Beste Medetweakers,
Ik ben dus opzoek naar een leuke compact ( of systeem smart ) camera met redelijk wat optische zoom en wifi. Denk hierbij aan de wat grotere modellen die richting de spiegelreflex gaan. Voor mij een paar belangrijke punten:
- Bijna elke foto moet gemakkelijk raak zijn (licht en donkere situaties)
- Leuke en eenvoudig macro fotos schieten (must have!)
- Super eenvoudig in gebruik
- Liefst zo min mogelijk instellen
- Goede full hd video optie (must have!)
- Geen geklooi met veel lenzen
- Optioneel WIFI optie om fotos direct op o.a social media te plaatsen.
Welke camera raden jullie mij aan? er zijn er natuurlijk ontzettend veel op de markt. Ik ben geen technicus in camera's dus ik zoek gewoon een eenvoudig ding, met leuke features! dus leek mij een wifi optie wel ontzettend handig, wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Mijn doelgroep (belangerijk!):
Regelmatig foto's maken voor prive en zakelijk gebruik waardoor de macro optie een must is, en regelmatig full hd filmpjes opnemen voor vakantie en zowel mijn hobby (spotten van hulpverleningsvoertuigen) die toch met een behoorlijke snelheid en afstand aankomen rijden etc.
Mijn voorbeelden:
Nummer 1: pricewatch: Samsung NX1100 + 20-50mm i-function f3.5-5.6 II Zwart
Nummer 2: pricewatch: Samsung NX300 + 18-55mm F3.5-5.6 IOS II Zwart
Nummer 3: pricewatch: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50mm + XC 50-230mm Zwart
Heb je nou een veel beter advies, en weet jou nou een veel betere camera? laat het me dan weten!
Budget: om en nabij 500 euro
Ik ben dus opzoek naar een leuke compact ( of systeem smart ) camera met redelijk wat optische zoom en wifi. Denk hierbij aan de wat grotere modellen die richting de spiegelreflex gaan. Voor mij een paar belangrijke punten:
- Bijna elke foto moet gemakkelijk raak zijn (licht en donkere situaties)
- Leuke en eenvoudig macro fotos schieten (must have!)
- Super eenvoudig in gebruik
- Liefst zo min mogelijk instellen
- Goede full hd video optie (must have!)
- Geen geklooi met veel lenzen
- Optioneel WIFI optie om fotos direct op o.a social media te plaatsen.
Welke camera raden jullie mij aan? er zijn er natuurlijk ontzettend veel op de markt. Ik ben geen technicus in camera's dus ik zoek gewoon een eenvoudig ding, met leuke features! dus leek mij een wifi optie wel ontzettend handig, wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Mijn doelgroep (belangerijk!):
Regelmatig foto's maken voor prive en zakelijk gebruik waardoor de macro optie een must is, en regelmatig full hd filmpjes opnemen voor vakantie en zowel mijn hobby (spotten van hulpverleningsvoertuigen) die toch met een behoorlijke snelheid en afstand aankomen rijden etc.
Mijn voorbeelden:
Nummer 1: pricewatch: Samsung NX1100 + 20-50mm i-function f3.5-5.6 II Zwart
Nummer 2: pricewatch: Samsung NX300 + 18-55mm F3.5-5.6 IOS II Zwart
Nummer 3: pricewatch: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50mm + XC 50-230mm Zwart
Heb je nou een veel beter advies, en weet jou nou een veel betere camera? laat het me dan weten!
Budget: om en nabij 500 euro
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 02:57 ]