Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

De vraag die Majesty net stelde vroeg ik mij ook af. Word de barometer nog gebruikt bijvoorbeeld. Kun je fitbit nog gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent90
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik kom van een Nexus 5 en heb mijn m8 nooit met sense gebruikt, maar meteen een GPE van gemaakt (Ik heb een refurbished uit China gehaald). Dus met missen van sense kan ik je niet helpen, maar ben wel heel blij met vanilla Android. Motion launch en HTC weather zitten wel in de GPE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:09:
Heb je HTC (global) via FB of Twitter al benadert of dit voldoet aan HTC's standaard?

Ooit een probleem gehad met mijn HTC Flyer tablet.
Deze wilde Dynafix niet erkennen.

Na contact met HTC global via FB en Twitter was mijn probleem opgelost ;)
HTC is op social media net zo stoïcijns als wanneer je rechtstreeks de klantenservice tracht te spreken. Het enige antwoord dat ik krijg is "oh, boek even een reparatie in" zonder dat men überhaupt op mijn verhaal ingaat. Ook de "technische ondersteuning" kijkt niet eens naar het filmpje, want:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NiIPjeul.jpg

En dat is dan de technische ondersteuning van HTC.

Even een greep uit de antwoorden op mijn redelijk uitgebreide klachtenbrieven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/400EZTCm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7ZtOkTGm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vHhc8dKm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ws5Oyp9m.jpg

Mijn vragen nogmaals herhalen, resulteert in de dooddoener: "we hebben uw informatie doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling". Welke afdeling? Dynafix ja. Die vervolgens hetzelfde standaard verhaaltje over kwaliteitsnormen terugstuurt....

Mijn enige lichtpuntje is dat HTC Global heeft geantwoord dat ze er naar zullen kijken, maar verder heb ik echt alle hoop opgegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:16:
[...]

HTC is op social media net zo stoïcijns als wanneer je rechtstreeks de klantenservice tracht te spreken. Het enige antwoord dat ik krijg is "oh, boek even een reparatie in" zonder dat men überhaupt op mijn verhaal ingaat. Ook de "technische ondersteuning" kijkt niet eens naar het filmpje, want:

[afbeelding]

En dat is dan de technische ondersteuning van HTC.

Even een greep uit de antwoorden op mijn redelijk uitgebreide klachtenbrieven:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn vragen nogmaals herhalen, resulteert in de dooddoener: "we hebben uw informatie doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling". Welke afdeling? Dynafix ja. Die vervolgens hetzelfde standaard verhaaltje over kwaliteitsnormen terugstuurt....

Mijn enige lichtpuntje is dat HTC Global heeft geantwoord dat ze er naar zullen kijken, maar verder heb ik echt alle hoop opgegeven.
Los van het feit dat ik het wel vervelend voor je vind; werkt het toestel verder wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:40:
[...]

Los van het feit dat ik het wel vervelend voor je vind; werkt het toestel verder wel naar behoren?
Hij werkt wel, ja. Maar de knop voelt aan alsof hij er binnen een paar weken af zal vallen - niet bepaald "deugdelijk" dus. Laat staan voor een telefoon van bijna 500 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Kan je dat filmpje niet posten op hun Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:45:
Kan je dat filmpje niet posten op hun Facebook?
Gedaan; wordt genegeerd. Althans, op facebook komt men komt niet verder dan "bel 1234 en stuur hem in ter reparatie".

Helaas negeert de webcare het feit dat Dynafix letterlijk heeft gezegd dat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hBnkABSm.jpg

Ze zullen het dus überhaupt niet repareren.

Verder dan het "op eigen risico" insturen, komt HTC vervolgens niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l10WMUxm.jpg

De enige oplossing is volgens HTC het op eigen risico insturen van de telefoon, maar Dynafix heeft al gezegd dat ze de telefoon niet gaan repareren (maar wel kosten in rekening zullen brengen). Leuke Catch-22 situatie: damned if you do, damned if you don't :).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb Opera browser verwijderd, batterij ging echt te snel op. Heb het even in de gaten gehouden en 30% a 60% van de batterij ging hieraan op. Ik surf wel redelijk veel, maar nu ik Chrome gebruik is het nog maar 10% a 30% dus scheelt veel. Kom nu thuis vaak met 60% batterij in plaats van 20% dus mocht er iemand Opera gebruiken dan raad ik je aan dit eens na te kijken.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Waar staat het filmpje dan op Facebook, ik wil het bekijken en iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:32:
Waar staat het filmpje dan op Facebook, ik wil het bekijken en iets mee doen.
Op de "wall" van HTC Nederland, inmiddels 6e reactie. Filmpje staat een beetje verborgen als een linkje in de "hoofdklacht" en mijn reactie eronder. Zoek maar naar de foto die ik eerder plaatste, dan herken je mijn post wel.

Heb nu in elk geval net een reactie ontvangen van HTC Global, dat ze het intern geëscaleerd hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:08:
[...]

Op de "wall" van HTC Nederland, inmiddels 6e reactie. Filmpje staat een beetje verborgen als een linkje in de "hoofdklacht" en mijn reactie eronder. Zoek maar naar de foto die ik eerder plaatste, dan herken je mijn post wel.

Heb nu in elk geval net een reactie ontvangen van HTC Global, dat ze het intern geëscaleerd hebben.
Triest dat je dit allemaal moet doen om te krijgen waar je recht op hebt.
Ik denk wel dat je elke dag moet blijven posten bij HTC FB om ervoor te zorgen dat ze je zo zat worden dat ze het zelf oppakken aks je na 2 dagen niets meer hebt vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn M8 mag ook voor de derde keer op bezoek bij Dynafix. Nu is voor de 2de keer mijn speaker kapot.

Was heel blij met de M8 toen hij uitkwam. Maar het lijkt alsof ze niet gebouwd zijn om 2 jaar gebruikt te worden. Mijn batterij is inmiddels ook van 2 dagen naar 0,5 tot max 1 dag gegaan, ook met factorry reset en zonder apps.

Hij is wel snel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Na een interventie van HTC Global/USA krijg ik plots een "unconditional exchange" aangeboden. Toch nog opgelost, dus. Jammer dat ik het via een buitenlandse klantenservice heb moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:49:
Update: Na een interventie van HTC Global/USA krijg ik plots een "unconditional exchange" aangeboden. Toch nog opgelost, dus. Jammer dat ik het via een buitenlandse klantenservice heb moeten regelen.
Mooi dat het toch opgelost wordt. Hoe heb je een buitenlandse klantenservice bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doceia schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:44:
[...]

Mooi dat het toch opgelost wordt. Hoe heb je een buitenlandse klantenservice bereikt?
Ik heb ze uitleg over de situatie gestuurd via een PM op Facebook en Twitter (HTC + HTC USA). Wat een verademing dat zij mijn klachten wel serieus namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:49:
[...]

Ik heb ze uitleg over de situatie gestuurd via een PM op Facebook en Twitter (HTC + HTC USA). Wat een verademing dat zij mijn klachten wel serieus namen.
Denk niet dat HTC USA iets kan doen maar social media accounts van HTC Nederland zijn wel in staat om de zaak richting hogere afdelingen te melden. Heb het wel eens ervaren tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doceia schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Denk niet dat HTC USA iets kan doen maar social media accounts van HTC Nederland zijn wel in staat om de zaak richting hogere afdelingen te melden. Heb het wel eens ervaren tijdje geleden.
HTC werkt wereldwijd met hetzelfde customer service-/ticketsysteem; een dag nadat HTC Global het "intern heeft geëscaleerd", draaide men in Nederland opeens 180 graden en kreeg ik een unconditional replacement aangeboden. Denk jij, op basis van het laatste "aanbod" (zo kan ik het niet eens noemen) van HTC NL een paar dagen geleden, dat ze plotseling uit zichzelf met zoiets op de proppen zouden komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:30:
[...]

HTC werkt wereldwijd met hetzelfde customer service-/ticketsysteem; een dag nadat HTC Global het "intern heeft geëscaleerd", draaide men in Nederland opeens 180 graden en kreeg ik een unconditional replacement aangeboden. Denk jij, op basis van het laatste "aanbod" (zo kan ik het niet eens noemen) van HTC NL een paar dagen geleden, dat ze plotseling uit zichzelf met zoiets op de proppen zouden komen?
Blij voor je dat het (bijna) is opgelost!

Je kan HTC NL ook niet echt kwalijk nemen.
Zijn volgen het advies van Dynafix en hebben ook waarschijnlijk niet de kennis om het te beoordelen.

HTC Global heeft waarschijnlijk vaker jouw probleem gehad en onderneemt daarom direct actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Ik heb dit topic en google doorzocht, maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden. Misschien stel ik mijn vraag te ingewikkeld, maar ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Mijn HTC One M8 heeft (net zoals alle anderen) een resolutie van 1080x1920
Als ik browse (portrait mode) had ik verwacht, dat ik op deze resolutie de websites te zien zou krijgen. Nu merk ik dat de browser een andere resolutie gebruikt. Weet iemand de exacte resolutie, het lijkt namelijk kleiner dan 720 pixels breed.

Kortom: Welke resolutie hanteerd de HTC One M8 (en andere moderne smart-phones) in portrait bij browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

etamboer schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:18:
[...]

Kijk eens of je IPv6 kunt uitzetten op je modem. Ik heb een Fritz!Box 7360 en had internet connectiviteitsproblemen met diverse Android apparaten. IPv6 uitgezet en alle problemen zijn voorbij. Veel Android apps kunnen nog niet overweg met IPv6.
Heb zoals je aangaf de IPv4/IPv6 Dual stack uitgezet, en daarna is het issue weg. Zolang IPv6 nog niet overal in gebruik is maakt het ook niet uit denk ik.

Bedankt voor de tip! Dit had ik niet echt verwacht als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik stoor me er best wel aan dat de soft keys niet automatisch verdwijnen waardoor er nogal wat schermruimte verspild wordt. Daarom wil ik rooten en een app installeren die de keys laat verdwijnen.

Stel in augustus komt de nieuwe Sense 7 update uit (orignele rom) en ik krijg de melding om te updaten, kan dat dan zomaar? Ondanks dat de telefoon dus root is? Of brick ik dan eea door te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Sheik schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:42:
Ik stoor me er best wel aan dat de soft keys niet automatisch verdwijnen waardoor er nogal wat schermruimte verspild wordt. Daarom wil ik rooten en een app installeren die de keys laat verdwijnen.

Stel in augustus komt de nieuwe Sense 7 update uit (orignele rom) en ik krijg de melding om te updaten, kan dat dan zomaar? Ondanks dat de telefoon dus root is? Of brick ik dan eea door te updaten?
Nops!

Een geroot toestel kan niet 123 de originele rom update installeren.
Je moet je toestel weer unrooten (inclusief de recovery app).

Mocht je willen rooten, dan kan ik je Revolution aanraden.
Deze is verkrijgbaar met Sense 6 of 7 (met auto soft key verbergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Thanks!

Nog een vraagje over root en dan stop ik ermee. Kan je alsnog gebruik maken van tv kijken via de Ziggo op en Rabobank bankieren? Een jaar of 2 geleden was dat niet mogelijk toen ik de HTC Desire Z had geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Sheik schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:55:
Thanks!

Nog een vraagje over root en dan stop ik ermee. Kan je alsnog gebruik maken van tv kijken via de Ziggo op en Rabobank bankieren? Een jaar of 2 geleden was dat niet mogelijk toen ik de HTC Desire Z had geroot.
Nooit problemen gehad met apps bij een geroot toestel.
Had de UPC app en die werkte zoals het moest.

Instructies hoe de M8 te rooten vind je hier:

ChiMan in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
ChiMan schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Nooit problemen gehad met apps bij een geroot toestel.
Had de UPC app en die werkt zoals het moet.

Instructies hoe de M8 te rooten vind je hier:

ChiMan in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"
Thank you very plentiful ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 12:51
Vanaf 1 juli start HTC met een €100 cashback op de M8s! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Nooooh ik heb 'm net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:03
Goede om te horen van die cashback... Mijn vrouw heeft nu een HTC One (m7) en wil graag een andere telefoon. Ze maakt nogal wat foto's, dus ik neig eerder naar de m8s dan de m8/m9.

Echter... de CPU die in de m8s zit is natuurlijk weer minder dan in de m8. Is de m8s qua snelheid wel nog een stapje vooruit op de m7 of niet?

Er zijn best veel vergelijkingen te vinden tussen de m8 en m8s, en ook tussen de m7 en de m8, maar niet tussen de m7 en de m8s. Dus extra informatie is welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door redah op 30-06-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee de M8s is absoluut geen stap vooruit qua snelheid. Ik vind 't eigenlijk zelfs belachelijk dat de interface zo lagged af en toe. Ik denk eerlijk gezegd dat ze de software gewoon niet geoptimaliseerd hebben voor deze specifieke processor, misschien dat dat nog komt met een update binnenkort (ik hoop 't iig van harte). Maar de M7 voelt echt veel vlotter aan dan de M8s. Ik heb ze allebei.

De batterijduur overigens is dan wel weer een heel stuk beter. Maar ja, m'n M7 is dan ook bijna 2 jaar oud.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 30-06-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb de M7 vergeleken met de M8S, maar dat is absoluut geen stap vooruit. De M7 is vlotter, vloeiender. De M8S en uiteraard geen vergelijk met de M8, deze heb ik nu zelf en buiten de camera is de M8 de betere telefoon qua gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
tiguan schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:49:

De batterijduur overigens is dan wel weer een heel stuk beter. Maar ja, m'n M7 is dan ook bijna 2 jaar oud.
Ik heb na 2,5 jaar intensief gebruik een nieuwe accu laten plaatsen in mijn M7 en gaat weer heerlijk lang mee. Ik had niet echt klachten maar heb hem laten vervangen toen ook mijn beeldscherm werd vernieuwd. Wat een prachtig toestel qua design en gebruik blijft die M7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja ben ik helemaal met je eens. De M7 blijft gewoon een prachtig toestel. Als ik 'm naast de M8s leg vind ik die M8s maar een lomp ding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:13:
[...]

Blij voor je dat het (bijna) is opgelost!

Je kan HTC NL ook niet echt kwalijk nemen.
Zijn volgen het advies van Dynafix en hebben ook waarschijnlijk niet de kennis om het te beoordelen.

HTC Global heeft waarschijnlijk vaker jouw probleem gehad en onderneemt daarom direct actie.
Helaas. Ondanks de schriftelijke toezegging dat ik een 'unconditional replacement' kreeg aangeboden - ook telefonisch is mij tot tweemaal toe verteld dat de telefoon niet eens meer gecontroleerd zou worden door Dynafix, maar dat ze na ontvangst meteen een vervangend toestel zouden opsturen -, hebben HTC en Dynafix mij nogmaals de middelvinger getoond. Na een week bij Dynafix gelegen te hebben, ik vond een vervangend toestel opsturen al zo lang duren, verandert Dynafix de status naar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MjUQkAg.jpg

Hey, wacht. Dynafix zou toch gewoon zonder voorwaarden een 'unconditional replacement' opsturen? Nee dus. Blijkbaar hebben zij de telefoon nogmaals bekeken, en - wat verrassend - nogmaals geconcludeerd dat de knop volgens hen in orde is.

HTC klantenservice wist mij telefonisch ook niks te vertellen - dit waren ze ook nog niet eerder tegengekomen. Een unconditional replacement is toch, ehm, unconditional? "Ja, dat zou wel zo moeten zijn, ja. Maar misschien heeft iemand ergens besloten dat het toch niet doorgaat".

Even later krijg ik een copy-paste-berichtje toegestuurd van dezelfde dame die mij een unconditional vervangend toestel heeft aangeboden (ook leuk hoe ze überhaupt niet ingaat op de vraag waarom een schriftelijke toezegging voor een 'unconditional replacement' gewoon ingetrokkken kan worden en dus niet zo 'unconditional' lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CTuO5Fm.jpg

Hier heb ik het maar mee te doen, blijkbaar. Godallemachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Schandalig, geen andere woorden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Niet te geloven!

Vraag aan global waar HTC mee bezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:29:
Niet te geloven!

Vraag aan global waar HTC mee bezig is!
Gedaan, en zij hebben het opnieuw geherescaleerd.

Maar nu schat ik mijn kansen wel heel minimaal in, als HTC NL zelfs zover gaat een toegezegde unconditional replacement met terugwerkende kracht terug te draaien. Heb er geen woorden meer voor, wát een bizarre manier van handelen.

Dat belerende toontje ook van die laatste e-mail :X. Mijn ervaring met andere One m8's is exact het tegenovergestelde.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Heb je je facebook post op de HTC pagina nog bijgewerkt? ik wil er wel nog een reactie bij in gooien en hun taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:26:
Heb je je facebook post op de HTC pagina nog bijgewerkt? ik wil er wel nog een reactie bij in gooien en hun taggen.
Nu net gedaan. Heb overigens via de telefonisten gehoord dat de HTC webcare eigenlijk niks met de klantenservice te maken heeft en verder niks, behalve klachten doorsturen, voor klanten kan betekenen. Maar ja, baat het niet dan schaadt het niet.

Dankjewel, trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Iemand die van de m8 naar de iPhone 6 is gegaan of andersom? Ik zit te denken om naar de iPhone over te stappen. Denk dat de iPhone stabieler en duidelijker kan zijn voor mij. Maar ik heb geen idee wat ik ga missen of wat er juist bij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Helaas. Ondanks de schriftelijke toezegging dat ik een 'unconditional replacement' kreeg aangeboden - ook telefonisch is mij tot tweemaal toe verteld dat de telefoon niet eens meer gecontroleerd zou worden door Dynafix, maar dat ze na ontvangst meteen een vervangend toestel zouden opsturen -, hebben HTC en Dynafix mij nogmaals de middelvinger getoond. Na een week bij Dynafix gelegen te hebben, ik vond een vervangend toestel opsturen al zo lang duren, verandert Dynafix de status naar:

[afbeelding]

Hey, wacht. Dynafix zou toch gewoon zonder voorwaarden een 'unconditional replacement' opsturen? Nee dus. Blijkbaar hebben zij de telefoon nogmaals bekeken, en - wat verrassend - nogmaals geconcludeerd dat de knop volgens hen in orde is.

HTC klantenservice wist mij telefonisch ook niks te vertellen - dit waren ze ook nog niet eerder tegengekomen. Een unconditional replacement is toch, ehm, unconditional? "Ja, dat zou wel zo moeten zijn, ja. Maar misschien heeft iemand ergens besloten dat het toch niet doorgaat".

Even later krijg ik een copy-paste-berichtje toegestuurd van dezelfde dame die mij een unconditional vervangend toestel heeft aangeboden (ook leuk hoe ze überhaupt niet ingaat op de vraag waarom een schriftelijke toezegging voor een 'unconditional replacement' gewoon ingetrokkken kan worden en dus niet zo 'unconditional' lijkt te zijn.

[afbeelding]

Hier heb ik het maar mee te doen, blijkbaar. Godallemachtig.
slager keurt zijn eigen vlees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Dynafix is een ongelooflijk rot bedrijf. Het is mij dan ook volstrekt onduidelijk waarom er veel partijen zijn die met deze partij in zee gaan.

Zo ook de Nederlandse telefoonproviders.

De reparaties van Dynafix doen meer slecht dan goed, zo is mijn ervaring.

Ooit eens mijn HTC One M7 laten repareren voor de bekende paarse waas. Toestel kreeg ik terug met fikse beschadigingen en lijmresten. Vervolgens hebben ze de hele voorkant van het toestel vervangen, waarna het scherm bol ging staan.. Daarna een refurbished pokkeding ontvangen waarbij Wi-Fi en Bluetooth het niet meer deed.

Na wat klagen een M8 gekregen, uiteraard ook refurbished. Daar deed de audiojack het niet van..... HTC heeft toen maar besloten om een nieuwe M8 te leveren. Godzijdank werkt die tot nu toe nog naar wens.

Mijn ervaring is dus dat alles wat bij Dynafix vandaan komt weer kapot gaat.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cops schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 01:03:
[...]

slager keurt zijn eigen vlees!
Ja, bizar hè. HTC Klantenservice geeft aan Dynafix de expliciete instructies door om mij een vervangend toestel toe te sturen. Wat doet Dynafix? Ze controleren het toestel - wat ze, op basis van wat mij telefonisch is toegezegd helemaal niet zouden doen - komen tot de conclusie dat de "klacht niet geconstateerd is" (wat verrassend na 2 eerdere mislukte reparaties), en zoeken vervolgens iemand binnen HTC op die de hele unconditional exchange maar gewoon met terugwerkende kracht annuleert. Zou bijna denken dat Dynafix een persoonlijke vete met mij aan het uitvechten is. Als HTC zegt: vervang het toestel, al zou het uit coulance zijn, hoe haalt Dynafix het dan in zijn botte hoofd om alles in zijn macht te doen om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt?

Letterlijk het eerste wat mensen zeggen als ze mijn telefoon in handen krijgen is: "hé, wat is er met je powerknop aan de hand". Maar HTC/Dynafix wringt zich in alle mogelijke bochten om maar niet tot reparatie over te gaan.

Jammer dat ik voor mijn halal-vlees volledig afhankelijk ben van de halal-slager (en zijn mes Dynafix), om maar even een metafoor erbij te pakken. Misschien toch maar koosjer gaan eten.
dennisk. schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:27:
Dynafix is een ongelooflijk rot bedrijf. Het is mij dan ook volstrekt onduidelijk waarom er veel partijen zijn die met deze partij in zee gaan.
Dramatisch. Mijn ervaring met Lumia/Arvato was dan bijvoorbeeld weer 100% positief, toen de usb-poort van mijn 925 los ging zitten. Dezelfde avond opgehaald en binnen 3 dagen met nieuwe usb-poort en volledig nieuwe behuizing + glas teruggekregen. Toen ik de doos openmaakte dacht ik zelfs even dat ik een gloednieuw toestel had gekregen.

Vergelijk dat met hoe je bij HTC/Dynafix keer op keer met je hoofd tegen een muur van onwil, onbekwaamheid en nu dus gewoon leugens ramt. Überhaupt gaat men nooit verder dan hetzelfde antwoord copy-pasten; op argumenten of vragen ingaan gebeurt gewoon niet. En ie-de-reen blijft zich maar achter een ander verschuilen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20

Ooit eens mijn HTC One M7 laten repareren voor de bekende paarse waas. Toestel kreeg ik terug met fikse beschadigingen en lijmresten. Vervolgens hebben ze de hele voorkant van het toestel vervangen, waarna het scherm bol ging staan.. Daarna een refurbished pokkeding ontvangen waarbij Wi-Fi en Bluetooth het niet meer deed.

Na wat klagen een M8 gekregen, uiteraard ook refurbished. Daar deed de audiojack het niet van..... HTC heeft toen maar besloten om een nieuwe M8 te leveren. Godzijdank werkt die tot nu toe nog naar wens.

Lees regelmatig hier de slechte ervaringen, maar ze doen het ook vaak goed denk ik en die verhalen lezen we dan weer niet hier. Ik heb 3 keer een HTC opgestuurd nu voor reparatie in de laatste 2 jaar. En 3 keer had ik de telefoon in max. anderhalve week terug en keurig netjes gerepareerd.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:54:
[...]

Lees regelmatig hier de slechte ervaringen, maar ze doen het ook vaak goed denk ik en die verhalen lezen we dan weer niet hier. Ik heb 3 keer een HTC opgestuurd nu voor reparatie in de laatste 2 jaar. En 3 keer had ik de telefoon in max. anderhalve week terug en keurig netjes gerepareerd.
Ze krijgen natuurlijk (tien?)duizenden apparaten per maand te verwerken - uiteraard zal het vaker goed gaan dan fout. Maar hoe verklaar je zo'n bizarre houding van HTC/Dynafix, zie verhalen hierboven? Bij navraag weigeren ze verder überhaupt op zaken in te gaan; na één keer hetzelfde copy-paste verhaaltje negeren ze je verder. Zolang het goed gaat, is alles prima. Maar als er een keer iets gebeurt dat niet in de procedures is voorzien, stralen ze 0,0 klantvriendelijkheid uit.

Ook een voorbeeldje:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hLoCUVOGtDg]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:52:
[...]

Ze krijgen natuurlijk (tien?)duizenden apparaten per maand te verwerken - uiteraard zal het vaker goed gaan dan fout. Maar hoe verklaar je zo'n bizarre houding van HTC/Dynafix, zie verhalen hierboven? Bij navraag weigeren ze verder überhaupt op zaken in te gaan; na één keer hetzelfde copy-paste verhaaltje negeren ze je verder. Zolang het goed gaat, is alles prima. Maar als er een keer iets gebeurt dat niet in de procedures is voorzien, stralen ze 0,0 klantvriendelijkheid uit.

Ook een voorbeeldje:

[video]
wat een zeveraar inderdaad zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 20:04
Misschien kunnen de ervaringen met Dynafix verder besproken worden in het Ervaringen met Dynafix topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een laatste illustratie van mijn M8 knop-probleem. Dit is het geluid dat de telefoon maakt als ik hem op normale wijze schudt en als ik hem oppak en naar mijn hoofd breng (rond het einde van de geluidsclip). Het geklik wordt dus bij telefoongesprekken ook door de microfoon opgepikt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2813177/Voice0004.aac

Mja, ik geef het op. Binnenkort een paar maanden naar het buitenland, dus er zou toch niks meer van geworden zijn. HTC wint. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Mijn m8 heeft van de week een nieuw scherm gekregen. Toen ik hem terug kreeg deed motion launch het niet. Dus ik heb hem weer terug gebracht.
Gisteren even contact gehad met de reparateur. Maar die is er nog niet achter hoe hij het moet oplossen. Een ander scherm heeft ie al geprobeerd. Maar dat hielp niet.

Iemand hier ervaring mee? Misschien kan ik de reparateur een hint geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Nog een irritante bug opgemerkt: het archiefprogramma verspilt cputijd (+/- 50 belasting) wanneer een zipje is geopend zolang het programma waaruit het gestart is draait (behalve bij Dropbox, daarbij blijft het gewoon stug door verspillen).
Is er ergens iets van een HTC bug tracker (heb geen G+ dus kan het ook niet in de play store dumpen, al betwijfel ik of ze dat lezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Mensen onze HTC One M8 start continue opnieuw op! Ik krijg hem niet meer aan de praat. Dit gebeurde nadat we aan het surfen waren op internet.

Recovery mode kom ik ook niet in en zelfs de factory reset via het "bootmenu" werkt niet. Hij blijft gewoon steeds haken op het HTC logo en start om de paar seconden opnieuw op.

Iemand advies?

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 05-07-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 23:22
Helemaal leeg laten lopen, even niks mee doen en weer aan de lader hangen met fingers crossed.

Als dat niet werkt wordt het waarschijnlijk contact opnemen met HTC.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Kitser schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:31:
Mijn m8 heeft van de week een nieuw scherm gekregen. Toen ik hem terug kreeg deed motion launch het niet. Dus ik heb hem weer terug gebracht.
Gisteren even contact gehad met de reparateur. Maar die is er nog niet achter hoe hij het moet oplossen. Een ander scherm heeft ie al geprobeerd. Maar dat hielp niet.

Iemand hier ervaring mee? Misschien kan ik de reparateur een hint geven.
Zeggen dat ie originele onderdelen moet gebruiken in plaats van goedkope c-merk... :+

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
jordy2811 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:54:
Helemaal leeg laten lopen, even niks mee doen en weer aan de lader hangen met fingers crossed.

Als dat niet werkt wordt het waarschijnlijk contact opnemen met HTC.
Heeft niet geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dan contact opnemen met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een knap staaltje HTC-logica: "de fout hoeft niet gevonden om een unconditional swap te laten plaatsvinden, maar omdat we de fout niet hebben gevonden, ruilen we het toestel niet om".

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gBUMZ50.jpg

Deze argumentatie is geheel in lijn met de eerdere, zeer heldere opmerking "ik kan geen filmpjes bekijken, want dat is niet mogelijk".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Da's nu net het hele idee van "unconditional". Ongeacht de bevindingen, hij wordt hoe dan ook omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:59:
Da's nu net het hele idee van "unconditional". Ongeacht de bevindingen, hij wordt hoe dan ook omgeruild.
Bizar inderdaad, hoe ze zonder blikken of blozen zichzelf 100% kan tegenspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu 2 dagen online met mijn 30ste htc-qteck-mda etc.
Afbeeldingslocatie: http://img907.imageshack.us/img907/8766/2sv5N4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img661.imageshack.us/img661/2839/WksR0v.jpg

van een m7 naar een m8 nu een m8s.
toestel vind ik prima.. soms tijdens internet een moment van lag te merken.
verder geen klachten.. ik merk dat de battarij beter is.. kom met meer % terug van mijn werk,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja, jij hebt niet zoiets van, wat een traag ding vergeleken met je vorige telefoons? Dat heb ik namelijk wel en kom vanaf een M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Probeer hem eens op te starten terwijl hij aan de lader hangt?
Ditzelfde euvel heeft mijn one X al een half jaar en hem herstarten terwijl er stroom op zit is de enige manier om het te verhelpen.

Elke 2 of 3 weken een volledige factory reset en hopen dat hij niet spontaan in een bootloop komt als je ergens bent waar je hem niet aan de lader kunt hangen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:26

Ja zo ken ik er ook een drie keer een HTC one S opgestuurd voor hetzelfde probleem. De hometoets bleef hangen als je van signaal wisselde. Echt handig. Ik wist al dat ze hem heel de tijd een software update gingen geven dus uiteindelijk simpelweg gewoon drie keer laten versturen en toen kreeg in een nieuwe volgens de regels van Vodafone.

Leuk maar echt handig is het niet.

Ik vraag me trouwens af hoe goed mijn HTC M8t het gaat doen in Nederland. Ik zit nu in China op 4g dat gaat prima.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 06:46
Daantje20 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:19:
Sinds kort heb ik een issue met mijn One m8 (1 jaar oud), als ik thuis ben en Wifi actief heb dan kunnen sommige apps geen verbinding met internet krijgen.
Bijvoorbeeld de XDA free app of ING bankieren. Maar browsen via Chrome gaat wel goed.

Heb een ZTE router, een Xperiabox versie 9 en deze heeft de volgende software versie: V1.01.00T09.9

Op de One m8 staat gewoon de stock ROM, met 5.0.2 update. Probleem is dat alleen mijn toestel problemen geeft, de Moto G van mijn vrouw heeft nergens last van.

Ik heb al geprobeerd met de instellingen te spelen van het Wifi.
- optimaal kanaal (6 in mijn geval)
- channel width naar 40 mhz
op het toestel:
- "wifi optimaliseren" uit
- netwerk opnieuw toegevoegd

Dit alles zonder resultaat. Ik ben bang dat ik hem maar ga aanbieden ter reparatie, kan op internet ook bijna nergens een geval vinden dat exact hier op lijkt. En de gevallen die ik vind waren in de positie om een andere router te installeren, maar dat kan in mijn geval niet.

Wat ik dan ook overweeg als het zou helpen, om de stock ROM te vervangen voor een GPE ROM, wat als voordeel heeft dat je dan Android 5.1 draait waar als het goed is meer bugs zijn geplet.
Ik heb hier ook een soort gelijk probleem. Wanneer de M8 via WiFi verbonden is, werken bepaalde netwerkactiviteiten niet meer, waaronder:
  • Media ophalen uit WhatsApp. Berichten sturen kan wel, zij het vertraagd.
  • Bankieren app
Maar ook andere gekke dingen:
  • Wanneer je gebruik maakt van Internet en naar nu.nl gaat, kan de pagina niet geladen worden. Browse je naar www.nu.nl dan wordt de pagina wel geladen.
  • Bezoek ik tweakers, dan wordt de pagina soms niet geladen. Doe ik WiFi uit en probeer ik het opnieuw dan laadt ie wel.
Gezien de telefoon niet van mij is heb ik weinig voorkeur om de telefoon te rooten en een custom rom erop te zetten ivm de garantie. Opties voor dualstack IPv4/6 uitzetten op de router heb ik niet, en de opties die in de gequote post worden aangehaald bieden ook geen soelaas.

Ik vind het een vaag probleem en Google/XDA geeft weinig zeggende oplossingen die tot nu toe niet geholpen hebben. Iemand hier nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Morphogenesis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:29:
[...]

Ik heb hier ook een soort gelijk probleem. Wanneer de M8 via WiFi verbonden is, werken bepaalde netwerkactiviteiten niet meer, waaronder:
  • Bankieren app
  • Wanneer je gebruik maakt van Internet en naar nu.nl gaat, kan de pagina niet geladen worden. Browse je naar www.nu.nl dan wordt de pagina wel geladen.
  • Bezoek ik tweakers, dan wordt de pagina soms niet geladen. Doe ik WiFi uit en probeer ik het opnieuw dan laadt ie wel.
Gezien de telefoon niet van mij is heb ik weinig voorkeur om de telefoon te rooten en een custom rom erop te zetten ivm de garantie. Opties voor dualstack IPv4/6 uitzetten op de router heb ik niet, en de opties die in de gequote post worden aangehaald bieden ook geen soelaas.

Ik vind het een vaag probleem en Google/XDA geeft weinig zeggende oplossingen die tot nu toe niet geholpen hebben. Iemand hier nog een goede tip?
Heb je dit probleem op meerdere WiFi netwerken of op 1 WiFi netwerk. Voor het laatste lijkt mij dit meer een lokaal probleem.

Test het eens door de HTC in veilige mode te starten en test het dan eens. Bepaalde dingen zal niet lukken maar het internet deel wel.

Kan ook zijn dat het probleem meer aan de router kan zit aangezien je geen last hebt als je WiFi niet gebruikt. Maar kun je testen door gebruik te maken van een andere wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb ook problemen met wifi netwerken die IPv6 ondersteunen. Android kan daar op de één of andere manier niet mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Daar heb ik nu geen enkel probleem mee. Thuis heb ik IPv6 en wifi werkt vooralsnog prima...

* DizzyWeb klopt af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Misschien dan in 't geval van routers met dualstack die uit zichzelf schakelen tussen ipv6 en ipv4? Ik heb 't probleem iig met een Fritzbox van XS4All.

En toen wij tijdelijk op ons kantoor netwerk IPv6 support hadden ingeschakeld werkte mijn telefoon ook niet goed daarmee.

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 09-07-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Weet niet wat je bedoelt met "schakelen", maar mijn EBv9 van KPN doet IPv4 en IPv6 tegelijk, probleemloos. En mijn toestel doet zover ik weet ook beide tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Schakelen is niet de goeie term waarschijnlijk. Maar ik bedoel dat de router bepaalt of je ipv6 of ipv4 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Hoe zit het momenteel met een battery friendly rom? Iemand die een leuke rom, die wat betere stats haalt dan 12 uren met 3,5 uur screen on time? :+ Momenteel insert coin draaiende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Laatst online: 19-09 06:46
MikeOO schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:21:
[...]

Heb je dit probleem op meerdere WiFi netwerken of op 1 WiFi netwerk. Voor het laatste lijkt mij dit meer een lokaal probleem.

Test het eens door de HTC in veilige mode te starten en test het dan eens. Bepaalde dingen zal niet lukken maar het internet deel wel.

Kan ook zijn dat het probleem meer aan de router kan zit aangezien je geen last hebt als je WiFi niet gebruikt. Maar kun je testen door gebruik te maken van een andere wifi netwerk.
Dank voor de tips! Ik ga ze eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Ik kreeg bij mijn One M8 geen 100GB Drive opslag, gisteren een PB naar HTC NL gestuurd en zojuist de opslag gekregen. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Laatste paar dagen merk ik een behoorlijk battery drain op m'n M8 (normaal einde van de dag 60-80%, nu krap 30), ook ben ik vaak niet te horen als ik gebeld wordt.
Iemand anders dit toevallig ook? Wellicht een gare app update ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zojuist de M8s bested ter vervanging van mijn Nexus 5 met defect touchscreen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Las net op Androidworld dat de M8 Android M krijgt. Maar over de M8s wordt niks gezegd :P Zouden we genaaid worden met de 's'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 23:22
Viper® schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:16:
Zojuist de M8s bested ter vervanging van mijn Nexus 5 met defect touchscreen *O*
Vergeet dan niet de €100,- te claimen mits je aan de voorwaarden voldoet:

http://www.htc.com/nl/htc-one-m8s-cashback/

Oh, en op XDA wordt er inmiddels ook druk gewerkt aan een Revolution HD achtige custom rom mocht je interesse hebben:

http://forum.xda-develope...c-one-m8s-t3114245/page30

@tiguan: Zou me niets verbazen van HTC, al kunnen ze dan wel rekenen op een groepje ontstemde M8s bezitters ;).

[ Voor 9% gewijzigd door jordy2811 op 15-07-2015 16:20 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-O-

Gewoon via T-Mobile verlenging, die staat er dus niet bij.

Die 100 euro cashback zit al in de prijs berekend.
Toestel is los 360 euro. Bij Belsimpel kost die 442 euro, minus de cashback is 342 euro.

Dus technisch gezien had ik hem beter kunnen bestellen via belsimpel. Toch weer mooi hoe je meer korting kan krijgen via een andere aanbieder dan je provider maar wel met hetzelfde provider abbo.

Zal in een verloren uurtje nog eens een lieve email richting T-Mobile doen waarin ik korting eis als langdurig genaaide klant O-)

[ Voor 78% gewijzigd door Viper® op 15-07-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
tiguan schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:19:
Las net op Androidworld dat de M8 Android M krijgt. Maar over de M8s wordt niks gezegd :P Zouden we genaaid worden met de 's'?
Bij HTC weet je het nooit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Je zal met de S niet genaaid worden, het is gewoon een minder sexy apparaat voor nieuws sites waar het meestal draait om de (ex)vlaggenschepen.

Van de andere kant heb ik mezelf wel voorgenomen om niet meer zo'n exotisch type te kopen, denk aan alle One varianten (Mini, V, X+ etc). Tevaak worden deze 'tussenmodellen' sneller op een zijspoor gezet qua ondersteuning of pas veel later voorzien van updates dan de 'pure' versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, mijn HTC One M8 is vandaag is gestolen door een klootzak. Zat een wachtwoord op, kan men dit omzeilen of is alleen een harde factory reset mogelijk. Het laatste zou betekenen dat ze niet bij mijn data zouden kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:42:
Balen, mijn HTC One M8 is vandaag is gestolen door een klootzak. Zat een wachtwoord op, kan men dit omzeilen of is alleen een harde factory reset mogelijk. Het laatste zou betekenen dat ze niet bij mijn data zouden kunnen komen.
Dat is balen man, misschien is het nog terug te vinden via:
https://www.google.com/android/devicemanager

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Sheik schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:18:
Je zal met de S niet genaaid worden, het is gewoon een minder sexy apparaat voor nieuws sites waar het meestal draait om de (ex)vlaggenschepen.

Van de andere kant heb ik mezelf wel voorgenomen om niet meer zo'n exotisch type te kopen, denk aan alle One varianten (Mini, V, X+ etc). Tevaak worden deze 'tussenmodellen' sneller op een zijspoor gezet qua ondersteuning of pas veel later voorzien van updates dan de 'pure' versies.
Normaal gesproken zou ik ook het vlaggenschip willen. Maar de M9 is niet bijzonder beter dan de M8 en behoorlijk duur. De M8 was al niet meer te krijgen. Vandaar dat ik de M8s had genomen. Hij leek op papier ook niet heel erg veel slechter dan de M8. En aangezien de M7 na twee jaar ook nog steeds aanvoelt als een apparaat dat met z'n tijd mee gaat, had ik zoiets van, ik denk dat ik wel met de M8s tevreden zal zijn.

Opzich ben ik dat ook wel en hij ziet er precies hetzelfde uit als de M8. Alleen de hardware is net ff wat minder. De camera daarentegen is weer beter. Dus ik ben wel tevreden.

Alleen de snappy feel van de M7 heeft ie niet. En ik denk dat dat toch echt door software optimalisaties kan worden gefixed. Er zitten 8 cores in, waarvan 4 voor zuinige dingen en 4 voor normale dingen. Ik denk dat de software er gewoon niet optimaal gebruik van maakt.

Het geheugen daarentegen is wel traag. Want apps installeren, dat duurt significant langer dan bij de M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:42:
Aangifte doen en provider bellen. Met een beetje geluk blokkeren ze de telefoon zodat deze ook niet meer te gebruiken is in NL dan. Je krijgt hem er niet mee terug maar wel prettig als je ze dan ook niet laat genieten van deze telefoon.

En via https://www.google.com/android/devicemanager kun je hem ook wissen als hij nog bereikbaar is.
Wel eerst wissen voor je de provider belt anders kun je er mogelijk zelf ook niet meer bij.

Sterkte en hoop dat de verzekering nog iets voor je kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 17-07-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Heeft iemand ervaring met MIUI op de HTC One m8?
Ik vind MIUI altijd een mooie rom maar weet niet hoe stabiel die is.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

jeka schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:54:
Heeft iemand ervaring met MIUI op de HTC One m8?
Ik vind MIUI altijd een mooie rom maar weet niet hoe stabiel die is.
Geprobeerd, maar stabiliteit is ver te zoeken. Er crashed van alles, signaalproblemen, spontane reboots, ga maar door.
Zit nu op Resurrection Remix, tot zover redelijk tevreden. Enige nadeel is dat de systeemUI crashed als je te snel op de 3 knoppen onderaan het scherm ramt in afwisselende volgorde en dat je dan je wallpaper opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:08
Ik heb de M8s. Ik wilde daarvoor ook de dotview case gaan gebruiken. Veel winkels verkopen de m8 dotviewcase ook voor de m8s. Ik heb deze een keer geprobeerd om te doen, maar omdat de m8s een klein stukje dikker is dan de m8, sluit het klepje niet mooi. Het staat gewoon een eindje open. Gebruikt iemand de dotview case voor de m8s? Zoja, welke gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Zorian schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Geprobeerd, maar stabiliteit is ver te zoeken. Er crashed van alles, signaalproblemen, spontane reboots, ga maar door.
Bedankt. Ik laat de standaard ROM er dan wel op. :)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mensen problemen met Bluetooth audio streaming met de M8s ?
Met youtube werkt het goed, met soundcloud echter niet, geluid hakkelt en kraakt.

Nexus 5 gaf geen problemen.

Daar kan ik zo niet tegen, iets wat werkt op een ouder toestel en ineens problemen geeft met een nieuwe toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 20-07-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Viper® schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:05:
Mensen problemen met Bluetooth audio streaming met de M8s ?
Met youtube werkt het goed, met soundcloud echter niet, geluid hakkelt en kraakt.

Nexus 5 gaf geen problemen.

Daar kan ik zo niet tegen, iets wat werkt op een ouder toestel en ineens problemen geeft met een nieuwe toestel.
Geen ervaring met Soundcloud en youtube, maar Spotify via bluetooth gaat prima in de auto.

Ik heb overigens het idee dat de M8s wat snappier is de laatste dagen. Misschien door een update van het één of ander (heb niet goed opgelet wat 't was). HTC Lockscreen ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 20-07-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Klopt, zag ik ook, dit weekend was er een nieuwe versie, maar dat is voor de HTC One Max.
Zal nog eens wat rondsnuffelen.

De M8s voelt sowieso af en toe traag. Maar goed de chipset is vrij nieuw en 64 bit, volgens mij is de software ook niet echt geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 14:03
Morphogenesis schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:29:
[...]

• Bankieren app

Ik wilde net exact dit probleem gaan posten, toen ik deze posts zag.
Ik dacht al dat ik een unieke case had, aangezien er erg weinig over te vinden is, maar ben gelukkig (of helaas) niet de enige.

Zelfde probleem dus.

Ik ben onlangs verhuisd en met die verhuizing ben ik overgestapt van UPC breedband naar KPN glasvezel.
Sinds ik KPN met net als bovenstaande poster een Experia V9!! gebruik, heb ik problemen met het WIFI internetsignaal op mijn HTC M8.
Om uit te sluiten dat de problemen door het wifi signaal van de Experiabox werden veroorzaakt (alleen 2,4ghz), heb ik mijn Netgear Nighthawk ertussen gezet en zit ik op 5Ghz.

Het probleem is dat niet alle apps en toepassingen internet verbinding lijken te hebben. Whatsapp doet het bijvoorbeeld wel, maar MS Onedrive, de Rabo en ING apps zeggen geen verbinding te hebben (heel soms ineens wel…).
Ook de internetbrowser klaagt geregeld. Hij kan dan de internetpagina niet bereiken.
Een hele vreemde is de ANWB app. Deze heeft een openbaar deel en een leden deel. Het openbare deel doet het dan wel, terwijl het ledendeel niet werkt omdat de communicatie met de server niet goed is.
Dit alles werkt op andere wifi bronnen en 3G/4G wel goed.

Overigens in mijn HTC One M8, de enige in het netwerk die hier last van heeft. De LG L Bello en de Samsung Tabs geven geen enkel probleem.
Ik weet niet waar deze problemen door veroorzaakt worden en wat ik eraan kan doen om deze te verhelpen.
Moet ik het zoeken aan de KPN kant of heeft de HTC iets wat slecht samenwerkt met de KPN instellingen?
En waarom heeft alleen mijn HTC het? En waarom alleen op het thuisnetwerk?

Overigens is de verbinding verder prima. Ik kan HD streamen vanaf mijn NAS, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik draai Android 5.0.1. in stock. Geen root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Toen ik gisteren thuis kwam van mijn werk ontdekte ik opeens een grote barst in het scherm van mijn m8. Baal als een stekker uiteraard, want de telefoon is net nieuw. Ik heb ook geen idee hoe de barst ontstaan is. Weet iemand of het noodzakelijk is om het scherm te (laten) vervangen met een barst, of dat deze er prima in kan blijven zolang het scherm voor de rest goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Lan Mandragoran schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:43:
Toen ik gisteren thuis kwam van mijn werk ontdekte ik opeens een grote barst in het scherm van mijn m8. Baal als een stekker uiteraard, want de telefoon is net nieuw. Ik heb ook geen idee hoe de barst ontstaan is. Weet iemand of het noodzakelijk is om het scherm te (laten) vervangen met een barst, of dat deze er prima in kan blijven zolang het scherm voor de rest goed functioneert?
Wellicht heb je een inboedelverzekering welke je aan kan spreken?
Als het touchscreen verder functioneert kan je het laten zitten, eventueel een tempered glass eroverheen zetten?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 11:41
Heeft iemand tips voor het aanpassen van de trilfunctie van de M8s?
Dat ding trilt loeihard en ik wil eigenlijk er voor zorgen dat de trilintensiteit wordt verlaagd.

Eventueel wil ik instellen dat bij de meeste meldingen er geen 2 relatief lange trils wordt gegeven, maar 1 korte.
Is dit iets wat mogelijk is, bij voorkeur zonder te gaan root'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb gister Android Revolution HD 43.0 rom geïnstalleerd. Nog geen problemen gehad. Telefoon voelt sneller aan maar dit kan ik niet onderbouwen. Batterij duur is nog even afwachten.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694917

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:26
Anamorph schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:14:
[...]
En waarom heeft alleen mijn HTC het? En waarom alleen op het thuisnetwerk?
.
Heb geen ervaring met xperiabox maar kloont deze je wifi signaal of zend hij een wifi signaal uit? Had hetzelfde met de horizon van Ziggo, hele netwerk raakte van slag omdat de Horizon de boel verstoorde. Na het opnemen van Horizon in bestaande netwerk was het probleem opgelost. Niet alle apparaten hadden er last van maar wel mijn nexus tablet en de M8.

Ik zie dat je de router en M8 daarmee verbinding heeft, toch denk ik dat de xperiabox het euvel is. Want ik had bovenstaande probleem toen mijn Nexus en M8 ook verbinding hadden via 5Ghz en netgear router.

[ Voor 15% gewijzigd door ipje op 24-07-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
ik heb heel vaak als ik mijn apps update (gewoon via play) dat er een error komt bij Facebook. soms doet die dat pas na een paar keer. Ook loopt deze regelmatig "vast".moet dan geforceerd sluiten en weer opnieuw. Dit is vaak met een filmpje op facebook of een foto.
meer mensen die hier last van hebben? of nog beter. hoe je dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

jaydenjarno schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:38:
ik heb heel vaak als ik mijn apps update (gewoon via play) dat er een error komt bij Facebook. soms doet die dat pas na een paar keer. Ook loopt deze regelmatig "vast".moet dan geforceerd sluiten en weer opnieuw. Dit is vaak met een filmpje op facebook of een foto.
Geen last van zelf, maar app al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:26
jaydenjarno schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:38:
De applicatie van Facebook is een monster van een App, steeds meer MBs en de update heeft enige moeite om meteen goed te worden geinstalleerd. En daarna moet je nog maar hopen of er niet meer bugs zijn bijgekomen ipv minder. Ligt dus niet aan je M8, maar aan de Facebook App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
ipje schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:35:
[...]

De applicatie van Facebook is een monster van een App, steeds meer MBs en de update heeft enige moeite om meteen goed te worden geinstalleerd. En daarna moet je nog maar hopen of er niet meer bugs zijn bijgekomen ipv minder. Ligt dus niet aan je M8, maar aan de Facebook App.
Gebruik FB via je web browser - voorkomt ergernissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 00:24
Ik dacht dat ik met 16 GB interne storage en een additionele SD kaartje nooit meer druk hoef te maken om ruimtegebrek, maar helaas. Interne geheugen zit bijna vol (700 MB over). Ik ben alle apps bij langs gegaan en heb, indien het mogelijk was, verplaatst naar de SD kaart. Onder "others" staat dat ik 6.72GB in gebruik heb. Ik kan echter niet zien wat zoveel geheugen vreet. Weet iemand een oplossing/manier om meer ruimte vrij te maken in je interne geheugen?
Pagina: 1 ... 50 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie