Ik zou geen seconde wachten. De Soviet spam komt in 1941 aardig op gang en de gigantische negatieve stats verliezen ze in 1941. Turkije kan je altijd nog veroveren. Niet dat ik echt het punt zie tenzij je een vloot bouwt. Persoonlijk pak ik liever de Balkan en laat ik Turkije zitten. Ze zijn makkelijk te veroveren als je de Bosporus over bent, maar het eigenlijk ook niet echt waard.Case_C schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:16:
Nou dit weekend even een start gemaakt aan een Duitse ronde. Aardig wat focus op onderzeeërs, 1936 subs > cruiser submarines > 1940 subs dadelijk met radar lvl 3. Die boten zijn vrij effectief, en bestrijk daar momenteel de volledige Atlantic in, met raiding groups van ~10 boten. Dönitz kan z'n lol op met 97 actieve subs, waar er elke maand 6 van bijkomen. (Nog geen 1 verloren, ook omdat de Type 2's in de reserve fleet zitten, en de Baltic bij nood kunnen controleren.) Bij ~150 stuks ga ik denk ik maar wat meer DD's maken + minesweepers als ik ooit nog de UK wil binnenvallen.
Zit nu op Januari 1941, dus zou nu plannen moeten maken voor de Soviets. Produceer nu dagelijks zo'n 20 PZ.IV wat met de Tungsten uit voormalig Zweden zonder beperking gaat. Dus nog een extra pantser-core moet wel lukken om te maken in 4 maanden tijd.
Grootste probleem is nu rubber, voor vliegtuigen... daar loop ik op achter. Te weinig geinvesteerd in refinery's dus die zullen nog even en mass neergezet moeten worden... want anders loop ik rond '42 zonder vliegtuigen boven het kanaal.
Vraag me ook af of het handig is om met de invasie van Rusland tegelijk de push in Turkije te doen, voor een directe route naar Bakoe... maar ze zitten er al wel met 40 divs in Turkije.
Verder is rubber dus de reden waarom ik Nederland liever niet aanval. In het algemeen gooi ik Hitler er gewoon uit nadat ik wat eerste industrie focussen heb gedaan. Ik gebruik Hitler voor de extra politieke punten en om alvast Polen in te nemen. Daarna gaan we Hitler verjagen. Dat doe je door vlak voordat de burgeroorlog begint, je hele leger te deleten. Dan krijgt de AI namelijk niet je halve leger. Je verliest je halve vloot wel, en de helft van je vliegtuigen inventaris, maar je legerwapens blijven liggen. Je kan dus gewoon divisies spammen en de AI kan het nauwelijks. Verder als je gebieden in Polen hebt geannexeerd, dan vallen deze onder jouw gebied net als West-Duitsland. De AI gaat die altijd overnemen, waardoor jij snel kan aanvallen en alvast een deel van Oost-Duitsland kan innemen. Komen je divisies dan is het een kwestie van aanvallen en Hitler is dood.
Dit schopt de AI ook enorm in de war. Aardige kans dat je geen oorlog krijgt met Groot-Brittannië, Frankrijk voor zichzelf gaat en de kleine landen de EU vormen of met Frankrijk gaan. Je eigen vloot kan de Franse aan als je DD's spamt. Je verbied konvooien gewoon om in de buurt van Frankrijk te komen terwijl je alles wat je nodig hebt uit de VS haalt.
Zo ben ik uiteindelijk in deze situatie gekomen.

Al twee jaar oorlog met de Sovjets terwijl ik ook nog in oorlog was met Frankrijk. Dat was een hopeloze uitputtingsslag en constante divisiespam problemen, maar het lukte me eindelijk. Ondertussen had ik die twee frontlijnen. Nou daar 500k verloren waarvan 300k door een eigen offensief. De Sovjets pas 6 miljoen. Dit was nog een oude safe. Ben ondertussen al in 1946 en bijna bij Moscow. Sovjets zitten over de 15 miljoen, ik 4 miljoen. Vecht ondertussen ook tegen Bulgarije die de hele wereld bevecht. Dat is bijna gewonnen waarna ik weer wat landjes ga toevoegen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.