Beavbusi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:26:
Ben hier vandaag mee begonnen. Wat templates gebruikt voor redelijke infantie en wat medium panzer divisies. Had in 39 twee legers van 24 aan noord en west polen gezet en dacht met een attack plan ze makkelijk te kunnen pakken. Dat bleek dus lastig, want als ik die aanzet wint Polen met gemak van me. Snap nog niet echt wat er gebeurde. Had wel die beginner guide van Quill gekeken maar snap er nog geen snars van. Iemand nog tips om wat te kijken?
Geen id waar ik zou moeten beginnen op basis van je informatie.
Er zijn heel veel factoren die mee spelen in dit spel.
Het moment is ook belangrijk, val polen zsm aan als Duitsland en voordat ze bij de allies gaan, wacht je hier te lang mee staat het vol met Engelse troepen en vliegtuigen.
Meestal is Polen iets lastiger dan Frankrijk, wat ontzettend snel capituleert, maar beide zijn relatief een push over voor Duitsland.
Combat width is sinds no step back meer gevarieerd, elke type regio heeft weer een andere combat width.
focus hier niet te veel op, alles tussen 18 en 24 is goed in het begin voor de 'kleine' divisies maar zorg vooral dat je goeie divisies hebt met artillerie support en recon, liefst ook engineers(terain bonusen en belangrijke entrenchment bonus voor defense), en zorg dat je troepen ook alle materialen heeft die ze nodig hebben.
Check voor je aanvalt wat je strenght is, zorg dat deze op 100% is, dit is een indicator van hoe goed deze divisie bevooraad is, organization is soort moraal en deze moet ook dicht bij 100% zijn als je aanvalt.
Val nooit aan als je traint want dan begin je met 20% organization of zo, stop optijd met trainen voor de aanval.
Getrainde units vechten vele malen beter, dus zorg dat je deze maximaal getraint hebt voor je begint.
Green troops is -25% combat modifier, volledig getrainde units krijgen +25%, dus dat is een verschil van maar liefst 50%, je troepen kunnen nog meer ervaring opdoen dmv vechten, dan loopt deze bonus op tot maar liefst +75%!
Air supremacy maakt ook een wereld van verschil en het liefst met Close Air Support, als je een battle plan volledig uitplant krijg je ook een combat bonus, je krijgt met somige doctrines extra planning speed en bonusen.
Je hebt tegenwoordig ook train artilery, die reduceert een hoop stats bij de vijand, erg handig om sterke defenses te doorbreken.
Zorg ook dat je technologie up to date is voor alles wat je gebruikt (incl radio) en je doctrines zsm zo ver mogelijk uitwerken.
Je hebt eigenlijk geen tanks nodig voor polen maar ze zijn wel verdomde handig, als je er handig mee omgaat zoals door iemand anders hier al vermeld werd.
Vooral light tanks zijn handig, en vooral in het begin, kost veel minder productie en ze zijn veel sneller wat ze beter maakt in het omcirkelen.
Gebruik je light tanks samen met je infantry, of laat al het zware werk alleen door je infantry doen zodat de tank gebruikt kan worden om door te stoten.
ik kan je evt helpen via discord als je wilt: Achilex#0694
[
Voor 22% gewijzigd door
SoulStorm op 24-02-2022 16:26
]