Dank.Nextron schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:13:
Bij Banggood staat er: "PS: This tablet is V3 version". Deze batch is daar vandaag binnengekomen. De mijne is volgens mij de laatste uit de oude batch die zaterdag is verstuurd, v1 dus waarschijnlijk.
Lees net dat er een official 4.4 rom uit is voor de V1.
hier de download link: http://www.v975m.com/?wpdmdl=121
zal het zo is installeren en vertellen hoe het werkt
Ok. geinstalleerd en wel, de remove chinese apps werkt half.. heflt is weg waaronder ook de onda launcher.. maar er blijven nog restante zitten die je handmatig moet verwijderen.
Root van 4.4.2 beta 2 werkt wel op de 2.0.0 release.
al met al.. voelt op dit moment vloeiend aan.. zal zien wat de dag brengt
hier de download link: http://www.v975m.com/?wpdmdl=121
zal het zo is installeren en vertellen hoe het werkt
Ok. geinstalleerd en wel, de remove chinese apps werkt half.. heflt is weg waaronder ook de onda launcher.. maar er blijven nog restante zitten die je handmatig moet verwijderen.
Root van 4.4.2 beta 2 werkt wel op de 2.0.0 release.
al met al.. voelt op dit moment vloeiend aan.. zal zien wat de dag brengt
[ Voor 46% gewijzigd door Bolique op 18-03-2014 11:51 ]
Als je chrome eens kan testen? Deze loopt heel stotterend op de laatste builds.
Straks na mijn werk ga ik hem ook flashen 💃
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Chrome hapert nog steeds een beetje. het is niet storend maar het is er wel.. android stock browser werkt daar in tegen wel goed.C00P schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:22:
Als je chrome eens kan testen? Deze loopt heel stotterend op de laatste builds.
ik heb nog iemand op aliexpress gevonden die v3 aanbiedt.
"now it is v3 version with bluetooth, if u want, u could pay it"
dan zit je op 239 dollar inc verzenden
172 euro.
"now it is v3 version with bluetooth, if u want, u could pay it"
dan zit je op 239 dollar inc verzenden
172 euro.
Momenteel beetje dubbel gevoel. Bouw kwaliteit is beter dan verwacht. Ding is ook vrij snel, maar de software vrij brak. Geregeld vastlopers, wilt de tablet ook niet meer starten tot k het cach wis. Hopelijk verbetert dit Bij kitkat
Heb je de voorbije berichten niet gelezen? 😸evil kim schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:04:
Momenteel beetje dubbel gevoel. Bouw kwaliteit is beter dan verwacht. Ding is ook vrij snel, maar de software vrij brak. Geregeld vastlopers, wilt de tablet ook niet meer starten tot k het cach wis. Hopelijk verbetert dit Bij kitkat
En wat is de conclusie?krissie100 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:55:
[...]
ik kan wel de airplane mode aan zetten in mijn instellingen op beta 2, heb ik dus ook gedaan, en nu maar kijken wat dat doet met accuverbruik
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Misschien is het opgelost met de nieuwe stabiele versie?
Ik heb een 16GB v3 ontvangen en vroeg mij af of anderen al hebben geprobeerd de kitkat rom bedoeld voor v1 erop te flashen? Werkt dat maar dan zonder bluetooth of is dat vragen om problemen?
Ik draai nu 1.08 en vind hem zo echt dramatisch slecht.
Ik draai nu 1.08 en vind hem zo echt dramatisch slecht.
Je kan de 4.4.2 v1 op v3 installeren.. Ik weet alleen nog niet of de wifi ook stabiel blijft.. Dat was wel een probleem met beta 2 op de v3.
Weet niet of ik het vanavond kan testen op men v3.. Hoor graag hoe het je verlopen is.
Edit:
Net op men v3 geïnstalleerd, na een deep sleep verliest die zen wifi verbinding en kan het niet terug krijgen, komt pas weer terug na een reboot.
Dus geen succes op v3
Weet niet of ik het vanavond kan testen op men v3.. Hoor graag hoe het je verlopen is.
Edit:
Net op men v3 geïnstalleerd, na een deep sleep verliest die zen wifi verbinding en kan het niet terug krijgen, komt pas weer terug na een reboot.
Dus geen succes op v3
[ Voor 40% gewijzigd door Bolique op 18-03-2014 19:02 ]
weet iemand welke keyboard case past bij de onda 975?
De officiële 4.4 zou terug offline zijn gehaald omdat er wat problemen mee zouden zijn.
Google Movies, YouTube en Skype zou niet werken, kan iemand bevestigen of ontkennen ?
Google Movies, YouTube en Skype zou niet werken, kan iemand bevestigen of ontkennen ?
Ik ontken het. Gebruik hem nu sinds vanmiddag.. YouTube hapert misschien wat tijdens het starten van een filmpje daarna werkt het goed.. Of het is gewoon geluk
Skype kan ik niks over vertellen, filmpjes afspelen werkt wel gewoon, SD en 720p
Skype kan ik niks over vertellen, filmpjes afspelen werkt wel gewoon, SD en 720p
[ Voor 20% gewijzigd door Bolique op 18-03-2014 20:29 ]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het liefst met een Micro-USB aansluiting i.v.m. dat de mijne hoogstwaarschijnlijk een v1 is. Hij ligt nu ergens in de haven te wachten tot PostNL hem op komt halen denk ik. De 3S code heb ik al sinds gisterenAggressor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:06:
weet iemand welke keyboard case past bij de onda 975?
Bij mij begon wifi te haperen toen ik airplane mode aanzette. Liep om de zoveel tijd vast. Dus dat is geen oplossing. Ik las op het ondav975m forum dat iemand aan het testen was met het verwijderen van van apps/android-onderdelen die gerelateerd zijn aan mobiel datagebruik.krissie100 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:27:
[...]
dat het geen ene zak uitmaakt, dat standby procent ding blijft gewoon nog steeds oplopen bij mij
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Welke versie is nu het meest stabiel?
Ik draai KitKat beta 2 op m'n v1! Daar heb ik Chinese apps van verwijderd, root er op gezet, Nova launcher er op en density op 264. Ik kan hier vrijwel alles op doen enkel RTL xl app werkt niet, maar wel YouTube Netflix, Chrome etc. Batterij is inderdaad redelijk matig maar ik ga er wel vanuit dat ook hier nog iets van een fix voor komt. Zag iets voorbij komen met dat hij standaard 3G zoekt maar die functionaliteit zit helemaal niet op de tablet. Hij draait als een zonnetje!!
Er is nu voor de KitKat 2.0 versie ook een nieuwe flash package uitgekomen om de chinese troep te verwijderen.
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
op XDA : Hi there. I had a big battery drain with the KitKat ROM. I have found a fix. Be root and rename in system/priv-app teleservice.apk to teleservice.apk.bak
Had ik ook gevonden, maar toen ik het wou renamen met root rechten werkte het niet.. had geen toegang.alive schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:16:
op XDA : Hi there. I had a big battery drain with the KitKat ROM. I have found a fix. Be root and rename in system/priv-app teleservice.apk to teleservice.apk.bak
kitkat 2.0.0 versie 1.
Probeer deze app eens: Google Play: Mount /system (rw / ro)Bolique schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:17:
[...]
Had ik ook gevonden, maar toen ik het wou renamen met root rechten werkte het niet.. had geen toegang.
kitkat 2.0.0 versie 1.
en enable write(mount r/w) en daarna nog eens proberen. Ik hoor graag je bevindingen ook met betrekking tot de batt drain.
Gedaan en proberen te editen met ES File explorer en Root File Manager,Ewivis schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:24:
[...]
Probeer deze app eens: Google Play: Mount /system (rw / ro)
en enable write(mount r/w) en daarna nog eens proberen. Ik hoor graag je bevindingen ook met betrekking tot de batt drain.
ES roept Task failed
Root File manager crashed. dus heeft geen meer waarde.
Met titanium backup de Mobile Data en Mobile Network Configuration gesloten, maar mag het niet renamen..
en binnen ES aangezet dat je root mag hebben e.d.? (gereedschappen, root explorer?)
Ja eerste wat ik gedaan heb, anders mag ik niks, daarom heb ik ook root explorer er bij gepakt om zeker te zijn dat ik met root kan werken.Ewivis schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:32:
en binnen ES aangezet dat je root mag hebben e.d.? (gereedschappen, root explorer?)
Of het zou betekenen dat de root maar half werkt.. lijkt me vreemd want het is ja of nee.. der lijkt me geen misschien te bestaan xD..
[ Voor 16% gewijzigd door Bolique op 19-03-2014 11:06 ]
Kan je eens je vinger op root explorer houden in ES en daarna loslaten, je krijgt daarna een aantal opties, daar misschien eens mee stoeien?
http://forum.xda-develope...read.php?t=2433790&page=2
edit: en herstart je onda eens en probeer nog eens de mounten als rw. Dat schijnt ook nog wel eens te helpen.
edit: en herstart je onda eens en probeer nog eens de mounten als rw. Dat schijnt ook nog wel eens te helpen.
[ Voor 21% gewijzigd door Ewivis op 19-03-2014 11:27 ]
naja heb het opgelost door een andere versie te downloaden van root explorer die wel de r/w access in de folder kon krijgen. het is nu wel gelukt. ga is kijken of het wat uit maakt.Ewivis schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:25:
Kan je eens je vinger op root explorer houden in ES en daarna loslaten, je krijgt daarna een aantal opties, daar misschien eens mee stoeien?
*vraagt zich af wanneer het zo moeilijk geworden is met root access dingen te verwijderen*
[ Voor 7% gewijzigd door Bolique op 19-03-2014 12:08 ]
Verwijderd
Multiaccount werkt niet op het tablet maar het is een standaard in 4.2 of hoger. Heeft iemand hem al op deze manier proberen te activeren?
Hier voor een andere versie
Hier andere onda
XDA
zal dit ook lukken voor de Onda 975M?
Bepaalde sites vermelden dat het alleen het Building prop een stuk tekst toevoegen is maar is dat ook voor de onda zo heb niet zo veel verstand van Andriod
Hier andere onda
XDA
Bepaalde sites vermelden dat het alleen het Building prop een stuk tekst toevoegen is maar is dat ook voor de onda zo heb niet zo veel verstand van Andriod

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 11:46 ]
Ik draai nu de bèta v2 en die bevalt goed ook de Upc app doet het goed
Maar de kitkat 2.0 is die nog beter of is het verschil niet merkbaar
Als het verschil niet zo groot is draai ik voorlopig wel de bèta v2
Maar de kitkat 2.0 is die nog beter of is het verschil niet merkbaar
Als het verschil niet zo groot is draai ik voorlopig wel de bèta v2
Ondertussen staat er v975m.com ook een v1 en v3 official 2.0.0 rom firmware 4.4.2
Iemand een idee wat het verschil is met de vanmorgen uitgebrachte 1.0.9 rom?
Inmiddels op de hoogte wat het verschil is:
1.0.9 android 4.3
2.0.0 android 4.4.2
Inmiddels op de hoogte wat het verschil is:
1.0.9 android 4.3
2.0.0 android 4.4.2
[ Voor 21% gewijzigd door alive op 19-03-2014 14:30 . Reden: 4.2.2 > 4.4.2 ]
4.4.2 bedoel je waarschijnlijk?alive schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:29:
Ondertussen staat er v975m.com ook een v1 en v3 official 2.0.0 rom firmware 4.2.2
Dit is niet mogelijk vanuit Android zelf aangezien 4.4.2 geen multiple users meer ingebakken heeft.. Dat is er uit gehaalt.. Het zou mss kunnen met 3th party apps maar nog niet in verdieptVerwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:34:
Multiaccount werkt niet op het tablet maar het is een standaard in 4.2 of hoger. Heeft iemand hem al op deze manier proberen te activeren?
Hier andere onda
XDA
Huh? Volgens mij zit dit er gewoon in voor tablets (en voor smartphones met CyanogenMod)? Onda heeft het alleen niet geactiveerd.Bolique schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:48:
[...]
Dit is niet mogelijk vanuit Android zelf aangezien 4.4.2 geen multiple users meer ingebakken heeft.. Dat is er uit gehaalt.. Het zou mss kunnen met 3th party apps maar nog niet in verdiept
Verwijderd
Veel sites (bij andere types) spreken over een modificatie in het Build.prop (door een extra regel toe te voegen).
Dit gebeurd oa bij telefoons (die hebben niet de intentie voor multiple users)
Maar voor de Onda is dit me nog niet gelukt
Dit gebeurd oa bij telefoons (die hebben niet de intentie voor multiple users)
Maar voor de Onda is dit me nog niet gelukt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 14:35 ]
Mijn excuses. ik neem het terug.. het werkt inderdaad wel. alleen kan het niet vast houden omdat de root van beta 2 niet bepaalt vast gehouden kan worden...msnguy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:18:
[...]
Huh? Volgens mij zit dit er gewoon in voor tablets (en voor smartphones met CyanogenMod)? Onda heeft het alleen niet geactiveerd.
krijg met moeite rechten om me build.prop aan te passen.. en als het lukt saved die het niet..
dus net met terminal aan gepast aan me build.prop.. en heb nu 2 accounts er op staan.
heb deze commands gebruikt in een android terminal om het aan te maken. (su is optioneel, het nummer ook, wat je zelf leuk vind)
- su
- setprop fw.max_users 8
- pm create-user usernameyouwanthere
Dit werkt wel, stom van mezelf maar aangepast zodat het wel werkt.
- su
- mount -o rw,remount /system
- cd system
- echo fw.max_users=4 >> build.prop
- exit
alleen dat menutje van users staat er niet tussen. maar dat kan je met pm create-user <naam> wel aanmaken .
na reboot blijft het ook aanwezig
[ Voor 10% gewijzigd door Bolique op 19-03-2014 15:20 ]
Verwijderd
" su
setprop fw.max_users 8
pm create-user usernameyouwanthere"
Methode werkt (ook na Reboot (met Quickboot geactivieerd na de eerste restart werkt hij niet)
setprop fw.max_users 8
pm create-user usernameyouwanthere"
Methode werkt (ook na Reboot (met Quickboot geactivieerd na de eerste restart werkt hij niet)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 15:15 . Reden: verduidelijking ]
Btw, kitkat voor V3 is ook uit.
hier de download Link
hier de download Link
Gedaan bij de kitkat beta. Ben benieuwd.alive schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:16:
edit: het lijkt verschil te maken. Mobiel standby percentage is gedaald van 53% naar 45%. Na opladen weet ik het natuurlijk pas echt zeker.
[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-03-2014 19:15 ]
Verwijderd
iemand een idee waarom de 2.0.0 kitkat rom verdwenen is op de official onda website (onda.cn)
dat lijkt me weer niet veel goeds te beloven
Ook niemand die een developer (of iemand die een custom recovery kan maken) kent? want dat is echt wel stap 1 naar custom roms...
dat lijkt me weer niet veel goeds te beloven
Ook niemand die een developer (of iemand die een custom recovery kan maken) kent? want dat is echt wel stap 1 naar custom roms...
heb jij al wat gevonden?msnguy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:31:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het liefst met een Micro-USB aansluiting i.v.m. dat de mijne hoogstwaarschijnlijk een v1 is. Hij ligt nu ergens in de haven te wachten tot PostNL hem op komt halen denk ik. De 3S code heb ik al sinds gisteren.
Heb het vanochtend/middag ook gedaan.. gevoelsmatig lijkt het te werken, maar me batterij indicator is nou niet echt bepaalt afgesteld, verspringt aardig als ik de tablet aan de lader zet.. van 60 naar 90 en er vanaf terug naar 65. dus moet het gewoon is helemaal drainen..Hyp Hyper schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:06:
[...]
Gedaan bij de kitkat beta. Ben benieuwd.
edit: het lijkt verschil te maken. Mobiel standby percentage is gedaald van 53% naar 45%. Na opladen weet ik het natuurlijk pas echt zeker.
en over de multi user... Het is niet aan te raden.. puur omdat je niks kan instellen, de 2de user mag belabberd weinig, en als je (zoals ik) je default launcher verwijderd.. krijg je een zwart scherm voor je waarmee je niks kan..
Valt wel op te lossen door de launcher in /system/apps te stoppen.. maar voor die user geldt het dan niet meer.
[ Voor 22% gewijzigd door Bolique op 19-03-2014 19:35 ]
Doet je youtube app het nog? Bij mij begon ie bij opstarten te crashen, dus ik heb het weer teruggedraaid. Daarna crasht ie niet meer.Bolique schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:28:
Heb het vanochtend/middag ook gedaan.. gevoelsmatig lijkt het te werken, maar me batterij indicator is nou niet echt bepaalt afgesteld, verspringt aardig als ik de tablet aan de lader zet.. van 60 naar 90 en er vanaf terug naar 65. dus moet het gewoon is helemaal drainen..
Bedankt dat je dat opgooit, maar mijn Youtube app werkt nog steeds... en speelt ook nog goed af.Hyp Hyper schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:58:
[...]
Doet je youtube app het nog? Bij mij begon ie bij opstarten te crashen, dus ik heb het weer teruggedraaid. Daarna crasht ie niet meer.
Hm. Misschien was het toeval. Ik zal er morgen nog maar eens verder mee klooien.Bolique schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:04:
[...]
Bedankt dat je dat opgooit, maar mijn Youtube app werkt nog steeds... en speelt ook nog goed af.
In het weekend zet ik er wel de officiële Kitkat op. (als die dan weer/nog beschikbaar is tenminste)
Mag het hopen / een update, want ik merk op men V3 dat de official 2.0.0 niet lekker werkt.. wifi valt gewoon weg na 15 minute standby.. en komt pas weer terug na een reboot.Hyp Hyper schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:12:
[...]
Hm. Misschien was het toeval. Ik zal er morgen nog maar eens verder mee klooien.
In het weekend zet ik er wel de officiële Kitkat op. (als die dan weer/nog beschikbaar is tenminste)
dus ik denk dat ze de V1 rom hebben gepakt.. daar de bluetooth in gegooit en geupload en hopen hopen dat het goed was..
*btw alle test doe ik op me V1.. aangezien ik die ook met me werk mee heb.. kan ik daar een beetje klooien en toch nog vertrouwen dat die werkt mocht ik wat moeten documenteren*
Van xda gevonden.
Dit zorgt er ook voor dat het batterij gebruik omlaag gaat daar hij niet meer zoekt naar een signaal :
change 'hw.nophone=false' to 'hw.nophone=true' in build.prop.
Dit zorgt er ook voor dat het batterij gebruik omlaag gaat daar hij niet meer zoekt naar een signaal :
Hmm interessant, was het tegengekomen, maar dacht er niet over na.C00P schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:39:
Van xda gevonden.
net uitgevoerd en opnieuw opgestart. en ben nu inderdaad men mobile signal standby kwijt bij het controleren van de batterij, en kan bij "wireless & networks" ook geen mobile network meer vinden.
edit: je kan niet meer op Status drukken bij about tablet als je dit hebt veranderd, dan crashed settings.
niks ergs. maar het gebeurd wel
[ Voor 11% gewijzigd door Bolique op 19-03-2014 21:10 ]
Zo kun je hasethernet waarschijnlijk ook wel veranderen in false (heb ik ook gedaan), want die ethernetoptie in het settings menu slaat ook nergens op.C00P schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:39:
Van xda gevonden.
Hoe dan ook, mijn ONDA v3 draait nu wel acceptabel (in vergelijking met 1.08), op KitKat 2.0.0 met alle Chinese rommel verwijderd (met deze patch) en root (zie hier). Ik heb hem overigens maar kort getest en daarbij wat apps geïnstalleerd die in het verleden problemen gaven zoals Chrome (die voor mij erg belangrijk is).
Verder vind ik nog wel dat veel dingen in de UI wat laggy / schokkerig voelen waardoor je nog geen perfecte smoothness / buttery feel hebt. Dat merk je bijv. als je het notification center naar beneden trekt (en de daarbij horende verduistering van de achtergrond), dat gaat op mijn telefoon supersmooth en de verduistering gaat heel geleidelijk, dat is niet het geval op de ONDA.
Ik kan gewoon op status drukken hoor, geen error of crash.Bolique schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:49:
[...]
edit: je kan niet meer op Status drukken bij about tablet als je dit hebt veranderd, dan crashed settings.
niks ergs. maar het gebeurd wel
[ Voor 10% gewijzigd door XhaiKhaL op 19-03-2014 22:12 ]
Verwijderd
misschien wel goei nieuws...
op xda komt er beweging in cwm & rom development (als de examens afgelopen zijn voor die kerel
)
http://forum.xda-develope...p?p=50924674&postcount=23
zie ook post 14, 16 en 18 in die thread
mss nog wat volk duidelijk maken dat we wel enkele euro's willen doneren zodat die kerel het device kan aanschaffen en ons deftige stuff bezorgen
op xda komt er beweging in cwm & rom development (als de examens afgelopen zijn voor die kerel
http://forum.xda-develope...p?p=50924674&postcount=23
zie ook post 14, 16 en 18 in die thread
mss nog wat volk duidelijk maken dat we wel enkele euro's willen doneren zodat die kerel het device kan aanschaffen en ons deftige stuff bezorgen
Zijn er nog mensen met gewoon random freezes? Heb dit probleem ook onder 4.4 verder lijkt alles wel net iets soepeler te lopen na de update.
Ik heb een Onda 975m van een tweaker weten te bemachtigen voor 155 inclusief, komt morgen binnen als het goed is. Ben benieuwd...
Een freeze heb ik gelukkig nog niet één keer mee mogen maken. Vanaf begin overigens de Kitkat beta gedraaid.evil kim schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:52:
Zijn er nog mensen met gewoon random freezes? Heb dit probleem ook onder 4.4 verder lijkt alles wel net iets soepeler te lopen na de update.
Is geen lijn in te trekken, nu al weer tijd lang niets gehad. Ah ja ik hoop eens ze een stable uitbrengen het ook effectief die naam verdient. ☺
Of dat er snel customs worden uitgebracht.
Verwijderd
Als we nog even wachten, en zorgen dat de dev die op XDA heeft gezegd dat ie wil rom en cwm maken een device kan kopen dan komt dat in e h handtas....evil kim schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:43:
Is geen lijn in te trekken, nu al weer tijd lang niets gehad. Ah ja ik hoop eens ze een stable uitbrengen het ook effectief die naam verdient. ☺
Zie mijn post van gisteren...
Als iedereen die hier achter rom vraagt daar 5€ wil doneren en dit ff vermeld zal dit geen probleem zijn denk ik...
Verwijderd
Ik vind Onda V975M 2G/32G op geekbuying, € 166. Wat vind je van de winkel?C00P schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:38:
[...]
Laat je je bevindingen hier even weten ?
Bastien, heb je je tablet ondertussen thuis gekregen ?
Pakket op 4PX op Brussel, dus ik DHL gebeld: pakket is nog niet opgehaald in China.
Lijkt op een fout in hun administratie, maar op postcode zoeken leverde ook niets op.
Wel jammer, vandaag maar deels mensen thuis en kan niets doorgeven over afleveren bij buren/ander adres..
Lijkt op een fout in hun administratie, maar op postcode zoeken leverde ook niets op.
Wel jammer, vandaag maar deels mensen thuis en kan niets doorgeven over afleveren bij buren/ander adres..
Ik heb nu een dag of twee kitkat 2.0 en inderdaad hij freezt af en toe . Ik vind kitkat bèta 2 een stuk beterHyp Hyper schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:54:
[...]
Een freeze heb ik gelukkig nog niet één keer mee mogen maken. Vanaf begin overigens de Kitkat beta gedraaid.
en lijkt ook sneller dus als je bèta 2 draait zou ik nog even wachten met kitkat 2.0
Verwijderd
Heb ook het probleem dat hij vastloopt (had er al eerder last van bij 1.07V1). Merendeel loopt hij bij mij vast in de browser (filmpjes etc) of apps
Over Crowdfunding van de CWM gaat dat via Paypall of iets (heb nog nooit een donnatie gedaan op die vorm met paypall) en wat zijn de garanties die geboden kunnen worden (niet dat hij straks een tablet heeft en met de noorderzon vertrokken is:P)
Over Crowdfunding van de CWM gaat dat via Paypall of iets (heb nog nooit een donnatie gedaan op die vorm met paypall) en wat zijn de garanties die geboden kunnen worden (niet dat hij straks een tablet heeft en met de noorderzon vertrokken is:P)
Dat was ik ook van plan. Ik ben nog geen problemen tegengekomen die opgelost lijken te zijn met de 2.0.neelle schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:42:
[...]
Ik heb nu een dag of twee kitkat 2.0 en inderdaad hij freezt af en toe . Ik vind kitkat bèta 2 een stuk beter
en lijkt ook sneller dus als je bèta 2 draait zou ik nog even wachten met kitkat 2.0
Hij loopt best lekker. 100% smooth is het niet, maar het komt voor mij dicht genoeg in de buurt. Op het batterij% gedoe na een erg fijn tablet.
Ben het met je eens.. en op batterij niveau werkt het nu ook beter nu ik die TeleService.apk heb uitgeschakeld(na veel gedoe) en in de build.prop hw.nophone=false heb uitgevoerd..Hyp Hyper schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:32:
[...]
Dat was ik ook van plan. Ik ben nog geen problemen tegengekomen die opgelost lijken te zijn met de 2.0.
Hij loopt best lekker. 100% smooth is het niet, maar het komt voor mij dicht genoeg in de buurt. Op het batterij% gedoe na een erg fijn tablet.
na nu 2 dagen heb ik nog 50% batterij over.. het is wel met licht gebruik en een filmpje van anderhalf uur. (720p)
Wil terug van 4.4 naar Beta 2 maar dat mag dus ook niet.
Mediawipe failed, ook als je die handmatig eerst uitvoert.
Oké dus dat wil niet eerder kon je nog wel terug van 1.08 naar 1.07Zomb! schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:11:
Ga het toch even proberen
Welke versie heb je?Zomb! schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:11:
Geeft die nog meer aan dan alleen mediawipe failed?
Heb je je SD kaart opnieuw geformateerd naar fat32?
nou bij mij wil het wel ik zit inmiddels weer op beta 2Zomb! schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:29:
De v1.
Nee geeft niet meer aan dan die melding.
Zal SD kaart nog een keer proberen.
heb je quikboot wel uitgezet ?
Die van mij heeft er geen zin meer in, geeft geen scherm meer, blijft zwart.
Ook niet als de oplader erin gaat, PC herkent hem niet meer.
Kom niet meer in recovery.
Gebeurde wel vaker dat scherm even zwart bleef uit standby vandaan, maar kwam uiteindelijk altijd wel weer op na een paar keer op de power knop drukken.
Gebeurde wel vaker dat scherm even zwart bleef uit standby vandaan, maar kwam uiteindelijk altijd wel weer op na een paar keer op de power knop drukken.
Root Explorer.. en dat klopt.. dat heb ik ook gedaanneelle schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:51:
wat voor app gebruik je om TeleService.apk uit te schakelen want dan word het toch .
TeleService.apk.bak
Hou de powerknop is heel lang ingedrukt.. om het een "hard reboot" te geven.Zomb! schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:24:
Die van mij heeft er geen zin meer in, geeft geen scherm meer, blijft zwart.
Gedaan, maar niets.Bolique schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:35:
Hou de powerknop is heel lang ingedrukt.. om het een "hard reboot" te geven.
Bolique schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:35:
[...]
Root Explorer.. en dat klopt.. dat heb ik ook gedaan
[...]
Heb nu stuk of wat root Explorers geprobeerd maar rename wordt geweigerd
Hou de powerknop is heel lang ingedrukt.. om het een "hard reboot" te geven.
Heb dit gebruikt: linkjeneelle schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:56:
Heb nu stuk of wat root Explorers geprobeerd maar rename wordt geweigerd
en op de system/priv-app R/W access gegeven.
*ga er wel van uit dat je root hebt op je device..
[ Voor 6% gewijzigd door Bolique op 21-03-2014 15:03 ]
Heb ook twee Onda's V975m en ook regelmatig last van zwarte schermen. Dat lost zich tot nu toe altijd op door even op te laden, er dan weer af te halen en de powerknop een paar keer afwisselend kort/lang in te drukken. Het oogt in ieder geval niet zo betrouwbaar.
Je zult het wel gedaan hebben, maar voor de zekerheid: sd-card ook eruit gehaald?
en mocht dat niet werken.. ze hebben hier ook een tooltje om unbootable devices te fixen..
is een poging waard.
is een poging waard.
Tooltje gebruikt, begint weer wat te doen, eindelijk weer die groene robot in beeld.Bolique schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:36:
en mocht dat niet werken.. ze hebben hier ook een tooltje om unbootable devices te fixen..
is een poging waard.
Thanks!!
Vandaag even met de ipad air gespeeld in de mediamarkt.
De ipad is iets lichter en toch een stuk smoother.
Merk je vooral als je de taakbalk of hoe het ook heet naar beneden trekt.
Daarna nog even met de samsung gespeeld en daar mag onze best langs staan vind ik.
All we need is a custom rom.
Daarna nog even met de samsung gespeeld en daar mag onze best langs staan vind ik.
Tablet wel in Nederland echter onder ander nummer bij DHL bekend.
Vanavond ophalen bij het depot
Vanavond ophalen bij het depot
I'm out of here, heb een Air gekocht gisterenC00P schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:04:
Vandaag even met de ipad air gespeeld in de mediamarkt.
Wel grappig dat je in je advertentie had gezet, dat je de onda toch minder vaak gebruikte dan je dacht, en nudenk je dat je de iPad meer gaat gebruiken???? Leuk verkooptrucjeGusev schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:48:
[...]
I'm out of here, heb een Air gekocht gisteren.
Ik krijg maximaal 3 uur uitde tablet, enkel surfen en comics lezen.
Wifi en tablet inactief verbruiken hrt meeste accu, is dit bij iedereen het geval ?
Wifi en tablet inactief verbruiken hrt meeste accu, is dit bij iedereen het geval ?
Ehm.. ligt er aan, Hoe heb jij je brightness staan ?C00P schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:24:
Welke versie rom draai je?
want met al men aanpassingen lijkt de batterij langer mee te gaan.. maar het is nog steeds vreemd aangezien die dropped met 30% per keer.. en daar dan op blijft hangen.. enige wat ik kan zeggen is dat ik hem sinds gister ochtend niet aan de lader heb gezet.. en nu nog 22 % over heb (2 uur geleden van 50% gedropped)..
wordt kijken wanneer die het begeeft
Pardon? Als je naar mijn feedback had gekeken zou je waarschijnlijk niet zo hebben gereageerd.krissie100 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:26:
[...]
Wel grappig dat je in je advertentie had gezet, dat je de onda toch minder vaak gebruikte dan je dacht, en nudenk je dat je de iPad meer gaat gebruiken???? Leuk verkooptrucje
Ik gebruikte de Onda niet tot nauwelijks omdat ik niet kon wennen aan Android.
Dat heb ik nergens gelezen, maar dat wil ik wel geloven, Android is toch heel anders, al vind ik dat je in de 2 weekjes niet echt kan wennen. Ik zag wel dat je em snel verkocht had en dat is fijn. Succes in ieder geval met je air die heerlijk werkt zonder custom romsGusev schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:17:
[...]
Pardon? Als je naar mijn feedback had gekeken zou je waarschijnlijk niet zo hebben gereageerd.
Ik gebruikte de Onda niet tot nauwelijks omdat ik niet kon wennen aan Android.
was trouwens btw een beetje sarcastische opmerking, dus je hoeft niet zo boos te reageren hoor
veel plezier met ios
[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 22-03-2014 10:10 ]
Haha ik ben niet boos hoor, alleen het kwam wat negatief over.krissie100 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 07:19:
[...]
Dat heb ik nergens gelezen, maar dat wil ik wel geloven, Android is toch heel anders, al vind ik dat je in de 2 weekjes niet echt kan wennen. Ik zag wel dat je em snel verkocht had en dat is fijn. Succes in ieder geval met je air die heerlijk werkt zonder custom roms
was trouwens btw een beetje sarcastische opmerking, dus je hoeft niet zo boos te reageren hoor
veel plezier met ios
Maarre het was niet mijn eerste Android. Ik heb in het verleden een iPad 1 gehad, daarna 2 Android devices, maar ik vind het gewoon jammer dat Android met zulke hoge hardware specs nog steeds log aanvoelt...
Er zal vast een stabiele ROM uitkomen voor de Onda, maar ik kon de aanbieding van Dixons niet links laten liggen
Hier hetzelfde, ik gebruik dat ding nog helemaal niet maar de accu is gewoon leeg na een dag (na 20 uur en 46 minuten om precies te zijn) zonder hem überhaupt te gebruiken (heb het scherm in die tijd hooguit 5 minuten aan gehad), er staat dan een batterijverbruik van 92% bij "Tablet idle"C00P schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:24:

Ik draai KitKat v2.0.0 op mijn v3 tablet. Ook het wegvallen van de Wi-Fi na een sleep is heel irritant trouwens, een van de redenen waarom ik hem totaal niet gebruik.
Normaal zou het scherm de grootte slokop van de batterij moeten zijn, maar deze komt pas op de 3de plaats, na idle en wifi, ook als ik er heel intensief mee bezig ben.
Begrijpen wie begrijpen kan.
Begrijpen wie begrijpen kan.
Hm. Ik heb juist ingesteld dat wifi alleen aan mag blijven als de lader is aangesloten. (wat bij mij nooit zo is aangezien hij het toch nooit detecteert) Zit nu op totaal 9 uur sinds opladen, waarvan een uur of 5 actief. (spelletje, filmpjes, browsen, diverse apps, van alles installeren/deïnstalleren) en heb nog 35% over. Dus ik vind het wel meevallen verder.[b]XhaiKhaL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:43:[/b
Ik draai KitKat v2.0.0 op mijn v3 tablet. Ook het wegvallen van de Wi-Fi na een sleep is heel irritant trouwens, een van de redenen waarom ik hem totaal niet gebruik.
Bij mij staat ook wifi op de tweede plek, dus ik heb het idee dat dat niet klopt in de battery stats.
Ik moet er wel aan toevoegen dat ie de ene keer sneller leeg lijkt te lopen dan de andere keer. De batterijen lijken niet het beste punt van dit tablet te zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Hyp Hyper op 22-03-2014 20:03 ]
ik haal helaas vaak niet meer dan 3 uur actief...Hyp Hyper schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Hm. Ik heb juist ingesteld dat wifi alleen aan mag blijven als de lader is aangesloten. (wat bij mij nooit zo is aangezien hij het toch nooit detecteert) Zit nu op totaal 9 uur sinds opladen, waarvan een uur of 5 actief. (spelletje, filmpjes, browsen, diverse apps, van alles installeren/deïnstalleren) en heb nog 35% over. Dus ik vind het wel meevallen verder.
Bij mij staat ook wifi op de tweede plek, dus ik heb het idee dat dat niet klopt in de battery stats.
Ik moet er wel aan toevoegen dat ie de ene keer sneller leeg lijkt te lopen dan de andere keer. De batterijen lijken niet het beste punt van dit tablet te zijn.
Ik heb nu ook die optie aangepast zodat wifi altijd uit gaat tijdens sleep en de wifi lijkt na een sleep wel goed te herstellen. Dat is stukken beter dan een vastlopende wifi die alleen te herstellen is met een reboot.Hyp Hyper schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Hm. Ik heb juist ingesteld dat wifi alleen aan mag blijven als de lader is aangesloten. (wat bij mij nooit zo is aangezien hij het toch nooit detecteert) Zit nu op totaal 9 uur sinds opladen, waarvan een uur of 5 actief. (spelletje, filmpjes, browsen, diverse apps, van alles installeren/deïnstalleren) en heb nog 35% over. Dus ik vind het wel meevallen verder.
Edit: helaas te vroeg gejuigd, wifi herstelt nog steeds niet na een wat langere sleep.
[ Voor 4% gewijzigd door XhaiKhaL op 22-03-2014 21:46 ]
Is je sleep een standby of een quick boot? Dat laatste gebruik ik niet.
Verwijderd
Wie heeft hier bij Geekbuying besteld en heeft hem al binnen?
Hoelang duurde het bij jullie?
Na meer dan een week staat mijn DHL status nog steeds op;
Zending informatie ontvangen HONG KONG - HONG KONG
Word er een beetje wanhopig van.
Probeer 4px.cn eens, die werkt wel. Vanwege omnummering.Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:33:
Wie heeft hier bij Geekbuying besteld en heeft hem al binnen?
Ik heb enorm veel plezier van deze tablet. Mijn batterij gaat niet zo snel leeg als sommige hier aangeven, mogelijk moet je de batterij even calibreren? Ik ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan qua ontwikkeling van zowel officiële als custom roms!
Inmiddels terug op bèta 2 en de tablet gaat als een tierelierDriftkikkertje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:26:
Ik heb enorm veel plezier van deze tablet. Mijn batterij gaat niet zo snel leeg als sommige hier aangeven, mogelijk moet je de batterij even calibreren? Ik ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan qua ontwikkeling van zowel officiële als custom roms!
Met de Phone aanpassingen vind ik het wel meevallen de batterij drain
Nou, even een korte verslag na alle aanpassingen en een full charged batterij.
na 3 dagen was die leeg.
heb daarmee zo nu en dan wat zitten typen. een filmpje van anderhalf uur gekeken, en wat twitchplayspokemon.. in totaal 3 en half uur screen-on time. (merendeel mee te maken dat ik niet me tablet overal bij me had)
het lijkt er op dat die service (Teleservice.apk) uitschakelen, en de build.prop edit heeft geholpen met het draining probleem.
merk wel op dat men wifi veel batterij trekt.
ga nu nog is kijken hoelang die aan blijft op een full charge met alleen maar streamen van media.
(draai 4.4.2 versie 2.0.0 voor de V1)
Edit: nou vanochtend weer opgeladen, was om 14:01 weer vol.. meteen twitch aangezet en maar gaan streamen.
om 20:01 is die uitgevallen.
nou een stabiele 6 uur red die. op 1/3de brightness..
na 3 dagen was die leeg.
heb daarmee zo nu en dan wat zitten typen. een filmpje van anderhalf uur gekeken, en wat twitchplayspokemon.. in totaal 3 en half uur screen-on time. (merendeel mee te maken dat ik niet me tablet overal bij me had)
het lijkt er op dat die service (Teleservice.apk) uitschakelen, en de build.prop edit heeft geholpen met het draining probleem.
merk wel op dat men wifi veel batterij trekt.
ga nu nog is kijken hoelang die aan blijft op een full charge met alleen maar streamen van media.
(draai 4.4.2 versie 2.0.0 voor de V1)
Edit: nou vanochtend weer opgeladen, was om 14:01 weer vol.. meteen twitch aangezet en maar gaan streamen.
om 20:01 is die uitgevallen.
nou een stabiele 6 uur red die. op 1/3de brightness..
[ Voor 13% gewijzigd door Bolique op 23-03-2014 20:42 ]
De app wifi keep alive met alle geavanceerde opties ingeschakeld lijkt wel te werken om het wifi signaal te behouden, denk alleen wel dat de batterij dan nog sneller leeg zal zijn.XhaiKhaL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:14:
[...]
Ik heb nu ook die optie aangepast zodat wifi altijd uit gaat tijdens sleep en de wifi lijkt na een sleep wel goed te herstellen. Dat is stukken beter dan een vastlopende wifi die alleen te herstellen is met een reboot.
Edit: helaas te vroeg gejuigd, wifi herstelt nog steeds niet na een wat langere sleep.
Op v975m.com vind je aangepaste ROM.
Dwz, prerooted, alle Chinese troep weg en al de juiste instellingen.
Dus moet je een andere ROM installeren raad ik je aan daar even te gaan kijken.
http://www.v975m.com/forum/showthread.php?p=381
http://www.v975m.com/forum/showthread.php?t=55
ONDA V975m V1 & V3 custom ROM by rozak (v2.0.0-20140322)
Dwz, prerooted, alle Chinese troep weg en al de juiste instellingen.
Dus moet je een andere ROM installeren raad ik je aan daar even te gaan kijken.
http://www.v975m.com/forum/showthread.php?p=381
http://www.v975m.com/forum/showthread.php?t=55
ONDA V975m V1 & V3 custom ROM by rozak (v2.0.0-20140322)
[ Voor 29% gewijzigd door C00P op 24-03-2014 14:38 ]