Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

netblade

Sunrise

Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:49:
[...]

Heb je hem wel ooit op LTE900 gezien of nog helemaal nooit? Wat gebeurt er als je hem instelt op LTE only in die supermarkt? Werkt het dan wel?
Nope nog nooit, stel ik hem handmatig in doet deze het uiteraard wel alleen dan wel via LTE only, als ik hem daarna terug zet op automatisch zit die binnen no-time weer op UMTS900. Heb de melding al geplaatst bij HTC en deze zullen het intern doorspelen zeggen ze. Het lijkt me sterk dat ik de enige ben met dit probleem. Daarom hoopte ik dat er meer mensen hier deze ervaring hebben of het in ieder geval even kunnen testen. T-Mobile ook al op de hoogte gesteld maar het is een nonbranded variant dus ze kunnen er niet zo veel mee. En in de Lumia met mijn sim gaat het wel goed.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

In de originele specs van HTC was LTE900 nooit opgenomen weet ik nog. Hij zou officieel alleen 800/1800/2600 ondersteunen. Nu staat 900 wel opgegeven bij GSMarena + HTC zelf.

Mogelijk zoekt de software niet op de 900-band als hij op dat moment op 800/1800/2600 zit en gaat het toestel er vanuit dat 900+1800 nooit tegelijkertijd voorkomt in een regio :?

Beetje verregaande hypothese aangezien NL niet het enige land is met LTE900. Wel één van de weinige trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

HTC is dan de enige die dat zo afstelt lijkt het , Samsungs en Sony's met android om me heen met T-Mobile doen dit wel. En mijn Lumia dus ook Wel wat minder want UMTS900 is ondanks de hoge mastdichtheid toch een flink stuk trager waarschijnlijk mede omdat iedereen nu in de supermarkt over UMTS900 belt mits ze T-Mobile hebben

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 01-10-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
na een dag een nieuwe (refurbished) m8 gekregen (ik had een m7) heb ik last van een vreselijke baterijdrain.
Afgelopen nacht 100% opgeladen en vanmorgen om 9uur vanmorgen had ik 92% over zonder iets te doen, is dit normaal bij een m8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kappade schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:29:
HTC One M8s wordt beduidend trager naarmate je opslag (maar 16gb) volraakt met fotos. Mijn vriendin kwam van een 32GB One M7 en wilde alle whatsappjes en media meenemen + gemaakte fotos. resultaat is een bijna volle M8s en een tragere beleving dan de M7
Camera bij instellingen instellen dat media wordt opgeslagen op de SD kaart, als je die nog niet hebt eentje aanschaffen die kosten niks meer tegenwoordig en zelfs verkrijgbaar bij de Action 16GB Evo variant 10,-

Ik ben er nog super blij mee en zie mezelf voorlopig nog niks nieuws aanschaffen. Sla meestal twee generaties over, ook vanuit kosten aspect. Plus dan koop ik de nieuwste niet meteen maar na een paar maanden, dan is de kop eraf. Liefst nog via Marktplaats ofiets dergelijks.

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 01-10-2015 16:39 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
pawarana schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:18:
na een dag een nieuwe (refurbished) m8 gekregen (ik had een m7) heb ik last van een vreselijke baterijdrain.
Afgelopen nacht 100% opgeladen en vanmorgen om 9uur vanmorgen had ik 92% over zonder iets te doen, is dit normaal bij een m8?
Om 9 uur 92% maar vanaf hoe laat is hij van de lader.
Kan zijn dat in de refurbished een nieuwe batterij plaatsen. Dan heeft de batterij een tijdje nodig om op volle sterkte te komen.

Anders een app installeren om de zaak te monitoren wat er gebeurt. Mogelijk een app die voor wakelocks zorgt: http://androidworld.nl/ni...en-het-meest-van-je-accu/

Kortom je zal onderzoek moeten doen hierna. Elke gebruiker heeft andere instellingen en app en dan is niet te voorspellen wat dit moet je batterij doet.

Maar zeker als er een nieuwe batterij in zit zul je even paar dagen geduld moeten hebben.

Zelf kom ik prima de dag door met de M8 en er staan inmiddels vrij veel apps op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 09:26
NeoMe schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:37:
[...]

Camera bij instellingen instellen dat media wordt opgeslagen op de SD kaart, als je die nog niet hebt eentje aanschaffen die kosten niks meer tegenwoordig en zelfs verkrijgbaar bij de Action 16GB Evo variant 10,-

Ik ben er nog super blij mee en zie mezelf voorlopig nog niks nieuws aanschaffen. Sla meestal twee generaties over, ook vanuit kosten aspect. Plus dan koop ik de nieuwste niet meteen maar na een paar maanden, dan is de kop eraf. Liefst nog via Marktplaats ofiets dergelijks.
Already done en toestel blijft tragisch. Naast de gemaakte fotos is de Whatapp (media) map ook 2GB and growing ..

Ik hoop dat de 6.0 update de boel wat vlotter maakt; daar zit ieder geval support in om de SD kaart als intern geheugen te laten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
Bij mij is 't probleem dan waarschijnlijk Spotify. Deze laat ik muziek downloaden op wifi en dan onderweg luister ik de muziek. Deze slaat de muziek op het interne geheugen op, denk ook niet dat je dat kan wijzigen. Maar elke keer als ik spotify heb gebruikt wordt de M8s zo traag als stront. Echt niet normaal.

Bij mij staat er trouwens zo'n 10GB onder het kopje overige opslag op intern geheugen. Hoeveel geheugen moet er out of the box vrij zijn op dat ding? Ik heb 't idee dat er iets op staat, wat te veel ruimte inneemt. Spotify heb ik er net af gegooid, dus dat kan 't niet zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 06-10-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kappade schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
Already done en toestel blijft tragisch. Naast de gemaakte fotos is de Whatapp (media) map ook 2GB and growing ..

Ik hoop dat de 6.0 update de boel wat vlotter maakt; daar zit ieder geval support in om de SD kaart als intern geheugen te laten optreden.
Ik gooi elke drie maanden alles eraf, zeker die Whatsapp map die was 8 gb aan doorstuurplaatjes hahaha

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:51

Sorcerer8472

Mens sana?

tiguan schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:07:
Bij mij is 't probleem dan waarschijnlijk Spotify. Deze laat ik muziek downloaden op wifi en dan onderweg luister ik de muziek. Deze slaat de muziek op het interne geheugen op, denk ook niet dat je dat kan wijzigen. Maar elke keer als ik spotify heb gebruikt wordt de M8s zo traag als stront. Echt niet normaal.

Bij mij staat er trouwens zo'n 10GB onder het kopje overige opslag op intern geheugen. Hoeveel geheugen moet er out of the box vrij zijn op dat ding? Ik heb 't idee dat er iets op staat, wat te veel ruimte inneemt. Spotify heb ik er net af gegooid, dus dat kan 't niet zijn.
Kun je wel wijzigen. Dan moet je een reinstall doen en alles leeggooien. Als je hem installeert op het moment dat er meer SD-kaartruimte vrij is dan interne ruimte dan komt het wel op de SD-kaart terecht geloof ik.

Op de Spotify-forums kun je ernaar googlen. Het is mij iig gelukt. Wel weer opnieuw syncen, maar ja... je moet er iets voor over hebben :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:12:
[...]

Kun je wel wijzigen. Dan moet je een reinstall doen en alles leeggooien. Als je hem installeert op het moment dat er meer SD-kaartruimte vrij is dan interne ruimte dan komt het wel op de SD-kaart terecht geloof ik.

Op de Spotify-forums kun je ernaar googlen. Het is mij iig gelukt. Wel weer opnieuw syncen, maar ja... je moet er iets voor over hebben :P
Heb ik inderdaad net gedaan a.d.v. een post op spotify forum. Maar er is nog steeds 6,2GB onder overig geschaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Hoe kan ik instellen dat ik niet alle plaatjes en filmpjes van whatsapp op mijn geheugen krijg?
Daarnaast hangt mijn toestel regelmatig bij facebook messenger. Dan reageert hij gewoon 10 seconden niet. Ik kan ondertussen wel typen en dat slaat hij wel op maar dan switchen lukt niet, vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:28
Ik had mijn mobiel vanmiddag op mijn bureau liggen, even gewhatsappt en weer neergelegd. 5-10 minuten later wou ik weer op mijn mobiel kijken; zwart beeld en reageerde nergens op. Scheef in het ligt kon je als je goed zag, het opstartscherm zien, maar deed verder niks. Ook het oplaadnotificatielichtje deed het niet.

Even gegoogeld, soft-reset gedaan (power + volume up tijdje ingedrukt houden) en toen deed ie het weer. Kreeg een melding van een fout-rapport die verzonden kon worden naar HTC en dat ook maar gedaan.

Meer mensen hier last van gehad? Komt dit steeds vaker voor? Ik heb hem nu 15 maand naar volle tevredenheid in bezit en hoop dat ie nog een lange tijd mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
BlackthunderAwf schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:19:
Ik had mijn mobiel vanmiddag op mijn bureau liggen, even gewhatsappt en weer neergelegd. 5-10 minuten later wou ik weer op mijn mobiel kijken; zwart beeld en reageerde nergens op. Scheef in het ligt kon je als je goed zag, het opstartscherm zien, maar deed verder niks. Ook het oplaadnotificatielichtje deed het niet.

Even gegoogeld, soft-reset gedaan (power + volume up tijdje ingedrukt houden) en toen deed ie het weer. Kreeg een melding van een fout-rapport die verzonden kon worden naar HTC en dat ook maar gedaan.

Meer mensen hier last van gehad? Komt dit steeds vaker voor? Ik heb hem nu 15 maand naar volle tevredenheid in bezit en hoop dat ie nog een lange tijd mee kan.
Ik heb dit ook een keertje gehad. Zelfde scenario als jij, tel was zwart en reageerde inderdaad nergens meer op. In eerste instantie een soft reset gedaan ook, dit werkte niet. Ik heb hem daarna aan de lader gehangen, maar de led ging niet aan. Vervolgens nogmaals de reset uitgevoerd, en dit werkte gelukkig wel. Ik draai overigens op een custom rom (ARHD). Ik heb de tel sinds mei 2014, en ik had dit 1.5 maand geleden. Verder niet meer voorgekomen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Batsu schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:34:
Daarnaast hangt mijn toestel regelmatig bij facebook messenger. Dan reageert hij gewoon 10 seconden niet. Ik kan ondertussen wel typen en dat slaat hij wel op maar dan switchen lukt niet, vrij irritant
Je kan onder opties voor ontwikkelaars nuplayer uitschakelen. Dan zou je geen last meer moeten hebben van 'lag' binnen fb messenger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:32
Mijn HTC One M8 deed afgelopen maandag ineens niets meer. Ik heb hem ingeleverd bij een Dynafix-servicepunt op aanraden van HTC. Er is volgens Dynafix vochtschade geconstateerd, dit schiet bij mij gelijk in het verkeerde keelgat. Ik weet zeker dat ik hem nooit in het water heb gehad, ook niet in de regen gebeld of iets dergelijks. Ik heb HTC gebeld en kreeg het standaardverhaal over condens, temperatuurverschillen etcetera. Ik kreeg een foto meegezonden, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik op deze foto kan zien dat er vochtschade geconstateerd is?

Alvast bedankt voor de reactie.

https://www.dropbox.com/s...fwl4/Vochtschade.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
Frenkel88 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:11:
Mijn HTC One M8 deed afgelopen maandag ineens niets meer. Ik heb hem ingeleverd bij een Dynafix-servicepunt op aanraden van HTC. Er is volgens Dynafix vochtschade geconstateerd, dit schiet bij mij gelijk in het verkeerde keelgat. Ik weet zeker dat ik hem nooit in het water heb gehad, ook niet in de regen gebeld of iets dergelijks. Ik heb HTC gebeld en kreeg het standaardverhaal over condens, temperatuurverschillen etcetera. Ik kreeg een foto meegezonden, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik op deze foto kan zien dat er vochtschade geconstateerd is?

Die vierhoekige dingen zouden indicator strips kunnen zijn.

Op diverse plekken in de telefoon zitten witte strips welke geel worden als ze vochtig worden. Idiote is dat ze bij een beetje vocht al kunnen verkleuren zonder dat er waterschade aan het toestel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:37

Steeffoon

Smartphone-nerd

Deadsy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:10:
[...]

Die vierhoekige dingen zouden indicator strips kunnen zijn.

Op diverse plekken in de telefoon zitten witte strips welke geel worden als ze vochtig worden. Idiote is dat ze bij een beetje vocht al kunnen verkleuren zonder dat er waterschade aan het toestel kan zijn.
Van dat bedrijf heb ik al geen hoge pet op. Bij mij hadden ze vorige keer me geprobeerd te flessen met te zeggen dat hij geroot is. Ik heb toen veel dingen uitgezocht en al, en kwam toen tot de conclusie dat ze een foto stuurde van een -toentertijd Galaxy S3- die niet van mij was. Als jij zeker weet dat hij niet nat is geweest (en condens is inderdaad wel mogelijk, maar wordt vaak als slecht excuus gebruikt) dan kan het zomaar zijn dat ze 'expres' een druppel water op dat stickertje hebben laten vallen, dat hoor je helaas maar al te vaak.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Frenkel88 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:11:

Aan de sensor te zien is er inderdaad waterschade geconstateerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kQ9LAlg.jpg
Zo ziet zo'n dergelijke sensor er uit bij een Samsung telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://cdn6.bigcommerce.com/s-495hqiy/product_images/uploaded_images/screen-shot-2014-02-24-at-1.47.13-pm.png
Als je écht zeker weet dat het apparaat nooit in contact is gekomen met water/vocht zou ik als ik jou was stevig in je schoenen blijven staan en vooral blijven doorzetten.
Ik zie dat je hem bij een Vodafone winkel hebt ingeleverd, misschien kun je via de betreffende Vodafone winkel nog iets regelen? Of wellicht de (telefonische-)klantenservice.
Mocht dat niet lukken (ik zou wel echt doorzetten en de boel escaleren), dan zou je nog met HTC en Dynafix contact kunnen opnemen.
Opmerkelijk is ook dat maar de helft van de sensor bedekt is.

Kun je ons misschien wat vertellen over de leeftijd van het toestel?

[ Voor 3% gewijzigd door YorrickNL op 15-10-2015 20:59 ]

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:32
Bedankt voor jullie reactie.

Ik ga er zeker nog verder achteraan, klacht indienen bij Dynafix en HTC en langs bij de winkel. Hopelijk helpt dat.

Ik heb het toestel op 14 oktober 2014 gekocht, dus hij is precies een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Frenkel88 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:14:
Bedankt voor jullie reactie.

Ik ga er zeker nog verder achteraan, klacht indienen bij Dynafix en HTC en langs bij de winkel. Hopelijk helpt dat.

Ik heb het toestel op 14 oktober 2014 gekocht, dus hij is precies een jaar oud.
Ik zou je allereerst even aanraden om de informatie linksonderin je foto weg te halen.
Met die info is namelijk je gehele reparatieinfo op te vragen.

Daarnaast heb ik, zoals eerder gezegd, regelmatig te maken met reparaties als deze.
Echter zie ik niet heel vaak deze reparatiefoto's die erbij gevoegd zijn.

Er vanuit gaande dat dit je toestel is (waar ik niet snel aan twijfel), zie ik behalve die verkleurde strip ook een hoop witte stippen over de gehele foto verspreid. Meestal is dat ook een indicator dat het toestel met vocht in combinatie is geweest. Het kan natuurlijk ook een beetje stof zijn dat er in is gekomen, maar het is naar mijn idee bovengemiddeld voor stof.

Een ding wat er voor mij zeker uitspringt is de verkleuring rechtsonderin de foto. Zeg maar om de rechteronderschroef.
Als ik een foto bekijk van ifixit.com (https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/bZfwsg4KE3p1gADF) is het verschil zeker opvallend.

Overigens lijkt de indeling van de M8 op de foto en M8 van Ifixit op hele kleine zaken te verschillen, maar ik vrees toch echt dat je toestel in contact is geweest met vocht. Misschien zelfs op een moment dat je hem gewoon in je broekzak had maar een flinke stortbui is geweest.

Verder heb ik zelf ook een M8 die veel stof achter de 2e (kleinere) camera zat. Ik heb dat ook bij enkele andere M8-eigenaren gezien. Het lijkt er daarbij dus op dat de behuizing van sommige M8's niet zo gesloten is als men in eerste instantie zou denken.

En wellicht ten overvloede, je hebt recht op 2 jaar garantie bij de verkopende partij voor fabrieksfouten. Gebruikersschade (zoals waterschade) doet die garantie teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
De laatste weken word ik een beetje moe van mijn HTC One (M8). Het toestel lijkt trager te zijn geworden, applicaties stoppen zomaar uit het niets en de algehele ervaring met het toestel is anders dan in het begin. Ik moet toegeven dat dit al langer speelt; sinds de laatste grote (Android) update.

Nu wil ik dus mijn HTC voorzien van een 'hard reset' en beginnen met een schone lei. Echter, ik vraag mij af hoe ik dat het beste aan kan pakken met oog op het behoud van mijn data (contacten, applicaties en instellingen). Mijn HTC maakt sowieso een back-up en alles is verder gekoppeld aan mijn Google-account. Is het dan gewoon een kwestie van een hard reset uitvoeren, de 'schone' HTC opnieuw koppelen aan mijn Google-account en een back-up terugzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:24
Darkermoon schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:22:
[...]
Verder heb ik zelf ook een M8 die veel stof achter de 2e (kleinere) camera zat. Ik heb dat ook bij enkele andere M8-eigenaren gezien. Het lijkt er daarbij dus op dat de behuizing van sommige M8's niet zo gesloten is als men in eerste instantie zou denken.
Heb ik ook. Lelijk om te zien, maar heeft verder geen invloed op ufocus.
Yonix schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:25:
De laatste weken word ik een beetje moe van mijn HTC One (M8). Het toestel lijkt trager te zijn geworden, applicaties stoppen zomaar uit het niets en de algehele ervaring met het toestel is anders dan in het begin. Ik moet toegeven dat dit al langer speelt; sinds de laatste grote (Android) update.

Nu wil ik dus mijn HTC voorzien van een 'hard reset' en beginnen met een schone lei. Echter, ik vraag mij af hoe ik dat het beste aan kan pakken met oog op het behoud van mijn data (contacten, applicaties en instellingen). Mijn HTC maakt sowieso een back-up en alles is verder gekoppeld aan mijn Google-account. Is het dan gewoon een kwestie van een hard reset uitvoeren, de 'schone' HTC opnieuw koppelen aan mijn Google-account en een back-up terugzetten? :)
Die van mij draait nog steeds als een zonnetje. Wel het gevoel dat hij iets slomer is geworden, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Heeft er iemand ondertussen en oplossing voor het probleem van haperende bluetooth audio?
Een aantal keer genoemd in het topic, dus ben niet de enige waarbij het geluid stottert als ik muziek in de auto afspeel.
Sinds de update naar 5.0.1 is dit het geval, hiervoor werkte het perfect.
Factory reset lost het niet op. Bluetooth proces cache legen lost het ook niet op.
Hier baal ik echt van...

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ook hier ervaar ik met enig regelmaat een traag toestel, als ik apps bijwerk is het helemaal niet te doen, kan ik hem beter 10 minuten even weg leggen..
Het liefst bouw ik hem om naar een GPE toestel, maar om nou 25$ neer te leggen voor een stukje software zodat ik hem s-off heb, nee dank, daarvoor wissel ik te snel van toestellen.

Het is nog even aanzien of ik hem zo laat of dat ik hem ga ruilen voor een ander toestel of alsnog unlock en er misschien Blisspop erop zet oid..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Quad schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:48:
Ook hier ervaar ik met enig regelmaat een traag toestel, als ik apps bijwerk is het helemaal niet te doen, kan ik hem beter 10 minuten even weg leggen..
Het liefst bouw ik hem om naar een GPE toestel, maar om nou 25$ neer te leggen voor een stukje software zodat ik hem s-off heb, nee dank, daarvoor wissel ik te snel van toestellen.

Het is nog even aanzien of ik hem zo laat of dat ik hem ga ruilen voor een ander toestel of alsnog unlock en er misschien Blisspop erop zet oid..
Ik heb het er toch onlangs op gewaagd: Mijn toestel s-off gemaakt. Eerder vond ik het nooit waard, maar denk dat het die $25 meer dan waard is. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, moet een ieder voor zich bepalen uiteraard.

Hierdoor wel helemaal geconverteerd naar een GPE inclusief OTA. Als je echter niet s-off wil maken is het ook mogelijk gewoon de "kale" gpe rom te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:48:

Dit herken ik ook heel erg, bij het updaten van apps kan ik 'm maar beter weg leggen want gebruiken is dan haast niet mogelijk Snap niet waardoor dat komt. Had 'm in juli nog een volledige reset gegeven, alles eraf.
Petert87 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

Ik heb het er toch onlangs op gewaagd: Mijn toestel s-off gemaakt. Eerder vond ik het nooit waard, maar denk dat het die $25 meer dan waard is. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, moet een ieder voor zich bepalen uiteraard.

Hierdoor wel helemaal geconverteerd naar een GPE inclusief OTA. Als je echter niet s-off wil maken is het ook mogelijk gewoon de "kale" gpe rom te installeren.
Hier heb ik wel interesse in! Heb destijds een tijd zitten zoeken naar een guide die dat goed uitlegde, maar niet kunnen vinden. Heb jij misschien iets? En welke Android versie draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Majesty schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Dit herken ik ook heel erg, bij het updaten van apps kan ik 'm maar beter weg leggen want gebruiken is dan haast niet mogelijk Snap niet waardoor dat komt. Had 'm in juli nog een volledige reset gegeven, alles eraf.

[...]

Hier heb ik wel interesse in! Heb destijds een tijd zitten zoeken naar een guide die dat goed uitlegde, maar niet kunnen vinden. Heb jij misschien iets? En welke Android versie draai je nu?
Ik draai Android 5.1 Google Play Edition. Draait erg goed en ook goede batterij duur. Via youtube of http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8 zijn voldoende guides te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik ben nu toch aan het overwegen om mijn HTC One (M8) om te toveren tot de HTC One (M8) GPE. Echter, ik heb nog even een aantal vragen:

[List]
• Welke applicatie heb ik nodig om de HTC S-off te krijgen? Ik heb gelezen dat deze 25 dollar kost en dat heb ik er best voor over. Ik heb sowieso 10 dollar gespaard met 'Google Enquêtes', dus die overige 15 dollar moet wel lukken;
• Welke handleiding wordt het meest gebruikt voor het omtoveren van je standaard HTC One (M8) naar de GPE?;
• Welke ROM moet ik gebruiken als ik in de toekomst terug wil naar de standaard versie?;
• Ben ik voorzien van de laatste Android-updates bij de GPE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Yonix schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:17:
Ik ben nu toch aan het overwegen om mijn HTC One (M8) om te toveren tot de HTC One (M8) GPE. Echter, ik heb nog even een aantal vragen:

[List]
• Welke applicatie heb ik nodig om de HTC S-off te krijgen? Ik heb gelezen dat deze 25 dollar kost en dat heb ik er best voor over. Ik heb sowieso 10 dollar gespaard met 'Google Enquêtes', dus die overige 15 dollar moet wel lukken;
• Welke handleiding wordt het meest gebruikt voor het omtoveren van je standaard HTC One (M8) naar de GPE?;
• Welke ROM moet ik gebruiken als ik in de toekomst terug wil naar de standaard versie?;
• Ben ik voorzien van de laatste Android-updates bij de GPE?
Letterlijk de posts boven jou (laatste 3) gaan hier precies over en de app die daarvoor gebruikt wordt heet Sunshine. Een klein beetje voor onderzoek is wel zo fijn als je gaat posten.
Om je dan toch nog op weg te helpen, kijk dit filmpje eens bijvoorbeeld: YouTube: How to Convert HTC One M8 to Google Play Edition w/ OTA Updates

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 23-10-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Geen idee of ik deze vraag hier kan stellen maar ik heb geen idee waar anders.

Ik heb de HTC One M8 en heb een probleem. Om de zoveel dagen heb ik ineens allemaal foto's in me album. Honderden. Van emoticons.
Ik ben erachter dat het de 'stickers' zijn die je op facebook kunt gebruiken in een reactie.
Hoe komen die telkens in mijn fotoalbum terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:49
Je kan in de gallery onder albums rechtsbovenin op de 3 balletjes drukken.
Daar kies je voor 'albums weergeven/verbergen', waar mogelijk iets van facebook tussen staat.
Die selecteer je en druk je op opslaan.
Als het goed is zijn die stickers nu niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zijn dus bijna honderd albums. Ze staan opgeslagen per 3 in een album..
Maar als ik die uitvink, krijg ik ze alleen niet meer te zien in me gallerij, maar zijn ze er wel nog gewoon. Ik kan ze ook wel verwijderen, maar vraag me af hoe ze er steeds weer in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Dan zal je de facebook app moeten verwijderd denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:08:
Ik kan ze ook wel verwijderen, maar vraag me af hoe ze er steeds weer in komen?
Bij elke app-update zal hij ze wel weer herstellen/toevoegen?

Als het 'hiden' van deze afbeeldingen in de gallery niet goed werkt (doordat hij deze optie op een of andere manier steeds reset, of de icons steeds een andere (map)naam geeft) dan zou je ook nog een leeg bestandje .nomedia in de desbetreffende map kunnen plaatsen. dan worden de foto's ook niet weergegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 04-11-2015 11:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Ik heb een vraagje over deze telefoon mbt het niet herkennen van nummers die mij bellen!

Zoals ik contacten in mijn telefoon heb staan worden ze opgeslagen met de landcode er bij in deze vorm:

<Naam persoon>
[Mobiel] +31 6 12 34 56 78

Als ik echter nu door deze persoon gebeld wordt dan staat er in de display gewoon het nummer (en dus niet de naam van het contact) als volgt:
06 12 34 56 78

De telefoon lijkt dus niet te herkennen dat het om hetzelfde nummer gaat. Is dit te fixen?

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Marsmallow inmiddels uitgerold voor Google Play Edition!
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3532300&d=1446758150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
En zijn er positieve veranderingen te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ben van Sense overgegaan naar Bliss, maar ook dat was verschrikkelijk traag te noemen. Nu op 5.1.1 van Desolation ROM, dit is echt bloed en bloed snelle ROM, alleen heel af en toe een bugje zoals het niet afspelen van een video of een soft reboot.

Maar dit is nu wel eindelijk een verademing zeg, alle mensen.

^^
Tof dat de GPE al Android M ontvangt! Hopelijk komt het dan snel in de basis naar custom ROM bouwers voor non GPE toestellen. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
b.o.n.s schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:16:
En zijn er positieve veranderingen te noemen?
Het is veel van het zelfde. "Doze" zit er bij. Daarnaast zijn de quick settings te customizen. En zo kun je ook het accu % laten weergeven zonder dat je er een modpack voor moet installeren. En je moet apps nu toestemming geven e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Petert87 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:35:
Zo kun je ook het accu % laten weergeven zonder dat je er een modpack voor moet installeren.
Dit kon altijd al toch?
Staat bij mij al jaren onder Settings --> Power --> 'Show battery level'
*Alleen bij de Sense versie dus, excuses! :P
En je moet apps nu toestemming geven e.d.
Dit is echt een feature waar ik al tijden naar uitkijk. :) _/-\o_

Ik kwam een maand geleden achter het programma Moboclean.
Dit is simpel gezegd een app die je 'om' de apps die je wilt conrollen een soort schil bouwt zodat je per app permissies kan geven. (FAQ)

Het werkt (hoop ik 8)7) een STUK omslachtiger dan in Android 6.0, en heeft misschien zelfs wel minder mogelijkheden. Maar sinds ik het geïnstalleerd heb is mijn accuduur echt een stuk beter geworden. (was al prima, maar nu helemaal 8))
Dit omdat ik 1-time-use apps als Barcodescanner/FileExplorer en 'rommelapps' als Facebook vrijwel geen permissies geef en niet toesta op de achtergrond te draaien.

Lees je voordat je dit gelijk installeert wel een beetje in in wat deze app doet, en wat dus de eventuele risico's zijn. Ik verwacht geen gevaren, maar je weet het nooit. Via/op YouTube/Google zijn er ook wel reviews van te vinden.
M'n internetbankieren/Authenticator app laat ik er i.i.g. nog even buiten voor de zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 09-11-2015 14:44 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
SmiGueL schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:20:
[...]

Dit kon altijd al toch?
Staat bij mij al jaren onder Settings --> Power --> 'Show battery level'
Ow echt dank je!
Op de Google Play Edition kon dit dus niet ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Petert87 op 09-11-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Petert87 schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:35:
[...]

Het is veel van het zelfde. "Doze" zit er bij. Daarnaast zijn de quick settings te customizen. En zo kun je ook het accu % laten weergeven zonder dat je er een modpack voor moet installeren. En je moet apps nu toestemming geven e.d.
Ah thanks! Achh.. ik ga gewoon weer is over naar GPE. Hij is nu aan het overgaan van 5.1 naar M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
De laatste GPE versie (6.0) bevalt mij eigenlijk goed.
De google camera app is echt ruk, maar ben nu Camera Z aan het proberen als vervangen en die bevalt tot nu toe goed.
De snelheid van het toestel (met animatiesnelheid op 0,5x) is goed te noemen.
Het gemis van Sense.. tja.. valt me mee.
Het geluid van het toestel is prima en boomsound is aanwezig op de koptelefoon (en, klinkt dus ook goed!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag krijg ik op mij. HTC onecM8 geen popup meer van mijn toetsenbord als ik in elk willekeurige app een tekst wil intikken? Wat kan ik fout doen of hebben gedaan? Welke instelling kan hier verantwoordelijk voor zijn?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:23:
Sinds vanmiddag krijg ik op mij. HTC onecM8 geen popup meer van mijn toetsenbord als ik in elk willekeurige app een tekst wil intikken? Wat kan ik fout doen of hebben gedaan? Welke instelling kan hier verantwoordelijk voor zijn?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt!
Heb ik sporadisch last van. Reset does the trick for me. Al geprobeerd opnieuw op te starten?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Switchie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:29:
[...]

Heb ik sporadisch last van. Reset does the trick for me. Al geprobeerd opnieuw op te starten?
Ik heb dat zelfde issue met het keyboard dat af en toe niet tevoorschijn wil komen, maar dan lock ik het scherm (power toets) en unlock het scherm en dan werkt het toetsenbord weer. Maakt niet uit of het Sense input is, Google keyboard of Swiftkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie beide voor de reaktie. Na een soft reset nog geen popup van HTC sense keyboard maar kon op wel google keyboard installeren en die werkt perfect. Dus probleem opgelost. Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Heb dat ook zo af en toe, en een herstart van de telefoon lost bij mij het probleem ook op.

Waar ik laatst ook weer last van had is dat de telefoon automatisch op Auto Modus springt, uit het niets. Dit gaat dan gepaard met het niet functioneren van de audio jack en dat mijn scherm 360 graden kantelbaar is (houd ik de telefoon op zijn kop, is het scherm ook op zijn kop).
Na een klein schrikmoment dat mijn audiojack wellicht stuk was en een 10 tal reboots later werkt het weer zoals het eerst deed.

Binnenkort mijn 64gb naar 128gb upgraden en dan meteen GPE erop zetten, als ik er eens tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 21:51
Zelfde probleem hier, telefoon locken en unlocken werkt inderdaad. Toch had ik dit voorheen niet, dus het kan niet aan de laatste update liggen van bijv. Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Zo blinkfeed wordt ook afgesloten, blijft weinig over bij HTC zo aan 'exclusieve' opties. Nog even en ik bouw m'n toestel wel op naar een volwaardige play editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Sinds enkele dagen ervaar ik het probleem dat in de stock internet browser links niet aan te klikken zijn.
Google resultaten bijvoorbeeld zijn niet te openen.

Gebruik ik een willekeurige andere browser, dan is dit probleem niet aanwezig.
Iemand ditzelfde probleem ervaren?

[ Voor 16% gewijzigd door JBS op 16-11-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sorcerer8472 :schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:59

Elke keer als ik weer check krijg ik die "personalize Vodafone"-update weer in beeld op m'n unbranded toestel, meh! :P

Nog niks hier nu. Zal morgen of overmorgen wel komen dan. Tenzij ze ook heel bang zijn voor sms'jes die niet aankomen (zie Nexus 5-verhaal).
Sorry dat ik een oude post van je kick echter sinds kort heb ik een vodafone sim van mijn werk in mijn eigen unbranded M8 toestel (CID=HTC_E11) en krijg ik ook die gare "personalize Vodafone"-update melding.

Ook als je op 'no' klikt blijft het terugkomen... :X

Hoe ben jij er vanaf gekomen :?

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 16-11-2015 21:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

JBS schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:47:
Sinds enkele dagen ervaar ik het probleem dat in de stock internet browser links niet aan te klikken zijn.
Google resultaten bijvoorbeeld zijn niet te openen.

Gebruik ik een willekeurige andere browser, dan is dit probleem niet aanwezig.
Iemand ditzelfde probleem ervaren?
Ja hier, is er niet onlangs een update geweest voor de browser? Chrome doet het inderdaad wel goed, maar ik vind chrome mobile een draak van een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

netblade schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:20:
Zo blinkfeed wordt ook afgesloten, blijft weinig over bij HTC zo aan 'exclusieve' opties. Nog even en ik bouw m'n toestel wel op naar een volwaardige play editie.
Ja, echt zonde. Gebruikte het aardig wat en heb zo ook nog wat sites ontdekt die ik vroeger niet gebruikte.

Iemand al het geboden alternatief geinstalleerd en gebruikt?

Ik heb al 2x op 'herinner mij later' gedrukt.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Tripl3 D schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:18:
[...]

Ja, echt zonde. Gebruikte het aardig wat en heb zo ook nog wat sites ontdekt die ik vroeger niet gebruikte.

Iemand al het geboden alternatief geinstalleerd en gebruikt?

Ik heb al 2x op 'herinner mij later' gedrukt.
Nee blinkfeed uitgeschakeld, dan maar geen blinkfeed meer, ik ben totaal niet van die 3th party apps welke meer reclame dan daadwerkelijk nuttige inhoud tonen. Las op Reddit al genoeg ellende met die nieuwe app. Zo gebruik ik peel ook amper omdat ik het geen fijn programma vind om mee te werken. Misschien m'n M7 maar even nieuw leven intrappen door deze terug te flashen naar 4.2.2. Sense 5.0 was de allerbeste Sense die ze ooit hebben gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 17-11-2015 08:29 ]

Verwijderd

Ik kom van een Sony z3c af en ben van plan om een HTC one m8s aan te schaffen.
(de sony was kapot dus ik krijg nu van sony het geld terug, mag in de kpn winkel een nieuwe uitzoeken)

Volgens mij hebben ze bij kpn geen gewone m8 meer en moet het dus een m8s worden. Kan iemand mij vertellen of de m8s echt zoveel langzamer is dan de gewone m8, en of die meer lagged?

Zou ik veel verschil merken ten opzichte van de sony z3 compact?

Ik heb verschillende pagina's van dit forum doorgelezen en heb eigenlijk nergens ''vaste'' problemen gezien zoals bij de sony. Daar zag je overal schermen die spontaan barstten en audio jacks die kapot gingen. Mocht de htc ook van deze problemen hebben dan hoor ik die graag.

Ontzettend bedankt alvast allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik ken de m8s niet goed genoeg. Heb zelf een 'normale' m8 maar die is gewoon keihard, zonder hoesje en praktisch zonder krassen o.i.d. Geen problemen met barstten of defecte connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vind de M8s een traag toestel en is zeker een stuk trager dan de gewone M8, maar ik heb geen idee hoe die vergelijkt met de Z3c? Ik had hiervoor een M7 (heb ik nog steeds trouwens) en die was toch een stuk vlotter en vloeiender.

Het ligt niet eens zozeer aan de processor die er in zit volgens mij, maar meer aan de snelheid van het opslag geheugen.

Spotify bijvoorbeeld, kan best wel eens lang aan het laden zijn. Quiz Duel speel ik regelmatig. Soms hoor je het geluidje van de roterende vraag al, maar op het beeld gebeurd er een paar seconden niks. Kostbare tijd die je dus kwijt bent om de vraag te beantwoorden. Dat soort dingen had ik op de M7 totaal niet.

Verder is het wel een robuust toestel. Maar ik heb 'm wel in de bijgeleverde bumper zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door tiguan op 27-11-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
als ik files over wil zetten zegt w7 dat het apparaat sneller kan werken als ik hem aansluit op een usb3 poort, dat heb ik,en heb dus deze kabel besteld en ontvangen.
U raad het al, het "probleem" blijft het zelfde, heeft iemand ervaring met de m8 op usb3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
pawarana schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:15:
als ik files over wil zetten zegt w7 dat het apparaat sneller kan werken als ik hem aansluit op een usb3 poort, dat heb ik,en heb dus deze kabel besteld en ontvangen.
U raad het al, het "probleem" blijft het zelfde, heeft iemand ervaring met de m8 op usb3?
M8 is USB2.0 en kan geen USB3.0 aan.
Er wordt een melding gemaakt dat het sneller kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
ChiMan schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:34:
[...]

Er wordt een melding gemaakt dat het sneller kan werken.
bij andere apparaten die usb2 zijn krijg ik deze melding niet, hiermee wek je dus de suggestie dat de kabel de bottleneck is.
Ik begrijp je uitspraak niet met "kan", als ik een usb2 kabel vervang voor usb3 is de melding altijd weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Meer mensen die met hun M8 de Mobiel betalen app van ING niet kunnen gebruiken? Krijg vanuit de store de melding dat de app niet compatibel is met mijn toestel...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

tiguan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:19:
Ik vind de M8s een traag toestel en is zeker een stuk trager dan de gewone M8
Ik voel vrijwel geen verschil tussen M8s en mijn oude M8.
Het enige wat mij opvalt is dat TomTom Go iets langer duurt met opstarten, maar dan heb ik het over slechts enkele seconden verschil. In apps en gebruik geen lags ed.

Wellicht hangt het af van bepaalde geinstalleerde apps die op de achtergrond draaien die het systeem overall laten laggen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:19:
Ik vind de M8s een traag toestel en is zeker een stuk trager dan de gewone M8, maar ik heb geen idee hoe die vergelijkt met de Z3c? Ik had hiervoor een M7 (heb ik nog steeds trouwens) en die was toch een stuk vlotter en vloeiender.

Het ligt niet eens zozeer aan de processor die er in zit volgens mij, maar meer aan de snelheid van het opslag geheugen.

Spotify bijvoorbeeld, kan best wel eens lang aan het laden zijn. Quiz Duel speel ik regelmatig. Soms hoor je het geluidje van de roterende vraag al, maar op het beeld gebeurd er een paar seconden niks. Kostbare tijd die je dus kwijt bent om de vraag te beantwoorden. Dat soort dingen had ik op de M7 totaal niet.

Verder is het wel een robuust toestel. Maar ik heb 'm wel in de bijgeleverde bumper zitten.
Ik had een Nexus 5 hiervoor en die was (voor mijn gevoel dan) sneller.

De M8s vind ik vrij langzaam. Maar nu wordt Android net zoals IOS na elke update weer logger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Is er al meer bekend wanneer HTC komt met de update naar Android 6 voor de M8? Vind ik allemaal wel weer wat lang duren. Volgende keer toch maar is een Nexus telefoon overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Riqy schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:14:
Meer mensen die met hun M8 de Mobiel betalen app van ING niet kunnen gebruiken? Krijg vanuit de store de melding dat de app niet compatibel is met mijn toestel...
Zou gewoon moeten werken werk er op de M8 als ruin 1,5 jaar mee.
Maar kan zijn dat ze bij de laatste update ze weer iets per abuis hebben aangepast waardoor het nu lijkt of hij niet compatible is. Als je nog een ING erop had staan zou ik gewoon af en toe even kijken en hopenlijk passen ze dit snel weer aan.

Anders even een reactie in ING (play store) een melding er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

bluecupra schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:20:
Is er al meer bekend wanneer HTC komt met de update naar Android 6 voor de M8? Vind ik allemaal wel weer wat lang duren. Volgende keer toch maar is een Nexus telefoon overwegen
Ik vind het ook erg lang duren, vooral omdat de beloofde 5.1 uiteindelijk is overgeslagen. Zit nu nog steeds met een telefoon die apps heel snel afsluit vanwege memory leaks. Ik hoop wel dat HTC hun updatebeleid strakker gaat maken. Ik ben erg tevreden over mijn One M8, maar wat vaker een update, ook met het oog op security, zou erg fijn zijn. Ik overweeg door het gebrek aan updates om straks naar een ander merk te gaan. Aan de andere kant, waar heb je wel de zekerheid dat je updates blijft krijgen? Dan moet je al een Nexus nemen inderdaad.

Maar goed, het goede nieuws is dat er gisteren op Twitter voorbij kwam dat de update binnen 24 uur komt, althans voor unlocked US toestellen. Maar dat betekent dat het voor ons wellicht ook niet lang meer duurt, voor unbranded toestellen althans. Bron

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

De OTA van Android 6 voor de M8 lijkt begonnen.
http://forum.xda-develope...p?p=64130557#post64130557
Android 6 M8

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
*Bovenstaande screenshot is van XDA, en voor 'US only' modellen volgens de tekst eronder.
Beetje misleidend om hem hier te posten zonder die info, nu gaat iedereen checken of hij kan updaten..

@ hieronder:
Tuurlijk prima post 8), was alleen wat treurig dat hij na checken niet binnenkwam, omdat er niet bij stond dat het US only was. ;)
Wacht ook met smart op 6.0! :)

[ Voor 45% gewijzigd door SmiGueL op 03-12-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Er staat (nadat ik bovenstaand ging posten) "us only", niet "us only modellen".

Dit is de officiële OTA en daarom het vermelden waard me dunkt.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij het zien van zo'n bericht verwacht ik idd toch al niet dat het gelijk hier beschikbaar is, dus vind 't een prima post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:27
De standaard meegeleverdeafstandbedienings app is al een hele tijd terug om zeep gebracht en er is nog steeds geen door HTC verzorgd alternatief. Dat neem ik ze erg kwalijk. Zeker omdat Peel gewoon flut is.
Iemand suggesties voor een goede vervangende afstandsbedienings app waarbij je ook zelf knoppen aan kunt leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Ziezo, ik draai Android 6.0 MM met Sense 7.0 op mijn M8. :)
commentator schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:28:
De standaard meegeleverdeafstandbedienings app is al een hele tijd terug om zeep gebracht en er is nog steeds geen door HTC verzorgd alternatief. Dat neem ik ze erg kwalijk. Zeker omdat Peel gewoon flut is.
Iemand suggesties voor een goede vervangende afstandsbedienings app waarbij je ook zelf knoppen aan kunt leren?
Google Play: Smart IR Remote - AnyMote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Zorian schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:32:
Ziezo, ik draai Android 6.0 MM met Sense 7.0 op mijn M8. :)

[...]

Google Play: Smart IR Remote - AnyMote
Hoe ben je aan de RUU gekomen van Marshmallow? Ik zoek me rot, maar ik krijg weinig concrete resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kevinkrs schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:31:
[...]

Hoe ben je aan de RUU gekomen van Marshmallow? Ik zoek me rot, maar ik krijg weinig concrete resultaten.
Er is geen RUU. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UJviaedl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hoe kom je aan de update dan? Welke cid en mid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

kevinkrs schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:42:
[...]

Hoe kom je aan de update dan? Welke cid en mid?
http://forum.xda-develope...eveloper-sense-7-t3262894
Werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zie ik daar een zaklamp modus in het quick toggle menu? Zou tijd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Werkte hier niet, ik kreeg steeds een melding van "Can't mount /System" ik heb een andere firmware geflasht, ik zat namelijk ook nog op de Google Play Edtion. Ik ga straks nog een poging doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De laatste keer dat ik m'n telefoon van een custom rom had voorzien was met de Sensation. Ik ben helemaal vergeten hoe 't moet, dus ik durf't niet zo goed aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
tiguan schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:56:
De laatste keer dat ik m'n telefoon van een custom rom had voorzien was met de Sensation. Ik ben helemaal vergeten hoe 't moet, dus ik durf't niet zo goed aan :P
ChiMan schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:36:
[...]

Hier vind je info hoe je kan rooten:

http://androidworld.nl/fo...-recovery-custom-rom.html

Link naar de recovery file is niet meer up-to-date, gebruik deze:

http://www.teamw.in/project/twrp2/225

[ Voor 36% gewijzigd door ChiMan op 04-12-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Thanks. Realiseer me alleen net dat dit waarschijnlij niet voor de M8s is, die rom hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nope.
Ik wacht wel tot ARHD met een update komt, het bevalt mij nu al primam zie hem vanzelf verschijnen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
tiguan schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:06:
[...]

Thanks. Realiseer me alleen net dat dit waarschijnlij niet voor de M8s is, die rom hierboven?
M8 only!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Draai nu al een tijdje GPE Marshmallow, maar ik vind GPE echt vrij buggy nog steeds. Veel kleine foutjes als wanneer ik mijn telefoon herstart veel apps niet meer ingelogd zijn (SoundCloud, AnyDo) etc.,
Daarnaast is de camera app echt waardeloos vergeleken met die van Sense, en porten van de Sense camera app is nog niet mogelijk naar 6.0 (of in ieder geval niet op een waterdichte werkende manier).
Ook krijg ik het niet voor elkaar mijn 128gb sd kaartje op de laptop te kunnen lezen met USB debugging modus aan.

Ik ga weer terug naar Sense in ieder geval! Marshmallow zelf vind ik wel fijner dan Lollipop. En inderdaad, een flaslight toggle in quick menu: erg fijn.

Ik zou mensen in ieder geval niet aanraden te switchen naar GPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Meer gebruikers hier met problemen na de laatste update van HTC?
Ik weet even niet of het t servicepack is of Sense Home maar beide zijn afgelopen week bijgewerkt. Sinds de update kan ik niet fatsoenlijk meer op de notificaties klikken. Ik krijg dan of de klok te zien of het configuratie schermpje wat normaal komt als je nog een keer extra naar beneden veegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
commentator schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:12:
Meer gebruikers hier met problemen na de laatste update van HTC?
Ik weet even niet of het t servicepack is of Sense Home maar beide zijn afgelopen week bijgewerkt. Sinds de update kan ik niet fatsoenlijk meer op de notificaties klikken. Ik krijg dan of de klok te zien of het configuratie schermpje wat normaal komt als je nog een keer extra naar beneden veegt
Geen problemen mee, werkt na de update nog steeds prima. Druk eens op het homeknopje, de middelste verlichte knop onderop. Kom je dan direct op je startscherm of krijg je een vraag met welk programma dit moet worden uitgevoerd.

Na de update mocht ik opnieuw aangeven welk programma (Sense of Andere laucher die erop staat) ik dit wilde uitvoeren. Mogelijk dat het daardoor niet lekker loopt.

Telefoon ook al een keer opnieuw opgestart na de update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
MikeOO schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:55:
[...]

Geen problemen mee, werkt na de update nog steeds prima. Druk eens op het homeknopje, de middelste verlichte knop onderop. Kom je dan direct op je startscherm of krijg je een vraag met welk programma dit moet worden uitgevoerd.

Na de update mocht ik opnieuw aangeven welk programma (Sense of Andere laucher die erop staat) ik dit wilde uitvoeren. Mogelijk dat het daardoor niet lekker loopt.

Telefoon ook al een keer opnieuw opgestart na de update ?
Ik kom netjes op het startscherm. Natuurlijk, zelfs al meerdere keren opnieuw opgestart:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

In de US rolt de update al uit, iemand al een custom rom geprobeerd met android 6.0?
Nevermind ik zie het al een paar posts hierboven, nog geen EU rom zo te zien (LTE signal status)

[ Voor 38% gewijzigd door netblade op 08-12-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
kevinkrs schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:52:
[...]

Werkte hier niet, ik kreeg steeds een melding van "Can't mount /System" ik heb een andere firmware geflasht, ik zat namelijk ook nog op de Google Play Edtion. Ik ga straks nog een poging doen :)
Ik moest eerst deze RUU gebruiken: https://www.androidfilehost.com/?fid=95916177934516329. Daarna kun je denk ik wel 1 van de latere Dev edition RUU's flashen en zo de OTA binnen halen

Of gewoon gelijk een RUU voor dev edition flasher. Moet je wel je MID veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Petert87 op 09-12-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Had hier tijden lang speakers vol met vuil, blijkt nu. Dacht dat ze kapot waren, kon mensen echt haast niet verstaan tijdens telefoneren, en het leek me niet dat vuil zo'n sterk effect kon hebben. Wel dus, even met een tandenborstel aan de gang gegaan en het klinkt weer als nieuw... 8)7. Idem dito voor de jack, zat ook vuil in waardoor de plug er constant uit viel. Tandenstoker en een busje perslucht en hij is weer schoon en volledig functioneel *O* .

Ben wel van mening dat de speaker grills een design flaw zijn, zijn zulke irritante gaatjes om schoon te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Petert87 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:08:
[...]

Ik moest eerst deze RUU gebruiken: https://www.androidfilehost.com/?fid=95916177934516329. Daarna kun je denk ik wel 1 van de latere Dev edition RUU's flashen en zo de OTA binnen halen

Of gewoon gelijk een RUU voor dev edition flasher. Moet je wel je MID veranderen.
Ja het was mij al gelukt, ik had de firmware veranderd naar de niet google play edition. Vervolgens de CID veranderd, daarna was ik in staat om de RUU van de US versie te gebruiken (de .exe die op de HTC website staat). Ik heb verder geen bugs ontdekt, al moet ik toegeven dat ik mijn HTC niet meer vaak gebruik. Gebruiker liever mijn iPhone 6s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:57
Bij meer mensen waar de volledige content van BlinkFeed verdwenen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:26:
Bij meer mensen waar de volledige content van BlinkFeed verdwenen is ?
Ja die service is komen te vervallen. Weet de precieze datum niet meer, maar je kreeg de afgelopen tijd, als je blinkfeed bekeek een melding hierover. Het wordt nu vervangen door News Republic. Werkt een stuk omslachtiger en onthoudt (bij mij) niet altijd de juiste nieuwsbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ontzettend dom van HTC, vond het eigenlijk wel een geinige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ThomasXIV schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:31:
Idem dito voor de jack, zat ook vuil in waardoor de plug er constant uit viel. Tandenstoker en een busje perslucht en hij is weer schoon en volledig functioneel *O* .
Wat spook jij allemaal uit dan met je telefoon? Als je de audiojack zo vol met stof krijgt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Dat soort dingen gebeuren gewoon, denk ik. Stofje in je broekzak die in de jack terecht komt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Is er al iets meer duidelijkheid over de datum waarop Android 6.0 uitgerold zal worden in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik ben echt helemaal klaar met de m8 Na ruim anderhalf jaar :-(
Qua snelheid en gebruik is de m8 perfect, goed scherm en resolutie camera is goed genoeg, de speakers/boomsound top d:)b al gebruikte ik het nooit. Software is ook weinig op aan te merken maar wat een bagger bouwkwaliteit. Ear jack en micro usb die ik regelmatig moet laten reinigen. batterij word razend heet bij intensief gebruik, accuduur is ruim 40% minder geworden.Hij is zwaar en glijd makkelijk uit de hand. behuizing begint lichtelijk te bollen her en der. Vrij gevoelig voor vocht, wat ook niet handig is met mijn werk..
Reparatie gaan ook vaak niet goed en zijn vrij prijzig (zie dit topic) :P Dus ik heb hem eruit gebonjoert

160€ voor terug bij zonzoo 50€ erbij gedaan en een Samsung Xcover3 (ip-67 waterproof) gekocht, snel zat voor een beetje bellen en bluetooth NFC streamen (muziek) en af en toe en krantenberichtje lezen. Overige doe ik op mijn tablet films YouTube e.d. Een Samsung Note tablet 10.1 van 2,5 jaar oud die nog uitstekend doet voor mijn gebruik.
De Xcover3 is lichter en dikker waardoor hij lekkerder in de hand ligt, heeft 3 fysieke knoppen aan de voorkant wat ik eigenlijk wel miste bij mijn oude smartphones en niet allerminst waterdicht d:)b en een degelijke bouwkwaliteit. Tenminste dat is wel mijn ervaring met Samsung producten. Mijn vader gebruikt mijn Note smartphone N7000 nog steeds doet het perfect en is 4 jaar oud!.

byebye HTC :w

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Pagina: 1 ... 52 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie