Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Chris7

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/394360/header.jpg

Hearts of Iron IV

HoI4 is de vierde iteratie in de al lang lopende Hearts of Iron reeks. Net als de eerdere spellen is deze ontwikkeld door Paradox Development Studio, bekend van andere grand strategy games zoals Europa Universalis, Crusader Kings en Stellaris. Het spel kwam uit in juni 2016.

Ten opzichte van HoI3 is er een hoop gewijzigd, met als doel het spel toegankelijker te maken. De "Order of Battle" is helemaal op de schop genomen, waarbij de legergroep, leger en divisie niveau's zijn overgebleven, en je alleen aan die eerste twee generaals en veldmaarschalken kan toewijzen. In plaats van hele divisies produceer je nu stukken equipment waarmee je je troepen kan bewapenen, bijvoorbeeld tanks of handwapens. Onderzoek is ook gestroomlijnd. Helemaal nieuw in het spel zijn de "focus trees", waarmee een land politiek richting wordt gegeven. Het is nu ook veel makkelijker te switchen van ideologie, en verschillende landen hebben interessante alt-history paden.

Expansions
Er komen regelmatig nieuwe expansions uit die meer gameplay toevoegen. Daarnaast zijn er ook andere, cosmetische DLC zoals soundtracks, die hier niet zijn opgenomen. Kijk voor de volledige lijst op Steam. Geen van de DLC's is verplicht en met elke uitbreiding komt er ook een gratis patch uit.
  • Together for Victory (december 2016) - Focust op de Britse Commonwealth, met focus trees voor landen als Australië, Canada en Zuid-Afrika. Plus onder meer het autonomy systeem en technology sharing.
  • Death or Dishonor (juni 2017) - De eerste "country pack" die zich richt op de Balkan-landen tussen Duitsland en de Sovjet-Unie: Tsjechoslowakije, Hongarije, Joegoslavië en Roemenië, met focus trees voor alle landen. Verder equipment conversion en technology licenses.
  • Waking the Tiger (maart 2018) - Richt zich op Azië en Japan, met focus trees voor China en de warlords en bijbehorende mechanics, zoals de power struggle tussen de Communisten en Nationalisten. Daarnaast een nieuw pad voor Duitsland waarmee de Kaiser terug kan worden gevraagd. Plus nog diverse andere features zoals speciale decisions voor "resource prospecting".
  • Man the Guns (2018) - Naval rework met onder meer aanpasbare designs voor schepen en nieuwe focus trees voor de VS en Groot-Brittannië.

Links
Steam
Paradox webshop
Officiële wiki
Paradox forum
Wekelijkse developer diaries

Originele post van anandus:
Het zat er natuurlijk aan te komen, na CK2 en EU4 was HoI ook nodig aan een update toe.

Hij is aangekondigd. Behalve een teasertrailer en een signup-pagina voor nieuws is er nog niet veel over bekend.

Persoonlijk vond ik HoI3 niet heel erg goed, wel vermakelijk, maar ik merkte dat ik toch telkens terugging naar HoI2. Maar ik heb goede hoop over HoI4. Zeker als ze het net zo goed stroomlijnen zoals ze bij CK2 en EU4 hebben gedaan denk ik dat er wel een leuk spel uit kan komen.

[ Voor 78% gewijzigd door Chris7 op 20-05-2018 11:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Daar zat ik al op te wachten ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar! Jammer dat er geen klein teasertje van de game inzat... maar dat zal niet lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Jammer genoeg niet meer voor dit jaar.

Ik ben ook benieuwd dat ze de UI en dergelijke beter krijgen zoals bij EU4 en CK2 nu het geval is. HoI3 heb ik hier al tijden liggen, maar het klikt maar niet tussen mij en HoI3. Dus als ze het toegankelijker krijgen (zonder aan de diepgang te komen), dan ben ik tevreden. Tot die tijd houd ik mij wel bezig met CK2, EU4 en Vic2.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:36

ettie1990

PSN:ettiesick

Zeker benieuwd daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:39

bstard

---------------

HoI nog nooit aan begonnen, de setting spreekt me niet zo aan, maar wie weet wordt deze 4 wel zo verleidelijk.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:43
"the definitive ww2 game" schept al veel verwachtingen in ieder geval.
Ben benieuwd. HOI3 al flink wat uren gespeeld.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-01 13:41
4bit schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:20:
Jammer genoeg niet meer voor dit jaar.

Ik ben ook benieuwd dat ze de UI en dergelijke beter krijgen zoals bij EU4 en CK2 nu het geval is. HoI3 heb ik hier al tijden liggen, maar het klikt maar niet tussen mij en HoI3. Dus als ze het toegankelijker krijgen (zonder aan de diepgang te komen), dan ben ik tevreden. Tot die tijd houd ik mij wel bezig met CK2, EU4 en Vic2.
Het wordt inderdaad pas Q1-2015, zoals de zaken er nu voor staan... ;(
Net als veel anderen kon HoI-3 mij niet bekoren: dat geneuzel met die HQ-structuur wilde er om de een of andere reden maar niet in.

Terwijl ik met HoI-2, en dan vooral met Arsenal of Democracy, makkelijk de 1000+ uren aantik...

Ben dus heel benieuwd naar versie 4 (hoewel me dat waarschijnlijk m'n huwelijk gaat kosten... ;) )

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik ben echt die hard fan van paradox maar daardoor heb ik ook mijn strategie aangepast op de titels die ze uitbrengen. Als ze een nieuwe game uitbrengen dan koop ik de vorige :p. Ik vind paradox spellen als ze net uit zijn erg erg matig (wel veel potentieel) omdat er vaak nog veel getweaked etc moet worden. Het is ook wel handig, meestal als er een nieuwe titel uitkomt gaan alle vorige in de aanbieding! Want die cosmetische DLC kan me gestolen worden, de gameplay DLC is vaak gewoon noodzakelijk imo.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:43
Dat is toch wel minder het geval met de laatste games die ze uit hebben gebracht imo. EU4 en CK2 waren heel goed speelbaar toen ze uitgebracht werden, in tegenstelling tot (wat ik hoorde over) hun oudere games.

De gameplay DLC zijn inderdaad vaak een goede toevoeging, maar onmisbaar zou ik ze toch niet noemen. Ik heb EU4 heel lang zonder DLC gespeeld, en dat was prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Ja, Paradox had een slechte reputatie met het uitbrengen van games die nogal wat patches nodig hadden voordat ze een beetje speelbaar waren, maar ik krijg de indruk dat ze dat toch flink aan het verbeteren zijn.

En dan voor HoI-3 al die Sprite-packs! Zulke complexe spellen op de markt zetten en dus wetende dat je doelgroep ipso facto bestaat uit TBS die-hards die hoofdzakelijk met counters spelen... Onbegrijpelijk! |:(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ja inderdaad. Zo zijn er voor EU4 ook allerlei unit packs en zaken als advisor portraits, ik kan me echt niet voorstellen dat veel mensen die deze games spelen daar veel aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Jammer dat EU4 (voor zover ik weet tenminste) niet de optie biedt om met counters te werken.

Aan de andere kant: het zou wel weer een wat merkwaardig gezicht zijn om een regiment Landsknechten aangeduid te zien met het NATO-symbool voor infanterie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Oh!! Waarom zie ik dit nu pas?

Helemaal fan van Arsenal of Democracy en HoI3.
Ben benieuwd wanneer deze uitkomt.

Weer lekker als duitsland amsterdam belegeren met 50.000 infantry hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Volgens mij is de release gepland in de eerste helft van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Refragmental schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:17:Weer lekker als duitsland amsterdam belegeren met 50.000 infantry hahaha
Met vijf divisies Amsterdam belegeren?? Met alle respect, maar dan doe je toch iets niet goed hoor... :P

Amsterdam is vrijwel altijd onverdedigd, dus meestal nemen mijn Fallschirmjager die provincie in de eerste paar uren na de oorlogsverklaring al in, of anders rost er toch zeker binnen een dag een vette Panzerdivision naar binnen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Enki schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:19:
[...]

Met vijf divisies Amsterdam belegeren?? Met alle respect, maar dan doe je toch iets niet goed hoor... :P

Amsterdam is vrijwel altijd onverdedigd, dus meestal nemen mijn Fallschirmjager die provincie in de eerste paar uren na de oorlogsverklaring al in, of anders rost er toch zeker binnen een dag een vette Panzerdivision naar binnen... 8)
De preciese details weet ik niet meer (intussen alweer 4 of 5 jaar geleden).
Maar ik weet dat ontzettend veel troepen zich verzamelden in Amsterdam, die slag heeft in gametijd ook meerdere maanden geduurd als ik het nog goed herinner. Vond het erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-03 22:32

Mohy

Star Citizen

Amsterdam en/of andere onderdelen van de lage landen mogen volgens mij eigenlijk geen belegering waard zijn, als je ook Sovjet-ambities hebt. Light Armour en doctrine "blitzkrieg" zorgt er voor dat ik vaak sneller in Amsterdam ben dan de terug trekkende NL soldaatjes (via Noord Nederland)...

En enkele maanden?? Als ik ook maar een beetje kans wil maken tegen de USSR, dan moet Frankrijk voor 1940 al lang Duits praten >:) (Wat absoluut niet zegt dat het niet anders kan, maar volgens mij wordt het anders wel veel moeilijker)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 22:15

Snappie88

Mr. Hollywood

Wat je kan doen om HOI3 interessanter te maken, is een mod pakket downloaden. Ik heb zelf HPP (Historic Plausibility Project) en Black Ice geprobeerd, beide vullen het spel goed aan.

Het wordt wel tijd voor een nieuw deel in de serie.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Mohy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:04:
En enkele maanden?? Als ik ook maar een beetje kans wil maken tegen de USSR, dan moet Frankrijk voor 1940 al lang Duits praten >:) (Wat absoluut niet zegt dat het niet anders kan, maar volgens mij wordt het anders wel veel moeilijker)
Voor de korte termijn niet echt noodzakelijk (je kunt je westgrens ook tot level 10 fortificeren), maar inderdaad wel erg handig om te voorkomen dat er geleidelijk aan honderden Amerikaanse, Engelse en Franse divisies langs je grens samentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Ik zit echt te wachten op deze game. Van HoI3 heb ik helaas nog geen voltooide campagne maar HoI2 heb ik op ongeveer alle manieren voltooid. Natuurlijk het vaakst als de Duitsers. Operatie Barbarossa met alleen HQ eenheden, de VS omtoveren tot een onderdeel van de asmogendheden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Brons schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:04:
... maar HoI2 heb ik op ongeveer alle manieren voltooid. Natuurlijk het vaakst als de Duitsers. Operatie Barbarossa met alleen HQ eenheden, de VS omtoveren tot een onderdeel van de asmogendheden, etc.
Of het gehele Amerikaanse continent veroveren met Argentinië... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:36

ettie1990

PSN:ettiesick

HOI4 is uitgesteld tot eind Q2 2015

zie ook:

http://forum.paradoxplaza...7148-a3db127601-140815405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 19:37

Steffy

Ayreonaut

Jammer maar releases van Paradox zijn vaak drama's dus mooi dat ze een kwartaal extra de tijd nemen. Ik vond Q1 ook erg ambitieus de laatste weken en had al eerder verwacht dat het uitgesteld zou gaan worden. Met een Beta volgende maand zou er nog 4 of 5 weken zijn om alles te fixen wat daar uit voort komt. Dat leek mij niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Steffy schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:03:
Jammer maar releases van Paradox zijn vaak drama's dus mooi dat ze een kwartaal extra de tijd nemen. Ik vond Q1 ook erg ambitieus de laatste weken en had al eerder verwacht dat het uitgesteld zou gaan worden. Met een Beta volgende maand zou er nog 4 of 5 weken zijn om alles te fixen wat daar uit voort komt. Dat leek mij niet haalbaar.
Je hebt helemaal gelijk, maar het blijft kl*te... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 16:29
Ik zit ook al een tijdje op deze game te wachten. Lijkt me erg leuk

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 07:16
Laten we dit topic ook ff up-to-date houden:
https://forum.paradoxplaz...n-iv-release-date.854374/

Officiele post dat het niet Q2 wordt.
Er is wat discussie, maar de consensus is dat het Q4 of Q1 gaat worden. Er is genoemd dat de game zeker nog 4 maand in beta zal blijven en op dit moment is HOI4 nog steeds in Alpha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Dan nemen ze wel de tijd er voor om die game uit te brengen

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Laatst online: 06-05 21:34
Ik heb niet de voorgaande delen gespeeld, maar ben al enige tijd bezig met Crusader Kings 2 en recentelijk EU4, maar ik kan persoonlijk niet wachten om aan de slag te gaan met HOI4. Toch heerlijke spellen naar mijn idee.

Overigens kan je deel 3 nu voor een laag bedrag bij Humble Bundle krijgen (inclusief een hoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:14

Case_C

[Team Carrack]

Er is vorige week pre-alpha gameplay verschenen van een 'test'event van Paradox. Moet zeggen dat het er op het eerste gezicht een stuk gebruiks-vriendelijker eruit ziet dan HOI3.

De manier waarop het verplaatsen van linies werkt ziet er ook heel net uit :) . Was dit in HOI3 ook al? Heb die nooit echt in -depth kunnen spelen. Altijd bij HOI2 blijven steken.

[ Voor 29% gewijzigd door Case_C op 17-06-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Case_C schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:02:
Er is vorige week pre-alpha gameplay verschenen van een 'test'event van Paradox. Moet zeggen dat het er op het eerste gezicht een stuk gebruiks-vriendelijker eruit ziet dan HOI3.

[video]

De manier waarop het verplaatsen van linies werkt ziet er ook heel net uit :) . Was dit in HOI3 ook al? Heb die nooit echt in -depth kunnen spelen. Altijd bij HOI2 blijven steken.
Nee, die linies is één van de compleet nieuwe concepten. Eén van de grote kritiekpunten van HoI3 was de grote hoeveelheid micromanagement die er in ging, bijvoorbeeld bij het deployen van je troepen. Dat ziet er met deze interface een stuk beter uit, ook omdat je zo te zien alsnog individuele divisies een andere opdracht kan geven.
Ook het concept met productielijnen die beter werken naarmate ze langer in gebruik zijn vind ik erg goed bedacht en kan heel leuk uitwerken.

Ik kijk heel erg uit naar HoI4, omdat de game zoals de andere PDS-games heel diep gaat (veel detail, veel realisme, volgt geschiedenis) maar ze er speciaal op letten (zoals ook aan het eind van deze video wordt gezegd) dat de interface makkelijk te begrijpen en te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 10:55
Hier nog wat meer Alpha gameplay ( voor de gene die het nog niet hebben gezien :) )

YouTube: Hearts of Iron IV Alpha Gameplay Preview with Commentary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58
Vanmorgen wat op youtube zitten kijken over HoI4.

Ze zijn we helemaal los gegaan met de map, hij is echt mooi (en nuttig) geworden.
En eindelijk duidelijkheid over wel of niet een rivercrossing.

En mijn grote favoriet uit HoI2, de tech bedrijven zijn weer terug _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
En helaas wederom uitgesteld, nu tot Q1-2016...
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enki schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
En helaas wederom uitgesteld, nu tot Q1-2016...
:'(
Bron? Zou me niet heel erg verbazen, maar de game zal denk ik niet te lang meer op zich laten wachten. Begreep uit een reactie van de lead developer dat alle features er nu wel in zitten, alleen zijn ze nog bezig bepaalde dingen beter/anders uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 11:32
We zitten ook al in Q4 van 2015 dus zo lang duurt het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NotoriousBAS schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:30:
We zitten ook al in Q4 van 2015 dus zo lang duurt het niet meer
Nee. Pas op 1 oktober begint Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 11:32
je hebt helemaal gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Q1 2016 zou dus betekenen dat ze er nog zeker 4 maanden werk aan hebben. Dat vind ik wel veel, maar de game is volgens mij net in alpha, dus het zou best nog lang kunnen duren (geen idee hoe lang het dan duurt tot een beta en release). Overigens kan ik het niet terugvinden of dat ergens gezegd is dat er weer uitstel komt.

De developers hebben wel aangegeven dat ze met de kennis van nu de game veel later hadden aangekondigd, bijvoorbeeld pas afgelopen zomer. Nieuwe games zoals Stellaris kondigt Paradox Dev Studio nu dus pas aan als ze een alpha hebben of een versie die bijna alpha is. Logisch, want HoI4 was dus nog lang niet uitgewerkt, waardoor het nu veel langer lijkt te duren.

Overigens heeft PDS tegenwoordig de QA redelijk op orde, dus ik verwacht dat de game bij release redelijk gepolijst zal zijn zonder al te grote bugs (zeker gezien de tijd die ze nu nemen om alle features goed uit te werken).

[ Voor 6% gewijzigd door Chris7 op 08-09-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik had ook in die thread gekeken, maar ik zie geen reactie van een dev staan. Ik zie wel iemand anders die het zegt, maar er zijn bij deze games altijd zoveel geruchten dat ik niet zomaar geloof wat iemand op het forum zegt ;). Maar misschien is het genoemd in een preview op een andere website.

• Enki
"Hope for the best, prepare for the worst"
Als we nou gewoon uitgaan van ergens midden 2016, dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen (hoop ik...)
;)

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ik loop me de laatste dagen weer behoorlijk op- te hypen voor deze game. Erg jammer dat het nog zo lang moet duren, maar liever een release zonder bugs. Dus niet dat Nigeria plotseling Mainland Italie binnenvalt :+.

Dit thread op 't paradox forum is overigens wel het interessantste wat er momenteel over de game te lezen valt.
https://forum.paradoxplaz...ive-stream-videos.847266/

Zijn er hier op 't forum ook mensen die HOI in multiplayer spelen? Het lijkt me nogal een behoorlijke uitdaging om een volledige campaign met meerdere mensen te kunnen spelen. Zou me leuk lijken om dat een keer bij HOI4 te gaan proberen :D .

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 10-09-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Nog een nieuwe Dev post:

https://forum.paradoxplaz...of-september-2015.881207/

Met voor mij als belangrijkste nieuws dat er geen stockpiles komen... dat betekend dus zodra je zelf niet voldoende produceert, en niet kan importeren je productie en reinforcement er direct onder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

World at War Wednesday!

Spel ziet er al behoorlijk klaar uit. Hopen op een releasedatum! Hype hype!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Snappie88 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:23:
World at War Wednesday!

Spel ziet er al behoorlijk klaar uit. Hopen op een releasedatum! Hype hype!
Leuke stream, en ik werd al enthousiast.... totdat ik in de commentaren las dat het spel nog steeds in Alfa is! 8)7 Het schiet gewoon ECHT NIET op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Het is in closed beta, 31 oktober kon jij je opgeven voor de beta. Ik verwacht eigenlijk geen echte open beta, dus vermoed dat Q1 2016 zeker haalbaar zal zijn!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Mooi, het zou nondeju eens tijd worden, jong!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stream zag er heel goed uit inderdaad, leuk dat ze dat nu elke woensdag gaan doen (live op Twitch).

Het "probleem" van HoI4 is dat ze de game al erg vroeg hebben aangekondigd, toen er nog niet eens een alpha was. Sindsdien is er ook enorm veel gewijzigd, zie de eerste screenshots, video's en dev diaries maar.

Paradox heeft al laten weten dat ze nu veel langer wachten met het officieel aankondigen van een game. Stellaris is bijvoorbeeld aangekondigd terwijl deze al in alpha is, en daar is het concept dus al veel verder uitgekristalliseeerd. Misschien dat de totale ontwikkeltijd van Stellaris wel langer is maar het lijkt sneller te gaan omdat er waarschijnlijk een kortere tijd tussen aankondiging en release zit.

Hoe dan ook, kijk heel erg uit naar HoI4 :). Vooral in multiplayer lijkt me dit een enorm leuke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
En HoI4 was ook een paar keer uitgesteld, omdat de dev's het niet compleet vonden.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43
Ik vrees dat het perfectionisme van HOI 2 niet meer wordt gehaald in deze serie. Maar ik blijf wel heeeeel benieuwd!

Multiplayer campaign was in de hoi2 tijd wel mogelijk door wekelijks op een vast tijdstip af te spreken met een speler of 6/7. Ik ben er wel weer voor in straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PLAE schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:07:
Ik vrees dat het perfectionisme van HOI 2 niet meer wordt gehaald in deze serie. Maar ik blijf wel heeeeel benieuwd!
In welk opzicht was HoI2 perfectionistisch? Gewoon nieuwsgierig, heb zelf nooit Hearts of Iron gespeeld (wilde met HoI3 starten maar leercurve hield me tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

Chris7 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:40:
[...]

In welk opzicht was HoI2 perfectionistisch? Gewoon nieuwsgierig, heb zelf nooit Hearts of Iron gespeeld (wilde met HoI3 starten maar leercurve hield me tegen).
Die leercurve idd, zie er met deze release ook weer tegen op. Punt is gewoon dat ik niet weet of ik het op de lange termijn wel leuk vind, vind het jammer om daar dan weer geld aan uit te geven zonder dat ik er wat mee doen :/ Zou graag eerst een demo oid spelen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
MetaFrame schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:46:
[...]

Die leercurve idd, zie er met deze release ook weer tegen op. Punt is gewoon dat ik niet weet of ik het op de lange termijn wel leuk vind, vind het jammer om daar dan weer geld aan uit te geven zonder dat ik er wat mee doen :/ Zou graag eerst een demo oid spelen.
Wacht anders een paar Let's Play's af. Die geven m.i. vaak wel een mooi overzicht :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klopt, en vaak vind ik het dan ook wel erg tof om te kijken. Maar met dit spel lijkt het me verdraaid lastig overzicht te houden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt sowieso een demo. HOI4 ga ik juist wel spelen want er is al herhaaldelijk aangegeven door de devs dat ze de leercurve van voorgaande games veel te steil vonden en daar bij HOI4 op hebben gelet. Het spel zou een stuk makkelijk moeten zijn om er als nieuwkomer in te komen, maar voor de experts kan het ingewikkelder worden. Wat ik tot nu toe heb gezien aan dev diaries en streams lijkt dat wel te bevestigen.

Ik zou ook zeker de World War Wednesday volgen (live via Twitch of terug te kijken op YouTube (ParadoxExtra)) als je meer wil zien over hoe de game nu echt speelt. Het ziet er wat mij betreft erg goed uit.

Ander nieuws: de game is nu toegevoegd op Steam, dus kun je 'm toevoegen aan je wish list (en de release komt blijkbaar dichterbij :)).

[ Voor 5% gewijzigd door Chris7 op 07-12-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
De laatste grote games van Paradox waren ook veel toegankelijker voor nieuwkomers/het grote publiek dan de oudere games. Denk aan bijv. EU4 en CK2, als Paradox die trend doorzet met HOI4 (en ik ga er van uit dat dit de bedoeling is) denk ik wel dat het goed zit qua toegankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Chris7 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:40:
[...]

Goed in balans qua moeilijkheidsgraad. Het was complex maar net niet te complex. Bij HOI3 werd het teveel en te complex (met name om een goede multiplayergame te kunnen spelen). Volgens mij is dat bij HOI3 ook nooit helemaal goedgekomen.

Het is overigens nog steeds een aanrader als je warm wilt draaien voor HOI4.

Maar misschien zijn er Tweakers met betere ervaringen met HOI3?

[ Voor 12% gewijzigd door PLAE op 07-12-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
PLAE schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:15:
[...]

Goed in balans qua moeilijkheidsgraad. Het was complex maar net niet te complex. Bij HOI3 werd het teveel en te complex (met name om een goede multiplayergame te kunnen spelen). Volgens mij is dat bij HOI3 ook nooit helemaal goedgekomen.

Het is overigens nog steeds een aanrader als je warm wilt draaien voor HOI4.

Maar misschien zijn er Tweakers met betere ervaringen met HOI3?
Hoi 3 was geen slechte game als je het eenmaal door had. En dat was ook gelijk het hele probleem, dat duurde wel even haha. Heb er zelf 120+ uur in zitten en speel het spel graag. Het tweede grote probleem hiernaast waren de stabiliteits problemen op een 64 bit pc met amd videokaart.

Kan in ieder geval niet wachten op hoi 4 *O*

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ze hadden ooit een download uitgebracht waardoor Hoi3 meer Ram kon gebruiken. Je moet hem alleen apart downloaden, want dat zit niet standaard in de game. Ben jammer genoeg alleen de naam vergeten.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhgraboy
Ja klopt ze hebben hiervoor een onnoficiële patch uitgebracht. LAA ( Large Address Aware)

Maar jammer genoeg met de mod Black ice had ik nog stabiliteitsproblemen. Vanilla werkte wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Black ice heeft nu save bug. Dus gebruik hem tijdelijk niet als ik Hoi3 speel. Maar nog even geduld hebben en wij kunnen aan Hoi4 beginnen.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb meer dan 400 uur in HoI3 zitten nadat ik inderdaad een uur wat naar let's plays heb gekeken. Ondanks de tekortkomingen en soms de tergende micromanagement is het toch een erg meeslepende game. Ik heb goede hoop voor deel 4 want de aanpassingen pakken precies mijn frustraties aan (onduidelijke en microheavy luchtaanvallen, zeeslagen beter, supplies verduidelijkt en battleplans).

Ben zelf overigens grote fan van de TRP mod (Total Realism Project). Is veel minder uitgebreid dan Black Ice, want hoewel die mod fantastisch is, maakt het voor mij het spel onspeelbaar door de enorme hoeveelheid micromanagement die toevoegd (er zit al zoveel micro in). TRP verduidelijkt de techs en verbeterd de AI aanzienlijk, daarnaast is de mod erg stabiel. Vooral de terreinpenalties zijn echt killing en je moet echt rekening houden met rivieren. Black Ice is echt een railroad mod die ook een enorme hoeveelheid units toevoegd die eigenlijk niks nieuws toe te voegen hebben op het niveau waarop men het spel (zou moeten ;) ) spelen. Maargoed, alle lof voor BICE, maar het is niks voor mij.

Terug on topic, ik kijk weer uit naar de aflevering van vandaag voor de World War Wednesday, vorige week was uitstekend. Ik heb toch goede hoop dat de game in het voorjaar toch wel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Zitten er dan ook in Total Realism Project heel veel events. Het leuke wat ik namelijk aan Black Ice vond waren de vele events. Je had meer te doen met politiek voor je eigen land. Dit mis ik wel in vanilla HoI3, maar dat zal wel aan mij liggen.

Als we weer naar Hoi4 gaan. De game staat ook al op steam met binnenkort verkrijgbaar en ik denk niet dat Paradox de game op steam zet als ze al weten dat het nog land duurt voordat hij uitkomt. Hopelijk hebben ze in HoI4 beter gewerkt aan de events. Events waren in Hoi3 wel goed, maar zo standaard. En voordat de oorlog begon zijn het er nog heel weinig ook. En met events bedoel ik bij Hoi3 die vinkjes die je kan kiezen waarmee je bijvoorbeeld voor Sovjet-Unie For the Motherland krijgt.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
Ik versta persoonlijk met events random berichten over deze of gene zoals bij CK2 de diverse berichtjes over een bezoek aan monistaries enzo. Waar je het over hebt zijn volgens officiele benamingen decisions. Die zitten ook in TRP, maar een stuk minder dan bij BICE.
Hoewel ik het voor Duitsland niet goed weet omdat ik die niet veel speel (ik heb TRP vooral met Japan en Italië gespeeld). Ik vind die decisions in BICE juist storend omdat je ze gewoon kunt aanklikken en dan gebeurt er vanalles waarvoor je ook eventueel oorlog had kunnen voeren of zelf je leger voor had kunnen opbouwen ipv alsjeblieft hier heb je een x aantal divisies voor mp en geld etc. Je krijgt dan voor een groot deel een vaststaand leger zonder dat je zelf kan bepalen hoe dit is opgebouwd. Die gemaakte divisies mag je namelijk niet eens wijzigen (ook niet de naam), anders werken de overige decisions niet meer.
Het zogenaamde historische railroaden zeg maar. Ze zijn bij diverse mods vooral gebruikt om tekortkomingen in het systeem van het spel te compenseren (met name diplomacy is behoorlijk treurig). BICE gebruikt ze veel om historische divisies te creëren.

HPP (Historical Plausability Project) is daarmee wel een hele aardige mod met meer decisions dan TRP. HPP heb ik ook veel gespeeld, maar ik merk dat die mod iets minder stabiel is, althans, bij mij crasht de game dan nog wel eens.

Maargoed, als je dus veel decisions wilt moet je bij BICE blijven. Het is ook zeker geen slechte mod, in tegendeel, maar naar mijn smaak is het 'too much'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ja ik bedoelde decisions. Maar leger decisions vind ik ook irritant, maar meer over de andere decisions. Zoals een operatie zoals Barbarossa niet doorgaat je wel er dingen tegen krijgt.

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hearts of Iron III is tot en met morgen met 75% korting te krijgen op Steam. De collection met alle DLC's kost 10,50. Misschien toch nog maar halen voor HoI4 verschijnt? Zal inderdaad niet al te lang meer duren maar sowieso nog wel een aantal maanden denk ik.

• Emryte
Heb zelf hoi3. En het is wel te spelen, maar zet dan wel autosave aan vanwege de random crashes. Dan is in mijn ogen het grootste minpijt, maar maakt de game niet minder leuk.

game pc

• Sloeberjong
Ik heb met TRP nog geen crashes gehad opvallend genoeg. Toch is autosave wel een aanrader.

Ook al gebruik je geen mods vergeet deze niet: https://forum.paradoxplaz...dex.php?attachments/70441

Dat is "Podcat's latest exe the LAA one". Absoluut noodzakelijk, het spel is immers niet bepaald nieuw meer dus wat extra ram kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Een nieuwe development dairy over Aircraft Carriers. Zeker de moeite waard om te lezen.
https://forum.paradoxplaz...-of-december-2015.896886/

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Begin nu toch aardig veel zin te krijgen om te spelen. Met de livestream heb ik niet echt een moment gehad dat het overweldigend leek. En het goed te begrijpen is qua game-mechanics :) .

Begin 2016 moet toch wel lukkken? Als ze al in beta zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
Ik gok op april eigenlijk. Ze hadden de bèta ingediend bij hun eigen Quality team en daar was het vorige week afgewezen. Het was afgelopen maandag opnieuw ingediend. Zodra dit akkoord is zijn ze officieel in bèta en zullen de uitgenodigden voor de closed bèta binnenkort vast wel beginnen met testen. Gezien de tijd die ze nemen denk ik niet dat we voor april van de game kunnen genieten. Maargoed, ik hoop dat ik het mis heb en dat het eerder mogelijk is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 11:42
Ik heb deze week HOI3 aangeschaft, volledige bundel voor 8 euro ofzo. Ik had nog niet eerder van het spel gehoord en als rasechte RTS'er leek het me wel wat. Ik speel vooral veel R.U.S.E wat naar mijn idee de beste RTS ever is, maar dit is op een veel hoger niveau wat wel weer eens wat anders is. De twee zijn niet met elkaar te vergelijken, maar wat ik juist altijd in de R.U.SE. miste was een groter geheel. In R.U.S.E speel je meer 1 battle en daarna is het weer over, maar je strijdt niet ergens voor en dat is hierbij wel. Dat vind ik juist wel tof, dat je echt wat opbouwt :)

Ik speel nu met Duitsland en ga nu na poging 3 wel aardig :)

Wanneer HOI4 uitkomt is volgens mij nog steeds een raadsel, maar tot die tijd vermaak ik me nog wel even met HOI3 :) Ik ben ook verbaasd over hoe groot de community nog steeds is met HOI3, als je ziet dat de laatste reactie in het topic hier in 2011 was (5 jaar geleden!) is het wel verwonderlijk dat er op de officiële forums van het spel nog dagelijks aardig wat gepost wordt.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:48:
Wanneer HOI4 uitkomt is volgens mij nog steeds een raadsel, maar tot die tijd vermaak ik me nog wel even met HOI3 :) Ik ben ook verbaasd over hoe groot de community nog steeds is met HOI3, als je ziet dat de laatste reactie in het topic hier in 2011 was (5 jaar geleden!) is het wel verwonderlijk dat er op de officiële forums van het spel nog dagelijks aardig wat gepost wordt.
Er zijn nog wel oudere games van Paradox die nog veel mensen spelen, varianten van HoI2 zoals Arsenal of Democracy en met name Darkest Hour zijn bijvoorbeeld ook nog vrij populair voor zulke oude spellen. Hoewel Europa Universalis IV er nu natuurlijk is, wordt EU3 ook nog veel gespeeld (omdat sommige nieuwe systemen niet in de smaak vallen). Dat is ook het leuke aan de games van PDS, ze blijven heel lang herspeelbaar, ook als er al een opvolger is. HoI4 wordt heel anders dan 3, dus zal die laatste denk ik ook nog voor een lange tijd populair blijven.

Speel sinds kort ook HoI3 en moet zeggen dat het me aardig is meegevallen. Iedereen heeft het altijd over de enorme leercurve en zo zag het er ook wel uit, maar het spel is best te begrijpen. In tweede spel op normal difficulty al aardig ver gekomen. HoI4 lijkt wel makkelijker om in te stappen, voornamelijk vanwege meer eenvoudige, begrijpelijke research en ontbreken van micro-management OOB. HoI4 lijkt me ook erg leuk in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Is het nog steeds zo dat die hele game na een aantal ingame jaren zowat vastloopt? Dat had ik met HOI2 althans, erg vervelend want ik maakte nooit een spel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RikN89 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:31:
Is het nog steeds zo dat die hele game na een aantal ingame jaren zowat vastloopt? Dat had ik met HOI2 althans, erg vervelend want ik maakte nooit een spel af.
Ik neem aan dat je HoI3 bedoelt, die loopt bij mij vrijwel nooit vast. Zit nu met een game eind 1943 en dat gaat prima. Heb wel de exe vervangen door deze tip, dat helpt volgens mij wel (opstarten zonder werkte niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Ik hoop op een release in April, en dat het spel daadwerkelijk zo gebruiksvriendelijk speelt als dat ze nu bij de play-sessies laten zien :) .

Ben alleen benieuwd of de strategie "Fort Holland" wel gaat werken op deze nieuwe map die ze hebben... Zag namelijk alleen de Rijn en de Maas op de kaart. De IJssel is ook wel een rivier die Nederland een natuurlijke barriere geeft tegen Duitsland.

Zitten er hier trouwens mensen in de closed-Beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Case_C schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:42:
Ik hoop op een release in April, en dat het spel daadwerkelijk zo gebruiksvriendelijk speelt als dat ze nu bij de play-sessies laten zien :) .

Ben alleen benieuwd of de strategie "Fort Holland" wel gaat werken op deze nieuwe map die ze hebben... Zag namelijk alleen de Rijn en de Maas op de kaart. De IJssel is ook wel een rivier die Nederland een natuurlijke barriere geeft tegen Duitsland.

Zitten er hier trouwens mensen in de closed-Beta?
De WorldWarWednesday sessies lijken inderdaad op een aardig stabiele versie.

Fort Holland is me nog nooit gelukt, in zowel HoI2 en 3 duurde het echt te lang voordat er ondersteuning van UK en de Fransen kwam. Misschien dat het maken van de fronten vooraf nu wat beter werkt, waardoor je allies al voor de oorlog komen helpen.

Om met een closed-beta mee te doen, moet je meestal met een NDA akkoord gaan en mag je niet zeggen dat je meedoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
De game is eindelijk in Beta. Dus het schiet al lekker op.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
Morgen bij de GDC wordt een mededeling gedaan over HoI4, mogelijk een releasedate!

Ik heb wel een link ernaar, maar de website van paradox en mijn eigen email zijn geblokkeerd op m'n werk, dus ik zal jullie vooralsnog even moeten verwijzen naar het HoI4 forum van Paradox, daar valt het vast terug te vinden, de hype was er al aardig gaande... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Dat is dan hier te vinden:
https://forum.paradoxplaz...nfo-coming-at-gdc.913214/

Heb nu onderhand ook wel behoorlijk veel zin in deze game :) . Momenteel geen grote time-sink in gaming, maar deze kan het wel worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ik heb er ook veel zin in. Speel nogal vaak Hoi3, maar begin mij langzamerhand te irriteren aan de crashes

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Die livestream is toch al geweest?

Behalve een vrij schammele post die 25 mei zegt kan ik er weinig over vinden.. Hoewel 25 mei voor mij prima is :) . Dat is eerder dan ik verwacht had namelijk.

Chris7 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:39:
[...]
De livestream van GDC is nog niet geweest, ik denk dat je de World War Wednesday bedoeld, dat is een wekelijkse stream op Twitch waar de developers HoI4 spelen.
Ah bedankt, hij is dus vannacht pas? Dan wacht ik nog geduldig af.

Verder wel benieuwd naar de nieuwe WWW series :P . Vraag me af welk land ze dit keer belichten.

[ Voor 53% gewijzigd door Case_C op 15-03-2016 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Case_C schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:28:
Die livestream is toch al geweest?
De livestream van GDC is nog niet geweest, ik denk dat je de World War Wednesday bedoeld, dat is een wekelijkse stream op Twitch waar de developers HoI4 spelen.
Behalve een vrij schammele post die 25 mei zegt kan ik er weinig over vinden.. Hoewel 25 mei voor mij prima is :) . Dat is eerder dan ik verwacht had namelijk.
Daar zou ik me nog niet op vast pinnen, als er een officiële release datum is maken ze dat wel bekend via het forum, en dat is nog niet gebeurd. Hoewel het denk ik best wel mogelijk is, in de WWW ziet de game er al best wel af uit, wat ook wel mag gezien de ontwikkeltijd. Ze zijn nu alleen nog bezig met bugfixes en het verbeteren van de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
25 mei is ook al ontkracht door de ontwikkelaar. Echter, een eerdere datum is ook niet uitgesloten. Hoe dan ook, we moeten de stream van aankomende nacht afwachten. Ik lees het morgenochtend wel aangezien ik toch niet verwacht dat de game vanavond ook al uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sloeberjong schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:03:
25 mei is ook al ontkracht door de ontwikkelaar. Echter, een eerdere datum is ook niet uitgesloten. Hoe dan ook, we moeten de stream van aankomende nacht afwachten. Ik lees het morgenochtend wel aangezien ik toch niet verwacht dat de game vanavond ook al uitkomt ;)
Ja, inderdaad. Aankondiging van release is sowieso minstens een maand van te voren, eind mei zou best kunnen maar een andere datum is ook goed mogelijk. Kijk erg uit naar deze game, vermaak me wel met HoI3 maar 4 ziet er in de WWW-stream een stuk beter uit (minder micromanagement met name, lijkt ook veel leuker in multiplayer).
Case_C schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:28:
Verder wel benieuwd naar de nieuwe WWW series :P . Vraag me af welk land ze dit keer belichten.
Morgen zouden ze singleplayer doen, maar volgens mij nog niet bekend welk land. Denk een andere major dan Duitsland en GB omdat we die in de vorige hebben gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door Chris7 op 15-03-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Chris7 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:56:
[...]
Ja, inderdaad. Aankondiging van release is sowieso minstens een maand van te voren, eind mei zou best kunnen maar een andere datum is ook goed mogelijk. Kijk erg uit naar deze game, vermaak me wel met HoI3 maar 4 ziet er in de WWW-stream een stuk beter uit (minder micromanagement met name, lijkt ook veel leuker in multiplayer).

[...]
Morgen zouden ze singleplayer doen, maar volgens mij nog niet bekend welk land. Denk een andere major dan Duitsland en GB omdat we die in de vorige hebben gezien.
Dan zouden ze Frankrijk oid kunnen kiezen. Of 1 van de Balkan-staten. Of wellicht doen ze een potje Nederland :P . Dat hoeft niet zo lang te duren natuurlijk :+ .

En de vermindering van micro-management was inderdaad heel erg welkom :) . Nu hopen dat ik de Theatres en Generals goed onder de knie kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Case_C schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:02:
[...]

Dan zouden ze Frankrijk oid kunnen kiezen. Of 1 van de Balkan-staten. Of wellicht doen ze een potje Nederland :P . Dat hoeft niet zo lang te duren natuurlijk :+ .

En de vermindering van micro-management was inderdaad heel erg welkom :) . Nu hopen dat ik de Theatres en Generals goed onder de knie kan krijgen :P
Johan Andersson had op Twitter al een mini-AAR met Nederland :).

Wat ik qua indeling wel leuk vind aan HoI4 is dat je veel vrijheid hebt in je OOB. Je kunt alles in 1 Theater en Command Group houden (niet dat dat een goed idee is, maar dat terzijde), of uitsplitsen naar meerdere theaters met verschillende armies. Stuk minder strikt en minder management dan in 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Maandag 6 Juni hebben we de release date!

Daarnaast hebben ze aangekondigd dat 5 mei Stellaris uitkomt, dat moet volgens mij een 4X spacegame worden in Paradox style!!! Die had ik nog niet zo snel verwacht, maar zal ik zeker ook gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Case_C schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:40:
Maandag 6 Juni hebben we de release date!
Jep, en die is niet heel toevallig gekozen ;). Gisteren is ook een video dev diary uitgekomen.
Daarnaast hebben ze aangekondigd dat 5 mei Stellaris uitkomt, dat moet volgens mij een 4X spacegame worden in Paradox style!!! Die had ik nog niet zo snel verwacht, maar zal ik zeker ook gaan spelen!
\[PC/Mac/Linux] Stellaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Die gaan wij allebei spelen inderdaad :Y nu nog een mooie game PC samenstellen. Ik heb altijd gezegd dat ik op HOI4 wacht voordat ik mijn laptop (uit 2010) ga vervangen.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Nou vanmiddag kunnen we weer kijken naar WWW, hopelijk weer een stream waar ze goed laten zien hoe systemen precies werken.

Nou dat was dus Japan :P , niet echt een minor nation. Maar nu hebben we iig wel wat combat kunnen zien. Wat wel zo leuk is natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Case_C op 16-03-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Eindelijk de release datum bekend. Zijn mijn examens voorbij en vakantie. Word goed gebruik maken van die vrije tijd als ik mijn examens niet moet herkansen

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
De wijze van productie die ik voorbij zie komen in de filmpjes word ik nog niet zo warm van. Begrijp niet dat daar niet gewoon de bestaande constructie uit HOI2 wordt gebruikt. Begrijp ook niet zo goed dat men continu alles aan wil passen...je kutt toch ook de goede zaken uit oudere versies meenemen en alleen de mindere verbeteren + evt wat nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

PLAE schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:55:
De wijze van productie die ik voorbij zie komen in de filmpjes word ik nog niet zo warm van. Begrijp niet dat daar niet gewoon de bestaande constructie uit HOI2 wordt gebruikt. Begrijp ook niet zo goed dat men continu alles aan wil passen...je kunt toch ook de goede zaken uit oudere versies meenemen en alleen de mindere verbeteren + evt wat nieuwe features.
Ik zie niet in wat er mis is met de productie in HOI4. Ze simuleren nu zelf tot op het niveau van productie. Dus als een fabriek die gespecialiseerd is in de productie van Tigers uitgeschakeld word.. geeft dat een gigantische klap aan je resupply. Daarnaast is het grappig dat je van je wapentuig op voorhand al een stockpile kan aanleggen, waarbij je rekening moet houden met upgrades. (Vraag me nu wel af of je Panzer2's kan omtoveren in Stugs...)

Het is wel jammer dat je geen voorraden kan 'stockpilen' naast 'equipment'. Dat had het nog net wat meer diepgang kunnen geven. De druk om nu nieuwe gebieden in te nemen is direct ook wel veel groter.

Het systeem in HOI2 is vele malen simpeler, maar dat maakt het niet persé leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 11:42
Toch vraag ik me af of alles niet té ingewikkeld wordt/ kan worden. Ik had bij HOI3 al een beetje het gevoel dat ik de hele avond aan het werk was ipv lekker aan het gamen...hoewel het een soort simulator is moet het natuurlijk niet op werk gaan lijken:p

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:41:
Toch vraag ik me af of alles niet té ingewikkeld wordt/ kan worden. Ik had bij HOI3 al een beetje het gevoel dat ik de hele avond aan het werk was ipv lekker aan het gamen...hoewel het een soort simulator is moet het natuurlijk niet op werk gaan lijken:p
HoI4 word volgens mij juist simpeler, ze hebben concepten die veel micromanagement vereisen eruit gehaald. In HoI3 kun je eigenlijk alles door de AI automatiseren, de developers zeggen dat ze dat nu juist niet mogelijk hebben gemaakt omdat alles begrijpelijk moet zijn voor nieuwe spelers.

Research is bijvoorbeeld veel duidelijker, niet meer tientallen dingen tegelijk die allemaal een kleine bonus geven, maar duidelijke technologieën waar je er 4-5 van tegelijk onderzoekt.

Productie vind ik juist mooi gedaan, benaderd ook meer de werkelijkheid. Je hebt productielijnen en daaraan wijs je fabrieken toe. Een productielijn produceert iets, zoals infanteriewapens of een bepaald type tank. Na verloop van tijd neemt de efficiëntie toe tot een bepaald punt (dat je kan verhogen dmv research). Als je wijzigt wat een productielijn maakt, dan verlies je efficiëntie.

Hiermee modelleren ze bijvoorbeeld dat Duitsland steeds switchte naar nieuwe types wapens en tanks, terwijl de Sovjets enorme aantallen van dezelfde tanks produceren, die dan misschien op zichzelf minder goed zijn, maar omdat je verliezen snel kan compenseren is dat ook een valide tactiek.

Vind het ook mooi dat het nu niet zo is dat als je bijvoorbeeld een nieuwe type tank hebt, ineens al je tanks daarnaar upgraden. Je houdt de oude voorraden, maar je kan dan het nieuwe type gaan maken. En in een divisie kan je zien hoeveel je van bepaalde types hebt (bv. deel is Panzer III, deel Pz. IV).
Case_C schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Ik zie niet in wat er mis is met de productie in HOI4. Ze simuleren nu zelf tot op het niveau van productie. (Vraag me nu wel af of je Panzer2's kan omtoveren in Stugs...)
Je kan in ieder geval van elke tank een variant onderzoeken (anti air, self propelled artillery, tank destroyer), ik weet niet of je ook bestaande voorraden kan omvormen (komt anders ongetwijfeld in een DLC of update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 04:03
deze game ziet er echt wel goed uit. Vooral de AI zit wel goed als je de videos ziet.
de battleplans is super , zo moet je niet micromanagen als je dit niet wilt.

Nu nog wachten tot D-day :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Vanmiddag in de stream lieten ze nog even zien hoe de variaties op tanks werken :) . In principe heeft elke type tank een mogelijke variant van alles. (Howitzer, Mobile A-A, Tank, Tank-Destroyer) Erg gaaf als je dan bedenkt hoeveel variaties je van equipment je dan kan krijgen als elk land onafhankelijk van elkaar research doet!

Wat Chris al zei hierboven dus eigenlijk :P , maar omvormen lijkt me dan ook iets wat in een mod gaat komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Case_C op 20-04-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Wat ik in de single player Japan WWW zie is wel erg cool. Die afleveringen maken wel veel meer duidelijk dan de multiplayer streams.

De battleplans lijken mij ook wel leuk, vooral omdat je ze wel vrij kan overriden op unit niveau.

En dat de bedrijven uit HOI2 hun comeback maken vind ik ook wel een goede zet.
Al vraag ik me af of een minor nation wel genoeg identiteit zal hebben (zoals Nederland).
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste