Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Kroepoekoe schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:03:
[...]

Het enige wat echt opvalt bij mij is dat Kernel (Android OS), System (mediaserver) en Android system samen 37,5% verbruik hebben. Dat lijkt me behoorlijk aan de hoge kant?

Buiten dat 9% Chrome en 7% GSam Monitor wat mij prima lijkt.
lijkt me inderdaad wat hoog. Dat heb ik ook een dag gehad, een dag waarbij de batterij plots maar een dag meeging. Daarna niet meer gehad. Ik zou het dan ook nog een week aankijken, en zien of je dit gedrag vaker ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Batsu schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:07:
[...]

lijkt me inderdaad wat hoog. Dat heb ik ook een dag gehad, een dag waarbij de batterij plots maar een dag meeging. Daarna niet meer gehad. Ik zou het dan ook nog een week aankijken, en zien of je dit gedrag vaker ziet.
Bedankt voor je reactie.

Heb het afgelopen 5,5 uur de Twitch app constant draaien, en mijn telefoon opzij gezet. Ik zie dat er in die tijd ongeveer 65% batterij is verbruikt. Dat vind ik wel behoorlijk indrukwekkend. Dit doet mij dus denken dat internet browsen intensiever is dan video streamen, ondanks dat het 'maar' tekst is. Ik zal je advies opvolgen en het wat meer tijd geven, kijken wat voor resultaten ik dan krijg.

App-verbruik ziet er nu zo uit:
System (mediaserver) - 26.7%
Kernel (Android OS) 18.3%
Android System 11.1%
Twitch 4.3%
GSam 1.6%
Chrome 0.9%

[ Voor 8% gewijzigd door Kroepoekoe op 07-06-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
Kroepoekoe schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:45:
Ik heb sinds een week de M8 (niet de M8s). Maar ik heb mijn twijfels over de batterijduur van mijn toestel, waarvan ik zou willen weten of dit normaal gedrag is.
Is je toestel nieuw of gebruikt (2e hands)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Kappade schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:22:
[...]

mijn vriendin heeft ook de m8s en lijkt inderdaad trager dan de m7. wel wilde zij alle fotos en whatsapp fotos gekopieerd hebben, wat resulteerde in nog maar 2GB over. ze ging naar 32gb naar 16gb. Ik denk dat die andere processor in de m8s toch een stuk trager is dan die van de m8 (en misschien zelfs de m7). tot nu toe geen fijne beleving en hopelijk kan een update de boel wat versnellen.

vraagje: aangezien de m8s de vervanger is van de m8, zou deze de android M update toch wel krijgen?
Ik heb er een 32GB sd kaartje ingestopt, dus ruimte gebrek heb ik niet echt, deze kwam nog uit m'n Sensation :)

Het was ook meer een puntje dat me opviel. Het is niet heel erg ofzo dat ie wat trager is in bepaalde dingen. Ik speel er toch geen spelletjes op die veel CPU nodig hebben.

Ben ook wel benieuwd hoe lang deze geupdate zal worden.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 08-06-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
Heeft zij ook maar een SD kaartje op Android is non rooted vrij nutteloos. Enige wat er naar de SD kaart kan zijn delen applicaties die dat daadwerkelijk ook ondersteunen en gemaakte fotos/videos (mits die optie in de camera app zit).

Haar whatsapp media map is bijv al 2GB and growing. Die staat lekker op het interne geheugen. Net als map Download, gros van applicaties, spotify lokaal opgeslagen muziek..

16GB is gewoon krap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Hallo menschen!

Sinds gisteren heb ik de HTC m8s. Gekocht via marktplaats. Ik heb een probleem. Ik kreeg OTA een update, die niet wilde installeren. Dus nar onderzoek ben ik erachter gekomen dat de bootloader ge-unlocked is. Wanneer ik opstart met power en vol. down, staat er unlocked ipv locked. Omdat ik toch graag stock wil blijven, wil ik hem weer locken. Na enig zoekwerk blijkt dat ik mijn mobiel eerst moet rooten, om vervolgens de bootloader weer te locken. Kan iemand mij de goede kant op sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46

Quad

Doof

thomskipsp schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:10:
Hallo menschen!

Sinds gisteren heb ik de HTC m8s. Gekocht via marktplaats. Ik heb een probleem. Ik kreeg OTA een update, die niet wilde installeren. Dus nar onderzoek ben ik erachter gekomen dat de bootloader ge-unlocked is. Wanneer ik opstart met power en vol. down, staat er unlocked ipv locked. Omdat ik toch graag stock wil blijven, wil ik hem weer locken. Na enig zoekwerk blijkt dat ik mijn mobiel eerst moet rooten, om vervolgens de bootloader weer te locken. Kan iemand mij de goede kant op sturen?
Controleer eerst of er geen custom recovery geïnstalleerd is, OTA update lukt wel met een unlocked bootloader maar niet met een custom recovery.

Als dat niet het geval is, kan je in fastboot de commando fastboot oem lock uitvoeren, en dan is het relocked. Wel de juiste HTC drivers installeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Quad schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:32:
[...]

Controleer eerst of er geen custom recovery geïnstalleerd is, OTA update lukt wel met een unlocked bootloader maar niet met een custom recovery.

Als dat niet het geval is, kan je in fastboot de commando fastboot oem lock uitvoeren, en dan is het relocked. Wel de juiste HTC drivers installeren.
Bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik mijn bootloader ge-relocked, maar het lijkt erop of er geen recovery opstaat. Geen officiele, maar ook geen after-market. Enig idee hoe ik deze situatie oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je zou een RUU kunnen uitvoeren, zo heb je volledig stock HTC, ben je wel al je data kwijt.
En waarop baseer je dat je geen originele recovery hebt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Quad schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:31:
Je zou een RUU kunnen uitvoeren, zo heb je volledig stock HTC, ben je wel al je data kwijt.
En waarop baseer je dat je geen originele recovery hebt?
Dankjewel voor je antwoord. Ik baseer dat op het feit dat ik vanuit fastboot modus (power + vol down) niet in mijn recovery kom. Zodra ik recovery selecteer valt de mobiel uit. Ook wanneer ik een OTA installeer, valt de mobiel uit. Tevens kan ik geen volledige factory reset uitvoeren, met het vermoeden dat het met hetzelfde probleem te maken heeft.

Ik ga even opzoeken hoe je een RUU uitvoert. Tnx!

Ik ben even wezen zoeken, maar nu blijkt dat er voor mijn mobiel nog geen RUU beschikbaar is. Ik heb echter wel de officiele recovery.img. Kan ik die niet op een of andere manier flashen?

[ Voor 12% gewijzigd door thomskipsp op 08-06-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Je moet wel de goeie RUU gebruiken die matched met je CID en MID, anders installeert je RUU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als je de juiste recovery hebt, moet je eerst unlocken. :p

Mijn enige ergernis is dat op de One M8 SwiftKey in combinatie met Chrome niet best werkt. Ik krijg hiermee de raarste zinnen namelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Quad op 08-06-2015 22:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
ChiMan schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Is je toestel nieuw of gebruikt (2e hands)?
Hij is helemaal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels mijn M8 terug van dynafix (opgestuurd wegens een losse, ratelende powerknop) en wat blijkt: ze hebben de volumeknop, die ook een beetje los zat, vastgezet, maar de powerknop ratelt nog altijd als ik de telefoon schud. Zit de powerknop bij jullie ook een beetje los, en hoor je hem ratelen als je de telefoon schudt, of zou die gewoon vast moeten zitten zoals ik bij andere telefoons gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(dubbel)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 16:35 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vorige variant zat de volume knop bijzonder los ja, als ik op de case naast de knop drukte dan ging die al, bij mijn huidige versie heb ik er geen last van, hier zit hij een stuk steviger erin.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:39:
Vorige variant zat de volume knop bijzonder los ja, als ik op de case naast de knop drukte dan ging die al, bij mijn huidige versie heb ik er geen last van, hier zit hij een stuk steviger erin.
En je powerknop? Daar is het mij vooral om te doen en daarvoor had ik hem ook naar Dynafix gestuurd (die dus mogelijk het verkeerde onderdeel heeft gerepareerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die zit hier ook vast, er zit geen speling in verder.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:41:
Die zit hier ook vast, er zit geen speling in verder.
Ah, lijkt dus op een defect.

Nu mag ik dus weer kiezen: (1) de telefoon nogmaals opsturen, hopen dat Dynafix dit keer wel mijn probleemopschrijving leest, en de telefoon na twee weken hopelijk in goede staat terugkrijgen, of (2) het even aanzien en kijken of de powerknop het uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
Yonix schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:55:
[...]

Wat mij betreft lekker zo laten, want Lollipop 5.0.1 is nu nog alles behalve stabiel op de HTC One (M8). Lekker nog even wachten tot HTC Sense 7.0 deze zomer uitbrengt. :)
Mee eens, maar om andere redenen.

De eerste: als je apps gebruikt die Xposed framework gebruiken (waarmee je een hoop Lollipop features en nog een hoop andere gekkigheid kunt binnenhalen, levert Lollipop een probleem op. Xposed werkt momenteel nog niet goed (versie is nu Alpha 4).

De tweede: als men in augustus of daaromtrent weer een Lolipop update uitbrengt (wat kennelijk de bedoeling is), wacht ik daar liever op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
XVI schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:08:
Weet iemand of het mogelijk is om NL-alert uit te schakelen dan wel beter in te stellen?
Die melding ging gister kneiterhard af (mogelijk stond m'n alarmgeluidsniveau erg hoog en is bijstellen een oplossing maar ik zit eigenlijk überhaupt niet op dit soort testmeldingen te wachten).
Bij een oudere HTC kon ik via het menu bij cellbroadcastinstellingen komen maar dit lijkt nu niet meer mogelijk.
Dit vergt niet meer dan zoeken op "disable cell broadcast in HTC One m8". Ik vond dat het in dit menu te vinden zou zijn:

Settings > Call, where you under ‘other call settings’ find Cell Broadcast at the end. Untick it and that’s it.

(Het gaat dus om: instellingen --> bellen --> aanvullende instellingen -->cell broadcast

Ik voeg hier meteen aan toe: de HTC One M8 dual SIM (die ik zelf heb) kent deze optie niet . Daar kunje NL Alert dus *niet* aan of uitzetten. De optie om er toch iets mee te kunnen doen, zou er in bestaan dat men de betreffende SIM kaart in een ander toestel moet stoppen waarop cell broadcast wel ingesteld kan worden. Je kunt NL Alert blijkbaar op die manier wel aan of uitzetten. Ik heb het zelf nog niet kunnen controleren of cell broadcast inderdaad een SIM gebonden activiteit is. Wel geconstateerd dat het op de HTC One M8 dual SIM in ek geval niet standaard aan staat. Een vette bug vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:50:
[...]

Ah, lijkt dus op een defect.

Nu mag ik dus weer kiezen: (1) de telefoon nogmaals opsturen, hopen dat Dynafix dit keer wel mijn probleemopschrijving leest, en de telefoon na twee weken hopelijk in goede staat terugkrijgen, of (2) het even aanzien en kijken of de powerknop het uithoudt.
Ik zou het dan toch aanraden om weer contact op te nemen met HTC en het toestel ter reparatie aan te bieden. De reparatie is namelijk niet uitgevoerd.
Hoe is je batterijduur nu? Standby zou je toestel niet veel moeten slurpen. Toen ik het toestel net had werd er 2% verbruikt op een nacht (met energiebesparing aan) en dat is tegenwoordig zo'n 4-5%, maar moet binnenkort weer eens wat apps verwijderen of uitschakelen.

[ Voor 27% gewijzigd door dennisk. op 10-06-2015 09:29 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Mocht je toestel geroot zijn, installeer dan Greenify.
Is een app dat programma in hibernate stand plaatst na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisk. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:25:
[...]

Ik zou het dan toch aanraden om weer contact op te nemen met HTC en het toestel ter reparatie aan te bieden. De reparatie is namelijk niet uitgevoerd.
Men heeft blijkbaar de backplate, waar de powerknop aan vast zit, vervangen. Dynafix stelt verder dat ze geen ratelend geluid hebben kunnen constateren. Lijkt mij overigens sterk, ik kan zo een geluidsopname maken waarin het overduidelijk te horen is. Blijkbaar is een losse knop volgens hen dus niet zo'n probleem, zolang de knop het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Dynafix heeft inderdaad een vreemde gang van zaken... Zo heb ik eens een iPhone 3GS gehad welke een probleem had met de trilmotor. Als je aan het bellen was dan kwam er druk op oid en ging dat ding trillen. Kreeg het ongerepareerd weer terug, ze hadden het symptoom niet geconstateerd. 8)7 Eerste wat er gebeurde toen ik het toestel weer aan had gedaan is dat dat ding begon te trillen als een gek.

Als jij je er aan stoort, dan zou ik gewoon weer contact opnemen. Het hoort namelijk niet.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisk. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:05:
Dynafix heeft inderdaad een vreemde gang van zaken... Zo heb ik eens een iPhone 3GS gehad welke een probleem had met de trilmotor. Als je aan het bellen was dan kwam er druk op oid en ging dat ding trillen. Kreeg het ongerepareerd weer terug, ze hadden het symptoom niet geconstateerd. 8)7 Eerste wat er gebeurde toen ik het toestel weer aan had gedaan is dat dat ding begon te trillen als een gek.

Als jij je er aan stoort, dan zou ik gewoon weer contact opnemen. Het hoort namelijk niet.
De reparateur vond het zelf "niet echt ratelen", aldus HTC. Toch heeft hij de backplate met powerknop vervangen, maar is het euvel niet verholpen. De powerknop ratelt iets minder, maar ook deze is duidelijk niet goed. Nogmaals teruggestuurd dus, met hoop op zege. Overigens is blijkbaar een Spaans model, en daardoor "kan het langer duren dan bij Nederlandse modellen voordat ze hem repareren, tot wel twee weken langer", aldus HTC. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Pff.. Fijn zo'n monteur...

Naja wel fijn dat ze het toestel weer in reparatie nemen.

Spaans model? Wat vreemd. Waar heb je het toestel gekocht dan?

Hopelijk is het opgelost na deze keer!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
Zitten jullie ook op Android 5.0.1? Net een htc aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:17:
Welke heb je aangeschaft? Ik heb nu de M8s, en die heeft 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb de M8 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
ChiMan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Mocht je toestel geroot zijn, installeer dan Greenify.
Is een app dat programma in hibernate stand plaatst na verloop van tijd.
Nee, hij is niet geroot.

Na nog een paar dagen testen met Twitch, YouTube en mp3-speler kan ik zeggen dat de batterij behoorlijk goed is. Het is puur browsen op internet waardoor de batterij heel snel opraakt. Zal wel aan het laden van alle content liggen dan I suppose.
Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:17:
Heb mijn M8 pas een week, en ik heb ook Android 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat allemaal niet zo goed met HTC lees ik overal, jammer hoor.
quote:
HTC maakte vorige week bekend een fors verlies te verwachten in het tweede kwartaal ondanks de lancering van de nieuwe One M9. Bovendien moet er eenmalig 85 miljoen euro worden afgeschreven. Normaal is het tweede kwartaal, vlak na de introductie van een nieuw vlaggenschip, een van de beste periodes voor het bedrijf.

Als ze nu toch verdorie die m9 vernieuwend hadden gemaakt.......

maak van de m10 een waterdichte Phone, maak een fysieke camera knop. voeg iets revolutionairs toe.
*zucht*
als het zo makkelijk was als ik schets, dan hadden ze dat wel gedaan lijkt me.

Hopelijk komen ze met iets verfrissend met de volgende release

Kom op HTC, jullie kunnen het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Even een vraagje:

Sinds kort wordt mijn HTC m8 via USB aansluiting niet meer herkend door mijn desktop en laptop. Ik kan nu dus niet bij mijn foto's via explorer.exe. Zelfs hardware detectie "gaat niet af" dus er gebeurt gewoon niets. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Hij laadt wel op dus USB poort lijkt me niet kapot.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Neem aan ook andere usb kabels geprobeerd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Quad schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:11:
Neem aan ook andere usb kabels geprobeerd?
Nu net pas nadat ie het na een factory reset ook nog niet deed :')

En ja hoor, 3de kabel was raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mooi zo, weet je het voor de volgende keer! ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Quad schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:43:
Mooi zo, weet je het voor de volgende keer! ;)
Ja, inderdaad. Dank voor je reactie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
jagermeister schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:07:
[...]

Handig voor je foto's is Dropbox. Elke foto die je maakt komt dan automatisch in Dropbx en als je dat ook op je Pc installeert heb je dus altijd een kopie en hoef je nooit foto's veilig te stellen. Wel instellen dat hij dit alleen mag doen via WiFi. Hier in huis heb ik elke toestel aan hetzelfde account gekoppeld en zo krijg ik mooi op 1 centrale plek alle foto's binnen.

Anders kun je eens kijken naar Airdroid Heb je geen kabel nodig om je bestanden over te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

jagermeister schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:07:
[...]

En van harte gefeliciteerd! ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

MikeOO schreef op zondag 14 juni 2015 @ 07:49:
[...]

Handig voor je foto's is Dropbox. Elke foto die je maakt komt dan automatisch in Dropbx en als je dat ook op je Pc installeert heb je dus altijd een kopie en hoef je nooit foto's veilig te stellen. Wel instellen dat hij dit alleen mag doen via WiFi. Hier in huis heb ik elke toestel aan hetzelfde account gekoppeld en zo krijg ik mooi op 1 centrale plek alle foto's binnen.

Anders kun je eens kijken naar Airdroid Heb je geen kabel nodig om je bestanden over te zetten..
Ik heb al een Dropbox account, maar die is zo goed als vol. Bovendien wil ik niet dat mijn foto's naar mijn Dropbox worden geupload als ik aan het roamen ben. Ik wilde nu even snel al mijn foto's en video's van de vakantie van mijn GSM halen en sharen met een maat van me via een zelf op te zetten sFTP servertje. Wist ik veel dat sommige USB kabels niet doen wat ze zouden moeten doen :+

Toch bedankt voor je tip :)
Quad schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:44:
[...]

En van harte gefeliciteerd! ;)
:D Dank!

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 14-06-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij (geen tweakeraccount) heeft een M8s en krijgt telkens verbindingsdienst in de notificatiebalk. Even Bluetooth aan/uit en het is weer even weg, om vervolgens weer terug te komen. Hoe kan dit voorgoed uitgezet worden? Kom er niet achter wat het kan zijn, en vind er niets over als ik erop zoek. Ja, alleen dat het met de afstandsbediening te maken heeft, maar...de M8s heeft geen ir meer. Dus hopelijk weet iemand hoe dit te verwijderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 22:58
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:33:
Een vriend van mij (geen tweakeraccount) heeft een M8s en krijgt telkens verbindingsdienst in de notificatiebalk. Even Bluetooth aan/uit en het is weer even weg, om vervolgens weer terug te komen. Hoe kan dit voorgoed uitgezet worden? Kom er niet achter wat het kan zijn, en vind er niets over als ik erop zoek. Ja, alleen dat het met de afstandsbediening te maken heeft, maar...de M8s heeft geen ir meer. Dus hopelijk weet iemand hoe dit te verwijderen is.
Deze vraag heb ik al eerder in het topic gezet, maar er is nog geen oplossing voor. Als je melding maakt bij HTC doen ze er wellicht wat mee. Heb ik ook gedaan.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het idd. Gaan we doen, want dit is wel vreemd. Volgens specs zit er wel IR op, maar er gebeurt niks met welke app dan ook, en Peel is niet te vinden in de playstore. Zal laten weten als ik antwoord heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:40:
Ik zag het idd. Gaan we doen, want dit is wel vreemd. Volgens specs zit er wel IR op, maar er gebeurt niks met welke app dan ook, en Peel is niet te vinden in de playstore. Zal laten weten als ik antwoord heb gekregen.
Google Play: Peel Smart Remote – Android Apps on Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Er is wat onduidelijkheid over of de M8s nu wel of geen IR heeft. In enkele spec releases van HTC stond het inderdaad genoemd, maar navraag door verschillende mensen bij de helpdesk van HTC wijst uit dat er weer geen IR functionaliteit zou zijn ingebouwd.

Iemand zin om z'n M8s ff open te maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat is raar, de bovenkant suggereert dat 't één grote IR zender is.

Op de HTC site staat bij de specs dat ie infrarood heeft. Maar ook Android 7 :P

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 14-06-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
De IR zender bij de M8 zit in de aan/uitknop en niet in het glimmende brede gedeelte op de bovenkant. De bovenkant van de M8 en M8s zien er overigens wel exact hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok net als bij de M7 dus, daar werkt het overigens prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zit het wel in de software, vandaar de terugkomende verbindingsdienst melding. Blijft het wel vreemd dat na bluetooth even aan en uit te zetten het een paar minuten weg gaat en dan gewoon weer terug komt.. Benieuwd wat HTC erop gaat zeggen, heb hun een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

jordy2811 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:20:
Er is wat onduidelijkheid over of de M8s nu wel of geen IR heeft. In enkele spec releases van HTC stond het inderdaad genoemd, maar navraag door verschillende mensen bij de helpdesk van HTC wijst uit dat er weer geen IR functionaliteit zou zijn ingebouwd.

Iemand zin om z'n M8s ff open te maken? :+
Ik hoef hem niet open te maken, bedien er mijn (Entone) Setopbox, (Philips) TV en (Philips) Versterker mee. Dit doe ik met de meegeleverde HTC TV applicatie. Werkt naar behoren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Luppie schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:36:
[...]

Ik hoef hem niet open te maken, bedien er mijn (Entone) Setopbox, (Philips) TV en (Philips) Versterker mee. Dit doe ik met de meegeleverde HTC TV applicatie. Werkt naar behoren.
Jij hebt het over de M8 waar inderdaad een IR zender in zit, daar bestaat ook geen twijfel over. Wij hebben het over de M8s waar mogelijk een IR zender in zou kunnen zitten maar waar HTC geen software voor meelevert en waar 3rd party apps tot op heden ook niet werken. Zoals eerder gezegd bestaat er twijfel of er fysiek een IR zender in zit aangezien er veel tegenstrijdige berichten bestaan.

@AndroidFreaks: De melding van verbindingsdienst komt ook tevoorschijn als je apps als unified remote gebruikt zonder bluetooth aan te hebben. Het sluiten van de app zorgt er dan niet voor dat de melding verdwijnt. Hou ons op de hoogte van het antwoord van HTC!

[ Voor 16% gewijzigd door jordy2811 op 14-06-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordy2811 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:39:
@AndroidFreaks: De melding van verbindingsdienst komt ook tevoorschijn als je apps als unified remote gebruikt zonder bluetooth aan te hebben. Het sluiten van de app zorgt er dan niet voor dat de melding verdwijnt. Hou ons op de hoogte van het antwoord van HTC!
Er staan momenteel geen apps meer op voor de afstandsbediening. Dus het blijft een beetje raar. Of bedoel je dat niet?

Ik zal het laten weten morgen als ik voor half 4 een antwoord heb gekregen, want een half uur later vlieg ik naar Antalya. Anders Dinsdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mensen die op de M8 in Google Chrome en SwiftKey ook problemen ervaren op bijvoorbeeld GoT? Het gaat vaak compleet mis namelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Al 5 maanden elke dag 60 keer het nieuws checken over de HTC M9, Samsung S6 en LG4....niet overtuigd...dus wat doe ik....vandaag een nieuwe HTC One M8 gekocht :D

Mijn vorige telefoon is/was een HTC One M7 en ik wilde de snelheid van Sense niet verliezen dus ben ik bij HTC gebleven.

Mooi toestel die M8, maar het scherm is evengroot als de M7 vanwege die onscreen knoppen. Is dit zonder root te verbergen? Ik weet dat Sense 7 straks de oplossing gaat bieden, maar het is wel erg jammer dat de schermgrootte dus gelijk is gebleven hierdoor. Het toestel is gekocht bij Belcompany, Vodafone branded. Normaal gesproken jammer vanwege updates, maar tot nu toe zijn de branded toestellen sneller geupdate dan de unbranded toestelen (HTC One M7).

Iemand tips t.a.v. die onscreen buttons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

Quad schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:23:
Mensen die op de M8 in Google Chrome en SwiftKey ook problemen ervaren op bijvoorbeeld GoT? Het gaat vaak compleet mis namelijk.
Jups, maar dan op de LG G4. Op S6 ook gehad... lijkt dus niet aan de M8 te liggen. Op mijn M8 had ik het ook. Denk dat het probleem bij Swiftkey ligt, heb het namelijk bij meer fora.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Steeffoon schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:50:
[...]

Jups, maar dan op de LG G4. Op S6 ook gehad... lijkt dus niet aan de M8 te liggen. Op mijn M8 had ik het ook. Denk dat het probleem bij Swiftkey ligt, heb het namelijk bij meer fora.
Ik heb op andere toestellen het niet waargenomen, ook op andere fora idd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de gegevens gewist van de app HTC verbindingsdienst en de melding is nu weg en blijft weg tot nu toe. Daar ook weer vanaf dus. Nu maar wachten op antwoord van HTC wbt IR module..

Edit: Het duurde deze keer wat langer, maar de melding is er weer... :F Nu gedwongen gestopt, even afwachten weer.

Edit2: Ook dat was van korte duur, ook na gedwongen stoppen van HTC verbindingsdienst komt meldingsicoon terug..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jagermeister schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:08:
[...]
Ik heb al een Dropbox account, maar die is zo goed als vol. Bovendien wil ik niet dat mijn foto's naar mijn Dropbox worden geupload als ik aan het roamen ben. Ik wilde nu even snel al mijn foto's en video's van de vakantie van mijn GSM halen en sharen met een maat van me via een zelf op te zetten sFTP servertje. Wist ik veel dat sommige USB kabels niet doen wat ze zouden moeten doen :+

Toch bedankt voor je tip :)
Vandaar ook dat ik aangaf om de optie om dit alleen met WiFi te doen. Dan kost je dit verder geen databundel ook niet als je aan het roamen bent. Alleen als je toestel een WiFi verbinding maakt zal hij de foto's en video's gaan versturen..
Er zijn ook nog wel wat trucjes om Dropbox misschien uit te breiden als je dat nog niet gedaan hebt. Goolge Drive heeft ook een soortgelijke functie.

Inderdaad als je dit tijdens een vakantie wilt doen dan is dit geen optie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Dropbox is inderdaad erg beperkt met opslagruimte. Heb het jaren met plezier gebruikt, maar inmiddels overgestapt op Microsoft Onedrive. Werkt ook erg fijn!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Je kan dit tegenwoordig ook gebruiken via google, via de app Google Foto's. Hierbij wordt de backup dan gezet op je Google Drive. Als je deze op de PC zet, krijg je ook meteen je foto's gesynct. Ook optie om dit alleen via wifi te doen.

Gebruik dit zelf al een tijdje met goede resultaten :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Wanneer mijn toestel vergrendeld is en ik ontvang een bericht, dan krijg ik zo'n pop-up/notification met dat bericht te zien. Is het mogelijk om dit uit te zetten? Het lampje dat knippert vind ik duidelijk genoeg.

Ik wil wel dat het bericht in mijn notificatiebalk komt, maar niet zo'n prominente in my face pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een gedeelte van de touchscreen op mijn HTC M8 doet het niet meer - dus heb hem naar het HTC repair gebeuren hier in Hong Kong gebracht (gisteren) met als eis dat er geen data gewist zou worden.

Kreeg net een telefoontje dat ze dat dus wél moeten doen. Ik vraag me af waarom. Het is het vervangen van het touchscreen, waarom moet alles gewist worden?

Een backup is geen optie, want dat werkt niet met de applicatie-data, dus zou hem moeten rooten voor een volledige backup, maar daarmee vervalt de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydroxine
  • Laatst online: 14-09 16:37
Kroepoekoe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:45:
Wanneer mijn toestel vergrendeld is en ik ontvang een bericht, dan krijg ik zo'n pop-up/notification met dat bericht te zien. Is het mogelijk om dit uit te zetten? Het lampje dat knippert vind ik duidelijk genoeg.

Ik wil wel dat het bericht in mijn notificatiebalk komt, maar niet zo'n prominente in my face pop-up.
Het enige wat ik bedenken dat een pop-up geeft over het lockscreen heen, zijn whatsapp berichten. Of deze een pop-up bericht geven, is in te stellen via instellingen -> meldingen. Wellicht heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sanction schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:06:
Een gedeelte van de touchscreen op mijn HTC M8 doet het niet meer - dus heb hem naar het HTC repair gebeuren hier in Hong Kong gebracht (gisteren) met als eis dat er geen data gewist zou worden.

Kreeg net een telefoontje dat ze dat dus wél moeten doen. Ik vraag me af waarom. Het is het vervangen van het touchscreen, waarom moet alles gewist worden?

Een backup is geen optie, want dat werkt niet met de applicatie-data, dus zou hem moeten rooten voor een volledige backup, maar daarmee vervalt de garantie.
Procedures.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
Hydroxine schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:10:
[...]

Het enige wat ik bedenken dat een pop-up geeft over het lockscreen heen, zijn whatsapp berichten. Of deze een pop-up bericht geven, is in te stellen via instellingen -> meldingen. Wellicht heb je hier wat aan.
Helemaal ;) Was inderdaad voor WhatsApp bedoeld. Ik zei bericht omdat ik ervan uitging dat het met alle berichten te maken had, ik sms namelijk nooit dus geen idee, en niet zozeer met WhatsApp zelf.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Sheik schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:25:
Al 5 maanden elke dag 60 keer het nieuws checken over de HTC M9, Samsung S6 en LG4....niet overtuigd...dus wat doe ik....vandaag een nieuwe HTC One M8 gekocht :D

Mijn vorige telefoon is/was een HTC One M7 en ik wilde de snelheid van Sense niet verliezen dus ben ik bij HTC gebleven.

Mooi toestel die M8, maar het scherm is evengroot als de M7 vanwege die onscreen knoppen. Is dit zonder root te verbergen? Ik weet dat Sense 7 straks de oplossing gaat bieden, maar het is wel erg jammer dat de schermgrootte dus gelijk is gebleven hierdoor. Het toestel is gekocht bij Belcompany, Vodafone branded. Normaal gesproken jammer vanwege updates, maar tot nu toe zijn de branded toestellen sneller geupdate dan de unbranded toestelen (HTC One M7).

Iemand tips t.a.v. die onscreen buttons?
Heb 2 weken geleden precies dezelfde stap genomen. Van M7 naar M8 (1jaarabo). Bevalt mij zeer goed.

Beste optie nu is een custom rom. Draai zelf ViperOneM8 4.3.0 met Hypernova kernel.
met VipterTweaks kan je de softkeys laten verdwijnen.

*(mocht je nog een goede screenprotector zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

Om uit te sluiten dat het geen software probleem is. Dat is de eerste stap die ze altijd zullen uitvoeren.
Er zullen genoeg problemen zijn die hiermee alsnog worden oplost en omdat het inderdaad procedures zijn welke ze moeten volgen.

Je mag nog blij zijn dat ze hebben gebeld. Ik denk als je hemin NL had opgestuurd ze hem gewoon gewist hadden omdat dit de procedure is en vooraf wel wordt gemeld neem ik aan.

Maar vraag mij af wat je niet kwijt wilt. Apps kun je opnieuw installeren. Instellingen kun je laten back-uppen met Google. En de rest zul je inderdaad weer opnieuw moeten instellen. Denk dat je er niet aan ontkomt of ze moeten in China andere procedures hebben.

Zal kiezen of delen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Backups met applicatie-data voer ik altijd (non-rooted) uit met Helium (voorheen Carbon). Dat werkt bij mij altijd goed.

https://play.google.com/s...d=com.koushikdutta.backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisk. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:29:
Pff.. Fijn zo'n monteur...

Naja wel fijn dat ze het toestel weer in reparatie nemen.

Spaans model? Wat vreemd. Waar heb je het toestel gekocht dan?

Hopelijk is het opgelost na deze keer!
Is gewoon via een webshop gekocht; zal wel parallel-import zijn geweest, maar zou verder qua garantie niks uit mogen maken. Overigens krijg ik de telefoon ongerepareerd retour; Dynafix stelt het volgende: "Klacht niet geconstateerd"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Sinds kort heb ik een issue met mijn One m8 (1 jaar oud), als ik thuis ben en Wifi actief heb dan kunnen sommige apps geen verbinding met internet krijgen.
Bijvoorbeeld de XDA free app of ING bankieren. Maar browsen via Chrome gaat wel goed.

Heb een ZTE router, een Xperiabox versie 9 en deze heeft de volgende software versie: V1.01.00T09.9

Op de One m8 staat gewoon de stock ROM, met 5.0.2 update. Probleem is dat alleen mijn toestel problemen geeft, de Moto G van mijn vrouw heeft nergens last van.

Ik heb al geprobeerd met de instellingen te spelen van het Wifi.
- optimaal kanaal (6 in mijn geval)
- channel width naar 40 mhz
op het toestel:
- "wifi optimaliseren" uit
- netwerk opnieuw toegevoegd

Dit alles zonder resultaat. Ik ben bang dat ik hem maar ga aanbieden ter reparatie, kan op internet ook bijna nergens een geval vinden dat exact hier op lijkt. En de gevallen die ik vind waren in de positie om een andere router te installeren, maar dat kan in mijn geval niet.

Wat ik dan ook overweeg als het zou helpen, om de stock ROM te vervangen voor een GPE ROM, wat als voordeel heeft dat je dan Android 5.1 draait waar als het goed is meer bugs zijn geplet.

[ Voor 8% gewijzigd door Daantje20 op 17-06-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Daantje20 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:19:
Sinds kort heb ik een issue met mijn One m8 (1 jaar oud), als ik thuis ben en Wifi actief heb dan kunnen sommige apps geen verbinding met internet krijgen.
Bijvoorbeeld de XDA free app of ING bankieren. Maar browsen via Chrome gaat wel goed.

Heb een ZTE router, een Xperiabox versie 9 en deze heeft de volgende software versie: V1.01.00T09.9

Op de One m8 staat gewoon de stock ROM, met 5.0.2 update. Probleem is dat alleen mijn toestel problemen geeft, de Moto G van mijn vrouw heeft nergens last van.

Ik heb al geprobeerd met de instellingen te spelen van het Wifi.
- optimaal kanaal (6 in mijn geval)
- channel width naar 40 mhz
op het toestel:
- "wifi optimaliseren" uit
- netwerk opnieuw toegevoegd

Dit alles zonder resultaat. Ik ben bang dat ik hem maar ga aanbieden ter reparatie, kan op internet ook bijna nergens een geval vinden dat exact hier op lijkt. En de gevallen die ik vind waren in de positie om een andere router te installeren, maar dat kan in mijn geval niet.

Wat ik dan ook overweeg als het zou helpen, om de stock ROM te vervangen voor een GPE ROM, wat als voordeel heeft dat je dan Android 5.1 draait waar als het goed is meer bugs zijn geplet.
Heb je bij een andere WiFi verbinding hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Waarom doe je dan überhaupt geen fabrieksherstel? Dergelijk vage dingetjes gaan ze bij Dynafix ook nket kunnen reconstrueren namelijk.

En inderdaad, alleen bij deze modem of ook bij andere Wifi connecties?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Voor zover ik heb gezien alleen thuis, andere netwerken gaat het goed.

Dan ga ik een volledige reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Daantje20 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:10:
Voor zover ik heb gezien alleen thuis, andere netwerken gaat het goed.

Dan ga ik een volledige reset doen.
Ligt misschien aan je modem thuis.
Probeer die eens uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Aanbieden ter reparatie zal niks gaan oplossen. Het ligt ofwel aan je modem (wellicht is 6 toch plots een gevoelig kanaal?) of aan een of andere bug in de software van je M8 (oorzaak door app?).

Als Chrome wel werkt en de rest niet, heeft het geen zin om je telefoon op te sturen. Dan heeft het echt met een setting of ingeslopen bug te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Exact het probleem dat je nu beschrijft heeft mij vader afgelopen tijd ook gehad. Zowel de M8 als de router volledig resetten heeft niets geholpen. Monteur van KPN bij geweest die niets kon vinden. Andere kanalen geprobeerd etc. Problemen waren verdwenen op andere WiFi netwerken en alleen de M8 had de problemen op het KPN Internet. Uiteindelijk modem omgeruild voor een V8 en alle apps werkten weer normaal! In totaal misschien wel 10 uur aan dit probleem besteed en alle instellingen uitgeprobeerd.

Overigens alle lof voor de KPN helpdesk die intensief en geduldig heeft geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door jordy2811 op 17-06-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Ondertussen heb ik mijn toestel een factory reset gegeven, en dat maakt een klein verschil. Maar het probleem blijft bestaan. Denk dat ik het maar moet uitzitten, wie weet als ik een nieuwe experiabox krijg in de toekomst dat het issue dan weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden de Tweakers, ben ik een zeurpiet? Nadat men de behuizing de eerste keer heeft vervangen, zit de knop dichter in de behuizing, maar wat mij betreft nog steeds "los", al helemaal voor een telefoon van bijna vijfhonderd euro. Dynafix stelt dat dit normaal is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D4oaY3Mm.jpg

Misschien komt het omdat ik voorheen perfect afgewerkte Lumia had, maar het lijkt mij sterk dat dit gewoon is bij M8's.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:08

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:01:
Wat vinden de Tweakers, ben ik een zeurpiet? Nadat men de behuizing de eerste keer heeft vervangen, zit de knop dichter in de behuizing, maar wat mij betreft nog steeds "los", al helemaal voor een telefoon van bijna vijfhonderd euro. Dynafix stelt dat dit normaal is.

[afbeelding]

Misschien komt het omdat ik voorheen perfect afgewerkte Lumia had, maar het lijkt mij sterk dat dit gewoon is bij M8's.
Dat hoort niet. Dynafix kletst zoals gebruikelijk weer uit hun nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:54

voz

De echte kenner

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:01:

[afbeelding]

Wat noem je los? Rammelt de knop in de behuizing? Of gaat het om een beetje heen en weer kunnen bewegen?

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:33:
[...]

Dat hoort niet. Dynafix kletst zoals gebruikelijk weer uit hun nek.
En HTC verschuilt zich achter het oordeel van Dynafix, zie deze reactie (die ik min of meer elke keer krijg als ik het probleem probeer uit te leggen):

We hebben deze zaak besproken met de desbetreffende afdeling van Dynafix. Zij geven het volgende aan:
We hebben dit toestel vandaag zelf gezien, maar de power toets zit volgens de specificaties en werkt ook gewoon, dat deze wegvalt in de behuizing hebben we niet geconstateerd, we hebben bij de eerste repair uit voor zorg de backcover vervangen omdat hierin het probleem zo kunnen zitten, de power toetst bij een M8 zit over het algemeen iets losser dan bij andere toestellen en rammelt ook als je met het toestel rammelt.
Indien u toch denkt dat de powerknop niet goed is gemonteerd, kunt u het toestel nogmaals aanbieden voor reparatie, maar de kans is klein dat ze dit keer wel de fout gaan vinden.
.

En nu is het dus een welles-nietes-spelletje geworden, waarbij HTC zich uiteindelijk achter Dynafix verschuilt.
voz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:39:
[...]

Wat noem je los? Rammelt de knop in de behuizing? Of gaat het om een beetje heen en weer kunnen bewegen?
Los, als in: één zacht tikje aan de rechter- of linkerkant en het knopje valt aan die kant naar binnen (zoals ik op de foto's heb geprobeerd weer te geven en Dynafix "niet constateert"). Als je de telefoon schud hoor je het knopje rammelen. Dit is de eerste keer dat ik dit probleem tegenkom en geloof me, als ik dacht dat de knop in orde was had ik mij deze koppijn en moeite bespaard. De klantenservice komt telefonisch vriendelijk over, maar vervolgens word je naderhand afgescheept met een dooddoener: "Dynafix zegt zus, dus zo is het nou eenmaal, verder kunnen we niks voor je betekenen".

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:47:
[...] verhaaltje ff weggeknipt...
Nou, 1 ding is duidelijk. Dit hoort niet! Bij mij M8 kan ik de power knop niet bewegen en zit die strak en rammelvrij in de behuizing. Enige manier hoe die beweegt is naar boven en onder en daarmee gaat het toestel aan en uit. Ook zoals jij het in je foto's weergeeft is bij mijn M8 ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:54

voz

De echte kenner

NL-RaVeR schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:59:
[...]

Nou, 1 ding is duidelijk. Dit hoort niet! Bij mij M8 kan ik de power knop niet bewegen en zit die strak en rammelvrij in de behuizing. Enige manier hoe die beweegt is naar boven en onder en daarmee gaat het toestel aan en uit. Ook zoals jij het in je foto's weergeeft is bij mijn M8 ook niet het geval.
Hoorbaar rammelen lijkt me ook zeker niet goed. Die van mij kan een heel klein beetje bewegen naar links en rechts, maar rammelt niet hoorbaar en valt zeker niet in de behuizing bij scheef indrukken.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Daantje20 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:19:

[....]
Toevallig heb ik sinds kort een soorgelijk probleem, ook met de Experiabox V9 van KPN. Ik heb op het forum van KPN wat rond gezocht, want ik heb probleem alleen bij mijn schoonfamilie thuis.

Daar kwam de volgende tip uit:

Als je naar Instellingen > Wifi gaat kan je je huidige netwerk lang indrukken en op aanpassen klikken. IP adres kan je dan op static/passief zetten ipv DHCP.
Over het algemeen geldt het volgende:
IP: 192.168.2.XXX (waarbij XXX tussen 1 en 253, bijvoorveeld 150)
Gateway: 192.168.2.254
Prefix: 24
DNS: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4

Zelf helaas nog niet kunnen proberen, maar wellicht is het voor jou de oplossing. Anders even andere Experiabox regelen.

Zou zonde zijn om je toestel ter reparatie aan te bieden, daar er niets kapot is.

[ Voor 25% gewijzigd door dennisk. op 18-06-2015 15:06 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL-RaVeR schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:59:
[...]

Dacht ik ook, bij een premium smartphone verwacht je toch ook geen zwak, los knopje? Zoals ij het beschrijft, lijkt mij wat je mag verwachten. Maar gelijk hebben en je gelijk halen zijn twee verschillende zaken. Elke keer dat ik iemand van HTC aan de lijn krijg, zeggen ze ook meteen dat dit niet normaal is. Vervolgens is de enige suggestie: stuur hem maar op naar Dynafix. 2x gedaan, 2x niet verbeterd. Als ik HTC dan vervolgens vraag waarom het probleem niet is opgelost, krijg ik te horen dat Dynafix vindt dat binnen de kwaliteitseisen valt en dat ik niet zo moet zeuren. Wat ook niet helpt is dat je elke keer een andere medewerker te spreken krijgt die het standaard riedeltje laat horen (zelfs iemand die, nadat ik vroeg of hij er alsjeblieft nogmaals naar kon kijken, tot drie keer riep dat ik "echt geen nieuwe telefoon ga krijgen, hoor!" en "dat HTC echt niet op basis van gebruikersklachten onderdelen gaat vervangen". Ik begrijp echt niet hoe zoiets simpels, zó problematisch is om opgelost te krijgen.
voz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:03:
[...]

Hoorbaar rammelen lijkt me ook zeker niet goed. Die van mij kan een heel klein beetje bewegen naar links en rechts, maar rammelt niet hoorbaar en valt zeker niet in de behuizing bij scheef indrukken.
Precies, een klein beetje speling lijkt me oké. Een knop die je met een tikje schuin kan krijgen niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:14:
[...]

Dacht ik ook, bij een premium smartphone verwacht je toch ook geen zwak, los knopje? Zoals ij het beschrijft, lijkt mij wat je mag verwachten. Maar gelijk hebben en je gelijk halen zijn twee verschillende zaken. Elke keer dat ik iemand van HTC aan de lijn krijg, zeggen ze ook meteen dat dit niet normaal is. Vervolgens is de enige suggestie: stuur hem maar op naar Dynafix. 2x gedaan, 2x niet verbeterd. Als ik HTC dan vervolgens vraag waarom het probleem niet is opgelost, krijg ik te horen dat Dynafix vindt dat binnen de kwaliteitseisen valt en dat ik niet zo moet zeuren. Wat ook niet helpt is dat je elke keer een andere medewerker te spreken krijgt die het standaard riedeltje laat horen (zelfs iemand die, nadat ik vroeg of hij er alsjeblieft nogmaals naar kon kijken, tot drie keer riep dat ik "echt geen nieuwe telefoon ga krijgen, hoor!" en "dat HTC echt niet op basis van gebruikersklachten onderdelen gaat vervangen". Ik begrijp echt niet hoe zoiets simpels, zó problematisch is om opgelost te krijgen.

[...]

Precies, een klein beetje speling lijkt me oké. Een knop die je met een tikje schuin kan krijgen niet.
Heb je geen rechtsbijstand. Dan zou je deze eens kunnen bellen en vragen hoe je dit het beste kunt aanpakken. Mogelijk willen zij een brief schrijven die je kunt opsturen naar HTC zodat het mogelijk wel duidelijk voor ze wordt dat er wel iets aan gedaan moet worden aangezien het niet aan de verwachtingen voldoet.

Mijn powerknop zit ook niet los en voelt solide aan en beweegt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:11:
[...]

Heb je geen rechtsbijstand. Dan zou je deze eens kunnen bellen en vragen hoe je dit het beste kunt aanpakken. Mogelijk willen zij een brief schrijven die je kunt opsturen naar HTC zodat het mogelijk wel duidelijk voor ze wordt dat er wel iets aan gedaan moet worden aangezien het niet aan de verwachtingen voldoet.

Mijn powerknop zit ook niet los en voelt solide aan en beweegt niet.
Helaas niet; zat er wel over te denken het af te sluiten voordat ik hem voor de 3e keer opstuur, maar dan is het waarschijnlijk al te laat. De webshop heeft voorgesteld het verder met Dynafix/HTC af te handelen, maar ik vrees dat ik dan alsnog moet dokken, aangezien Dynafix al twee keer niet thuis heeft gegeven - en heeft gezegd dat ik bij een derde keer "onterecht" opsturen voor de onderzoekskosten zal opdraaien. Het blijft toch bizar dat je als consument tegen zo'n muur van onwil oploopt als je, volgens mij terecht, aanspraak maakt op een eenvoudige reparatie binnen de garantieperiode.

Hier overigens nog eens een filmpje: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2813177/M4H04484.MP4 (downloaden werkt bij mij alleen in IE; ongeveer 60MB). Misschien duidelijker; zelf begrijp ik werkelijk niet hoe Dynafix kan stellen dat dit normaal is, de knop staat steeds aan een van de twee kanten schuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:37:
[...]

Helaas niet; zat er wel over te denken het af te sluiten voordat ik hem voor de 3e keer opstuur, maar dan is het waarschijnlijk al te laat. De webshop heeft voorgesteld het verder met Dynafix/HTC af te handelen, maar ik vrees dat ik dan alsnog moet dokken, aangezien Dynafix al twee keer niet thuis heeft gegeven - en heeft gezegd dat ik bij een derde keer "onterecht" opsturen voor de onderzoekskosten zal opdraaien. Het blijft toch bizar dat je als consument tegen zo'n muur van onwil oploopt als je, volgens mij terecht, aanspraak maakt op een eenvoudige reparatie binnen de garantieperiode.

Hier overigens nog eens een filmpje: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2813177/M4H04484.MP4 (downloaden werkt bij mij alleen in IE; ongeveer 60MB). Misschien duidelijker; zelf begrijp ik werkelijk niet hoe Dynafix kan stellen dat dit normaal is, de knop staat steeds aan een van de twee kanten schuin.
Klopt een rechtsbijstand heeft meestal een wachttijd. Anders sluit iemand het pas af als je het nodig hebt.
Mogelijk dat de webshop inderdaad dan kan aangeven dat de knop echt te los zit en dat dit bij andere M8's niet gebeurt.

Succes en hoop dat je er toch nog uitkomt met ze. Andere mogelijk is om via Twitter/Facebook eens contact met HTC/Dynafix te nemen over deze kwestie. Omdat dit publieke gebeurt gaan er soms ineens deuren open. Triest dat het moet maar als je niet krijgt waar je recht op hebt dan kiezen ze daar zelf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:37:
[...]

Ik stel dit als een duidelijk zichtbaar gebrek dat tevens de ervaring van het toestel negatief beinvloedt. Mijn voorstel is om social media als laatste redmiddel in te schakelen en dit filmpje op Facebook van HTC te plaatsen.
Met Dynafix heb je geen zakelijke overeenstemming. Indien Dynafix HTC adviseert dat dit vreemde gedrag van de aan/uit knop binnen de marges valt, zal HTC naar jou deze richtlijnen moeten aantonen.

Deze knop hoort op deze wijze niet zo te werken. Daar kan je lang en kort over discussieren. Maak dit publiek en zorg dat HTC zich verantwoordelijk gaat voelen voor hun eigen producten. Nogmaals dit filmpje laat meer dan duidelijk zien dat er wel degelijk iets mis is met deze knop. De marges zijn zo groot dat de functionaliteit op termijn van deze knop niet te borgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik zal het nodig hebben. Het blijft bizar dat werkelijk niemand daar in staat is om naar het probleem te kijken en te zeggen; deze klant heeft een punt, we zorgen dat het opgelost gaat worden. In plaats daarvan schuift HTC het op Dynafix af, wiens oordeel blijkbaar heilig is, en beroept Dynafix zich op de "kwaliteitseisen zoals gesteld door HTC", terwijl iedereen die ik het heb laten zien het er over eens is dat de knop niet in orde is. Een vriendelijk verzoek het probleem op te lossen blijkt gewoon niet effectief.
Precies mijn gedachte; HTC blijft eindverantwoordelijk, hoe vaak er ook in hun boekje staat dat je klanten naar Dynafix moet doorverwijzen. Vind het zo jammer dat je het blijkbaar moet escaleren voordat er iemand denkt van: hé, laten we er nou eens écht naar kijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Heb je HTC (global) via FB of Twitter al benadert of dit voldoet aan HTC's standaard?

Ooit een probleem gehad met mijn HTC Flyer tablet.
Deze wilde Dynafix niet erkennen.

Na contact met HTC global via FB en Twitter was mijn probleem opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:09:
Heb je HTC (global) via FB of Twitter al benadert of dit voldoet aan HTC's standaard?

Ooit een probleem gehad met mijn HTC Flyer tablet.
Deze wilde Dynafix niet erkennen.

Na contact met HTC global via FB en Twitter was mijn probleem opgelost ;)
Ik zal het eens proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:32
Iemand een oplossing hoe die onzinnige BuzzR uit BlinkFeed te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwaii
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 20:54
Weet iemand waar ik een orginele lolipop update kan downloaden? ik heb een updater via windows maar die geeft dit http://i.gyazo.com/3192cc67d030f64dfad3e78b32485bf4.png
Verkeerd model dus, maar de nederlandse HTC website heeft geen roms die je kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Heeft er iemand de M8 met succes omgezet naar de GPE versie?

Gezien het feit dat de 5.0.2 lollipop versie van HTC nogal wat irritante dingen heeft wil ik kijken of het loont het toestel om te zetten naar de GPE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Daantje20 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:49:
Heeft er iemand de M8 met succes omgezet naar de GPE versie?

Gezien het feit dat de 5.0.2 lollipop versie van HTC nogal wat irritante dingen heeft wil ik kijken of het loont het toestel om te zetten naar de GPE versie.
Ik heb tijd terug, toen ik mijn HTC One M8 nog had, omgezet naar GPE. Is niet zo heel erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Daantje20 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:23:
Ondertussen heb ik mijn toestel een factory reset gegeven, en dat maakt een klein verschil. Maar het probleem blijft bestaan. Denk dat ik het maar moet uitzitten, wie weet als ik een nieuwe experiabox krijg in de toekomst dat het issue dan weer weg is.
Kijk eens of je IPv6 kunt uitzetten op je modem. Ik heb een Fritz!Box 7360 en had internet connectiviteitsproblemen met diverse Android apparaten. IPv6 uitgezet en alle problemen zijn voorbij. Veel Android apps kunnen nog niet overweg met IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent90
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik heb vorige week mijn m8 geconverd naar gpe. Op XDA staat een goede handleiding, op YouTube staan ook filmpjes die je stap voor stap kan volgen.
Ik had zelf 1 fout gemaakt, had een non-root ROM geflashed bij een root telefoon. Maar toen ik dit door had ging het makkelijk.
Ben nog geen bugs tegen gekomen en battery life is voor mij voldoende, een hele dag van 16 uur, 4 uur sot en nog 20% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vincent90 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:47:
Ik heb vorige week mijn m8 geconverd naar gpe. Op XDA staat een goede handleiding, op YouTube staan ook filmpjes die je stap voor stap kan volgen.
Ik had zelf 1 fout gemaakt, had een non-root ROM geflashed bij een root telefoon. Maar toen ik dit door had ging het makkelijk.
Ben nog geen bugs tegen gekomen en battery life is voor mij voldoende, een hele dag van 16 uur, 4 uur sot en nog 20% over
Thanks voor het delen van je ervaring!
Hoe bevalt het voor de rest? Mis je geen dingen die je in Sense wel had?
Pagina: 1 ... 49 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie