Hearts of Iron IV
HoI4 is de vierde iteratie in de al lang lopende Hearts of Iron reeks. Net als de eerdere spellen is deze ontwikkeld door Paradox Development Studio, bekend van andere grand strategy games zoals Europa Universalis, Crusader Kings en Stellaris. Het spel kwam uit in juni 2016.Ten opzichte van HoI3 is er een hoop gewijzigd, met als doel het spel toegankelijker te maken. De "Order of Battle" is helemaal op de schop genomen, waarbij de legergroep, leger en divisie niveau's zijn overgebleven, en je alleen aan die eerste twee generaals en veldmaarschalken kan toewijzen. In plaats van hele divisies produceer je nu stukken equipment waarmee je je troepen kan bewapenen, bijvoorbeeld tanks of handwapens. Onderzoek is ook gestroomlijnd. Helemaal nieuw in het spel zijn de "focus trees", waarmee een land politiek richting wordt gegeven. Het is nu ook veel makkelijker te switchen van ideologie, en verschillende landen hebben interessante alt-history paden.
Expansions
Er komen regelmatig nieuwe expansions uit die meer gameplay toevoegen. Daarnaast zijn er ook andere, cosmetische DLC zoals soundtracks, die hier niet zijn opgenomen. Kijk voor de volledige lijst op Steam. Geen van de DLC's is verplicht en met elke uitbreiding komt er ook een gratis patch uit.- Together for Victory (december 2016) - Focust op de Britse Commonwealth, met focus trees voor landen als Australië, Canada en Zuid-Afrika. Plus onder meer het autonomy systeem en technology sharing.
- Death or Dishonor (juni 2017) - De eerste "country pack" die zich richt op de Balkan-landen tussen Duitsland en de Sovjet-Unie: Tsjechoslowakije, Hongarije, Joegoslavië en Roemenië, met focus trees voor alle landen. Verder equipment conversion en technology licenses.
- Waking the Tiger (maart 2018) - Richt zich op Azië en Japan, met focus trees voor China en de warlords en bijbehorende mechanics, zoals de power struggle tussen de Communisten en Nationalisten. Daarnaast een nieuw pad voor Duitsland waarmee de Kaiser terug kan worden gevraagd. Plus nog diverse andere features zoals speciale decisions voor "resource prospecting".
- Man the Guns (2018) - Naval rework met onder meer aanpasbare designs voor schepen en nieuwe focus trees voor de VS en Groot-Brittannië.
Links
SteamParadox webshop
Officiële wiki
Paradox forum
Wekelijkse developer diaries
Originele post van anandus:
Het zat er natuurlijk aan te komen, na CK2 en EU4 was HoI ook nodig aan een update toe.
Hij is aangekondigd. Behalve een teasertrailer en een signup-pagina voor nieuws is er nog niet veel over bekend.
Persoonlijk vond ik HoI3 niet heel erg goed, wel vermakelijk, maar ik merkte dat ik toch telkens terugging naar HoI2. Maar ik heb goede hoop over HoI4. Zeker als ze het net zo goed stroomlijnen zoals ze bij CK2 en EU4 hebben gedaan denk ik dat er wel een leuk spel uit kan komen.
[ Voor 78% gewijzigd door Chris7 op 20-05-2018 11:39 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu