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik heb sinds een week de V3 plus versie in het zwart , gps werkt perfect ook als ik in huis zit op veel plaatsen bereik. fijn toestel , wil nog proberen met een achterkantje van de gewone plus of nfc ook te activeren is omdat de contactpuntjes wel in het toestel zitten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
En hoe is de accuduur van de V3 plus? Ik las over de gewone V3 dat de accuduur matig is. Kan me voorstellen dat het er niet beter op geworden is met de verbeterde hardware van de V3 plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accuduur is volledig afhankelijk van het gebruik. Als je de hele tijd aan het gamen bent met games als Real Racing 3 of andere dat soort zware games, dan kan de V3 vrijwel continu aan het infuus.
Maar als het om standby tijd en alleen wat korte belletjes/smsjes gaat, dan houdt hij het een dag of 2-3 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ja, dat is natuurlijk logisch. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor whatsapp, browsen en af en toe een lichte game. Grootste verbruiker van de accu blijft toch altijd het scherm.

Mijn eigen telefoon (Jiayu G4S) heeft na het kijken van een film van 2 uur nog ongeveer 45% accu over. Vrees dat de V3 plus dat niet gaat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schutje45
  • Laatst online: 06-05 21:57
Hoi allen
Misschien weet iemand raad? Ik heb nl iets stoms gedaan bij het flashen van een andere rom. Nu is heel mijn V3 geformateerd en krijg ik met geen megelijkheid een nieuwe rom geflasht. Het probleem begint al met de koppeling met PC. Mijn V3 wordt niet meer herkend als device en kan dus geen stuurprogramma, s op Pc installeren. Hierdoor gaat het flashen ook niet meer. V3 is helemaal zwart en kan niet eens meer aan. Iemand een idee hoe ik het aan moet pakken? V3 niet duur maar zou zonde zijn als ik hem niet meer aan de gang zou krijgen.

Verwijderd

Ik heb zonet de inew v3 plus gekregen. Nu mooi toestel maar het WiFi bereik is echt abonimabel slecht. Iemand een idee of dit te verhelpen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik zie dat er ook een inew v7 is met het uiterlijk van de v3. Nu met een batterij van 2100mah
Nog steeds tevreden met de v3 maar zou mooi zijn als die batterij zou passen.
Inw maar eens een mail sturen. Wordt (hopelijk) vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
BpeterB schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:40:
Ik zie dat er ook een inew v7 is met het uiterlijk van de v3. Nu met een batterij van 2100mah
Nog steeds tevreden met de v3 maar zou mooi zijn als die batterij zou passen.
Inw maar eens een mail sturen. Wordt (hopelijk) vervolgt
Ik zag dat de v7 ook 2GB ram had. Mooie specs. Ik ben ook benieuwd of de batterij compatible is met de v3.

Van de v3 plus zag ik dat NFC met een nog door iNew te plaatsen firmware update actief zou moeten worden, maar dan moet de back cover natuurlijk wel de nfc chip bevatten. Heeft iemand NFC op de plus al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
Vanmorgen mail ontvangen van Inew. De battery van de v7 past niet in de v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Weet iemand trouwens of Android 5.0 Lollipop (al dan niet middels custom rom) voor de iNew v3 beschikbaar komt/is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het al komt, dan via een custom rom. Verwacht van iNew geen nieuwe rom voor de v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d99n
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
je kan deze telefoon voor 90,- kopen op banggood.com
moet je wel 3 weken wachten maar het scheelt een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand WiFi fix voor de inew v3 plus ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
@Magikdekay:

Hoe bevalt de telefoon voor de rest behalve probleem met wifi? Heb hem van de week besteld, dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn inew v3 nu bijna een jaar maar hij krijgt nu kuren! Sinds vandaag is hij al tig keer uitgevallen . Ik krijg of totaal grijs beeld of gekleurde strepen in beeld, hij reageerd nergens op. Ding loshalen , batterij eruit en opnieuw opstarten . Dan werkt hij maar even goed en valt hij weer uit. Als ik zon raar beeld heb en ik druk in het midden aan de voor en achterkant tegelijk, dan doet ie het ineens wel weer ff. Weet iemand wat dit is en wat je eraan kan doen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-08 14:32
Iemand ervaring met het flashen/root vanaf een Mac (Yosemite) vanaf een stock iNew 4.2.2. build number 1.0.8 ?

Begrijp dat de nieuwe roms een stuk verbetering met zich mee brengen.

Stukje ervaring met de iNew v3 :
Nu ook een jaar in bezit en dik tevreden mee, de negatieve punten die ik wel heb :

-Batterij percentage klopt niet altijd maar gaat dik een hele dag mee (apps in OV checken, mail, wifi aan)
-GPS werkt niet goed zoals bekend in 1.0.8 en stock rom van een jaar geleden (gebruik het nooit, dus ook geen last van).
-Build Quality is net onder par vergeleken met Samsung etc.. , maar gezien de prijs van 130 euro meer dan voldoende. De metalen zijkant krast wat snel, de achterkant kraakt als je er op drukt bijvoorbeeld. Scherm is Gorilla glas en tot nu toe krasvrij.
-Heb heel af en toe (2 a 3 keer per maand) last van spontane reboots of complete batterij verlies, kan te maken hebben dat ik nog op stock ROM draai, en het toestel nooit zelf reboot.
-Het gemis van een Cyogenmod of een actieve rom community.

Hoop dus met een nieuwe flash weer even up to date te zijn ;)

Zou niet zo snel weer voor een iNew gaan tenzij ze weer een design toestel uitbrengen, welke deze een jaar geleden was met deze specs. Ga over een tijdje voor de volgende China Phone maar dan wel van een grotere fabrikant zoals Meizu of Xiaomi, de kleinere merken blijven ook nog wel uitdagen op gebied van prijs en design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Even mijn korte ervaring met de iNew V3 Plus delen met jullie. Heb de telefoon nu een goede week in gebruikt en hij bevalt prima. Hij voelt snappy en ook de afwerking is prima. Het scherm is (voor mij in ieder geval) kraak helder, en voor mij werkt een 720p resolutie prima op het 5" scherm. Telefoon gaat met gemak een dag mee (af en toe een spelletje, internetten, whatappen, mailen en bellen).

Mocht iemand nog vragen hebben over de telefoon, vraag het gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Sinds kort is de ontvangst van mijn GSM netwerk belabberd. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat ik de telefoon een keer uit mijn handen heb laten vallen. Ik ga nog even testen of misschien aan de provider ligt, als dat geen verschil maakt wil ik eerst de telefoon open maken om te kijken of er misschien iets los zit, voordat ik een nieuwe telefoon aanschaf. Heeft iemand ervaring (tips/tricks) voor het openen van de iNew V3?

Update: Weet iemand de grootte van de torx schroefjes onderaan? T1, T2 etc?

Update 2: Vandaag de Mere Android 4.4.4 geflashed. Het bereik lijkt weer normaal. Ben wel van plan om de iNew te gaan vervangen voor een Qualcomm based telefoon, omdat de iNew nog steeds niet met mijn carkit werkt.

Update 3: Vandaag ook een nieuwe iNew 2300 mAh accu binnen gekregen. Iets dikker dan de originele maar past nog prima.

[ Voor 36% gewijzigd door FJP84 op 11-02-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Hi!

ik heb sinds januari 2014 mijn iNew V3 (dus iets meer dan een jaar), eigenlijk begonnen als test: gaat het goed een phone uit China halen, en wat vind ik van Android (had iPhone hiervoor).
Enige tijd wel flinke ergernissen gehad, en nu nog steeds wel irritaties om software die wat instabiel oogt (apps die soms spontaan crashen, restarten van de telefoon is dan de enige optie om alles weer goed te laten werken), de batterij-indicatie die nergens op slaat en de GPS die m.i. te onnauwkeurig is om betrouwbaar mee te navigeren (op de snelweg denkt ie soms dat je op de parallelweg rijdt waarmee hij met idiote routeinstructies komt)..Rond november 2014 ernstig getwijfeld of ik een iPhone 6 ging halen, maar dat vind ik toch de €700 niet waard, eerder misschien een stabielere Chinaphone (iets van Xiaomi bv.?) waarbij met name de software wat beter ondersteund wordt.

Waar ik wel echt een probleem mee heb is de headset: ik moet nu ivm werk bereikbaar zijn in de auto en het meest praktische is nu een headset inpluggen, maar de kwaliteit van de meegeleverde headset vond ik om te huilen (walgelijk geluid, blikkerig en schel) dat ik die niet gebruik. Ik heb van iemand een Samsung GS4 headset gekregen maar die wordt niet herkend door de iNew. Iemand bekend met dit probleem?
Zou de Xiaomi Piston 2 een optie zijn? Veel lovende reviews van gelezen, goede geluidskwaliteit voor €18.

Thanx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Kronowitz schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:25:
Hi!

ik heb sinds januari 2014 mijn iNew V3 (dus iets meer dan een jaar), eigenlijk begonnen als test: gaat het goed een phone uit China halen, en wat vind ik van Android (had iPhone hiervoor).
Enige tijd wel flinke ergernissen gehad, en nu nog steeds wel irritaties om software die wat instabiel oogt (apps die soms spontaan crashen, restarten van de telefoon is dan de enige optie om alles weer goed te laten werken), de batterij-indicatie die nergens op slaat en de GPS die m.i. te onnauwkeurig is om betrouwbaar mee te navigeren (op de snelweg denkt ie soms dat je op de parallelweg rijdt waarmee hij met idiote routeinstructies komt)..Rond november 2014 ernstig getwijfeld of ik een iPhone 6 ging halen, maar dat vind ik toch de €700 niet waard, eerder misschien een stabielere Chinaphone (iets van Xiaomi bv.?) waarbij met name de software wat beter ondersteund wordt.

Waar ik wel echt een probleem mee heb is de headset: ik moet nu ivm werk bereikbaar zijn in de auto en het meest praktische is nu een headset inpluggen, maar de kwaliteit van de meegeleverde headset vond ik om te huilen (walgelijk geluid, blikkerig en schel) dat ik die niet gebruik. Ik heb van iemand een Samsung GS4 headset gekregen maar die wordt niet herkend door de iNew. Iemand bekend met dit probleem?
Zou de Xiaomi Piston 2 een optie zijn? Veel lovende reviews van gelezen, goede geluidskwaliteit voor €18.

Thanx in advance!
Ik gebruik zelf de Xiaomi Pistons 2 met mijn iNew V3. Ik vind het geluid goed.
Ben inmiddels aan mijn 2e setje pistons, na 15 maanden had ik last van draadbruek aan 1 kant, maar heb toen voor €12 een nieuw paar gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
ivo001 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Ik gebruik zelf de Xiaomi Pistons 2 met mijn iNew V3. Ik vind het geluid goed.
Ben inmiddels aan mijn 2e setje pistons, na 15 maanden had ik last van draadbruek aan 1 kant, maar heb toen voor €12 een nieuw paar gekocht :)
Thanx!
Inmiddels in plaats van een headset maar een nieuwe auto gekocht met bluetooth integratie (haha).
De telefoon werd initieel niet herkend door de carkit, terwijl mijn vrouw met iPhone 6 meteen connecte. Zeer gefrustreerd bijna op punt te staan toch maar een iPhone te halen dan, maar beetje gaan rondstruinen en het leek te komen door het ontbreken van rSAP op bepaalde telefoons. Hierop een app uit de Playstore gedownload (rSAP) en nu werkt ie feilloos!! Dus wellicht een tip voor personen met soorgelijke problemen.
Nu dus weer helemaal happy met mn iNew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Het stekkerhuis van mijn V3 is lam, hierdoor is opladen lastig geworden.

De garantie is verlopen, ik heb een Elephone P2000 besteld ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo eerste keer hier en heb naar alle tevredenheid mijn inew v3 al een jaar maar nu begint zich onderaan de telefoon een scheur te vertonen tussen de twee speakers. Weet er iemand of deze los te verkrijgen zijn of heeft er iemand nog een oude liggen waar ik deze van kan hebben?
Zou het jammer vinden als hij verder kapot gaat. Ik heb op dit moment geen geld voor een nieuwe telefoon.
Hopelijk dat er iemand hier kan helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
Helaas. Mijn zoo heeft de inew van mijn vrouw laten vallen. Jaar oud dus heb een elephone p2000 besteld bij howsea. Ga nog kijken of ik op het web een nieuw scherm kan laten overkomen. Goedkoopste tot nu toe was 68 euro. Als iemand tips heeft hoor ik het. Mocht scherm vervanging niet wat worden dan doe ik een bericht. Misschien dat iemand hier onderdelen kan gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door BpeterB op 07-06-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeDeeZet
  • Laatst online: 31-08 04:12
Gents, een leek hier op het gebied van het installeren.

Ik heb met Helium een backup gemaakt en daarna een rom geinstalleerd (format and install) (http://www.needrom.com/do...itkat-firmware-gps-works/).

Nu herkent google mijn telefoon echter als een V3 (voorheen een V3E) en ik krijg met geen mogelijkheid Helium opnieuw draaiend (op de desktop geeft deze aan verbonden te zijn, maar op de telefoon blijft deze wachten op inschakelen).

Is er een mogelijkheid hoe ik mijn Helium backup toch gedraaid krijg? Zijn gewoon ab files toch?

Edit:
Oh ja, als ik de telefoon verbind via USB en kies voor USB-opslag zie ik alle files gewoon staan (zoals voor de backup)

[ Voor 12% gewijzigd door GeeDeeZet op 28-05-2015 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
BpeterB schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:15:
Helaas. De inew van mijn vrouw heeft mijn zoon laten vallen. Jaar oud dus heb een elephone p2000 besteld bij howsea. Ga nog kijken of ik op het web een nieuw scherm kan laten overkomen. Goedkoopste tot nu toe was 68 euro. Als iemand tips heeft hoor ik het. Mocht scherm vervanging niet wat worden dan doe ik een bericht. Misschien dat iemand hier onderdelen kan gebruiken
Sterke iNew heb je, is je zoon niet gewond geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 19:03
ivo001 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:27:
[...]

_O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
ivo001 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:27:
[...]

Ik las er zelf ook iets aan....haha. heb het aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeDeeZet
  • Laatst online: 31-08 04:12
Nou update was uiteindelijk succesvol, alleen heeft mijn vrouw de telefoon nu laten vallen en het scherm heeft een aantal behoorlijke barsten.

Via de importeur die ik heb gebruikt bij de aankoop kan ik zelf een scherm kopen voor een nette prijs, alleen zie ik een reparatie niet zitten.
Ik kan hem ook laten repareren via de importeur, alleen dan ben ik de telefoon 5-10 weken kwijt...

Weet iemand een service center in Nederland, of desnoods Europa die de Inew willen repareren (met bon)? Dan kan ik dit namelijk ook gewoon verhalen op de verzekering.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste