Frenkel88 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:14:
Bedankt voor jullie reactie.
Ik ga er zeker nog verder achteraan, klacht indienen bij Dynafix en HTC en langs bij de winkel. Hopelijk helpt dat.
Ik heb het toestel op 14 oktober 2014 gekocht, dus hij is precies een jaar oud.
Ik zou je allereerst even aanraden om de informatie linksonderin je foto weg te halen.
Met die info is namelijk je gehele reparatieinfo op te vragen.
Daarnaast heb ik, zoals eerder gezegd, regelmatig te maken met reparaties als deze.
Echter zie ik niet heel vaak deze reparatiefoto's die erbij gevoegd zijn.
Er vanuit gaande dat dit je toestel is (waar ik niet snel aan twijfel), zie ik behalve die verkleurde strip ook een hoop witte stippen over de gehele foto verspreid. Meestal is dat ook een indicator dat het toestel met vocht in combinatie is geweest. Het kan natuurlijk ook een beetje stof zijn dat er in is gekomen, maar het is naar mijn idee bovengemiddeld voor stof.
Een ding wat er voor mij zeker uitspringt is de verkleuring rechtsonderin de foto. Zeg maar om de rechteronderschroef.
Als ik een foto bekijk van ifixit.com (
https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/bZfwsg4KE3p1gADF) is het verschil zeker opvallend.
Overigens lijkt de indeling van de M8 op de foto en M8 van Ifixit op hele kleine zaken te verschillen, maar ik vrees toch echt dat je toestel in contact is geweest met vocht. Misschien zelfs op een moment dat je hem gewoon in je broekzak had maar een flinke stortbui is geweest.
Verder heb ik zelf ook een M8 die veel stof achter de 2e (kleinere) camera zat. Ik heb dat ook bij enkele andere M8-eigenaren gezien. Het lijkt er daarbij dus op dat de behuizing van sommige M8's niet zo gesloten is als men in eerste instantie zou denken.
En wellicht ten overvloede, je hebt recht op 2 jaar garantie bij de verkopende partij voor fabrieksfouten. Gebruikersschade (zoals waterschade) doet die garantie teniet.