Zoek eens naar de applicatie met de naam "Avast Cleanup", simpel opruim programma en je hoeft niet bang te zijn dat je iets teveel opruimt. Je hebt volledige controle voordat je het definitief eraf gooit https://play.google.com/s...com.avast.android.cleaner[b][message=44632299,noline]Weet iemand een oplossing/manier om meer ruimte vrij te maken in je interne geheugen?
Bedankt voor de tip! Zal eens kijken wat de app doet 
Edit: Per ongeluk 3GB "safe clean" uitgevoerd. Dacht dat ik nog eerst kon selecteren wat ik verwijder. Achteraf achtergekomen dat die optie bij default uit staat. Maarja, heb weer ruimte over
Edit: Per ongeluk 3GB "safe clean" uitgevoerd. Dacht dat ik nog eerst kon selecteren wat ik verwijder. Achteraf achtergekomen dat die optie bij default uit staat. Maarja, heb weer ruimte over
[ Voor 65% gewijzigd door Amps op 25-07-2015 19:42 ]
Volgens mij niet mogelijk zonder rooten. HIj trilt niet alleen veel te hard, maar bovendien ook nog als je niet wilt dat hij trilt. Heb ik wel gefixt, maar mét root (dat trouwens officieel door HTC wordt ondersteund).SeanB89 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:31:
Heeft iemand tips voor het aanpassen van de trilfunctie van de M8s?
Dat ding trilt loeihard en ik wil eigenlijk er voor zorgen dat de trilintensiteit wordt verlaagd.
Eventueel wil ik instellen dat bij de meeste meldingen er geen 2 relatief lange trils wordt gegeven, maar 1 korte.
Is dit iets wat mogelijk is, bij voorkeur zonder te gaan root'en?
Ik maak nog eens "misbruik" van deze gelegenheid de "exposed installer" aan te bevelen. Heb je wel root voor nodig maar geen custom rom om toch de meest vreemde tweaks toe te passen, die je anders alleen met een custom rom klaar krijgt. Zit v.w.b. KK 4.4. op een stable versie en v.w.b. LP op versie alpha 4 die bij mij echter vlekkeloos funcitoneert (helaas zijn nog niet alle modueles up to date).
In vervolg op mijn melding enkele pagina's geleden over slecht werkende M8 in combinatie met Experiabox V9:
Inmiddels is wel duidelijk dat het is veroorzaakt door een recente firmware-update van de V9. KPN lijkt niet echt meer te zoeken naar een oplossing, maar in plaats daarvan de V10 als remedie voor te schijven.
Voor de mensen die nog wel met een V9 willen blijven werken, schijnt het instellen van een static IP (ipv DHCP) een werkende oplossing te zijn.
Inmiddels is wel duidelijk dat het is veroorzaakt door een recente firmware-update van de V9. KPN lijkt niet echt meer te zoeken naar een oplossing, maar in plaats daarvan de V10 als remedie voor te schijven.
Voor de mensen die nog wel met een V9 willen blijven werken, schijnt het instellen van een static IP (ipv DHCP) een werkende oplossing te zijn.
Hmm wat zou nou eigenlijk roeming zijn? 

Wat anders, ik maak sinds ik het toestel heb gebruik van de gratis case, en bevalt mij prima, alleen is hij nu soort van kapot, geknapt op het zwakste puntje.

HTC NL getweet, bericht terug dat ik even moest bellen en met als resultaat dat ik binnen 2 weken een nieuwe ga krijgen.
Prima service.

Wat anders, ik maak sinds ik het toestel heb gebruik van de gratis case, en bevalt mij prima, alleen is hij nu soort van kapot, geknapt op het zwakste puntje.

HTC NL getweet, bericht terug dat ik even moest bellen en met als resultaat dat ik binnen 2 weken een nieuwe ga krijgen.
Prima service.
[ Voor 62% gewijzigd door Quad op 27-07-2015 19:04 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat mij betreft laten ze die hele melding weg.

In 99% van de gevallen wil men juist geen gegevensroaming gebruiken als deze in de instellingen is uitgezet, dus deze per ongeluk kunnen activeren in een app door iets te snel te klikken lijkt me sowieso een slecht plan.. (en een heeel duur grapje als je roamt..)
[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 27-07-2015 19:15 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik wilde juist wel netwerkgegevens aan, zat al weer 5KM binnen Nederland te toeren vanuit België maar zat nog op het netwerk van Base.SmiGueL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:06:
[...]
Wat mij betreft laten ze die hele melding weg.
In 99% van de gevallen wil men juist geen gegevensroaming gebruiken als deze in de instellingen is uitgezet, dus deze per ongeluk kunnen activeren in een app door iets te snel te klikken lijkt me sowieso een slecht plan..
Wel toevallig dat ik deze fout zag, kon het eerst niet geloven.
⏩ PVOutput☀️
Dat ding van mij ging ook binnen een week kapot, maar had me niet meer gebothered om een nieuwe aan te vragen. Hij werkt nog primaQuad schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:41:
[afbeelding]
Prima service.
Ach, nee heb je, ja kan je krijgen en kostte me maar totaal 5 minuutjes.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb nu ook enkele dagen een HTC One M8, een tweedehandsje in goede staat. Nu heb ik er voor mijn vrouw ook een gekocht, en ik kreeg een erg fijn hoesje bij mijn One M8. Het is niet het originele hoesje, maar ik kom er niet achter welk hoesje het is. Hij is erg fijn, omdat hij niet tegen de (officiele) screenprotector aanduwt, iets wat wel gebeurt als ik een Double Dip Case om de telefoon doe. Als ik dan in de zijkant knijp duwt hij m'n screenprotector iets omhoog.
Nu ben ik dus erg benieuwd of iemand dit hoesje herkent. Hij lijkt erg op een Muvit hoesje, maar is het toch niet. Zo zijn bij dit hoesje de volumeknoppen bedekt en is de uitsparing voor MicroUSB/3.5m een groot gat ipv twee kleine gaatjes.
Ik zet het even in linkjes ipv grote afbeeldingen, maar weet iemand wellicht waar dit hoesje vandaan komt?
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4 (van de telefoon in het hoesje)
Foto 5 (van de telefoon in het hoesje)
Ik wil er graag nog een dus
Nu ben ik dus erg benieuwd of iemand dit hoesje herkent. Hij lijkt erg op een Muvit hoesje, maar is het toch niet. Zo zijn bij dit hoesje de volumeknoppen bedekt en is de uitsparing voor MicroUSB/3.5m een groot gat ipv twee kleine gaatjes.
Ik zet het even in linkjes ipv grote afbeeldingen, maar weet iemand wellicht waar dit hoesje vandaan komt?
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4 (van de telefoon in het hoesje)
Foto 5 (van de telefoon in het hoesje)
Ik wil er graag nog een dus
De trilfunctie van mijn HTC one M8 is stuk. Langs geweest bij een repareer zaak vandaag, waarna zij mij vertelde dat niet alleen de triller stuk is, maar ook het hele plaatje waaraan hij vast zit.
Nu begin ik mijn vertrouwen in het bedrijf te verliezen, aangezien ik bij een disassemble video op Youtube heb gezien dat de trilmotor los zit van het plaatje, daarnaast, als het plaatje stuk zou zijn, doet de rest het hoogst waarschijnlijk ook niet?
Zie foto:

Nu vragen ze mij dus 65,- ipv 25,-.
Niet om racistisch over te komen, maar de heren zijn van buitenlandse afkomst.
Ook zie ik totaal geen sporen aan mijn telefoon dat hij is open gemaakt.
Hij zou morgen het extra bij bestelde onderdeel hebben. Hier naar vragen of ik het mag zien? Zo niet weglopen?
Nu begin ik mijn vertrouwen in het bedrijf te verliezen, aangezien ik bij een disassemble video op Youtube heb gezien dat de trilmotor los zit van het plaatje, daarnaast, als het plaatje stuk zou zijn, doet de rest het hoogst waarschijnlijk ook niet?
Zie foto:

Hij zou morgen het extra bij bestelde onderdeel hebben. Hier naar vragen of ik het mag zien? Zo niet weglopen?
Bij een kameraad deed de trilmotor van z'n One M7 niet meer, hij heeft er vervolgens een paar keer harde tikken mee gegeven op z'n hand en toen werkte het weer. Schijnt wel eens een voorkomend issue te zijn, misschien bij jou ook het geval?
En als je nog binnen de garantie zit, anders opsturen?
⏩ PVOutput☀️
Ik zal het even proberen.Quad schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:05:
Bij een kameraad deed de trilmotor van z'n One M7 niet meer, hij heeft er vervolgens een paar keer harde tikken mee gegeven op z'n hand en toen werkte het weer. Schijnt wel eens een voorkomend issue te zijn, misschien bij jou ook het geval?
Het is ook geen val schade o.i.d. Voelde het letterlijk overlijden terwijl ik aan het typen was.
EDIT: Hij doet het weer! weliswaar niet zo hard meer! maar hij trilt! Dankje!
Conclusie? Ik word hier in de maling genomen. ?
Edit: af en toe werkt ie voor 1 sec. Het is zeker niet zoals voorheen.
[ Voor 18% gewijzigd door Basxt op 29-07-2015 00:52 ]
De trilmotor zit vast op het boardje. Het stekkertje is kennelijk niet zomaar los te krijgen, als ik wat disassembly-video's bekijk. Waarschijnlijk zit het op het boardje vastgelijmd?Basxt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:03:
De trilfunctie van mijn HTC one M8 is stuk. Langs geweest bij een repareer zaak vandaag, waarna zij mij vertelde dat niet alleen de triller stuk is, maar ook het hele plaatje waaraan hij vast zit.
Zie foto:
[afbeelding]
Het is wel als los onderdeel te krijgen, maar wellicht dat het makkelijker is om dit gewoon in één keer te vervangen (als dat stekkertje überhaupt zomaar los te krijgen is). Ik denk dat daar het prijsverschil vandaan komt. Dat ze in eerste instantie dachten alleen de trilmotor te kunnen vervangen, en achteraf dus dat hele boardje moeten vervangen.
Overigens dat je op basis van je twijfels meent te moeten opmerken dat het twee mensen van buitenlandse komaf zijn als relevant onderdeel van de situatieschets, betekent dat je de vooroordelen bevestigt over mensen die stellen dat ze 'niet racistische willen zijn maar....' waarop zonder uitzondering een racistische connotatie aan het verhaal toegevoegd wordt.
Overigens is de M8 niet eens 2 jaar uit. Dus je toestel heeft nog garantie. Waarom zou je hem bij een repairshop laten maken? Of zijn ze een officiële HTC-reparateur oid?
B.S.U.R.
Mits hij niet zelf met het toestel heeft lopen hannessen (onderdeel vervangen of per ongeluk laten vallen oid waardoor de garantie vervalt) lijkt me inderdaad de HTC support een berichtje sturen het meest logisch en goedkoopst.RaJitsu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:17:
Overigens is de M8 niet eens 2 jaar uit. Dus je toestel heeft nog garantie. Waarom zou je hem bij een repairshop laten maken? Of zijn ze een officiële HTC-reparateur oid?
Ik heb er jaren geleden een paar keer gebruik van moeten maken (De trilmotor van m'n Desire werkte de eerste paar keer overgaan zachtjes, waarna hij er daarna zo goed als mee stopte.)
De chat support van HTC is echt geweldig.
http://www.htc.com/nl/contact/chat/
Ze regelden binnen enkele dagen een afspraak wanneer ze hem komen halen, en een 1,5 (a 2) week later heb je hem weer op de mat.
*Als je geen (fatsoenlijke) reservertelefoon hebt dan kan het je die €65 i.p.v.1,5 week wachten uiteraard wel waard zijn natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 30-07-2015 00:47 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Iets anders wat ik kan bedenken is dat er vuil bij het motortje zit.Basxt schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:06:
[...]
Ik zal het even proberen.
Het is ook geen val schade o.i.d. Voelde het letterlijk overlijden terwijl ik aan het typen was.
EDIT: Hij doet het weer! weliswaar niet zo hard meer! maar hij trilt! Dankje!
Conclusie? Ik word hier in de maling genomen. ?
Edit: af en toe werkt ie voor 1 sec. Het is zeker niet zoals voorheen.
⏩ PVOutput☀️
Op de video die ik gezien heb halen ze tril connector redelijk eenvoudig uit het boardje.RaJitsu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:17:
[...]
Het is wel als los onderdeel te krijgen, maar wellicht dat het makkelijker is om dit gewoon in één keer te vervangen (als dat stekkertje überhaupt zomaar los te krijgen is). Ik denk dat daar het prijsverschil vandaan komt. Dat ze in eerste instantie dachten alleen de trilmotor te kunnen vervangen, en achteraf dus dat hele boardje moeten vervangen.
Het is toch te gek voor woorden dat je beweerd dat beide het motortje en het boardje stuk zijn of zelfs gebroken, terwijl hij het nu gewoon weer trilt (nog niet zoals het hoort weliswaar) na dat ik er een paar klappen tegen aan heb gegeven? Verder zie ik echt géén sporen dat de telefoon is open gemaakt.Overigens dat je op basis van je twijfels meent te moeten opmerken dat het twee mensen van buitenlandse komaf zijn als relevant onderdeel van de situatieschets, betekent dat je de vooroordelen bevestigt over mensen die stellen dat ze 'niet racistische willen zijn maar....' waarop zonder uitzondering een racistische connotatie aan het verhaal toegevoegd wordt.
Je hebt verder gelijk, het hoort niet.
Ik heb dit toestel op Sint Maarten gekocht dus dan geldt dat denk ik niet.Overigens is de M8 niet eens 2 jaar uit. Dus je toestel heeft nog garantie. Waarom zou je hem bij een repairshop laten maken? Of zijn ze een officiële HTC-reparateur oid?
Bedankt
Waarom niet, en anders kun je dat via de Chat altijd vragen. Garantie verloopt via serienummer.Basxt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:05:
[...]
Ik heb dit toestel op Sint Maarten gekocht dus dan geldt dat denk ik niet.
Als alle circuits aansluiten, werkt het natuurlijk gewoon.Basxt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:05:
[...]
Het is toch te gek voor woorden dat je beweerd dat beide het motortje en het boardje stuk zijn of zelfs gebroken, terwijl hij het nu gewoon weer trilt (nog niet zoals het hoort weliswaar) na dat ik er een paar klappen tegen aan heb gegeven?
Verder kan het geven van klappen op een toestel waarop iets weer werkt drie dingen betekenen:
- Het specifieke onderdeel is stuk (dus onderdeel, zeer onwaarschijnlijk dat je met klappen dit goed krijgt gezien het beperkte formaat en de weinige onderdelen waar het uit bestaat)
- de stroomtoevoer naar een onderdeel heeft defecten (dus daughter board)
- het contactje waarmee het onderdeel op het board zit is gaar (kan liggen aan de stekkerzijde (=onderdeel) of contact-zijde (-board).
Op ebay kost een vibratie-motor 10-15 dollar, een daughter board tussen de 25 (kaal) en de 70 dollar.(met alles (camera, standbyknop, vibratie-motor, etc)). Gekeken naar de arbeidstijd voor beiden handelingen en de kosten voor onderdelen is het dus niet eens zo'n rare prijsstelling.
De garantie bepalen ze op basis van een imei-nummer. Een bon oid heb je niet nodig. Je hebt dus zelfs kans op garantie een kleine tijd na twee jaar, aangezien zij niet weten wanneer het toestel precies verkocht is (ik neem aan dat ze de afboekingen bij de verschillende retailaanbieders niet bijhouden).Ik heb dit toestel op Sint Maarten gekocht dus dan geldt dat denk ik niet.
Kortom, als je niet hebt lopen klooien, geen valschade hebt die het defect als gevolg kan hebben en het toestel niet is open geweest... Gewoon effe bellen of chatten.
Pasop, ook die mensen bij de HTC-support zijn vaak van buitenlandse komaf (wat overigens niet één eenduidige afkomst is, Marokko ligt dichter bij Nederland dan (bij) India, etc. etc.) dat is in deze industrie nu eenmaal zo op de een of andere manier, ik heb iig de helft van de keren dat ik met HTC bel, iemand met een accent aan de lijn (en dat hebben niet alle allochtonen dus wellicht dat het er meer waren)
'GSM Ali' is niet voor niets een term (veel Turken en Afghanen die dit soort winkels hebben) en toen ik 10 jaar geleden bij de laatste Sales Challenge van Vodafone was, was bijna de helft ook allochtoon, uit alle hoeken van de wereld.
Overigens is het natuurlijk wel voor een flink deel een ratten-industrie. Dat bewijst Dynafix (wat de standaard reparateur is voor de meeste merken, waaronder HTC) al jaren.
B.S.U.R.
Bedankt voor de hulp 
Ik ga als het probleem terug komt naar andere shop, die betrouwbaarder is voor mijn gevoel, of zelfs de officiele HTC repair.
Ik ga als het probleem terug komt naar andere shop, die betrouwbaarder is voor mijn gevoel, of zelfs de officiele HTC repair.
Gewoon even contact opnemen met HTC zoals de tweakers hierboven aangeven. Is gratis en over het algemeen wel goed.
Zou wel even fotos maken van tevoren, voor als je toestel terugkomt met schade. (kan gebeuren, hoeft niet
)
Zou wel even fotos maken van tevoren, voor als je toestel terugkomt met schade. (kan gebeuren, hoeft niet
https://twitter.com/LlabTooFeR/status/627138904961982464
Het wordt zelf volledig geannuleerd. Er komt wel ergens midden volgend jaar de Android m update voor de HTC uit.Leeuw070 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:40:
Update naar 5.1 waarschijnlijk uitgesteld .
https://twitter.com/LlabTooFeR/status/627138904961982464
Heb je hier een bron van?kevinkrs schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:31:
[...]
Het wordt zelf volledig geannuleerd. Er komt wel ergens midden volgend jaar de Android m update voor de HTC uit.
Voorzover ik kan vinden zijn het vage geruchten. Ik heb geen bron kunnen vinden die zegt dat 5.1 gecancelled is voor de M8. Andere geruchten zijn dat de update naar 5.1 uitgesteld is naar de herfst.
5.1 is net uitgekomen voor de M9 dus lijkt mij dat de rest wel zal volgen en de komende maanden, hoop ik dan.voz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:34:
[...]
Voorzover ik kan vinden zijn het vage geruchten. Ik heb geen bron kunnen vinden die zegt dat 5.1 gecancelled is voor de M8. Andere geruchten zijn dat de update naar 5.1 uitgesteld is naar de herfst.
Ik las dus juist dat 5.1 geannuleerd wordt, maar de m8 gebruikers direct van 5.0.2 naar android 5.2 gaan. Moet de bron weer even opzoeken, 2 dagen geleden gelezen.voz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:34:
[...]
HTC laat hiermee trouwens wel meteen zien hoe hun verdienstenmodel eruit ziet, simpelweg geen updates uitbrengen of vertragen voor de m8 om de m9 succesvol te maken.
[ Voor 14% gewijzigd door kevinkrs op 04-08-2015 12:11 ]
Het toeval wil dat ik juist vanochtend eens even bij HTC UK en vervolgens (omdat ze mij doorverwezen - ik denk trouwens ten onrechte, want mijn toestel heb ik in GB gekocht) bij HTC NL gelobbied om in de HTC One Duals SIM wat aan te passen: je kunt in alle "normale" varianten van de M8 het cell broadcast menu benaderen (b.v. om NL alert aan of uit te zetten). Maar deze menu optie ontbreekt al vanaf de aanvang in de Dual Sim versie. Een bug dus. Mag er van mij snel uitgehaald worden. Ik vermoed dat wachten op Android 5.2 of M om die reden dan wel loont....kevinkrs schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:10:
[...]
Ik las dus juist dat 5.1 geannuleerd wordt, maar de m8 gebruikers direct van 5.0.2 naar android 5.2 gaan. Moet de bron weer even opzoeken, 2 dagen geleden gelezen.
HTC laat hiermee trouwens wel meteen zien hoe hun verdienstenmodel eruit ziet, simpelweg geen updates uitbrengen of vertragen voor de m8 om de m9 succesvol te maken.
Ik hoop het want ik vind android 5.0.2 behoorlijk traag worden over de tijd. Ik moet het toestel 1x per week herstarten om weer een beetje normaal ermee te kunnen werken. Veel problemen met performance zijn ook opgelost in 5.1. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog eens een half jaar tot 9 maanden te moeten gaan wachten tot er eens een update komt...jlaarts schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:17:
[...]
Het toeval wil dat ik juist vanochtend eens even bij HTC UK en vervolgens (omdat ze mij doorverwezen - ik denk trouwens ten onrechte, want mijn toestel heb ik in GB gekocht) bij HTC NL gelobbied om in de HTC One Duals SIM wat aan te passen: je kunt in alle "normale" varianten van de M8 het cell broadcast menu benaderen (b.v. om NL alert aan of uit te zetten). Maar deze menu optie ontbreekt al vanaf de aanvang in de Dual Sim versie. Een bug dus. Mag er van mij snel uitgehaald worden. Ik vermoed dat wachten op Android 5.2 of M om die reden dan wel loont....
Ach niet getreurd, we krijgen deze maand wel een bugfix.
nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug
'Volgens beveiligingsmedewerker Adrian Ludwig van Google krijgen onder meer de Nexus-toestellen van Google zelf snel een update, maar ook recente vlaggenschepen van Samsung, zoals de Galaxy S6, S6 Edge en S5. Ook de LG G-modellen, de One M-modellen van HTC en recente Xperia Z's krijgen deze maand nog een update, belooft Ludwig'
nieuws: Google: veel Android-apparaten krijgen snel fix voor Stagefright-bug
'Volgens beveiligingsmedewerker Adrian Ludwig van Google krijgen onder meer de Nexus-toestellen van Google zelf snel een update, maar ook recente vlaggenschepen van Samsung, zoals de Galaxy S6, S6 Edge en S5. Ook de LG G-modellen, de One M-modellen van HTC en recente Xperia Z's krijgen deze maand nog een update, belooft Ludwig'
Bedoel je 5.0.2 of 5.0.1? Ik zit hier nog op 5.0.1 namelijk, unbranded toestel.kevinkrs schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:36:
[...]
Ik hoop het want ik vind android 5.0.2 behoorlijk traag worden over de tijd. Ik moet het toestel 1x per week herstarten om weer een beetje normaal ermee te kunnen werken. Veel problemen met performance zijn ook opgelost in 5.1. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog eens een half jaar tot 9 maanden te moeten gaan wachten tot er eens een update komt...
Maar ding kan soms wel traag zijn ja. Maar wat ik vooral mis op dit moment is de mogelijkheid om notificaties omhoog te swipen zodat ze verdwijnen uit het beeld, maar toch nog blijven staan in je notificatiescherm. Helaas zullen we nog vrij lang moeten wachten..
Tijd dat ze haast maken
Dat met die notificaties vind ik zelf ook enorm vervelend. Ik zie zelf op 5.0.2 met een custom rom. sROM gebruik ik. Dat is een geporte versie van de HTC one m9.dennisk. schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:00:
[...]
Bedoel je 5.0.2 of 5.0.1? Ik zit hier nog op 5.0.1 namelijk, unbranded toestel.
Maar ding kan soms wel traag zijn ja. Maar wat ik vooral mis op dit moment is de mogelijkheid om notificaties omhoog te swipen zodat ze verdwijnen uit het beeld, maar toch nog blijven staan in je notificatiescherm. Helaas zullen we nog vrij lang moeten wachten..
Tijd dat ze haast maken
Meer M8 gebruikers die de laatste tijd (als in, laatste paar weken) problemen ervaren met WiFi?
WiFi wordt vaak verbroken, heeft soms wel verbinding maar geen internet. Voorheen nooit last van gehad. Merk dit op verschillende WiFi netwerken op verschillende locaties.
WiFi wordt vaak verbroken, heeft soms wel verbinding maar geen internet. Voorheen nooit last van gehad. Merk dit op verschillende WiFi netwerken op verschillende locaties.
Zit je toevallig in Zuid-Afrika? Daar had ik de afgelopen weken hetzelfde (diverse hotel-wifi), maar terug hier werkt alles weer naar behoren.JBS schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:06:
Meer M8 gebruikers die de laatste tijd (als in, laatste paar weken) problemen ervaren met WiFi?
M.a.w. heb je de problemen ook met wifi-netwerken waar het voorheen wel prima werkte?
Mijn one M8 heeft een raar probleem.
Via motion gesture unlock ik normaal mijn scherm, dit werkt echter niet meer. Het locken van het scherm (door er double tap) werkt dan weer wel. Heb reeds een factory reset geprobeerd maar dat heeft het probleem niet verholpen.
Als je double tap doet dan voel je wel de trilling die je normaal ook voelt bij het unlocken maar en het toestel komt dus niet in de actieve modus.
Enige wat ik nog kan bedenken is dat gyroscoop niet waarneemt dat het toestel opgepakt is. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen uitsluiten of een ander idee?
Via motion gesture unlock ik normaal mijn scherm, dit werkt echter niet meer. Het locken van het scherm (door er double tap) werkt dan weer wel. Heb reeds een factory reset geprobeerd maar dat heeft het probleem niet verholpen.
Als je double tap doet dan voel je wel de trilling die je normaal ook voelt bij het unlocken maar en het toestel komt dus niet in de actieve modus.
Enige wat ik nog kan bedenken is dat gyroscoop niet waarneemt dat het toestel opgepakt is. Iemand een idee hoe ik dat zou kunnen uitsluiten of een ander idee?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn HTC One M8 ook weggebracht. Er waren een aantal problemen mee.
- Stof onder selfiecamera
- Onderste speaker kapot (krakend geluid)
- viel elke dag wel een paar keer uit.
- random reboots
- internetten op wifi werkte soms wel soms niet.
Heeft iemand meer last van deze problemen?
- Stof onder selfiecamera
- Onderste speaker kapot (krakend geluid)
- viel elke dag wel een paar keer uit.
- random reboots
- internetten op wifi werkte soms wel soms niet.
Heeft iemand meer last van deze problemen?
Nee, zit in Nederland. Ja, op netwerken die voorheen geen problemen gaven.etamboer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
Zit je toevallig in Zuid-Afrika? Daar had ik de afgelopen weken hetzelfde (diverse hotel-wifi), maar terug hier werkt alles weer naar behoren.
M.a.w. heb je de problemen ook met wifi-netwerken waar het voorheen wel prima werkte?
Andere telefoon ernaast, op hetzelfde WiFi netwerk, heeft de problemen niet.
HTC One M8 To Get Sense 7 UI With Android M Update
[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2015 18:30 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bij HTC is het altijd eerst zien, dan geloven!
Vind het sowieso veel te lang duren, vorig jaar met de M7 ging de update naar Sense 6 veel sneller, Ik heb nog geen enkele update gezien na LP 5.01.ChiMan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:47:
[...]
Bij HTC is het altijd eerst zien, dan geloven!
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik hoop toch eigenlijk wel dat ze toch wel snel met de 5.2 update gaan komen. Sinds de laatste update kan ik geen gebruik meer maken van bluetooth in de auto (verbinding verbreekt telkens). Had gelezen dat dit met deze update weer fixed zou moeten zijn, maar vind dat het wachten daarop nu toch wel lang genoeg geduurd heeft.
)
Ze laten je lekker lang wachten zodat mensen het zat worden en de M9 haal halen. Ik vind de update ook associaal lang duren voor een vlaggenschip model om eerlijk te zijn. En ik begin mijn geduld ook te verliezen, ik kan nog steeds geen notificaties wegklikken zonder dat ze uit mijn statusbar gaan (soms wil je iets later even kunnen bekijken en niet nu) Of gewoon de performance verbeteringen van 5.1....Smurf schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:34:
Ik hoop toch eigenlijk wel dat ze toch wel snel met de 5.2 update gaan komen. Sinds de laatste update kan ik geen gebruik meer maken van bluetooth in de auto (verbinding verbreekt telkens). Had gelezen dat dit met deze update weer fixed zou moeten zijn, maar vind dat het wachten daarop nu toch wel lang genoeg geduurd heeft.
Twijfel nu ook heel erg om (tijdelijk) over te stappen naar een GPE Rom..
Heb ik laatst ook gedaan, geen seconde spijt van gehadb.o.n.s schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:50:
Twijfel nu ook heel erg om (tijdelijk) over te stappen naar een GPE Rom..
Cool! En voor wat betreft de camera kwaliteit?Afvalzak schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:51:
[...]
Heb ik laatst ook gedaan, geen seconde spijt van gehad
Kwaliteit van je camera blijft hetzelfde!b.o.n.s schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
Cool! En voor wat betreft de camera kwaliteit?
Misschien dat je foto's softwarematig beter worden.
Maar je lens blijft hetzelfde

Gingen bij mij beiden mis. Vreemd om op deze manier iets aan te bieden ook, aangezien ze niet vertellen wat het is.
Bij iemand wel gelukt? En wat is het precies?
[ Voor 23% gewijzigd door RaJitsu op 14-08-2015 20:05 ]
B.S.U.R.
Als je die update doet krijg je allemaal vodafone meuk/bloatware geinstalleerd . Gewoon weigeren .RaJitsu schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:04:
[afbeelding] [afbeelding]
Gingen bij mij beiden mis. Vreemd om op deze manier iets aan te bieden ook, aangezien ze niet vertellen wat het is.
Bij iemand wel gelukt? En wat is het precies?
Heb niet voor niets een unbranded toestel gekocht en dan probeert VF gewoon door een zogenaamde systeemupdate hun prut nog door te douwen .
VF heeft gewoon niks te zoeken in dat gedeelte qua updates en ze doen alsof ze er niets vanaf weten .
http://forum.vodafone.nl/...g-beschikbaar/td-p/202319
Van het weekend GPE geprobeerd. Werkt(e) echt heel mooi zeker.ChiMan schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:24:
[...]
Kwaliteit van je camera blijft hetzelfde!
Misschien dat je foto's softwarematig beter worden.
Maar je lens blijft hetzelfde
Maar, ik mis gewoon echt de Sense camera en gallerij..
Dus ik ben weer terug bij Sense
GPE liep wel erg mooi moet ik zeggen.
Revolution ROM met Sense is een aanraderb.o.n.s schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:55:
[...]
Van het weekend GPE geprobeerd. Werkt(e) echt heel mooi zeker.
Dus ik ben weer terug bij Sense![]()
En de radio natuurlijk, die schijnt het ook niet meer te doen. Vind ik niet handig, want zonder internet (dan komt werkelijk voor...) is het een handig ding (met zeer beroerde interface, dat wel).b.o.n.s schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:55:
[...]
Van het weekend GPE geprobeerd. Werkt(e) echt heel mooi zeker.
Dus ik ben weer terug bij Sense![]()
Overigens: ik heb getracht me in te lezen over die GPE (Google PLay Edition) maar voorzover ik weet: niet beschikbaar voor dual sim toestellen. Had ik toch wel leuk gevonden. Er zijn websites die een bestand aanbieden via (slechts) 1 website maar dat vereistdan deelname aan een enquete en het verkwanselen van je mobiele nummer. Ik vermoed dat het een enorme scam is.
Edit: wie wil experimenteren met GPE (Google Play Edition) kan eens hier kijken: http://www.graffixnyc.com/m8.php (met verwijziging naar XDA-developers). Hier staan de noodzakelijke bestanden. Voor dual sim is overigens niets beschikbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door jlaarts op 22-08-2015 11:34 . Reden: Nieuwe info toegevoegd ]
Android Police meldt dat er een (nightly) build beschikbaar is van CyanogenMod, specifiek bestemd voor de HTC One M8 Dual Sim.
Ik zal hem z.s.m. eens gaan uitproberen. Hopelijk komen er binnenkort ook uit andere fora wat reacties, met name in Duitsland heeft het apparaat heel wat gebruikers.
Link:
http://www.androidpolice....-dual-sim-and-xiaomi-mi4/
Ik zal hem z.s.m. eens gaan uitproberen. Hopelijk komen er binnenkort ook uit andere fora wat reacties, met name in Duitsland heeft het apparaat heel wat gebruikers.
Link:
http://www.androidpolice....-dual-sim-and-xiaomi-mi4/
Hier komt er ook een update binnen 4.16.401.13 (57.45MB). Deze update bevat belangrijke verbeteringen en bugfixes, inclusief:
Android Security Patches (libstageFright)
Android Security Patches (libstageFright)
Updae 4.16.401.13 geinstalleerd en daarna Stagefrigt Detector weer uitgevoerd.
Jammer dat het niet 100% opgelost is. Nog 1 item in het rood (CVE-2015-3864)
Maar wat ik zo kon vinden is het Google nog niet gelukt om die te fixen.
Wel blij dat HTC die probleem dus ook aanpakt.
Jammer dat het niet 100% opgelost is. Nog 1 item in het rood (CVE-2015-3864)
Maar wat ik zo kon vinden is het Google nog niet gelukt om die te fixen.
Wel blij dat HTC die probleem dus ook aanpakt.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 25-08-2015 08:50 ]
In de vakantie is mijn M8 helaas verzopen, total loss.
Ik heb meteen een nieuwe telefoon besteld, als je 'm mist begrijp je pas hoe vaak je het gebruikt.
Ik heb gekozen om niet de M8 te kopen, maar te gaan voor de M8s. Nu na 2 weken gebruik kan ik goed bepalen wat nu precies de verschillen zijn tussen de M8 en M8s, voor diegenen die wellicht ook twijfelen welke telefoon te kopen...
Allereerst de telefoonhouder die ik speciaal voor de M8 had gekocht, de HTC D190:
pricewatch: HTC One (M8) Car Cradle D190
Ik was bang dat de M8s wellicht niet zou passen. De houder is vrijwel exact precies-pas voor de M8.
De m8s specs geven aan dat de telefoon iets dikker is.
Echter past de M8s ook prima. Hij zit iets strakker, maar ik hoef niet veel meer kracht te zetten om de telefoon in en uit de houder te halen. Ook de USB aansluiting zit op dezelfde plek.
Snelheid: volgens specs en reviews is de M8s wat minder snel dan de M8. Wellicht in benchmarks en als je de telefoon naast elkaar acties laat uitvoeren kan je verschillen vinden met als M8 in het voordeel.
Maar na 2 weken gebruik van vrijwel alle soorten apps kan ik niet echt een verschil bemerken.
Alles loopt vloeiend zoals ik gewend was. Het enige verschil, maar het is klein, is dat apps ietsjes trager starten. Een voorbeeld is de TomTom Go Mobile app, die wat langer nodig heeft. Maar in gebruik geen verschil.
Om op dit laatste terug te komen, de TomTom Go app (de nieuwe dus):
Op de M8 had ik grote problemen met deze app. Het toestel werd te heet (gevaarlijk heet) en de batterij liep snel leeg, zelfs met zware oplader. De app kon ik alleen in 2D mode draaien, dan viel het nog mee.
Ik heb meteen de M8s op dit euvel getest. Geen enkel probleem gevonden. Zelfs in 3D mode met alle toeters en bellen aan in de app wordt de telefoon lauw/warm en de accu is binnen no-time 100% opgeladen en blijft dit ook.
Foto's: de foto's van de M8s zijn scherper, zeker als je deze nog wat wilt nabewerken. Wel wat meer last van ruis bij donkere omgeving. Verder zit de dual-camera mode er nog in, dus de leuke focus effecten kan je nog steeds gebruiken. Wat dit betreft ben ik meer tevreden met de M8s dan de M8.
Accu: ik merk nog geen verschil. De M8s heeft een iets zwaardere accu. Maar mijn oude M8 was perfect qua accu gebruik. Ik kon zeker 2-3 dagen halen met "normaal" gebruik. Dat haal ik ook met de M8s.
Wellicht moet de accu nog even "wennen", maar echt beter dan dit kan het denk ik niet worden.
(uiteraard afhankelijk van app gebruik, onder normaal versta ik per dag wat internetten, chatten, facebook en bellen).
Al met al ben ik een tevreden M8s gebruiker die van een M8 af komt. Wat mij betreft, mocht je twijfelen tussen M8 en M8s, met de laatste doe je zeker geen stap terug.
Ik heb meteen een nieuwe telefoon besteld, als je 'm mist begrijp je pas hoe vaak je het gebruikt.
Ik heb gekozen om niet de M8 te kopen, maar te gaan voor de M8s. Nu na 2 weken gebruik kan ik goed bepalen wat nu precies de verschillen zijn tussen de M8 en M8s, voor diegenen die wellicht ook twijfelen welke telefoon te kopen...
Allereerst de telefoonhouder die ik speciaal voor de M8 had gekocht, de HTC D190:
pricewatch: HTC One (M8) Car Cradle D190
Ik was bang dat de M8s wellicht niet zou passen. De houder is vrijwel exact precies-pas voor de M8.
De m8s specs geven aan dat de telefoon iets dikker is.
Echter past de M8s ook prima. Hij zit iets strakker, maar ik hoef niet veel meer kracht te zetten om de telefoon in en uit de houder te halen. Ook de USB aansluiting zit op dezelfde plek.
Snelheid: volgens specs en reviews is de M8s wat minder snel dan de M8. Wellicht in benchmarks en als je de telefoon naast elkaar acties laat uitvoeren kan je verschillen vinden met als M8 in het voordeel.
Maar na 2 weken gebruik van vrijwel alle soorten apps kan ik niet echt een verschil bemerken.
Alles loopt vloeiend zoals ik gewend was. Het enige verschil, maar het is klein, is dat apps ietsjes trager starten. Een voorbeeld is de TomTom Go Mobile app, die wat langer nodig heeft. Maar in gebruik geen verschil.
Om op dit laatste terug te komen, de TomTom Go app (de nieuwe dus):
Op de M8 had ik grote problemen met deze app. Het toestel werd te heet (gevaarlijk heet) en de batterij liep snel leeg, zelfs met zware oplader. De app kon ik alleen in 2D mode draaien, dan viel het nog mee.
Ik heb meteen de M8s op dit euvel getest. Geen enkel probleem gevonden. Zelfs in 3D mode met alle toeters en bellen aan in de app wordt de telefoon lauw/warm en de accu is binnen no-time 100% opgeladen en blijft dit ook.
Foto's: de foto's van de M8s zijn scherper, zeker als je deze nog wat wilt nabewerken. Wel wat meer last van ruis bij donkere omgeving. Verder zit de dual-camera mode er nog in, dus de leuke focus effecten kan je nog steeds gebruiken. Wat dit betreft ben ik meer tevreden met de M8s dan de M8.
Accu: ik merk nog geen verschil. De M8s heeft een iets zwaardere accu. Maar mijn oude M8 was perfect qua accu gebruik. Ik kon zeker 2-3 dagen halen met "normaal" gebruik. Dat haal ik ook met de M8s.
Wellicht moet de accu nog even "wennen", maar echt beter dan dit kan het denk ik niet worden.
(uiteraard afhankelijk van app gebruik, onder normaal versta ik per dag wat internetten, chatten, facebook en bellen).
Al met al ben ik een tevreden M8s gebruiker die van een M8 af komt. Wat mij betreft, mocht je twijfelen tussen M8 en M8s, met de laatste doe je zeker geen stap terug.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Jij vind de M8s amper trager dan de gewone M8? Ik vind dat de interface soms wel wat traag reageert (niet vloeiend) en dan vergeleken met een M7. Verder een hardstikke fijn toestel hoor.
Maar die update, van een paar posts eerder, voor de gewone M8 krijgen wij niet zo te zien?
Een simpel spel als Quiz Duel bijvoorbeeld, hapert gigantisch of lagged bij de M8s. Bij de M7 ging dit spel altijd supervloeiend. Wellicht maakt het spel gewoon geen optimaal gebruik van de processor, dat kan ook natuurlijk.
Maar die update, van een paar posts eerder, voor de gewone M8 krijgen wij niet zo te zien?
Een simpel spel als Quiz Duel bijvoorbeeld, hapert gigantisch of lagged bij de M8s. Bij de M7 ging dit spel altijd supervloeiend. Wellicht maakt het spel gewoon geen optimaal gebruik van de processor, dat kan ook natuurlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 25-08-2015 13:09 ]
Update 4.19.114.3 komt net binnen op mijn M8
Wat zit er voor veranderingen in update 4.19.114.3? Kan dit zo snel op het www niet vinden. Is dit de Sense 7 update voor de M8?
Sense 7 zal pas verschijnen met de update naar Android M.bluecupra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:37:
Wat zit er voor veranderingen in update 4.19.114.3? Kan dit zo snel op het www niet vinden. Is dit de Sense 7 update voor de M8?
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat deze update zo'n beetje gelijk is aan de rest van de updates die iedereen deze dagen in het topic kreeg/krijgt. Dit i.v.m. de Stagefright bug.bluecupra schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:37:
Het toestel blijft gewoon op Android 5.0.1 i.c.m. Sense 6.0 (zoals verwacht)

Via KPN heb ik gisteren deze gekregen: 4.16.401.13
Bij Vodafone kwam deze binnen: 4.19.161.3
Dus kan zo maar zijn dat T-Mobile deze uitgerold heeft: 4.19.114.3
[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 25-08-2015 23:25 ]
Nee, Sense 7 zit er niet bij, Beveiligings updates noemen ze het (ik heb T-Mobile trouwens (je hebt gelijk)
[ Voor 8% gewijzigd door jkrah op 26-08-2015 00:50 ]
Beetje jammer dat de M8s geen update krijgt. De M7 en M8 wel. Of duurt het misschien wat langer. Zoeken op M8s op internet levert ook echt totaal geen nuttige informatie op.
[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 26-08-2015 11:23 ]
Ik heb een M8s en zojuist de update ontvangen en geinstalleerd.
Je hebt gelijk, ik krijg 'm nu ook binnen 
Softwareversie is nu 1.11.161.10 overigens.
Softwareversie is nu 1.11.161.10 overigens.
[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 27-08-2015 12:42 ]
Mijn M8 is vorige week hard op de asfalt beland en heel de glas plaat is gebarsten. Waar kan ik deze zo goedkoop mogelijk laten vervangen zonder het zelf te doen (ben er absoluut niet handig in). Ik ben van Belgie, maar opsturen naar NL mag geen probleem zijn.
Thanks!
Thanks!
Waar krijgen jullie die update vandaan? Bij het systeem-menu? Krijg helemaal niets - ben in Hong Kong.
Bij Instellingen -> Info - > Software updatesSanction schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:42:
Waar krijgen jullie die update vandaan? Bij het systeem-menu? Krijg helemaal niets - ben in Hong Kong.
De Custom Rom die ik gebruik heeft de update inmiddels doorgevoerd. Uit de changelog blijkt dat de telefoon echter nog steeds kwetsbaar is. Kan iemand bevestigen of dit met de 'originele' rom ook zo is?SmiGueL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:16:
[...]
Ik denk dat deze update zo'n beetje gelijk is aan de rest van de updates die iedereen deze dagen in het topic kreeg/krijgt. Dit i.v.m. de Stagefright bug.
Het toestel blijft gewoon op Android 5.0.1 i.c.m. Sense 6.0 (zoals verwacht)
[afbeelding]
Via KPN heb ik gisteren deze gekregen: 4.16.401.13
Bij Vodafone kwam deze binnen: 4.19.161.3
Dus kan zo maar zijn dat T-Mobile deze uitgerold heeft: 4.19.114.3
Bekijk ook eens mijn productreviews!
Dat is zo, want Google had het nog niet volledig gedicht. Of dat inmiddels gelukt is weet ik zo 123 niet.YorrickNL schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:04:
[...]
De Custom Rom die ik gebruik heeft de update inmiddels doorgevoerd. Uit de changelog blijkt dat de telefoon echter nog steeds kwetsbaar is. Kan iemand bevestigen of dit met de 'originele' rom ook zo is?
⏩ PVOutput☀️
Ik had vernomen dat er een 2e patch was die het lek wel dichtte, ik weet niet precies of die al uitgerold was.Quad schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:08:
[...]
Dat is zo, want Google had het nog niet volledig gedicht. Of dat inmiddels gelukt is weet ik zo 123 niet.
Ergens hoopte ik dat wel
Bekijk ook eens mijn productreviews!
Ik heb de patch nog steeds niet binnen voor mijn M8s.
Anderen met dit model 'm ook nog niet gehad?
Anderen met dit model 'm ook nog niet gehad?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik heb hem net binnen gekregen op de M8s...
Patch kwam hier net ook binnen nadat ik handmatig had gezocht. Ik heb een m8 met KPN sim.
Weet niet of ik het mij verbeeld, maar het toestel voelt sneller aan nu.
Weet niet of ik het mij verbeeld, maar het toestel voelt sneller aan nu.
[ Voor 29% gewijzigd door Roger_Rabbit op 31-08-2015 12:53 ]
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Na een herstart is ie altijd wat sneller. Op een gegeven moment loopt ie weer 'vol', heb ik het idee.
Heeft iemand toevallig de patch opgeslagen en wil hem via bijv een dropbox link met mij delen?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hier ook (eindelijk), M8 bij KPN en zelf gezocht naar updates. Hij is nog bezig nu:Roger_Rabbit schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:52:
Patch kwam hier net ook binnen nadat ik handmatig had gezocht. Ik heb een m8 met KPN sim.
<snip>
Android is upgrading...
Optimizing app 239 of 329.
Zijn er meer mensen met een M8 bij wie het alarm het sinds recentelijk niet meer doet? Vanochtend weigerde mijn wekker dienst en volgens de HTC Facebook pagina zijn er meer mensen die er sinds kort last van hebben.
Gelukkig was ik vanochtend zelf al wakker geworden en had ik geen belangrijke afspraken, maar morgenochtend moet ik zeer vroeg op om een vlucht te halen, dus ik heb de ontdekking net op tijd gedaan.
edit: stock M8, unbranded. Alarm doet helemaal niets wanneer de ingestelde tijd bereikt wordt, geen vibratie of geluid en ook geen dismiss/snooze scherm.
Gelukkig was ik vanochtend zelf al wakker geworden en had ik geen belangrijke afspraken, maar morgenochtend moet ik zeer vroeg op om een vlucht te halen, dus ik heb de ontdekking net op tijd gedaan.
edit: stock M8, unbranded. Alarm doet helemaal niets wanneer de ingestelde tijd bereikt wordt, geen vibratie of geluid en ook geen dismiss/snooze scherm.
[ Voor 15% gewijzigd door Rannasha op 31-08-2015 23:55 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Komt gewoon vanzelf binnen. Als je niets ontvangt kun je zelf checken of hij er al al bij Toestelinfo. Anders is deze nog niet beschikbaar voor jouw type M8. Mogelijk een branded toestel of een niet nederlands toestel of CID die anders is waardoor hij nog niet uit is.Bij sommige providers duurt het nu eenmaal langer als je een branded toestel hebt/snah001 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:31:
Heeft iemand toevallig de patch opgeslagen en wil hem via bijv een dropbox link met mij delen?
Ik zou niet zomaar een andere update van een ander installeren. De kans dat je problemen krijgt is altijd aanwezig.
Geen probleem hier.Rannasha schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:54:
Zijn er meer mensen met een M8 bij wie het alarm het sinds recentelijk niet meer doet? Vanochtend weigerde mijn wekker dienst en volgens de HTC Facebook pagina zijn er meer mensen die er sinds kort last van hebben.
Er was vorige week een update van HTC Clock.
Probeer deze te deinstalleren.
Als het goed is heb je dan de vorige versie op je toestel.
Of nog liever: kan iemand na het toepassen van de ota 4.16.401.13 een systemdump maken en eventueel via een dropbox link of soortgelijks met mij delen?snah001 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:31:
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb dit probleem pas sindskort maar exact waar jij het over hebt! Hoe heb je dit opgelost?Kisters schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:32:
Na het updaten van lollipop verschillende problemen:
Luidspreker gaat vanzelf aan en uit tijdens gesprekken
Internet pagina's verversen verschillende keren
Internet pagina's keren vanzelf terug
Auto Modus gaat vanzelf aan
Scherm gaat vanzelf aan
etc. etc.
Vandaag het toestel opnieuw geïnstalleerd:
Werkt bijna alles naar behoren maar nu krijg ik geen GPS signaal nog iemand met dit probleem ??
Als je last hebt van niet werkende apps in combinatie met KPN WiFi dan kun je de app DNSSET installeren en is alles opgelost.
Bij mij kon ik verschillende apps amper gebruiken, kon niet inloggen of laden bleef maar bezig. WiFi aangepast thuis en die app erop en alles werkt als een zonnetje.
Ben van de V8 naar de V9 gegaan en toen zijn de problemen begonnen, gelukkig snel achtergekomen.
http://forum.kpn.com/t5/A...ne-M8/td-p/338558/page/14
Bij mij kon ik verschillende apps amper gebruiken, kon niet inloggen of laden bleef maar bezig. WiFi aangepast thuis en die app erop en alles werkt als een zonnetje.
Ben van de V8 naar de V9 gegaan en toen zijn de problemen begonnen, gelukkig snel achtergekomen.
http://forum.kpn.com/t5/A...ne-M8/td-p/338558/page/14
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Nu ben ik een boel posts aan het nalezen over de HTC One M8 vs M8s (vs. de M7 die ik nu heb). Benchmarks laten in principe zien dat de M8s langzamer is t.o.v. de M8. Over het algemeen lijkt ook de gebruikerservaringen dit te bevestigen. De grotere accu van de M8s lijkt weinig extra t.o.v. M8 op te leveren qua levensduur. Is dit waarom de M8 nog steeds duurder is dan de M8s, of komt dit door vraag/aanbod?
Volgens mij is de gewone M8 niet meer te koop via de normale kanalen.
Ik ook niet.Sanction schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:02:
Vreemd, ik heb nog steeds geen update.
HTC One M8s
IMEI 358031062747061
Android 5.0.2, software nr 1.13.111.2
Buildnr CL542514
Nou, volgens mij is de M8s er ook uit, niet meer te krijgen bij de grote providers. Wellicht nog wel typen uit China.Volgens mij is de gewone M8 niet meer te koop via de normale kanalen.
Gisteren een update gehad voor de HTC One M8 GPE. De update is versie H9 en deze fixed de stagefright bug.
HTC One M8s wordt beduidend trager naarmate je opslag (maar 16gb) volraakt met fotos. Mijn vriendin kwam van een 32GB One M7 en wilde alle whatsappjes en media meenemen + gemaakte fotos. resultaat is een bijna volle M8s en een tragere beleving dan de M7
Nee die 2e patch is nog steeds niet uitgerold inderdaad. Mijn HTC One M8 (van KPN, niet geroot want dat gedoe wil ik helemaal niet) is daardoor gewoon nog steeds kwetsbaar voor die verrotte Stagefright bug (gisteren 24 Sept nog getest).YorrickNL schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:15:
[...]
Ik had vernomen dat er een 2e patch was die het lek wel dichtte, ik weet niet precies of die al uitgerold was.
Ergens hoopte ik dat wel
En alsof dat nog niet erg genoeg was is daar inmiddels een 2e critical lek bij gekomen: Certifi-gate. Ook door dat lek kan de volledige controle over mijn M8 worden overgenomen. WTF?!?!
Zie mijn post hier voor meer informatie en hoe te checken: remotehost in "Stagefright-lek in Android"
Ben benieuwd of er hier nog veel mensen zijn die gewoon nu nog steeds allerlei geldzaken regelen met hun standaard M8?

Ik heb dat tot nu toe bewust nooit gedaan en zomaar even een app downloaden uit Google Play om te testen doe ik ook al een tijd niet meer. Wat is het toch schandalig slecht geregeld rondom Android updates, deze urgente security updates duren gewoon veel en veel te lang. Ben er eigenlijk wel helemaal klaar mee.
^
Qua beveiliging is het hele android systeem eigenlijk onacceptabel. Volgensmij is Google wel bezig het te verbeteren maar wat dat betreft is imo Apple en Windows stukken beter.
Qua beveiliging is het hele android systeem eigenlijk onacceptabel. Volgensmij is Google wel bezig het te verbeteren maar wat dat betreft is imo Apple en Windows stukken beter.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik krijg net op mijn M8 opnieuw de libstage(Fright) security patch aangeboden.
Na de vorige was het versienummer bij mij 4.19.111.3
Versienummer gaat nu naar 4.19.111.4
Update is 183,35MB groot
Hierna de stagefright check gedaan zoals aangegeven door remotehost.
Check geeft aan na de test: Not Vulnerable
Telefoon is een Europese versie simlock vrij
Hij komt van T-Mobile Duitsland, maar is wel zonder de ongevraagde apps en dergelijke.
Wel in Nederland aangeschaft bij Mobilefun.nl eind februari
Na de vorige was het versienummer bij mij 4.19.111.3
Versienummer gaat nu naar 4.19.111.4
Update is 183,35MB groot
Hierna de stagefright check gedaan zoals aangegeven door remotehost.
Check geeft aan na de test: Not Vulnerable
Telefoon is een Europese versie simlock vrij
Hij komt van T-Mobile Duitsland, maar is wel zonder de ongevraagde apps en dergelijke.
Wel in Nederland aangeschaft bij Mobilefun.nl eind februari
[ Voor 19% gewijzigd door rogitaro op 25-09-2015 14:52 ]
T-Mobile klanten binnen het LTE dekkingsgebied gezocht.
Ik heb de M8 nu een half jaar en mede met reden gekocht dat ik ook op de plekken waar de dekking wat minder wordt (platteland, diep in een gebouw) ook nog gebruik kan maken van 4G. Nu is 4G900 hier al een flinke periode actief en ik dacht eerst dat het aan het netwerk lag dat mijn toestel zelden tot niet op LTE900 over ging tbv UMTS900 maar dit blijkt nu dus niet het geval.
Ik heb sinds kort een Lumia640LTE naast mijn M8 omdat ik Windows Phone een keertje voor een zacht prijsje wou testen, zojuist was ik in de supermarkt en had ik beide toestellen bij me en het viel op dat de M8 zoals gewoonlijk op UMTS900 bleef hangen waar de Lumia met hetzelfde aantal bars op LTE900 zat en zelfs sneller webpagina's ophaalde dan de M8 (snapdragon 400 vs 801). Zijn er meer mensen met de ervaring en het gevoel dat HTC de voorkeur heeft aan UMTS900 tegenover LTE900?
Ik heb de M8 nu een half jaar en mede met reden gekocht dat ik ook op de plekken waar de dekking wat minder wordt (platteland, diep in een gebouw) ook nog gebruik kan maken van 4G. Nu is 4G900 hier al een flinke periode actief en ik dacht eerst dat het aan het netwerk lag dat mijn toestel zelden tot niet op LTE900 over ging tbv UMTS900 maar dit blijkt nu dus niet het geval.
Ik heb sinds kort een Lumia640LTE naast mijn M8 omdat ik Windows Phone een keertje voor een zacht prijsje wou testen, zojuist was ik in de supermarkt en had ik beide toestellen bij me en het viel op dat de M8 zoals gewoonlijk op UMTS900 bleef hangen waar de Lumia met hetzelfde aantal bars op LTE900 zat en zelfs sneller webpagina's ophaalde dan de M8 (snapdragon 400 vs 801). Zijn er meer mensen met de ervaring en het gevoel dat HTC de voorkeur heeft aan UMTS900 tegenover LTE900?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik merk de laatste tijd dat de WiFi op mijn M8 bijzonder instabiel is. Ondanks dat er aangegeven wordt dat er verbinding is met WiFi netwerk (goede signaalsterkte ook) komt er geen data binnen. Apps (Gmail, Nu.nl, etc.) kunnen niet worden bijgewerkt, internet pagina's kunnen niet worden geopend, etc.
Een Galaxy S5 die ernaast ligt (en verbonden is met hetzelfde WiFi netwerk), ervaart deze problemen niet.
M8 met Android 5.0.1 en softwareversie 4.16.401.13.
Komt iemand dit bekend voor?
Een Galaxy S5 die ernaast ligt (en verbonden is met hetzelfde WiFi netwerk), ervaart deze problemen niet.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44861418JBS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:42:
Ik merk de laatste tijd dat de WiFi op mijn M8 bijzonder instabiel is. Ondanks dat er aangegeven wordt dat er verbinding is met WiFi netwerk (goede signaalsterkte ook) komt er geen data binnen. Apps (Gmail, Nu.nl, etc.) kunnen niet worden bijgewerkt, internet pagina's kunnen niet worden geopend, etc.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Dank voor de tip, ik ga de app DNSSET eens proberen. Heb overigens geen internet van KPN, maar van Ziggo. Zowel met WiFi via Ziggo Cisco modem als een Netgear router had ik dit probleem overigens.
Heb je hem wel ooit op LTE900 gezien of nog helemaal nooit? Wat gebeurt er als je hem instelt op LTE only in die supermarkt? Werkt het dan wel?netblade schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:00:
T-Mobile klanten binnen het LTE dekkingsgebied gezocht.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie