mensen ik heb nog één probleempje, als ik een spel afspeel, zoals clash of clans kan ik het onderste deel van het scherm niet zien, omdat daar nog die balk staat van de home-back en volume staat, iemand enig idee hoe dit kan, ik krijg die balk beneden op geen enkele manier weg!!!
Volgens mij ligt dat ook een beetje aan Clash of Clans zelf. Ik speel zowel Clash of Clans als Jungle Heat, twee praktisch dezelfde spellen, en bij CoC valt een deel weg onder de balk en bij JH niet.krissie100 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:01:
mensen ik heb nog één probleempje, als ik een spel afspeel, zoals clash of clans kan ik het onderste deel van het scherm niet zien, omdat daar nog die balk staat van de home-back en volume staat, iemand enig idee hoe dit kan, ik krijg die balk beneden op geen enkele manier weg!!!
Bij welke spellen heb je het nog meer dan?
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
alleen bij clash of clans, want speel tot nu toe dat alleen, maar op vorige rom(1.0.7) had ik niet dat een deel daarachter viel, opzich is het niet erg hoor bij CoC maar wel een beetje raar en je mist tensloote toch de tijd van de herhaling xDHenkPatat schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:17:
[...]
Volgens mij ligt dat ook een beetje aan Clash of Clans zelf. Ik speel zowel Clash of Clans als Jungle Heat, twee praktisch dezelfde spellen, en bij CoC valt een deel weg onder de balk en bij JH niet.
Bij welke spellen heb je het nog meer dan?
Hallo,
Ook 4.4 beta nu !
Wel paar dingen kwijt.
Wat was de beste youtube app weer voor beste kwaliteit.
Wat was de beste browser ?
Alvast bedankt !
Gr
Ook 4.4 beta nu !
Wel paar dingen kwijt.
Alvast bedankt !
Gr
persoonliijk vind ik next browser erg prettig en snel en voor youtube nu gewoon de youtube app, die werkt pirma nu!sturtiebe schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:31:
Hallo,
Ook 4.4 beta nu !
Wel paar dingen kwijt.
Alvast bedankt !
Gr
cpu boosten gewoon zoeken in play store, mits je onda geroot is
[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 12-03-2014 17:39 ]
Je had ook een andere youtube app met veel betere kwaliteit
Viral inderdaad.
Welke launcher gebruiken jullie met beta 2?
Nova crashte bij mij en ik moest opnieuw beginnen.
Google now launcher gebruik ik nu.. Werkt lekker, niet te vergelijke met me Nexus 4, maar komt aardig in de buurtZomb! schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:56:
[...]
Viral inderdaad.
Welke launcher gebruiken jullie met beta 2?
Nova crashte bij mij en ik moest opnieuw beginnen.
Welke site raden jullie aan om de tablet met Paypal te kopen? Waar hebben jullie goede ervaringen mee atm?
Ik heb goede recente ervaringen met Geekbuying, Banggood en Focalprice.PetrCech_3 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:35:
Welke site raden jullie aan om de tablet met Paypal te kopen? Waar hebben jullie goede ervaringen mee atm?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Hoe lang doe je nu gemiddeld op een volle accu? Heb nu een Pipo m9 pro in bestelling staan omdat daar de accu wat beter zou zijn. Maar zit er toch nog wel over te denken om deze er nog bij te bestellen
Besteld bij geekbuying via PayPal ... Totaal 170 euro... Ben benieuwd!!!
Vraagje: wanneer gaat het geld van je paypal account af?
[ Voor 29% gewijzigd door Ewivis op 12-03-2014 21:29 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Kan iemand mij vertellen of je lcd density ook per app kunt instellen? YouTube valt net buiten m'n kaders soms waardoor ik sommige randen van de layout niet zie.
KitKat Beta 2, geen Chinese apps, root, ART en density op 264. Heerlijk!
Ik kom er nu achter dat de YouTube app het niet doet. Tenminste, ik krijg alleen de eerste seconde beeld, daarna loopt het beeld vast en loopt alleen het geluid door. Met Beta 1 werkte de YouTube app wel goed.
Vanavond nog maar even de app uninstallen en daarna op nieuw installeren. Ik moest gisteren ook twee keer rebooten voordat de Gmail app wilde installeren. Het blijft natuurlijk een beta.
Ik ben er inmiddels achter wat waarschijnlijk het probleem is. Het was me wel opgevallen dat het logo anders was, maar ik had daar verder geen aandacht aan besteed.
Ik kom er nu achter dat de YouTube app het niet doet. Tenminste, ik krijg alleen de eerste seconde beeld, daarna loopt het beeld vast en loopt alleen het geluid door. Met Beta 1 werkte de YouTube app wel goed.
Vanavond nog maar even de app uninstallen en daarna op nieuw installeren. Ik moest gisteren ook twee keer rebooten voordat de Gmail app wilde installeren. Het blijft natuurlijk een beta.
Ik ben er inmiddels achter wat waarschijnlijk het probleem is. Het was me wel opgevallen dat het logo anders was, maar ik had daar verder geen aandacht aan besteed.
[ Voor 106% gewijzigd door HenkPatat op 13-03-2014 08:30 ]
Hm, na een herstart (na rooten en verwijderen chinese apps) gaf ie ineens 60% aan en na een nachtje aan de lader vanmorgen 100%. Dus dat probleem lijkt grotendeels opgelost. (hij laadt alleen nog niet bij als hij aanstaat, maar da's minder belangrijk)
Bij mij lukt het overigens niet ART aan te zetten. Na elke herstart staat ie weer op Jarvik. Kan dat komen doordat ik eerst de root en daarna de 'wipe chinese apps' heb gedraaid? Als dat zo is, begin ik maar weer opnieuw. Maakt het veel verschil als het aanstaat?
@HenkPatat: hahaha dogfood.
Bij mij werkt Youtube prima, dus het ligt niet aan de beta2.
Bij mij lukt het overigens niet ART aan te zetten. Na elke herstart staat ie weer op Jarvik. Kan dat komen doordat ik eerst de root en daarna de 'wipe chinese apps' heb gedraaid? Als dat zo is, begin ik maar weer opnieuw. Maakt het veel verschil als het aanstaat?
@HenkPatat: hahaha dogfood.
Zou kunnen aangezien die remove chinese apps een -wipe data uit voert,,. en je root dus ook ongedaan maakt..Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:38:
Hm, na een herstart (na rooten en verwijderen chinese apps) gaf ie ineens 60% aan en na een nachtje aan de lader vanmorgen 100%. Dus dat probleem lijkt grotendeels opgelost. (hij laadt alleen nog niet bij als hij aanstaat, maar da's minder belangrijk)
@HenkPatat: hahaha dogfood.Bij mij werkt Youtube prima, dus het ligt niet aan de beta2.
doe nog eens rooten en dan ART aanzetten.
Rootchecker zegt dat ie nog steeds geroot is. Maar als ART veel uitmaakt, zal ik vanavond nog eens helemaal opnieuw beginnen en na root eerst ART aanzetten. Vind hem nu trouwens ook al lekker werken! Het scherm is echt super.Bolique schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:12:
[...]
Zou kunnen aangezien die remove chinese apps een -wipe data uit voert,,. en je root dus ook ongedaan maakt..
doe nog eens rooten en dan ART aanzetten.
Dan is de betaling nog niet door, het moet er namelijk gelijk af gaan.Ewivis schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:37:
Besteld bij geekbuying via PayPal ... Totaal 170 euro... Ben benieuwd!!!
Je kan bij je Orders in Geekbuying de betaling nogmaals doen.
Ik heb nu ingelogd weer met mijn paypal account daar, maar er staan helemaal geen orders in oid. Ik zal het eens opnieuw doen... Gisteren via samsung tablet geprobeerd, maar dat ging blijkbaar niet helemaal goed dan...Zomb! schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:19:
[...]
Dan is de betaling nog niet door, het moet er namelijk gelijk af gaan.
Je kan bij je Orders in Geekbuying de betaling nogmaals doen.
edit: Nogmaals gedaan, nu is het geld er wel direct afgegaan... :-) mooi!
[ Voor 7% gewijzigd door Ewivis op 13-03-2014 09:27 ]
Zelf zit ik ook sterk te overwegen om de Onda V975M aan te schaffen.
Voornamelijk vanwege de prijs, maar heb toch mijn twijfels omdat ik een leek ben betreft tweaking.
Wel wil ik hem voor mijn werk gaan gebruiken en moet het dus wel gewoon goed doen.
Dus ik vroeg me af of iemand misschien een goede plek(website) weet met een uitgebreide handleiding hoe je het beste en veilig kan rooten, met hopelijk wat tips en adviezen om de tablet gereed te krijgen voor dagelijks gebruik. Of misschien is het een idee dat we dit ook overzichtelijk neerzetten op tweakers, aangezien hier een hoop ervaren jongens zijn. Nu hebben we natuurlijk dit forum en het heeft pas 7 pagina's maar als er meerdere pagina's komen dan is het overzicht zoek.
Sorry als een dergelijke post niet gewaardeerd wordt, maar het zou mij in ieder geval gigantisch helpen en ik denk andere mensen ook
Voornamelijk vanwege de prijs, maar heb toch mijn twijfels omdat ik een leek ben betreft tweaking.
Wel wil ik hem voor mijn werk gaan gebruiken en moet het dus wel gewoon goed doen.
Dus ik vroeg me af of iemand misschien een goede plek(website) weet met een uitgebreide handleiding hoe je het beste en veilig kan rooten, met hopelijk wat tips en adviezen om de tablet gereed te krijgen voor dagelijks gebruik. Of misschien is het een idee dat we dit ook overzichtelijk neerzetten op tweakers, aangezien hier een hoop ervaren jongens zijn. Nu hebben we natuurlijk dit forum en het heeft pas 7 pagina's maar als er meerdere pagina's komen dan is het overzicht zoek.
Sorry als een dergelijke post niet gewaardeerd wordt, maar het zou mij in ieder geval gigantisch helpen en ik denk andere mensen ook
Het is eigenlijk heel simpel allemaal. Er staan linkjes in dit topic naar de ROMs (bv. de KitKat beta 2) en die download je gewoon. Vervolgens pak je de .rar files uit naar een (leeg) sd-kaartje. (De .zip files niet nóg eens uitpakken)smok84 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:29:
sd-kaartje in je tablet. Volume up vasthouden en opstarten. Dan gaat alles vanzelf.
Dit werkt met de ROMs, de Root en de wipe/install van Chinese apps/Nova launcher die je op de laatste pagina's van dit topic vindt. Wel allemaal één voor één doen.
ART aanzetten doe je gewoon in het menu van de tablet. Density is wel wat lastiger maar geen noodzaak.
[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-03-2014 10:51 ]
Waarom zou de density aangepast moeten worden als ik vragen mag?Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Het is eigenlijk heel simpel allemaal. Er staan linkjes in dit topic naar de ROMs (bv. de KitKat beta 2) en die download je gewoon. Vervolgens pak je de .rar files uit naar een (leeg) sd-kaartje. (De .zip files niet nóg eens uitpakken)
sd-kaartje in je tablet. Volume up vasthouden en opstarten. Dan gaat alles vanzelf.
Dit werkt met de ROMs, de Root en de wipe/install van Chinese apps/Nova launcher die je op de laatste pagina's van dit topic vindt. Wel allemaal één voor één doen.
ART aanzetten doe je gewoon in het menu van de tablet. Density is wel wat lastiger maar geen noodzaak.
Ergens in dit topic staan screenshots en een uitleg. Geloof dat er dan meer op het scherm past en de hoge resolutie dus meer opvalt. Anderen kunnen hier vast meer over vertellen.Ewivis schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:12:
[...]
Waarom zou de density aangepast moeten worden als ik vragen mag?
Ik ga even zoeken ;-) Thnx!Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:23:
[...]
Ergens in dit topic staan screenshots en een uitleg. Geloof dat er dan meer op het scherm past en de hoge resolutie dus meer opvalt. Anderen kunnen hier vast meer over vertellen.
Edit: Gevonden. Aanpassen dus in de build.prop? thats it?
[ Voor 8% gewijzigd door Ewivis op 13-03-2014 11:46 ]
Bedankt voor de reactie.Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Het is eigenlijk heel simpel allemaal. Er staan linkjes in dit topic naar de ROMs (bv. de KitKat beta 2) en die download je gewoon. Vervolgens pak je de .rar files uit naar een (leeg) sd-kaartje. (De .zip files niet nóg eens uitpakken)
Iemand ook nog tips wat ik op de box moet laten zetten zodat de kans kleiner is dat ik ook nog weer geld aan de douane moet betalen in NL?
Hoe werkt dat eigenlijk? Ik krijg het pakketje thuisgestuurd ofzo en moet geld overmaken? Of moet ik ergens bij een postkantoor geld betalen? *eerste keer dat ik iets uit china bestel :9*smok84 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:55:
[...]
Bedankt voor de reactie.
Iemand ook nog tips wat ik op de box moet laten zetten zodat de kans kleiner is dat ik ook nog weer geld aan de douane moet betalen in NL?
Tja. Je kunt e-reader proberen, maar weet niet of die zo groot kunnen zijn.
Bij mij stond er wel tablet op, maar met een waarde van 52 dollar oid. Hoefde dus incl. inklaringskosten maar 21 euro bij te betalen. Bij PostNL wordt het dan onder rembours verstuurd. (als je de reguliere manier van verzenden kiest gaat het uiteindelijk via hen)
Hoe het precies met DHL/UPS gaat weet ik niet. (vroeger heb ik wel eens bij bezorging af moeten rekenen, maar da's meer dan 10 jaar geleden)
Bij mij stond er wel tablet op, maar met een waarde van 52 dollar oid. Hoefde dus incl. inklaringskosten maar 21 euro bij te betalen. Bij PostNL wordt het dan onder rembours verstuurd. (als je de reguliere manier van verzenden kiest gaat het uiteindelijk via hen)
Hoe het precies met DHL/UPS gaat weet ik niet. (vroeger heb ik wel eens bij bezorging af moeten rekenen, maar da's meer dan 10 jaar geleden)
Misschien zoiets als spare parts ofzo erop laten zetten en 20 euro??Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:03:
Je moet Root hebben.Ewivis schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:33:
[...]
Gevonden. Aanpassen dus in de build.prop? thats it?
Persoonlijk gebruik ik Root Explorer om de build,prop aan te passen.
- long press build.prop
- open in text editor
- ja op vraag mount als R/W
- ro.sf.lcd_density=320 aanpassen naar 264
Editor afsluiten en opnieuw opstarten.
Ik zal ze eens mailen of ze dit op het pakketje kunnen zetten dat het spare parts zijn ofzo.Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:03:
Bij mij stond er ook tablet op, 50$ totaal (25 tablet, 25 shipping) maar dan via DHL.Ewivis schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:11:
[...]
Ik zal ze eens mailen of ze dit op het pakketje kunnen zetten dat het spare parts zijn ofzo.
Heb geen heffing gehad.
Maar bij Geekbuying zetten ze dat er al standaard op.
oh top! Dan hoef ik er verder dus niets mee te doen aangezien ik hem bij Geekbuying heb besteld. Thnx voor de info!Zomb! schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:13:
[...]
Bij mij stond er ook tablet op, 50$ totaal (25 tablet, 25 shipping) maar dan via DHL.
Heb geen heffing gehad.
Maar bij Geekbuying zetten ze dat er al standaard op.
Heb je bij Geekbuying ook de v3 met bluetooth?
Ik dacht wel Geekbuying snel was met versturen.
Op hun site staat ook dat je hem met 8 dagen binnen hebt, misschien iets te optimistisch?
Las ergens terug dat bij Aliexpress hij wel bluetooth heeft, dus de v3.
Echter lees ik weinig over aliexpress en of ze snel versturen en hoelang het duurt voor je hem hebt.
Op hun site staat ook dat je hem met 8 dagen binnen hebt, misschien iets te optimistisch?
Echter lees ik weinig over aliexpress en of ze snel versturen en hoelang het duurt voor je hem hebt.
Aliexpress is geen webwinkel, maar een soort aziatische ebay. Het is een website waarop leveranciers hun artikelen kunnen aanbieden. Aliexpress verstuurt zelf dus niets. Als je via Aliexpress iets bestelt, doe je er goed aan om een leverancier te kiezen met een hoop positieve reacties, dan is de kans kleiner dat je belazerd wordt. En als je een v3 wilt, moet je zoeken naar een leverancier die dat expliciet aanbiedt. Maar bestellen via Aliexpress blijft altijd een gok. Ik heb het zelf wel gedaan en had keurig binnen vijf dagen mijn tablet in huis, maar sta er niet van te kijken dat wanneer je een leverancier kiest zonder positieve reacties die een Onda aanbiedt voor 20 euro , je vier weken later een doos met oude kranten bezorgd krijgt. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk ook.smok84 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:18:
Heb je bij Geekbuying ook de v3 met bluetooth?
Trouwens, als je bij DHL moet bijbetalen, kun je dat bij aflevering gewoon pinnen aan de deur.
Specs altijd met een korreltje zout nemen. Zag bij Aliexpress dat een verkoper Bluetooth erbij had staan, maar een stuk lager op de pagina weer vermeldde dat er geen bluetooth op zat. Even navragen voor je besteld, zou ik zeggen.smok84 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:18:
Met welke website hebben jullie de beste ervaringen?
Voor mij is levertijd onder de 2 weken ook belangrijk, ivm tijdelijk verblijf in buitenland.
Dan heb ik iets om mee te spelen in het vliegtuig
gaat zo vlucht ook weer sneller
Bitspeed heeft hem nu ook en geven 2 jaar garantie op de tablet.
Kost alleen wel 225 euro, iets te duur of niet??
http://www.bitspeed.nl/on...-9.7-ips-retina-32gb.html
Voor mij is levertijd onder de 2 weken ook belangrijk, ivm tijdelijk verblijf in buitenland.
Dan heb ik iets om mee te spelen in het vliegtuig
[ Voor 29% gewijzigd door smok84 op 13-03-2014 14:48 ]
Ik zie nu hier wat over bestellen/leveren langs komen, mijn ervaring is het volgende:
Besteld op 2 Februari bij Geekbuying, (160euro 32GB versie) kon kiezen tussen DHL (3-5) dagen of Registered Airmail 15-30 dagen waar de volgende opmerking bij stond "Please note that customers are responsible for the tax if any. For airmail or registered airmail free shipping method, our warehouse people will declare low value(20 USD or less) and the name of " gift" for you without informing you as our years' of custom experience declaration telling us that declare like that can help customers avoid or lower down the tax."
Dus ik dacht kies Airmail wacht ik even langer.. afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van PostNL met de vraag wat er in het pakje zat en of ik de factuur even wilde terugsturen om de inklaringskosten te kunnen bepalen. Dat heb ik netjes gedaan, en nu wordt ie morgen eindelijk bezorgd, moet wel €46,81 !! bij betalen.
Het zal wel bad luck zijn maar baalde er toch een beetje van, wel goed om te lezen dat iedereen erg tevreden met de tablet is. We gaan het morgen eindelijk beleven!
Besteld op 2 Februari bij Geekbuying, (160euro 32GB versie) kon kiezen tussen DHL (3-5) dagen of Registered Airmail 15-30 dagen waar de volgende opmerking bij stond "Please note that customers are responsible for the tax if any. For airmail or registered airmail free shipping method, our warehouse people will declare low value(20 USD or less) and the name of " gift" for you without informing you as our years' of custom experience declaration telling us that declare like that can help customers avoid or lower down the tax."
Dus ik dacht kies Airmail wacht ik even langer.. afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van PostNL met de vraag wat er in het pakje zat en of ik de factuur even wilde terugsturen om de inklaringskosten te kunnen bepalen. Dat heb ik netjes gedaan, en nu wordt ie morgen eindelijk bezorgd, moet wel €46,81 !! bij betalen.
Het zal wel bad luck zijn maar baalde er toch een beetje van, wel goed om te lezen dat iedereen erg tevreden met de tablet is. We gaan het morgen eindelijk beleven!
225 euro lijkt mij een meer dan redelijke prijs, als je nagaat dat je uit China 160 hebt zonder invoerkosten en je er eigenlijk altijd van uit moet gaan dat die er nog bijkomen kom je uit op ongeveer 200 als je em uit china haalt, en die 1/2 jaar garantie is wel fijnsmok84 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:30:
zie hierboven: 160+46=206 euro, dus je hebt in principe voor een paar tientjes meer wel mooi garantie in NL
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 13-03-2014 15:40 ]
Wel vreemd. Mijne is ook op die manier gekomen en heeft een week bij inklaring gelegen alvorens hij doorgestuurd werd met het verzoek 21 euro bij te betalen. Mij is niks gevraagd, terwijl ik dat inmiddels wel verwachtte. Niet bepaald consequent bezig daar of wellicht was jouw pakje door die lage waarde en 'gift' eerder verdacht?odelay schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:56:
[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-03-2014 16:02 ]
Hopelijk doen ze dat dan ook netjes bij de mijneHyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:01:
[...]
Wel vreemd. Mijne is ook op die manier gekomen en heeft een week bij inklaring gelegen alvorens hij doorgestuurd werd met het verzoek 21 euro bij te betalen. Mij is niks gevraagd, terwijl ik dat inmiddels wel verwachtte. Niet bepaald consequent bezig daar of wellicht was jouw pakje door die lage waarde en 'gift' eerder verdacht?

Werd er in de begeleidende brief niet om een factuur gevraagd?Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:01:
[...]
Wel vreemd. Mijne is ook op die manier gekomen en heeft een week bij inklaring gelegen alvorens hij doorgestuurd werd met het verzoek 21 euro bij te betalen. Mij is niks gevraagd, terwijl ik dat inmiddels wel verwachtte. Niet bepaald consequent bezig daar of wellicht was jouw pakje door die lage waarde en 'gift' eerder verdacht?
Over de verzending: heb via onda-tablet.com besteld, niets er op laten zetten qua prijs onder de 50 ofzo dus gewoon "standaard" via de goedkoopste verzend manier, na 3 weken pakje gehad van PostNL en geen extra kosten betaald. Dus ik denk dat t random gaat. Zullen we t nu weer over de tablet hebben?
anders is het topic zo vervuild. Iemand een idee hoe ik density van aparte apps kan aanpassen? 264 is mooi maar YouTube heeft in portret modus niet alles op beeld door denk ik de density
Nee, ik had geen begeleidende brief.odelay schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:12:
[...]
Werd er in de begeleidende brief niet om een factuur gevraagd?
@hierboven: heb je getest met de 'standaard' density en de aangepaste? Dus zelfde filmpje past eerst wel goed en daarna niet meer?
Dit is wel interessant om te weten voordat ik iets aan ga zitten passen.
[ Voor 31% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-03-2014 16:28 ]
Video's zijn goed, enkel menu knopje links valt klein stukje buiten t scherm!Hyp Hyper schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:27:
[...]
Nee, ik had geen begeleidende brief.
@hierboven: heb je getest met de 'standaard' density en de aangepaste? Dus zelfde filmpje past eerst wel goed en daarna niet meer?
Dit is wel interessant om te weten voordat ik iets aan ga zitten passen.
Heeft er iemand zin om een filmpje op youtube te zetten over de tablet. Klein reviewtje met browsen, gamen multitasken e.d.?
Heb hem al besteld, maar ben erg benieuwd naar de performance. Heb zelf een S3 met CM 10.1.3 en die is supersmooth met browsen e.d. Dus wil even vergelijken ;-)
Heb hem al besteld, maar ben erg benieuwd naar de performance. Heb zelf een S3 met CM 10.1.3 en die is supersmooth met browsen e.d. Dus wil even vergelijken ;-)
Met ART loopt alles zo te zien net iets soepeler, dus dat is wel een vooruitgang!
Over de density-wijziging ben ik nog niet uit. Voor mij wordt het allemaal wat té klein zo. Ben al ouder...
De wifi-ontvangst is trouwens echt super. Ik heb boven een wifi-repeater omdat sommige devices een minder goede ontvangst hadden, maar bij de Onda maakt het niet uit of ik die of de router zelf kies: altijd goede ontvangst. Snelheid is ook niet slecht voor een tablet: 22 Mbps
Over de density-wijziging ben ik nog niet uit. Voor mij wordt het allemaal wat té klein zo. Ben al ouder...
De wifi-ontvangst is trouwens echt super. Ik heb boven een wifi-repeater omdat sommige devices een minder goede ontvangst hadden, maar bij de Onda maakt het niet uit of ik die of de router zelf kies: altijd goede ontvangst. Snelheid is ook niet slecht voor een tablet: 22 Mbps
[ Voor 41% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-03-2014 19:52 ]
Die van mij staat na 2 weken op Singapore Post nog steeds op:
Despatched to overseas (Country code: NL)
Beetje jammer... Vorig jaar had ik mijn Ainol (via dezelfde site overigens) rond deze tijd al binnen. PostNL geeft op Twitter aan dat het pakketje nog niet in hun systeem staat.
Despatched to overseas (Country code: NL)
Beetje jammer... Vorig jaar had ik mijn Ainol (via dezelfde site overigens) rond deze tijd al binnen. PostNL geeft op Twitter aan dat het pakketje nog niet in hun systeem staat.
Ik denk dat ik Beta 2 opnieuw moet flashen. Ik heb die versie er nu een tijdje op staan en eigenlijk vind ik tablet nu een stuk trager dan met Beta 1. Ik weet alleen niet zo goed waaraan het ligt, want ik heb direct aan het begin ook alle chinese apps eraf gegooit, de tablet geroot, geswitched naar ART en de density aangepast. Misschien dat ik het stap voor stap ga herhalen met wat tijd ertussen om te zien wanneer de vertraging optreedt (als dat een tweede keer ook het geval is).
Ik heb de mijne nu zo'n beetje zoals ik wil. Hij laadt nu zelfs normaal op. (detecteert lader nog niet in Android, maar batterij is wel tot 100% te laden)
Aangezien ik meteen de KitKat beta2 erop heb gezet, weet ik niet wat de performance daarvoor kan zijn geweest. Ik vind hem soepel lopen. Heb alleen in Angry Birds Go! één kleine hickup gehad.
Wat is overigens een show-off killer app voor deze tablet? Waarbij je dus echt gebruik maakt van de kracht en/of het scherm?
@hieronder: mail ze eens. dat geeft je bestelling vaak voorrang.
Aangezien ik meteen de KitKat beta2 erop heb gezet, weet ik niet wat de performance daarvoor kan zijn geweest. Ik vind hem soepel lopen. Heb alleen in Angry Birds Go! één kleine hickup gehad.
Wat is overigens een show-off killer app voor deze tablet? Waarbij je dus echt gebruik maakt van de kracht en/of het scherm?
@hieronder: mail ze eens. dat geeft je bestelling vaak voorrang.
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-03-2014 11:05 ]
Mijne staat nog op de volgende status bij Geekbuying:
Payment Confirmed
(Processing)
Lijkt mij dat ze dan gewoon de bestelling moeten oppakken e.d.? Ik heb geen idee hoe dat werkt via zo'n chinese website/aanbieder...
Payment Confirmed
(Processing)
Lijkt mij dat ze dan gewoon de bestelling moeten oppakken e.d.? Ik heb geen idee hoe dat werkt via zo'n chinese website/aanbieder...
App weet ik niet, maar ik heb een goede kwaliteit rip van de serie Generation Kill op mijn computer staan en als ik die op mijn tablet bekijk (PS3 media server op de computer, Skifta op de tablet voor de connectie en MX player als videospeler) dan is wel duidelijk te zien wat voor pareltje het scherm is.Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:45:
GTA: San Andreas, ziet er niet super mooi uit, maar met de draw distance full, je kan mijlenver kijken.[Wat is overigens een show-off killer app voor deze tablet? Waarbij je dus echt gebruik maakt van de kracht en/of het scherm?
Geen hapering niets, ook niet bij veel verkeer.
Riptide GP 2 ziet er ook mooi uit, en speelt zeer vloeiend.
Asphalt 8 schijnt grafisch mooi te zijn, heb hem nog niet gespeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Zomb! op 14-03-2014 12:42 ]
Heb de mijne net gaan afhalen bij DHL, anders moest ik tot na het weekend wachten. Stond photoframe op en waarde 50USD, heb toch ook nog 47,5 euro moeten tax betalen. Beetje jammer, maar zelfs met deze extra kosten nog veel tablet voor weinig geld :-)
Vanavond eindelijk eens testen
Vanavond eindelijk eens testen
Thanks. Riptide en Asphalt lijken me wel wat. Zal dit weekend eens testen.Zomb! schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:42:
[...]
GTA: San Andreas, ziet er niet super mooi uit, maar met de draw distance full, je kan mijlenver kijken.
Geen hapering niets, ook niet bij veel verkeer.
Riptide GP 2 ziet er ook mooi uit, en speelt zeer vloeiend.
Asphalt 8 schijnt grafisch mooi te zijn, heb hem nog niet gespeeld.
Mijn 4.4 beta werd wat langzamer, ik heb nu de cache geleegd en dit lijkt wel te helpen...
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
mijne is een v3 :-)
jammer genoeg wordt bij 4.4 beta 2 enkel over v1 gesproken ?
jammer genoeg wordt bij 4.4 beta 2 enkel over v1 gesproken ?
Heb net mailtje ontvangen dat ie verstuurd is, 3-5 werkdagen staat er.. Dis volgende week.. Hopelijk voor vrijdag, dan kan ik em meenemen als ik weekend weg ga
Ik heb Asphalt 8 gespeeld en het viel me op dat hij niet goed full screen ging. De navigatiebalk aan de onderkant (met home, back etc.) bleef staan, waardoor in het menu van het spel de knoppen deels wegvielen. Ik meen dat iemand hier dat ook al meldde m.b.t. een ander spel. Het spel blijft prima speelbaar, maar het valt wel op.
Bij bijvoorbeeld Youtube gaat de tablet wel goed full screen.
KitKat beta2
Bij bijvoorbeeld Youtube gaat de tablet wel goed full screen.
KitKat beta2
Dat komt misschien door de afwijkende DPI instelling ?
Iemand hier al wat mr geëxperimenteerd?
Iemand hier al wat mr geëxperimenteerd?
Is er hier iemand met een v3 die root heeft ?
Kan je daar niet dezelfde root als de v1 voor gebruiken?evil kim schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:31:
Is er hier iemand met een v3 die root heeft ?
Hij lijkt niets te doen. Op het onda forum zelf ook mensen die vragen naar v3 versieZomb! schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:04:
[...]
Kan je daar niet dezelfde root als de v1 voor gebruiken?
Dat is wel weer jammer van Onda. Dat ze niet 'gewoon' eenzelfde uitvoering maken en een tablet met bluetooth-toevoeging gewoon een ander type-aanduiding geven. Nu weet je vantevoren niet wat je koopt en zijn ROM's en customizations niet uitwisselbaar.
(natuurlijk wel goed dat ze überhaupt blijven ondersteunen dmv nieuwe ROM's)
(natuurlijk wel goed dat ze überhaupt blijven ondersteunen dmv nieuwe ROM's)
Hier heb je de root voor versie 1.08 v1 en v3. volgens mij was dit ook al eerder gepost in deze topic..evil kim schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:43:
[...]
Hij lijkt niets te doen. Op het onda forum zelf ook mensen die vragen naar v3 versie
http://www.sendspace.com/file/3cqh4q
Modern Combat 4 blijft crashen op Beta 2, density terug naar 320 helpt niet.
Iemand anders ervaring met deze game?
Never mind, ART probleem.
Iemand anders ervaring met deze game?
Never mind, ART probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door Zomb! op 16-03-2014 10:43 ]
Hij doet het niet. Had deze ook al gevonden. Ik kom gewoon in een soort clockwork menu uit en hier vind ik de files niet. Als ik reboot en op de sd kaart kijk zijn de files gewoon gewistBolique schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:08:
[...]
Hier heb je de root voor versie 1.08 v1 en v3. volgens mij was dit ook al eerder gepost in deze topic..
http://www.sendspace.com/file/3cqh4q
vraagje.. zet je ze wel op de SD kaart uitgepakt.. niet als zip/rar file.. maar echt de bestanden los ?evil kim schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:50:
[...]
Hij doet het niet. Had deze ook al gevonden. Ik kom gewoon in een soort clockwork menu uit en hier vind ik de files niet. Als ik reboot en op de sd kaart kijk zijn de files gewoon gewist
dus als je de root van de sdkaart bekijkt je dit ziet
ONDA_V975m_Root_SU-1.93-A4.3-V1V3.zip
factory_update_param.aml
en ik neem aan dat je vol + en power button gebruikt om te flashen... correct?
[ Voor 2% gewijzigd door Bolique op 16-03-2014 12:54 . Reden: had nog de oude 4.3 root files ]
dan stel ik voor vanaf het begin te beginnen.. door eerst de rom 1.08 te flashen.. daarna de files op de SD wissen. de root files er op gooien en die te flashen.evil kim schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:07:
Inderdaad dit is wat ik doe.
Was iets dom. Sd kaartje op andere pc geformatteerd en nu werkt het.
Heb het de 'KitKat HD Launcher Theme icons' aangeschaft.
Daar zitten al veel HD icoontjes in voor bekende apps. Het ziet er zo netter uit, vind ik. Meer uniformiteit.
Wat meer iPad look, zonder te Appellig te worden.
Daar zitten al veel HD icoontjes in voor bekende apps. Het ziet er zo netter uit, vind ik. Meer uniformiteit.
Wat meer iPad look, zonder te Appellig te worden.
Toen ik mijn accugebruik bekeek, zag ik dat 46% opging aan "Mobiel Stand-by". Na wat gegoogle kwam ik erachter dat dat te maken heeft met (grote verrassing) proberen contact te zoeken met mobiele netwerken (2g, 3, etc.). Aangezien de Onda volgens mij die functionaliteit helemaal niet heeft, lijkt me dat overbodig. Ik heb nu in de systeeminstellingen een optie uitgezet dat de tablet gebruikmaakt van mobiele netwerken. Eens kijken of dat werkt. Anders moet ik misschien wat systeemapplicaties verwijderen.
Hebben andere gebruikers dit ook?
Welke optie heb je uitgezet? En ja dat kan zeker schelen in het accuverbruik. Ben benieuwd! Mijne is nu geshiped en hoop hem deze week te krijgen. Nu Hong Kong :-)HenkPatat schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:21:
Toen ik mijn accugebruik bekeek, zag ik dat 46% opging aan "Mobiel Stand-by". Na wat gegoogle kwam ik erachter dat dat te maken heeft met (grote verrassing) proberen contact te zoeken met mobiele netwerken (2g, 3, etc.). Aangezien de Onda volgens mij die functionaliteit helemaal niet heeft, lijkt me dat overbodig. Ik heb nu in de systeeminstellingen een optie uitgezet dat de tablet gebruikmaakt van mobiele netwerken. Eens kijken of dat werkt. Anders moet ik misschien wat systeemapplicaties verwijderen.
Zojuist ook maar 1tje besteld bij BangGood als "reserve" tablet 
Met code b185f7 krijg je 5% korting.
Met code b185f7 krijg je 5% korting.
Die van mij is nu in Nederland en ik heb netjes via Twitter DMs een 3S code gekregen. Koppelen aan mijn adres kan nog wel "enkele dagen" duren.
Duurt lang! Ik heb al 3 weken zowel het topic hier, als op Slatedroid, als op XDA in de gaten gehouden. Zodra ik hem heb, meteen Kitkat erop flashen!
Duurt lang! Ik heb al 3 weken zowel het topic hier, als op Slatedroid, als op XDA in de gaten gehouden. Zodra ik hem heb, meteen Kitkat erop flashen!
Mij was het ook opgevallen.HenkPatat schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:21:
Laat ons iets weten of het wat heeft uitgehaald.
Daarnet kreeg ik een telefoontje van een Aziatisch klinkende dame die me beurs advies wou verkopen, blijkbaar worden mail adressen verkocht als je die ingeeft bij de aankoop van chinees spul?
Heel vervelend, de vorige keer belden ze me wekelijks, tot dat ik eens toegaf en werd doorverbonden met een geel kwade opdringerige meneer. Toen ik hem afwimpelde stopte het pas, dat klonk meer als Filipijnse mensen en ik kreeg dat toen ik me inschreef op de site made in Hongkong of zo iets.
Tip : geen GSM nummer doorgeven want daar verdienen ze ook op.
Klik op meer onder Draadloos en Netwerken, Mobiele netwerken, en dan "Gegevenstoegang aan" uitvinken.Ewivis schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:25:
[...]Welke optie heb je uitgezet? En ja dat kan zeker schelen in het accuverbruik. Ben benieuwd! Mijne is nu geshiped en hoop hem deze week te krijgen. Nu Hong Kong :-)
Geeft bij mij inderdaad ook 45% aan van verbruik, hoop dat dit helpt!
Phone.apk staat niet geïnstalleerd, dus de services e.d. zouden niet mogen draaien.
Maar misschien veroorzaakt dat juist het probleem, dingen proberen te starten die er niet zijn.
Kwam laatst ook al com.android.smspush tegen in de op de achtergrond draaiende apps.
D.m.v. Advanced Task Killer en Titanium back up al meerdere apps bevroren.
Het is jammer dat Better Battery Stats niets werkt.
[ Voor 47% gewijzigd door Zomb! op 17-03-2014 14:35 ]
Hoe ging jullie DHL tracking?
Laatste update via en.4px.com
2014-03-12 19:51:05 Shenzhen,China
Laatste via DHL.com
1 Shipment information received HONG KONG - HONG KONG
Laatste via DHL.com
Mijne staat hier ook nog steeds op, volgens mij lopen ze gewoon dik achter met statussen doorgeven ofzo...remcoboy1479 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:30:
Hoe ging jullie DHL tracking?
Laatste via DHL.com
Mijne staat op en.4px.com op:
2014-03-15 18:55:43 Shenzhen,China
2014-03-14 23:48:57 Mingle,Shenzhen,China
2014-03-14 15:11:31
Ze liggen waarschijnlijk gezellig naast elkaar dan? ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door Ewivis op 17-03-2014 15:40 ]
Phone.apk en TelephonyProvider.apk verwijderen via Root Explorer zou ervoor moeten zorgen dat de tablet niet meer op zoek gaat naar Mobiele netwerken na een reboot. Op eigen risico.
Overigens kan je hetzelfde bereiken door Airplane mode aan te zetten maar incl behoud van WiFi...
Volgens mij kan dat niet vanuit de instellingen, maar moet dat via een van de tientallen apps in de Play Store
Overigens kan je hetzelfde bereiken door Airplane mode aan te zetten maar incl behoud van WiFi...
Volgens mij kan dat niet vanuit de instellingen, maar moet dat via een van de tientallen apps in de Play Store
ik kan wel de airplane mode aan zetten in mijn instellingen op beta 2, heb ik dus ook gedaan, en nu maar kijken wat dat doet met accuverbruikGusev schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:35:
Phone.apk en TelephonyProvider.apk verwijderen via Root Explorer zou ervoor moeten zorgen dat de tablet niet meer op zoek gaat naar Mobiele netwerken na een reboot. Op eigen risico.
@ Neelle: gevonden thanks!
[ Voor 40% gewijzigd door Zomb! op 17-03-2014 17:05 ]
Zomb! schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:59:
[...]
II heb airplane mode radio
Kan niet zo snel een app vinden die ook 4.4 ondersteunt.
Airplane Mode Modifier:
NO LONGER WORKS AS OF ANDROID 4.2+
Google decided to secure the setting this app modifies; only system apps can change it now.
Ik had ART aan staan maar dan installeert hij sommige apk's niet (apk's die je zonder playstore installeert)
Meer mensen daar last van, maar zonder ART ben ik ook tevreden
Meer mensen daar last van, maar zonder ART ben ik ook tevreden
Hoe is de performance van het browsen? Op youtube zie ik dikwijls haperingen... Maar dit is voornamelijk in Chrome browser. Chrome heeft bij mijn s3 ook een mindere performance dan de stock browser.
uhm, had mijn tablet vanmiddag op 1% in de lader gedaan
, maar ik dacht hij zal nu wel vol zijn... doe ik em aan... 2%
heb ik sinds kort een jaar oplader ofzo?
iemand ook bekend met dit probleem?
Dit heb ik van begin af aan dus al... maar bij mij herkent ie ook niet een aangesloten lader. Bij jou wel?krissie100 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:29:
uhm, had mijn tablet vanmiddag op 1% in de lader gedaan, maar ik dacht hij zal nu wel vol zijn... doe ik em aan... 2%
heb ik sinds kort een jaar oplader ofzo?
iemand ook bekend met dit probleem?
Bij mij laadt hij nu als ik hem uitzet na een nacht wel tot 100%, maar dat percentage bouwt hij dan volledig onlogisch af. In standby ineens van 100% naar 70%, waar hij daarna heel lang op blijft staan. Ik heb ook eens 3 uur op 8% gestaan.
Hij houdt het nog wel lang genoeg vol in totaal, maar een te laag percentage is niet zo handig aangezien Android dan automatisch af gaat sluiten. (1%)
hij geeft nog wel aan met dat ie oplaad, had hem uit in de oplader gedaan, 3 uur +1% en heb heb nu aan staan en lader erin en nu 20 min + 14% dus hij gaat het weer doen, maar wel gekHyp Hyper schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:39:
[...]
Dit heb ik van begin af aan dus al... maar bij mij herkent ie ook niet een aangesloten lader. Bij jou wel?
Bij mij laadt hij nu als ik hem uitzet na een nacht wel tot 100%, maar dat percentage bouwt hij dan volledig onlogisch af. In standby ineens van 100% naar 70%, waar hij daarna heel lang op blijft staan. Ik heb ook eens 3 uur op 8% gestaan.
Hij houdt het nog wel lang genoeg vol in totaal, maar een te laag percentage is niet zo handig aangezien Android dan automatisch af gaat sluiten. (1%)
ik heb overigens geen last van onlogische afname van percentage, hee langzaam in stand-by en wat sneller met scherm aan en apps enzo
[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 17-03-2014 19:43 ]
Airplane mode kiezen en dan wifi weer aanzetten.Gusev schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:35:
@Krissie: dan doet die van jou het nog beter dan die van mij, al is het wel werkbaar voor me.
[ Voor 15% gewijzigd door Hyp Hyper op 17-03-2014 19:46 ]
das mooi, alleen ik heb wel veel stofjes onder me scherm en die vermenigvuldigen zich XD, normaal zie je ze haast niet, maar als je in de zon zit valllen ze lekker op als mooie/lelijke sterrenHyp Hyper schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:45:
[...]
Airplane mode kiezen en dan wifi weer aanzetten.
@Krissie: dan doet die van jou het nog beter dan die van mij, al is het wel werkbaar voor me.
Heb je daar een foto van?
die stofjes kan je echt niet zien op een foto manEwivis schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:21:
Heb je daar een foto van?
Mijne begint nu ook jouw kwalen te krijgen, staat al een uur op 65% bij een uur gebruikHyp Hyper schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:39:
[...]
Dit heb ik van begin af aan dus al... maar bij mij herkent ie ook niet een aangesloten lader. Bij jou wel?
Verwijderd
Is er een winkel die garantie kan geven dat hij de versie met bluetooth levert? Aangezien deze tablet mij erg interessant lijkt maar bluetooth wel een vereiste is.
Bij Banggood staat er: "PS: This tablet is V3 version". Deze batch is daar vandaag binnengekomen. De mijne is volgens mij de laatste uit de oude batch die zaterdag is verstuurd, v1 dus waarschijnlijk
.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.