Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Arator schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:04:
Had ik daarnet een leuke encounter. Ik ben wat aan het rondtoeren met mijn paardje, staat er een bende cumans op de weg.
Haha, zo liep ik ergens door een stuk bos en zag schuin voor mij 2 bandieten. "Geen probleem, die pakken we wel even!"

Een berg Wounding Arrows verder lagen er twee bandieten leeg te bloeden in een beekje, maar komt er vervolgens ineens eentje vanuit de bosjes op mij af gerend. Ik schrok me een hartverzakking en daardoor de pijl die ik nog genokt had geheel per ongeluk midden in zijn tronie geplant. Koelbloedig mijn laatste pijl gericht, adem vastgehouden en de vuige schavuit met 1 schot uitgeschakeld. *O*

Veel gevechten heb ik nog niet eens gehad, maar omdat je zo verrekte snel dood bent als je een screw-up maakt zijn ze vaak wel memorabel. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 19-02-2018 12:41 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn karakter was stomdronken en dacht sex te hebben met een mooie vrouw, maar toen hij weer nuchter was lag hij vrijwel naakt tussen een kudde schapen, ik hoop maar dat hij die niet misbruikt heeft met z'n dronken kop, want die suggestie werd immers wel gewekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:48:
Mijn karakter was stomdronken en dacht sex te hebben met een mooie vrouw, maar toen hij weer nuchter was lag hij vrijwel naakt tussen een kudde schapen, ik hoop maar dat hij die niet misbruikt heeft met z'n dronken kop, want die suggestie werd immers wel gewekt. :)
Been there done that oOo

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

De missie met de nachtegalen kan heel buggy zijn, lees voordat je die doet even hoe te voorkomen dat je vastloopt. Beste kun je die in 1x afronden ZONDER tussendoor te saven, dat zorgt voor problemen bij inleveren bij de questgiver.
Hopelijk fixen ze dit in de patch want ik kom daar niet verder mee.

Verder nog boogwedstrijd bug gehad een keer dat er een niet begon.
Wel heerlijk voldoeninggevend als je 4 tegen 1 wint door een van de bandits the headshotten met de boog en een tweede verwonden, dan de rest met longsword in de pan hakt. Ben nu ook wel redelijk lomp gegeared met full mail armor en wat armor plating op armen en benen. de 'warhorse' armor is ook erg goed in het begin en is knipoog naar hun logo, je krijgt er ook niks voor als je het verkoopt. Weet niet of dit een extra is voor EA backers ofzo?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

SouLLeSSportal schreef op maandag 19 februari 2018 @ 00:09:
De missie met de nachtegalen kan heel buggy zijn, lees voordat je die doet even hoe te voorkomen dat je vastloopt. Beste kun je die in 1x afronden ZONDER tussendoor te saven, dat zorgt voor problemen bij inleveren bij de questgiver.
Hopelijk fixen ze dit in de patch want ik kom daar niet verder mee.
Je was mij net voor, die heb ik gisteren afgerond na een aantal pogingen. De truuk is o.a. om inderdaad niet te saven vanaf het moment dat je in het doelgebied bent tot aan het moment dat je de quest weer hebt ingeleverd. Ook je Bird Cages swappen tussen je paard en eigen inventory kan ervoor zorgen dat het spel denkt dat je er eentje geplaatst hebt en die kan je later niet altijd oppakken of verschijnt spontaan als questmarker op je kaart. Zorg er dus voor dat je die buiten het doelgebied al bij je hebt. Zelfde gaat op voor weglopen wanneer je vlak naast de vogel staat, ook dat zorgt voor 'funkiness' met Cages die uit je inventory verdwijnen en als questmarker verschijnen. :X

De tactiek die ik heb gebruikt is om bij iedere vogel (je hoort ze gelukkig makkelijk genoeg, waarom wil je zoiets in huis hebben? ;( ) een Cage te droppen, uurtje wachten, oppakken en door naar de volgende. Ik heb ze op volgorde van (globaal) noord naar zuid gedaan. Daarna asap naar de Huntsman om in te leveren en dan kan je weer veilig opslaan.
spoiler:
Als je even een marker op je kaart zet bij het kamp met bandits (naast de 'middelste' vogel) kan je ze makkelijk terugvinden voor f4t l00tz en leuke Milanese gauntlets :9~

Iemand trouwens al uitgevonden hoe je je zadel en tuig voor je paard kan repareren? Ik kom geen handelaren tegen die hun reparatiediensten aanbieden voor dit spul. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 19-02-2018 08:49 . Reden: Typo's / vraag toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Zo als ik al eerder in het topic aangaf wou ik de game halen wanneer ze een patch of 2 hadden uitgebracht echter jeukte het afgelopen weekend toch wel enorm en heb ik vrijdag dan ook maar de game gehaald. Ondertussen uurtje of 10+ in zitten en echt wat een heerlijke game! Nog weinig bugs mee gemaakt en zeker geen game breaking bugs.
Enige wat vreemd was. Ik brak in een huis in en plots staat er een guard achter mij kon dus een boete betalen en gestolen spullen inleveren. hij heeft mij nooit het huis in kunnen zien gaan dus was erg vreemd, maar goed ik loop naar buiten en poef plots staat die zelfde guard naast mij buiten. erg vreemde situatie dus. Vervelend, maar niet echt huge problem.

Mijn tactiek voor het vechten tegen meerdere personen. op je paard met pijl en boog stukje weg rennen. Stil staan. Aanleggen en schieten. daarmee dun je de groep op den duur wel aardig uit :p het is wel een beetje cowards way of vechten maar ik heb er grote lol mee. op den duur een kamp van 5 personen toen ik mijn pijlen op had liepen er nog 2 gewonden rond :p

stukje over laatste quest voordat je complete vrijheid krijgt
spoiler:
Heb mij helemaal kapot gezocht in dat bos voordat ik die kerel weer terug vond (als hij plots achter dat zwijn aangaat) wel lachen als je hem dan eindelijk terug vind daar vastgebonden. met mijn weinige ervaring toch dood omdat ik meteen 2 tegenstanders had wat ik nog niet echt gewend was toen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Overigens haalde ik afgelopen weekend in Rattay(volgens mij) een Necklace van 1k uit een of ander vogelnest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

SMD007 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:59:
Zo als ik al eerder in het topic aangaf wou ik de game halen wanneer ze een patch of 2 hadden uitgebracht echter jeukte het afgelopen weekend toch wel enorm en heb ik vrijdag dan ook maar de game gehaald. Ondertussen uurtje of 10+ in zitten en echt wat een heerlijke game! Nog weinig bugs mee gemaakt en zeker geen game breaking bugs.
Enige wat vreemd was. Ik brak in een huis in en plots staat er een guard achter mij kon dus een boete betalen en gestolen spullen inleveren. hij heeft mij nooit het huis in kunnen zien gaan dus was erg vreemd, maar goed ik loop naar buiten en poef plots staat die zelfde guard naast mij buiten. erg vreemde situatie dus. Vervelend, maar niet echt huge problem.

stukje over laatste quest voordat je complete vrijheid krijgt
spoiler:
Heb mij helemaal kapot gezocht in dat bos voordat ik die kerel weer terug vond (als hij plots achter dat zwijn aangaat) wel lachen als je hem dan eindelijk terug vind daar vastgebonden. met mijn weinige ervaring toch dood omdat ik meteen 2 tegenstanders had wat ik nog niet echt gewend was toen.
De teleportende guard klinkt wel als een bug, maar als je teveel geluid maakt vinden ze je ook. Ze hoeven je dus niet naar binnen hebben zien gaan. Niet alleen lopen, maar ook mislukte lockpick pogingen (ook wanneer je bezig bent en de poging stopt heb ik het idee) zorgen ervoor dat ze je kunnen horen.

Over je spoiler:
spoiler:
Daar heb ik inderdaad wel even rondjes gelopen voordat ik een tent tussen de bomen door zag. Ik heb de melee Cuman eerst wat opgezacht met een pijl, komt ie op mij afrennen en wordt vervolgens door zijn maat dodelijk in zijn rug geschoten. _O- Zigzaggend erop af en hem vriendelijk bedankt door mijn zwaard tussen zijn ribben te planten. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:57

Case_C

[Team Carrack]

Aganim schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:13:
[...]

De teleportende guard klinkt wel als een bug, maar als je teveel geluid maakt vinden ze je ook. Ze hoeven je dus niet naar binnen hebben zien gaan. Niet alleen lopen, maar ook mislukte lockpick pogingen (ook wanneer je bezig bent en de poging stopt heb ik het idee) zorgen ervoor dat ze je kunnen horen.
Klopt dit heb ik ook ondervonden.

Was rustig m'n lockpicking aan het oefenen :) , as you do. Liep ik weer naar buiten, komt er een guard op de trap naar boven. Hoe hij wist dat ik er zat... geen idee, maar ik had het geluk al buiten te staan. En toen werden er geen vragen gesteld :+ . Altijd leuk rond de mechanics van een game te kunnen spelen :p .

Swaxie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:59:
Overigens haalde ik afgelopen weekend in Rattay(volgens mij) een Necklace van 1k uit een of ander vogelnest.
Oh dat is wel lekker, hoe vind je ze eigenlijk? Ik zie de map marker wel, maar zie dan zo gauw geen nest. Moet je dan gewoon gaan zoeken in de omgeving?

[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 19-02-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:15:

[...]

Oh dat is wel lekker, hoe vind je ze eigenlijk? Ik zie de map marker wel, maar zie dan zo gauw geen nest. Moet je dan gewoon gaan zoeken in de omgeving?
En ik maar denken ach een nest dan vind je een paar eieren.. boeie! lol. kennelijk moet je dus zeker dan even op onderzoek uit als je die op je kaart ziet staat :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Stropen is overigens ook wel grappig, schoot eerst een konijn. Kom ik vervolgens een hert tegen :P . Kon het niet eens allemaal meenemen. Vervolgens het vlees gekookt, en dan verdwijnt heel gemakkelijk dat rode handje :P .

SMD007 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:55:
[...]

En ik maar denken ach een nest dan vind je een paar eieren.. boeie! lol. kennelijk moet je dus zeker dan even op onderzoek uit als je die op je kaart ziet staat :)
Het zullen wel eksters zijn :P .

[ Voor 42% gewijzigd door Case_C op 19-02-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Het valt mij op dat het rode handje sowieso na verloop van tijd verdwijnt. Geen idee of het door het verstrijken van tijd, veel reizen tussen regio's of een bug komt. Maar ik vind het prima, wat ik tot nu toe gejat heb stelde toch niet veel voor. Soms wat waardevollere bepantsering, maar tot nu toe niets wat zo uniek is dat het te rechtvaardigen valt dat het tot in de eeuwigheid als 'gestolen' herkend zou moeten worden. Toch grappig: eigenlijk is het realistischer en toch ga je twijfelen of het bug of feature is. :P

Overigens: jullie ook weleens gemerkt dat looten van bandits soms wordt gezien als stelen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMD007 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:59:
Heb ik ook een keer gehad met een stealth kill, twee deuren dicht en alsnog stond de guard gewoon binnen. Wist precies wat er gebeurde ook al had hij het nooit kunnen horen. Dat mag hier en daar nog wel getweaked worden :)
Aganim schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:10:
Het valt mij op dat het rode handje sowieso na verloop van tijd verdwijnt. Geen idee of het door het verstrijken van tijd, veel reizen tussen regio's of een bug komt. Maar ik vind het prima, wat ik tot nu toe gejat heb stelde toch niet veel voor. Soms wat waardevollere bepantsering, maar tot nu toe niets wat zo uniek is dat het te rechtvaardigen valt dat het tot in de eeuwigheid als 'gestolen' herkend zou moeten worden. Toch grappig: eigenlijk is het realistischer en toch ga je twijfelen of het bug of feature is. :P
Het is inderdaad gebaseerd op tijd. Hoe waardevoller het item hoe langer het duurt. Mijn bij elkaar gestolen gear is na verloop van tijd volledig veilig. Wel handig, anders krijg je het nooit gerepareerd :+
Overigens: jullie ook weleens gemerkt dat looten van bandits soms wordt gezien als stelen? :?
Het hangt inderdaad erg van het slachtoffer af. Gisteren iemand gedood als onderdeel van een quest maar looten werd toch gezien als stelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Dus dan moet ik eigenlijk de armory maar looten, en het een dag of 2 opslaan, waarna ik een voorraadje wapens heb. Op die manier is het wel meer profitable volgens mij? Want de millers geven toch niet de beste prijs ofwel?

Ja soms dan loop je tegen dingen aan waarbij het twijfelachtig is. Bij bandits is het meestal wel gewoon te looten. Dan neem ik alleen de meest waardevolle dingen mee.

Bijvoorbeeld op de archery range, kan je eindeloos pijlen verzamelen van het tournooitje. Maar alleen van je eigen bord, want de andere staat er 'steal' bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben, eindelijk wat info over de patches :)
http://steamcommunity.com...ns/0/2860219962097026870/

In het kort:
Hotfix - Version 1.2.5 (upcoming)

We already fixed some of the worst bugs and want to give these fixes to the community as fast as possible. Therefore we will push this to certification on Monday 2/19
Fix for R2 button being non-responsive in combat
Fix for issues in quests with Hans Capon
Fix for quest Ginger in a Pickle

Patch 1.3 - (upcoming)

This is the patch we are currently working on. It hasn’t been released on any platform yet. It’s mainly focused on bug-fixing as we are studiously going through every player report, watching every stream we can and fixing all the bugs as fast as possible. But apart from these fixes, we are working on the following features: (Which is not a guarantee of delivery in this patch ):
Save and Exit functionality
Lockpicking minigame controls improvement on controllers
Pickpocket minigame improvement
Alchemy recipe for respec potion
Many quest-related bug fixes

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/931553682911034765/03BA78A1A753AC7AAEFF9837AF4B0B87C72BF8ED/

zotjes en verdiend
ook wel zo dat steam nog altijd ferm groeit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

En The Witcher was op de consoles ook erg populair. dus die zal daar in verhouding veel meer gespeeld zijn de KCD
BartvanOranje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:23:
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben, eindelijk wat info over de patches :)
http://steamcommunity.com...ns/0/2860219962097026870/

In het kort:
Hotfix - Version 1.2.5 (upcoming)

We already fixed some of the worst bugs and want to give these fixes to the community as fast as possible. Therefore we will push this to certification on Monday 2/19
Fix for R2 button being non-responsive in combat
Fix for issues in quests with Hans Capon
Fix for quest Ginger in a Pickle

Patch 1.3 - (upcoming)

This is the patch we are currently working on. It hasn’t been released on any platform yet. It’s mainly focused on bug-fixing as we are studiously going through every player report, watching every stream we can and fixing all the bugs as fast as possible. But apart from these fixes, we are working on the following features: (Which is not a guarantee of delivery in this patch ):
Save and Exit functionality
Lockpicking minigame controls improvement on controllers
Pickpocket minigame improvement
Alchemy recipe for respec potion
Many quest-related bug fixes
Goed om te lezen dat er 'bovenop zitten'I helaas nog geen meldingen over performance verbeteringen.

Wat de performance op de PS4 betreft, de framerate is daar gecapped op 31FPS ipv 30fps wat voor een slugisch gevoel zorgt tijdens het bewegen. Erg rare feature/bug en een (lijkt mij) simpel fix waarbij de fps vastgezet wordt op 30fps zou al veel oplossen.

[ Voor 87% gewijzigd door Chaoss op 19-02-2018 10:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

SideShow schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
[afbeelding]

zotjes en verdiend
Dus succesvoller dan de Witcher 3 8)7 , bizar goed! Het is ze gegund.

Hoop dat ze met dit concept nog wat games kunnen gaan maken. Hoewel zo'n verhaal schrijven ook niet niks is. Vraag me dan wel af wat ze met de engine gaan doen. Die licenties voor CryEngine zijn schijnbaar per titel, en met de recentelijke rechtzaak van CryTek richting CIG gok ik dat ze dan ook gaan overstappen op Lumberyard.

Ook niet vergeten dat het maken van deze game gigantisch veel research heeft gekost. Om de regio geloofwaardig te maken. Daarbij hielp het natuurlijk wel dat ze dichtbij de locatie zitten.

Vraag me af of ze in de toekomst ook andere regio's uit willen werken, of Rattay en omgeving in verschillende periodes +-100jaar weer willen geven?

[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 19-02-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ben wel enorm benieuwd naar de toekomst van KDC, gezien er nu toch wel een ruime player base is, er nog talrijke patches zullen komen en de game volledig moddable is. Althans, dat hoop ik. Moet er ook eerst een soort script extender zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door SideShow op 19-02-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Dus succesvoller dan de Witcher 3 8)7 , bizar goed! Het is ze gegund.
Dan moet je totaal aantal verkochte exemplaren zien te achterhalen, lijkt me ster dat het succesvoller is dan de The Witcher, want die game heeft een jaar lang goed verkocht.
SideShow schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:42:
Ben wel enorm benieuwd naar de toekomst van KDC, gezien er nu toch wel een ruime player base is, er nog talrijke patches zullen komen en de game volledig moddable is. Althans, dat hoop ik. Moet er ook eerst een soort script extender zijn?
Ik hoop op korte termijn veel patches zodat de game "af" is zonder noemenswaardige bugs. En dan is er ruimte genoeg voor DLC lijkt me, je hebt nu een engine en wereld en er zijn genoeg verhalen te bedenken, wat dat betreft is een RGP ideaal voor DLC.

[ Voor 55% gewijzigd door Chaoss op 19-02-2018 10:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Chaoss schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Wat succesvoller betreft, dan moet je totaal aantal verkochte exemplaren zien te achterhalen, lijkt me ster dat het succesvoller is dan de The Witcher, want die game heeft een jaar lang goed verkocht.

Wat de toekomst betreft, ik hoop op korte termijn veel patches zodat de game "af" is zonder noemenswaardige bugs. En dan is er ruimte genoeg voor DLC lijkt me, je hebt nu een engine en wereld en er zijn genoeg verhalen te bedenken, wat dat betreft is een RGP ideaal voor DLC.
Klopt, momenteel is het natuurlijk een stukje hype. Het spel blijft natuurlijk een niche, en qua systemen veel minder toegankelijk dan de Witcher 3 bijv. (Die zit overigens op 4,765,638 sales op de PC, en 500.000 spelers in de afgelopen week) Maar dat is na 3 jaar na release.

Weet ook niet hoe ik die stats precies moet lezen, hangt ervan af hoe geloofwaardig die all-time peak is. Want als dat waar is, dan is de launch gewoon beter dan Skyrim en de Witcher 3.

Overigens is KDC minder buggy dan Skyrim nu :+, dus in dat opzicht valt het allemaal wel mee met de bugs toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 19-02-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:54:
[...]

Klopt, momenteel is het natuurlijk een stukje hype. Het spel blijft natuurlijk een niche, en qua systemen veel minder toegankelijk dan de Witcher 3 bijv. (Die zit overigens op 4,765,638 sales op de PC, en 500.000 spelers in de afgelopen week) Maar dat is na 3 jaar na release.

Weet ook niet hoe ik die stats precies moet lezen, hangt ervan af hoe geloofwaardig die all-time peak is. Want als dat waar is, dan is de launch gewoon beter dan Skyrim en de Witcher 3.

Overigens is KDC minder buggy dan Skyrim nu, dus in dat opzicht valt het allemaal wel mee met de bugs toch?
Is zeker waar hoor, heb gisteren ook zelf gekeken en volgens mij ging het zelfs richting 97.000 spelers die in game waren. Piekmomenten tijdens de launch week was ook steeds > 80K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Maar het is gewoon prachtig hoe dit spel tot stand is gekomen uiteindelijk. Tijdens de ontwikkeling bleef het maar de vraag welke wapens wel/niet ingame konden komen in verband met technische problemen.

Polearms waren bijvoorbeeld in eerste instantie een probleem, maar nu zie je toch verschillende halberts/pikes ingame. Wat de diversiteit in wapens wel ten goede komt.

Flails hebben ze volgens mij helemaal niet meer gedaan i.v.m. de wat lastige physics daaromtrent :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

dus in dat opzicht valt het allemaal wel mee met de bugs toch?
Afgezien van het feit dat Skyrim geen beperkingen heeft qua opslaan, zelfs in gevechten en dat opslaan je in KCD (standaard) een dure potion kost. Waarbij er je in een quest op moet hopen dat de questlijn niet uit elkaar valt. :P

Ik speel iig met onbeperkte saves (PC master race :+ ), zeker zolang je maar moet hopen dat je bij het gebruik van een Alchemy Bench niet spontaan in hogere sferen komt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Aganim schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:11:
[...]
Afgezien van het feit dat Skyrim geen beperkingen heeft qua opslaan, zelfs in gevechten en dat opslaan je in KCD (standaard) een dure potion kost. Waarbij er je in een quest op moet hopen dat de questlijn niet uit elkaar valt. :P

Ik speel iig met onbeperkte saves (PC master race :+ ), zeker zolang je maar moet hopen dat je bij het gebruik van een Alchemy Bench niet spontaan in hogere sferen komt. 8)7
It's not a bug it's a feature :+ . Maar inderdaad, ik ben ook geen fan van het opslaan. Kan me voorstellen dat het verder ingame makkelijker is om 100 groschen over de balk te gooien, maar in het begin is het ietswat van een premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:15:
[...]

Klopt dit heb ik ook ondervonden.

Was rustig m'n lockpicking aan het oefenen :) , as you do. Liep ik weer naar buiten, komt er een guard op de trap naar boven. Hoe hij wist dat ik er zat... geen idee, maar ik had het geluk al buiten te staan. En toen werden er geen vragen gesteld :+ . Altijd leuk rond de mechanics van een game te kunnen spelen :p .

[...]

Ik kreeg een melding dat er een Nest in de buurt was.
Dus ik denk zal toch maar even kijken wat het is.
Dus toen zag ik bovenop een paal een nest hangen, daar haaalde ik die necklace uit. daar kon ik zo bij.

Liep gisteren ergens in een bos, toen kreeg ik de melding ook, maar daarvoor heb ik het nest uit de boom moeten schieten met mn boog. Daar zat alleen een spinnenweb in haha.

Vraag me alleen af wat ik met die necklace moet. Want geen enkele handalar heeft 1k bij zich hahaha, en verder leverde die necklace me weinig stats op geloof ik.

Overigens was deze in Rattay te vinden. als je net voor of net na de archery range links(of rechts, ligt eraan vanaf welke kant je komt). omhoog loopt. En dan doorlopen aan de rechterkant voor het eerste of 2e huisje(weet niet of die nesten random spawnen).

Ps. Mooi een update voor het lockpicken, dat zou verdorie tijd worden haha, ik krijg het niet onder de knie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SideShow schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
[afbeelding]

zotjes en verdiend
Ik weet niet waar die Skyrim cijfers vandaan komen maar het lijkt me niet heel accuraat. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit spel populairder is dan Skyrim. Volgens mij is Steamcharts niet heel accuraat voor oude games en dus niet accuraat voor Skyrim uit 2012.
Skyrim: 287,411 all-time peak 6 years ago (https://steamdb.info/app/72850/graphs/)
Dat lijkt mij een veel geloofwaardiger getal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:15:
Kan me voorstellen dat het verder ingame makkelijker is om 100 groschen over de balk te gooien, maar in het begin is het ietswat van een premium.
Yup en zolang je bugs kan tegenkomen als Blenderman, Alchemy een zweverige bedoening is en je soms net die ene Ninja Guard kan tegenkomen wil je toch soms het zekere voor het onzekere nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

anandus schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:34:
Release datum:
PC - Windows, OS X en Linux - 13 februari 2018

Console - PS4 en Xbox One - 13 februari 2018
Ik zie enkel versies voor Windows, PS4 en Xbox One. Die voor macOS en Linux zijn nergens te bekennen en lijken ook niet gepland.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
zo, net bijna 2000 Groschen verdient :+ Quest met Hans Capon in the bath house, hij zit bijna naakt in een tub, naast de tub is een locker die niet op slot zit. Hier zat o.a. zijn zwaard, en zijn kamersleutel(s) in. Deze kon ik gewoon stelen terwijl hij naar me zat te kijken. Zwaard in een andere stad verpats, ik moet nog uitvinden waar zijn slaapkamer is zodat ik deze met zijn sleutel kan leegroven xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Laatst online: 14-07 21:42
!GN!T!ON schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:19:
zo, net bijna 2000 Groschen verdient :+ Quest met Hans Capon in the bath house, hij zit bijna naakt in een tub, naast de tub is een locker die niet op slot zit. Hier zat o.a. zijn zwaard, en zijn kamersleutel(s) in. Deze kon ik gewoon stelen terwijl hij naar me zat te kijken. Zwaard in een andere stad verpats, ik moet nog uitvinden waar zijn slaapkamer is zodat ik deze met zijn sleutel kan leegroven xD
Je bent niet eens met 'm gaan zuipen? Over die sleutel:
spoiler:
Kun je gebruiken om in de ratthouse in te breken. Vindt 'ie alleen maar tof als je die gebruikt om wijn te jatten. Good guy Hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb met smart wat reviews gezien, ziet er goed uit, wacht nog lekker wat patches af en dan pak ik deze ook op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ik kan iedereen aanraden om het drankje met father Godwin niet af te slaan. Geweldige quest is dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik wil deze ooit wel gaan spelen op de PS4 Pro. Las vandaag wel weer op een ander forum iemand die ook op de Pro speelde de performance en bugs wel redelijk vond. Maar goed ik wacht nog maar even wat updates/patches af.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Zeker doen, hij is echt de moeite waard en ik verwacht dat patch 1.3 wel wat verlichting gaat brengen wat betreft de problemen met quests.

Voor velen waarschijnlijk al geen nieuwtje meer, maar toch: voor wie zelf zijn XML heeft aangepast en ingepakt of de mod (zoals ondergetekende) niet via Nexus had: je hoeft geen Saviour Schnapps meer mee te nemen met de laatste update van de Unlimited Saves mod op Nexus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wolfos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:11:
Ik kan iedereen aanraden om het drankje met father Godwin niet af te slaan. Geweldige quest is dat :+
Geweldige quest inderdaad, erg leuk hoe ze ook zonder combat nog een fantastische ervaring kunnen leveren. Al zou ik stiekem ook wel wat meer combat willen in het spel, dat is er soms echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
2dope schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Je bent niet eens met 'm gaan zuipen? Over die sleutel:
spoiler:
Kun je gebruiken om in de ratthouse in te breken. Vindt 'ie alleen maar tof als je die gebruikt om wijn te jatten. Good guy Hans.
Haha nee, ik ging direct dat zwaard verpatsen, en toen ik terug kwam was hij weg, denk dat er een timeout op zat.
Wolfos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:11:
Inderdaad, wauw wat een rollercoast >:) >:) Ik zit nu met het probleem dat ik de 'sermon' heb verkloot (brief naar bishop enz enz). En Godwin wil me daarom de info niet geven die ik nodig heb. Zit nu vast in deze quest. Iemand een tip waar ik heen moet als Godwin niet wil praten? :+
Tsurany schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Geweldige quest inderdaad, erg leuk hoe ze ook zonder combat nog een fantastische ervaring kunnen leveren. Al zou ik stiekem ook wel wat meer combat willen in het spel, dat is er soms echt te weinig.
Ik had trouwens wel combat in deze quest, we gingen met de town guard (4man) op de vuist! }:O wel gevecht gewonnen overigens O-)

[ Voor 49% gewijzigd door !GN!T!ON op 19-02-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
!GN!T!ON schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:17:
[...]

Inderdaad, wauw wat een rollercoast >:) >:) Ik zit nu met het probleem dat ik de 'sermon' heb verkloot (brief naar bishop enz enz). En Godwin wil me daarom de info niet geven die ik nodig heb. Zit nu vast in deze quest. Iemand een tip waar ik heen moet als Godwin niet wil praten? :+
spoiler:
Als ik het me goed herinner: met de lokale Bailiff praten. Ik heb daar lángggg vastgezeten omdat die Bailiff niet te vinden was op z'n reguliere kantoortje. Uiteindelijk een knokpartij begonnen bij de tavern en toen kwam 'ie opeens opdagen, zodoende kon ik 'm aan schieten :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

!GN!T!ON schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:17:
[...]

Ik had trouwens wel combat in deze quest, we gingen met de town guard (4man) op de vuist! }:O wel gevecht gewonnen overigens O-)
Ja een wat matig vuistgevecht maar niet echt spannende leven of dood gevechten met zwaarbewapende tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
2dope schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:20:
[...]

spoiler:
Als ik het me goed herinner: met de lokale Bailiff praten. Ik heb daar lángggg vastgezeten omdat die Bailiff niet te vinden was op z'n reguliere kantoortje. Uiteindelijk een knokpartij begonnen bij de tavern en toen kwam 'ie opeens opdagen, zodoende kon ik 'm aan schieten :D :')
Toop, dank voor de tip! Zat hier gisteren inderdaad halve avond op vast, ben toen maar side-quests gaan doen. Vanavond maar eens proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dat je iets gestolen hebt is alleen merkbaar in het gebied waar je het hebt gestolen geloof ik, als je kijkt kan je ook zien waar je het gestolen hebt met Q.
Voor goede loot kan je de bandit leaders killen, die hebben altijd wel goede armor, als je beetje goed mikt met een headshot ez pz. :)
Case_C schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:15:
[...]

It's not a bug it's a feature :+ . Maar inderdaad, ik ben ook geen fan van het opslaan. Kan me voorstellen dat het verder ingame makkelijker is om 100 groschen over de balk te gooien, maar in het begin is het ietswat van een premium.
Ach slapen is altijd gratis save, kost je alleen een uur ingame :)

[ Voor 17% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-02-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

SouLLeSSportal schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:28:
Dat je iets gestolen hebt is alleen merkbaar in het gebied waar je het hebt gestolen geloof ik, als je kijkt kan je ook zien waar je het gestolen hebt met Q.
Voor goede loot kan je de bandit leaders killen, die hebben altijd wel goede armor, als je beetje goed mikt met een headshot ez pz. :)
Volgens mij is het echt tijdgebonden, gisteren iig een poging gewaagd om iets uit Neuhof te verpatsen in Uzhitz, maar daar begon de plaatselijke middenstand echt niet aan. Na verloop van tijd verdwijnt de markering en kan je het gewoon overal verkopen. d:)b

Zo maar weer even verder spelen, mijn Henry heeft inmiddels zoveel bepantsering gevonden dat een gemiste block nauwelijks effect heeft. Alleen spijtig dat voorgenoemde bepantsering zwaardslagen prima weerstaat, maar van een vuistgevecht de conditie binnen een paar klappen in het rood schiet.. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Aganim schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Volgens mij is het echt tijdgebonden, gisteren iig een poging gewaagd om iets uit Neuhof te verpatsen in Uzhitz, maar daar begon de plaatselijke middenstand echt niet aan. Na verloop van tijd verdwijnt de markering en kan je het gewoon overal verkopen. d:)b

Zo maar weer even verder spelen, mijn Henry heeft inmiddels zoveel bepantsering gevonden dat een gemiste block nauwelijks effect heeft. Alleen spijtig dat voorgenoemde bepantsering zwaardslagen prima weerstaat, maar van een vuistgevecht de conditie binnen een paar klappen in het rood schiet.. :F
Aha nou zou ook best kunnen of combi van beide maar goed, je hebt altijd de millers voor stolen goed :)

Boksen is nog steeds een van de dingen die ik echt slecht geïmplementeerd vind. Ik heb nu ook full armor en wordt ook aangesproken als knight door npc's XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Mee eens, vuistgevechten zijn ook niet mijn hobby. Het blokkeren van klappen lijkt daar niet altijd lekker te werken en het uitbreken uit worstelingen resulteert eigenlijk altijd in een knie in je gezicht zonder dat je er (voor mijn gevoel iig) invloed op uit kan oefenen. Misschien is het ook een kwestie van de Unarmed skill trainen, maar dat onderdeel voelt een beetje 'net niet'.

En idd, was mij ook al opgevallen: volledige bepantsering werkt fors statusverhogend. B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop dat ze binnenkort met een outfit systeem komen waarmee je eenvoudig items kan combineren tot een outfit die eenvoudig te wisselen is. En dat items gelijk gemarkeerd zijn zodat je ze niet per ongeluk verkoopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/atiqHE9mpeYq9DnrkRUqqVpK/full.jpg
Links casual Henry en rechts combat Henry. Ik wilde (nog) niet voor een full plate outfit gaan, past mijn inziens nog niet bij de Henry zoals hij op dit moment in het verhaal zit. Zou voor casual Henry nog wel wat duurdere kleren kunnen kopen die wat meer charisma geven maar dan kost het wisselen altijd zoveel tijd :'( . Het voordeel nu is namelijk dat casual Henry ook gelijk stealthy Henry is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Weten we hoe up2date de GOG versie (straks) gehouden zal worden? Sommige spellenmakers updaten GOG veel trager dan Steam, vandaar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ik hoop dat ze binnenkort met een outfit systeem komen waarmee je eenvoudig items kan combineren tot een outfit die eenvoudig te wisselen is. En dat items gelijk gemarkeerd zijn zodat je ze niet per ongeluk verkoopt.
Mee eens, ik merk dat het dubbelchecken om niet iets verkeerds te verkopen en het steeds wisselen naar een gevechtskit van 15 items wel wat onhandig is.

Overigens vraag ik mij sowieso wel af hoe Henry het voor elkaar krijgt om zo snel in zijn gevechtskloffie te springen: mijn eigen volledige outfit aantrekken kost me alles bij elkaar toch al gauw een kwartier. En de achtersluitingen van been- en torsobepantsering krijg je echt niet zonder hulp voor elkaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag één van die bedelaars in elkaar lopen meppen en daarna al zijn kleren gestolen, vervolgens zag ik die kerel nog een hele tijd door dat stadje lopen met alleen een hemd aan en als hij mij zag dan rende hij gillend weg, echt hilarisch was dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Nou, dat is dan 3 uur aan gametijd kwijtgeraakt. Het spel kan mijn laatste save niet meer laden. Krijg gewoon de message: "Game load failed". Steam forums zegt om oudere saves te verwijderen maar dat werkt dus ook niet. De save ervoor werkt wel helaas is die dus 3 uur ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Het is slim om daarom tussendoor af en toe ergens een uurtje te gaan slapen in een tavern.
Ik weet overigens niet of dat werkt als je ergens in het bos een bedje vind en je daar even een uurtje gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Xepos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:51:
Nou, dat is dan 3 uur aan gametijd kwijtgeraakt. Het spel kan mijn laatste save niet meer laden. Krijg gewoon de message: "Game load failed". Steam forums zegt om oudere saves te verwijderen maar dat werkt dus ook niet. De save ervoor werkt wel helaas is die dus 3 uur ouder.
Gisteren door mijn eigen gepruts een uurtje voor niks gespeeld maar toen ik mn laastste save wilde laden, duurde het plots super lang ... ik dacht ook al dat het correupt ging zijn, maar kwam er gelukkig toch nog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Ik zit voor m'n gevoel echt tegen het einde aan, gok dat de laatste quest is aangebroken. Moet helaas wel constateren dat de game vaker crasht naarmate ik verder ben qua progressie. Ik noem het crashes maar het gaat om momenten dat het laadscherm tot in de oneindigheid doorgaat, heb dat gisteravond drie keer gehad in 2 uur spelen. Het frustrerende is dat de game gewoon doorloopt, je hoort muziek en geluidseffecten op de achtergrond, lui die je aanspreken etc.

Gaat overigens niet om laadschermen van een savegame laden, maar de laadschermen die je krijgt als je na fast-travelen ergens arriveert, of voordat je een dialoog met iemand begint. Dus de laadschermen die normaliter heel kort duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Swaxie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:50:
Het is slim om daarom tussendoor af en toe ergens een uurtje te gaan slapen in een tavern.
Ik weet overigens niet of dat werkt als je ergens in het bos een bedje vind en je daar even een uurtje gaat liggen.
Het moet volgens mij wel een eigen bed zijn. Dus of in een van je eigen kamers of in een herberg waar je een kamer huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Gisteren gelachen in een missie. Ik had flink wat gedronken en moest plots mee doen aan een boogschietwedstrijd die ik moest winnen omdat ik het te winnen item voor een andere quest nodig had.

Was dus gewoon zelf flink aan de zuip geweest toen ik die missie tegenkwam. lang verhaal kort, maar dronken boogschieten is the best thing ever ik werd zelfs nog 2de! Ik heb niet eens de perk dat ik dronken beter schiet :p
Moest daarna dus helaas wel op een andere manier dat quest item zien te verkrijgen, maar wel enorm lol gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
SMD007 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:04:
Gisteren gelachen in een missie. Ik had flink wat gedronken en moest plots mee doen aan een boogschietwedstrijd die ik moest winnen omdat ik het te winnen item voor een andere quest nodig had.

Was dus gewoon zelf flink aan de zuip geweest toen ik die missie tegenkwam. lang verhaal kort, maar dronken boogschieten is the best thing ever ik werd zelfs nog 2de! Ik heb niet eens de perk dat ik dronken beter schiet :p
Moest daarna dus helaas wel op een andere manier dat quest item zien te verkrijgen, maar wel enorm lol gehad.
Deze dingen maken dit spel echt fantastisch.
De fijne afwisseling tussen een beetje combat en deze dingen houd lekker de afwisseling erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMD007 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:04:

Ik had helemaal geen punten geïnvesteerd in boogschieten dus dat ging bij mij niks worden. Ik heb toen die kerel bewusteloos geslagen en die fles wijn omgewisseld met goedkope rommel. Geen idee of dat laatste ook gebruikt wordt in de quest, ik denk het niet, maar gaf mij wel een beter gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Tsurany schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:34:
[...]

Ik had helemaal geen punten geïnvesteerd in boogschieten dus dat ging bij mij niks worden. Ik heb toen die kerel bewusteloos geslagen en die fles wijn omgewisseld met goedkope rommel. Geen idee of dat laatste ook gebruikt wordt in de quest, ik denk het niet, maar gaf mij wel een beter gevoel :+
Je kon ook met hem praten en zeggen dat Lady Stephanie de wijn nodig had. Dan krijg je de wijn mee zonder moeite haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Xepos schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:04:
[...]

Je kon ook met hem praten en zeggen dat Lady Stephanie de wijn nodig had. Dan krijg je de wijn mee zonder moeite haha.
Ik denk dat ik daarvoor te weinig speech skills had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Xepos schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:04:
[...]

dat deed ik ook, maar omdat ik ondertussen in de hangover fase zat was mijn speech lager dan die van hem en kon ik dat dus niet winnen. toen de fles maar gekocht van hem. loop de stad uit en quick travel naar andere locatie kom ik in een overval terecht waar ik net paar keer verkeerd geraakt wordt en het loodje leg. Kon ik het hele stuk van boogschieten etc opnieuw doen. (zelfs nuchter kon ik niet winnen lol 2 punten verschil) dus moest ik weer met hem aan de praat, maar dit keer nuchter dus kreeg ik wel de fles met mijn overredingsspeech :P daarna maar direct opgeslagen om niet weer dat hele stuk opnieuw te hoeven doen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Heb overigens wel een probleem met de snelheid van armor degredation met fist-fights. Dat is naar mijn idee echt te bizar. Met 1 gevecht zijn je kleren gelijk helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Case_C schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:57:
Heb overigens wel een probleem met de snelheid van armor degredation met fist-fights. Dat is naar mijn idee echt te bizar. Met 1 gevecht zijn je kleren gelijk helemaal kapot.
Yup, echt bizar.. Net een Bavarian Hauberk gehaald: na 1 vuistgevecht van gloednieuw naar volledig kapot. Dik 300 Groschen tegenaan moeten gooien om weer te fixen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Het spel is wel flink uitdagend, daar houd ik wel van. Maar zodra er al 2 man op me afgerend komen, krijg ik het benauwd. Iemand hier die wat beginner tips heeft buiten heel veel oefenen? Een maat van mij zei wegrennen en gewoon met pijl&boog proberen ze af en toe te raken en het vervolgens te zwaard afmaken. Maar die tactiek werkt voor mij niet echt. Wil echt snel beter worden want ik merk tot ik nu steeds meer gevechten begin te krijgen. Zo heel veel gevechten had ik voorheen niet. Is er niet iemand of ergens een plek waar ik mijn zwaard skills kan trainen? Oefenen met pijl en boog kan ook, dus er moet vast wel een plek zijn waar ik kan trainen met mijn zwaard & axe.

Ik heb echt het idee dat ik een hele hoop over het hoofd zie. Ik heb héél veel RPG's gespeeld, maar zo'n soort RPG als Kingdome Come ben ik nog niet tegengekomen. Ik ben sinds afgelopen vrijdag niet meer weg te krijgen achter mijn Xbox, lang geleden tot een game mij zo wist te pakken (dat moet the Witcher 3 zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@GluonC in Rattay kan je met Captain Bernard trainen, dat moet al aardig helpen. En je kan voor hem ook quests uitvoeren waarbij je telkens wat bandits moet vermoorden, dan kan je ook aardig trainen.
Verder is het heel veel positioneren, nooit stil blijven staan maar altijd blijven bewegen zodat je tegenstanders jou niet tegelijk kunnen raken.
Ik zou niet trucs gebruiken zoals wegrennen en af en toe een pijl afvuren. Daar leer je niks van en echt een uitdaging is het ook niet.

Zie ook: https://www.pcgamer.com/k...iverance-beginners-guide/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
GluonC schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:19:
Het spel is wel flink uitdagend, daar houd ik wel van. Maar zodra er al 2 man op me afgerend komen, krijg ik het benauwd. Iemand hier die wat beginner tips heeft buiten heel veel oefenen? Een maat van mij zei wegrennen en gewoon met pijl&boog proberen ze af en toe te raken en het vervolgens te zwaard afmaken. Maar die tactiek werkt voor mij niet echt. Wil echt snel beter worden want ik merk tot ik nu steeds meer gevechten begin te krijgen. Zo heel veel gevechten had ik voorheen niet. Is er niet iemand of ergens een plek waar ik mijn zwaard skills kan trainen? Oefenen met pijl en boog kan ook, dus er moet vast wel een plek zijn waar ik kan trainen met mijn zwaard & axe.

Ik heb echt het idee dat ik een hele hoop over het hoofd zie. Ik heb héél veel RPG's gespeeld, maar zo'n soort RPG als Kingdome Come ben ik nog niet tegengekomen. Ik ben sinds afgelopen vrijdag niet meer weg te krijgen achter mijn Xbox, lang geleden tot een game mij zo wist te pakken (dat moet the Witcher 3 zijn geweest)
Hoe ver ben je inmiddels? Want mijn ervaring is precies het tegenovergestelde, het had een stuk pittiger gemogen. Toegegeven, ik heb er al echt véél (+/-50) uren in zitten, maar ik heb na de eerste, pakweg, 10 uur spelen niet één gevecht meer verloren. Ik voel me momenteel ook echt overpowered, de armor die ik aanheb absorbeert standaard de eerste x-aantal aanvallen en tegenover zes Cumans staan lach ik om aangezien ze allemaal (op de leider na) gestrekt gaan na 1, 2 of 3 voltreffers.

De pijl-en-boog-tactiek kun je het beste oefenen vanaf een (snel) paard, vergt ook wel wat oefening. Verder, stem je wapenkeuze af op het pantser van de vijand. 'Squishy' enemies met lichte armor prikken met zwaarden zoals de Piercer, met hoge thrust damage. Pak een Mace erbij als je moeite hebt met plated armor-vijanden. Je kunt rustig switchen van wapens (of zelfs armor -> afstemmen op wapens vijand) tijdens het vechten. Focus bij meerdere vijanden eerst op de zwakst ogende om het aantal uit de dunnen. Maak handig gebruik van de omgeving c.q. de dommige A.I., bijv. vechten rondom hekjes/heuveltjes en dergelijke. Oefenen heb je dus al veel gedaan met captain bernard? Want daar heb ik aan het begin echt veel tijd gespendeerd, wat me ook talloze levels swordfighting heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Gister nog wel even vervelende bug. Ik heb Dolby Atmos aanstaan op mijn xbox en speel met headphones.
Op gegeven moment ga je met Hansie jagen en ik rende achter hem aan. Het praten van henry switchte echter continue van links naar rechts en terug. Werd er gewoon letterlijk misselijk van :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@2dope ik heb gisteren een mace gepakt en ik merk dat een zwaard eigenlijk niet eens nodig is. Met een mace ben je als ervaren speler (level 10) net zo snel als een zwaard en vrijwel elke vijand gaat met een paar meppen neer. Goede mep op het hoofd en ze gaan vaak direct neer.
Game start erg pittig en is daarna veel te eenvoudig. Ik denk dat ik eens ga experimenteren met wat mods om de game wat lastiger te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Aganim schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:43:
[...]

Mee eens, ik merk dat het dubbelchecken om niet iets verkeerds te verkopen en het steeds wisselen naar een gevechtskit van 15 items wel wat onhandig is.

Overigens vraag ik mij sowieso wel af hoe Henry het voor elkaar krijgt om zo snel in zijn gevechtskloffie te springen: mijn eigen volledige outfit aantrekken kost me alles bij elkaar toch al gauw een kwartier. En de achtersluitingen van been- en torsobepantsering krijg je echt niet zonder hulp voor elkaar. :P
of hoe je iets op afstand in de zadeltassen kan stoppen of uithalen, of een volledige uitrusting bij zich heeft zonder rugzak of wat in de ene kist bij je slaapplek wordt gestopt ook in de andere te zien is? 8)
Gister nog 6 bandits doodgemaakt, vet blij en dikke loot, wil ik op een steile heuvel over een randje heen springen, vlieg ik 10 meter naar achter en 30 meter naar beneden :F |:(
you are dead, weg uur aan progressie, omdat ik toevallig eerder in gevecht raakte dan ik wou omdat ik al wat naar beneden gleed op die helling en zo ongeveer tussen die bandits viel en in combat niet kon saven. :'( Maar goed nu weer gelukt en omgeving Rattay is weer wat veiliger.
Ik merk wel dat je met heavy armored tegenstanders echt wapen moet switchen, anders blijf je maar hakken en verlies je toch omdat die lui veel sneller combi's maken of iets als een halberd hebben. Zeker een mace meenemen in de zadeltassen dus.
Je kan ook veel ervaring opdoen met training sessies bij de captains in de steden. ook wat extra moves etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
L1nt schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:40:
Gister nog wel even vervelende bug. Ik heb Dolby Atmos aanstaan op mijn xbox en speel met headphones.
Op gegeven moment ga je met Hansie jagen en ik rende achter hem aan. Het praten van henry switchte echter continue van links naar rechts en terug. Werd er gewoon letterlijk misselijk van :X
Hey, die heb ik gisteren precies ook gehad (op pc dan).
Opzich niet zo veel last van gehad maar begon toch even aan mn headset te twijfelen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Ben wel benieuwd naar deze game. Heb al wat reviews doorgekeken, maar de meningen verschillen nogal. Wat vindt men hier? En kunnen we nog patches verwachten (schijnen wat bugs / onbalans in de game te zitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
Stukje conversatie met een scribe wil ik hier ook wel even posten, denk niet dat dit veel spoiler weggeeft dus zet ik het zo:

Kom je bij een scribe om info te achterhalen over een familielid van een gehangene...

Scribe: I used to play dice with his father, how is he

Henry: Euuhm, he is tied up

Scribe: Tell him to swing by

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Case_C schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:57:
gewoon geen armor dragen? Ik heb nou niet het idee dat het veel helpt namelijk, enige wat je krijgt is een grote kostenpost aan kapotte armor.

Ik vind voor nu de gevechten met wapens nog wel lastig als je 3 lui met goede armor tegenover je hebt, ze raken vaak zo snel die combi's. Wel realistisch dat je niet zomaar wint van 3 tegen 1 van vergelijkbare sterkte maar het is nog niet echt helemaal goed uitgewerkt. Je ziet ook een groep bandits van 5 man, rennen er 3 al weg en de andere 2 heb je met 3 tikken neer. Vaak schiet ik er al 1 of 2 met een headshot neer om de rest uit te dunnen met longsword voor de light armors en net een morgenstern voor de zwaardere armored vijanden. Die klasse moet ik alleen nog lvlen, nu lvl 3 ofzo voor mace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Tsurany schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:44:
@2dope ik heb gisteren een mace gepakt en ik merk dat een zwaard eigenlijk niet eens nodig is. Met een mace ben je als ervaren speler (level 10) net zo snel als een zwaard en vrijwel elke vijand gaat met een paar meppen neer. Goede mep op het hoofd en ze gaan vaak direct neer.
Game start erg pittig en is daarna veel te eenvoudig. Ik denk dat ik eens ga experimenteren met wat mods om de game wat lastiger te maken.
Mace heb ik niet echt in geïnvesteerd, te meer omdat ik zwaarden gewoon toffer vind. Maar inderdaad, als je eenmaal over een bepaalde drempel heen bent word je alleen maar beter en sterker terwijl vijanden min of meer op hetzelfde niveau blijven, enkele uitzonderingen daargelaten. Die radiant quests van Cuman camps uitroeien is dan ook nog weinig spannend, de wat grotere gevechten moet je dan echt in de main quests zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMD007
Deze game heeft echt iets magisch. Ondanks dat ze beweren dat er geen magie in zit. Toch plots hocesspocus het is weer 01:00 terwijl je 5 min geleden toen je begon met spelen het nog 20:00 was....

[ Voor 3% gewijzigd door SMD007 op 21-02-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
Deze game heeft echt iets magisch
Ik heb toch ook dat gevoel, de quest met de pastor staat nu al op mijn 'game-ervaring van 2018' lijstje.

spoiler:
Ook de evolutie in je relatie met Hans Capon is goed gedaan, het moment dat ie daar aan de boom hangt was echt leuk uitgewerkt. Het was bovendien de eerste keer na de vlucht uit het dorp dat ik terug met Cumans in aanraking kwam, was spannend...

Ik zie hem ook bijdraaien van 'elitaire kwal' naar meer volwassen kerel, hij is bijv. bereidt om na de badhuisscène de jaloerse kerel te sparen...)

[ Voor 17% gewijzigd door Afuni op 21-02-2018 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik vind het ook gewoon een magische game eigenlijk, ben helemaal verkocht.
Al bijna 40 uurtjes maar volgens mij ga ik los door de 100 met dit spel. Ideaal om nog even mee zoet te zijn, en dan eind maart far cry 5 - ik hoop dat het ook een ubisoft klepper wordt zoals de laatste assassins creed.

Het zijn weer hoogdagen voor gamers.

[ Voor 4% gewijzigd door SideShow op 21-02-2018 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Kwam gisteren een accident site tegen. Vrouw dood op de grond, zat blijkbaar op een bezem. Veren ernaast.......

Botsing in de lucht blijkbaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Gisteravond uitgespeeld (min of meer..), damn dat was een lange zit - ergens in de vijftig uur met meer dan drie kwart van de side quests afgevinkt. Topgame! Kijk nu al uit naar eventuele uitbreidingen/sequels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De meesten spelen deze game op de pc denk ik? Ik weet dat ik eigenlijk moet wachten op nog een aantal patches omdat ik hem op de Ps4 wil spelen en dat tot op heden nog een drama blijkt te zijn, maar zit nu een paar dagen thuis en man man wat kriebelt het om toch alvast te kopen, maar ben bang dat de ervaring toch te slecht is om echt van te genieten.. maar ik blijf twijfelen, lijkt me een mooie game deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Ik speel hem op de PS4, heb er nu ongeveer 10 uur inzitten. Helemaal nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 13:00
Ik speel ook de PS4 en ook nergens last van. Alleen lockpicking is wat lastig.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Ik kan Captain Barnard niet meer vinden. Ik wil mijn sword skills trainen maar hij is niet meer bij de combat area te vinden waar hij hoort te zijn. Weet iemand waar zijn huis is? Misschien dat hij daar is.

@Sipio Ligt eraan, als jij je snel stoort aan bugs zou ik nog even wachten. Maar ik en vele met mij kijken daar gelukkig doorheen. Als je kijkt wat de game mij er allemaal voor terug geeft, dan zijn die foutjes het mij meer dan waard. Ik stoor me er iig niet aan.

[ Voor 39% gewijzigd door GluonC op 21-02-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Afuni schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:33:
[...]

Ik heb toch ook dat gevoel, de quest met de pastor staat nu al op mijn 'game-ervaring van 2018' lijstje.

snip
Gisteren ook beland bij de quest met de pastor en helemaal mee eens.
De hele quest was meer dan geniaal, nog nooit zo hard gelachen om een game _/-\o_

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Kwam zojuist toevallig op facebook uit bij een filmpje over een megatreasure ergens in de bossen.
Voor de liefhebbers hier te vinden: even in spoilerstags voor degene die die niet willen vinden:)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://indiefaq.com/uploads/posts/2018-02/1518982525_a-1a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Thasquealer schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Gisteren ook beland bij de quest met de pastor en helemaal mee eens.
De hele quest was meer dan geniaal, nog nooit zo hard gelachen om een game _/-\o_
spoiler:
Komt ook nog eentje met Hans Capon, op zelfde niveau al was deze iets minder geniaal dan de pastoor. :P top tip, als het goed is kan je zijn zwaard ook meenemen uit de kist, is toch een van de beste longswords 2,3k waard :D

Komt trouwens ook 1.03 patch schijnbaar waar save and exit functie komt waar je zonder potion kan saven en uit het spel gaat.

https://www.psx-sense.nl/...ngepast-via-nieuwe-patch/
GluonC schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:20:
Ik kan Captain Barnard niet meer vinden. Ik wil mijn sword skills trainen maar hij is niet meer bij de combat area te vinden waar hij hoort te zijn. Weet iemand waar zijn huis is? Misschien dat hij daar is.

@Sipio Ligt eraan, als jij je snel stoort aan bugs zou ik nog even wachten. Maar ik en vele met mij kijken daar gelukkig doorheen. Als je kijkt wat de game mij er allemaal voor terug geeft, dan zijn die foutjes het mij meer dan waard. Ik stoor me er iig niet aan.
Volgens mij loopt die daar niet altijd, maar ook wel rond in dat upper castle gedeelte vlakbij waar die snachts slaapt. Ze slapen best lang uit daar geloof ik :P hoe lager in sociale rank hoe eerder op lijkt het.

[ Voor 64% gewijzigd door SouLLeSSportal op 21-02-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Swaxie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:28:
Kwam zojuist toevallig op facebook uit bij een filmpje over een megatreasure ergens in de bossen.
Voor de liefhebbers hier te vinden: even in spoilerstags voor degene die die niet willen vinden:)

spoiler:
Snel gekeken, maar herken de locatie niet. Ik had al wel een andere treasure gevonden. Ik had een schatkaart gekocht van iemand die ik op de weg tegenkwam. was wel even zoeken, maar daar zat toch aardig wat loot in zeg! een necklace van 1k waarde en wat goede armor pieces en iets van 375gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Swaxie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:28:

spoiler:
spoiler:
Gaat dat om de St. George armor set? Want daar geldt nog wel de kanttekening bij dat je very hard locks moet kunnen openmaken. Is endgame gear die je bij uitspelen sowieso krijgt.
GluonC schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:20:

Voor zover ik weet heeft hij geen andere routines overdag. Ben je niet toevallig in een quest bezig waar hij ook een rol in heeft? Dat zijn er ook een aantal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is het spel totaal onspeelbaar, door load screens van meer als 5 minuten. :( hopelijk gaat het morgen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
2dope schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:25:
[...]

spoiler:
Gaat dat om de St. George armor set? Want daar geldt nog wel de kanttekening bij dat je very hard locks moet kunnen openmaken. Is endgame gear die je bij uitspelen sowieso krijgt.

[...]

Voor zover ik weet heeft hij geen andere routines overdag. Ben je niet toevallig in een quest bezig waar hij ook een rol in heeft? Dat zijn er ook een aantal namelijk.
Dat zou zomaar kunnen ja, even die quests wat ik open heb staan voltooien dan maar ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 08-09 10:05
SMD007 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:12:
Deze game heeft echt iets magisch. Ondanks dat ze beweren dat er geen magie in zit. Toch plots hocesspocus het is weer 01:00 terwijl je 5 min geleden toen je begon met spelen het nog 20:00 was....
Heel herkenbaar. :)
Ben nog niet zo heel ver, nu met Hans op hunting. Pijl en boog is even wennen omdat je niet precies kan richting, dat gele puntje is dan weg. Maar toch een konijn of 7 kunnen raken.
Nu moet ik Hans terugvinden omdat die achter een zwijn gegaan is.
Hans maakt Henry een beetje losser, het is een beetje een goeierik (niets mis mee maar veel te serieus).

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje, ik heb op mijn xbox soms echt gruwelijk slechte regen Alsof er rechthoekige grijze blokken naar beneden komen.
Meer mensen hier last van of misschien toch issue met een update gehad en zou het beter zijn om de game even een keer opnieuw te installeren?

/edit: klein voorbeeldje: https://boom.tv/w?v=rfjd4y00jxo7d
snachts is het nog vele malen erger.

[ Voor 16% gewijzigd door Player1S op 22-02-2018 09:32 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• SMD007
geen ervaring met xbox of playstation, maar wat ik allemaal lees schijnen consoles wel meer problemen te hebben en werken ze hard aan patches daarvoor. Denk dus niet dat een herinstallatie van de game je zal helpen.

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 13:00
Iemand tips met betrekking tot de volgende quest? Ik loop hier echt stuk helaas.

spoiler:
Na de quest vipers nest, ga je met een groep een camp clearen. Als je het camp gecleared hebt, ga je een boss fight in tegen Runt (Degene die het zwaard van vader jatte). Het probleem is echter dat ik door het clearen al best wat health verloren ben voordat ik tegen Runt moet. Hij heeft mij dan ook met twee raken klappen dood :(. Ik heb al allerlei verschillende tactieken geprobeerd.

Blijven blocken, alleen hij lijkt nooit moe te worden.
Zelf aanvallen, alleen hij weet nagenoeg alles te blocken en soms goed te counteren waardoor ik niet kan blocken met alle gevolgen van dien.
Met pijl en boog, alleen heb de perk dat ik langer kan sprinten en dus langzamer ben waardoor ik nooit genoeg afstand tot hem krijg om pijlen op hem te kunnen schieten want dan heeft hij mij alweer een klap verkocht.

Ik zit er aan te denken om eerst flink te gaan trainen voordat ik met Divish ga praten, maar zal dit helpen?

Ik zit er ook aan te denken om opnieuw te beginnen (wel wachtend op de 1.3 patch vanwege lockpicking wat bijna onmogelijk is op de ps4) en ervoor te zorgen dat ik sneller kan sprinten.

Iemand tips voor deze quest? Zit namelijk al 3 uur in de gevechten met Runt :(

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Tadream schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:08:
[...]

Heel herkenbaar. :)
Ben nog niet zo heel ver, nu met Hans op hunting. Pijl en boog is even wennen omdat je niet precies kan richting, dat gele puntje is dan weg. Maar toch een konijn of 7 kunnen raken.
Nu moet ik Hans terugvinden omdat die achter een zwijn gegaan is.
Hans maakt Henry een beetje losser, het is een beetje een goeierik (niets mis mee maar veel te serieus).
is een console command voor om aan te zetten ;)

wh_pl_showfirecursor 1

Using a bow and arrow accurately is especially tricky in KCD due to the lack of an crosshair. This command adds an aiming reticle anytime you use a bow. To turn it back off, replace the 1 with a 0. You will have to put your bow away and then take it out again to see the changes on-screen.

cl_fov X

You can adjust your FOV in the settings menu, but only to four values: 60, 65, 70, and 75. Entering the code above, and adding a number in place of the X, you can change the value to whatever you like and see the results immediately.

r_vsync 0

Used to turn Vsync off. Set it to 1 to turn it back on. I get a warning in the console when I use this code, and I can't honestly tell if it's working, but you may want to try it to see if it boosts your FPS a bit.

g_showHUD 0

Removes the HUD completely, nice for taking screenshots without any UI elements. Change the 0 to 1 to bring it back.

wh_ui_showCompass 0

Hides the compass shown at the top of your screen, if you'd like a bit more immersion and challenge in finding your way around in the world. Change the 0 to 1 to restore it.

e_ViewDistRatio X

You can change the distance at which objects render in the settings menu, but you can't see the actual value. Replacing the X with a number (the default setting is 500) will let you tweak this with a specific value of your choosing.

e_ViewDistRatioVegetation X

Same as the above, only with trees, bushes, and other vegetation. Again, the default setting is 500.

e_MergedMeshesInstanceDist X

Replacing the X (the default here is 20) will change the distance at which animated grass is seen.

p_gravity_z X

I played with this one several times, and it's supposed to change the intensity of gravity (the default is -13, apparently), but no matter what I set it to, I don't seem to be jumping around like a mass-free moon-man and my arrows don't seem to be affected in the slightest. Let me know if you've had better results

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

Dhrax

Prog Lord

Is de performance inmiddels al verbeterd ? Ik lees in veel reviews dat er nogal wat fps schommelingen zijn en dan met name een slechte performance in de steden / drukke gebieden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

patricks8 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:07:
Iemand tips met betrekking tot de volgende quest? Ik loop hier echt stuk helaas.

spoiler:
Na de quest vipers nest, ga je met een groep een camp clearen. Als je het camp gecleared hebt, ga je een boss fight in tegen Runt (Degene die het zwaard van vader jatte). Het probleem is echter dat ik door het clearen al best wat health verloren ben voordat ik tegen Runt moet. Hij heeft mij dan ook met twee raken klappen dood :(. Ik heb al allerlei verschillende tactieken geprobeerd.

Blijven blocken, alleen hij lijkt nooit moe te worden.
Zelf aanvallen, alleen hij weet nagenoeg alles te blocken en soms goed te counteren waardoor ik niet kan blocken met alle gevolgen van dien.
Met pijl en boog, alleen heb de perk dat ik langer kan sprinten en dus langzamer ben waardoor ik nooit genoeg afstand tot hem krijg om pijlen op hem te kunnen schieten want dan heeft hij mij alweer een klap verkocht.

Ik zit er aan te denken om eerst flink te gaan trainen voordat ik met Divish ga praten, maar zal dit helpen?

Ik zit er ook aan te denken om opnieuw te beginnen (wel wachtend op de 1.3 patch vanwege lockpicking wat bijna onmogelijk is op de ps4) en ervoor te zorgen dat ik sneller kan sprinten.

Iemand tips voor deze quest? Zit namelijk al 3 uur in de gevechten met Runt :(
Geen eigen ervaring maar wel wat ik op Reddit gelezen heb:
spoiler:
Hij heeft geen helm, vrijwel elke aanval op zijn hoofd zal enorm veel schade doen. Zorg dat je riposte skills goed zijn zodat je direct een counter kan uitvoeren. Zo kan je defensief blijven spelen en enkel voor die aanvallen op het hoofd gaan.

Ik las verhalen van spelers die hem met de eerste riposte op het hoofd direct uitgeschakeld hadden simpelweg omdat ze een flinke klap schade tegen het hoofd doen op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 12-09 12:34
Dhrax schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:18:
Is de performance inmiddels al verbeterd ? Ik lees in veel reviews dat er nogal wat fps schommelingen zijn en dan met name een slechte performance in de steden / drukke gebieden.
Volgens mij had ik gelezen dat in de aankomende grote patch er ook wat performance updates moeten zitten, tot nu toe is er nog niets veranderd.

Ik heb een GTX1080 en speel alles op very high, en shaduwen op High, outdoor haal ik een stabiele 60FPS (vsync aan), maar zodra je in de drukke steden komt zakt hij in richting de 35/45 fps

• SMD007
Equazor_ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Ik heb een GTX1080 en speel alles op very high, en shaduwen op High, outdoor haal ik een stabiele 60FPS, maar zodra je in de drukke steden komt zakt hij in richting de 35/40 fps
Ik heb een GTX1080ti, maar kennelijk maakt dat nog al aardig verschil ik merk geen enkele frame-drop. Moet wel zeggen heb ook nog niet gespeeld met FPS display aan, maar laat ik zo zeggen dat ik nog geen enkele keer gemerkt heb dat de frames droppen. Zal dit vanavond eens testen.

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:02
Speel het spel nu ook een paar dagen en ik vind hem echt geniaal! Hier en daar wel wat last gehad van wat bugs maar nog geen gamebreakingbugs gehad.

Wat betreft de performance vind ik het spel best wel soepel lopen. Ik heb zelf een I7 6700 + 970 en ik speel op medium en dan zit ik steeds rond de 30FPS te schommelen, maar ik merk weinig van de schommelingen en van de 30FPS (waar ik mij bij andere spellen wel aan kan ergeren). Lijkt er bijna op alsof het spel stiekem wel op 60FPS draait af en toe.
Valt mij ook op dat de settings op medium er erg goed uit zien als ik die vergelijk met ultra.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Equazor_
  • Laatst online: 12-09 12:34
SMD007 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb een GTX1080ti, maar kennelijk maakt dat nog al aardig verschil ik merk geen enkele frame-drop. Moet wel zeggen heb ook nog niet gespeeld met FPS display aan, maar laat ik zo zeggen dat ik nog geen enkele keer gemerkt heb dat de frames droppen. Zal dit vanavond eens testen.
Als ik naar deze video kijk:
YouTube: Kingdom Come Deliverance GTX 1080 TI Vs GTX 1080 Vs AMD RX Vega 64 8...

Zie je inderdaad staan dat de GTX1080Ti een stuk beter presteert in dit spel.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Remy!!!! schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:54:
Speel het spel nu ook een paar dagen en ik vind hem echt geniaal! Hier en daar wel wat last gehad van wat bugs maar nog geen gamebreakingbugs gehad.

Wat betreft de performance vind ik het spel best wel soepel lopen. Ik heb zelf een I7 6700 + 970 en ik speel op medium en dan zit ik steeds rond de 30FPS te schommelen, maar ik merk weinig van de schommelingen en van de 30FPS (waar ik mij bij andere spellen wel aan kan ergeren). Lijkt er bijna op alsof het spel stiekem wel op 60FPS draait af en toe.
Valt mij ook op dat de settings op medium er erg goed uit zien als ik die vergelijk met ultra.
Hier een I5 en 970, ook rond de 30 FPS. Werkt prima, heb enkel het idee dat bij lockpicken enzo alles wat haperiger verloopt.
Heeft trouwens iedereen even een zwart scherm (laadtijdje) wanneer ze met iemand gaan praten?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste